Okee, de eerste serie resultaten van een middagje schieten in Delfshaven en Coolhaven in Rotterdam (vlakbij Hangloozz werk
).

Verwijderd
auto levels is soms leuk, soms is het niet nodig en soms wordt een foto er compleet door verkracht, dus das een kwestie van proberen.Hielko schreef op 18 April 2003 @ 10:32:
Even een fotoshop tipje, vaak zie ik mensen foto's posten die er flets uitzien. Dit is een probleem wat super makkelijk te corrigeren is en waardoor de foto's er veel beter uit komen te zien. Als je in fotoshop image > adjust > auto levels doet dan wordt het plaatje automatisch gefixt door fotoshop. Zie bijvoorbeeld onderstaande foto.
Hellie112 schreef op 17 april 2003 @ 20:38:
Heeft iemand nog goede zelfgemaakte foto's van de maan bij nacht... mij lukt het dus nie om die goed te fotograferen.. krijg dan alleen maar een wit puntje
EensVerwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:48:
Mooie foto's opzich Pelle... Maar heb toch nog een paar puntjes
Eerste : ... Niet echt.. De molen trekt de aandacht.
Die waren er niet helaas... lens stond al in de uiterste groothoek-stand, en meer kreeg ik er niet op (tenzij ik op de grond zou gaan liggen, maar dat leek me niet verstandig ivm met de honden die die boom ook fijn vonden om tegenaan te schijtenVierde : Mooi!! Alleen probeer volgende keer meer stukken tak er op te zetten als die er waren..
Hmja, ik kan niet echt veel (lees: niet) spelen met scherptediepte helaas... had er een mooie vage achtergrond achter gewild, maar dat feest ging niet door.Zesde : Vind deze niks
ThanksZevende : Jah gaafAardig rustige achtergrond en mooi stuk ketting uitgekozen : Goed zo!
Verwijderd
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Bij die laatste foto vond ik het juist wel mooi die donkere achtergrond en lichtere voorgrond..utbone schreef op 18 April 2003 @ 20:32:
Probeer fill flash te gebruiken bij donkere voorgrond en lichte achtergrond.
Dan komen de foto's vol uit.
floduR schreef op 18 April 2003 @ 21:31:
Het was mooi weer, dus maar een aantal foto's gemaakt, hier een paar leuke/mooie:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Foto's geschoten met een Canon Powershot S30
Commentaar en tips welkom
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Mooie foto, Firecow! Zie alleen dat je het niet helemaal mooi heb uitgesneden, kijk rechtsonderin maar eensFirecow schreef op 18 april 2003 @ 16:40:
nog een pano gemaakt gisteren in dat gebied waar ik was![]()
*klick*
[afbeelding]
Verwijderd
Thanks, tja smaken mbt kaders verschillen....Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 00:01:
Montana: mooie shots, erg sfeervol, nog steeds erg grote kaders
Timyo: ook lekker sferig, de eerste foto is jammer dat je er nog een tijdschrift(?) achter hebt liggen. En de borders die je kleurtjes geft vind ik ook minder. Verder -> ga zo door
Ook nog wat plaatjes van de DPZ photoshoot in de Hoge Veluwe:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
voor meer kijk op DutchPhotoZone
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 11:16 ]
Verwijderd
Laatste drie, HULDEVerwijderd schreef op 19 april 2003 @ 11:05:
Mooie pics mistique, vooral met die mier die de weg kwijt is. Zo te zien heb ik toch iets gemist. Als ik het daglicht wat eerder kon verdragen was ik beslist meegekomen, iig volgende keer ben ik van de partij.
[afbeelding]
dj n-vitral:
[afbeelding]
[afbeelding]
back to basics; is weer een tijdje terug dat ik blaadjes en bloempjes heb gefotografeerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
| Life is a game (and games are fun) | homepage |
Verwijderd
GaafReCreator schreef op 19 April 2003 @ 16:25:
Nou ik heb ook een leuke foto. Het is geen super proffesionele;) foto, maar het idee is leuk, en je maakt het niet erg vaak mee...
Er staat bij ons achter in de tuin een mand, waar wasknijpers inzitten. Nu heeft daar in die mand een merel een nest in gebouwd, en daar zitten nu ook eitjes in dusDe merel is niet erg bang maar wel erg alert
Toen ik net thuis kwam zat zij op het nestje.. en ik dacht.. ff proberen een foto te maken...
Ziehier het resultaat...
[afbeelding]
[afbeelding]
Geinig he
Owjah.. de layout was al veneukt....
Verwijderd
Weet niet of ik me tot de pro's mag rekenen maargoed, mijn commentaar:BlizzarD schreef op 19 April 2003 @ 18:14:
Nog 2 pics van mij, die ik een beetje aangepast/gesoept heb:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zou graag willen weten van de pro's wat ze hier van vinden
Verwijderd
Verwijderd
Eerste foto is inderdaad wel zoals vele foto's, behalve dat bordje dat in het water staat en die waterafbakeningenVerwijderd schreef op 19 april 2003 @ 19:05:
[...]
Weet niet of ik me tot de pro's mag rekenen maargoed, mijn commentaar:
1e foto vind ik redelijk 'plain' eigenlijk... Sorry maar die foto's zie je gewoon zo vaak voorbij komen
2e foto, tja die is echt erg goed hoor!! Ik vind hem gesoept een stuk beter dan het origineel een paar posts eerder. Deze foto is niet alledaags door de takken op de voorgrond. Het is echter niet zo dat de takken storen, er zit een soort regelmaat in (tenminste voor mijn ogen). Verder mooie overgang van het rood/oranje naar het blauwe in de lucht
zo, dat was het
Die bovenste is wel aardig; wel wat fletse kleuren jammergenoeg.Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 19:07:
Nog van vanavond.
Mn pa was aan het sproeienToen even wat foto's gemakat
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/19-4-03%20Bloem.jpg]afbeelding[/url]]
[[url==http://members.home.nl/mnijenhuis/19-4-03%20Viool.jpg]afbeelding[/url]]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 19:47 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nou, het is een soort pilaar van water (in de vorm van een buis, vrachtwagenuitlaat) waar door middel van een vijverpomp water aan de bovenkant uitborrelt. En daar ligt wat kroost in....Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 20:46:
Mooi Timyo!
Goed scherp... Alleen snap ik eigenlijk nog niet echt goed wat het is... Een bakje met water en blaadjes? (?)
Verwijderd
Arrived anxious, left bored
[ Voor 5% gewijzigd door HunterPro op 19-04-2003 22:05 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2003 09:27 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Firecow schreef op 20 April 2003 @ 17:05:
sure... en dan zo een mooie belichting zeker...
Verwijderd
ten eerste heb ik geen flits gebruikt maar daglicht. Ten tweede is de stand van de kaarten geen toevalFirecow schreef op 20 April 2003 @ 17:11:
ja hoe heb je dat gedaan dan >?
ik bedoel als zij die kaarten in de lucht blaast gaan ze alle kanten op en kets de flits of wat dan ook op die kaarten namenlijk...
of je moet het op een andere manier gedaan hebben ofzo want dan neem ik me woorde nterug...
ow haha coolVerwijderd schreef op 20 April 2003 @ 17:23:
[...]
ten eerste heb ik geen flits gebruikt maar daglicht. Ten tweede is de stand van de kaarten geen toeval
Verwijderd
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Verwijderd
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Aero dit is geweldig! Ik sta iedere keer te kijken hoe je het weer voor elkaar krijgt zulke kunstwerkjes af te leveren. Ik ga hier maar geen afgezaagd praatje houden over compositie, kleur etc. Het klopt allemaal gewoon.
Verwijderd
ohjaVerwijderd schreef op 20 April 2003 @ 20:05:
[...]
Aero dit is geweldig! Ik sta iedere keer te kijken hoe je het weer voor elkaar krijgt zulke kunstwerkjes af te leveren. Ik ga hier maar geen afgezaagd praatje houden over compositie, kleur etc. Het klopt allemaal gewoon.
Btw waar blijven je voedselfoto's?
Verwijderd
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
hee, er zit een gat in die UT-mapVerwijderd schreef op 21 April 2003 @ 00:23:
Geen Photoshop, dus het echte werk van een vakman ;-)..... in de buurt van Fort Simpson, Northwest Territories. Afstand is enorm, zie tweede plaatje, was een bordje buiten het dorp.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door HunterPro op 21-04-2003 03:17 ]
De grond liep daar scheef.. maar je hebt gelijk, had die cam volledig evenwijdig met de muur moeten houden, in plaats van half-halfBooster schreef op 21 april 2003 @ 11:41:
[...]
Pelle, je foto's gaan echt zichtbaar vooruitVolgende keer wel de cam recht houden
[ Voor 6% gewijzigd door Tobiaz op 21-04-2003 12:20 ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
Verwijderd
Ja, de laatste foto heb ik de achtergrond even wat geblurred, die was veel te overheersend...Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 23:14:
zitten mooie pics tussen timyo! 1,2 & 7, lekker! Is die DOF van de laatste pic uit je camera of heb je een beetje geblurred in PS?
....
Jeez, wat een monster !! Goede timing hoor!Onderstaande foto heb ik zelf gemaakt.... was mijn camera aan het uittesten (v2). De hond van mijn ouders zat mij te bekijken en hij moest daar blijven zitten. Het is nogal een luie hond dus het duurde hem te lang ;-) Leuk detail is dat de vrouw van een (Merci?) reclame op dat moment ook haar ogen dicht heeft.
[afbeelding]
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 12:37 ]
Verwijderd
Ik maak foto's net zo als iedereen.Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 13:17:
Even geprobeerd net zo'n mooie creatie als Montana in elkaar te draaien (bladeren met water erop)..... Eén ding weet ik nu, het is verdomd lastig, mijn beste plaat:
[afbeelding]
Commentaar aub, vooral van Montana
Hmmm ik mag jouw stijl wel. Ik vind niet alle foto's altijd even geslaagd, maar ik vind jouw foto's altijd zeer gevarieerd en ben vaak verrast door het resultaat. Dit in tegenstelling tot sommige anderen die steeds maar hetzelfde soort foto lijken te willen schieten. Je ziet ook aan jouw foto's dat je niet perse streeft naar technische perfectie maar gewoon naar zoveel mogelijk leuke foto's maken. Het plezier straalt er ahw vanaf. Fooral Doohrrrrrrgaan
Verwijderd
Hmm, die planten maar eens even zoeken dan... Sproei jij er water op ? Plantenspuit / Tuinslang / Glas water??Montana schreef op 21 April 2003 @ 13:32:
[...]
Ik maak foto's net zo als iedereen.
Op de Macro stand. En bij foto's van planten/bladeren en water dit altijd doen bij een plant waarop de druppels blijven liggen. Bv vrouwenmantel / hosta's of bij hele verse bladeren waarop nog een soort was laag zit. En met het licht en zo en vanaf welke kant... daarin heeft iedereen zijn eigen voorkeur.
Dus je foto is weg goed, alleen de verkeerde plant.
Alles in eigen tuin, en wel net water gegeven.Van 10 foto's is er maar een mooi genoeg.Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 14:53:
[...]
Hmm, die planten maar eens even zoeken dan... Sproei jij er water op ? Plantenspuit / Tuinslang / Glas water??
Thanks voor de tips, het licht vind ik ook erg geslaagd bij jouw foto's, zet je de plant in een opstelling binnen met bijvoorbeeld een zaklamp als lichtbron of komt dit allemaal uit de tuin?
Verwijderd
Ja dat heb ik gemerkt, maar hoe doe je dat met licht?Montana schreef op 21 april 2003 @ 15:40:
[...]
Alles in eigen tuin, en wel net water gegeven.Van 10 foto's is er maar een mooi genoeg.
Tja, gewoon proberen, meestal heb ik het licht voor mij van links en dan iets in die richting foto's maken.Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 15:42:
[...]
Ja dat heb ik gemerkt, maar hoe doe je dat met licht?
[ Voor 18% gewijzigd door Pelle op 21-04-2003 17:34 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Captain Pervert op 21-04-2003 19:06 ]
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Verwijderd
Wit A4'tje in de middagzon, dit is dan het resultaat, witter kan bijna nietgomaster schreef op 21 april 2003 @ 19:50:
@Pelle: hoe je dat, dat de grond en de lucht beide wit zijn? Of is dat fotosoep? Ik wil dat ook graag.
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq