ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
aangezien we al weer bijna op de 1000 posts zaten heb ik even een nieuw topic gemaakt :)

link naar het vorig topic :)

UPDATE: Ook de Catalyst 3.1 drivers zijn te hacken, klik hier (bovenaan de lijst staan ze..)

Even voor starters en noobs die niet willen lezen:

• Een Radeon 9500 PRO is niet te modden naar een 9700 !!!!!!!!
• Er zijn ook Radeon 9500 non-pro die NIET te modden zijn (lees verderop)
• Er is ALTIJD een kans dat je checkerboards krijgt, kwestie van geluk!!!!!

UPDATE:
Tot zover bekend en getest kunnen de volgenden kaarten gemod worden:

Sapphire
Connect3D
Ati
Club3d

Samengevat gaat het over de aanpassing van de drivers van de niet-pro versie van de Radeon 9500 waardoor deze omgetoverd word in een Radeon 9700. Dit is GEEN HOAX !!! Om het nog sterker te maken kun je deze kaart ook nog overklokken naar een 9700pro versie. :9~ check deze stats maar eens :)

UPDATE: Er is een kaart op de markt waarbij het patchen niet mogelijk is let daar dus op, het gaat om een Sapphire kaart, via deze link kun je bekijken waar het om gaat. Het is dus een non-pro kaart op een 9500 PCB (met de 4 chips naast elkaar) hij is zwart van kleur (origineel is rood) nou duidelijk?

dit is het signalement van de juiste kaart:

[afbeelding]

Ati heeft momenteel vier verschillende videokaarten met de R300 GPU. Deze GPU wordt gebruikt door de Radeon9500, 9500Pro, 9700 en 9700Pro. De verschillen tussen de kaarten zijn als volgt:

• 9500 = 4 pipelines, 128bit geheugen (256 eigenlijk dus). GPU:275MHz, Geheugen:270MHz (256 bit alleen voor 2x2 kaarten...)
• 9500Pro = 8 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700 = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700Pro = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:325MHz, Geheugen:310MHz

De 9500 is verkrijgbaar in een 64 en een 128MB versie, de overige kaarten zijn alle 128MB. Geheugensnelheid wordt bepaald door de fabrikant van de kaart (Hercules, Sapphire, Connect3D, Club3D enz).

een korte FAQ:

- huh, welke kaarten dan precies?

deze mod geldt ALLEEN voor de Radeon 9500 zonder pro erachter met 128 Megabytes geheugen op het board. Hierbij moet ook gelet worden op de plaats van de geheugenchips: 2 boven de GPU en 2 naast de GPU. Het board moet qua layout dus overeen komen met de originele 9700. Tussen de 9700 en 9700pro zit geen verschil qua layout. Hieronder staan links direct naar pricewatch, in nederland zijn er 2 verkrijgbaar die aan dit signalement voldoen. Het plaatje hierboven is exact dat bord, let op de (vierkante) geheugenchips.

- ja maar de 9500 heeft maar 4 pixel pipelines en 128 bits geheugentoegang!

De kaart zoals hierboven beschreven moet je zien als een 'geknepen' versie van de 9700. De pixel pipes zijn wel aanwezig alle 8, maar zijn 'uitgeschakeld' standaard. Omdat de PCB hetzelfde is als de 9700, zijn ook de 256 bits lijnen aanwezig. rekensom: 8 chippies x 32 bits = 256 bits (zie verder link hieronder) De PCB is belangrijk omdat die uit 8 lagen bestaat, net zoals die van de 9700. Door de software patch wordt de kaart in windows herkent als een 9700 en worden daarmee die 'afgesloten' lijnen geopend; 8 pixelpipes en 256 bits dus.

- Ik hoor allemaal enge verhalen over 'schaakborden'?

Dat de mod werkt staat vast. Helaas is het zo dat er bij een gedeelte van de kaarten een raar verschijnsel optreed: De kaart werkt en benchmarkt als een 9700, maar geeft in 3d applicaties (games, demos etc.) over het beeld verspreid een soort 'schaakbord' patroon. Tot op heden is hier nog geen echte oplossing voor gevonden, maar er zijn veel mensen mee bezig omdat niet iedereen dit heeft. Het zou dus goed kunnen zijn dat hier een oplossing voor is, dat kan zowel aan de driver of hardware kant liggen. Op moment van typen is het vooral een kwestie van geluk, bij www.maxpc.nl hebben ze een tijdje lang kaarten hierop getest en verkocht, momenteel doen ze dat niet meer. Er is dus zeker hoop dat het nog goed komt, evengoed heb je met de 9500 al een behoorlijke kaart voor het geld.. voorbeeld van dit effect

- ja hallo, zeg maar dag garantie dus!

Er is ook een hardwaremod bekend, hieronder een link. Dit was het eerste nieuws, vlak daarna kwam het nieuws dat het ook zonder solderen kon via de software (driver hack dus). Het effect is exact hetzelfde !! Het enige verschil is dat met de hardwaremod je bios de kaart direct als 9700 ziet. Natuurlijk kun je in dat geval je garantie wel vergeten!
Met de softmod ligt het totaal anders, je veranderd namelijk niks aan de hardware en het is tevens compleet veilig om te doen. je kunt in principe gewoon proberen en kijken of het lukt. ben je niet tevreden dan zet je de originel drivers weer terug en voila: weer een 9500!

- snif, ik heb net een 9500 non-pro 64mb gekocht of een 9500pro 128mb versie!

Voor de 9500 64 mb versie is het mogelijk om het ding te modden naar een 64mb 9500pro. hetzelfde principe eigenlijk als de 9500-9700 mod. kijk hier even voor info. Voor de 9500pro 128mb is het sowieso mogelijk om over te klokken met rivatuner. Verder is de layout anders dan de 9700 en is er weinig hoop dat ie dus ooit eentje wordt ... tot dusver. In theorie moet het trouwens ook mogelijk zijn van een 9500 (128mb) een 9500pro te maken maar daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien.

- Ik heb alles gedaan wat er stond maar hoe zie ik nou het verschil?

Met de softmod zul je in eerste instantie niet veel verschil zien in je windows omgeving. Maar let maar eens op wat er gebeurt als je 3Dmark draait (vooral de fillrate test is enorm - verdubbeling van de waardes! - ik ging van 1100 naar 2200). Ook games gaan (nog) vloeiender en komen met 200+ fps op je af :p lekker! Als je het gewoon wilt zien dan kun je met glinfo even checken, bij een succesvolle mod staat er: Radeon 9700.

- Yeuh! gelukt (denk ik), hoe test ik dat ding nou een beetje lekker?

Download de Ati demos (link) Problemen zijn goed zichtbaar (als je ze hebt) in 'Rendering with natural light' en 'Animusic'. Je ziet dan schaakborden en/of soms ook andere dingen in beeld op de textures. Zie je niks dan heb je grote kans dat het bij jouw kaart goed zit.. test ook wat games op een beetje normale resolutie (GTA3, Unreal) als je die hebt. Soms zijn de artifacts heel minimaal, vaak nog wel speelbaar dus.

- He maar ik doe veel 3Dmax enzo, kan ik niet beter een FireGL X1/Z1 kopen?

het leuke is dat deze kaart ook kan barbapappa-en in een X1/Z1 kijk maar eens bij deze interessante link

- Heel cool maar ik hou niet van schaken..

er zijn al veel ideeen geopperd zoals verhogen voltage GPU, onderklokken, solderen, koelen, agp bus verhogen etc. maar nog niks heeft zich bewezen als de oplossing tegen het 'schaakborden' effect. Wel zijn er veel mensen mee bezig dus het kan zeker gebeuren dat de oplossing komt! Sommige mensen hebben er maar heel weinig last van dus soms kun je het gewoon zo laten. Daarnaast kun je proberen de kaart te ruilen wellicht? er is een kans dat je er eentje krijgt die wel werkt!

- Wordt dat ding niet enorm warm?

Met deze mod wordt er feitelijk niks veranderd aan de hardware, de koeler op de 9700 is dezelfde als op de 9500 dus dat gaat wel goed. Pas als je de voltages zou veranderen krijg je zeker warmteproblemen. Hoedanook is een zwaardere koeler nooit weg!

- wat is het verschil in prestaties eigenlijk?

Er zijn veel sites met reviews. Je kunt de gemodde kaart dus vergelijken met de 9700, is exact gelijk. Deze is op alle fronten sneller dan de Ti4600. Het verschil tussen de 9700 en de 9700pro is puur en alleen de kloksnelheid. als je die verhoogt na de mod heb je dus feitelijk een 9700pro ! Ik ging zelf van 10500 3Dmarks naar 14020 dus das wel lekker :9

- Als ik er eentje bestel, hoe groot is dan de kans op succes?

Ik garandeer niks, maar uit sommige batch-testen is er 60% succesrate (meestal winkels dus niet echt objectief). Het blijft dus een gok. Wellicht kun je iets regelen met je leverancier oid, post het even als dat lukt dat is handig voor anderen ;) De kans is dus zeker niet nul. Ook is er op dit moment weinig te zeggen over het schaakborden effect, of dit opgelost wordt is een kwestie van tijd tot de oorzaak is gevonden.

- Ik ga binnen nu en 1-2-3 week een nieuwe kaart kopen, welke moet ik nemen?

vanaf 200 euro heb je de keuze uit Nvidia en Ati. De keus is eigenlijk simpel:

* Wil je dat deze FAQ je helpt en vind je het cool voor weinig heel veel te krijgen: Radeon 9500 non-pro 128 mb.
* Wil je niet veel uitgeven maar toch 200 fps in unreal - Radeon 9500pro 128mb (en over 2 jaar weer een nieuwe kopen)
* Wil je iets meer uitgeven en snap je de term overklokken - Radeon9700 (en dan overklokken en dus een 'pro' versie maken)
* Heb je geld teveel en lees je niet wat hier staat of ben je bang je systeem op te blazen met vage patches: Radeon 9700pro (ook als je unreal 2005 nog wil meemaken met dezelfde kaart en nog stoer zijn dan ;) )
* Wil je nog minder uitgeven maar toch stoer doen in 3Dmark2001? - Radeon 9500 64mb en dan patchen naar 9500pro 64mb
* Snap je niks van prijs/kwaliteit - Nvidia Ti4600 gold super deluxe turbo 8) wil je verschillen zien, klik dan snel hiero

reken er ook op dat met de Ati drivers nog best wat verbeterd zal worden, met nvidia is dat nu wel een beetje afgelopen qua performance rise.

- Ik vind solderen enorm gaaf! hoe moet dat?

Het bleek kort na de introductie van de 9500, dat de printplaat van de Radeon9500 128MB versie identiek was aan de 9700 en 9700Pro. Hierop hebben enkele mensen gekeken wat de verschillen waren tussen een 9500/128MB en een 9700/128MB.
Er bleek een weerstandje iets anders te staan bij de 9500:
[afbeelding]
Wanneer dit weerstandje van 2-3 naar 1-2 werd verplaatst, dan werd de kaart plotseling een 9700. Elke kaart heeft namelijk een identificatienummer (ID). Door het verplaatsen van dat weerstandje is het mogelijk om het ID van de kaart te veranderen van het "9500" naar het "9700"-ID. De kaart wordt door de Catalyst drivers herkend aan zijn ID en de drivers sturen de kaart dus aan als een 9700. Wanneer er 8 pipelines gebruikt worden, dan wordt automatisch 256bit geheugentoegang gebruikt.
Een logische stap was natuurlijk de software-hack. De softwarehack verandert de drivers zodanig dat wanneer het ID van de 9500 wordt gelezen, de 9700 drivers worden uitgevoerd (in plaats van de 9500 set).
Er is dus geen verschil in succes tussen de hardware en sofware-mod.

- Ik snap het niet met die file en patchen, even in jip en janneke taal

De hack werkt door ati2mtag.sys aan te passen (staat in /windows/system32/drivers). WindowsXP heeft echter een "feature" Windows File Protection die steeds drivers weer terugzet wanneer ze veranderd zijn. Hierdoor kun je het beste niet je drivers direct in \Windows\System32\drivers aanpassen, gaat bij het herstarten weer terug namelijk!

• Gewoon de softwarehack gebruiken, geen kans op beschadiging van je kaart.

• Rivatuner downloaden: www.guru3d.com/rivatuner

• Catalyst drivers downloaden bij Ati

• drivers uitpakken naar bijv. c:\ati\W... nog niet installeren

• SoftR9700 w2k.rts uitvoeren op de uitgepakte drivers in C:\ati\support\W...\2KXP_INF\BX_07038

• Drivers van je videokaart bijwerken door de drivers in c:\ati\W... aan te geven als locatie van de nieuwe drivers (alles dus handmatig invoeren, niet windows laten zoeken!!!!

• Opnieuw opstarten

Nu controleren of het gewerkt heeft. 3DMark2001Se zou een multitexture fillrate van ongeveer 2100 moeten halen. Makkelijker is het om even GLinfo te downloaden. Dit programma zou "Radeon9700" moeten aangeven. In configuratiescherm staat "Radeon 9700/9500 series".

Er is een nog sneller manier, dat is gewoon een al reeds gepatchte ati2mtag.sys te renamen naar ati2mtag.sy_ en dan die over die uit de installatiebestanden kopieeren. Als je nu je driver installeerd pakt ie em automatisch mee! (zie ook link hieronder voor beschrijving en files) - LET EROP dat je hier wel de juiste versies gebruikt...

Wanneer je Windows98 / ME hebt, dan kan het op dezelfde manier, maar met een ander patchscript. Dat is hier te vinden.

******* nadat dit gelukt is deze poll invullen!!! *******

Poll: Je patchte, startte opnieuw op en wat zag je toen?

Schaakborden (onspeelbaar)
Schaakborden (viel wel mee)
Vage blauwe vlekken op textures
Missende polygonen
Helemaal geen beeld meer
Een perfect werkende 9700!!! :)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336&layout=2
Ook een poll maken? Klik hier

hier wat handige links en info:

- Deze methode volgen is gegarandeerd succes! geen bios update of andere gevaarlijke dingen dus!

- Link naar Unwinder's Rivatuner inclusief driver patch (klik op softradeon 9700)

- Link naar het nieuws op de tweakers frontpage
- Mirror met verschillende biossen
- Link naar Xbitlabs voor de hardware-mod instructie (niet aan te raden)

- link naar pricewatch voor de Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB
- link naar pricewatch voor de Sapphire Radeon 9500 non-pro 128MB

- Hardforum, veeeeel interessante dingen en tweaks mbt 9500

- Link met goede gedetaileerde uitleg waarom de 128 non-pro een 256 bits geheugenbus heeft. (voor de mensen die dit telkens tegenspreken dus)

UPDATE: Hier een lijstje met dingen die ik heb verzameld uit andere forums waarvan mensen zeggen dat het bij hen hielp (tegen allerlei artifacts, waaronder schaakborden):

• download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!
• Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• probeer verschillende resoluties in games
• kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)

nb: op eigen risico, als je niet weet wat je doet doe het dan niet!

LEES EERST HET ANDERE FORUM DOOR EN GEBRUIK DE SEARCH er is al veel over gezegd en bekend.

thanx go to T.T. voor het helpen !

mochten jullie dingen hebben van andere sources oid die echt goed zijn mail me dan ff: cad_1999@hotmail.com dan zet ik ze hier bij.

hier graag verder :>,

mijn eigen bevindingen,

Gister mijn club3d 9500non pro binnen gekregen, mod is goed gelukt , geen checker, artifacts etc. MaxPc _/-\o_

Dit zijn mijn scores ermee

3dmark 2003 4484 punten

3dmark 2001, 13500

[ Voor 7% gewijzigd door Cougar op 09-04-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72943

Als je die poll nou eens terug tovert.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 72943 op 08-04-2003 20:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
poll staat er weer,

back on topic plz :)

[ Voor 106% gewijzigd door Cougar op 08-04-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Is het geen toverT? ;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Cougar schreef op 08 April 2003 @ 19:52:
hmm, da's idd een goeie :). kan alleen de begin post niet meer quoten om de url's ervan te zien omdat deze op slot is. Misschien dat een modje dat even voor me kan doen.

edit:

poll staat er nog wel , alleen het plaatje ervan niet meer :?
Daar is dat leuke view message knopje voor ;)

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/view.gif

edit:
Onderaan die pagina dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rafe op 08-04-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20583

Heb een Connect3D 9500 128mb gekocht zonder enig probleem. Heb mijn kaart vergeleken met een kaart van een vriend van mij (Prikkeldraad) die wel geen geslaagde mod had. Het enige verschil was dat er een aantal stikkers op de achterkant misten en dat hij een andere koeler had. Mijn kaart had een fan met meer en kleinere bladen en in de linker bovenhoek van het koelblok was een uitsparing.
We hadden precies hetzelfde geheugen enzo.
Kunnen er nog mensen wat info over hun Connect3D posten? Dus vooral geheugen en koelervorm? Vooral die koelervorm! Misschien dat daar een link licht, dus dat je in de winkel al kan zien of je de goede koeler hebt en dus succesvol kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb op 2 april zelf een Club3D ATI Radeon 9500 128MB BGA besteld bij Bend-Systems. Heb deze kaart op de 4'de binnen gekregen en tot mijn vreugde was het een 2x2 bordje :)

Ben na a.s. vrijdag weer in Nederland en zal dan dus dan de kaart een uitgebreid 'rebuild' test laten ondergaan :)

En dit natuurlijk hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

update ook even de radeonator link in de faq. Deze doet het dus niet.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Laatst online: 05-05 23:23

hrr

Have a nice Day

marco899 schreef op 08 April 2003 @ 23:09:
update ook even de radeonator link in de faq. Deze doet het dus niet.
www.radeonator.tk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

Ik heb de 9500 mod gedaan, maar ik weet niet of het gelukt is :-(
Mijn 3dmark 2003 score is 3645 en de mem/core zijn 270 MHz / 270 Mhz
klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Anoniem: 38232 schreef op 08 April 2003 @ 23:44:
klopt dat wel?
lijkt me wel, prima score!!

check anders de FAQ hierboven, hoe je je kaart kan identificeren als 9700....

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

Anoniem: 38232 schreef op 08 April 2003 @ 23:44:
klopt dat wel?
Download GL info om te checken.
als daar 9700 staat moet je je core / mem op 325 / 305 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cool er staat idd 9700 wow!!
maar hoe zet ik um op 325 / 305 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
hmm, gister een 9700 pro bios erop gezet (op club3d 9500non pro @ 9700 /300/300) ,
alles werkt goed, 3dmark score is 13500 en 4200. alleen windows ziet hem nog steeds als een 9500. Is dit te veranderen?

edit:

bij glinfo staat wel een radeon 9700

[ Voor 11% gewijzigd door Cougar op 09-04-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7865

Heb gister een club3d 9500 np met goeie lay-out en alles binnen gekregen (maxpc) ,

Op de desktop heb ik al lichte checkers en in 3dmark is het af en toe niet meer om aan te zien..

Ik heb al wat suggesties uit het forum geprobeerd maar nog niet gelukt om ze weg te krijgen. Ik ga vanavond weer verder. Jullie horen het wel als et lukt..

[edit]
Ow jah checkers NA de mod :)
ik heb driver gehacked met files van: http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

zonder mod doet ie et perfect en met "de 9500 -> 9800 with only 4 pipelines" doet ie het ook goed maar ik vraag me af of dit een zinnige mod is...

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 7865 op 09-04-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-04 16:22

BruT@LysT

Fear and Loathing

je doet er beter aan om de kaart gelijk te ruilen, je krijgt et toch nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 08:32
Ik ga een Club3D ATI Radeon 9500 128MB BGA kopen, volgens de verkoper (die al meer vragen heeft gehad over het overclocken) kan deze omgezet worden naar 9700. Layout zou goed zijn.

- wat voor kans schatten jullie (de experts :) ) dat ie inderdaad als 9700 zal draaien?
- Wat is BGA? Kan er weinig over vinden behalve dat het een bepaald soort geheugen is
- als je m gemod hebt naar 9700 is het eventueel mogelijk om te overclocken om er een 9700pro van te maken, of heb ik dat verkeerd begrepen?
- op een test van Tomshardware mbt de 9500pro gaf de 9500 in veel tests geen resultaten, doet ie het wel echt 100% als 9700 dan? Niet dat ik dalijk een 9500 heb die niet fastoenlijk werkt EN niet te modden is.. :|

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 09-04-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 7865 schreef op 09 april 2003 @ 09:45:
Heb gister een club3d 9500 np met goeie lay-out en alles binnen gekregen (maxpc) ,

Op de desktop heb ik al lichte checkers en in 3dmark is het af en toe niet meer om aan te zien..

Ik heb al wat suggesties uit het forum geprobeerd maar nog niet gelukt om ze weg te krijgen. Ik ga vanavond weer verder. Jullie horen het wel als et lukt..
Ik heb dus precies hetzelfde. Ben benieuwd of je nog enig succes boekt... Ik ga ook nog ff kijken of ik het weg kan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik neem aan dat jullie bedoelen dat je die checkers krijg na het modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
stefijn schreef op 09 April 2003 @ 11:34:
Ik neem aan dat jullie bedoelen dat je die checkers krijg na het modden?
ja, als je checkers hebt wanneer je er nog niets mee gedaan hebt. Is je kaart niet 100% en moet je hem terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ja dan is ie inderdaad niet goed denk ik zo.

Zal ik die Club3d kopen die ik hierboven noemde gezien het modden? Los van checkers zónder mods, want ik ga er vanuit dat ie zowieso wel goed loopt (anders gaat ie zowieso terug)

[ Voor 70% gewijzigd door Stefke op 09-04-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65830

hallo mensen, alweer deel 4.
ik heb eergister bij maxpc de connect-3d ati radeon 9500 128 besteld (PCB 9700)
Ik hoop dat hij zo binnen is gekomen als ik thuis kom,

ik zal dan ook wel even posten of het me gelukt is.

Ze geven eigenlijk aan bij maxpc dat het eigen gegarendeerd moet lukken geloof ik, zie hun adv;

Radeon 9500 Moddable op voorraad!
Ati Radeon 9500 128MB DVI/TV-Out (PCB radeon 9700)
Nu voor maar 189 Euro!
Geheugenlayout naast de GPU en 2 boven de GPU!
Voorraad artikel (nog 7 stuks)

Al eerder gekomen in het vorige draadje, ik zal wel posten of het me lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
wat is PCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
modden lukt naar 9700 omdat het de goede pcb is. Je weet echter niet of je wel/niet checkers krijgt. Wat er staat klopt dus wel, alleen je weet niet of jij een goeie te pakken hebt.

Heb zelf sinds gister ook een club3d 9500 naar 9700 gemod. Helemaal geen problemen ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan checkers krijgen,

maar dit is ook wel op te lossen door je CPU-clock iets naar beneden te halen,
ik weet alleen niet precies hoeveel het is.
als het maar 10 mhz is zal het niet zo gek veel schelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Anoniem: 65830 schreef op 09 April 2003 @ 13:08:
je kan checkers krijgen,

maar dit is ook wel op te lossen door je CPU-clock iets naar beneden te halen,
ik weet alleen niet precies hoeveel het is.
als het maar 10 mhz is zal het niet zo gek veel schelen denk ik.
checkers zijn niet altijd weg te krijgen door te onderklokken... , iemand anders had hem op 200/200 gezet en had nog steeds checkers.

[ Voor 9% gewijzigd door Cougar op 09-04-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75865

Anoniem: 65830 schreef op 09 April 2003 @ 13:00:
hallo mensen, alweer deel 4.
ik heb eergister bij maxpc de connect-3d ati radeon 9500 128 besteld (PCB 9700)
Ik hoop dat hij zo binnen is gekomen als ik thuis kom,

ik zal dan ook wel even posten of het me gelukt is.

Ze geven eigenlijk aan bij maxpc dat het eigen gegarendeerd moet lukken geloof ik, zie hun adv;

Radeon 9500 Moddable op voorraad!
Ati Radeon 9500 128MB DVI/TV-Out (PCB radeon 9700)
Nu voor maar 189 Euro!
Geheugenlayout naast de GPU en 2 boven de GPU!
Voorraad artikel (nog 7 stuks)

Al eerder gekomen in het vorige draadje, ik zal wel posten of het me lukt :)
Dat is een voorbarige conclusie :( , de Mod is mogelijk maar ik garandeer niet of ie foutloos(=zonder checkers) loopt.

Als je 100% zekerheid wilt dan moet je simpelweg meer uitgeven voor een 9700 (259 Euro) videokaart. (8>

Maargoed ik denk dat iedereen dit wel wist........... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Cougar schreef op 09 april 2003 @ 13:05:
modden lukt naar 9700 omdat het de goede pcb is. Je weet echter niet of je wel/niet checkers krijgt. Wat er staat klopt dus wel, alleen je weet niet of jij een goeie te pakken hebt.

Heb zelf sinds gister ook een club3d 9500 naar 9700 gemod. Helemaal geen problemen ermee :)
Wat is "PCB"?

Anyway, de winkel gaf aan dat ze al meer vragen hadden gekregen voor het modden van deze kaart (eigenlijk elke bij hun verkochte club3d 9500 128mb) en dat ze tot nu toe geen problemen hadden gehoord daarover, dus het lijkt me wel veilig :) Hij verteld ook dat ie de goeie layout had (2 memchips boven, 2 memchips naast de GPU)

[ Voor 14% gewijzigd door Stefke op 09-04-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd,

maar een 9500 is ook al beter dan een GF2MX400 :+

Ik kan hem misschien proberen te onderklokken,

Kan het btw ook helpen als je van AGP 8x naar AGP 4x gaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
de layout van de kaart, welke dus precies het zelfde is als de normale 9700. Al deze vragen zijn al eens behandeld in het topic btw , bekijk anders de vorige delen eens..

[ Voor 22% gewijzigd door Cougar op 09-04-2003 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik wist niet waar die afkorting voor stond, het layout verhaal is me bekend, dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn club3d 9500 nu @ 9700 met de volgende snelheden: 325Mhz 310Mhz (gedaan met RivaTuner). Als ik er nu een bios van een 9700(pro) in flash wordt ie dan sneller en moet ik mijn 9500 dan weer opnieuw modden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
heb er zelf ook een bios van een 9700pro op geflashed , heb wel de core/mem naar beneden gehaald (d.m.v radeon bios editor) , want de kaart loopt dan idd op 325/310. die van mij zou dat ook wel kunnen maar vind 300/300 wel genoeg.

Alleen in windows wordt deze nog steeds als een 9500 gezien. Gl info en rivatuner zeggen wel dat hij een 9700 is. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze ook door windows gezien wordt als een 9700. (staat namelijk wel leuk ;)) Of kan dit alleen wanneer je de hardware mod uitvoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op 09 april 2003 @ 14:27:
heb er zelf ook een bios van een 9700pro op geflashed , heb wel de core/mem naar beneden gehaald (d.m.v radeon bios editor) , want de kaart loopt dan idd op 325/310. die van mij zou dat ook wel kunnen maar vind 300/300 wel genoeg.

Alleen in windows wordt deze nog steeds als een 9500 gezien. Gl info en rivatuner zeggen wel dat hij een 9700 is. Iemand een idee hoe ik er voor kan zorgen dat deze ook door windows gezien wordt als een 9700. (staat namelijk wel leuk ;)) Of kan dit alleen wanneer je de hardware mod uitvoerd?
maar gaat ie ook sneller lopen met een 9700 bios??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
nee, als je kaart nu al 325/310 loopt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 72943 schreef op 09 April 2003 @ 14:10:
Ik heb mijn club3d 9500 nu @ 9700 met de volgende snelheden: 325Mhz 310Mhz (gedaan met RivaTuner). Als ik er nu een bios van een 9700(pro) in flash wordt ie dan sneller en moet ik mijn 9500 dan weer opnieuw modden??
Heb je alleen RivaTuner gebruikt? Ik dacht dat je dan ook altijd een warp11 bios erin moest flashen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

philippi14 schreef op 09 april 2003 @ 15:31:
[...]

Heb je alleen RivaTuner gebruikt? Ik dacht dat je dan ook altijd een warp11 bios erin moest flashen? :?
dacht ik ook!! , maar dat hoeft blijkbaar niet bij de Club3d kaartjes ?
mij is het ook gelukt enkel door rivatuner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmmz... kom net thuis heb ik een mailtje van maxpc dat hij vandaag pas werd verzonden...
ik hoop hem dus morgen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051

Ik hoor nu allemaal mensen met Artifacts, ZIJN ER OOK NOG MENSEN MET "ECHTE" Checkers ?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77799

uhm ik heb de mijne overgeklokt ook zonder te flashen ook met riva tuner. Heb hem goed lopen op 331/324. Ga ik daarboven dan krijg ik artifacts...
Het is een connect3d

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 77799 op 09-04-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Anoniem: 61051 schreef op 09 april 2003 @ 16:57:
Ik hoor nu allemaal mensen met Artifacts, ZIJN ER OOK NOG MENSEN MET "ECHTE" Checkers ?????????
Ja, that would be me... :'( En er was nog iemand die dit had.... Moet je ff laatste paginas van het vorige deel sjekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Anoniem: 61051 schreef op 09 April 2003 @ 16:57:
that would be me , maar het vreeeemde is , khet het in het begin niet, alleen als ik probeer de artifacts weg te halen met z-compression enz0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80860

Bij de Mycom en Aragorn in Eindhoven hebben ze weer de Sapphires met een oude layout :9 . Heb net m'n "nieuwe" kaart omgeruild tegen een oude, met veel moeite ;)

Modden ging goed, todat ik de coresettings wilde veranderen. Ik kom niet verder dan 297/297 :S. Als ik hoger ga, krijg ik erg veel checkers, zelfs in Windhoos Weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Nou mensen, ik heb het inmiddels ook meerdere malen geprobeerd met mijn Sapphire Radeon 9500 128mb (2x2, rood). Ik heb meerdere gehackte ati2mtag.sys bestandjes gebruikt, maar bij allemaal dikke vette vieze checkers. Ik blijf het echt waanzinnig vreemd vinden dat het bij de 1 wel lukt en bij de ander niet. Wat zou dat toch zijn??

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80437

Anoniem: 61051 schreef op 09 April 2003 @ 16:57:
ik heb checkers en geen artifacts :(
wie kan mij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 80437 schreef op 09 april 2003 @ 20:13:
[...]

ik heb checkers en geen artifacts :(
wie kan mij helpen
Wat heb je zelf al geprobeert? Er staan ontzettend veel tips in de grote topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40989

Anoniem: 61051 schreef op 09 april 2003 @ 16:57:
Checkers heb ik wel. Of ik ook atifacs heb kan ik je niet vertellen. Die kan ik namenlijk niet zien door de vele checkers (waarvan ik nog steeds het idee heb dat die bewust volgens een vast patroon op het scherm worden gezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
jagermeister1 schreef op 09 April 2003 @ 20:11:
Nou mensen, ik heb het inmiddels ook meerdere malen geprobeerd met mijn Sapphire Radeon 9500 128mb (2x2, rood). Ik heb meerdere gehackte ati2mtag.sys bestandjes gebruikt, maar bij allemaal dikke vette vieze checkers. Ik blijf het echt waanzinnig vreemd vinden dat het bij de 1 wel lukt en bij de ander niet. Wat zou dat toch zijn??
Van Sapphire wordt in de openingstopic gezegd dat het niet werkt, kweeniet of jij díe Sapphire hebt?
UPDATE: Er is een kaart op de markt waarbij het patchen niet mogelijk is let daar dus op, het gaat om een Sapphire kaart, via deze link kun je bekijken waar het om gaat. Het is dus een non-pro kaart op een 9500 PCB (met de 4 chips naast elkaar) hij is zwart van kleur (origineel is rood) nou duidelijk?

[ Voor 28% gewijzigd door Stefke op 09-04-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80437

Anoniem: 61853 schreef op 09 April 2003 @ 20:30:
[...]

Wat heb je zelf al geprobeert? Er staan ontzettend veel tips in de grote topics.
ik heb van alles geprobeert denk ik.
z buffer compressor op 0
onderklokken
bla bla bla
allemaal geen effecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52228

Anoniem: 80860 schreef op 09 April 2003 @ 19:01:
Bij de Mycom en Aragorn in Eindhoven hebben ze weer de Sapphires met een oude layout :9 . Heb net m'n "nieuwe" kaart omgeruild tegen een oude, met veel moeite ;)

Modden ging goed, todat ik de coresettings wilde veranderen. Ik kom niet verder dan 297/297 :S. Als ik hoger ga, krijg ik erg veel checkers, zelfs in Windhoos Weet iemand wat te doen?
Ik heb hetzelfde gedaan, ik heb mijn nieuwe layout sapphire ook weer met wat moeite bij de mycom zaak kenne omruile tegen een oude, ze zeiden zelfs sorry voor et feit dat ze de nieuwe nie op voorraad hadden :p

anyways, bij de nieuwe layout kreeg ik m niet eens naar een 9500 pro zonder checkers te krijgen... met deze nieuwe oude layout kaart heb ik m nu zonder probs gemod naar de 9700 en met core/mem settings van 295/290 haal ik 3999 3dmark03's en 10420 in '01 (verder amd tb 1400 @ 1600 + 256 ddr 2100 ram). Als ik verder ga als 305 met de mem speed dan krijg ik ook artifacts. Misschien extra koeling nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 06-04 15:46

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Anoniem: 52228 schreef op 10 April 2003 @ 12:34:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan, ik heb mijn nieuwe layout sapphire ook weer met wat moeite bij de mycom zaak kenne omruile tegen een oude, ze zeiden zelfs sorry voor et feit dat ze de nieuwe nie op voorraad hadden :p

anyways, bij de nieuwe layout kreeg ik m niet eens naar een 9500 pro zonder checkers te krijgen... met deze nieuwe oude layout kaart heb ik m nu zonder probs gemod naar de 9700 en met core/mem settings van 295/290 haal ik 3999 3dmark03's en 10420 in '01 (verder amd tb 1400 @ 1600 + 256 ddr 2100 ram). Als ik verder ga als 305 met de mem speed dan krijg ik ook artifacts. Misschien extra koeling nodig?
Dan heb jij mazzel want ik heb ook die oude en krijg meteen zware checkers in spellen en ook een beetje binnen windows. Kun jij aangeven wat je precies gedaan hebt en welke bestanden je eventueel hebt gebruikt?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52228 schreef op 10 April 2003 @ 12:34:
[...]
Toch vreemd dat mijn benchmarks zo laag zijn: 10378 '01 en 3908 bij '03. Dit terwijl mijn radeon 9500 @ 9700 325/305 draaid. Verdere specs: AMD 1800 + 512 DDR. Hoe kan da???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
3dmark 2003 klopt wel ongeveer, 2001 is idd beetje laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
AMD1800 is maybe wel bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Laatst online: 03-02 18:55
Tsja,
gister radeon met rivatuner en Soft9700 voor Win 98 behandeld.

Wel snelheid en schaakborden, vooral in MohAA te zien.

Ik draai hem voorlopig ff in zijn normale modus met 325/310 snelheid....ook lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
overigens, ik heb hem gemod met een rood PCB Club3D Radeon 9500 op een Gigabyte 7A-VA-(C) bord, met Athlon XP1800+ Palomino core draaiende op 133MhZ en 256 Sd DDR Ram...

En Win98 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem nog niet binnen :(
zou vandaag wel komen maarja, niet dus.

Is er al iemand die van max's lente aanbieding gebruik heeft gemaakt? (wat ik eerder al gezegt heb, die ik heb besteld daar)
En is het je dan ook gelukt? :)

Ik heb btw een amd 1800 (nu weer @1800) en 512 ddr, en een gigabyte 7VTXH+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Anoniem: 65830 schreef op 10 April 2003 @ 15:29:

Is er al iemand die van max's lente aanbieding gebruik heeft gemaakt? (wat ik eerder al gezegt heb, die ik heb besteld daar)

ja, heb hem dinsdag binnen gekregen, mod goed gelukt. geen checkers of artifacts. staat ook in mijn begin post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 23:36

Typisch... ik heb 'm ook besteld, zou 'm ook vandaag krijgen maar ook niet gekregen. Foutje van MaxPC dus waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59354

Gister besteld, zag dat geld vandag overgeboekt was, dus hoop er op dat hij morgen binnen komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik heb gisteren betaald voor een Club3d Radeon 9500 128mb BGA van MaxPC, hoop het spul maandag of dinsdag te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op 10 april 2003 @ 13:13:
3dmark 2003 klopt wel ongeveer, 2001 is idd beetje laag
Enig idee hoe ik die omhoog kan krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

icecreamfarmer

en het is

ik heb hem ook een tijdje gemod gehad en het gekke is dat checkers vooral bij ouder spellen voorkomt mohaa etc maar niet bij bf1942 en ut2003

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb me kaart gecancelled bij MaxPC, omdat ik dus nu al een perfecte Club3D 9500 heb!
Maar ze reageren ni erg hard, kheb oook nog geen geld teruggehad...

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

icecreamfarmer schreef op 10 April 2003 @ 18:37:
ik heb hem ook een tijdje gemod gehad en het gekke is dat checkers vooral bij ouder spellen voorkomt mohaa etc maar niet bij bf1942 en ut2003
En half-life: Counterstrike :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Anoniem: 24036 schreef op 10 April 2003 @ 19:51:
[...]

:'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34

aKra

Intentionally left blank.

Anoniem: 24036 schreef op 10 April 2003 @ 19:51:
[...]

Hmmm... Ik hoop van niet ;(

Ik ga het morgen zien ;)

(P.S., firstpost hier staat 3.1 Catalyst installeren, en op die site is 3.2 al uit, wat moet ik doen :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm dat hoop ik ook van niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
werkt hier gewoon... heb helemaal geen checkers of artifatcs. :9 , volgens mij ben ik één van de weinigen die hem pas gekocht hebben. (zonder checkers)

deze spellen gedaan. unreal 2, counterstrike, ut 2003, mafia, vietcong, vietnam line of fire, dtm race driver, cc generals, nfshp2, 007 nightfire, postal 2

+ 3d mark 01 en 03

geen enkele problemen.

gewoon met catalist 3.2 gepatcht

[ Voor 5% gewijzigd door Cougar op 10-04-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmz, het ligt idd aan het geheugen...heb Sapphire 9500 np, (zelfde als Redhead), en krijg het mem ook niet verder 296 mhz :S Maar de gpu loopt hier op 350 >:)

Weet iemand een oplossing misschien (stomme vraag :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72943 schreef op 10 April 2003 @ 13:11:
[...]

Toch vreemd dat mijn benchmarks zo laag zijn: 10378 '01 en 3908 bij '03. Dit terwijl mijn radeon 9500 @ 9700 325/305 draaid. Verdere specs: AMD 1800 + 512 DDR. Hoe kan da???
ik heb ook redelijk lage scores vergeleken met RedHead...

XP 1800 @ 1,88 ghz
512 mb pc2700
Radeon 9500@ 9700 350/297
Asus A7v8x kt400

2001: 11500 punten
2003: 3676 punten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77799

Het enige wat me ovalt is dat jullie memory clock veel lager ligt dan de mijne en hebben jullie dual channel ddr???? Verder komt alles zo'n beetje overeen ik gebruik alleen een nforce 2 mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Cougar schreef op 10 April 2003 @ 23:05:
[...]

werkt hier gewoon... heb helemaal geen checkers of artifatcs. :9 , volgens mij ben ik één van de weinigen die hem pas gekocht hebben. (zonder checkers)

deze spellen gedaan. unreal 2, counterstrike, ut 2003, mafia, vietcong, vietnam line of fire, dtm race driver, cc generals, nfshp2, 007 nightfire, postal 2

+ 3d mark 01 en 03

geen enkele problemen.

gewoon met catalist 3.2 gepatcht
weetje hoeveel geld dat kost gek al die spellen :P , maar ehh
ik kan mijne's niet modden :'( , want ; als ik mod dan krijg ik in het begin ARTIFACTS, en die kon je weghalen door z-compression op LOW te zetten, doe ik dat, komen er checkers in bep. gebieden van (( spel = DEMO )) . ps. ik test alles dmv de demo's van ATI , die met de auto enz. is dat het probleem ? vragen die meer dan mijn kaart aankunnen ???

[edit] met catalist 3.2 kank niet op opengl spelen met CS :x , weetje daar wat op ?

[ Voor 8% gewijzigd door hrr op 11-04-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Wat geeft windows bij jullie weer, 9500 of 9700? bij mij namelijk 9500. Zou hier graag 9700 van willen maken maar weet niet hoe,

scores ligt het niet aan,

3dmark ,

2001 --> 13500,

2003 --> 4400

edit:

heb er een bios van een 9700 op.

[ Voor 31% gewijzigd door Cougar op 10-04-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Cougar schreef op 10 April 2003 @ 23:56:
Wat geeft windows bij jullie weer, 9500 of 9700? bij mij namelijk 9500. Zou hier graag 9700 van willen maken maar weet niet hoe,

scores ligt het niet aan,

3dmark ,

2001 --> 13500,

2003 --> 4400

edit:

heb er een bios van een 9700 op.
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/ staat dat er soms staat : 9500.. maar dat was in cat. 3.1 ... maar misschien ook bij jouw zo ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
heb alle gehackte drivers geprobeerd. bij allemaal wordt er 9500 weer gegeven. En die site stond al weken in me favorieten voordat dat ik me kaart had :D

maar goed, het boeit natuurlijk niet echt, alleen het zou wel leuk staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Cougar schreef op 11 April 2003 @ 00:29:
heb alle gehackte drivers geprobeerd. bij allemaal wordt er 9500 weer gegeven. En die site stond al weken in me favorieten voordat dat ik me kaart had :D

maar goed, het boeit natuurlijk niet echt, alleen het zou wel leuk staan..
dat had ik met vorige topic rebuild 9500 etc. en dit forum check ik met NMChecker ... (ps. laat ik "CHECK" ff maar niet gebruiken :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
luitjes ik heb mijn Club3D 9500 had ik ge-overclocked met Rivatuner, naar 325/310 (Core/mem) enne wat krijg ik bij de volgende opstart met deze snelheid: checkers!

Huh? Zonder Mod?

Verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

neej , kheb hem : 335 / 315 ... nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hmm ik hoop dmaar dat ik succes heb als ik de mijne binnenkijg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
hrr schreef op 10 April 2003 @ 23:54:
[...]

weetje hoeveel geld dat kost gek al die spellen :P
Zou het niet weten wat die dingen kosten in de winkel O-) , ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75865

kegeltje26 schreef op 11 April 2003 @ 00:57:
luitjes ik heb mijn Club3D 9500 had ik ge-overclocked met Rivatuner, naar 325/310 (Core/mem) enne wat krijg ik bij de volgende opstart met deze snelheid: checkers!

Huh? Zonder Mod?

Verklaring?
Duuuuhuh, te hoog geklockt geheugen misschien?????? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
Duuuuhuh, te hoog geklockt geheugen misschien?????? ;)
hmmm, tis gewoon 9700 Pro snelheid hoor, ip moet de koeler en geheugen dat aankunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

ATi Radeon 9500 gekocht te MaxPC voor € 189.

Tesamen gekocht met zo'n ZM80A-HP (Zalman Heatpipe VGA geval ;) )

Pics:
Velen vinden het irritant, andere die deze topic lezen (met voorbedachte rade :7 ) weer niet!

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/Fotos_voor_GoT/atiradeon9700pro/atiradeon9700pro1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/Fotos_voor_GoT/atiradeon9700pro/atiradeon9700pro3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/Fotos_voor_GoT/atiradeon9700pro/atiradeon9700pro4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/Fotos_voor_GoT/atiradeon9700pro/atiradeon9700pro5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.getfragged.nl/~nander/Fotos_voor_GoT/atiradeon9700pro/atiradeon9700pro6.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door aKra op 11-04-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ben je nog sloten kwijt door die Zalman? Wel lekker stil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
je raakt door die koeler 1 pci slot kwijt, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Heb je je kaart gemod naar 9700? kun je hem nog aanraken na een tijdje gamen?

Vond je de koeler teveel lawaai maken ofzo? Heb zelf ook de club3d en hoor hem nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb hem allang gemod naar 9700 (9800 Pro :9~) en hij presteerd er zeker ook naar :P

En ik heb het nog niet getest of hij echt warm is na het gamen, maar ik heb hem erbij gekocht omdat MaxPC me het aansmeerde, och... :)

Er komt nog een fan op die erop blaast, en schijnt beter te presteren dan de standaard koeler, dus waarom niet?

(Moet nog wel even finnetjes fixen voor me geheugen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-05 23:24
laten aansmeren? _/-\o_ en hoeveel kost dat gevaarte wel niet?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Trouwens Cougar, ik heb je probleem al gevonden hoe je hem als 9700 Pro kan laten zien, je moet als driver niet 9500 kiezen maar gewoon 9700 Pro, hier geeft hij 9800 Pro weer maar dat is weer iets anders *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
whoei, ff proberen :)

edit:

nou weet ik ook waarom het eerst niet lukte. Het vinkje van hardware compatible stond aan zodat ik alleen de 9500 kon kiezen. :D doet het nu

[ Voor 126% gewijzigd door Cougar op 11-04-2003 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ja, dan patchen met deze en dan bij "Have disk" kiezen uit die directory, en dan uit het lijstje de 9700 Pro kiezen, de onderste bij mij dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61051

IS er iemand die ooit echte schaakborden heeft weten op te lossen, want volgens mij zijn er tot nu toe alleen artifact fixes ( ja ik volg dit draad al vanaf deel I )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Darn. Heb zo'n rode Sapphire.
Softmodden was een eitje, maar 3 keer raden..

Yeps, schaakbord :(

*zucht*

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Cougar schreef op 11 april 2003 @ 14:29:
whoei, ff proberen :)

edit:

nou weet ik ook waarom het eerst niet lukte. Het vinkje van hardware compatible stond aan zodat ik alleen de 9500 kon kiezen. :D doet het nu
|:(

Mooi dat ik je heb kunnen helpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
effe offtopic, wat voor TVout-chip zit er eigenlijk op zon ding? Kan er maar niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik heb bij Snogard een Radeon 9500 128MB gekocht. Bleek dus een PowerColor te zijn met een 9700 layout (rode PCB, memchippies op 2x2 wijze geplaatst). Vandaag met behulp van hacked driver (3.2) naar een 9800 gefixed. Draait perfect nu op 325/300, enigste "probleem" zijn hier en daar artifacts (streepjes of puntjes). 3D Mark 2003 score van 4517. Systeem specs: Asus A7N8X Deluxe v2.00, Athlon XP 2400+, 1GB DDR333, Windows 2000 SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr

hrr

Have a nice Day

Anoniem: 61051 schreef op 11 April 2003 @ 14:38:
IS er iemand die ooit echte schaakborden heeft weten op te lossen, want volgens mij zijn er tot nu toe alleen artifact fixes ( ja ik volg dit draad al vanaf deel I )
met rd mark 2001 , moet je aa op 6 x zetten , en 16 bit tex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb hem vandaag gekregen van maxpc,
die 9500 maar ik heb dus schaakborden :(

ik heb wel alleen agp 4x, kan het daar aan lliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

voor zover ik weet niet
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.