ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.336 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 10:16
:(

Ik ga de mijne omruilen voor een 9700 128mb BGA TVout

Btw, daar staat niet bij dat er DVI op zit, dat wil dus zeggen dat er geen TFT op aangelsoten kan worden? (Niet dat ik die heb of de komende paar jaar wil aanschaffen, maar even ter info)

[ Voor 118% gewijzigd door Stefke op 22-04-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 09:18

BruT@LysT

Fear and Loathing

stefijn schreef op 22 April 2003 @ 12:29:
:(

Ik ga de mijne omruilen voor een 9700 128mb BGA TVout

Btw, daar staat niet bij dat er DVI op zit, dat wil dus zeggen dat er geen TFT op aangelsoten kan worden? (Niet dat ik die heb of de komende paar jaar wil aanschaffen, maar even ter info)
Elke Radeon 9x00 heeft DVI output, ookal staat et er niet bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Heb zelf nu 2 radeon's gehad, maar doen het allebij niet goed. Dat van die fanbladen kan ik me bijna niet voorstellen. Als je 20 exact iedentieke Connect-3D kaarten pakt werken ze niet allemaal zonder checkers, toch zijn de fans wel allemaal hetzelfde, volgens mij gaat dat dus niet helemaal op.
Het zou het echter wel een stuk makkelijker maken, want ik wil nou ook wel eens een goeie hebben. Maar ondertussen vind ik die 9500 op 330/330 prima om alle games mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

Qosmic schreef op 21 april 2003 @ 14:18:
Wat houdt trouwens BGA in?

Ik heb namelijk de Radeon 9500 64 MB (BGA)
elke nieuwe Radeon heeft BGA geheugen, dit is de package van het geheugen, die kleine vierkante blokjes met de soldeerverbindingen aan de onderkant, oudere kaarten hebben van die rechthoekige, je kent het wel. Zie je tegenwoordig dus op elke kaart zitten, niets bijzonders dus. Beetje erg dat ik nu al merk dat sommigen de toevoeging van het woord 'BGA' al zien als iets extra's :P

[ Voor 6% gewijzigd door BruT@LysT op 22-04-2003 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe kun je de temp van zon Radeon meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT

BruT@LysT

Fear and Loathing

stefijn schreef op 22 april 2003 @ 12:52:
Hoe kun je de temp van zon Radeon meten?
Met een externe temperatuursensor. Plaats die vlak bij de core en je kunt de temp meten. Misschien zijn er ook radeon's met ingebouwde temp sensors (zie je ook wel bij nVidia kaarten, bijvoorbeeld Leadtek) maar volgens mij zijn die er niet.
Aan de andere kant, waarom zou je dat doen. Dit is alleen handig als soort beveiliging als de fan uit zou mogen vallen, dat dan je pc afsluit omdat hij te warm wordt. Maar als je gaat oc'en is dit helemaal niet interessante informatie, je klokt em gewoon zo hoog mogelijk zodat er nog net geen artifects ontstaan, wil je verder clocken dan zet je er een andere fan op en probeer je hoger te gaan zonder artifects. Temp speelt daarbij geen enkele rol. Bij het oc'en van mijn proc kijk ik ook niet echt naar me temp's, vind ik helemaal niet interessant, ik hoef niet mijn temperatuur te zien om hoger te kunnen oc'en :) Zolang hij maar stabiel blijft.

[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 22-04-2003 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik had verleden woensdag geld overgemaakt bij maxpc tot nu toe geen enkele bevestiging ontvangen :(

[ Voor 5% gewijzigd door Trancentral op 22-04-2003 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik zou effe bellen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:06
Maarre weet iemand of er ook verschil zit tussen connect 3d of club 3d

Ik haal mijn kaart vanmiddag op .. en ik laat jullie uiteraard weten of die mod lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
ik heb ze eerst nog ff gemailed als dat niet helpt bel ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

JJJ

Het is net pasen geweest dus ik kan het me heel goed voorstellen dat de communicatie met MaxPC de afgelopen dagen even stil lag he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was erg leuk pasen (aan het sterfbed van mijn oma gezeten.......) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:42:
Aiii das erg kut voor je.... sterkte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
oww ;(

sterkte :(

maar... waarom heb ik nog geen mailtje terug gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Zou de topicstarter misschien een poll kunnen toevoegen voor alleen de perfect gelukte mods en dan met welke kaarten precies? (merk/type) Dat kan handig zijn voor aankomende kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte MaxTweaker...

TheLemon: zo'n poll is er: op pagina 1! 1 v/d mogelijke resultaten daar is 'een perfect werkende 9700'.

Trancentral: je zei dat je woensdag geld had overgemaakt. Zelfs als het electronisch gaat, duur het nog twee dagen voor het wordt bijgeboekt, dus op z'n vroegst vrijdag. Vrijdag was echter goede vrijdag -> banken dicht. Ook in het weekend worden geen overboekingen gedaan en maandag was 2e paasdag, en ook dan zijn de banken dicht. Dus op z'n vroegst is het geld vandaag overgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 04:52

aKra

Intentionally left blank.

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:42:
Gecondoleerd man!

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 22:48:
TheLemon: zo'n poll is er: op pagina 1! 1 v/d mogelijke resultaten daar is 'een perfect werkende 9700'.
Jawel, maar daaruit kun je geen statistieken opmaken over welk merk je het best kan kopen, dat lijkt me interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 22:48:

Trancentral: je zei dat je woensdag geld had overgemaakt. Zelfs als het electronisch gaat, duur het nog twee dagen voor het wordt bijgeboekt, dus op z'n vroegst vrijdag. Vrijdag was echter goede vrijdag -> banken dicht. Ook in het weekend worden geen overboekingen gedaan en maandag was 2e paasdag, en ook dan zijn de banken dicht. Dus op z'n vroegst is het geld vandaag overgemaakt.
klopt , ik had er niet goed over nagedacht :+

ik heb al een mail ontvangen om 18.35 ongeveer vandaag , dus maybe morgen ontvang ik het , anders donnerdag

[ Voor 3% gewijzigd door Trancentral op 22-04-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er nog iemand anders met checkers
zijn agp voltage op 1.6 gezet ipv 1.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaRy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2022
ik wou ff weten of deze hack ook mogelijk is met zo'n kaart van de Aldi je weet wel
medion 9600TX ze zeggen dat t gewoon een 9500 die iets is gekieteld. hogere core en mem settings >:)
Nou ben ik er best wel tevreden over alleen vraag ik me af of ik er iets meer uit kan halen

volgens rivatuner:
128 bit R300 (8x1) with 128Mb ddr
core draait op 297Mhz memory op 270Mhz

BTW ben een newbie dus vandaar deze vraag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Ik was van plan om een Sapphire 9500 8x 128 MB DVI/TV-Out (Retail)
bij Xenon te kopen, iemand die hier ervaring mee heeft? Volgens de sapphire site is het ws 1 met zwarte pcb maar wel 2 blokjes geheugen boven en 2 rechts.

Hier komt iets hips te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier al een 9500 met 64Mb succesvol kunnen modden naar een 9500pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Op wat voorn resolutie (bits) draait iedereen z'n 3dmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb dus een connect 3d 9500 128 mb gehaalt.. En checkers all over the place in windows . De titel balken boven die kaders weet je wel. Allemaal checkers. Lijkt wel alsof hoge resolutie dinge checkers krijgen. Met red faction. (Enigste spel wat ik heb geprobeerd eigelijk) krijg ik een layer als het ware over het spel heen met checkers. Ik krijg ze niet echt op de muren ofzo als ik op sommige plaatjes heb gezien. Voltage omhoog gooie/ overclocke/ onderclocke/ agp 4x / agp vast write uit wou allemaal niet baten. Het is watergecoolt zelfs.

oke wat er op de core stond:

r300
215r8abgabf
g281981
0243aa

tja.. jammer

/btw: agp 1,8 volt dus ....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
kan iemand ff een duidelijke omschrijving geven van "checkers" want ik zie het telkens staan ik weet eigenlijk niet pcies wat er mee bedoeld word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOFEAR schreef op 23 April 2003 @ 15:27:
Op wat voorn resolutie (bits) draait iedereen z'n 3dmarks?
standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/zakraket/stuff/checkers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had wel minder last van checkers dan jouw.
Jij hebt echt blokken, ik kleine stippen.

3Dmark2003 (Druk op afbeelding voor ware grote)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/3dmark2003.jpg

Splnter Cell (Druk op afbeelding voor ware grote)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/SC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Jongens, ik zag op de FP dat de ATi Catalyst 3.3 uit is, voor Windows XP Only dan wel...

Ik zie nog niks op de site van warp11 of die software (mod) site.

Hoe veel vertraging zit er normaalgesproken tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om de 9500@9700 op de nieuwe drivers te laten draaien: meuktracker: ATi Catalyst 3.3 beta ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel ff de complimenten geven aan MaxPC.. gisteren nog lopen mailen over mijn club3d, daarna geld overgemaakt, vandaag kwam de postbode er mee aan de deur.. supersnelle afhandeling, erg tof!
was ik nou maar thuis geweest, lol...
Ik kan wel zeggen dat het een bewijs voor mezelf was dat ik gezien het mooie weer best een dag zonder mijn verslaving kon, maar eerlijk gezegd dacht ik dat ik hem meteen bij het postkantoor kon ophalen, lol.. is dus niet zo, morgen naar 10 uur, hahaha! Ach ja, nog 1 nachtje slapen.. Ik laat wel weten of het modden lukt.

Overigens staan er verschillende methoden op pagina 1 van de thread, als ik het me goed herinner.. welke te volgen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
lol ik heb het zelfde , gister mail gekregen van dat het geld binnen was gekomen :)
kom ik vandaag om 1 uur thuis , ligt er een brief van de postbode in de brievenbus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ze geven volgens mij allemaal hetzelfde resultaat dus het maakt niet echt uit. Ik zou gewoon die gepatchte .sys dlen van die link die als 1e gegeven wordt en dan je drivers updaten. Werkt erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 17:41:
Overigens staan er verschillende methoden op pagina 1 van de thread, als ik het me goed herinner.. welke te volgen???
Gewoon de ati driver extracten en een .sy_ bestandje vervangen door die van wizzard. Ers simpel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
die bedoel ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top, dank jullie.. grr, het wordt een lange nacht, nietwaar Trancentral?
Ik ga mijn kastje alvast voorbereiden door een paar heftige games te installeren die het maar net doen op mijn TNT1 16mb... dan is de schok morgen des te groter, hehe. Voor ik 'm probeer te patchen ga ik eerst wel ff gewoon spelen.. als het patchen niet lukt, moet ik nl. nog maar beslissen of ik hem hou of niet.. meer geld uitgeven voor een echte 9700 kan ik me helemaal niet veroorloven (zelfs deze 200 euro eigenlijk niet.. twijfel nog steeds of het wel slim was dat ding te kopen) of toch terug ga naar een 64mb 9500.. dus maar gewoon hopen dat het modden lukt, dan ga ik niet meer twijfelen, lijkt me zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Wat ik me kan herinneren is dat er belangrijke driver info in die sys file zit, dus dat als 3.3 performance upgrades heeft, en je pakt een 3.2 sys van w1zzard, dan ben je toch die performance kwijt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 11:50:
Heeft er iemand hier al een 9500 met 64Mb succesvol kunnen modden naar een 9500pro?
Ik krijg mijne (64 mb) waarschijnlijk vrijdag of zaterdag a.s. binnen,
laat nog wel weten of het modden hiervan naar een pro lukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 18:02:
Top, dank jullie.. grr, het wordt een lange nacht, nietwaar Trancentral?
Ik ga mijn kastje alvast voorbereiden door een paar heftige games te installeren die het maar net doen op mijn TNT1 16mb... dan is de schok morgen des te groter, hehe. Voor ik 'm probeer te patchen ga ik eerst wel ff gewoon spelen.. als het patchen niet lukt, moet ik nl. nog maar beslissen of ik hem hou of niet.. meer geld uitgeven voor een echte 9700 kan ik me helemaal niet veroorloven (zelfs deze 200 euro eigenlijk niet.. twijfel nog steeds of het wel slim was dat ding te kopen) of toch terug ga naar een 64mb 9500.. dus maar gewoon hopen dat het modden lukt, dan ga ik niet meer twijfelen, lijkt me zo ;)
hehe dat word het zeker >:) ik heb net al de 3dmark01 & 03 , ut2003 patch , meerdere ati drivers , de ati directx9 trailer programme's etc gedownload ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga zo ff een screenie maken van wat ik had. heel iets anders wat ik zie op de pics boven me.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier paar plaatjes van mijn checkers probleem:

http://www.psycotics.dk/born2diepics/0305_screen003.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0305_screen001.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/wincheckers.jpg

ik heb nog niemand gehooord over zulke checkers iig :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je hebt je kaart gemod? En die checkers zijn toch gewoon DE checkers? Het topic staat er hier vol mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Ik heb zojuist mijn club3d radeon 9500np geistalleerd.. ik heb de hack-driver geinstalleerd .. maar wordt in windows xp en de riva tuner nog steeds gezien als een 9500???...

Als ik kijk bij de rivatuner dan staat mijn core clock op 276.8 en memory clock op 270, betekent dit dat de mod gelukt is? zo nee wat te doen?

in 3mark2001 haal ik maar een score van 7840 terwijl er elders op dit forum hogere scores zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
ziet er sexy uit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Bedoel je daarmee dat het goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
NOFEAR schreef op 23 april 2003 @ 20:58:
Ik heb zojuist mijn club3d radeon 9500np geistalleerd.. ik heb de hack-driver geinstalleerd .. maar wordt in windows xp en de riva tuner nog steeds gezien als een 9500???...

Als ik kijk bij de rivatuner dan staat mijn core clock op 276.8 en memory clock op 270, betekent dit dat de mod gelukt is? zo nee wat te doen?

in 3mark2001 haal ik maar een score van 7840 terwijl er elders op dit forum hogere scores zijn.
lees de openingspost eens ;)
dat kan je checken met glinfo

http://www.delphi3d.net/hardware/glinfo2.zip

als het gelukt is staat er 9700... anders niet

PSN: Houtvlot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
dinges schreef op 23 April 2003 @ 21:15:
[...]

lees de openingspost eens ;)
dat kan je checken met glinfo

http://www.delphi3d.net/hardware/glinfo2.zip

als het gelukt is staat er 9700... anders niet
dan is het dus gelukt .... :D thanx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
NOFEAR schreef op 23 April 2003 @ 21:18:
[...]

dan is het dus gelukt .... :D thanx...
gefeliciteerd :)
nog last van checkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
dinges schreef op 23 April 2003 @ 21:22:
[...]

gefeliciteerd :)
nog last van checkers?
Nope... helemaal niets.... alleen mijn 3dmarkscore is wat aan de lage kant
1024x768 32bit

7480 3dmarks (2001)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 20:51:
[...]

En je hebt je kaart gemod? En die checkers zijn toch gewoon DE checkers? Het topic staat er hier vol mee ;)
uuh ik heb alleen tweakers gezien op muren enzo.. (dus op textures) maar niet als een layer over mijn hele beeld heen :/ zoals ik al 3x heb gezegt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinges
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 23:13:
[...]

uuh ik heb alleen tweakers gezien op muren enzo.. (dus op textures) maar niet als een layer over mijn hele beeld heen :/ zoals ik al 3x heb gezegt iig.
speelt dat nou handig? met tweakers op je muren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eigelijk best geil 8)7

man ajax heeft net gespeelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:13:
[...]

Die 3 plaatjes vertonen anders precies hetzelfde probleem. Het is gewoon het bekende probleem. Balen voor je.

Ik heb net een nieuw systeempje, vandaag ook de softmod geprobeerd, prestatieverbetering was zeer leuk, maar de checkers zijn te erg. Ik draai hem nu weer als 9500, wat nog steeds geen slechte kaart is natuurlijk.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
NOFEAR schreef op 23 April 2003 @ 22:40:
[...]

1024x768 32bit

7480 3dmarks (2001)
Dan heb jij blijkbaar een zwaar ongave processor oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:33

Mentalist

[avdD]

Ik heb bij Wintelco een Club3D Radeon 9500 64MB gehaald.. (ben arm en speel niet echt constant games ;))

Haalt in mijn sys (Athlon XP palomino 1800+, 256MB ddr, KT333) 8000 3Dmarks in 3Dmark2K1 (en een klein beetje, maar geen 8100).

Heb de hackdriver naar een 9500 Pro gebruikt... Jawel, ik mocht gaan schaken ;(. Bovendien zwierven er een hoop gekleurde pixels rond (alsof er muggen rond die auto in 3Dmark2K1 vlogen :D) en Max Payne's jas zat vol pixelsmurrie :P.

Als je goed kijkt zijn zelfs binnen menutjes in Win2K al artefacten te zien.

Ik kan me er geen zorgen over maken... M'n 3Dmark score was eerst 8000 en een beetje, en ging met hack naar 8714. Niet echt boeiend dus... Had toch meer snelheidswinst verwacht :X.

Maar dat maakt al niet meer uit want de mod werkt toch niet bij mij :). Heb ook de poll even ingevuld (onspeelbare schaakborden..).

[edit]
Hoe gaar zeg! Koop je zo'n (voor mij dan) dure videokaart, denk je finally 3Dmark03 te kunnen zien... Komt ie bij de test met mother nature op "out of video memory" |:(. En die test kun je dan ook niet uitzetten... Lekker handig...

Pukey @ futuremark... |:(
Ik hou het maar bij Final Reality :P

[ Voor 16% gewijzigd door Mentalist op 24-04-2003 01:31 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOFEAR schreef op 23 April 2003 @ 22:40:
[...]

1024x768 32bit

7480 3dmarks (2001)
Heb je hem nu wel op PRO snelheid draaien ? (325 / 310)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
stefijn schreef op 23 April 2003 @ 23:54:
[...]

Dan heb jij blijkbaar een zwaar ongave processor oid?
mjah het is niet de beste :/ duron 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 01:07:
[...]

Heb je hem nu wel op PRO snelheid draaien ? (325 / 310)
Ik heb hem idd op PRO snelheid draaien.... dit heb ik gewijzigd in rivatuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb helaas last van missende polygonen, ik kan ik de car demo door de auto heenkijken (ik zie de rode stoelen :P), dus helaas. Ik heb die truuks zoals fastwrite uitzetten enzo niet geprobeert, en ik vind de kaart ATM al snel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
NOFEAR schreef op 24 april 2003 @ 08:24:
[...]

mjah het is niet de beste :/ duron 1200
Dan is je score niet zo vreemd.

Mijn Radeon 9500 die dus niet wil lopen op 9700 begint overigens bij een geheugensnelheid van 290 al kuren te vertonen, ook al niet echt veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
stefijn schreef op 24 April 2003 @ 10:15:
[...]

Dan is je score niet zo vreemd.

Mijn Radeon 9500 die dus niet wil lopen op 9700 begint overigens bij een geheugensnelheid van 290 al kuren te vertonen, ook al niet echt veel
Dus dan kan mijn score wel kloppen ?? dan is die duron dus de bottleneck...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Jaaah! ik heb em eindelijk na 4 weken!
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/nexusonline/Anders/radeon.GIF
Lekkere score man :D

Ofniet?

9500@9700 pro
en een 1600+
2100 geheugen

[ Voor 19% gewijzigd door -Nexus op 24-04-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dat is niet slecht idd, zker niet met je 1600+
NOFEAR schreef op 24 April 2003 @ 10:18:
[...]

Dus dan kan mijn score wel kloppen ?? dan is die duron dus de bottleneck...
Zon ouwe CPU met het topmodel van GPU-power zon beetje, lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Heb vandaag mijn Sapphire Atlantis r9500 non pro binnen gekregen en heb gelijk de software hack gedaan alleen ik krijg klein beetje checkers tis niet echt te zien als je bewegende beelden heb maar bij stilstaandje beelden zie je het wel dergelijk http://www.killah.nl/checkers.JPG Plaatje kan donker eruit zien denk dat dat een ut2k3 iets is moet je zelf maar ff looken wat je eraan kan doen...
Ook kon ik mijn core niet op 325/320 laten lopen maar hij loopt goed op 300/295 haal 4390 punten in 3dmark2k3 en dat vind ik wel redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Niet online
als ik vandaag om 6 uur thuis kom heb ik hm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 07-07 17:41
ik heb een heel groot stuk gelezen van dit draadje maar ik vraag me 1 ding af
waar komen de checkers vandaan ????

mijn gedachten's
- het geheugen is teveel opgevoerd dat het niet meer goed kan omgaan met de textures in z'n chipies

en als dit al zo zou zijn zou dan de kans op sucses bij het modden te vergrote zijn door een kaart te kopen met 2.2 ns geheugen

ik weet niet of die kaarten bestaan met sneller geheugen ik had het ooit eens gezien bij GF3t1500 kaarten

(het kan zwaar onzin zijn wat hier staat ik ben echt een n00bje op dit gebied)

[ Voor 13% gewijzigd door MokerHamer op 24-04-2003 14:03 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
KiLLaHc5 schreef op 24 April 2003 @ 13:34:
Heb vandaag mijn Sapphire Atlantis r9500 non pro binnen gekregen en heb gelijk de software hack gedaan alleen ik krijg klein beetje checkers tis niet echt te zien als je bewegende beelden heb maar bij stilstaandje beelden zie je het wel dergelijk http://www.killah.nl/checkers.JPG Plaatje kan donker eruit zien denk dat dat een ut2k3 iets is moet je zelf maar ff looken wat je eraan kan doen...
Ook kon ik mijn core niet op 325/320 laten lopen maar hij loopt goed op 300/295 haal 4390 punten in 3dmark2k3 en dat vind ik wel redelijk.
Valt echt super mee... ik dacht trouwens eerst dat het regen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

NOFEAR schreef op 24 April 2003 @ 14:02:
[...]

Valt echt super mee... ik dacht trouwens eerst dat het regen was :+
Ik denk dat dat ook regen is. Waar je naar moet kijken is de lucht, dat blauwe. Als je goed kijkt zie je daar de checkers.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Ik denk dat dat ook regen is. Waar je naar moet kijken is de lucht, dat blauwe. Als je goed kijkt zie je daar de checkers.
Yup you moet naar de lucht kijken je ziet het bijna tot niet in donkere gedeeltes of bewegende delen ik ziet het alleen alleen in de lucht nergens anders :)

BTW mijn sys specs:
a7n8x deluxe
amd xp 1700+ Tbred @ 2097mhz (2600+)
op het moment maar 512mb ddr pc2700 ( men broer heb ook een pctje die geheugen nodig heb )
haal 4390 met 3dmark2003
haal 13300 met 3dmark2001 ( met mijn gf4 was dat 12500 )....

[ Voor 31% gewijzigd door KiLLaHc5 op 24-04-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 14:33
ik wil binnekort een ati 9500 128mb kopen en ik heb er 2 op het oog:
Club3D ATi Radeon 9500 128MB (mij maxpc dus cker met 9700 pcb) of
Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB (mij mycom)
de sapphire is 22 euro goedkoper maar ik weet niet of die te modden is, heeft iemand ervaring met die sapphire van mycom? kan ik dus beter 22 euro meer betalen en dan heb ik cker de goede of beter gewoon gokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
amd_at_primus schreef op 24 April 2003 @ 14:43:
de sapphire is 22 euro goedkoper maar ik weet niet of die te modden is, heeft iemand ervaring met die sapphire van mycom? kan ik dus beter 22 euro meer betalen en dan heb ik cker de goede of beter gewoon gokken?
tis toch een kwestie van gokken .. je moet gewoon geluk hebben .. let op de juiste layout.. kzou persoonlijk voor de club3d gaan (omdat ik hemzelf ook heb :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

amd_at_primus schreef op 24 April 2003 @ 14:43:
Ga er gewoon niet vanuit dat je kunt modden, je krijgt in veel gevallen ook checkers... Gewoon die kaart kopen omdat je die wil hebben, en áls ie dan ook nog gemod wil draaien is dat leuk, maar ga er niet vanuit..

Aan het begin van het topic stond iets over een Sapphire kaart met zwart PCB, die was niet goed... Ff mail naar mycom sturen en vragen of de kaart zwart is dus. Zo nee, bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zojuist mijn nwe 9500 binnengekregen.
Meteen erin (uiteraard ff een nwe Windows install ;))

Drivers van Ati gehaald. En extracted. Die ati2mtag.sy_ in de map gezet. Vervolgens de drivers installed. Alleen nu krijg ik een schaakbord wanneer ik GTA3 speel :(

Komt dit doordat ik de drivers van Ati gehaald heb? Want de winkel waar ik de kaart weg heb zou hem (als het goed is) getest moeten hebben op checkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Oh da's interessant, welke winkel is dat dan?

Tweede vraag: wat heb ik eigenlijk aan die 9500 non-pro als die niet gemod kan worden? Ik kan niet echt goede benchmarks vinden over deze kaart. Bij de laatste grote test op Tom's hardware staat die er net niet tussen, alleen de 9500 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkie schreef op 24 april 2003 @ 15:19:
Zojuist mijn nwe 9500 binnengekregen.
Meteen erin (uiteraard ff een nwe Windows install ;))

Drivers van Ati gehaald. En extracted. Die ati2mtag.sy_ in de map gezet. Vervolgens de drivers installed. Alleen nu krijg ik een schaakbord wanneer ik GTA3 speel :(

Komt dit doordat ik de drivers van Ati gehaald heb? Want de winkel waar ik de kaart weg heb zou hem (als het goed is) getest moeten hebben op checkers.
Getest op checkers ? of gezegd dat hij modbaar is ?
Das een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:02:
[...]

Getest op checkers ? of gezegd dat hij modbaar is ?
Das een heel groot verschil.
Op checkers.
Daarom ben ik ook niet zo blij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb ook eindelijk de beslissing gekomen een nieuwe kaart te halen :)
Heb de r9500 van maxpc besteld, maar hoe lang duurde het bij jullie voordat die er was (na de mail dat betaling binnen is) ?
kan ik eindelijk mun gf2 pro de deur uit doen en normaal BF spelen :)
woei :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stokkie schreef op 24 april 2003 @ 16:22:
[...]
Op checkers.
Daarom ben ik ook niet zo blij :(
Dat lijkt me erg sterk !!
Waarom zou een shop daar tijd insteken ?
Om te kijken of een 9500 goed modbaar is naar een 9700.

Maar als jij het zegt zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 16:31:
[...]

Dat lijkt me erg sterk !!
Waarom zou een shop daar tijd insteken ?
Om te kijken of een 9500 goed modbaar is naar een 9700.

Maar als jij het zegt zal wel.
Tis toch echt zo. Het was ook bij hoge uitzondering trouwens :)
Maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 07-07 17:41
W3ird_N3rd schreef op 24 April 2003 @ 14:50:
[...]

Ga er gewoon niet vanuit dat je kunt modden, je krijgt in veel gevallen ook checkers... Gewoon die kaart kopen omdat je die wil hebben, en áls ie dan ook nog gemod wil draaien is dat leuk, maar ga er niet vanuit..

Aan het begin van het topic stond iets over een Sapphire kaart met zwart PCB, die was niet goed... Ff mail naar mycom sturen en vragen of de kaart zwart is dus. Zo nee, bestellen ;)
de kaart bij de mycom is niet te modden ik was er net om er 1 te kopen maar niet gedaan dus :'(

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
misschien domme vraag maar de catalyst 3.2 drivers zijn toch ook te hacken.. zie ze namelijk niet aan de begin post staan .. maar wel op die site van wizzard....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Niet online
Ja, dat zijn ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
Ok :o ..

BTW ik heb mijn kaart gehaald bij "Driebond Computers" in Groningen ..
De kaart voldoet aan de juiste layout, en heeft 13 fan bladeren met links- rechts boven een hoekie van de heatsink af..
Deze kaart wekrt dus 100% zonder checkers, schaakborden enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
mja ik ben dus te lui om die triljoen posts door te lezen...
mijn vraag is ik heb dus deze mod gebruikt alleen mijn kaart wil niet naar de 325/320 dan krijg ik allemaal strepen en gedoe door het beeld Artifacts dus, hij loopt nu op 300/295....
IS dit goed of slecht?? moet ik een bios erop zetten om hem te kunnen overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

He, maar Stokkie: waar heb jij die kaart dan vandaan, waar ze ze testen op checkers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nieroth schreef op 24 april 2003 @ 16:30:
Ik heb ook eindelijk de beslissing gekomen een nieuwe kaart te halen :)
Heb de r9500 van maxpc besteld, maar hoe lang duurde het bij jullie voordat die er was (na de mail dat betaling binnen is) ?
kan ik eindelijk mun gf2 pro de deur uit doen en normaal BF spelen :)
woei :D
Die van 89 Euro? (nu 93)

Ik had 'm maandagavond besteld, dinsdag verstuurd, woensdag binnen. Let op : deze kaart kun je niet modden naar 9700 (wel naar 9500 pro als je geluk hebt). Hij heeft namelijk "maar" 64MB (kan ook geen 3Dmark03 draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
die van 189 euro met 128 mb
maar dat duurt niet zo lang dan.. hoop dat ik hem morgen heb, van het weekend lan party dus ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 24 april 2003 @ 17:22:
[...]

Die van 89 Euro? (nu 93)

Ik had 'm maandagavond besteld, dinsdag verstuurd, woensdag binnen. Let op : deze kaart kun je niet modden naar 9700 (wel naar 9500 pro als je geluk hebt). Hij heeft namelijk "maar" 64MB (kan ook geen 3Dmark03 draaien).
Heb je al succesvol kunnen modden naar 9500 Pro? :>
is 3d Mark 03 dan alleen voor vga's vanaf 128 mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Hier is hoe mijn kaartje de checkers laat zien http://www.killah.nl/checkers.jpg
kan hier duidelijk zien dat ze er zijn maar niet in zo grote mate dat ik erniet mee kan leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 18:00:
[...]

is 3d Mark 03 dan alleen voor vga's vanaf 128 mb?
Ja, hij kan geen mother nature draaien dus geen complete score geven.Maar als je pro-user bent kun je mother nature gewoon uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
KiLLaHc5 schreef op 24 April 2003 @ 18:23:
Hier is hoe mijn kaartje de checkers laat zien http://www.killah.nl/checkers.jpg
kan hier duidelijk zien dat ze er zijn maar niet in zo grote mate dat ik erniet mee kan leven...
waar zie jij checkers hier dan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nogal duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
hm dan zal ik wel heel blind zijn
edit:
mm ja onderin beetje maar verder heeel weinig

[ Voor 49% gewijzigd door Nieroth op 24-04-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

[quote]W3ird_N3rd schreef op 24 april 2003 @ 17:22:
[...]

Die van 89 Euro? (nu 93)

Ik had 'm maandagavond besteld, dinsdag verstuurd, woensdag binnen. Let op : deze kaart kun je niet modden naar 9700 (wel naar 9500 pro als je geluk hebt). Hij heeft namelijk "maar" 64MB (kan ook geen 3Dmark03 draaien).[/quote]

Ik zie alleen maar de 64mb np voor 100 :?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
Nieroth schreef op 24 April 2003 @ 18:36:
[...]

waar zie jij checkers hier dan? :/
Check het blauwe gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:39
Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 13:45:
Net de niet 'te modden zwarte Saphire' getest.
3DMark03 --> 3912
3Dmark01 --> 12071
Dit zijn toch prima scores?
Ik zit met hetzelfde. Ook de zwarte Sapphire 9500.

3DMark01--> 12810
3DMark03--> 4187

Maar ik ben er ook nog wel zeer tevreden mee hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
voor de mensen die bij maxpc de connect3d van 189 euro hebben gehaald. Hebben jullie een mail gekregen ter bevestiging dat betaling binnen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
dat mag wel ja goeie kaart dan :) de mijne haalt 4500 en dat voor een radeon 9700 pro ... vreemd hoor misschien moet hij toch hoger geclocked worden dan :)
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.