-= Radeon Topic - Deel 65 =-

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 01:18:
erg speitig voor ATI, maar ik heb nog een punt gevonden waar ik totaal niet blij mee ben.... mn radeon 9700 pro ondersteund geen video-in! nog een rede waardoor ik naar mijn Ti 4600 ga terugverlangen naast de betere drivers van Nvidia.
Da's dan wel een hele beroerde reden.

De Rage Theatre chip die op de Radeon9700Pro zit ondersteunt namelijk wel Video In. Alleen maken de fabrikanten er zelden gebruik van, behalve dan op de All In Wonders. Er zijn echter enkele fabrikanten die in het verleden wel eens een VIVO variant van de Radeon hebben gemaakt.

Dat de drivers 'beter' zijn, vind ik eigenlijk zo kortzichtig/subjectief. In mijn ogen zijn de drivers van ATi over het algemeen veel stabieler dan de nVidia drivers. En het feit dat ATi om de zoveel weken WHQL gecertificeerde drivers uit brengt, terwijl nVidia daar maanden over doet, versterkt voor mij dit gevoel.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk ik ben niet zo'n merk aanhanger... dus ik kijk er misschien wat objectiever tegenaan.
ik ben gewoon dingen tegengekomen die me zo af en toe irriteren... die tv in is voor mij persoonlijk wat irritant omdat ik oude videofilmpjes van een analoge camera wil cappen, als je er dan ineens achterkomt dat dat niet meer kan is dat toch effe een domper.
wat die drivers betreft... dat is allemaal wel te fixen, maar er gaan te veel dingen mis, zo kan je in counterstrike niet meer op escapoe drukken met de 3.2 catalysts... nou dat zijn gewoon kleine dingen die Nvidia met zn detonators wel allemaal in orde had.
ik ben dus niet voor Nvidia of ATI, maar bekijk de dingen heel helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 17:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 01:36:
kijk ik ben niet zo'n merk aanhanger... dus ik kijk er misschien wat objectiever tegenaan.
ik ben gewoon dingen tegengekomen die me zo af en toe irriteren... die tv in is voor mij persoonlijk wat irritant omdat ik oude videofilmpjes van een analoge camera wil cappen, als je er dan ineens achterkomt dat dat niet meer kan is dat toch effe een domper.
wat die drivers betreft... dat is allemaal wel te fixen, maar er gaan te veel dingen mis, zo kan je in counterstrike niet meer op escapoe drukken met de 3.2 catalysts... nou dat zijn gewoon kleine dingen die Nvidia met zn detonators wel allemaal in orde had.
ik ben dus niet voor Nvidia of ATI, maar bekijk de dingen heel helder.
Jij wil niet weten hoeveel beta drivertjes en ook WHQL drivertjes ik wel niet in mijn verzameling had omdat de ene sneller was maar als ik dan een bepaald spel wilde spelen of een of andere applicatie wilde draaien dan kon ik beter andere drivers installeren zodat ik geen problemen zou krijgen.
Drivertje zoveel had weer beter beeld maar liep weer niet samen met spel x, nee, liever geen nieuwere drivers op een "verouderde" kaart draaien (en dan doel ik dus op bv. een GF3, geen TNT2...) want dan loopt alles in de soep.

Ik heb jaren tevreden mogen werken met nVidia kaartjes en nu al een aantal maanden met een Ati en beide driversets hebben "problemen". Ik vind niet meer dat je kan zeggen dat nVidia drivergoden zijn en Ati maar een beetje aanklooit.

En video-in... Tsja, dat noemen ze verder kijken dan je neus lang is en je een beetje laten informeren voordat je een aankoop doet. Als je video-in veel gebruikt lijkt me dat dat een vereiste is op je volgende kaart en je dus goed oplet of die functionaliteit ook op de kaart zit die je voor ogen hebt... Om Ati daar nou voor aan te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorheen met die GF4 had ik wel eens geklooit, met video-in... was leuk vond ik.
bij de aanschaf van de ATI nooit meer aan gedacht... tot mijn pa met zn camera aankwam, dus bij de aanschaf heb ik er niet aan gedacht.
maar ik had toch wel van zo'n concurrerend snelheidsmonster verwacht dat het erop zat, verder ben er niet boos over ofzo dat het er niet op zit, maar het valt dan gewoon ff tegen.
over die drivers: ik heb met mn ATI een stuk meer probs gahd in 3 maanden dan met mn GF4 in 1 jaar. maar dat is mijn ervaring.
momenteel krijg ik trouwens zelfs FSAA helemaal niet meer aan, ook na een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 01:36:
zo kan je in counterstrike niet meer op escapoe drukken met de 3.2 catalysts... nou dat zijn gewoon kleine dingen die Nvidia met zn detonators wel allemaal in orde had.
Dit is trouwens gefixed in Catalyst 3.4 die over een weekje of 2 uit komt + nog een overall performance boost + een boost met TruForm in o.a. Counterstrike. :)

nVidia heeft natuurlijk al heel lang aan z'n Detonators kunnen schaven, maar dat kwam ook vooral omdat ze veel architectures recyclen. De drivers konden dan ook gewoon doorontwikkeld worden. Je ziet nu ook dat er met de FX toch weer wat kinkjes in de kabel komen. Met elke nieuwe Detonatorrelease hoor/zie je steeds meer mensen klagen over bugs. En dat terwijl de bugs bij de Catalyst drivers steeds kleiner worden. En met de invoering van de open Beta Catalyst Test team betrekken ze de eindgebruiker er ook nog eens bij om er voor te zorgen dat bugs niet in de final zitten. Dat zie je bij nVidia dus niet zo'n 'open beta test'. De klantvriendelijkheid is dus veel groter bij ATi.

Dat zag je ook weer eens gisteren, toen Terri M (Catalyst Maker op Rage3D) een Q&A hield over het overslaan van Cat. 3.3. Je kon vragen stellen en hij reageerde daar netjes op terug. Zo beantwoorde hij nog 2 van m'n vragen. :)

En wat ook nogal helpt voor nV is dat veel games vroeger vooral op nVidia hardware werd geschreven. Nu komt daar verandering in. En een aantal grote developers hebben al hebben aangegeven dat ze een voorkeur hebben voor de R300 architectuur, omdat de D3D drivers stukken beter zijn dan de D3D drivers voor de FX. Het probleem zit 'm namelijk in het feit dat die nog lang niet compleet zijn. De hardware zou meer aan moeten kunnen dan de drivers tot nu toe bloot stellen. (Lees bv dit stukje van een gamedeveloper op Beyond3d maar eens http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=5589 )

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 04-05-2003 03:23 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 03:28

srblackbird

ThinkGEEK

IT'S COMING -The 'ULTIMATE' Silent Partner Is Coming!!!

The long arduous wait is almost over as May is here and the famously anticipated Electronic Entertainment Exposition (E3) looms just on the other side of the horizon as does this years SBS event in Monte Carlo. This year these events will be a touch different, however. Sapphire has teamed up with the premier graphics card manufacturer in ATi as well as one esteemed publication to unveil before the world THE definitve graphics card solutions for both enthusiasts and casual gamers alike! So prepare to behead your piggy bank because IT'S COMING!!!!
bron: http://www.sapphiretech.com

Het middel tegen de Luidruchtige GFX is toch wel:
ZALMAN ! Afbeeldingslocatie: http://www.x-equis.nl/ati/Image044.jpg
Verder hadden ze ook de 9700pro ULTIMATE, met een voor gemonteerde zalman koeler.
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/img/2003/02/ult_9700/card_pic.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 02-10 17:43

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 02:37:
voorheen met die GF4 had ik wel eens geklooit, met video-in... was leuk vond ik.
bij de aanschaf van de ATI nooit meer aan gedacht... tot mijn pa met zn camera aankwam, dus bij de aanschaf heb ik er niet aan gedacht.
maar ik had toch wel van zo'n concurrerend snelheidsmonster verwacht dat het erop zat, verder ben er niet boos over ofzo dat het er niet op zit, maar het valt dan gewoon ff tegen.
over die drivers: ik heb met mn ATI een stuk meer probs gahd in 3 maanden dan met mn GF4 in 1 jaar. maar dat is mijn ervaring.
momenteel krijg ik trouwens zelfs FSAA helemaal niet meer aan, ook na een format.
Welke drivers gebruik je momenteel dan ? 3.2 is inderdaad een rot setje (kan een rot setje zijn...). Met 3.1 heb ik nog helemaal geen problemen ondervonden. Probeer die of bv. 3.0 eens (zijn allemaal te vinden in het archief op Ati.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 11:14

xces

To got or not to got..

@BioWeb:
De HIS excalibur 9700 pro, hoe kun je die overclocken, weet iemand wat voor mem die heeft en dus wat voor bios ik hem moet flashen?

Default haalde ik: 13325 punten
core/mem 360/326 haalde ik 11881 punten (met alleen de game tests) :(

[ Voor 22% gewijzigd door xces op 04-05-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan me alsjeblieft helpen vinden naar de bios upgrade van deze kaart?
hij loopt namelijk erg buggy en ik zou graag een bios upgrade willen voor m'n vriend,
hij loopt erg buggy met 2.5 3.0 3.1 3.2
deze kaart is van een vriend van mij en we kunnen samen dus

huidige bios versie: 8.003 gedateerd uit 2 augustus 2002

wie o wie?
ik heb me al de pleuris gezocht,
# google
# got search
# altavista

enz

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Turismo schreef op 03 May 2003 @ 23:17:
[...]

ik heb ook een club3d 9700np 128mb met 3.3 ns infineon geheugen, met zowel originele bios als met andere infineon bios kwam ik niet erg hoog 300/290 ongeveer.

toen heb ik de samsung bios gebruikt en nou kom ik zowiezo met gemak op pro speed settings, vandaag heb ik de core met gemak op 380 gekregen.

http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuP.BIN

9700pro bios 325/310 PAL

mischien dat je m eerst maar s ondergeklokt moet proberen dus eerst met radedit openen en op 275/275 zetten en dan softwarematig gaan opklokken
Hij flasht gewoon niet want als ik met atiflash probeer te flashen zegt is"open file erro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mirror.ati.com/shopati/pricespcusa.html
Prijs van 9600Pro 20 dollar lager dan 9500pro. En hij wordt al verstuurd... Zal waarschijnlijk ook wel binnenkort hier verkrijgbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 01:13:
http://mirror.ati.com/shopati/pricespcusa.html
Prijs van 9600Pro 20 dollar lager dan 9500pro. En hij wordt al verstuurd... Zal waarschijnlijk ook wel binnenkort hier verkrijgbaar zijn...
Hij is ook slechter dan 9500pro, koop gewoon een 9500pro(weet je zeker dat je iets goeds hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34
Hasib schreef op 04 mei 2003 @ 21:57:
[...]

Hij flasht gewoon niet want als ik met atiflash probeer te flashen zegt is"open file erro"
gebruik je deze commando?

atiflash -f -p 0 97PmufuP.bin

[ Voor 8% gewijzigd door Turismo op 05-05-2003 01:29 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 30-09 21:32
Na eergisteren m'n Leadtek TI4200 gesloopt te hebben ben ik naar ATI overgestapt. Ik heb een Hercules Radeon 9700 gekocht, niet de PRO dus. Het PCB is rood van kleur, ergens gelezen dat dat build by ATI zou zijn. Default clocks core/mem 277/270 overgeclocked naar 366/333. Het geheugen begint op 343 mHz artifacts te geven, dus voor het zekere met 10 terug geclockt. De core is een ander verhaal, ik gebruik die rage tweaker en die gaat voor de core niet hoger als 373.50, ik heb hem maar op 366 gezet, dus m'n kaart draait nu met standaard hercules koeling op 366/333 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb en probleem als volgt.

Ik heb een logitech cordless desktop tb
Hercules 9700 pro
amd athlon 2000 xp
asus a7v333
1024 ddr
4x maxtor 60 gig op RAID

Als ik een spel speel bv Mohaa en ik gebruik play pause om winamp even stil te zetten dan krijg ik een bluaw scherm met de melding:
problem problebly occured becuase of : ati2.dva

Dan zou je denken dat de driver eht conflict geeft dus nieuwe drivers gedownload en geinstaleerd maar het heeft niet gewerkt wat nu ?

Hij is niet overgeclocked

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 07:46 . Reden: Hij is niet overgeclocked btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 16:56

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 07:44:
Ik heb en probleem als volgt.

Ik heb een logitech cordless desktop tb
Hercules 9700 pro
amd athlon 2000 xp
asus a7v333
1024 ddr
4x maxtor 60 gig op RAID

Als ik een spel speel bv Mohaa en ik gebruik play pause om winamp even stil te zetten dan krijg ik een bluaw scherm met de melding:
problem problebly occured becuase of : ati2.dva

Dan zou je denken dat de driver eht conflict geeft dus nieuwe drivers gedownload en geinstaleerd maar het heeft niet gewerkt wat nu ?

Hij is niet overgeclocked
Het is duidelijk dat het een driver conflict is. Ik speel zelf ook vele mohaa, en heb even geprobeerd. Met de nieuwste itouch driver en catalyst 3.2 werkt het fijn. Alleen als ik Caps Lock indruk dan schokt het beeld even. Had ik eerst ook geen last van.

Het is het beste om even een oude driver te proberen bijv.

owjah, je kunt via je mohaa console ook mp3's afspelen

Console
playmp3 (of play mp3) X:\liedje.mp3

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Turismo schreef op 05 May 2003 @ 01:29:
[...]

gebruik je deze commando?

atiflash -f -p 0 97PmufuP.bin
JA, maar misschien komt het omdat ik al een warp11 bios(club3d) er over geflasht had.
Maar volgens mij heeft het er niks mee te maken, zal het vandaag nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraag: ik heb al zitten zoeken in de verschillende treads, maar kan het niet vinden...wat is nou het verschil tussen AIW 128 en de 128BGA?? de prijs is wel erg verschillend...349 --> 459 :(

Gaarne spoedige reactie ivm aankoop volgend systeem:
P4 3,06
Maxtor 120 gB
512 mb
Club 3d ati raedon 9700 pro AIW 128/128gba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken een radeon9500 pro 128mb en het volgende probleem. Bij het opstarten blijft het scherm zwart tot het windows login scherm, dus als de resolutie hoger wordt. Ook als ik in windows een full-screen dos-box open gaat het beeld op zwart.
Verder werkt de kaart perfect, geen problemen in spellen of zo. Het lijkt wel of alleen de oude video modi (13, etc.) niet werken. Best onhandig want ik kan zo dus ook niet in de bios.
Heeft iemand hier enig idee waar dit aan kan liggen?

O ja, ik heb er sinds 2 dagen een nieuwe voeding (450watt) in zitten want de vorige werd erg warm en hield de voltages niet stabiel, de nieuwe trekt het wel maar het probleem blijft...

Specs:
MSI K7T266 Pro2
AMD 2100+ (palomino)
256mb 266mhz
Sapphire radeon 9500 pro 128mb
WD 80gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Voor zover mijn minimale verstand gaat
128MB BGA (heeft iets te maken met het soort geheugen, een BGA heeft pinnetjes of zoiets, het precieze zal iemand anders vast wel weten)
edit:
heeft verder niks met snelheid te maken

Een AIW is volgens mij een All In Wonder (zo'n heel uitgebreidde kaart) vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil.

[ Voor 10% gewijzigd door mr_willes op 05-05-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

BGA geheugen is vierkant en heeft balletjes aan de onderkant,das de manier van bevestigen op de printplaat, maar het is ook nieuwer en meestal beter te overklokken dan het oude geheugen, met pinnetjes aande zijkant en wat rechthoekig was :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 10:22
He mensen even een snel vraagje.

Ik heb sinds vandaag ook mijn radeon 9700Pro watergekoeld en nou lijkt het of hij beter presteerd dan voorheen, ook mijn 3dmark score is omhoog gegaan van 10000 naar 10500 met 4XAA en 16XAF en de rest op quality.

Zou dit nou aan 3Dmark liggen of presteerd zo'n kaart echt beter als hij 35 ipv 50 graden is(beetje geschat), want aan de settings is niks veranderd pc is namelijk uit gegaan waterkoeling geinstald en weer getest.

Het is natuurlijk geen grote vooruitgang maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff snel een vraagje tussendoor.
Ik heb net mijn nieuwe Club3D Ati Radeon 9500 65mb DDR bga binnengekregen en ging direct zoeken naar de nieuwste driver. Maar door alle bomen zie ik het bos niet meer en nu zou ik graag weten welke driver het beste is en/of iemand een directe link zou willen/kunnen geven. bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 05 May 2003 @ 19:15:
ff snel een vraagje tussendoor.
Ik heb net mijn nieuwe Club3D Ati Radeon 9500 65mb DDR bga binnengekregen en ging direct zoeken naar de nieuwste driver. Maar door alle bomen zie ik het bos niet meer en nu zou ik graag weten welke driver het beste is en/of iemand een directe link zou willen/kunnen geven. bvd.
Nou de snelste zijn bij mij nog steeds de 3.0 drivers(in 3Dmark), maar heb met de nieuwere drivers minder problemen met spellen, draai momenteel de 3.1 drivers omdat de 3.2 die vervelende cs+opengl hebben. Als je dus geen cs speeld zou ik gewoon voor de 3.2 gaan totdat de nieuwe uitkomen, wat niet al te lang meer zou moeten duren.

http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html

Die dus, moet je wel ff goede OS uitzoeken, maar dat had je vast wel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

X-t-r-e-m-e schreef op 05 mei 2003 @ 02:35:
Na eergisteren m'n Leadtek TI4200 gesloopt te hebben ben ik naar ATI overgestapt. Ik heb een Hercules Radeon 9700 gekocht, niet de PRO dus. Het PCB is rood van kleur, ergens gelezen dat dat build by ATI zou zijn. Default clocks core/mem 277/270 overgeclocked naar 366/333. Het geheugen begint op 343 mHz artifacts te geven, dus voor het zekere met 10 terug geclockt. De core is een ander verhaal, ik gebruik die rage tweaker en die gaat voor de core niet hoger als 373.50, ik heb hem maar op 366 gezet, dus m'n kaart draait nu met standaard hercules koeling op 366/333 :)
Heb je de bios geflashed? Zo ja, welke stappen heb je precies genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezydevil schreef op 05 May 2003 @ 19:46:
[...]

Nou de snelste zijn bij mij nog steeds de 3.0 drivers(in 3Dmark), maar heb met de nieuwere drivers minder problemen met spellen, draai momenteel de 3.1 drivers omdat de 3.2 die vervelende cs+opengl hebben. Als je dus geen cs speeld zou ik gewoon voor de 3.2 gaan totdat de nieuwe uitkomen, wat niet al te lang meer zou moeten duren.

http://mirror.ati.com/support/drivers/powered.html

Die dus, moet je wel ff goede OS uitzoeken, maar dat had je vast wel begrepen.
Dat zouden meer mensen moeten doen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een maffe vraag maar ik heb pas een Hercules Radeon 9700 en vraag me al een poosje af wat dat true form nou werkelijk is¿¿¿ kan iemand me daar wat info over geven ???

ps heb hem al op 300 core en 290 mem gehad en liep prima geen maffe beelden of hangers maar geheugen wordt behoorlijk warm (gok ongeveer 35 a 40 graden) core wil wel verder denk ik maar heeft weinig zin als geheugen niet mee wil :(

ps. ben erg blij met mn ATI kaartjuh nVidia eat dust 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 05 mei 2003 @ 20:09:
mischien een maffe vraag maar ik heb pas een Hercules Radeon 9700 en vraag me al een poosje af wat dat true form nou werkelijk is¿¿¿ kan iemand me daar wat info over geven ???

ps heb hem al op 300 core en 290 mem gehad en liep prima geen maffe beelden of hangers maar geheugen wordt behoorlijk warm (gok ongeveer 35 a 40 graden) core wil wel verder denk ik maar heeft weinig zin als geheugen niet mee wil :(

ps. ben erg blij met mn ATI kaartjuh nVidia eat dust 8)
Ff van de Ati site gejat:

The latest incarnation of ATI's innovative higher order surface technology. It is designed to smooth out the curved surface of 3D characters, objects, and terrain by increasing the polygon count through a process called "tessellation". By taking advantage of the massive vertex processing power of the RADEON 9700, it delivers more natural looking 3D scenes without requiring any changes to existing artwork.

Werkt jammer genoeg lang niet bij alle spellen, omdat het spel het ook nog moet ondersteunen, een complete lijst van spellen die het ondersteunen stond geloof ik een paar pagina's terug, maar kan hem zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Toch nog gevonden
CJ schreef op 25 April 2003 @ 23:08:
[...]

De volgende games ondersteunen TruForm:

Command & Conquer: Renegade
Deadly Toonz
Earth & Beyond
Elder Scrolls III: Morrowind (te activeren met FPS Optimizer)
Half Life
Half Life: Counterstrike
Madden 2003
Myth 3
Neverwinter Nights
New World Order (on by default)
Rainbow Six: Raven Shield (on by default)
Return To Castle Wolfenstein
Return To Castle Wolfenstein - Enemy Territory
Serious Sam
Serious Sam: 2nd Encounter
Soul Reaver 2
Star Wars Galaxies Online
Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
Stokerider
Team Fortress Classic
Unreal Tournament 2003

Zoals je ziet zitten er nog best wel grote titels bij.
Foutje. Het was eigenlijk de bedoeling om mijn post te editen

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezydevil op 05-05-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Beun_de_Haas schreef op 05 mei 2003 @ 19:48:
[...]

Heb je de bios geflashed? Zo ja, welke stappen heb je precies genomen.
Nee, ik heb hem niet hoeven flashen, die Hercules is standaard OC'baar. Ze leveren er zelf ook een overclocking tool bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 9700Pro-kaart van ATI.. (Built By Ati dus) Maar bestaan die überhaubt wel :? Dacht ooit s iets gelezen te hebben dat ATI zelf niet meer kaarten zouden maken ofzo.. :?
Ik heb al verschillende winkels gemailt, maar de meesten verkopen van Club3D of FIC.
Kan iemand mij opheldering geven aub? Of weet iemand een winkel die ze verkoopt?

[ Voor 7% gewijzigd door Scipionyx op 06-05-2003 08:12 ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Sneezydevil schreef op 05 May 2003 @ 20:33:
Toch nog gevonden

[...]

Foutje. Het was eigenlijk de bedoeling om mijn post te editen
Hoe zet je TruForm aan? Ik kan herrinneren dat het bij RTCW in het menu er bij stond, maar bij andere games zie ik die optie niet staan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
bij het control pannel kun je het aanvinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Cougar schreef op 06 May 2003 @ 09:15:
bij het control pannel kun je het aanvinken..
Ja dat d8 ik eerst ook maar met de nieuwste control panel staat die optie er niet meer :? Zal straks ff oude versie downloaden. (nu dus die van Catalyst3.2) met de van 3.0 heb ik die optie imo wel eens zien staan

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje over wat me nog steeds onduidelijk is..

weet iemand wat hierarchialZ precies is en wat het doet...

en of de radeon 9500 deze functie bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het doet, maar de 9500 beschikt deze functie wel. Want hier praten ze over de 9500 : http://pc.sk/hw/recenzie/clanok.ltc?ID=3227 . En gebruiken ze dat woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Laatst online: 18-09 10:16
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 09:39:
Ik weet niet wat het doet, maar de 9500 beschikt deze functie wel. Want hier praten ze over de 9500 : http://pc.sk/hw/recenzie/clanok.ltc?ID=3227 . En gebruiken ze dat woord.
In het Tjechisch 8)7 of pools ofzo , iig geen nederlands ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cougar op 06-05-2003 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want als ik met rTool bij compatibility settings hierarchialZ aan zet (dus uit vink)
dan krijg ik rare blokjes bij de pipedream demo.....

hebben meer mensen hier last van?

anders is ie kaput ... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Dond3r schreef op 06 May 2003 @ 09:19:
[...]

Ja dat d8 ik eerst ook maar met de nieuwste control panel staat die optie er niet meer :? Zal straks ff oude versie downloaden. (nu dus die van Catalyst3.2) met de van 3.0 heb ik die optie imo wel eens zien staan
Bij mij met Cat 3.2 staat truform nog steeds helemaal onderaan in het Direct3d tabblad.
In de startpost zijn trouwens ook nog enkele patches te vinden zodat je truform in bepaalde games kunt aanzetten zoals UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag:

Khep een R9700 NP van connect3d: Gebruikt die twaalf volt of anders via de externe voeding?

Mijn PSU geeft nml. maar 11.60 volt, soms zelfs minder .. en volgens mij veroorzaakt dit instabiliteit (de bekende spontane reboots tijdens zware belasting...) Vraag me ook af of dit bijdraagt aan de beperkte stabiele overclock van de core: maar 320 mhz ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een s-video kabel in m'n radeon 7000 :( heb zitten dan springt tijdens het booten de monitor niet van standby, zonder s-video er in is er nix aan de hand. suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:14

TdV

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:17:
Want als ik met rTool bij compatibility settings hierarchialZ aan zet (dus uit vink)
dan krijg ik rare blokjes bij de pipedream demo.....

hebben meer mensen hier last van?

anders is ie kaput ... :'(
Ik heb ergens gelezen (digitlife of zo?) dat de 9500 chips vaak problemen hebben (het zijn de afgekeurde 9700's) met de HSR en dus Hierarchical Z en daarom staat deze standaard uit bij de 9500 NP. Dat is ook de reden dat ze zoveel langzamer als 9500pro's zijn (afgezien van de xtra pipelines)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 16:06:
Als ik een s-video kabel in m'n radeon 7000 :( heb zitten dan springt tijdens het booten de monitor niet van standby, zonder s-video er in is er nix aan de hand. suggesties?
Als de s-video kabel erin zit boot de pc met tvout aan; daarbij stuurt de kaart de monitor op dezelfde frequentie als de tv aan (50Hz dus) en dat vind jouw monitor niet leuk en dus beschermt hij zichzelf doorop standby te schakelen. Ik krijg zelf een stuiterend beeld op de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht al dat hij zoiets lomps probeerde. Ik probeer wel ff de drivers op ntsc te zetten, en dan kijken of ie het met 60Hz gaat proberen met opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om weer ff terug te komen op het overclocken: Ik heb nu radeontweaker gedownen en ge-installeert, en hij doet het ook, totdat ik een verandering wil aanbrengen...dan kapt hij er ineens mee.
Weet iemand hoe dit komt en/of een ander programma waarmee ik zou kunnen overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 17:16:
Om weer ff terug te komen op het overclocken: Ik heb nu radeontweaker gedownen en ge-installeert, en hij doet het ook, totdat ik een verandering wil aanbrengen...dan kapt hij er ineens mee.
Weet iemand hoe dit komt en/of een ander programma waarmee ik zou kunnen overclocken?
Dit heb ik in een andere topic ook al vermeld.
Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 12:20:
De tweak programma's gaan pas werken zodra je bios geflashed is. Je kan met geen enkele progje overklokken als je geen aangepaste bios hebt. In eerste instantie geeft het programma aan dat je, je videokaart hebt overgeklokt maar zodra je windows opnieuw opstart zul je zien dat de waarden gewoon weer naar default zijn terug gezet. Dit is de beveiliging die erin zit.

Dus de oplossing is: Flash je BIOS (GPU) en vervolgens gebruik je een proggie en je overclocking zal zeker genoeg effect mee brengen. @ Guru3d.com

Voor overklok progjes @ Videoplanken & Beeldkanonnen FAQ :)
Zie @ [rml][ 9700]wil niet oc'n[/rml] en gebruik de search voortaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Ik heb et probleem dat ik zodra ik spellen als postal en gp4 ga doen, dat mn computer na 3 seconden spelen ofzo helemaal vastloopt, en er staan dan allemaal verticale gekleurde strepen over mn beeldscherm :?. Bij spellen zoals rtcw,quake,bf1942 enzo heb ik nergens last van. Iemand een id waar dit aan kan liggen?

Gebruik btw catalyst 3.2

sys info

Os > win xp
Video > hercules 8500@9100
mobo > msi kt3, 171 fsb
proc > xp2100@2800
voeding > qtec 400watt
geheugen > 512 pc2700, dane elec

Koeling is meer van voldoende overigens
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Laatst online: 02-10 19:13
Vandaag op me werk 1 van de Hercules 9800 pro's in me handen gehad. Helaas zat de doos mooi ingepakt in folie.

Ik kon me nog maar net inhouden om niet meteen af te rekenen ;)

Morgen ga ik hem lekker in de vitrine zetten en genieten van het mooie aanzicht :D

*zucht waarom is ie zo duur vergeleken met de sapphire*

Ik wou ook meteen ff melden dat de hercules dus te koop is in Nederland :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

X-t-r-e-m-e schreef op 05 May 2003 @ 22:23:
[...]

Nee, ik heb hem niet hoeven flashen, die Hercules is standaard OC'baar. Ze leveren er zelf ook een overclocking tool bij.
Hmmmm, weet je toevallig of dit voor de Sapphire ook geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh? moet je je radeon's eerst flashen voor je ze kan overclocken? Waarom kan je niet gewoon de standaard waardes verhogen zoals bijvoorbeeld nvidia? Ik vind dat zij hun zaakjes toch wat beter op orde hebben wat dit betreft, maargoed...meningen verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TdV schreef op 06 May 2003 @ 16:29:
[...]

Ik heb ergens gelezen (digitlife of zo?) dat de 9500 chips vaak problemen hebben (het zijn de afgekeurde 9700's) met de HSR en dus Hierarchical Z en daarom staat deze standaard uit bij de 9500 NP. Dat is ook de reden dat ze zoveel langzamer als 9500pro's zijn (afgezien van de xtra pipelines)
wil dit zeggen dat het niet hoort te werken...? of juist wel.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Laatst online: 23-09 07:50
Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 19:12:
huh? moet je je radeon's eerst flashen voor je ze kan overclocken? Waarom kan je niet gewoon de standaard waardes verhogen zoals bijvoorbeeld nvidia? Ik vind dat zij hun zaakjes toch wat beter op orde hebben wat dit betreft, maargoed...meningen verschillen...
Mischien overclock beveiliging ? En waarom moet het nodig zijn om over te clocken, ik zie het meer als een leuke optie :) ? btw mijn radeon 9500 is gewoon over te clocken zonder bios upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Beun_de_Haas schreef op 06 May 2003 @ 19:03:
[...]

Hmmmm, weet je toevallig of dit voor de Sapphire ook geld :?
Nee, sorry geen flauw idee, ik denk dat het wel geld voor een radeon met heatsinks op de memchips, die zitten er niet zo maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik btw wel suf vind, is het volgende.. Bij het installeren van catalyst drivers 3.2 (ipv 3.0), liep Morrowind telkens vast bij het luik. (Ik dacht eerst dat het aan directx 9.0 lag).
Nu heb ik de nieuwste Omegadrivers (gebaseerd op de 3.2!!) en daarmee kan ik wel door het luik heen komen en loopt de pc niet vast! 7(8)7 (niet zo lang geprobeert, maar ik heb er wel hoop op ;))

Verder geen enkel probleem met deze kaart (alleen onder windows 98 met wat spellen, draai meestal xp), alleen af en toe wat schokken in GTA3 (en king of the road, spel wat ik eens uitgeprobeerd had). Zal wel liggen aan niet voldoende data-aanvoer (of de replay functie). Ik heb btw weinig gevonden of het het 'schok' probleem.

Oh en nog een ding, weet iemand waarom ik fast-writes (snel schrijven) niet kan aanzetten? Als ik ze aanzet en de pc herstart, staan ze weer op off (uit) :?

edit
update

Helaas crashte dit &%%&*spel Morrowind (ik word er gek van) bij het laden van een savegame met de nieuwste Omegadrivers. Dus nu zit ik weer met de catalyst 3.0 :( :r :r :r. Hopelijk zijn de 3.4 drivers wat stabieler :( |:( (onder Morrowind), zodat ik mijn drivers ook weer eens kan updaten.

Heeft niemand anders met de cat 3.2 dit probleem met Morrowind?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Had ook met 3.2 catalyst drivers problemen met Morrowind, gewoon directx9 en cat 3.2 opnieuw geinstalleerd en het werkte perfect.
Maar morrowind heeft zowiezo lage performance, dus of je nou een gf4 of een 9700 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Laatst online: 11:03

inXs

known as inXs

Ik heb een radeon 8500.. LE flashed naar retail, verder niets gedaan.. Ik heb cataclyst 3.0, 3.1, 3.2 geprobeerd en in heb ze alledrie op winXP pro gebrobeerd en op win2k pro. Hier mijn probleem dus, ik heb dikke fps drops in CS... Dus ik heb constant 100, dan op de meest random momenten hoppa 20.. Voor 3 secs en dan weer 100... Dit heb ik ook tegen bots, dus geen lag...

verder:

p4 1.8 Ghz
512mb rambus ram
40gb 7200 rpm maxtor hd
intel ac97 onboard sound
dx 9
win 2k pro nu

Ik heb bijna alle instellingen @ openGL en D3D wel veranderd in de tabbladen.... en elke keer geprobeerd.. Er veranderd niets..

Dus hier mijn vraag, wie heeft dit nog meer? En is het dan met alle cataclyst drivers? En welke andere drivers raden jullie mij dan aan die dit probleem kunnen verhelpen...

Ik heb het dus niet met andere spellen eigenlijk, die werken perfect! Of iemand misschien instellingen voor de CS config? Ik heb ati_npatch al op 0 staan!

edit: toevoeging

[ Voor 3% gewijzigd door inXs op 06-05-2003 21:24 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:17:
[...]
wil dit zeggen dat het niet hoort te werken...? of juist wel.. 8)7
Ik kan het preciese artikel niet meer vinden maar ati vind dat de 9500 geen HSR nodig heeft en bij iedere 9500 NP staat die standaard uit omdat hij het volgens ati niet ondersteund. Bij de sommige chips werkt die HSR echter wel en dan kan je hem aanzetten. Pin me er echter niet op vast want ik kan het artikel niet meer vinden. Misschien dat je op het rage3d forum wijzer word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeskoes schreef op 06 May 2003 @ 19:35:
[...]

Mischien overclock beveiliging ? En waarom moet het nodig zijn om over te clocken, ik zie het meer als een leuke optie :) ? btw mijn radeon 9500 is gewoon over te clocken zonder bios upgrade.
Waar doe jij dan eigenlijk mee overclocken? Ik bedoel: Dat Radeontweaker doet het bij mij niet dus...enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeskoes schreef op 06 May 2003 @ 19:35:
[...]

Idd, OC beveiliging. Niet iedereen vindt overklokken leuk, ik wel dus. >:) Btw, zijn sommige kaarten gewoon OC zonder te flashen (meestal Non-Pro's) Waarom ze dat eingelijk doen? Dunno, ik denk dat ze een groot verschil willen maken tussen Non- Pro's en Pro's. :)
Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 19:12:
Sommige(n) wel zie @ hierboven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Is een beetje rare vraag maar ik ga koelblokjes voor een radeon 9700 / 9800 (?) maken, alleen heb ik een probleem met timing. (ingewikkeld verhaal)
Ik wil nu heel graag een foto van een 9700 of 9800 zonder koeler, recht van boven. Het allerliefst met een liniaaltje (schrijf je dat zo ?) ernaast / erboven.

Nu kan ik wel heel veel plaatjes krijgen alleen dat is of te klein of niet recht van boven. Zo iemand zo vriendelijk willen zijn om als hij zijn / haar koeler ergens in deze of volgende week eraf haalt, een foto voor mij ervan te maken ? Alvast veel dank ;).

Deze is bijv. wel mooi maar helaas met koeler, zo kan ik moelijk blokjes ontwerpen voor geheugen en GPU.

[EDIT] Ok, ik kan wel degelijk mooie foto's vinden maar zou iemand, als hij toch bezig is, een foto voor mij willen maken met liniaaltje ?

[ Voor 24% gewijzigd door GeforceDDQ op 07-05-2003 15:13 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforceddq schreef op 07 mei 2003 @ 15:05:
Is een beetje rare vraag maar ik ga koelblokjes voor een radeon 9700 / 9800 (?) maken, alleen heb ik een probleem met timing. (ingewikkeld verhaal)
Ik wil nu heel graag een foto van een 9700 of 9800 zonder koeler, recht van boven. Het allerliefst met een liniaaltje (schrijf je dat zo ?) ernaast / erboven.

Nu kan ik wel heel veel plaatjes krijgen alleen dat is of te klein of niet recht van boven. Zo iemand zo vriendelijk willen zijn om als hij zijn / haar koeler ergens in deze of volgende week eraf haalt, een foto voor mij ervan te maken ? Alvast veel dank ;).

Deze is bijv. wel mooi maar helaas met koeler, zo kan ik moelijk blokjes ontwerpen voor geheugen en GPU.

[EDIT] Ok, ik kan wel degelijk mooie foto's vinden maar zou iemand, als hij toch bezig is, een foto voor mij willen maken met liniaaltje ?
je gaat eerst koelblokjes maken om dan uw radeon kaart te gaan kopen??? :? :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:17:
[...]

je gaat eerst koelblokjes maken om dan uw radeon kaart te gaan kopen??? :? :? :? :? :?
Nouja, ja.

Het zit namelijk zo, ik ben van plan om een radeon te gaan kopen zodra ik mijn huidige kaart verkocht heb. Nu ga ik binnenkort naar me pa. Daar waren we bezig om koelblokjes (voor waterkoeling uiteraard ;)) te maken.

Als ik het nu zie, gaat dan ook niet door dus kan ik (gelukkig) een radeon kopen en dan de blokjes maken. is inderdaad makkelijker jah...

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als iemand nog een oc programma voor mij weet voor mijn ati radeon 9500, graag...de radeontweaker deed het namelijk niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

verkeerde topic :+

[ Voor 129% gewijzigd door Glashelder op 07-05-2003 20:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:13:
als iemand nog een oc programma voor mij weet voor mijn ati radeon 9500, graag...de radeontweaker deed het namelijk niet... :(
Messchien Rage3d Tweak of Powerstrip, de laatste heb ik in het begin gebruikt toen de rest mijn 9700 nog niet ondersteunden.

Edit//

Had je je bios al geflasht BTW?

[ Voor 6% gewijzigd door Sneezydevil op 07-05-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Radeon 9800PRO van Club3d apart laten leggen..

Maar die 3d Prophet 9800PRO van hercules ziet er ook best lekker uit.

Welke van de 2 is nou sneller? want zoveel kijk ik niet in mijn kast eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 20:24:

Welke van de 2 is nou sneller? want zoveel kijk ik niet in mijn kast eigenlijk..
Hercules is mooier en beter gekoeld, maar ik zie op got mensen die diverse problemen hebben met hercules 9800pro.Dus mag je het zelf weten welke je koopt.
Enne de snelheid van de kaarten is gelijk, alleen powercolor met 2ns geheugen draait op 390/380 ipv 380/340.Weet iemand wanneer dit kaartje te koop is en hoveel hij zal kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 07 May 2003 @ 21:55:
[...]

Hercules is mooier en beter gekoeld, maar ik zie op got mensen die diverse problemen hebben met hercules 9800pro.Dus mag je het zelf weten welke je koopt.
Enne de snelheid van de kaarten is gelijk, alleen powercolor met 2ns geheugen draait op 390/380 ipv 380/340.Weet iemand wanneer dit kaartje te koop is en hoveel hij zal kosten.
de club3d is Euro: 489.50

en de 3d Prophet 9800PRO van hercules is Euro: 487.50

Ik haal ze btw bij www.yorcom.nl

Ik begreep nl dat er tussen deze 2 kaarten Wel een snelheidsverschilletje zit waarbij de Club3d iets sneller zou zijn, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn 9500pro van connect3d flashen, maar als ik probeer het oude bios te saven krijg ik de melding dat er geen ATI devices zijn.
Tevens krijg ik bij het opstarten van mijn pc niet te zien welke videokaart er in de pc zit. is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

ja dat bios boodschapje van welke videokaart staat zo kort in beeld dat je het niet ziet, als je hem wilt zien moet je ff in standby gaan en daan terug komen, dan loopt hij daar namelijk vast :P

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revision schreef op 06 mei 2003 @ 18:17:
Ik heb et probleem dat ik zodra ik spellen als postal en gp4 ga doen, dat mn computer na 3 seconden spelen ofzo helemaal vastloopt, en er staan dan allemaal verticale gekleurde strepen over mn beeldscherm :?. Bij spellen zoals rtcw,quake,bf1942 enzo heb ik nergens last van. Iemand een id waar dit aan kan liggen?

Gebruik btw catalyst 3.2

sys info

Os > win xp
Video > hercules 8500@9100
mobo > msi kt3, 171 fsb
proc > xp2100@2800
voeding > qtec 400watt
geheugen > 512 pc2700, dane elec

Koeling is meer van voldoende overigens
:)
ik denk dat het je voeding is Q-tec 400 watt levert op ALLE lijnen minder vermogen dan een ECHTE 300 watt voeding en de spanningen kloppen ook niet altijd soms veel verschillen geloof me ik heb er 1 gehad :( is echt BAGGERRRRRRRRRR ik heb hem DIRECT geruild en mn 420 watt van Chieftec (wel stuk duurder) was 2 keer zo zwaar (ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hasib schreef op 07 May 2003 @ 21:55:
[...]

Wat voor problemen zijn dat dan ? Ik heb namelijk net een Hercules besteld ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 11:03:
[...]

Lees 9800pro topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 11:03:
[...]

Ik heb echt geen problemen met mijn Hercules ATi 9700 Pro, maar dat is natuurlijk weer iets anders. :)
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 20:24:

Allebei zijn even snel 8)7 Alleen gebruiken ze heel andere koeling. De koeling van de Hercules zijn vaak mooier en koelen beter. :)
Hasib schreef op 08 May 2003 @ 12:32:
[...]

Lees 9800pro topic.
Iedereen heeft wel 'ns problemen met zijn kaart. De meeste Tweakers die wel alles goed doen hebben geen last van videokaart probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 22:10:
[...]

de club3d is Euro: 489.50

en de 3d Prophet 9800PRO van hercules is Euro: 487.50

Ik haal ze btw bij www.yorcom.nl

Ik begreep nl dat er tussen deze 2 kaarten Wel een snelheidsverschilletje zit waarbij de Club3d iets sneller zou zijn, klopt dit?
Ik heb bij hun unne Hercules 9800 PRO afgelopen zaterdag(avond) besteld - heb jij 'em al binnen of ook nog niet? |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 12:53:
[...]

Ik heb bij hun unne Hercules 9800 PRO afgelopen zaterdag(avond) besteld - heb jij 'em al binnen of ook nog niet? |:(
Neen, hij komt vrijdag bij hun pas binnen.. ik heb er nu een club3d apart laten leggen welke ik vandaag nog op ga halen, deze bleek ietsjes sneller te zijn dan de hercules..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er word hier gezegd dat de hercules beter gekoeld is.. maar als ik zo die koeling van die club3d bekijk valt dat reuze mee, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.club-3d.nl/files/pic6X.jpg

Nou als dit niet koeler is dan die hercules weet ik het ook nietmeer :P

2 fannetjes, groot koelblokje.. lijkt mij dat dit wel werkt, geheugen word ook gekoeld door dat blokje.. deze kan zo te zien misschien zelfs wel verder overgeclocked worden. betere koeling voor het geheugen...!

al ben ik zeer benieuwd hoe de achterkant van de kaart eruit ziet....

het valt mij wel op dat er geen koelfannetje direct op de core zit..

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 14:38 . Reden: toevoeginkje :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb van de week ook een Hercules Ati 9800Pro besteld, nog niet binnen :(.

Maar nu bestudeer ik eens een aantal plaatjes van verschillende fabrikanten en nu valt met op dat er bij de kaart van Hercules er een extra connector opzit, lange zwarte connector. Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the-spawn/pictures/hardware/9800ProHercules.JPG

Als je dan kijkt bij de kaart van Club3D of die van Ati zelf dan zie ik deze er niet opzitten.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the-spawn/pictures/hardware/9800ProATI.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/the-spawn/pictures/hardware/9800ProClub3D.jpg

Waar diend deze connector voor? Extra uitbreiding ofzow?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan een TV-uitbreiding op worden geplaatst...
Soort aiw uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn

the-spawn

.: Dark Storm :.

Aha. oke thnx. zijn die dingen los te koop?

Maar waarom doen ze dat niet bij iedere kaart?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar het kan natuurlijk pure marketing strategie zijn:
Zo kunnen ze er veel meer slag uit slaan: eerst Radeon 9800Pro, dan Radeon 9800ProUltra(256mb DDR2), dan nog de 9800Pro AIW...
3x je slag slaan uit 1 serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Die connector zit er vast omdat het goedkoper is om een reference design te maken, waarop indien gewenst een simpel kaartje geprikt kan worden om er een AIW van te maken.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATi Radeon 9800 Pro 128MB Review
PowerColor Radeon 9800 Pro 128MB Review
Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro 128MB Review

Toch zijn ze beter te spreken over de Sapphire ondanks de mooie koeling van de Hercules... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de sites!... interessant wat ze schrijven over de Hercules (hoop de mijne deze week nog te ontvangen!)
Hercules provides their own tweaking utility called the 3D Tweaker and allow you to test for stability before you apply the desired core and memory frequency. Using the Hercules 3DProphet Radeon 9800 Pro stock copper cooler, i am able to push the core clock from 380Mhz to 460Mhz and memory clock from 680Mhz to 730Mhz! This is simply amazing as the original ATi Radeon 9800 Pro card with the stock aluminum can only fare 420/720Mhz. Indeed the copper GPU cooler together with the back copper sink is able to cool the GPU more efficiently and the copper RAM sinks are able to overclock memory a little more. At 460/730Mhz, i have successfully ran 3DMark2003 benchmark without any visual artifacts and obtain a high score of 6154 3dmarks on stock cooling.
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Hercules/R9800Pro/3DMark03-459-365.GIF

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:30:
[...]

Bedankt voor de sites!... interessant wat ze schrijven over de Hercules (hoop de mijne deze week nog te ontvangen!)

[...]

[afbeelding]
Maar vergeet niet dat powercolor veel sneller is met zijn standaard 2ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die score is niet super voor een oced 9800 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 20:59:
Die score is niet super voor een oced 9800 :s
..hehe.. we hebben 't hier over 3dMARK 2003 ;) ... ik heb nog nergens zo'n hoge score gezien... de 'normale 9800 PROs' zitten ergens in de 5000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tis niet om er een AIW van te maken maar een VIVO, AIW heeftie ook nog een tuner etc nodig, dat slotje kan een kaartje op waardoor je TV-out ook als TV in gebruikt kan worden, waarom niemenad dat leverd is me een grote vraag

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:40:
[...]

..hehe.. we hebben 't hier over 3dMARK 2003 ;) ... ik heb nog nergens zo'n hoge score gezien... de 'normale 9800 PROs' zitten ergens in de 5000...
ik weet niet wat jij denkt maar ik zit al in de 5000 met m'n Radeon 9700 club3d 2e revisie pro clock speeds @ Amd 2400+ (non clocked)

so eh? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*drumroll*

Introducing...

The Sapphire RADEON™ 9800 ATLANTIS PRO ULTIMATE EDITION

Met 256MB DDR Ram !!!

Sapphire gaat op de E3 beurs de 256mb versie van de Radeon 9800 Pro met passieve koeling voorstellen.

specs: http://www.sapphiretech.com/VGA/9800proult.asp
boxshot: http://www.sapphiretech.com/media/9800/9800ultimatelarge.jpg

prijs: tba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vergeten deze erbij te zetten:
Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro Review
In deze review zie je dat de Sapphire beter presteert dan de Hercules:
With our card running at 472/370, we were able to increase our score 792 3dmarks all the way up to 6175! A very very impressive overclock, especially when coupled with the fact that we were using stock cooling and there were no ramsinks on the card.
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Sapphire/9800Pro/oc-3dmark2.jpg
the Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro should be a card to look at not only for its great overclockability, good performance, and strong bundle, but also for its good price and is a card that is highly recommended here at VR-Zone.
Dit lijkt me een leuk kaartje dus: geen mooie zoals de Hercules, maar wel een kaartja dat kan presteren...
Iemand een idee hoeveel de 256mb gaat kosten en wanneer deze uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik haal ook al 5200 met mn 9700 non pro :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zal ze wel vergeten zijn, maar vroeger was er eens een radeon 9000.. ;)

Nu heb ik er een; "Powercolor Radeon 9000 pro evil commando" heet ie na installatie.
Ik heb over dat pro gedeelte zo mijn twijfels, want er zit geen actieve koeling op de kaart.

Wat is nou het probleem: hij is niet over te clocken, het gaat even goed en dan reboot de pc. (Ik gebruik powerstrip.) Dat is dus een welbekende zaak met non-pros.

nou ben ik er achter gekomen dat dat met een gehacked bios te verhelpen moet zijn. In omegas little corner zijn er ook twee te krijgen, maar ik weet niet of die het gewenste effect sorteren. Ook kan ik nergens meer vinden dan dat er een bios moet zijn, niemand linkt of verwijst naar een site met die bios.

kunnen jullie mij helpen aan dat bios?
of kan ik het beste die op omegas corner proberen?

*ik had hem dus overgeclocked en toen rebootte de pc, en het duurde wel zon 6 reboots voordat ik hem met powerstrip weer op normaal kon zetten (omdat hij eenmaal in windows er meteen weer uitknalde) en hij niet meer rebootte; niet zo goed voor mijn pc. Dat zou ik dus niet graag nogmaals herhaald zien..... :(

nog steeds niets gevonden.....

update:

ik heb die driver(s) van omega bekeken en ze zijn voor een 9000pro: de timings staan op 325/310 (core/mem)
324.00 Mhz (48 * 6.75 Mhz)
310.50 Mhz (46 * 6.75 Mhz)
ik kan ze natuurlijk lager klokken voor mijn kaart, en dan flashen, maar kan ik deze dan wel gebruiken vraag ik mij af?
en ik heb ook geen andere videokaart, dus ik mag ook niet te hoog uitkomen, en

eigenlijk wil ik ook gewoon vanuit windows kunnen overclocken met een geunlocked bios... :|

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 17:57 . Reden: drivers bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

Ik heb nog een vraagje mbt. de Radeon en spellen. Als ik een spel speel, maakt niet uit welk spel of welke techniek (OpenGL, Direct3D), dan zijn ze enorm donker.

Ik moet mijn monitor brightness bijstellen van ongeveer 20% voor mijn desktop, naar 50-60% voor in spellen. Ik heb de game gamma al wat hoger gezet (1.15), maar als ik die nog hoger zet worden de kleuren enorm flets (te veel wit).

Weet iemand daar een oplossing voor?

[ Voor 187% gewijzigd door porn* op 09-05-2003 13:56 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

porn schreef op 09 May 2003 @ 11:07:
Weet iemand daar een oplossing voor?
Eerst je contrast helemaal omhoog, dan pas de rest afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Weet iemand wanneer de MObile 9600 eindelijk in laptops te zien zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag de 9600Pro is weer beter dan de 9500Pro of is dit niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik vraag me ook altijd af waarom iedereen zo te spreken is over die hercules koeling. Die ramsinks oke, maar dat schijnt niet eens te helpen. Maar dat lullige ventilatortje slaat echt alles. Zowat geen oppervlak om warmte weg te blazen... |:(

vergelijk het koeloppervlak van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Sapphire/9800Pro/front2-small.jpg
is met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/Hercules/R9800Pro/Card-Front.jpg

die onderste heeft volgens mij veel minder oppervlakte om te koelen of niet?

[ Voor 38% gewijzigd door Glashelder op 09-05-2003 17:24 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de vraag al eerder gesteld, zie zes posts hoger, maar het werd een beetje onduidelijk:

wie heeft er een geunlockte bios voor mijn radeon9000(non pro) zodat ik hem met powerstrip kan overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
mischien dat die van koper is :S da`s nog een best zware koeler hoor, ik heb um op mn hercules 9700 pro zitten, naja bijna hetzelfde en hij klokt standaard veel verder dan andere.

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.