"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
zo dom vind ik die opmerking btw niet, zou t dommer vinden als ik t zelf nog niet had geprobeerd...
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
kan ff iemand meten voor me (want op het schema staat -9/-10 V)
met een hamer past alles
Verwijderd
ja weg gooien want daar kan je niks aan doenDoD Cerberus schreef op 13 May 2003 @ 20:21:
ok, ik heb dus een probleem met m'n LCD, ben nog niet aan solderen toegekomen..
[afbeelding]
er zitten dus een viertal zwarte vlekken op, zijn nogal slecht te zien zo
zo ziet m'n LCD er nu uit, ik heb Eskimootje al gemaild en die heeft me gezegd m uit elkaar te halen en te kijken of t weggaat.. dat heb ik dus gedaan en dan zie ik dit:
[afbeelding]
dat witte folie krijg ik er dus niet af, en ik ben bang dat als ik het er wel af krijg, dat ik het LCD beschadig...
Kan iemand me vertellen wat ik moet doen??
Verwijderd
Een voor :

De algemene server info.
En een voor :

de namen van de spelers.
Dat vt100 scherm is ideaal voor servers tot 8 spelers.
Verwijderd
Op deze pagina kan mijn programmatje downloaden
http://www.reconlcd.tk/
Het leuke is dat je geen flikkende cursor ziet bij mijn programma
Zeg jullie meningen maar voordat ik alles in elkaar heb gestoken en dan ook weer alles moet rechtzetten
Huidige mogelijkheden
- Huidige tijd
- Huidige datum
- CPU belasting %
- Download per sec in bytes
- Upload per sec in bytes
- Balkje van links naar rechts
- Balkje van rechts naar links
- Tekens rechts uitlijnen
- Getal delen (bv van bytes/sec naar kbytes/sec)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 19:29 ]
Dus hij werkt op alle windows versiesVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 03:53:
Hij wordt direct aangestuurd via een vt100 terminal emulator ingebouwd in het programma dus niets windows drivers. Gewoon je LCD in COM1 steken en de .exe starten en je lcd werkt. Zet wel alle LCDstudio dingen af omdat deze ook deze poort gebruiken!!
Ziet er iig erg goed uit!
Ik krijg die plugin nog steeds niet werkend (qstat)Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 02:44:
Ik kwam er zojuist acher dat ik dus echt 2 displays nodig heb.
Een voor :
[afbeelding]
De algemene server info.
En een voor :
[afbeelding]
de namen van de spelers.
Dat vt100 scherm is ideaal voor servers tot 8 spelers.
Maar ik zie wel dat je hetzelfde 4x40 schermpje als ik heb
Verwijderd
Ik denk van in alle Windows-versies (95, 98, NT, 2000, XP). Bij mij werkte het onder Windows XP. In de beschrijving van de gebruikte library voor de aansturing staat het volgende: waaruit ik veronderstel dat die ook werken in de andere versies.
http://www2.arnes.si/~sopecrni/ComPort Library is a set of components used for writing serial communication program. It is written for Delphi 3, 4, 5, 6 and C++ Builder 3, 4, 5, 6 on Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.0 and Windows 2000 platforms.
Ik probeer hem zo ff op een windows ME computer.Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 13:53:
[...]
Ik denk van in alle Windows-versies (95, 98, NT, 2000, XP). Bij mij werkte het onder Windows XP. In de beschrijving van de gebruikte library voor de aansturing staat het volgende: waaruit ik veronderstel dat die ook werken in de andere versies.
[...]
http://www2.arnes.si/~sopecrni/
Maar ik vind het een leuk programma, komen er nog meer functies op?
/edit
Hij werkt perfect op die P1 166 met windows ME!
Alleen geeft hij altijd een cpu usage van 100% aan, terwijl systeemmonitor maximaal 50 % zegt...

[ Voor 15% gewijzigd door spideramn op 15-05-2003 15:24 ]
Verwijderd
Ik heb geen clue waarom het soms wel soms niet werkt.Dr.Roelski schreef op 15 May 2003 @ 13:43:
[...]
Ik krijg die plugin nog steeds niet werkend (qstat)
Maar ik zie wel dat je hetzelfde 4x40 schermpje als ik heb
ik zelf test eigenlijk alleen met : 194.151.105.151:7777 ( unreal server)
vergeet ook niet de EXE in plugins dir te zetten.
en.. zit er nog een foutmelding bij ?
btw groeten van robbert p. ( van de autotjes )
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 15:10 ]
Verwijderd
Pc uit aansluiten pc aan ledje knippert.....en de helft van alle karakters in het display vullenb zich (met blokjes) even later heel het beeld en dat is alles wat ik van het schermpje af heb gekregen iemand een idee wat er fout is?? Noch nie eens in hyperterminal noch in LCD Studio enig letter/karakter op het scherm te krijgen....
Wie kan mij helpen....????
Verwijderd
Dit lijkt wel op wat ik heb. Als ik me pc aanzet knippert het lampje even dan flits heel even de onderste helft van het scherm zich met zwarte blokjes en daarna begint de cursor gewoon te knipperen. Meer doet hij bij mij ook nietVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:29:
Oke ik aan het prutsen (ja alweer) en samen met een maatje van me die wel kan solderen een nieuw schakeling gemaakt wij pruts de pruts nieuwe schakeling en ja hoor klaar...
Pc uit aansluiten pc aan ledje knippert.....en de helft van alle karakters in het display vullenb zich (met blokjes) even later heel het beeld en dat is alles wat ik van het schermpje af heb gekregen iemand een idee wat er fout is?? Noch nie eens in hyperterminal noch in LCD Studio enig letter/karakter op het scherm te krijgen....
Wie kan mij helpen....????
Verwijderd
Zo ja waar moet ik dan op leten zeker op de foto te zetten..
Kan iemand mij een aantal meetpunten geven waaraan we kunnen zien wat er mis is..
Alvast Bedankt
Verwijderd
Doe ik duurt wel ff om mijn webcam goed te krijgen voor pix.. maar geef me ffHurricane schreef op 15 May 2003 @ 17:06:
Zet de voor en achterkant van de print er even op. Plus de verbindingen naar de lcd, voeding en compoort.
Zou je aan kunnen geven op de foto's waar je welke aansluitingen hebt zitten.
ff nummertjes zetten op de foto's van de boven en onderkant en dan waar ze naartoe lopen.
1=5V
2=gnd
enz.
[ Voor 13% gewijzigd door Hurricane op 15-05-2003 17:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
Oftewel, als je niet eens een schakelingetje van 7 (!) componenten in elkaar kan prutsen, waarom begin je er dan aan?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 21:42 . Reden: 7 componenten dus :) ]
zo bijdehand hoeft t niet hier Hike, dit forum is er om elkaar te helpen, niet om elkaar af te zeiken
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Open source maken is zeer simpelVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 19:24:
ik heb snel een website in elkaar gebokst voor mijn programma, in het vervolg kan je daar terecht voor opmerkingen ivm het programma, zo blijft dit topic tenminste properder
Verwijderd
Owkej, is gebeurd.ParaDot schreef op 15 mei 2003 @ 22:05:
[...]
Open source maken is zeer simpelJe zet erbij: deze software valt onder de GPL, zet de source op de site en klaar. :);
Bijna.. je moet dan wel de (tekst van) GPL ook meeleveren!ParaDot schreef op 15 May 2003 @ 22:05:
[...]
Open source maken is zeer simpelJe zet erbij: deze software valt onder de GPL, zet de source op de site en klaar. :);
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
das toch hun keus, dan hoef je ze er toch niet meteen op af te rekenen?Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 21:47:
Dan moet je wachten op die n00b-uitleg. Als iedere n00b maar wat gaat aanklooien dan heb je alleen maar kans dat je je LCD verkloot.
Verwijderd
Verwijderd
Dus als jij eventueel een printje kan maken JUMMIE
ding kan bizar klein zijn gok ik
als jij een kleinere kan etsen, doet u mij er dan 1
pics
http://members.lycos.nl/mark109/pics/
[ Voor 93% gewijzigd door Eskimootje op 16-05-2003 17:10 ]
Zo beter?
http://members.lycos.nl/mark109/pics/index.html
En jullie lachen me ni uit om mijn soldeer kunsten hé!!!!
ps. op foto3 zit het folie nog op het lcd, vandaar een beetje wazig beeld.
[ Voor 15% gewijzigd door spideramn op 16-05-2003 17:15 ]
If it aint broke, fix it till it is!
Verwijderd
Deze versie ondersteund multiline ranking perfect voorop je vt100 dus
Als het voor jouw werkt graag ff msg'en of posten en als 't niet werkt aub ook
Je hebt voor deze plugin lcdstudio nodig (www.lcdstudio.com)
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 19:14 ]
ik denk dat als je het tin de kans geeft om uit te vloeien dat het er een stuk netter uit ziet en je dan minder tin nodig hebt.spideramn schreef op 16 May 2003 @ 17:14:
[...]
Zo beter?
http://members.lycos.nl/mark109/pics/index.html
En jullie lachen me ni uit om mijn soldeer kunsten hé!!!!![]()
ps. op foto3 zit het folie nog op het lcd, vandaar een beetje wazig beeld.
als iemand een server heeft voor me plaatjes post ik ze ook wel ff
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Verwijderd

Daar waar max233 staat is pin 7, die is een beetje weggevallen.
[ Voor 24% gewijzigd door omeaart op 16-05-2003 21:24 ]
Verwijderd

krijg een nieuwe van eskimootje, dus ik heb m over...
even eskimootje mailenVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:14:
Heeft iemand nog zo'n display over?? Des noods zo'n een met een vlek! Ik kan wel aan een nieuwe komen, maar 25 euri vind ik iets te veel![]()
* G33rt intresse toont voor ge-etst printje
Verwijderd
Moet je er wat voor hebben?DoD Cerberus schreef op 18 mei 2003 @ 16:50:
ik heb er een met meerdere vlekken, zie foto's eerder in t topic...
krijg een nieuwe van eskimootje, dus ik heb m over...
(voor het eerst sinds jaren weer een bout in onze handen

UTP kabel gebruikt en de power van de usb poort.
2 lcd's werkend op 1 pc, weet iemand hoe je dit met lcdstudio kan doen?
* MrDry and Gutteguttegut wachten nog op de backlight..
Quod licet lovi, non licet bovi
Verwijderd
gewoon 2x de driver toevoegen allebei op een aparte comport configureren en presto!MrDry schreef op 18 May 2003 @ 23:40:
2 lcd's werkend op 1 pc, weet iemand hoe je dit met lcdstudio kan doen?
Verwijderd
ik heb eerder in deze post al eens een ontwerpje gepost. Dat ik in paar minuten gemaakt had.
Kan vast kleiner. Ik zal eens kijken of ik wat kan maken.
Zal nooit duur zijn denk.
Dat hadden we dus gedaan maar dan was het nog steeds of het ene scherm of het andere scherm wat iets weergaf, de andere stond dan stil.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 00:05:
[...]
gewoon 2x de driver toevoegen allebei op een aparte comport configureren en presto!
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Alles wat met electronica te maken heefd is duurVerwijderd schreef op 18 May 2003 @ 16:14:
Heeft iemand nog zo'n display over?? Des noods zo'n een met een vlek! Ik kan wel aan een nieuwe komen, maar 25 euri vind ik iets te veel![]()
Verwijderd
Dan moet je wat designs in je playlist knikkeren en de designer afsluitenGutteguttegut schreef op 19 mei 2003 @ 12:36:
[...]
Dat hadden we dus gedaan maar dan was het nog steeds of het ene scherm of het andere scherm wat iets weergaf, de andere stond dan stil.
Ik ben der weer.... Dr. Roelski ze zijn vanavond om 18:30 op de bus gegaan, sorry voor de vertraging maar das een heel lang verhaal, vandaag ook die van _herman_ binnen gekregen maar als hij even snel reageerd kan die vanavond nog op de bus....
mochten er verder nog mensen zijn die een rom geflashed willen hebben, ik kan genoegelijk mededelen dat de prommen of beter gezegd flash rommen NIET gelocked zijn dus vrij programmeerbaar........ dus contact me for your update (meld er alleen effe bij wat je erin wilt hebben hè herman ;-)
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Woei! je bent volgens mij de eerste user die LCDInf draait
Geen zin om naar XP of 2k te booten aangezien 98 hier nog steeds primary is..Creepy schreef op 19 May 2003 @ 22:07:
[...]
Woei! je bent volgens mij de eerste user die LCDInf draait
en ik heb nog gedonder onder Linux...
Ik ben al lang blij dat ik dat ding onder 98 ken aansturen
Jemmer dat je met LCDInf (Windows) Stopt..
En een leuke Winamp plugin is nooit weg... (en die is d'r dus niet
[ Voor 25% gewijzigd door SjOuKeS op 19-05-2003 22:11 ]
Heb het net tegen PLeX gezegd, maar zeg het zo weer: toppie!
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Jippieee!!!!!Der_Rudy schreef op 19 May 2003 @ 21:25:
Heren,
Ik ben der weer.... Dr. Roelski ze zijn vanavond om 18:30 op de bus gegaan, sorry voor de vertraging maar das een heel lang verhaal, vandaag ook die van _herman_ binnen gekregen maar als hij even snel reageerd kan die vanavond nog op de bus....
mochten er verder nog mensen zijn die een rom geflashed willen hebben, ik kan genoegelijk mededelen dat de prommen of beter gezegd flash rommen NIET gelocked zijn dus vrij programmeerbaar........ dus contact me for your update (meld er alleen effe bij wat je erin wilt hebben hè herman ;-)
Thanx, Der_Rudy.
Verwijderd
Jups dr is voor de PJRC software gegaan http://www.pjrc.com/Eskimootje schreef op 20 mei 2003 @ 01:27:
Hebben jullie leuke firmware ervoor dan? In dat geval wil ik ook wel iets anders.
En ik ben momenteel aan 't uitzoeken hoe het allemaal netjes in de vt100+ driver te proppen is.
zo te zien heeft het ding standaard al
http://www.pjrc.com/tech/mp3/lcd_fonts.html aan boort ( 4 font sets )
En is 't n kewstie van 't gewenste resultaat mappen naar display.
Verwijderd
- Huidige tijd
- Huidige datum
- CPU belasting %
- RAM gebruik % (Nieuw)
- Winamp titel (Nieuw)
- Winamp positie (Nieuw)
- Totale download in bytes (Nieuw)
- Totale upload in bytes (Nieuw)
- Afwisselende boodschappen (bv de tijd en de datum afwisselend tonen) (Nieuw)
- Scrollende teksten (ideaal voor lange titels in Winamp) (Nieuw)
- Tekens links uitlijnen
Veel plezier
Hmmja.. ben bezig met een nieuwe linux versie. Die gaat geheel op plugins werken (beetje ala lcd studio.. maar dan andersSjOuKeS schreef op 19 May 2003 @ 22:08:
[...]
Geen zin om naar XP of 2k te booten aangezien 98 hier nog steeds primary is..
en ik heb nog gedonder onder Linux...
Ik ben al lang blij dat ik dat ding onder 98 ken aansturen
Jemmer dat je met LCDInf (Windows) Stopt..
En een leuke Winamp plugin is nooit weg... (en die is d'r dus niet)
En verder aan LCDInf Windows.. tja.. tis een beetje dood... lcd studio is cool, en win98 users. tja.. lcdinf voor win98 is nu 18 hele keren gedownload.. de NT versie nog een stuk vaker.... dus lets face it.. win9x is dying...
Aaaaah..gelukkig nog een win9x proggie ..ga hm meteen proberen!!!Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 05:38:
Nieuwe versie van www.reconlcd.tk
- Huidige tijd
- Huidige datum
- CPU belasting %
- RAM gebruik % (Nieuw)
- Winamp titel (Nieuw)
- Winamp positie (Nieuw)
- Totale download in bytes (Nieuw)
- Totale upload in bytes (Nieuw)
- Afwisselende boodschappen (bv de tijd en de datum afwisselend tonen) (Nieuw)
- Scrollende teksten (ideaal voor lange titels in Winamp) (Nieuw)
- Tekens links uitlijnen
Veel plezier
.::|RecoN|::. er zit als je je proggie opstart wel meteen een foutje in de layout
keep up the good (win9x) work
[edit-2]
hmm..je hebt email .::|RecoN|::. ik heb nog een probleempje, het beeld springt steeds 1 karakter naar links en weer terug
[/edit-2]
[ Voor 19% gewijzigd door Gutteguttegut op 20-05-2003 14:08 ]
Als het gelukt is hoor ik het wel, dan laat ik mijn chips ook ff hetproggen. Ziet er namelijk erg goed uit die fontsVerwijderd schreef op 20 May 2003 @ 03:35:
[...]
Jups dr is voor de PJRC software gegaan http://www.pjrc.com/
En ik ben momenteel aan 't uitzoeken hoe het allemaal netjes in de vt100+ driver te proppen is.
zo te zien heeft het ding standaard al
http://www.pjrc.com/tech/mp3/lcd_fonts.html aan boort ( 4 font sets )
En is 't n kewstie van 't gewenste resultaat mappen naar display.
zijn ze al binnen ??? en kan je al wat laten zien ?????
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Verwijderd
Zijn deze ook te herprogrammeren en begrijp ik het goed dat dit ook gewoon samenwerkt met lcdstudio?
Nee, ze zijn nog niet binnen.Der_Rudy schreef op 20 May 2003 @ 17:49:
en ???? Dr Roelski...????
Maar ik zal direct wat laten zien als ik ze heb!
heeft geen haast hoor maar is wel leuk om te weten.
Unknown

De laatste versie van Recon LCD ondersteund id3tags!!!...(en nog meer natuurlijk)
sorrie voor de brakke foto had geen zin om mn digicam te pakken
Verwijderd
Yessss!!!!Der_Rudy schreef op 20 mei 2003 @ 17:49:
en ???? Dr Roelski...????
Heb ze binnen!
Nu nog software ... ik zie namelijk net dat LCDpro niet te downloaden is
http://ertw.dhis.org/LCDPro/
Goede nieuws: lcdstudio doet het gewoon nog!
Helaas maar op 9600 baud (zou toch 19k6 moeten zijn?!?).
Zodra ik iets heb waaruit blijkt dat de nieuwe firmware erin zit, dan post ik plaatjes.

Thnx! dit is echt supa!Gutteguttegut schreef op 21 mei 2003 @ 13:48:
[afbeelding]
De laatste versie van Recon LCD ondersteund id3tags!!!...(en nog meer natuurlijk)
sorrie voor de brakke foto had geen zin om mn digicam te pakken
* SjOuKeS is al lang blij dat je win9x support hebt
Ik weet niet of Eskimootje vandaag verstuurd heeft, maar if so... dan zouden ze er zaterdag wel moeten zijn, en ik had van PLeX al begrepen dat jullie er dan allemaal zijn, dus dan breng ik ze dan wel
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Verwijderd
Als je tussen pin 11 en pin 13 op de connector even contact maakt, dan zou er iets uit het display moeten komen via de serieele poort. Hiermee emuleer je nl. een drukknop.Zodra ik iets heb waaruit blijkt dat de nieuwe firmware erin zit, dan post ik plaatjes
http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html
Ik ben zelf van plan om de drukknop print die op pjrc staat te gaan maken.
Vermoedde al zoiets.Der_Rudy schreef op 22 May 2003 @ 10:31:
Roelski en Herman, we hebben een mogelijke oorzaak gevonden waardoor de nieuwe firm niet werkt.... dus helaas moeten we de flash actie nog een keer over doen... ik laat vanavond effe weten of het gelukt is (nog bedankt Yarvieh voor de info) en dat de nieuwe firm draait dan ga ik ook alle mailtjes pas beantwoorden die gestuurd zijn zodat ik 100% zeker ben dat die echt gaan werken.....
Met terminal programma liet hij de escape karakters gewoon zien. Verder heb ik helaas geen tijd meer gehad om te testen, maar als ik dit lees dan hoeft dat dus ook niet meer.
Zal ik de prommetjes gelijk terugsturen, of zal ik nog wat verder testen?
Dus ik moet 'm even vanaf een ander adres laten bootenDer_Rudy schreef op 22 May 2003 @ 14:54:
heeft geen zin zit in verkeerde adres range
Opsturen dus maar.
Ben je al wel achter goede start adres?

Volgens mij ben ik iets vergeten ofzo maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat.
Controleer hem met het schema aan het begin van dit topic, die klopt.ome aart schreef op 22 May 2003 @ 18:41:
kan iemand deze schakeling voor de max233! ff controleren?
[afbeelding]
Volgens mij ben ik iets vergeten ofzo maar ik krijg hem nog steeds niet aan de praat.
Nee, want die is voor een max232 en deze is voor een max233.CyBeRSPiN schreef op 22 mei 2003 @ 18:45:
[...]
Controleer hem met het schema aan het begin van dit topic, die klopt.
Bij een max233 zitten de kondensatoren intern.
Verwijderd
pin 11 met pin 15 en pin 10 met pin 16 nog verbinden...ome aart schreef op 22 May 2003 @ 18:41:
kan iemand deze schakeling voor de max233! ff controleren?
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:59 ]
had het idee tussen cd's te skippen door ze in verschillende playlists te zetten.
of heeft iemand een beter id ee om te switchen tussen cd's ik hou me aanbevolen
Heb vandaag heb vervangende LCD voor m'n kapotte moge ontvangen. Deze werkt prima.Eskimootje schreef op 22 mei 2003 @ 17:03:
De manco's e.d. zijn voor 95% verstuurd nog 1 pakketje, geloof ik.
Thanx Eskimootje
Unknown
Specs van mijn bak Hier!
En, ben je er al achter hoe de eeprom wel geprogrammeerd moet worden?!?Der_Rudy schreef op 22 May 2003 @ 14:54:
heeft geen zin zit in verkeerde adres range
mjah maar ik had het over de 232DustMan4u schreef op 25 May 2003 @ 18:00:
Voor MAX233 schema, zie mijn post ergens op de 5e pagina:
[afbeelding]
Specs van mijn bak Hier!
Specs van mijn bak Hier!
Geen probleem hoor, doe rustig aanDer_Rudy schreef op 25 May 2003 @ 20:26:
Heren nog even geduld ik heb hier een server crash gehad en ben dit weekeind druk geweest met herinstallatie ik post zo snel als ik kan........
We horen het wel.
Dit topic is gesloten.