Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 12:46:
[...]
Ik denk als het niet aan je lage fsb ligt dat je het dan moet gaan zoeken bij andere drivers. Probeer bijv eens de allernieuwste omega drivers en post dan je bevindingen even. De Omega Drivers zijn vaker beter dan de Catalyst die Ati maakt
Edit:
Je kan ook even kijken of je AGP Aperture Size op 64 MB staat of iets hoger.
Lager geeft namelijk wat verlies.
En even wat anders je hebt een 9700np 128 mb gekregen maar je weet wel zeker of het de juiste kaart is, want je kan net zo goed 'genaaid' zijn met een 9500 np 128 mb. (moet je misschien ff op de kaart zelf kijken)
Tot Slot je kan je pc even uitmeten met een proggie, of niet iets anders de bottleneck is in je pc, misschien brak geheugen of langzame HD.
FSB loopt zoals gezegd op 150mb (kan multiplier niet aanpassen op mijn mobo, en daarmee haal ik 1950Mhz)
AGP instellingen zijn juist, (128mb, fast writes on etc)
Waar kan ik dat zien op de kaart? Overigens heb ik m omgeruild toen mijn nieuwe 9500np 128mb niet gemod bleek te kunnen worden (checkers), en heb m gisteren binnengekregen, nieuw in de doos, doos geheel in originele cellofaan etc. Dus nog niet open geweest.
GLinfo geeft ook aan dat het een 9700 is, maar waar kun je ergens uitlezen of ook daadwerkelijk 8 pipelines aanstaan? Per slot van rekening is het enige verschil tussen een 9500np en een 9700np het aantal pipelines (dacht ik), en aangezien de mijne precies hetzelfde presteert als een 9500 ...
Welk progje zou ik kunnen gebruiken voor dat doormeten van mijn PC?
Overigens is er niets veranderd aan mijn PC tussen het meten met de 9500 en de 9700, niet hard- of softwarematig
- 9500 gekocht
- ingebouwd, gemeten: 10500 met 3dm01
- omgebouwd naar 9700: gemeten 12700 3dm01 -> checkers
- kaart er uit gehaald en opgestuurd om te ruilen voor 9700
- 9700 ingebouwd, gemeten: 10900 met 3dm01
Zal vanavond nog eens XP opnieuw installeren, en dan omega gebruiken
Btw, ik dacht dat die omega een bios was? En dat je daarmee vaak hoger kon OCen?
[
Voor 4% gewijzigd door
Stefke op 09-05-2003 13:08
]