Windows Server 2003 als desktop?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.360 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Wat ik mij afvroeg, zijn er mensen die windows 2003 server als desktop hebben draaien. Wat is las op internet dat win2k3 server sneller is als zijn voorganger, sneller boot en sneller reageert.
Verder staan er een hele hoop services bij default uit, wat ik las op winsupersite.
En omdat het gebasseerd is op Win2000 wat wel lekker loopt misschien zou de server versie van 2003 sneller kunnen zijn dan 2000 pro ? Dan bedoel ik natuurlijk niet de vette enterprise versie maar de standard server.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die 2003 gebruiken als XP vervanger op hun desktop zonder al die meuk?

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 08-04-2003 12:49 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat jij op je desktop wilt doen, maar als je een beetje multimedia wilt, zal je toch een boel van deze services weer aan moeten gaan zetten. Dit voordeel vervalt dan dus.

Ook vraag ik me af of het prijsverschil tussen Win2k Prof en Win2k3 Server het wel waard is..

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou eind deze week krijg ik win2k3 server. ga ik ff installeren dan wi ik je wel meer vertellen.

ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Ik vroeg me dit ook af, hetgene wat ik vooral doe is photoshop, dreamweaver en dat soort dingen. Soms even cs-en, en af en toe wat 3d games...

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
is de desktop versie van Windows Server 2003 niet gewoon Windows XP :?

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 20:50
Ik heb een tijdje de RC2 gedraaid van win2K3, maar om eerlijk te zijn:
Ik zit nu gewoon weer op 2000 AS aangezien 2K3 totaal geen voordelen aan mij bood.

Ten eerst moet je al de multimediazooi weer gaan activeren, anders "mis" je dus je geluid en Direct3D :<
Het booten is inderdaad een heel stuk sneller, maar zeg nou es eerlijk, hoe vaak boot je op een dag, en die halve minuut extra kun je denk ik ook wel mee leven ;)
In standaard performance is ie niet echt sneller ( ik vind de internetexplorer trouwens langzamer opstarten en functioneren ) en daarnaast maakt ie ook nog wat problemen met bepaalde games ( geluidscodecs etc. etc. die niet helemaal kloppen ).

Dus mijn advies: blijf lekker op win2K zitten :)
( ik was zo slim om die in een ghost te duwen voordat ik ging installeren )

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
gnimmeL_kraD schreef op 08 April 2003 @ 13:06:
Desktop versie van een Server versie? Leg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Games speel ik niet. Op mijn laptop is dat totaal niet interessant. Daarnaast ontwikkel ik veel in dreamweaver, af en toe shop. Verder draai ik een MSDE database met een IIS webserver om alles eerst lokaal te testen voordat ik het synchroniseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Laatst online: 10-09 20:50
blackd schreef op 08 April 2003 @ 13:15:
[...]

Desktop versie van een Server versie? Leg uit.
Ik weet ook niet hoe mensen daarbij kunnen komen :)
Win2K3 en XP zijn wel degelijk verschillend.
Erhnam schreef op 08 april 2003 @ 13:17:
Games speel ik niet. Op mijn laptop is dat totaal niet interessant. Daarnaast ontwikkel ik veel in dreamweaver, af en toe shop. Verder draai ik een MSDE database met een IIS webserver om alles eerst lokaal te testen voordat ik het synchroniseer.
Als dat alles is, kun je denk ik beter op 2000 blijven zitten, aangezien die ook de IIS netjes support.

Loopt je systeem nu trouwens lekker ? Want dan zou ik al helemaal niet aan een overstap denken :) Win2K3 gebruikt namelijk meer geheugen dan 2K ( bij mij dan ) en heeft een hele mep ondersteuning & services die je dus niet zal gebruiken.

[ Voor 58% gewijzigd door Delta2 op 08-04-2003 13:20 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Delta2 schreef op 08 April 2003 @ 13:17:
[...]

Ik weet ook niet hoe mensen daarbij kunnen komen :)
Win2K3 en XP zijn wel degelijk verschillend.

[...]

Als dat alles is, kun je denk ik beter op 2000 blijven zitten, aangezien die ook de IIS netjes support.

Loopt je systeem nu trouwens lekker ? Want dan zou ik al helemaal niet aan een overstap denken :) Win2K3 gebruikt namelijk meer geheugen dan 2K ( bij mij dan ) en heeft een hele mep ondersteuning & services die je dus niet zal gebruiken.
Systeempje loopt prima, maar op bv neowin zag ik laatst wat info over mensen die hun win2k3 server in een desktop hadden omgetoverd, je moet wat dingetjes aanpassen en de berichten over de snelheid van win2k3 server zijn ook behoorlijk positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnmt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ben vorige week naar een seminar van Microsoft geweest over Server 2003. Het grootste verschil met server 2000 is vooral de gebruiksvriendelijkheid.

Het lijkt een beetje op Windows XP...alles is met een paar klikjes in te stellen (kind kan de was doen!) :)

"De desktopversie" van server 2003 is volgens microsoft gewoon Windows XP (ze hopen Q2 2004 de nieuwe versie van Windows (desktop) te releasen).

Verder werd er gezegd dat server 2003 vooral bedoeld is voor mensen/bedrijven die nu nog steeds NT4 draaien; voor server 2000 gebruikers is er qua inhoud van het pakket niet boeiend veel veranderd.

Server 2003 is standaard wel een stuk sneller dan 2000, maar dat komt vooral doordat alle mogelijke opties uitgeschakeld zijn na de installatie. Als je server 2000 goed hebt geconfigureerd, zal dit daarom niet veel langzamer zijn dan server 2003.

Throw me a freakin' bone here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is een korte guide om Win2k3 als een workstation te laten functioneren
http://members.lycos.co.uk/windowsserver2003/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister Win 2003 server final release, bij de msdn gedownload en op m'n laptop geknald (Er waren ook al meteen 3 updates via winupdate.blabla!!!)

Het grappige is, dat je bij energiebeheer, gewoon kunt zeggen dat je je server op een !laptop! draait, waarna na een tijdje niets doen alles stil gezet wordt.
Die handige hibernate functie heb ik nog niet gevonden... maar dat komt waarschijnlijk meer omdat ie m'n speciale laptop toetsen niet herkend, tevens had hij even moeite met het infrarood gebeuren. Maar met wat XP drivers is dat gelukt.

Daarnaast werd op het seminar waar ik geweest ben is win 2003 server meer bedoeld ter vervanging van al die NT4 systemen die nog her en der draaien, en zoals ze het mooi zeggen... van NT4->2000 is een revolutie en van 2000-2003 is een evolutie...
dus de noodzaak is wel duidelijk...

Verder wordt (uiteraard) geadviseerd een 2003 server met XP clienten. En daarnaast werd de webeditie speciaal uitgevoerd om een alternatief te zijn voor de populaire linux webservers... maar dat is weer een andere discussie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yups!

Hier draait Windows Server 2003 Standard op mijn werkstation thuis. Ik gebruik deze machine om op te pielen, webserver, FTP & RDP server, NAT box, VMWare doos, muziek, DiVX etc. geen spelletjes trouwens.

Ik heb een update gedaan van Windows 2000 Server (wat verder ook zeer goed beviel trouwens). Alles doet het, ik ben nog geen vreemde events in mijn logfiles tegen gekomen, dus het bevalt mij prima.

Windows Server 2003 beloofde oa. een verbeterde SCSI performance, een van de belangrijkste redenen om een upgrade te doen. Alleen dat merk ik nou just niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mijn 2k3 server draait waar ie voor bedoelt is ;) AD server i.c.m. exchange, DNS, DHCP en terminal services... blijkt dat dit onder 2k3 server beter en vlotter loopt dan onder 2k server... Waar dit exact ligt is mij niet duidelijk overigens....

Wat wel mooi is tegenwoordig, onafhankelijkheid van services.... ze fungeren van elkaar afzonderlijk, stel dat 1 service er uit vliegt dan vliegt de ander er niet meteen uit... dit kan je een reboot schelen en veel kwade gebruikers ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Windows XP is de 'desktop versie' van Windows Server 2003.
Ik zie nou niet echt de voordelen van WS2003 om deze als desktop OS te gaan gebruiken.

Misschien IIS6, maar dat is dan ook het enige...

Tevens is het opstarten van XP net zo snel als 2k3, dus daar hoef je het ook niet voor te doen. Ik heb zelf een RC2 van WS2003 draaien, met de tijd dat je daar ook een Beta van Exchange 2003 opzet is ie meteen een heel stuk langzamer.

Ook het afsluiten gaat een stuk trager, kan ook aan de hardware liggen trouwens.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 09-04-2003 10:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:43

GigaTexel_BE

AMD MP²

nu heb ik hier thuis een dual amd MP
zou het interessanter zijn (met SMP in het achterhoofd) om dit os te gaan draaien ipv xp, hoewel XP ook smp ondersteunt?
ook heb ik een 3ware raid controller die als scsi in xp wordt herkend en iemand haalde hier een verbeterde scsi performance aan

is 2003 dan "the way to go" voor mijn systeem?

[ Voor 3% gewijzigd door GigaTexel_BE op 09-04-2003 11:56 ]

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:41

ThaHandy

Discovery Channel

ja de win2k3 server heeft een XP loo-a-like ja (die ik direct heb uitgezet :( ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

GigaTexel_BE schreef op 09 April 2003 @ 11:56:
nu heb ik hier thuis een dual amd MP
zou het interessanter zijn (met SMP in het achterhoofd) om dit os te gaan draaien ipv xp, hoewel XP ook smp ondersteunt?
ook heb ik een 3ware raid controller die als scsi in xp wordt herkend en iemand haalde hier een verbeterde scsi performance aan

is 2003 dan "the way to go" voor mijn systeem?
XP Home ondersteund geen SMP, Professional wel.
Maar als je huis, tuin en keuken apps wil gaan draaien zou ik zeker niet voor WS2003 kiezen. Ik zie daar echt niet het nut niet van in

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

ja van dat home <-> pro smp ben ik wel op de hoogte

mijn interesse gaat uit naar een betere (effectievere) ondersteuning van mijn hardware

als 2003 betere (!) SMP heeft dan XP pro en mijn raidcontroller sneller zou werken zou het interessanter zijn voor mij om 2003 te gaan draaien

en dat is nou net wat ik wilde weten :)

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ik heb 2003 standard nu draaien en geconfigureerd als workstation...

gevoelsmatig lijkt het een tikkie sneller dan XP....ook met het spelen van Fifa (enige 3D spel dat ik speel)

ook wordt alle hardware wordt automatisch herkent, dus ik zou niet weten waarom je deze niet als workstation zou kunnen gebruiken als je 'm toch toevalig hebt liggen :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat een artikel op Neowin.net hierover deze is te vinden op de volgende link. Ik draai zelf ook Windows 2003 Enterprise als Desktop PC en ik kan er verder alles mee als Win XP + extra services en hij is naar mijn mening ook nog redelijk sneller.

Link:

http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54

Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/news/logos/ms_win2003.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Het beviel mij heel erg goed. De snelheid van w2k, met de hardwareondersteuning van xp. Geluid werkt bij mij bijvoorbeeld niet helemaal OK in w2k, in xp wel. Maar in w2k werk ik veel fijner (en is trouwens volgens 3dmark ook sneller) dan xp. W2k3 combineert de voordelen van beide systemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai windows 2000 Advanced Server, daarmee een domein opgezet en er is nu een goed netwerk, ik vraag me wel af hoe 2003 is, ga hem wel uittesten i.e.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem net ook even geinstalleerd en ik ben er erg tevreden over, het is een goede mix van Win2k (stabiel, basic) en XP (snel opstarten, goede compatibiliteit), ik zit er ook over te denken om hem als Desktop OS te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE

GigaTexel_BE

AMD MP²

[rml][ Win2k3] Nog steeds slechte SCSI performance![/rml]

mijn erg slechte ervaring met 2k3
terug voor XP gekozen hoor, 20meg/s is mij iets te gortig voor een controller van €550

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:03
win2k3 server is niet bedoelt als workstation/desktop om spelletjes etc. mee te spelen.

De prioriteiten liggen gewoon anders.

Je hebt toch ook geen vrachtwagen als prive auto?

Ik snap dan ook niet waarom win2k3 server bijv. geluidskaarten ondersteund.

Of instellingen zoals "hibernate" en werken op accu.

Ooit wel eens een laptop als server gezien (praktisch gezien).?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windws 2003 Server = Windows XP Pro + allerlei server benodigheden. Door de dingen uit te schakelen kom je terug op een windows xp pro. Maar wat voor nut het heeft? Nou geen. Je kan als eerste leiver xp gebruiken omdat het goedkoper is (tenzij je een illegale versie hebt of zo). Win2k3 aan de andere hand is wel veel stabieler. Het is speciaal gemaakt als server er zal ook niet makkelijk 'crashen'. Maar geloof me, gebruik liever xp. Ik had gister 2k3 op mijn pc gezet. Installeerde perfect. Alles deed het goed en hij was gewoon een werkstation. Maar er zijn toch sommige programma's die 2k3 niet ondersteunen. Om te beginnen met Drive Image 2002 :( . Dus de hele zooi maar eruit gegooid en weer xop gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Weet iemand of het mogelijk is om met 2003 te switchen tussen de gebruikers?

Ik weet dat het niet een server-functie is, maar omdat het gewoon XP + extra zooi is, zou de XP functionaliteit er toch ook nog in moeten zitten...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, Je kan extra users aanmaken als je dat bedoeld. Of bedoel je de fast user switching gedoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 11:38:
Ja, Je kan extra users aanmaken als je dat bedoeld. Of bedoel je de fast user switching gedoe?
bedoel ik ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Go to Start -> Run -> and type in lusrmgr.msc and press enter. The Local Users and Groups window will appear. Now right click on Users on the left windows pane and click on New User, Fill in the necessary details as shown in the screenshot to the left. (Full Name and Description is optional), then tick all the other relevant checkboxes and click on Create. Your new user account is almost ready to use, but before we log on with it, you want to give your account 'Administrator' privilidges. To do this, right click on your newly created user account name -> Properties -> click on Member of tab -> Add.. -> Advanced -> Find Now and double click Administrators from the top of the listing that appears. Click on OK and OK again and close the Local Users and Groups window to finish.
You now may log off Administrator and log in with your new user account!
dit dus. staat in guide van neowin en xbetas...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Server 2003 heeft echt helemaal niets meer te maken met xp pro vind ik hoor. Alle blaat is eruit gesloopt, dus _geen_ fast uster switching e.d.

Plus dat het als desktop os echt zwaaronnodig veel tweaken zou vereisen. Ik zou zeggen: Gewoon lekker xp pro op de werkstation draaien en server 2003 gebruiken waat het voor gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin dat het niet bruikbaar is als desktop OS, er zijn wel degelijk voordelen ten opzichte van XP en 2000 en je hoeft nauwelijks te tweaken; een paar dingetjes aanzetten (geluid, hardware acceleration) en wat onnodige services uitschakelen.
-Het is sneller dan XP
-Geen onnodige meuk en felle kleurtjes (je kunt het wel aanzetten, ja)
-Stabiel

En dat sneller merk je behoorlijk met een Duron 950 :P

Als XP perfect bij je loopt, je van themes e.d. houdt en je geen zin hebt in onnodig getweak, blijf dan bij XP :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Laatst online: 10-09 17:11
Ik draai nu ongeveer anderhalve week 2k3 server, ik merk wel dat het sneller reageert dan 2k.

Ik gebruik em btw als workstation en niet echt als server.

Zoals al meerdere keren gezegt is, is het helemaal niet veel werkt om geluid en 3d aan het werken te krijgen.

En al die extra services maakt het voor mij alleen maar interessanter, heb ik weer wat om mee te spelen :)

Je kunt btw de performance settings van programma's en geheugen veranderen bij control panel > system > advanced > performance, hier settings > advanced > daar alles op programs zetten.

[ Voor 20% gewijzigd door Falconey op 14-04-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon alle overbodige services uitgezet en alleen geluid en hardware acceleration van mijn vieokaart aangezet, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
De keuze of je Windows 2003 gebruikt als Desktop of als Server is toch totaal niet nodig? Dit is ieders zijn eigen keuze. Veel mensen maken ook gebruik van Windows 2000 als desktop OS. Prima. Laat ze lekker. Als zij het prettig vinden om hiermee te werken, mooi toch. Veel mensen maken ook gebruik van XP als server (met toegevoegde programma's). Prima toch. Op XP kun je ook prima een website draaien. (om maar een voorbeeld te noemen). Net zo makkelijk als op Windows 2000 of Windows 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Laatst online: 09:41
-W0kk3L- schreef op 14 april 2003 @ 21:03:
De keuze of je Windows 2003 gebruikt als Desktop of als Server is toch totaal niet nodig? Dit is ieders zijn eigen keuze. Veel mensen maken ook gebruik van Windows 2000 als desktop OS. Prima. Laat ze lekker. Als zij het prettig vinden om hiermee te werken, mooi toch. Veel mensen maken ook gebruik van XP als server (met toegevoegde programma's). Prima toch. Op XP kun je ook prima een website draaien. (om maar een voorbeeld te noemen). Net zo makkelijk als op Windows 2000 of Windows 2003.
onder XP kan je maar 1 website draaien op de server varianten meer, en de XP versie kan maar 10 gebruikers aan als max, server>unlimited (limiet:hardware/bandbreedte natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Zoals ik al zei "om maar een voorbeeld te noemen".

Een ander ziet misschien weer meer voordelen in een Unix variant ipv in een Windows. Dan kun je nog zo hard alle pluspunten van Windows blijven opnoemen, maar als ze er niet voor kiezen....boeie....dat is hun eigen, vrije keuze...

Het wordt zo'n onnozele discussie als perse alles in een vakje geplaatst moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
het beviel mij uitstekend, w2k3 als desktop os. echt jammer dat er geen w2k3 prof. uitkomt, wnat het beviel me stukken beter dan xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Op mijn huidige PC heb ik Windows XP draaien. Ik ben te lui om Win2k3 erop te zetten en alles progs opnieuw te moeten installeren ;) Op mijn laptop staat wel Win2k3. Mijn vrouw werkt er mee, en de enige opmerking die ik tot nu toe van haar heb gehad, was "het werkt lekker snel". Op mijn andere machientje draait Mandrake gewoon stug door. XP of Win2k3 op een 266Mhz gebakkie trekt hij toch NET NIET ;b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai momenteel w2k workstation op een 300 celeron + 256mb ram. Zou Win2k3 nou sneller draaien op die bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 22:30:
Ik draai momenteel w2k workstation op een 300 celeron + 256mb ram. Zou Win2k3 nou sneller draaien op die bak?
Misschien als je hem ECHT KAAL installeert. Maar ik verwacht niet veel verschil. Je zult et niet merken, denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 14 april 2003 @ 22:15:
het beviel mij uitstekend, w2k3 als desktop os. echt jammer dat er geen w2k3 prof. uitkomt, wnat het beviel me stukken beter dan xp.
Dat is Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
kijk dan nog maar 'ns goed bij de about. w2k3=NT5.2 en xp=NT5.1 nogal een verschil dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat met win2k3 enterprise mijn oude pentium 166MMX met 176MB RAM nog nooit zo goed gedraaid heeft. Hij is erg stabiel en snel. Na luttele aanpassingen is hij prima als desktop PC te gebruiken om te downen, Officen en te surfen.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb de search gebruikt, en kwam 1 topic tegen. Helaas geen oplossing. Ik heb gisteren win2k3 enterprise geinstalleerd op mijn bak, alles draait perfect. Nu wilde ik een svcd afspelen via Daemon-tools en Powerdvd gaf alleen wit beeld, geluid doet et perfect.

divx afspelen geeft ook alleen wit beeld, ik heb verschillende codecs gebruikt, waaronder Nimo codecpack, en SLD codecpack.

heeft iemand dit eerder gehad en een oplossing?? thx

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackd schreef op 08 april 2003 @ 13:01:

Ook vraag ik me af of het prijsverschil tussen Win2k Prof en Win2k3 Server het wel waard is..
Zal mij wat boeien >:)

Maar ik draai het nu ook op een desktop.. booten gaat aanzienlijk sneller. Tot nu toe heb ik niet veel verschillen kunnen ontdekken. Maar het draait pas een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
cypher21 schreef op 16 April 2003 @ 09:52:
Ik heb de search gebruikt, en kwam 1 topic tegen. Helaas geen oplossing. Ik heb gisteren win2k3 enterprise geinstalleerd op mijn bak, alles draait perfect. Nu wilde ik een svcd afspelen via Daemon-tools en Powerdvd gaf alleen wit beeld, geluid doet et perfect.

divx afspelen geeft ook alleen wit beeld, ik heb verschillende codecs gebruikt, waaronder Nimo codecpack, en SLD codecpack.

heeft iemand dit eerder gehad en een oplossing?? thx
heb je video acceleratie wel goed ingesteld? dus bij display properties, settings, advanced, troubleshoot en dan ff goed instelle :) full dus.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Nee, w2k3 server is een product van die ".NET" reeks van Microsoft, de desktop versie daarvan zijn ze ook aan het ontwikkelen en die gaat "Longhorn" heten naar alle waarschijnlijkheid.

Tenminste, dat dacht ik. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 16 April 2003 @ 14:22:
...en die gaat "Longhorn" heten naar alle waarschijnlijkheid.

Tenminste, dat dacht ik. :)
Da's de werknaam, net als Whistler voor Windows XP :)
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat Longhorn Windows MX zal gaan heten. Niet verder vertellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk het niet, Macromedia zou toch wel patent hebben op de letters MX in productnamen?
Denk Windows XP 2003 ofzo... na een jaar zullen ze heus hun nieuwe franchise naam niet veranderen, iedereen kent nu de naam Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben hun slogan ook al klaar:
Windows MX, beter dan *nix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
elephtera schreef op 16 April 2003 @ 14:19:
[...]

heb je video acceleratie wel goed ingesteld? dus bij display properties, settings, advanced, troubleshoot en dan ff goed instelle :) full dus.
haha, dat is uiteraard goed ingesteld, ik ben er al achter waar et probleem zit. HELAAS bij PowerDVD, zodra deze geinstalleerd is op 2k3 dan speelt zowel pdvd als mplayer alles af met wit scherm. WinDVD 4 werkt prima, voor zover windvd dat doet dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 22:55

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Jazeker w2k server op de laptop is donders handig tijdens cursus :)
grolsch_man schreef op 14 april 2003 @ 09:42:
win2k3 server is niet bedoelt als workstation/desktop om spelletjes etc. mee te spelen.

De prioriteiten liggen gewoon anders.

Je hebt toch ook geen vrachtwagen als prive auto?

Ik snap dan ook niet waarom win2k3 server bijv. geluidskaarten ondersteund.

Of instellingen zoals "hibernate" en werken op accu.

Ooit wel eens een laptop als server gezien (praktisch gezien).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie is nu het meest bruikbaar als desktop?

- Windows 2003 Server Enterprise
- Windows 2003 Server Standard
- Windows 2003 Server Web

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik gebruik enterprise, die heeft alles, en met een beetje getweak draait et perfect als desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Web, die heeft de minste server features, aangezien ik het uitsluitend als desktop (surf/game bak) OS gebruik heb ik graag zo min mogelijk server "gedoe" ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

zeer binnenkort komt de NL versie 'tevoorschijn'

ik raad dan NL web aan aan mensen die het als desktop gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NL vind ik altijd wat knullig staan met die lompe vertalingen, van flashy engelse termen maken ze vreemde nederlandse woorden, maar dat is mijn mening natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 13:58:
Er staat een artikel op Neowin.net hierover deze is te vinden op de volgende link. Ik draai zelf ook Windows 2003 Enterprise als Desktop PC en ik kan er verder alles mee als Win XP + extra services en hij is naar mijn mening ook nog redelijk sneller.

Link:

http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54

[afbeelding]
oei oei, ik heb echt even deze link nodig, nu doetie t niet :(

weet iemand waar dit artikel nu staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Logisch dat hij sneller is, als je een cleane install gedaan hebt. Kan me niet voorstellen dat hij voor games ed. beter zou werken dat XP (onder dezelfde omstandigheden).

Welk weldenkend mens gaat ook zitten gamen/muziek/divx op zijn server 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
In plaats van (overbodige) services en programma's te hebben na een verse installatie, de services en programma's die je wel wil hebben installeren!

Klinkt niet gek. Tuurlijk, het blijft een server, maar na wat aanpassingen draaid C&C Generals zonder problemen! :)

All round pc met de mogelijkheid om wat server achtige dingetjes te draaien. (voor mensen met 1 pc perfect). Denk maar eens aan webserver, pop3 server etc.

Zijn er mensen die er al achter zijn gekomen hoe ze de XP login kunnen krijgen in 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pluisman schreef op 17 April 2003 @ 09:38:
Zijn er mensen die er al achter zijn gekomen hoe ze de XP login kunnen krijgen in 2003
Bedoel je dit soms?
You should create a user account immediately. Leave the Administrator account in its default state and create your user name using these steps: (as shown in this pic) Click Start > Run > Type lusrmgr.msc Select and Right Click on the "User" folder and select New User. Create your user account, Click OK. Double click on your new user account > Select Member of tab > Click Add > Advanced > Find Now > Double click the first entry, it should say Administrators > OK > OK and close User Management.

Log out, Login to your new account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Laatst online: 03-06 13:45
nee, ik bedoel het scherm met de user accounts en de plaatjes.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ehm, dat scherm zit niet in 2k3, fast user switching zit er ook niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er wel een mogelijkheid om automagisch in te loggen, zodat ik niet steeds mijn pass hoef in te rammen :+ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zit er volgens mij niet in, het is nml als server bedoeld, niet als workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 13:49:
Is er wel een mogelijkheid om automagisch in te loggen, zodat ik niet steeds mijn pass hoef in te rammen :+ :?
Misschien werken de powertoys voor windows xp ook voor 2003 server. Je kunt het iig proberen. Met tweakui kan je in xp instellen dat je automagisch inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakUI voor XP werkt helaas niet, maar zoals cypher21 is het eigenlijk wel logisch ja, een server moet je beveiligen.

Password onthouden zal ook wel niet gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

help-modus:
Automatic Logon to Windows 2003

Windows includes a feature that allows you to configure the computer to automatically logon to the network, bypassing the Winlogon dialog box.

To enable this function you need to add several new values to the key below.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

Add a new string value named 'DefaultUserName' and set it to the username you wish to automatically logon as.
Add a new string value named 'DefaultPassword' and set this to the password for the user entered above.
Add a new string value named 'DefaultDomainName' and set this to the domain of the user. Ignore this value if the NT box is not participating in NT Domain security.
Add a new string value named 'AutoAdminLogon' and set it to either '1' to enable auto logon or '0' to disable it.

Exit and restart, Windows should not ask for a password and automatically show the desktop of the user

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :)
Zal het meteen doen

Ik ben op verschillende OpenGL en Direct3D problemen gestuit, verschillende games willen niet draaien... ook is sommige software niet compatible met Win 2k3 server. Als je snelheid echt belangrijk vindt, geen games speelt en bereid bent om een alternatief te zoeken voor de progs die niet werken dan kun je Win 2k3 server best als Desktop OS proberen te gebruiken... anders kun je er beter niet aan beginnen.

Ik gooi XP er weer op.

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb em zelf een tijdje gedraaid..
Hij is wel lekker stabiel en opzich redelijk ( het is immers een server os die je op je desktop draait). Win2k3 heeft 3 edities zeg maar.
Zelf heb ik de standard edition gedraait op me pctje..
Games derop spelen was zeker geen probleem (wolverine's revenge en de nieuwe indy). Hij had hiero ook een uptime van 7 dagen :)

Verder had ik ook totaal geen hardware/software troubles.
Opzich is het te doen :D

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:09

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

ik draai een oude beta van .net server 2003 maar wel de enterprise >:) heeft een uptime van een paar weken, der hangt 365 gb aan schijven in, en hij heeft een 100 mbit uplink naar internet. en een extra 100 mbit link voor het flat-netwerk. de terminal server heb ik ook al draaien, evenals de mms server. ik ben nog aan t kijken wat de iis server allemaal kan.
ik ben er erg tevreden over, maar wat ik wel mis is de automatische installatie van xp, het is weer terug bij af als bij nt 4. je doet er een netwerk kaart in en je mag er een floppy bij steken om de drivers er af te halen :(
verder is ie erg snel met samba sharing, met een celly 600@633 met 512mb pc 133 ram haalt ie met gemak 8 a 9 mb /sec over het campusnetwerk, wel met een 3com905
verder heeft ie wel ongelovelijk veel ruzie met mn onboard geluidskaart en met sommige webcams... misschien toch maar een nieuwere build der op zetten.... naja, kost ook weer een hoop tijd :S

[ Voor 1% gewijzigd door MidiMaze op 14-05-2003 17:30 . Reden: toch meer om mn spelling denken... ]

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
  • Laatst online: 16-08 22:50
Mayb leuk als toevoeging voor 2003 Workstations ;) >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mountainman31/Windows2003.jpg
fotosoep :P roelsz (en 2003 ook)
>Klik hier voor Full Size<

[ Voor 27% gewijzigd door Mountainman op 14-05-2003 21:38 ]

PSN: ChrisCalculus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Ik zie slechts 1 groot voordeel in het opzetten van een Windows 2003 Server: Terminal Services!! Je kunt dan van afstand via het internet (wel even juiste poort op je firewall openzetten) een desktop overnemen. Nu kun je dat ook met VNC etc, maar dit is een APARTE desktop, waardoor iemand die thuis zit nog gewoon door kan werken. Bovendien is de performance van Terminal Server veel beter.

Verder vindt ik het allemaal niet zo nodig op Windows 2003 als desktop te draaien. Je komt denk ik alleen maar in de problemen omdat je voor allerlei applicaties (anti-virus, norton ghost, undelete utilities, etc) inene een server licentie nodig hebt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 13:49:
Nee. En een server heeft ook als bedoeling dattie 24/7 aan blijft staan, het is immers een SERVER. Dus als het goed is hoef je dat niet vaak te doen.....

Ik heb op Windows XP ook gewoon een wachtwoord zitten trouwens, wel zo prettig als je af en toe kleine nichtjes/neefjes langskrijgt en ik heb ergens pr0n op de PC ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai het nu al een dikke maan op mijn P3 600mhz en het draait stabiel (al enkele weken).
Start wel traag op maar draait vlotjes en ik vind hem goed als desktop!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
Het is wel mogelijk om bij het opstarten van 2003 automatisch in te loggen :) :
Start>Uitvoeren>regedit
ga naar de map HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Current Version\winlogon
maak hier strings aan:
DefaultDomainName (met als waarde de pc waarop je zit, computernaam)
DefaultUserName (met als waarde je gebruikersnaam)
DefaultPassword (met als waarde je password)
AutoAdminLogon (met als waarde 1 voor auto logon).

Als je nu reboot logged W2K3 automatisch in, maar als bijv. je screensaver met password begint te lopen moet je wel weer inloggen.

Heel veel informatie over het gebruik van W2K3 als desktop is te vinden op [url src=http://www.neowin.net/articles.php?action=more&id=54]Neowin[/url] :7 .

Ikzelf ben zéér tevreden met het gebruik van w2K3 als desktop omdat alle "rotzooi" eruit is gehaald en de meeste instellingen precies goed voor mij staan._/-\o_ (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
hier staan ook wat handige dingen :)
http://www.neowin.net/art...id=54&perpage=1&pagenum=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
wel. oomdat je tegen het gebruik van een server-os als desktop bent, vind ik prima, maar hou dat voor jezelf en ga anderen daar niet mee inpeperen en valse informatie geven.

ikzelf log ook automatisch aan, hoe je dat doet lees je hier:
http://www.msfn.org/win2k3/newuser.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 17 April 2003 @ 00:45:
Welk weldenkend mens gaat ook zitten gamen/muziek/divx op zijn server 8)7
Elke webdeveloper die thuis ook wel eens developt? :+

Welke anti-virussoftware gebruiken jullie op w2k3 server? De gewone Norton 2002/2003 werkt er iig niet op. Ik heb zelf de web edition, standalone, ik heb gelukkig maar 1 bak staan :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 04-09 21:56
cypher21 schreef op 17 April 2003 @ 10:18:
Ehm, dat scherm zit niet in 2k3, fast user switching zit er ook niet in
Volgens deze post @ Neowin.net kan het wel, maar ik heb het nog niet geprobeerd:
http://www.neowin.net/for...=74412&st=30&#entry857095

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 19:26:
[...]

Elke webdeveloper die thuis ook wel eens developt? :+

Welke anti-virussoftware gebruiken jullie op w2k3 server? De gewone Norton 2002/2003 werkt er iig niet op. Ik heb zelf de web edition, standalone, ik heb gelukkig maar 1 bak staan :)
NAV Corporate 7.51 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Laatst online: 04-09 21:56
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 18:23:
TweakUI voor XP werkt helaas niet, maar zoals cypher21 is het eigenlijk wel logisch ja, een server moet je beveiligen.

Password onthouden zal ook wel niet gaan :?
Hier: http://www.msfn.org/win2k3/tweaks.htm staat een modified TweakUI voor 2k3, werkt op mijn computer iig ;)
(Niet dat ik er veel mee aanpas ofzo)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

win2003 is NT5.2. WinXP=NT5.1 en WIN2000=NT5.0

Het verschil tussen server en desktop versies is
1. Andere defaults (Die zijn allemaal handmatig anders in te stellen naar je eigen wens)
2. Andere extra´s
3. Servers hebben hogere limieten (meer processors en geheugen)
4. De prijs is anders

Dus als je een beetje kunt tweaken en beschikking hebt over een een licentie zou ik zeker win 2003 op je werkstations zetten. Ik heb alleen nog maar positieve ervaringen. Hij lijkt beter met processen om te gaan. Spellen lopen stukken sneller bij mij. De 5.2 kernel lijkt een grote performance update ondergaan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 22-06 12:17
Ik ben geen computerspecialist, maar zelfs als leek merk ik dat win 2k3 veel sneller is dan win xp en ik gebruik de luna interface op beiden. Tot nu toe draait alles perfect erop, zowel games (unreal 2003 tournament en warcraft III getest) als applicaties. Een server os is in de regel ook nog iets stabieler dan een thuis os (hoewel xp ook stabiel is, hoor). Ik zou niet meer terug willen. Je moet even weten hoe je alles moet activeren, dat staat in de handleiding (link is reeds in dit topic gegeven). Maar dan gaat ie ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mountainman
Ik draai als virusscan corporate 8 van Norton, je moet kijken naar de "bedrijven" virusscanners anderne werken niet. Alleen heb ik nu wat problemen met mijn nvidia WDM capture driver die niet wil starten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 19:41
Ik gebruik ook w2k3 als dekstop en moet zeggen dat ie allemaal lekker soepel reageert. Voelt allemaal wat sneller aan als XP. _/-\o_

BTW: Welke editie van W2k3 gebruikt men nogal. Standaard, Enterprise, Web????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpie
  • Laatst online: 25-01-2016
Mountainman schreef op 10 June 2003 @ 22:51:
Ik draai als virusscan corporate 8 van Norton, je moet kijken naar de "bedrijven" virusscanners anderne werken niet. Alleen heb ik nu wat problemen met mijn nvidia WDM capture driver die niet wil starten :/
Voer service.msc uit en zet Windows Image Acquisition (WIA) aan.

Wat je wil is niet altijd wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpie
cvs79 schreef op 17 June 2003 @ 12:46:
Ik gebruik ook w2k3 als dekstop en moet zeggen dat ie allemaal lekker soepel reageert. Voelt allemaal wat sneller aan als XP. _/-\o_

BTW: Welke editie van W2k3 gebruikt men nogal. Standaard, Enterprise, Web????
Enterprise NL versie draai ik hier. Werkt uitstekend. Voorheen XP die elke keer niet goed boot waardoor ik elke week mijn image terug moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
mpie schreef op 17 June 2003 @ 17:52:
Enterprise NL versie draai ik hier. Werkt uitstekend. Voorheen XP die elke keer niet goed boot waardoor ik elke week mijn image terug moest zetten.
Is ongeveer 5000 euro en 25 CAL's voor een desktop OS niet wat veel? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpie
blackd schreef op 17 June 2003 @ 17:53:
[...]

Is ongeveer 5000 euro en 25 CAL's voor een desktop OS niet wat veel? :o
Nope ben systeem beheerder op een middelbare school. Ben zuinig geweest op de ICT budget dit school jaar. En instellingen krijgen korting :)

Ik draai hem nu als server trouwens niet als desktop, maar af en toe wel muziek luisteren en mailtjes ontvangen is wel handig hoewel ik opeens geen emailtjes in html formaat kan openen in outlook. Iemand een oplossing?

[ Voor 27% gewijzigd door mpie op 17-06-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mpie schreef op 17 June 2003 @ 18:01:
[...]

Nope ben systeem beheerder op een middelbare school.
En
hoewel ik opeens geen emailtjes in html formaat kan openen in outlook. Iemand een oplossing?
kan ik niet helemaal rijmen met elkaar.

Wel eens van een Iframe Exploit gehoord?

daarom dus. HTML mail is A Bad Idea (c) (r) (tm)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpie
Wel eens van een Iframe Exploit gehoord?

daarom dus. HTML mail is A Bad Idea (c) (r) (tm)
Weleens van een virusscanner gehoord?
of wat dacht je van :
This vulnerability does not affect Internet Explorer 6.0 if you run Windows NT 4.0, Windows 2000, or Windows XP.

[ Voor 63% gewijzigd door mpie op 17-06-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

virusscanner loopt altijd achter de feiten aan.
Is dus geen garantie.
Overigens noem ik alleen een Iframe exploit als voorbeeld, er zijn nog tig andere vulns.
Het gaat om het idee erachter, HTML mail leent zich voor meer shitzooi dan dit alleen...
O ja, ik mis win2k3 in dat rijtje :+
/flauw

Maar goed, dit is een topic over hoe ik een Server OS verkracht en op een desktop inzet, dus zit ik hier sowieso al verkeerd :+

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 17-06-2003 23:23 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
Het bevalt mij prima, ben geen gamer en ben nog niet iets tegen gekomen wat niet werkt.
Natuurlijk ff wat tweaken om het allemaal goed te krijgen, maar dat is juist leuk.
Afbeeldingslocatie: http://swieten.op.het.net/images/screen.jpg
Klik voor grotere versie

Ziet er toch leuk uit, en is nog snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Laatst online: 22-06 12:17
DaPoztMaster schreef op 18 June 2003 @ 09:01:
Het bevalt mij prima, ben geen gamer en ben nog niet iets tegen gekomen wat niet werkt.
Natuurlijk ff wat tweaken om het allemaal goed te krijgen, maar dat is juist leuk.
[afbeelding]
Klik voor grotere versie

Ziet er toch leuk uit, en is nog snel ook.
Wat is dat voor een theme, dat jij gebruikt? Gebruik je een zo'n theme manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-08 10:49
ja klopt, heb net windowsblinds geinstalleerd met theme WaterColor Blue, werkt prima. Het meest fijne vind ik dat er geen oranje dingen gaan knipperen als iemand iets zegt op MSN.
In plaats daarvan gaat het licht groen staan knipperen waardoor je niet zo gestressed zit als je een aantal vensters open hebt.
Nadeel is weer dat de tekst in de geminimaliseerde vensters erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 21:51:
NL vind ik altijd wat knullig staan met die lompe vertalingen, van flashy engelse termen maken ze vreemde nederlandse woorden, maar dat is mijn mening natuurlijk ;)
Ik wou net zeggen, wat klinkt nou beter

"Dit programma heeft een ongeldige bewerking gemaakt, en zal worden afgesloten".

of

"This program has preformed an Illegale opperation and will be shut down".

:)

13:37

Pagina: 1 2 3 4 Laatste