--- 3dfx must live on --- Deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.030 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:29
Vinnie schreef op 13 april 2003 @ 03:37:
[...]

Nee :)

p.s. Voodoo2 + Win2000/XP = *D
Kun je mij die driverds dan eens mailen? :> Ik loop al de hele tijd te zoeken naar drivers die geen rundll32 error geven als je de reso probeert te veranderen :(.
Dan zal ik ze meteen op mijn webspace zetten :Y).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Ik had inderdaad al gehoord (gelezen) dat een Voodoo 3 voor 16 bit kleuren bedoeld is. Maar het vreemde... een op 32 bit zien de kleuren er een stuk beter uit in een DIVX film.
Op 16 bit komen er allerlei vreemde vlakken en groene tinten in de donkere scenes.

Ik begrijp dat hier geen oplossing voor dan een andere kaart kopen. Jammer.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Hey die werkt ook nog :D.

Ik krijg alleen geen aanpastab bij geavanceerde eigenschappen om reso's en refreshrates in te stellen :?. Verder is het beeld ook nogal donker, maar dat komt vooral door de monitor denk ik :(.

En owja, deze fout krijg ik bij het opstarten :? :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/V2Fout.png

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Laatst online: 12-07 18:44
Idd 3dfx rulez!
Ik heb hier nu nog een VooDoo 3 2000 AGP liggen.
Ben ik altijd tevreden over geweest.
Heeft er iemand nog goede drives voor, en heeft iemand nog tips wat ik ermee kan? (oc oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

ShotGun schreef op 13 april 2003 @ 16:57:
[...]

Ik krijg alleen geen aanpastab bij geavanceerde eigenschappen om reso's en refreshrates in te stellen :?. Verder is het beeld ook nogal donker, maar dat komt vooral door de monitor denk ik :(.

[afbeelding]
nou met die dirvers van Vinnie kreeg ik dezelfde fout als jou en als ik andere voodoo2 drivers voor Win2Kpro installeer krijg ik ook vaak deze:

ERROR: "Mapmem returned an error trying to map memory"

kan het wezen dat 1 van me voodoo2's defect is, of ligt het aan de nForce2 Chipset of me ATi Radeon 9700 Pro :?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-04-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:11
ik heb nu al een tijdje een 12 mb voodoo 2 kaartje in een p1 233 mhz hangen aan de onboard video. Maar kan je dit kaartje ook gewoon los gebruiken? (zonder andere videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ShotGun schreef op 13 april 2003 @ 16:57:
[...]

[afbeelding]
Beetje vreemd jah, had ik hier soms ook met Windows XP, alleen met Windows 2000 ben ik deze error nog niet tegengekomen.

Hmmm, daar heb ik een apart tooltje voor, daarmee kun je zelfs overclocken :+
Ik zal eens kijken of ik die ook online kan schuppen.

Maar als iemand nog veel wepspees heeft waar normaal bijna niks mee gedaan wordt kan het daar beter op gedumpt worden, ik update me webspace behoorlijk vaak.

Dat het beeld donker is ligt idd aan je monitor.
Animal schreef op 13 april 2003 @ 17:17:
Idd 3dfx rulez!
Ik heb hier nu nog een VooDoo 3 2000 AGP liggen.
Ben ik altijd tevreden over geweest.
Heeft er iemand nog goede drives voor, en heeft iemand nog tips wat ik ermee kan? (oc oid)
Drivers :? Zie topicstart :P
Veel glide spelletjes spelen ;) OC'en heeft niet altijd nut, bij mijn Voodoo5 die ik niet meer heb had het maar een verschil uitgemaakt van maar een luttele 5FPS.

[ Voor 22% gewijzigd door Vinnie op 13-04-2003 21:05 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Anoniem: 23009 schreef op 13 april 2003 @ 20:12:
[...]

nou met die dirvers van Vinnie kreeg ik dezelfde fout als jou en als ik andere voodoo2 drivers voor Win2Kpro installeer krijg ik ook vaak deze:

ERROR: "Mapmem returned an error trying to map memory"

kan het wezen dat 1 van me voodoo2's defect is, of ligt het aan de nForce2 Chipset of me ATi Radeon 9700 Pro :?
Heb je geen tweede PC waar je het in kunt proberen?
Vinnie schreef op 13 April 2003 @ 21:04:
[...]

Beetje vreemd jah, had ik hier soms ook met Windows XP, alleen met Windows 2000 ben ik deze error nog niet tegengekomen.

Hmmm, daar heb ik een apart tooltje voor, daarmee kun je zelfs overclocken :+
Ik zal eens kijken of ik die ook online kan schuppen.

Maar als iemand nog veel wepspees heeft waar normaal bijna niks mee gedaan wordt kan het daar beter op gedumpt worden, ik update me webspace behoorlijk vaak.

Dat het beeld donker is ligt idd aan je monitor.
Ik heb nog wel wat webspace wat ik bijna niet gebruik :). Ik zou er eigenlijk maar 5MB op kwijt moeten kunnen btw. Maar er staat nu al iets van 20MB op ofzo 8)7.

[ Voor 45% gewijzigd door iets op 13-04-2003 21:07 ]

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Kan misschien aan de chipset liggen jah, in 1 pc waar ik een Voodoo2 in zette had de Voodoo2 dezelfde geheugenadressen in gebruik als de chipset (een of andere VIA geval).
marteltor schreef op 13 april 2003 @ 20:45:
ik heb nu al een tijdje een 12 mb voodoo 2 kaartje in een p1 233 mhz hangen aan de onboard video. Maar kan je dit kaartje ook gewoon los gebruiken? (zonder andere videokaart)
Normaal gesproken niet (als je niet over de Banshee/Rush praat ). Maar er zijn speciale drivers voor.

Ook moet je moederbord 'off'board kaarten ondersteunen. Een 286 die ik heb gehad weigerde om andere videokaarten te accepteren :{

[ Voor 61% gewijzigd door Vinnie op 13-04-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Vinnie schreef op 13 april 2003 @ 21:06:
Kan misschien aan de chipset liggen jah, in 1 pc waar ik een Voodoo2 in zette had de Voodoo2 dezelfde geheugenadressen in gebruik als de chipset (een of andere VIA geval).

[...]

Normaal gesproken niet (als je niet over de Banshee/Rush praat ). Maar er zijn speciale drivers voor.

Ook moet je moederbord 'off'board kaarten ondersteunen. Een 286 die ik heb gehad weigerde om andere videokaarten te accepteren :{
dat heeft de compaq waar ie in zit ook. het ging me er meer om om hem in een andere pc als backup te kunnen gebruiken mocht het ooit nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
marteltor schreef op 13 april 2003 @ 21:25:
[...]
dat heeft de compaq waar ie in zit ook. het ging me er meer om om hem in een andere pc als backup te kunnen gebruiken mocht het ooit nodig zijn
Compaq is zowieso ranzig met 'vreemde' componenten in die systemen.

Maar Packard Bell kan er ook wat van, bij een computerwinkel moest er b.v. op de onboard Voodoo3 drivers worden gezocht.... geen enkele Voodoo3 driver werd geaccepteerd :r moest persee die crappy Packard Bell zooi hebben :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 10:37

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ShotGun schreef op 13 April 2003 @ 03:35:
[...]

W2k=XP
VooDoo2 + XP = :'( :(
....
Voodoo2 + XP = :'( :?
helemaal geen probleem hier hoor! gewoon de 1e de beste drivers van voodoofiles af geplukt. Nergens last van, misschien dat ik later SLI heb dat ik het ga merken maar dat zie ik dan wel ;)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShotGun schreef op 13 april 2003 @ 21:04:
[...]

Heb je geen tweede PC waar je het in kunt proberen?
[...]

Ik heb nog wel wat webspace wat ik bijna niet gebruik :). Ik zou er eigenlijk maar 5MB op kwijt moeten kunnen btw. Maar er staat nu al iets van 20MB op ofzo 8)7.
Ja een aparte PC : Dual AMD Athlon MP 2200+ met de AM760MPX chipset en GeForce4 Ti4600 en nog een XP 2100+ met ook een Radeon 9700 Pro met KT 333Chipset, dan ken ik zeker nog het beste voor die dual bak gaan of nie?

Ik heb ook nog een 12MB voodoo2 van Diamond liggen, maar dat gaat zeker niet werken met een 12MB voodoo2 van Skywell? of gaat dat wel?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-04-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wow! En dan te bedenken dat ik het eerste 3dfx must live on topic begonnen ben... Keep up the good work _/-\o_ Vinnie. _/-\o_

Ik heb helaas geen tijd gehad om allus door te lezen hier maar je zou eigenlijk ook een link naar de laaste 3dfx Voodoo2 Reference drivers moeten maken. Ik zou dat erg waarderen aangezien ik zelf een V2 SLI heb gehad (ja verkocht erg hè? :'( ). Als je de link al ergens hebt dan vergeet dit maar maar hier is ie:

3dfx Voodoo2 Win9x/ME 3.02.02 Reference drivers

Let wel even op. Als ik het me goed herinner dan zijn deze drivers niet bruikbaar op een AMD Athlon. Daarvoor moet je even een gehackte versie van deze drivers hebben. Ik heb als het goed is al die drivers op m'n HD ergens staan. Als ze nodig zijn dan meel me maar, dan zal ik ze even op mijn webspace zetten.

Jullie gaan vaker van mij horen hoop ik :)

Vinnie in deel II:
Maar nu genoeg gebabbeld... hier is dus deel II ( op naar deel III )
En nu op naar deel 4 ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 13-04-2003 23:50 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voodoo_man schreef op 13 april 2003 @ 22:14:
[...]
Voodoo2 + XP = :'( :?
helemaal geen probleem hier hoor! gewoon de 1e de beste drivers van voodoofiles af geplukt. Nergens last van, misschien dat ik later SLI heb dat ik het ga merken maar dat zie ik dan wel ;)
Ja, ik heb dit gehad. Met SLI liep die bij mij niet goed. Maar misschien dat dat met andere/geupdate drivers wel werkt. Dat was namelijk tijdje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hehe! ff opnieuw in het door mij geopende eerste 3dfx topic gekeken. En daar schreef Bombadil het volgende. Hij quote mijn topic introductie en zei er dit bij:
Al 3 dagen "geregd" en nu al zo`n topic openen . Beetje nutteloos; hier zijn ook de "het grote Voodooo 5/ 4/3/2/1 topics" voor.
Zal die nu op z'n neus kijken :+

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 23009 schreef op 13 April 2003 @ 23:27:
[...]

Ja een aparte PC : Dual AMD Athlon MP 2200+ met de AM760MPX chipset en GeForce4 Ti4600 en nog een XP 2100+ met ook een Radeon 9700 Pro met KT 333Chipset, dan ken ik zeker nog het beste voor die dual bak gaan of nie?

Ik heb ook nog een 12MB voodoo2 van Diamond liggen, maar dat gaat zeker niet werken met een 12MB voodoo2 van Skywell? of gaat dat wel?
Dait kan wel werken hoor. Zolang de kaarten er maar identiek genoeg voor zijn. Ik ken Skywell niet. Je moet dan wel V2 SLI [b]Mismatched[b] drivers gebruiken. Zie de 1ste pagina van dit topic. Daar heeft Vinnie volgens mij een linkje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Anoniem: 23009 schreef op 13 April 2003 @ 23:27:
[...]

Test hem daar dan alleen even op om te kijken of het wel werkt in die PC. Als je dan geen foutmelding krijgt ligt het waarschijnlijk aan brakke windows/hardwareconflict.

En alle V2's werken samen :). Maakt niet uit wat voor merk (geheugen wel).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
cybersteef schreef op 13 April 2003 @ 23:47:
Hehe! ff opnieuw in het door mij geopende eerste 3dfx topic gekeken. En daar schreef Bombadil het volgende. Hij quote mijn topic introductie en zei er dit bij:
Zal die nu op z'n neus kijken :+

:P
gebruik de edit uns :{

Ehhh, zoals deze :? O-)
--- De 3dfx Topic ---

edit: deze link geeft me weer de kriebels hoor ;( :X Nvidia neemt 3dfx over!!!

[ Voor 50% gewijzigd door Vinnie op 13-04-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
lol tetrapost :P.

Counterstrike 1.5 loopt trouwens gewoon perfect op mijn VooDoo2 12MB met een P2 400 (412 :P ) op 800x600 _/-\o_. Alleen door de monitor die nog 3 jaar ouder is dat de V2 zelf zie ik geen ene flikker :(.

Enne vinnie, waar is dat tweakutil van je. Mijn VooDoo is nog niet heet genoeg, tweaken wil ik >:).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShotGun schreef op 13 april 2003 @ 23:54:
[...]

Test hem daar dan alleen even op om te kijken of het wel werkt in die PC. Als je dan geen foutmelding krijgt ligt het waarschijnlijk aan brakke windows/hardwareconflict.

En alle V2's werken samen :). Maakt niet uit wat voor merk (geheugen wel).
He' kijk is aan, dat ga ik proberen en dan hoor je het van zelf wel als het werkt of nie, nogal bedankt voor de tip!!! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 00:03:
lol tetrapost :P.

Enne vinnie, waar is dat tweakutil van je. Mijn VooDoo is nog niet heet genoeg, tweaken wil ik >:).
tetrapost :?

Geduld jah ;) of je moet ff flink tegen me slijmen/janken/buigen etc }>
Veel zal er nie veranderen hoor, alleen meer kans op freezes van je systeem enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Gedult heb ik niet, dus ben ik zelf maar opzoek gegaan :P. En op een of andere vage site vond ik een VooDoo2 tweaker B). Heb hem gelijk maar ff op mijn webspace gezet.

Maar als ik nu ga overclokken, hoe moet ik dan gaan benchen :?. 3DMark 2k1 is te zwaar en 3DMark 2k pakt hem niet ;( :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/voodoohoe.png

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 00:25:
Gedult heb ik niet, dus ben ik zelf maar opzoek gegaan :P. En op een of andere vage site vond ik een VooDoo2 tweaker B). Heb hem gelijk maar ff op mijn webspace gezet.

Maar als ik nu ga overclokken, hoe moet ik dan gaan benchen :?. 3DMark 2k1 is te zwaar en 3DMark 2k pakt hem niet ;( :

[afbeelding]
Met Powerstrip Direct 3D forceren op de Voodoo2, dat heeft bij mij iig een keer geholpen :)
Maar iig is Direct3D op Voodoo2 erg vervelend om werkend te krijgen icm Windows 2000/XP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Powerstrip = :r

maar eniewee ik zie nergens force Direct3D oid staan :?:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/pvoo.png

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 00:40:
Powerstrip = :r

maar eniewee ik zie nergens force Direct3D oid staan :?:
[afbeelding]
Tis idd :r en erg onoverzichtelijk. Ik kan dan ook niet echt zeggen waar het staat. Maar dat het er is weet ik zeker!

Ik ga het echter niet installeren om het ff te zeggen, dat prulprogsel blijft van mijn systeem af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vinnie schreef op 13 april 2003 @ 23:55:
[...]

gebruik de edit uns :{

Ehhh, zoals deze :? O-)
--- De 3dfx Topic ---

edit: deze link geeft me weer de kriebels hoor ;( :X Nvidia neemt 3dfx over!!!
Ja, srry, ik had idd de edit iets vaker moeten gebruiken. Eh Vinnie, ja die heb ik ook geopend alleen die flopte als deel II. Ik doelde op deze --- 3dfx must live on --- Weet je het weer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
cybersteef schreef op 14 April 2003 @ 12:26:
[...]

Ja, srry, ik had idd de edit iets vaker moeten gebruiken. Eh Vinnie, ja die heb ik ook geopend alleen die flopte als deel II. Ik doelde op deze --- 3dfx must live on --- Weet je het weer? :)
Ah ;)

Ach, ik zorg wel dat de volgende 3dfx topics komen. Wees gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Weet iemand een progsel om mijn V2 te benchen? Ik kan nu wel OCen maar als ik het niet kan benchen schiet dat niet op natuurlijk 8)7.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 april 2003 @ 13:21:
Weet iemand een progsel om mijn V2 te benchen? Ik kan nu wel OCen maar als ik het niet kan benchen schiet dat niet op natuurlijk 8)7.
Windows 98/95 installeren en 3DMark2000 runnen :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Nee sorry, er zit te weinig teletubbie in 95/98 en ME weiger ik :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 13:27:
Nee sorry, er zit te weinig teletubbie in 95/98 en ME weiger ik :(.
:X Dat meeen je niet :{ ;( :o

Dualboot/Drive Image 0wnage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Gr er valt echt geen ene bench te vinden voor mijn V2 :(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 14:12:
Gr er valt echt geen ene bench te vinden voor mijn V2 :(.
Er zijn genoeg benches voor de Voodoo2 maar omdat dit echt een kaart is die in de tijd van Windows 95 is gemaakt zie je dus niet echt benches ervoor voor Windows 2000 of XP.

En Direct3D in Windows 2000 of XP icm een Voodoo2 werkt niet altijd lekker :{ Direct3D vind de Voodoo2 meestal gewoon niet, alleen de nieuwe videokaart.

Installeer gewoon Windows 98 :P Met een 600MB partitie heb je wel genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Zie jij ergens 600MB :( ?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/C.png

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/got/D.png

En nee, ik heb geen grote pr0n collectie :P.

En ik ben er trouwens net achter gekomen dat je met een V2 allemaal artifacts krijgt als je hem op 110Mhz zet 8)7. Daarna liep ie trouwens meteen vast :/. En die chips die erop zaten kon ik niet meer aanraken, zo heet waren ze :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
ShotGun schreef op 14 April 2003 @ 14:25:
Zie jij ergens 600MB :( ?

[afbeelding]

[afbeelding]

En nee, ik heb geen grote pr0n collectie :P.

En ik ben er trouwens net achter gekomen dat je met een V2 allemaal artifacts krijgt als je hem op 110Mhz zet 8)7. Daarna liep ie trouwens meteen vast :/. En die chips die erop zaten kon ik niet meer aanraken, zo heet waren ze :P.
CD-R's gaan volfikken dan he ;)

Mjah, die dingen worden gruwelijk heet. Een kennis had ooit een koelelement op de chips geplakt met speciale industrielijm die kon houden tot 85 graden. op een gegeven moment... *KNAL!*

En toen lag het blokje in twee-en op de bodem van de computerkast :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 23:02

Sponge

Serious Game Developer

Hmm, ik wou net weer eens m'n PC even opschonen (van binnen, de HD was vorige week aan de beurt ;))... en dacht nog even aan dit topic terug. Dus heb ik nog paar pics gemaakt van mijn superieure tweak skills! :D.

Naja, het is een simpele fan die via een nog simpelere stukje meccano op het koelblok blaast. Heb dit ergens in juli vorig jaar al gemaakt... Tijdens het overclocken (draait nu op 190 ipv. 166) van m'n Voodoo 3 3000 heb ik zeker veel verschil gemerkt. Als ik de fan afkoppelde en dan ging UT-en ging de temperatuur redelijk snel omhoog, met de ventilator bleef het redelijk stabiel. Weet echter niet meer de preciese temperatuur.

Creatief met speelgoed :Y)

Afbeeldingslocatie: http://ut.tweakers.net/sponge/images/fan1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 14 April 2003 @ 14:37:
Hmm, ik wou net weer eens m'n PC even opschonen (van binnen, de HD was vorige week aan de beurt ;))... en dacht nog even aan dit topic terug. Dus heb ik nog paar pics gemaakt van mijn superieure tweak skills! :D.

Naja, het is een simpele fan die via een nog simpelere stukje meccano op het koelblok blaast. Heb dit ergens in juli vorig jaar al gemaakt... Tijdens het overclocken (draait nu op 190 ipv. 166) van m'n Voodoo 3 3000 heb ik zeker veel verschil gemerkt. Als ik de fan afkoppelde en de ging UT-en ging de temperatuur redelijk snel omhoog, met de ventilator bleef het redelijk stabiel. Weet echter niet meer de preciese temperatuur.

Creatief met speelgoed :Y)

[afbeelding]
Oh mensen :D
Meccano 0wnage net als 3dfx :+
Ik speelde vroeger ook al met Meccano die mijn opa nogsteeds heeft. Incl verschillende handleidingen etc.

Mooie oplossing voor je Voodoo3 hitteprobleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Vinnie schreef op 13 april 2003 @ 21:30:
[...]

Compaq is zowieso ranzig met 'vreemde' componenten in die systemen.

Maar Packard Bell kan er ook wat van, bij een computerwinkel moest er b.v. op de onboard Voodoo3 drivers worden gezocht.... geen enkele Voodoo3 driver werd geaccepteerd :r moest persee die crappy Packard Bell zooi hebben :X :(
klopt ja, maar deze videokaart accepteert ie gewoon. Als je ziet wat je met die kaart in zo een pc in sommige games kan :D geweldig
Alleen jammer dat ik nu de volumeknop op het beeldscherm niet meer kan gebruiken. Maar ja, die pc is van m`n vader en die heeft toch nooit geluid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vinnie schreef op 14 April 2003 @ 13:22:
[...]

Windows 98/95 installeren en 3DMark2000 runnen :? ;)
Eerder 3DMark 99. Die is namelijk DirectX 6.1 net als je de Voodoo2. :)
Vinnie schreef op 14 april 2003 @ 13:12:
[...]

Ah ;)

Ach, ik zorg wel dat de volgende 3dfx topics komen. Wees gerust :)
Ik ook ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Ultraman op 14-04-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82486

ik heb 2 pci voodoo tv/fm kaartje's van 3DFX (1 in me pc en 1 voor de heb, gekocht voor 25 GULDEN per stuk), dat zijn echt vette kaartje's gewoon met afstandbediening, en alles erop en eraan en ook nog eens vet makkelijke software, die heb ik draaien samen met me voodoo 3. echt een super combo 3DFX RULEZZZZ AND MUST LIVE ON!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
25 gulden? sodejuh, da's echt geen geld :o Wees er maar erg zuinig op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 82486 schreef op 14 april 2003 @ 20:57:
ik heb 2 pci voodoo tv/fm kaartje's van 3DFX (1 in me pc en 1 voor de heb, gekocht voor 25 GULDEN per stuk), dat zijn echt vette kaartje's gewoon met afstandbediening, en alles erop en eraan en ook nog eens vet makkelijke software, die heb ik draaien samen met me voodoo 3. echt een super combo 3DFX RULEZZZZ AND MUST LIVE ON!!!!
Doe maar luxe :7 Wees er zoals Vinnie al zei maar zuinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 14:56
41.6C.6D.61.72: Stof je kast eens uit ;-) Of anders niet met je vingers eraan komen. Want nu valt het extra op :D Maarja, wel een strakke oplossing voor de koelig van je V3 3k.

Ik had ooit eens een 486 fan op mn v3 2k pci gemonteerd en aangesloten :X . Maarja, dat vond die niet zo prettig en begon vonken te spugen naar de fan :o . Hup, fan eraf gehaald en bleek dat die videokaart het nog steeds deed na deze marteling :> . Tot op heden werkt ie nog steeds goed. Ik gebruik hem nog dagelijks in de server, mag hij de hele dag de desktop laten zien O-)

[ Voor 55% gewijzigd door MortalPiso op 15-04-2003 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
cybersteef schreef op 15 April 2003 @ 14:39:
Hebben jullie misschien een oplossing voor mijn probleem?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/742415

Betreft WinXP die niet meer boot na de installatie van een ander DVD station en brander.
Wat heeft dat met 3dfx te maken :?

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:54

Exigence

dnkroz

Wat ik me nu afvroeg:
Heeft iemand hier een Voodoo 6 6000 met 128 mb geheugen, want daar zijn er toch maar zo´n 100 van uitgekomen. Dus zijn er mensen die zo´n ding hebben?
Het heeft me altijd wel geintrigeerd hoe 3dfx het allemaal weer voorelkaar kreeg. Jammer dat ze, eigenlijk roemloos, tenonder zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
erik9287nl schreef op 15 April 2003 @ 16:20:
Wat ik me nu afvroeg:
Heeft iemand hier een Voodoo 6 6000 met 128 mb geheugen, want daar zijn er toch maar zo´n 100 van uitgekomen. Dus zijn er mensen die zo´n ding hebben?
Het heeft me altijd wel geintrigeerd hoe 3dfx het allemaal weer voorelkaar kreeg. Jammer dat ze, eigenlijk roemloos, tenonder zijn gegaan.
Hier heeft helaas niemand zo'n ding, als hij er wel eens had zou ie stinkend rijk zijn :7. Er zijn maar 71 V5 6000 gemaakt geloof ik, en die zijn naar bedrijven gestuurd zoals THG die er reviews over uitbrachten. Sommige van deze sites hebben dit later weer aan een particulier verkocht. Dus de kans dat je een V5 6000 tegen komt is heel erg klein ;(.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

erik9287nl schreef op 15 April 2003 @ 16:20:
Wat ik me nu afvroeg:
Als ik er een had, wist je het al :) Belachelijk duur, maar wat wil je met een echte collecters item

maargoed... ik wacht ook nog steeds op m'n 2e Voodoo2 12MB, alleen duurt zo lang bij die persoon waar ik hem vandaag ga halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

Doen die Voodoo's het nog wel met de huidige games?

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79300

Whaha, ik lig nu dubbel man!
M'n zusje heeft een XP1700+ met een Voodoo5 5500 AGP en Windows XP, en als ik dan 3DMark2001 doe met dat ding, is het net offie stoned is: ik zie allemaal wazige groene, blauwe, paarse, gele, enz kleurtjes als textures :P
Maarja, toch nog een score van 1575 3D marks :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 79300 op 16-04-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Ridge schreef op 16 april 2003 @ 13:08:
Doen die Voodoo's het nog wel met de huidige games?
zoals?
Anoniem: 79300 schreef op 16 April 2003 @ 19:41:
M'n zusje heeft een XP1700+ met een Voodoo5 5500 AGP en Windows XP, en als ik dan 3DMark2001 doe met dat ding, is het net offie stoned is: ik zie allemaal wazige groene, blauwe, paarse, gele, enz kleurtjes als textures :P
driver is rot, daarmee krijg je die kleuren (ervaring spreekt :+).
Welke gebruikt je op dat pctje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voodoo_man schreef op 17 april 2003 @ 00:13:
[...]
zoals?

[...]
driver is rot, daarmee krijg je die kleuren (ervaring spreekt :+).
Welke gebruikt je op dat pctje :?
3dhq 1.09 Beta 10, de nieuwste dus.
Zo te zien heeft die gewoon geen ondersteuning voor DX8, want toen ik bij dxdiag die DX8 draaiende kubus zag, was hij ook helemaal bestreept met die gare kleuren...
Welke drivers werken wel goed met DX8 dan?
Ik had eerst de standaard XP drivers, maar die waren überbrak (ik kon UT niet eens fullscreen draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Anoniem: 79300 schreef op 17 April 2003 @ 07:53:
[...]

3dhq 1.09 Beta 10, de nieuwste dus.
Zo te zien heeft die gewoon geen ondersteuning voor DX8, want toen ik bij dxdiag die DX8 draaiende kubus zag, was hij ook helemaal bestreept met die gare kleuren...
Welke drivers werken wel goed met DX8 dan?
Ik had eerst de standaard XP drivers, maar die waren überbrak (ik kon UT niet eens fullscreen draaien).
als je die drivers er eens af gooit, en dan de officiele win2000 drivers er op zet, en dan volgens de setup herstarten, dan nog 1 keer de setup draaien en kiezen voor repair, aangezien je bij de eerste keer een paar fouten voor je snuffert krijgt.

dat moet wel werken, je kan het allicht proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voodoo_man schreef op 17 April 2003 @ 10:22:
[...]
als je die drivers er eens af gooit, en dan de officiele win2000 drivers er op zet, en dan volgens de setup herstarten, dan nog 1 keer de setup draaien en kiezen voor repair, aangezien je bij de eerste keer een paar fouten voor je snuffert krijgt.

dat moet wel werken, je kan het allicht proberen :)
Welke officieele Windows 2000 drivers bedoel je? Die van Windows 2000? Of de originele van 3DFX? Denk van 3DFX he, de Win2k drivers van Win2k zelf kan ik moeilijk in WinXP zetten...
Windows XP setup bedoel je, en dan repair?
Hmm, zal 't eens proberen :)

/edit: Thnx m8, hij doet 't. Heb niet eens hoeven te repairen, gewoon de officiele 3dfx drivers over de vorige (3dhq) drivers heen gegooid, et voila :)
Ben benieuwd of me score nu ook hoger of lager is :P

Beeld is wel iig nog even donker |:(
Is daar ook een oplossing voor? Ik heb de gamma in de 3dfx taskmanager al op 2.50 gezet voor D3D en OpenGL/Glide, maar het beeld is nog altijd heel donker...

En het mooie van Voodoo's is nu ook duidelijk: op low detail loopt ie langzamer dan een GF2, maar op high detail blijft de framerate ongeveer even hoog/laag, waar de GF2 vol instort :D UT ziet er nu ook weer prachtig uit, ik wil ook terug naar Voodoo :P

/edit 2: LOL, nu ligt de score op 2200 :D FF 700 3D Marks op vooruit gegaan :)
Zal dadelijk ff uppen naar Futuremark, die server ligt er nu ff uit...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 79300 op 17-04-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Anoniem: 79300 schreef op 17 April 2003 @ 15:03:
[...]

Welke officieele Windows 2000 drivers bedoel je? Die van Windows 2000? Of de originele van 3DFX? Denk van 3DFX he, de Win2k drivers van Win2k zelf kan ik moeilijk in WinXP zetten...
Windows XP setup bedoel je, en dan repair?
Hmm, zal 't eens proberen :)

/edit: Thnx m8, hij doet 't. Heb niet eens hoeven te repairen, gewoon de officiele 3dfx drivers over de vorige (3dhq) drivers heen gegooid, et voila :)
Ben benieuwd of me score nu ook hoger of lager is :P

Beeld is wel iig nog even donker |:(
Is daar ook een oplossing voor? Ik heb de gamma in de 3dfx taskmanager al op 2.50 gezet voor D3D en OpenGL/Glide, maar het beeld is nog altijd heel donker...

En het mooie van Voodoo's is nu ook duidelijk: op low detail loopt ie langzamer dan een GF2, maar op high detail blijft de framerate ongeveer even hoog/laag, waar de GF2 vol instort :D UT ziet er nu ook weer prachtig uit, ik wil ook terug naar Voodoo :P

/edit 2: LOL, nu ligt de score op 2200 :D FF 700 3D Marks op vooruit gegaan :)
Zal dadelijk ff uppen naar Futuremark, die server ligt er nu ff uit...
goed, je had mijn post niet helemaal juist begrepen zie ik, winxp setup :X nee, setup van de win2k drivers bedoelde ik, maar oke, het werkt en blijkbaar beter in D3D ook :)

Voodoo blijft leuk en ja je heb gelijk, waar de gef2 op high instort koeteld de voodoo heerlijk door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb een kleine test gedaan in Unreal Tournament gedaan om oa te laten zien hoe brak en lelijk de Direct3D en OpenGL implementatie is in dit spel.

Dit is de een van de redenen waarom 3Dfx Glide roeleert in Unreal Tournament:

3Dfx Glide
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/UT_3Dfx.jpg

Microsoft DirectX/Direct3D
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/UT_Direct3D.jpg

OpenGL
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/UT_OpenGL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnie schreef op 17 April 2003 @ 16:49:
Ik heb een kleine test gedaan in Unreal Tournament gedaan om oa te laten zien hoe brak en lelijk de Direct3D en OpenGL implementatie is in dit spel.

3Dfx Glide
[afbeelding]

Microsoft DirectX/Direct3D
[afbeelding]

OpenGL
[afbeelding]
Idd, Voodoo's rulen in UT.
Zonde alleen dat ze bij andere spellen niet echt presteren, anders had ik de Voodoo5 in mijn bak gelegd. (hoewel ik voornamelijk UT speel)

Maaruh, hoe lossen jullie dat brightness-probleem in UT op?
Ik zie echt geen steek op de bak van m'n zusje (monitor heeft ook geen high-brightness functie, zoals mijn Iiyama).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 79300 op 17-04-2003 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=5189

Nog een stukje van een 3dfx kaart, die ooit in ontwikkeling was?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Vinnie schreef op 17 April 2003 @ 16:49:

Ik vraag me af.. is dat met S3TC (textures van CD2 dus) of niet?

Dit is namelijk op OGL met S3TC.. ziet er ook wel strak uit:

http://www.gotclan.nl/schietschijf/Detail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 18 April 2003 @ 09:24:
[...]

Ik vraag me af.. is dat met S3TC (textures van CD2 dus) of niet?

Dit is namelijk op OGL met S3TC.. ziet er ook wel strak uit:

http://www.gotclan.nl/schietschijf/Detail.jpg
Dit is dus geen vergelijking... van grote afstand kun je alles wel mooi vinden ;) en dit is gerenderd op 32bit. Dit kan geen 16bit zijn :)

En ik heb zelf even getest met S3TC maar het blijft net zo brak. Unreal en Unreal Tournament blijven gewoon echt 3Dfx Glide spellen.

edit: doe eens 16bit en op 800x600 :) en pak hetzelfde stukje als ik heb ( DM-Zeto )

[ Voor 8% gewijzigd door Vinnie op 18-04-2003 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79300 schreef op 16 April 2003 @ 19:41:
Dat vind ik zaar tegenvallen, ik haalde dit met me Intel Pentium!!!/E 650Mhz + 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB: 1262 3D Marks in 3D Mark 2001 SE Build 330

Res 1024x768x16
O.S. Win 2KPro U.S.A
DX 8.1

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5142695

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 19-04-2003 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"That being Rampage. Rampage, by itself kicked ass. We had got a board made, from a company that will be left un-named, and it was crazy. Aqueel tested in in Quake 3, and @ 1280x1024 with max gfx @ 8xAA it churned out 254FPS. Now, if you ask me that's faster than anything out there."

Zooooooooooo dan was die Rampage echt een ziekelijk ding, 254 Frames met die instellingen is op een Radeon 9800 Pro nog geen eens mogelijk!!!!, dit had de Spectre 3000 geworden, de Voodoo 5 6000 was 3dfx zijn laatste kaart die Voodoo zou heten, de Rampage core, opvolger van Napalm[ VSA 100] zou geen Voodoo meer heten maar Spectre, de info hier voor kunt U hier vinden:

1. http://rashly3dfx.tripod.com/products/rampage.html

2. http://www.digit-life.com/articles/3dfxtribute/

En hier heeeeel veeel reviews van allerlei 3dfx kaarten...leef je uit met _/-\o_ 3dfx _/-\o_ en fruit!! :Y)

3. http://hardware.articlecentral.com/cat.asp?deptid=31

En hier nog de echte snelheid van de Voodoo5 6000 in QuakeIIIArena high quality....

4. http://firingsquad.gamers...2000comdexpart3/page6.asp

En voor de echte 3dfx fans, de originele x3dfx Forum page!!!

5. http://pub43.ezboard.com/bx3dfx _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

P.S. Vinnie check je mail, daar heb ik die foto van die High End 3dfx Spectre 3000 Rampage kaart bijgezet voor jou en dit geweldige topic!!!!! :)

Veel suc6

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 19-04-2003 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 22:16
erm djoedds, ik heb mijn p350 weer uit de kast grtrokken
en daarin heb ik een voodoo 3 3000, en nou heb ik half-life weer drop gezet, via het netwerk, alleen glide wrkt niet, en ik heb dia show @ d3d.
nou weet ik nog dat je een aparte driver had, 3dfx mini glide oid
die heb ik gedownt, maar waaaaar moet je die drivers (.dll) plaatsen?? normaal kan je de games auto laten herkennen, en installed hij ze zelf, maar aangezien ik het via het netwerk heb gekopiert, werkt dat niet...
en mijn hl cd is 8ter de muziek aan....
iemand die weet wat ik met de .dll moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

CommanderKeen schreef op 21 April 2003 @ 14:42:
erm djoedds, ik heb mijn p350 weer uit de kast grtrokken
en daarin heb ik een voodoo 3 3000, en nou heb ik half-life weer drop gezet, via het netwerk, alleen glide wrkt niet, en ik heb dia show @ d3d.
nou weet ik nog dat je een aparte driver had, 3dfx mini glide oid
die heb ik gedownt, maar waaaaar moet je die drivers (.dll) plaatsen?? normaal kan je de games auto laten herkennen, en installed hij ze zelf, maar aangezien ik het via het netwerk heb gekopiert, werkt dat niet...
en mijn hl cd is 8ter de muziek aan....
iemand die weet wat ik met de .dll moet?
welk os draai je? en welke drivers erbij :?

dat van die 3dfx mini glide idee is voor de V1/2 handig, meer niet. Als je de goede drivers installeert van 3dfx (tenzij je XP draait :P) moet alles goed werken.
Dus het enigste wat je moet doen is:
- Een goed OS installeren (Win98se aanrader)
- Laatste officiele driver van 3dfx erop.
- Half-life erop en stel in op 3dfx mini glide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
ik heb die beta drivers gedownt die in firstpost staan
en ja keb win 98

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sorry voor de late reactie maar hier istie dan eindelijk:

3dfx Spectre 3000 Rampage
Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~geste069/GoT/3dfxSpectre3000Rampage.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 22 april 2003 @ 00:27:

[afbeelding]
op http://voodoo5.netfirms.com/img/index.htm staat ie ook tussen als ik me niet vergis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hier nog 2 plaatjes van mij:

UT zoals het hoort:
Afbeeldingslocatie: http://utclan.tweakers.net/upload/files/imagef5befe5296257eed5999f047767c43f4_small.jpg

Zoals ik het speel als een die-hard UT-er die snelheid wil, overzichtelijkheid en niet veel eist aan de graphics:

Afbeeldingslocatie: http://utclan.tweakers.net/upload/files/image26d92c23cc33b55e5e3e9e6c500299b5_small.jpg

Edit: Overigens op een voodoo3 3000, zie foto hier ergens boven. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sponge op 23-04-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 23 April 2003 @ 12:27:
Hier nog 2 plaatjes van mij:

UT zoals het hoort:
[afbeelding]

Zoals ik het speel als een die-hard UT-er die snelheid wil, overzichtelijkheid en niet veel eist aan de graphics:

[afbeelding]

Edit: Overigens op een voodoo3 3000, zie foto hier ergens boven. :)
Met UT is het misschien wat minder vitaal jah, maar als je b.v. Unreal gaat spelen (wat niet al te ver van de UT engine af ligt) dan eis toch best veel.

En ik vindt Unreal icm Direct 3D gewoon harstikke lelijk :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Klopt. Ik zit alleen te twijfelen, ik zag net een Voodoo5 ergens staan.. maar m'n Voodoo3 is volgens mij genoeg voor UT, aangezien UT CPU zuigt, en niet eens zoveel van de videokaart, dus tja, of ik dan zo'n kaart nog ga kopen ;) Want met de huidige games, pixel shaders, vertex shaders versie x e.d. kan je met een Voodoo5 ook niet zoveel, lijkt me.

Trouwens, beide screenshots waren Glide. :). Is het niet mogelijk voor mensen met een GeForce een glide wrapper ofzo te gebruiken? Ik heb het nooit zo begrepen hoe dat nou zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
41.6C.6D.61.72 schreef op 23 April 2003 @ 12:42:
Klopt. Ik zit alleen te twijfelen, ik zag net een Voodoo5 ergens staan.. maar m'n Voodoo3 is volgens mij genoeg voor UT, aangezien UT CPU zuigt, en niet eens zoveel van de videokaart, dus tja, of ik dan zo'n kaart nog ga kopen ;) Want met de huidige games, pixel shaders, vertex shaders versie x e.d. kan je met een Voodoo5 ook niet zoveel, lijkt me.

Trouwens, beide screenshots waren Glide. :). Is het niet mogelijk voor mensen met een GeForce een glide wrapper ofzo te gebruiken? Ik heb het nooit zo begrepen hoe dat nou zit ;)
Sja, gezien UT een van de laatste spellen waren die echt onder Glide werkte is het daarvoor uitermate geschikt, maar voor andere kun je net zo goed een GeForce of een Radeon nemen. Waarmee je ook veel meer mee kan.

Sorry, maar ik geloof er niks van. Of je moet alle settings op low hebben staan |:(

Glide wrappers werken zelden maargoed, als ze werken wat vaak ook maar de vraag is. En meestal ziet het resultaat er walgelijk slecht uit.
Het is meestal ook nog videokaart gebonden. Dus de ene glidewrapper(instelling) werkt niet op een andere comp.

Ik ben trouwens benieuwd wat het voordeel was van OpenGL of Direct3D itt 3Dfx Glide. Gaande van een bepaalde tijd waarin ze allemaal bestonden (DX7, Glide, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Die goeie oude voodoo 3 3000 :*) wat een kaart, nog even een feitje over deze kaart. Robuust zijn ze, ben een keer van de trap af geknikkerd met dat ding :o , en toen vloog er een celletje af. Ik dacht die doet het nooit meer, maar door wat vakundig solderen en dat was dan ook alles, deed tie het gewoon weer :*) Ondanks een val van ongeveer 2 Meter hoog :+ Deze kaarten zijn gewoon _/-\o_ . Alleen heb ik um niet meer :'( khad um ook gewoon moeten houden, ik snap eigenlijk ook niet meer wrom ik em weg heb gedaan 8)7

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 13:20
hey! voodoo5 is nog steeds een goede kaart! draai warcraft3 op 1024x 768 2x fsaa, zeer soepel.... :)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Vinnie schreef op 23 April 2003 @ 12:54:
[...]

Sorry, maar ik geloof er niks van. Of je moet alle settings op low hebben staan |:(
"Zoals ik het speel als een die-hard UT-er die snelheid wil, overzichtelijkheid en niet veel eist aan de graphics:"

Zoals ik al zei ;).. in veel maps is een low detail veel overzichtelijker. Neem Morpheus. Check de sterren om het level heen op high detail, en op low detail. Dan weet ik wel wat je voortaan kiest als het je gaat om het raken van anderen :) ;)

Alles staat dus low detail, los bias op 2, gore uit, wapen uit, decals uit, etc :). Alleen skins staan iets hoger zodat er een duidelijker contrast is.. tsja zoals ik zei ik ben nogal die-hard UT-er :)

Ik werd gisteren alleen voor de cup match uitgelachen dat m'n PC (500mhz, AMD) niet zo goed met demo's over weg kan, itt tot die gast z'n 2Ghz..:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:39
je moet die voodoo 5 gewoon kopen, voor UT ;)

Ik heb zelf ook een tijd gedraaid met een athlon 600(slot-a), icm een v3 en een v5
De v5 is gewoon supersnel met ut, en de 2d is nog weer beter dan dat van de v5

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar misschien zijn er nu wel mensen die het weten :+

Bij nieuwere drivers/OS krijg je altijd het nieuwe 3dfx logo bij een spel intro. Bij b.v. Windows 98 icm Diamond Monster 3D II krijg ik nog het oude logo.

Nu wil ik dus het oude logo zien te krijgen in Windows 2000/XP, maar zelfs na het zoeken in de 3dfx bestanden mbv resourcehacker heb ik het nie kunnen vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:12

RumaNoV

Folding

Heb vandaag mijn voodoo2 eens terug in gang gestoken. Toen het 3Dfx logo op het scherm verscheen had ik het toch wel even moeilijk :'(

Heb mijn oude racegame POD nog eens opgestart met Glide en ik vind nog steeds dat et er gelikt uitziet. Vroeger, toen ik die eerste keer de voodoo2 in actie zag, dan ging er toch wel een hemel voor mij open. Zo mooi en zo snel :o

Bestaat er nog een kans dat 3Dfx ooit terugkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Als bitboys aan hun beloftes houden ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Vinnie schreef op 25 april 2003 @ 11:28:
Als bitboys aan hun beloftes houden ja :+
das 2x een grap :+

nee zal haast wel niet terug komen, jammer maar waar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hier ligt ook nog een oude monster 3D en een Helios Voodoo2. Er zal wel niets meer mee gebeuren, tenzij een liefhebber zich opwerpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62650

Jongens kan iemand mij vertellen welke drivers het beste zijn voor voodoo 3 3000. Ik heb amerlin 2.5 en dozer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vinnie schreef op 22 april 2003 @ 00:27:

[afbeelding]
Hij is mooi he' Vinnie, dat is wel het ultieme 3dfx kaart die wij allemaal willen hebben!!!!

hmm :9~ 3dfx Spectre 3000 :9~ met 2x Rampage [VSA 200] en 1 x Sage T&L Texture Unit

en dan met alles op high detail met Q3A op 1280x1024x32 [32Bit Glide!!!] met FSAA en AF op max en nog 254 Fps!!! en dat werd getest op een Intel Pentium !!!/E 800Mhz!!! aie aie aie

( "That being Rampage. Rampage, by itself kicked ass. We had got a board made, from a company that will be left un-named, and it was crazy. Aqueel tested in in Quake 3, and @ 1280x1024 with max gfx @ 8xAA it churned out 254FPS. Now, if you ask me that's faster than anything out there." )

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 27-04-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
niemand een oplossing voor mij?:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Anoniem: 62650 schreef op 26 april 2003 @ 17:20:
Jongens kan iemand mij vertellen welke drivers het beste zijn voor voodoo 3 3000. Ik heb amerlin 2.5 en dozer geprobeerd.
Welk os gebruik je dan? XP vermoed ik.... Zou wel makkelijk zijn als je dat even vermeld :) En die amerlin drivers zijn volgens sommige wel de snelste, maar dat hangt ook af van de rest van het systeem (wat voor bakkie heb je?)
CommanderKeen schreef op 27 April 2003 @ 12:10:
niemand een oplossing voor mij?:(
En als je eens de officiele drivers probeert van 3dfx? op voodoofiles zijn die nog te vinden.
Het zou echt moeten werken, en zeker geen diashows oid :/
Verder de kaart werkt goed in win98? geen irq conflicten ofzo, ik noem maar een zijweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80939

Weet iemand een grafische kaart bakker toevallig nog een kaart gepland heeft a la sli. Meerdere (twee) gpu's op een kaart en de mogelijkheid om meerdere kaarten aan elkaar te koppelen. Dat allemaal op pci-x sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Anoniem: 80939 schreef op 28 April 2003 @ 16:48:
Weet iemand een grafische kaart bakker toevallig nog een kaart gepland heeft a la sli. Meerdere (twee) gpu's op een kaart en de mogelijkheid om meerdere kaarten aan elkaar te koppelen. Dat allemaal op pci-x sloten.
Niemand voor zover ik weet.

Er was een gerucht dat nVidia dit zou doen met de NV30, die toendertijd nog Omen heette.
Maar daar is maar vrij weinig van waar :(

En de naam is nu ook erg afgezaagd geworden, GeForce FX :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm de naam "GeForce FX" vind ik lame, die nvidia poppen zijn blijkbaar niet slim 8)7 genoeg om een ander naam te bedenken, ze hebben die "FX" naam of logo hoe je het ook ziet, afgejat van 3D-fx :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-04-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Leuke pic gevonden over de 3dfx Voodoo5 6000, maarrre, hoeveel soorten prototypes zijn er wel niet van deze kaart :?
Deze heeft de VSA-100's achter elkaar en toch ook een Intel chip op het PCB...

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.be/silvio/voodoo/images/v5-6000-ppackbig.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-07 11:46
Anoniem: 79300 schreef op 16 april 2003 @ 19:41:
Wel grappig dat ik vroeger met een P3 568 Mhz en een GF2 MX 32MB al rond de 2000 zat, dacht dat de VD 5 wel iets beter zou zijn :)

De VD 4 zal wel helemaal slecht zijn dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 29 April 2003 @ 21:29:
[...]

Wel grappig dat ik vroeger met een P3 568 Mhz en een GF2 MX 32MB al rond de 2000 zat, dacht dat de VD 5 wel iets beter zou zijn :)

De VD 4 zal wel helemaal slecht zijn dan :D
De score van een Voodoo5 in 3DMark klopt voor geen meter en geeft een totaal vertekend beeld... Een Voodoo heeft nooit een T&L unit gehad wat dus net erg veel gebruikt wordt in 3DMark :(

En die score sja, ik denk eerder dat zijn driver/OS install brak was/is dan dat het aan de kaart ligt.

Maar iig was mijn Voodoo5 5500 beter dan de GF2MX400 64MB (Leadtek) die ik had :P dus what's your point :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik wou geen punt maken ofzo maar ik vond het wel grappig na het zien van zijn score, maar ik wil best geloven dat de VD5 in spellen sneller is :)

Maar wat scoort een VD4 in 3DMark2001 SE eigenlijk met een XP1800+ ofzo ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 29 April 2003 @ 21:39:
Ik wou geen punt maken ofzo maar ik vond het wel grappig na het zien van zijn score, maar ik wil best geloven dat de VD5 in spellen sneller is :)

Ligt erin in welke spellen he, in Unreal en UT is de Voodoo5 gewoon echt superieur aan de gehele GeForce2 serie :)

Ik heb geen flauw idee, maar echt representatief is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Sir_Killalot schreef op 29 April 2003 @ 21:39:
...
maar ik wil best geloven dat de VD5 in spellen sneller is :)

Begin maar met geloven! ;)

En die score is bijna hetzelfde, iets minder.

en dat kan je bij verscheidene reviews/benchmarks terug vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
http://service.futuremark.com/compare?2k1=2757959

Dat is de hoogste score die ik terug kan vinden van een VD 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En dit haalde ik met me oude systeem:

Intel Pentium!!!/E 650Mhz Slot 1
EPoX EP-BX3
2x 128MB PC 100 Samsung
SB Live 1024 5.1

_/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-04-2003 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 23009 schreef op 30 april 2003 @ 01:55:
En dit haalde ik met me oude systeem:

Intel Pentium!!!/E 650Mhz Slot 1
EPoX EP-BX3
2x 128MB PC 100 Samsung
SB Live 1024 5.1

_/-\o_ 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB _/-\o_

http://service.futuremark.com/compare?2k1=2757959
Ik zie daar niet jou eigen systeem staan hoor :?

Je hebt de link gebruikt die hierboven ook staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry foutje!!!

het was ook om half drie snachts , was een beetje gaar, toen pakte ik perongelijk "Sir_Killalot's" link, ik moest wel de mijne pakken

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-04-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5404762

Is overigens die van mij :). Vreemd dat ik bij sommige dingen hoger zit dan die van Gold_Leader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

41.6C.6D.61.72 schreef op 30 april 2003 @ 12:27:
http://service.futuremark.com/compare?2k1=5404762

Is overigens die van mij :). Vreemd dat ik bij sommige dingen hoger zit dan die van Gold_Leader
eum ik vind het niet vreemd hoor! ;) jij draait al zowie zo Win 98 SE die is in spellen en 3D mark al stukken sneller dan Win 2K Pro kan wel soms 700 a' 1000 punten schelen, heb ik vaak meegemaakt hiero.

Me 3dfx Voodoo3 3500 TV AGP 16MB heb ik ook niet OC'ed die draait standaard op core mem: 183/183Mhz dus daar kan het ook vaak aan leggen

De Athlon 500 kon je op sommige gebieden vergelijken met een P3 700 vanwegen zijn veel hogere Floating Point Unit, dus dit is best normaal. :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-04-2003 12:59 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.