Ik heb een Club 3D 9500 np 128 MB (softr9700 met rivatuner)
Gisteren dus nog even die Omega drivers geprobeerd, kaart word in glinfo2 gezien als een 9800, 3dmark2001 gedraaid, een vooruitgang van +/- 250 punten.
Kan iemand mij vertellen wat die omega drivers precies aanpassen?
Verder heb ik gisteren nog even mijn pctje opnieuw geinstalleerd. Daarbij nog een ander "probleempje" tegengekomen.
Had eerst dx8.1 geinstalleerd
3dmark01SE gedraaid (13380)
3dmark03 geprobeerd, deed het niet omdat ik geen Dx9 heb

Dx9 geinstalleerd
3dmark03 gedraaid (4011)
3dmark01 proberen te draaien, deed die het weer niet omdat ik geen 8.1 heb.
Is Dx9 niet backwardscompatible. Ik heb namelijk voordat ik gisteren me pc herinstalleerd heb een systeem draaien waar ik het volgende had gedaan met Dx. Nadat ik Dx9 geinstalleerd had, een regkey voor de identificatie van Dx9 weggegooid en daarna 8.1 weer geinstalleerd. Hierna kon ik 3dmark2001 draaien, EN de demos van ATI die Dx9 nodig hebben. (Volgens mij kon ik ook nog 3dmark03 draaien maar dat weet ik niet meer zeker)
Heeft iemand hier een verklaring voor.
Ik zit nog niet zo lang in het overklok-circuit maar vind het wel harstikke leuk, jammer dat het zoveel geld kost

.
Als ik me kaartje dat nu op 9700 draait wil gaan klokken naar een 9700 PRO moet ik een nieuwe bios erin flashen. En dan de gpu van 275MHz naar 325 MHz zetten, en het geheugen van 270MHz naar 310MHz zetten. Dan moet ik zeker wel iets aan me koeling doen. Op zich niet zo' n probleem, kan waarschijnlijk wel iets met passieve koeling gaan doen (zalman of zo), heb een Xaser II kastje en dan die fan die in het zijpaneel zit met een een tunneltje op me radeon richten, dan moet dat ook wel goed gekoeld worden, moet ik dan ook nog iets van koeling op de memchips zetten?
Nou nog 1 laatste vraagje dan zijn jullie van me af:
Zijn de scores van 3dmark een beetje representatief voor mijn systeempje:
3dmark01SE:13380
3dmark03: 4011
Mijn systeem:
Asus p4pe (full option)
P4 2,4 @ 2,7 (FSB 150)
512 MB geheugen op 2,5-3-2-6 (Strakker gaat niet, flutgeheugen)
Club 3d Radeon 9500 (Soft-9700np met rivatuner)
(oow ja er staat ook nog w2k op me systeem maar dat maakt denk ik niet gek veel uit voor 3dmark scores)