[Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.231 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
En wat valt er nou te zien aan die foto's?

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

AxiMaxi schreef op 25 augustus 2003 @ 09:00:
En wat valt er nou te zien aan die foto's?
Behalve dat het er absoluut niet gezond uit ziet vraag ik mij af of het effect niet wordt versterkt door het fototoestel. Bovendien heb je de foto's onder een hoek gemaakt. Kun je dat nog eens doen maar er dan echt helemaal recht voor?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippikayeee mensen,
Ik heb net gebeld met een hele aardige meneer van de helpdesk...vroeg netjes alle gegevens en binnen 2 dagen heb ik een nieuwe thuis. Hopelijk is deze dus wel beter, zonder dode pizels dan ben ik al blij...als dan ook nog de convergensie en het gezoem een beetje goed is...

naja, ik laat het jullie tegen woensdag wel weer weten,

latersss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 10:23
De foto's zijn webcam foto's en het effect wordt inderdaad wat versterkt, maar het geeft wel goed aan wat er mis is. Ik heb ook verschillende foto's gemaakt. In de rechterbovenhoek kan je zien hoe paarse lijnen er uit horen te zien (niet aan de meest linkse dan).

En ik kan de foto's niet nog een keer maken. De monitor is al bij de reparatiedienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

halfgaar schreef op 25 August 2003 @ 22:43:
De foto's zijn webcam foto's en het effect wordt inderdaad wat versterkt, maar het geeft wel goed aan wat er mis is. Ik heb ook verschillende foto's gemaakt. In de rechterbovenhoek kan je zien hoe paarse lijnen er uit horen te zien (niet aan de meest linkse dan).

En ik kan de foto's niet nog een keer maken. De monitor is al bij de reparatiedienst.
oh....is dat convergensie gedoe dan te repareren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 09:41:
[...]

oh....is dat convergensie gedoe dan te repareren????
Volgens mij niet. Dat betekent gewoon een nieuwe beeldbuis erin meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer ik net met philips te bellen bestaat het nummer niet meer. Krijg vage toon. Iemand toevallig ook geprobeerd te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 10:43:
Probeer ik net met philips te bellen bestaat het nummer niet meer. Krijg vage toon. Iemand toevallig ook geprobeerd te bellen?
Staat er op de website geen nieuw nummer dan? Of is dit een van de "fabrieken" die bij Philips dicht moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA...gvd.....ik heb dus net zoon refurbush model binne gekregen....kloteding....ik wil m weer ruilen voor een NIEUWE...maar de fuckin telefoonnummer doet t niet meer...wtf

ik blijf echt niet zitte met deze hoor...

help.......snik.....snik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 11:49:
JA...gvd.....ik heb dus net zoon refurbush model binne gekregen....kloteding....ik wil m weer ruilen voor een NIEUWE...maar de fuckin telefoonnummer doet t niet meer...wtf

ik blijf echt niet zitte met deze hoor...

help.......snik.....snik...
Zoals ik al eerder vroeg: graag gewoon nederlands svp. Heb je de website van Philips al bekeken? Staat daar geen nieuw nummer op? Probeer anders een algemeen telefoonnummer van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 26 August 2003 @ 11:51:
[...]

Zoals ik al eerder vroeg: graag gewoon nederlands svp. Heb je de website van Philips al bekeken? Staat daar geen nieuw nummer op? Probeer anders een algemeen telefoonnummer van Philips.
alles al geprobeerd....als ik vanmiddag geen gehoor heb,...dan ga ik Paradigit bellen en vragen of ik m kan ruilen voor een Iiyama...of mijn geld terug....

Ik lig dus bijna te huilen hier van frustratie.....echt erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 12:00:
[...]

alles al geprobeerd....als ik vanmiddag geen gehoor heb,...dan ga ik Paradigit bellen en vragen of ik m kan ruilen voor een Iiyama...of mijn geld terug....

Ik lig dus bijna te huilen hier van frustratie.....echt erg
edit: als iemand de philips pheriferails helpdesk te pakken krijgt.....geef het ff door hierzo...dan ga ik ook bellen...thnkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via consumentenlijn heb ik dit nummer gevonden: 08000231769 en gratis
Het blijkt dat ze problemen hebben met de telefoon centrale. Dus niet alleen met monitoren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 12:21:
via consumentenlijn heb ik dit nummer gevonden: 08000231769 en gratis
Het blijkt dat ze problemen hebben met de telefoon centrale. Dus niet alleen met monitoren.
Ok....ik heb wat advies nodig....
Ik heb nu de 3e of 4e monitor hekregen en deze wat ik net van de koerier heb is zo een zonder doos of wat erbij...Deze is echt heel erg onscherp en maakt nog meer geluid dan alle andere...nu heb ik de monitor bij de Paradigit gekocht, en binnen 14 dagen kon ik hem ruilen ( of mn geld terug krijgen ). ik heb de 109P40 12 dagen terug gekocht, dus mijn garantie van Paradigit verloopt op donderdag.
Nu kan ik 2 dingen doen; of ik bel Philips weer en vraag of ze een nieuwe in een doos woensdag komen ruilen...of ik ge hem terug brengen naar de Paradigit of een Iiyama mm904ut 19 inch te kopen, of mijn geld terug te vragen...
Deze mm904ut gaat wel maar op 89Hertz op 1280*1024...en is 10 euro goedkoper.

Wat is jullie advies, proberen een goede 109P40 te krijgen via Philips...of gwn een Iiyama te kopen?????

thankx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je beter wat sparen en een eizo nemen zoals iemand anders hier. Zit er zelf ook aan te denken om gewoon m'n geld terug te vragen of ze moeten met een goed voorstel komen. Een 202p4 is misschien ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:41:
Misschien kun je beter wat sparen en een eizo nemen zoals iemand anders hier. Zit er zelf ook aan te denken om gewoon m'n geld terug te vragen of ze moeten met een goed voorstel komen. Een 202p4 is misschien ook een optie.
Nou nou nou.... heb net dat andere nummer gebeld...met zoon jonge dame....er is er al 1 toegewezen, een nieuwe, en deze komt binnen 2 werkdagen naar u toe....waarschijnlijk morgen dus....of anders donderdag.
Als dit 1 is die mij bevalt dan houd ik hem...is ie niet goed ga ik zaterdag de monitor ruilen bij de Paradigit, voor een Iiyama of mijn geld terug...

Bid met mij aub....dat de monitor die ik dus binen 2 dagen krijg geen convergensie fouten bezit, geen dode pixels, geen wazigheid, geen irritant hoog gepiep, en dat de beeldbuis goed en recht in de kast is geplaats en met een plakker op het scherm, zodat ik dus zeker weet dat ie nieuw is...
In de naam van onze Vader, de Heer zijt met ons en met Uw monitor....Amen

laterssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps: ik heb de 109P40 met al haar problemen nu vanaf 18 augustus.....hoe lang hebben jullie al deze monitor??????/...

laters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin juli 8)7
Maar er zijn hier geloof ik mensen die al veel langer lopen te kloten Bor_de_Wollef jij ook of niet? En de topic starter Halfgaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 12:32:
[...]

Ok....ik heb wat advies nodig....
Ik heb nu de 3e of 4e monitor hekregen en deze wat ik net van de koerier heb is zo een zonder doos of wat erbij...Deze is echt heel erg onscherp en maakt nog meer geluid dan alle andere...nu heb ik de monitor bij de Paradigit gekocht, en binnen 14 dagen kon ik hem ruilen ( of mn geld terug krijgen ). ik heb de 109P40 12 dagen terug gekocht, dus mijn garantie van Paradigit verloopt op donderdag.
Nu kan ik 2 dingen doen; of ik bel Philips weer en vraag of ze een nieuwe in een doos woensdag komen ruilen...of ik ge hem terug brengen naar de Paradigit of een Iiyama mm904ut 19 inch te kopen, of mijn geld terug te vragen...
Deze mm904ut gaat wel maar op 89Hertz op 1280*1024...en is 10 euro goedkoper.

Wat is jullie advies, proberen een goede 109P40 te krijgen via Philips...of gwn een Iiyama te kopen?????

thankx
Ik vraag me af of je de monitor uberhaubt wel naar paradigit kunt terugbrengen. Je hebt immers een ander exemplaar dan je origineel hebt gekocht doordat je hem hebt omgeruild bij Philips. Paradigit kan niet zomaar een monitor met een ander serienummer terugsturen naar Philips namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 26 August 2003 @ 13:07:
[...]

Ik vraag me af of je de monitor uberhaubt wel naar paradigit kunt terugbrengen. Je hebt immers een ander exemplaar dan je origineel hebt gekocht doordat je hem hebt omgeruild bij Philips. Paradigit kan niet zomaar een monitor met een ander serienummer terugsturen naar Philips namelijk.
Dan gaan we dubbel zo hard bidden dat die monitor die ik morgen krijg goed is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 13:11:
[...]

Dan gaan we dubbel zo hard bidden dat die monitor die ik morgen krijg goed is....
Reken er maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb mijn eerste 109P40 op 31 juli 2002 gekocht, maar ik heb met een model maanden gedaan. En ik ben inderdaad een van de lui die maar een Eizo heeft gekocht, maar die was dus ook niet perfect maar ik heb waarschijnlijk pech want die van Tec was wel goed. Maar die van mij wordt gerepareerd, en gelukkig krijg ik dezelfde terug. Dat gedoe van philips met die refubisched moeten ze afschaffen. Die dingen zijn gewoon te slecht voor woorden. Je krijgt dan iemand anders zijn afgeragde bak terug. Ze maken ze niet eens even schoon. Ik vraag me af wat ze er wel doen.

En bor: ik had dus die foto's laten zien en wat ze tegen mij zeiden is dat een engineer hem van binnen opnieuw moet afstellen, dus geen nieuwe beeldbuis. Maar toch als ik mijn fouten bekijk, dan vraag ik het me af of met die beeldbuis iets gedaan kan worden.

En Mcclane, even iets triviaals: het is convergentie, geen convergensie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 26 August 2003 @ 18:57:

En bor: ik had dus die foto's laten zien en wat ze tegen mij zeiden is dat een engineer hem van binnen opnieuw moet afstellen, dus geen nieuwe beeldbuis. Maar toch als ik mijn fouten bekijk, dan vraag ik het me af of met die beeldbuis iets gedaan kan worden.

En Mcclane, even iets triviaals: het is convergentie, geen convergensie :)
Volgens iemand die ik laatst sprak kan het inderdaad bijgeregeld worden maar dat is meestal als het over het hele beeld uniform niet correct is. Ik hoop maar dat het inderdaad kwestie is van een potmeter oid maar vrees het ergste (heb hetzelfde gehad met een tv -> beeldbuis defect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok...woensdag of donderdag krijg ik weer een ''nieuwe''....ik w8 weeer af....

jullie horen het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd net trouw terug gebeld door philips. :*)
Ze hadden een oplossing voor mijn piep geluid wat achter uit de monitor komt. Ik zou dus een nieuwe monitor krijgen die hun controleren op het geluid. Als er inderdaad blijkt dat die kabaal maakt zouden ze dat proberen te dempen door middel van een isolatie materiaal aan te brengen.
Hier ben ik niet mee akkoord gegaan, mede doordat ik ook last heb van vage strepen/balken aan de zijkant. Ik heb dus aangegeven dat ik geen vertrouwen heb ik de volgende monitor, dat die die strepen niet zou hebben.
Ze gaan nu weer overleggen voor een andere oplossing en ik word hier wederom over terug gebeld. :O

Ik heb overigens gesproken met ene Arjan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 14:01:

Ze hadden een oplossing voor mijn piep geluid wat achter uit de monitor komt. Ik zou dus een nieuwe monitor krijgen die hun controleren op het geluid. Als er inderdaad blijkt dat die kabaal maakt zouden ze dat proberen te dempen door middel van een isolatie materiaal aan te brengen.
.
Ze bieden dus aan om de oorzaak te laten zitten en alleen het effect ervan weg te verdoezelen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, En je kunt daar ook uit aflezen dat ze ervan uit gaan dat de volgende dat ook weer heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

hahahahahahaaaaaaaaaaahahaha....enig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Bor_de_Wollef schreef op 26 augustus 2003 @ 19:23:
[...]

Volgens iemand die ik laatst sprak kan het inderdaad bijgeregeld worden maar dat is meestal als het over het hele beeld uniform niet correct is. Ik hoop maar dat het inderdaad kwestie is van een potmeter oid maar vrees het ergste (heb hetzelfde gehad met een tv -> beeldbuis defect).
Ik hoop juist dat ze de beeldbuis vervangen, want er is volgens mij vrij veel mee mis. Ik heb het een en ander aan tec voorgelegd en zijn T766 was op veel gebieden beter. Bij mij deed bijvoorbeeld de hele colorrestoration het niet. Ik hoop maar dat hun reparatieafdeling beter is dan die van philips.

En Dranubis, ik heb zelf onderhandeld toen met Mark Tullemans. Bij mij was hij vrij schikkend, bij de anderen (bor, tec, exodus) niet.

Verwijderd

Zo....net (11:30)....is de koerier weer langs geweest....nieuw uit de doos, en hij doet t ...goede kleuren, geen dode pixels, alleen wat gezoem...maarja dat doen ze allemaal...

Dus ik ben weer tevreden met deze voorlopig :)

laterss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net, wederom trouw, terug gebeld door Philips. Ze hebben een vervangende monitor voor mij. De 202p4 :? _/-\o_ . Ik weet dus niet of ik hier blijf mee moet zijn.

Bor_de_wollef heb jij ook niet een 202p4 gekregen? Jij was geloof ik redelijk tevreden op wat convergentie na of niet? Is ie niet een beetje te groot?

Verder nog mensen ervaring met de 202p4???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:51:
Net, wederom trouw, terug gebeld door Philips. Ze hebben een vervangende monitor voor mij. De 202p4 :? _/-\o_ . Ik weet dus niet of ik hier blijf mee moet zijn.

Bor_de_wollef heb jij ook niet een 202p4 gekregen? Jij was geloof ik redelijk tevreden op wat convergentie na of niet? Is ie niet een beetje te groot?

ja.....de 19 inch past net, zonder voet, op mijn bureau....een 22 inch dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Mij hadden ze ook wel een 22" mogen geven ipv. een gare 17" TFT aan te bieden (40 ms :r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 17:51:

De 202P40 is inderdaad een stuk groter, qua beeldoppervlak maar ook qua behuizing. Niet een klein beetje, maar dus echt een stuk groter! Voor de rest is het in principe dezelfde monitor als de P40. De monitor die ik kreeg heeft net als al mijn P40's convergentieproblemen en grote problemen met scherpte op 100Hz. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik voor een andere monitor zou gaan als ik weer voor de keuze stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 29 August 2003 @ 20:12:
[...]

De 202P40 is inderdaad een stuk groter, qua beeldoppervlak maar ook qua behuizing. Niet een klein beetje, maar dus echt een stuk groter! Voor de rest is het in principe dezelfde monitor als de P40. De monitor die ik kreeg heeft net als al mijn P40's convergentieproblemen en grote problemen met scherpte op 100Hz. Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik voor een andere monitor zou gaan als ik weer voor de keuze stond.
ik draai 1280*1024 op 100Hz......is 85 scherper dan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 21:50:
[...]

ik draai 1280*1024 op 100Hz......is 85 scherper dan????
Op zich niet, de scherpte staat los van de verversingssnelheid. Echter bij alle modellen die ik heb gehad van zowel de 109P40 als de 202P40 is het beeld op 100Hz ronduit slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 29 August 2003 @ 20:12:
[...]

Bedoel je een andere philips of een ander merk? Maar jij kunt toch wederom je garantie aanspreken als je niet te vreden bent?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 18:53:
[...]

Bedoel je een andere philips of een ander merk? Maar jij kunt toch wederom je garantie aanspreken als je niet te vreden bent?!
Ik koop persoonlijk geen Philips monitor weer. Dat is wat ik bedoelde. Garantie aanspreken kan theoretisch wel maar mij is duidelijk gemaakt dat "hiermee" de zaak afgedaan zou moeten zijn. Op zich is deze monitor niet slecht hoor, verreweg de beste die ik heb gehad sinds mijn 1e 109P40 maar vind het gewoon te slecht voor de prijs van het apparaat (de 202P40 is een stuk duurder dan de 109P40).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:24
Bor_de_Wollef schreef op 29 August 2003 @ 23:18:
[...]

Op zich niet, de scherpte staat los van de verversingssnelheid. Echter bij alle modellen die ik heb gehad van zowel de 109P40 als de 202P40 is het beeld op 100Hz ronduit slecht te noemen.
LOL, dit heeft bijzonder weinig met een monitor te maken maar veel meer met je videokaart en het gebruikte kabel.

Heb je bv een NVidia in je pc ? Dan heb je het probleem al gevonden.
Als je een ati hebt gaat het normaal nog wel. Maar matrox is toch een heel stuk beter.

Ikzelf heb bv een IIyama VM Pro 510 met BNC kabel aangesloten. Maar dan nog zie ik een HEEL duidelijk verschil tussen 1600x1200 bij 60, 75, 85, of 100Hz.
Hoe hoger hoe waziger.

Helaas heb ik dus idd een nvidia geforce 4 erin zitten. Volgende kaart wordt dan ook zeer zeker een ATI, helaas geen matrox omdat ik ook af en toe een spelletje speel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb zelf geen last van wazigheid op hoge refreshrates/resoluties, ook niet met de 109P40 die ik had en ik heb een GeForce 2 Pro (maar nvidia ga ik wel vermijden vanwege dat probleem).

En er zijn mensen die het nut van een BNC kabel niet zien (zelf weet ik het eigenlijk niet) omdat er aan een kant toch een D-SUB zit. Vroeger was het grote voordeel van zo'n kabel dat het aparte coax's waren, maar tegenwoordig zitten in gewone kabels ook allemaal coaxkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

KBDE schreef op 01 September 2003 @ 16:20:
[...]

LOL, dit heeft bijzonder weinig met een monitor te maken maar veel meer met je videokaart en het gebruikte kabel.

Heb je bv een NVidia in je pc ? Dan heb je het probleem al gevonden.
Als je een ati hebt gaat het normaal nog wel. Maar matrox is toch een heel stuk beter.

Ikzelf heb bv een IIyama VM Pro 510 met BNC kabel aangesloten. Maar dan nog zie ik een HEEL duidelijk verschil tussen 1600x1200 bij 60, 75, 85, of 100Hz.
Hoe hoger hoe waziger.

Helaas heb ik dus idd een nvidia geforce 4 erin zitten. Volgende kaart wordt dan ook zeer zeker een ATI, helaas geen matrox omdat ik ook af en toe een spelletje speel :)
Kan je verzekeren dat dit bovenstaande totaal niet waar is. Dat had je ook kunnen weten als je het topic had gelezen. Ik heb mijn monitor geprobeerd met een ATI, Nvidia, Matrox en S3 en allemaal geven ze het zelfde probleem. Dit alles op meerdere computers, met meerdere (verschillende) kabels waaronder bnc op verschillende plekken in huis en op kantoor. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het wel aan de monitor ligt. Slik die lol maar weer in dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm
gister heb ik deze monitor besteld maar toen had ik dit topic nog niet gelezen :S
ik hoop dat ik een goed werkende ontvang :(

ben wel erg kritisch ook (dode pixels e.d.) maar met 85hz op 1280x1024 kan ik leven
zo lang ik maar 120hz of hoger kan op 800x600 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:39:
hmm
gister heb ik deze monitor besteld maar toen had ik dit topic nog niet gelezen :S
ik hoop dat ik een goed werkende ontvang :(

ben wel erg kritisch ook (dode pixels e.d.) maar met 85hz op 1280x1024 kan ik leven
zo lang ik maar 120hz of hoger kan op 800x600 >:)
Ik help het je hopen, maar ehh 800x600 op een 19" ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met het spelen van quake 3 ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Kritisch? En je vervormt je desktop wel met 1280x1024? En ik zie eigenlijk 85 Hz knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb de 202p4 ontvangen en ik kan jullie vertellen dat dit de slechtste tot nu toe is. Maakt een nog erger kabaal als de vorige. Heeft last van convergentie wat ik eerst niet had. En dan het ergste van allemaal als ik heel zachtjes tegen mijn bureau kan kom wordt mijn beeld roze/rood en dat met een andere tik weer opgelost kan worden. Echt super bagger. (volgen mij komt dat door het vervoer koerier of bij philips intern, een tik gehad ofzo weet niet)

Heb dus weer gebeld met philips en ze waren zeer begrip vol en ze zouden overleggen over een ander oplossing en daar wordt ik weer over terug gebeld. Heb laten doorschemeren dat we misschien de oplossing maar in een tft moeten gaan zoeken. Weet niet of ik daar wel zo blij mee moet zijn. Maar alle crt's van philips die ik heb gehad (de 109p40 & de 202p40) mogen ze houden want die komen er bij mij niet meer in.

I'll be back!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Je moet ze erg achter de broek aan zitten om ze te laten terugbellen. Bij mij hebben ze dat ook heel vaak gezegd. Na veel zeuren hebben ze dat eindelijk gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij hebben ze de vorige keer trouw binnen een week tijd terug gebeld. Misschien zijn er toch verbeteringen bij Philips of ik had gewoon geluk O-). Als ik deze week niet gebeld wordt dan bel ik wel. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vandaag door Mark Tullemans gebeld. Uitstekend gezien het feit dat ik zaterdag gebeld heb. Hij wilde mijn geld terug geven. Heb hem gevraagd of het mogelijk isdat ik een 108p2g kan krijgen. Dat kon wel maar dan moest er gekeken worden hoeveel ik bij moet betalen. Maar ik heb een 202p4 gekregen dan zie ik niet in waarom ik bij zou moeten betalen voor 108p2g die even veel kost in pricewatch. Op zich is die 108p2g een goed scherm, waar ja wel een tft.

Iemand ervaring met de 108p2g. (gamen etc.) De responstime is toch <25????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Ja ik kreeg een super gaar TFT scherm aangeboden (107 nogwat met een responsetime van 40 ms :r), moest nog 100 euro bijlappen ook. Kut Philips, bah! Ik zou gewoon een CRT nemen, zo'n 22" is wel leuk om te hebben, daar had ik ook naar moeten vragen, goed of niet goed, liever een slecht 22" scherm dan een slecht 19" scherm.

[ Voor 57% gewijzigd door eX0duS op 08-09-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zo'n bedrag accepteer ik geen fouten. Zouden jullie ook niet moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Ik heb dat dus ook niet gedaan. Ik heb wel mijn poen terug. Als je toch bij moet betalen, dan zou ik mijn geld terug vragen en dan een monitor van een ander merk kopen, TFT of niet. Uit zelfbescherming zou ik geen Philips meer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe ik ook niet maar als ze mij een 108p2g aanbieden accepteer ik die. Ik betaal geen cent bij. Die tullemans wilde direct mijn geld teruggeven en was eigenlijk niet opzoek naar een verdere oplossing. Ik heb de oplossing van de 108p2g aangedragen en daar is hij nu al anderhalve dag over aan het rekenen :O .
Als ik bij moet betalen dan accepteer ik dat niet en wil ik mijn geld terug en koop ik een niet philips monitor. Ik heb hun 1 vinger gegeven om dit op te lossen als ze die breken zijn ze mij kwijt als klant.

Overigens vind ik mijn voorstel van een 108p2g zeer redelijk. Want ze hebben mij een 202p4 gegeven die staat op price watch voor €568 en de 108p2g staat er voor 599. Als hij mij wil verliezen om die 31 eurie dan weet ik het niet meer.

Al goede adviezen als ik ook maar 1 euro bij moet betalen? Samsung/Eizo :P

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:59:

Al goede adviezen als ik ook maar 1 euro bij moet betalen? Samsung/Eizo :P
Samsung heb ik ook naar gekeken. Die hebben helaas niet iets wat een beetje overeenkomt met de philips. Overigens gaat het prijsverschil van de tft en 22" crt niet op denk ik daar je een gebruikt examplaar krijgt (was bij mij zo). Het is dus meer de vraag of er ergens een gebruikte 108p2g staat denk ik (weet niet zeker of dat altijd zo is).

• eX0duS
Net of het hun wat boeit dat ze jouw als klant kwijt zijn, er zijn nog genoeg andere klanten.

• Bor

Bor

eX0duS schreef op 10 September 2003 @ 10:01:
Net of het hun wat boeit dat ze jouw als klant kwijt zijn, er zijn nog genoeg andere klanten.
Yep, maar aan mij hebben ze er 1 minder ;)

• eX0duS
Bor_de_Wollef schreef op 10 September 2003 @ 10:12:
[...]

Yep, maar aan mij hebben ze er 1 minder ;)
Aan mij ook. En heel mijn werk ook. En al die bedrijven die met ons te maken hebben ook. :+

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 10-09-2003 10:22 ]

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 10 September 2003 @ 08:56:
[...]

Samsung heb ik ook naar gekeken. Die hebben helaas niet iets wat een beetje overeenkomt met de philips. Overigens gaat het prijsverschil van de tft en 22" crt niet op denk ik daar je een gebruikt examplaar krijgt (was bij mij zo). Het is dus meer de vraag of er ergens een gebruikte 108p2g staat denk ik (weet niet zeker of dat altijd zo is).
Ik heb trouwens een nieuwe 202p4 gekregen. Dus dan gaat die prijs vergelijking wel op. Heb jij een gebruikte 202p4 gekregen en daar ben mee akkoord gegaan?

Verder denk ik dat het voor hun wel uitmaakt of ze mijn geld terug moeten geven of dat ze toch een andere monitor kunnen leveren.
Als ze mij als klant kwijt zijn zullen ze echt niet wakker van liggen maar... daar valt natuurlijk genoeg over te zeggen.

• halfgaar
Dranubis: Ik heb dus een Eizo T766 gekocht, om erachter te komen dat daar ook fouten in zitten. Hij is nu bij de reparatielui voor de 2e keer. Toen hij daar voor het eerst geweest was, heb ik even met een reparatieengineer gepraat. Hij zei dat Eizo's de laatste tijd ook last hebben van misproducties. Ik weet alleen niet hoeveel procent. Die gast was het wel met me eens dat Eizo's hele goede monitoren (horen te) zijn.

En over Philips was hij helemaal niet te spreken....

Verwijderd

Ja ik heb ook altijd veel goede dingen over Eizo gelezen maar daar betaal je dan ook voor. Zal wel graag een eizo willen maar ik ben na deze kwestie gaan twijfelen tussen een crt en een tft. Na mijn mening zijn tft nog altijd een stukje minder als een crt. Bij de duurdere tft is het verschil al aanzienlijk minder. Een andere reden waarom ik een tft eerst niet zag zitten was het feit dat ze zeer productie gevoelig zijn. Maar dit blijkt nu ook het geval te zijn met crt's }) . Moelijk moeilijk moeilijk.. Even afwachten wat die Tullemans gaat voorstellen, anders ga ik waarschijnlijk een tft bij Eizo of Samsung halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 20:35 ]

• halfgaar
TFT is voor mij geen optie. Ik wil meerdere resoluties kunnen draaien en ik wil mooie diepe kleuren. Dat kan niet met TFT.

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 13 September 2003 @ 14:11:
TFT is voor mij geen optie. Ik wil meerdere resoluties kunnen draaien en ik wil mooie diepe kleuren. Dat kan niet met TFT.
Inderdaad. Dezelfde redenen had ik ook om niet voor tft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark Tullemans heeft mij, na tig keer hem achter de broek te hebben gebeld, teruggebeld.
Ik kon de 180p2g krijgen met bijbetaling van €100,-. Dit heb ik dus geweigerd.
Ik moet dus met mijn 202p4 terug naar de winkel waar ik de 109p4 heb gekocht. :r :r :r

Ik ben nu dus haastig opzoek naar een nieuw scherm en om eerlijk te zijn ik heb geen flauw idee wat ik moet nemen. Maar één ding weet ik wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeker het wordt geen philips })

Iemand nog tips? snelle tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
LOL ik moest ook 100 euro bijbetalen voor een 17" TFT kutscherm.
Whahahahaha hoe slecht is dit zeg. :D

Breng alsjeblieft je Philips monitor zo snel mogelijk terug naar de winkel, en dit geld voor iedereen die een Philips monitor heeft gekocht, en die minder dan 8 dagen geleden heeft gekocht, dus ruilen die hap en neem een andere! :p

[ Voor 55% gewijzigd door eX0duS op 15-09-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KHdV is erg tevreden met zijn 202P4 Philips scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 21:54:
*KHdV is erg tevreden met zijn 202P4 Philips scherm!
Dan heeft KHdv vast een uit een iets oudere serie of is 'ie niet zo precies :Y)

Verwijderd

Heb de 202p4 weggebracht en heb m'n geld terug. Ik heb nu een Acer AL732 besteld. Heb veel research gedaan en dit scherm met een reactietijd van 16 is ook goed te gebruiken voor games. Snel, scherpbeeld super design en er staat geen Philips :r op. Wilde eerst een ADI A715 maar deze is niet meer leverbaar (lees wordt niet meer gemaakt).

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• halfgaar
En als je dan gaat games op de niet-native resolutie?

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 18 September 2003 @ 11:54:
Interpolatie vrees ik... Er is geen tft die games op non-native resolutie er goed uit laat zien.

Verwijderd

halfgaar schreef op 18 September 2003 @ 11:54:
Dat moet ik dan maar niet doen he! Mijn systeem kan dat bij elke game op dit moment nog wel trekken. Verder schijnt dat nog wel mee te vallen.

• halfgaar
Die interpolatie meevallen? Hmm, ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat is offtopic....

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien slighty off topic, maar ik zag laats bij de Mycom dat de prijs van de 109P40 voortaan 310 euro is, terwijl deze eind vorig jaar nog 450 was?? Hoe is die mega prijsdaling te verklaren?

• Bor

Bor

draakhoofd schreef op 20 September 2003 @ 11:41:
misschien slighty off topic, maar ik zag laats bij de Mycom dat de prijs van de 109P40 voortaan 310 euro is, terwijl deze eind vorig jaar nog 450 was?? Hoe is die mega prijsdaling te verklaren?
Slechte economie? Harde concurentie? Dat kan natuurlijk overal door komen. De prijs van de 109p40 bij verschillende dealers heeft altijd al gigantisch veel verschil gehad. Misschien waren ze gewoon veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ze raken ze aan de straat stenen niet meer kwijt...

Ben trouwens erg tevreden met m'n tft. Unreal2 geen enkel probleem. Ook op non native res. geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Whehehe, ik heb nu een antieke 21" Philips (een C2195, zo'n vissekom), 1600 x 1200 @ 75 hz. Dat ding is 5 jaar oud, maar geeft beter beeld dan mijn half jaar oude 109P40. Geweldig gewoon. :p

• halfgaar
Beter? Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n oude bak nog helderen kleuren heeft.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Ik heb er ook 1, ben ook tevreden.. maar hoe krijgen mensen hem hier op 1600x1200 @ 100hz? Ik kan dan niet hoger dan 80hz. Met officiele drivers en met die plug en play xp drivers. 109p40 ook.. Hangt aan een Geforce4 Ti4400 van Asus

• Bor

Bor

jep schreef op 24 september 2003 @ 14:15:
Ik heb er ook 1, ben ook tevreden.. maar hoe krijgen mensen hem hier op 1600x1200 @ 100hz? Ik kan dan niet hoger dan 80hz. Met officiele drivers en met die plug en play xp drivers. 109p40 ook.. Hangt aan een Geforce4 Ti4400 van Asus
1600 x 1200 is de resolutie die de 202P40 doet. De 109P40 doet dat binnen de specs lang niet.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 23:13

jep

Binnen de specs misschien niet, maar ik werk er uiterst prettig op. ;) 1600x1200 @ 85hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
109p40 kan volgens de specs wel 1600x1200x85Hz, maar geen 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 26 September 2003 @ 15:42:
109p40 kan volgens de specs wel 1600x1200x85Hz, maar geen 100Hz.
Klopt, maar Jep vroeg uitdrukkelijk om 100Hz op die resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Maar er is niemand hier die heeft beweerd dat de 109P40 op 100Hz kan bij 1600x1200 geloof ik, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

halfgaar schreef op 26 September 2003 @ 19:23:
Maar er is niemand hier die heeft beweerd dat de 109P40 op 100Hz kan bij 1600x1200 geloof ik, of wel?
Nee , dat was een misverstand denk ik:
Ik heb er ook 1, ben ook tevreden.. maar hoe krijgen mensen hem hier op 1600x1200 @ 100hz? Ik kan dan niet hoger dan 80hz. Met officiele drivers en met die plug en play xp drivers. 109p40 ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb er net een gekocht. Heb veel geluk, want ik heb blijkbaar een erg goed exemplaar te pakken. Nauwlijks convergentiefouten/andere fouten. Ik dacht eerst wel dat hij piepte, maar toen ik de trafo van mijn scanner van het net haalde, bleek dat euvel verholpen. Nu hopen dat er nooit meer iets mee mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is het verschil tussen de 109p4 en p40 ??
mijne is een p4
als ik me refresh rate op bijv 100 zet @ 1280x1024 dan misvormt me beeld helemaal aan een van de kanten...
is dit het probleem waar men t hier over heeft?

ik heb van het weekend met een hele mooie ilyama 454 visionmaster pro gewerkt en dat beviel me heel erg; beeldoppervlakte groter en minder dikke 'rand' om je scherm heen

is wel 100 euro duurder... zou ik me monitor nog om kunnen ruilen? :P
2 weken geleden gekocht ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
HellSpawn, wat staat op de stickers achterop de monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modelinfo 109P40/20 dus :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

begintmeta schreef op 29 september 2003 @ 11:57:
Ik heb er net een gekocht. Heb veel geluk, want ik heb blijkbaar een erg goed exemplaar te pakken. Nauwlijks convergentiefouten/andere fouten. Ik dacht eerst wel dat hij piepte, maar toen ik de trafo van mijn scanner van het net haalde, bleek dat euvel verholpen. Nu hopen dat er nooit meer iets mee mis gaat.
Heb je de Nokia test tool al gerunt? Zou philips het probleem dan eindelijk opgelost hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bor, je was vroeger altijd mijn favoriet.

Ik heb http://www.rvs.uni-hannov...orn/monitor/ctscreen.html gebruikt, bij gebrek aan een dos-compatibel systeem op het moment(enkel mac). Ook het signaal zal niet optimaal zijn, omdat ik de vga uitgang van mijn laptop gebruik. (Zijn symptomen zichtbaar op 1600x1200)

Maar zelfs onder de huidige, niet optimale omstandigheden heb ik nauwelijks convergentiefouten gevonden (tuurlijk wel met het oog zowat tegen de monitor: een lichte rode "schaduw" links van witte lijnen. echter zo minimaal dat het mij niet zal storen en ook alleen in de uiterste hoek en bij 1600x1200. ik zit niet zo vaak met mijn neus tegen de monitor). Er is wel een kleine kleurongelijkheid van links boven iets groener naar rechts onder wat roder. Dat is wel jammer. Als mijn PC met betere output up and running is, zal ik mijn bevindingen nogmaals hier posten. Heb tot nu toe alleen 1600x1200@85hz en 1200x960@75hz 1024x768@85hz kunnen bekijken. Misschien wordt het bij hogere refreshrates wel spannend :|

Het exemplaar dat ik in de winkel had bekeken had trouwens wel zeer duidelijke convergentieproblemen rechts onder, en eigenlijk in alle hoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 29-09-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

begintmeta schreef op 29 September 2003 @ 14:31:
Bor, je was vroeger altijd mijn favoriet.
Nu niet meer dan >:)

Ik ben erg beniewd naar de bevindingen op 1600x1200x100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
HellSpan: de 109p4 is de 109p40 als het goed is. Op de voorkant staat gewoon 109p4. Achter op een sticker moet 109p40/00H staan als het goed is.

En met die IIyama 454 die een grote beeldoppervlak heeft, is dat geen gezichtsbedrog vanwege de behuizing? Volgens mij is de VIS van die twee vrijwel gelijk namelijk.

En die vervorming op 1280x1024(@100Hz geloof ik) had ik ook, met alle versies. Het was met veel moeite bij te stellen zodat het beeld vrij recht was. Maar een simpele oplossing: Neem een 4:3 res zoals 1280x960, die doet het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

109p40/00H heb je niet in alle gevallen hoor. 109P40 wel, maar de 00H duidt de versie aan en die kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Hmm, ik had alleen maar 00H's. Dat zal dan wel toevallig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het is nu alweer een tijdje stil. Zijn de problemen inmiddels opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Wat wil dat 00H zeggen? Ik heb een 00C, bij mijn vorige 109P40 stond er niks achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat is gewoon een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halfgaar
Mijn problemen zijn nu met Eizo dus, in plaats van Philips. Maar nee, mijn problemen zijn nog niet opgelost. Het hoofdkantoor in Nederland wacht op antwoord van Japan wat betreft een bepaalde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zoals beloofd een update over mijn 109P40:

Het beeld is erg strak, eigenlijk geen convergentieproblemen. Het signaal dat er in gaat is nu ook duidelijk strakker dan dat van mijn laptop.

De enige storende punten zijn moiré, maar daar is niet aan te ontkomen, een niet geheel perfecte geometrie en een wat onregelmatige kleur- en helderheidsverdeling. Er is ook een hééle lichte onscherpte in de hoeken bij (1600x1200@100).

Ik ben tevreden, het beeld is heel wat beter dan dat van elke andere monitor onder € 300 die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

begintmeta schreef op 13 October 2003 @ 23:29:
Zoals beloofd een update over mijn 109P40:

Het beeld is erg strak, eigenlijk geen convergentieproblemen. Het signaal dat er in gaat is nu ook duidelijk strakker dan dat van mijn laptop.

De enige storende punten zijn moiré, maar daar is niet aan te ontkomen, een niet geheel perfecte geometrie en een wat onregelmatige kleur- en helderheidsverdeling. Er is ook een hééle lichte onscherpte in de hoeken bij (1600x1200@100).

Ik ben tevreden, het beeld is heel wat beter dan dat van elke andere monitor onder € 300 die ik heb gezien.
Geluk voor jou dus!

Mijn 202P40 begint nu ook alweer kuren te vertonen. Purity problemen in de rechterbovenhoek en linksonder. Van moiré heb ik gelukkig geen last. Zodra ik auto calibrate gebruik wordt het beeld beroerder. Met de hand afstellen blijkt toch beter te gaan. Over het algemeen zorgt auto calibrate voor verkeerde kleuren, geen true black en een algehele "zachte waas". OVerigens zag ik bij een kennis een van de "nieuwere" p40's. Ook deze had dezelfde klachten als wij tot nu toe hebben gehad. De betreffende kennis stoorde er zich niet aan. Ik heb het draaien van de nokia test tool niet eens aangedruft. Blijkbaar is niet iedereen zo kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb inderdaad veel geluk denk ik, vooral omdat ook ik als het op monitoren aankomt nogal kritisch ben, en de monitor op de gok(zelfs na het lezen van deze thread en het zien van een belachelijk slecht demoexemplaar) heb gekocht

Ik hoop dan ook van harte dat de monitor het gewoon goed blijft doen.

De kleuren zijn bij mij ook niet geheel optimaal van linksboven en rechtsonder, zoals ik al eerder had beschreven. Verder bemoei ik me maar niet met auto calibrate enzo, gewoon handmatig afreglen gaat ook prima(genoeg). Er is wonderbaarlijkerwijs trouwens echt bijna perfecte convergentie.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.