PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Overigens klinkt Engels beter.
Uncheck "On resume, password protect" in Display Properties->Screen Saver.r0el schreef op 23 June 2003 @ 15:38:
Weet iemand waar precies de instelling zit om de PC automatisch te locken na een bepaalde tijd? Ik had m gevonden maar kan m niet meer vinden en vind t mateloos irritant
Kerio personal firewall levert een blue screen op tijdens het booten na de installatie van de firewall. Iemand tips of ervaring met een firewall die wel goed werkt?
Firewalls die werken onder win2k3:Bartje schreef op 30 June 2003 @ 02:47:
Ik draai sinds een paar weken win2k3. Bevalt me erg goed en het voelt inderdaad allemaal sneller aan. Gamen gaat ook even goed als op XP (speel alleen CS). Ik heb alleen een probleempje met de firewall die ik normaal gesproken gebruik.
Kerio personal firewall levert een blue screen op tijdens het booten na de installatie van de firewall. Iemand tips of ervaring met een firewall die wel goed werkt?
Norton Personal Firewall 2003
Sygate Personal Firewall v5.0 Build 1175
Tiny Personal Firewall 4.0
ZoneAlarm v3.7.159
Verwijderd
Ik heb verscheidene radeondrivers geprobeerd, weet iemand wat het kan zijn? Of welke drivers wel werken.
Verwijderd
Dan ga je toch een ander OS draaien? Het is gewoon niet voor gemaakt. Dat je er extra dingen voor moet aanzetten om games te kunnen draaien ligt niet aan het OS maar aan het feit dat een gebruiker een OS wil gebruiken voor doeleinden waarvoor het niet is ontworpen.ThaKiller schreef op 08 July 2003 @ 11:09:
en dan nog maar niette spreken van de extra dingen die je daarvoor moet aan zetten voor games in win 2k3
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat ligt dan toch meer aan jouw instellingen in je software of bepaalde hardware (exotische zaken in je pc?). Win 2003 is in principe precies hetzelfde als win xp, alleen zijn een aantal services uitgeschakeld. Als je de hier reeds vele malen genoemde guide volgt, dan loopt UT2k3 als een tiet.ThaKiller schreef op 08 juli 2003 @ 11:09:
ik weet iig dat UT2k3 niet goed werkt op win 2k3 , das mijn ervaring er mee, en dan nog maar niette spreken van de extra dingen die je daarvoor moet aan zetten voor games in win 2k3
Dat vind ik overigens nu het fijne aan win 2003. De meeste services staan standaard uit en je hoeft alleen maar de noodzakelijke aanzetten (directx en sound voor te gamen etc.) Dit in tegenstelling tot win xp, waar alle poespas (en meer) standaard aan staat en ik helemaal niet goed weet, wat ik uit kan zetten. Dit heeft als gevolg dat ikzelf win2k3 veel sneller kan laten lopen dan win XP.
http://www.xbmcfreak.nl/
Verwijderd
Mijn ervaring is dat een server waarop de AD draait erg veel tijd nodig heeft om te (re-)booten.
Ja maar 5 a 10 min is toch dan wel heel erg lang. Verder heb ik ook dns draaien en de machine van een vast ip voorzien (met zijn eigen ip ook nog eens als derde dns toevoegd)Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 15:18:
Heb je Active Directory geinstalleerd?
Mijn ervaring is dat een server waarop de AD draait erg veel tijd nodig heeft om te (re-)booten.
http://www.xbmcfreak.nl/
maw: je hebt die dns server dus niet als forwarder geconffiged, maar gewoon je eigen DNS als 3e opgegeven (naast die van je provider), tja dat werkt dan gewoon niet goed heErhnam schreef op 29 juli 2003 @ 16:06:
[...]
Ja maar 5 a 10 min is toch dan wel heel erg lang. Verder heb ik ook dns draaien en de machine van een vast ip voorzien (met zijn eigen ip ook nog eens als derde dns toevoegd)
das dus gewoon w2k3 basics, DNS basics, en er is notebene een FAQje door mutsje door geschreven, mischien die even lezen
[rml][ windows2000] dns forwarding[/rml]
A wise man's life is based around fuck you
You've got to try it to love it
Zie ook: [rml][ GBIT] Waarom zo langzaam?[/rml]
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Nope ... euh .... dat was van Windows 2000 herinner ik mij nu.DJ.KRIZZ schreef op 30 juli 2003 @ 01:00:
kun je vanaf xp pro trouwens gewoon updaten naar win2k3?
[ Voor 16% gewijzigd door Supern00b op 30-07-2003 01:13 ]
Abit KR7A-RAID, Athlon TB-1200, Corsair PC-2400, Hercules Geforce 3 Ti 500 Numero 1 Till 1400MHz 8737 Numero 1 Till 1500 MHz 9013
ik heb m draaiend gehad naast XP en nu draait ie zonder, voor mij is XP tabee!
You've got to try it to love it
Ben nu wat aan het benchen, en ik zie overal een paar procentjes snelheidswinst. Mijn ghost is waarschijnlijk niet meer nodig!
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
We zijn blij voor jebloasfist schreef op 07 augustus 2003 @ 17:28:
Vanwege de goede verhalen, en behoefte aan studie ontwijkend gedrag ben ik vanmiddag ook maar even overgestapt van win2k sp4 naar win2k3 server enterprise edition.
Ben nu wat aan het benchen, en ik zie overal een paar procentjes snelheidswinst. Mijn ghost is waarschijnlijk niet meer nodig!
Gezocht!
Router
o juist, dit topic had nog 4 pagina's

[ Voor 24% gewijzigd door blobber op 07-08-2003 18:26 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Hey Mxk heb je al geprobeerd om in display properties->advanced->troubleshoot-> hardware acceleration op FULL te zetten ?Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 19:06:
Ik krijg mijn radeon 9000 niet aan de praat. Elke keer als ik de driver installer krijg ik een blauw scherm aan het begin, en dan heeft hij problemen met de volgende file: ati2dvag.dll
Ik heb verscheidene radeondrivers geprobeerd, weet iemand wat het kan zijn? Of welke drivers wel werken.
bij mijn laptop met radeon mobility Moest dat anders bsods. (ook voordat ik de drivers installeerde, dus met standard vga-card op full te zetten)
jezas dit is wel een hele trage tip

the things we fear most have already happened to us
Als het goed is werkt het gewoon hoor....6bit schreef op 05 november 2003 @ 09:35:
usb2.0 werkt dat nou wel of niet onder windows 2003, lees verschillende berichten, ik heb een asus a7n8x-lan met Nforce2 chipset misschien dat het daaraan ligt...
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Traagheid? Kan je het nog vager omschrijven?Undertaker2 schreef op 06 november 2003 @ 14:29:
Weet iemand ook of Server 2003 dezelfde "traagheid" heeft als WindowsXP MET Service pack 1?
Gezocht!
Router
Verwijderd
Ik weet niet waardoor die traagheid ontstaat en wat er dan precies traag wordt, maar ik vroeg me dus af of Server 2003 dit 'probleem' ook heeft (het is immers een soort van XP)
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
2003 is geen opvolger van XP, het is een doorontwikkeling van 2000.
en dat je pc trager wordt na SP1, ligt aan één bepaalde update, zoek maar even op, en uninstall hem, opgelost.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Eerst probleem 1:shaidar schreef op 06 november 2003 @ 15:00:
Hmm ... zoek eerst eens wat op, je vind allebei de antwoorden op GoT als je even zoekt...
2003 is geen opvolger van XP, het is een doorontwikkeling van 2000.
en dat je pc trager wordt na SP1, ligt aan één bepaalde update, zoek maar even op, en uninstall hem, opgelost.
In XP SP1 is een wijziging aangebracht in het geheugenmanagement, waardoor applicaties die frequent zeer veel geheugen aanroepen/vrijgen of in elk geval met veel geheugen werken een flink stuk trager *KUNNEN* gaan werken. Er is een update verkrijgbaar (alleen op aanvraag bij MS las ik op GoT) die dit ongedaan maakt. Deze update wordt ook opgenomen in SP2 naar ik heb horen zeggen hier.
Probleem 2:
Er is ooit een update geweest die je systeem traag maakte. Naar aanleiding hiervan heeft er op GoT een sticky gestaan hierover.
Probleem 3:
WindowsXP's "general performance" om het maar even zo te noemen (dus afgezien van het gewijzigde geheugenmanagement en die ene update) neemt af wanneer SP1 wordt geinstalleerd. Als ik zoek naar "XP SP1 traag", dan krijg ik diverse topics die dit probleem ondersteunen.
Ik zou graag dus die ene update uninstallen waar je het over hebt, maar dat gaat een beetje lastig als SP1 de enige update is die ik geinstalleerd heb... bovendien is SP1 geslipstreamed
XP is een uitbreiding van 2000 en Windows2003 is ook een uitbreiding van 2000 zeg je zelf. Maar omdat Windows2003 later is uitgekomen zou het kunnen zijn dat datgene wat XP met SP1 traag maakt OOK al ingebakken in Windows2003 zit *(ook al heeft Windows2003 nog geen SP1).
[ Voor 6% gewijzigd door Undertaker2 op 06-11-2003 16:15 ]
Verwijderd
norton corporateVerwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:33:
Weet iemand een goede virusscanner die je kunt gebruiken met win2k3 als desktop. Dus hij moet ook kunnen scannen in outlook e.d.!!!!
qua snelheid vind ik de standard versie sneller en zal ik eerder als desktop doen een EE versie (EE = Enterprise Editon by the way)
probleem is allen dat ik als backup een ISDN lijn heb (met een diva 2.01 CLIENT! PCI) welke ik nietgoed werkend krijg onder 2003, dat vind ik dus nog een nadeel
ps: antivirus: norton corporate inderdaad, super!
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Ik heb Standard als server draaien (meer heb ik niet nodig). Qua beveiliging is ie niet optimaal want ik krijg met geen mogelijkheid mijn smartcardlezer geinstalleerd.Crazy- schreef op 06 november 2003 @ 19:59:
zelf heb ik Windows 2003 EE als server draaien, super! Stabiel, snel en werkt gewoon lekker. Qua beveiling vind ik hem zelf stukken beter (vergelijking met 2000) anyways, als desktop heb ik hem niet, MAAR ik heb op aantal systemen windows 2003 draaien (2x EE Engels, 1x Standard Engels en 1x Standard Nederlands (partner ship Microsoft)
qua snelheid vind ik de standard versie sneller en zal ik eerder als desktop doen een EE versie (EE = Enterprise Editon by the way)
probleem is allen dat ik als backup een ISDN lijn heb (met een diva 2.01 CLIENT! PCI) welke ik nietgoed werkend krijg onder 2003, dat vind ik dus nog een nadeel
ps: antivirus: norton corporate inderdaad, super!
en idd. NAV corporate is geweldig.
Gezocht!
Router
mbt smartcardreaders heb ik geen ervaring, kan je me eventueel vertellen welke? Misschien dat ik mogelijkheid kan vinden om het te proberen
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
Zal toch in de loop van volgende week worden
[ Voor 15% gewijzigd door The Dolf op 07-11-2003 02:13 ]
Gezocht!
Router
• RDP 5.2 Protocol: Ik kan nu als ik bij iemand anders ben mijn eigen desktop benaderen, eventueel iets in de download zetten, en tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het wel binnen. De sessie disconnect ik gewoon, zodat de processen blijven lopen totdat ik de sessie weer overneem als ik thuis ben. Echt heel ideaal.
• Ik heb een wireless network. Ik merkte altijd dat bij het kopieren van grote files (zoals een disk-image om een bepaald software pakket ook even bij de vrouw te installeren) altijd erg traag ging. Wireless verbindt natuurlijk maar op 11 Mbps, maar af en toe valt ie terug naar 5.5 Mbps. Echter sinds ik Windows 2003 Server heb is het zeker met een kwart sneller geworden. Zou dat komen door de verbeterde SMB?
Verder functionaliteit heb ik eigenlijk niet nodig, maar vooral dat Remote Desktop Protocol wat onder Windows XP nooit echt geweldig werkte qua snelheid is een verbetering. Voor de rest lijkt het wel dat Windows 2003 iets sneller is, maar dat kan ook komen omdat ik met een kale schijf ben begonnen.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Daar heb je Server niet voor nodig.maartena schreef op 07 november 2003 @ 01:38:
Ik was altijd van mening dat een server-os voor servers is, maar ik ben ook overstag gegaan voor de volgende reden:
• De sessie disconnect ik gewoon, zodat de processen blijven lopen totdat ik de sessie weer overneem als ik thuis ben. Echt heel ideaal.
XP Pro doet dat ook, geen remote assistance maar echt Remote Desktop gebruiken.
Doet exact het zelfde.
Wat heeft een snellere SMB afhandeling te maken met het terugvallen van je wlan snelheid?• Wireless verbindt natuurlijk maar op 11 Mbps, maar af en toe valt ie terug naar 5.5 Mbps. Echter sinds ik Windows 2003 Server heb is het zeker met een kwart sneller geworden. Zou dat komen door de verbeterde SMB?
Niks toch?.
Lijkt me dan ook niet echt een goed vergelijk als je het zo stelt...Verder functionaliteit heb ik eigenlijk niet nodig, maar vooral dat Remote Desktop Protocol wat onder Windows XP nooit echt geweldig werkte qua snelheid is een verbetering. Voor de rest lijkt het wel dat Windows 2003 iets sneller is, maar dat kan ook komen omdat ik met een kale schijf ben begonnen.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Alleen kan ik daar geen extra account aanmaken voor mijn vrouw zodat ze op reis ook even kan inloggen en haar eigen desktop kan bekijken enzo.... Verder heeft Server 2003 wat meer mogelijkheden qua drivemappings, printersettings etc.... Bovendien kun je met Windows XP dus echt maar 1 keer inloggen. Om te beginnen kan ik al twee keer inloggen (Dus als ik in Januari naar Nederland ga kunnen we allebei even tegelijk onze mail checken op al die computers die mijn broertje heeft) op Windows 2003, en met Terminal Server licensing nog meer.BackSlash32 schreef op 07 november 2003 @ 01:52:
[...]
Daar heb je Server niet voor nodig.
XP Pro doet dat ook, geen remote assistance maar echt Remote Desktop gebruiken.
Doet exact het zelfde.
Ook erg leuk is dat je met Windows Server 2003 (moet ik nog installen trouwens) een OCX component kan installeren waarmee je een remote desktop van elke gewenste PC kunt krijgen ZONDER een client te installeren, ofwel gewoon via Internet Explorer en je eigen IP adres. Dit is ERG handig als je even bij iemand bent
Nee, maar ik merk dat het kopieren van een bestand nu met een kwart sneller gaat. Het enige wat er veranderd is dat mijn OS nu Win2k3 Server is geworden. Uiteraard ben ik compleet open voor andere verklaringen, maar ik denk gewoon dat de SMB afhandeling van Server 2003 iets beter is geworden, en ook op een relatief trage verbinding er voordeel aan heeft. Mischien stuurt Server 2003 minder broadcasts over de lijn ofzo?Wat heeft een snellere SMB afhandeling te maken met het terugvallen van je wlan snelheid?
Niks toch?.
Verder ben ik van plan om in de toekomst mijn vrouw's computer van Ethernet draad te voorzien ipv wireless, en dan wil ik graag dat ze alle data centraal op mijn computer zet. Server 2003 heeft gewoon wat betere features enzo hiervoor. Ik ga binnenkort een FireWire drive kopen voor backup
Wat ook wel handig is aan Server 2003: Windows System Resource Manager
http://www.microsoft.com/...r2003/downloads/wsrm.mspx
Kun je daar downloaden als een .ISO je niet de Enterprise versie hebt van 2003. Hiermee kun je een applicatie een maximum hoeveelheid CPU power toekennen. Dit kan ook op workstations best wel eens handig zijn, bijv. bij video VCD/DVD-encoding waarbij je de encoding op 40% zet ofzo en nog voldoende system resources overhoudt om bijv een spelletje te spelen
Proud to be an American.
Hier woon ik
Ik kan anders met XP Pro ook meerdere users laten inloggen @ RD hoormaartena schreef op 07 november 2003 @ 19:18:
[...]
Alleen kan ik daar geen extra account aanmaken voor mijn vrouw zodat ze op reis ook even kan inloggen en haar eigen desktop kan bekijken enzo....
Sterker nog, ik heb dat als noodoplossing ingezet met een XP Pro in een NT4 style domain omdat er 4 man met een TS sessie moeten kunnen werken (niet tegelijk overigens)
True.Bovendien kun je met Windows XP dus echt maar 1 keer inloggen.
Het schijnt met SP2 overigens weer wél te kunnen..
Alleen gaat dat een beetje in de kosten lopen en geef ik dat geld voor die 5 (minimale afname) TScals liever uit aan een licentie voor een goeie mailserver waar ik met SSL webmail ed. kan bekijken..Om te beginnen kan ik al twee keer inloggen (Dus als ik in Januari naar Nederland ga kunnen we allebei even tegelijk onze mail checken op al die computers die mijn broertje heeft) op Windows 2003, en met Terminal Server licensing nog meer.
Nodig: 1 IIS server en that's it. Kies maar uit welke TS / RD sessie je wilt (mits IP bereikbaar)Ook erg leuk is dat je met Windows Server 2003 (moet ik nog installen trouwens) een OCX component kan installeren waarmee je een remote desktop van elke gewenste PC kunt krijgen ZONDER een client te installeren, ofwel gewoon via Internet Explorer en je eigen IP adres. Dit is ERG handig als je even bij iemand bent
desnoods IIS 5.1 onder XP Pro omdat die dat ook aankan.
Je kan trouwens niet blind ervan uit gaan dat je overal dat kan gebruiken, tis een ActiveX control, dus IE specifiek, en in de meeste internet cafés staat installatie van ActiveX (terecht) uit.
[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 08-11-2003 00:30 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Na wat installatie problemen, heb ik deze uiteindelijk na volle tevredenheid geinstalleerd!
Wat ik uit dit draadje al opmaakte blijkt voor mij ook waar te zijn: De snelheid!
Voor je gevoel gaat 2003 server net ffies iets beter om met alles. Vooral RTCW daar
haal ik nu makkelijk 160 FPS waar ik met windows 2000 prof en XP dat niet constant haalde.
Verwijderd
Kan me haast niet anders voorstellen dan dat die "winst" half tussen je oren zit, en voor de andere helft door de gebruikte "videodriver komt.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:16:
Sinds gister ook voorzien van Windows 2003 Server.
Na wat installatie problemen, heb ik deze uiteindelijk na volle tevredenheid geinstalleerd!
Wat ik uit dit draadje al opmaakte blijkt voor mij ook waar te zijn: De snelheid!
Voor je gevoel gaat 2003 server net ffies iets beter om met alles. Vooral RTCW daar
haal ik nu makkelijk 160 FPS waar ik met windows 2000 prof en XP dat niet constant haalde.
De echte winst zit volgens mij (en volgens Microsoft) juist in typische servertaken:
filesharing
printersharing
webservertje spelen
Terminal Server (!)
Active Directory draaien en onderhouden
etc.
Windows 2003 is nooit bedoeld om spelllen sneller te later draaien.
Het is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar veel mensen verwarren volgens mij in de euforie het gevoel dat élk vers geïnstalleerd OS geeft (niet gefragmenteerd filesysteem, geen overbodige dll's/progs, virusscanner nog niet geïnstalleerd, nog niet "kapot-getweaked door de gebruiker, geen MBM die elke 5 seconden pollt, etc) met echte, objectief gemeten winst.
Verwijderd
Ik kan heel goed met jou gedachtengang leven, maar het blijft voor mij een kwestie van gevoel en een stukje meten in RTCW d.m.v. FPS.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:39:
[...]
Kan me haast niet anders voorstellen dan dat die "winst" half tussen je oren zit, en voor de andere helft door de gebruikte "videodriver komt.
De echte winst zit volgens mij (en volgens Microsoft) juist in typische servertaken:
filesharing
printersharing
webservertje spelen
Terminal Server (!)
Active Directory draaien en onderhouden
etc.
Windows 2003 is nooit bedoeld om spelllen sneller te later draaien.
Het is zeker niet persoonlijk bedoeld, maar veel mensen verwarren volgens mij in de euforie het gevoel dat élk vers geïnstalleerd OS geeft (niet gefragmenteerd filesysteem, geen overbodige dll's/progs, virusscanner nog niet geïnstalleerd, nog niet "kapot-getweaked door de gebruiker, geen MBM die elke 5 seconden pollt, etc) met echte, objectief gemeten winst.
Een week geleden ben ik met een verse install van windows 2000 begonnen. Ik heb hierin zo ongeveer dezelfde programma's en (video) drivers geinstalleerd en ik merkte (gevoelskwestie) gewoon nu duidelijk een verschil tussen 2000 prof en 2003 server.
Ik ben het met je eens dat microsoft zijn aandacht richt op bovengenoemde zaken voor de server versie, maar dat neemt niet weg dat 2003 ook een vernieuwde kernel etc. (gelezen) bevat die toch wat beter lijkt om te gaan met geheugen processor en verdere hardware.
En volgens mij is de server versie niets meer dan een verniewde NT5.1, maar dan meer andere default instellingen (zoals prestaties voor achtergrond services etc. etc.)
Ik weet niet of je zelf al eens windows 2003 server heb ondervonden? Dan kun je in de praktijk zien wat ik voel..
De kernel van Windows XP is versie 5.1, en die van Windows Server 2003 is 5.2 (ter vergelijking: Die van Windows 2000 Professional en Windows 2000 Server is exact gelijk: 5.00.2195), dus ik neem aan dat er op kernel niveau wel e.e.a. herschreven is.
Met name hoe Windows 2003 Server omgaat met hangende applicaties is volgens mij anders.
Ik heb nog geen technische documentatie gevonden wat het verschil is tussen de 5.1 en de 5.2 kernel trouwens, ik ben nog op zoek om dat uit te vinden
Proud to be an American.
Hier woon ik
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
als ik namelijkk in xp/2k auto hide aanklik dan na een paar uurtjes(random) dan stopt ie opeens met autohiden
is nogal iri want moet dan het weer uit en aan zetten zodat ie het weer doet
btw iemand vroeg of je kon updaten van xp naar 2003, ja dat kan
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 21:53 ]
Het is altijd mogelijk windows als desktop te gebruiken daar windows een desktop operating system is, ook de server edities.Erhnam schreef op 08 april 2003 @ 12:48:
Wat ik mij afvroeg, zijn er mensen die windows 2003 server als desktop hebben draaien. Wat is las op internet dat win2k3 server sneller is als zijn voorganger, sneller boot en sneller reageert.
Verder staan er een hele hoop services bij default uit, wat ik las op winsupersite.
En omdat het gebasseerd is op Win2000 wat wel lekker loopt misschien zou de server versie van 2003 sneller kunnen zijn dan 2000 pro ? Dan bedoel ik natuurlijk niet de vette enterprise versie maar de standard server.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Die 2003 gebruiken als XP vervanger op hun desktop zonder al die meuk?
Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP
Windows 2003 is bijna hetzelfde als Windows XP (qua driver opzet bedoel ik) maar toch net iets anders.
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
Proud to be an American.
Hier woon ik

Maar er is dus niemand die via één of andere workaround zijn control panel te voorschijn kan krijgen (met XP-drivers)??
Het zou natuurlijk kunnen dat de drivers verder goed werken, maar de ATI applicatie die zich in het control panel nesteld om al je settings aan te passen niet goed werkt, omdat deze voor XP geschreven is. De NVidia Desktop Manager (waarschijnlijk vergelijkbaar met de app van ATI) installeerd zichzelf zonder problemen in het Control Panel op Windows Server 2003, maar NVidia staat natuurlijk bekend om z'n universele drivers. De Windows 2000 drivers werkten destijds ook meteen op Windows XP beta's in 2001 enzo.
Krijg je foutmeldingen tijdens de installatie, of gaar de installatie op zich perfect, en krijg je later allerlei fouten? Je zou eens kunnen kijken of je de properties van de driver files kan editen zodat ze in Windows XP compatible mode starten, maar aangezien je dat eigenlijk alleen bij executables kan doen geef ik je daar niet echt veel kans.
Ik weet niet of je in staat bent de precieze foutmelding hier te posten, mischien zijn er nog wat slimme tweakers die er iets mee kunnen. (Bijv, filenames etc). Staat er verder nog wat in je Event Viewer waar je iets mee kunt?
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
First, d/l the latest XP drivers. Instal them.
Upon reboot, hit F8, and boot into VGA safe mode.
Once in windows, go to display properties, settings, advanced, troubleshooting, and drag your acceleration level all the way up. If it is all the way up already, drag it all the way down., click apply, then all the way up, and click apply. Also enable write combining.
Reboot once again, hit F8, then boot normally, and you're golden.
En het werkt! Bij mij werkt het perfect met men Radeon 9600PRO en catalyst 3.7!
Hier is de oplossing!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 17:22 ]
ik denk dat ik de ATi-drivers maar ff herinstalleer ofzo.
Dus;
-remove via remove software
-reboot
-install ATi 3.9 drijvers
-reboot (krijg dan dus fout bij opstarten.. Zal eens kijken in eventlog idd)
-reboot met F8 in save mode; slider slepen + apply
-reboot met F8 in normal mode
en dan zou het dus moeten werken. Of ben ik nog iets vergeten?
En anders wordt het uitkijken naar een Apple....
Proud to be an American.
Hier woon ik
Application popup: : \SystemRoot\System32\ati2dvag.dll failed to load
Nu ga ik dat bovenstaande even uitvoeren.
/update: Met hardware acceleration op nullll en write combining uit en alleen de driver geinstalleerd (dus geen control panel) werkt alles goed (alleen btj hoofdpijn van die 60 Hz

[ Voor 37% gewijzigd door hwschuur op 18-11-2003 17:17 ]
Verwijderd
EDIT/ je hebt duidelijk niet goed gelezen
Mss dat dit helpt: jij doet: install drivers, dan boot, nog is boot, en dan safe mode. Zo moet het:
Install drivers, reboot en meteen F8 duwen (niet eerst die foutmelding laten kome) en dan VGA mode pakken, niet safe mode. En dan verder doen wat er in de tekst staat. Dit zou moeten werken
Suc6
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 17:30 ]

thx iig
[ Voor 8% gewijzigd door hwschuur op 18-11-2003 18:11 ]
kijk eens even hier ( dat had je natuurlijk al lang gedaanAppleWatcher schreef op 18 november 2003 @ 18:10:
hmzzzzzzz dan probeer ik dat nog één keer.. (kut weer alles uninstallen![]()
)
thx iig
http://www.ntcompatible.c...re&sort=Windows2003&idx=0
Copyright and left by SED...
Verwijderd

Ik wou dus niet naar xp overgaan vanwege de zogenaamde "gebruiksvriendelijk heid". (multimedia junk, wizards die je neus uit kome. etc). Nee deze is gewoon een vervolg op win 2000. JAmmer dat er geen speciale workstation is uitgekomen maar als je gewoon de server services uitzet is het perfect om mee te werken. Vooral als je geen behoefte hebt aan kinderachtig spul, maar een profesionele look wilt. De prijs is iig het groote nadeel.
Verder moet je wel veel dingen nog speciaal installen. Zoals het geluid inschakelen, Java, DirectX en zulke dingen.
verder heb ik Win2k Advanced server op een 200mhz P1, met 128MB intern te draaien als server. Draait ook perfect
Moet wel zeggen dat de 3D mark score wat naar beneden is gegaan. Ook in spelletjes een paar frames minder, maar dat maakt niet zoveel uit.
Het vervelendste was misschien nog wel dat bepaalde software niet wilde installeren omdat XP nodig zou zijn. Avid XPress bijvoorbeeld en Adobe Premiere Pro. Ook wilde PowerDVD niet zo best werken en fuckte alle beeldinstellingen up tijdens het afspelen van een filmpje
Media Player crasht bij het openen van meerder DV-avi files, maar daar had XP ook al last van.
Afgezien van dat een prima OS, maar t.o.v Windows2000 als dekstop OS voor mij nog geen reden om over te stappen.
Verwijderd
is een proggie dat alles voor je zowat automatisch kan doen en dus heel makkelijk het een desktop versie maakt
alleen engelse versie van 2003 wordt ondersteund met de huidige versie
Dat zeg ik, een server waar patience op staat kan je niet serieus nemen

Verwijderd
haha iddM4RTiN schreef op 18 november 2003 @ 23:21:
btw hoe zal 2003 op een p166 180(ofzo)mb sdram runnen(voor alleen internet en mp3), 2000 gaat prima
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 23:43 ]
Hoe komen jullie toch aan die centen ervoor?
Is idd wel lekker snel, bij die kennissen.
Longhorn 4015 draait volgens kennissen ook wel lekker, zal ik daar maar op wachten?
Jammer dat je niet je eigen kernel kunt bouwen, dat zou prettig zijn, toch.
Maar weer eens met Linux klooien, ook grappig.
Een specialist weet alles van niks en een generalist weet niks van alles.
De mensen die patience op een server zetten zijn niet serieus te nemenM4RTiN schreef op 18 november 2003 @ 23:21:

Tja, dat vraag je je af he, hele investering zoiets.Pearl schreef op 18 november 2003 @ 23:51:
Hoe komen jullie toch aan die centen ervoor?
Waarvoor zou je dat nodig hebben?Jammer dat je niet je eigen kernel kunt bouwen, dat zou prettig zijn, toch.
[ Voor 40% gewijzigd door blackd op 19-11-2003 05:15 ]
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
[...]
De mensen die patience op een server zetten zijn niet serieus te nemen

Amen !
Volgens mij is 2k3 inderdaad juist goed voor een server omdat al die zooi default uitstaat/niet is geinstalleerd.
Verwijderd
Verwijderd
liefst eentje die niet zo duur is(dus als het ff kan een desktop versie die werkt op 2003)
Verwijderd
(linkje verwijderen aub ok?)
En dan vooral dat bestandje wat ter download wordt aangeboden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 15:12 ]
Verwijderd
Verwijderd
met cs heb ik met xp nog niet eens volle 99fps met 9500 pro maar met 2k3 heb ik rond de 140fps, hoewel me xp best oud is weet ik dat ik bij het begin minder fps had dan 100...
en explorer en IE starten ook echt veel sneller
alleen moet ik nu me 20gb c: leeg maken
Symantec AntiVirus Enterprise Edition. Je kunt met dit pakket een "server" versie installeren (die o.a. nieuwste virusdefinities naar clients kan pushen), maar je kunt ook de client installeren op de server indien je em als workstation wilt gebruiken.Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 14:34:
welke virus scanner zal ik hier voor gebruiken?
liefst eentje die niet zo duur is(dus als het ff kan een desktop versie die werkt op 2003)
Niet de goedkoopste, maar als je $800 voor een server OS durft neer te tellen mag het geen probleem zijn, en ook als je Windows Server 2003 illegaal gedownload hebt kan het vinden van deze download ook geen probleem zijn
Proud to be an American.
Hier woon ik
Longhorn was natuurlijk wat trager dan zonder VMWare, maar gewoon rondklikken en programma's starten ging een stuk sneller dan toen ik VMWare onder Windows XP gebruikte.
Iemand dezelfde ervaringen met VMWare dat sneller draait?
Proud to be an American.
Hier woon ik
Verwijderd
thx
heb net ff me c: driver geschoonmaakt nou is me windows map 1.8gb
edit:w00t ik dacht ik kijk ff wat voor pc je nodig hebt en het blijkt dat je 133mhz 128mb 1.5gb nodig hebt
ik ga hem nu ook op me p166 zetten
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 19:06 ]
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 18:38:
edit:w00t ik dacht ik kijk ff wat voor pc je nodig hebt en het blijkt dat je 133mhz 128mb 1.5gb nodig hebt(http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx)

Wil je er ook nog mee werken of wil je verf zien drogen?
Gokje: misschien past exchange 2003 er ook nog op joh, doe eens gek.
blijf nou eens van die paddestoelen af!
[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 19-11-2003 20:25 ]
Vind je het niet erg zonde van je geld om op een PC waarop het toch _zeer_ traag (zachtjes uitgedrukt) zal werken zo'n dure Windows versie te zetten?Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 18:38:
edit:w00t ik dacht ik kijk ff wat voor pc je nodig hebt en het blijkt dat je 133mhz 128mb 1.5gb nodig hebt(http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx)
Verwijderd
heheheMikeN schreef op 19 november 2003 @ 20:25:
[...]
Vind je het niet erg zonde van je geld om op een PC waarop het toch _zeer_ traag (zachtjes uitgedrukt) zal werken zo'n dure Windows versie te zetten?
Ik heb het hier ook op een oude server (P133 met 128MB en trage HD) draaien maar opzicht gaat dat prima. Opstarten en afsluiten gaat niet echt vlotjesMikeN schreef op 19 november 2003 @ 20:25:
[...]
Vind je het niet erg zonde van je geld om op een PC waarop het toch _zeer_ traag (zachtjes uitgedrukt) zal werken zo'n dure Windows versie te zetten?
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
start ie sneller dan win 2000?Breepee schreef op 19 november 2003 @ 20:33:
[...]
Ik heb het hier ook op een oude server (P133 met 128MB en trage HD) draaien maar opzicht gaat dat prima. Opstarten en afsluiten gaat niet echt vlotjesmaar eenmaal draaiende doetie z'n werkt prima oo goede snelheid.
want dat is het enige wat ik wil
ene mijne is een p166 met 162mb en 40gb harddisk dus het zou wel iets sneller als jouwe moeten gaan
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2003 14:50 ]
Dat was inderdaad de reden dat ik heb er op heb gezet, maar ik heb windows 2000 op datzelfde systeem nooit gehad (hiervoor draaide het windows meVerwijderd schreef op 20 november 2003 @ 14:48:
[...]
start ie sneller dan win 2000?
want dat is het enige wat ik wil
ene mijne is een p166 met 162mb en 40gb harddisk dus het zou wel iets sneller als jouwe moeten gaan

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
ben benieuwd
maare trouwens vind wel dat 2003 buggloos is
Verwijderd
Hij geeft op willekeurige momenten BSOD's, allemaal met betrekking tot NV4.dll en NV4_DISP.DLL
Mijn vid-kaart is een Geforce II GTS
Welke Nvidia drivers gebruiken jullie? Ik heb er al 6 verschillende geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.
Ik gebruik de laatste officiele versie van www.nvidia.com, ik gebruik nooit tussenversies of betaversies die via allerlei kanalen op het web verschijnen. De officiele versie werkt bij mij perfect, maar ik heb een Geforce 4 MX 420 en geen Geforce 2.Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 10:51:
Ik heb constant problemen met mijn 2003 Enterprise versie.
Hij geeft op willekeurige momenten BSOD's, allemaal met betrekking tot NV4.dll en NV4_DISP.DLL
Mijn vid-kaart is een Geforce II GTS
Welke Nvidia drivers gebruiken jullie? Ik heb er al 6 verschillende geprobeerd, allen met hetzelfde resultaat.
Ik gebruik deze:
Version: 52.16
Release Date: October 23, 2003
WHQL Certified
Proud to be an American.
Hier woon ik
beetje irri.... (ik heb wel gewoon ingesteld dat programma's prioriteit hebben en niet de achtergrond services)
Verwijderd
Staat alles vrij duidelijk op.
Windows 2003 loopt verder als een trein,
ook met de verschillende domeincontrollers erop.
Alleen wil mn server niet samen werken met de webvox II,
misschien zijn hier meer problemen mee?
ik maak gebruik van sygate voor een remote dail-up, en disconnecten.
ik kan maar 1x connecten en ik kan 15 min internetten over het netwerk,
en het is voorbij. ik kom er niet meer mee op internet.
Verwijderd
**kuch kuch**Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 09:02:
misschien even een handig linkje (als hij al niet voorbij is gekomen) http://www.msfn.org/win2k3/
Staat alles vrij duidelijk op.
Windows 2003 loopt verder als een trein,
ook met de verschillende domeincontrollers erop.
Alleen wil mn server niet samen werken met de webvox II,
misschien zijn hier meer problemen mee?
ik maak gebruik van sygate voor een remote dail-up, en disconnecten.
ik kan maar 1x connecten en ik kan 15 min internetten over het netwerk,
en het is voorbij. ik kom er niet meer mee op internet.
Windows server 2003 kan een domaincontroller zijn. Maar meerdere domaincontrollers op één server? Dat moet je me even uitleggen.
Verwijderd
excuses als deze link al voorbij is gekomen.
de 1e en de 3e iig wel.....Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 17:55:
Draaien smartripper, Pinnacle instantcopy en kazaa(light) ook goed op win 2003 server?