-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Anoniem: 82446
Ik heb precies hetzelfde geneuzel, zowel Sandra als USDM geven waarden aan die een indicatie geven dat mijn systeem instabiel zou moeten zijn. Gek genoeg is dit niet het geval. Mijn TTGI 500W doet het toch aardig, ik crash nooit en heb mijn machine 24/7 aanstaan.Anoniem: 23659 schreef op 15 April 2003 @ 00:02:
vraagje,
mbm begint te piepen over sensor 1 (winbond 1) van 126 C. en dat weer 110. Ik heb wel net 2 uur 3dmark gedraaid, behalve dit helemaal stabiel...
is dit de sb? die is wel lekker warm...
het word steeds mooier...
en ook sandra lult maar wat...
volgens mij gaat er iets niet goed....
Lees dit eens:
http://www.extremeoverclo...Power_Supply_Guide_1.html
Als ik een ram-chip in bank 1 doe (dimm 2/3) kom ik tot een fsb van ongeveer 215. In bank 0 haal ik nauwelijks de 200. Op deze manier kan ik dus geen dual ddr gebruiken op hogere snelheden, en kan ik dus niet het maximale uit m'n ram trekken. Ik heb verschillende biossen geprobeerd (de twee nieuwste), maar dit maakte niets uit.
Zou iemand mij verder kunnen helpen?
[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jee op 15-04-2003 18:38 ]
dubbelpost
[ Voor 96% gewijzigd door eL_Jee op 15-04-2003 18:37 ]
Anoniem: 23659
ik denk dat pc400 het je een stuk gemakkelijker maakt...eL_Jee schreef op 15 April 2003 @ 18:36:
...het maximale uit m'n ram trekken...
Ik verwacht dat dit niets uit zal halen. M'n ram wil wel op hoge snelheden, alleen niet in bank 0. Bij een fsb van ongeveer 200 krijg ik wat verdwaalde streepjes over m'n scherm, totdat hij vastloopt. (das in bank 0 dan hè)Anoniem: 23659 schreef op 15 april 2003 @ 19:30:
[...]
ik denk dat pc400 het je een stuk gemakkelijker maakt...
[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jee op 15-04-2003 19:57 ]
Idd erg vaageL_Jee schreef op 15 April 2003 @ 19:56:
[...]
Ik verwacht dat dit niets uit zal halen. M'n ram wil wel op hoge snelheden, alleen niet in bank 0. Bij een fsb van ongeveer 200 krijg ik wat verdwaalde streepjes over m'n scherm, totdat hij vastloopt. (das in bank 0 dan hè)
iig niet op een abitGipsy King schreef op 16 April 2003 @ 05:55:
iemand het niewe 8rda+ bios al getest ? results ?
Ik neem aan dat je de 3402 bedoelt? Ik merk iig geen verschil met de 3117 die ik tot nu toe draaide.Gipsy King schreef op 16 april 2003 @ 05:55:
Anoniem: 61098
Mooi logo.Gipsy King schreef op 16 April 2003 @ 05:55:

Hebben meer mensen problemen op een hoge fsb met hun geluidskaart ? Als ik hem op een fsb zet van 223 of hoger zet heb ik geen geluid meer.
Het lijkt alsof de nforce chipset geen mem op hele hoge freuenties aankan
Ik draai nu dus op 220 mhz, hoge latencies. Ga ze nu weer lager zetten zoals het sync altijd werkt, 1e een 3 in bios dan alleen maar 2's dus ook cas 2. Ik edit het bericht dan ff. Als dat werkt ligt het gewoon aan het bord datie geen mhz-en aankan voor het mem rond de 220. Rond dit getal ligt bij iedereen de grens.
Kunnen meer mensen proberen hun mem sneller te laten lopen en kijken wat er gebeurd?
edit:
Ik heb nu de latencies van m'n mem weer omlaag gedaan. En zoals je ziet werkt het. Ik zal het ff samenvatten:
Async 120% --> FSB omlaag mem lekker hoog:
mem @ 220 @ hoge latencies: stabiel
mem @ 220 @ lage latencies: stabiel
mem @ 225 @ hoge latencies: niet stabiel.
Ik vind dat 5 mhz toch wel tegen heel hoge latencies moet opwegen
sync: --> FSB gelijk aan mem:
220 @ lage latencies: stabiel
225 @ hoge latencies: niet stabiel
Weer die 5 mhz...
Het lijkt erop dat ongeacht hoe hoog de FSB is, je mem niet boven een bepaalde waarde mag zitten.
Het zou natuurlijk de limit van m'n mem kunnen zijn. Het is corsair PC3200 (200 mhz) mem cas 2.
Maar dan zouden heel hoge latencies toch wel 5 mhz moeten compenseren?
ik ben benieuwd wat jullie resulaten zijn en of dit klopt, of gewoon (*$& mem is en dit kan vergeten
[ Voor 29% gewijzigd door pierre-oord op 16-04-2003 12:54 ]
Ja, dit is meer iets voor mensen met echt snel mem, mijn mem is redelijk. Maar het gaat er vooral om dat jij bijvoorbeeld test je mem op 230 hoge latencies, en dan je FSB omlaag doen en dan op 120% te zettenSmarron schreef op 16 April 2003 @ 12:56:
Ik had het ook even snel getest, maar dan met mijn mem op 80% (Ik heb maar PC3000). Boven de 225fsb kan ik niet booten, ook niet met een mp van 6 ofzo. Dit alles op een 8RGA+.
Binnenkort heb ik PC3500, dan zal ik het nog een keer proberen.
ben benieuwd. Maar mensen hier met wel goed mem moeten toch echt ff gaat testenSmarron schreef op 16 April 2003 @ 13:06:
Ik denk niet dat ik dat ga halen. Mijn mem wilt al niet hoger dan 215.
Binnenkort heb ik PC3500, dan zal ik het nog een keer proberen.
Ik draai 223 mhz stabiel maar zonder geluidpierre-oord schreef op 16 April 2003 @ 13:19:
[...]
ben benieuwd. Maar mensen hier met wel goed mem moeten toch echt ff gaat testen
Draai nu op 222.
Maar, er zijn genoeg met veel hogere fsb's
ik kom met mijn vdd op 2,15 volt luchgekoelde NB maximaal tot 235, dat is met mijn mem (OCZ pc433 cl2-2-2 dc enhanced zooi) niet te doen, dat trekt namelijk "maar" maximaal 222 (444) mhz c 2-2-3-x-x. de max fsb van 235 is met mem op 80%.Anoniem: 61098 schreef op 16 April 2003 @ 13:39:
[...]
Ik draai 223 mhz stabiel maar zonder geluidals ik hem op 224 of hoger zet loopt ie vast ook als ik de latencies hoog heb.
Draai nu op 222.
Maar, er zijn genoeg met veel hogere fsb's
maar zelfs met ddr 400 op cl 2,5 heb je mijn insziens al ruim voldoende bandbreedte om dit jaar goed door te komen kwa aankomende games/progs. (en dan bedoel ik alleen mobo, rest is natuurlijk relatief
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Anoniem: 40212
Mobo: Epox 8RDA+
CPU: XP2100+
Geheugen: Corsair PC3500
Ik resetten, koude start, niks helpt. Hij komt niet op. Geen beeld niks. En hdd ledje blijft branden.
Ik de bios resetten, krijg ik op het hex-schermpje 1 "F" in plaats van "CF" Dus ik de jumper weer terug gezet en de pc weer gestart. Niks helpt. HDD led blijft branden en geen beeld.
Wat de hell kan dit zijn ???
Hoe zijn de geheugen prestaties nou als het geheugen op 133 draait en de fsb op 200.
Zou iemand daar misschien benches van kunnen posten?
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Oke nu welSmarron schreef op 15 april 2003 @ 15:14:
[...]
Ik dacht het toch wel he ...![]()
http://web.epox.com/html/...sp?product=EP-8RGA&lang=1
tvw
2 x Ocz pc 3500bobo1on1 schreef op 16 april 2003 @ 15:51:
De nforce 2 chipset ondersteund dual channel ddr.
Hoe zijn de geheugen prestaties nou als het geheugen op 133 draait en de fsb op 200.
Zou iemand daar misschien benches van kunnen posten?
Dit is met een fsb van 133 in dual channel. proc fsb draait wel op 221
fsb op 221 in dual channel gelijk met proc.
Het scheeld dus wel degelijk
Edit:
Sorry voor de vage pics.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 61098 op 16-04-2003 19:33 ]
Anoniem: 28043
LEKKERRRRAnoniem: 61098 schreef op 16 April 2003 @ 19:32:
[...]
2 x Ocz pc 3500
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit:
Sorry voor de vage pics.
Hm, klinkt best dood-achtig, vooral die enkele F is vreemd... Bij mij wil de stroom er een paar keer helemaal af halen (en zorgen dat alle condensatoren leeg zijn door de powerknop dan een tijdje ingedrukt te houden) en het BIOS een paar keer achter elkaar resetten nog wel eens helpen, dat al geprobeert?Anoniem: 40212 schreef op 16 April 2003 @ 14:28:
Ik kom vanochtend thuis, me pc stond al 3 dagen aan ofzo. Is het beeldscherm uit en het HDD ledje brand. Verder doet de PC helemaal niks.
Mobo: Epox 8RDA+
CPU: XP2100+
Geheugen: Corsair PC3500
Ik resetten, koude start, niks helpt. Hij komt niet op. Geen beeld niks. En hdd ledje blijft branden.
Ik de bios resetten, krijg ik op het hex-schermpje 1 "F" in plaats van "CF" Dus ik de jumper weer terug gezet en de pc weer gestart. Niks helpt. HDD led blijft branden en geen beeld.
Wat de hell kan dit zijn ???
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Anoniem: 81619
Ik ben al een paar dagen aan't piekeren over het volgende:
Zou het ook goed zijn om op de Northbridge-chip ( EPOX 8RDA+ Rev1.1 ) een koeler ( een heatsink met fan ) vast te zetten middels seconde-lijm, op de hoeken dan, en op de kern, dus op de chip zelf, koelpasta te smeren en te bevestigen?
Alleen, dit gaat dan nooit meer af.
Want op de standaard northbridge-heatsink heb ik nu een fan met dubbelzijdige-tape bevestigt, maar zit me toch niet lekker daar de standaard sink niet het gehele oppervlak van de chip dekt.
Enige suggesties zijn welkom.
Specs: 8RDA+ REV1.1, XP1700+ JIUHB DUT3C @ 2091MHZ ( 11.5*181 ), 1.75volt, Coolermaster X-Dream koeler
Anoniem: 61098 schreef op 16 April 2003 @ 19:32:
[...]
2 x Ocz pc 3500
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit:
Sorry voor de vage pics.
Dat scheelt een hoop idd.
Nu weet ik zeker dat ik pc 3200 geheugen erbij ga halen.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat je het eind van je geheugen tegen komt?pierre-oord schreef op 16 April 2003 @ 12:47:
Ik geloof dat ik net een limit heb gevonden bij de 8rda; een beperking in het aansturen van het mem. Het was al bekend dat als je je mem lager clockte, dat hij dan wel stabiel op hoge FSB's wilde. Nu kwam ik niet boven de 220. Dan hang die net voordat hij windows in gaat. In heb m'n mem settings, corsair 3200, heel laag gezet (dus latencies heel hoog), cas 2,5. Helpt ook niet. Nu heb ik net m'n FSB ver naar beneden gezet en toen mem op 120%. Nu loopt het op 220 en lijkt volgens prime stabiel. Maar als ik m'n FSB iets opkrik, zodat m'n mem ipv op 220 op 225 gaat lopen, dan krijg ik geen beeld meer. Ik gebruik nieuwste beta bios.
Het lijkt alsof de nforce chipset geen mem op hele hoge freuenties aankan
[knipje]
ik bedoel......
pc3200 = 400MHz
220fsb = 440MHz
225fsb = 450MHz
daarnaast kan het ook gewoon zo zijn dat die van jou niet hoger wil toch?
Het lijkt mij dat dit niet aan de chipset hoeft te liggen, maar dat het wel de top van jou sample kan zijn.
zo wil die van mij niet lekker lopen boven de 215, en zelfs hier ben ik er nog niet helemaal 100% van overtuigd dat dit echt stabiel is.
(okeej, ik draai hier op een Rev. 1.0 NB/SB=0238 A2)
[ Voor 32% gewijzigd door _Droopy op 17-04-2003 01:28 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
zou wel goed coolen hoor, maar de garantie boer zal raar opkijken als je hem rma't en hij ziet geen standaard heatsink zitten.Anoniem: 81619 schreef op 16 april 2003 @ 22:02:
Hallo,
Ik ben al een paar dagen aan't piekeren over het volgende:
Zou het ook goed zijn om op de Northbridge-chip ( EPOX 8RDA+ Rev1.1 ) een koeler ( een heatsink met fan ) vast te zetten middels seconde-lijm, op de hoeken dan, en op de kern, dus op de chip zelf, koelpasta te smeren en te bevestigen?
Alleen, dit gaat dan nooit meer af.
Want op de standaard northbridge-heatsink heb ik nu een fan met dubbelzijdige-tape bevestigt, maar zit me toch niet lekker daar de standaard sink niet het gehele oppervlak van de chip dekt.
Enige suggesties zijn welkom.
Specs: 8RDA+ REV1.1, XP1700+ JIUHB DUT3C @ 2091MHZ ( 11.5*181 ), 1.75volt, Coolermaster X-Dream koeler
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Zoek een fanheatsinkcombo met pinnetjes ofzoDond3r schreef op 17 April 2003 @ 10:43:
[...]
zou wel goed coolen hoor, maar de garantie boer zal raar opkijken als je hem rma't en hij ziet geen standaard heatsink zitten.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Ik heb dus precies hetzelfde. Gisteravond even GP4 gespeeld, maar soms een korte piep inderdaad. Soms ook meerdere. En dat is toch knap lullig als je net een beetje leuk door SpaFrancorchamps vliegt...Smarron schreef op 17 April 2003 @ 10:34:
Ik heb een vaag probleem met mijn onboard sound. Als ik aan het gamen ben, voornamelijk MoHAA, krijg ik soms een korte piep te horen. Dit was met mijn SB Live 5.1 niet. Ik denk dat het te maken heeft dat ik meerdere knoppen tegelijk indruk. Is die piep uit te zetten en hebben meer mensen hier last van ?
majime-it.nl
v1.5Tijgert schreef op 17 april 2003 @ 08:32:
Weet iemand al waar de 8RDA+ met v1.5 pcb te krijgen is?
CAS latency: 2.0 clock cycles
RAS precharge: 2 cycles
RAS-to-CAS delay: 2 cycles
RAS active to precharge: 6 cycles
Command rate: 1T (1 cycle)
Ik hou de geheugenmarkt niet meer zo bij, is dit een beetje fatsoenlijk? Jawel toch?
Misschien een stomme vraag maar: is het niet gewoon je CPU temperatuur alarm? Ik had hem namelijk braaf op de laagste stand gezet, maar tijdens het spelen van Postal 2 werd hij opeens iets warmer, waardoor hij dus contact begon te piepen. Alleen komen die piepjes volgens mij via je pc speaker en niet via de geluidskaartwatnou.com schreef op 17 April 2003 @ 10:50:
[...]
Ik heb dus precies hetzelfde. Gisteravond even GP4 gespeeld, maar soms een korte piep inderdaad. Soms ook meerdere. En dat is toch knap lullig als je net een beetje leuk door SpaFrancorchamps vliegt...
Ze komen zeer netjes uit mijn geluidskaart en niet uit de PC-speaker. Ik heb de warning temps in de bios uitgezet. Mijn cpu wordt full-load ook niet warmer dan 45 graden. Heel wazig allemaal.eborn schreef op 17 april 2003 @ 17:11:
Misschien een stomme vraag maar: is het niet gewoon je CPU temperatuur alarm? Ik had hem namelijk braaf op de laagste stand gezet, maar tijdens het spelen van Postal 2 werd hij opeens iets warmer, waardoor hij dus contact begon te piepen. Alleen komen die piepjes volgens mij via je pc speaker en niet via de geluidskaart
Je kunt via de bios instellen of je het geluid via de pc speaker wil hebben of via de onboard geluidskaart.eborn schreef op 17 April 2003 @ 17:11:
[...]
Alleen komen die piepjes volgens mij via je pc speaker en niet via de geluidskaart
Anoniem: 39493
Ja alleen bij mij springt ie steeds weer terug?IceCool schreef op 17 April 2003 @ 23:05:
[...]
Je kunt via de bios instellen of je het geluid via de pc speaker wil hebben of via de onboard geluidskaart.
Anoniem: 39493
IS dat de nieuwste versie?Tijgert schreef op 17 april 2003 @ 08:32:
Weet iemand al waar de 8RDA+ met v1.5 pcb te krijgen is?
En wat betekent die pcb?
Ja ok, dat heb ik via de boxen, maar het ging mij erom waarom ik die piepjes krijg! Ik heb er niet om gevraagd ofzo ..IceCool schreef op 17 April 2003 @ 23:05:
Je kunt via de bios instellen of je het geluid via de pc speaker wil hebben of via de onboard geluidskaart.
PCB = Printed Circuit Board. Oftewel (in dit geval) het moederbord.
Anoniem: 80939
TripleM: Je hebt goed geheugen gekocht, het zou zelfs zonder problemen op pc-3500 moeten lopen want ze hebben zelfde chippies(5 ns winbond). Ze zijn alleen op andere kenmerken getest(pc-3200: lekkere lage latencies en pc3500: meer mhz). Dit gaat trouwens niet op voor Kingston HyperX, die hebben wel verschillende chippies.(heb ergens al een keer verkeerd gezegd, daarom zeg ik het even).
En ik weet het: Het is (lichtelijk) off-topic.
Na wat beter zoeken op het net blijken er 2 versies te zijn van deze Crystal Orb , een vga en een chipset versie , ze schelen bijna in niets behalve de afstand tussen de 2 pinnen , slechts 2 mm. Maar die 2 mm zorgt er wel voor dat de kleinste van de 2 , die voor vga dus , NIET past op je epox. Ik post dit gewoon maar omdat mensen niet teleur zouden gesteld zijn als ze de bestelling ontvangen, dubbel check dus maar bij de leverancier welke van deze 2 versies je bestelt !
Heb nu maar voor een stillere en misschien niet zo goeie koeling gekozen, nl , een zalman fb123 koeler ( die je vasthecht aan de pci sloten )
[ Voor 145% gewijzigd door Tutti-frutti op 18-04-2003 12:36 ]
Ik heb twee identieke Kingston Hyper-X pc3500 dimms hier.
Zodra ik in Dual channel ga draaien krijg ik last van bevriezingen en rare geheugen fouten. Zelfs op 2.9 Vdimm. Ik draai nu dus 200Mhz 5-2-2-2 single channel @ 2.77Vdimm en dat draait perfect!
Waar kan het aan liggen?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Misschien is een biosupdate wel de oplossing.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik wil graag op pc discount in heereveen een Epox 8RDA+ op de kop tikken.
Waar moet ik kijken om echt zeker te weten dat het een rev 2.0 is ?
Staat het op de doos ofzo of op het moederbord tussen de pci sloten ofzo.
Alvast bedankt, moet je bij rev 1.2 ook een vdd mod doen om echt hoge FSB`s te willen ?
er is toch alleen een rev 1.0 en 1.1
Of loop ik nu zoveel achter?
Sorry foutje
123456 werkte!Syzzer schreef op 18 April 2003 @ 19:49:
Jep, even het nvidia MAC adres instellen. Kies maar een nummer wat je leuk lijk (123456 oid). Dan zou hij het were moeten doen.
Zonder gein: tnx
Anoniem: 31259
Is geleden van m'n 8K7A+ dat ik nog zo op een mobo
Anoniem: 30492
Ik heb dit probleem ook gehad en heb het opgelost door wat instellingen te veranderen in NFORCE Bedieningspaneel voor geluid.Smarron schreef op 17 April 2003 @ 10:34:
Ik heb een vaag probleem met mijn onboard sound. Als ik aan het gamen ben, voornamelijk MoHAA, krijg ik soms een korte piep te horen. Dit was met mijn SB Live 5.1 niet. Ik denk dat het te maken heeft dat ik meerdere knoppen tegelijk indruk. Is die piep uit te zetten en hebben meer mensen hier last van ?
- AUX, VIDEO, MIC op Mute
- Wave Volume regelaar moet in het midden staan.
- Zorg ervoor dat ale volume regelaars bij Input helemaal naar beneden staan.
Zo heb ik mijn problemen opgelost, hopelijk lukt het jou ook hiermee.
De dimms zijn goed getest door memtest en draaien goed in single setup.Smarron schreef op 18 april 2003 @ 18:46:
Je hebt ze neem ik aan ook afzonderlijk getest op fouten ?
Misschien is een biosupdate wel de oplossing.
Heb nieuwste bios.
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Er is volgens mij niet eens een 1.2 . Als je je VDD in wilt stellen zonder mod, zul je een 8rda3+ of 8rga+ moeten kopen.caspergt schreef op 18 April 2003 @ 22:04:
Trouwens bij rev 1.2 kan je de vdd ook in het bios omhoog gooien of niet ?
Anoniem: 68788
Daar zie je al een bios voor de 8RDA3+ staan, maar hij staat nog niet bij de producten. Vreemd.
Anoniem: 82158
amd 1800+
kingston pc2700
20 gig hd (uit oud systeem)
geforce 4 mx
Het probleem is dat ik er niks op kan installeren, daarnaast duurt het ontzettend lang voordat hij van cd-rom of floppy boot.
Eerst zie je "verifying DMI pool", dat duurt echt 3 minuten ofzo en dan pas boot ie van flop of cd.
Ik kon 1x de windows 2000 setup van cd draaien, na het kopiëren van bestanden reboote ie (dat hoort), maar toen gebeurde er niks meer (normaal gesproken boot ie dan van de HD).
Nog maar een keer setup draaien, weer lang wachten, en dan een fout scherm, begint ie over geheugen en hrdware te blaten dat ik dat moet uitschakelen enzo...
Ik weet niet meer wat ik ermee aan moet, please help
Probeer het eens te testen met Memtest86.
Suc6
..:: Specs ::..
Als ik verder mijn fsb ophoog kom ik al in de problemen bij 205Mhz. Als ik dan de bus/memory percentage aanpas naar 80% bijv. kan ik verder. Dus de overklok wordt dus nog geremd door het geheugen. Dit wou ik dus op cas3 eerst zetten.
Na dit gedaan te hebben, liep gelijk mijn pc vast. ( Ik heb alleen in het bios 2,5 in 3 veranderd). Dit zou toch niet moeten kunnen? Want als ie het op 200Mhz cas 2,5 doet moet ie het ook op 200Mhz cas3 doen. Ligt dit nou toch aan het geheugen of aan het bord. Heeft iemand hier ervaringen mee, met dit bord en dit probleem.
Anoniem: 82158
Ik ben er al uit, met het geuheugen was niks aan de hand.Macabre schreef op 19 April 2003 @ 19:04:
ik denk dat je geheugen een beetje brak is....
Probeer het eens te testen met Memtest86.
Suc6
Er was een pinnetje van de HD omgebogen, nu loopt alles lekker.
Bedankt in ieder geval.
hmm ja het is valueram,dus dat zou het verklaren. Het is niet echt nuttig nee, das waar. 't is alleen wel leuk om te kijken hoe ver je met het geheugen komt .Syzzer schreef op 20 April 2003 @ 12:39:
Volgens mij had Kingston Valueram problemen met cas3. Het is sowieso niet nuttig om hoger te komen met cas3, omdat je hier meer snelheid mee verliest dan dat je er met de FSB-verhoging mee wint.
van pc2700 cas2,5 naar pc3200 cas2,5 is al megagoed , aangezien deze moduletjes maar 45€ stuk waren
iemand enig idee waarom?!?
PROUD member of NoizyCows
Anoniem: 46938
eeen beetje heel heel erg laat ... ben erg lang weggeweest van de forum ... *shame on me *--MeAngry-- schreef op 27 maart 2003 @ 08:41:
[...]
Nou, mijn geheugen is ook echt niet het probleem, want ik heb hetzelfde TwinMOS geheugen nu op 6-3-3-2 draaien (he, ik ben nog aan tweaken he) @ 190 MHz, de NB wil gewoon niet verder, hij krijgt denk ik niet genoeg stroom, daarom ga ik ook eerst een andere voeding proberen, want dit gare 300W-ding kan mijn 5V lijntje niet eens bij de 4.8 houden
Ik zit zelf te denken om een Q-tec Silent Gold 400W voeding te halen omdat die niet duur zijn (), maar zou dit ook voldoende zijn? Of moet ik eerder doorsparen voor een EnerMax oid?
<Edit>
Ik heb mijn oog nu laten vallen op die EnerMax-voedingen, maar nu twijfel ik tussen de Enermax E465AX-VE(FMA) SilentPlus-ActivePFC 431W en de Enermax EG365AX-VE(FCA) ActivePro-ActivePFC 350W. Qua prijs zijn ze even duur, maar de ActivePro levert wat minder Watt, ik weet niet of ik die extra 81W in de toekomst nodig zal gaan hebben, maar om nu een 431W ActivePro te halen schiet wel erg ver boven mijn budget uit.
Welke van deze twee zou ik nu het beste kunnen halen voor mijn mobotje?
</Edit>
Maarem ReallyUgly, heb jij je CPU wel gelijk lopen aan je MEM (sync dus)??? Want als ik alleen mijn CPU op 200 MHz FSB laat lopen en mijn mem op 133 loopt het wel stabiel zonder screenflashes.
Jah mijn FSB: CPU / Mem draaien SYNC .. 200 Mhz. Ik wel actieve koeling op NB en een 80 mm op de mosfets..
van het plaatje zou ik zeggen dat je voeding niet het probleem is de +5 V is naar mijn mening aardig goedSmarron schreef op 26 March 2003 @ 23:01:
[...]
Zou mijn voeding dan soms niet in orde zijn dan, omdat ik ik amper boven de 180 uit kom? Ik zie volgens mij niet echt veel afwijking.
[afbeelding]
Offtopic:
Zoals jullie kunnen zien ben ik bij 15 van 30

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 46938 op 21-04-2003 03:42 ]
De Epox heeft een lock op het plankje zitten die max. gaat tot 12,5. Dit is met dacht ik de XP's tot 2400+ ???SIC66 schreef op 21 April 2003 @ 00:37:
mensen, ik heb een xp 2200+ op een 8RDA+ (rev.1.1) maar kkan geen mp's boven de 12.5 selecteren. als ik dit toch doe duurt t booten tot de bios een sec of 2 langer en loopt ie op 550Mhz (100*5.5)
Je moet dan ff wat bruggen verbinden.
Tjaa .. tnxSmarron schreef op 21 April 2003 @ 04:18:
Hehe, veel leesplezier nog! Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, maar thanx nog voor je antwoord.

Edit:
Ik ben nu door het hele draadje (dit gedeelte ) heen.. phew.. tijd om te gaan

wat ik wou weten is eigenlijk welke beter presteert :
- Zalman (NB32J) met actieve koeling (40 mm koelertjes kan ik kopen in rotterdam)
- Crystel orb en dan wel de chipset versie ?
Ik dacht eerder de Zalman NB32J (niet dat ie zo geweldig groot is

Nou tijd om te pitten

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 46938 op 21-04-2003 05:39 ]
Ik heb die ook geen adjustable fan alleen. Werkt bij mji goedAnoniem: 68788 schreef op 19 April 2003 @ 12:44:
heh. ben weer toe aan een nieuwe voeding voor me 2e 8rda+ . is die Enermax SilentPlus 350 (Adjustable Fan) EG365P-VE(FMA) ( zie er nergens een review van) . i een beetje een goeie voeding voor m'n mobo?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
Prutz0r schreef op 21 April 2003 @ 10:02:
Iemand die weet wanneer rev2.0 uitkomt?

8rda3

Welke bruggen aub , want dit is nu de 1 ste keer dat ik dat hoor of lees , ik heb thans dit ganse toppic al meegevolgd en doorgelezen . Heb jij soms een link waar men dat uitlegt ? Thx...Smarron schreef op 21 April 2003 @ 04:18:
De Epox heeft een lock op het plankje zitten die max. gaat tot 12,5. Dit is met dacht ik de XP's tot 2400+ ???
Je moet dan ff wat bruggen verbinden.
Anoniem: 68788
is dat een beetje normaal?. denk het wel? mijn aopen 235watt hield mijn k7tturbo met een 1g ook zo ongeveer. maar ik denk dat ik mijn vcore toch niet naar 2volt's gooi aangezien ik toch maar zalman 5100 cu en een xp uit 4102 gebruik. ik ben hem van plan gewoon iets over de 2g te gooienpierre-oord schreef op 21 april 2003 @ 09:35:
[...]
Ik heb die ook geen adjustable fan alleen. Werkt bij mji goedhij verhoogd automatisch de 12v en de 5v als de 5v minder wordt. Op vcore van 2 is m'n 5 volt nu 4.84. Anders zakt ie naar 4.80 geloof ik op 2,2 volt.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 21-04-2003 10:56 ]
oh sorry schat
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4
ehh.. 12,5*200= een niet geheel onplezierige 2,5 ghz...SIC66 schreef op 21 april 2003 @ 00:37:
mensen, ik heb een xp 2200+ op een 8RDA+ (rev.1.1) maar kkan geen mp's boven de 12.5 selecteren. als ik dit toch doe duurt t booten tot de bios een sec of 2 langer en loopt ie op 550Mhz (100*5.5)
wat is het probleem????
Nee, daarom zei ik ook of je ff wilde lezenPrutz0r schreef op 21 april 2003 @ 11:01:
[...]
oh sorry schatik wist niet dat rda3 rev2.0 was hoor
Ik zit hier met een probleempje: ik draai het nieuwste (geloof ik) beta bios, maar ik kan USDM niet meer installeren. Ik had in vorige windows installatie m'n bios geupdate na USDM te hebben geinstalleerd. Nu krijg ik als ik de installatie start de melding: incorrect BIOS id.
Dat schiet lekker op
edit: ga mbm maar installen ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door pierre-oord op 21-04-2003 12:10 ]
Jah hij is weer wakker .. en ja ik heb de topic gelezen (dit gedeelte van het draadje), er zijn een paar geweest die over de Zalman hebben gesproken.. maar geen results (konden de mannen verder met Mhz) ... of zal ik deze op SB zetten.
Ik heb de heatsink op de southbridge gezet, zal van de week als ik tijd heb nog een NB32J kopen of een sphire chipset koeler.. want een socket 7 (amd K6-2) koeler is vrij groot als ik nu naar de Chipset koeler kijk.
Ik heb net weer een scary event achter de rug (ik had bios 3117) blijkt bij het opbooten was stroom uitgevalen .. gevolg : bios corrupt "please insert system disk"
nou met 2de bak (laatste officiele) gedownload, en probeer te flashen.. hmmz neemt wel zijn tijd .. belletje rikelt pc doet niks.. zie alleen please wait.. (was nog niet begonnen met flashen) ... dus ik wachten 5 min..10 min...15 min .. ach screw it.. reset knop gedrukt.. direct "FF"--> "CF" vast ! en zo een 10 minuten doorgegaan .. toen weer beeld .. oke toch maar opnieuw flashen ..ALT-F2 methode werkte niet.. dus van de diskette en hehheh
nou dat is me een dag

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 46938 op 21-04-2003 16:03 ]
dat ie gvd al crasht bij een fsb van 150Anoniem: 23659 schreef op 21 April 2003 @ 11:11:
[...]
ehh.. 12,5*200= een niet geheel onplezierige 2,5 ghz...
wat is het probleem????
wat zijn je settings / geheugen .. etc ?SIC66 schreef op 21 April 2003 @ 14:53:
[...]
dat ie gvd al crasht bij een fsb van 150en ik wil gewoon een mp 13.5 halen
jah 13.5 zou heel normaal zijn.. zou ik denken gezien je een xp2200..
150Mhz.. is niet veel heb je gekeken naar Async draaien
heb je de multiplier op Default of gekozen voor 13.5 ? probeer default .. kijken als ie je dan een mp van 13.5 geeft (zet wel de systeem bus op 133 ) misschien dat je cpu absoluut niet van OC houdt
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 46938 op 21-04-2003 16:06 ]
ik zit nu te tikken op een 1800+ die ik door enkel en alleen de fsb op 166 te zetten op 2ghz heb lopen. (en verder alles stadaard) en mijn 2100+ deed gelijk 200 fsb met een beetje meer voltage op de cpu. ik denk dat 150 fsb een *erg* slecht resultaat is... is je geheugen wel in staat om 200 te draaien?SIC66 schreef op 21 april 2003 @ 14:53:
[...]
dat ie gvd al crasht bij een fsb van 150en ik wil gewoon een mp 13.5 halen
en mp op default doet ie dus niet, dan loopt ie op 550Mhz, en als ik m op 13.5 of 13 zet ook
voltage staat al op 1.9V
geheuge settings staan nog default, alleen voltage op 2.77V gezet om te kijken of dat hielp, maar nee hoor..
[ Voor 21% gewijzigd door SIC66 op 21-04-2003 22:10 ]
das niet raar dat je niet hoger komt dan 150.
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/48/top
Anoniem: 5897
Uhmm..wie niet? Er zijn er echt veel die dat hebben. Werkt als een trein. Wel even de heatsink vlakken.. Klein fannetje erop..prima koeling. Ook met 2V op de NB gaat het perfectAnoniem: 46938 schreef op 21 april 2003 @ 14:04:
Zijn er nog mensen die niet een socket 7, maar een Zalman - NB32J op de NB gezet .. is ie aan te raden (met actieve koeling natuurlijk ) ..
Hmmzz. gisteravond maar toch gedaan ..ik heb niet de heatsink gevlakt .. ik heb de chipset gevlaktAnoniem: 5897 schreef op 22 April 2003 @ 03:01:
[...]
Uhmm..wie niet? Er zijn er echt veel die dat hebben. Werkt als een trein. Wel even de heatsink vlakken.. Klein fannetje erop..prima koeling. Ook met 2V op de NB gaat het perfect

... moet nog kijken wat de results zijn... ik heb nu wel last van artefacts bij 200Mhz.. maar ik draai nu pas ook Dual ddr
1. Ik heb Corsair DDR433 Cas 2 geheugen, dat liep op 180MHz met 5-2-2-2 @ 2.66v
1. Nu ook een een nieuwe 8RGA+, waardoor ik boven de 180fsb kom.
3/ Een XP1700+ die al vrolijk liep op 2250 (12,5x180) @ 1.85v.
4. Alles (CPU,GPU,NB, SB) is extreem geWC'd, oververhitting is GEEN oorzaak.
Nu kom ik niet boven een FSB van 203MHz.
Ik krijg dan een C1 error (geheugen volgens mij) en wel 2(!) sirenes! Ja, 2 aparte sirenes door elkaar...
Terwijl het geheugen het aan moet kunnen.
Geheugen op 2,9v -> geen effect.
Een Vdd van 1,6v is genoeg voor 200MHz FSB, maar zelfs 2.0v heeft geen effect.
Iemand een idee?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dat kan het niet zijn.... en ja, Vcore stond ook al eens op 1,9... geen effect.
Ik las ff over je post heen: ja dat is normaal.Anoniem: 68788 schreef op 21 april 2003 @ 10:55:
[...]
is dat een beetje normaal?. denk het wel? mijn aopen 235watt hield mijn k7tturbo met een 1g ook zo ongeveer. maar ik denk dat ik mijn vcore toch niet naar 2volt's gooi aangezien ik toch maar zalman 5100 cu en een xp uit 4102 gebruik. ik ben hem van plan gewoon iets over de 2g te gooien
De epox heeft nogal last van instabiele voltags. Op m'n epox 8r3ae had ik een 5 volt van ik geloof 4.98 ofzo
Hoe weet je dat dat genoeg is? Misschien kan je bord het niet aan. Mijn VDD staat op 1,82 volt daar doe ik 215 FSB mee, 220 is instabiel. Mogelijk datie nog welkt op 216 maar dat boeit nietTijgert schreef op 22 April 2003 @ 11:26:
Een Vdd van 1,6v is genoeg voor 200MHz FSB, maar zelfs 2.0v heeft geen effect.
Iemand een idee?
Zet eens een koelertje ofzo bij je mosfets die krijgen zo ook best op hun flikker.Tijgert schreef op 22 april 2003 @ 13:13:
ik test met een MP van 10... dus dan kom ik niet eens in de buurt van de 2250MHz waar hij al satbiel op liep.
Dat kan het niet zijn.... en ja, Vcore stond ook al eens op 1,9... geen effect.
[ Voor 4% gewijzigd door pierre-oord op 22-04-2003 14:28 ]
Anoniem: 80939
ik heb geen idee of jullie het al gezien hadden maar op de epox site staan de specs van de 8RDA3+...
http://web.epox.com/html/...oduct=EP-8RDA3plus&lang=1
ook hier staat nog een press release:
http://www.8rdafaq.net/8RDA/index.php
Dual lan, SATA
nu kan iig de frontpage van dit topic ff aangepast worden...
[ Voor 3% gewijzigd door Jack op 22-04-2003 16:43 ]
Anoniem: 5897
Smokey..als je nog een startpost wil klussen..ik hoor het wel..
Dit topic is gesloten.