ik wouw me bios eigenlijk niet flashen(kep de kaart net 3 dagen). is er niet z'n driver mod zoals met de 9500 np?
Je moet je 9700np flashen om te kunnen oc'en.amd_at_primus schreef op 04 May 2003 @ 12:07:
ik wouw me bios eigenlijk niet flashen(kep de kaart net 3 dagen). is er niet z'n driver mod zoals met de 9500 np?
er word allemaal gezecht van: je moet voor de 9500 np een oc-bios hebben om te overclocken.. ik heb geen andere bios geflasht maar kan zo wel met rivaturner overclocken.. mis ik iets?
of is het zo dat ik met dat andere bios hoger kan komen?
[ Voor 15% gewijzigd door wdekreij op 04-05-2003 15:35 ]
Ik heb dus een Radeon 9500 64MB met Hynix 3.6 mem, maar hij geeft al artifacts met het geheugen op 317MHz
Zou ik met een andere BIOS hoger kunnen komen en zo ja welke?
op me memblockjes staat F-36 dat is dus 3.6 ns geheugen(van hynix) maar tot hoever kan ik dat overclocken?? anders wil ik niet het risico nemen om me 9700 te verkl*ten
Probeer zelf dan, en je molt je mem echt niet hoor. Als je artifacts krijgt weet je vanzelf tot hoever je kan oc'en.
die had ik al. dat is de bios hack. maar ik las net in de readme dat jezelf een backup kan maken dus dat doe ik zo ff. en daarna zet ik hem erop(hopelijk geen stroomstoringCougar schreef op 04 May 2003 @ 18:26:
http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php
ff zoeke voortaan he, stond in de startpost![]()
niemand?wdekreij schreef op 04 May 2003 @ 15:15:
er word allemaal gezecht van: je moet voor de 9500 np een oc-bios hebben om te overclocken.. ik heb geen andere bios geflasht maar kan zo wel met rivaturner overclocken.. mis ik iets?
Welke kaart heb je?De 9500np kun je oc'en.De 9700np/9500pro zijn gelocked, en de rest kun je oc'en zonder de bios te flashen.Van 9500 64mb weet ik niet zeker of hij gelocked is of niet.
Goede oc, ik kom met mijn 9700np die 3,3 infeneon memory heeft niet hoger dan 300.Erik1 schreef op 04 mei 2003 @ 15:28:
Ik heb dus een Radeon 9500 64MB met Hynix 3.6 mem, maar hij geeft al artifacts met het geheugen op 317MHzZou ik met een andere BIOS hoger kunnen komen en zo ja welke?
mijn biosflash is gelukkig perfect gelukt. me mem haalt 310 mhz en me gpu 317 mhz zonder artifacts. mijn score met 3dmarko3 is ook een stuk verbetert: van 4030 naar 4514
maar volgens mij wil ie nog wel harder want ik heb nog geen cleane windows instal gedaan. windows herkent de kaart als een 9700 pro is dat wel goed?
Ik heb dus een Club3D ATi 9500 NP. Ik heb hem gemod naar een 9700pro
Met 3Dmark03 haal ik ongeveer 5K, afhankelijk van de speed settings en driver versie
Er zit Infineon memory op HYP25D128323C -3.6
Ik haal hiermee probleemloos 310 Mhz.
Als ik hoger ga krijg is artifacts
Er zitten geen koelers op de chips.
Heeft het zin om die er op te zetten, en wat is de te verwachten winst ?
Met 3Dmark03 haal ik ongeveer 5K, afhankelijk van de speed settings en driver versie
Er zit Infineon memory op HYP25D128323C -3.6
Ik haal hiermee probleemloos 310 Mhz.
Als ik hoger ga krijg is artifacts
Er zitten geen koelers op de chips.
Heeft het zin om die er op te zetten, en wat is de te verwachten winst ?
Samsung S23 Ultra
ik ben ook van plan een radeon9500 np te kopen en proberen deze te modden naar 9700. Nu heb ik dit topic alleen niet gevolgd van begin af aan, en heb dus eigenlijk vrij weinig zin om alle 33 pagina's (+ die van deel 1, 2 en 3) te lezen. Misschien dat er hier iemand is die dit wel een heel eind gedaan heeft, dan zou ik diegene graag willen vragen bij welk merk de mod het meeste succes heeft.
Tjah, hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.BvR-HyPeRiOn schreef op 04 May 2003 @ 20:34:
ik ben ook van plan een radeon9500 np te kopen en proberen deze te modden naar 9700. Nu heb ik dit topic alleen niet gevolgd van begin af aan, en heb dus eigenlijk vrij weinig zin om alle 33 pagina's (+ die van deel 1, 2 en 3) te lezen. Misschien dat er hier iemand is die dit wel een heel eind gedaan heeft, dan zou ik diegene graag willen vragen bij welk merk de mod het meeste succes heeft.
Maar als de kaarten van Sapphire, club3D en Connect3D vergelijk lijken ze allemaal hetzelfde als de 9700. Dus in principe zou het niet uit mogen maken.
Maar de merken zullen wel niet allemaal dezelfde onderdelen gebruikt hebben. Zo zou het geheugen weleens anders kunnen zijn (iemand bevestigen / ontkennen ?).
301SQN
Maakt volgens mij wel degelijk uit
Bij de "goede" Club3D ATi 9500NP 2 * 2 mem chippies en 11 bladen op de fan is de kans > 70%
Bij de "goede" Club3D ATi 9500NP 2 * 2 mem chippies en 11 bladen op de fan is de kans > 70%
Samsung S23 Ultra
Verwijderd
had een vraagje.
als je een radeon 9500 nonpro na het software matig modden, hardware matig modt, dan moet je 2 weestanden aan mekaar plakken met een haar die gedoopt is in gelijdings zilver heb ik gelezen.
maar hoe moet je ten eerste de haar aan de 2 weerstandjes vast maken en is het er als er gelijdings zilver over de weestandjes heen komen?
groeten IJsbeer
als je een radeon 9500 nonpro na het software matig modden, hardware matig modt, dan moet je 2 weestanden aan mekaar plakken met een haar die gedoopt is in gelijdings zilver heb ik gelezen.
maar hoe moet je ten eerste de haar aan de 2 weerstandjes vast maken en is het er als er gelijdings zilver over de weestandjes heen komen?
groeten IJsbeer
start gwoon een game op met lekkere resolutie 
IGI2 of c&c generals ofzo
IGI2 of c&c generals ofzo
ik waardeer aanbeiding van mycom !!!
..
aanbeiding is jammerlijk erg kort : drie dagen lang laag prijs : 169 ... nu weer 209 ..
aanbeiding is jammerlijk erg kort : drie dagen lang laag prijs : 169 ... nu weer 209 ..
jullie weten vast een oplossing, ik heb vanaf deel een al hijgend achter me beeldschermpje gezeten omdat ik een 9500 pro had aangeschaft, goed mee te leven want het ding draait als een trein ( zie sig voor specs en scores )
maar nu dacht deze rare jongen ik wil meer en heb er een voor 9500 pro bestemde 9700 bios hack op losgelaten. het ging uitstekend en hij liep 360/315 test na test helemaal perfect. dus ikke lekker cs opstarten en gamen maar... dat dacht ik tenminste, ik gok 45 na minuten cs gespeeld te hebben mega artifacts, checkers en je kan zeggen wat je wil maar schaakborden kon ik er ook wel van maken. dus ikke over de zeik en gauw mijn systeempje uitgezet. minuutje gewacht en toch een proberen windows in te komen. alles was verneukt ik kon bijna niets meer lezen het was een hel geprobeerd de settings terug te zetten naar standaard maar ook dat wilde niet baten. windows er opnieuw op nieuwe drivers en jawel nog steeds hetzelfde gezeik. ik dacht echt serieus dat ie dood was. laatste poging was en originele bios terigplaatsen dan wist ik zeker dat de speeds standaard en ook de kaart verder helemaal standaard zou lopen. had ik met me stomme kop vergeten een backup te maken dus nog meer probs erbij. gelukkig had een maat van me tegelijk met mij excact dezelfde besteld dus hij kon me verblijden met een originele bios voor mijn 9500 pro. het was daarna nog niet over en intussen stond mijn systeem dus al veels te lang aan want wat bleek toen ik de volgende dag hem weer aanzette, alles weer normaal was
ik kon het alleen maar op overhitting gooien dus terwijl ik een hercules heb met dus heatsinks en er blaast nog een 80 mm fan op en een 80 mm fan zuigt nog weg. nu loopt dus in principe alles weer als een zonnetje ik heb nooit meer problemen gehad zelfs niet met die warme dagen ook vorige maand.
ik krijg alleen problemen zodra ik ga oc-en als ie standaard loopt alles ok maar zodra ik ga oc-en binnen 1 minuut checkers artifacts en heel het gezeik. waar kan dit toch aan liggen want verder doet de kaart dus echt nog alles, ook instellingen heeft ie geen last van. ga denk ik van de week nog eens proberen een 9700 bios erop te zetten en kijken of ie dan zonder OC een beetje draait en daarna eens rustig aan een beetje opbouwen... maar was het niet zo dat de hercules standaard al unlocked is voor oc-en, want als ik nu met pstrip ga clocken gaat ie inderdaad hoger en krijg ik inderdaad weer checkers als ik ga gamen of zelfs al in windows na een bepaalde tijd. anders hoef ik die bios niet eens te doen en er gewoon eens een licht oc-tje van max 300-290 op los laten. dat zou die toch makkelijk moeten kunnen dacht ik zo. iemand suggesties?
update
Het gaat dus gewoon echt niet, net geprobeerd 290/270 en daarna generals opgestart, meteen een blauw scherm met allerlei leuke details over hoe erg mijn systeem er aan toe zou kunnen zijn... ik denk zelf aan mijn mobo in samenwerking met geheugen dat mijn probleem is, en weet je waarom ik had een gf2 ti maar die zoop te veel stroom van me mobo, daarom had ik toen regelmatig een sudden reboot. ik ga het dus denk ik ook niet meer proberen totdat ik van de zomer eindelijk weer eens een nieuw hart in me computer ga steken. mocht er tevergeefs toch nog iemand meer weten graag want hoe sneller hoe liever natuurlijk
maar nu dacht deze rare jongen ik wil meer en heb er een voor 9500 pro bestemde 9700 bios hack op losgelaten. het ging uitstekend en hij liep 360/315 test na test helemaal perfect. dus ikke lekker cs opstarten en gamen maar... dat dacht ik tenminste, ik gok 45 na minuten cs gespeeld te hebben mega artifacts, checkers en je kan zeggen wat je wil maar schaakborden kon ik er ook wel van maken. dus ikke over de zeik en gauw mijn systeempje uitgezet. minuutje gewacht en toch een proberen windows in te komen. alles was verneukt ik kon bijna niets meer lezen het was een hel geprobeerd de settings terug te zetten naar standaard maar ook dat wilde niet baten. windows er opnieuw op nieuwe drivers en jawel nog steeds hetzelfde gezeik. ik dacht echt serieus dat ie dood was. laatste poging was en originele bios terigplaatsen dan wist ik zeker dat de speeds standaard en ook de kaart verder helemaal standaard zou lopen. had ik met me stomme kop vergeten een backup te maken dus nog meer probs erbij. gelukkig had een maat van me tegelijk met mij excact dezelfde besteld dus hij kon me verblijden met een originele bios voor mijn 9500 pro. het was daarna nog niet over en intussen stond mijn systeem dus al veels te lang aan want wat bleek toen ik de volgende dag hem weer aanzette, alles weer normaal was

ik krijg alleen problemen zodra ik ga oc-en als ie standaard loopt alles ok maar zodra ik ga oc-en binnen 1 minuut checkers artifacts en heel het gezeik. waar kan dit toch aan liggen want verder doet de kaart dus echt nog alles, ook instellingen heeft ie geen last van. ga denk ik van de week nog eens proberen een 9700 bios erop te zetten en kijken of ie dan zonder OC een beetje draait en daarna eens rustig aan een beetje opbouwen... maar was het niet zo dat de hercules standaard al unlocked is voor oc-en, want als ik nu met pstrip ga clocken gaat ie inderdaad hoger en krijg ik inderdaad weer checkers als ik ga gamen of zelfs al in windows na een bepaalde tijd. anders hoef ik die bios niet eens te doen en er gewoon eens een licht oc-tje van max 300-290 op los laten. dat zou die toch makkelijk moeten kunnen dacht ik zo. iemand suggesties?
update
Het gaat dus gewoon echt niet, net geprobeerd 290/270 en daarna generals opgestart, meteen een blauw scherm met allerlei leuke details over hoe erg mijn systeem er aan toe zou kunnen zijn... ik denk zelf aan mijn mobo in samenwerking met geheugen dat mijn probleem is, en weet je waarom ik had een gf2 ti maar die zoop te veel stroom van me mobo, daarom had ik toen regelmatig een sudden reboot. ik ga het dus denk ik ook niet meer proberen totdat ik van de zomer eindelijk weer eens een nieuw hart in me computer ga steken. mocht er tevergeefs toch nog iemand meer weten graag want hoe sneller hoe liever natuurlijk
[ Voor 11% gewijzigd door DirkT op 05-05-2003 00:15 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Verwijderd
Die omega drivers die zetten een 9500 64mb toch om in een 9500pro niet?
In elk geval ik heb die drivers geinstalleerd en nu heb ik 11000+ 3DMark2001SE en 3050 3DMark03
Voorheen met Cat 3.2 was dat 9900 en 2500.
Ik draai wel WinMe en geen clean install, dus als ik er straks WinXP opzet via clean install dan zal de score waarschijnlijk wel wat hoger uitvallen.
Leuk kaartje, en dat voor 89 euro
In elk geval ik heb die drivers geinstalleerd en nu heb ik 11000+ 3DMark2001SE en 3050 3DMark03
Ik draai wel WinMe en geen clean install, dus als ik er straks WinXP opzet via clean install dan zal de score waarschijnlijk wel wat hoger uitvallen.
Leuk kaartje, en dat voor 89 euro
Verwijderd
Na de diverse threads te hebben gelezen, heb ik mij ook Radeon 9500np besteld (Club3D). Eenmaal ontvangen, direct de mod erop los gelaten... en jeps, alles in orde. Op eerste zicht dan toch: In tiental verschillende games (UT2003, Unreal2, Fifa2003, Morrowind, WC3, NFSHP2, ..) geen enkel probleem. Ook 3Dmark2001SE en 3Dmark03 gaven geen probs.
Maar helaas ... de ATI demos wel! 70% van mijn scherm vol schaakbordmotief.
Na de diverse truuks (die hier zijn voorgesteld) geprobeerd te hebben, was ik de checkers nog niet kwijt. Uiteindelijk heb rTool eens geinstalleerd en laten lopen (AA op Application preference gezet) en HOERA! Weg waren de schaakborden!
Linkje : http://exxtreme78.bei.t-online.de/ENG/rTool-setup-eng.exe
Onderzoek wijst uit dat mijn gemodde radeon 9500np problemen heeft met AntiAliasing, welke bovenstaande games niet gebruikten omdat ik op 1280*1024 speel maar blijkbaar wel in de ATI demos wordt gebruikt... Waarom AA dan niet werkt? Probably toch nog ergens een fout in 4 extra pipelines. Ik heb nog niet nagegaan of AA werkt in ongemodde versie, 'k gebruik toch geen AA op mijn 19inch scherm dus geen erg...
Hopelijk helpt dit een aantal onder jullie om schaakproblemen te verminderen hoewel het natuurlijk geen mirakel-truukje is.
PS: Radeonator 2.0 opstarten zorgt er wel voor dat je AA reg settings weer fout staan en dus zal je rTool nog eens moet uitvoeren (of de juiste regkey aanpassen: AntiAliasSamples op 0 of 1 en AntiAlias op 2).
PPS: HierarchicalZEnable op 0 zetten (disablen dus) heeft een erg positieve invloed op mijn 3Dmark03 resultaat.
Maar helaas ... de ATI demos wel! 70% van mijn scherm vol schaakbordmotief.
Na de diverse truuks (die hier zijn voorgesteld) geprobeerd te hebben, was ik de checkers nog niet kwijt. Uiteindelijk heb rTool eens geinstalleerd en laten lopen (AA op Application preference gezet) en HOERA! Weg waren de schaakborden!
Linkje : http://exxtreme78.bei.t-online.de/ENG/rTool-setup-eng.exe
Onderzoek wijst uit dat mijn gemodde radeon 9500np problemen heeft met AntiAliasing, welke bovenstaande games niet gebruikten omdat ik op 1280*1024 speel maar blijkbaar wel in de ATI demos wordt gebruikt... Waarom AA dan niet werkt? Probably toch nog ergens een fout in 4 extra pipelines. Ik heb nog niet nagegaan of AA werkt in ongemodde versie, 'k gebruik toch geen AA op mijn 19inch scherm dus geen erg...
Hopelijk helpt dit een aantal onder jullie om schaakproblemen te verminderen hoewel het natuurlijk geen mirakel-truukje is.
PS: Radeonator 2.0 opstarten zorgt er wel voor dat je AA reg settings weer fout staan en dus zal je rTool nog eens moet uitvoeren (of de juiste regkey aanpassen: AntiAliasSamples op 0 of 1 en AntiAlias op 2).
PPS: HierarchicalZEnable op 0 zetten (disablen dus) heeft een erg positieve invloed op mijn 3Dmark03 resultaat.
By the way...waanzinnige demo vind ik dit..
Hoe alles ook klopt kwa aanslag en dergelijke...was er echt van onder de indruk..TOP!!
Hoe alles ook klopt kwa aanslag en dergelijke...was er echt van onder de indruk..TOP!!
Verwijderd
rtool werkt niet met de cat 3.3 
gpu staat er unknown
bij direct 3d en opengl staan er van die pull-down menus
maar die zijn leeg
gpu staat er unknown
bij direct 3d en opengl staan er van die pull-down menus
maar die zijn leeg
Verwijderd
met een 9500 64mb kan je dan 8 pipelines openzetten(hoe je het ook noemt
)
9500 naar een pro ?
hoeveel 3dmark 2k3 krijg je ongeveer dan (liefst zo hoog mogelijke specs)?
op futuremark.com staat alleen radeon 9500/9700 series
beetje vaag dat ze het niet apart zetten
9500 naar een pro ?
hoeveel 3dmark 2k3 krijg je ongeveer dan (liefst zo hoog mogelijke specs)?
op futuremark.com staat alleen radeon 9500/9700 series
beetje vaag dat ze het niet apart zetten

Verwijderd
[quote]Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:57:
Na de diverse threads te hebben gelezen, heb ik mij ook Radeon 9500np besteld (Club3D). Eenmaal ontvangen, direct de mod erop los gelaten... en jeps, alles in orde. Op eerste zicht dan toch: In tiental verschillende games (UT2003, Unreal2, Fifa2003, Morrowind, WC3, NFSHP2, ..) geen enkel probleem. Ook 3Dmark2001SE en 3Dmark03 gaven geen probs.
Welke Catalyst heb je ? en welk geheugen (3,6ns of 3,3) ?
Welke Catalyst heb je ? en welk geheugen (3,6ns of 3,3) ?
bij het geheugen was 3.6ns tog iets van de reactie snelheid
dus hoe lager hoe beter
want ik zat net ff me kaartje goed te bekijken en ik heb Inflenion 3.0
dus hoe lager hoe beter
want ik zat net ff me kaartje goed te bekijken en ik heb Inflenion 3.0
[ Voor 4% gewijzigd door MokerHamer op 05-05-2003 11:11 ]
Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
heeft niet elke 9500 np hetzelfde geheugen dan? kwa snelheid?
ik zit nog steeds met catalyst v. 3.0 ik dacht mischien is het handig om me drivers weer te updaten welke versie moet ik nou hebben en hoe hack ik ze. soz dat ik zo'n noob vraag stel maar heb geen zin om 34 blz te lezen
ik heb het geprobeerd maar nog steeds checkers.Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:57:

En anderen moeten maar net zin hebben je vraag te beantwoorden, luie dondermichaeltb schreef op 05 mei 2003 @ 11:56:
ik zit nog steeds met catalyst v. 3.0 ik dacht mischien is het handig om me drivers weer te updaten welke versie moet ik nou hebben en hoe hack ik ze. soz dat ik zo'n noob vraag stel maar heb geen zin om 34 blz te lezen
Hint, lees de eerste post van dit topic even door, er zijn twee manieren om de mod te doen, en vooral het linkje voor de snelle manier is interresant..
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen mijn Club 3d Ati Radeon 64 MB NP in mijn oude pc zitten (Asus P3B-F AGP 2X Cel 500, 640 mb)
Windows kan ik normaal gebruiken, maar als ik bijv de Ati demo's of 3dmark2001 wil afspelen dan krijg ik meteen een zwart beeld (ledje monitor wordt oranje) terwijl de pc nog blijft lopen. Dit is met de Omega drivers en Catalyst 3.2 het geval.
Ik heb ook wel gezien dat meer mensen op dit forum last hebben van zwarte beeldjes, maar ik heb echter nog geen oplossing gezien / gevonden. Misschien dat degene die dit hadden het nu wel opgelost hebben of andere die dit toevallig weten?
*.edit:
Ook op de normale Ati Catalyst 3.2 drivers doen 3dmark2001 en ati demo het ook niet. Meteen weer zwart beeld
Dit allemaal op een resolutie van 1024*768 @ 75 Hz. (en dat moet ondersteund zijn)
Windows kan ik normaal gebruiken, maar als ik bijv de Ati demo's of 3dmark2001 wil afspelen dan krijg ik meteen een zwart beeld (ledje monitor wordt oranje) terwijl de pc nog blijft lopen. Dit is met de Omega drivers en Catalyst 3.2 het geval.
Ik heb ook wel gezien dat meer mensen op dit forum last hebben van zwarte beeldjes, maar ik heb echter nog geen oplossing gezien / gevonden. Misschien dat degene die dit hadden het nu wel opgelost hebben of andere die dit toevallig weten?
*.edit:
Ook op de normale Ati Catalyst 3.2 drivers doen 3dmark2001 en ati demo het ook niet. Meteen weer zwart beeld
Dit allemaal op een resolutie van 1024*768 @ 75 Hz. (en dat moet ondersteund zijn)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 14:00 ]
ik zie allemaal echt zwarte checkers. maar bij mij zijn de checkers doorschijnend... hoe kan dat?
enne.. is de snelheid van het ram nou verschillend bij sommige 9500 np-ers?
enne.. is de snelheid van het ram nou verschillend bij sommige 9500 np-ers?
Zwart beeld, monitor op standby betekent een te hoge resolutie/refresh combinatie. Dat kan je monitor niet aan. Oplossing: refresh lager of resolutie lager 
/me Lemon heeft maar gewoon een 9700 non pro besteld voor 259,- de poll op pag. 1 geeft me niet zoveel vertrouwen en zo'n 9500 non pro voor 189,- vind ik te weinig prijs/prestatieverhouding
/me Lemon heeft maar gewoon een 9700 non pro besteld voor 259,- de poll op pag. 1 geeft me niet zoveel vertrouwen en zo'n 9500 non pro voor 189,- vind ik te weinig prijs/prestatieverhouding
[ Voor 39% gewijzigd door TheLemon op 05-05-2003 13:31 ]
Club 3d Radeon 9500 --> softmod 9700
Rage3d geinstalleerd
Core van 275 naar 320 mem van 270 naar 305
3dmark 01/03 gedraaid, geen artifacts of wat dan ook.
Als ik Splinter Cell draai schijnt het licht dat uit ramen komt door muren heen, m.a.w. als ik achter een muur sta, zie ik het licht van een raam die voor de muur staat schijnen.
Mischien iemand een ideetje?
Rage3d geinstalleerd
Core van 275 naar 320 mem van 270 naar 305
3dmark 01/03 gedraaid, geen artifacts of wat dan ook.
Als ik Splinter Cell draai schijnt het licht dat uit ramen komt door muren heen, m.a.w. als ik achter een muur sta, zie ik het licht van een raam die voor de muur staat schijnen.
Mischien iemand een ideetje?
Verwijderd
Weet iemand of er op een Radeon 9500np 128 mb de hierarchialZ hoort te werken?
want zodra ik deze aan zet ZONDER softmod krijg ik allemaal blokjes (geen Checkers) met gewone Cat3,1 3,2 en 3,3 drivers zonder dat ik softmod of overclock........
volgens mij hoort dit het wel te doen...anders wil ik een nieuwe.....:p
want zodra ik deze aan zet ZONDER softmod krijg ik allemaal blokjes (geen Checkers) met gewone Cat3,1 3,2 en 3,3 drivers zonder dat ik softmod of overclock........
volgens mij hoort dit het wel te doen...anders wil ik een nieuwe.....:p
ik heb klijne artifacts en ik probeer ze momenteel te verhelpen (Duh)
ik keek in me bios voor de voltages nou staan er 2
AGP Vcc3 1,5v (opties zijn 1,5 - 1,6 - 1,7)
AGP VddQ 3,30v (opties zijn 3,11 - 3,21 - 3,27 - 3,30 - 3,36 - 3,41 - 3,46 - 3,58)
de Vcc3 was de voltage van het agp slot wat al eerder besproken is
maar ik kan die 3,3v niet plaatsen heeft iemand enig idee waar die precies voor dient
ik keek in me bios voor de voltages nou staan er 2
AGP Vcc3 1,5v (opties zijn 1,5 - 1,6 - 1,7)
AGP VddQ 3,30v (opties zijn 3,11 - 3,21 - 3,27 - 3,30 - 3,36 - 3,41 - 3,46 - 3,58)
de Vcc3 was de voltage van het agp slot wat al eerder besproken is
maar ik kan die 3,3v niet plaatsen heeft iemand enig idee waar die precies voor dient
ik denk zal de 9500 met 64mb kopen, is dat ding nergens meer te krijgen
wat moet ik dan kopen, iemand tips?
bla?
9500 128 mbQ-bone schreef op 05 May 2003 @ 16:44:
ik denk zal de 9500 met 64mb kopen, is dat ding nergens meer te krijgenwat moet ik dan kopen, iemand tips?
9800 pro
gooi er meteen een apparte prometia op
is trouwens wel "iets" duurder dan de 9500 64 mb
[ Voor 33% gewijzigd door wdekreij op 05-05-2003 16:56 ]
ja eehm, maar wie weet wat voor dideokaart ik er nu in moet hangen? een 9100, een fx 5200
of een ti4200? wie o wie heeft de beste prijs prestatie verhouding?
bla?
k zou toch maar voor de ati 9500 128mb gaan als het op kunt brengen..
Verwijderd
Kan dit ook met een radeon 9100 naar een radeon 9200 pro ofzo want ik zoek het veel maar nog niks gevonden nergens duzz mischien weten jullie het
de 9100 is beter dan de 9200 toch??
edit:
dit topic ging trouwens over de 9500 >> 9700 mod en vragen over welke videokaart je gaat kopen worden officieel niet geaccepteerd door de modjes..
dit topic ging trouwens over de 9500 >> 9700 mod en vragen over welke videokaart je gaat kopen worden officieel niet geaccepteerd door de modjes..
[ Voor 71% gewijzigd door wdekreij op 05-05-2003 17:58 ]
en ik blijf erbij dat de 9200 de opvolger van de 8500 is en minder presteerd dan de 9100...
Verwijderd
bij mij ligt het aan de zmask
disable ik die zijn mijn checkers in sommige spellen weg.
in pipedream heb ik doorschijnende checkers
doom3 alpha . artifacts gemixed met checkers
3dmark03. battle of proxycon en trolls lai. doorschijnende checkers
vietcong. in de huisjes doorschijnende checkers
thps3 checkerloos
ut2003 checkerloos
ut2 checkerloos
ravenshield checkerloos
x-men wolverine's revenge. checkerloos
indiana jones. eerst doorzichtige checkers door rtool checkerloos
igi 2. doorschijnende checkers
dtm. doorschijnende checkers
devastation. checkerloos
gta3. checkerloos
fifa2003. checkerloos
nba live 2003 . checkerloos
ati tafel demo . doorzichtige checkers
alle andere ati demos checkerloos
disable ik die zijn mijn checkers in sommige spellen weg.
in pipedream heb ik doorschijnende checkers
doom3 alpha . artifacts gemixed met checkers
3dmark03. battle of proxycon en trolls lai. doorschijnende checkers
vietcong. in de huisjes doorschijnende checkers
thps3 checkerloos
ut2003 checkerloos
ut2 checkerloos
ravenshield checkerloos
x-men wolverine's revenge. checkerloos
indiana jones. eerst doorzichtige checkers door rtool checkerloos
igi 2. doorschijnende checkers
dtm. doorschijnende checkers
devastation. checkerloos
gta3. checkerloos
fifa2003. checkerloos
nba live 2003 . checkerloos
ati tafel demo . doorzichtige checkers
alle andere ati demos checkerloos
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 22:33 ]
Verwijderd
Ik heb Catalyst 3.2 (wist niet dat 3.3 geen rTool ondersteund, kwacht wel op 3.4). Verder is het geheugen 3.6ns. Merk dat ook bij overclocken : kan maar tot 283mhz gaan, daarboven artifacts... core gaat zeker tot 310mhz voor er weirde lijnen in 3D apps verschijnen.Welke Catalyst heb je ? en welk geheugen (3,6ns of 3,3) ?
Verwijderd
Ik heb enkel dit soort checkers... nog nooit doorschijnende gezien (bij mij dan). Het is en blijft een loterij met die 4 extra pipelines. Je zal het juiste onderdeeltje moeten vinden dat niet werkt en die trachten te disablen (zoals AA bij mij).wdekreij schreef op 05 mei 2003 @ 13:08:
ik zie allemaal echt zwarte checkers. maar bij mij zijn de checkers doorschijnend... hoe kan dat?
Ok, ik ga strax mijn oude geforce 2 Ti te koop zetten en een Club3D Radeon 9500 128 MB kopen. Maar om alles eventjes op een rijtje te zetten omte kunnen overclocken:
1. De software mod uitvoeren volgens de eerste post.
2. BIOS flashen.
Als ik dan op warp11's bios kijk staan er meerdere opties. Moet ik dan nu de 'Club 3D 9700 non-Pro BIOS' kiezen ?
Of welke moet ik anders hebben ? Dit was nog een beetje onduidelijk en ik wil toch graag zekerheid.
2. BIOS flashen.
Als ik dan op warp11's bios kijk staan er meerdere opties. Moet ik dan nu de 'Club 3D 9700 non-Pro BIOS' kiezen ?
Of welke moet ik anders hebben ? Dit was nog een beetje onduidelijk en ik wil toch graag zekerheid.
301SQN
Verwijderd
Stap 2 is niet nodig voor zover mij bekend. Die 9500np is overklokbaar by default.geforceddq schreef op 05 May 2003 @ 21:55:
2. BIOS flashen.
bepaalde chips geselecteerd voor 9700 en 9800... maar ze hebben express 4 extra pipeline kapotgemaakt.. goed geprobeerd voor ati.
sorry, wat ? Ik begrijp het niet helemaal.edwtie schreef op 05 May 2003 @ 22:42:
bepaalde chips geselecteerd voor 9700 en 9800... maar ze hebben express 4 extra pipeline kapotgemaakt.. goed geprobeerd voor ati.
Heb je nou chips geselecteerd voor 9700 en 9800 ? Dat zou best kunnen, maar de 9800 heeft een andere chip dan de 9700.
En hebben ze (ATi) nou de 4 'extra' pipelines kapot gemaakt ? Dat zou heel erg lullig van ze zijn, maar eigenlijk wel zo eerlijk (maar toch erg lullig voor ons).
301SQN
Wie heeft er al een Radeon 9500np 64mb naar de pro versie kunnen krijgen.
Dus wie heeft de 4 pipelines extra pipelines? en hoe?
Wat bij riva tuner zit wil gewoon niet bij mijn werken.
WinXP PRO
GA7AV-C KT333
Club 3D Radeon 9500 64Mb
Hoe kun je het zien dat de 8 pipelines zijn geenabled? Bij GLinfo weet ik het niet tevinden.
Dus wie heeft de 4 pipelines extra pipelines? en hoe?
Wat bij riva tuner zit wil gewoon niet bij mijn werken.
WinXP PRO
GA7AV-C KT333
Club 3D Radeon 9500 64Mb
Hoe kun je het zien dat de 8 pipelines zijn geenabled? Bij GLinfo weet ik het niet tevinden.
[ Voor 18% gewijzigd door The_Greater op 06-05-2003 10:09 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
ik d8 dat de radeon 9500 pro ook gewoon met 4 pipelines werkt
dus dan zul je die ook wel niet open kunnen zetten
Verwijderd
Nee, die werkt met 8 pipelines.MokerHamer schreef op 06 May 2003 @ 11:52:
ik d8 dat de radeon 9500 pro ook gewoon met 4 pipelines werkt
Verwijderd
weet iemand of ik mijn echte radeon 9800pro 128mb kan opvoeren behalve door oc'en ??. hij is natuurlijk zo al snel zat maarja, Kblijf een tweaker
Verwijderd
Betreffende een Club3d Radeon 9500 64Mb:
Met cat 3.0/3.1/3.2 had ik 9900 (3dmark2k1) en 2500 (3dmark2k3). Met de nieuwste omega drivers kreeg ik 11000 en 3000 punten. Dus ik denk dat die omega drivers al je 9500 omzetten in een pro.... Weet het niet zeker.
Alleen ik heb 1 klein probleempje. Met cat3.2 (en dus ook laatste omega) zie ik voor een fractie van een seconde een beeld met groene strepen tussen elke test van 3dmark en dat heb ik ook bij sommige spellen. Op zich niks aan de hand, spellen doen het verder gewoon perfect, alleen als ie verspringt van de ene resolutie naar de andere laat ie dus voor een fractie van een sec. dat beeld zien. Hopelijk met cat3.3 opgelost. Ik draai nu cat3.1 zonder problemen.
Verder perfect kaartje! En lekker goedkoop
Met cat 3.0/3.1/3.2 had ik 9900 (3dmark2k1) en 2500 (3dmark2k3). Met de nieuwste omega drivers kreeg ik 11000 en 3000 punten. Dus ik denk dat die omega drivers al je 9500 omzetten in een pro.... Weet het niet zeker.
Alleen ik heb 1 klein probleempje. Met cat3.2 (en dus ook laatste omega) zie ik voor een fractie van een seconde een beeld met groene strepen tussen elke test van 3dmark en dat heb ik ook bij sommige spellen. Op zich niks aan de hand, spellen doen het verder gewoon perfect, alleen als ie verspringt van de ene resolutie naar de andere laat ie dus voor een fractie van een sec. dat beeld zien. Hopelijk met cat3.3 opgelost. Ik draai nu cat3.1 zonder problemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 12:47 ]
Heb jij hem nog voor 90 euro?Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 12:18:
Betreffende een Club3d Radeon 9500 64Mb:
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Had hem voor 89 euro
Kwam nog wel 4 euro verzendkosten bij (Wintelco). Dus dit kaartje kostte me zeg maar 93 euro. En tis ook nog eens retail versie. WinDVD, kabels, converter, alles in mooie grote doos.
Ik denk ook dat het gewoon een ati kaart is (staat iig een ati sticker op de koeler, geen club3d).
Ik denk ook dat het gewoon een ati kaart is (staat iig een ati sticker op de koeler, geen club3d).
Die heb ik ook. Ging lekker flot met het versturen van de kaartVerwijderd schreef op 06 May 2003 @ 13:00:
Had hem voor 89 euroKwam nog wel 4 euro verzendkosten bij (Wintelco). Dus dit kaartje kostte me zeg maar 93 euro. En tis ook nog eens retail versie. WinDVD, kabels, converter, alles in mooie grote doos.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Review gelezen van het overclocken van een 9800 Pro.
Volgels mij was het de Safire die tot boven de 500 Mhz geclocket kon worden.
Volgels mij was het de Safire die tot boven de 500 Mhz geclocket kon worden.
Samsung S23 Ultra
Verwijderd
Bij mij draait het ding wel erg onstabiel, ook als ik windows media player classic opstart krijg ik zwart beeld. Zal wel aan mn oude computer liggen (zie hierboven).Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 12:17:
Ik heb sinds een paar dagen mijn Club 3d Ati Radeon 64 MB NP in mijn oude pc zitten (Asus P3B-F AGP 2X Cel 500, 640 mb)
*.edit:
Ook op de normale Ati Catalyst 3.2 drivers doen 3dmark2001 en ati demo het ook niet. Meteen weer zwart beeld![]()
Vraagje, waarom kun je een ATI Radeon 9500 non pro met 64 MB niet omtoveren naar een Radeon 9700 ???
Heeft geen 128MB.Cyber Killer schreef op 06 May 2003 @ 20:37:
Vraagje, waarom kun je een ATI Radeon 9500 non pro met 64 MB niet omtoveren naar een Radeon 9700 ???
heeft geen 256bit bus.
je hebt immers ook een non pro met 128MB die je toch niet naar 9700 kan modden
om 256bit te kunnen gebruiken had je dacht ik wel minimaal 128MB (8chips) nodig.
je hebt immers ook een non pro met 128MB die je toch niet naar 9700 kan modden
om 256bit te kunnen gebruiken had je dacht ik wel minimaal 128MB (8chips) nodig.
[ Voor 30% gewijzigd door D2DM op 06-05-2003 22:32 ]
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Verwijderd
Heb vandaag een Club3D Radeon 9500 NP 128 MB binnengekregen van MaxPC. Laatste Catalysts (3.2) gedownload en met Rivatuner de softwarepatch uitgevoerd.
ALs ik in GLinfo kijk zegt hij dat het een 9700 is, maar zodra ik nu een ATI demo of 3DMark opstart krijg ik een zwart scherm en hangt ie compleet.
Weet iemand hoe dit komt? Ik heb na de softwaremod ook een paar kleine artifacts in Windows, voornamelijk bij rechtermuisknopmenuutjes.
ALs ik in GLinfo kijk zegt hij dat het een 9700 is, maar zodra ik nu een ATI demo of 3DMark opstart krijg ik een zwart scherm en hangt ie compleet.
Weet iemand hoe dit komt? Ik heb na de softwaremod ook een paar kleine artifacts in Windows, voornamelijk bij rechtermuisknopmenuutjes.
edit:
O ja, specs:
Abit BX133-RAID
Celeron 800@904
512 MB PC133
ook getest met zelfde resultaat op een:
MSI K7t266Pro2
AMD XP 1800+
256 MB DDR PC2100
O ja, specs:
Abit BX133-RAID
Celeron 800@904
512 MB PC133
ook getest met zelfde resultaat op een:
MSI K7t266Pro2
AMD XP 1800+
256 MB DDR PC2100
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 00:02 . Reden: specs vergeten ]
Ik had hem gister nog ff snel bij maxpc gekocht voor 100 euro.Q-bone schreef op 05 May 2003 @ 16:44:
ik denk zal de 9500 met 64mb kopen, is dat ding nergens meer te krijgenwat moet ik dan kopen, iemand tips?
Ik had eergister mijn Radeon 8500 vern**kt met een bios update.

is het niet mogelijk om met een PCI kaartje op testarten en dan nog een keer te proberen te flashen? atiflash -p 0 <bios.bin>Cyber Killer schreef op 07 May 2003 @ 07:31:
[...]
Ik had hem gister nog ff snel bij maxpc gekocht voor 100 euro.![]()
Verwijderd
mikkel-79:
Waarschijnlijk heb je gewoon pech en is ie niet te modden. Misschien dat je nog wat tips uit de startpost kunt gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
b.t.w. als je em op die celeron gaat gebruiken zal je van die mod toch weinig merken....
Waarschijnlijk heb je gewoon pech en is ie niet te modden. Misschien dat je nog wat tips uit de startpost kunt gebruiken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
b.t.w. als je em op die celeron gaat gebruiken zal je van die mod toch weinig merken....
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 11:43 ]
dan ie hij niet kapot hoorCyber Killer schreef op 07 May 2003 @ 07:31:
[...]

gewoon idd een pci er naast doen en dan terug flashen...
Verwijderd
Hmm. Die celeron is maar tijdelijk, volgende maand wordt het een AMD 2400+, maar dat zwart scherm stoort me mateloos. Als ik nu checkers zou hebben kon ik er nog mee leven, maar van een zwart scherm en hangende pc wordt ik helemaal gek.Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 11:40:
mikkel-79:
Iemand anders die misschien weet waardoor je een zwart scherm krijgt zodra je een 3d applicatie opstart op een 128 MB Club3D Radeon 9500@9700 ???
Verwijderd
is het goed gelukt deze kaart te 'modden' naar een 9700 ? anders haal ik deze kaart ookCyber Killer schreef op 07 May 2003 @ 07:31:
[...]
lama, is een 64 MB versie, kan dus niet met deze kaart.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 14:47 ]
Probeer eerst eens of de kaart ongemod dus @9500 ook hangt tijdens spellen, want dan kan er iets fout zijn met de installatie of kan die kaart gewoon vanuit de doos al braq zijn geweest. Dan kun je hem ruilen voor een (hopelijk) artifactlozeVerwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 14:21:
[...]
Hmm. Die celeron is maar tijdelijk, volgende maand wordt het een AMD 2400+, maar dat zwart scherm stoort me mateloos. Als ik nu checkers zou hebben kon ik er nog mee leven, maar van een zwart scherm en hangende pc wordt ik helemaal gek.
Iemand anders die misschien weet waardoor je een zwart scherm krijgt zodra je een 3d applicatie opstart op een 128 MB Club3D Radeon 9500@9700 ???
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Ook al gedaan, werkt niet.--MeAngry-- schreef op 07 May 2003 @ 18:57:
[...]
Probeer eerst eens of de kaart ongemod dus @9500 ook hangt tijdens spellen, want dan kan er iets fout zijn met de installatie of kan die kaart gewoon vanuit de doos al braq zijn geweest. Dan kun je hem ruilen voor een (hopelijk) artifactloze
Standaard drivers op de cd uit de doos --> opstarten en ik kan niet eens inloggen in windows xp.
Catalyst 3.1, 3.2 en Dell 3.3 (http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/), wel inloggen, maar na een tijdje of in een 3d applicatie --> hangen of foutmelding van Windows.
Kreeg net antwoord van Maxpc dat het sowieso geen zin heeft om deze kaart in een Celeron 800 te testen. Is dit waar? Ik snap zelf ook wel dat ik geen superprestaties hoef te verwachten, maar de kaart moet toch op zijn minst fatsoenlijk werken? En al helemaal als ie niet eens gemod is. In een ander systeem (AMD 1800+) krijg ik trouwens hetzelfde probleem.
Kan het dan aan de kaart liggen?
Ik heb sinds vorige week een club3d radeon 9500 128 MB. Als ik em softmod heb geen artifacts in directx dingen zoals 3dmark2001, de ati demo's, bf1942 en gta3. Wel heb in Countestrike (openGL) dat af en toe textures een beetje knipperen. Tot zover alles goed, maar ik ben er helaas achtergekomen dat deze kaart een fsb hoger dan 160 niet trekt. Mijn radeon8500 haalde met gemak 190. Nu kan ik mijn tbred B 1800+ jammergenoeg niet meer zo ver OC'en (ik heb een chaintech 7vjl waarvan de MP niet hoger kan als 12, en de FSB=166 jumper werkt niet, dus de 1/5 divider ook niet)
Zijn er andere mensen met dezelfde kaart die ook geen hoge fsb halen, of juist wel een hoge fsb?
Zijn er andere mensen met dezelfde kaart die ook geen hoge fsb halen, of juist wel een hoge fsb?
Hier komt iets hips te staan
Probeer een andere bios, het gaat hier toch om dat je agp-bus snelheid te hoog is.Of je kunt een nieuwe epox of abit mobo kopen.HyperMan schreef op 07 mei 2003 @ 20:25:
Ik heb sinds vorige week een club3d radeon 9500 128 MB. Als ik em softmod heb geen artifacts in directx dingen zoals 3dmark2001, de ati demo's, bf1942 en gta3. Wel heb in Countestrike (openGL) dat af en toe textures een beetje knipperen. Tot zover alles goed, maar ik ben er helaas achtergekomen dat deze kaart een fsb hoger dan 160 niet trekt. Mijn radeon8500 haalde met gemak 190. Nu kan ik mijn tbred B 1800+ jammergenoeg niet meer zo ver OC'en (ik heb een chaintech 7vjl waarvan de MP niet hoger kan als 12, en de FSB=166 jumper werkt niet, dus de 1/5 divider ook niet)
Ik heb de warp 11 bios op mijn Radeon 9500 64mb overgeclocked naar 365/310 (270/275)
En ging van 2400 naar 2818 3dmark punten. Jammer is dat het een 64mb versie is
En ging van 2400 naar 2818 3dmark punten. Jammer is dat het een 64mb versie is
Bij mij is mod 9500 naar 9700 (pro
) goed gelukt.
Geen atrifacts en ook geen checkers, ook niet met AA aan (4x)
Driver gedownload van maxdownloads ofzo (catalyst 3.2) en toen geinstalt met hack en toen opnieuw opgestart en bij glinfo stond er toen 9700.
core: 325mhz
mem: 310mhz
agp 8x
aa 4x
fastwrite aan
ben nu hartstikke blij
Driver gedownload van maxdownloads ofzo (catalyst 3.2) en toen geinstalt met hack en toen opnieuw opgestart en bij glinfo stond er toen 9700.
agp 8x
aa 4x
fastwrite aan
ben nu hartstikke blij
Verwijderd
Goede zaak, welk merk heb je en heb je 3DMark 2003 al gedraaid? Ook geen probs met de ATI demo's?eghie schreef op 07 mei 2003 @ 22:11:
Bij mij is mod 9500 naar 9700 (pro) goed gelukt.
agp 8x
aa 4x
fastwrite aan
ben nu hartstikke blij
Verwijderd
ok,
mijn Club3D Ati Radeon 9500 Retail 128MB (BGA) TV Out/DVI is besteld. (MAXPC).
nu maar bidden dat de softmod gaat lukken. Ik heb er echter alle vertrouwen in, aangezien veel mensen op dit forum succes hebben gehad met deze kaart.
ik laat het binnenkort weten..
mijn Club3D Ati Radeon 9500 Retail 128MB (BGA) TV Out/DVI is besteld. (MAXPC).
nu maar bidden dat de softmod gaat lukken. Ik heb er echter alle vertrouwen in, aangezien veel mensen op dit forum succes hebben gehad met deze kaart.
ik laat het binnenkort weten..
Op dit moment weinig functioneel nut. Het enige wat je hiermee wint is als je de volgende keer je kaart wil installeren dat hij dan herkent word als een 9700. Je zult er iig geen performance uit halen.
Het heeft wel nut, je hoeft geen hacked drivers meer te installeren.En met sommige biossen ga je iets vooruit.Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 13:52:
Heeft het nu om een 9700 bios op mijn 9500@9700 te zetten(OC lukt al)
Ik heb een Club 3d 9500 128mb dvi/tv-out. (bij Alternate besteld)Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:50:
[...]
Goede zaak, welk merk heb je en heb je 3DMark 2003 al gedraaid? Ook geen probs met de ATI demo's?
Ik heb 3dmarks allebei al gedraait, maar geen scores bijgehouden, maar ik draai ze zo ff en maak ff een paar screenshots.
bij ati demos, 3dmark (2001se en 2003) en battlefield geen artifacts en checkers.
ik zal zo ff alles op een rijtje zetten wat ik nou gedaan heb met wat voor instellingen.
[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 08-05-2003 17:20 ]
Verwijderd
Even een korte vraag die waarschijnlijk al eens vaker gesteld is:
als ik nu de ATi Radeon Omega 2.4.07a drivers installeer, dan hoef ik die hele software hack (zoals beschreven in de openingspost) niet meer toe te passen?
als ik nu de ATi Radeon Omega 2.4.07a drivers installeer, dan hoef ik die hele software hack (zoals beschreven in de openingspost) niet meer toe te passen?
Verwijderd
neeVerwijderd schreef op 08 May 2003 @ 17:20:
Even een korte vraag die waarschijnlijk al eens vaker gesteld is:
Verwijderd
hoe bedoel je nou 'nee' precies?
nee.. dat hoeft niet meer (de omega drivers hacken 'm dus meteen)
of
nee.. wat je zegt klopt niet (je moet wel nog de hack toepassen)
mja, wil het graag ff zeker weten
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 18:46 ]
Vandaag een Sapphire 9500 128mb bij pcsnel.nl besteld. Hoop hem morgen binnen te krijgen. Ben erg benieuwd naar de resultaten van de mod die ik zeker ga uitvoeren.
Eghie's Radeon 9500 mod naar 9700 (pro) | |
Processor | AMD Athlon TB 1700+@2075Mhz, FSB:166Mhz, MP:12,5x |
Geheugen | OEM 512Mb PC2700 |
Moederbord | Epox EP-8RDA+ |
Core | 325Mhz |
Geheugen | 315Mhz |
AGP snelheid | 8x |
Merk | Club3d |
Type | Club3d Radeon 9500 retail, DVI, TV-OUT |
Waar gekocht | Alternate |
Driver | Catalyst 3.2 met hack van Maxdownloads |
Hoe gedaan |
|
3DMark 2001SE score | ![]() |
3DMark 2003 score | ![]() |
eventuele problemen/commentaar | Nog geen problemen gezien. Vind wel 3dmark scores laag voor mijn systeem |
[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 08-05-2003 19:19 . Reden: layout verneukt ]
Verwijderd
Dat ze laag zijn kan aan je FSB liggen van 166. 3dmark 2001 is vooral dol op een hoge FSB daar gaan de FPS erg van omhoog icm met je videocardeghie schreef op 08 May 2003 @ 19:18:
[tr]
[td]eventuele problemen/commentaar[/td]
[td]Nog geen problemen gezien.
Vind wel 3dmark scores laag voor mijn systeem[/td]
[/tr]
[/table]
[quote]Cougar schreef op 07 mei 2003 @ 11:44:
[...]
Nee, de kaart is dood volgens mij, had het ff met een Geforce 2 PCI geprobeerd, maar dat wilde niet lukken.
[...]
Nee, de kaart is dood volgens mij, had het ff met een Geforce 2 PCI geprobeerd, maar dat wilde niet lukken.

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 09-05-2003 07:09 ]
Nieuwe 9700 128mb binnen na een mislukte 9500 128mb mod 
Hmm...scores zuigen nogal: 3800 in 3dmark 2003, 10900 in 3dmark 2001se
Hoe kan dat nou? Eghie zijn processor loopt maar een beetje hoger en mijn 9700 loopt nog wel op standaard waarden (275 / 270).
Hoe kan dat nou? Eghie zijn processor loopt maar een beetje hoger en mijn 9700 loopt nog wel op standaard waarden (275 / 270).
[ Voor 9% gewijzigd door Stefke op 08-05-2003 19:55 ]
Ik denk dat je het aan je standaard waarden ligt, maar kan je fsb ook wel zijn, zoals stevio4u al zij.stefijn schreef op 08 May 2003 @ 19:53:
Nieuwe 9700 128mb binnen na een mislukte 9500 128mb mod
Heb je wel AGP 8x aanstaan en fastwrite aan wil ook wel helpen.
Dit topic is gesloten.