-=Het grote EPoX 8RD/G/DA3(+) topic Deel 4=-

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.745 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:29

Pubbert

random gestoord

Smarron schreef op 10 April 2003 @ 16:14:
[...]
Het geluid zou beter dan de Audigy1 zijn, en slechter dan de Audigy2. Ik zou de + nemen. De NB schijnt ook beter te zijn en dus hoger oc-en. Je zegt zelf al een XP1700+ te hebben. Welke versie precies, anders heb je totaal geen Barton nodig. De meeste 1700+ cpu's halen makkelijk XP2600+ speeds.
welke weet ik niet, hij was iig bruin (ik hoorde dat de groene of de bruine versie beter te oc'n was, 1 van de 2)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:35

Chakotay

Lick here to continue

Dond3r schreef op 10 april 2003 @ 16:09:
Ik had graag ff wat info :D

[knip]
Ik had zelf goede ervaringen met een Barton 2500+ icm een 8RDA+. Mn top was een MHz of 2375, en een FSB van 215. Zat nog wel wat rek in, maar ik heb mn mobo opgeblazen en ga nu een NF7-S 2.0 proberen.

Een goede (week 10 bijvoorbeeld) 1700+ heeft echter een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan die Barton, ik heb em alleen gekocht om te kijken wat de mogelijkheden ervan zijn.

Het geluid vind ik persoonlijk beter klinken dan mn SB Live! 5.1, al heb ik een prutspeakerset (Creative FPS 1500 :X), en kan dus alleen met mn Sennheiser fatsoenlijk vergelijken.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Dond3r schreef op 10 April 2003 @ 16:36:
[...]

welke weet ik niet, hij was iig bruin (ik hoorde dat de groene of de bruine versie beter te oc'n was, 1 van de 2)
De kleur van de packaging zegt, zoals al eerder vermeld, helemaal niets over de OCbaarheid van een processor. De kleur van de core zelf kan wel een aanduiding geven, zie hier voor wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Chakotay schreef op 10 april 2003 @ 16:38:
[...]

Een goede (week 10 bijvoorbeeld) 1700+ heeft echter een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan die Barton ...
Idd, ik zou ook voor een 1700+ gaan nu (heb ik inmiddels al gedaan :) ). Later kun je altijd nog een Barton kopen; daarvan verbeteren de steppings vast nog wel, zodat je nóg verder kunt OC'en -- mocht je die 2,4 GHz die je met een 1700+ haalt niet genoeg vinden. ;)
Het geluid vind ik persoonlijk beter klinken dan mn SB Live! 5.1, al heb ik een prutspeakerset (Creative FPS 1500 :X), en kan dus alleen met mn Sennheiser fatsoenlijk vergelijken.
Aha... ik had gehoord dat iemand het geluid net niet zo vol vond klinken als zijn Audigy 1... maar het is blijkbaar dus toch behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Chakotay schreef op 10 April 2003 @ 16:38:
[...]

Ik had zelf goede ervaringen met een Barton 2500+ icm een 8RDA+. Mn top was een MHz of 2375, en een FSB van 215. Zat nog wel wat rek in, maar ik heb mn mobo opgeblazen en ga nu een NF7-S 2.0 proberen.

Een goede (week 10 bijvoorbeeld) 1700+ heeft echter een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan die Barton, ik heb em alleen gekocht om te kijken wat de mogelijkheden ervan zijn.

Ik kom tot max 218 FSB ofzo daarom, draai nu op 215 is iig stabiel. Het lijkt erop dat de laatste 8rda+ borden gewoon niet hoger dan 215 - 220 willen geloof ik...

Wat ik mij nog afvroeg: Die 8rGa draait hogere FSB's. Zou dat komen door betere 5 volt, ondanks dat de spanningen op vdd wel goed zijn misshcien? Of is het echt de chip. Anders moet die 5v gewoon hoger gemod worden op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Misschien een domme vraag, maar wat betekent fsb spread spectrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Goed, ik heb mijn 'FF' bordje terug gestuurd voor RMA. Het is vandaag aangekomen, dus als ze nou direct even uitgezocht hebben of hij wel of niet werkt dan verwacht ik hem morgen weer terug :P Het zal echter wel wat langer gaan duren. Jammer, want je verheugd je toch op de nieuwe spullen en dan kunnen ze direct weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Albinoraptor schreef op 10 April 2003 @ 14:00:
Effe vraagje :
Hoe kunnen mensen enthousiast zijn van onboard geluid, had mijn Audigy er uit gehaald omdat hij raar deed en PC niet meer wou opstarten, en dacht nou ja dan gebruik ik maar onboard sound, het is leuk als je 1 ding aan hebt alleen MP3 draaien, maar zodra ik een spel speel en tegenlijker tijd TeamSpeak heb aanstaan, kraakt het toch echt van alle kanten :/

Brrrrr, snel mijn Audigy er maar weer in hoor :)
Da's een software probleem volgens mij. Toen ik in het begin mijn 8RDA+ installeerde heb ik meteen mijn Terratec DMX X-Fire 1024 geinstalleerd (d.w.z. de eigen drivers in plaats van de standaard XP drivers Crystal Soundfusion ofzo), prima geluid.

Door wat problemen heb ik alles nog eens opnieuw geinstalleerd, eerst tijdje met die XP drivers gedraaid en na een week de DMX drivers toch maar geinstalleerd. Ineens echo't alles?! Ga ik kijken in het DMX Control Panel (los stukje software dat je kunt downloaden van ftp.terratec.net), moet ik de 2D geluidspositionering anders zetten. Nu kraakt het als ik iets tegelijk doe, als ik de positionering aanpas echo't het. Lekker is dat.

Overigens heb ik nog wat vraagjes, ik moet eerlijk zeggen dat ik probeer alles bij te houden hier maar dat lukt me lang niet :) dus het kan zijn dat ik iets dubbel vraag, have mercy ;)

- A.s. maandag komt mijn XP 2500+ met Barton core. Is er iets bekend over series/nummers die goed/beter/slechter overklokbaar zijn?

- Ik ben ook van plan ander geheugen aan te schaffen (heb nu 512 Mb PC2100 van Dane Elec). Mijn doel is om naar een FSB van 200 Mhz te gaan. Wat is dan een goed merk? Ik zat zelf te denken aan Samsung? (ik kan neem ik aan beter 2 x 256 nemen dan 1 x 512? (jajajaja of 2 x 512 natuurlijk :P))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Hasib schreef op 10 april 2003 @ 19:43:
Misschien een domme vraag, maar wat betekent fsb spread spectrum?
Spread Spectrum Modulation (disabled)

Spread Spectrum Modulation was invented to reduce interferences of high order harmonics of the bus frequency. The theory is that, because every wave form generates higher order harmonic waves or Obertoene, accumulation of the latter can result in interference with the original signal. One way to avoid this problem is to subject the base frequency to a slow (ca 100,000 clock cycles) modulation, meaning that the FSB varies between e.g. + and - 1% of the nominal value. In older boards, usually two different settings were available, either centered around the nominal value or set with the nominal frequency as the maximum (low modulation). Most current boards employ the centered modulation.

This is, at least, the official version of Spread Spectrum Modulation. In reality, there are different reasons for its implementation. With increasing operating frequency, electronic components emit electromagnetic interference signals (EMI). EMI, on the other hand can cause interferences with other devices and is, therefore, subject to regulation by the FCC which limits the signal amplitude according to its guidelines. Any device exceeding the maximum allowable signal strength will not gain approval by the FCC and can, therefore, not be marketed. In order to understand the reason for SSM, it is necessary to know how the FCC tests EMI. Basically, the testing device is a radio receiver and the testing is done by sweeping its receiving frequency through the frequency range of interest and measuring the interference with the video and audio signals. The bandwidth sensitivity of the measuring device is in the order of about 1 MHz.

If the operating frequency is modulated to spread over a bandwidth of typically 4-5 MHz, the same will happen to the EMI spectrum and, instead of showing a sharp peak, the spectrum will be spread to a more or less Gaussian bell shape. In this case, the amplitude will be, of course, substantially smaller, that is, in the order of 1/3 - ¼ of the original peak. The energy, however, will be the same. On the other hand, the measuring instrument with its bandwidth limited to only 1/4 of the spread will, consequently, only see 1/3 to ¼ of the EMI. Therefore, the system will obtain FCC approval even if it exceeds the guidelines.

Recommended Settings

If running at stock setting, enabling Spread Spectrum Modulation (SSM) may reduce EMI, and cause less interference with wireles communication devices even though I have never been able to confirm this. Under all conditions, enabling SSM may cause a system to crash. This is especially true for overclocking, simply because with the high multiplier values employed now, even a 0.5% modulation up and down can cause differences up to as much as 10 MHz clock speed within one modulation cycle. In other words, if the CPU is already operating at its limit, increasing the clock speed by another 10 MHz may be fatal. Therefore, for any overclocking, SSM should be turned off.

Another side effect of SSM is that it can interfere with the clock generator. This means that, instead of merely initializing SSM, it is possible to enable FSB settings that were never supported by the manufacturer. Examples are the Tyan Trinity 400 where disabling SSE results in an actual bus speed of 90 MHz instead of the selected 117 MHz or the MSI 6309 where FSB settings of up to 200 MHz become available. The reason is that activating SSM can cancel out the FSB setting since there can be a pin address overlap on the clock generator chip.
Uitlaten dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Chakotay schreef op 10 April 2003 @ 16:39:
[...]

De kleur van de packaging zegt, zoals al eerder vermeld, helemaal niets over de OCbaarheid van een processor. De kleur van de core zelf kan wel een aanduiding geven, zie hier voor wat meer info.
als ik toch spul ga bestellen haal ik meteen nieuwe cpu. Ik heb nog de palomino core, dat weet ik iig bijna zeker (spul gekocht in september) maar je zult nu net zien dat ik dan met mijn 1700+ niet kan oc'n (komt icm met ecs k7vt3 al niet ver, maar ligt wsl aan mobo) dus haal ik meteen een 2500+. Kan hij icm met Epox 8RDA+ 2x 512 pc2700 de 3000+ halen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TripleM schreef op 11 april 2003 @ 00:26:
[...]

[...]

Uitlaten dus ;)
Toch ga ik er eens mee spelen met FSb Spread spectrum.. want ik heb het idee dat de FSB enigszins stoort op mijn tv signaal , met mijn tv kaart (af en toe wat strepen op tv en zo)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8rda+ 1.1 bios:3305
infineon 2x 256mb pc2700c2.5
AMD tbred-b 1800+ 0252
- pal8045+papst8412NG
- geen vdd mod maar wel klein koelertje op de originele NB heatsink
- WXP pro SP1 +nvidia 2.03

Afbeeldingslocatie: http://www.alvintran.cistron.nl/files/8rda+_max.jpg
maximaal wat ik met FSB sync kan halen uit die infineon reepjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.alvintran.cistron.nl/files/8rda+_stable.jpg
stabiel nu draaiend met prime95 en Super PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dat wordt dan je sig aanpassen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIEUWE BIOS:

ftp://ftp.epox.com/motherboard/support/BIOS/8RDA3402.exe
4/10/2003 - 273KB

1) Support auto detect 200MHz CPU. 2) Fixed NVLAN MAC address and 1394 GUID erased after BIOS updated on C17/C18D universal BIOS. 3) Fixed motherboard resource conflict on legacy free system. 4) Fixed unreported memory fail for AK2001 device. 5) Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]SlowikPL schreef op 10 April 2003 @ 15:33:
Nieuwe 8RDA+ revisie 1.5 en nieuwe Bios:
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3402.BIN (A000) http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030410132254
Fixed:
1) Support auto detect 200MHz CPU for rev 1.5 PCB
2) Fixed NVLAN MAC address and 1394 GUID erased after BIOS updated on C17/C18D universal BIOS.
3) Fixed motherboard resource conflict on legacy free system.
4) Fixed unreported memory fail for AK2001 device.
5) Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B.

Bron: http://www.planet3dnow.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

is er met elk nforce mobo zo goed te oc'n? of is deze epox daar nou zo goed in?

want als ik die mhz winst bij Athlon XP's boven de 1600+ zie, dan kun je wel stellen dat nu niet alleen de P4's goed te oc'n zijn. >:)

Maar mij vraag: ik ben bang datie vervalt (andere pagina inmiddels:)

Ik heb nog de palomino core, dat weet ik iig bijna zeker (spul gekocht in september) maar je zult nu net zien dat ik dan met mijn 1700+ niet goed kan oc'n (komt icm met ecs k7vt3 al niet ver, maar ligt wsl aan mobo) dus haal ik meteen een 2500+. Kan hij icm met Epox 8RDA+ 2x 512 pc2700 de 3000+ halen?

En is het verstandig om voor 2x 25 euro extra 512 MB PC3200 DDR van Dane-Elec te halen? (ik wil iig zeker 1024 ram, maar wilde eerst pc2700)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 09:33
Smarron schreef op 09 April 2003 @ 15:08:
Volgens mij klopt er iets niet 8)7

[afbeelding]

Ik heb die 12V connector ook op het moederbord aangesloten, zou het daar wellicht doorkomen?
Heey, ik heb hier hetzelfde, ik dacht dat ik gewoon een hele brakke voeding had, maar het ligt dus aan het mobo?
Bij mij was m'n 3,3V ook veel te laag, die kwam maar tot 2,6... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dond3r schreef op 11 April 2003 @ 13:01:
is er met elk nforce mobo zo goed te oc'n? of is deze epox daar nou zo goed in?

want als ik die mhz winst bij Athlon XP's boven de 1600+ zie, dan kun je wel stellen dat nu niet alleen de P4's goed te oc'n zijn. >:)

Maar mij vraag: ik ben bang datie vervalt (andere pagina inmiddels:)

Ik heb nog de palomino core, dat weet ik iig bijna zeker (spul gekocht in september) maar je zult nu net zien dat ik dan met mijn 1700+ niet goed kan oc'n (komt icm met ecs k7vt3 al niet ver, maar ligt wsl aan mobo) dus haal ik meteen een 2500+. Kan hij icm met Epox 8RDA+ 2x 512 pc2700 de 3000+ halen?

En is het verstandig om voor 2x 25 euro extra 512 MB PC3200 DDR van Dane-Elec te halen? (ik wil iig zeker 1024 ram, maar wilde eerst pc2700)
De Epox 8RDA, 8RDA+ en 8RGA+ OC'en allen erg goed. De Abit NF7-S echter ook heel erg goed. Soltek schijnt ook een aardig nForce 2 mobo te hebben, maar dat is toch een goedkoper merk.
Een 1700+ heeft trouwens een veel betere prijs/OC verhouding dan een Barton. :) En Samsung of Dane-Elec geheugen kun je beter niet kiezen als je wilt gaan overklokken. Koop Kingston HyperX PC3000 (goedkoop maar wel goed), Infineon PC2700 (goed OC-baar) of PC3200, of als je geld teveel hebt Corsair of OCZ oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Krijg ik met Kingston HyperX pc3000 de fsb goed op 200 icm met epox 8rda?

want als ik goed reken is PC 3000 370mhz
370mhz : 2 = 185mhz..

[ Voor 32% gewijzigd door Pubbert op 11-04-2003 15:28 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIC66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 13:22
hey mensen kzit met t volgende`probleem:
gegevens:
xp 2200+
1x 256mb PC2100 infinion DDR
1x 256mb PC2100 dane-elec DDR
Epox 8RDA+
BIOS: 3305

t`probleem is dat geen één mp boven de 12.5 gepakt word, hij maakt dan tijdens het booten (voor de bios,`voor`al het beeld) 2 brom tonen,`en dan boot`ie op 550Mhz. heeft iemand`een idee waarom? een 2200+ hoort `default op 13.5 te lopen.. met`fsb kan ik wel hoger, maar ik wil gewoon dat dat mobo m goed`pakt

[ Voor 2% gewijzigd door SIC66 op 11-04-2003 15:52 . Reden: bios versie ]

PROUD member of NoizyCows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

Q-bone

Dusss...

trouwens weet iemand waar je de fic au11 of au13 kan bestellen want dat is exact het zelfde moederbord als de epox. alleen goedkoper, ik zal straks de importeur maar even bellen denk ik.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Q-bone schreef op 11 April 2003 @ 15:35:
trouwens weet iemand waar je de fic au11 of au13 kan bestellen want dat is exact het zelfde moederbord als de epox. alleen goedkoper, ik zal straks de importeur maar even bellen denk ik.
Dat kan niet. Als het exact hetzelfde moederbord zou zijn dan zou er E P O X opstaan. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

hehe om eerlijk te zijn stond dat er dus ook op, hehe oops... en dat meen ik, die gast vroeg een epox en kreeg een fic opgestuurd en wat denk je! zit een stikkertje van fic op dus die gast klagen, moest ie er een stikertje er af halen staat er epox onder :) woei.. en die borden zijn dus $85 en met de huidige euro stand moet dat hier toch ook kunnen, ik ga nu ff bellen met fic europe.

AAAAAAAAAAARG

net ff belt en ze zeiden mij, athans een taiwaneese vrouw, dat de AU11 en de AU13 niet leverbaar zijn in Nederland, en ook niet in Duitsland, en toen ik zei maar ze zijn wel in Amerika te halen, zegt ze help your self and buy it there :-) LOL altijd aardig die aziaaten.. maar oke dat wordt dus voorlopig geen goedkoop nforce 2 bordje, :(

bij newegg zijn ze te krijgen, iemand interrse om ze daar te halen, want volgens mij sturen ze niet naar NL, ga ik wel ff achteraan, dan koop ik er gelijk 10 ofzo. grr toch stom dat ze hier niet zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Q-bone op 11-04-2003 16:22 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verrekte interessant.. ik ben alleen aan het googlen.. enige wat ik zie zijn specs sites.. maar geen verkoop sites... Heb je een URL'tje?

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 11-04-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

spec's staan hier.
http://www.fic.com.tw/pro..._detail.aspx?model_id=118

niet te krijgen volgens die vrouw maar ja toch proberen :)
resellers in Duitsland:
http://www.fic.com.tw/con...ype=reseller&cnty=Germany

en geen 1 site van een compu zaak in europa doet het dus... vaag.
maar heb inmiddels al een mail gestuurd naar newegg, en misschien wel een inkoopactie, maar ja dat mag niet meer via got.

als jullie wat vinden zeg het maar ff :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06

Exigence

dnkroz

Heeft iemand al wat meer info over de 8RDA3+.
Want ik wil al mij stuff verkopen (8RDA+ 1.1 + 256 MB Kinston HyperX PC3500 :9 )
En dan in de zomervakantie echt aan de gang met een big budget >:) Dan maar hopen dat de 8RDA3+ nog een van de besten is..

[ Voor 20% gewijzigd door Exigence op 11-04-2003 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dond3r schreef op 11 April 2003 @ 15:27:
Krijg ik met Kingston HyperX pc3000 de fsb goed op 200 icm met epox 8rda?

want als ik goed reken is PC 3000 370mhz
370mhz : 2 = 185mhz..
Ik heb vaak gelezen dat mensen met Infineon PC2700 geheugen een FSB van 200 MHz halen, of hoger. Dat Kingston PC3000 moet ook makkelijk op 200 MHz kunnen draaien, maar ik zou gewoon even zoeken naar hoeveel mensen dit lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

weet iemand hoeveel cm er precies tussen de klikpinnetjes van de 8RDA zit (van de heatsink op de NB) ik wil er namelijk meteen een Chrystal Orb opzetten :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die Fic-boards zien er misschien het zelfde uit(ze komen ook bij de zelfde fabricant vandaan)...ze oc-en een stuk minders als hun Epox broertjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

eehm al geprobeerd? ik niet, kan er weinig over zeggen, maare als jij het kan aanduiden graag. want dan ga ik er namelijk neit meer achteraan, maar ja volgens mij praat je lucht :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 11 april 2003 @ 17:19:
eehm al geprobeerd? ik niet, kan er weinig over zeggen, maare als jij het kan aanduiden graag. want dan ga ik er namelijk neit meer achteraan, maar ja volgens mij praat je lucht :)
zoek maar eens...zijn al meerdere reviews over geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Dond3r schreef op 11 april 2003 @ 16:51:
weet iemand hoeveel cm er precies tussen de klikpinnetjes van de 8RDA zit (van de heatsink op de NB) ik wil er namelijk meteen een Chrystal Orb opzetten :)
Een beetje zoeken mag ook wel hoor. :| Op pagina 27 bovenaan staat het, een of twee pagina's terug begint iemand over zo'n orb heatsinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:59

lordsnow

I know nothing

De FIC AU11 is hetzelfde moederbord als de EPoX 8RDA+. En ja, het is bekend dat de FIC AU11 minder presteert in reviews. Mischien heeft EPoX betere Quality Control (hogere eisen) en dat FIC de rest krijgt?

De FIC AU13 heeft geen EPoX tegenhanger. Wel een intressant bordje :) Ik ben er nog steeds niet uit wat mijn nFOrce2 mobo wordt: FIC AU13, EPoX 8RGA+, 8RDA3+, of Abit NF7-S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dond3r schreef op 11 april 2003 @ 16:51:
Als ik het goed heb 5.2 cm. In ieder geval past je Chrystal Orb er niet op of je moet hem lijmen. Een Vantec Iceberg met pinnen past er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
lordsnow schreef op 11 April 2003 @ 19:46:
De FIC AU11 is hetzelfde moederbord als de EPoX 8RDA+. En ja, het is bekend dat de FIC AU11 minder presteert in reviews. Mischien heeft EPoX betere Quality Control (hogere eisen) en dat FIC de rest krijgt?

De FIC AU13 heeft geen EPoX tegenhanger. Wel een intressant bordje :) Ik ben er nog steeds niet uit wat mijn nFOrce2 mobo wordt: FIC AU13, EPoX 8RGA+, 8RDA3+, of Abit NF7-S.
Ik heb hetzelfde probleem:
EpoX 8RGA+ = ik hoef geen VGA,oude stepping v.d. NB eb SB :)
FIC = geen merk voor mij ;)
EpoX 8RDA3+ = ales OK maar geen Onboard Sound by NVidia :( :(
Abit NF7-S rev. 2.0= (slechte ervaring met AT7 MAX2) oude SB stepping (voorlopig) A3 ipv. A4

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 15-09 12:01

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb vanmiddag de 3402 bios geflashed op m'n 8RDA+ (Rev. 1.1) en tot mijn grote verbazig heb ik ineens een VDD volt regulator in m'n powerbios. Opzich niet verkeerd dacht ik is eigenlijk wel relaxed.

Maar als ik deze nu op 1.8v zet ipv 1.6 bijvoorbeeld en ik kijk in m'n PC-Health satus in het bios dan geeft ie gewoon 1.56 v aan :?.

Nu vroeg ik me dus af of dit probleem bij meerdere mensen aanwezig is?
En of dit anders niet gewoon een fout van het bios is? (ik kan het hier niet nameten dus ik dacht ik vraag het even :))

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
KabalA! schreef op 11 April 2003 @ 21:26:
Ik heb vanmiddag de 3402 bios geflashed op m'n 8RDA+ (Rev. 1.1) en tot mijn grote verbazig heb ik ineens een VDD volt regulator in m'n powerbios. Opzich niet verkeerd dacht ik is eigenlijk wel relaxed.

Maar als ik deze nu op 1.8v zet ipv 1.6 bijvoorbeeld en ik kijk in m'n PC-Health satus in het bios dan geeft ie gewoon 1.56 v aan :?.

Nu vroeg ik me dus af of dit probleem bij meerdere mensen aanwezig is?
En of dit anders niet gewoon een fout van het bios is? (ik kan het hier niet nameten dus ik dacht ik vraag het even :))
Da's toch nog een beta bios? Misschien is die voor de 8rGa bedoelt of voor beiden ofzo? Ik geloof niet dat dit kan werken op dit bord, anders was er wel een uber bios uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit t met dat dual channel...heb nl 2 x 256 mb DDR en een epox 8rda in welke dimmsloten moet ik ze doen (misschien een domme vraag indien t in t boekje van t mobo staat, maar die heb ik niet iig hij ligt bij me pa)

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Ik heb net het 3402 bios geflasht voor m'n 8rda+. Ik zie geen nieuwe opties die erbij zijn gekomen. Verder op zelfde instellingen nog een benchje sisoft mem gedaan, zelfde scores. Het schijnt dat corsair mem nu zou worden ondersteund zegmaar. Heeft er iemand meer info over dit bios? O ja, op 8rdafaq las ik dat mensen een VDD instel geval hadden gevonden in bios en KabalA! ook al. Maar ik zie niks :? moet je een bios editor gaan gebruiken ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 21:31:
hoe zit t met dat dual channel...heb nl 2 x 256 mb DDR en een epox 8rda in welke dimmsloten moet ik ze doen (misschien een domme vraag indien t in t boekje van t mobo staat, maar die heb ik niet iig hij ligt bij me pa)

???
1 & 3 dacht ik. Trouwens, als je een nieuw bios hebt geeft die dat geloof ik aan. Probeer zoiets gewoonzeg en kijk naar scores in sisoft desnoods :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Het vreemde van de nieuwe bios is de datum 2 april 2003, maar hij is zou van 10 april moeten zijn, ik heb 'm nu al meerder keren geflashed maar hij blijft steeds 2 april weergeven. Er is ook nog geen oplossing voor het te snelle Corsair geheugen wat na een cmos reset verhindert dat je de bios inkan (moet er steeds eerst een oud reepje bijzetten :( )

Dual channel moet idd in slot 1&3 :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 11 April 2003 @ 23:02:
Het vreemde van de nieuwe bios is de datum 2 april 2003, maar hij is zou van 10 april moeten zijn, ik heb 'm nu al meerder keren geflashed maar hij blijft steeds 2 april weergeven. Er is ook nog geen oplossing voor het te snelle Corsair geheugen wat na een cmos reset verhindert dat je de bios inkan (moet er steeds eerst een oud reepje bijzetten :( )

Het bios is inderdaad pas op 10 april beschikbaar gesteld, maar het is inderdaad een bios van 2 april. Je kan hem nog 100 keer proberen te flashen maar hij blijft van 2 april ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op 11 April 2003 @ 23:02:

of 2 en 3......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FOUT, 1 en 3 of 1 en 2!!!! In ieder geval bij een Epox 8RDA+ mobo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jee
  • Laatst online: 15-09 09:33
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 23:21:
[...]

Ook bij een 8RGA+ ;) (ik had ze eerst ook verkeerd in 2&3 zitten |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

pierre-oord schreef op 11 april 2003 @ 21:46:
Ik heb net het 3402 bios geflasht voor m'n 8rda+. Ik zie geen nieuwe opties die erbij zijn gekomen. Verder op zelfde instellingen nog een benchje sisoft mem gedaan, zelfde scores. Het schijnt dat corsair mem nu zou worden ondersteund zegmaar. Heeft er iemand meer info over dit bios? O ja, op 8rdafaq las ik dat mensen een VDD instel geval hadden gevonden in bios en KabalA! ook al. Maar ik zie niks :? moet je een bios editor gaan gebruiken ofzo :?
Ik heb verder niets van een editor gebruikt ofzo... ik dacht deze week ik zal eens kijken of er een biosupdate is en heb toen gekeken op www.epox.org en daar heb ik hem toen gedownload en daarna gewoon geflashed en verder niets bijzonders gedaan (behalve cmos clear maar dat doe ik altijd na een update).
Maar verlopig zie ik niets in m'n stats ofzo dat die VDD voltage regulator helpt dus ja. Als ie er niet inzit in niemand kan vertellen ofie echt werkt zou ik er maar niet wakker van liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
KabalA! schreef op 12 April 2003 @ 00:40:
[...]

Ik heb verder niets van een editor gebruikt ofzo... ik dacht deze week ik zal eens kijken of er een biosupdate is en heb toen gekeken op www.epox.org en daar heb ik hem toen gedownload en daarna gewoon geflashed en verder niets bijzonders gedaan (behalve cmos clear maar dat doe ik altijd na een update).
Maar verlopig zie ik niets in m'n stats ofzo dat die VDD voltage regulator helpt dus ja. Als ie er niet inzit in niemand kan vertellen ofie echt werkt zou ik er maar niet wakker van liggen ;)
Vroeg het me gewoon af ;) waar staat dat dan in jouw bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 23:21:
[...]

klopt..ik tel vanaf de cpu...en epox telt vanaf de andere kant... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik ben net naar de lokale electronicaboer geweest om te kijken of ze me daar aan een nieuwe mosfet konder helpen, maar het is helaas geen standaard componentje... Heeft iemand toevallig een dode 8RDA+ liggen? :+

---

Ok, dit is apart... Ik heb die dode mosfet eraf gehaald, 2 draadjes aan de pinnen van de andere mosfet gehaalt, aan de contactpunten waar eerst de dode mosfet zat gesoldeert, werkte niet.

Haal ik ze weer los, POST ie gewoon weer :? Erg vaag... Ik heb de Vcore en VDD even op 2.05V gezet, VDIMM op 2.90, FSB op 200 MHz, ding post nog steeds... De +12V en +5V lijnen lijken ook niet veel anders te zijn dan dat ze hiervoor waren, apart :)

Iemand een verklaring ervoor dat ik dit nog gewoon kan doen terwijl er doodleuk een complete mosfet ontbreekt? :)

[ Voor 58% gewijzigd door Chakotay op 12-04-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:14
Hulde aan Gistron :) Woensdagavond mijn moederbord voor RMA teruggestuurd en vandaag stond TPG op de stoep met een vervangend Epox bordje. En deze keer geen vervelende FF, maar gewoon werken :)

Ik blijf het alleen jammer vinden dat het geheugen zo vervelend geplaatst zit. Ik kan nu mijn onderste 5 1/4 bay niet meer gebruiken.

En volgens mij loopt het koelen ook nog niet helemaal lekker. Hij staat nu gewoon (bijna) niets te doen onder Windows en hij staat volgens Sisoft al op 50 graden. Lijkt me een beetje extreem :(

Edit: Mijn fout. Lightfit stond alweer aan :P Hij stond full stressed dus op 50 graden :)

[ Voor 9% gewijzigd door eborn op 12-04-2003 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Hm, ik zit nu op dezelfde settings als de vorige post doodleuk in windows, met koe, prime en winamp (zodat de southbridge ook wat doet) aan, en die plank geeft nog steeds geen krimp... Erg vaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat te doen?

ik heb laatst een AMD XP 1800+ T-bred binnen gekregen en mijn 400MHz dual channel reepjes komen ong volgende week binnen... nu moet ik uiteraard ook een bloedgeil moederbordje hebben... mijn oog viel (uiteraard) meteen op de 8rda+!!
maaaaarrr nog beter is natuurlijk de 3+!! heeft er iemand enig idee van wanneer deze uit komt? of het wachten daarop waard is?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 20:26:
wat te doen?

ik heb laatst een AMD XP 1800+ T-bred binnen gekregen en mijn 400MHz dual channel reepjes komen ong volgende week binnen... nu moet ik uiteraard ook een bloedgeil moederbordje hebben... mijn oog viel (uiteraard) meteen op de 8rda+!!
maaaaarrr nog beter is natuurlijk de 3+!! heeft er iemand enig idee van wanneer deze uit komt? of het wachten daarop waard is?

thnx
De 8RDA3+ zal waarschijnlijk aan het einde van de maand langzaamaan verkrijgbaar worden. De gewone 8RDA+ word echter tegenwoordig ook met een A1 northbridge gebakken (las ik vanmiddag bij xtremesystems, mensen die kortgeleden een 8RDA+ hadden gekregen hadden vaak een A1 NB), welke ook tot 220-230 MHz FSB stock gaat :)

Het ligt er dus aan of je waarde hecht aan de extra features op de 3+ (SATA, RAID, etc), anders is een recente 8RDA+ ook een erg interessant bord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

pierre-oord schreef op 12 April 2003 @ 10:53:
[...]

Vroeg het me gewoon af ;) waar staat dat dan in jouw bios?
Bij mij staat ie gewoon in het menu waar je je cpu en ram voltage aanpast :) (ben ff de goede naam kwijt en geen zin om te rebooten :+).
Maar voor zover ik heb kunnen zien werkt hij toch niet dus ik zou er maar geen "overdreven" moeite voor doen ;). Nu kan ik het ook niet goed testen omdat m'n samsung mem niet zo hoog wil :'(

edit

Moet ik je anders even mijn 3402.bin mailen :)

\edit

[ Voor 9% gewijzigd door KabalA! op 13-04-2003 03:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet dat A1 niet C1 zijn?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
KabalA! schreef op 13 April 2003 @ 03:16:
[...]

Bij mij staat ie gewoon in het menu waar je je cpu en ram voltage aanpast :) (ben ff de goede naam kwijt en geen zin om te rebooten :+).
Maar voor zover ik heb kunnen zien werkt hij toch niet dus ik zou er maar geen "overdreven" moeite voor doen ;). Nu kan ik het ook niet goed testen omdat m'n samsung mem niet zo hoog wil :'(

edit

Moet ik je anders even mijn 3402.bin mailen :)

\edit
neu hoeft niet hoor :) in dat menu staat bij mij niets ;) iets van expert settings heet het geloof ik. Maar ach, als het niet kan werken en ook niet werkt, waarom zou ik dan zo'n optie willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 11:34:
moet dat A1 niet C1 zijn?....
A1 :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.kaczynski/DVC00148klein.jpg

(foto van Patryk uit Het grote Abit NF7 S topic)

[ Voor 3% gewijzigd door Chakotay op 13-04-2003 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net ook even 3402 er over geflasht, en zie geen VDD optie... Wat ik wel zie is dattie het niet meer erg vind dat mn VDD te hoog is (hiervoor was werd het VDD voltage (2.05V hier) in het rood weergegeven tijdens de POST), en hij zegt of je wel of geen dual channel gebruikt :) (witte regel met Dual Channel Enabled onder de geheugenteller.

Ik heb overigens de BIOSsen tussen 3117 en deze overgeslagen, dus het kan zijn dat dit oud nieuws is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe heb je de heatsink er afgekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
pushpinnetjes indrukken en eraf draaien , en trouwens op de South Bridge zie je ook die code al staan hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik herhaal nog even wat vraagjes van vorige keer, heb inmiddels nog wat nieuwe :)
TripleM schreef op 11 april 2003 @ 00:24:
- A.s. maandag komt mijn XP 2500+ met Barton core. Is er iets bekend over series/nummers die goed/beter/slechter overklokbaar zijn?

- Ik ben ook van plan ander geheugen aan te schaffen (heb nu 512 Mb PC2100 van Crucial). Mijn doel is om naar een FSB van 200 Mhz te gaan. Wat is dan een goed merk? Ik zat zelf te denken aan Samsung? (ik kan neem ik aan beter 2 x 256 nemen dan 1 x 512? (jajajaja of 2 x 512 natuurlijk :P))
- Ik heb nu al vanaf het begin af aan problemen met harde schijven, disk performance, data errors enz. Een hoop ervan was volgens mij te wijten aan de IDE drivers, ik heb nu dan ook de standaard XP IDE drivers draaien en tot nu toe loopt bijna alles prima. Ik kan alleen nu met mijn Plextor 16/10/40A geen audio cd's branden met Nero. Dan zegt ie "Invalid field in command". Data cd's is geen probleem. Heeft iemand dit probleem of kent ie het?

- Ik wil nog wat extra dingen (passief) gaan koelen op mijn mobo. Allereerst wil ik de heatsink op de northbridge vervangen door een Zalman exemplaar, daarna kijk ik nog even. Wat zal ik gaan koelen? De MOSFETs? Heeft invloed op een hogere FSB geloof ik? Ik wil namelijk een 200 Mhz FSB systeem (naja, of 400 Mhz, hoe je het ook noemt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 11 April 2003 @ 11:10:
Dat wordt dan je sig aanpassen.. ;)
ohja, moest ikdoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gipsy King schreef op 13 april 2003 @ 16:17:
pushpinnetjes indrukken en eraf draaien , en trouwens op de South Bridge zie je ook die code al staan hehe
erafdraaien? dat ding zit muurvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
lijkt me sterk je maakt 1 draaidende beweging naar rechts , ik heb mijn epox en nf-s zo eraf kunnen hale n

keep on trying !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

Gipsy King schreef op 13 april 2003 @ 19:06:
lijkt me sterk je maakt 1 draaidende beweging naar rechts , ik heb mijn epox en nf-s zo eraf kunnen hale n

keep on trying !!
Same here. Het is me al gelukt met een Epox 8RDA+ en nu simpel met een Epox 8RGA+.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 19:33
TripleM schreef op 13 April 2003 @ 16:18:
Ik herhaal nog even wat vraagjes van vorige keer, heb inmiddels nog wat nieuwe :)

[...]

- Ik heb nu al vanaf het begin af aan problemen met harde schijven, disk performance, data errors enz. Een hoop ervan was volgens mij te wijten aan de IDE drivers, ik heb nu dan ook de standaard XP IDE drivers draaien en tot nu toe loopt bijna alles prima. Ik kan alleen nu met mijn Plextor 16/10/40A geen audio cd's branden met Nero. Dan zegt ie "Invalid field in command". Data cd's is geen probleem. Heeft iemand dit probleem of kent ie het?

- Ik wil nog wat extra dingen (passief) gaan koelen op mijn mobo. Allereerst wil ik de heatsink op de northbridge vervangen door een Zalman exemplaar, daarna kijk ik nog even. Wat zal ik gaan koelen? De MOSFETs? Heeft invloed op een hogere FSB geloof ik? Ik wil namelijk een 200 Mhz FSB systeem (naja, of 400 Mhz, hoe je het ook noemt).
ik denk dat je etzelfde probleen hebt als ik had!

Oplossing|: gewoon de nVidia drivers uninstaleren en op nieuw instaleren en de IDE Driver als die vraagd om te instaleren weigeren! dan gaat ales super ! en zonder die IDE Drivers werkt het ook sneller!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
LET OP TWEAKERS MET EEN VDD MOD op 8rda(+):

Ik heb een sink op m'n southbridge gezet voor de warmte, werd altijd klein beetje warm. Nu heb ik een watercooling geval gemaakt voor m'n HD dus ik m'n HD stressen met wat dingen kopieren naar een andere partitie.

HD wordt niet heet. Zit zo een beetje in m'n kast te staren voel aan m'n Southbridge. GLOEIEND! Ik heb net m'n duim verbrand. (nee, geen grapje voel het nog). Dat ding was echt heet! Ik heb een VDD mod 1,824 volt staat nu op de NB. Er staat nu een coolertje op de southbridge. Zou dit mogelijk het probleem kunnen zijn met een lage FSB overclock? (nu op 215 draaiend, maar 218 is ook stabiel) :? IIG zou ik hier wel ff op letten, straks een verbrande southbridge. (waarschijnlijk crasht die eerst maar toch..)

Tis maar dat jullie het weten. Ik denk dat dit misschien alleen gebeurd bij het stressen van je HD. Mogelijk ook bij geluid enz. maar dat is denk ik minder zwaar werkt voor je SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 13 April 2003 @ 22:17:
LET OP TWEAKERS MET EEN VDD MOD op 8rda(+):

Ik heb een sink op m'n southbridge gezet voor de warmte, werd altijd klein beetje warm. Nu heb ik een watercooling geval gemaakt voor m'n HD dus ik m'n HD stressen met wat dingen kopieren naar een andere partitie.

HD wordt niet heet. Zit zo een beetje in m'n kast te staren voel aan m'n Southbridge. GLOEIEND! Ik heb net m'n duim verbrand. (nee, geen grapje voel het nog). Dat ding was echt heet! Ik heb een VDD mod 1,824 volt staat nu op de NB. Er staat nu een coolertje op de southbridge. Zou dit mogelijk het probleem kunnen zijn met een lage FSB overclock? (nu op 215 draaiend, maar 218 is ook stabiel) :? IIG zou ik hier wel ff op letten, straks een verbrande southbridge. (waarschijnlijk crasht die eerst maar toch..)

Tis maar dat jullie het weten. Ik denk dat dit misschien alleen gebeurd bij het stressen van je HD. Mogelijk ook bij geluid enz. maar dat is denk ik minder zwaar werkt voor je SB.
Die SB word ook al super heet zonder vdd mod.
Dat is Bij mij in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

pierre-oord schreef op 13 april 2003 @ 11:35:
[...]

Maar ach, als het niet kan werken en ook niet werkt, waarom zou ik dan zo'n optie willen :+
Sterker nog, ik heb daarnet even gekeken waar dat ie nou echt stond en tot mijn grote verbazing staat ie nu nergens meer in het bios :?.

Misschien dat Heer Versteeg hier wat meer info over heeft :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
KabalA! schreef op 13 april 2003 @ 22:40:
[...]

Sterker nog, ik heb daarnet even gekeken waar dat ie nou echt stond en tot mijn grote verbazing staat ie nu nergens meer in het bios :?.

Misschien dat Heer Versteeg hier wat meer info over heeft :? ;)
Leuk he, die biossen die random dingen neerzetten :P zeker grapje van Epox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 22:24:
[...]

Die SB word ook al super heet zonder vdd mod.
Dat is Bij mij in iedergeval.
Vind het toch maar raar.. bij mij wordt de SB warm.. maar ik kan gewoon mijn vinger er op leggen hoor.. dussum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

wat is de beste manier om de NB van de 8RDA+ te coolen?

de zalman Zalman NB32J

of de ThermalTake Chrystal Orb

ut ding moet wel goed gekoeld worden :) maar ook niet teveel lawaai...

[ Voor 14% gewijzigd door Pubbert op 14-04-2003 10:36 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Dond3r schreef op 14 April 2003 @ 10:35:
wat is de beste manier om de NB van de 8RDA+ te coolen?

de zalman Zalman NB32J

of de ThermalTake Chrystal Orb

ut ding moet wel goed gekoeld worden :) maar ook niet teveel lawaai...
Zeker de TT, vanwege de actieve koeling.

Ik weet toevallig dat Vrieserik85 ook een actieve koeler had gekocht (en ik geloof van TT), maar die paste op de 1 of andere manier niet.

Ik heb zelf een Pentium1 koeler erop zitten. Deze werken net zo goed en met een beetje geluk gratis te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

pierre-oord schreef op 13 april 2003 @ 23:00:
[...]

Leuk he, die biossen die random dingen neerzetten :P zeker grapje van Epox :P
Nouja grappig is anders ;). Maar als het toch niet werkt kan ik er echt niet wakker van liggen zolang ik maar de opties die je 'echt' nodig hebt nog kan gebruiken en niet zomaar ineens wegblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
SlowikPL schreef op 13 April 2003 @ 22:02:
Oplossing|: gewoon de nVidia drivers uninstaleren en op nieuw instaleren en de IDE Driver als die vraagd om te instaleren weigeren! dan gaat ales super ! en zonder die IDE Drivers werkt het ook sneller!
Ja maar die heb ik sowieso nooit geinstalleerd, die IDE-SW drivers ofzo heten ze? Die heb ik dus nooit geinstalleerd, en zoals ik al zei heb ik nu dus de standaard XP IDE drivers geinstalleerd. Opnemen van cd's gaat prima zolang ik maar geen audio cd's opneem. Lompe zooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

TripleM schreef op 14 April 2003 @ 12:09:
Ja maar die heb ik sowieso nooit geinstalleerd, die IDE-SW drivers ofzo heten ze? Die heb ik dus nooit geinstalleerd, en zoals ik al zei heb ik nu dus de standaard XP IDE drivers geinstalleerd. Opnemen van cd's gaat prima zolang ik maar geen audio cd's opneem. Lompe zooi :(
Dus je hebt de nForce drivers niet eens geinstalleerd :?
Zou ik wel doen als ik jou was.

Ik heb btw mijn systeem nu even op 11,5*195 lopen op mijn 8RGA+, maar die mosfets worden zo extreem heet!! Net dus mijn vinger half verbrand :(
Ze zien er anders uit dan op de 8RDA+, maar ze worden net zo heet, zo niet heter!

Vooralsnog is alles wel stabiel. Prime95 draait nu een klein uurtje en 3Dmark loopt ook perfect. Moet ik me nou zorgen gaan maken? Ik heb er geen extra koeling opzitten en ook geen fan die er tegenaan blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Smarron schreef op 14 April 2003 @ 12:22:
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Ik heb 2.03 van de nForce drivers geinstalleerd, waar een aparte vraag komt of je de IDE-SW drivers wil installeren. Dat heb ik niet gedaan.

Ik heb echter geupgrade vanaf de CD die bij het bordje bijzat dus had ik als IDE controller "NVIDIA NForce MCP2 IDE Controller" geinstalleerd staan. Ik had nog steeds problemen en daarom heb ik dus in plaats daarvan "Standard Dual Channel PCI IDE Controller" geinstalleerd, de standaard IDE driver. Snappie?

Niemand antwoord op mijn andere vragen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

TripleM schreef op 14 April 2003 @ 14:47:
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Ik heb 2.03 van de nForce drivers geinstalleerd, waar een aparte vraag komt of je de IDE-SW drivers wil installeren. Dat heb ik niet gedaan.

Ik heb echter geupgrade vanaf de CD die bij het bordje bijzat dus had ik als IDE controller "NVIDIA NForce MCP2 IDE Controller" geinstalleerd staan. Ik had nog steeds problemen en daarom heb ik dus in plaats daarvan "Standard Dual Channel PCI IDE Controller" geinstalleerd, de standaard IDE driver. Snappie?

Niemand antwoord op mijn andere vragen? :/
Ok, snap het.

Heb je ook de 2.0 drivers geprobeerd? Bij mij werken die namelijk beter dan de 2.03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik begon met de 2.00 drivers zelfs. Niks dan ellende. Uiteindelijk blijkt dat voornamelijk in de IDE drivers te hebben gezeten, aangezien de meeste problemen met HD performance en data te maken hebben, zie ook mijn enige overblijvende probleem met het branden van cd's. Afgezien daarvan ben ik tevreden sinds ik die rotte IDE drivers heb vervangen door standaard drivers.

Vandaag krijg ik als het goed is mijn Barton 2500+ en Zalman CNPS6000-Cu maar ik twijfel of ik die er nu wel in moet zetten. Ik weet namelijk niet wat ik met het cd brand probleem aanmoet en als ik het bordje toch moet terugsturen voor RMA ofzo dan moet ik alles er weer afhalen.

Geldt overigens ook voor koelen van de Southbridge/MOSFETs. Ik heb nog een DDR koeler liggen van Thermaltake, daar haal ik een stukje vanaf en dan blijft over een schitterende passieve MOSFET heatsink :) en dat geldt ook voor de southbridge (in zon TT pakketje zitten 2 heatsinks voor de DDR module). Modden doe ik niet zolang alles in de basis niet perfect werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door TripleM op 14-04-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Even een vraagje. Ik hoor over wat problemen met de harddisk, met ide driver van nvidia. SOms schijnt deze sneller te zijn anders weer niet. Nou heb ik hier een plaatje:
klik
Een vergelijkende schijf onder win2k danwel (wat vaak sneller is wat ik hoorde) presteerd beter. De schijf die ik heb is een WD, 80 gig 7200rpm en 8 mb cache. (ata100). Is dit nou een normale score? Haal ik nog winst door het verwijderen van de IDE driver of dat zeker niet? Anders probeer ik dat straks even. Ik ben wel benieuwd wat anderen halen.
Bovenaan in het plaatje staat iets wat het mobo niet ondersteund volgens sisoft. Ik geloof dat dat met de HD te maken heeft, iets met directe communicatie :? klopt dat? Is het aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik heb dezelfde schijf, ik ga ook even benchmarken voor je, even geduld a.u.b. ;)

Getest met Standard Dual Channel PCI IDE Controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/got/filesystem_benchmark.gif

Ik zag geen foutmeldingen zoals bij jou trouwens.

Getest met NVIDIA NForce MCP2 IDE Controller:

Afbeeldingslocatie: http://www.dj-triplem.com/urpicshere/got/filesystem_benchmark2.gif

Ik zal even kijken of heel toevallig ik nu wel audio cd's kan branden maar zo niet dan ga ik terug naar de standaard XP drivers. :/

[ Voor 100% gewijzigd door TripleM op 14-04-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

TripleM schreef op 14 april 2003 @ 15:25:
Ik heb dezelfde schijf, ik ga ook even benchmarken voor je, even geduld a.u.b. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik zal even kijken of heel toevallig ik nu wel audio cd's kan branden maar zo niet dan ga ik terug naar de standaard XP drivers. :/
eeuh mijn internet (x-)drive is afhankelijk van de snelheid naar het internet .. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Op F gooi ik alles wat vanaf internet komt wijsneus :P

Ik kan nu wel audio cd's branden dus ik houd toch maar even de NForce MCP IDE driver, maar o wee als de rest nou weer verrot gaat. Dan zijn jullie binnenkort getuige van de eerste rituele verbranding van een 8RDA+ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
TripleM schreef op 14 April 2003 @ 15:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dan is mijn score zo slecht nog niet :)

Ik wilde nog ff wat vragen over voltages:
M'n 4 5 volt is namelijk 4,65 met af en toe een uitschieter naar boven. Ik draai een vcore van 2,2. Ik vind dit een beetje laag. Ik dacht dat je 5% afwijking mocht hebben, dat is dus 4,75 volt minimaal. Daar zit ik al overheen. En als het 10% zou zijn mag het 4,5 volt zijn maar dat lijkt me wel erg laag. Misschien ga ik zo'n mod doen op de mosfets, alhoewel het zo wel stabiel is allemaal. Vcore enzo zijn wel goed.... enermax voeding 350 watt geloof ik.

[offtopic]
M'n hd is nu watercooled home-made maar nou hoor ik die enermax voeding :S als je naar binnen kijkt in dat ding is lijken die heatsinks koper. Is dat ook echt koper? Anders zou ik er makkelijk WC op kunnen solderen :) anders houdt ik liever m'n garantie nog even erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
TripleM schreef op 14 april 2003 @ 15:52:
Dan zijn jullie binnenkort getuige van de eerste rituele verbranding van een 8RDA+ :/
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

pierre-oord schreef op 14 April 2003 @ 15:57:
[...]

Dan is mijn score zo slecht nog niet :)

Ik wilde nog ff wat vragen over voltages:
M'n 4 5 volt is namelijk 4,65 met af en toe een uitschieter naar boven. Ik draai een vcore van 2,2. Ik vind dit een beetje laag. Ik dacht dat je 5% afwijking mocht hebben, dat is dus 4,75 volt minimaal. Daar zit ik al overheen. En als het 10% zou zijn mag het 4,5 volt zijn maar dat lijkt me wel erg laag. Misschien ga ik zo'n mod doen op de mosfets, alhoewel het zo wel stabiel is allemaal. Vcore enzo zijn wel goed.... enermax voeding 350 watt geloof ik.
ZOu ik niet aan beginnen als het toch al stabiel is... problemen met voltage afwijkingen na het opstarten denk je? Kijk hier dan eens: Welke voeding heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

vraagje aan de 8RDA+ gebruikers :
Hoe koelen jullie je NB? ik heb gehoord dat als die extra gekoeld word dat je dan hoger kunt OC'n. En ik zit te twijfelen of ik de standaard heatsink vervang door een ander heatsinkje of een chrytal orb..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dond3r schreef op 14 april 2003 @ 16:19:
vraagje aan de 8RDA+ gebruikers :
Hoe koelen jullie je NB? ik heb gehoord dat als die extra gekoeld word dat je dan hoger kunt OC'n. En ik zit te twijfelen of ik de standaard heatsink vervang door een ander heatsinkje of een chrytal orb..
ja och.. volgens mij kom je standaard niet hoger dan 195.. dan heb je het wel gehad.. ik heb nu nog alles standaard.. maar langzaam aan het denken aan zalman NB32J koelertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zit ook te dubben met mn nb cooling. Ik moet even weten of de Zalman NB32J beter is dan de normale epox heatsink. Somebody who knows ?

lol tegelijk gepost
henkleerssen schreef op 14 April 2003 @ 16:25:
[...]

ja och.. volgens mij kom je standaard niet hoger dan 195.. dan heb je het wel gehad.. ik heb nu nog alles standaard.. maar langzaam aan het denken aan zalman NB32J koelertje..
kan ik hier uit opmaken dat die beter is dan de standaard heatsink ?? Kheb deze namelijk nu nog op mn kt400 zitten :) en ik haal morgen mn 8rda+ op :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-04-2003 16:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Tutti-frutti schreef op 14 April 2003 @ 16:25:
Ik zit ook te dubben met mn nb cooling. Ik moet even weten of de Zalman NB32J beter is dan de normale epox heatsink. Somebody who knows ?

lol tegelijk gepost

[...]

kan ik hier uit opmaken dat die beter is dan de standaard heatsink ?? Kheb deze namelijk nu nog op mn kt400 zitten :) en ik haal morgen mn 8rda+ op :)
De standaard sink bedekt niet heel de "core" van de NB. Dus een zalman is altijd al beter. Maar nog beter is een actieve cooling een een VDD mod ;)

edit: plak dan ook een eenvoudige sink op je SB. Mijnes wordt gloeiend bij stressen HD, ik denk erover om er zelf een WC blok voor te maken :)

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 14-04-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb btw mijn systeem nu even op 11,5*195 lopen op mijn 8RGA+, maar die mosfets worden zo extreem heet!! Net dus mijn vinger half verbrand :(
Ze zien er anders uit dan op de 8RDA+, maar ze worden net zo heet, zo niet heter!

Vooralsnog is alles wel stabiel. Prime95 draait nu een klein uurtje en 3Dmark loopt ook perfect. Moet ik me nou zorgen gaan maken? Ik heb er geen extra koeling opzitten en ook geen fan die er tegenaan blaast.
Gewoon heatsink er op monteren (lijmen) Werkt perfect bij mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
Ik heb net es gevoeld op mijn 8RDA+ (Heb een TBird 1333 dus draai op 133) maar die dingen worden dan iig nauwelijks warm, zelfs mijn southbridge is warmer.

Later deze week gaat ws. de Barton erop dus dan ga ik al naar 166, es kijken of dat scheelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maareh ik heb nog een vraagje hoe zat dat nou met die sound onboard bij de EPOX 8RDA+, ik heb gelezen dat die goed was maar dat je ergens drivers moest downloaden :? ik vraag me alleen af waar ik heb de bios al gedownload :? En een FSB van 217 moet je zeker makkelijk kunnen halen met Kingston Hyper X PC 3500?? ff een vraagje want ik heb de vorige topics doorgelezen en heb gezien dat er nogal wat probleempjes waren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Drivers download je van nvidia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

pierre-oord schreef op 14 April 2003 @ 16:37:
[...]

De standaard sink bedekt niet heel de "core" van de NB. Dus een zalman is altijd al beter. Maar nog beter is een actieve cooling een een VDD mod ;)

edit: plak dan ook een eenvoudige sink op je SB. Mijnes wordt gloeiend bij stressen HD, ik denk erover om er zelf een WC blok voor te maken :)
Ik zat bij sb te denken aan geluidskaart |:( laat maar..

[ Voor 20% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-04-2003 18:03 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Salland biedt al een epox 8rda3+ aan. De levertijd is nog onbekend, maar als ze de prijs hebben doorgekregen, zal het ding toch niet lang meer op zich laten wachten. De prijs is 139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Tutti-frutti schreef op 14 April 2003 @ 18:02:
[...]

Ik zat bij sb te denken aan geluidskaart |:( laat maar..
LOL heb ik ook wel eens last van ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

een Zalman NB32J met een fannetje van een 468? dat moet die NB toch cool houden ofniet :)?

Kan iemand btw ff een foto maken of sharen van zn EpoX 8RDA+ en alles wat er bij zat? (brackets etc?) bvd.. het gaat me dus vooral om die brackets, wil wel eens zien hoe die eruit zien. En ook ff een pic van de achterkant van je case *D

als hij in dit topic ergens staat kick me 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door Pubbert op 14-04-2003 21:17 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Dond3r schreef op 14 April 2003 @ 21:11:
een Zalman NB32J met een fannetje van een 468? dat moet die NB toch cool houden ofniet :)?

Kan iemand btw ff een foto maken of sharen van zn EpoX 8RDA+ en alles wat er bij zat? (brackets etc?) bvd.. het gaat me dus vooral om die brackets, wil wel eens zien hoe die eruit zien. En ook ff een pic van de achterkant van je case *D

als hij in dit topic ergens staat kick me 8)7
Wat verwacht je te zien dan? Gewoon 3 brackets, 1 met 2 USB poorten, 1 met 2 firewire poorten, 1 met 1 game port.

Achterkant is echt niks bijzonders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:32
EPoX 8RGA :

Hiervoor zijn nog geen biossen gereleased

Voor meer info en links van deze biossen :
snappen jullie het nu nog niet 8)7, er bestaat helemaal geen 8rga non plus :P

tvw

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste