Windows Server 2003 als desktop?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Gewoon voor 2003 gaan... Support voor 2000 is volgend jaar aflopend dus zit je met 2003 zoiezo beter.

Verder performed 2003 beter dan 2000 maar je moet wel zorgen dat je de server tuned... Dus uitzetten wat niet nodig is, hiermee win je performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 09:37:
Zou ik performancewinst boeken door 2000 Server te gaan draaien? Of kan ik toch het best investeren in 2003? Natuurlijk liggen de eisen voor 2003 hoger, maar ik kan me ook voorstellen dat er verbeteringen zijn in de architectuur of dat je door andere zaken winst boekt. Wat denken jullie?
Nee, Server 2003 is zeker sneller dan w2k (A)S. De reden waarom ik teruggegaan ben naar w2k is dat w2k3 bij mij 1 HDD niet accepteert. W2k doet hierover niet moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik er van begrepen heb is Windows Server 2003 sneller dan Windows 2000 bij hetzelfde werk(!). Dan moet je natuurlijk geen vette desktop gaan draaien (themes, effecten, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouwmanier
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-08 12:11
Bij mij draait win2k3 server perfect (standard edition). Ik heb alleen een probleem met mijn videodrivers (ATI Asus EAX300-gebeuren); die worden niét geïnstalleerd, ook niet als ik de cd van de fabrikant gebruik. Er komen ook geen nieuwe apparaten bij ofzo, werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:14
Bouwmanier schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:13:
Bij mij draait win2k3 server perfect (standard edition). Ik heb alleen een probleem met mijn videodrivers (ATI Asus EAX300-gebeuren); die worden niét geïnstalleerd, ook niet als ik de cd van de fabrikant gebruik. Er komen ook geen nieuwe apparaten bij ofzo, werkt gewoon niet.
Heb je je Hardware Acceleration op "Full" staan? (Rechtsklik op desktop > Properties > Settings tab > Advanced > Troubleshoot tab.)
En DirectDraw, Direct3D en AGP Texture Acceleration heb je ook aanstaan? (Start > Run > 'dxdiag' > Display tab, daar dus onderin al die 3 opties Enablen :))

Ik weet niet of het noodzakelijk is; maar dit doe ik altijd voordat ik de videokaart drivers installeer...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

nu bezig om Win2k3sp1 standard te installeren op mijn laptop met oa een ATI Mobility 9600 pro. helaas krijg ik de drivers niet goed geinstalleerd, probleem is dat ik in DX diag die drie opties niet kan enablen (D3d, DDraw etc) iemand enig idee hoe dit op te lossen?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scighera schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:28:
nu bezig om Win2k3sp1 standard te installeren op mijn laptop met oa een ATI Mobility 9600 pro. helaas krijg ik de drivers niet goed geinstalleerd, probleem is dat ik in DX diag die drie opties niet kan enablen (D3d, DDraw etc) iemand enig idee hoe dit op te lossen?
http://www.msfn.org/win2k3/hardwareacc.htm
Hardware-versnelling aanzetten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-09 09:19

Scighera

swim-bike-run

hehe, bleek het idd te zijn, had hem al op full gezet maar stond dus weer op uit, heel vaag.

hmm, 3dmark wil niet laden, nog eens opnieuw ati drivers en DX90C installen, kijken of dta helpt

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik evalueer op dit moment 2003 server

Voorheen stond op de machine XP

Echt, geloof me,, 2003 server is zo stabiel als het maar kan.
Mits je het als server gebruikt..

XP vindt ik niks meer. Veel te onrustig. Geregeld HD activiteit, en explorer.exe fouten.

De progs die ik op dit moment onder 2003 server draai zijn:

nod32 (antivirus)
thunderbird
firefox
openoffice
winamp
remote administration
vnc
filezilla
regcleaner
software voor mijn haauppauge radio/tv-kaart
mailserver software

de bak staat 24/7 aan. Geen enkel probleem mee.
Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Scighera schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 18:55:
hehe, bleek het idd te zijn, had hem al op full gezet maar stond dus weer op uit, heel vaag.

hmm, 3dmark wil niet laden, nog eens opnieuw ati drivers en DX90C installen, kijken of dta helpt
Ik had net notabene nog vlak boven je topickick gepost. :> (Wel meer dan een half jaar terug. :P)
Verwijderd schreef op zondag 25 december 2005 @ 07:01:
Echt, geloof me,, 2003 server is zo stabiel als het maar kan.
XP vindt ik niks meer. Veel te onrustig. Geregeld HD activiteit, en explorer.exe fouten.
de bak staat 24/7 aan. Geen enkel probleem mee.
Evert
Komt me bekend voor. :P Hier ook positieve ervaringen met windows 2003. Ik heb nu 3 windows2003 machines, waarvan twee als server. Eentje daarvan draait sinds zijn windows install...

Afbeeldingslocatie: http://img.uptime-project.net/img/4/72348.png

En ik hou het voorlopig ook bij windows 2003. Alleen mijn werkstation die ondertussen totaal ontlast is van servertaken gaat misschien een keertje richting Vista... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

2003 standard als workstation werkt hier prima, alle overbodige toeters en bellen niet geïnstalleerd, onnodige services disabled.
Ik ben er uitermate positief over, nog nooit een vastloper of blauw scherm gehad, mijn nforce4 bordje werkt gewoon met de standaard xp drivers, mijn maudio 2496 geluids kaartje icm ableton live 5 en de hauppauge mce500 tvkaart werken perfect, ik vind het één van de betere Ms o.s.-en :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
Welke gratis antivirus kan ik gebruiken voor Windows Server 2003? Ik gebruik geen illegale software, Windows 2003 krijg ik voor hetzelfde bedrag als wanneer ik XP als OEM in de winkel koop. Het enige dat me tegenhoud is dus de antivirus software.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AVG meestal...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
blackd schreef op dinsdag 08 april 2003 @ 13:01:
Ik weet niet wat jij op je desktop wilt doen, maar als je een beetje multimedia wilt, zal je toch een boel van deze services weer aan moeten gaan zetten. Dit voordeel vervalt dan dus.

Ook vraag ik me af of het prijsverschil tussen Win2k Prof en Win2k3 Server het wel waard is..
Kom op zeg, denk je nou echt dat er nog mensen zijn die een os kopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
blablable schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:16:
[...]

Kom op zeg, denk je nou echt dat er nog mensen zijn die een os kopen???
Uh, ja? Dat denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
Ja wellicht 1 op de 10 ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Daarvoor is dit topic niet bedoeld.
(En ja, ik koop mijn Desktop OS dus wel. Kwestie van mores.)

Daarnaast reageer je op een posting uit 2003 (!), wellicht voortaan iets beter kijken waar je op reageert?

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 25-12-2005 12:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
BackSlash32 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:29:
Daarvoor is dit topic niet bedoeld.
(En ja, ik koop mijn Desktop OS dus wel. Kwestie van mores.)
Dan ben jij dus 1 van die 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
BackSlash32 schreef op zondag 25 december 2005 @ 12:29:

Daarnaast reageer je op een posting uit 2003 (!), wellicht voortaan iets beter kijken waar je op reageert?
"Daarnaast reageer je op een posting uit 2003 (!), wellicht voortaan iets beter kijken waar je op reageert?"

Lekker boeiend, goed gevonden sherlock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Ik draai ook al tijden w2k3 server als workstation. Naar mijn idee draait het gewoon soepeler en beter dan xp sp2. Zal wellicht te maken hebben omdat er meer gecached wordt omdat het een server OS is. Zover ik me kan herinneren heb ik geen blue screens gehad of andere problemen. Wat hierboven ook al is gezegt draait IE ook wat beter en crasht gewoon minder(voor zover het al eens gebeurde dan onder xp sp2). Ook met hardware heb ik geen problemen gehad, als er geen speciale w2k3 drivers waren werkte bij mij de xp drivers altijd. Ik moet wel opmerken dat ik vrij standaard apparatuur heb, meest exotische stukje hardware is een hauppauge pvr kaart die met de xp drivers gewoon werkte onder w2k3.
Eerst draaide ik w2k3 standard edition 32bit, maar sinds een maand of 2 draai ik w2k3 enterprise edition 64bit en ook dat bevalt me prima. Zelfde ervaringen als met 32bit. Alleen mijn webcam en die hauppauge pvr kaart doen het niet, maar dat vind ik niet erg. Webcam is wel een nieuwe voor te kopen, hauppauge kaart is jammer, maar ik gebruik hem eigenlijk toch nooit.
Verder leg het er vooral aan wat je met je pc doet en of je hardware ondersteund wordt of je wel of geen w2k3 server als workstation kan gebruiken. Al denk ik zelf dat spellen misschien de grootste problemen opleveren voor zover ze dat al doen onder w2k3.
Ik zelf speel geen spellen dus kan er niets over zeggen, ik gebruik het eigenlijk grotendeels voor internet, mail, office en vooral vmware.
Een gig of meer geheugen vindt w2k3 wel relax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 21:30
Mento schreef op zondag 25 december 2005 @ 11:54:
Welke gratis antivirus kan ik gebruiken voor Windows Server 2003? Ik gebruik geen illegale software, Windows 2003 krijg ik voor hetzelfde bedrag als wanneer ik XP als OEM in de winkel koop. Het enige dat me tegenhoud is dus de antivirus software.
of NOD32, ook gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clamav
nod32
avg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
NOD32 is niet gratis en de trial werkt maar 30 dagen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste