Ik had met mijn 109P ook dat de hoeken gingen verkleuren. Het rare was, zodra ik het menu in ging, trok het bij, zonder ook maar iets af te stellen.Mijn 202P40 begint nu ook alweer kuren te vertonen. Purity problemen in de rechterbovenhoek en linksonder. Van moiré heb ik gelukkig geen last. Zodra ik auto calibrate gebruik wordt het beeld beroerder. Met de hand afstellen blijkt toch beter te gaan. Over het algemeen zorgt auto calibrate voor verkeerde kleuren, geen true black en een algehele "zachte waas". OVerigens zag ik bij een kennis een van de "nieuwere" p40's. Ook deze had dezelfde klachten als wij tot nu toe hebben gehad. De betreffende kennis stoorde er zich niet aan. Ik heb het draaien van de nokia test tool niet eens aangedruft. Blijkbaar is niet iedereen zo kritisch.
En je autocalibrate. Ik vind het raar dat al jou exemplaren het niet goed doen. Ik vond de beeldkwaliteit er altijd beter van worden, zelfs bij een gloednieuwe monitor. Heb jij de brightness wel op 0 staan? Dat moest ik namelijk wel doen. Maar dat moest ik ook doen als ik autocalibrate niet gebruikte. Met autocalibrate was zwart mooier zwart trouwens.