[audioplayers]winamp vs. mediaplayer

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Continu zit ik te switchen tussen allerlei mp3players. Vroeger gebruikte ik altijd winamp maar ben destijds overgegaan op mediaplayer. Ik heb winamp 3.0 gebruikt maar dat werkte echt voor geen meter. Nu gebruik ik mediaplayer 9.0, maar sinds eergister ben ik winamp 2.90 gaan gebruiken.

Ik heb veel topics al doorgenomen:
goede audioplayer
WinAMP / Windows Media Player 7
Waarom altijd winamp
etc.

Maar wat zijn nu de voor- en nadelen van audioplayers en welke gebruiken jullie?
zelf merk ik niks qua geluid, winamp gebruikt wel veel minder cpu.
Mediaplayer reageert tenminste wel op mn audiotoetsen van toetsenbord :P en is alles in 1 (kan meteen filmpje kijken) en is mooi geintegreerd in je windoos.

wat vinden jullie de beste (meest gebruikersvriendelijke) audioplayers? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:45
Ikzelf gebruik of mijn standalone cd-speler :9 of winamp. Winamp vind ik zelf echt veel beter als mediaplayer.
Om de volgende redenen:

1 Kan worden aangestuurd vanaf winbar.
2 Kun je m3u playlisten mee openen, wat mij in mediaplayer niet lukt.
3 Ziet er veel beter uit.
4 Heeft minder idiote toepassingen, gaat niet bij iedere cd een cover downloaden e.d.
5 Neemt minder schermruimte in (Mediaplayer is associaal groot)

Zo, dat moest ik ff kwijt :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 05 april 2003 @ 13:48:
Kan worden aangestuurd vanaf winbar.
inderdaad dat is wel een hele handige optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 13:51:
[...]

inderdaad dat is wel een hele handige optie :P
Maar die mediatoetsen op je keyboard blijven natuurlijk makkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 21:41
precies wat xanderh zegt, en bij winamp heb je ook nog eens :P:9~:9 skins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
geez schreef op 05 april 2003 @ 14:00:
precies wat xanderh zegt, en bij winamp heb je ook nog eens :P:9~:9 skins...
Wat dat betreft vind ik mediaplayer beter mooier. Die skins van winamp zien er bijna allemaal hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 05 april 2003 @ 13:57:
[...]

Maar die mediatoetsen op je keyboard blijven natuurlijk makkelijker....
Soow bij mijn logitech keyboardje werken men sneltoetsen ook! no problemo, internet navigator keyboard btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 05 April 2003 @ 13:48:

1 Kan worden aangestuurd vanaf winbar.
2 Kun je m3u playlisten mee openen, wat mij in mediaplayer niet lukt.
3 Ziet er veel beter uit.
4 Heeft minder idiote toepassingen, gaat niet bij iedere cd een cover downloaden e.d.
5 Neemt minder schermruimte in (Mediaplayer is associaal groot)
OK, ik ga ff hierop corrigeren, zijnde een WMP lover

1 Kan worden aangestuurd vanaf winbar. -- Media player 9 kan vanaf je toetsenbord zonder extra software, en vanuit de taakbalk worden bestuurd
2 Kun je m3u playlisten mee openen, wat mij in mediaplayer niet lukt. -- worden bij de installatie er zelfs standaard aan gelinkt, waarna je ze gewoon tussen je playlists ziet. Ook leuk dat je meerdere playlists-in-playlists open kan hebben als een soort van tree, en het is tevens heel handig dat je je media library playlists ook kan saven als M3U
3 Ziet er veel beter uit. -- Dat is een kwestie van smaak. Er zijn voor media player tonnen skins te downloaden, en middels de winamp skin importen alleen nog maar meer, hier valt niks meer tegen in te brengen
4 Heeft minder idiote toepassingen, gaat niet bij iedere cd een cover downloaden e.d. -- handig toch? En natuurlijk kan je dat állemaal uitzetten
5 Neemt minder schermruimte in (Mediaplayer is associaal groot)Mensen met media player 9: klik eens rechts op je taakbalk, toolbars, vink Windows media player 9 aan. Keurig in de taakbalk, met je zelfingekleurde skin, en lekker klein. Daarnaast zijn er natuurlijk de miniatuur skin(s), die je desnoods always on top kan zetten, en natuurlijk anchor window uit

En nu mijn argumenten vóór WMP9:

1 Lekker snel
2 Lekker veel features
3 Leuke visualisations die het goed doen op de beamer
4 HEEL mooi geluid
5 Standaard dolby 5.1 ondersteuning in het WMP9 geluidsformaat
6 zéér flexibel qua video: Je hebt de codec, hij speelt het, en hij speelt ook DVD
7 Qua skinning véél veelzijdiger dan WinAmp
8 Ontzettend instelbaar
9 Qua grootte een zeer goed geluidsformaat wat qua kwaliteit niet onder doet (naar mijn mening nét iets beter zelfs) voor MP3, met een lagere bitrate
10 ZEER veel ingebouwde playlistformaten ondersteuning (overstap vanaf winamp hebben ze makkelijk gehouden)
11 Plugin support, er staan tonnen 3rd party plugins met weet-ik-veel wat voor features op uitkomen
12 Auto-update feature
13 Superieure geluidskwaliteit door net zoals winamp een equalizer, en SRS-W0W, wat vaak mooi klinkt.

anders nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 14:06:
[...]

OK, ik ga ff hierop corrigeren, zijnde een WMP lover
grrrmbl, grrrmbl. :)
Media player 9 kan vanaf je toetsenbord zonder extra software, en vanuit de taakbalk worden bestuurd
Ja, maar ik heb geen mediatoetsen op mijn toetsenbord, en dat ding in de taakbalk past niet bij mijn skin, en veranderd ook niet mee van kleur met de rest van mediaplayer.
worden bij de installatie er zelfs standaard aan gelinkt, waarna je ze gewoon tussen je playlists ziet. Ook leuk dat je meerdere playlists-in-playlists open kan hebben als een soort van tree, en het is tevens heel handig dat je je media library playlists ook kan saven als M3U
Ja, ik weet dat het in theorie kan, maar zoals ik al zei, bij mij werkt het niet.
Dat is een kwestie van smaak.
Ja, en smaken verschillen :P
Er zijn voor media player tonnen skins te downloaden, en middels de winamp skin importen alleen nog maar meer, hier valt niks meer tegen in te brengen
Jawel.
Als ik een programma download en installeer heb ik helemaal geen zin meer om allemaal skins te gaan zoeken en te installeren. Ik vind dat een programma er meteen mooi moet uitzien.
handig toch? En natuurlijk kan je dat állemaal uitzetten
Ja, idd, maar het gaat mij erom dat het standaard aanstaat. Als ik mijn PC opnieuw moet installeren heb ik helemaal geen zin om ook in al die honderden programma's die ik installeer alle opties moet gaan uitzetten.
Mensen met media player 9: klik eens rechts op je taakbalk, toolbars, vink Windows media player 9 aan. Keurig in de taakbalk, met je zelfingekleurde skin, en lekker klein. Daarnaast zijn er natuurlijk de miniatuur skin(s), die je desnoods always on top kan zetten, en natuurlijk anchor window uit
huh? Bij mij kleurt hij dus echt niet mee hoor, blijft altijd dat standaard grijsblauwe kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:06:
[...]

Superieure geluidskwaliteit door net zoals winamp een equalizer, en SRS-W0W, wat vaak mooi klinkt.
Eerlijk gezegd hoor ik helemaal geen verschil qua geluid... :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Voordelen:

WinAMP
------------------------------
-Snel

-Hoeft geen zware PC te zijn

-Ziet er gelikt uit

-Losse venstertjes

-Weinig schermvulling

-Weinig processor belasting

-Gemakkelijk playlisten maken

WMP
------------------------------

-Haalt de artiest/titel/cd van het internet

-5.1 support

Nadelen:

WinAMP
-----------------------------

-Menu's zijn ronduit KLOTE

-Als het het doet is het goed, gaat er is mis dan kan je het beter meteen oplossen

WMP
-----------------------------
-Sloom

-Veel Processor belasting

-bijna onmogelijk om een playlist te maken

-ziet er niet uit

-loopt onheroepelijk vast

Trek je conclusie maar.

[ Voor 12% gewijzigd door supreme tweaker op 05-04-2003 14:25 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat wel geinig is van winamp is die overloop tussen de nummers door, snelle fade-out en dan fade-in....klinkt erg slik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 14:06:
[...]

Ziet er veel beter uit. -- Dat is een kwestie van smaak. Er zijn voor media player tonnen skins te downloaden, en middels de winamp skin importen alleen nog maar meer, hier valt niks meer tegen in te brengen
skins, etc zuigen, gewoon simpel is veel handiger. Het gaat nl. niet om een kunstwerk maar een functioneel iets... maar dat is dus persoonlijk...
Heeft minder idiote toepassingen, gaat niet bij iedere cd een cover downloaden e.d. -- handig toch? En natuurlijk kan je dat állemaal uitzetten
handig? nix uitzetten, dat moet je aanzetten als je het wil...
Neemt minder schermruimte in (Mediaplayer is associaal groot)Mensen met media player 9: klik eens rechts op je taakbalk, toolbars, vink Windows media player 9 aan. Keurig in de taakbalk, met je zelfingekleurde skin, en lekker klein. Daarnaast zijn er natuurlijk de miniatuur skin(s), die je desnoods always on top kan zetten, en natuurlijk anchor window uit
moet je ook weer uitzetten...
En nu mijn argumenten vóór WMP9:
ehm... ok...
Lekker snel
sneller dan winamp, op een oudere compu?
Lekker veel features
Ken je die reclame van debitel, over die telefoon met die twee jongens op die stoel? Need i say more? Het is een programma om mp3's af te spelen. That's it
Leuke visualisations die het goed doen op de beamer
Geen beamer en geen tijd om naar visualisations te kijken...
may i remind you... het ging over mp3 players...
HEEL mooi geluid
Vertel me eens wat je anders hoort dan winamp??
Standaard dolby 5.1 ondersteuning in het WMP9 geluidsformaat
geen verstand van...
zéér flexibel qua video: Je hebt de codec, hij speelt het, en hij speelt ook DVD
al maakte die de lekkerste pizza, ik wil een mp3 speler...
Qua skinning véél veelzijdiger dan WinAmp
geef ik dus nix om...
Ontzettend instelbaar
dus na 3 uur kan je mp3'tjes luisteren zoals jij het wil, cool!
Qua grootte een zeer goed geluidsformaat wat qua kwaliteit niet onder doet (naar mijn mening nét iets beter zelfs) voor MP3, met een lagere bitrate
huh? het zit wel ingebakken in windows, dus helemaal eerlijk is de vergelijking in grootte van de applicatie niet...
ZEER veel ingebouwde playlistformaten ondersteuning (overstap vanaf winamp hebben ze makkelijk gehouden)
kan handig zijn als je het leuk vind...
Plugin support, er staan tonnen 3rd party plugins met weet-ik-veel wat voor features op uitkomen
een mp3 player hadden we het over heh?
Auto-update feature
altijd handig bij ms software...
Superieure geluidskwaliteit door net zoals winamp een equalizer, en SRS-W0W, wat vaak mooi klinkt.
net zoals...
anders nog iets?
ehm...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mod-break:

:? Ik nie snap nie. Het zal vast grappig zijn, maar probeer de volgende keer een wat meer serieuze, ontopic reactie ajb ;)
Dus: reactie verwijderd

[ Voor 52% gewijzigd door F_J_K op 05-04-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, zit nu ook WMP te proberen, maar is het onmogelijk om in de mode tussen compact en full screen mode alleen de playlist te tonen zonder visualization?

Dan houdt het bij mij al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Winamp. Waarom? Daarom:

Afbeeldingslocatie: http://spaceknarf.homeip.net/taskman.gif

En ja ik ben een MP3 aan het draaien :P

Voor mij moet een mp3 speler niets anders doen dan alles in een playlist gooien, en dan nummers draaien. En dat met een makkelijk bedienbare interface. (Zelfs als je skins gebruikt blijft Winamp2 makkelijk, júist omdat je niet alles kunt verplaatsen etc).

En verder is Winamp standaard ontzettend klein, maar met plugins kun je het zo uitgebreid maken als je wil :)

Mediaplayer vind ik een mooi voorbeeld van bloatware, maar dat schijnen mensen te willen tegenwoordig op hun Aldi-PC :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een oude versie van WinAmp met ingebouwde skin die ik meebrand op m'n MP3-CD's, waarom?

Sneller, lagere resources, geintregeerd op CD, geen schijfruimte gebruik, geen ingebouwde bloatware, werkt op de minste (486DX/P75) CPU's, geluid is zoals het hoort, playlist zonder gedoe, geen plugins/updates nodig, niets te installeren, geen DLL-hell.

Alle functionaliteit die ik nodig heb.

Bestandsgrootte: 296 KB (302652 bytes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is mijn meningen:

WINAMP: - WMP:

- snel, ja - ook maar niet met de oudere computers
- skins altijd dezelfde saaie - leuke skins, niet altijd dezelfde vormen
- geluid is goed en normaal - zeer goed geluid met vele opties
- visualties zijn ook goed - hetzelfde alleen vin ik WMP wat meer varieatie
- minimaale schijfruimte echt - groot maar je hebt dan ook alles en wat is nou 50MB op 40GB?
- klein maar kan ook groot - kan veel groter worden maar echt ook veel kleiner dan winamp
- speelt helaas geen video - deze wel en zelfs dvd waarom nou niet?

dus waarom nou geen WMP? als ik winamp weer zie zeg ik gatver
want het gaat bij mij dus ook om het uitzien!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 14:25

Houston3

ole

ik dacht laat ik eens wmp9 proberen ipv winamp om te zien of het goed werkt, ik load de mp3 map en tot mijn verbazing zijn uiteindelijk wel (!) 38 van de 2100 mp3s geload, wat handig
wmp gebruikt ook 8 mb geheugen :/ tegen 2,5 mb bij winamp
en daar zit je dan met een visualization die voor mij nutteloos is :X
verder maak ik niet echt gebruik van andere functies behalve mn toetsenbord knopjes die niet willen werken in wmp, ik denk dat ik dus toch maar bij winamp blijf, oh en het geluid is ook precies hetzelfde als bij winamp hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Probeer maar eens een map van een kleine 7000 mp3's te importeren. Winamp 2.81 doet het in een paar seconden. 2.9 waar ik nu mee draai, 15 minuten maar de library is dan ook geheel geimporteerd. WMP zowel 7, 8 als 9. CRASH.

Voor mij geen Windhoos Media Prut hoor om mp3's te spelen. Ik gebruik hem alleen voor filmpjes.

[ Voor 5% gewijzigd door SandsOfArrakis op 05-04-2003 18:25 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eigenlijk best simpel (voor mij dan he!!) :

WMP is uitgerust met DRM => Iets wat je niet wil hebben en als je niet weet wat he tis google dan ofzo effe ;)

WinAmp => Share je files met iedereen wat kan mij het schelen ik ben maar een mp3 speler(ik kan ook meer hoor....) en ik ben er alleen om je te helpen :P

WMP = Iets wat ik graag uit Windows wil zien verdwijnen, gelukkig doet de EU hier al iets aan ;) MOOI :)

WinAmp = Je mag ook andere proggies gebruiken wordt nergens mee standaard geleverd zo als het hoort :)

Voor Films gebruik je BSPlayer en voor DVD's Programma die je bij DVD speler krijgt of Videokaart of je very cheapo standalone DVD player die je bij de MediaMarkt heb gekocht en nog Regio Vrij is ook :P

Ook irri aan WMP : Alle sites wekren ermee omdat het in Windows zit meegebakken dus site met multimedia met Mozilla/Netscape bekijken kan je schudden :(

Conclusie : WinAmp ownt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nero, jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. DRM is iets wat je doodgewoon UIT kan zetten. Veel instellingen worden je trouwens al tijdens de install gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Ik gebruik nog altijd Winamp 2.90 en zal dat altijd blijven doen (zolang het freeware blijft O-))...

Waarom :?

1. 'tis geen Microcrap :7
2. De m3u-support, vele malen overzichtelijker...
3. De brede plugin-support
4. De brede skin-support

en ALS ik al WMP zou gebruiken daarvoor, dan zou ik 6.4 wel gebruiken, daarmee kan ik wel gewoon een m3u'tje openen, die speelt hij dan gewoon achter mekaar af, bovendien zijn die nieuwere WMP's (dus alles hoger dan 6.4 :P) veel en veel te uitgebreidt, lees zelfs dat WMP 9, zonder dat de meesten het in de gaten hebben, kijkt of de files die je ermee afspeelt, legaal zijn :Z

tot zover mijn anti-WMP betoog :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door NoBody op 05-04-2003 19:07 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 18:23:
Nero, jij weet duidelijk niet waar je het over hebt. DRM is iets wat je doodgewoon UIT kan zetten. Veel instellingen worden je trouwens al tijdens de install gevraagd.
Hierover alleen gelezen verder geen ervaring klopt ja :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Mijn stem gaat op voor Winamp.
- Skins enzo is gewoon onzin. Je zit toch niet naar je mp3speler te kijken als je aan het computeren bent? je zet muziek op, en gaat verder met je taken. Dat is de enige keer dat je naar je speler kijkt.
- Winamp vreet veeeel minder resources
- voor Winamp zijn talloze plugins te krijgen, terwijl er voor WMP geen MOER te vinden is... ja misschien een paar nutteloze visualisation dingen... er zijn érg veel open source plugins te krijgen voor winamp, terwijl WMP natuurlijk (M$ kennende) potdicht zit wat dat betreft.
Juist die open source dingen bieden kwaliteit.
- Het belangrijkste argument heb ik nog niet voorbij zien komen: open source projecten worden níet standaard ondersteund door WMP. Als je bijvoorbeeld ogg bestanden af wilt spelen (die vind ik een betere geluidskwaliteit hebben dan MP3) zul je eerst een direct show filter moeten installeren. Winamp ondersteunt dit out-of-the-box. En ondersteunt het het niet, dan zul je wel een open source (of GPL of wat dan ook, je begrijpt wat ik bedoel) pluginnetje voor kunnen vinden. Die pleurt dan vervolgens een bestandje in je Winamp map en je kunt het afspelen. Voor WMP zul je eerst een complete installatie uit moeten voeren, omdat het niet zon makkelijk plugingedoe (kan wel van pluginmanagement spreken) kent.

mijn laatste argument; de beste MP3 decoder (MAD) is beschikbaar als plugin voor Winamp, en niet voor WMP.

Winamp is gewoon het breedst ondersteund... alles draait om Winamp, het is van oudsher dé audioplayer en er is dan ook al een hele lange geschiedenis van ondersteuning. Die heb je bij WMP gewoonweg niet.

edit: en als je dan zo nodig een WMP wilt gebruiken, gebruik dan Windows Media Player Classic, dat is een verbeterde versie van 6.4, gebouwd door dezelfde makers als Virtual Dub.

[ Voor 6% gewijzigd door Buggle op 05-04-2003 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
WMP is alleen maar rommel. Het is dat het ingebakken zit (en niet zo'n klein beetje ook) in windows anders zou ik het er afdonderen en andere software gebruiken.
WMP staat bol van de bloatware.
- minimaale schijfruimte echt - groot maar je hebt dan ook alles en wat is nou 50MB op 40GB?
50mb is een beetje groot voor een MP3 speler of niet? als je kijkt naar winamp dat nog geen 2mb groot is dan weet ik het wel.

Ook op m'n cyrix 133mhz bakkie loopt winamp.
Nog nooit iets mis mee geweest en zelfs met de brakke geluidskaart die erin zit komt er nog fatsoenlijk geluid in.

Kijk overigens wel uit voor WinAMP 3. Dit is een en al bloatware maar daarover staat van alles in winamp 2 vs. winamp 3 topics

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

En dan hebben we Sonique nog... die kan wat mij betreft linea recta naar de prullenbak. 't ziet er leuk uit, maar daar is het ook mee gedaan. Als ik iets een slechte interface vind hebben is het dat programma wel. Mijn god, werkelijk verschrikkelijk. En het is nog zwaar voor je systeem ook... en zon quickstart, ik HAAT quickstarts.
Wat dat betreft is Realplayer ook verschrikkelijk. Dat heeft ook zon drukke, nutteloze vormgeving... bloated ook... en natuurlijk weer zon verschrikkelijke quickstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Buggle schreef op 05 April 2003 @ 19:50:
Mijn stem gaat op voor Winamp.
- Skins enzo is gewoon onzin. Je zit toch niet naar je mp3speler te kijken als je aan het computeren bent? je zet muziek op, en gaat verder met je taken. Dat is de enige keer dat je naar je speler kijkt.
ja inderdaad hier heb je een goed punt! :9
verder maak ik niet echt gebruik van andere functies behalve mn toetsenbord knopjes die niet willen werken in wmp, ik denk dat ik dus toch maar bij winamp blijf, oh en het geluid is ook precies hetzelfde als bij winamp hoor
werken je toetsenbordknopjes dan wel in winamp?
WINAMP: - WMP:

- snel, ja - ook maar niet met de oudere computers
- skins altijd dezelfde saaie - leuke skins, niet altijd dezelfde vormen
- geluid is goed en normaal - zeer goed geluid met vele opties
hoezo vin djij het geluid van wmp beter dan winamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Buggle schreef op 05 April 2003 @ 19:59:
en zon quickstart, ik HAAT quickstarts.
Ja, en die heeft Winamp nou net ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

XanderH schreef op 05 April 2003 @ 20:19:
[...]

Ja, en die heeft Winamp nou net ook :'(
maar die is makkelijk uit te zetten... dat is het mooie van Winamp; er wordt je niks opgedrongen en bij het merendeel van de andere spelers is dat wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Een sterk punt van WMP9 vind ik het automatisch monitoren van folders. Wanneer ik een MP3 toevoeg aan een directory met mijn MP3 zooi, importeert Media Player hem en plaatst hem in de libary (omdat ik dat wil). Ook wanneer ik een MP3 rename, kan ik hem nog steeds afspelen via de library, omdat die meteen is geupdate.

Ook kan je met Mediaplayer 9 gemakkelijk veel MP3-tags tegelijk aanpassen. Ok.. daar zijn ook tooltjes voor zoals Tag&Rename (die ik zelf altijd superveel gebruik), maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

lvmeijer schreef op 05 April 2003 @ 20:28:
Een sterk punt van WMP9 vind ik het automatisch monitoren van folders. Wanneer ik een MP3 toevoeg aan een directory met mijn MP3 zooi, importeert Media Player hem en plaatst hem in de libary (omdat ik dat wil). Ook wanneer ik een MP3 rename, kan ik hem nog steeds afspelen via de library, omdat die meteen is geupdate.

Ook kan je met Mediaplayer 9 gemakkelijk veel MP3-tags tegelijk aanpassen. Ok.. daar zijn ook tooltjes voor zoals Tag&Rename (die ik zelf altijd superveel gebruik), maar het kan wel.
vanaf versie 2.90 (kortgeleden uitgekomen) zit dit dus ook in winamp 2. Maar ook alleen maar als jij dat erin wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Buggle schreef op 05 April 2003 @ 20:35:
[...]

vanaf versie 2.90 (kortgeleden uitgekomen) zit dit dus ook in winamp 2. Maar ook alleen maar als jij dat erin wilt hebben.
En in versie 3?
Daar kan ik hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

geen id. versie drie zuigt big time... die is waarschijnlijk pas over iets van een jaar klaar voor massagebruik...

mijn pleiten voor winamp geldt dan ook alleen maar voor 2.x versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je kijkt naar winamp dat nog geen 2mb groot is dan weet ik het wel.
bij mij 296 KB (302652 bytes) compleet met skin, dus waarom ie bij jou 10x groter is...¿

MediaPlayer Classic is inderdaad een goede tip voor WiMP-verslaafden: http://vobsub.edensrising.com/mpc.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Buggle schreef op 05 April 2003 @ 20:39:
geen id. versie drie zuigt big time... die is waarschijnlijk pas over iets van een jaar klaar voor massagebruik...

mijn pleiten voor winamp geldt dan ook alleen maar voor 2.x versies.
Ehm, op www.winamp.com zie je overal versie 3, dus die lijkt mij wel klaar voor het grote gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

XanderH schreef op 05 april 2003 @ 21:28:
[...]

Ehm, op www.winamp.com zie je overal versie 3, dus die lijkt mij wel klaar voor het grote gebruik.
Ehm, kijk maar eens op classic.winamp.com zul je zien dat winamp 2.xx nog lang niet dood is hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
MST_Morpheus schreef op 05 April 2003 @ 21:44:
[...]

Ehm, kijk maar eens op classic.winamp.com zul je zien dat winamp 2.xx nog lang niet dood is hoor. :)
Ja, ok, maar waarom is 3 dan niet klaar voor "massagebruik"?

De massa gaat gewoon naar winamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 05 April 2003 @ 21:48:
[...]

Omdat ze veel testers nodig hebben voordat het klaar is voor massagebruik. :)

Kijk, voor de gemiddelde gebruiker is Winamp3 ook wel goed. Pas bij intensieve gebruik kom je tegen grote problemen aan en zou je dan beter Winamp2 kunnen gebruiken, maar de meeste nieuwe gebruikers hebben maar 100 mp3's en gebruiken geen andere skins, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 23:10:
[...]

Omdat ze veel testers nodig hebben voordat het klaar is voor massagebruik. :)

Kijk, voor de gemiddelde gebruiker is Winamp3 ook wel goed. Pas bij intensieve gebruik kom je tegen grote problemen aan en zou je dan beter Winamp2 kunnen gebruiken, maar de meeste nieuwe gebruikers hebben maar 100 mp3's en gebruiken geen andere skins, etc.
Ik vind persoonlijk winamp 3 veel beter.
In winamp 2 heb je voor zover ik weet geen freeform skins, en dat vind ik gewoon echt mooi. Bovendien werkt winamp 3 bij mij stabiel hoor, ook als ik eens 7000 MP3's in mijn lijst heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

XanderH schreef op 05 april 2003 @ 21:48:
[...]

hij bedoelt denk ik dat Winamp 3 nog "in de kinderschoenen" staat, ondanks het feit dat Nullsoft besloten heeft hem nu al op de hoofdpagina te zetten moet er nog veel aan getweaked worden wil je hem echt zo hebben dat mensen ook echt zeggen "ja dat is nou een fijne player, mp3, divx, xvid... alles kan :7 "... dat is nu nog LANG niet zo, dat weet Nullsoft ook en vandaar dus dat leuke rechterbovenhoekje met die leuke gele 2 erin op winamp.com :X

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Winamp 3 staat idd nog in de kinderkleuterschoenen. Bij mij crasht hij geregeld, is sloom en als ik een dir importeer in een playlist staan er bijv. ipv. een kleine 7000 er maar 1300 in of zo. klopt dus ook niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

MST_Morpheus schreef op 06 April 2003 @ 00:04:
Winamp 3 staat idd nog in de kinderkleuterschoenen. Bij mij crasht hij geregeld, is sloom en als ik een dir importeer in een playlist staan er bijv. ipv. een kleine 7000 er maar 1300 in of zo. klopt dus ook niet |:(
ik heb het vorige week ofzo voor de gein nog eens een kans gegeven...

mp3'tje importeren: kon die niet eens afspelen :D
en tsja wat heb je nu aan een mp3speler die geen mp3's kan afspelen Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.pieters6/pics/bonk.gif

[ Voor 14% gewijzigd door NoBody op 06-04-2003 00:48 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

PoweRoy

funky!

ik vind het vreemd dat ik bij vele zie staan over de skins :?
als je mp3's luister ga je dan uitbundig naar winamp/wmp kijken :? :D 7(8)7
meestal ga je surfen of iets anders, je ziet hem dan toch helemaal niet. wat maakt het dan uit of hij lelijk is :?

* PoweRoy blijft bij zijn wmp die erg weinig cpu inneemt :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb met winamp 3 altijd met wma-tjes dat ie een uur erover doet om naar een bepaalt deel in een bestand te skippen. Das echt belachelijk. En om je cache oid in te stellen is ook bagger. Ik wil installeren , event. een andere skin en mooi eq instellingen en gaan maar... maja..

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

PoweRoy schreef op 06 April 2003 @ 00:54:
ik vind het vreemd dat ik bij vele zie staan over de skins :?
als je mp3's luister ga je dan uitbundig naar winamp/wmp kijken :? :D 7(8)7
meestal ga je surfen of iets anders, je ziet hem dan toch helemaal niet. wat maakt het dan uit of hij lelijk is :?

* PoweRoy blijft bij zijn wmp die erg weinig cpu inneemt :)
Jawel, ik hem altijd op mijn 2e scherm staan, dus dan mag hij echt wel mooi uit zien hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij winamp is de geluidskwaliteit van de mp3 codec veel beter dan in windows media player.

Als je goed luistert dan worden de pieken in lage tonen vervormd in de windows media player en in winamp niet.

Ik heb dit getest op meerdere besturingssystemen en met verschillende windows media players, het verschil blijft hoorbaar.

Om dit te bewijzen heb ik "what u hear" opgenomen bij winamp en windows media player.

http://www.xs4all.nl/~hsikkes/verschil.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 05:22:
Bij winamp is de geluidskwaliteit van de mp3 codec veel beter dan in windows media player.

Als je goed luistert dan worden de pieken in lage tonen vervormd in de windows media player en in winamp niet.

Ik heb dit getest op meerdere besturingssystemen en met verschillende windows media players, het verschil blijft hoorbaar.

Om dit te bewijzen heb ik "what u hear" opgenomen bij winamp en windows media player.

http://www.xs4all.nl/~hsikkes/verschil.zip
00fly747 das wel een geinige test! ik hoor het verschil duidelijk! :P :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
ik gebruik nu winamp2.9 voor audio en DIVX, en wmp voor overige filmpjes (anders gaat mijn playlist in winamp steeds foetsie :))

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Hier ook een WMP9 gebruiker, ik gebruikte eerst ook winamp, maar sinds versie 9 ben ik helemaal gekapt met winamp.

Grootste voordeel van WMP vind ik de playlist, die is een stuk vriendelijker en uitgebreider dan die van winamp. En de optie om autmatisch complete albums de goede naam te geven is vrij handig.

Verder kunnen me skins niet zo veel schelen, ik heb hem zelf altijd geminimaliseerd (in de taakbalk, of gewoon naar de systray), overigens, de standaard skin van Winamp lijkt ook nergens op. SRS WOW effects gebruik ik alleen tijdens films, met muziek vind ik dat helemaal nergens naar klinken. Visualisations gaat meteen op 'Album art', en dat is weer een zorg minder :P. WMP gebruikt nu zeker wel 2% van mijn CPU, en als ik een mp3tje aan het luisteren ben dan doe ik toch niks waar die 2% erg belangrijk voor zijn.

WMP is bloated ja, van de 8 'menuopties' gebruik ik er zeker wel 1½. Dat alle opties standaard aan staan is jammer, maar winamp instellen kost me evenveel tijd als wmp. WMP is zeker niet 'de beste' mp3 speler, maar komt voor mij al een stuk dichter in de buurt dan winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp!

En dan wel v2, niet v3 ;)

Alleen al het feit dat je WMP 9 d.m.v. een paar knopjes 3 of 4 verschillende 'looks' kan geven denk ik: euh... maak gewoon één standaard look?

Anyway, de standaardskin van Winamp ziet er gewoon oud en vertrouwd uit, de vele plugins die er voor beschikbaar zijn maken het voor mij een programma wat standaard op elke PC met geluidskaart geïnstalleerd hoort te worden!

Een aantal plugins die ik zeer regelmatig gebruik:
- Pitchfork [langzamer / sneller afspelen van je mp3/streams/audiocds]
- Milkdrop [supervette visualizations waar WMP zeker niet aan kan tippen]
- MP3Cue [.cue bestanden gebruiken in Winamp, om zo bij lange mp3'z zoals een mixcd toch tussen de tracks te kunnen switchen]
- Resumer [het 'cassettebandjes' effect: bij het afsluiten van winamp onthoudt deze plugin waar je bent gebleven, de volgende keer dat je winamp weer aan zet gaat 'ie weer verder waar je de vorige keer bent gestopt]
- WinLIRC [voor het aansturen van m'n afstandsbediening: lekker op je luie reet in op bed liggen door je playlist ploegen en muziek luisteren]

En voor de rest: goeie ondersteuning voor livestreams, fatsoenlijke informatie over de kwaliteit van je MP3 bestand zonder dat dit allemaal achter vage menu's zit, makkelijke manier van playlists maken, sneltoetsen voor ongeveer alle functies van Winamp.

Ohja: wil een WMP-lover mij even uitleggen hoe je zonder muis toch binnen 5 seconden je hele HD in je playlist kan laden en hier een bepaald MP3tje uit kan zoeken? Ben daar eigelijk wel benieuwd naar... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoezo vin djij het geluid van wmp beter dan winamp?
omdat je met wmp van alles kan aanpassen tot je wensen en met winamp hebbie alleen maar een equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30
* danslo gebruikt mediaplayer sinds format C:\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:12

freddifish

schnappi !

FairFox schreef op 06 April 2003 @ 18:17:
* freddifish gebruikt mediaplayer sinds format C:\
te lui om even naar classic.winamp.com te surfen :?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winamp r0x0rz in mijn b0x0rz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30
freddifish schreef op 06 April 2003 @ 18:58:
[...]

te lui om even naar classic.winamp.com te surfen :?
Misschien wel/Misschien niet. maar M-Player bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timpie schreef op 06 April 2003 @ 17:40:
WMP gebruikt nu zeker wel 2% van mijn CPU, en als ik een mp3tje aan het luisteren ben dan doe ik toch niks waar die 2% erg belangrijk voor zijn.
Bij mij gebruikt winamp bijna geen cpu (soms 01), media player daarentegen presteert het om af en toe 28 van me cpu op te slokken met 10.000K aan memory (winamp 3.159K)
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:06:
[...]

omdat je met wmp van alles kan aanpassen tot je wensen en met winamp hebbie alleen maar een equalizer.
En daar hebben ze de plugins voor uitgevonden ;)

Ik draai zelf met de Dee2 plugin voor Winamp. Heeft al idioot veel presets, maar je kunt hem ook helemaal zelf instellen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 06 april 2003 @ 20:19:
[...]

En daar hebben ze de plugins voor uitgevonden ;)

Ik draai zelf met de Dee2 plugin voor Winamp. Heeft al idioot veel presets, maar je kunt hem ook helemaal zelf instellen. _/-\o_
jaja die moet je eerst opzoeken, uitproberen en dan zijn het ook maar beperkte functies want dan moet je hem eerst kopen maar bij wmp is dat gratis ook als je ze download en er zitten standaard al genoeg bij duzzz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 20:25:
[...]

jaja die moet je eerst opzoeken, uitproberen en dan zijn het ook maar beperkte functies want dan moet je hem eerst kopen maar bij wmp is dat gratis ook als je ze download en er zitten standaard al genoeg bij duzzz.
Veel plugins voor Winamp zijn ook gratis hoor. En de Dee2 plugin is nou niet zo duur om aan te schaffen. Maar goed, hij bent een WMPer en ik een Winamper. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:59:
winamp r0x0rz in mijn b0x0rz!
FairFox schreef op 06 April 2003 @ 18:17:
* blackd gebruikt mediaplayer sinds format C:\
onderbouwing?

[ Voor 36% gewijzigd door blackd op 06-04-2003 20:54 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Allereerst wil ik even kwijt dat het fout is om Winamp2 te vergelijken met WMP9 op CPU/RAM usage. Computers worden nu eenmaal steeds sneller en dus ontwikkelen ook audioplayers mee. Keuze aan de gebruiker of deze ook meegaat in de ontwikkeling van mediaplayers. Vergelijk hiervoor dus spelers van dezelfde generatie.....in dit geval dus Winamp3 en WMP9

Gebruik zelf op het moment WMP9, maar ben ook nogal eens geswitched tussen Winamp2.x, Winamp3.x en WMP9. Wat geluidskwaliteit betreft hoor ik geen verschil tussen deze players.

Winamp 2.x viel voor mij snel af omdat hem niet echt mooi vind, niet echt meer van deze tijd. Functioneel is hij erg goed.

Winamp 3 vind ik qua uiterlijk erg goed, mooie skins. Zitten alleen nog wat bugs in het gebruik van deze player. Crossfade leuke standaardfeature.

Bij WMP9 vind ik de medialibrary erg makkelijk en uitgebreid. Skins zijn redelijk. Verder vind ik het makkelijk dat de speler flink groot is voor het overzicht, heb je hem even niet nodig dan minimaliseer je hem en heb je de player in de taskbar van windows. Ook deze player heeft een goede crossfade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EmilneM schreef op 06 april 2003 @ 21:45:
Allereerst wil ik even kwijt dat het fout is om Winamp2 te vergelijken met WMP9 op CPU/RAM usage. Computers worden nu eenmaal steeds sneller en dus ontwikkelen ook audioplayers mee. Keuze aan de gebruiker of deze ook meegaat in de ontwikkeling van mediaplayers. Vergelijk hiervoor dus spelers van dezelfde generatie.....in dit geval dus Winamp3 en WMP9
Maar waarom meegaan met de ontwikkeling als eigenlijk de kwaliteit van het geluid hetzelfde blijft (en dat juist tegen een kleine cpu belasting)? Je gebruikt het alleen voor het geluid en voor de rest ga je verder met computeren, dus waarom dan kiezen voor iets wat alleen maar een vertraging van je pc oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:47:
*knip*
Ohja: wil een WMP-lover mij even uitleggen hoe je zonder muis toch binnen 5 seconden je hele HD in je playlist kan laden en hier een bepaald MP3tje uit kan zoeken? Ben daar eigelijk wel benieuwd naar... 8)
Nog steeds niks gehoord. Kom op, WMP users! :D

FYI: Winamp heeft -als ik me niet vergis- sinds v.2.81 ook een ingebouwde cross-fader optie.

En over het vergelijken: waarom zou je altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben? Feit is dat je bij de website van Winamp NIET wordt opgedragen om hun nieuwste versie te gebruiken, en je bij MS dit bijna door de strot wordt geschoven. Om een voorbeeld te noemen: de nieuwste WMP 9 codecs [jaja, apart te downloaden], weigeren zichzelf te installeren als jij niet eerst WMP9 hebt geïnstalleerd.
Bij Winamp heb je zowel de keus uit versie 2 en 3, en het voordeel van zijn opbouw is dat je de verschillende modules [in_mp3.dll, out_ds.dll etc. etc.] van de verschillende versies ook kan combineren. Zoiets heb ik in WMP9 ook nog niet gezien, maar het zal er ongetwijfeld wel zijn [of niet?].

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 21:58 . Reden: enter toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

alleen winamp heeft de dansende black & white beer volgens mij :D

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freddifish schreef op 06 April 2003 @ 22:37:
alleen winamp heeft de dansende black & white beer volgens mij :D
en dat is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winamp Rules voor ikke 8) , Ben 3 (build #488) aan het uitproberen en bevalt tot nu toe goed, had alleen ff problemen met de multimedia toesten van mij Keyboard (MS Internet Keyboard Pro) die niet allemaal werkte totdat ik een goede plugin ( http://www.winamp.com/com....jhtml?componentId=125680 ) vond.
Ik hoor wel eens wat van vastlopers maar daar heb ik (nog) geen last van.
Dus op dit moment is en blijft het Winamp _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Winamp 2.90 all the way _/-\o_
Ik gebruik afwisselend 2 plugins: Dee2 en Izotope Ozone.

Beiden heb ik keurig geregistreerd (dus gekocht :) ) en zijn beiden erg flexibel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WINAMP IS GWN DE SHIT DUDE!! serieus!!!
Windows media player duurt alleen maar langer om te laden, zitte veel meer dinge bij die je nie hoeft enzo!!
winamp 2x is gwn FIJNSTE PLAYER OOIT!! vooral als je de enhancer plugin download.
en je kan zo zoeken met J of F3 wat echt fijnste is wat er is want ja ik heb meer dan 2500 liedjes in me lijst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyz ik gebruik ook winamp zeer goed:P:P maare bijv Pitchfork als ik die zoek dan vindt ie niks bij winamp op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:38
eigenlijk is het heel simpel:

oke kwaliteit geluid blalba zelfde

winamp voor/nadelen
+ Geen irritante licentietroep
+ Minder geheugen

Het microsoft mediaplayer proggie valt ook altijd wel te tweaken maar geeft mij persoonlijk en ook vele anderen een minder gevoel.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 20-09 08:56
Ik gebruik voor mp3's Winamp 3. Het maakt me niks uit dat het meer geheugen gebruikt, ik gebruikte hiervoor altijd Winamp 2.xx en sinds 3 uit is die. De skins (ik gebruik MMD3) ogen ook wat beter. Je ziet een mp3-player natuurlijk niet de hele tijd, maar je hebt toch ook wel een mooie wallpaper op je desktop terwijl je die ook nooit bijna ziet...
WMP gebruik ik alleen voor films, ik ben met mp3's gewoon gewend aan Winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 13:04
Ik gebruik Winamp 3. Waarom :? Omdat ik hem mooier vindt dan 2. Sorry maar mijn oog wil ook wat. Ik koop een spel ook deels op de grafische kwaliteit. Winamp 3 veel geheugenverbruik :? Nou en, ik heb 1GB aan geheugen, lig er niet wakker van.

Ik moet wel zeggen dat een aantal anti-WMP posts hier niet pro-Winamp zijn maar puur anti-MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Kaap schreef op 22 april 2003 @ 07:05:
Ik gebruik Winamp 3. Waarom :? Omdat ik hem mooier vindt dan 2. Sorry maar mijn oog wil ook wat. Ik koop een spel ook deels op de grafische kwaliteit. Winamp 3 veel geheugenverbruik :? Nou en, ik heb 1GB aan geheugen, lig er niet wakker van.
Mm.. dus jij hebt telkens Winamp ontop staan om te zien hoe mooi hij eruit ziet?

Ik heb gewoon Winamp 2.81 met de standaard skin. Werkt snel, is stabiel en heeft de functies die ik nodig heb. :Y)

Mediaplayer gebruik ik sowieso niet voor MP3 (Media player 6.4 rules *D)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

mocht je geen interesse hebben in het uiterlijk van een player maar geluidskwaliteit belangrijker is (want daar zweert men op) kun je eens foobar2000 proberen als alternatiev voor winamp en wmp.

als je wmp troep vindt moet je bijna wa3 ook zooi vinden. t zijn beide geen players voor wat oudere compies.

[ Voor 25% gewijzigd door PipoDeClown op 22-04-2003 07:25 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

PipoDeClown schreef op 22 april 2003 @ 07:20:
mocht je geen interesse hebben in het uiterlijk van een player maar geluidskwaliteit belangrijker is (want daar zweert men op) kun je eens foobar2000 proberen als alternatiev voor winamp en wmp.

als je wmp troep vindt moet je bijna wa3 ook zooi vinden. t zijn beide geen players voor wat oudere compies.
Ik merk eigenlijk nooit zoveel verschil qua geluidskwaliteit? Ik heb slechts Winamp en WMP geprobeerd (WMP in de tijd dat ik XP draaide :+).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 21:16

ThaHandy

Discovery Channel

BrEeZeR schreef op 22 april 2003 @ 07:18:
[...]

Mediaplayer gebruik ik sowieso niet voor MP3 (Media player 6.4 rules *D)
6.4 is snel en met de wmp 8 en 9 codecs = _/-\o_ _/-\o_
meer heb je toch niet nodig :?

enne winamp 2.x hier ff mp3tje starten en op de achtergrond gooien :Z
(waarvoor hebbie skins voor dan? )

[ Voor 31% gewijzigd door ThaHandy op 22-04-2003 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridcully
  • Laatst online: 05-09 09:02
Ik heb ook heel lang WMP gebruikt (6.4) maar sinds de laatste format gebruik ik nu ook Winamp (2.9nogwat d8 ik) en ik vind dit toch wat handiger, dit omdat hij lekker klein is en aan m'n taakbalk kleeft, en omdat ie snel is en geen gedoe eromheen is, gewoon een balkje met play stop etc.

de latere wmp versies (7 en daarboven) vind ik wat minder goed, al die functies die je niet vaak gebruikt kunnen dan wel geen kwaad, maar hij is wel een stuk trager dan 6.4, en dat wil ik weer niet in een MP3 speler, gewoon snel een MP3'tje spelen gaat lekker makkelijk met winamp en enige wat ik zie is een icoontje en een klein balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik sinds enige tijd naar tevredenheid foobar2000.

Foobar2000 is een zeer compacte audiospeler die prat gaat op het lage geheugengebruik en CPU-gebruik. Foobar gebruikt een 64 bit floating point decoder in tegenstelling tot WinAMP die het moet stellen met een 16 bit decoder. Foobar2000 kan dithering toepassen met noise shaping, triangular shape, en low order filter. De vraag is natuurlijk of je dit allemaal nog kan horen, maar foobar2000 heeft alleszins een zeer geavanceerde decoder.

Foobar2000 speelt audioformaten als cd-da, wav, mp3, ogg, flac, mpc, ape,... en kan middels plugins uitgebreid worden. Natuurlijk is de player nog relatief jong zodat het aanbod plugins eerder nog beperkt is. Dat geldt overigens ook voor de player zelf die nog in volle ontwikkeling is en het voorlopig moet stellen zonder bepaalde interessante opties. Bepaalde andere opties vind je dan weer in geen enkele andere mediaplayer...

Foobar2000 heeft een ingebouwde Replaygain module. Dit is een erg handige module om het geluidsniveau te normalizeren op een gestandardiseerde manier.

Foobar2000 ondersteunt tag formaten als ID3 en APE. Opmerkelijk is het bewust achterwege laten van de ID3v2 tags omdat deze buggy, slecht ontworpen en veel te bloated zijn. Voor de weergave van lange namen moet je dus de momenteel nog wat onbekende maar superieure APEv2 tags gebruiken (er zijn handige conversie-tools om de ID3v2 tag van bestaande MP3s om te zetten naar APEv2). Omdat de meeste andere players nog geen APEv2 ondersteunen kun je dus best de ID3v1 tag laten staan. Sommigen opteren zelfs voor zowel een ID3v2 tag als een APEv2 tag in 1 file (wat probleemloos gaat).
Inmiddels is er ook een plugin beschikbaar die ID3v2 kan uitlezen.

Foobar2000 is extreem configureerbaar. Voor de weergave van de playlist alleen al is er een complete scriptingtaal voorzien zodat je de weergeve exact kan aanpassen naar je wensen. Grafische fantasietjes zoals skins zul je tevergeefs zoeken in foobar2000. Foobar2000 is gebaseerd op het 'no bullshit' principe. Waarschijnlijk zal in een later stadia de mogelijkheid worden voorzien om middels een plugin een skin te gebruiken, maar verwacht zulks maar niet te vroeg.

Visualisaties zijn ook totaal onbestaande in foobar2000. Tenslotte, een audioplayer dient om naar te luisteren. Niet om naar te kijken.

Foobar2000 ondersteunt standaard album lists (oa CUE+WAV/MP3) en heeft een ingebouwde zeer krachtige mass tagger en renamer welke zelfs scripting ondersteunt. En dat alles in slechts enkele honderden kilobytes!

Net als WinAMP is foobar2000 voorzien van een diskwriter plugin, maar in tegenstelling tot die van WinAMP kan de diskwriter plugin van foobar niet alleen naar WAV streamen, maar ook naar alle andere formaten. Snel even je APE files omzetten naar MP3 voor op je portable? Met foobar2000 is het geen moeite.

Een ontbrekend iets in foobar2000 is een crossfader plugin. Ook de ontwikkelaar mist deze en dus zullen we deze ergens in een toekomstige versie wel kunnen verwachten.

De user community is zeer actief en de ontwikkelaar gaat makkelijk in op (realistische) wensen van de gebruikers. Mis je een feature in foobar2000, stel het dan voor en de kans is groot dat de volgende versie voorzien is van je feature.

Een van de punten waar de WinAMP-gebruikers over struikelen bij foobar2000 is dat het (voorlopig) geen 'compact' mode heeft. Je kan het venster wel resizen naar wens, maar zo compact als WinAMP krijg je hem nooit. Dat is bij foobar2000 echter ook niet nodig. Sommige foobar playlist configuraties zijn schermvullend - andere zeer geminimaliseerd. Het punt is dat een audio player 99% van de tijd geminimaliseerd is naar de tray of systemtray. Als je werkt op je PC dan heb je de desktopruimte nodig en hoeft daar geen player te staan, ongeacht hoe klein ie is. Dankzij de global hotkeys (welke net als de gewone hotkeys volledig vrij te configureren zijn) kun je foobar volledig bedienen zonder dat foobar2000 op de voorgrond hoeft te zijn.

Als laatste nog eventjes een screenshot van foobar2000 hier in actie (Windows XP):

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/foobar2000.png

Zoals je ziet, erg sober... Maar foobar2000 staat toch vrijwel steeds geminimaliseerd in de tray, dus waarom zouden er leuke graphics in moeten?

Enkele andere foobar2000's van mensen op Hydrogen Audio (klik voor volledige grootte):

Afbeeldingslocatie: http://www.olani.com/nexus/0623win.png Afbeeldingslocatie: http://brokenliquid.student.utwente.nl/~mafioso/foobar2000_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.apehaus.com/ss/foo3.png Afbeeldingslocatie: http://www.redrival.com/fnord/foobar.png

Kortom, mensen die niet houden van bloated en skinned software, niet vies zijn van wat configureerwerk en voor wie kwaliteit en performance bovenaan het lijstje staat is foobar2000 de ultieme player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 19-09 15:31
Ziet eruit als een leuke mp3-speler, ga 'm zeker even proberen :)

P.s. ben je van foobar pr.? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
LiToKi schreef op 22 April 2003 @ 13:58:
P.s. ben je van foobar pr.? :+
Hehe, nee. Maar als ik iets goed vind kan ik er nogal enthousiast over vertellen :)

Anyway, foobar2000 is zeker niet weggelegd voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 16:26:
Ik gebruik Winamp. Waarom? Daarom:
Afbeeldingslocatie: http://spaceknarf.homeip.net/taskman.gif
:o :P

Ik gebruik Winamp 3. Waarom? Daarom:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/pics/winamp3.png

Ik heb nu zoveel ram, eindelijk programma's die het ook een beetje gebruiken :Y)

Maar serieus, ik heb altijd al winamp 2 gebruikt, omdat het gewoon simpel, doch goed en zeer stabiel werkt, en omdat het altijd 1 van de meest bekende mediaspelers is.

WMP gebruik ik niet, omdat ik het er niet mooi uit vind zien, en omdat er wat mij betreft veel te veel onzinnige opties inzitten.

Nu gebruik ik winamp 3. Ik weet dat iedereen daartegen is, omdat het log en groot is enzo, maar ik vind het ook weer prettig werken. Gebruik de corner-amp-skin (icm met de winamp 3 FINAL ja :) ), en verder werken de playlisten ook gewoon goed. Hij speelt met een goeie kwaliteit af, crossfade functie werkt prettig, en er zijn een aantal goede plugins (shoutcast list, explorer playlist, ga zo maar door).

Hij heeft alles in zich zitten wat ik in een mediaspeler wil zien, dus vandaar gebruik ik nu winamp 3. Het klopt dat ie wat veel geheugen gebruikt, maar daar stoor ik me absoluut niet aan, omdat ik toch zat geheugen heb :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 19:39
wat zevert iedereen toch over dat zijn mp3 speler ook divx of vcd of wat de neuk dan ook kan afspelen?
ik heb een mp3 speler(winamp 2.8) voor mijn mp3's
voor mijn divx/xvid gebruik ik Gdivx en voor vcd/svcd/dvd gebruik ik powerdvd

allen werken ze uitstekend, waarom zou je dat allemaal in 1 programma gooien? wordt alleen maar onoverzichtelijker en er is een flink grotere kans op bugs

oh en er zijn idd mensen met 2 schermen(hier ook) dus dan is een mooie skin(ituned :9~) ook wel leuk :)
maargoed wat vaak met die wmp/winamp3 skins is is dat al die knoppen verplaatst worden, die knoppen in winamp2 zijn echt niet zo simpel geplaatst omdat het lelijk is hoor, maar omdat het _functioneel_ is, en daar gaat het om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Leuk proggie dat foobar zeg! Neemt slechts 1,6 MB geheugen _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Dennahz op 22-04-2003 15:36 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:48

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik gebruik sinds kort WMP 9 en die bevalt me heel erg goed. Het opstarten gaat een stuk sneller dan Winamp 3 en ik vind de media library iets overzichtelijker. Winamp 2 gebruik ik niet meer, omdat er er geen goede Media Library in zit. Ik heb een tijdje MexP gehad, dat werkte perfect, maar op een gegeven moment moest ik ervoor gaan betalen.

Toen ben ik Winamp 3 gaan gebruiken. Dat werkte perfect, totdat ik erachter kwam dat Winamp 3 ervoor zorgde dat mijn rechterbox de helft van het volume had van de linkerbox. (lag niet aan de balans, die stond gewoon goed :)) Dus ben ik overgestapt naar WMP 9.

Nadelen van WMP 9 vind ik wel:
- geen mp3pro ondersteuning
- behoorlijk lomp en ik heb nog geen handige skin kunnen vinden.

Het grote voordeel, wanneer je WMP 9 minimaliseert is dan wel weer dat er een control balkje op de taakbalk komt te staan :)

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
BrEeZeR schreef op 22 april 2003 @ 15:36:
Leuk proggie dat foobar zeg! Neemt slechts 1,6 MB geheugen _/-\o_
Dat kan wel meer worden als je met grote playlists en meerdere plugins werkt. Maar staar je niet blind op de waarden die Windows Task Manager geeft. Task Manager toont enkel de Working Set van het geheugen. Applicaties kunnen dus véél meer geheugen gebruiken dan Task Manager weergeeft.

Als je het werkelijke gebruik wil weten kun je een programma als TaskInfo of FAR Manager gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Ik gebruik Winamp 2 want WMP heeft baggergeluid in vergelijking, als je de goeie plugins gebruikt kun je het geluid supervet maken in winamp.
Ik gebruik als DSP/Effect in winamp de plugin Enhancer, als ik nu iets in WMP draai lijkt het een slappe shitsound, maar in m'n winamp is het keivet.
En het slaat nergens op om te zeggen dat er meer variatie zit in de visualizations bij WMP, ik vind ze keilelijk zo blur ook en bij winamp kun je er honderden op de site vinden die er teringstrak uitzien!
Winamp gebruikt weinig geheugen en cpu load en idd ik speel ook games terwijl winamp m'n favo muziek speelt (trance, duhh :)) en met WMP kun je ook niet shoutcast draaien, het interface is veels te groot en het heeft functies die ik juist NIET wil. Het is dan wel zo dat je mini-skins kan downloaden voor WMP, maar ik heb daar allemaal geen zin in om de goeie te zoeken die ik fijn vind. En de interface van winamp blijft toch altijd roeleren als het gaat om praktischiteit (het is geen goed Nederlands volgens mij, maar je begrijpt wat ik bedoel). Het is dan misschien wat minder mooi maar ik heb toch bijna altijd minimized staan dus WHO CARES.
En dat WMP video afdraait is ook een fuckargument, want het ging hier om mp3 en dan nog is iets, ik gebruik geen WMP voor video af te draaien, want ik vind ook dat ronduit slecht als ik het met Radlight Player vergelijk (www.radlight.com), radlight player speelt tenminste alles (behalve quicktime movies) en in WMP kan ik geen subtitles loaden, alleen dat SRS WoW is wel leuk, maar dat boeit me ook niet veel, want in die andere player heb je ook zoiets.
Ik vind WMP gewoon ronduit slecht, maar dat is logisch, een microsoft product; dus veel functies waar je niets aan hebt en instabiliteit, in dit geval ook nog is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Da-WiZZy0n schreef op 04 May 2003 @ 20:17:
Ik vind WMP gewoon ronduit slecht, maar dat is logisch, een microsoft product; dus veel functies waar je niets aan hebt en instabiliteit, in dit geval ook nog is traag.
Maar ondertussen gebruik je wel Microsoft Windows XP als besturingssysteem...
Ik gebruik Winamp 2 want WMP heeft baggergeluid in vergelijking, als je de goeie plugins gebruikt kun je het geluid supervet maken in winamp.
Ik gebruik als DSP/Effect in winamp de plugin Enhancer, als ik nu iets in WMP draai lijkt het een slappe shitsound, maar in m'n winamp is het keivet.
Baggergeluid? Je gaat met je DSP plugins het geluid van WinAMP helemaal vervormen - wat je blijkbaar 'supervet' vindt, maar het onvervormde getrouwe geluid dat door WMP gegeven wordt vind je een 'shitsound'? Als je al DSP's nodig hebt om het geluid ietwat goed te laten klinken moet je je misschien eens wat vragen gaan stellen bij je geluidsinstallatie?

Niet dat ik WMP wil verdedigen als zijnde een goede mediaplayer, want in mijn opinie trekt WMP eveneens op geen <voeg_lelijk_woord_in>, maar je argumenten zijn toch wel erg licht.

Enneh... Radlight? Dat is toch die mediaplayer die spyware op je PC zet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
SatCP schreef op 04 May 2003 @ 20:51:
[...]
Maar ondertussen gebruik je wel Microsoft Windows XP als besturingssysteem...
[...]
Baggergeluid? Je gaat met je DSP plugins het geluid van WinAMP helemaal vervormen - wat je blijkbaar 'supervet' vindt, maar het onvervormde getrouwe geluid dat door WMP gegeven wordt vind je een 'shitsound'? Als je al DSP's nodig hebt om het geluid ietwat goed te laten klinken moet je je misschien eens wat vragen gaan stellen bij je geluidsinstallatie?

Niet dat ik WMP wil verdedigen als zijnde een goede mediaplayer, want in mijn opinie trekt WMP eveneens op geen <voeg_lelijk_woord_in>, maar je argumenten zijn toch wel erg licht.

Enneh... Radlight? Dat is toch die mediaplayer die spyware op je PC zet? :)
Ten eerste, ik draai idd Win XP, want met geen ander besturingssysteem heb je zoveel support voor games en andere software, das jammer anders had ik al een andere gehad.

Ten 2e, ik "vervorm" het geluid niet, ik verbeter het en het heeft niks te maken met of je een slechte geluidsinstallatie hebt of niet, want het verbeterd het gewoon ik zeg niet dat het geluid slecht is zonder de DSP, alleen als je er aan gewend ben klinkt het soft zonder die DSP. En het geluid wat uit WMP komt is idd shitsound als ik het vergelijk met winamp (zonder dsp ook!).

Het slaat dus nergens op om het op m'n installatie te geven, want ik gebruik ook een peperdure Sennheiser koptelefoon, dus daar zal het niet aan liggen :) en nee ook m'n geluidskaart niet keb hier een Audigy.

En nee, in Radlight zit geen spyware, iig niet in die versie die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:S Bij Foobaar 2000 hoor ik geen bas.
Verder is die wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 19:40:
:S Bij Foobaar 2000 hoor ik geen bas.
Verder is die wel goed
Zit daar geen equalizer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 06 mei 2003 @ 19:50:
[...]

Zit daar geen equalizer in?
Wel maar ook metd at doet die het niet, je hoort het wel maar niet zo goed als bij WMP of WINAMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Het regelbereik van de foobar2000 equalizer is relatief klein omdat je anders makkelijk (lees vrijwel steeds) clipping krijgt. Bij WinAMP en WMP clipt het geluid erg snel als je de bass een eindje omhoog zet.

Foobar2000 is ontworpen om de muziek te laten klinken zoals het hoort - met zo weinig mogelijk vervorming. Niet om deze te verneuken met allerlei 'sound enhancers'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook nog die MusicMatch Jukebox gebruiken? Ik vind het handiger met playlists omgaan. En zeker nu mn windows media player een foutmelding geeft heb ik weinig alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:40:
Zijn er ook nog die MusicMatch Jukebox gebruiken? Ik vind het handiger met playlists omgaan. En zeker nu mn windows media player een foutmelding geeft heb ik weinig alternatief
Uhm, ik welk opzicht vind je de playlists van Jukebox handiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 06 May 2003 @ 20:43:
[...]

Uhm, ik welk opzicht vind je de playlists van Jukebox handiger?
AutoDJ vind ik wel een leuke functie. Op de een of andere manier vind ik Winamp wat 'goedkoop' overkomen... Ik weet niet wat het is. Ook staat het menu van winamp met niet bepaald aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 20:45:
[...]

AutoDJ vind ik wel een leuke functie. Op de een of andere manier vind ik Winamp wat 'goedkoop' overkomen... Ik weet niet wat het is. Ook staat het menu van winamp met niet bepaald aan.
Winamp is ook gratis :+

Maar dat AutoDJ, wat doet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:07
Ik heb eens foobar2000, winamp 2.91, Windows Media Player 8 en ACDSee 4 (ja, kan ook mp3's afspelen, gebruik het zelf nooit :+).

Ik heb de equalizer (in WMP de equalizer én SRS WoW) en visualisaties (alleen in WinAmp vergeten de spectrum analyzer uit te zetten) en getest met een geminimaliseerde speler. Tevens hebben ze bijna allemaal een playlist van 757 nummers gehad (ACDSee natuurlijk niet). Ook hebben ze allemaal hetzelfde nummer gespeeld

De resultaten qua geheugengebruik en processorgebruik staan hieronder.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/mp31.gif

Dit is natuurlijk een statisch plaatje. Tijdens het liedje schommelde het CPU- gebruik.
foobar2000: 0% - 6% (meestal 1% - 3%)
WinAmp 2.91 0% - 3%
Windows Media Player 8: 17% - 25%
ACDSee 4 62% - 94%

Specs van zijn oude bakkie zijn te vinden in m'n sig.

[ Voor 33% gewijzigd door Jaap-Jan op 07-05-2003 19:50 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Je hebt de resampler aanstaan in foobar2000 (standaard), misschien gebruik je de verkeerde output mode en mogelijk heb je de KX drivers. Anders kom je nooit aan zo'n processorgebruik.

Als je de KX drivers gebruikt, sluit dan eens de KX mixer (het icoon moet uit de tray weg zijn). Dat gaat ook enorm schelen in CPU gebruik. De KX mixer schijnt foobar2000's processor gebruik de hoogte in te duwen. De juiste reden daarvan (die overigens bij de KX mixer ligt) vind je op het foobar2000 forum. Hier het verschil tussen het spelen met foobar2000 zonder en mét de KX mixer:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/foobar2000-04.png

Bovenste figuur is zonder de KX mixer. De kleine piekjes af en toe zijn van Opera en Windows Explorer. Foobar2000 verbruikte steevast 0%. De onderste grafiek toont het processorgebruik met de KX mixer actief. Foobar2000 neemt nu tot 40% CPU-kracht. Dit is echter eigen aan de KX drivers. Daar valt niets aan te doen...

Als je de resampler uitzet en de juiste output mode voor je geluidskaart gebruikt (zie foobar2000 forum) dan kom je nooit boven de 0-1% uit. Normaal gebruiken WinAMP (2) en foobar2000 vrijwel evenveel resources.

De resampler is nochtans wel een zeer knappe DSP. SB Live en Audigy kaarten resamplen intern alles naar 48 kHz terwijl de meeste muziek net 44.1 kHz is. Jammer genoeg is de hardware resampler van de Creative kaarten maar vrij povertjes van kwaliteit. Door foobar2000's software resampler te gebruiken, wordt een veel beter resample-algoritme gebruikt wat de geluidskwaliteit natuurlijk ten goede komt. Noch WinAMP, noch WMP passen dit toe. De resampler gaat natuurlijk wel met wat CPU-kracht lopen. Maar op een ietwat snelle PC zou foobar2000 zelfs met resampler niet boven 1-2% mogen komen. Als je andere DSPs laadt kan dit natuurlijk variëren.

Heb eventjes een screenshotje genomen van foobar2000 en taskmanager op mijn systeem:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/foobar2000-03.png

Dit is met een playlist van enkele duizenden nummers, Replay Gain (track) ingeschakeld, Attenuator DSP, Advanced Limiter DSP, Resampler DSP (fast), 16 bit fixed point (SB Live is maar 16-bit), triangular dithering, strong ATH noise shaping en DirectSound output streaming. Het systeem is een P3 1000 met een SB Live.

WinAMP en WMP kan ik niet testen. WinAMP heb ik niet meer, maar die kwam zelden boven 2-3% zoals je eigen testen bevestigen en WMP heb ik nauwelijks gebruikt en staat al een tijdje niet meer op dit systeem. Geen idee hoe het daarmee zit.

[ Voor 79% gewijzigd door satcp op 07-05-2003 02:07 . Reden: update 3 ]

Pagina: 1 2 Laatste