Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Verwijderd
Mee eensdanplo schreef op 09 May 2003 @ 12:47:
Ik niet ik blijf trouw wachten op deze NV35 kaart.
Zal in begin juni uit komen.... zal mooi zijn....geld ligt al klaar.
Ik zal nooit naar Ati overstappen.
Nvidia rulezzz.
PS: waarom zitten hier ook Ati gebruikers in deze topic.
Afkraken en en zeiken...doe dat lekker in je eigen Ati topic.
Ik heb hiervoor altijd Nvidia kaarten gehaddanplo schreef op 09 mei 2003 @ 12:47:
Nvidia rulezzz.
TNT2 32 mb
Geforce 2 TI
Geforce 4 TI4200
Maar nu eens een ATI 9800
En ik volg deze topic omdat ik wel erg benieuwd ben wat Nvidia gaat doen.
Wie weet dat ik ooit weer eens overstap naar Nvidia.
Ik kijk eerst welke het snelst is en het beste beeld kwaliteit geeft.
Dan pas beslis ik, en daarom heb ik nu voor ATI gekozen en ik ben reuze tevreden met mijn ATI
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Maar er zijn er wat voor jou al geweest en zitten alleen mat te zeiken en te doen over Nvidia.
Daar wordt ik zo moe van.... kijk dat jij naar Ati bent gegaan moet je zelf weten.
En hopenlijk kom je aan je trekken met de NV35.
Ik wel denk....ik heb nu een ti4600 kaart van Leadtek en zit met smart te wachten op deze nieuwe kaart.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
zie zojuist dat ie al op de vorige pagina gepost is
[ Voor 29% gewijzigd door Crash op 09-05-2003 13:29 ]
Spoken like a true nVidiot.danplo schreef op 09 mei 2003 @ 12:47:
Nvidia rulezzz.

Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat er ook mensen zijn die gewoon kijken naar de kaart die de beste kwaliteiten heeft en daarom in zowel de ATi als nVidia topics meelezen?

Ik heb zelf zowel nVidia als ATi-kaarten gehad, en ben niet echt merkgebonden, behalve dan wanneer het op beeldkwaliteit (vooral met AA en AF) aankomt. En wat dat betreft loopt nVidia nog achter op ATi. Maar als nVidia met net zulke goede kwaliteit AA en AF komt als ATi, dan stap ik zo weer over. Geen moeite mee. Ik wil gewoon de beste kaart (niet alleen qua brute kracht, maar ook qua IQ) en op dit moment heeft ATi die nog.
Hmm... zijn de nVidiots soms vergeten wat er gebeurde ten tijde van de release van de Radeon8500? Poeh, als er een kaartje helemaal met de grond gelijk was gemaakt door de nVidiots, dan was het dit kaartje wel. En nu gebeurt het omgekeerde en beginnen mensen meteen te klagen?danplo schreef op 09 May 2003 @ 13:03:
oke maar ik heb het niet speciaal tegen jou hoor.
Maar er zijn er wat voor jou al geweest en zitten alleen mat te zeiken en te doen over Nvidia.
Daar wordt ik zo moe van....
[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 09-05-2003 13:42 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
is het namelijk niet zo dat de 9800PRO de 5800ultra best wel eruit trekt met 3dmark03?
Hier echter is het verschil minimaal.
Ik denk persoonlijk dat nvidia hier gebruik maakt van behoorlijk optimized drivers.
BTW dit is niet bedoeld als nvidia-flame ofzo, heb ook beide merken gehad...
ik w8 eerst even op Tom zijn review ofzo..
En ik d8 dat de 50 driver 64bits was
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Geen idee waar dit op moet slaandanplo schreef op 09 mei 2003 @ 13:03:
oke maar ik heb het niet speciaal tegen jou hoor.
Daar wordt ik zo moe van.... kijk dat jij naar Ati bent gegaan moet je zelf weten.
En hopenlijk kom je aan je trekken met de NV35.
Ik wel denk....ik heb nu een ti4600 kaart van Leadtek en zit met smart te wachten op deze nieuwe kaart.
Jah dat was i eigenlijk ook dus das idd raar en 64 Bit maar ook onder 32 Bit snellerDond3r schreef op 09 mei 2003 @ 14:34:
benchmarcs zien er niet slecht uit maar ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Astennu op 09-05-2003 15:24 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als de NV35 uit is, zal er ook een 50 driver uitkomen die geen 64bits is.Want zo te zien ga je er enorm mee vooruit.Dond3r schreef op 09 May 2003 @ 14:34:
benchmarcs zien er niet slecht uit maar ik twijfel ook aan de betrouwbaarheid.
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk, alleen het gebruik van het woord 'nVidiot' is heel idioot van jou. Ik denk dat je de FAQ's nog eens moet lezen, jongen. Wat doe je wanneer nVidia terug de beste heeft en je koopt er zo één? De andere helft van de videokaartgebruikers uitschelden voor ATiot of zo??? (Reactie waar je op reageerde is trouwens even idioot)CJ schreef op 09 mei 2003 @ 13:41:
[...]
Spoken like a true nVidiot.
Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat er ook mensen zijn die gewoon kijken naar de kaart die de beste kwaliteiten heeft en daarom in zowel de ATi als nVidia topics meelezen?En vanuit dat oogpunt is NV30 gewoon een enorme flop geweest, die meer dan een half jaar uit kwam na de concurrent, niet eens veel beter weet te presteren, te veel lawaai maakt, consessies doet met de FP-berekeningen met als gevolg slechte IQ en nu nog eens slecht verkrijgbaar is. Dat is niet 'afzeiken' en 'afkraken', maar dat is gewoon de harde waarheid.
Ik heb zelf zowel nVidia als ATi-kaarten gehad, en ben niet echt merkgebonden, behalve dan wanneer het op beeldkwaliteit (vooral met AA en AF) aankomt. En wat dat betreft loopt nVidia nog achter op ATi. Maar als nVidia met net zulke goede kwaliteit AA en AF komt als ATi, dan stap ik zo weer over. Geen moeite mee. Ik wil gewoon de beste kaart (niet alleen qua brute kracht, maar ook qua IQ) en op dit moment heeft ATi die nog.
[...]
Hmm... zijn de nVidiots soms vergeten wat er gebeurde ten tijde van de release van de Radeon8500? Poeh, als er een kaartje helemaal met de grond gelijk was gemaakt door de nVidiots, dan was het dit kaartje wel. En nu gebeurt het omgekeerde en beginnen mensen meteen te klagen?![]()
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 18:45 ]
Jeeej mijn pappie is lekker sterker dan jou pappie!... GROW UP!!!
Ik heb ook altijd nvidia gehad,
tnt
gf2
gf4ti4200
Maar omdat ik mijn geforce 4 perongeluk heb opgeblazen en ik een nieuwe kaart moest kopen viel mijn keus toch op een ati 9500, waarom?
Omdat op DIT moment ati sterkere troeven in handen heeft dan nvidia... daarom
Hij noemd het beestje gewoon bij zijn naam.Verwijderd schreef op 09 mei 2003 @ 18:44:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, alleen het gebruik van het woord 'nVidiot' is heel idioot van jou. Ik denk dat je de FAQ's nog eens moet lezen, jongen. Wat doe je wanneer nVidia terug de beste heeft en je koopt er zo één? De andere helft van de videokaartgebruikers uitschelden voor ATiot of zo??? (Reactie waar je op reageerde is trouwens even idioot)
"Iedereen die ???? Rulez schreeuwd is een ?????ioot"
Dus voordat je iemand op de feiten wijst kijk dan goed in de faq
Danplo is starting a flame war met zijn ???????? Rulez
Sommigen kunnen daar niet tegen en reageren daarop wat helaas averecht werkt.
[ Voor 3% gewijzigd door SG op 09-05-2003 20:20 ]
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Ik hoef helemaal geen FAQ te lezen. Ik loop lang genoeg mee om een nVidiot te herkennen wanneer ik er eentje zie.Verwijderd schreef op 09 May 2003 @ 18:44:
[...]
Je hebt helemaal gelijk, alleen het gebruik van het woord 'nVidiot' is heel idioot van jou. Ik denk dat je de FAQ's nog eens moet lezen, jongen.
Iemand die alleen maar bij ATi kaartjes zweert noem je een "fanATIc".Wat doe je wanneer nVidia terug de beste heeft en je koopt er zo één? De andere helft van de videokaartgebruikers uitschelden voor ATiot of zo???
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
aha, beetje sneu vind je nietCJ schreef op 09 May 2003 @ 22:29:
[...]
Ik hoef helemaal geen FAQ te lezen. Ik loop lang genoeg mee om een nVidiot te herkennen wanneer ik er eentje zie.Opmerkingen die duidelijk laten merken dat iemand niet open staat voor andere videokaartfabrikanten zijn voor mij genoeg om iemand te bestempelen als een (in dit geval) nVidiot.
[...]
Iemand die alleen maar bij ATi kaartjes zweert noem je een "fanATIc".

Dit naar aanleiding van dit stukje nieuws: nVidia over nForce3 en energiegebruik toekomstige GPU's niet al te lang geleden.
Ze hebben ondertussen wel 0,13 produktie procses onder kontrole dus de yield mogelijk zuinigere steppings.
Maar veel zal het niet schelen.
Als je de history volgt van GPU dan gat dat nogal hard en blijk baar is de schaling van de Die-schrink/transistor groei/vermogen opname 'n stijgende lijn.
nVidia verwacht dus als ze zo doorgaan dat we naar 120 wAtt GPU gaan.
Vroeger waren CPU/GPU passief gekoeld
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Want meer 120 watt voor een gpu wow dat is erg veel.
Dat kunnen de koelers die er nu op zitten echt niet afvoeren.
Kijk is naar de ultra5800 die heeft toch een zware koeler en die houd hem nog niet echt koel vind ik.
Ze moeten dadelijk wel betere techieken gaan gebruiken om zo'n ding koel tehouden.
En da ze SOI techniek niet willen gebruiken is dom of mischien niet.
Want mischien zijn ze zelf met zo'n soort achtige techniek bezig is die veel beter is. Maar ik denk zelf dat het wel goed komt met het koelen van de gpu/vpu.
Want ze hebben het nu wel door dat mensen geen oorverdovende fans willen in hun pc kastje
Ze kunnen bijvoorbeeld de CoreVoltage laag houden met lagere Clock om het vermogen onder de 90Watt te houden maar ja als de concurentie beter doet dan moet ze er overheen gaan kijk maar na de FX dat is dus ook gedaan om de R300 bij te benen en moest de nV30 getuned worden om 500Mhz te halen wat 'n overclock is met navenante vermogen.
Ik zie alleen een probleem van dat je dan 120 watt Netto extra uit de aTX voeding moet trekken en dat is dan over de 3,3 of 5 Volt lijn aangezien de negatieve voeding en de 12volt lijn hier niet geschikt voor zijn, te grote DC/DC conversie voor nodig 12V/1,5V.
Je hebt dan krachtige voedingen nodig met de juiste vermogen verdeling over de verschillend evoedingspanningen die ze kunnen leveren.
Maar ja dat zien we dan wel als de nV 60 en R600 er zijn.
Verwijderd
-Waarvoor zouden die twee connectors linksbovenaan dienen? De ene lijkt wel een aansluiting voor een extra fan.
-Waarom is de fan niet vlak boven de GPU? Lijkt me beter indien dat wel zo zou zijn.
-Helemaal rechtsonder zie je nog een uitstekend stukje PCB, ik zie hier niet echt het nut van.
-De twee heatsinkribben van het geheugen zijn diagonaal geplaatst, zou het geheugen ook diagonaal geplaatst zijn? Ik denk dat beter het hele oppervlak geribd zou zijn, al zou de kaart dan wel heel zwaar worden...
Ok, het is maar de samplekaart van nVidia, dus de heatsink zal wel in verschillende vormen op de markt komen, maar toch...
Graag jullie ideeën.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2003 20:32 ]
De fan is in principe het zelfde als de FX5800 (non ultra), daar zat-ie er ook niet echt recht bovenop.Verwijderd schreef op 10 mei 2003 @ 20:31:
-Waarom is de fan niet vlak boven de GPU? Lijkt me beter indien dat wel zo zou zijn.
Ik meende gelezen te hebben dat het was voor de ondersteuning. De kaart is namelijk nogal heel erg lang en zwaar.-Helemaal rechtsonder zie je nog een uitstekend stukje PCB, ik zie hier niet echt het nut van.
Ja, net als bij de Matrox Parhelia.-De twee heatsinkribben van het geheugen zijn diagonaal geplaatst, zou het geheugen ook diagonaal geplaatst zijn?
Haakse geforceerde luchtstroom die geleid wordt over de koelribben.
De eerste review is echter al te vinden: http://www.avault.com/har...ew=geforcefx5900ul&page=1 en ook was de review op HardOCP per ongeluk te vroeg te bekijken.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:53
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ziet er mooi uit als ik alles zo bekijk en ik denk dat ze hebben geleerd van hun fouten en dat dit een mooi kaartje is. Ik ben alleen erg benieuwd naar de prijs die de Nederlandse consument moet neertellen om dit kaartje thuis te krijgen.
Overigens vind ik het wel grappig dat ze vermelden dat FX5900Ultra kleine problemen vertoonde in R6: Raven Shield. En dat is juist een typische ATi-game.
Je ziet nu trouwens dat er veel meer capacitators op deze kaart zitten dan de pics die we eerder hadden gezien.

Edit: en overigens was de mem snelheid hier nog 425. Op alle reviewboards was de snelheid 425, maar nVidia heeft het nu geloof ik verhoogd naar 450Mhz op de final boards. Waarschijnlijk omdat het niet zo heel erg veel beter presteert dan een Radeon9800Pro.
[ Voor 20% gewijzigd door CJ op 12-05-2003 11:42 ]
Niet op voorraad.
Vergeleken met de NV30 presteert-ie wel beter, maar omdat ik eigenlijk dit soort prestaties van de NV30 had verwacht, vind ik 't niet zo byzonder.edward2 schreef op 12 May 2003 @ 13:49:
Ik vind hem behoorlijk goed presteren zo op het 1e gezicht , zeker met AF en AA, de vraag is nog wel even welke qual.instelling ze gebruikt hebben, maar het lijkt me een zeer bruute kaart, maar ik wil hem uiteraard wel naast de R9800 zien plus IQ tests../

NV35 is gewoon wat NV30 eigenlijk had moeten zijn. En aangezien ATi al heeft aangegeven dat er binnen 2 maanden een nieuwe kaart zal komen die nog sneller zal moeten zijn, vind ik het dus een beetje tegenvallen.
nVidia had gewoon alles uit de kast moeten trekken en er een echt beest van moeten maken, zodat ATi de hete adem in hun nek voelt. Maar dat is nu niet echt het geval.
Edit: hier is een iets betere review: http://www.nvnews.net/pre...fx_5900_ultra/index.shtml Alleen weer geen vergelijking met de Radeon9800Pro (256).
Edit 2: Eindelijk een head-to-head review:
Radeon9800Pro 256 vs GeForceFX 5900Ultra 256
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcy
[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 12-05-2003 15:29 ]
30 pagina's lees plezier en ook een test met DOOM 3
Image Quality: Winnaar ATi
Performance: Winnaar beide. Dan is de een sneller, dan de ander.
Als-ie mocht kiezen: Radeon9800Pro 256MB, want betere AA en snellere shader engines.
Edit:
Zie dat hardcop nu ook doom 3 test er bij heeft ff lezen wat zijn conclusie daar over is
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0
Edit:
Erg interesant deze conclusie over Doom 3 en een nieuwe ati videokaart en die laatste regel is waar het allemaal om gaat
The other thing that is surprising about our frame rates is the obvious gap between the 5900 Ultra and the 9800 Pro-256. You have to wonder if this is due to a simple driver issue at this point in the game. It is very possible that ATI simply did not have their public Catalyst 3.2 tweaked to deliver for DOOM 3. On the other hand, the folks at NVIDIA will tell you flat out, "The NV35 was built to play DOOM." From the looks of things, that is something that we can point to as fact.
DOOM 3 is likely to have more impact on the gaming and hardware industries overall than any other game to come in the next decade, as it is surely one of those quantum leaps in technology that are becoming so rare. NVIDIA is obviously aware of this and doing everything they can to be the DOOM 3 video card. It is far too early to count ATI out of the race, and I would not consider the comparison shown here to be final or anything close to it.
An interesting tidbit of information to throw into the mix here is the fact that there is another R3XX card from ATI waiting in the wings. We are told that this VPU will show a significant performance increase over any chipsets on the market including NV35 as well as R350. Expect to see this new ATI card somewhere between mid to late summer if it stays on schedule.
Bottom line is this; whoever has the fatest video card with image quality to match when DOOM 3 hits retail shelves "wins".
[ Voor 116% gewijzigd door stunter op 12-05-2003 16:38 ]
Je koopt zo'n kaart om hedendaagse spellen goed te kunnen spelen. Tenminste dat doe ik. Ik ga geen kaart kopen in de hoop dat ik een spel die over een jaar uit komt nog goed kan spelen.stunter schreef op 12 mei 2003 @ 16:24:
Ik lees liever de conclusie op anadtech die heeft doom 3 er bij en je koopt zo'n kaart niet voor de wat oudere games
Edit:
Zie dat hardcop nu ook doom 3 test er bij heeft ff lezen wat zijn conclusie daar over is
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0
En zoals al voorspelt, is het dus vaak stuivertje wisselen. Dan is de een weer sneller, en dan weer de ander. Ik had eigenlijk gehoopt op meer, maar goed... het verhaaltje begint weer van voren af aan. En voor mij persoonlijk weegt IQ zwaarder dan snelheid (en zeker bij een uitslag als deze waarin de performance dicht bij elkaar ligt op de resoluties en instellingen waar ik het meest op speel (1024x768, 4xAA en 16xAF).
En binnen twee maanden ligt het nieuwe kaartje van ATi alweer bij de reviewers die (zoals HardOCP al vertelde) sneller zal zijn dan NV35.

Edit: En weer een nieuwe review op Extreme Tech:
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1075337,00.asp
Conclusie:
What to Buy: So if you want the fastest graphics card out there, what should you buy? If you're playing games now, ATI's product has a slight edge, but if you're buying for the DX9 future, it appears that the NV35 gives you some advantage. But these cards are so evenly matched that you won't go wrong with either one.
[ Voor 18% gewijzigd door CJ op 12-05-2003 16:49 ]
http://www.tomshardware.com/graphic/20030512/index.html
Conclusie:
"You could say that the GeForce FX 5900 Ultra is everything the original FX 5800 Ultra should have been or, to use NVIDIA's slogan, it's "the way the FX is meant to be played!" Thanks to the numerous tweaks, improvements and refinements, the card is finally able to beat the Radeon 9800 PRO. Power users and enthusiasts will have a hard time finding a better alternative."
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar Doom doet me dus helemaal niets. Ik houdt niet zo van fps-en als Quake en/of Doom.stunter schreef op 12 May 2003 @ 16:24:
Edit:
Erg interesant deze conclusie over Doom 3 en een nieuwe ati videokaart en die laatste regel is waar het allemaal om gaat![]()
[...]
Edit: En laat staan dat nVidia gebruik maakt van de speciale NV30 path, die werkt met Int 12 en FP16 om snelheid te verwerven, terwijl ATi gebruik maakt van het ARB2-pad die kwalitatief beter is dan het NV30-pad.
Als NV30/NV35 ook gebruik zou maken van ARB2, dan zou de snelheid beneden die van de R300 liggen (heeft Carmack zelf aangegeven). nVidia heeft dus een speciaal pad nodig om snel te werken, terwijl ATi zich netjes aan de standaarden houdt.
[ Voor 35% gewijzigd door CJ op 12-05-2003 17:55 ]
Verwijderd
nVidia heeft vandaag de opvolger van de GeForce FX 5800 Ultra geïntroduceerd, de GeForce FX 5900 Ultra. De GeForce FX 5800 Ultra had een aantal teleurstellende punten. De kaart had moeite om op gelijke voet met de Radeon 9700 Pro te presteren en de Radeon 9800 Pro zette beduidend betere resultaten neer. Daarnaast maakte de kaart veel herrie tijdens gebruik en liet de 3d-beeldkwaliteit te wensen over.
De oorzaak van deze problemen moet gezocht worden in een tweetal foutieve beslissingen die nVidia in het verleden genomen heeft. Allereerst verwachte nVidia dat het 0,13 micron productieprocédé van TSMC meer volwassen zou zijn waardoor de introductie van de kaart enkele maanden uitgesteld moest worden. Daarnaast had nVidia niet verwacht dat flip chip packaging technologie klaar zou zijn tijdens de introductie van de NV30 waardoor er gekozen werd voor de implementatie van een 128-bit geheugenbus in plaats van een 256-bit geheugenbus.

Met de GeForce FX 5900 Ultra is nVidia vastbesloten deze fouten te corrigeren. Deze videokaart is uitgerust met 256MB DDR-geheugen wat op 425MHz loopt. Dit is 75MHz lager dan de kloksnelheid van de originele GeForce FX, maar daar staat tegenover dat de geheugenbus tweemaal zo breed is waardoor de bandbreedte toch ruim 11GB/sec hoger is. Ook de core van de GeForce FX 5900 Ultra loopt langzamer dan de originele GeForce FX. Hierdoor produceert de kaart minder warmte waardoor er ook niet meer zo'n extreem koelsysteem nodig is.
AnandTech heeft een dertig pagina's tellende review online gezet over de kaart. Na een bespreking van de architectuur van de kaart en de nieuwe features wordt de beeldkwaliteit getest en uiteraard de 3d-prestaties. Het blijkt dat de beeldkwaliteit met de nieuwe drivers aanzienlijk is toegenomen tot het niveau van ATi's Radeon 9800 Pro.
Ook de 3d-prestaties blijken een flinke schop onder de kont gekregen te hebben. Dankzij de 256-bit geheugenbus, een slimmere architectuur en betere drivers heeft de kaart absoluut geen enkel probleem om de Radeon 9800 Pro (ook de 256MB-variant) in het stof te laten bijten. In bijna alle benchmarks zet de GeForce FX 5900 Ultra de beste resultaten neer. Ook in Doom 3 presteerde de kaart veelbelovend, maar er kan natuurlijk nog het nodige gebeuren tussen nu en de release van het spel. AnandTech is erg tevreden over de kaart, maar een prijskaartje van 499 dollar zal voor veel mensen even stevig slikken zijn. Wellicht dat de goedkopere varianten van 299 en 399 dollar een aantrekkelijkere prijs/prestatie-verhouding weten te leveren.

Bron:http://www.tweakers.net/nieuws/26927
Verwijderd
Misschien vanwege 't feit dat hij 256 DDR gebruikt? en 256-bit geheugenbus heeftVerwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 18:49:
Ziet er veel belovend uit. Maar als die kaart nu echt uit is, is het wel vreemd dat hij hetzelfde kost als de 5800 ultra.
Hij kost wel veel centjes.
Verder vind ik dat ATI het de laatste tijd erg heeft laten liggen, de nieuwe 256 mb Radeon9800 heeft maar 10mhz sneller DDR-II geheugen, en dit is alleen om de hogere latency te compenseren. De radeon9600 had ook veel hoger geklokt kunnen worden, maar dat vonden de OEMs weer niet leuk.
Hij kost ook niet hetzelfde. Tenminste niet de reviewexemplaren met 256MB.Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 18:49:
Ziet er veel belovend uit. Maar als die kaart nu echt uit is, is het wel vreemd dat hij hetzelfde kost als de 5800 ultra.
FX 5900 Ultra 256 MB-> $499,-
FX 5900 128 MB -> $399,-
FX 5800 128 MB -> $299,-
FX 5600 Ultra 128 MB -> $199,-
De FX5800 van $299,- wordt straks vervangen door een goedkopere variant van de NV35 op lagere kloksnelheden met 128 MB voor dezelfde prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 12-05-2003 20:40 ]
Volgende maand.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 10:58:
wanneer ligt ie in de winkels?
Laten we hopen dat dit zo is.
Dan kan ik eindelijk mijn GF4 TI4600 vervangen.
Heb er een goed gevoel over dat deze kaart heer en meester is.
Ik heb de volgende kaart: NVIDIA GeForce4 MX 440. Nou heb ik ooit ergens wat over Detonator drivers gehoord. Maar wat is het precies, wat doet de driver, en waar kan ik ze downloaden... Heb ik die wel nodig??
...Make every cut count, even if it is one frame...
Verwijderd
Wat van drivers deed jij dan in je geforce 2, als ik vragen mag.Roland schreef op 13 May 2003 @ 14:31:
Nou heb ik een videokaart van mijn broertje gekregen. Had hij toevallig liggen en ik kon wel eens wat beter gebruiken dan een Geforce 2 kaart.
Ik heb de volgende kaart: NVIDIA GeForce4 MX 440. Nou heb ik ooit ergens wat over Detonator drivers gehoord. Maar wat is het precies, wat doet de driver, en waar kan ik ze downloaden... Heb ik die wel nodig??
maar hier kan je ze vinden.
Verwijderd
De drivers die er bij zaten, maar die kaart heb ik dus nu niet meer...Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 15:01:
[...]
Wat van drivers deed jij dan in je geforce 2, als ik vragen mag.
maar hier kan je ze vinden.
...Make every cut count, even if it is one frame...
Kijk es in Quake3stunter schreef op 12 mei 2003 @ 16:11:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821
30 pagina's lees plezier en ook een test met DOOM 3
Dat tezamen met een stillere fan, en minder stroomverbruik, maken het een kaart die de FX5800 Ultra meteen had moeten vervangen
Bij Anandtech is de FX5900Ultra toch de winnaar in bijna alle gevallen. Daarom neem ik het nog maar met een korrel zout, en maar gewoon wachten op de volwassen uitgerijpte versies. Wel stom trouwens dat mensen hier vaak niet openstaan voor de een ander merk, kortzichtigPerformance: Winnaar beide.
[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 13-05-2003 17:22 ]
De GF5900U blinkt vooral uit met AA door z'n busbreedte, maar als je geen AA gebruikt is de Gf5800U net zo snel (behalve in theoretische dx9 tests)
[ Voor 24% gewijzigd door edward2 op 13-05-2003 18:36 ]
Niet op voorraad.
Verwijderd
moest stappen op Ati.
Nu zo gauw mogelijk in de winkel en halen die kaart.
(ik ben nu eenmaal een Nvidia gek)
Dat komt omdat ATI kaarten niet zo heet worden en dus niet nodig hebbenSjah schreef op 13 mei 2003 @ 19:55:
En hier kick ik nou op heNieuwe feature in de drivers in combi met de 5900
[afbeelding]

LOL

Wel handige feature trouwens, zouden ze ook bij de P4 in moeten bouwen
tvw
Dan maar ff wachten tot ik een FX5900Ultra aan de tand kan voelen...
Verwijderd
Wat doe jij in dit forum? Als je als consument alleen maar geintresseerd bent in het merk van een videokaart en net doet alsof Ati en Nvidia Ajax en Feijenoord zijn, hoor je denk ik niet thuis op tweakers.net maar op nivdiafanclub.nl oid.Ben ik blij dat Nvidia net op tijd met die kaart komt,want ik was al bang dat ik over
moest stappen op Ati.
Is volgens mij ingebouwd bij de PIVWel handige feature trouwens, zouden ze ook bij de P4 in moeten bouwen
Verwijderd
Hoezo bangVerwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:07:
Ben ik blij dat Nvidia net op tijd met die kaart komt,want ik was al bang dat ik over
moest stappen op Ati.
Joh laat die jongen lekker blij zijnVerwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:02:
[...]
Hoezo bangWat is er mis met ATi? Hou je opmerkingen voor je ajb.
Ieder zijn merk toch?
Zou het zelf ook niet lekker vinden als ik van de marlboro over moest stappen naar de camel
Ik ben ook blij hoor, heb net een 9700 gesloopt, terwijl mijn geforce 3 al 2 jaar voltmodded/oc éd draait.
Kan natuurlijk aan de fabrikant liggen, of misschien wel aan mij, maar ik ga nu toch weer lekker voor nvidia.
En kom nu maar op met de opmerkingen
Ik ben een ATI en Nvidia fan-boy, voor mij geld gewoon het recht van de sterkste
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik bedoelde dat het instelbaar moet zijn wanneer/of hij terug gaat klokkenVerwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 20:37:
Is volgens mij ingebouwd bij de PIV, en zoniet dan wel in het mobo...
tvw
http://www.nvidia.co.uk/view.asp?PAGE=fx_desktop
Ik dacht precies het zelfde.Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:07:
Ben ik blij dat Nvidia net op tijd met die kaart komt,want ik was al bang dat ik over
moest stappen op Ati.
Hopenlijk wordt ons wachten snel beloond
Volgens mij is een voorkeur voor een merk niet te vergelijken met een voorliefde met een voetbal club.Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 20:37:
[...]
Wat doe jij in dit forum? Als je als consument alleen maar geintresseerd bent in het merk van een videokaart en net doet alsof Ati en Nvidia Ajax en Feijenoord zijn, hoor je denk ik niet thuis op tweakers.net maar op nivdiafanclub.nl oid.
[...]
Is volgens mij ingebouwd bij de PIV, en zoniet dan wel in het mobo...
Voorliefde voor een voetbal club word bepaald door je woonplaats afkomst en van wat voor soort voetbal je leuk vind om naar te kijken.
Voorkeur voor een merk komt voort uit gebruikers ervaring en de manier waarop het merk zich profileerd.
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij een voorkeur heeft voor Nvidia aan gezien vooral in het verleden de driver support niet echt goed was van ati en ze ook nogal wat problemen hadden met features als multi monitor support..
Daarom lijkt mij jouw reaktie een onnodige flame en eigenlijk een beetje zielig.
Ik ben benieuwd naar de prestatie van deze kaart en helemaal naar het antwoord van Ati weer lekkere concurentie. Nu heeft Ati een heel goed excuus om de prijzen van de hun kaarten te laten zakken
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Het antwoord van ATi (R360) wordt als het goed is binnen 2 maanden gepresenteerd (met eventueel directe beschikbaarheid)... En aangezien GeForceFX5900Ultra pas goed leverbaar is in juni, zal ATi dus een maand later alweer de snelheidskroon overnemen... met betere IQ. Ze gaan dus hetzelfde flikken als toen de FX5800Ultra uit kwam... toen brachten ze een maand later R350 uit die ook (marginaal) over de FX5800Ultra heen ging.Mirwits schreef op 14 May 2003 @ 00:57:
[...]
Ik ben benieuwd naar de prestatie van deze kaart en helemaal naar het antwoord van Ati weer lekkere concurentie. Nu heeft Ati een heel goed excuus om de prijzen van de hun kaarten te laten zakken.
Volgens de laatste berichten hebben zowel R360 en RV360 het tape-outstadium inmiddels bereikt. R360 is een re-spin van R350. En RV360 is een re-spin van RV350.
Volgens diezelfde berichten zal R360 op 400Mhz+ draaien met veel sneller geheugen, en is het genoeg om NV35 terug te wijzen. En RV360 zal wel een 500Mhz+ versie zijn van de Radeon9600Pro om zo alsnog sneller te worden dan een Radeon9500Pro en om concurrentie te bieden tegen de nieuwe flipchip GeForceFX5600Ultra en de komende NV36 (opvolger van GeForceFX5600Ultra).
En zoals het er nu naar uit ziet, heeft nVidia geen antwoord op R360 tot aan het einde van het jaar, wanneer NV40 gereleased gaat worden. En in de tussentijd komt ATi dus nog met project Loci (R390/R420).
Club3d kaarten zijn BBA (build by ati)Sjah schreef op 13 May 2003 @ 21:17:
Moet je ook wel effe zeggen welk merk ati je had. Club3d is IMO toch wel wat anders dan een echte Ati of 'n Hercules
en mijn club3d core komt tot 400mhz oc (9700 np)
draaid lekker stabiel goeide 2d.
dus houd dat belachelijke commentaar voor je ajb
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Je hebt gelijk Dond3r, trek het je niet aan.Dond3r schreef op 14 mei 2003 @ 07:57:
[...]
Club3d kaarten zijn BBA (build by ati)
Dond3r zijn club3d komt hoger dan mijn Hercules, en club3d is een goeie kaart, vergeet niet dat de kaarten van club 3d bba zijn, en die zijn juist goed om te overclocken.
En over 2 maanden komt ati met loci, en dan praat ik met alle nvidiots weer.

Uhm... pssst... Loci komt niet over 2 maanden uit. Over 2 maanden komt R360 uit. Loci = R390/R420 = najaar.Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 09:01:
[...]
En over 2 maanden komt ati met loci, en dan praat ik met alle nvidiots weer.![]()
Haha blijkbaar weetje dat ik gelijk heb, want waarom staat erin je specs nou net niet bij je ati bij dat het een Club 3D isDond3r schreef op 14 mei 2003 @ 07:57:
[...]
Club3d kaarten zijn BBA (build by ati)

Nee ik zou nooit dat soort merken kopen, ik zie ook vnl. problemen op dit forum met die Club3d langskomen.
Als jij je een beetje zou verdiepen in ATi kaarten dan zou je weten dat Club3D voor de Radeon9500/9700-serie haar kaarten rechtstreeks van ATi geleverd krijgt uit de Sapphire fabrieken. Dus de kwaliteit ligt nagenoeg bijna gelijk aan de kaarten die ATi zelf verkoopt...Sjah schreef op 14 May 2003 @ 13:16:
[...]
Haha blijkbaar weetje dat ik gelijk heb, want waarom staat erin je specs nou net niet bij je ati bij dat het een Club 3D is![]()
Nee ik zou nooit dat soort merken kopen, ik zie ook vnl. problemen op dit forum met die Club3d langskomen.
Als er verschil zou zijn in kwaliteit dan zou dat voornamelijk blijken uit kaarten van fabrikanten als Hercules en Gigabyte die zelf de kaarten produceren. En dat was in het verleden ook goed te merken bij de Hercules kaarten.
Wil het eerst nog wel zien.CJ schreef op 14 May 2003 @ 06:29:
[...]
Het antwoord van ATi (R360) wordt als het goed is binnen 2 maanden gepresenteerd (met eventueel directe beschikbaarheid)... En aangezien GeForceFX5900Ultra pas goed leverbaar is in juni, zal ATi dus een maand later alweer de snelheidskroon overnemen... met betere IQ. Ze gaan dus hetzelfde flikken als toen de FX5800Ultra uit kwam... toen brachten ze een maand later R350 uit die ook (marginaal) over de FX5800Ultra heen ging.
Volgens de laatste berichten hebben zowel R360 en RV360 het tape-outstadium inmiddels bereikt. R360 is een re-spin van R350. En RV360 is een re-spin van RV350.
Volgens diezelfde berichten zal R360 op 400Mhz+ draaien met veel sneller geheugen, en is het genoeg om NV35 terug te wijzen. En RV360 zal wel een 500Mhz+ versie zijn van de Radeon9600Pro om zo alsnog sneller te worden dan een Radeon9500Pro en om concurrentie te bieden tegen de nieuwe flipchip GeForceFX5600Ultra en de komende NV36 (opvolger van GeForceFX5600Ultra).
En zoals het er nu naar uit ziet, heeft nVidia geen antwoord op R360 tot aan het einde van het jaar, wanneer NV40 gereleased gaat worden. En in de tussentijd komt ATi dus nog met project Loci (R390/R420).
Ik denk dat ze het namelijk niet gaan halen.
Of zit ik dit nu te hopen.... ben nu eenmaal een nVidia gek ja

Dus eerst zien en dan geloven!
Je vergeet dat ATi het al eerder geflikt heeft, plus dat R360 geen grote vernieuwingen heeft zoals NV35 dat wel had (van 128-bits naar 256-bits memory interface). R360 is een "re-spin" van R350. Ze hebben dus nog meer optimalisaties uit weten te voeren en het 0,15micron proces nog verder weten uit te melken, zodat hogere snelheden mogelijk zijn.danplo schreef op 14 May 2003 @ 13:30:
[...]
Wil het eerst nog wel zien.
Ik denk dat ze het namelijk niet gaan halen.
Of zit ik dit nu te hopen.... ben nu eenmaal een nVidia gek ja
En de verwachting is dat nVidia in de nazomer ook een respin van NV35 zal uit brengen. Het is nu echt een spelletje geworden om de titel 'snelste videokaart'.
Omdat zoals ik hierboven al zei, het om een re-spin gaat. Gewone R350 halen vaak met gemak al 425 Mhz. ATi heeft bevestigd dat ze met iets komen gaat die sneller is, maar niet op 0,13u gemaakt is. En klok voor klok is ATi nog steeds sneller dan NV35. Dus een R350 op 425/425 zou NV35 ook moeten kunnen inhalen.Hasib schreef op 14 May 2003 @ 13:51:
Waarom zou de r360 sneller zijn dan nv35?Er zijn geen enkele specs beschikbaar.Bovendien zou het dan ook een tijdje duren voordat hij verkrijgbaar is.
Ze gaan de r360 zeker sneller maken dan de nv350. Ze moeten wel, anders wil niemand meer een highend ATI. Ookal betekend dat dat de kaart onmogelijk hoge yields heeft zoals de 5800 ultra. Wie de highend markt in handen heeft verkoopt ook een stuk meer mid- en lowend kaarten waar het echte geld van naar binnen komt stromen.Hasib schreef op 14 May 2003 @ 13:51:
Waarom zou de r360 sneller zijn dan nv35?Er zijn geen enkele specs beschikbaar.Bovendien zou het dan ook een tijdje duren voordat hij verkrijgbaar is.
Sis heeft het ook niet gered met alleen (goede) mid- en lowend kaarten
[ Voor 4% gewijzigd door iets op 14-05-2003 14:00 ]
tvw
- We Are Borg
Inderdaad, want beide merken verkopen echt prima kaarten en het zal altijd blijven dat ze proberen de snelste kaart om te markt te produceren. Af en toe zal het ATI zijn en andere keer weer nVidiaCJ schreef op 14 May 2003 @ 13:55:
[...]
Je vergeet dat ATi het al eerder geflikt heeft, plus dat R360 geen grote vernieuwingen heeft zoals NV35 dat wel had (van 128-bits naar 256-bits memory interface). R360 is een "re-spin" van R350. Ze hebben dus nog meer optimalisaties uit weten te voeren en het 0,15micron proces nog verder weten uit te melken, zodat hogere snelheden mogelijk zijn.
En de verwachting is dat nVidia in de nazomer ook een respin van NV35 zal uit brengen. Het is nu echt een spelletje geworden om de titel 'snelste videokaart'.

Verwijderd
http://www.rage3d.com/boa...f786759&threadid=33685502
http://www.theinquirer.net/?article=9486
is dit waar?!
ga ik toch mischien een fx 5200 kopen
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Idd, nog nooit zijn er zo frequent respins geweest, dat wordt de trend.CJ schreef op 14 mei 2003 @ 13:55:
[...]
Het is nu echt een spelletje geworden om de titel 'snelste videokaart'.
Aangezien nieuwe architectuur steeds meer manuren gaat kosten door de toegenomen complexiteit, komen er wel vaken (kleine) verbeteringen van de bestaande arhitectuur .
Niet op voorraad.
Ik had al een Ati voordat het in de mode was (Expert@Work a 600 ballen in '98),dus ik weet gewoon dat Ati's goed zijn. Ongetwijfeld zal jij je er nog meer in verdiept hebben, maar hier moet ook nog gewerkt worden.
Zegt nog niks, uit eenvleesfabriek gaat ook het beste vlees naar de restaurants en't slechtste komt terecht bij de KiloKnaller. Komt allemaal van dezelfde fabriek vandaan.dan zou je weten dat Club3D voor de Radeon9500/9700-serie haar kaarten rechtstreeks van ATi geleverd krijgt uit de Sapphire fabrieken. Dus de kwaliteit ligt nagenoeg bijna gelijk aan de kaarten die ATi zelf verkoopt...
Die NV35 word zwaar ingemaakt door de r360
En zal ik nu eens wat zeggen?
De R360 word vet ingemaakt door de NV40 !!
Sterker nog, de NV40 word echt in de pan gehakt door de R400
etc etc etc
Waar gaat het hier nu om?
De snelste kaart is een half jaar later niks meer waard.(kwa inkoop-verkoop dan he)
Ikzelf vind de FX 5900 een mooi kaartje.
Koop gewoon wat jij het beste vind, maar ga alsjeblieft niet met ze allen lopen roepen over de toekomst, dan kan je bezig blijven he?
[ Voor 3% gewijzigd door justifire op 14-05-2003 19:31 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
nieuwe intro movie : http://www.vampireuk.pwp.blueyonder.co.uk/doom3.zip
yes Doom III roeleert zwaar!!Gipsy King schreef op 14 May 2003 @ 19:31:
heb het net ook al @ ati topic gezet , wat een heel of a game doom 3 rocks !!
nieuwe intro movie : http://www.vampireuk.pwp.blueyonder.co.uk/doom3.zip
En daarom word het tijd dat ik me een goeie videokaart aanschaf.
Aan de benchmarks van Hard OPC te zien weet ik wel welke kaart het word
Verwijderd
de FX 5200/5600 is toch nog niet zo slecht
had ik bijna de radeon 9100 gekocht
Verwijderd
Persoon_B echter alleen maar Nvidia.
Persoon_C maakt het geen bal uit, zolang de kaart maar het meeste waar voor zijn geld biedt. En weten jullie wat het mooiste is:
Het is voor al deze drie personen goed nieuws dat Nvidia weer een topkaart heeft (teminste, als het hun chipbakker gaat lukken om dat 0.13 micron proces dusdanig onder controle krijgt opdat 'ie met genoeg broertjes en zusjes de winkels weet te halen).
Niet alleen voor Persoon_B en _C, maar ook voor _A, want dat dwingt ATI hetzij een nieuwe topper in de ring te sturen, hetzij hun huidige kandidaten qua prijs (en drivers) nog aantrekkelijker te maken.
Overigens vond ik het beste nieuws van de afgelopen dagen dat het Nvidia gelukt is om het ontwerp van de FX-5600 ultra wat te verbeteren en tevens met de nieuwe detonator daar de nodige extra performance uit te slepen zodat de achterstand t.o.v. de Radeon 9500pro/9600 is ingelopen.
Dit betekend dat in het middensegment een stevige prijsoorlog gaat uitbreken. En als ik mij bedenk hoe snel de Geforce MX460/440, die dezelfde adviesprijzen hadden als de FX-5600 ultra/ non-ultra nu, in prijs omlaag duikelde (de MX-440 koste in het begin pakweg 180 euro!), dan is dat voor heel veel mensen goed nieuws. Ook voor de mensen die een topkaart als de 9800 pro of FX5900 ultra hebben gekocht, want veel mensen met een (redelijk) snelle DirectX 9.0 kaart betekend eerder en meer games die daar gebruik van gaan maken!
- We Are Borg
Over een half jaar zitten we weer 'n generatie kaarten verder nV40 R390/R420justifire schreef op 14 May 2003 @ 19:33:
[...]
yes Doom III roeleert zwaar!!
En daarom word het tijd dat ik me een goeie videokaart aanschaf.
Aan de benchmarks van Hard OPC te zien weet ik wel welke kaart het word
Wanneer komt DoomIII uit volgend jaar?
dus nV35 is nu niet relevant aangezien als doomIII released word nVidia & ATI weer een reeks verder is of meer.
Tenzij je kaart langer wil houden en nu vanwege een ander nieuw spel je oude kaart het niet meer trekt wil gaan upgraden en DoomIII ready wil zijn is de nV35 NU voor een moment de beste keuze mits ie snel leverbaar wordt en de concurrentie even wat na ijld want hij is er nog niet echt uit alleen nog maar aangekondigd.
Doom III staat gepland voor oktober, dan zal de fx 5900 ook wel goed leverbaar zijn, half life 2 staat ook op het punt van releaseSuperG schreef op 14 mei 2003 @ 20:10:
[...]
Over een half jaar zitten we weer 'n generatie kaarten verder nV40 R390/R420
Wanneer komt DoomIII uit volgend jaar?
dus nV35 is nu niet relevant aangezien als doomIII released word nVidia & ATI weer een reeks verder is of meer.
Tenzij je kaart langer wil houden en nu vanwege een ander nieuw spel je oude kaart het niet meer trekt wil gaan upgraden en DoomIII ready wil zijn is de nV35 NU voor een moment de beste keuze mits ie snel leverbaar wordt en de concurrentie even wat na ijld want hij is er nog niet echt uit alleen nog maar aangekondigd.
aangezien ik toch een Nvidia wil deze keer, denk ik dat de 5900 een goede keus is voor mij.
De nv 40 zal wel op zich laten wachten tot november, zal die in januari redelijk leverbaar zijn, en dan is doom 3 dus al uit
Anyway ik hoop dat doom3 in oktober op de markt komt want tussen oktober 2003 en april 2004 wil ik een nieuwe set halen en dat komt dan goed uit.
Zelf denk ik dat Doom3 m.n. interessant is als je alle effecten aan kan zetten. Daarvoor heb je een hele heftige set nodig. De nv35 en r350 zijn denk ik ook nog maar net aan mits je ook de bijbehorende 3000 mhz CPU hebt.
Denk dat je pas eind 2003 hardware op de markt hebt waarmee je het echt goed kan spelen. Daarom zet ik in op de NV40 want ik ben erg tevreden over nvidia en zeker over hun drivers.
(ps als ATI op drivergebied net zo goed bezig is als de laatste tijd en zij een duidelijk betere kaart hebben stap ik over op ATI.)
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
De 5600 is nog nv30, de midden- en budgetversies van de nv35 moeten nog geïntroduceerd worden. De high-end kaarten worden eerst voorgesteld, dan pas de rest.Sjah schreef op 14 mei 2003 @ 22:18:
Waar ik een beetje op zit te wachten, is op 'n kaart van danwel Ati danwel Nvidia in het midden-segment die niet zoveel langzamer is dan het topsegment. Want op het moment is dat wel zo, een 5600 is veeel langzamer dan een 5900, en voor de 9600 pro geldt hetzelfde verhaal tov de 9800 (en9700). Misschien dat die 5900 van 299 dollars wat wordt....(alhoewel dat ook best veel geld blijft).
Dus je zou de 5600 met de 5800 en de 5900 met de 5xxx (midden/budget nv35) moeten vergelijken.
Verwijderd
Had ook niet anders verwacht, drivers die ineens 2000 2k3 marks gratis weggeven.. dat kan niet zomaar.Dond3r schreef op 15 May 2003 @ 08:41:
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1086025,00.asp
nvidia zit weer met drivers te kloten?
Verwijderd
Er zitten geen voorgerenderde frames in.Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 23:29:
Er zitten dus voorgerenderde frames van 3dmark03 in hun drivers? Deze moeten dan toch makkelijk opgespoord kunnen worden? Wel bizar, dan zouden deze drivers toch enkele mb's groter moeten zijn, lijkt me.
De 3DMark tests zijn eigenlijk gewoon een soort van Fly-by via een vaste route. De drivers zouden zo in elkaar gezet kunnen worden dat ze weten welke gedeeltes gerenderd moeten worden, en welke dus niet.
De speciale developer beta-versie van 3DMark stelt je in staat om in een free-cam mode in een gametestlevel rond te zweven. Hierdoor kun je dus zien dat de hele scene gerenderd wordt.
Probeer je dit op een FX dan krijg je ineens nare artifacts als je van de 'vaste route' afwijkt. Dat is op zich een beetje vreemd. nVidia heeft dit zelf niet kunnen testen, omdat ze geen toegang meer hebben tot de beta-versies. Ze zijn namelijk zelf uit de beta-testgroep gestapt.
Het kan dus heel goed zijn dat de nieuwe drivers er voor zorgen dat alleen de gedeeltes gerenderd worden die zichtbaar zijn, terwijl andere kaarten wel de hele scenes renderen.
Waar het hier om gaat is dat, als het inderdaad mogelijk is om 3DMark zo te neppen, dat dit ook mogelijk is voor de 'echte' gamebenchmarks zoals die in UT2K3 en Dungeon Siege. Die volgen namelijk ook een vaste route en kunnen ook zo worden uitgebuit. En daarmee zou nVidia dan het hele concept van 'benchmarken' ondermijnen.
Als dat zo blijkt te zijn dat Nvidia dat heeft gedaan.CJ schreef op 15 May 2003 @ 23:35:
[...]
Er zitten geen voorgerenderde frames in.
De 3DMark tests zijn eigenlijk gewoon een soort van Fly-by via een vaste route. De drivers zouden zo in elkaar gezet kunnen worden dat ze weten welke gedeeltes gerenderd moeten worden, en welke dus niet.
De speciale developer beta-versie van 3DMark stelt je in staat om in een free-cam mode in een gametestlevel rond te zweven. Hierdoor kun je dus zien dat de hele scene gerenderd wordt.
Probeer je dit op een FX dan krijg je ineens nare artifacts als je van de 'vaste route' afwijkt. Dat is op zich een beetje vreemd. nVidia heeft dit zelf niet kunnen testen, omdat ze geen toegang meer hebben tot de beta-versies. Ze zijn namelijk zelf uit de beta-testgroep gestapt.
Het kan dus heel goed zijn dat de nieuwe drivers er voor zorgen dat alleen de gedeeltes gerenderd worden die zichtbaar zijn, terwijl andere kaarten wel de hele scenes renderen.
Waar het hier om gaat is dat, als het inderdaad mogelijk is om 3DMark zo te neppen, dat dit ook mogelijk is voor de 'echte' gamebenchmarks zoals die in UT2K3 en Dungeon Siege. Die volgen namelijk ook een vaste route en kunnen ook zo worden uitgebuit. En daarmee zou nVidia dan het hele concept van 'benchmarken' ondermijnen.

Dan ben ik blij dat ik ben overgestapt naar ATI.
Een beetje de consument oplichten.
Zoniet dan petje af voor Nvidia die zo terug gekomen zijn.
Ik ben benieuwd.
Dit topic is gesloten.