Toon posts:

Videokaart Error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht. Toen ik alles had aangesloten deed ik de PC aan, hoorde 3(1 lange, 2 korte) piepjes en kreeg ik op mijn scherm te zien: "no signal, check pc". Toen starte ik hem weer op en deed hij het wel. Nadat ik alles had geinstalleerd deed ik de PC uit. Toen ik hem later aandeed had ik weer die error. Ik kan nu dus niks doen met die PC omdat ik geen beeld krijg. Ik heb alles gecontroleerd, alles zit goed(zowel binnen als buiten) vast en is stofvrij. Ik gok op een kapotte videokaart vanwege de piepjes en "no signal" maar het rare is dat ik hem wel heb geinstalleerd(toen de PC wel 1 maal opstartte), hij doet het dus wel. Kan iemand mij hiermee helpen?

Mijn Specs:

Case ATX AOpen QF50-C Blue
MB S462 Leadtek K7NCR18D nForce2
AMD Athlon XP 2400+ 266FSB CPU
512 MB DDR PC2700 333Mhz Twinmos
Western Digital 80GB 800JB UDMA100 7200rpm
CD DVD 16X48 Lite-On LTD-165H Retail
Sapphire Ati Radeon 9500 Atlantis 128DDR TV-out/DVI
Geluid: Onboard Sound
Diskettestation: Samsung 1,44MB
Toetsenbord + Scrollmouse + Speakers
19' 97KHz dp .26mm TCO99 monitor

Bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:20 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Niet mee klooien, en direct terugbrengen is mijn advies. Als je er zelf aan gaat zitten klooien, en je videokaart blijkt kapot, kunnen ze nog wel is moeilijk gaan doen :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

nForce2 heeft toch ook een ledje bij het AGP slot ? Brand die ?

Over je Beeps: 2 lang, 1 kort = videokaart (Award Bios)

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/awardB12-c.html
- Videokaart nakijken
- Moederbord nakijken

Loop deze ook even na: Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

Google, Faq en GoT-search waren in dit geval de benodigde naslag...

Vergelijkbare topics:
- Videokaart Error?
- no signal input
- wil niet meer opstarten peep 1 keer lang en 2 keer
- Videokaart probleem met koude start.

NB: hier was de oplossing om de videokaart er GOED in te drukken in het AGP slot...

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:42 ]

Verwijderd

dual-zip schreef op 13 april 2003 @ 13:16:
Niet mee klooien, en direct terugbrengen is mijn advies. Als je er zelf aan gaat zitten klooien, en je videokaart blijkt kapot, kunnen ze nog wel is moeilijk gaan doen :(
Wat versta je onder 'klooien'? Een videokaart er even uithalen, AGP slot schoonblazen en kaart weer terugzetten en goed aandrukken valt bij mij niet onder klooien. Dat zijn gewone handelingen waar zo'n kaart tegen hoort te kunnen. :)

Verwijderd

1 long, 2 short beeps
Failure in video system An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered

Hmm ik denk dat je maar even naar de winkel moet gaan met die videokaart.
voordat het erger word :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 13:19:
[...]

Wat versta je onder 'klooien'? Een videokaart er even uithalen, AGP slot schoonblazen en kaart weer terugzetten en goed aandrukken valt bij mij niet onder klooien. Dat zijn gewone handelingen waar zo'n kaart tegen hoort te kunnen. :)
Dat zijn ook gewonen handelingen, maar winkels schijnen vaak te denken dat klanten dom genoeg zijn om zelfs dat niet te kunnen.

Hoe sommige Athlons mishandelt worden is daar getuigenis van :(

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen ledje bij het AGP slot. Ik hem ook schoongeblaast en de videokaart er opnieuw ingezet, nog steeds geen verbetering. Dit zuigt echt zwaar, het ding is net nieuw!

Verwijderd

Test die videokaart in een ander systeem, test dat systeem met een andere videokaart en check m'n edits van mijn vorige reactie...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:42 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eerst iets erg simpels: druk de AGP kaart even wat steviger in het slot- 9 van de 10 vid card errors zijn daarop te herleiden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1