Videokaart probleem met koude start.

Pagina: 1
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:06
Als ik m'n computer aanzet krijg ik tegenwoordig geen beeld meer (dus ook niet bij het booten).
De monitor krijgt wel een synchronisatie signaal maar verder geen rgb.
Als ik m'n computer laat opstarten en even (± een minuut) aan laat staan en daarna de computer uitzet en weer aanzet doet hij het helemaal prima.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb de videokaart al wat extra aangedrukt maar hij zat er wel goed in en het heeft dus ook niks geholpen, verder heb ik geen flauw idee wat het kan zijn..

Het is trouwens een GF4 MX 440 van chaintech.

Verwijderd

het probleem hoeft niet perse aan de videokaart te liggen.
wat namelijk ook het geval kan zijn is dat de koeler van de processor er niet goed op zit of dat er wat mis is met je processor.

je heb niet toevallig nog een andere videokaart liggen, zodat je kan kijken of het daadwerkelijk aan de videokaart ligt?

Verwijderd

dit probleem heb ik dus ook.

ik druk men pc aan maar ik krijg geen beeld ik doe hem uit en dan start ik nog een keer op dan hoor ik wel die piep die ik bij normaal opstarten hoor te krijgen en dan krijg ik wel beeld.

ook met een geforce 4 mx 440

miss moet je effe een andere videokaart proberen als je er nog een hebt

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:39 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Watvoor moederbord gaat het om? En heb je bv al een bios update geprobeerd?

• Cheezus
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 16:29:
het probleem hoeft niet perse aan de videokaart te liggen.
wat namelijk ook het geval kan zijn is dat de koeler van de processor er niet goed op zit of dat er wat mis is met je processor.

je heb niet toevallig nog een andere videokaart liggen, zodat je kan kijken of het daadwerkelijk aan de videokaart ligt?
De computer doet het verder wel, windows start gewoon op enzo (je hoort opstart/afsluitgeluidjes) dus het lijkt me dat het daar niet aan ligt.
Andere videokaart heb ik helaas niet meer liggen.

Moederbord -> Chaintech 7AJA2
BIOS is op zich nog een redelijk nieuwe en het probleem het probleem is pas sinds het koud is. Als ik de verwarming op m'n kamer aan heb staan enzo doet hij het wel gewoon in 1 keer.

Verwijderd

Dit had ik laatst ook, door de BIOS weer even op zijn default settings te zetten was dit probleem verholpen.

• MyDyingBride
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 20:19
Ook ik heb dit wel eens gehad. Dat was met een chaintech 6btm moederbord en een tnt2 ultra videokaart (Ja, het is al een tijdje geleden).
Uiteindelijk bleek het aan de voeding te liggen.

• Cheezus
Hmm, ik zal toch nog even een BIOS update proberen, dat het aan de voeding ligt lijkt me heel erg sterk.

• Cheezus
Hmm, Bios update en op default settings heeft allemaal niks geholpen.
Iemand anders nog een idee?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-08 10:27
Ik zou dan toch maar ff op zoek gaan naar vriend/kennis of zo waar je een videokaart van kan lenen want dit hoeft dus echt niet de videokaart te zijn.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Pagina: 1