Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Die eerste is leuk met dat tegen licht. Die 2de heeft een beetje drukke achtergrond.Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 19:59:
Nog wat van vandaag.
Twee blaadjes
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Blaadje.jpg]afbeelding[/url]]
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Blaadje-Gewoon.jpg]afbeelding[/url]]
Verwijderd
1e vind ik zeker geen noob foto hoor!!Elvhenk schreef op 21 April 2003 @ 20:27:
Okay, je ziet al aan het feit dat er geen randje om mijn foto's zit dat ik een n00b ben, maar toch he.
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi
Randje eromheen kan ook zonder moeilijke software hoorElvhenk schreef op 21 april 2003 @ 20:27:
Okay, je ziet al aan het feit dat er geen randje om mijn foto's zit dat ik een n00b ben, maar toch he.
[afbeelding]
[afbeelding]
[table border=1][tr][td][img]...[/img][/td][/tr][/table] en dan voor elke afbeelding het 'tr-td-img-/img-/td-/tr' gedeelte herhalen
Senks! Ik ben ook niet helemaal noob met foto's nemen maar wel op dit forum.
Ze zijn trouwens gemaakt met een HP Photosmart 850.
Ik heb die van vandaag verzameld op een paginaatje
Ook opvallend dat niemand reageert op mijn banale foto van een pagina terug
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Om je even gerust te stellen..... Ik bladerde net even de pagina's door om mijn foto's een beetje te vergelijken met die van anderen, met toekijkend oog van mijn moeder. De foto van jou, wasrekje toch?, vond ze ja..... opmerkelijkCaptain Pervert schreef op 21 april 2003 @ 21:06:
Erg mooi maar op de één of andere manier past de leuning van het (waarschijnlijk) bruggetje niet in de compositie.
Ja precies, ik keek net even op je pagina (van al je foto's) en vond deze toch veruit de beste hoor, ben het wel met Captain Pervert eens dat de brugleuning er niet op hoort...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 21:18 ]
De foto's heb ik even verwijderd, chello doet het even niet. Posten komt later wel weer.
[ Voor 74% gewijzigd door Montana op 21-04-2003 21:52 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Zonsondergang-Boom.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Zonsondergang.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Huisje.jpg[/img]
Ik vind het juist wel 'spannend', om een dergelijk element erin te brengen.Captain Pervert schreef op 21 april 2003 @ 21:06:
Erg mooi maar op de één of andere manier past de leuning van het (waarschijnlijk) bruggetje niet in de compositie.
wilde ik ook heen, maar m`n pa niet. had je ook paddock acces of deed je het met je 6x zoom?Firecow schreef op 21 April 2003 @ 19:06:
zo terug uit zandvoort... was naar de paas races geweeest...
vanaaf post ik ff wat pics ervan natuurlijk![]()
hier alvast 1 ff snel...
[afbeelding]
Verwijderd

ergens op ameland 4 maanden terug.
hier nog een tulp

helaas met flits
en nog eentje van een kerk in een dorp in frankrijk

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 22:26 ]
paddock + 6 x zoommarteltor schreef op 21 April 2003 @ 21:41:
[...]
wilde ik ook heen, maar m`n pa niet. had je ook paddock acces of deed je het met je 6x zoom?
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Mail me maar ff, dan krijg je het origineelVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 19:05:
Pelle,
die laatste vind ik net super dat wit op wit,
zeeeer clean en rustig.
Heb je daar ook nog een full size versie van?
Ik zou hem enorm leuik als achtergrond vinden!
Nils
Blikje bier en daar een a4'tje tegenaan zetten (onderkant liggend op de ondergrond, bovenkant staand tegen het blikje). Zo heb je dus een ronde hoek en als je dat in het volle zonlicht zet en ook nog eens overexposed fotografeert dan wordt dat een heel wit vlak.gomaster schreef op 21 April 2003 @ 19:50:
@Pelle: hoe je dat, dat de grond en de lucht beide wit zijn? Of is dat fotosoep? Ik wil dat ook graag.
Die eerste foto:Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 19:59:
Nog wat van vandaag.
Twee blaadjes
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Blaadje.jpg]afbeelding[/url]]
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/21-4-03%20Blaadje-Gewoon.jpg]afbeelding[/url]]

als je had gezegd dat het een vleermuis was, die een prooi greep... had ik het ook gelooft!
Goeie foto!
[ Voor 8% gewijzigd door floduR op 21-04-2003 23:01 ]

Lijken een beetje op elkaar. Welke is het mooist en waarom?

De eerste vind ik het mooist, de voorgrond is net wat beter belicht en scherper, zodat de hele foto mooier uitkomt. De afstand wordt ook meer benadrukt, omdat het voorgrond object groter en duidelijker is, zo zie je het verschil betervanDaal schreef op 21 April 2003 @ 23:15:
Nog twee fotootjes van mij van vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hele mooie foto's wel
[ Voor 10% gewijzigd door floduR op 21-04-2003 23:22 . Reden: argumentatie uitgebreid ]
Firecow: ben benieuwd naar je foto's van de paasraces, ook al zo'n leuk onderwerp waar je niet altijd aan denkt en wat ok nog eens flink ingewikkeld is, vorig jaar met de masters wel een paar mooie gemaakt. (Doe ik dit jaar weer!)
elvhenk: Misschien is die eerste foto nog mooier als je er aan de onderkant een stukje vanaf haalt, en schaapje met lammetje vind ik wel mooi.
Nog even 3 van mij: beetje abstract

Rara wat is dit?
Ik vind de 2e het mooiste, het bootje is daar net wat minder nadrukkelijk aanwezig.vanDaal schreef op 21 April 2003 @ 23:15:
Nog twee fotootjes van mij van vandaag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Had ik deze hier al gepost? Geloof het niet.

sorry voor de layout, maar zo zie je nog wat
[ Voor 13% gewijzigd door Azrael op 21-04-2003 23:35 ]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20Hout.jpg[/img]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20Lieve_HB.jpg[/img]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20Lelie.jpg[/img]
[img]url http://members.chello.nl/~r.meijer1/Fotolijst%20Keverschild.jpg[/img]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Litecubes, uit de Led IAFlappieNL schreef op 21 April 2003 @ 23:22:
...
Nog even 3 van mij: beetje abstract
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Rara wat is dit?
Vanavond wel eens mn eerste donker-foto's gemaakt:

Alles handmatig ingesteld op mn A70, en de ruis valt me echt enorm mee
En nog eentje op de snelweg:

Sluitertijd @ max van cam gezet: 15 sec
Het was ieg een bewuste keuze. Zonder leuning was het een saaier paadje. (Ik had er een paar gemaakt)chem schreef op 21 april 2003 @ 21:40:
[...]
Ik vind het juist wel 'spannend', om een dergelijk element erin te brengen.
ik wil iig nog even m'n complimenten uitstallen voor de ultrafijne serie van Miekol en de synchroon serie van Pelle en HunterPro.
Maar m'n stof-uit-de-schouder-klop gat toch wel naar de sublieme studiofoto van Aero..man,man, wat een toppertje
meeste commentaar heb ik al op DPZ gegeven.
Verwijderd
Liepen foto's te maken, denk maybe komen ze hier..
Probeer anders eens de Melancholytron Plugin van Flaming Pear.FireArrow schreef op 22 april 2003 @ 10:56:
HELP!!! Ik wil zo het een en ander posten van mijn aangevulde collectie (van het weekendje zeilen) maar ik weet niet hoe ik met Adobe Photoshop Sepia kleuren krijg
http://www.flamingpear.com/melancholytron.html
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Ik zal ff vertellen hoe ik het met Photoshop 7.0 heb geflikt:
::Sepia::
Image --> Ajustments --> Hue/Saturation (Crtl + U)
Vink "Colorize" aan
Verander de Hue nu naar 35
en verander Saturation naar 25... ét voila!
Nog een paar foto's van het Amsterdamse Bos:

Weekendje zeilen: Stavoren (pasen)

Hopelijk vinden jullie ze mooi
[ Voor 61% gewijzigd door FireArrow op 22-04-2003 11:46 ]
Verwijderd
Ehhh, hoeveel graden was het daar eigenlijk???haas schreef op 21 April 2003 @ 18:00:
Hier is mijn bijdrage voor dit topic.
[afbeelding]
Origineel
Gemaakt met Ixus V2 door beginner.
Ik ga binnenkort ook maar eens posten...
ik post maar een gedeelte natuurlijk
http://members.lycos.nl/rgulien/paasraces/page_01.htm

De rest van de pics staan dus hierzo...
http://members.lycos.nl/rgulien/paasraces/page_01.htm
Een vriend van mij had dit prachtige ontwerp al tijden in gedachten

Jah, die 2e is heel erg ge-ps'd
Maarre, als je dan toch met PS bezig bent geweest, pas dan meteen even je levels aan. De foto's zijn wel erg geel...
Arrived anxious, left bored
Verwijderd
@ FireArrow: Vorige serie en de twee foto's hiervoor zijn zeer geslaag door! Leuk idee van de laatste twee, doet me denken aan dat nummer van George Michael en Mary J. Blige waar ze met honderden van zichzelf in een bar aan het dansen zijn.....
Mijn bewondering is groot voor beiden...
and againVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 12:13:
[afbeelding]
except for levelling, cropping, and border, no photoshop used..
Wat veroorzaakt de geblurde schaduw linksonder? (overigens heel passend hoor)
Je softbox/studio loopt zowat rood aan zoveel wordt ie nu gebruikt
Heel erg mooi!
Verwijderd
tnx! En Pelle ookHangloozz schreef op 22 april 2003 @ 13:05:
[...]
and again![]()
Wat veroorzaakt de geblurde schaduw linksonder? (overigens heel passend hoor)
Je softbox/studio loopt zowat rood aan zoveel wordt ie nu gebruikt
Grappig is dat ik zowel gister als vandaag mn softbox met rust heb gelaten
De foto met de tulp heb ik gemaakt in de tuin, ff mn studio verplaatst
Die grijze blur is een schaduw van een boom die in de tuin staat. (Ik moest heel snel werken, want die schaduw werd groter met de minuut) Verder de foto onderbelicht, en in photoshop de achtergrond helemaal wit gemaakt.
Verwijderd

Comment please
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 15:38 . Reden: typo :) ]
Het is een nietmachien en daar blijft het voor mij bij...Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 15:35:
Net nog even snel een macro geschoten:
[afbeelding]
Comment please
(klinkt hard maar 't is de waarheid
Wat bedoelen jullie nou steeds met die Softbox???Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 13:33:
[...]
tnx! En Pelle ook
Grappig is dat ik zowel gister als vandaag mn softbox met rust heb gelaten
De foto met de tulp heb ik gemaakt in de tuin, ff mn studio verplaatst, ik moest namelijk met water werken, en dat doe ik liever niet in mn kamer
. Dus twee palen de grond in geslagen, en daartussen mn witte achtergrond gespannen.
Die grijze blur is een schaduw van een boom die in de tuin staat. (Ik moest heel snel werken, want die schaduw werd groter met de minuut) Verder de foto onderbelicht, en in photoshop de achtergrond helemaal wit gemaakt.
[ Voor 51% gewijzigd door FireArrow op 22-04-2003 15:46 ]
Verwijderd
Ok, fair enoughFireArrow schreef op 22 April 2003 @ 15:45:
[...]
Het is een nietmachien en daar blijft het voor mij bij...
(klinkt hard maar 't is de waarheidand you can handle that, can't you??)
[...]
Wat bedoelen jullie nou steeds met die Softbox???
Softbox is een flitser met daarvoor een wit vel papier, een wit plastig bakje, of van die pro dingen met een rond scherm die het licht enigszins nuanceren......
Niets bijzonders dus
Ik moet trouwens wel zeggen dat die twee reflecties op de voorkant van de nietmachine storend zijn.
Ja, maar je vergeet er wel bij te zeggen dat het geen gewone flitser is, maar een studioflitser (kleinere flitser voor op de flitsschoen van een camera kan in principe ook wel op statief, maar heeft een wat lage lichtopbrengst) op een statief. Een softbox is trouwens niet de flitser zelf, maar een opzetstuk wat je op een studioflitser kan zetten. Ik ken die dingen trouwens als kegelvormige maar dan vierkante (soort gekromde piramidevorm) zwarte opzetstukken met een stuk textiel aan de voorkant, zodat het licht goed verstrooid wordt. Je krijgt dan zachte schaduwen, vandaar de naam softbox.Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 15:50:
[...]
Softbox is een flitser met daarvoor een wit vel papier, een wit plastic bakje, of van die pro dingen met een rond scherm die het licht enigszins nuanceren......
Niets bijzonders dus
Je hebt trouwens ook reflectors (met vier van die flappen bijvoorbeeld, net als studiolampen in een theater), die itt tot softboxen een meer gefocust licht geven en dus hardere schaduwen.
Ik ga d'r van uit dat jij dit allemaal wel weet, Timyo, en de toelichting is dan ook bestemd voor anderen die hier weinig weten over studiofotografie(equipment).
[ Voor 58% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-04-2003 16:25 ]
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Verwijderd
Hoe maken jullie zulke foto's? gister een aantal keren geprobeerd een vliegend object erop te krijgen, maar steeds als ik in de buurt kom, vliegt het weg.
dus ik zoom gewoon 4 x in ofzo en stel scherp op 20 cm en de rest croppen...
die 2e is heel aardig... ik krijg een beetje een Blair Witch gevoel
Die foto's zijn ook niet in 1 keer gelukt hoor bij de meeste.Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 17:23:
Ik zie een aantal foto's met een mug/bij etc
Hoe maken jullie zulke foto's? gister een aantal keren geprobeerd een vliegend object erop te krijgen, maar steeds als ik in de buurt kom, vliegt het weg.
Tis gewoon een kwestie van veel geduld hebben en selecteren welke foto mooi is.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Zoeken naar een struik met heel veel bijen (stuk of 30) en dan een 128MB kaartje vol schieten met fotos. Met wat geluk zitten er 5 mooie tussenVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 17:23:
Verwijderd
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/22-4-03%20Zonsondergang.jpg[/img]
Verwijderd
Waar is dat gemaakt ?Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:21:
Net even een zonsondergangetje gepakt :
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/22-4-03%20Zonsondergang.jpg]afbeelding[/url]]
@Firecow : Had ik al ens gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Wat voor close-up lensje gebruik jij dan ?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 21:36 ]
Tussen de planten gaan zitten, beetje inzoomen, scherp stellen en hopen dat je dat beest precies op het goeie moment snaptVerwijderd schreef op 22 april 2003 @ 17:23:
(en hopen dat ie jou niet steekt natuurlijk
Maarja, t is vrij lastig want m'n camera is vrij slecht @ macro.
Hama close up filtertjes zijn het... 55 mm formaat... ze zien er precies zo uit als een uv filter ofzo maar dan met een vergroot glas erin zeg maarVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 21:35:
[...]
Waar is dat gemaakt ?Lijkt namelijk verdacht op hier in de buurt..
@Firecow : Had ik al ens gevraagd, maar geen antwoord gekregen. Wat voor close-up lensje gebruik jij dan ?
Polder na een fikse bui:

En de eerste testplaten van m'n zojuist verworven D60

tikje onscherpte door lage sluitertijd (1/8s) icm met een racende macro-eend

De D60 zet een fantastische prestatie neer bij invulflits getuige deze foto:

allen met 80-200mm Tamron op 200mm.

Ik heb sinds kort een camera nl de Nikon Coolpix 3100 en heb net deze foto geschoten vanuit me dakraam en vond de kleurcombinatie wel leuk van het groen onder de lantarenpaal en het rood van de lantarenpalen in de straat.
Setting: Scene ---> Night Landscape
Verder onbewerkt
Advies welkom
[ Voor 3% gewijzigd door Oxi op 23-04-2003 01:21 ]
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Die uit je P1tje zijn het mooist
hier nog 4 van mij:
1. Lentezon door de lamellen op m'n broodplankje.

2. Terrasje in de achtertuin van ons nieuwe huis.

3. Roestig kaars-houder geval.

4. Idem.

Alle 4 onbewerkt (behalve de kaders) uit m'n Sony "Bazooka" F707.
Verwijderd
Die met je P1 zijn beter. Kuikent lijkt niet helemaal scherp. Als deze scherp zou zijn zou het een flinke zijn. Cool dat je een d60 hebt gekocht. Is het wennen?Hangloozz schreef op 23 April 2003 @ 00:50:
vond nog 2 oudere shots van m'n P1 in een digitale schoenendoos:
Polder na een fikse bui:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de eerste testplaten van m'n zojuist verworven D60:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
bij dat kuiken had ik het er al bij getyptVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 09:02:
[...]
Die met je P1 zijn beter. Kuikent lijkt niet helemaal scherp. Als deze scherp zou zijn zou het een flinke zijn. Cool dat je een d60 hebt gekocht. Is het wennen?
Die eerste is inderdaad niet 100% scherp; zelfde omstandigheden als het kuiken.
Mja, al met al moet ik ff wennen aan die D60; maar goed, dit is van de eerste 50 testplaten die ik geschoten heb, er is dus ruimte voor verbetering.
De eerste platen uit de P1 waren ook niet gelijk top dus ik heb hoop dat het wel beter gaat worden
Verwijderd
Onscherpte van het kuiken, tja.... stoort me niet mateloos ofzoHangloozz schreef op 23 April 2003 @ 00:50:
vond nog 2 oudere shots van m'n P1 in een digitale schoenendoos:
Polder na een fikse bui:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de eerste testplaten van m'n zojuist verworven D60:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatste, met invulflits gefotografeerd, die is echt heel mooi hoor!!
Veel plezier met je niewe cam
ik ben ook aan ut sparen voor een d60 nu... hoeveel heb je er voor betaald ???
En wat was de eerste indruk van de autofocus snelheid ??? in je lens zit natuurlijk geen motor neem ik aan ?? maar hij bevalt je goed of niet ??
Autofocus gebruik ik nagenoeg nooit; ik krijg altijd het lazarus van dat zenuwachtig heen en weer schroeven van die lens
Tot nu toe bevalt ie prima, ik was erg onder de indruk van het gewicht en de feeling van de cam: erg professioneel.
Nu nog een goed fotomoment + tijd vinden
Verwijderd
heb zelf ook eens een dagje met zo'n D60 mogen spelen. Idd erg proffesioneel.Hangloozz schreef op 23 April 2003 @ 11:52:
hij is 5 maanden oud, met ongeveer 9000 foto's voor 1550 euro's..
Autofocus gebruik ik nagenoeg nooit; ik krijg altijd het lazarus van dat zenuwachtig heen en weer schroeven van die lens
Tot nu toe bevalt ie prima, ik was erg onder de indruk van het gewicht en de feeling van de cam: erg professioneel.
Nu nog een goed fotomoment + tijd vinden
Je mag er wel een kruiwagen voor meenemen.
AF ligt grotendeels ook aan de lens he. Als je een USM lens koopt is het retesnel (des te lichtsterker, des te sneller, meer licht op AF sensors) helemaal in daglicht is waar je op richt binnen 0,5 sec scherp. En een USM lens hoor en zie je niet bewegen hoor HangloozFirecow schreef op 23 April 2003 @ 11:44:
ey coool Hangloozz
ik ben ook aan ut sparen voor een d60 nu... hoeveel heb je er voor betaald ???![]()
En wat was de eerste indruk van de autofocus snelheid ??? in je lens zit natuurlijk geen motor neem ik aan ?? maar hij bevalt je goed of niet ??
D60 is semi prof. 1D en 1Ds zijn prof camera's. Die kosten dan ook wat meerVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 13:12:
[...]
heb zelf ook eens een dagje met zo'n D60 mogen spelen. Idd erg proffesioneel.
Je mag er wel een kruiwagen voor meenemen.
[ Voor 34% gewijzigd door miekol op 23-04-2003 13:32 ]
vijvertje:

Blaadje:

Tulpje van binnen

Iemand nog enige tips? Vooral de eerste hoe ik dat parasolding wegkrijg. Het lukt me niet om het echt mooi weg te halen zonder dat je wat ziet. Heeft iemand daar een tip voor?
Jort... die had je vooraf moeten weghalen...gomaster schreef op 23 april 2003 @ 13:37:
Ik ga ook eens ff wat posten hier.
vijvertje:
[afbeelding]
Blaadje:
[afbeelding]
Tulpje van binnen
[afbeelding]
Iemand nog enige tips? Vooral de eerste hoe ik dat parasolding wegkrijg. Het lukt me niet om het echt mooi weg te halen zonder dat je wat ziet. Heeft iemand daar een tip voor?
Wis trouwens helemaal nie dat jij een digi-camera had jongen...
Die eerste en tweede zijn wel goed...
goeie start noobie

FF mijn cam voor de gek gehouden...

Met mijn eigen polarisatiefilter

[ Voor 20% gewijzigd door FireArrow op 23-04-2003 13:46 ]
Verwijderd
Hmm, toen ik deze foto's zag dacht ik, dat kan ik ookVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:29:
ook al geplaatst op DPZ maar ik wilde jullie deze toch niet onthouden
[1]
[afbeelding]
[2]
[afbeelding]
[3]
[afbeelding]
Ze zijn fotografisch niet van topcompositie en kwaliteit, ook niet door mij geschoten (ik sta er zelf op namelijk).... Hard waren deze dunks echter wel

en reverse...

Verwijderd
je foto's zijn inderdaad niet zo scherp en wat bewogen, wel jammer maar je springt aardig
Verwijderd
Tja, daarom vond ik het ook nooit de moeite om te posten eigenlijk, maarja nu ik die van jou zo zag begon het te kriebelenVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 14:21:
tging mij natuurlijk om de foto's en niet mijn vaardigheid met de basketbal
je foto's zijn inderdaad niet zo scherp en wat bewogen, wel jammer maar je springt aardig
Ik héb een USMmiekol schreef op 23 April 2003 @ 13:30:
[...]
AF ligt grotendeels ook aan de lens he. Als je een USM lens koopt is het retesnel (des te lichtsterker, des te sneller, meer licht op AF sensors) helemaal in daglicht is waar je op richt binnen 0,5 sec scherp. En een USM lens hoor en zie je niet bewegen hoor Hanglooz
okee, hij is heus wel stil maar toch wordt de tijd tot je werkelijk af kunt drukken, vooral in situaties met veel verschillende dipetes en weinig licht, vaak langer dan bij handmatige focus.
En daar naast kun je veel eenvoudiger je ideale compositie bepalen zonder eerst te focussen op je onderwerp en dan je compositie nog eens gaan bepalen.
Maar goed, ik ben nou eenmaal een controlfreak dus zal dat wel inherent zijn aan m'n focusgedrag

Op de lensdop kun je Ultrasonic zien staan als je goed kijkt
Netjes gephotoshopped hoorVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 13:50:
Ze zijn fotografisch niet van topcompositie en kwaliteit, ook niet door mij geschoten (ik sta er zelf op namelijk).... Hard waren deze dunks echter wel
[afbeelding]
en reverse...
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
dat is 10 centimeter lager dan officiële hoogte
Ik ben 1.85
Ik zou bijna een filmpje posten...... maarja, dit is een fototopic
Update:
Omdat het hier zo rustig is, en het toch om de foto's moet blijven gaan

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:56 ]
Verwijderd
Zelf vind ik hem wel aardig gelukt, alleen had ik misschien de compositie iets anders moeten doen (bijvoorbeeld golfer aan zijkant). Tevens zou ik het ook mooier vinden als er wat modder rondspatte...dus toch maar denk ik iets later afdrukken de volgende keer
Kritiek is van harte welkom!

Verwijderd
- Onderwerp niet in het midden
- Horizon niet in het verticale midden
- Probeer de lucht blauw te krijgen dmv je ISO waarden of sluitertijd
Dat was het, maar verder goede pic hoor!!
Verwijderd
leuke foto Timyo!Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:25:
Basket @ 2,95
dat is 10 centimeter lager dan officiële hoogte
Ik ben 1.85
Ik zou bijna een filmpje posten...... maarja, dit is een fototopic
Update:
Omdat het hier zo rustig is, en het toch om de foto's moet blijven gaanZet ik mezelf weer even op het spoor....
[afbeelding]
Voor de geintereseerden deze 2 zijn in Jisp:

Vanuit mijn raam:

Ik heb dezelfde message ID als topic ID
[ Voor 13% gewijzigd door gomaster op 23-04-2003 19:54 ]
Verwijderd
Bluhhh : Eh, dit is achter mijn huis
Hunterpro : Vooral die laatste is mooi!! verder is het niet bijzonder
Hangloozz : Die laatste
Mistique : Die eerste vind ik echt het mooist! Coole pics !
Timyo : Gave buis man !
En dan nog wat van mij :
Net gemaakt trouwens
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/23-4-03%20Blaadje.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/23-4-03%20Katje.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/23-4-03%20Paaltje.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/23-4-03%20Paardebloem.jpg[/img]
[img]=http://members.home.nl/mnijenhuis/23-4-03%20Paardebloem2.jpg[/img]
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 20:39 ]
Verwijderd
Alleen jammer dat je die lantaarnpaal niet even weg hebt gesoept.....
#1 is trouwens ook erg sfeervol
nog wat pics van mij....
tulp veldjes

Verwijderd
vooral 2,3,4 en 6 spreken me erg aan!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 20:46 ]
Verwijderd
Hmm jah dat vond ik ook storen. MAar toen ik het weg had gehaald miste ik iets. Maar ik wist niet wat dus ik heb het maar zo gelaten...Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 20:41:
Die 4e
Alleen jammer dat je die lantaarnpaal niet even weg hebt gesoept.....
#1 is trouwens ook erg sfeervol
Die wasknijperfoto was via een stukkie papier, dat zag ik al langskomen. Maar hoe kun je zulke foto's het beste binnenshuis maken?
Ik heb niet veel ervaring, maar vind t best interessant. Zonlicht is natuurlijk mooi, maar ja, da's niet altijd aanwezig. Flitser is veel te fel, en veel te gericht.
Mijn digicam heeft geen optie tot een losse flitser, dus da's irritant. En een slave-flitser moet ik nog gaan bouwen.
Belichting binnen blijft een probleem, niet bij de normale familiekiekjes, maar wel bij detailshots enz. Flitser is te fanatiek, maar zonder is het weer erg donker vaak.
TL Buis geeft best leuk resultaat, maar beetje aan de donkere kant, ik ga nog eens met sluitertijden experimenteren hierbij.
Bouwlamp van 2000W deed het op zich ook wel, maar het resultaat was net niet wat ik wou. (alleen een teringhitte, en schaduw op de verkeerde plekken, en te geel natuurlijk)
Met exposure kun je die kleuren wel weer compenseren, maar zoveel ervaring heb ik ook (nog) weer niet, mn cam is m'n eerste waar ik fatsoenlijk kan instellen. (Vorige was klik-and-shoot)
Verwijderd
Klopt. Ben van plan binnenkort (als ik geld heb) de S602Z of (als die er dan is) de vervolger ervan te kopen... Vandaar mijn vraagFirecow schreef op 22 April 2003 @ 22:10:
[...]
Hama close up filtertjes zijn het... 55 mm formaat... ze zien er precies zo uit als een uv filter ofzo maar dan met een vergroot glas erin zeg maar+1 +2 +4 setje is het voor 32 euro ofzo was het bij www.d95.nl alleen hij gaat niet passen op een a40
Nice matthijs !
nog wat pics van mij....
tulp veldjes
Ik ben iemand die bijna nooit commentaar geeft op foto's van andere, want iedereen maakt zijn / haar eigen kleine /grote kunstwerkjes. Zo ook deze serie weer van je Firecow. Heel mooi... Alleen een dingetje is minder na mijn mening. Je "sign" die je nu gebruikt. Die is niet van die kwaliteit die we gewent zijn van je. Maar dit vindt ik persoonlijk.
Verwijderd
Jep ben ik het mee eens..... Ik houd van iets subtielerFirecow schreef op 23 April 2003 @ 20:44:
Nice matthijs !
nog wat pics van mij....
tulp veldjes
Ik ben iemand die bijna nooit commentaar geeft op foto's van andere, want iedereen maakt zijn / haar eigen kleine /grote kunstwerkjes. Zo ook deze serie weer van je Firecow. Heel mooi... Alleen een dingetje is minder na mijn mening. Je "sign" die je nu gebruikt. Die is niet van die kwaliteit die we gewent zijn van je. Maar dit vindt ik persoonlijk.
Jah firecow... doe maar gewoon © Firecow of zoiets weetje...Montana schreef op 23 April 2003 @ 22:15:
[...]
Jep ben ik het mee eens..... Ik houd van iets subtieler
Mod???
Dit topic is gesloten.