Toon posts:

[Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:08
Twee keer beloofd dat ze hem van te voren na zouden kijken... Dit is echt niet gebeurd, want de monitor was niet goed, en hij zat gewoon nieuw in doos, gesealed en al.
En ze willen me niet helpen omdat ik bijna nooit thuis ben... Ja kan er ook niks aan doen.

Ik ben ook bang dat ik morgen gewoon weer afgewimpeld word... Wat kan ik dan zeggen?

[Voor 15% gewijzigd door eX0duS op 01-07-2003 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

eX0duS schreef op 01 juli 2003 @ 19:52:

Er werd ook gezegd dat ik een uitzonderlijk geval ben :? dat ik al 6 of 7 monitoren gehad heb.
Ik was ook een uitzondering zij Philips. De koerier zei echter dat het vaak omruilen heel normaal was en vaak voorkwam. Ik had met mijn 5 echt nog niet het record te pakken. De koerier vond het wel handig want hij wist zo langzamerhand de weg naar mijn huis goed te vinden. Overigens vertelde de "vertegenwoordiger" van Philips (hoofdkantoor) dan er de laatste tijd vaker klachten waren en dat ze bezig zijn om de oorzaak te vinden. |:(

Waarom zeggen ze gewoon niet dat Philips geen oplossing heeft / wil bieden. Nu worden we gewoon voorgelogen alsof we uitschot zijn.

Let's make things better! ]

[Voor 4% gewijzigd door Bor op 01-07-2003 22:44]

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Ja echt vreenmd... Misschien ben ik wel gewoon een zeikerd en moet ik maar niks meer zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 27-08 01:38
Nee exodus, als je dat gaat denken, dan krijgen ze gelijk.

En Bor, we worden inderdaad erg voorgelogen alsof we uitschot zijn. Ik ben ook altijd de enige, ook volgens de koerier. En blijkbaar heeft dat uitzoeken waar het probleem zit ook geen zin. Ik kan het ze zo vertellen: kijk wat het verschil is tussen p40 en p20 en zie daar. Tenminste, het is een erg grote waarschijnlijkheid. Waarschijnlijk hebben ze voor de p40 een of ander onderdeel vervangen door prut.

Maar dit is onacceptabel. Wie kan zo instanties of wat dan ook bedenken die zouden kunnen helpen? Kassa en Ook dat nog had ik al genoemd, maar zijn er ook nog andere wegen, die geen geld kosten?

• eX0duS
Deze monitor maakt ook een raar trillend geluid. Straks ga ik iig maar weer eens bellen.
Kan ik met de Consumentenbond dreigen oid?

• eX0duS
Zo, ik ben weer keihard afgewimpeld. :) Kreeg helemaal niemand te spreken, ik krijg volgens hun geen andere monitor meer.

Kan ik dreigen met een kort geding of hoe heet dat?

[Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 02-07-2003 11:27]

• Bor

Bor

eX0duS schreef op 02 July 2003 @ 11:24:
Zo, ik ben weer keihard afgewimpeld. :) Kreeg helemaal niemand te spreken, ik krijg volgens hun geen andere monitor meer.
En hoe denken ze het nu op te lossen dan? Heb je weer de helpdesk gesproken of die persoon die jou zou moeten kunnen helpen? Ik zou een gesprek met de baas van die man van het hoofdkantoor eisen. Gewoon hogerop spelen lijkt me het beste!

Frontpagemoderatie Forum

• eX0duS
Ik mocht niemand spreken volgens hun. Beetje vreemd, er worden mij dingen beloofd die niet waar zijn. Ik baal hier wel van zeg. :(

Klote dat ik de namen niet heb onthouden met wie ik gesproken heb.

Hoe zit dat met een kort geding? Dreigen kan altijd. ;) Of is dit strafbaar?

[Voor 98% gewijzigd door eX0duS op 02-07-2003 11:47]

• tec
  • Laatst online: 26-11-2013

tec

TEC

Ik kap ermee met heel het gejammer en gezeik, ik ga mn 202P40 op internet te koop zetten, het ding is gloedje nieuw alleen een pieptoon heeft ie, moet degene die hem koopt maar gelijk bellen en hem om laten ruilen.

• eX0duS
Zat ik ook aan te denken, om mijn 1 week oude 109p40 te verkopen...
Wat kan ik er voor vragen?

Philips laat me gewoon keihard stikken, ik vind het echt niet normaal.

[Voor 29% gewijzigd door eX0duS op 02-07-2003 22:01]

• halfgaar
Ik wil eigenlijk niemand opzadelen met een verotte monitor.

Ik heb vandaag mijn "van a tot z nagekeken" monitor gekregen. Hij zat gewoon nieuw in de doos en is netzo shit als alle andere. Ze zouden me er weer over terugbellen, als je ze gelooft.

Ik denk dat ik eens ga vragen bij de consumentenbond wat ik kan doen. Ik hoop maar dat je niet lid hoeft te zijn om antwoorden of hulp te krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door halfgaar op 03-07-2003 00:16]

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 03 juli 2003 @ 00:15:

Ik denk dat ik eens ga vragen bij de consumentenbond wat ik kan doen. Ik hoop maar dat je niet lid hoeft te zijn om antwoorden of hulp te krijgen.
Helaas, volgens mij doet de consumentenbond voor niet leden helemaal niets... Ik denk dat je dan beter info kunt gaan halen bij de rechtswinkel oid.

Frontpagemoderatie Forum

• eX0duS
Ons moeder is lid van de Consumentenbond (ze krijg iig de Consumentengids), dus ik ga er zeker wat mee doen.

Want Philips wil me dus gewoon niet meer helpen, en ze liegen ook gewoon over vanalles en nog wat.

• halfgaar
De rechtswinkel? Dat ken ik nou net weer niet. Wat is dat dan?

Ik snap eigenlijk niet waarom ze zo moeilijk doen. Dit kost hun toch ook geld? Het kan haast niet anders dat ze zich heel erg bewust zijn van het probleem en dat ze het gewoon een stille dood willen laten sterven.

Ik wil eigenlijk mijn geld wel terug. Enig idee hoe ik dat kan gaan doen zonder kamer van koophandelnummer?

• eX0duS
Kan niet, vergeet het maar, ze laten je gewoon stikken.

Ben tevreden met de monitor die je nu hebt, of verkoop hem, iets anders zit er niet op, ben ik bang.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

De rechtswinkel is een instantie waar je hulp kunt krijgen met juridische vraagstukken. Zij kunnen je beter vertellen welke stappen je nog kunt ondernemen en hoe deze zaak rechtstechnisch (is dat een woord) in elkaar steekt. Zoek anders even op internet of de gouden gids oid. Als ik het goed heb zijn er meerdere van deze rechtswinkels in Nederland.

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Zo, toch nog even een pluimpje voor Philips. :)

Ben net gebeld door een meneer die wil gaan bemiddelen voor mij, met die monitor, hij was ook erg vriendelijk, beter dan al die mensen van de helpdesk.
Hij zegt dat hij met graag blij wil maken met een goede monitor, dus komt hij zelf langs met een aantal apparaten.

Ben benieuwd. Hopen dat het goed afloopt. :)

Ben wel blij dat ze zo snel contact met me hebben opgenomen. :) Hij zei dat ik ook gewoon mijn geld terug kan krijgen, maar goed ik ga in de eerste instantie uit dat ik een goede monitor wil natuurlijk.

[Voor 14% gewijzigd door eX0duS op 07-07-2003 17:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tec

tec

TEC

eX0duS schreef op 07 juli 2003 @ 17:12:
Zo, toch nog even een pluimpje voor Philips. :)

Ben net gebeld door een meneer die wil gaan bemiddelen voor mij, met die monitor, hij was ook erg vriendelijk, beter dan al die mensen van de helpdesk.
Hij zegt dat hij met graag blij wil maken met een goede monitor, dus komt hij zelf langs met een aantal apparaten.

Ben benieuwd. Hopen dat het goed afloopt. :)

Ben wel blij dat ze zo snel contact met me hebben opgenomen. :) Hij zei dat ik ook gewoon mijn geld terug kan krijgen, maar goed ik ga in de eerste instantie uit dat ik een goede monitor wil natuurlijk.
Godver dat wil ik dus ook. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Ja ik was ook verbaast, ik denk die laten never iets van zich horen.
Maar Philips zit dus hier in Eindhoven, zo ver is dat niet, ik denk hemelsbreed 300 meter van mij af (waar ze dus al die monitoren hebben).

Ik had trouwens een fax gestuurd naar 053-4860060.

[Voor 13% gewijzigd door eX0duS op 07-07-2003 17:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Zozo exodus, ik word jaloers! Zo moeten ze dat hier ook gaan aanpakken. Vind je het erg als ik in een verhaal aan philips vertel dat ze "iemand" hebben geholpen door langs te komen met een serie monitoren en dat ik dat dus ook wil? Als ze woensdag ofzo niet hebben gebeld, ga ik ook maar faxen. Woensdag is het namelijk een week geleden dat ze over een week zouden terugbellen.

Trouwens, ik heb ook wat op een nieuwsgroep hierover gevraagd. Iemand gaf als reactie dat een vriend van hem zo'n ding had en die had ook geen perfecte convergentie. "but hey, it's price wasn't expensive too... :)" Die zal wel een typenummer foutje hebben. Het was een croaat BTW.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Wacht nog maar even, ik wacht even af tot morgen, ik weet ook niet wat er precies gaat gebeuren.

Ik woon trouwens ook niet zo ver van Philips af, misschien dat het wel daar door komt.
Maar ik ben ook gewoon erg slecht geholopen door Philips, en heb in de brief met de Consumentenbond gedreigd (wat ik ook van plan was om in te schakelen, als ze me niet zouden helpen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sophie_T
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-11-2003
Mijn Vader werkt bij Philips. Hij kan wel helpen.
Stuur mij maar een mailtje en ik zal hem zeggen dat hij contact met je moet opnemen.
sophie_t@kidsonline.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Ja mijn moeder werkt ook bij Philips, en haar vriend ook, maar die hebben helemaal niks te maken met Philips PC Peripherals.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Oeps:p

[Voor 178% gewijzigd door eX0duS op 08-07-2003 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lyzer
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-07-2012
Oeps? Wat ik daar las was toch wel interesant.
Misschien ben je een wel een iets te kritische gebruiker. Ik begrijp iets niet, iedereen weet wat er kwaliteit verschil zit tussen alle monitoren, de goedkopere zijn vaak van wat minder kwaliteit. Deze philips monitor vind ik 1 van de goedkopere. Hoe heb je 'm dan ooit aan kunnen schaffen? Was het showmodel in de winkel een perfect exemplaar?
Volgens mij is dit gewoon een minder-kwaliteits monitor van philips, omdat gewoon alle monitoren die jij gekregen hebt, en dat moeten er in totaal een hoop geweest zijn, gewoon geen perfect beeld gaven. Of heb je soms gewoon gedacht: ach philips is een goed merk, leuk behuizingetje en de prijs staat me nog aan ook ik schaf dat ding aan zonder 'm te bekijken in een showroom?

Ik heb zelf een 19 inch crt iiyama en dat zijn ook zorgwekkende monitors. En mijn volgende beeldscherm wordt een TFT of CRT van een goed merk; dus sony, viewsonic of eizo. Dat zijn tenminste kwaliteitsmerken. Mijn voorkeur gaat uit naar een TFT omdat die gewoon veel en veel minder snel problemen hebben en het beeldkwaliteit gewoon perfect te noemen is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
De Brilliance lijn is wel het beste wat je kunt krijgen hoor, op monitor gebied.
Philips geeft ook aan dat de Brilliance lijn de Hi-end lijn is.

Ik heb hem wel bekeken in de showroom, hij gaf scherper beeld dat de Iiayama die ik hiervoor had, en die beeldbuizen die Philips gebruikt hebben overal dezelfde dot pitch, dus overal scherp beeld, en dat hebben andere monitoren niet.

Achteraf heb ik wel spijt van deze monitor, maar aan de andere kant is er niks beters verkrijgbaar voor dit geld. Maar de Iiyama had geen rare beeldfouten.

[Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 08-07-2003 15:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb het verzoek niet meer te flamen of dergelijke dingen verder, de discussie drijgt namelijk een flamewar te worden. Dit topic is om de 109p40 gebruikers op de hoogte te houden van de stand van zaken.

En Sophie_T: Heeft jouw vader dan wel iets te maken met de PC peripherals van Philips (zie exodus' bericht).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Ik mag nu een andere monitor kiezen, voor 100 euro er bij mag ik een Philips 170b2y "kopen".

Maar goed dit is al een wat ouder model met een responsetime van 40 ms.

Dit is dus ook niks. :(

Jammer...

Wel mooi natuurlijk dat ze me zo tegemoed komen ook al moet ik dan bijleggen, maar wat heb ik aan zo'n flut TFT scherm?

Dan kom ik dus uit op 550 euro (450 voor deze monitor + 100 euro er bij), daar kan ik wel een beter TFT scherm voor kopen dan die Philips 170b2y.

Ik word dus gelukkig wel geholpen, maar eignelijk heb er ook weer niks aan zo. Ik geloof dat ik nu wel in mijn handjes mag klappen nu.

[Voor 64% gewijzigd door eX0duS op 08-07-2003 19:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Ik zelf wil echt geen TFT scherm. Ik neem aan jij ook niet, heb je dat ook uitgelegd aan die gast? Zo ja, wat zei hij ervan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Op het moment dat hij belde wist ik de specs zo niet van dat TFT scherm.
Ik heb dus gekeken en het is gewoon een redelijk oud mode, met een vééls te hoge responsetijd. Met 40 ms kan je echt niet prettig gamen, 25 ms is nog ok, maar 40 is me echt te veel.

Zie hier.

Er staat trouwens <40 ms op deze PDF... Dus dat betekend dat het rond de 40 ms zit?

Beetje lullig, want ze willen me wel helpen dus, maar met dit aanbod kan ik niks, dit maakt het wel moeilijk natuurlijk.

[Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 08-07-2003 19:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
TFT is bij definitie niets voor games. Ik wil niet elk spel runnen in bijvoorbeeld 1280x960, ik vind namelijk 1 fps niet leuk. En ook al had ik een GeForce FX 5900 kwadraat, spellen als Strarcraft (wat ik veel speel) draaien in 640x480 of iets dergelijks. Nou kan die resolutie net 2x in 1280x960, maar je snapt het idee.

Ik hoorde laatst iemand bij mijn "huis"-computerwinkel nog zeggen dat elke professionele graphics werker TFT links laat liggen en daar ben ik het mee eens.

Ik ga zometeen denk ik ook even een fax sturen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

lyzer schreef op 08 July 2003 @ 15:03:
Oeps? Wat ik daar las was toch wel interesant.
Misschien ben je een wel een iets te kritische gebruiker. Ik begrijp iets niet, iedereen weet wat er kwaliteit verschil zit tussen alle monitoren, de goedkopere zijn vaak van wat minder kwaliteit. Deze philips monitor vind ik 1 van de goedkopere. .....
Alsjeblieft, als je niets zinnigs hebt te zeggen reply dan gewoon niet en lees nog eens de reactie van halfgaar een paar regels hier onder. De 109P40 is het topmodel van Philips, geproduceerd voor professioneel gebruik. In de revieuws schopt ie de kont van alle vergelijkbare iiyama's en sony's. Kan me niet voorstellen dat je dit een budget monitor vind. |:(

Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• halfgaar
Exodus, ik heb nog even een vraagje voor je. Hoe lang duurde het voordat je een reactie kreeg van Philips na het faxen? Je zei "zo snel", maar hoe snel is dat? Ik heb net een fax gestuurd en ik ben benieuwd op wat voor termijn ik een antwoord kan verwachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Vrijdag ochtend was de fax verstuurd, Maandag ochtend werd ik al gebeld.

[Voor 6% gewijzigd door eX0duS op 08-07-2003 23:49]

• eX0duS
Nou blijkbaar willen ze me nu niet meer helpen.
Tja wat moet ik met een TFT met een responsetime van 40 ms? :?

Ik koop iig nooit geen Philips producten meer, en de bedrijven waar ik kom zal ik ook geen Philips adviseren.

Ik ben op zich prima geholpen qua service (alhoewel het wel vreselijk lang duurde, en de helpdesk dus echt hélémaal niks was), het is erg aardig dat ze me een TFT aanbieden, maar ja daar heb ik gewoon niks aan als dat ding zo traag is.

Dus nu heb ik nog steeds een monitor waar ik niet 100% mee tevreden ben, maar ik moet zeggen, het is de beste die ik tot nu toe gehad heb.

Maar geen Philips meer voor mij. _/-\o_ Volgende keer haal ik wel een monitor bij de Aldi; prima service, alhoewel het wel netjes is van Philips dat ze persoonlijk even komen kijken.

Het werkt gewoon niet; tot zeker 3x toe een monitor die echt slecht was, eigenlijk moet het gewoon de eerste keer goed zijn.

[Voor 101% gewijzigd door eX0duS op 09-07-2003 09:53]

• halfgaar
Heb je nou eigenlijk die TFT genomen of niet? En waarom willen ze nu niet meer helpen dan?

En de Aldi? Weet je dat wel zo zeker :)?

Ik hoop trouwens dat ze ook bij mij langs willen komen. Ik woon ipv 300 meter eerder 300 kilometer van hun vandaan namelijk

• eX0duS
Nee, niet genomen.
Want zoals ik al zei, wat moet ik met een TFT met een responsetime van 40ms? :? En ik moet nog 100 euro bij leggen ook.

Ik vind het best zo, ik :r op Philips.
Ok dat laatste was natuurlijk mooi, dat ze langskwamen, maar goed ik vind die helpdesk ook gewoon zwaar KUT! :r

Doe me een plezier, en koop geen Philips!

Sowieso krijg ik dus volgens hun toch niks meer, dus ja ik ben dan maar tevreden met wat ik nu heb, wat moet ik anders? Ik weet nu gewoon dat ik geen Philips meer ga kopen. Ik ben al lang blij dat ik van de vorige monitor af ben, want die was nog slechter dan deze.

[Voor 37% gewijzigd door eX0duS op 09-07-2003 22:52]

• halfgaar
Heeft die laatste gast die je heeft geholpen ook gezegd dat je niets meer krijgt, of was dat alleen de helpdesk? Ik vind dat namelijk nog steeds erg raar.

Ik had trouwens inderdaad al lang besloten nooit meer philips te kopen. Jammer genoeg omdat hun producten blijkbaar niet altijd deugen, maar de belangrijkste reden is dat ze niets willen doen om de situatie te herstellen.

• eX0duS
Hier stopt de geboden service van Philips.
Dat was het. :)
De helpdesk wilde sowieso niet helpen.

[Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 09-07-2003 23:48]

• tec

tec

TEC

halfgaar schreef op 09 July 2003 @ 23:41:
Heeft die laatste gast die je heeft geholpen ook gezegd dat je niets meer krijgt, of was dat alleen de helpdesk? Ik vind dat namelijk nog steeds erg raar.

Ik had trouwens inderdaad al lang besloten nooit meer philips te kopen. Jammer genoeg omdat hun producten blijkbaar niet altijd deugen, maar de belangrijkste reden is dat ze niets willen doen om de situatie te herstellen.
Naja bij mij hebben ze het wel geprobeerd.. maar na 5 gare 202P40's hebben ze het gewoon opgegeven. Dus nu zit ik hier met een scherm dat me na een x aantal uur hoofdpijn bezorgt.

* tec heeft als een Eizo t766 besteld.

• halfgaar
Ik heb vandaag ook iets raars ontdekt. Mijn monitoren hebben allemaal als eerste twee letters van het serienummer bz, behalve degene die ik nu heb. Tenminste, dat dacht ik. Volgens de bon was het serienummer hd000238146266, maar ik zag vandaag toevallig dat het eigenlijk bz000238140266 is. Hij lijkt er wel veel op. Heeft iemand anders hier ook monitoren gehad met andere letters dan bz? Misschien is hd wel een nieuwe serie ofzo.

tec: wat ga je met je 202p40 doen dan?

• eX0duS
Ik had eerst allemaal 109p40/20, nu heb ik een 109p40/00c. Die 00c is dus anders, ik weet niet precies wat het verschil daar tussen is.
En ik heb nu een TY serienummer, ipv. BZ.

Productieweek is 11/2003.

[Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 11-07-2003 08:26]

• tec

tec

TEC

halfgaar schreef op 10 July 2003 @ 23:12:
Ik heb vandaag ook iets raars ontdekt. Mijn monitoren hebben allemaal als eerste twee letters van het serienummer bz, behalve degene die ik nu heb. Tenminste, dat dacht ik. Volgens de bon was het serienummer hd000238146266, maar ik zag vandaag toevallig dat het eigenlijk bz000238140266 is. Hij lijkt er wel veel op. Heeft iemand anders hier ook monitoren gehad met andere letters dan bz? Misschien is hd wel een nieuwe serie ofzo.

tec: wat ga je met je 202p40 doen dan?
proberen te verkopen.. maar dat zal niet mee vallen met een bonnetje waar 109P40 op staat.. :/

• eX0duS
Een slechte monitor verkopen is ook weer zoiets hé... Ja wat moet je anders?
Kun je de Consumentenbond niet inschakelen?

• tec

tec

TEC

mja degene die hem koopt heeft gewoon 3 jaar garantie, ik hoop erop dat die het piepje niet hoort.. een vriend van me hoort het niet eens bijvoorbeeld.

• halfgaar
Ik heb ook nieuws. Philips heeft een deal met Asci (winkel waar ik het ding heb gekocht) gemaakt. Ik mag hem bij asci inleveren en dan krijg ik de hele aankoop som terug. Asci wordt dan weer gecompenseerd door Philips.

offtopic:
Het grote probleem is nu, welke monitor moet ik nu kopen? Tec, hoe duur was de t766? Is dat de beste 19 inch van eizo? Die monitor heeft trouwens ook een variabele dot pitch (0.24/0.25), maar tenminste niet zo lomp als die van iiyama (0.25/0.27).

He, ik zie iets raars. De iiyama site zegt nu dat het masker van de pro 454 0.25 is. Ze hebben sinds dat ik mijn 109p40 kocht de pro454 wel geupgrade, maar is dit ook een van de verbeteringen, of een verkoopleugen?

Nog iets anders. Mij is ook een logica verteld van de serienummers. bz000238140266 is bijvoorbeeld jaar 2002 week 38. bz 0002 38 140266. Maar misschien wisten jullie dat al.

• halfgaar
offtopic:
Ik kan het even niet laten om dit te zeggen. Ik was te lui om even pricewatch te gebruiken, maar dat heb ik net gedaan. Gemiddeld 650 euro ofzo, voor de t766. En wat nog leuker is, hij heeft het eizo equivilant van auto calibrate. Ik dacht dat alleen philips dat had. Dat was een van de redenen dat ik philips zo graag wou. En die eizo heeft auto-sizing. Ik weet wel wat mijn volgende monitor wordt.

Ik heb alleen nog een klein vraagje, over iets dat ik niet kan vinden. Heeft hij per-hoek purity controls? Ik neem het aan, maar ik wou het even weten.

• eX0duS
Dan heb je wel geluk; ik kreeg mijn geld niet meer terug.

• lyzer
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 18-07-2012
Bor_de_Wollef schreef op 08 July 2003 @ 19:31:
[...]
In de revieuws schopt ie de kont van alle vergelijkbare iiyama's en sony's.
Reviews moet je echt met een korreltje zout nemen. Fabrikanten sturen volgens mij altijd een perfect gaaf model op naar de 'testers'. Die monitor is natuurlijk dan geheel zonder fouten. Komt de monitor wel heel geweldig als eerste uit de test maar in de praktijk als je zo'n monitor koopt dan is het opeens anders.
Het is me al eens opgevallen bij modellen van iiyama waar je dan later allerlei problemen over leest. Ik heb ook wel eerder gelezen dat fabrikanten gewoon een perfect probleemloos monitor opsturen. En misschien is dat nu ook wel bij dit philips het geval.

[Voor 10% gewijzigd door lyzer op 11-07-2003 20:12]

• Bor

Bor

lyzer schreef op 11 July 2003 @ 20:10:
[...]

Reviews moet je echt met een korreltje zout nemen. Fabrikanten sturen volgens mij altijd een perfect gaaf model op naar de 'testers'. Die monitor is natuurlijk dan geheel zonder fouten. Komt de monitor wel heel geweldig als eerste uit de test maar in de praktijk als je zo'n monitor koopt dan is het opeens anders.
Het is me al eens opgevallen bij modellen van iiyama waar je dan later allerlei problemen over leest. Ik heb ook wel eerder gelezen dat fabrikanten gewoon een perfect probleemloos monitor opsturen. En misschien is dat nu ook wel bij dit philips het geval.
Inderdaad, maar dat zou dan ook voor de andere monitoren uit de tests gelden toch?

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
He tec: wanneer komt je t766 binnen? Ik wil hem ook wel bestellen, maar ik wil er eigenlijk wel meer van weten. Heb je er ook een gezien? De 109p had ik ook op reputatie gekocht en kijk hoe dat afliep.

Ik kwam nog iets tegen trouwens. Ik las ergens dat alleen philips echt platte beeldbuizen hebben en die het beeld niet hol laten lijken. De meeste monitorfabrikanten laten de beeldbuis een beetje bol en dat zorgt ervoor dat de afbeelding plat lijkt. Hoe zit dat met de eizo? Als hij een echt platte beeldbuis heeft, lijkt het beeld dan niet hol?

Ik hoop trouwens dat jullie mij het vergeven dat ik zoveel non-109p dingen vraag en zeg. Ik wil graag een goede nieuwe monitor en ik weet dat ik hier met de goede mensen praat.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 11 July 2003 @ 20:53:
He tec: wanneer komt je t766 binnen? Ik wil hem ook wel bestellen, maar ik wil er eigenlijk wel meer van weten. Heb je er ook een gezien? De 109p had ik ook op reputatie gekocht en kijk hoe dat afliep.

Ik kwam nog iets tegen trouwens. Ik las ergens dat alleen philips echt platte beeldbuizen hebben en die het beeld niet hol laten lijken. De meeste monitorfabrikanten laten de beeldbuis een beetje bol en dat zorgt ervoor dat de afbeelding plat lijkt. Hoe zit dat met de eizo? Als hij een echt platte beeldbuis heeft, lijkt het beeld dan niet hol?

Ik hoop trouwens dat jullie mij het vergeven dat ik zoveel non-109p dingen vraag en zeg. Ik wil graag een goede nieuwe monitor en ik weet dat ik hier met de goede mensen praat.
Juist met echt platte beeldbuizen lijkt het beeld inderdaad hol omdat je normaal gewend bent naar een bolle (vissekom) monitor / tv te kijken. Na een tijdje wennen je hersenen hieraan en zien het beeld zoals het is -> plat.

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Dat verschijnsel ken ik ja. Maar in dat artikel dat ik las, ging echt aanwezige vervorming door lichtbreking. Dat zou dus niet goed zijn met een 100% platte beeldbuis. De Adi Microscan 17inch (ik weet niet welk type), een triniton beelbuis, in zo'n voorbeeld. Die heeft een correct beeld, maar een bolle vorm. Verder ken ik iemand die ik ook om advies had gevraagd toen ik mijn monitor ging kopen en hij zei dat philips TV's en monitoren de enige of bijna enige die plat waren en een correct beeld gaven. Hij noemde het aloude tennisbaan voorbeeld. Op Sony TV's bijvoorbeeld liep die lijn hol, op Philips niet. Het zou vrij shit zijn als die Eizo dat ook heeft. Je zou zeggen van niet, maar ik wil graag harde feiten.

En wat ik me ook nog afvroeg over die Eizo, hoe zit het met de hoogspanningsregulatie? Als het beeld lichter wordt, zoomt het dan in, zoals op goedkopie monitoren?

En weer iets on topic: Ik bedacht mij iets. Jullie hadden veel problemen met je geld terug krijgen van Philips en bij mij was dat het eerste dat die Tullemans mij aanbood. Zouden ze doorhebben dat er iets niet klopt en het in de doofpot willen stoppen?

• eX0duS
Aha jij had ook Tullemans, ik kreeg een TFT "gematst", ja een waardeloos kutscherm! 40 ms! :r Wat heb je daar aan? :?

• tec

tec

TEC

Als ik die eizo binnen heb (kan nog anderhalve week duren) dan zal ik hier mijn bevindingen posten.

• halfgaar
Tec, ik zou je graag even een opdracht geven eens goed met Ntest te spelen. Ik ben veeleisend, en ik hoop dat jij even wat testjes voor mij wilt doen. Misschien is het niet nodig, mij werd namelijk aangeraden door Asci (die winkel, zie hierboven) een mail te sturen naar Eizo vragend of ik ergens een tentoongesteld kan zien. En ik moest ook erbij vragen hoelang de bestelling waarschijnlijk gaat duren. Bij Asci konden ze daar helemaal niets over zeggen. Asci wou trouwens eerst mijn huidige monitor zien voordat ze me een nieuwe laten bestellen, ze willen niet te veel eisende klanten die alles terugbrengen. Opzich begrijpelijk. Nou maar hopen dat ze inzien dat de onmogelijkheid tot het trekken van paarse lijnen over een groot gedeelte van het beeld door hun als onacceptabel gezien wordt, om de vervorming, wazigheid en blauwe vlek maar niet te noemen.

Exodus: Ik denk dat jullie voor mij de weg hebben vrijgemaakt voor wat tullemans heeft gedaan. Wel wat oneerlijk, maar ik heb er wel geluk mee. Ik heb trouwens nog een reden om te denken dat ze graag iets in de doofpot stoppen. In de handleiding staat dat philips bij onjuiste garantie aanspraak het recht voorhoudt om de klant voor de kosten op te laten draaien. Als ze mijn claims onterecht vonden (wat tullemans vond, hij zei namelijk dat er "vast wel" monitoren bij hebben gezeten die binnen de eisen werkten), dan zouden ze dat toch gedaan moeten hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eX0duS
Best triest allemaal. Ik kan nu mijn monitor niet mee naar Campzone nemen omdat ik bang ben dat hij het nét dan begeeft; en dan kan ik dus fluiten naar een andere monitor. Sowieso kan ik er naar fluiten, wil deze monitor het binnen 3 jaar begeven.

Fijn Philips!

[Voor 26% gewijzigd door eX0duS op 13-07-2003 21:46]

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 12 juli 2003 @ 21:47:

Als ze mijn claims onterecht vonden (wat tullemans vond, hij zei namelijk dat er "vast wel" monitoren bij hebben gezeten die binnen de eisen werkten), dan zouden ze dat toch gedaan moeten hebben?
Wat tullemans er van "denkt" geeft niet. Dat zouden ze dan moeten kunnen bewijzen. Ik heb ook allemaal defecte / slechte monitoren gekregen als retour op mijn ingeleverde modellen. Sommige met nog meer problemen dan die ik inleverde. Onterecht garantie claimen my ass. Elke keer als ik de helpdesk belde stelden ze zelf voor de monitor om te ruilen.

Frontpagemoderatie Forum

• eX0duS
Wat ik erg vreemd vond; is telkens als ik toen ik de helpdesk belde, zo'n vrouwjte aan de telefoon had (ik weet haar naam zo niet meer), die wilde me steeds niet helpen, de eerste keer moest ik maar terug naar de winkel met mijn monitor; ze wilde nooit een nieuwe monitor opsturen, ze moest steeds overleggen met iemand daar, waardoor ik dus soms 10 minuten aan de lijn moest blijven hangen.
Echt belachelijk.
Ik weet niet of jullie haar ook al eens aan de telefoon hebben gehad?

Ik denk dat ik een brief naar de Consumentenbond ga schrijven, heeft iemand nog goede ideeën wat ik er zo in kan zetten? Zelf heb ik er ook wel een aantal natuurlijk, maar hoe meer; hoe beter.

[Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 14-07-2003 10:43]

• eX0duS
Leuk, ik ben nu tot de ontdekking gekomen dat mijn monitor in week 11, 2002 geproduceerd is... Ik heb me dus verkeken. Dus ik heb niet eens een nieuwe monitor gekregen ben ik bang, maar goed, hij doet het iig beter dan die nieuwere.

Heeft iemand enig idee of ik ergens zijn branduren kan checken?
De 19" (18.0" VIS) Brilliance 109P Real Flat-monitor is ontworpen voor veeleisende professionele gebruikers. De 109P -met een 0,24 mm Aperture Grille-buis - heeft een maximale horizontale frequentie van 111 kHz en biedt een maximale resolutie van 1920 x 1440 met een trillingvrij beeldscherm van 1280 x 1024 bij maximaal 104 Hz. Er is een exclusieve Auto Calibrate-functie beschikbaar waardoor constante prestaties worden geboden; deze functie verlengt tevens de levensduur van de monitor met één derde.
Eigenlijk lach je je kapot.
De 19" (18.0" VIS) Brilliance 109P Real Flat-monitor is ontworpen voor veeleisende professionele gebruikers.
Als je veeleisend bent en je dus een goede monitor wilt, word je gewoon keihard genaaid door Philips. :+

[Voor 59% gewijzigd door eX0duS op 15-07-2003 10:30]

• Bor

Bor

eX0duS schreef op 15 July 2003 @ 09:52:
Leuk, ik ben nu tot de ontdekking gekomen dat mijn monitor in week 11, 2002 geproduceerd is... Ik heb me dus verkeken. Dus ik heb niet eens een nieuwe monitor gekregen ben ik bang, maar goed, hij doet het iig beter dan die nieuwere.

Heeft iemand enig idee of ik ergens zijn branduren kan checken?

[...]

Eigenlijk lach je je kapot.
Zo gauw als ik die auto calibratie aanzet is het beeld helemaal niet om aan te zien (was op alle modellen zo die ik kreeg). :(

Frontpagemoderatie Forum

• Hantoise
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09-07-2004
De nieuwe monitor die ik gekregen heb is van het type BZ000307... lijkt me gloednieuw dus

• eX0duS
Wat doe die auto calibratie precies? Die past toch alleen het contrast en de helderheid aan?

• tec

tec

TEC

Halfgaar, mijn monitor is binnen, zal morgen of overmorgen (als ik hem opgehaald heb) aan het testen gaan.

• halfgaar
Exodus: Die autocalibrate meet van elk kanon de intensiteit en past de waardes aan om het beeld weer goed te maken. Bij mij werkte die functie altijd heel goed. Je moet hem wel eerst op auto zetten en dan op OK drukken natuurlijk. Je kan heel goed meten dat hij het doet als je autocal doet als hij net aan is. Dan is het beeld meteen licht. Na 10 minuten is hij dan heel licht. Autocal je weer, dan is het weer goed. Bor heeft zeker net pech gehad dat autocalibrate het niet goed deed. Bij mijn monitor die ik maanden heb gebruikt was het verschil zelfs overduidelijk. Als je het uit zette, was het beeld groenig door slijtage. Liet je het aanpassen, dan was het weer goed.

En over je brief naar de consumentenbond: Zet er in wat ik zei over die doofpot. Jullie kregen je geld niet terug en ik kreeg zomaar een ineens wel mijn geld terug. Ze willen iets verbergen. Zet er ook in dat de helpdesk gewoon een keer de hoorn er bij mij heeft opgewakt. En dat je vaak wordt beloofd dat ze terugbellen, maar dat ze dat niet doen. En dat ze niet de monitor die ze gaan sturen controleren, terwijl ze zeiden dat ze dat zouden doen. Even wat ideetjes, hopelijk zit er wat bij dat je nog niet had bedacht.

Tec: Dat is snel. Ik wil na een lange dag in de volle zon werken nu wel gaan slapen. Ik zal morgen ofzo eens een aantal testen noemen met de bijbehoorde marges. Ik zou het erg waarderen als je dat voor me zou willen doen.
Ik heb ook al een mail naar Eizo nederland gestuurd met allerlei vragen, maar daar heb ik nog geen antwoord op.

• halfgaar
Tec, ik heb hier een vragenlijstje. Zou je dit even kunnen testen? Hopelijk vraag ik niet te veel.

- Als je een window over het beeld sleept, met natuurlijk "show windowcontents while dragging" aan, verandert dan de kleur van het window op verschillende plaatsen van het beeld? Met andere woorden, is de whitebalance goed?
- In Ntest, bij de regulatietest die het scherm van helemaal donker naar helemaal wit knippert, hoever verplaatst dan die lijn aan de rand van het beeld? Hou echt je hoofd goed dicht bij je scherm om het te zien. Ik verwacht natuurlijk dat hij blijft staan.
- Hoe correct is de geometrie op verschillende resoluties die je nog niet in het geheugen hebt ingesteld. Volgens tomshardware was dat bij de T765 heel goed. En werkt die auto-sizing goed, wordt het beeld helemaal opgevuld?
- Is het glas helemaal plat? Dit kan betekenen dat het beeld hol lijkt. Je bent gewend aan de philips, dus ik denk niet dat jouw hersens een plat beeld nog steeds voor hol aanzien. Maar is het dus echt "papierplat beeld"?
- Zijn de onderkant van de taakbalk en de bovenkant van het beeld parallel aan het plastic van de behuizing?
- Is het een aperture grill beeldbuis met twee van die horizontale lijnen? In de specificaties stond iets over een deflection tension mask, is dat dus hetzelfde? Ik wil namelijk wel een AG beeldbuis, vanwege de helderheid.
- Is het beeld goed helder en is alles zichtbaar als je de brightness zo instelt dat zwart echt zwart is? Ik vond de hoeveelheid licht van de 109p namelijk heel mooi bij zwart beeld en ik zou toch verwachten dat de Eizo het minstens zo mooi heeft. Bij de 109p had ik de brightness altijd op 0. Is de ruimte waar je dat in test trouwens dan wel goed donker?
- Hoe zien de kleuren eruit in het Ntest startscherm? Mooi diep? En is grijs grijs en niet bruin? Ik heb namelijk een andere monitor hier waar grijs bruin is.
- Valt het op dat hij een variabele dotpitch heeft, dus zijn de randen wazig?
- Hij heeft als het goed is geen of matige uniformity(purity) controls. Is dat erg? Ik bedoel, heb je ze nodig omdat de hoeken een verkeerde kleurtoon hebben?
- Uiteraard de convergentie. Zijn alle lijnen in het Ntest hoofdschem mooi paars? En de convergentietest zelf, geeft die ook een goed resultaat? Die convergentietest vind ik trouwens ook handig om de focus te testen. Zijn de lijnen daar echt strakke lijnen, of zweven er allemaal vlekken ofzo onder en boven?
- Al die movie modes en verschillende contrastsettings, zijn die nuttig? Bij de 109p is mijn kleurinstelling ook altijd general, die settings voor games enzo vind ik onnodig en lelijk.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 15 juli 2003 @ 22:38:
Bor heeft zeker net pech gehad dat autocalibrate het niet goed deed. Bij mijn monitor die ik maanden heb gebruikt was het verschil zelfs overduidelijk. Als je het uit zette, was het beeld groenig door slijtage. Liet je het aanpassen, dan was het weer goed.
Dat is echt onzin, alle monitoren die ik kreeg hadden last van de auto calibratie. Zo gauw ik die aanzetten was het beeld helemaal slecht. Veel te licht, true black was niet meer mogelijk. Het leek wel of de convergentiefouten nog erger werden en er zaten vlekken in het beeld :( Niet gewoon pech dus, maar een structureel probleem!

Frontpagemoderatie Forum

• tec

tec

TEC

Tests buiten Ntest zijn gedaan met een witte achtergrond in windows.

- Als je een window over het beeld sleept, met natuurlijk "show windowcontents while dragging" aan, verandert dan de kleur van het window op verschillende plaatsen van het beeld? Met andere woorden, is de whitebalance goed?

Nope er veranderd niets met de 109P had ik last van horizontale (geblurde) lijnen over het scherm, als ik met dit scherm een window sleep blijft de rest van het scherm mooi egaal wit.

- In Ntest, bij de regulatietest die het scherm van helemaal donker naar helemaal wit knippert, hoever verplaatst dan die lijn aan de rand van het beeld? Hou echt je hoofd goed dicht bij je scherm om het te zien. Ik verwacht natuurlijk dat hij blijft staan.

Blijft netjes staan

- Hoe correct is de geometrie op verschillende resoluties die je nog niet in het geheugen hebt ingesteld. Volgens tomshardware was dat bij de T765 heel goed. En werkt die auto-sizing goed, wordt het beeld helemaal opgevuld?

Ik heb hem ingesteld op 1280x960 en het beeld is perfect aan te passen, mooi 'vierkant' dus, autosizing werkt prima alleen heb ik het beeld zelf nog iets groter ingesteld zodat alles opgevuld wordt.

- Is het glas helemaal plat? Dit kan betekenen dat het beeld hol lijkt. Je bent gewend aan de philips, dus ik denk niet dat jouw hersens een plat beeld nog steeds voor hol aanzien. Maar is het dus echt "papierplat beeld"?

Zo plat als een dubbeltje

- Zijn de onderkant van de taakbalk en de bovenkant van het beeld parallel aan het plastic van de behuizing?

Yup

- Is het een aperture grill beeldbuis met twee van die horizontale lijnen? In de specificaties stond iets over een deflection tension mask, is dat dus hetzelfde? Ik wil namelijk wel een AG beeldbuis, vanwege de helderheid.

Horizontale lijnen Ik heb het ding wat minder helder gezet want hoe fel deze monitor kan zijn is echt niet normaal meer.

- Is het beeld goed helder en is alles zichtbaar als je de brightness zo instelt dat zwart echt zwart is? Ik vond de hoeveelheid licht van de 109p namelijk heel mooi bij zwart beeld en ik zou toch verwachten dat de Eizo het minstens zo mooi heeft. Bij de 109p had ik de brightness altijd op 0. Is de ruimte waar je dat in test trouwens dan wel goed donker?

Zwart kun je echt als zwart instellen, ik heb het alleen iets lichter staan aangezien ik anders tijdens mijn dagelijkste counterstrike lame sessions niks zieHet is hier donker genoeg om zwart van niet zwart te onderscheiden :)

- Hoe zien de kleuren eruit in het Ntest startscherm? Mooi diep? En is grijs grijs en niet bruin? Ik heb namelijk een andere monitor hier waar grijs bruin is.

Grijs is grijs bij deze monitor.

- Valt het op dat hij een variabele dotpitch heeft, dus zijn de randen wazig?

Ik zie het niet iig, heb een winamp skin gebruikt om dit te testen, de rand van de skin bestaat uit een zwarte lijn van 1 pixel breed. Heb de skin over het hele beeld gesleept maar de lijn wordt nergens minder zwart of wazig.

- Hij heeft als het goed is geen of matige uniformity(purity) controls. Is dat erg? Ik bedoel, heb je ze nodig omdat de hoeken een verkeerde kleurtoon hebben?

Nou ik deze vraag lees ga ik eigelijk pas op zoek naar deze controls en ze blijken er niet te zijn.. hoeken zijn perfect gekleurd, netjes wit zoals de rest van het scherm.

- Uiteraard de convergentie. Zijn alle lijnen in het Ntest hoofdschem mooi paars? En de convergentietest zelf, geeft die ook een goed resultaat? Die convergentietest vind ik trouwens ook handig om de focus te testen. Zijn de lijnen daar echt strakke lijnen, of zweven er allemaal vlekken ofzo onder en boven?

Helemaal rechts aan de rand van het scherm wil er bij mij een klein blauw streepje langs sluipen, zelfde rechtsboven met rood.. maar voor de rest is het over het hele scherm perfect. Het is trouwens niet zo dat als ik een window naar rechtsboven sleep dat er dan blauw en rood verschijnt langs het window, het is zo'n kleine afwijking dat het niet zichtbaar is zonder het paarse lijnen test scherm te gebruiken.

Lijnen in de test zijn haarscherp, maar ga hier niet te lang naar kijken want moet dalijk nog werken en dat gaat niet als ik nog met een grid in mn zichtsveld rondloop

- Al die movie modes en verschillende contrastsettings, zijn die nuttig? Bij de 109p is mijn kleurinstelling ook altijd general, die settings voor games enzo vind ik onnodig en lelijk.

Ik heb ze nog niet gebruikt, heb momenteel gewoon alles mooi afgesteld via het tooltje waarmee je via windows je monitor af kunt stellen. De movie mode is denk ik wel handig, de brightness en contrast zijn dan echt leip hoog, is net alsof je monitor een tv na doet :)

• halfgaar
Zo plat als een dubbeltje

Het glas en het beeld?

Zwart kun je echt als zwart instellen, ik heb het alleen iets lichter staan aangezien ik anders tijdens mijn dagelijkste counterstrike lame sessions niks zieHet is hier donker genoeg om zwart van niet zwart te onderscheiden :)

Maar wat ik dus wil, is dat als zwart echt zwart is, dat alles nog steeds te zien is. Als jij op die instelling niets meer ziet in Counterstrike, dan is dat niet zo goed volgens mij. Als ik alleen echt zwart wil, kan ik hem uitzetten. Maar ik wil dus echt zwart en vel wit tegelijk. Kan dat?

Grijs is grijs bij deze monitor.

En de kleuren dan? Zoals ik vroeg, zijn ze mooi diep?

Helemaal rechts aan de rand van het scherm wil er bij mij een klein blauw streepje langs sluipen, zelfde rechtsboven met rood.. maar voor de rest is het over het hele scherm perfect. Het is trouwens niet zo dat als ik een window naar rechtsboven sleep dat er dan blauw en rood verschijnt langs het window, het is zo'n kleine afwijking dat het niet zichtbaar is zonder het paarse lijnen test scherm te gebruiken.

Tomshardware noemde de convergentie "flawless", van het vorige model dan. Niet helemaal dus. Jammer, maar als het echt maar een beetje is, dan is het niet zo erg.

Ik heb ze nog niet gebruikt, heb momenteel gewoon alles mooi afgesteld via het tooltje waarmee je via windows je monitor af kunt stellen. De movie mode is denk ik wel handig, de brightness en contrast zijn dan echt leip hoog, is net alsof je monitor een tv na doet :)

Wordt zwart ook grijs in movie mode?

En wat vind je verder zelf van het ding? Kan hij je goedkeuring wegdragen?

• tec

tec

TEC

Glas en het beeld is plat.

Zwart is ook echt zwart, heb nu de monitor op 0.7v mode staan (ik weet niet precies wat het inhoud maar het beeld is een stuk feller). Nu is wit wit en zwart ook echt pik zwart. Kan nu ook gewoon counterstriken ermee. (wat ik eerder bedoelde met niet kunnen csen is dat ik graag wel een beetje voordeel heb door donkere stukken in cs over te belichten, brightness omhoog dus).

Andere kleuren zijn mooi diep.

Het is echt maar een klein beetje. Helaas niet flawless dus..

Dit is eindelijk een monitor waar ik tevreden mee ben, ik was gewoon ook bij deze bang dat het tegen zou vallen maar niets is minder waar. Het enigste wat ik jammer vind, maar das dan ook een klein beetje mierenneuken, is die convergentie die een klein beetje fout is.. maja zoals ik al zeg merk je er niks van. :) ik ben dus eindelijk de eigenaar van een goeie monitor. No more philips for me.

• Bor

Bor

Zullen we terug ontopic gaan en het over philips monitoren hebben voordat dit topic op slot moet? Was is de status van de andere ongelukkigen in dit topic?

Frontpagemoderatie Forum

• eX0duS
Mijn status is en blijft dat ik wat Philips betreft in de stront mag zakken. _/-\o_

• halfgaar
Mijn zus vertelde me laatst dat iemand dezelfde praktijken had met een philips breedbeeld TV. Tenminste, er zaten ook steeds afwijkingen in het beeld die in elk model zat die hij kreeg. Het bleek dat het door aardstralen kwam, of misschien was dat alleen wat Philips zei. Ik denk niet dat het bij mij door aardstralen kwam/komt, want elke monitor had weer andere fouten. En jullie hebben er ook last van.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 18 July 2003 @ 19:45:
Mijn zus vertelde me laatst dat iemand dezelfde praktijken had met een philips breedbeeld TV. Tenminste, er zaten ook steeds afwijkingen in het beeld die in elk model zat die hij kreeg. Het bleek dat het door aardstralen kwam, of misschien was dat alleen wat Philips zei. Ik denk niet dat het bij mij door aardstralen kwam/komt, want elke monitor had weer andere fouten. En jullie hebben er ook last van.
Aardstralen zijn toch niet eens wetenschappelijk bewezen?

Frontpagemoderatie Forum

• tec

tec

TEC

Dan zouden alle monitoren identieke problemen moeten geven maar dat is dus niet het geval.

• halfgaar
Het is wel waar dat de aarde een magnetisch veld heeft. Een monitor kan het beste naar het oosten wijzen met het beeld. Maar bij mij waren de fouten identiek met verschillende posities. Ik denk dat Philips lult.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 19 July 2003 @ 11:18:
Het is wel waar dat de aarde een magnetisch veld heeft. Een monitor kan het beste naar het oosten wijzen met het beeld. Maar bij mij waren de fouten identiek met verschillende posities. Ik denk dat Philips lult.
Hoe ik mijn monitor ook keer, het beeld blijft hetzelfde :(

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Kan iemand het volgende bevestingen? Mijn vader zei tegen mij dat hij laatst op het journaal de directeur of iets dergelijks van Philips hoorde praten over een of andere fout in een productieproces. Mijn vader is nogal goed in dingen verdraaien, dus daarom vraag ik even aan jullie of jullie dat ook hebben gehoord. Het is alweer een tijdje geleden op TV geweest geloof ik.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 25 juli 2003 @ 20:17:
Kan iemand het volgende bevestingen? Mijn vader zei tegen mij dat hij laatst op het journaal de directeur of iets dergelijks van Philips hoorde praten over een of andere fout in een productieproces. Mijn vader is nogal goed in dingen verdraaien, dus daarom vraag ik even aan jullie of jullie dat ook hebben gehoord. Het is alweer een tijdje geleden op TV geweest geloof ik.
Nooit iets van gezien of gelezen.. Lijkt me ook sterk dat het hier over zou gaan trouwens.

Halfgaar, wat is jouw status nu?

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Mijn status is dat ik binnenkort mijn monitor terugbreng naar de winkel. De winkel (Asci) heeft al geld van Philips gekregen. Nou wil philips binnenkort toch wel die monitor hebben. Ik heb de Eizo T766 al in bestelling staan. Dus, binnenkort een aantal euro's minder, maar een goed beeld rijker. Ik ben er nu toch wel aan toe.

Mijn 109p40 heeft een leuke extra fout. Het OSD trilt soms heel snel op en neer. Niet een beetje, maar een cm of 3 ofzo. Lijkt heel dom.

offtopic:
Vraagje voor Tec: Had de leverancier van de winkel waar jij de T766 hebt gekocht hem in voorraad? Asci's leverancier niet namelijk. Als jouw winkel ook op de leverancier moest wachten, heb ik hem binnenkort misschien ook al wel.

• tec

tec

TEC

Hij was niet op voorraad. Anderhalve week ongeveer en toen had ik hem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik neem aan dat hiermee jullie probleem is opgelost Tec en Halfgaar? Hoe staat het met de anderen?

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
offtopic:
Kunnen jullie het me vergeven als ik nog even een klein vraagje offtopic aan Tec stel? Het topic lijkt toch aardig stil.

Over de uniformity controls. Op de site staat dat de T766 ze niet heeft, maar in de handleiding (pdf) wel. Eizo zelf reageert niet op email. Op een nieuwsgroep antwoord ook niemand. Heeft hij ze nou of niet?

En je vroeg je af wat die 0.7 volt is? De ingangsgevoeligheid. De 109p40 heeft ook 0.7v. Ik heb nog nooit een grafische kaart gezien die iets anders dan 0.7 uitstuurde.

• halfgaar
Kijkt er nog wel eens iemand naar dit topic? Ik wil even in contact komen met tec, maar hoe? Zijn homepage kan ik niet bereiken.

• johnny mcclane
  • Laatst online: 30-09-2010
Hoi allemaal,
Ik heb nu een 17 inch crappy monitor en wil dus een flat, apeture-grille 19 inch gaan kopen. De winkel, Paradigit, is naar voren gekomen en hier wil ik dus graag de monitor kopen. Nu zit ik te twijfelen tussen 2 monitoren.

-19" monitor philips brilliance 109p-40 € 319,00
-19" monitor iiyama mm904ut dtron € 309,00

Op het eerste gezicht wilde ik direct voor de Philips gaan, doordat deze een 0.24 pitch had en de Iiyama een 0.25...Maar nu ik al deze verhalen hoor, wil ik graag wat meningen over welke nou een betere keus is...ik weet het nu echt niet meer.

Hier is de zite van Paradigit:
http://www.paradigit.nl/ via onderdelen, monitoren kom je bij de modellen die ze hebben...

Hopelijk weet iemand mij advies te kunnen geven,

Bedankt,

Mainpc: Q6600@3,6 - EP35-DS4 - 8600GTsilent - 4x1GB Geil@800 - VertexII60GB - wd6400aaks - HX520 - Dell U2410 HTPC: E6750@3,4Ghz - P5QPro - 2x2GB OCZ@1066 - En8600GTsilent - Raid0/2xwd3200aaks - VX450w

• Bor

Bor

Ik zou zeggen lees het topic nog eens door en laat de philips gewoon links liggen. Niet alleen om de slechte kwaliteit van de laatste lichtingen Philips 109-P40 maar vooral om de belabberde service van Philips. Koop je een die ook een van de inmiddels bekende defecten heeft -> berg je dan maar, zo te zien hoef je op de hulp van Philips niet meer te rekenen (

Frontpagemoderatie Forum

• johnny mcclane
Zou het niet zijn dat als ik nu een 109P40 koop, deze beter is dan vorige lichtingen...Bij de Paradigit zouden ze voor de philips gaan, en vertellen ze mij dat ze er zeer weinig klachten over krijgen...

K vin t wel moilijk hoor....met 2 totaal verschillende verhalen....

Mainpc: Q6600@3,6 - EP35-DS4 - 8600GTsilent - 4x1GB Geil@800 - VertexII60GB - wd6400aaks - HX520 - Dell U2410 HTPC: E6750@3,4Ghz - P5QPro - 2x2GB OCZ@1066 - En8600GTsilent - Raid0/2xwd3200aaks - VX450w

• Bor

Bor

johnny mcclane schreef op 17 augustus 2003 @ 14:30:
Zou het niet zijn dat als ik nu een 109P40 koop, deze beter is dan vorige lichtingen...Bij de Paradigit zouden ze voor de philips gaan, en vertellen ze mij dat ze er zeer weinig klachten over krijgen...

K vin t wel moilijk hoor....met 2 totaal verschillende verhalen....
Dat ze zeer weinig klachten horen komt omdat a - weinig consumenten de P40 serie kopen en b - omdat een winkel nooit echt wil toegeven dat de door hun verkochte series wellicht niet goed zijn (ooit een winkel gezien die zei "ja, we verkopen ze wel maar veel mensen klagen omdat de monitoren vaak defect on arrival zijn?). Als ik om mij heen kijk (ik ken meer mensen met een P40) zijn de problemen nog niet over met deze serie. Als je niet zo kritisch bent kun je waarschijnlijk best voor de Philips gaan. Ben je dat echter wel dan zou ik iets anders uit gaan zoeken ;) Je kunt dit topic doorlezen naar de bekende klachten. Sommige klachten zijn echter heel moeilijk te controlleren in de winkel.

[Voor 7% gewijzigd door Bor op 17-08-2003 14:43]

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Een andere reden dat de winkel niets hoort, is omdat er met on-ste garantie wordt gewerkt. En met al mijn omruilingen heb ik ook modellen gehad die nu als nieuw in de winkel staan en die waren ook shit.

Even iets anders trouwens, voor de kenners van dit topic. Ik heb dus nu ook de Eizo T766, met focus/convergentie fouten in 2 en eigenlijk 3 hoeken. Dit heeft hij op 3 computers en op verschillende plaatsen in huis. Wat zeg je me daar van?

• johnny mcclane
Ik denk dat ik gwn de Philips 109P40 vn 319 euro koop...en mocht hij mij niet bevallen dan kan ik m altijd nog ruilen binnen 3 weken, en dan koop ik de Iiyama....
ps: Ik hoop dat philips iets heeft gedaan aan de fouten die in het verleden bekend waren, en die nu hopelijk niet meer geproduceert worden...

laterss

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 17 August 2003 @ 15:07:

Even iets anders trouwens, voor de kenners van dit topic. Ik heb dus nu ook de Eizo T766, met focus/convergentie fouten in 2 en eigenlijk 3 hoeken. Dit heeft hij op 3 computers en op verschillende plaatsen in huis. Wat zeg je me daar van?
OMG! :'( Zelfde fabriek oid?

Frontpagemoderatie Forum

• Bor

Bor

johnny mcclane schreef op 17 augustus 2003 @ 15:50:
Ik denk dat ik gwn de Philips 109P40 vn 319 euro koop...en mocht hij mij niet bevallen dan kan ik m altijd nog ruilen binnen 3 weken, en dan koop ik de Iiyama....
ps: Ik hoop dat philips iets heeft gedaan aan de fouten die in het verleden bekend waren, en die nu hopelijk niet meer geproduceert worden...

laterss
Philips ontkent gewoon de fouten dus er zal (en is) niet veel veranderd. Nou in ieder geval veel succes met de P40. Je bent gewaarschuwd! |:( (en een gewaarschuwd man telt voor 2 ;) )Ruilen binnen 3 weken is bij de winkel zelf hoop ik voor je? Het probleem is namelijk dat Philips on site garantie heeft en als je een defect hebt de winkel je gelijk doorstuurt naar Philips. Daar kom je in de molen en het is zeer lastig daar ooit weer uit te komen zoals je hier leest.

[Voor 4% gewijzigd door Bor op 17-08-2003 15:54]

Frontpagemoderatie Forum

• johnny mcclane
Dat is nou zo handig aan de winkel Paradigit...en ik vind dat de beste pc-zaak ooit gekend...Zij geven goede uitleg en bij hen gaat het om de klant....de klant is koning...en niet om het verkopen...Paradigit geeft op al haar producten 2 weken omruilgarantie als ik het goed heb...Ik zal het bij de bestelling nog zkr eens navragen...

Over de Molen Van Philips heb ik idd al veel te veel gehoord

thnx

• Bor

Bor

johnny mcclane schreef op 17 August 2003 @ 16:08:
Dat is nou zo handig aan de winkel Paradigit...en ik vind dat de beste pc-zaak ooit gekend...Zij geven goede uitleg en bij hen gaat het om de klant....de klant is koning...en niet om het verkopen...Paradigit geeft op al haar producten 2 weken omruilgarantie als ik het goed heb...Ik zal het bij de bestelling nog zkr eens navragen...

Over de Molen Van Philips heb ik idd al veel te veel gehoord

thnx
No problem :) Zou de mogelijkheid om om te kunnen ruilen BIJ DE WINKEL nog even heel erg goed controlleren!

Frontpagemoderatie Forum

• halfgaar
Is die monitor al zo goedkoop? Juli vorig jaar kost hij nog 480.

• NitroX
  • Laatst online: 11-12-2004
heb hem voor 287,50 gekocht bij yorcom.nl. Alleen had ik helaas dit topic niet gezien, heb er nu 1 met zo een irritante pieptoon (verder helemaal ok). Ga hem nu proberen om te ruilenbij die winkel tegen een ander type/merk.. (had hiervoor een iiyama a902mt wat ook een ramp was :'()

• eX0duS
Hallo, daar ben ik weer. ;)

Ik heb dus van Philips uiteindelijk een P40 uit 03/2002 gekregen, en die doet het wel "goed", beter als die nieuwere.

• johnny mcclane
Is er uberhaubt wel een monitor van 300/350 euro, 19 inch die helemaal perfect is...het lijkt er niet op.....

• halfgaar
Misschien heb ik pech met deze Eizo (die 664 euro kost) maar die is ook niet perfect. Te inperfect eigenlijk. Het kan haast niet anders dat ik gewoon weer pech heb. Het is niet de videokaart/computer/plaats-waar-hij-staat. Dat heb ik allemaal al geprobeerd.

• Bor

Bor

eX0duS schreef op 17 August 2003 @ 17:20:
Hallo, daar ben ik weer. ;)

Ik heb dus van Philips uiteindelijk een P40 uit 03/2002 gekregen, en die doet het wel "goed", beter als die nieuwere.
Waarom zet je hier "goed" tussen haakjes? :?

[Voor 6% gewijzigd door Bor op 17-08-2003 19:33]

Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee