Het grote @home problemen topic [deel 3]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.205 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Robtimus

me Robtimus no like you

Remi schreef op 27 June 2003 @ 12:02:
De ergste dingen die ik kan bedenken:

Snelheid omlaag
Datalimiet of iets dergelijks
Routers verboden
Abbo geld omhoog
Routers verboden kunnen ze niet maken, dan verliezen ze honderden klanten omdat veel mensen niet met slechts 1 PC op het internet willen. Ik ben dan direct weg, dat weet ik wel.
Snelheid omlaag doen ze imho ook niet omdat ze dan niet meer goed kunnen concurreren met ADSL. Abbo geld omhoog MOGEN ze niet eens doen, 2x in een jaar (sterker nog, 2x in 5 maanden) is niet toegestaan.

Ik ben van deze 4 mogelijkheden dus het bangst voor een datalimiet, hoewel ze ook dan een deel van de concurrentiepositie met ADSL verliezen (die gebruiken veelal een FUP). Waar ik ook bang voor ben is dat ze weer een aantal poorten gaan dichtgooien. Dan denk ik vooral aan dingen als KaZaA ed.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

http://www.zdnet.nl/downl.cfm?id=28268

leuk progje om je snelheid te meten

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

De newsserver van @Home heeft weer een stap achteruit genomen in kwaliteit.

Ze hebben news1 t/m news4 als newsservers. News4 is al een tijdje niets meer waard, sinds vandaag heeft echter news2 het ook begeven. Compleet onbereikbaar.

Lekker hoor @Home.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 29-06-2003 17:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ach, de hoop dat de newsservers ooit nog wat worden bij @Home heb ik al een poosje opgegeven.

De mailservers worden (iig hier) wel steeds beter, mail komt nu bijna altijd (soms niet) binnen een dag of 5 aan, een hele vooruitgang met vroeger, toen het soms wel 10 dagen duurde, of zelfs helemaal niet aankwam.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

wildhagen schreef op 29 juni 2003 @ 17:29:
Ach, de hoop dat de newsservers ooit nog wat worden bij @Home heb ik al een poosje opgegeven
Hmmm, ik ben anders zeer tevreden - op de retentietijd na dan. Alles staat er maar hooguit 24 uur op, maar het is wel allemaal compleet. En lekker snel natuurlijk.

Maar als news1 en news3 nou ook nog onderuit gaan dan hebben we natuurlijk niets meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De newsservers van @Home missen een heleboel berichten. Ik ben ook geabonneerd op XS4All, en kan dus gebruik maken van hun NewsZilla-servers. Als ik dan dezelfde groep vergelijk heb ik op Newszilla véél meer berichten, ook van de huidige dag.

Verder heb ik het idee (maar dat heb ik niet gechecked) dat de @Home-servers aanzienlijk minder groepen doorgeven dan XS4ALL doet.

Plus de retentietijd die inderdaad, zoals je zelf al aangeeft, erg kort is.

Enige voordeel is idd wel dat de servers redelijk snel waren/zijn ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:r tering @home
sinds vrijdag middag ligt die er soms uit
gister avond zo rond 12 uur lag @home er uit
en net ook weer een half uur :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand nog iets over de nieuwe/aanvullende voorwaarden ??
Zit hier met m'n muis boven de Send knop van een ADSL aanvraag .... :)
(sorry ben beetje ongeduldig, kan niet wachten tot morgen)

FF zitten klooien, dit is wat ik vind:
Algemene: http://voorwaarden.home.nl/alg_voorwaarden_aug2003.html
Aanvullende: http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_aug2003.html

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:07:
niemand nog iets over de nieuwe/aanvullende voorwaarden ??
Zit hier met m'n muis boven de Send knop van een ADSL aanvraag .... :)
(sorry ben beetje ongeduldig, kan niet wachten tot morgen)

FF zitten klooien, dit is wat ik vind:
Algemene: http://voorwaarden.home.nl/alg_voorwaarden_aug2003.html
Aanvullende: http://voorwaarden.home.nl/aanv_voorwaarden_aug2003.html
Ik heb zitten kijken, en dit zijn de veranderingen tov maart 2002 (die ik heb opgemerkt):
5.3 Indien het gebruik van een Kabelinternetdienst, door de Abonnee in een periode sterk is toegenomen en deze Kabelinternetdienst een afname-afhankelijke vergoeding kent, is Essent Kabelcom bevoegd aan de Abonnee een tussentijdse factuur toe te zenden.
Die is erbij gekomen. De oude 5.3 en verder zijn opgeschoven.

In sectie 7 staan wat wijzigingen, maar dat gaat over de modems (huur/koop).

Volgens 8.1 mogen ze nu ook alleen via de Website informeren over onderhoud. Bij 8.2 geldt opeens een periode van 4 weken waarin je geld terug mag vragen wegens storingen.

Extra, artikel 9.1c:
c. de Abonnee niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan één of meer van zijn verplichtingen, dan wel indien het aan ernstige twijfel onderhevig is of de Abonnee in staat is aan zijn verplichtingen te voldoen
10.2 t/m 10.4 zijn nieuw:
10.2 De Kabelinternetdienst is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik van de Abonnee. De Abonnee is verantwoordelijk voor alle gebruik van de Kabelinternetdienst, daaronder begrepen gebruik door derden van de Aansluiting en gebruik van de Kabelinternetdienst met behulp van de inlognaam en het wachtwoord van de Abonnee.

10.3 De Abonnee dient zich bij het gebruik van de Kabelinternetdienst en de Aansluiting te onthouden van Ongeoorloofd gebruik van de Kabelinternetdienst. In geval van Ongeoorloofd gebruik door de Abonnee is Essent Kabelcom gerechtigd met onmiddellijke ingang de levering van de Kabelinternetdienst op te schorten of de Overeenkomst te beëindigen zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn. De Abonnee is aansprakelijk voor alle schade die mocht voortvloeien uit het Ongeoorloofd gebruik.

10.4 Indien Essent Kabelcom een redelijk vermoeden heeft dat er sprake is van Ongeoorloofd gebruik door de Abonnee is Essent Kabelcom gerechtigd de levering van de Kabelinternetdienst op te schorten totdat is gebleken dat de Abonnee een einde heeft gemaakt aan het Ongeoorloofd gebruik dan wel het vermoeden onjuist is gebleken.
Ongeoorloofd gebruik:
Ongeoorloofd gebruik: elk gebruik van de Kabelinternetdienst waardoor de Abonnee onder meer in strijd handelt met de wet, de Algemene Voorwaarden, de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden, de goede zeden, de openbare orde of naar objectieve maatstaven met de algemeen aanvaarde normen en waarden die gelden voor communicatie over internet of waardoor schade kan worden toegebracht aan derden;
Volgens 13.5 moet de klant er nu voor zorgen dat de huurmodem terug komt, dus hij wordt niet meer opgehaald:
13.5 In geval van beëindiging van de Overeenkomst dient de Abonnee het kabelmodem te retourneren aan Essent Kabelcom op de door Essent Kabelcom voorgeschreven wijze. Indien de Abonnee het kabelmodem niet binnen de gestelde termijn aan Essent Kabelcom retourneert is Essent Kabelcom gerechtigd de waarde van het kabelmodem op de Abonnee te verhalen middels automatische incasso.
Verder in 14 en 15 wat wijzigingen over het kopen en zelf installeren. 171. t/m 17.3 zijn veranderd qua tekst, maar qua inhoud nauwelijks. Ook leuk:
17.6 In opdracht van daartoe wettelijk bevoegde autoriteiten is Essent Kabelcom in voorkomende gevallen verplicht haar medewerking te verlenen aan het aftappen van het netwerk.
(maar dat was al zo). 21.3 en 21.4 zijn nieuw, maar nauwelijks van belang tenzij je verhuist.

De aanvullende voorwaarden (belangrijke dingen):
- @Home behoudt te allen tijde het recht je IP adres te wijzigen. Daarom moet je ook DHCP gebruiken.
- Je mag nix illegaals doen (oa hacken en auteursrechten schenden)
- Als je webpagina teveel verkeer trekt mag @Home je pagina sluiten en alle data erop verwijderen.
- Alle mailtjes die je langer dan 90 dagen op de server laat staan mogen verwijderd worden.
- Crossposten mag in maximaal 8 nieuwsgroepen tegelijk.
- Over IRC: flooden mag niet, en
De gelijktijdige deelname aan meer dan twee chat-sessies per met de @Home Internet- Kabelinternetdienst verbonden computer (of device) is niet toegestaan. Hieronder is inbegrepen het gebruik van geautomatiseerde chat-machines (zgn bots of clones). De bots of clones mogen alleen gebruikt worden als de verantwoordelijke Abonnee fysiek aanwezig is in de ruimte vanwaar de bots of clones opereren.
- Het is abonnees niet toegestaan om domeinnamen te (laten) registreren die verwijzen naar door @Home beheerde IP-adressen, anders dan door @Home zelf beheerde domeinnamen.

Dat is toch wel het belangrijkste dat ik kan vinden.

Aangezien er niet gesproken wordt over een limiet, en die er niet was (voor zover ik weet; een FUP is heel wat anders), is er IMHO geen sprake van "een afname-afhankelijke vergoeding". Ik zie de directe gevolgen dan ook niet zo, veel was al zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Robtimus op 30-06-2003 21:15 ]

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou:
5.3 Indien het gebruik van een Kabelinternetdienst, door de Abonnee in een periode sterk is toegenomen en deze Kabelinternetdienst een afname-afhankelijke vergoeding kent, is Essent Kabelcom bevoegd aan de Abonnee een tussentijdse factuur toe te zenden.
inhouden dat er een datalimiet oid aan gaat komen ??

edit:

Ik zie eigenlijk niks schokkends verder ...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:17

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 21:16:
zou:

[...]

inhouden dat er een datalimiet oid aan gaat komen ??
Of nieuwe abonnementsvormen??

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Coach4All schreef op 30 June 2003 @ 21:25:
[...]

Of nieuwe abonnementsvormen??
Dat zal het wel zijn, uit het stukje zelf blijkt dat er abbo's met en zonder limiet zouden zijn.

Het blijkt dus voornamelijk om wat administratieve rompslomp te gaan. Geen wijzigingen in de dienst zelf.

In kleur is aangegeven wat er veranderd is:

http://troublesathome.nl/...rden_mar2002-aug2003.html

http://troublesathome.nl/...rden_mar2002-aug2003.html

De rode stukken zijn verwijderd en de groene stukken zijn toegevoegd aan de voorwaarden.

Oh, het belangrijkste wapenfeit: @Home abonnee's krijgen voortaan 25mb webspace. Maar of dat nu per abonnee of per e-mail adres geldt is niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
IceManX schreef op 30 juni 2003 @ 21:13:
[...]
De gelijktijdige deelname aan meer dan twee chat-sessies per met de @Home Internet- Kabelinternetdienst verbonden computer (of device) is niet toegestaan. Hieronder is inbegrepen het gebruik van geautomatiseerde chat-machines (zgn bots of clones). De bots of clones mogen alleen gebruikt worden als de verantwoordelijke Abonnee fysiek aanwezig is in de ruimte vanwaar de bots of clones opereren.
:?
deze begrijp ik niet.
lees ik dit echt goed en mag je maar naar maximaal 2 verschillende irc servers connecten :?
btje rare regel lijkt mij.
Oh, het belangrijkste wapenfeit: @Home abonnee's krijgen voortaan 25mb webspace. Maar of dat nu per abonnee of per e-mail adres geldt is niet duidelijk.
deze is er juist al een tijdje (is dus geen verandering)
je hebt per e-mail adres 5 mb webruimte.... (en maximaal 5 email-adressen)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maestro.mosjuh schreef op 01 July 2003 @ 10:53:
[...]

:?
deze begrijp ik niet.
lees ik dit echt goed en mag je maar naar maximaal 2 verschillende irc servers connecten :?
btje rare regel lijkt mij.
Tja, maar als je een script kiddie hebt op IRC (of whatever, heb niet zoveel verstand van IRC) kan @Home hem er wel op pakken.
deze is er juist al een tijdje (is dus geen verandering)
je hebt per e-mail adres 5 mb webruimte.... (en maximaal 5 email-adressen)
Dat was eerst 3x 5 mb, dus waarschijnlijk is dat gewoon geupdated om de realiteit weer te geven.

Zoals eerder gezegd niet schokkends..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 19:48

RMYuma

The disguise is complete!

Ik vind persoonlijk 5 MB per webspace-account niet voldoende. Ik zou persoonlijk liever minimaal 10 MB per account zien.

| Specs Aurora24 | My music |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pardon? Ik zit regelmatig in 4 chatrooms op één server, en allen actief, dus geen bots. Da3t is dus niet toegestaan als ik dat vanaf één PC doe, maar als ik het vanaf al mijn 2 aangesloten PC's doe, dus 2 per PC, dan mag het weer wel?

En hoe had met dit willen gaan controleren?

En hoe wil men controlere of je wel fysiek aanwezig bent als je bots hebt draaien, en niet toevallig net even op het toilet zit oid? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op 01 July 2003 @ 11:32:
[...]

Pardon? Ik zit regelmatig in 4 chatrooms op één server, en allen actief, dus geen bots. Da3t is dus niet toegestaan als ik dat vanaf één PC doe, maar als ik het vanaf al mijn 2 aangesloten PC's doe, dus 2 per PC, dan mag het weer wel?

En hoe wil men controlere of je wel fysiek aanwezig bent als je bots hebt draaien, en niet toevallig net even op het toilet zit oid? :?
ik denk dat ze zich gewoon indekken tegen het feit dat bot's ook slecht/niet gewaardeerd kunnen zijn. in dat geval hebben ze nu een stok achter de deur.

als je je gewoon netjes houd (en niemand van de chatroom rapporteerd slecht gedrag van jou aan @home) hoef je je geen zorgen te maken (denk ik :P )

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
The_Prince_of_Mu schreef op 01 July 2003 @ 11:17:
Ik vind persoonlijk 5 MB per webspace-account niet voldoende. Ik zou persoonlijk liever minimaal 10 MB per account zien.
Geef mij maar gewoon 1 van 15MB is wat praktischer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

nieuwe abbo's krijgen 25 mb

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Laatst online: 04-08 19:47
Pretorian_ schreef op 01 juli 2003 @ 13:26:
nieuwe abbo's krijgen 25 mb
Volgens krijgt iedereen dit dan, ik kan met basis ook meerdere emailadressen van @home maken.

Anders gewoon vragen bij @home. :?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Hier staat wat er feitelijk veranderd voor de gebruiker.

Alleen 1 ding klopt IMHO niet:
Mag ik opzeggen naar aanleiding van de wijzigingen?
Nee, opzeggen van het contract mag uitsluitend wanneer genoemde wijziging dermate nadelig voor de Abonnee is dat in redelijkheid van de Abonnee niet gevraagd kan worden de overeenkomst in stand te houden. Dit is bij de huidige wijziging niet het geval.
Ehm hallo @Home, de voorwaarden zijn gewijzigd, dus ik mag hoe dan ook opzeggen. Dit zijn nml niet de voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan, tenzij ik niet opzeg. Dan ga ik er nml mee akkoord.

Wel vreemd dat ze zo mysterieus doen om (zo goed als) nix.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

IceManX schreef op 01 July 2003 @ 14:20:
Hier staat wat er feitelijk veranderd voor de gebruiker.

Alleen 1 ding klopt IMHO niet:
[...]
Ehm hallo @Home, de voorwaarden zijn gewijzigd, dus ik mag hoe dan ook opzeggen. Dit zijn nml niet de voorwaarden waarmee ik akkoord ben gegaan, tenzij ik niet opzeg. Dan ga ik er nml mee akkoord.

Wel vreemd dat ze zo mysterieus doen om (zo goed als) nix.
Je hebt gelijk. Voor de huidige abonnee's zijn de oude voorwaarden van toepassing en we kunnen dus gewoon opzeggen (mocht je dat willen).

Verder bepaalt iedere abonnee voor zich of een wijziging acceptabel is of niet, dat is niet aan @Home om voor ons te bepalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 01-07-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wildfire schreef op 01 July 2003 @ 16:04:
[...]

Je hebt gelijk. Voor de huidige abonnee's zijn de oude voorwaarden van toepassing en we kunnen dus gewoon opzeggen (mocht je dat willen).

Verder bepaalt iedere abonnee voor zich of een wijziging acceptabel is of niet, dat is niet aan @Home om voor ons te bepalen.
Nee hoor, artikel 20.3 van de huidige voorwaarden.
20.3 Indien Essent Kabelcom de Algemene Voorwaarden na het sluiten van de Overeenkomst wijzigt heeft de Abonnee het recht de Overeenkomst tegen de datum waarop de wijziging ingaat op te zeggen, mits genoemde wijziging dermate nadelig voor de Abonnee is dat redelijkheid van de Abonnee niet gevergd kan worden de overeenkomst in stand te houden. Opzegging op grond van dit lid zal dan plaatsvinden met ingang van de datum waarop zo'n wijziging van kracht wordt, onder voorwaarde dat de opzegging binnen 10 Werkdagen na de mededeling van de wijziging schriftelijk heeft plaats gevonden.
Daar ben je dus mee accoord gegaan. En ik denk, (voorzover het BW dit artikel niet uitsluit), dat je geen grote kans maakt in juridische procedure om aan te tonen dat deze Algmene Voorwaarden nadelig zijn voor de Abonnees.
wildhagen schreef op 01 July 2003 @ 11:32:
[...]

Ook dit staat al in de huidige gebruikers voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, de verbinding lag er zojuist een paar minuten uit. Maar ja, ook radio en TV lag eruit.

--edit--
En zojuist weer even.

Ik las zojuist wel op de teletekst van het Essent infokanaal dat er overdag werkzaamheden zijn aan de kabel, maar dat alleen enkele TV-zenders weg zouden kunnen vallen - niet het complete signaal.

Zojuist maar even de storingslijn gebeld en het gemeld. Als het nog vaker gebeurd moet ik nog even bellen want dan zitten die monteurs te klooien... :)

[ Voor 68% gewijzigd door Wildfire op 02-07-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
Ik heb op www.pcgeleen.nl gelezen dat er vanaf 11-07-2003 een nieuw soort abbo bij komt genaamd budget.
Abonnement per maand:

@Home Budget (vanaf 11-07-2003): € 17.95
@Home Basis : € 29.95
@Home Breedband : € 47.95

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Brickman schreef op 02 July 2003 @ 22:38:
Ik heb op www.pcgeleen.nl gelezen dat er vanaf 11-07-2003 een nieuw soort abbo bij komt genaamd budget.

[...]
Dan zal dat budget-abonnement wel afname-afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, zal die budget wel weer sneller worden over een halfjaar, en de "BreedBanders' kunnen het weer gaan betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 22:42:
hmz, zal die budget wel weer sneller worden over een halfjaar, en de "BreedBanders' kunnen het weer gaan betalen. :)
Sorry hoor maar die redenering slaat kant noch wal. @Home Basis had eerst, vergeleken met de concurentie, een totaal manke prijs/kwaliteit verhouding. Dat is nu met de snelheidsverhoging stukken beter. @Home Breedband was, gezien de concurrentie (alleen niet als je vergelijkt met upload snelheid), vrij goedkoop. (zie ook chello prijzen).

Overigens denk ik niet dat @Home Budget zal worden versneld. De specs zien er echt uit als telefoon internet vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 02 July 2003 @ 23:36:
[...]

Sorry hoor maar die redenering slaat kant noch wal.
Wat denk je dat die smiley achter aan die zin doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
02-07-2003; Vanaf 11 juli zal @Home een nieuw product aan gaan bieden: @Home Budget. Deze variant biedt een downloadsnelheid vergelijkbaar met ISDN en zal € 17,95 per maad gaan kosten.

@Home is met dit nieuwe abonnement Planet Internet een stapje voor. Deze provider biedt vanaf september ISDN 100 uur, een abonnement waarbij abonnees voor € 24,95 per maand "nagenoeg onbeperkt" (maar maximaal 100 uur) met een vergelijkbare snelheid als bij @Home Budget kunnen internetten.

@Home Budget verschilt alleen in prijs en snelheid van @Home Basis en @Home Breedband.

KostenDownloadsnelheidUploadsnelheid
@Home Budget€ 17,95 8 kB/sec.4 kB/sec.
@Home Basis€ 29,95+/- 39 kB/sec.8 kB/sec.
@Home Breedband€ 47,95125-250 kB/sec.16 kB/sec.

Een installatiepakket incl. netwerkkaart en kabelmodem (wordt eigendom van de abonnee) gaat € 99,- kosten, maar wij nemen aan dat de huidige @Home-aanbieding (gratis installatiepakket t/m 31 juli) ook voor @Home Budget zal gelden.

Overstappen van de ene naar de andere @Home-variant kan, maar je moet wel rekenen op € 20,- administratiekosten. Als je nu nog geen koopmodem hebt (Breedband-abonnees die voor 1 april 2002 lid zijn geworden) zul je die ook moeten aanschaffen voor € 59,-

Op dit moment worden de laatste testen uitgevoerd. Wij hebben begrepen dat potentiele klanten die aangeven dat zij @Home Basis en @Home Breedband te duur vinden nu al aangeboden wordt om alsvast @Home Budget te testen.
Bron: http://www.troublesathome...n=nieuws&page=item&id=423

[ Voor 6% gewijzigd door Brickman op 03-07-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PolarBear schreef op 02 July 2003 @ 23:36:
[...]

Sorry hoor maar die redenering slaat kant noch wal. @Home Basis had eerst, vergeleken met de concurentie, een totaal manke prijs/kwaliteit verhouding. Dat is nu met de snelheidsverhoging stukken beter. @Home Breedband was, gezien de concurrentie (alleen niet als je vergelijkt met upload snelheid), vrij goedkoop. (zie ook chello prijzen).

Overigens denk ik niet dat @Home Budget zal worden versneld. De specs zien er echt uit als telefoon internet vervanger.
Feit: nadat de basisvariant was geintroduceert werd de breedband versie in prijs verhoogt. Er zijn meer dan zomaar een paar meer dan duidelijke vermoedens dat dat direct verband met elkaar houdt. Kijk maar eens op www.troublesathome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

sll

Ik zie dat er vanaf vandaag een header aan inkomende mails is toegevoegd:
code:
1
2
X-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl
voor meer informatie

Heeft @Home een virusscanner geïnstalleerd ofzo?

Edit: Net een paar testvirussen aan mezelf gestuurd, deze komen gewoon aan.

[ Voor 16% gewijzigd door sll op 04-07-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat er hier nog niet over het volgende is gepost:

@Home behoudt zich het recht voor om, bepaald verkeer zonder opgaaf van redenen te blokkeren, danwel te limiteren. (Hieronder valt het blokkeren van diverse poorten waaronder 25 (SMTP), 80 (http), 119 (News), zoals dat al gebeurde, maar dit geeft @Home ook de mogelijkheid om in de toekomst bijvoorbeeld P2P-verkeer via Kazaa of Edonkey te blokkeren, red.)

Is hier niemand "bang" dat @Home P2P verkeer gaat blokkeren? Dit is juist dé reden voor veel mensen om breedband internet te nemen: veel en snel downloaden. Daar worden vooral P2P programma's voor gebruikt. Wat denk je dat er gebeurt, als bij veel mensen opeens Kazaa (Lite) en/of EDonkey niet meer werken? Dan kan @Home naar een groot deel van haar breedband klanten fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Yucko

One clown to rule them all !

Ik dacht dat dat de poorten bij P2P niet altijd vast lagen. Dat deze kan varieren in een bepaalde range. Lijkt me niet dat ze een complete range gaan blocken, alleen maar om p2p tegen te gaan :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Home neemt zich het recht om verkeer te blokkeren. Ze KUNNEN hele ranges blokkeren om zo P2P software dwars te zitten, dus misschien doen ze het wel.

Tevens staat er op de site dat zij "de weg vast vrijmaken voor datalimieten". Wees er dus maar zeker van dat dit datalimiet er ook komt. Misschien niet in 2003 of zelfs 2004, maar komen zal het er best. Als het limiet voor mijn doen niet hoog genoeg ligt, dan ben ik weg bij @Home. Tot nu toe heb ik niet al te veel problemen (behalve nogal eens met e-mail, die er lang over doet om bezorgd te worden), maar als @Home me dwars gaat zitten met limieten van 1 GB/maand oid, dan zoek ik wel wat anders. Desnoods iets met minder snelheid... snelheid is dan ondergeschikt aan het datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Datalimieten zit niemand op te wachten. Ik ben geen grootverbruiker onder de downloaders (ik ken mensen die maandelijks >>180GB downloaden bij @Home). Ik zit tussen de 5 en 20 GB/maand, en vind dat redelijk voor een breedband-verbinding. Die heb je niet om bestandjes van 10kB mee te downloaden, lol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAT download zoiemand dan? Dat zijn 264 CD's per maand. Zulke mensen zouden ze er gewoon vanaf moeten keilen. Sorry hoor, maar dat is asociaal. Meestal blijf ik < 1 GB per maand, soms haal ik 2 GB, en heel soms heb ik een piek naar 5 GB. 1x heb ik 10 GB in een maand gehaald, maar toen wilde ik een paar films zien, en ik had wat leuke muziekstukjes gehoord, en wilde weten wat die band nog zoal had gemaakt...

180 GB per maand is gewoon onzinnig veel. Dan download je gewoon alles wat je tegenkomt. Wat moet je daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er bij @home eigenlijk nogwel (voor de "breedbanders"dan) een keer wat goed nieuws in het vergiet?. Ik lees over ADSL alleen maar over down & upload verhogingen terwijl je bij @home eigenlijk alleen maar meer beperkende maatregelen tegenkomt.
Of hebben ze daar zoiets van, de buit is binnen, laat maar lekker bloeden, ik hoop het niet, want ik denk dat het dan zeer snel "dood"gebloed is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 04:24:
Zit er bij @home eigenlijk nogwel (voor de "breedbanders"dan) een keer wat goed nieuws in het vergiet?. Ik lees over ADSL alleen maar over down & upload verhogingen terwijl je bij @home eigenlijk alleen maar meer beperkende maatregelen tegenkomt.
Of hebben ze daar zoiets van, de buit is binnen, laat maar lekker bloeden, ik hoop het niet, want ik denk dat het dan zeer snel "dood"gebloed is ....
Het enige wat steeds hoger wordt bij @home is de prijs :) Zolang @home nog lekker goede pings kan leveren tijdens het online gamen zonder er zomaar uitgeknikkerd te worden blijf ik bij @home. ADSL is leuk maar mijn inziens nog een beetje vaag met de verschillende providers.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 04:24:
Hmm, inderdaad.. 'vroeger' was @home qua snelheid zo'n beetje het beste dat er te krijgen viel op breedbandgebied voor de consument. Met name wat uploadsnelheid betreft lopen we nogal achter, vooral in verhouding tot de aangeboden bandbreedte voor downstream.. Zelfs Chello heeft nu een 'pro' abbo met hogere upstream. @home lijkt zich de laatste tijd meer op de langzamere/goedkopere abbo's te concentreren..

Tsja, ik heb verder niet veel te klagen.. 't werkt allemaal prima hier, maar een mogelijkheid om wat sneller te kunnen uploaden zou natuurlijk wel aantrekkelijk zijn.. :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik denk dat @Home juist geen hogere uploads wil omdat het servers zou promoten o.i.d. Ik zit iig wel over te denken om in de loop van dit jaar te gaan overstappen op Demon ofzo. Ik ben niet helemaal happy met de manier hoe @Home dingen regelt.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach krijg nou de hik maar, klote @home :(

Maximaal 2 chat sessies?! Die voelen zich gek!
Steeds meer uitval, steeds hogere prijzen, steeds minder mail die binnekomt. en dan denken ze dat ik DAARVOOR wil betalen? ze zijn gek.
ASAP maar naar TweakDSL of een 10mB lijn, ik ben @home nou spugzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat ik nu merk is dat alle newsservers klote zijn....vaak kan ik helemaal niet meer conecten. Testnews.home.nl is helemaal weg....wijst nu door naar tilbu1.news.nl. Volgens mij zijn er van de 4 news servers nog maar 2 over. Met slechte retentie en weinig posts!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

sll schreef op 04 July 2003 @ 18:10:
code:
1
2
voor meer informatie

Volgens een bericht in athome.nl.netwerk zal ie morgen (7 juli) pas worden geactiveerd. Morgen een nieuwe test dan maar?

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceManX schreef op 06 July 2003 @ 20:23:
[...]
Volgens een bericht in athome.nl.netwerk zal ie morgen (7 juli) pas worden geactiveerd. Morgen een nieuwe test dan maar?
als dat maar goed gaat, laat ze eerst die mailserver eens normaal aan de praat krijgen ipv, dit soort trucjes uit te halen. (Ik scan zelf wel op spam, kan ik tenminste zelf beslissen wat spam is of wat niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 20:28:
[...]

als dat maar goed gaat, laat ze eerst die mailserver eens normaal aan de praat krijgen ipv, dit soort trucjes uit te halen. (Ik scan zelf wel op spam, kan ik tenminste zelf beslissen wat spam is of wat niet).
Wie had het over spam? Ik en sll denken eerder aan een virusscanner op de mailserver. Maar ik ben het wel met je eens dat ze eerst de mailserver eens in orde moeten krijgen voordat ze dit soort dingen gaan uitvreten

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

sjolmers schreef op 06 July 2003 @ 18:10:
wat ik nu merk is dat alle newsservers klote zijn....vaak kan ik helemaal niet meer conecten. Testnews.home.nl is helemaal weg....wijst nu door naar tilbu1.news.nl. Volgens mij zijn er van de 4 news servers nog maar 2 over. Met slechte retentie en weinig posts!
Dat ligt dan aan jou en niet aan de servers. Ik maak al tijdenlang gebruik van news1 t/m news4 hier in Tilburg en die werken perfect. De retentie is idd laag, een dag, maar ik controleer gewoon elke dag twee keer wat er te vinden is en dan is er niets aan de hand. De compleetheid is namelijk wel gewoon goed, ik krijg alles probleemloos binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik had even een mailtje naar @home gestuurd, met de vraag of de uploadsnelheid niet eens moet worden aangepast in verband met telewerken en het uploaden van foto's (op Hema site) en grote e-mailtjes dat wel erg traag gaat tegenwoordig.
Helaas kreeg ik een teleurstellend antwoord :( :
Geachte heer koelkast,

Bedankt voor het versturen van uw e-mail naar @Home.

@Home heeft gekozen voor de mogelijkheid om onbeperkt te downloaden. Er is een uploadlimiet van 16KB/s (=128 Kb/s) om o.a. het draaien van
servers te ontmoedigen. Wanneer de uploadlimiet verhoogd wordt, zou dit
ten koste gaan van de download snelheid.

@Home heeft er specifiek voor gekozen om juist de download snelheid voor de klanten zo optimaal mogelijk te houden. Op korte termijn zal de
uploadlimiet dan ook niet verhoogd worden.

Wij hopen dat u voldoende bent geïnformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
M'n Download is weer een keer hoger als de download snelheid van @home(Basis):
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gsm4u/grafisch/downhome.jpg

Moet eigenlijk (theoretisch) 39 Kbytes per seconden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met @Home newsservers. Ik gebruik het volgende server voor: news.rdc1.ov.home.nl

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sll schreef op 04 juli 2003 @ 18:10:
code:
1
2
voor meer informatie

Nou ik heb @home een email gestuurd toen ik tot mijn grote schrik ineens een virus mailtje met afzender support@microsoft.com binnen kreeg waarom dit bekende niet door de mail server werd afgevangen......

tot mijn verbazing kreeg ik een email terug van hen met de medeldeling dat zij geen virusscanners op de mailservers hadden geinstalleerd en dit ook geen prioriteit had en dus nog lang op zich zou wachten. (overigens dat geen prioriteit en lang wachten kreeg ik via de telefoon te horen toen ik hen boos belde na hun email reply)
@home email reply:
Geachte heer, mevrouw,

Wij hebben uw melding ontvangen.
Helaas hebben wij nog geen virus filter op onze mail servers. Indien u
beschikt over de headers van de geïnfecteerde e-mail(s) zouden wij deze
graag van u ontvangen in tekstformaat.
Aan de hand van deze headers kunnen wij de herkomst herleiden en
gepaste
maatregelen treffen.

U vindt de headers van een bericht door in de lijst van berichten met
de
rechter muisknop op het betreffende bericht te klikken en vervolgens
naar 'eigenschappen' te gaan. Daar klikt u op het tabblad 'details'. De
tekst die u daar aantreft is de header.
Wanneer u netscape messenger gebruikt, kunt u de headers opvragen door
op: "view" "headers" en vervolgens op "all" te klikken.

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Abuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:04

Gorefest

serial killer.

Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 weken juist een enorme snelheids verhoging heb bij @home. Normaal haalde ik zo'n 1 Mbit maar de laatste tijd wel tot 3.6 Mbit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:20
<quote> Dat ligt dan aan jou en niet aan de servers. Ik maak al tijdenlang gebruik van news1 t/m news4 hier in Tilburg en die werken perfect. De retentie is idd laag, een dag, maar ik controleer gewoon elke dag twee keer wat er te vinden is en dan is er niets aan de hand. De compleetheid is namelijk wel gewoon goed, ik krijg alles probleemloos binnen. <quote/>

dat kan helemaal niet, want news4 werkt al tijden niet meer. is wel te pingen, maar doet verder niets

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Bij mij ligt @home er sinds gisteren af en toe uit. Na resetten van het modem gaat het weer goed. Ik heb dat sinds gistermiddag echter al 5x moeten doen. Op de @home storingslijn zijn geen storingen bekend (regio Kampen)

News doet het bij mij goed. Voor de betere groepen gebruik ik desondanks Newszilla van XS4ALL :)

[ Voor 19% gewijzigd door koelkast op 07-07-2003 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

rozndaal schreef op 07 July 2003 @ 11:45:

dat kan helemaal niet, want news4 werkt al tijden niet meer. is wel te pingen, maar doet verder niets
Dat dacht ik eerst ook, totdat ik zag dat ik in Newsbin Pro per ongeluk het inloggen had ingeschakeld voor deze server. Toen ik dat uit had gezet werkte het weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op 07 July 2003 @ 11:45:
Bij mij ligt @home er sinds gisteren af en toe uit. Na resetten van het modem gaat het weer goed. Ik heb dat sinds gistermiddag echter al 5x moeten doen. Op de @home storingslijn zijn geen storingen bekend (regio Kampen)

News doet het bij mij goed. Voor de betere groepen gebruik ik desondanks Newszilla van XS4ALL :)
heb jij de primary dns en secondary dns er hard ingezet??
heb ook problemen gehad met die @home dns adresjes, gebruik nu de dns van andere providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 00:25

sll

Verwijderd schreef op 07 juli 2003 @ 11:32:
[...]
tot mijn verbazing kreeg ik een email terug van hen met de medeldeling dat zij geen virusscanners op de mailservers hadden geinstalleerd en dit ook geen prioriteit had en dus nog lang op zich zou wachten. (overigens dat geen prioriteit en lang wachten kreeg ik via de telefoon te horen toen ik hen boos belde na hun email reply)
[...]
Duidelijk een staaltje van goede interne communicatie :|

De virusscanner is nu inderdaad operationeel geworden. Het eicar.com-testvirus, dat ik vanaf een Yahoo-account stuurde, werd netjes afgevangen (lees: verwijderd). Overigens worden zowel in- als uitgaande mailtjes gescand. Goede zaak, zolang de mailserver de belasting maar aankan.

Meer info: Topic: [@home] Scant onze mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 12:55:
[...]

heb jij de primary dns en secondary dns er hard ingezet??
heb ook problemen gehad met die @home dns adresjes, gebruik nu de dns van andere providers
Yups, ik gebruik 1 DNS van XS4ALL en de tweede van Euronet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mogen "help m'n snelheid is ineens slecht posts" hier ook ?

Snelheid is namelijk ineens maar 6kb/s down (max) ipv de normale 400kb/s. What is going on ?

/me woont in Tilburg

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Lord of the Pentium schreef op 07 July 2003 @ 16:32:

Snelheid is namelijk ineens maar 6kb/s down (max) ipv de normale 400kb/s. What is going on ?

/me woont in Tilburg
Als jij dat een 'probleem' vindt wel ja :) (zie titel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Lord of the Pentium schreef op 07 July 2003 @ 16:32:

/me woont in Tilburg
Ik zit ook in Tilburg maar hier gaat het nog erg lekker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMYuma

RMYuma

Ik woon in Rijen, en ook hier geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, ik lees net dit zinnetje op: http://help.home.nl/antivirus
Worden virussen uit bijlagen verwijderd zodat ik de bijlage wel kan ontvangen?
Nee, de bijlage wordt in zijn geheel verwijderd en kan niet meer opgehaald worden
Mogen ze dit zomaar doen ? Dit is toch in principe het inbreuk doen op mailtjes die voor mij bedoeld zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 21:59:

[...]

Mogen ze dit zomaar doen ? Dit is toch in principe het inbreuk doen op mailtjes die voor mij bedoeld zijn ??
Zit jij zo dolgraag op virussen te wachten dan? Wil je graag geinfecteerd worden? Want dan zijn daar wel makkelijkere manieren voor.

Want dan is een virusscanner ook inbreuk, omdat die ook attachments die geinfecteerd zijn verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 07-07-2003 22:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op 07 July 2003 @ 22:17:
[...]

Zit jij zo dolgraag op virussen te wachten dan? Wil je graag geinfecteerd worden? Want dan zijn daar wel makkelijkere manieren voor.

Want dan is een virusscanner ook inbreuk, omdat die ook attachments die geinfecteerd zijn verwijderen.
Ik zit niet op virussen te wachten, maar ik zou graag zelf beslissen
wat er met mail, die aan mij gericht is gebeurd.
(tuurlijk is het handig, dat die scanner er nu tussen zit, maar ik vind het nogal een botte manier van doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 21:59:

[...]

Probleem heb je dan dat @home jou naar hun algemene voorwaarden wijst en gaat vertellen dat je het moet zien alszijnde jij bij je werkgever op het netwerk zit en de systeembeheerders daar via filters dit "waarschijnlijk" ook doen.

Opzich zou het eens iets kunnen zijn om daarop dieper in te gaan door iemand die de WBP(wet bescherming persoonsgegevens) kent van haver tot gort.

@degeen die zijn verbinding zag kelderen van 400 naar 6:

dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld dat jij in een drukke omgeving zit met veel @home gebruikers die op dat moment allemaal large files gaan downe, ook kan het zijn dat dit gewoon ligt aan de andere kant, daar @home geen garanties geeft van snelheden buiten hun "netwerk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

koelkast schreef op 07 July 2003 @ 16:16:
Yups, ik gebruik 1 DNS van XS4ALL ...
Dat gaat goed totdat je een keer een obscure website wilt bezoeken die nog niet in de XS4all cache zit... dan zal de DNS van XS4all weigeren om 'm zelf op te zoeken (dat doet hij wel als je XS4all abonnee bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:12

Jimbolino

troep.com

rvm schreef op 08 July 2003 @ 22:16:
[...]
Dat gaat goed totdat je een keer een obscure website wilt bezoeken die nog niet in de XS4all cache zit... dan zal de DNS van XS4all weigeren om 'm zelf op te zoeken (dat doet hij wel als je XS4all abonnee bent).
ok, wat is dat nu weer voor een bullshit :?

over die virusscanner, matige ontwikkeling:
- Ik wil zelf kunnen kiezen of ik hem inschakel
- Als de virusscanner crasht, stopt dan de mail ook?
- Ze moeten zoiezo niet aan mijn mail sleutelen, als ze nou gewoon een simpele stabiele server neerzetten ben ik blij

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Lekker hierzo ;)

Ik heb een nieuwe Com21 modem gekregen (lang verhaal :+) maar bij deze modem denderd de ethernet verbinding er om de 25 minuten uit. Er branden dan nog wel lampjes op de Com21 en op de Ethernet kaart, maar de modem accepteerd geen data meer, alsof hij 'vol' gelopen is.

Dan moet ik even de UTP eruit trekken, paar seconden wachten, en daarna weer erin douwen. Dan doet ie het weer.

Volgende week woensdag komt er iemand langs om weer een andere modem neer te leggen ;)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Niet online

rvm

Jimbolino schreef op 08 juli 2003 @ 22:31:
ok, wat is dat nu weer voor een bullshit :?
Da's helemaal geen bullshit. Die XS4all DNS servers doen alleen recursieve DNS queries voor hun eigen abonnees. Puur een instelling van de beheerders aldaar. Planet/Hetnet doet hetzelfde. Die DNS servers zijn eigenlijk alleen bedoeld voor hun eigen abonnees, dus ze hoeven buitenstaanders er helemaal geen toegang tot te geven. Als jij als niet-abonnee die DNS servers gebruikt en dat niet merkt, betekent alleen dat je dezelfde websites bezoekt die XS4all abonnees ook bezoeken.... totdat je om onverklaarbare reden opeens 'kan pagina niet weergeven krijgt'. Ik kan me voorstellen dat je dan denkt dat het aan die website ligt, maar het kan dus ook aan de gebruikte DNS server liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06
Je moet ook DNS servers van derde partijen naast de DNS servers van @home gebruiken.
Niet compleet vervangen! Als ze bij @home werken, werken ze naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Tsss, dikke @home storing aan het eind van de middag / begin van de avond, half nederland geloof ik. Nouja, hij doet het weer, en goed ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

koelkast schreef op 09 July 2003 @ 23:44:
Tsss, dikke @home storing aan het eind van de middag / begin van de avond, half nederland geloof ik. Nouja, hij doet het weer, en goed ook :P
Stond ook op de storingspagina:
OPGELOST: Storing op @Home Netwerk

De storing is verholpen.

Eerder schreven wij:
> Door een storing in ons netwerk kunt u
> woensdag 9 juli 2003 problemen ondervinden met
> de internet service van:
> - Essent@Home Noord
> - Maastricht@Home
> - Essent@Home Zuid
>
> De storing kan invloed hebben op de
> verbinding.
>
> Het is nog niet bekend wanneer de storing
> verholpen zal zijn.
Het zou gaan om een landelijke storing, maar gek genoeg heb ik er hier in Roosendaal helemaal niets van gemerkt...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
wildhagen schreef op 09 July 2003 @ 23:46:
[...]

Stond ook op de storingspagina:

[...]

Het zou gaan om een landelijke storing, maar gek genoeg heb ik er hier in Roosendaal helemaal niets van gemerkt...
Yeps, ze zeiden bij de helpdesk dat het ongeveer half Nederland is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mensen met @Home kunnen hun PC voorlopig maar beter niet resetten, willen ze internet nog op kunnen vandaag:
Door een storing in ons netwerk kunt u
donderdag 10 juli 2003 problemen ondervinden
met onze internet service.

De DHCP server binnen ons netwerk
functioneert niet naar behoren. Dit betekent
dat computers die aangezet worden geen nieuw
ip-adres ontvangen. Dit heeft tot gevolg dat
deze computers geen verbinding kunnen maken
met het internet.

Medewerkers zijn hard aan het werk om de
problemen te verhelpen.

Indien u uw computer niet uitschakelt kunt u
gewoon blijven internetten. Als u uw computer
uit en vervolgens weer aan zet, verliest u uw
internet verbinding.

U kunt meer lezen over ‘DHCP’ op onze Online
Help (http://help.home.nl) en zoek op ‘DHCP’.

Het is nog niet bekend wanneer de storing
verholpen zal zijn.
Toch lullig als je na een reboot niet meer kan surfen ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Toch wel handig dat m'n router al een DHCP-lease heeft... die nog zes dagen geldig is. Pas tegen die tijd ga ik me druk maken over een DHCP-storing... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

mijn router heeft net 2 minuten geleden een DHCP aanvraag gedaan en ik kreeg gewoon een ip (datum staat niet goed :P)

01/08/2002 05:33:53 DHCP Client: Receive Ack from 213.51.144.18,Lease time=604800
01/08/2002 05:33:53 DHCP Client: Send Request,Request IP=213.51.x.x
01/08/2002 05:33:53 DHCP Client: Receive Offer from 213.51.144.18
01/08/2002 05:33:53 DHCP Client: Send Discover

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ach, als de DHCP hier weer eens plat gaat, ga ik mijn IP instellingen gewoon statisch invullen.
Ik ga echt niet offline omdat @Home hun DHCP even niet in de lucht hebben :)

iig werkt de DHCP hier iig nog wel thuis (@Home Tilburg).

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het probleem is inmiddels opgelost :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook geen last van gehad, maar tja men router doet alles voor me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:14
Omg, ik zit nu al bijna een 3-kwart jaar met hetzelfde probleem: Timeouts, en nu begint het toch wel zwaar irritant te worden -_-, elke dag weer, ben ik, (om als voorbeeld te noemen) warcraft aan het spelen. ineens valt internet uit voor 1 minuut, of sterker nog, voor een paar seconde, en toch is heel die game weer naar de ... geholpen.
Ben ik aan het msn'en, ineens valt msn uit. Weer zon stomme timeout.

Bellen naar @home helpt ook al niet, echt te vaak gedaan nu, ze willen maar niet langskomen ofniks. Is hier nu eindelijk al een oplossing voor? Wordt er nu een beetje ERG gek van. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

Gisteravond had ik ook vanaf 9 uur ofzo geen internet en vanochtend nog steeds niet. Hebben meer mensen in omgeving hengelo hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ja ik heb al een dag of 3 geen internet meer (borne) @home gebeld en ze zeggen dat het niet aan mijn modem ligt. Klopt want die doet het nog gewoon alle lampjes doen wat ze horen te doen.
Maar mijn PC kan geen verbinding krijgen, met helemaal niks! Geen mail geen news geen http niks nada noppes. Ook nieuw IP aanvragen werkt niet.
Aangezien ik op mijn werk zat toen ik @home belde en dus niet achter de pc kunnen ze me niet verder helpen en moet ik vanavond nog maar eens bellen als ik achter mijn pc zit.

Hier iemand een idee?

--

En ik had hier net een aantal dagen een bericht gepost dat ik het zo lekker snel vond de laatste tijd....zal wel nog een laatste boost geweest zijn voordat het helemaal voorbij is.

[ Voor 16% gewijzigd door Gorefest op 11-07-2003 11:42 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

Gorefest schreef op 11 juli 2003 @ 11:39:
Ja ik heb al een dag of 3 geen internet meer (borne) @home gebeld en ze zeggen dat het niet aan mijn modem ligt. Klopt want die doet het nog gewoon alle lampjes doen wat ze horen te doen.
Maar mijn PC kan geen verbinding krijgen, met helemaal niks! Geen mail geen news geen http niks nada noppes. Ook nieuw IP aanvragen werkt niet.
Aangezien ik op mijn werk zat toen ik @home belde en dus niet achter de pc kunnen ze me niet verder helpen en moet ik vanavond nog maar eens bellen als ik achter mijn pc zit.
Bij mijn router in het log staat dat DHCP deamon niet gevonden kan worden... dus toch weer dhcp gezeik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of, geeft de:
213.51.132.13 [bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl] geen response meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 12:16:
Ligt het aan mij of, geeft de:
213.51.132.13 [bb2-pos4-0.amsix-telecity.home.nl] geen response meer?
Is idd zo dood als een pier, niet te pingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer

Reefer

madness

nou ik heb nog steeds geen internet :( Al een paar dagen niet, ik heb @home gebeld en die helpdeskert zei wel dat mn modem offline was en ik heb dus ff de stroom erafgehad maar nog geen verbinding. En wat is dat ip hierboven wat neit te pingen is? DHCP server toevallig ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Okay ik had vrijdag avond weer internet na er 3 dagen uit gelegen te hebben. Maar ze hadden geen probleem hoor, nee er was geen storing meer :( :( :(
Nouja hij doet het weer, maar de volgende keer vraag ik restitutie van abbo geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Je raad het nooit, mailservers weer eens plat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hier in Venlo ligt de mail er ook weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

werkt weer...... Net een stoplicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist even ongeveer een minuut torenhoge pings en time-outs. Lekker... :(
Pingen naar members.home.nl [212.120.66.210] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 212.120.66.210: bytes=32 tijd=722 ms TTL=249
Antwoord van 212.120.66.210: bytes=32 tijd=1565 ms TTL=249
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 212.120.66.210: bytes=32 tijd=319 ms TTL=249

Ping-statistieken voor 212.120.66.210:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 319ms, Maximum = 1565ms, Gemiddelde = 868ms
Daarna deed ik een traceroute, maar juist op dat moment begon het spul zich weer te herstellen:
Bezig met het traceren van de route naar members.home.nl [212.120.66.210]
via maximaal 30 hops:

1 * 21 ms 20 ms r1-ge3-0-0-4.tilbu1.nb.home.nl [217.121.54.1]
2 24 ms 18 ms 21 ms bb1-ge6-0.tilbu1.nb.home.nl [212.120.67.177]
3 29 ms 26 ms 28 ms bb1-pos14-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.9]
4 28 ms 16 ms 30 ms bb1-pos6-0.rdc1.ov.home.nl [213.51.158.14]
5 * 32 ms 28 ms r6-ge0-1-0-0.rdc1.ov.home.nl [213.51.132.70]
6 28 ms 28 ms 21 ms members-3.home.nl [212.120.66.210]
Bij hop 1 en 5 ging het nog niet helemaal goed...

--edit--

En ja hoor, toen ik dit bericht verstuurde lag de verbinding er praktisch weer helemaal uit. Volgens mij zijn ze nu al begonnen met het onderhoud dat pas vannacht zou plaatsvinden... :(

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 18-09 10:55
Maar nu kan ik eindelijk zeggen dat @home ook iets goeds heeft gedaan, Er is webmail. Eindeljik, want die andere mailboxen online werkte voor geen meter.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Pas maar op met wat je krijgt, krijgen we zo weer een verhoging van het abbogeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Webmail??? Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

webmail.home.nl
kun je gewoon inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat webmail werkt wel redelijk tot nu toe, maar wat ik me af vroeg als je een mail ontvangt via je webmail, kan men dan die mail ook nog van de server halen via OUtlook ofzo? Of haalt webmail ze meteen van server?

Verder wel goed van @home die webmail, alleen een beetje laat nu! Heb nu al vakantie! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 01:24:
WAT download zoiemand dan? Dat zijn 264 CD's per maand. Zulke mensen zouden ze er gewoon vanaf moeten keilen. Sorry hoor, maar dat is asociaal. Meestal blijf ik < 1 GB per maand, soms haal ik 2 GB, en heel soms heb ik een piek naar 5 GB. 1x heb ik 10 GB in een maand gehaald, maar toen wilde ik een paar films zien, en ik had wat leuke muziekstukjes gehoord, en wilde weten wat die band nog zoal had gemaakt...

180 GB per maand is gewoon onzinnig veel. Dan download je gewoon alles wat je tegenkomt. Wat moet je daar mee?
lol waarom heb jij breedband internet dan? ik zit gemiddeld rond de 200/250gb per maand, en ik ken een paar mensen die wel over de 350gb per maand komen en dat is geen uitzondering maar waarom zouden zulke mensen eraf "gekeild" moeten worden.
Dit houdt alleen in dat jij je internet verbinding niet optimaal gebruikt anders had je wel een basic abbo genomen, ik download ook filmpies alleen die zijn 4,7 GB groot (meestal 90 x 50mb) en dat mag niet? ik gebruik tenminste geen Kazaa/bearshare/nix van p2p :) .
en ik ben heel nouwkeurig met wat ik download!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:47

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 16:07:
[...]

lol waarom heb jij breedband internet dan? ik zit gemiddeld rond de 200/250gb per maand, en ik ken een paar mensen die wel over de 350gb per maand komen
Lees ik daar nou 200/250 gb/maand? Nulletje teveel?
en dat is geen uitzondering maar waarom zouden zulke mensen eraf "gekeild" moeten worden.
Omdat die mensen onevenredig veel beslag leggen op de beschikbare capaciteit?
Dit houdt alleen in dat jij je internet verbinding niet optimaal gebruikt anders had je wel een basic abbo genomen, ik download ook filmpies alleen die zijn 4,7 GB groot (meestal 90 x 50mb) en dat mag niet? ik gebruik tenminste geen Kazaa/bearshare/nix van p2p :) .
en ik ben heel nouwkeurig met wat ik download!
Misschien is het een eye-opener voor je, maar er zijn genoeg mensen die een breedbandverbinding niet hebben om veel te downloaden. Ik heb @Home omdat ik me dan geen zorgen hoef te maken over telefoonkosten en omdat ik dat dan -als ik wil- snel iets kan downloaden. In jouw ogen gebruik ik dus mijn internetverbinding niet optimaal? Wat een volstrekte kolder. Jij MISBRUIKT je internetverbinding, dat is waar het op neer komt.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Olé, DHCP ligt er weer eens uit en m'n router bleef dus IP-loos. Heb het ding dan ook maar weer op statisch gezet...

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 16-07-2003 16:40 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.