Toon posts:

Asus A7N8X overclock resultaten

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
omdat het blijkbaar moeilijk is om op dit bord hoge fsb`s te halen leek het mij wel handig om dit topic te openen. post hier dus hoe ver jij je front side bus krijgt en wat je hiervoor hebt moeten doen.

ik zelf heb een fsb van 210 Mhz gehaalt met samsung pc2700 geheugen. hiervoor heb ik de CPU_FSB jumper (zie handleiding) op FSB200 moeten zetten en een Vdd-mod op de southbridge moeten toepassen. bovendien heb ik een 4cm fan op de Northbridge moeten zetten en een koellichaam op de southbridge.

de 210Mhz is bij mij trouwens niet 100% stabiel omdat het geheugen dit niet echt op prijs stelt maar 200Mhz is geen probleem.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:36

charrel

Cortisol4life..

same here, pc2700 samsung draait op 204mhz. Het hoogste wat ik gehaald heb is met een reepje pc3500 van een vriend van me, fsb van 219mhz. Dat was wel stabiel zonder mods of wat dan ook.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
Ik heb een watergekoelde NB, de NB koeler zit nu op de SB, daarboven 3 80*80 fans.
Geheugen is 3200 cl2

Heb hem niet stabiel op 200Mhz bus gehad, tenminste niet in 3d applicaties.
Die voltmod is dat een beetje te doen, is het weer iets als een weerstandje vastsolderen is iets anders?

ps post nog wel op 210 Mhz (geheugen cas3)

Verwijderd

Ik heb de FSB stabiel op 202 mhz. Dit met corsair pc3200 (platinum heatspreader). Hoger dan wil het geheugen simpelweg niet, iets hoger lukt nog wel om te booten, maar meteen al vage crashes of missende bestanden in windows, etc.

<update>
ik denk niet dat het aan de nwe bios (1003) ligt, maar aan de minder strakke timings, maar hij loopt nu stabiel op 213! timings hierboven waren 4-2-2-2. op 213 mhz zijn de timings 8-4-4-2. het geheugen loopt wel langzamer, maar geen fouten in memtest :*).

alleen jammer dat de mp hoger dan 10 zetten simpelweg zinloos is, bij mij. posten doetie wel, maar windows start niet meer op(steeds verschillende foutmeldingen).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Procyon for life schreef op 06 April 2003 @ 16:37:
Ik heb een watergekoelde NB, de NB koeler zit nu op de SB, daarboven 3 80*80 fans.
Geheugen is 3200 cl2

Heb hem niet stabiel op 200Mhz bus gehad, tenminste niet in 3d applicaties.
Die voltmod is dat een beetje te doen, is het weer iets als een weerstandje vastsolderen is iets anders?

ps post nog wel op 210 Mhz (geheugen cas3)
dat ie niet stabiel loopt in 3d applicaties ligt inderdaad aan de southbridge spanning, hier staat beschreven hoe je de mod moet uitvoeren. ze zeggen dat je hiervoor een 25 slagen precisiepotmeter van 2 Kohm nodig hebt maar een van 10 slagen werkt ook perfect. je heb wel een goede multimeter nodig en een vaste hand voor het solderen.

Verwijderd

Is er ook al iemand die een oplossing heeft voor hetgeen, dat de computer niet wil opstarten boven een bepaald fsb. Vervolgens na voeding er af in standaard instellingen opstart?

En welke biosversies worden gebruikt? Bij de A7V8X had ik namelijk de ervaring dat versie 1.007 als enigste een mp van hoger dan 12,5 aan kon. Welke is het beste van de A7N8X?

• Cow_tipping
  • Laatst online: 04-02 17:40

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat is een goede BIOS basis instelling voor overklokken?
Ik heb van de week een pc in elkaar gezet, maar het geheugen draait niet eens op 166MHz, en dat terwijl mijn Palomino 1800+ nu opeens unlocked is. :?
Het geheugen is PC2700 Samsung.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 17:00

ReseTTim

Chocolate addicted

plankje ziet er goed uit :D heb stiekumpies ffies naar gekeken.. maar is het niet slim om dat twinmix oid van corsair te kopen dat ze bij ocshop verkopen? dat dual ddr geheugen zoals rambus ook werkt?

of is het verschil qua overclocken nihiel met dure corsair geheugen en simpele samsung?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Ik zit te wachten op m'n WC spullen die ik bij de IA heb besteld. Ik hoop dat het snel binnen komt, dan kan ik ook eens kijken of ik die plank kan opvoeren. Ik vraag me trouwens af of de OC resultaten afhankelijk zijn van de modificatie van deze plank. Ik heb zelf 1.04....iemand ervaring met 1.06 of 2.0 ???

• charrel

charrel

Cortisol4life..

ReseTTim schreef op 07 April 2003 @ 18:07:
plankje ziet er goed uit :D heb stiekumpies ffies naar gekeken.. maar is het niet slim om dat twinmix oid van corsair te kopen dat ze bij ocshop verkopen? dat dual ddr geheugen zoals rambus ook werkt?

of is het verschil qua overclocken nihiel met dure corsair geheugen en simpele samsung?
dat "twin" geheugen is puur marketing geblaat. Ja je krijg wel 2 reepjes die even ver komen maar daar betaal je dus ook wel heel erg xtra voor! Je kan net zo goed 2 andere goede reepjes kopen.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 16:08:
omdat het blijkbaar moeilijk is om op dit bord hoge fsb`s te halen leek het mij wel handig om dit topic te openen. post hier dus hoe ver jij je front side bus krijgt en wat je hiervoor hebt moeten doen.

ik zelf heb een fsb van 210 Mhz gehaalt met samsung pc2700 geheugen. hiervoor heb ik de CPU_FSB jumper (zie handleiding) op FSB200 moeten zetten en een Vdd-mod op de southbridge moeten toepassen. bovendien heb ik een 4cm fan op de Northbridge moeten zetten en een koellichaam op de southbridge.

de 210Mhz is bij mij trouwens niet 100% stabiel omdat het geheugen dit niet echt op prijs stelt maar 200Mhz is geen probleem.
Ik kan zelf een FSB van 204 halen met een multiplier van 12.5. Ik zie nu wel wat FSB snelheden, maar ben ook benieuwd welke multiplier jullie erbij hebben. Als ik mijn MP op 11.5 zet kom ik boven de 220 uit, zonder enige vorm van modificatie aan het moederbord. Heb wel een innovatec waterkoeling op de CPU, en NB, VGA en HDD. (zie verder linkje voor meer specs)

Ik zet er wel serieus over te denken om een voltmod te gaan toepassen, zowel voor de chipset, als voor de Vcore, maar zit nog te twijfelen om dit te gaan doen, omdat ik er nog aan twijfel of dit me wel gaat lukken. Laat aub even weten of het gemakkelijk was om deze mod uit te voeren. Ik zit er namelijk ook al over te denken een Epox bordje te gaan halen, want daarmee hoef ik niet van die fratsen uit te halen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 16:08:

Hoe heb je die koellichaam van de NB afgehaald?

Ik heb een Zalamn N32Bj gekocht. Deze ga ik plaatsen omdat, volgens statistieken, beter warmte geleid. Daarnaast plaats ik er een fan op. De koeler van de NB gaat, gezaagd anders past hij niet, op de SB. Ik heb ook al de videomem gekoel dmet kleine koellichamen.

Nu heb ik een palimino processor... Deze steek ik in de brand...

Naar aanleiding van het bovenste twee kleine vraagjes....

1) Hou haal ik het koellichaam van de NB op de A7N8X Deluxe er af? De knopjes indrukken en trekken heeft neit echt veel zin... Mobo er uit en aan de achterkant indrukken? Ik denk ik vraag het maar voordat ik alles er uit haal.
2) Ik ga binnenkort een Barton kopen. Aangezien jullie tweakers zijn met ervaring van reepjes geheugen: welke is aanbevolen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 20:12:
[...]
1) Hou haal ik het koellichaam van de NB op de A7N8X Deluxe er af? De knopjes indrukken en trekken heeft neit echt veel zin... Mobo er uit en aan de achterkant indrukken? Ik denk ik vraag het maar voordat ik alles er uit haal.
2) Ik ga binnenkort een Barton kopen. Aangezien jullie tweakers zijn met ervaring van reepjes geheugen: welke is aanbevolen?
Ik heb na een lang gevecht, met erg veel schrik de NB erafgetrokken. Het lukte uiteindelijk door het beetje bij beetje te draaien,later als een stuk ducktape van iemands gezicht dat ding erafgerukt...... 8)7
daarna nog een tijdlang alle 'harde, roze slijm' eraf schrapen...

geheugen: altijd cas2 in ieder geval. als je niet van plan was om over te klokken heb je aan pc2700 genoeg. iig niet lager, want je wil je geheugen synchroon laten lopen met je fsb. als je wel wilt overklokken, koop dan maar meteen pc3500 of nog erger pc3700. Over merken weet ik niet zo veel, heb iig nooit gehoord van een merk geheugen dat opvallend slecht presteert of onbetrouwbaar is ofzo. de betere merken zijn volgens mij corsair, kingston, dane elec, samsung, etc....laat je in elk geval niets aansmeren wat hoger is dan cas2!!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Draai op dit moment stabiel op 180fsb. Op het moment dat ik 199 fsb deed kreeg ik zonder reden zwarte schermen (alsof resolutie verwisseld) en hier en daar een crashje. Als ik het goed begrijp ligt dat dus aan de southbridge die niet genoeg spanning krijgt? Daarbij vraag ik mij af wanneer ik moet gaan denken aan extra koeling op de SB en de NB.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Bij goede geheugen reepjes wordt ook vaak 256MB PC3200 Twinmos/Winbond genoemd. Dat kan op 200MHz en hoge timings (origineel CAS2,5 maar 2 gaat ook)

Zouden de mensen naar dit topic willen kijken.

Problemen DDR400 op A7N8X

Hier gaat het over mijn problemen met de A7N8X.

Laatste Details.

Hoger dan FSB 175 wil ie niet (op vDD 2,8 en vCore 1,88v) en dan heb ik nog niet meer dan 45 minuten geprimed. Dit leek echter wel te werken.
CPU loopt op MP 13x dus wordt wel warm voor een luchtkoeler (Thermaltake Volcano 7+)

Mijn probleem is dat de MP niet lager wil (wel hoger) en dat kon eerst wel. Lees even het topic (vooral beginposts en mijn laatste drie posts).
((misschien is dat mobo bagger geworden door de eerste voeding die ik (er mee) opblies, 13,5 is geen pretje op de 12v lijn, maar dit is nog steeds gissen))

Moet weer naar school dus weet niet wanneer ik nieuwe info kan geven.

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

Ik heb mijn A7N8X net pas goed werkend aan de praat gekregen en ga eerst even de betrouwbaarheid testen voor ik ga overklokken.

Heeft iemand een idee tot hoe ver de AGOIA core zou moeten kunnen zonder vcore mod's???

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 16:44:
Ik heb de FSB stabiel op 202 mhz. Dit met corsair pc3200 (platinum heatspreader). Hoger dan wil het geheugen simpelweg niet, iets hoger lukt nog wel om te booten, maar meteen al vage crashes of missende bestanden in windows, etc.

<update>
ik denk niet dat het aan de nwe bios (1003) ligt, maar aan de minder strakke timings, maar hij loopt nu stabiel op 213! timings hierboven waren 4-2-2-2. op 213 mhz zijn de timings 8-4-4-2. het geheugen loopt wel langzamer, maar geen fouten in memtest :*).

alleen jammer dat de mp hoger dan 10 zetten simpelweg zinloos is, bij mij. posten doetie wel, maar windows start niet meer op(steeds verschillende foutmeldingen).
Dat corsair is prima mem hoor. Ik kom er makkelijk mee op een ander bord @ 220 mhz, ik geloof 3-2-2-2 maar m'n mobo zit aan max. Ga binnenkort testen wat het wil hebben. Trouwens @ 1,9 volt. Fewture had zulke reepjes ook, op 3,x volt gingen die heel hard >:) zoek maar in search

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Tot nu toe ben ik tot 2244 mhz gekomen, op 11x204. Nu wil m'n sys het ineens niet meer, en is 11x191 het hoogste waarop hij stabiel is te krijgen. Koeling is wel in orde, maar ga binnenkort denk ik toch over op waterkoeling. Ik denk dat m'n geheugen de bottleneck is, en dat ik eens over moet op PC3200 of 3500 mem. Volts van de proc staan op 1,8 en de rest standaard.

Specs:

Asus A7N8X Deluxe 1.04
AMD XP 1700+ AXDA DLTC 0303
Kingston 2x256mb PC2700 DDR RAM
Geforce 4 MX440 SE
WD 800JB 80Gb 8MB

Doordat het mem @ sync en in DC loopt, heb ik er wel ruim 3300mb/sec uit kunnen persen, dat was dan weer wel lekker :P

LinkedIn
Instagram

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01 22:30
die van mij (deluxe rev2) werkt iig stabiel op 202, met 4-2-2-2 timings..
multiplier 11.

Hoger lukt helaas niet???

• Crash
  • Laatst online: 07-02 14:07
StanTheMan schreef op 08 May 2003 @ 17:46:
die van mij (deluxe rev2) werkt iig stabiel op 202, met 4-2-2-2 timings..
multiplier 11.

Hoger lukt helaas niet???
wat voor geheugen en proc heb je dan :?
want aan alleen de timings hebben we weinig :P

Verwijderd

Is er trouwens een programma te downloaden net als Fuzzy Logic bij MSI, om de FSB in windows on the fly aan te passen??? Niet dat dat erg ideaal is, maar het was wel makkelijk zo'n proggie. Maar is dat er ook voor de nforce2 chipset?? of kan ik alleen via het bios kijken tot hoe hoog ik kom.

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

fsb in windows aanpassen... wow... volgens mij is dat onmogelijk. Maarjah.

SWIS

Verwijderd

zoals SoftFSB dus... Geen idee of dat er is voor A7N8X, moet je even kijken in de grote A7N8X topic.

Volgens mij ondersteunde de AMD CPU's zelf wel ClockSlowDown en FSBThrottle (advanced power management in de cpu dus) vanaf de K6-2+/K6-III en nieuwer.
Nvidia: Nvoverclock - Tweaking-Tool für Nforce2

08.05.2003 11:09 Uhr - Nach einem Bericht von AMDzone.com wird Nvidia in Kürze ein Tweaking-Tool für Nforce2-Boards zum Download bereit stellen. Nvoverclock kann die Nforce2-Platine von Windows aus tunen, Veränderungen des Frontsidebus, der Prozessor-Spannung sowie des AGP-Takts sollen möglich sein. Gerüchten zufolge soll die Software zur Veröffentlichung der ersten Nforce2-Platinen verfügbar sein, die einen Frontside-Bustakt von 200 MHz unterstützen (PCGH berichtet in Ausgabe 06/2003, Seite 32).

Bron: http://www.pcgames.de/index.cfm?article_id=167622
Frontpage update: nieuws: nVidia komt met ForceWare

Maximum FSB die ik kon halen was trouwens de maximum instelbare in de bios (v1003) op een A7N8X Gold Deluxe UAY rev 1.04 met een Corsair PC3x00 strip die ik van een maat leende. Met m'n OEM ram(p) kom ik niet hoger dan 169MHz Membus in agressive/sync.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:53 ]

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

hebben jullie de jumper op het mobo op 133/166 of 200 Mhz staan??

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 06:57:
Je kan natuurlijk altijd even Googlen op het modelnummer van je PLL-IC.
nForce2 borden hèbben geen PLL-IC, dus ook de A7N8X niet. Er is simpelweg geen clockgenerator, in de oude stijl van het woord. Iets als soft-FSB voor de A7N8X is dus ook onwaarschijnlijk, en het is sowieso veiliger en logischer om in je BIOS de FSB aan te passen dan in Windows.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

OKe ja of nee?

Kingston Hyperx pc 3500 cl2 met heatspreader.... Voor mijn barton? (beide besteld, nog niet binnen)

Kheb vaker gehoord dat hyperx problemen KAN veroorzaken.

Verwijderd

Nou ja, jammer, maar ik heb net in het BIOS mijn FSB op 140 gezet, maar hij ging direct al over z'n nek. Piep piep piep, en ik kon weer eens resetten met de jumper, erg jammer, en toch heb ik een AGOIA-Y core, die toch redelijk moet zijn.

Misschien een domme vraag, maar voor het (lich) opschroeven van je FSB hoef je die CPU toch niet te unlocken?????? Of heb ik dat verkeerd.

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Zit atm op:

Athlon 2200+ @ 194*10 1.75 volt
Samsung DDR 400 5-3-3-2.5

Coelertje op nb en SB gedaan na het lezen van een postje. maarjah. Binnenkort maar ff de top opzoeken.

SWIS

• NakedOne_NL30
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02-2025
ik heb ff getest.
mobo = a7n8x ( rev 1.3 )
proc = 2400+
geheugen = 2 * 512 mb kingston hyperx pc 3500
latency = 2-2-2-5
kom nu op 223 mhz bus , 10 * 223 = 2230 mhz
geheugen loopt in sync.

IdieAloth

Verwijderd

nForce2 borden hèbben geen PLL-IC, dus ook de A7N8X niet. Er is simpelweg geen clockgenerator, in de oude stijl van het woord. Iets als soft-FSB voor de A7N8X is dus ook onwaarschijnlijk, en het is sowieso veiliger en logischer om in je BIOS de FSB aan te passen dan in Windows.
http://www.tweakers.net/nieuws/links

nForce2-moederbord wordt geleverd met een overclockprogramma
Nvidia: Nvoverclock - Tweaking-Tool für Nforce2

08.05.2003 11:09 Uhr - Nach einem Bericht von AMDzone.com wird Nvidia in Kürze ein Tweaking-Tool für Nforce2-Boards zum Download bereit stellen. Nvoverclock kann die Nforce2-Platine von Windows aus tunen, Veränderungen des Frontsidebus, der Prozessor-Spannung sowie des AGP-Takts sollen möglich sein. Gerüchten zufolge soll die Software zur Veröffentlichung der ersten Nforce2-Platinen verfügbar sein, die einen Frontside-Bustakt von 200 MHz unterstützen (PCGH berichtet in Ausgabe 06/2003, Seite 32).

Bron: http://www.pcgames.de/index.cfm?article_id=167622
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/news/news_nvoverclock.jpg
Here is a closer shot at the utility from Nvidia. We do not know yet when it will be available, nor how it will be distributed. Likely it can come with your motherboard, or may be available for download from Nvidia. Also the actual features may vary from what is shown here.

Bron: http://www.amdzone.com/ar...cfm?articleid=1274&page=3
Last weekend Nvidia used a LAN party in Austin (Texas) to demonstrate a new overclocking utility for its Nforce2 Ultra 400 chipset. As the program has yet to be finalised, there's no news on when NVoverclock will be available, or how it will eventually be distributed.

Bron: http://www.tweaktown.com/
http://www.nforcershq.com...a469b078d1d3dc73b7dc34de0
http://www.nforcershq.com...hp?name=News&new_topic=35

PLL-IC of niet, alles wat een clock heeft, heeft een clockgenerator...

Frontpage update: nieuws: nVidia komt met ForceWare

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:53 ]

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Astennu en ik hebben zonder mods (ja vCore wel maar dat was niet nodig) met Twinmos/Winbond BH-5 PC3200 snel ff 200MHz op 3-2-2-2 gehaald. Zonder problemen.
Zodra ik een nieuwe processor heb geclaimd met een MP die lager dan 13x gaat, dan ga ik hoger proberen te halen met mijn FSB

Dat was met een Barton 2500+ die wij niet wilden OC'en ivm dat Astennu met Prometeia wilde indraaien. Een Thermaltake Volcano 7+ was dus te min :(

Even een vraagje voordat ik begin aan het doorlopen van grote topics.
Welke sensor kan ik het beste gebruiken om te meten wat de CPU temp is?
En kan dat ook met een programma zoals MBM (welke sensor moet ik kizen en moet ik wat graden hoger of lager denken?

Asus Probe gaf op 2167MHz aan dat de processor idle 27 werd en stressed 33-34 op de LOW stand van mijn heatsinkje. Dat klopt vast niet

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

kan iemand mij uitleggen wat er bedoeld word met 4-2-2-2 ofzoiets.?

En ik kan in mijn bios alleen maar 166 en 200 mhz kiezen, en niets daar tussen hoe kan dat?

Verwijderd

Ik heb een 2500+ op een A7N8X Deluxe mobo, en ik wil heb ook wat gaan opkrikken, maar ik heb nog geen makkelijk tooltje gevonden waar ik de CPU Temp mee kan meten in WinXP...

En wat is de temperatuur die ik moet aanhouden? De maximum veilige temperatuur?

Verwijderd

maar ik heb nog geen makkelijk tooltje gevonden waar ik de CPU Temp mee kan meten in WinXP...
En wat is de temperatuur die ik moet aanhouden? De maximum veilige temperatuur?
Asus Probe geeft de CPU-temperatuur weer, evenals voltages/fan-RPM en dergelijke. 15-20'C onder de max is veilig zat: max = 85'C, dus zou ik een 65'C aanhouden als veilige top - daarboven moet je toch echt gaan nadenken of je die CPU wel zo hard wilt laten slijten. Je merkt het in ieder geval als je CPU ineens een heel stuk hogere temps gaat geven dan hij nu al default doet (m'n 2000+ is bijv. 29-38'C) De COPS (CPU oververhittings-beveiliging werkt in ieder geval perfect - er zit alleen een tijdvertraging in, dus zal hij je misschien net redden van een koelvoet die eraf mieterd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 07:13 ]

Verwijderd

Ik had voor een vriend een pc samengesteld. Met als mobo een A7N8X rev. 1.06.
De proc was een Barton 2500+ en het geheugen Twinmos pc 3700.

Op de NB had ik een 40mm fan geplaatst.

De hoogste Fsb die ik behaalde was 225 met een multiplier van 10.

Prima oc bordje dus :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:19:
Ik had voor een vriend een pc samengesteld. Met als mobo een A7N8X rev. 1.06.
De proc was een Barton 2500+ en het geheugen Twinmos pc 3700.

Op de NB had ik een 40mm fan geplaatst.

De hoogste Fsb die ik behaalde was 225 met een multiplier van 10.

Prima oc bordje dus :).
weet je toevallig hoe hoog dat geheugen gaat @ de strakste timings?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wcpuid.gif

Dit is het max. wat ik krijg met 4-3-3-2 en een rev 1.3 bordje.
Zou mijn ti4600 in dti geval de bottleneck zijn? (ik doen het haast niet te geloven)
Geheugen is het iig niet, want dat krijg ik nog veel verder (Corsair cl2 met hs)
12*192 is hier rete stabiel, 195 wordt door sommige proggies (max, vectorworks) niet aardig gevonden.
Ik heb de AGP bus geen extra volt nog gegeven aangezien ik het betwijfel dat de ti4600 de bottleneck is...

edit:

Als je je Barton een beetje ver oc'ed ziet ie de rating niet meer 8)7
Dit is dus een 2800 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 15:17 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb nu mijn barton 2500+ op 2800+ (dus 12,5 x 166). Alleen als ik hem naar 13x zet gaat ie terug naar 833 mhz. Kan ik niet hoger of doe ik iets fout?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 11:58:
[...]

weet je toevallig hoe hoog dat geheugen gaat @ de strakste timings?
Ik denk dat dat ervan afhangt of je Twinmos of Winbonds chips hebt. Ik had 2 repen van 256Mb max. op DDR 500 (250Mhz) met timings 5/4/4/2.5

Ik heb hem nu syncroon laten draaien met cpu op 205 @ 3/3/3/2. Maar als je assynroon gaat draaien haal je wel de 233 @ 3/3/3/2
Evil M@V schreef op 20 May 2003 @ 22:29:
Ik heb nu mijn barton 2500+ op 2800+ (dus 12,5 x 166). Alleen als ik hem naar 13x zet gaat ie terug naar 833 mhz. Kan ik niet hoger of doe ik iets fout?
De ASUS A7N8X kan geen mp's boven 12.5 toveren als je multiplier standaard al kleiner is dan 12.5 (bv. Barton 2500+). Als je standaard mp groter is dan 12.5 dan kun je tot het max. van je mobo gaan >:) . (bv. Xp 2400)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 22:48 ]

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 22:43:
[...]

De ASUS A7N8X kan geen mp's boven 12.5 toveren als je multiplier standaard al kleiner is dan 12.5 (bv. Barton 2500+). Als je standaard mp groter is dan 12.5 dan kun je tot het max. van je mobo gaan >:) . (bv. Xp 2400)
Maar daar is ook helemaal niets aan te doen? Unlocken bijvoorbeeld? of is deze al genunlocked.

Twitter | Linkedin

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb nog niet echt iets bijzonders gezien. Wat is de killer-kracht van dit mobo?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een XP2100+ op zo'n 3350+ laten lopen volgens Sandra.

Ik heb eerst voltage op 1.85v gezet (maximale) en toen de FSB op 200MHz (ik heb PC3200) en toen steeds de mp wat hoger. Max mp stabiel was 11.5 (2300MHz), 12x (2400MHz) werkte ook, tot ik Prime95 aanzette.
FSB 210MHz werkte ook goed.

Maar moet nog tot het uiterste testen, voltage moet ook nog wat hoger op de een of andere manier. Werk trouwens wel met waterkoeling, en die kan ook nog wel wat verbeterd worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 09:59:
OKe ja of nee?

Kingston Hyperx pc 3500 cl2 met heatspreader.... Voor mijn barton? (beide besteld, nog niet binnen)

Kheb vaker gehoord dat hyperx problemen KAN veroorzaken.
Tja, ja en nee, ik weet wel dat het op sommige intel borden heel instabiel loopt, en op mijn a7n8xdeluxe rev 2.0 liep het ook rete onstabiel, ik kon niet eens hoger dan 178 frontside(hyperx3500), ik heb het daarna geruild voor corsair 3200, en daarmee kom ik nu op 217mhz met strakke timings.

het is geen slecht geheugen, dat niet, maar iets zit er gewoon niet lekker mee bij bepaalde borden

Verwijderd

Nou ja.... ben eigenwijs geweest. Ik heb het geheugen toch gekocht. Check de barton oc resultaten forum. Daar staat een post van mijn behaalde resultaten met een Deluxe 1.04 bios 1004 beta en de Hyperx geheugen icm een oc-ed Barton.

Alles stabiel!

[rml][ OC] AMD Barton Overclockresultaten[/rml]

PS. Let maar niet op de Void members, die zijn niet goed bij de koekkoek

Verwijderd

he trouwens, ik heb ook kingston hyperx pc 3200 256 mb, dual. loopt retestabiel bij fsb van 210 met mp van 11.5, maar kzie ergens in deze topic dat iemand mobo op mp van 10 heeft weten kunnen zetten. bij me lukt absoluut niet mp van 0 naar 10,5. boven 11 ging wel. kheb gevoel dat geheugenreepies meer aankunnen, maar de mobo niet. en trouwens, kzat over voltmod te denken, kan ik dat laten doen? bij stuut en bruin ofzo? kwil meeerrrrrr

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Hier een Rev 2.0 met daarop een XP2000+ en 2x256 MB Kingston PC2700 ValueRam.
Ik kom alleen niet hoger dan 170 mHz FSB, maar dat zal eerder door het prutgeheugen komen... :/

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-01 12:02

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 19:19:
he trouwens, ik heb ook kingston hyperx pc 3200 256 mb, dual. loopt retestabiel bij fsb van 210 met mp van 11.5, maar kzie ergens in deze topic dat iemand mobo op mp van 10 heeft weten kunnen zetten. bij me lukt absoluut niet mp van 0 naar 10,5. boven 11 ging wel. kheb gevoel dat geheugenreepies meer aankunnen, maar de mobo niet. en trouwens, kzat over voltmod te denken, kan ik dat laten doen? bij stuut en bruin ofzo? kwil meeerrrrrr
Uhm beetje oud topic? :)

Heb je al minder strakke memtimings en meer geheugenvoltage geprobeerd? MP 10 doet het hier bij mijn weten goed, ik geloof dat alleen 9 of 9,5 problemen geven. Weet je zeker dat je CPU de bottleneck niet is?
Thanatos schreef op 27 October 2003 @ 21:25:
Hier een Rev 2.0 met daarop een XP2000+ en 2x256 MB Kingston PC2700 ValueRam.
Ik kom alleen niet hoger dan 170 mHz FSB, maar dat zal eerder door het prutgeheugen komen... :/
Zelfde als hierboven, lossere timings en meer Vddr. Maja, Valueram heeft van zichzelf al losse timings, d'r zijn maar weinig latjes die een beetje hoog komen denk ik. Wat voor multiplier draai je?

Bnet pindle#2913

• mbuts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 11:24
Ik heb mijn moederbord stabiel op 210 mhz lopen met een amd xp 2600 op 2459 mhz maar ik heb ook stabiel gedraaid op 220 mhz. Mijn processor loopt op 2.10 volt. Ik maak gebruik van pc3200 cas 2.5. Ik ga nog nieuw geheugen kopen maar dan wil ik pc 4200 op cas2.

• porn*

porn*

...take on the world!

Mijn bordje gaat ook ongeveer tot 210 stabiel, tot en met 215 doet ie het nog vrij aardig maar dan klapt Prime sowieso uit, na een uurtje of 5-8.

Ik heb hem nu met de CPU interface op aggressive staan, dan haalt ie 205 iig stabiel, maar kom niet veel hoger (CPU trekt het dan niet meer). Kan wel testen hoe hoog ie komt, denk tot 206/207, maar dat kan ik toch niet draaien met de CPU dus ga ik dat ook niet doen :)

Wellicht interessante info:
Ik ben net aan het schuiven geweest met de DIMMs, en inderdaad is de plaatsing (iig bij single channel gebruik), ERG belangrijk! Met m'n reepje in de eerste bank kreeg ik een bluescreen na het inlogscherm. Tweede bankje deed het tot ik Prime startte. Derde bankje draai ik nu al een tijd 205 MET aggressive CPU interface stabiel.

Misschien geldt dit ook voor dual channel configs, dus ik zou het sowieso even testen, misschien kom je hoger! :)

Bnet pindle#2913

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zijn hier mensen waarbij de 10 en 10,5 multipliers wel goed werken?
Voorbeeldje: op 11x220 kan ik gewoon booten, en op 10x220 geeft ie geen kik. Een nieuwe biosversie lost dit in iedergeval niet op, mijn A7N8X heeft dit zowel bij bios 1005 als bij 1007 :/

🖥️ | 🚗

• porn*

porn*

...take on the world!

Klopt dat heb ik ook, maar alleen als ik de CPU_FSB jumper op 200 zet. Heb hem nu op 266/333 en kom ongeveer even hoog als in de oude stand, maar heb het MP-probleem niet meer.

Edit: heb jij de CPU interface op aggressive geprobeerd? Scheelt namelijk nogal wat, ook in mem bandbreedte!

[ Voor 25% gewijzigd door porn* op 01-11-2003 23:18 ]

Bnet pindle#2913

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Maar kan ie nog wel de hoge fsb halen als ik de jumper op 266/333 zet? Dat is namelijk wel de bedoeling. Maar bedankt voor de tip, ik zal het morgen eens uitproberen :)
En de cpu interface heb ik van begin af aan al op agressive staan, ik zou niet weten of het veel scheelt met de 'optimal' stand.

🖥️ | 🚗

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De jumper op 266/333 zetten lost inderdaad het probleem met de multipliers op :)
Waarom zou dat ding er eigenlijk zitten :? Ik haal nu alsnog een fsb van 225...

🖥️ | 🚗

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.l.zwolle/cpu.jpg

Ik zet hem nog niet hoger. Even wachten op me waterkoeling en dan ga ik verder.

• porn*

porn*

...take on the world!

MadMarky schreef op 03 november 2003 @ 21:20:
De jumper op 266/333 zetten lost inderdaad het probleem met de multipliers op :)
Waarom zou dat ding er eigenlijk zitten :? Ik haal nu alsnog een fsb van 225...
Ik heb me rot gezocht naar de EXACTE functie ervan, het schijnt niks anders te doen dan de default FSB op 200 of op 266 te zetten. Volgens mij zet hij hem bij mij echter op 200, hoe die jumper ook staat.

Maja fijn dat het werkt ;)
Rddr schreef op 03 november 2003 @ 22:37:
Ik zet hem nog niet hoger. Even wachten op me waterkoeling en dan ga ik verder.
Hoger! :)

[ Voor 17% gewijzigd door porn* op 04-11-2003 09:43 ]

Bnet pindle#2913

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
porn schreef op 04 november 2003 @ 09:42:
[...]

Ik heb me rot gezocht naar de EXACTE functie ervan, het schijnt niks anders te doen dan de default FSB op 200 of op 266 te zetten. Volgens mij zet hij hem bij mij echter op 200, hoe die jumper ook staat.

Maja fijn dat het werkt ;)

[...]

Hoger! :)
ja staat nu 1cm van de grond af.. als ik water koeling heb zet ik hem op 4CM of zo :+

• porn*

porn*

...take on the world!

Rddr schreef op 04 november 2003 @ 15:52:
[...]

ja staat nu 1cm van de grond af.. als ik water koeling heb zet ik hem op 4CM of zo :+
Ik moest het ff twee keer lezen, maar nu snap ik het (lange dag gehad). Nog hoger! :+

Bnet pindle#2913

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Voordat ik hier post, gaat dit topic specifiek over fsb's > 200, of betreft dit topic alle oc-ing mbt A7N8X?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Remy

Remy

Emmeau, lees gewoon even het topic door, dan weet je het ;). Maar er komt idd zowat alleen 200+ fsbs voor, aangezien dat pas echt serieus begint te worden @ oc-werk. Resultaten onder de 200mhz fsb zijn het niet echt waard om te posten, zoals je aan de posts in dit topic kan zien.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Heb de A7N8X rev2.0 (1005) en draai me XP2400+ op 11x200, met 1,77v (retestabiel) :*)
koeler is de volcano 7 met 7+ fan, en die draait op 7 volt

de fsb nog eigenlijk niet hoger geprobeerd dan 200 Mhz

• YoupY
YoupY schreef op 07 april 2003 @ 21:16:
[...]

Ik kan zelf een FSB van 204 halen met een multiplier van 12.5. Ik zie nu wel wat FSB snelheden, maar ben ook benieuwd welke multiplier jullie erbij hebben. Als ik mijn MP op 11.5 zet kom ik boven de 220 uit, zonder enige vorm van modificatie aan het moederbord. Heb wel een innovatec waterkoeling op de CPU, en NB, VGA en HDD. (zie verder linkje voor meer specs)

Ik zet er wel serieus over te denken om een voltmod te gaan toepassen, zowel voor de chipset, als voor de Vcore, maar zit nog te twijfelen om dit te gaan doen, omdat ik er nog aan twijfel of dit me wel gaat lukken. Laat aub even weten of het gemakkelijk was om deze mod uit te voeren. Ik zit er namelijk ook al over te denken een Epox bordje te gaan halen, want daarmee hoef ik niet van die fratsen uit te halen.
Hmm ja, zal m'n update results ook maar eens posten in dit topic. Als ik 't zo teruglees was die rev 1.04 nog helemaal niet zo verkeerd en ook de proc die ik toen had 2700+ @ 2620 Mhz :P

Het maximale wat ik uit de ASUS heb weten te trekken is 242 x 10.5 @ 2.1V. Moet nog steeds die mod uitproberen om hogere Vcores beschikbaar te maken, maar heb er helaas geen tijd meer voor.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mem5t.jpg
*Clickable*

* YoupY wil toch nog results showen, al zijn deze al langer te zien ergens in DOC 8)

• porn*

porn*

...take on the world!

Haha patser ;)

Ziet er goed uit, maar de meesten hier hebben ook een ongemodde score he ;)

Die 2,1V hier was je NB?

Bnet pindle#2913

• YoupY
die 2.1 was m'n Vcore. Het is jammer dat 't plankje gewoon niet hoger kan, vanwege die beveiliging in de Vreg chip.

Tja wat 't plankje unmodded zou doen weet ik niet, aangezien ik 'm eerst gemod heb en daarna ingebouwd.

• porn*

porn*

...take on the world!

Je *zou* natuurlijk kunnen kijken of dat chipje hetzelfde functioneert als die op je NF7-Sjes die je gesloopt hebt, en die even omsolderen. Weet alleen niet hoeveel en hoe groot die pootjes zijn, oftewel of dat makkelijk is :)

Wat had je hiervoor eigenlijk op je NB nodig dan qua voltage?

Bnet pindle#2913

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
Heb nu een fsb van 225 max gehaald. (rev. 2.0)
2x256 MB Corsair Value Select PC3200
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/powerstation/Scores.jpg

Excel file

[ Voor 3% gewijzigd door Westerterp op 30-07-2004 21:29 ]

Verwijderd

waarom kan ik geen MP van 10 of 10,5 kiezen? ik wil lagere mp kiezen om hogere fsb uit te kunne persen. als ik dus die mp kies krijg ik gewoon geen beeld, overigens heb ik fsb jumper op 200 gezet wat eerst 166/333 was, maar maakt geen mallemoer uit. maar wat me ook overkomt, als me pc tijdje uit heeft gezeten (1 dag bijv.) en dan weer aanzet, gaat me monitor niet aan, dus moet ik me pc eerst nog een keer uit zetten, en dan 5 sec wachten, en weer aan doen, dan pas krijg ik een beeld, gebeurt zo beetje om de 2 dagen. verschilllende instelleningen ggeprobeert, fsb op 200, geheugentimings, voltages.. enz, en trouwens is er uber bios van 1007? en nog iets, kben serieus over voltmod aan te denken, kan ik dat laten doen bij een zaak?

system:

asus a7n8x deluxe rev2.0
kingston hyperx 256mb pc3200
amd athlon xp 2400 @ 11 x 213=2343mhz
gigabyte maya 9700 pro 380/360 <--ook serieus aan voltmod te denke
antec truepower 380 watt.

hopelijk genoeg info

• porn*

porn*

...take on the world!

EchteDude schreef op 05 november 2003 @ 12:26:
Heb nu een fsb van 225 max gehaald. (rev. 2.0)
2x256 MB Corsair Value Select PC3200
[afbeelding]

Excel file
Ik neem aan dat je een voltmod op de NB hebt gedaan?
Genoeg info, maar je had je de moeite kunnen besparen als je een stukje terug gelezen had wat ik tegen MadMarky gezegd heb :P

[ Voor 44% gewijzigd door porn* op 05-11-2003 18:36 ]

Bnet pindle#2913

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2025
Zonder voltmod, zoals je ziet 1.85 volt (deluxe variant). Of je moet iets anders bedoelen. Ben er wel een tijdje mee bezig geweest. ;)

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die MP van 10 of 10,5 die niet wil lijkt mij ondertussen een BIOS versie probleem.

Ik heb/had met de 1006 hetzelfde probleem wat ik ook probeerde, maar met de 1007 lukt het ineens wel :) En dan is het wel ff fijner/makkelijker tweaken ja.....

Probeer dus 1007 BIOS eens zou ik zeggen ;)

Specs

Verwijderd

porn, oeps, maarja, beter teveel dan teweinig he..:)

en verder, ik heb bios 1007. dus bij deze lu kt me nie om mp van 10/10.5 te nemen. iemand oplossing? trouwens is er uber bios 1007 in omloop? btw, is er centrale site waar alle uber biossen is?

Verwijderd

Heb nu mushkin pc3500 level 2 op m'n a7n8x (non de luxe, rev 1.04, bios 1004).
Draaid nu stabiel op fsb 222 MHz. (2,2,2,11)
Met mijn oude geheugen, pc 3200 twinmos haalde ik 228 MHz (2.5,3,3,8)

Hoger dan 222 geeft ie in windows snel een blauw scherm.
Het geheugenvoltage van het moederbord staat op maximum (2,8 volt geloof ik).
Geheugen is gespecificeerd voor een voedingsspanning van 2,55 - 2,75 volt.

Iemand ervaringen met dit geheugen in combinatie met een hoger voltage??

Voor een fatsoenlijke overclock met prometeia moet die fsb toch nog wel wat hoger. Misschien moeten de timings iets slapper?

• porn*

porn*

...take on the world!

bvk schreef op 05 november 2003 @ 19:35:
Die MP van 10 of 10,5 die niet wil lijkt mij ondertussen een BIOS versie probleem.

Ik heb/had met de 1006 hetzelfde probleem wat ik ook probeerde, maar met de 1007 lukt het ineens wel :) En dan is het wel ff fijner/makkelijker tweaken ja.....

Probeer dus 1007 BIOS eens zou ik zeggen ;)
En jij hebt de jumper al geprobeer te verzetten? Hier werken de MPs prima op 266/333 met Uber 1005, maar ik geloof dat het op 1007 ook geen enkel probleem was.

Bnet pindle#2913

• StanTheMan
heb ook het 10 - 10,5 probleem, met uber bios 1007, ga zo even proberen de jumper te verzetten..

het probleem schijnt (en heb het gisteren even met de 1.004 uber getest) niet te zijn met 1003 en 1004 biossen, maar op een of andere manier loopt m'n mobo wat minder stabiel daarmee :?

edit: het werkt dus niet..

[ Voor 7% gewijzigd door StanTheMan op 07-11-2003 02:34 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

porn schreef op 06 november 2003 @ 11:17:
[...]

En jij hebt de jumper al geprobeer te verzetten? Hier werken de MPs prima op 266/333 met Uber 1005, maar ik geloof dat het op 1007 ook geen enkel probleem was.
Klopt, ik draai nu met 1007. Flashen naar 1007 heeft hier het probleem niet opgelost, pas na het verzetten van de jumper kon ik die multipliers kiezen.

🖥️ | 🚗

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:43

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Vreemd, nog eens geprobeerd zonder iets te veranderen op mijn Pc1 met BIOS 1006 om MP 10 te draaien en dat lukt ook ineens :?

Aan die jumper heb ik nooit gezeten, is voor mij dus ook niet meer nodig... ;)

Specs

• porn*

porn*

...take on the world!

Voor diegenen waar de jumper op 266/333 zetten niet helpt: haal wel even je BIOS batterij eruit voordat je zegt dat het niet werkt ;)

Je BIOS MOET namelijk gereset worden na het verzetten van de jumper, anders kunnen er rare dingen gebeuren :)

Bnet pindle#2913

Verwijderd

porn schreef op 05 november 2003 @ 18:35:
[...]
Ik neem aan dat je een voltmod op de NB hebt gedaan?
Ik geloof dat die voltmod, de VDD-mod, het voltage van de Southbridge verhoogd, en niet zozeer die van de northbridge, of ligt het nou aan mij?? Die mod zit tenslotte direct naast de southbridge

Weet iemand (=heeft iemand ervaring) of een Vdd-mod ook bij een rev2.0 bord zin heeft? Ik wil hem gaan doen, maar heb niet zo'n zin om er moeite in te steken als het toch niet uitmaakt. Mijn FSB is op dit moment 215 MHz

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:48 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

Voltmod heeft bijna altijd zin, als je de warmte ook kwijt kan. Natuurlijk moet je geheugen de FSB ook aankunnen.
Voor zover ik weet gaat bij een Vdd-modje zowel het voltage van de NB als de SB omhoog.

Bnet pindle#2913

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat voor snelheden haalt dit bord met een voltmod dan? (mits het geheugen het aankan)
Ik heb nu zonder voltmod al stabiel op 225Mhz gedraaid, hoger wou het geheugen niet.

🖥️ | 🚗

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

kheb em op max 185 fsb gehad met samsung pc 3200 geheugen.
wat ik ook doe ik kom nie bove de 2,25 ghz dan word ie in een keer onstabiel.
iemand ideeen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

lammmetak schreef op 08 november 2003 @ 02:45:
iemand ideeen?
Ooit gehoord van multiplier verlagen?

🖥️ | 🚗

• porn*

porn*

...take on the world!

MadMarky schreef op 08 november 2003 @ 02:38:
Wat voor snelheden haalt dit bord met een voltmod dan? (mits het geheugen het aankan)
Ik heb nu zonder voltmod al stabiel op 225Mhz gedraaid, hoger wou het geheugen niet.
YoupY heeft tot 143FSB gehaald, misschien nog wel hoger. Geloof zelfs op aggressive, dus 145+ moet er wel inzitten. Nou zie ik echter weinig Asus bordjes die standaard al over de 215 gaan, dus jij hebt waarschijnlijk een goede en kan denk ik wel hoger. Tenzij op de een of andere manier jouw Vdd al hoger staat dan gemiddeld.
lammmetak schreef op 08 november 2003 @ 02:45:
iemand ideeen?
Vcore hoger zetten, check de FAQ.

Bnet pindle#2913

Verwijderd

me systeem loopt stabiel als hij eenmaal aanstaat, met 11x210, hoger kan hij zeker, maar ik zit nog met 1 probleem, als me pc tijdje uit heeft gestaan, en em dan daarna aanzet, krijg ik gewoon geen beeld op me monitor, dus moet ik em weer ff uitzetten, en 5 sec wachten, en weer aanzetten, en dan ff naar bios, oude instellingen staat er dan nog, ik moet dan ff eerst gaan saven, en dan boot hij gewoon normaal, en verder is ie uber stabiel. vriend van me heeft ook zo'n probleem. soort koud start ofzoiets. iemand hier oplossing voor? dit moet ik eerst ff fixen voordat ik met fsb ga stoeie.

oja,

asus a7n8x del. rev. 2.00
met kingston hyperx pc 3200 (2x256) op 2-3-3-11)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 14:09 ]

• porn*

porn*

...take on the world!

Probleem is bekend ja, geloof niet dat ik er ooit een echte oplossing voor heb gezien.

Bnet pindle#2913

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat koude start probleem ligt vaak aan de voeding, die kan dan niet meteen genoeg vermogen leveren.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

me voeding??? kheb aardig nieuwe antec truepower 380.
er zit alleen maar:

coolermaster aerogate 2
hd van 80 gieg, WD.
readon 9700 pro
floppy drive
dvd rom
cd fikker.
3 ccfl
2x 80x80
2x 120x120
1x 40x40

tijdje geleden met rev. 1.04 mobo had ik dat probleem niet. dus kan niet aan de voeding liggen..

iemand??

/edit

toevallig heeft vriend van me precies dezelfde probleem
en zijn pc niet eens overklokt. en zit minder shit in zijn kast.

/edit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 17:52 ]

Verwijderd

porn schreef op 08 november 2003 @ 00:56:
Voltmod heeft bijna altijd zin, als je de warmte ook kwijt kan. Natuurlijk moet je geheugen de FSB ook aankunnen.
Voor zover ik weet gaat bij een Vdd-modje zowel het voltage van de NB als de SB omhoog.
Voltmod heb ik net uitgevoerd. Ik draai nu met een VDD van 1,8V en Vddr van 2,9V.

Ik merk nog weinig verschil moet ik zeggen. Bij een FSB van 120 gaat primes nog steeds in de fout. Weet iemand of die waardes nog hoger moeten, of gebruik ik misschien de verkeerde Bios (1007)

suggesties welkom!! Het zou jammer zijn als de moeite voor niks is geweest :'( :'(

• porn*

porn*

...take on the world!

Controleer je voltages eerst even tijdens het Primen, en dan vooral de +5v en +12v (5 is veruit het belangrijkst). Check ook je Vcore eens, want bij mij 1.75v instellen betekent uiteindelijk een voltage varierend van 1.73 tot 1.89v. De fluctuatie op dit bordje is echt veel te groot :|
Misschien heeft je proc dus wat meer prik nodig om ten alle tijden stabiel te zijn. Bij mij is het wel eens zo geweest dat bijv. 1.8v NET niet stabiel was, de ene keer er na een 10 minuten uitklappen, de andere keer pas na 7 uur. Dit terwijl 1.825v wel compleet stabiel was (enkele dagen Prime).

Mocht het nog niet lukken: trek alles los dat niet nodig is om te testen, leg zelfs het liefst je mobo uit je kast. Dus alleen mobo, proc, koeler, videokaart, HD en zelfs geen power/reset knoppen, LEDs of andere fans. Klinkt misschien raar maar ik heb al eens een PC raar zien doen (op de meest onmogelijke momenten een vastloper) doordat de powerknop defect was.
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:35:
[...]

Voltmod heb ik net uitgevoerd. Ik draai nu met een VDD van 1,8V en Vddr van 2,9V.

Ik merk nog weinig verschil moet ik zeggen. Bij een FSB van 120 gaat primes nog steeds in de fout. Weet iemand of die waardes nog hoger moeten, of gebruik ik misschien de verkeerde Bios (1007)

suggesties welkom!! Het zou jammer zijn als de moeite voor niks is geweest :'( :'(
Je bedoelt 220 neem ik aan? Hmm da's wel raar. Weet je zeker dat het gelukt is, dat je chipset dus meer prik krijgt? Ik zou sowieso een andere BIOS gebruiken, omdat 1007 het niet toelaat de CPU interface op aggressive te zetten (tip met dank aan YoupY ;) ). Scheelt een paar Mhz FSB, maar is wel behoorlijk sneller.

Weet je zeker dat er geen andere limiterende factor is? Geheugen? Probeer je timings sowieso op 11-3-3 of 11-4-4 cas 2 te zetten, 2,5 wil ook nog eens problemen geven. Eventueel kun je nog met de CPU_FSB jumper spelen, met de kans dat je een paar multipliers niet kunt instellen. Vergeet dan niet het BIOS dmv. de reset-jumper te resetten. Een gewone "Load defaults" in het BIOS is niet voldoende!

Edit: sommige chips kunnen gewoon niet verder, dat komt wel eens voor. De meeste Bartons halen wel 22/2300 Mhz, de mijne ook maar max. 2150 stabiel MET waterkoeling... Maar ik zou er eerst even zeker van proberen te zijn dat er niet iets anders is wat je tegenhoudt. Hoeveel FSB haalde je zonder mod?

[ Voor 7% gewijzigd door porn* op 10-11-2003 20:33 ]

Bnet pindle#2913

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

MadMarky schreef op 08 november 2003 @ 03:54:
[...]

Ooit gehoord van multiplier verlagen?
jah staat op 13.5....
this trouwens een riv 1.06...
latest bios
en zelfs met vcore @ 1,85 en van het geheugen ook omhoog
this gewoon nie hoger dan 2,3 ghz te brande:S

[ Voor 32% gewijzigd door wvdburgt op 11-11-2003 01:18 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

• charrel

charrel

Cortisol4life..

MadMarky schreef op 09 november 2003 @ 21:40:
Dat koude start probleem ligt vaak aan de voeding, die kan dan niet meteen genoeg vermogen leveren.
Bij een a7n8x ligt het vaak niet aan de voeding, ligt aan het moederbord zelf. Deze kan vaak niet het juiste start voltage geven, vraag me niet waarom.
Ik had het ook met mijn laatste van drie a7n8x deluxe'n de voorgaande revisies bootten bij mij wel goed. Uitgerekend rev2.0 deed het niet :P
Enigste wat bij mij hielp was boardje voltmodden, zodat processor "hardware" matig het juiste voltage krijgt ipv via het bios.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan heb ik toch een lekker bordje hier. Mijn A7N8X rev2.0 heeft geen opstartproblemen, een lekker stabiele vcore(stel 1.85v in, schommelt dan tussen 1.88 en 1.90), en haalt unmodded iig de 225Mhz fsb. Ik kan m'n lol niet op :)

Inmiddels heb ik ook een A7N8X Deluxe (rev2.0) in een ander systeem zitten, maar deze heb ik nog niet echt overclocked. Draait iig ook zonder probs.

🖥️ | 🚗

Verwijderd

charrel schreef op 11 november 2003 @ 01:51:
[...]

Bij een a7n8x ligt het vaak niet aan de voeding, ligt aan het moederbord zelf. Deze kan vaak niet het juiste start voltage geven, vraag me niet waarom.
Ik had het ook met mijn laatste van drie a7n8x deluxe'n de voorgaande revisies bootten bij mij wel goed. Uitgerekend rev2.0 deed het niet :P
Enigste wat bij mij hielp was boardje voltmodden, zodat processor "hardware" matig het juiste voltage krijgt ipv via het bios.
he, beter, trouwens, kan je meer info over geven, eventueel pics? en beschrijving hoe je da gedaan heb. want in voltmodde ben ik n00b in. maar me board voltmodden doe ik zeker als dat de oplossing is. (kben zelf ook handig, alleen nog nooit gevoltmodded). en voordeel erbij met overclocken...

• StanTheMan
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:54:
[...]
he, beter, trouwens, kan je meer info over geven, eventueel pics? en beschrijving hoe je da gedaan heb. want in voltmodde ben ik n00b in. maar me board voltmodden doe ik zeker als dat de oplossing is. (kben zelf ook handig, alleen nog nooit gevoltmodded). en voordeel erbij met overclocken...
Jep, het ligt eraan dat de proc bij het opstarten niet het ingestelde voltage krijgt, ik had dit probleem ook.

Heb het zelf dus opgelost door in de socket een draadje te leggen tussen twee putjes, waardoor de cpu standaard op 1.80 v loopt, nu start hij dus wel op hogere snelheden op.

dit plaatje geeft 1.85v standaard, als je alleen de linker doet dan krijg je 1.65, alleen de rechter geeft 1.80

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/stanley.oei/pinout.jpg

Je kunt het beste een adertje pakken uit een stuk speakerdraad bv

ga nu nog een keer de fsb jumper omgooien en bios reset erbij (jumper reset is prima neem ik aan)

[ Voor 12% gewijzigd door StanTheMan op 11-11-2003 18:24 ]

• StanTheMan
en daarmee lukt het nog steeds niet om de 10 en 10,5 multipliers in te schakelen..

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nu heb je je processor onder handen genomen. Dat is dus niet echt het bord voltmodden, zoals wordt uitgelegd in het A7N8X ervaringen topic. Wat je gedaan hebt is in mijn ogen zelfs vrij zinloos, omdat je ook gewoon in de bios kunt instellen dat je proc standaard 1.8v of 1.85v krijgt :?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Heb mijn barton na cpu-voltmod nu op 12x217 draaien (fsb wil zonder vchipsetmod niet hoger) op a7n8x deluxe rev 2.0 bios 1006.

Zonder voltmod doet ie niet meer dan 2200MHz@1,65v, voltage verhogen naar 1,85 volt hielp ook niets, omdat -volgens mij- de winst teniet wordt gedaan door de extra warmeteontwikkeling. Het is net alsof de processor een "drempeltje overmoet".

Nu dus een core-spanning van 2,04 volt, hoger durf ik nu niet te gaan, na 1 verprutst moederbord, maar that's all in the game. ;)

Op mijn a7n8x non-de-luxe rev 1.04 bios 1004 deed de processor op waterkoeling bij 2,08 volt ook al 2450 MHz.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 22:01 ]

• StanTheMan
MadMarky schreef op 11 november 2003 @ 19:03:
Nu heb je je processor onder handen genomen. Dat is dus niet echt het bord voltmodden, zoals wordt uitgelegd in het A7N8X ervaringen topic. Wat je gedaan hebt is in mijn ogen zelfs vrij zinloos, omdat je ook gewoon in de bios kunt instellen dat je proc standaard 1.8v of 1.85v krijgt :?
snap ik. maar er werd gevraagd om de oplossing van het koude boot probleem, en daar is dit de oplossing voor.
bij sommige processors geeft de asus te laat pas de in het bios ingestelde waarde, waardoor het systeem op hogere snelheden niet boot, maar het wel op die snelheid doet als je in het bios save & exit kiest.

Niet zinloos dus

[ Voor 18% gewijzigd door StanTheMan op 11-11-2003 23:52 ]

Verwijderd

thankz dude, dit weekend die truuk uitproberen.

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 15:05

Infinchible

Woef!

Gisteren dit bordje ook maar gehaald, meteen gisteravond in me computer gezet.
Maar damn! wat een fijn bordje is dit zeg. Heb nu me mem en me cpu op 220 mhz FSB lopen, met alleen de vcore op 1.8, geen voltmod of wat dan ook.
Loopt tot op heden goed stabiel, temps zijn idle -> 35, 23.
Nu naar me werk, en vanavond nog ff stressen op dit bordje.
Zie beneden voor overige specs, alleen me moederbord is dus veranderd.
En me 2500+ loopt nu op 11*220 Mhz = 2425 Mhz volgens cpu-z.
Ram loopt nu ook stabiel op 220 FSB.

Edit: typo B)

[ Voor 3% gewijzigd door Infinchible op 14-11-2003 21:35 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste