Toon posts:

Bestaan geesten??...

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 2.711 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
M'n moeder vertelde me daarstraks dat ze als ze staat te strijken in de keuken wel eens vanuit r ooghoek een soort gedaante ziet buiten het raam.. en dan kijkt ze op en dan is er nix.. Zij dacht dus van dat zal m'n verbeelding wel zijn..
Alleen toen was mn oma er een keer en die stond dus ook te strijken en op een gegeven moment zegt die tegen m'n moeder van.. 'r staat daar iemand buiten te kijken.. en dan keek ze op en dan was er weer niemand.. Maar moeder en dochter hebben dus hetzelfde meegemaakt zonder dat ze het van elkaar wisten.. IS dit nou verklaarbaar of niet?? :?..

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit verschijnsel valt onder de categorie gezichtsbedrog afhankelijk van de positie.

Geesten bestaan mijn inziens niet, aangezien ze geen massa kunnen hebben. Gevolg is dat de onderlinge geest-zwaartekracht ze aantrekt en ze dus ergens midden-in de aarde bij elkaar zitten geklonterd of dat ze ergens in het heelal hangen omdat ze helemaal geen affectie tov aarde-zon-melkweg rotatie hebben.

Hoe dan ook, no ghost

Verwijderd

Er zijn wel meer dingen die nog niet waargenomen en verklaard kunnen worden...

Ik geloof niet in geesten (met probalistische redenen), maar iets soortgelijks zou best eens kunnen bestaan.

Waarom geesten onwaarschijnlijk zijn??
Simpel, net zoals leven na de dood onwaarschijnlijk is, het is gewoon te ideaal om te geloven dat als je bestaan ophoud je een zelfde-soort bestaan nog eens kan leiden.

Of ik gelijk heb, want het andere is ook niet onmogelijk. Zelfs als je logisch nadenkt dus niet om gevoelsredenen beslist kan je in een leven na de dood geloven.

Ik vind die denkwijze iets te voorbeeldig om waar te zijn, ben ik nou pessimistisch??

Time will well...

pessimist= soort van realist

Verwijderd

richardat47
Waarom geesten onwaarschijnlijk zijn??
Simpel, net zoals leven na de dood onwaarschijnlijk is
als je er lang over nadenkt is het leven voor de dood ook onwaarschijnlijk (zie topic : is ons verstand te simpel ? )

er kunnen meerdere verklaringen voor de verschijning zijn
1. het is een overleden familielid die komt kijken hoe het gaat
2. het is een overleden persoon die daar ooit heeft gewoond maar bijv. het aardse leven niet los kan laten
3. het is een geleide geest die je moeder of je oma komt "halen"
4. het is de buurvrouw die staat te gluren :P

Elvhenk heeft hier meer verstand van maar waar is ze nu we haar nodig hebben ??

/me roept Elvhenk.
*Elvhenk ?*

Verwijderd

Ik denk dat geesten kunnen bestaan, vraag me niet waarom, maar ik denk het gewoon.
Er zijn gewoon teveel bewijzen om ze te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 november 2000 16:14 schreef Flamez het volgende:
richardat47

er kunnen meerdere verklaringen voor de verschijning zijn
1. het is een overleden familielid die komt kijken hoe het gaat
2. het is een overleden persoon die daar ooit heeft gewoond maar bijv. het aardse leven niet los kan laten
3. het is een geleide geest die je moeder of je oma komt "halen"
4. het is de buurvrouw die staat te gluren :P
Nou hier in huis is wel ooit de vader van de familie die dit huis heeft laten bouwen gestorven geloof ik.. en het is een oud huis (1924) dus misschien is zo'n persoontje eraan gehecht?

Ik denk eigenlijk ook dat geesten wel bestaan want er zijn al zoveel verhalen over geweest op tv en ook wel in het echt af en toe hoor je verhalen waarvan je denkt.. dat kan toch niet nep zijn?!?
Maar aan de andere kant.. het is ook wel weer logisch wat ecteinascidin zei vind ik.. ze hebben geen massa dus kunnen zich niet over de aarde bewegen maar moeten in het midden van de aarde allemaal op elkaar zitten of ergens in de ruimte zweven.

Verwijderd

Ok allemaal, ik zal eens wat vertellen.
Niet in slaap vallen... is lang verhaal :Z

Ik zat een keer op post aan boord van de boot waarop ik toendertijd vaarde... er liep een man in uniform over het dek, dus ik stap uit de wachtpost om te vragen wat hij daar deed midden in de nacht. Ik sta buiten...weg man.
Even later liep hij weer voorbij, hij keek een beetje zoekend om zich heen... ik kijken...weer weg...

Dus ik de volgende dag aan collega's gevraagd of zij die man hadden gezien... Ik gaf een omschrijving van zijn uiterlijk en toen trokken er een paar wit weg. Het bleek dat een aantal jaar terug de alom geliefde commandant van het schip was overleden aan een hartaanval, midden op zee...en die voldeed aan mijn omschrijving...

Een aantal maanden later zag ik een vergelijkbaar fenomeen.... een meisje wat in pyjama naar het achterschip rende...
Ik er achteraan, geen meisje meer te bespeuren...
Dit voorval bleek verklaarbaar door een meisje aan boord wat het jaar ervoor zelfmoord had gepleegd aan boord van het varende schip... Ze was midden in de nacht overboord gesprongen vanaf het halfdek
(achterkant van het schip). :o

Spooky he?? Ik zit dit verhaal niet uit mijn duim te zuigen, en ik wist van beide verhalen (de dood van de betreffende personen) nog niets af op het moment dat ik deze verschijningen had waargenomen.

Later heb ik meerdere enge dingen meegemaakt, maar dit was mijn eerste voorval met "geesten" (?)
Dus als je mij vraagt of geesten bestaan zal ik het niet durven te ontkennen, maar wat ik heb gezien waren geen spookachtige doorzichtige wezens in verregaande staat van ontbinding verkerend. Gewoon "normale" mensen om te zien...

Verwijderd

Op zondag 19 november 2000 16:46 schreef Pacific_Ocean het volgende:

[..]
Nou hier in huis is wel ooit de vader van de familie die dit huis heeft laten bouwen gestorven geloof ik.. en het is een oud huis (1924) dus misschien is zo'n persoontje eraan gehecht?
En dit is dus het andere verhaal wat ik heb meegemaakt, maar dat is dus echt een lang verhaal, en niet echt zinvol om in dit topic te plaatsen...

Verwijderd

Ok leuk topic weer. Mijn bijdrage.

Geesten bestaan. Er is leven na de dood.

En is het is mogelijk gedaantes te zien.

Men komt op deze aardbol om een bepaald doel/pad te volgen. Er staat je iets te doen als je hier aankomt.

Als je bij je dood niet te panisch of angstig bent, of te diep bent gezakt in je geestes toestand ga je terug naar waar je begonnen bent. Noem het maar dimensie, al is het iets anders.

Mensen die in de war zijn of zo diep geestelijk zijn weggezakt kunnen blijven hangen in een grijsgebied tussen noem het de hemel (vijheid)en de donkerste kleur (hel?).

Mensen die bijvoorbeeld zwaar verslaafd zijn aan dingen (sex, gokken,eten) kunnen dus a.h.w. niet de aardse zaken, die er feitelijk niet te doen, loslaten.En zo kan men dus niet goed het licht bereiken dat er staat te wachten. Er is genoeg hulp die dat wel probeert te bewerkstelligen, maar er zijn gewoon dark-side-minded geesten (iedereen heeft een geest) die er niet van loskomen (bijv. een seriemoordenaar).

Dit soort mensen zouden de kwaadaardige klopgeesten of negatieve entiteiten kunnen worden genoemd. Daar zou je last van kunnen hebben als je TE open ervoor staat. Met glaasje draaien kun je dit soort dubieuze entiteiten makkelijk oproepen. Nooit doen, kun je erg last van krijgen.

En zo zijn er genoeg positieve goedbedoelende entiteiten. Het zou kunnen zijn dat een dierbare , als de band tussen hen bv. sterk genoeg is, zich zichtbaar kunn en maken voor een persoon.Vaak voor geruststelling als die persoon ergens mee zit. Of voor een boodschap of gewoon uit liefde.

En voor de sceptici: men is druk bezig met wetenschappelijke apparatuur om het bewijs van een geest aan te tonen. En het vordert aardig volgens het laaste nieuws.Men probeert dit met magnetische registratie van eneregievelden aan te tonen (of iets dergelijks). Wat uiteindelijk ook zal lukken, wat de geest heeft een bepaalde straling/frequentie. Die is meetbaar met de juiste apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 november 2000 17:16 schreef ik_zei_de_gek het volgende:

Ik zat een keer op post aan boord van de boot waarop ik toendertijd vaarde... er liep een man in uniform over het dek, dus ik stap uit de wachtpost om te vragen wat hij daar deed midden in de nacht. Ik sta buiten...weg man.
Even later liep hij weer voorbij, hij keek een beetje zoekend om zich heen... ik kijken...weer weg...

Dus ik de volgende dag aan collega's gevraagd of zij die man hadden gezien... Ik gaf een omschrijving van zijn uiterlijk en toen trokken er een paar wit weg. Het bleek dat een aantal jaar terug de alom geliefde commandant van het schip was overleden aan een hartaanval, midden op zee...en die voldeed aan mijn omschrijving...

Een aantal maanden later zag ik een vergelijkbaar fenomeen.... een meisje wat in pyjama naar het achterschip rende...
Ik er achteraan, geen meisje meer te bespeuren...
Dit voorval bleek verklaarbaar door een meisje aan boord wat het jaar ervoor zelfmoord had gepleegd aan boord van het varende schip... Ze was midden in de nacht overboord gesprongen vanaf het halfdek
(achterkant van het schip). :o

Spooky he?? Ik zit dit verhaal niet uit mijn duim te zuigen, en ik wist van beide verhalen (de dood van de betreffende personen) nog niets af op het moment dat ik deze verschijningen had waargenomen.
Het klinkt verrekte creepy moet ik zeggen..

Wat ik ook altijd zo fascinerend/eng vind zijn aboriginals.. Ik heb er een keer een film over gezien.. echt beangstigend zoals die kunnen weten wat gaat gebeuren.. En dat ze ineens voor je staan zonder dat je ze hebt zien komen enzo.

Verwijderd

Pacific ocean -->
Maar aan de andere kant.. het is ook wel weer logisch wat ecteinascidin zei vind ik.. ze hebben geen massa dus kunnen zich niet over de aarde bewegen maar moeten in het midden van de aarde allemaal op elkaar zitten of ergens in de ruimte zweven.
daarom heet het ook een paranormaal verschijnsel
omdat het (tot nu toe) buiten de wetten valt van de huidige wetenschap

en veronderstellen dat het onderhevig zou moeten zijn aan 'onze natuurwetten' is onzinnig

btw goed uitgelegd michelos

ik zei de gek --> blijkbaar heb je er aanleg voor want niet iedereen is in staat om geesten te zien
maar vertel ook je andere ervaring ook al is het een lang verhaal

Verwijderd

glaasje draaien??

Verwijderd

Dit blijft inderdaad lastig. dat er geesten zijn is moeilijk aan te tonen. Maar dat hoeft niet te bewijzen dat ze er niet zijn.

(Als ik een geest was zou ik er ook niet mee te koop lopen dat ergens sta.)

Flamez: dat van die natuurwetten is een goed punt!

Verwijderd

paashaas: Glaasje draaien is via een bepaald protocol rond een tafel gaan zitten en met voorbedachte rade aan de gang gaan met de nodige materialen (cijfertjes en glaasjes enzo) om geesten op te roepen.

Ik ken mensen die er aan mee hebben gedaan.
Ze hebben rare dingen meegemaakt (een persoon is misschien raar gebleven, erg vage persoonlijkheid, maybe heeft ie er echt iets fout aan overgehouden)

Sommige zeggen dat het zelfs levensgevaarlijk is. Je kunt er het echt foute dingen mee op je afroepen. Hoe het precies werkt weet ik ook niet en wil ik ook niet weten.

In feite is iedereen tot op zekere hoogte paranormaal. De een heeft het alleen wat meer in de vingers dan de ander. Iedereen heeft wel es een voorgevoel gehad dat uitkomt.Een voorspelling. En magnetisme zit in elke hand van ieder persoon. Als je het veel hebt kun je het ontwikkelen en er daadwerkelijk mensen mee helpen (genezen is een groot woord..).
Het kan zijn dat sommige gevoeliger zijn voor deze dingen.

Verwijderd

Ik heb ut maar ff opgezocht. (niet dat ik het zelf van plan ben ofzo maar gewoon om ut te weten)

Het Ouija Bord wordt al eeuwenlang gebruikt om de toekomst te voorspellen.
Je kunt het gebruiken om met overleden familieleden en vrienden te communiceren.
Je kunt antwoord krijgen op allerlei soorten problemen.
MAAR....lees eerst goed de waarschuwingen voordat je hieraan gaat beginnen!
Veel mensen zien deze divinatie methode als een spelletje.
Dat is het absoluut niet.
Als je de duivel zoekt zul je hem hier ook vinden.....

Het Ouija bord werkt hetzelfde als glaasje draaien.
Op deze manier kun je in contact komen met geesten.
Belangrijk hierbij is om voordat je contact gaat zoeken, je van tevoren bepaald over welk onderwerp je wilt communiceren en waarover je absoluut niet wilt communiceren.

Zorg dat je met twee mensen bent en wees volledig ontspannen.
Als je het als een geintje beschouwd zul je merken dat je geen enkele vraag beantwoord krijgt.
Bovendien kan de "lol" omslaan in angst, doordat er plotseling contact onstaat met een zgn spotgeest.

Als je te serieus bent, zul je merken dat je antwoorden krijgt waar je niks van snapt.
Daarom is het belangrijk het juiste evenwicht te vinden.
En dat is best moeilijk.

Zodra je contact hebt let dan goed op of je met een negatieve of een goede geest te maken hebt.
Een negatieve geest zal agressief overkomen, en zodra je dat merkt dreig dan onmiddelijk het contact te verbreken.
Dit vinden ze niet leuk en meestal zullen ze je dan met rust laten.

Slechts bij hoge uitzondering kun je een klopgeest treffen en die kunnen dan ook een enorme schade aanrichten.

Bedenk ook dat je tijdens het divineren ontzettend moe kunt worden en in een soort TRANCE geraken, waardoor een entiteit (geest) je lichaam binnen kan dringen.
Als dat gebeurd kun je stemmen in je hoofd krijgen die je van alles wijs maken met alle gevolgen van dien....

Leg je vingers losjes op de wijzer of het glas en concentreer je goed.
Vraag of er contact is.
Is dit het geval dan zal de wijzer of het glas gaan bewegen en naar JA schuiven.
Vraag naar de naam van de entiteit en stel je vraag.

Voor een uitgebreide uitleg verwijs ik je naar mijn favoriete link.

Wees voorzichtig en onthou altijd dat het Ouija Bord geen spel is.

Tip: Als je tijdens het glaasje draaien een negatieve entiteit hebt getroffen en je hebt de sessie beeindigt gooi het gebruikte glas dan kapot en gooi het daarna weg.

Verwijderd

Heel goed Paashaas.

Ik vind alleen dat er te licht over wordt gedacht wat betreft de negatieve entiteiten.

Het risico is gewoon te groot dat het fout gaat.

Don't try this at home, my advice.

Natuurlijk zijn er altijd van die eigenwijze mensen die het dan juist doen (de verleiding alweer he).

Succes voor diegene. Je zult het nodig hebben.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:19

Elvhenk

Madam Mikmak

Jaha! (ben gevleid dat er naar me gevraagd werd)

Ik ben het voor het merendeel eens met Michelos. Levensgevaarlijk wat betreft glaasje draaien en ouija board lijkt me ietwat te veel. Ik ben het er wel mee eens dat het gevaarlijk kan zijn. Het kan mis gaan als mensen zelf emotioneel labiel zijn en/of ze het zg. "spirituele" hoger stellen dan gewoon mensen. En als men dan allerlei uittredende uitstapjes en/of channellen en/of intensief glaasje draaien gaat doen. Daar kan je van doordraaien, en dan bedoel ik echt krankzinnig: waanideëen, paranoia etc. Ik heb dat een paar keer gezien, and it's not a pretty sight. En het is ook bijzonder moeilijk om die mensen weer normaal op pootjes te krijgen.

Wat de oorspronkelijke vraag betreft: ja, geesten bestaan, ik zie ze in elk geval wel: af en toe, ik zit niet te wachten op elke dag. ;)
Dat verhaal van ik_zei_de_gek herken ik ook wel: sommige plekken blijven mensen hangen, zeker als hun dood heel abrupt was of naar ofzo. En sommigen hebben niet echt door dat ze dood zijn. Soms is het trouwens genoeg om ze dat even te melden.
En verder zijn er goedbedoelende geesten, familie meestal, die je af en toe even in het snotje houden. :)

Verwijderd

geesten bestaan niet... of ze mijden mij als de pest :)
(sorry, unicorn)

en bepaalde mensen moeten misschien wat minder naar films als sixth sense gaan...

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Sommige mensen waren toch wel blij met die film: eindelijk de realiteit eens weergegeven.

Verwijderd

Wat, de realiteit????

Een schitterende film hoor, en het is dan nu wel een rage om films te geloven (zoals ook the blair witch project en the matrix) maar je gaat toch niet serieus beweren dat je hem gelooft hoop ik...

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Laten we het zo zeggen, dat ik in die film bevestigd zag/hoorde wat ik zelf al sinds vroege jeugd ook zo zag.
Misschien iets minder intens en langdurig, maar toch. Vooral die dooien die je graag willen laten zien hoe ze de pijp uit zijn gegaan. En meestal vervelend. Dat koud worden klopt ook, als je pech hebt.
Als ik wat minder lekker in mijn vel zit, ben ik vaker de pineut.

Verwijderd

ehm CP... weleens bij je opgekomen
dat
1. er mensen zijn die hun eigen ervaringen in de film herkennen ??

2. dat de film sixth sense gebaseerd is op ervaringen van mensen

als je nou eens ophoud met die mensen vanuit je 'ignorance' als gestoorden af te schilderen
word het voor hun ook een stuk makkelijker om hun ervaringen te delen

opmerkingen zoals die van jou is de grootste oorzaak van de achterstand in wetenschappelijke kennis op dit gebied
omdat mensen hun ervaringen voor zich houden uit angst om voor gek verklaard te worden

Verwijderd

Flamez

gaan we vervelend doen? best... Ik probeer me beleefd te gedragen, en dat lukt me tegen de meesten ook wel, maar bij jou toch echt niet. >:)

Flamez: Sixth sense is fictie. Van jou weten we allang al dat je alles gelooft wat er in spionageromannetjes en spannende films gebeurt, maar er bestaan ook mensen die films met een korreltje zout nemen.
als je nou eens ophoud met die mensen vanuit je 'ignorance' als gestoorden af te schilderen
Als jij nou eens zou beginnen met wakker worden... Magie, geesten, enzovoorts, het zijn allemaal uitvindingen van de mens om zijn anders zo saaie leven op te vrolijken. De wereld van de fantasie is nou eenmaal veel mooier...

Ik heb nog nooit gezegd dat mensen die dit soort dingen menen te ervaren gestoord zijn. Wel dat er rationele verklaringen zijn voor wat ze hebben waargenomen.
Ik heb ook nog nooit beweerd dat het volslagen onmogelijk is dat ze gelijk hebben. Wel dat het uiterst onwaarschijnlijk is. Kans nadert naar nul zo'n beetje >:)
word het voor hun ook een stuk makkelijker om hun ervaringen te delen
het is me anders nog niet opgevallen dat elvhenk en jij daar enige moeite mee hebben :)
opmerkingen zoals die van jou is de grootste oorzaak van de achterstand in wetenschappelijke kennis op dit gebied
omdat mensen hun ervaringen voor zich houden uit angst om voor gek verklaard te worden
LOL! de reden dat er zo weinig kennis is op dit gebied is niet dat er geen onderzoek naar wordt gedaan, maar dat de geesten er alles aan lijken te doen om hun bestaan te verhullen. Telkens als hun bestaan wordt "aangetoond" is er wel iets grondig mis met de onderzoeksmethode... En geloof me, met foute onderzoeksmethoden kan je werkelijk ALLES aantonen.

En ja hoor, mensen durven niet, daarom izjn er maar zo weinig mensen die het hierover hebben... tuurlijk. Komt het nou werkelijk niet in je op dat de meeste mensen gewoon geen ervaringen hebben op dit gebied, ben je nou echt zo blind???
Denk eens na: De meeste mensen kunnen namelijk wel rationeel denken, en alleen mensen zoals jij, die hun eigen door pulp-fiction boekjes bepaalde wereldbeeld als dogma proberen te verspreiden, hebben dit soort ervaringen.

Waarom, o waarom openbaren geesten zich nooit aan mensen die sceptisch over ze zijn???

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

CP, ik ben het in zoverre met Flamez eens dat je zeer dogmatisch kan zijn. Bovendien ben je vermoeiend overtuigd van je eigen gelijk, waardoor je heel weinig ruimte laat voor die van anderen. Je woordkeuze "hun eigen door pulp-fiction boekjes bepaalde wereldbeeld als dogma proberen te verspreiden" vind ik aanmatigend en ronduit onbeleefd.
Ik laat jou ook in je waarde voor wat betreft jouw ideëen, hoewel die voor mij gewoon onzin zijn. Laat iedereen in zijn waarde. Ik doe in het geheel geen moeite om jou of wie dan ook van mijn gelijk te overtuigen. Ik deel alleen wat mijn ervaring is. Daar mag een ander mee doen wat hij wil. De enige reden dat ik die hier vertel, is omdat ik denk dat er sommigen hier blij zijn met een ander geluid dan de dogmatisch wetenschappelijke.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Heer Elvhenk, wetenschap is streng maar nimmer dogmatisch.

Lord Daemon

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

HAH! I don't think so.

Dame Elvhenk ;)

Verwijderd

CP.. Flamez
gaan we vervelend doen ? best...

bwoehahaha.. ben ik vervelend omdat ik een ander mening heb

Ik probeer me beleefd te gedragen,
jaja.. de hypocrisie druipt er vanaf... beleefd geformuleerd of niet, opmerkingen als "bepaalde mensen moeten misschien wat minder naar films als sixth sense gaan..." en "je gaat toch niet serieus beweren dat je hem gelooft hoop ik..." en "Van jou weten we allang al dat je alles gelooft wat er in spionageromannetjes en spannende films gebeurt", etc....
zijn nog steeds beledigend van aard..

en dat lukt me tegen de meesten ook wel, maar bij jou toch echt niet. :* *D

Ik heb ook nog nooit beweerd dat het volslagen onmogelijk is dat ze gelijk hebben
mooi kun je dan ophouden net te doen alsof het volslagen onmogelijk is

Wel dat het uiterst onwaarschijnlijk is
de hoeveelheid ervaringen van mensen maken het al heel wat minder onwaarschijnlijk

het is me anders nog niet opgevallen dat elvhenk en jij daar enige moeite mee hebben
hmm... er word alleen verteld dat we ervaringen hebben maar er is nog steeds niet in details getreden

En ja hoor, mensen durven niet, daarom izjn er maar zo weinig mensen die het hierover hebben... tuurlijk. Komt het nou werkelijk niet in je op dat de meeste mensen gewoon geen ervaringen hebben op dit gebied
integendeel... maar afgebekt worden werkt erg demotiverend om je verhaal te vertellen
en waarom zou je als ze je bij voorbaat toch niet geloven ??

en de hoeveelheid mensen met 'ervaringen' zal je nog verbazen..

ben je nou echt zo blind???
whehe Ironisch :D

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik biedt u mijn welgemeende excuses aan, Vrouwe Elvhenk.

Heer Daemon

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik biedt u mijn welgemeende excuses aan, Vrouwe Elvhenk.

Heer Daemon

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

lekker: twee keer. mag ik dat dubbel uitleggen???

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Integendeel: je mag concluderen dat ik zo graag een rectificatie wou posten dat ik in mijn haast dubbelklikte op 'verstuur'.

Lord Daemon

Verwijderd

Elvhenk
CP, ik ben het in zoverre met Flamez eens dat je zeer dogmatisch kan zijn.
dan lijkt het er toch op dat wij een iets andere definitie van dogmatisch bezig zijn hebben.

Ik kan elke bewering die ik maak uitleggen, maar van jouw kant heb ik nog nooit een bewijs gehoord voor het bestaan van geesten enzo, anders dan: "ik voel het zo"
Wat is er dan dogmatisch? Ben ik dogmatisch omdat ik het eens ben met de overgrote meerderheid van wetenschappers of alleen maar omdat ik het niet met je eens ben?
Bovendien ben je vermoeiend overtuigd van je eigen gelijk, waardoor je heel weinig ruimte laat voor die van anderen.
Natuurlijk ga ik uit van mijn eigen gelijk. Hoe kan ik anders een discussie voeren??? Ik ben bereid mijn eigen mening op te geven als iemand mij daar reden toe geeft. Als ik dat niet was, ja DAN zou ik dogmatisch bezigzijn. Maar ja, jouw persoonlijke ervaringen kan ik moeilijk verifieren, en ze komen absoluut niet overeen met mijn eigen belevingen, die ik WEL kan verifieren. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
Je woordkeuze "hun eigen door pulp-fiction boekjes bepaalde wereldbeeld als dogma proberen te verspreiden" vind ik aanmatigend en ronduit onbeleefd.
ik vind "als je nou eens ophoud met die mensen vanuit je 'ignorance' als gestoorden af te schilderen" ook behoorlijk aanmatigend.
Klopt, die quote is niet van jou, maar die reply was ook niet tegen jou...
Ik laat jou ook in je waarde voor wat betreft jouw ideëen, hoewel die voor mij gewoon onzin zijn.
JIJ wel ja... alhoewel, ik moet toch zeggen dat "scheet" niet de meest respectvolle aanspreektitel is die ik ken :)
Ik doe in het geheel geen moeite om jou of wie dan ook van mijn gelijk te overtuigen.
Ik geloof wat deze discussies betreft in een conflictmodel. Wat dus ook inhoudt dat je probeert er iets van te leren door stelling te nemen. Dat betekent wel dat je stelling moet nemen, en dat doe ik ook. En ik voel dan ook een soort verplichting om mensen met andere meningen daarop aan te vallen, niet om ze te overtuigen van mijn gelijk, dat is irrelevant, maar meer om bij te dragen aan hun meningsvorming en aan de mijne.
Dat jij daar geen zin in hebt, da's jouw zaak, daarin laat ik je in je waarde.

Het idee van een forum is volgens mij toch echt dat mensen met elkaar in discussie gaan. Voor de stellingen alleen, dus zonder discussie, wordt door vakbladen en internetsites al meer dan genoeg gezorgd. Tiep maar eens in yahoo in: "+regression +spirits" ofzo en je ziet wel wat ik bedoel...
Het idee van een forum is juist: vele mensen met elkaar en elkaars mening in aanraking laten komen. En dat kan niet zonder discussie. Of beter: als er geen ruimte is voor discussie bloedt een forum dood.
Ik deel alleen wat mijn ervaring is. Daar mag een ander mee doen wat hij wil. De enige reden dat ik die hier vertel, is omdat ik denk dat er sommigen hier blij zijn met een ander geluid dan de dogmatisch wetenschappelijke.
"dogmatisch wetenschappelijke" is een contradictie in terminis. Zodra iets een dogma wordt, dus als iets beweerd wordt ondanks overweldigend bewijs voor het tegengestelde, is het geen wetenschap meer. Die twee sluiten elkaar uit.
Maar dat is hier niet zo.
Het bewijs voor het bestaan van geesten is mager en niet op wetenschappelijke wijze hard te maken. Dus dan is het beter om aan te nemen dat ze niet bestaan.

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ALS er geesten bestaan, waarom laten ze zich dan niet zien? Omdat ze het leuk vinden om ons onwetend te houden? Volgens mij dus geen geesten. :)

Always outnumbered, never outgunned!

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Elvhenk, op welke leeftijd had je pas echt door dat gevoelig bent voor spirituele/paranormale gebeurtenissen?
Ik voel zelf wel eens entiteiten, maar de laatste tijd helemaal niet meer. Dit komt volgens mij doordat ik geestelijk wat rustiger ben. Ik zit dan nou gelukkig ook in een rustige omgeving.
Hoe zit dat bij jou, wordt het versterkt door emoties?

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Pff, ik wor er zo moe van (scheet). Woorden op.

[CP ik doe even hergroeperen en dan kom ik er nog wel op terug - denk ik]

Verwijderd

In diverse subjecieve werkelijkheden spelen geesten een rol, zodoende ook in de objectieve;))

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Panzer:
Al vanaf heel vroeg, zolang ik me kan herinneren eigenlijk.
Ik heb ook de ervaring dat het "erger" wordt als ik zelf niet zo best in mijn vel zit. Het is dan net alsof mijn "schild" het niet zo goed doet en dan komt er meer dan anders doorheen. Dan zie ik dus ook meer. Op zich vind ik dat een slecht teken want ik vermoed dat whatever entiteitje energie aan mij moet ontrekken om zich visueel (of anderszins) te kunnen manifesteren. Kortom, een sigaar uit eigen doos voor mij. En ook niet welkom als ik me er een pukkel van schrik :(

Verwijderd

bwoehahaha.. ben ik vervelend omdat ik een ander mening heb
welnee, dat maakt je alleen maar amusant :)
maar dat toontje is wel redelijk vervelend...

Enne...
is een opmerking als: "als je nou eens ophoud met die mensen vanuit je 'ignorance' als gestoorden af te schilderen" is niet beledigend? En dan durft ie mij nog te beschuldigen van hypocrisie ook...
mooi kun je dan ophouden net te doen alsof het volslagen onmogelijk is
Waarom zou ik? Het verschil tussen uiterst onwaarschijnlijk en volslagen onmogelijk is niet zo groot...
Ik maak gewoon een kleine verwaarlozing.
Overigens, jij zal toch zeker moeten toegeven dat je dezelfde verwaarlozing maakt door de mogelijkheid dat er niks is bij voorbaat af te schrijven.
de hoeveelheid ervaringen van mensen maken het al heel wat minder onwaarschijnlijk
Zoveel mensen? verreweg de meeste mensen geloven echt niet in geesten hoor...

dit argument duikt ook regelmatig op in de "bestaat god" thread. Voor de weerlegging verwijs ik je daarheen.
hmm... er word alleen verteld dat we ervaringen hebben maar er is nog steeds niet in details getreden
je hebt gelijk wat betreft deze thread. Maar ik heb in andere threads toch vrij uitgebreide verhalen over regressie en over geesten gezien.
En je wou toch niet beweren dat je iets niet durft omdat ik meekijk? Interesseert je dat iets?
In dat geval doe ik mijn ogen wel dicht :)
integendeel... maar afgebekt worden werkt erg demotiverend om je verhaal te vertellen
en waarom zou je als ze je bij voorbaat toch niet geloven ??
er zijn hier zat mensen die je wel geloven...
en de hoeveelheid mensen met 'ervaringen' zal je nog verbazen..
misschien...
Het aantal "ervaringen" dat met enig denkwerk rationeel verklaard kan worden, zal jou nog verbazen

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Zelf ben ik ook overtuigd van het bestaan van geesten en aanverwante gebeurtenissen.
Ik ben het volledig eens met Flamez en Elvhenk.
De houding van Captain Proton begin ik een beetje irritant te vinden. Zo'n (in mijn ogen) arrogante houding vind ik hier ongepast en getuigt van een weinig respectvolle houding ten opzichte van andere deelnemers aan deze discussie. Zijn heilige overtuiging van een bepaalde stelling heeft tot gevolg dat elke andere stelling van andere mensen domweg de grond in wordt geboord.
Het stoort mij dan ook dat de enige grond waarop CP bepaalde meningen botweg als onzin afdoet, het feit is dat het niet te bewijzen is.
Ik persoonlijk vind dat je wel wat verder mag kijken dan je neus lang is. Waarom moet je alles en relatie brengen met de hedendaagse wetenschap? 200 jaar geleden waren er genoeg zaken die ook niet te bewijzen waren en vandaag de dag de normaalste zaak van de wereld zijn.
Hetgeen vandaag niet te bewijzen valt, kan over bijvoorbeeld tientallen jaren ook de normaalste zaak van de wereld zijn. Bekijk het eens van de andere kant. Ik zal een voorbeeld geven wat ik al eerder hier op GoT heb gebruikt:
Stel dat je nietsvermoedend op straat loopt. Je loopt alleen. Opeens staat er een vent met een pistool tegen je hoofd en eist je geld. Je weet te ontkomen en vlucht naar het dichtstbijzijnde politieburo om je verhaal te doen. Je verteld de agenten wat je is overkomen.
Je kunt niet BEWIJZEN dat er een vent je bedreigt heeft. Zeggen die agenten dan ook tegen jou dat die vent niet bestaat omdat het niet te bewijzen is? Dat zou wat zijn zeg!
Maar het is wel AANNEMELIJK te maken... en dat is nou net waar het wat mij betreft bij het onderwerp geesten ook om gaat. Het is dan misschien (nog) niet te bewijzen, maar het is wel aannemelijk te maken. Denk je nou werkelijk dat al die mensen op de wereld met dezelfde ervaringen en die elkaar niet kennen, die verhalen uit hun duim gezogen hebben? Dat lijkt mij heel sterk.
Ik vind ook dat mensen zoals CP ervoor zorgen dat mensen niet vertellen over hun ervaringen omdat ze alleen maar voor gek worden uitgemaakt. En waarom geesten zich misschien niet laten zien bij sceptisi?? Simpel, omdat sceptisi dan niet meer sceptisch zijn over geesten en bepaalde ervaringen die erbij horen. Ze weten dan dat er toch meer moet zijn dan ze tot dan toe hebben aangenomen aan de hand van de wetenschap waar ze zo aan vast hielden...
Of de sceptici doen een eventuele gebeurtenis af als iets dat ze zich verbeeld hebben en dan heb je er nog niets aan.

EDIT: typo's & additional info (laatste zin)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Go Crusador go! 8-)

Over dogmatisch, misschien gebruik ik het woord verkeerd. Ik bedoelde het volgende te zeggen: ik vind het kortzichtig om alleen zg. wetenschappelijke feiten te accepteren. Ik vind het bijna sneu, omdat er dan zoveel aan je voorbij gaat. Bijvoorbeeld: als je niet al te best ziet, noem je elk beest op vier poten een hond. Als je meer ziet (= toelaat in je wereld) dan kan een beest met 4 poten best een kat zijn, of een miereneter etc.
De zg. wetenschappelijke benadering die ik hier hoor, valt meestal in die categorie: niemand heeft kunnen aantonen dat ook andere beesten 4 poten hebben, dus staat het onomstotelijk vast dat een beest met 4 poten een hond moet zijn. En daarbij heeft het kennelijk geen waarde als iemand anders zegt "ja oké veel beesten met 4 poten zijn honden, maar af en toe zag ik een kat. Bijzonder he".
En dat vind ik jammer. Bovendien, en dit heb ik al eerder gezegd: hierover valt geen ouwerwetse discussie te voeren. Namelijk omdat het onderwerp zich er niet voor leent, dus van dat krampachtige poneren "het is niet waar want..." word ik heel moe. Het is gekunsteld en slaat elke mogelijkheid tot meer openheid voor/door anderen dood.

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Hey, wat was ook al weer de code van die smiley die een spijker op z'n kop slaat ;)
hehehe...

• Agent-X
  • Niet online
Hoe zit het met herinneringen van eerdere en/of andere levens en situaties ?
Over het wel of niet geloven..waar je te weinig kennis van hebt kun je alleen over speculeren..dit geld dus nu voor mij ;)

Wel vind ik dit alles heel boeiend en zoals velen kan ook ik wel wat vinden in de genoemde woorden.
Ik las hier ook dat iemand entiteiten eerder voelt dan ziet..waarom is dat en wat zijn de verschillen in communicatie ?

Kunnen mensen onderling dan bv ook alleen op geestelijk gebied communiceren ?..doen ze dat al en zo ja bewust ?
In spanning wacht ik af..:)

• faraway
  • Laatst online: 15:59

faraway

Dank U...

Heer Elvhenk, wetenschap is streng maar nimmer dogmatisch.
De wetenschap als systeem niet. Mensen des te meer en al helemaal als de schijnbaar vaste waarden waarop iemand zijn levenswerk fundeerde, dreigen te worden ontkracht door een andere theorie. Voorbeeld: de verhitte strijd tussen de aanhangers van de Steady State-theorie en die van de Big Bang-theorie.

Ook wetenschappers is niets menselijks vreemd. Zelfs jouw opmerking heeft een dogmatisch facet :).

Verwijderd

Er wordt een beetje teveel op-de-man-gespeeld hier.

Flamez en ElvHEnk maak je niet te druk over CP. De dag dat de sceptici aan de kant staan, met hun mond vol tanden is niet zo heel ver weg meer.

Dit soort mensen valt gewoon niet te overtuigen omdat ze zelf ten eerste (nog)niet het inzicht hebben bepaalde zaken aan te nemen. Er moet op z'n minst de intentie zijn , dan is er een opening.Als je iets wil aannemen (nog niet geloven dus) sta je al meer open voor dit soort informatie en dan presenteert het leven je vanzelf met de nodige ervaringen die inmiddels miljoenen mensen al hebben gehad.
Verder:
Waarom, o waarom openbaren geesten zich nooit aan mensen die sceptisch over ze zijn???
Daarmee stel je jezelf de beste vraag: omdat je sceptisch bent. Je staat er niet open voor omdat je koppie je in de weg zit die alles wil verklaren ( ligt aan scholing en opvoeding..zoiets wordt erin geramd, indoctrine noem ik het,maar het is er ook uit te krijgen, there is hope)
En ja hoor, mensen durven niet, daarom izjn er maar zo weinig mensen die het hierover hebben... tuurlijk. Komt het nou werkelijk niet in je op dat de meeste mensen gewoon geen ervaringen hebben op dit gebied, ben je nou echt zo blind???
Denk eens na: De meeste mensen kunnen namelijk wel rationeel denken, en alleen mensen zoals jij, die hun eigen door pulp-fiction boekjes bepaalde wereldbeeld als dogma proberen te verspreiden, hebben dit soort ervaringen.
Jij bent blind. Blind voor werkelijkheid. (ik vind die geirriteerde zelf-exposing commentaren altijd leuk, het zegt nl. veel over iemand). In welk hol leef jij eigenlijk? Tegenwoordig is het meer dan ooit in het nieuws en houdt het meer mensen dan ooit bezig. UFO's, X-files, Aliens, Geesten, Paranormaal, films. Het is al een tijdje op z'n hoogtij. Een hoop is opgeblazen en hoop is gewoon echt (geloof het of niet). Wist je dat meer dan 60% van de Amerikanen al in Buitenaards leven geloven. Niet het goede topic maar het hang allemaal samen.

Zelfs doodgewone talkshows (Catherine Keyl :+ )bespreken dingen als leven na de dood , reincarnatie en geesten. Verdraai de werkelijkheid dus niet. Lees eens de kranten/tijdschriften ( niet alleen Natuur en Techniek, daar staat dat niet in..>:) no offense , geod blad, lees ik ook hoor) praat eens met de mensen om je heen. Sta in het leven ( :P ).

Aan Maiar:
Ik las hier ook dat iemand entiteiten eerder voelt dan ziet..waarom is dat en wat zijn de verschillen in communicatie ?
Het schijnt dat je een soort rontgenblik moet hebben om ze te zien. Dat is je aangeboren of niet. En dan moet je het willen en trainen. Elke ziel heeft een frequentie. Vandaar dat men het qua bewijzen zoekt in straling/energie meting. Of magnetisme. Men is aardig op weg.
Kunnen mensen onderling dan bv ook alleen op geestelijk gebied communiceren ?..doen ze dat al en zo ja bewust ?
Geesten communiceren d.m.v. telepathie. De goedbedoelende althans.Rechtstreeks gedachten uitwisselen.
Hoe zit het met herinneringen van eerdere en/of andere levens en situaties ?
De meeste mensen kunnen hun vorige levens niet herinneren omdat dat zou kunnen beletten hun huidige levensdoel te bereiken.

Vaak is het ook beter dat je er niks van af weet. Sommige mensen zouden er te veel mee bezig zijn. OF zich misschien anders gaan voelen dan datgene waar voor ze gekozen hebben voor dit leven.

Goeie text Crusader. Grotendeels mee eens.

• Tatsu
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

De zien en/of aanvoelen van eniteiten wordt bepaald door de niveau van gevoeligheid hiervoor. De ene is volgens mij minder gevoelig dan de ander. Je emotionele niveau speelt hier ook wel een grote rol in mee.
Dat mensen geestelijk kunnen communiceren, heb ik wel gehoord. Maar hoe dat in z'n werk gaat zou ik direct niet weten. Ik heb wel eens een theorie gehoord dat als men droomt men uit het lichaam treedt. En zo dus in contact kan komen met andere "geesten" en/of entiteiten.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Speciaal voor Flamez:

Het andere spooky verhaal...
Ik heb een aantal jaar gewoond in een huis uit 1901.
Ik woonde er nog maar net toen ik 'snachts werd gewekt door iemand die over de gang liep (precies dezelfde kraakjes van de vloer, die alleen maar hoorbaar waren als er over gelopen werd)... na tientallen keren mijn bed uit gegaan te zijn werd ik er helemaal gek van, op een nacht stond de persoon zelfs naast mijn bed.
Dat dacht ik althans, maar eenmaal goed wakker was "het" iedere keer weg... Verweet het aanvankelijk dus aan een droom of zo...

Later werd het erger....
Deuren die open gingen (klink naar beneden enzo) planten die spontaan bewogen, voorwerpen die bewogen enz...

Mijn moeder ging wel eens naar een vrouw die "dingen" "zag", en die heeft aan de hand van een foto van het huis het volgende ter verklaring gegeven: Het huis is vanaf het begin bewoond door een gezin, de man was vaak van huis en zat waarschijnlijk in de scheepvaart, want ze zag een dek met veel touwwerk en trossen er op. Hij was verknocht aan zijn huis, en gezin maar kwam helaas vroeg te overlijden. Verder zag die vrouw in ons huis veel anntiek spul (knap van een foto van alleen de buitenkant van het huis) waar de overleden man veel van vroeger in herkende... Hij had dus heimwee en kwam daardoor wel eens op bezoek volgens haar...

Mijn eerste reactie was "Ja.... tuuuuuuurlijk!!!" Tot......

Twee weken er na. Er belde een oud vrouwtje aan met de vraag of ze een foto mocht maken van ons huis.. Dat mocht wel van mij want haar verklaring was dat ze er geboren was en een foto wou maken voor haar zuster's 80e verjaardag.

Ik vroeg haar na het maken van de foto nog ff binnen voor en bakkie, en toen viel ze zowat van haar stokje... ze riep vol verbazing "he!! op diezelfde plek hadden wij vroeger ook een piano staan... en oh wij hadden ook zo'n oude naaimachine... en tje zo'n platenspeler ook"
Er ging nog geen lampje branden bij mij... totdat ze ging vertellen over haar familie, en haar vader die bij de marine had gezeten, veel van huis was, en jong was overleden... net nadat hij met pensioen was gegaan... en eindelijk tijd aan zijn geliefde gezinnetje en huisje had kunnen besteden....

AAAAAAARRRGGHHH kippevel...

That's the story

Verwijderd

ben toch blij dat ik ze niet zie
ik zou me een hart verzakking schrikken :)
ik heb wel 2 zussen die ze ook zien..

maar het lijkt me in jouw verhaal iig geen kwaadwillende geest maar gewoon een ziel met heimwee
edit:
ohw dat stond al in je verhaal :)

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Gaaf verhaal. Heb er ook zo één (zoiets), zal later posten

Verwijderd

Tja... het was ook absoluut niet beangstigend of zo... Geen kwade geest nee.
Mijn ex woont nog steeds in dat huis, en de geest schijnt af en toe wel eens terug te keren, maar richt nooit schade aan of zo...

Toch blijf ik zelf wat twijfelachtig over het bestaan van geesten, er zou ook misschien een andere verklaring kunnen zijn voor het geen wat ik heb meegemaakt, ik ben er alleen nog niet achter wat.. :?

Verwijderd

Alles in 1 keer maar...

Crusader
De houding van Captain Proton begin ik een beetje irritant te vinden. Zo'n (in mijn ogen) arrogante houding vind ik hier ongepast en getuigt van een weinig respectvolle houding ten opzichte van andere deelnemers aan deze discussie.
Eerst Diadem, nu ik... arrogantie begint hier een soort geuzennaam te worden :)
Het stoort mij dan ook dat de enige grond waarop CP bepaalde meningen botweg als onzin afdoet, het feit is dat het niet te bewijzen is.
Achgot, stoort het je? Wat zielig nou...
Maar laat ik voor de grap eens aannemen dat alles wat hier op dit forum naar boven gebracht wordt waar is.
Dat zou betekenen dat wij allen afstammen van atlantiers en van aliens, en bovendien dat we door god geschapen zijn. Verder hebben wij allen dan een onsterfelijke ziel die zowel reincarneert als na de dood voor altijd in de hemel komt, Wij kunnen telepatisch communiceren, voorwerpen bewegen met onze geest, praten met de doden, tijdreizen, ons niet houden aan de natuurwetten, en bovendien zou dan ook nog het spook-dat-dingen-verstopt-en-later-op-dezelfde-plek-weer-teruglegt bestaan! (die laatste is de enige van dit rijtje waar ik soms wel in geloof :)) "God" is hier al gedefinieerd als alles, liefde, een strenge oude man, als ratio, en als Lilith.

Als je dit rijtje zo terugleest, zie je natuurlijk wel dat bepaalde dingen elkaar gewoon uitsluiten. Ook jij moeten de meeste dingen afwijzen als je tenminste een consistent beeld wil hebben van hoe de wereld werkt.
Nou zou ik echt niet kunnen zeggen of god nou een wijze oude man is of dat hij de ratio is, of dat hij de liefde is. En dat kan jij ook niet, of tenminste: je kan het proberen, maar je komt tot een heel andere conclusie dan de meeste van je medetweakers.
Wat je dan dus eigenlijk doet is vrij willekeurig stellingen afwijzen. Kiezen voor je eigen wereldbeeld. Daar ontkom je niet aan zolng je gelooft in (enkele van) de bovengenoemde dingen.
Je kan ook kiezen om ze allemaal af te wijzen. Dit heeft niet zulke grote gevolgen: de meeste wees je toch al af. Ook het wereldbeeld wat je dan hebt blijft logisch en consistent: voor "bovennatuurlijke gebeurtenissen" is altijd wel een rationele verklaring te verzinnen. Prober het maar eens...
Ik persoonlijk vind dat je wel wat verder mag kijken dan je neus lang is. Waarom moet je alles en relatie brengen met de hedendaagse wetenschap?
Waarom? Omdat je anders een beetje vaag "ins blaue hinein" gaat lullen over dingen die wel zo zouden kunnen zijn of niet, maar waarvoor je geen enkel bewijs hebt. Het kan ook net zo goed precies andersom zijn.

Bovendien, wat is er mis met een rationele verklaring? Dat de wereld er saai van wordt?
Stel dat je nietsvermoedend op straat loopt. Je loopt alleen. Opeens staat er een vent met een pistool tegen je hoofd en eist je geld. Je weet te ontkomen en vlucht naar het dichtstbijzijnde politieburo om je verhaal te doen. Je verteld de agenten wat je is overkomen.
Je kunt niet BEWIJZEN dat er een vent je bedreigt heeft. Zeggen die agenten dan ook tegen jou dat die vent niet bestaat omdat het niet te bewijzen is? Dat zou wat zijn zeg!
Maar het is wel AANNEMELIJK te maken... en dat is nou net waar het wat mij betreft bij het onderwerp geesten ook om gaat. Het is dan misschien (nog) niet te bewijzen, maar het is wel aannemelijk te maken.
Ik zal deze analogie eens verder uitbouwen. De politiebeambte slaat onmiddellijk alarm en geeft aan alle agenten door dat ze op een man met een bepaald signalement moeten letten en arresteren. De agenten gaan zoeken naar die man, maar vinden niets. Helemaal niets. Op het bureau wordt er een aantekening gemaakt en iedereen gaat verer met zijn werk.
Een week later sta jij daar weer. Weer ben je bedreigd. Opnieuw gaat de politie zoeken, en opnieuw vinden ze niks. Maar volgende week sta je er weer.
Denk je nu echt dat ze nog een keer gaan zoeken? En weer niks vinden? En nog een keer niks vinden? De verschijning laat geen enkel spoor na, pleegt ook geen echte misdaad, want dan zouden er sporen zijn. Dit soort dingen zijn al zo vaak onderzocht en keer op keer wordt er niets gevonden...
Denk je nou werkelijk dat al die mensen op de wereld met dezelfde ervaringen en die elkaar niet kennen, die verhalen uit hun duim gezogen hebben? Dat lijkt mij heel sterk.
Dat is het nu juist. Die verhalen KOMEN NIET OVEREEN!!!
Die verhalen sluiten elkaar uit, en zijn vaak incompleet of intern inconsistent. En altijd niet te verifieren.
En waarom is het zo onmogelijk dat ze uit de duim gezogen worden? Mensen zijn allemaal ongeveer hetzelfde, kunnen onderverdeeld worden in hokjes. (daarop berust de hele truuk van waarzeggerij. Bepaal het hokje en je kan die persoon precies zeggen wat ie wil horen. Lees Sylvia Brown nog maar eens...)
Mensen zijn niet zo origineel in hun fantasieen. En concepten als "de dood" zijn moeilijk te bevatten en worden daarom al gauw in het mystieke getrokken, ook al omat mensen er bang voor zijn.
Bovendien kennen de mensen elkaar misschien niet persoonlijk, maar door de massamedia orden deze ideeen wel degelijk verspreid. In welk land kan je nou geen X-files kijken? En internet barst van de sites die claimen de eeuwige waarheid te verspreiden. En internet wordt overal ter wereld gebruikt, zelfs in het armste afrikaanse land zijn er nog internetcafes.
Ik vind ook dat mensen zoals CP ervoor zorgen dat mensen niet vertellen over hun ervaringen omdat ze alleen maar voor gek worden uitgemaakt.
Iemand die het echt zeker weet laat zich echt niet door mij ervan weerhouden te posten hoor, zo iemand is toch overtuigd van zijn eigen gelijk. Kijk maar om je heen... Alleen iemand die er niet zo zeker van is zou wel eens kunnen luisteren naar mijn argumenten ja, ik ben tenslotte degene die alles beargumenteert in deze discussie...
En waarom geesten zich misschien niet laten zien bij sceptici?? Simpel, omdat sceptici dan niet meer sceptisch zijn over geesten en bepaalde ervaringen die erbij horen.
Je snapt geloof ik niet helemaal wat scepticisme inhoudt. Scepticisme houdt in dat je ALLES sceptisch bekijkt, dus ook wetenschap en alles waar je zelf wel in gelooft. Als jij ervan overtuigd bent dat geesten bestaan, kan je nog teeds scepticus zijn. Alleen dan moet je niet alles zomaar aannemen, maar zelf alleen die dingen geloven waarvoor je het bewijs kent.
Ze weten dan dat er toch meer moet zijn dan ze tot dan toe hebben aangenomen aan de hand van de wetenschap waar ze zo aan vast hielden...
een scepticus die vasthoudt aan de wetenschap is geen scepticus... Een echte scepticus houdt zich namelijk helemaal NERGENS aan vast (behalve misschien aan Descartes)
Of de sceptici doen een eventuele gebeurtenis af als iets dat ze zich verbeeld hebben en dan heb je er nog niets aan.
Is dat fout dan? Als je met je verstand tot de conclusie komt dat het verbeelding is of een tochtend raam of te hard knijpen in gloeilampjes?

Elvhenk
Over dogmatisch, misschien gebruik ik het woord verkeerd. Ik bedoelde het volgende te zeggen: ik vind het kortzichtig om alleen zg. wetenschappelijke feiten te accepteren.
Ik vind het kortzichtig om zomaar dingen aan te gaan nemen op grond van een vaag gevoel...
Ik vind het bijna sneu, omdat er dan zoveel aan je voorbij gaat./quote]

waarom heb ik het gevoel dat ik deze al zo vaak gehoord heb? Het argumnt van de gelovige: "als je god niet kent, kan je niet gelukkig zijn."

Geloof me, dat gaat prima...
[...]
Tja... Onze wereld is nou eenmaal niet zo mooi als die van onze fantasie. Maar om dan de echte wereld maar aan te passen... Dat gaat me toch iets te ver.

Maar al te vaak vinden mensen, door een gebrek aan inlevingsvermogen in anderen, dat ze zelf heel bijzonder zijn. maar voor een buitenstaander zijn ze dat helemaal niet, gewoon een ander mens.
De logische conclusie voor sommigen is dan dat ze ook meer kunnen dan andere mensen. Aangezien ze nergens echt goed in zijn (of beter gezegd: op elk terrein is er wel een mens ergens beter in) verzinnen ze dan een terrein waarop ze zelf het beste zijn, zoals magie of telepathie of noem maar op.
[...]
deze analogie is fout... een wetenschapper zou op die hand/kat/whatever aflopen, het beest oppakken, en zeggen: zie je: 4 poten. geblaf: het is een hond.
miauwt en krabt het beest, dan zou ie zeggen. Heej, een kat!
[...]
zoek een bosje uit... de rest kan je wl lezen in ander threads.
Jij sluit bij voorbaat dit onderwerp uit van discussie... Of beter gezegd, van logica. Maar logica valt niet te ontkennen zonder ALLES te ontkennen. Immers, wanneer logica niet meer opgaat, is zinnig taalgebruik ook onmogelijk, Want woorden verliezen hun betekenis.
[...]
Dit is een drogreden. Je kan hier niet over discussieren, namelijk omdat je er niet over kan discussieren, dat is wat jij zegt. Dit klinkt verdacht veel als die moeder die bij elke vraag van haar kind antwoord met "omdat".
[...]
In dat geval zou ik zeggen: slaap lekker verder, ik zal je niet meer storen >:)

Michelos
[...]
maak je geen zorgen, ik trek me er niks van aan... beledigd worden door mensen die je toch niet kent, ach, so what...
[...]
So now I'm waiting for the end of time
to hurry up and arrive... :P
[...]
de intentie is er hoor, maak je geen zorgen. Maar nu de reden nog...
[...]
Ik neem alleen iets aan al ik het bewijs ervoor ook heb...
[...]
Ben jij dan niet nieuwschierig naar hoe deze wereld werkt, maar dan ook naar de redenen daarachter? Als je bereid bent om zomaar aannames over atlantiers te gaan doen omdat dat wel cool klnikt kennelijk niet...
[...]
LOL!

Mijn ouders hebben me altijd volledig vrij gelaten in mijn religieus/spirituele ontwikkeling. Zijn met me naar de kerk gegaan toen ik daarom vroeg, ook al kwamen ze daar zelf al jaren niet meer, en ze hebben nooit geprobeerd om me een kant op te duwen.
Ook mijn school niet. Ik heb op een basisschool gezeten die toen ie gesticht werd (in zeewolde) de enige was en daarom een school probeerde te zijn waar iedereen terecht kon. Men presenteerde dit soort dingen daar gewoon, zonder er een oordeel aan te verbinden.
[...]
deze opmerking zelf ook :)

{quote]In welk hol leef jij eigenlijk? Tegenwoordig is het meer dan ooit in het nieuws en houdt het meer mensen dan ooit bezig.
ik leef in het hol dat aarde heet. Een planeet vol met mensen die nog maar net ontsnapt zijn aan de klauwen van religie, zich ontworteld voelen, en daarom de meest vreemde dingen gan geloven als die een beetje leuk klinken.
UFO's, X-files, Aliens, Geesten, Paranormaal, films. Het is al een tijdje op z'n hoogtij.
Ik geloof ook niet in Startrek of in GTST. Dat is allemaal fictie, bedoeld als amuzement. niet als levensles.
Je bet wel heel zielig vind ik als je feit en fictie niet kan scheiden.
Een hoop is opgeblazen
gebakken lucht bedoel je? :)
en hoop is gewoon echt (geloof het of niet)
ik geloof het niet.
Wist je dat meer dan 60% van de Amerikanen al in Buitenaards leven geloven.
Dat geloof ik, en daarin hebben ze gelijk ook. Ik geloof ook in buitenaards leven. De kans dat ALLEEN op aarde leven is ontstaan, is welhaast oneindig klein... en het is dan ook naief te denken dat er niet ergens nog meer leven zou kunnen zijn. Waarom op een andere planeet evolutie niet zou werken dus.
Of we het zouden herkennen is een andere vraag.
Niet het goede topic maar het hang allemaal samen.
het hangt er alleen mee samen als je ook gelijk gelooft in vreemde dingen als aliens die mensen ontvoeren en onethische tests doen. En bovendien, het bewijs dat de kans op aliens hee lhoog is, is vrij hard. Gewoon de formule invullen. Heb hem nu niet bij de hand, stuur ik nog wel eens op...
Lees eens de kranten/tijdschriften ( niet alleen Natuur en Techniek, daar staat dat niet in.. no offense , geod blad, lees ik ook hoor) praat eens met de mensen om je heen. Sta in het leven ( ).
Die bladen die het hier wel over hebben komen niet met bewijzen. Daarin staat alleen maar hoe het is maar nooit waarom. En in het volgende blad staat het allemaal weer helemaal anders... Wat moet je daarmee???

Edit: ff quote-codes goed gezet...

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

|:( HAHAHAHAHAHAHA

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

CP, dit is een deel van jouw "probleem":
Ik neem alleen iets aan als ik het bewijs ervoor ook heb...
I rest my case.

Verwijderd

CP --> Blaat

Verwijderd

Ha Proton, mon capitain! Opmerkelijk hoe je het onderwerp aanvalt met tand en klauw>:).

Geesten bestaan... dus niet.
Klaar uit, punt. Wat wel bestaat is het ervaren van andere bewustzijnsniveaus, dmv drugs of whatever (slaapgebrek werkt ook wonderen), die dus een blik gunnen op de 'geestenwereld' oa. En dan is er nog de kracht/macht van suggestie, die bewezen is.

Maarja, het is natuurlijk wel bijzonder, al die geesten. En allemaal hebben ze een boodschap. Daarom is het maar goed dat dit soort zaken onze zintuigen niet altijd bereiken anders dan trippen we totdat we erbij neervallen (eigenlijk beschouw ik het leven stiekem zo...:7)

Geesten kun je voor het gemak ook beschouwen als een soort straling die je niet kunt waarnemen maar die wel enig effect op de gang van zaken heeft, al is het maar door de invloed op de menselijke psyche.

Verwijderd

elvhenk
dat gevoel is wederzijds :)
CP, dit is een deel van jouw "probleem"
probleem? :?

Verwijderd

"Shall we write about the things not to be spoken of? Shall we divulge the things not to be divulged? Shall we pronounce the things not to be pronounced?"

-The Magical Papyri :z

• Agent-X
  • Niet online
Is het zo moeilijk om elkaars mening te respecteren..als je het er niet mee eens bent hoef je mij bv niet te overtuigen hoor.
Dit kan wat gezever voorkomen ;)

Net als geloof kun je verschillende interpertaties hebben van `onbekende` dingen.
Als je iets niet met zekerheid weet kun je er wel over speculeren en dan kunnen meerder antwoorden goed en/of fout zijn. Kijk niet zo zeer naar wat er niet zal kloppen in iemands redenering maar kijk naar wat misschien wel zou kloppen.
Dat is veel moeilijker omdat dat waarschijnlijk niet meteen in `je straatje` licht..wel kan het je kijk op de wereld mooier maken..meer rust in jezelf zal er dan zeker zijn hoop ik.
Zo..dat waren mijn brave woorden voor vandaag..ik vind cp zijn mening goed maar helaas cynisch onderbouwen...ik vind het wel te eenzijdig maar dat is misschien omdat ik het een boeiender (?) onderwerp vind.

Over dat geestelijk communiceren..wat ik me dan dus afvroeg is in hoeverre mensen elkaar geestelijk beinvloeden ( dus niet (non)verbaal ).
Heb je een soort collectief `constant` gevoel, zoald met de chinese `tijdperken`.
Het moment van `techniek`..`geest`.

Ik heb wel eens gelezen dat we de tijd van techniek aan het inwisselen zijn voor het `geest` tijdperke en dat bv de flowep power daar een voorbode van was.
Een collectieve verandering van de kijk op de wereld en jezelf.
Iemand ?

Verwijderd

CP ik mag jou wel...
Je komt tenminste voor je mening uit. Ieder heeft bepaalde ideeën ergens over. Daarom heet dit ook een discussie....

Ik zelf sta ook nog steeds sceptisch tegenover het bestaan van geesten, en zoek wat ik heb meegemaakt ook eerder in een andere hoek. Er moet toch een verklaring voor wezen, maar ik denk niet zou gauw in levende doden. Maar misschien wel iets wat mij doomiddel van "gezichtsbedrog/ bovennatuurlijke krachten of weet ik veel wat, iets duidelijk probeert te maken.

Kennelijk ben ik daar gewoon gevoelig voor, en ik gebruik geen drugs, dus tsja... ik weet het ook niet...

• JoeyGnarf
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-12 12:02
Vraagje: wat is de definitie van een geest in dit geheel?
De ziel van een overledene die op aarde is blijven plakken?
Een entiteit die voor ons niet zichtbaar is doordat het bestaat uit een materie die voor ons niet/nauwelijks zichtbaar is?
Een stukkie energie dat maar is gaan samenklonten?
Of een combinatie van materie en energie?

Als ik daar nou een een antwoord op kreeg, misschien dat ik dan een mening kan vormen...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Eerst Diadem, nu ik... arrogantie begint hier een soort geuzennaam te worden
* stabs Captain Proton in the back

Wij hebben dan misschien op dit forum altijd samengewerkt, maar wat dit onderwerp betreft zijn wij geen vrienden. Als het om dit onderwerp gaat sta ik aan de kant van Elvhenk:
Altijd de wetenschap volgen! ok! mee eens! Maar jij doet meer dan dat. Je bent dogmatisch!

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

CP --> Blaat
geesten --> Blaat
onee, dat kan niet, als ze niet bestaan >:)

Verwijderd

Et tu, Diadem?

dies

Verwijderd

geest van CP: "geesten bestaan niet"

;)

Verwijderd

Wij hebben dan misschien op dit forum altijd samengewerkt, maar wat dit onderwerp betreft zijn wij geen vrienden. Als het om dit onderwerp gaat sta ik aan de kant van Elvhenk:
daar had ik het niet eens over. Ik ken jouw ideeen op dit gebied wel...
Wat ik meer bedoelde is dat, zodra iemand zich hier beroept op wetenschap, bepaalde mensen "arrogante ..." beginnen te roepen...
En dat moet jou toch bekend voorkomen, niet?
Altijd de wetenschap volgen! ok! mee eens!
mooi.
Maar jij doet meer dan dat. Je bent dogmatisch!
Ben ik dat? Ik wijs dit op dezelfde gronden af als ik bijvoorbeeld ook de christelijke god afwijs: Interne inconsistentie versus willekeurig bezig zijn.
Als ik me niet vergis was jij toch een van diegenen die op het eo forum fel de willekeur van het religieus absolutisme aanviel...

Zal ik het even uitleggen?

Niet alles wat door elvhenk en alle anderen wordt geroepen kan tegelijkertijd waar zijn: er zijn tegenstellingen, grote contradicties. Je weet wat er gebeurt als je dat ontkent :)
Dus zijn er 2 mogelijkheden. Of niks is waar.
Of somige dingen zijn waar. Probleem is dan dat je willekeurig bezig bent. De discussie die zich dan tussen jou en je "medegelovers" ontspint zal wel de moeite waard zijn. Jullie kunnen je immers allen beroepen op dezelfde argumenten >:)

En ik dogmatisch? Daar heb ik al antwoord op gelezen, zie mijn reactie op elvhenk.

Verwijderd

Capt. Proton>>
Ben jij dan niet nieuwschierig naar hoe deze wereld werkt, maar dan ook naar de redenen daarachter? Als je bereid bent om zomaar aannames over atlantiers te gaan doen omdat dat wel cool klnikt kennelijk niet...
Tuurlijk ben ik nieuwsGierig ( mierenneuken bij jouw doet me op een of andere manier deugd, omdat jezelf ook altijd de kleinste onduidelijkheid of onlogica aangrijpt en de rest van het verhaal weer dropt). Ik ben ook zo extreem bewijsvragend geweest als jou. Heb dat inmiddels achter gelaten en kan je vertellen dat zich een hoop antwoorden hebben gepresenteerd. Dat is eigenlijk wat ik de hele tijd al tegen je zeg, maar het dringt niet echt door. Je zult zelf op die ondekkingstocht moeten gaan. Omdat als iemand het je verteld, je het niet wil aannemen. Jij bent ook iemand die het zelf moet ervaren voordat je het wilt (eventueel)gaan aanemen. Zolang je in dat hokje blijft zitten die je zelf zo mooi voorschrijft voor al het andere, is het een pat-stelling . En heeft het dus, nogmaals geen zin om verder te discusieren. Harde bewijzen krijg je NOG niet. Maar durf dan es wat andere stappen te zetten die een weg ernatoe zouden kunnen zijn.
LOL!
Mijn ouders hebben me altijd volledig vrij gelaten in mijn religieus/spirituele ontwikkeling. Zijn met me naar de kerk gegaan toen ik daarom vroeg, ook al kwamen ze daar zelf al jaren niet meer, en ze hebben nooit geprobeerd om me een kant op te duwen.
Ook mijn school niet. Ik heb op een basisschool gezeten die toen ie gesticht werd (in zeewolde) de enige was en daarom een school probeerde te zijn waar iedereen terecht kon. Men presenteerde dit soort dingen daar gewoon, zonder er een oordeel aan te verbinden
Het systeem(school, traditionele opvoeding) presenteert je niet met de noodzakelijke informatie over dit soort zaken. Dus je hebt mijn analyse niet begrepen , want die blijft overeind: je moet het OUDE achter je laten voor je het nieuwe kunt omarmen. Anders wordt je a.h.w. steeds teruggetrokken door die traditie , die in feite uiteindelijk de ILLUSIE zal blijken te zijn.
Je bet wel heel zielig vind ik als je feit en fictie niet kan scheiden
Ben maar niet bang. Ik zie het verschil. Jouw werkelijkheid is ook mijn werkelijkheid, alleen ben ik al wat stapjes verder, en zie ik dat die bij lange na niet compleet is en satisfying answers kan geven over de zaken die er echt om doen. Vriendschap en Liefde valt al helemaal moeilijk wetenschappelijk te analyseren, dus moet je wat dat betreft meer gevoelsmatig je gaan ontwikkelen.en dan komen ook zaken als paranormaliteit / geesten aan bod, antwoorden vullen zich vanzelf in, en gevoelsmatig (het enige wat telt) is dit WEL satisfying. ZO onstaat rust in je zieltje over dit soort dingen. Let wel:niet gelijk alles willen weten (zoals jij) want dat kan je systeempje niet aan (wel of niet overgeclockt/getweaked :+ ). Besef en inzicht groeit met het leven , door je ervaringen.
het hangt er alleen mee samen als je ook gelijk gelooft in vreemde dingen als aliens die mensen ontvoeren en onethische tests doen. En bovendien, het bewijs dat de kans op aliens hee lhoog is, is vrij hard. Gewoon de formule invullen. Heb hem nu niet bij de hand, stuur ik nog wel eens op...
Don't bother. Ik ken die berekening.
Jij gelooft dus in wel in Aliens, maar volgens de natuurwetten kunnen ze hier niet komen, denk je. Hoveel jaren meer evolutie ze ook achter de rug hebben, je denkt dat men niet in staat is zich verder te ontwikkelen dan dat wij, in feite primitief volkje , weten??
Ja sorry, maar dat vind ik dus pathetic en visieloos.Hier komen we nooit uit. Het wordt tijd dat ZE ZELF komen denk ik >:) . Misschien kunnen mensen zoals jij es roepen naar hen? Ik denk nl. dat mocht er genoeg sceptiek over Aliens verdwijnen ze daadwerkelijk wel es komen uiteleggen hoe het zit. Het probleem nl. is dat de meeste mensen nog bang zijn (gemaakt door dezelfde verhaaltjes die jij naarboven haalt , ontvoeringen e.d. en films)dat een echte visitatie nog niet in goede aarden zal vallen bij het overgrote meerdendeel van de aardbewoners. Maar steeds meer vertrouwen en vragen ernaar zorgen wel voor een brede discussie die langzaam leidt naar BEWIJS. Sta maar even stil bij het feit dat er ook goedbedoelende Buitenaardsen zijn.
Die bladen die het hier wel over hebben komen niet met bewijzen. Daarin staat alleen maar hoe het is maar nooit waarom. En in het volgende blad staat het allemaal weer helemaal anders... Wat moet je daarmee???
Heel simpel. En dat blijkt onderhand jouw belangrijkste LES/Boodschap te worden. Onderzoek ZELF wat wel en niet waar kan zijn. I.p.v. bij voorbaat iets van tafel te vegen omdat er nog geen computer/metertje is die het kan bewijzen. Al zoekende loopt men tegen muren en leert men waar bullshit wordt verkocht en andersom waar bepaalde informatie heel bevrijdend kan werken op je geest en dat dan alles heel helder is en goed aanvoelt. Vooral het gevoel begint dan te spreken en dat je op de goed weg zit wordt dan dagelijks bevestigd.
Edit: ff quote-codes goed gezet...
Kep em nu ook door. ;)

En nu nog even naar RaveN, die wel GOEDE vragen stelt (vind ik)

RaveN>>
Vraagje: wat is de definitie van een geest in dit geheel?
De ziel van een overledene die op aarde is blijven plakken?
Een entiteit die voor ons niet zichtbaar is doordat het bestaat uit een materie die voor ons niet/nauwelijks zichtbaar is?
Een stukkie energie dat maar is gaan samenklonten?
Of een combinatie van materie en energie?
Volgens mij:
In werkelijkheid zijn er 3 . Bewustzijn , ziel en Geest. Als die drie zijn versmolten ben je zuivere energie,zuivere ziel.
De geest is de ziel die zich zowel in de stoffelijke (aardse) wereld ALS in de atmosfeer (aardse dimensie ) van onze wereld manifesteert. Het is het VOERTUIG.

Het bewustzijn is verbonden met de ziel en is tevens ook de intelligentie van de ziel.
Vaak hoor je ook nog termen:Astraalichaam en etherisch lichaam. Astraal lichaam = Geest. Etherisch lichaam noemen ze ook wel de mantel van de ziel.
Bewustzijn is verbonden met de ziel, Geest is verbonden met het lichaam ,de ziel is onafhankelijk.

Elke planeet heeft dus zijn atmosfeer waarin de overleden mensen zich in verzamelen. Dit kan iets heel gelukzaligs zijn,of je kan ergens erg donker rond zweven. Want, omdat je in feite los bent van je lichaam en de stoffelijkheid , ben je in zekere zin wel vrij, behalve het verstand kan je nog 'tricken'. Omdat alles op gedachten is gebaseerd zijn de zwaar psychisch onevenwichtige mensen dan NOG niet vrij , en gaan ook 'boven' door met een circeltje van hun foute bezigheden . De liefde kunnen ze gewoonweg niet omarmen, omdat ze te diep weggezakt zijn, ook al probeert die liefde hen wel te bereiken. Iemand die desperate zelfmoord pleegt kloot zich altijd zelf. Buiten het feit dat ie zijn levensdoel niet verwezenlijkt, is dit meestal zo'n verdorven daad dat ook na zijn dood hij met dezelfde problemen blijft sleuren. Dat is nl. de grote fout die mensen vaak maken hierbij: als je dood gaat verandert alles;niet waar, je eigen persoontje/ziel/bewustzijn blijft hetzelfde en precies waar je je psychisch/emotioneel/spiritueel bevond, daar ga je boven mee verder. Als je dus HELDER genoeg bent kun je al het goeds ( vriendschap, levenslessen, liefde die je gehad hebt)meenemen en er je lessen uit trekken, en verder alle aardse zaken die er feitelijk niet toe doen ( Geld, carriere, imago/status) achter je laten . In die zin zul je VRIJ zijn. Verlaat je de planeet dan zul je van nog meer verstrikkingen bevrijdt worden. Want ook de 'hemel' rond de aarde bevat genoeg rotzooi om nog niet waarlijk vrij te zijn. Ook geesten kunnen zwaar in de war zijn (klopgeesten e.d.) of verslaafd zijn aan materie en stoffelijke zaken (Drugs,sex,eten).

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Leuke discussie hier mensen. D'r valt nog net geen bloed :)

Michelos -->
Je zegt dat als je zelfmoord pleegt, dat je dan blijft hangen omdat je je levensdoel niet hebt bereikt, maar je kan toch gewoon opnieuw proberen, ok na zoveel duizend x wordt wel irri natuurlijk :), en misschien zijn die problemen die je op het aardse niveau hebt meegemaakt wel onoverkomelijk, dan zal je dat toch later wel op je geestelijke niveau toch weten? En wat gebeurt dan met ouderen, om ff een reportage van Zembla aan te boren die ging over euthansie, die hebben toch hun levensdoel (grotendeels) bereikt, lijkt me?

Zo nu ga ik ff een aflevering van StarTrek bekijken, waar het enigste wat de wetenschap nog niet heeft kunnen verklaren, is dat men mensen kan neerstralen/omhoogstralen.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Op woensdag 22 november 2000 03:25 schreef Locutes het volgende:
Leuke discussie hier mensen. D'r valt nog net geen bloed :)
Jammer eigenlijk, want dan weten we wel meteen of geesten bestaan of niet. :)

Maar ok om maar ff toe te lichten wat ik van geesten denk?!
Ben er nog niet helemaal uit, maar het lijkt me iets logischer (voor zover geesten logisch zijn) dat er iets bestaat als reïncarnatie. En dat deze hergeboren mensen onbewust in staat zijn een "oude herinnering" op te zoeken in het onderbewustzijn, en zo beïnvloeden dat een ander er van mee kan genieten.

Ik geloof namelijk wel in helderziendheid, want daarvaoor heb ik te veel praktijkervaringen opgedaan inmiddels. Dus misschien is iemand die helderziend is ook wel gevoelig voor de projectie van het onderbewuste beeld van de hergeborene...
:?
Jaja nu ik het zo overlees snap ik zelf nog maar half wat ik bedoel, maar ok... :)

• faraway
  • Laatst online: 15:59

faraway

Dank U...

Jammer eigenlijk, want dan weten we wel meteen of geesten bestaan of niet.
Geestig! :)

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Michelos, jij bezit de gave om zaken perfect onder woorden te brengen ;)

CP:
Wat ik bedoelde met het "probleem" was dat iets pas wordt aangenomen als het wetenschappelijk bewezen is, precies zoals Michelos het beschrijft.

Ook ik wilde vroeger alles maar bewezen hebben. Daar ben ik vanaf gestapt. En inderdaad, er is mij veel duidelijk geworden.
En nee, ik geloof niet in sinterklaas en ook niet dat kabouter plop echt bestaat. Ik vind die stelling namelijk nergens op slaan, als ik gewoon niet alles bewezen wil hebben, dan wil dat toch zeker niet zeggen dat ik alles als zoete koek slik?
Ik denk dat je ooit nog wel eens tot het besef komt dat het geen zin heeft om voor alles een bewijs te willen hebben. Je zult het inderdaad ZELF moeten (en willen) onderzoeken. Dat heb ik gedaan door boeken over dit onderwerp te lezen.
Toevallig ben ik momenteel bezig met een boek van Monroe (over uittredingen, een beetje offtopic maar in dat boek komt ook het fenomeen geesten aan bod). In dat boek komt ook een wetenschapper aan het woord die bepaalde verschijnselen aan het onderzoeken is. Misschien is dat boek interessant voor je? Ga dus zelf eens op zoek en hang niet te sterk aan de wetenschappelijke wereld (wat overigens niet verkeerd is, het heeft ook positieve kanten).
Hier wil ik het graag bij laten.

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Volgens mij:
In werkelijkheid zijn er 3 . Bewustzijn , ziel en Geest. Als die drie zijn versmolten ben je zuivere energie,zuivere ziel.
De geest is de ziel die zich zowel in de stoffelijke (aardse) wereld ALS in de atmosfeer (aardse dimensie ) van onze wereld manifesteert. Het is het VOERTUIG.
Het bewustzijn is verbonden met de ziel en is tevens ook de intelligentie van de ziel.
Vaak hoor je ook nog termen:Astraalichaam en etherisch lichaam. Astraal lichaam = Geest. Etherisch lichaam noemen ze ook wel de mantel van de ziel.
Bewustzijn is verbonden met de ziel, Geest is verbonden met het lichaam ,de ziel is onafhankelijk.
ik denk ongeveer hetzelfde, maar niet helemaal,
1 lichaam
2 ziel
3 bewustzijn

2 en 3 kunnen onafhankelijk zijn
1 heeft of 2 of 3 nodig om iets te kunnen
1 is dus alleen een voertuig/behuizing

een geest is 2 of 3 of beide die nog samenzijn, de laatste is de geest zoals die voorkomt bij bijv Elvhenk, de geest is nog "compleet" de andere

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Geheel tegen mijn voornemen in (hehe) heb ik hier toch nog een opmerking...

Het lichaam alleen als behuizing is net iets te weinig eer voor het lijfje. De fysieke gestalte vormt een belangrijk deel van de ervaring en bovendien is het integraal onderdeel van je persoon: je hebt je genetische informatie in deze incarnatie enzo. Bovendien is het een bijzonder sterke bron van energie. Daarom staan mensen in het algemeen hier op aard' sterker in hun schoenen dan zg. entiteiten zonder lijf. Wij horen hier. Zodra je uit je lijf gaat (uittreden, astrale reizen e.d.) wordt het een ander verhaal.

Wat betreft het bewustzijn na je dood, ik denk dat iedereen een hoger zelf heeft. Maar zo in het algemeen gebruik heb je daar geen bal aan.
Je hoger zelf is de hele sinasappel en hiero heb je alleen een partje tot je beschikking, om bepaalde dingen te leren, die je later weer integreert. Intunen op je hoger zelf lijkt me dan ook niet zo handig, net zoiets als je scheerapparaat aansluiten op de hoogspanningskabel. (bron: Pieter Wierenga)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

tuurlijk is een lichaam een complex iets
wat nodig is in dit leven, maar ik had hier puur over het paranomrale/gestelijke verschijningen

waarom denk je dat jouw opa -> zie ander topic, jouw waarschuwde door je een singaal via je lichaam te geven, ipv ff te roepen, das is de voor hem enige manier, omdat hij geen lichaam meer heeft om te praten/voelen

hij moet andere zintuigen gebruiken, dat staat buiten kijf (zo goed geschreven?)

maar ff bruut gezien is het lichaam slechts een werktuig, dat door je ziel en bewustzijn wordt "gebruikt"

edit:

zo zou ik ook verklaren dat sommige mensen in dieren hun dierbaren herkennen, de geest van die personen, hebben "bezit" genomen van dat dier om zo de fysieke verschijning te kunnen gebruiken om bijv een boodschap over te brengen

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Ja oke, op die manier gezegd, klopt dat wel. Het is belangrijk op die manier...

(ja "kijf" is goed gespeld *D )

Verwijderd

Tuurlijk ben ik nieuwsGierig ( mierenneuken bij jouw doet me op een of andere manier deugd, omdat jezelf ook altijd de kleinste onduidelijkheid of onlogica aangrijpt en de rest van het verhaal weer dropt). Ik ben ook zo extreem bewijsvragend geweest als jou.
ach, als jij tevreden bent met wat je nu bent, wat maakt het uit...
Ik wacht nog steeds op bewijs, en ik heb geduld hoor.
Heb dat inmiddels achter gelaten en kan je vertellen dat zich een hoop antwoorden hebben gepresenteerd. Dat is eigenlijk wat ik de hele tijd al tegen je zeg, maar het dringt niet echt door. Je zult zelf op die ondekkingstocht moeten gaan.
So be it...
Ik ga jou geen vragen meer stellen, omdat je de vragen die er echt toe doen niet kan en wil beantwoorden.
Je bent de vraag niet waard, zeg maar :)

Maar een leraar die systematisch weigert vragen te beantwoorden...
Is dat een goede leraar?
Omdat als iemand het je vertelt, je het niet wil aannemen. Jij bent ook iemand die het zelf moet ervaren voordat je het wilt (eventueel)gaan aanemen.
nee hoor. Alles wat ik vraag is een reden om jou te geloven. Geloven op authoriteit lijkt me in jouw geval namelijk niet zo handig...
Zolang je in dat hokje blijft zitten die je zelf zo mooi voorschrijft voor al het andere, is het een pat-stelling . En heeft het dus, nogmaals geen zin om verder te discusieren. Harde bewijzen krijg je NOG niet. Maar durf dan es wat andere stappen te zetten die een weg ernatoe zouden kunnen zijn.
zoals? logica overboord gooien?

Deze discussie met jou is trouwens wel een mooi bewijs van de stelling dat zinnig taalgebruik en logica ontkennen niet samengaan. Je snapt niet eens wat ik wil zeggen... En je eigen replies slaan ook nergens op.
Het systeem(school, traditionele opvoeding) presenteert je niet met de noodzakelijke informatie over dit soort zaken. Dus je hebt mijn analyse niet begrepen , want die blijft overeind: je moet het OUDE achter je laten voor je het nieuwe kunt omarmen.
het is bewezen dat het oude werkt, en het nieuwe is in conflict met alle kennis die wij nu hebben. Kortom, het nieuwe is gewoon fout...
Anders wordt je a.h.w. steeds teruggetrokken door die traditie , die in feite uiteindelijk de ILLUSIE zal blijken te zijn.
wat een zekerheid toch weer...
en wat een gebrek aan overtuigingskracht ook.

Weet je het zelf wel zo zeker?
Jouw werkelijkheid is ook mijn werkelijkheid, alleen ben ik al wat stapjes verder, en zie ik dat die bij lange na niet compleet is en satisfying answers kan geven over de zaken die er echt om doen.
Dat kan het atlantis verhaal ook niet. Dit verplaatst alleen maar het dilemma en maakt het wat abstracter zodat ht verdwenen lijkt.
Vriendschap en Liefde valt al helemaal moeilijk wetenschappelijk te analyseren, dus moet je wat dat betreft meer gevoelsmatig je gaan ontwikkelen.
de verschijnselen vriendschap en liefde in het algemeen zijn wel evolutionair/wetenschappelijk te verklaren...

maar ik begrijp dat je het meer hebt over persoonlijke relaties. Het heeft weinig zin om daar wetenschap op los te laten. Antwoorden krijg je er niet mee. Ook niet met paranormale verklaringen overigens. Beide zijn namelijk helemaal niet nodig.
Om beslissingen in zulke situaties te nemen zijn je hersenen uitgerust met "gevoels-subroutines", aangevuld met als verstand.

En waarom denk jij dat ik op dat gebied niet goed functioneer???
en dan komen ook zaken als paranormaliteit / geesten aan bod, antwoorden vullen zich vanzelf in, en gevoelsmatig (het enige wat telt) is dit WEL satisfying. ZO onstaat rust in je zieltje over dit soort dingen. Let wel:niet gelijk alles willen weten (zoals jij) want dat kan je systeempje niet aan (wel of niet overgeclockt/getweaked ). Besef en inzicht groeit met het leven , door je ervaringen.
jammer alleen dan dat ieder mens iets anders voelt en dat dat niet allemaal tegelijk waar kan zijn...
Don't bother. Ik ken die berekening.
mooi.
Jij gelooft dus in wel in Aliens
ik heb het levende bewijs gezien... Nee die hoef je niet te snappen...
maar volgens de natuurwetten kunnen ze hier niet komen, denk je.
HEB IK DAT OOIT GEZEGD???

ik weet niet of ze hier wel of niet kunnen komen. Ik weet ook niet of ze hier komen. Maar al die mensen die denken dat ze ook nog geinteresseerd zijn in ons, DAT vind ik naief.
Heel simpel. En dat blijkt onderhand jouw belangrijkste LES/Boodschap te worden. Onderzoek ZELF wat wel en niet waar kan zijn. I.p.v. bij voorbaat iets van tafel te vegen omdat er nog geen computer/metertje is die het kan bewijzen. Al zoekende loopt men tegen muren en leert men waar bullshit wordt verkocht en andersom waar bepaalde informatie heel bevrijdend kan werken op je geest en dat dan alles heel helder is en goed aanvoelt. Vooral het gevoel begint dan te spreken en dat je op de goed weg zit wordt dan dagelijks bevestigd.
Dat heb ik gedaan. En de conclusie is dat alles wat jij zegt bullshit is.

En dan nu nog even een belangrijke LES/Boodschap voor jou.

1. "any fool can make things more complex, more difficult. It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction" A. Einstein

Denk daar maar eens over na...

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Michelos, ik zou er geen tijd meer aan besteden, je hebt genoeg geprobeerd. Je argumenten waren wat mij betreft duidelijk genoeg en als iemand gewoon vast wil houden aan bewijzen, mij best. Bewijzen zijn er op dit moment gewoon nog niet, het heeft dus geen zin om CP verder duidelijk proberen te maken dat geesten e.d. wel degelijk kunnen bestaan (CP: ik zeg expres "kunnen"!)
Je hebt je best gedaan ;)

"Zij die niet hebben gezien en toch geloven, zullen het licht zien"

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

CP, het is jammer dat je je steeds krampachtiger vasthoudt aan uitsluitend datgene wat je kent. Daarbij begint het lachwekkend te worden dat je stellingname steeds buitensporiger wordt. Het is natuurlijk grotesk om te stellen dat iemand deze zaken verzint omdat ie verder niks kan of geen talenten heeft. En dan noem ik maar een klein voorbeeldje uit je enorme redevoering. Dat je zo veel woorden nodig hebt, zegt in dat opzicht ook al genoeg.

Verwijderd

CP --> ik weet niet of ze hier wel of niet kunnen komen. Ik weet ook niet of ze hier komen. Maar al die mensen die denken dat ze ook nog geinteresseerd zijn in ons, DAT vind ik naief.

als ze net zo'n onderzoekende aard hebben als wij dan is het zeker niet naïef om te denken dat ze geïnteresseerd zijn in ons.
aangezien wij ook elk onbenullig levend wezentje en soort uitgebreid bestuderen

het is alleen te hopen dat zij een stuk vriendelijker omgaan met 'inferieure' wezens
dan dat wij doen..

en wat betreft de rest van je relaas
dat weten we nu wel..
aangezien je geen kennis en ervaring hebt op dit gebied is het misschien wat handiger als je je bij topics houd die meer in jouw vakgebied liggen..

Verwijderd

Jemig, lekker moeilijk hoor.
Het incorporeren van een geestenrijk in je belevingswereld is maar een manier om om te gaan met de dood.

En dan geesten: die van de mens? Of ook andere zoog/zuigdieren? En demonen/engelen?
Of mogen die niet meedoen in deze discussie?

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Zuigdieren?!?!?! :D :D :D Zijn we dat niet allemaal? tenminste in het begin??? LOL
Hehe, wazmedatlachen.
He ja, laten we er de rest ook in kieperen...

Verwijderd

jahoor engelen, demonen en geesten van dieren kun je best in de discussie gooien

maar je zit fout als je denkt dat mensen geesten verzinnen als uitvlucht voor de dood

ik denk dat geen enkel persoon die geesten ziet, er blij mee is
ze zouden allemaal hun gave liever kwijt dan rijk zijn

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

Op zich wel, maar er is één voordeel: ik twijfel niet (meer) aan een leven na de dood.

[terzijde]
Ben vroeger trouwens ook tijden "in denial" geweest, m.n. tussen 16 en 28 ofzo.

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Volgens mij heeft iedereen wel zo'n "denial fase".
CP zit er middenin :D
Geintje CP, ken je wel hebben hè?

Verwijderd

Michelos, ik zou er geen tijd meer aan besteden, je hebt genoeg geprobeerd. Je argumenten
argumenten??? Die mis ik nu juist...
waren wat mij betreft duidelijk genoeg en als iemand gewoon vast wil houden aan bewijzen, mij best. Bewijzen zijn er op dit moment gewoon nog niet,
hehe, nog iemand die het door heeft
het heeft dus geen zin om CP verder duidelijk proberen te maken dat geesten e.d. wel degelijk kunnen bestaan (CP: ik zeg expres "kunnen"!)
Da's toch iets heel anders dan ik van Elvhenk, Michelos en Flamez hoor... Die zijn er namelijk van overtuigd.

"The earth belongs to the living, not to the dead."
-Thomas Jefferson

• Crusader
  • Nu online

Crusader

Arc Nature

Even voor de duidelijkheid: ik ben er zelf ook van overtuigd.
Maar als ik had gezegd "dat geesten bestaan" i.p.v. "dat geesten kunnen bestaan", dan had ik weer een vermoeiende "kom met bewijzen" reply van jou verwacht.

Verwijderd

CP, het is jammer dat je je steeds krampachtiger vasthoudt aan uitsluitend datgene wat je kent. Daarbij begint het lachwekkend te worden dat je stellingname steeds buitensporiger wordt.
Ik vermaak me ook wel met jouw stellingen hoor, maak je niet ongerust...
Het is natuurlijk grotesk om te stellen dat iemand deze zaken verzint omdat ie verder niks kan of geen talenten heeft.
Dat heb ik niet gezegd... iemand verzint deze dingen niet, hij/zij gelooft er echt in. Even aannemend dat hij/zij geen oplichter is...
Maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is. Iemand kan zeker het idee hebben dat er meer is, en eigen ideeen kunnen verblindend werken, als je er al te vast in gaat geloven... Daarom is scepticisme ook de beste houding: niets voor waar aannemen als je het bewijs niet hebt gezien.

Wat ik dus stelde is dat sommige mensen zich niet voor kunnen stellen dat de wereld zo eenvoudig in elkaar steekt als de wetenschap zegt. (Zeker niet die persoon die na 3-4 jaar middelbaar onderwijs natuurkunde en scheikunde en biologie heeft laten vallen en er verder nooit meer naar gekeken.)
Hun conclusie is dan: er moet meer zijn.
Verder is de stelling van descartes "cogito, ergo sum" in de mens ingebakken. Jij bestaat, van de rest kan je minder goed voorstellen dat die precies dezelfde ideeen hebben. Dit is ook de reden dat sommigen zich willens en wetens egoistisch kunnen gedragen. Geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar voor een groot deel van de mensen zeker wel.

Mensen gaan dus niet bewust de boel flessen, maar dat neemt niet weg dat ze ze verzinnen. Iedereen is er nou eenmaal van overtuigd dat ie bijzonder is, en dat werkt door in het onderbewuste...
En vergeet niet dat de geest een krachtig instrument is. Als de geest denkt iets gezien te hebben, IS het voor jou ook zo.
En dan noem ik maar een klein voorbeeldje uit je enorme redevoering. Dat je zo veel woorden nodig hebt, zegt in dat opzicht ook al genoeg.
hehe... ik moet me in mijn eentje verdedigen tegen minstens vier anderen... vind je het gek dat mijn posts wat langer worden.
Verder heb je natuurlijk gelijk, meer woorden zegt wel wat: Het betekent waarschijnlijk dat ik dieper heb nagedacht :)

Flamez:
als ze net zo'n onderzoekende aard hebben als wij dan is het zeker niet naïef om te denken dat ze geïnteresseerd zijn in ons.
volgens de formule is het heelal bezaaid met levensvormen. Ik geloof dat je op ongeveer een miljoen beschavingen van ons niveau of erboven uitkomt, en dat alleen maar in ons melkwegstelsel. Dan is de mens, een van de vele soorten, die buiten de aarde toch nog helemaal niks presteert, dus een totaal oninteressant object! Misschien komt zo af en toe eens een alien kijken, misschien niet. Maar dat ze constant medische tests uitvoeren met een hoog horrorgehalte op mensen, dat is toch niet erg logisch te noemen.
Een sterrenkundige is ook helemaal niet geinteresseerd in een gewone ster, waarvan we het mechanisme snappen en die de komende miljoen jaar niets bijzonders gaat doen.
aangezien wij ook elk onbenullig levend wezentje en soort uitgebreid bestuderen
doen wij dat? Dusnie... Wij onderzoeken alleen soorten met een hoge aaibaarheidsfactor of soorten die ons bedreigen uitgebreid. Geen van beide is echter waar voor de mens tov een alien.
en wat betreft de rest van je relaas
dat weten we nu wel..
aangezien je geen kennis en ervaring hebt op dit gebied is het misschien wat handiger als je je bij topics houd die meer in jouw vakgebied liggen..
Ik heb jou jezelf er anders nog niet van zien weerhouden in de evolutie feit of fictie thread te posten ook al heb je echt de ballen verstand van evolutie of biologie in het algemeen, met mijn excuses voor het taalgebruik...

Mar dat ik geen ervaing heb met geesten wil niet zeggen dat ik er niets vanaf weet...
Dit is gewoon een drogreden.

Zou "six million ways to deny" nog in het archief staan?
je zit fout als je denkt dat mensen geesten verzinnen als uitvlucht voor de dood
citaatje van elvhenk:
Op zich wel, maar er is één voordeel: ik twijfel niet (meer) aan een leven na de dood.
You see? twijfel verdwenen... Mooie oplossing gevonden voor het probleem van leven na de dood. En nu je weet wat er na de dood gebeurt, hoef je er ook niet meer bang voor te zijn, toch?
Het is dus wel degelijk een uitvlucht.
ik denk dat geen enkel persoon die geesten ziet, er blij mee is
ze zouden allemaal hun gave liever kwijt dan rijk zijn
Maar het maakt je wel speciaal...

Elvhenk
Ben vroeger trouwens ook tijden "in denial" geweest, m.n. tussen 16 en 28 ofzo.
Zolang als je weet kan je al geesten zien enzo maar toch heb je er een tijdje niet in geloofd?

Crusader
Volgens mij heeft iedereen wel zo'n "denial fase".
CP zit er middenin
Geintje CP, ken je wel hebben hè?
Ja hoor, kan ik wel hebben...
Iedereen weet ik niet, maar een aantal heeft wel zo'n denial fase ja. De grote filosofen en wetenschappers komen er niet alleen uit, maar die gaan het juist op alles toepassen :)

Verwijderd

Morgen zal ik Mircea Eliade de anthropoloog over het onderwerp citeren, want hij heeft rake dingen gezegd over dit hele onderwerp in: 'Witchcraft, occultism and other culturalfashions'. Wat trouwens een aanrader is.

Verwijderd

ja ben erg benieuwd wat een anthropoloog aan wijsheden bezit omtrend dit soort zaken :?

Verwijderd

Crusader>>

Thanx :) Ben blij dat ik je iets interessants heb kunnen vertellen.
Ik ga jou geen vragen meer stellen, omdat je de vragen die er echt toe doen niet kan en wil beantwoorden.
Je bent de vraag niet waard, zeg maar
Gniffel :o . Ach gut agut toch. Ik heb al aardig wat vragen beantwoord. Krijg zelf emails van geinteresseerden ( lol ) . Even duidelijk jouw probleem : omdat onwaarheden vermoeiend zijn, en omdat je ook niet echt gevoedt wordt door iets Goddelijks in jouw arrogantie en sceptisme, is het logisch dat je nu vermoeid raakt en je met geen enkel zinnig antwoord hier meediscusieert. Je bent nu doelmatig op de man aan het spelen, omdat je feitelijk in een hoek gedrukt staat en je out-of zinninge inbreng bent. Je lult dus alleen nog maar dom TEGEN. Je laat je nu leiden door frustratie, je bent ook erg alleen , merk je dat niet? Misschien moet je je talent voor gaten te vinden ( wat zeker een talent is) eens proberen te katalyseren in opbouwende kritiek.
Maar een leraar die systematisch weigert vragen te beantwoorden...
Is dat een goede leraar?
OK. Psychologie is niet jouw vak,niet erg , maar ik zal toch even weer wat zaken moeten benoemen hier: Jij redeneert dus nog in termen van leraar en leerling?? Wuhahaha. This all is starting to make sense now. Ik ben geen leraar , neither ben jij of whoever else. Allen zijn we leerlingen. Het gaat hier om een open discussie voeren waar niemand boven iemand staat. Iedereen is vrij zijn inbreng te deponeren. As dat de inbreng stelselmatig ontkennen inhoudt heb je dus geen inbreng en breng je zelf niks naarvoren dan cliche-sceptisme-opmerkingen.

Jij bent ook echt zo iemand die eerst de laatste bladzijde van een boek leest. Je zegt dat je geduld hebt (not dus) , maar je zit hier WEL te drammen op antwoorden die ik je niet geef en trekt je daardoor in je schulp terug. Well done.
wat een zekerheid toch weer...
en wat een gebrek aan overtuigingskracht ook.
Weet je het zelf wel zo zeker?
Als jij onderhand de enige bent die het niet snapt, maak ik me niet druk over mijn overtuigingskracht . En ja ik geloof meer dan ooit in datgene dat ik WEET. Het wordt elke dag sterker ook nog es. Daarentegen, voel je zelf ook wel, brokkelt jouw wereldje toch wel aardig in, nietwaar. It's not too late to give in. Een echte man geeft zich gewonnen voordat hij schaakmat staat. Behalve als hij dus niet inziet dat ie dreigt de boot in te gaan. Of je gaat dus door maar dan met constructief opbouwende kritiek, of adviseer ik, trek je je nu terug uit de discussie omdat er andere forums zijn waar jouw kwaliteiten meer naarboven komen. Again no offense.
Maar dat ze constant medische tests uitvoeren met een hoog horrorgehalte op mensen, dat is toch niet erg logisch te noemen
Deze aliens zijn maar een klein gedeelte van de totale visitors. Laat je niet opnaaien door sensatiebeluste media. En weer neem je het negatieve als enige waarheid in je op.
Ze doen genetische experimenten omdat ze hun eigen planeet vernietigt hebben. Ze zijn een reptielachtige-soort die dus een kruising van alien-mens ontwikkeld omdat ze erachter zijn dat hun eigen soort kwaliteiten mist die ze ons wel toedichten. Vandaar de ontvoeringen. Ter geruststelling: Er zijn genoeg goedaardige Entiteiten die een oogje in het zeil houden, en ingrijpen als het buiten proporties raakt. De U.S. is er zelf erg bang voor, omdat hun ook vooral ervaring hebben met deze negatieve kant van het buitenaardse intelligent leven. Ze stoppen veel in de doofpot omdat ze niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Langzamerzeker beginnen de mensen die involved zijn te (stiekem) praten en sijpelt info door.
You see? twijfel verdwenen... Mooie oplossing gevonden voor het probleem van leven na de dood. En nu je weet wat er na de dood gebeurt, hoef je er ook niet meer bang voor te zijn, toch?
Het is dus wel degelijk een uitvlucht.
Nope. Het is een bevrijding en verrijking. Draai het niet om .
Iedereen zit met die vraag van leven na dood wel eens te worstelen. Veel onwetendheid en angst zorgt voor veel problemen over dat onderwerp. Ook zorgt het voor een hoop onebewust gedrag. De stelling ' ik leef maar een keer' zorgt voor een hoop onverantwoordelijk,dom gedrag. Iemand die moord,verkracht en rooft krijgt echt wel z'n rekening gepresenteert.Vroeg of laat. Als ie slim is boet ie in datzelfde leven, anders zal ie toch terug moeten komen ( als ie tenminste verder wil evolueren) om datgene te ondergaan wat ie anderen heeft aangedaan. Een van de weinige manieren om slechte gewoontjes/gedrag af te leren. Niemand ontkomt aan de gevolgen van zijn daden , dus better do good. Dan ontmoet je goed. Dit geldt trouwens helaas niet altijd. IK vind ook dat mensen gewoon PECH kunnen hebben en daardoor zich niet goed kunnen ontwikkelen. Mensen die in Bangladesh verdrinken ( natuurrampen daaro )hebben daar niet om gevraagd, neither verdient. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die het wel verdienen ( en verkiezen als men hiernatoe komt). De bekende term 'KARMA'.

Flamez>>

Ben het alleen niet eens met je stelling dat iemand die geesten ziet daar niet blij mee is. Zoals al eerder gezegd denk ik dat er goedaardige en kwaadaardige geesten zijn. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor het (evenwichtig) positieve. Het zou zelfs best mooi kunnen zijn. Meestal hoor je trouwens ook dat je je ervoor kunt afsluietn. Als je het niet wil wordt je de mogelijkheid gegecven om het niet te zien. Vergt soms ook wel training. Kan me dus wel voorstellen dat iemand dat negatieve niet wil zien. Vergt ook een hele sterke persoonlijkheid om dat allemaal aan te kunnen vrees ik.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Michelos:
Je bent nu doelmatig op de man aan het spelen, omdat je feitelijk in een hoek gedrukt staat en je out-of zinninge inbreng bent. Je lult dus alleen nog maar dom TEGEN. Je laat je nu leiden door frustratie, je bent ook erg alleen, merk je dat niet?
[moderater mode aan]
En zo is het wel weer genoeg geweest. Er wordt hier niet geflamed. Dat geldt voor jou, dat geldt voor alle anderen. Je discussiert hier netjes, of je discussiert hier niet.
[moderator mode uit]

En wat de inhoudt betreft:
Captain Proton heeft het recht om zijn mening te hebben en te uiten. Hij gelooft hierin niet, dat zullen jullie moeten accepteren. En bovendien ligt de bewijslast nog altijd niet bij hem, maar bij ons. Zolang er geen goed bewijs wordt aangedragen voor het bestaan van geesten is het niet meer dan logisch om niet in het bestaan ervan te geloven. Captain Proton hoeft zelf geen letter bewijs te geven, de bewijslast ligt bij ons...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

michelos -->
Ben het alleen niet eens met je stelling dat iemand die geesten ziet daar niet blij mee is. Zoals al eerder gezegd denk ik dat er goedaardige en kwaadaardige geesten zijn. Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor het (evenwichtig) positieve. Het zou zelfs best mooi kunnen zijn. Meestal hoor je trouwens ook dat je je ervoor kunt afsluietn. Als je het niet wil wordt je de mogelijkheid gegecven om het niet te zien. Vergt soms ook wel training. Kan me dus wel voorstellen dat iemand dat negatieve niet wil zien. Vergt ook een hele sterke persoonlijkheid om dat allemaal aan te kunnen vrees ik.
daar heb je wel een beetje gelijk in.. ze vinden het niet allemaal even erg (meer)
sommige zullen er wel aan gewend raken
en van goeie geesten zul je ook niet zoveel last hebben
maar de meeste vinden het toch niet echt een prettige ervaring
vooral niet als ze net zoals bij Elvhenk even komen laten zien hoe ze gestorven zijn
en terugdenkend aan de hysterische reacties van 1 van m'n zussen, kan ik me niet voorstellen dat zij er ook erg blij mee is..

de andere zus heeft zich er inderdaad ook voor afgesloten bij de geboorte van haar dochtertje
omdat het nogal een negatieve invloed had op haar gedrag (understatement )

Verwijderd

Michelos
Ik heb al aardig wat vragen beantwoord. Krijg zelf emails van geinteresseerden ( lol ) .
wauw... fanmail.
Altijd leuk, fans hebben :)

Maar effe serieus, als je werkelijk vragen wilt beantwoorden, er staan er nog een paar open...

die bal ligt bij jou.
omdat dat ook niet echt gevoedt wordt door iets Goddelijks in jouw arrogantie en sceptisme
<font size="5">LILITH</font>

da's alles...
, is het logisch dat je nu vermoeid raakt en je met geen enkel zinnig antwoord hier meediscusieert. Je bent nu doelmatig op de man aan het spelen, omdat je feitelijk in een hoek gedrukt staat en je out-of zinninge inbreng bent. Je lult dus alleen nog maar dom TEGEN. Je laat je nu leiden door frustratie,
effe point of order: WIE O WIE SPEELT ER HIER NU OP DE MAN???
je bent ook erg alleen , merk je dat niet?
het spijt me heel erg hoor, maar ik ben absoluut niet alleen...

Waar baseer je je eigenlijk op? Ken je mij ofzo? Ik jou in ieder geval niet...
Misschien moet je je talent voor gaten te vinden ( wat zeker een talent is) eens proberen te katalyseren in opbouwende kritiek.
Zo van: je ideeen zijn op zich goed michelos, alleen zou ik een klein beginpuntje veranderen: Ik zou de hele geesten/god/positieve/negatieve energie/piramide rotzooi eruit gooien en de wetenschap erin zetten?
Da's de meest positieve kritiek die ik je kan geven...
Ik ben geen leraar
doe dan niet alsof je absolute kennis hebt!
, neither ben jij of whoever else. Allen zijn we leerlingen. Het gaat hier om een open discussie voeren waar niemand boven iemand staat.
Mooi... Jij begrijpt dat ook. Dat is het idee van een forum...
Iedereen is vrij zijn inbreng te deponeren. As dat de inbreng stelselmatig ontkennen inhoudt heb je dus geen inbreng en breng je zelf niks naarvoren dan cliche-sceptisme-opmerkingen.
???????????????????????????

Jij ontzegt dus mij feitelijk het recht om een eigen mening te hebben. Elke mening is goed, zolang het maar de jouwe is. Als ik die ontken telt mijn inbreng ineens niet meer mee.
<font color="red">Dit was toch een open discussie?</font>
Wat ben jij hypocriet...
Jij bent ook echt zo iemand die eerst de laatste bladzijde van een boek leest. Je zegt dat je geduld hebt (not dus)
En weer denk je mij te kennen? Wie denk je wel dat je bent eigenlijk?
, maar je zit hier WEL te drammen op antwoorden die ik je niet geef en trekt je daardoor in je schulp terug. Well done.
Ik mij terugtrekken? Ik ga in de aanval.
Je mag mij best uitschelden, maar ik zit niet te wachten op jouw analyse aan de hand van een paar posts. Een week geleden had je nog nooit van me gehoord, toen kwam je hier met je twisted ideeen, en nu denk je mij te kennen?

Zelfs flamez gedraagt zich niet zo aanmatigend, hij scheldt me wel uit maar hij probeert niet om mij de grond in te boren. Jij wel.
Denk maar eens goed na over wat dat zegt over jouw karakter... :r
Als jij onderhand de enige bent die het niet snapt, maak ik me niet druk over mijn overtuigingskracht . En ja ik geloof meer dan ooit in datgene dat ik WEET. Het wordt elke dag sterker ook nog es.
Zo zie je maar weer, verblind door zijn eigen ideeen.
Daarentegen, voel je zelf ook wel, brokkelt jouw wereldje toch wel aardig in, nietwaar. It's not too late to give in. Een echte man geeft zich gewonnen voordat hij schaakmat staat.
Ik kan schaken, en ik weet wanneer ik gewonnen sta. En ik laat mij NOOIT intimideren tijdens een partij...
Behalve als hij dus niet inziet dat ie dreigt de boot in te gaan.
Geef dan maar eens wat argumenten. Maar ach, dat kan je toch niet...
Of je gaat dus door maar dan met constructief opbouwende kritiek, of adviseer ik, trek je je nu terug uit de discussie omdat er andere forums zijn waar jouw kwaliteiten meer naarboven komen. Again no offense.
Ik negeer jouw advies...
Iemand moet ten slotte fantaserende figuren zoals jij de weg naar de realteit terugwijzen :)
Deze aliens zijn maar een klein gedeelte van de totale visitors. Laat je niet opnaaien door sensatiebeluste media. En weer neem je het negatieve als enige waarheid in je op.
Mooi... als we erachter zijn dat dat onzin is, dan is het goed...
Ze doen genetische experimenten omdat ze hun eigen planeet vernietigt hebben.
Het is vernietigd
niets zo leuk als jou mierenneuken, was het toch? :)
Ze zijn een reptielachtige-soort die dus een kruising van alien-mens ontwikkeld omdat ze erachter zijn dat hun eigen soort kwaliteiten mist die ze ons wel toedichten. Vandaar de ontvoeringen.
De mens is niks speciaals in een heelal met miljoenen beschavingen waarvan de meeste veel en veel verder zijn. Bovendien, die hoeven echt geen genetische experimenten te doen hoor.
Die zijn bij ons binnen honderd jaar al overbodig, maak ik misschien zelfs nog mee. Gewoon DNA code in de synthese-machine stoppen en het komt er vanzelf uit. Waarom nog kruisen?
Ter geruststelling: Er zijn genoeg goedaardige Entiteiten die een oogje in het zeil houden, en ingrijpen als het buiten proporties raakt. De U.S. is er zelf erg bang voor, omdat hun ook vooral ervaring hebben met deze negatieve kant van het buitenaardse intelligent leven.
Geloof jij the X-files dan ook al?
Naja, leuk idee dat er ingegrepen wordt bijvoorbeeld wanneer wij een kernraket lanceren... Beetje het Arthur C. Clarke idee.
Misschien toch een keertje testen? >:)
Het is een bevrijding en verrijking. Draai het niet om .
Iedereen zit met die vraag van leven na dood wel eens te worstelen. Veel onwetendheid en angst zorgt voor veel problemen over dat onderwerp.
klopt. Mensen willen de realiteit niet onder ogen zien en gaan dus fantaseren over wat er wel allemaal niet zou kunnen zijn.
En dat terwijl het antwoord er helemaal niet toe doet! Je komt er vanzelf wel achter.
Ook zorgt het voor een hoop onebewust gedrag. De stelling ' ik leef maar een keer' zorgt voor een hoop onverantwoordelijk,dom gedrag. Iemand die moord,verkracht en rooft krijgt echt wel z'n rekening gepresenteert.
weer: gepresenteerd :)

"wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet..."

Deze blijft geldig...
Als ie slim is boet ie in datzelfde leven, anders zal ie toch terug moeten komen ( als ie tenminste verder wil evolueren) om datgene te ondergaan wat ie anderen heeft aangedaan. Een van de weinige manieren om slechte gewoontjes/gedrag af te leren.
Het is natuurlijk wel weer zo'n lekker geruststellend idee dat boeven altijd gestraft worden.
Niemand ontkomt aan de gevolgen van zijn daden , dus better do good. Dan ontmoet je goed. Dit geldt trouwens helaas niet altijd.
Ahhh... de wereld is toch niet perfect? Blame the aliens...
IK vind ook dat mensen gewoon PECH kunnen hebben en daardoor zich niet goed kunnen ontwikkelen. Mensen die in Bangladesh verdrinken ( natuurrampen daaro )hebben daar niet om gevraagd, neither verdient. Aan de andere kant zijn er genoeg mensen die het wel verdienen ( en verkiezen als men hiernatoe komt). De bekende term 'KARMA'.
"karma, karma, karma, chameleon..."

Je hebt wel gelijk hier. De wereld is niet rechtvaardig.

---------------------------------------------

• Elvhenk

Elvhenk

Madam Mikmak

{reactie op Flamez' eerdere reactie}
Het is inderdaad een merkwaardig bijverschijnsel voornamelijk, wat mij betreft tenminste. En ja, je kunt je ervoor afsluiten, maar dan moet je de hele deur dichtgooien. Ook daar komt dan nog wel eens wat door, maar dat verklaarde ik dan met allerlei rationele drogredenen (die leeftijd 16-28).
Bovendien komt het geregeld voor dat mensen het zg. spirituele op een hoger trapje zetten, hoger dan het gewone leven. En daar ben ik het pertinent niet mee eens

Verwijderd

CP-->
Zelfs flamez gedraagt zich niet zo aanmatigend, hij scheldt me wel uit maar hij probeert niet om mij de grond in te boren.
pardon ??? ik scheld je niet uit .. ik omschrijf je gedrag >:) :P
en over de grond inboren .. ik zou niets liever willen ;) >:) :D

Diadem --> :? dat je partijdig bent omdat cp je vriend is, is al erg
maar over die opmerking van michelos vallen
terwijl jijzelf uitspraken doet als "ik wens je een snelle en pijnlijke dood "
vind ik niet helemaal sporen..

en doet me twijfelen aan jouw geschiktheid als slotenmaker op dit forum

Verwijderd

en over de grond inboren .. ik zou niets liever willen
o tempora, o mores...

Dan lukt het dus gewoon niet zo best :)

Verwijderd

ben nog niet eens begonnen hoor :)
te danken aan de restricties van het netiquette... :z

Verwijderd

Diadem (Holmaatje van C P?)>>
[moderater mode aan]
En zo is het wel weer genoeg geweest. Er wordt hier niet geflamed. Dat geldt voor jou, dat geldt voor alle anderen. Je discussiert hier netjes, of je discussiert hier niet.
[moderator mode uit]
Ik VOEL :o hier een paar gekrenkte egotjes opzwellen. Welk gedeelte van de discussie vond meneer beledigend? ( ik scheld nog niet )
En wie ben jij , dat jij mij iets voorschrijft? Moderator mode nodig om indruk te maken?
Als je de power hebt om me het forum af te zetten, do it. Lekker Boeien?! Lekker zwakjes btw. Je tegenstanders elimineren omdat je er niet meer tegenop kan.

C P. Ik kan niks ontdekken dan erg lange (boring) commentaren . Gerichte vragen zie ik ook niet.OFF topic en wazig ook nog een hoop. Welles nietus games boeien me niet.
TIP:Nachtje slapen en misschien morgen ,zonder vriendjes ,weer gezond de discussie aan?

Verwijderd

Ahhh... de wereld is toch niet perfect? Blame the aliens...
Hé! Wat heb ik nou weer verkeerd gedaan?8-)

en verder laat ik maar zeggen dat de hel wel bestaat, in elk geval de vlammen.:r

Verwijderd

Ik heb heerlijk met enig intersse de 4 bladzijden zitten doorlezen. Daar was ik wel een avondje aan kwijt. Toch wel leerzaam hoe mensen elkaar de loef af willen steken, de ene na de ander. Even dit, radio golven zie je niet, magnetische velden ook niet, lucht niet - wel te voelen, geluid zie je niet, wel weer te horen, [moet niet boven de 20 khz komen anders hebben de honden er last van].
(voorbeeldje), zwaartekracht ook niet. Nog meer wat we niet kunnen zien, ja genoeg maar onze zintuigen schieten tekort, wel jammer anders hadden we CP wat wijs kunnen maken. Met de feiten op de neus is dan nog het enige wat "sceptici" misschien nog deert. Kortom, hij heeft nog een lange weg te gaan, eer er een opening is naar "andere"
waarheden. Waarheden die je niet kan zien, maar er wel zijn. Het evaren ervan is aan een natuurwet verbonden, en is "strikt" persoonlijk. Wie geen opening of acceptatie wil, is er niet aan toe, en zal simpelweg door de natuur zelf worden "uit geselecteerd" D.w.z het zal alleen zijn eigen werkelijkheid mogen zien en niet meer. De grens legt men zelf. Geesten, intelligenties maken zich alleen kenbaar als de persoon "zover" is en niet eerder. CP je hebt alle tijd hoor, je komt er eens uit, en dan zal je zien wat er nog meer mogelijk is. (Citaat: niets is onmogelijk) Voor meer voer, ga je even naar de site http://www.gironet.nl/home/jhk2 of als deze het al doet http://www.jhk1.nl (nieuw vanaf 23/24-11-2000)- JHK

Verwijderd

Ik wil alleen ff kwijt, ondanks het feit dat ik ook zeeer sceptisch en nuchter over zulke dingen ben/ was (?):
Vlak nadat mijn vader overleden was, stond ik een keer in mijn slaapkamer naar muziek te luisteren: opeens: plop stereo toren uit, ik weer aan doen, plop weer uit, ik weer aan doen.Nee geen stroomstoring kamerlicht bleef aan. Is toch vreemd.Daarna nooit meer "last" van gehad, tot op heden niet, heb en nog steeds, sony :)
Vlak erna wordt er op mijn deur geklopt, ik stond er vlak naast, ik de deur open doen, niemand, ik de deur weer dicht doen, wordt er weer geklopt, ik weer deur open doen, weer niemand. Is toch vreemd. Nee geen medebewoners in de buurt, had ik gecheckt.
Paar dagen later, in onze vensterbank stond een muziekdoos die al jAAAren niet gebruikt was, helemaal afgewonden, begon opeens te spelen. Is toch vreemd.

Ik wil alleen maar zeggen dat ik zulke dingen normaal gesproken met een korrel zout neem, maar toen... :?

• Morgoth
  • Laatst online: 22-11 00:21
Als een vriend van mij zegt dat ie kan uittreden geloof ik hem.

Ik geloof dus dat hij met iets wat ik geest noem 'los' van z'n lichaam kan en dus rondzweven zonder lichaam.

Dat is het enige wat ik weet.
Diadem (Holmaatje van C P?)>>
Excuse me?
Ik VOEL hier een paar gekrenkte egotjes opzwellen. Welk gedeelte van de discussie vond meneer beledigend? ( ik scheld nog niet )
Hij had het niet over beledigend. Hij zei dat je niet netjes discussierde dat is heel wat anders. En je reactie nu was ook alles behalve netjes.
En wie ben jij , dat jij mij iets voorschrijft?
Diadem?
Moderator mode nodig om indruk te maken?
Diadem is moderator.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.