Ik krijg deze week ook m'n Abit NF7-S rev2, zal dan ook even mijn resultaten posten
Ik heb geen Abit, alleen de 8RDA+ en 8RGA+.lordsnow schreef op 06 april 2003 @ 18:10:
Cool. Als het meezit (als het Abit moederbord jou dus bevalt) kan ik deze ook bestellen deze week. Vindt ik helemaal niet erg eerlijk gezegd... want wachten op de 8RDA3+ duurt nu wel heel erg lang.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
ok misschien hele domme vraag maar ik krijg men bios niet geflashed ik heb 8RD13305.bin op een diskette gezet: in het boekje van het mobo staat dat je in dos moet opstarten en bij de a: moet je intypen awdsetup. Maar dan komt er altijd dat de bestandsnaam ongeldig is, hoe moet ik em nu eigelijk updaten bij dit mobo? (bij men vorige asus kon ik het zonder moeite)
Duw tijdens booten op Alt + F2 en zie daar alles gebeurd automatischVerwijderd schreef op 06 april 2003 @ 20:59:
ok misschien hele domme vraag maar ik krijg men bios niet geflashed ik heb 8RD13305.bin op een diskette gezet: in het boekje van het mobo staat dat je in dos moet opstarten en bij de a: moet je intypen awdsetup. Maar dan komt er altijd dat de bestandsnaam ongeldig is, hoe moet ik em nu eigelijk updaten bij dit mobo? (bij men vorige asus kon ik het zonder moeite)
Hier nog effe linkje van EPoX site :
ftp://ftp.epox.com/motherboard/support/BIOS/bios-install.txt
En zie Alt+F2 method.
[ Voor 12% gewijzigd door Albinoraptor op 06-04-2003 21:22 ]
Verwijderd
idd, zeer handige en idem simpele methode:
gewoon diskette met bin file in je Floppy drive, tijdens boot screen op Alt+F2 drukken en wachten tot alles klaar is!
gewoon diskette met bin file in je Floppy drive, tijdens boot screen op Alt+F2 drukken en wachten tot alles klaar is!
Awww.. 1000x excuus. Dan las ik in jou reply wat ik wou lezen, en niet wat je bedoelde. Ik dacht dat je een EPoX hebt, en nu ook de Abit besteld had. Pardon.
Nu komt en nieuwe Northbridge-Stepping "S2" en nieuwe Southbridge-Stepping "A4"
Ik hoop dat deze twee worden toegepast op de 8RDA3+ !!
bron: http://www.hardtecs4u.com...03/leadtek_k7ncr18d_pro2/
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Okido. Gisteren heb ik de standaard NB-heatsink van m'n 8RDA+ eraf gehaald door hem even met een fohn te verwarmen. Ging er daarna erg gemakkelijk vanaf. Vervolgens het kauwgom-achtige spul op heatsink en NB-chip met een scheermes ervan afgehaald en met terpentine de restjes verwijderd. Zalman heatsink erop met silverpaste en daarop een 40x40 fan.
De oude heatsink heb ik weer hergebruikt op de southbridge. De pushpins passen perfect alleen enkele koelribben raken een paar componenten op het mobo. De ribben 2,3 en 5 moesten daarvoor wat ingekort worden. Hier ook weer silverpaste eronder en klaar was het geheel. Eigenlijk best wel een makkelijk klusje.
Vandaag maar eens kijken of de zaak koel blijft als de boel wat opgekrikt wordt.
De oude heatsink heb ik weer hergebruikt op de southbridge. De pushpins passen perfect alleen enkele koelribben raken een paar componenten op het mobo. De ribben 2,3 en 5 moesten daarvoor wat ingekort worden. Hier ook weer silverpaste eronder en klaar was het geheel. Eigenlijk best wel een makkelijk klusje.
Vandaag maar eens kijken of de zaak koel blijft als de boel wat opgekrikt wordt.
Salland heeft inmiddels wat prijzen veranderd op haar site.
Epox 8RDA+ : €125,01
Epox 8RDA3+ : €139,41
Epox 8RGA+ : €147,92
Helaas nog steeds levertijd onbekend van zowel 8RGA als 8RDA3+
Epox 8RDA+ : €125,01
Epox 8RDA3+ : €139,41
Epox 8RGA+ : €147,92
Helaas nog steeds levertijd onbekend van zowel 8RGA als 8RDA3+
majime-it.nl
Salland hmmm, mijn shop!!! nooit problemen ermee en je word echt als een klant behandeld!
Maar weet iemend of de nieuwe Epox 8RDA3+ een Northbridge-Stepping "S2" en nieuwe Southbridge-Stepping "A4" hebben ????
Maar weet iemend of de nieuwe Epox 8RDA3+ een Northbridge-Stepping "S2" en nieuwe Southbridge-Stepping "A4" hebben ????
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
(&*#$@ winkel. Ik heb er in de shop suvey over geschreven. Ze zijn langzaam, beantwoorden mail duurt heel lang, telefonisch is altijd een bepaalde medewerker er niet, ze leveren producten na een maand nog niet. Bestel je iets bij zelf dan nog niksSlowikPL schreef op 07 April 2003 @ 13:02:
Salland hmmm, mijn shop!!! nooit problemen ermee en je word echt als een klant behandeld!
Daar moet ik je helaas gelijk in geven ... Exact dezelfde ervaringen. En dan betaal ik liever iets meer bij een goede shop, dan goedkoop en continu in afwachting zitten. Niets is erger voor een tweaker toch!?pierre-oord schreef op 07 april 2003 @ 13:06:
(&*#$@ winkel. Ik heb er in de shop suvey over geschreven. Ze zijn langzaam, beantwoorden mail duurt heel lang, telefonisch is altijd een bepaalde medewerker er niet, ze leveren producten na een maand nog niet. Bestel je iets bij zelf dan nog niksDit is wel beetje offtopic, maar lees die shopsurvey nou maar. En betaal NOOIT van te voren bij hun, ze houden je geld voorlopig en leven van de rente. Altijd rembours!
Misschien was ik ook niet duidelijk. Boeit nietlordsnow schreef op 06 april 2003 @ 23:38:
Awww.. 1000x excuus. Dan las ik in jou reply wat ik wou lezen, en niet wat je bedoelde. Ik dacht dat je een EPoX hebt, en nu ook de Abit besteld had. Pardon.
Vandaag of morgen krijg ik de RGA+ binnen en zal eens kijken hoever het plankje gaat. Ik heb jammer genoeg Kingston HyperX PC3000, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk de beperkende factor worden. Misschien Rick2001 even contacten voor wat goeie dimms
Hoi ik ben nieuw op dit forum maar ik heb dit topic de laatste tijd wel gevolgd.
Nou ik heb dus ook dit bordje maar ik heb 1 probleem ermee als ik hem opstart dan blijf ie wel eens vastzitten in het begin, en dan moet ik hem een paar keer resetten voordat ie helemaal door start.
Wie heeft dit probleem ook of wie kan me helpen want het is best lastig
Verder vind ik dit moederbord heel goed (vooral met Overclocken
)
Nou ik heb dus ook dit bordje maar ik heb 1 probleem ermee als ik hem opstart dan blijf ie wel eens vastzitten in het begin, en dan moet ik hem een paar keer resetten voordat ie helemaal door start.
Wie heeft dit probleem ook of wie kan me helpen want het is best lastig
Verder vind ik dit moederbord heel goed (vooral met Overclocken
[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 07-04-2003 13:38 ]
Heb ik ook zo nu en dan, die vastlopers. Maar dat kan ook komen doordat ik de juiste drivers, biossen en dergelijke nog niet geupdate heb.
Als postcode is mijn werkende systeem heb ik trouwens wel FF staan. Volgens het boekje is er dan iets mis, maar ik zou niet weten wat er aan scheelt.
Kijk dus eens naar de LED-code.
Een op de NB-heatsink gemonteerde 12V VGA-fan draait trouwens niet. Raar.
Als postcode is mijn werkende systeem heb ik trouwens wel FF staan. Volgens het boekje is er dan iets mis, maar ik zou niet weten wat er aan scheelt.
Een op de NB-heatsink gemonteerde 12V VGA-fan draait trouwens niet. Raar.
Als je systeem draait, is FF in orde. Als tijdens het booten hij meteen op FF staat, is er iets mis. Let daar even op. Als je de PC aanzet begint die led allemaal verschillende letters te gooien!
OK. Hij gooit inderdaad tijdens het opstarten verschillende letters en cijfers en eindigd dan op FF. Ik dacht altijd dat er 7F moest komen te staan.Smarron schreef op 07 April 2003 @ 14:15:
Als je systeem draait, is FF in orde. Als tijdens het booten hij meteen op FF staat, is er iets mis. Let daar even op. Als je de PC aanzet begint die led allemaal verschillende letters te gooien!
Nou alleen die VGA-fan nog.
Verwijderd
op het plaatje zie ik 0301 staan, week 1 03 dus, en a1 staat er, nu zijn die c1 dingen al uit 0309, 8 weken verder dus, denk dat je het toch verkeert hebt.SlowikPL schreef op 07 april 2003 @ 10:33:
Nu komt en nieuwe Northbridge-Stepping "S2" en nieuwe Southbridge-Stepping "A4"
verder ik heb die site niet gelezen, ga ik niet doen ook want kan geen duits
Argh
.
Ik net mijn Epox 8RDA+, AMD 1700+, 2x Samsung PC3200 binnen. Puzzel ik het inelkaar + mijn GF4. Zet ik het mobo aan.... gelijk FF
.
En daar heb ik dan een week op zitten wachten
. Kan ik weer een week wachten
.

/ spontane emotie uiting
Ik net mijn Epox 8RDA+, AMD 1700+, 2x Samsung PC3200 binnen. Puzzel ik het inelkaar + mijn GF4. Zet ik het mobo aan.... gelijk FF

En daar heb ik dan een week op zitten wachten

/ spontane emotie uiting
tvw
Das echt balen manShotGun schreef op 07 April 2003 @ 16:50:
Argh.
Ik net mijn Epox 8RDA+, AMD 1700+, 2x Samsung PC3200 binnen. Puzzel ik het inelkaar + mijn GF4. Zet ik het mobo aan.... gelijk FF![]()
![]()
![]()
![]()
.
En daar heb ik dan een week op zitten wachten. Kan ik weer een week wachten
.
[afbeelding]
/ spontane emotie uiting
Hoop dat je snel een vervangend bord krijgt
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
waar heb je die vga fan op aangesloten??Bar_en_boos schreef op 07 April 2003 @ 15:42:
[...]
OK. Hij gooit inderdaad tijdens het opstarten verschillende letters en cijfers en eindigd dan op FF. Ik dacht altijd dat er 7F moest komen te staan.
Nou alleen die VGA-fan nog.
ik hoor verschillende problemen met de onderste conector en ervaar die zelf ook.
als je um op de cpu-fan of pwr-fan die 2 die aan de bovenkant van je bord tussen geheugenbanken en cpu zitten aangesloten hebt dan zou ie gewoon moeten werken volgens mij.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
LoL.ShotGun schreef op 07 april 2003 @ 16:50:
Argh.
Ik net mijn Epox 8RDA+, AMD 1700+, 2x Samsung PC3200 binnen. Puzzel ik het inelkaar + mijn GF4. Zet ik het mobo aan.... gelijk FF![]()
![]()
![]()
![]()
.
.
[afbeelding]
/ spontane emotie uiting
tnxken schreef op 07 april 2003 @ 16:52:
[...]
Das echt balen man
Hoop dat je snel een vervangend bord krijgt
Net gedaan, helpt niet
tvw
Verwijderd
Ik heb nou al een tijdje mijn nieuwe EP-8RDA+ en het enige wat er nu nog mankeert is het feit dat mijn powerled niet werkt.. Erg vreemd..en lullig 
Heb al meerdere mobo's gehad in deze kast en op elke werkte dat allemaal prima. Heb mijn leds vervangen voor blauwe.
Mijn HD led werkt wel gewoon, maar hoe ik het ook probeer, mijn powerled krijg ik niet aan de praat...heeft iemand nog maar deze ervaring?
Voor de duidelijkheid: ik heb een chieftec kast.
Heb al meerdere mobo's gehad in deze kast en op elke werkte dat allemaal prima. Heb mijn leds vervangen voor blauwe.
Mijn HD led werkt wel gewoon, maar hoe ik het ook probeer, mijn powerled krijg ik niet aan de praat...heeft iemand nog maar deze ervaring?
Was het niet zo dat die samsung dingen niet zo goed zouden werken met dit mobo'tje? Volgens mij een topic gelee nog gepost... (of was het alleen maar bij oc'en?)ShotGun schreef op 07 April 2003 @ 16:50:
Argh.
![]()
![]()
![]()
.
.
[afbeelding]
/ spontane emotie uiting
Mijn powerled werkt ook niet...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik heb er nu ook 2 samgungs inhangen ,overclocken gaat tot 220MHz dus zo slecht zijn ze nu ok weer niet..henkleerssen schreef op 07 April 2003 @ 23:55:
[...]
Was het niet zo dat die samsung dingen niet zo goed zouden werken met dit mobo'tje? Volgens mij een topic gelee nog gepost... (of was het alleen maar bij oc'en?)
Volgens mij heb hij gewoon zware pech
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
op de aller laagste settings zijn ze oke, maar snelle cas en ze hanger bij 170...
bla?
Ik neem aan dat je het ledje alleen aan/uit wilt zien gaanVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 22:49:
Ik heb nou al een tijdje mijn nieuwe EP-8RDA+ en het enige wat er nu nog mankeert is het feit dat mijn powerled niet werkt.. Erg vreemd..en lullig
Ik heb ook een chieftec by the way en die ledjes ook.. (mooi man die blauwe meuk)
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Bij mij werkte de Power LED ook niet goed. ( zeer vaag) en kon ook dit problrrm nirt oplossen.Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 22:49:
Weet iemand wanner kommen de MB van Epox met de nieuwe S2 ( c1) steppig op de NB en de A4 stepping van de SB ???
Ik heb ook een 'niet' werkende powerled, mijn idee waarom het niet werkt is dat hij 3 pinnetjes nodig heeft ipv. de 2 die mijn kast heeft, maar weet ik niet zeker, geen meter hier ofzo...
Intentionally left blank.
heeft iemand ook het probleem dat het zo lang duurt vordat winxp opstart ?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Powerled wordt gewoon op 2 pinnen aangestuurd, maar de middelste wordt niet gebruikt. Ik heb een CHieftec matrix bigtower, en het powerlampje en Hd led doen het allebei prima
+ en - wel goed om?
tsss,we zijn geen amateurs....
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Sluit dat F*******G lampje dan es aan man als het zo simpel is !!!Tijgert schreef op 08 April 2003 @ 12:57:
tsss,we zijn geen amateurs....
Het was maar een suggestie hoor ,we zijn er niet om de boel af te kraken maar te helpen..
Waar blijft hij hangen?K1n9_N01z3 schreef op 08 April 2003 @ 11:40:
heeft iemand ook het probleem dat het zo lang duurt vordat winxp opstart ?
bij het splash screen, dan gaat dat balkje ongeveer 22x van link naar rechts.
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Dat had ik ook, ik heb het opgelost door de conector niet op de 1ste 2 pootjes te steken, maar op de laatste 2 van de 4 die voor de powerled zijn.Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 22:49:
dus gewoon 2 pinnetjes opzij.
als jullie ff in het boekkie hadden gekeken dan hadden jullie gewoon gezien waar de + en- zitten.

Heb je die ide-drivers mee geinstalleerd staan? dan zou het daar wel eens aan kunnen liggen.K1n9_N01z3 schreef op 08 April 2003 @ 13:41:
[...]
bij het splash screen, dan gaat dat balkje ongeveer 22x van link naar rechts.
Zo niet kan het ook wel ees helpen om in device manager je computer van
ACPI uniprocessor pc
naar
Advanced Configuration and Power interface (ACPI) Pc
om te zetten. gewoon door op "computer" te klikken en dan na rechtsklikken update driver te doen. windows niet zelf laten zoeken maar handmatig veranderen en dan die list laten weergeven. daar zal je onder compatible hardware die 2e setting zien staan.
mocht dit niet helpen dan kun je het weer terug veranderen naar ACPI Uniprocessor Pc via de "rollback driver" functie.
Ohwja! ff 2x opnieuw opstarten voor je besluit dat het niet gewerkt heeft, om er zeker van te zijn dat windows niet nog bezig was om nieuwe instellingen door te voeren.
suc6
[ Voor 50% gewijzigd door _Droopy op 08-04-2003 14:14 ]
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
Jah... RTFM dus.
Een power LED heeft trouwens niet 3 pinnen, maar wel een stekkertje dat over drie pinnen gaat. Er gaan ook gewoon maar twee draadjes naar de LED; aan de middelste pin zit geen draad.
Blauwe of andere felle LED's schijnen trouwens niet bij elk mobo te werken! Ik kan op mijn ASUS A7V8X rood, geel, groen, blauw, oranje, wit en UV aansluiten en alles werkt.
(Aan Spacy's LED IA meegedaan
)
Blauwe of andere felle LED's schijnen trouwens niet bij elk mobo te werken! Ik kan op mijn ASUS A7V8X rood, geel, groen, blauw, oranje, wit en UV aansluiten en alles werkt.
Ik heb die vga fan aangesloten op zo'n adapterkabel waarmee je een aftakking van de 12V aansluiting naar cd-rom maakt. D'r komen twee draadjes uit de fan, dus gebruik maken van een aansluiting met rpm meting leek mij niet nodig ._Droopy schreef op 07 April 2003 @ 16:59:
waar heb je die vga fan op aangesloten??
ik hoor verschillende problemen met de onderste conector en ervaar die zelf ook.
als je um op de cpu-fan of pwr-fan die 2 die aan de bovenkant van je bord tussen geheugenbanken en cpu zitten aangesloten hebt dan zou ie gewoon moeten werken volgens mij.
Op de 3 connectoren op het mobo zitten de cpu-fan en twee casefans. De onderste connector (chassisfan?) geeft inderdaad de rpm niet goed weer en flippert dan eens naar dik 3000, dan weer naar 1500 ofzo.
Oh ja, mijn powerled en hdd-led doen het ook niet.
Even aangesloten, en precies op diezelfde plek en er deed nog niks, toch eens wat dichterbij gaan kijken, er komt blijkbaar te weinig volt op waardoor m'n blauwe LEDje zo zwak schijnt dat je echt met je oog er tegen aan moet zitten wil je iets zien
Intentionally left blank.
Zo, na deel 4 vanaf de start doorgelezen te hebben kom ik me er ook weer eens mee bemoeien hierzo 
Na (zoals in een van de eerdere delen van dit topic te lezen valt) wel leuke resultaten gehaalt te hebben met verschillende Tbred(B)'s, ben ik sinds gisteravond met een Barton aan het prutsen... Gaat lekker tot nu toe, vanavond maar eens wat nieuwe BIOSsen proberen, een extra 5V lijntje naar mn mosfets aanleggen en eindelijk heatsinks op die dingen plakken... Ik had er eerder niet echt last van, maar beginnen ze toch in de categorie 'componenten waar ik mn vingers aan brand' terecht te komen
Na (zoals in een van de eerdere delen van dit topic te lezen valt) wel leuke resultaten gehaalt te hebben met verschillende Tbred(B)'s, ben ik sinds gisteravond met een Barton aan het prutsen... Gaat lekker tot nu toe, vanavond maar eens wat nieuwe BIOSsen proberen, een extra 5V lijntje naar mn mosfets aanleggen en eindelijk heatsinks op die dingen plakken... Ik had er eerder niet echt last van, maar beginnen ze toch in de categorie 'componenten waar ik mn vingers aan brand' terecht te komen
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nou, net ook mijn setje binnen (XP 2200+, Epox 8RDA+, 512 Kingston PC2700)... alles aangesloten en mijn oude Asus V7200 Geforce2 MX erin gezet... power aan...
FF
En dat was het dan alweer. Direct FF, zonder enige andere meldingen vooraf. Ik heb zoveel mogelijk door proberen te lezen van dit topic, maar zover ik kan nagaan ben ik dus de pineut? Maar wat is het dan in godsnaam dat al die dingen 'fout' zijn? Je koopt toch iets omdat je er mee wilt werken
En aan de mensen die dit draadje (incl. voorgaande topics) geheel gelezen hebben: Is er verder helemaal niets aan te doen?
FF
En dat was het dan alweer. Direct FF, zonder enige andere meldingen vooraf. Ik heb zoveel mogelijk door proberen te lezen van dit topic, maar zover ik kan nagaan ben ik dus de pineut? Maar wat is het dan in godsnaam dat al die dingen 'fout' zijn? Je koopt toch iets omdat je er mee wilt werken
En aan de mensen die dit draadje (incl. voorgaande topics) geheel gelezen hebben: Is er verder helemaal niets aan te doen?
sorry, maar er zit voor zover bekend maar een ding op;eborn schreef op 08 April 2003 @ 17:44:
Nou, net ook mijn setje binnen (XP 2200+, Epox 8RDA+, 512 Kingston PC2700)... alles aangesloten en mijn oude Asus V7200 Geforce2 MX erin gezet... power aan...
FF
RMA.
Lekker dan... koop je spullen, kun je ze direct weer terugsturen_Droopy schreef op 08 April 2003 @ 19:32:
sorry, maar er zit voor zover bekend maar een ding op;
RMA.
Je zou nog even kunnen proberen om je BIOS er fysiek uit te trekken en terug te zetten, dit heeft mij ook een keer geholpen toen mn 8RDA+ elke vorm van dienst weigerde.
Helaas heb ik niet de tools om hem eruit te liftenChakotay schreef op 08 april 2003 @ 20:14:
Je zou nog even kunnen proberen om je BIOS er fysiek uit te trekken en terug te zetten, dit heeft mij ook een keer geholpen toen mn 8RDA+ elke vorm van dienst weigerde.
OK... 8RDA3+ is nu dus officieel gereleased:
"EPoX Releases Its Evolutionary nVIDIA nForce2 Mainboard: EP-8RDA3+
Following the worldwide success of the nForce mainboards, EPoX Computer Co. LTD. continues the legacy of nForce2 with a new born “full feature” model, 8RDA3+
[TAIPEI, 03 April 2003] –After the great success of the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards, the world renown manufacturer of PC Motherboards, EPoX Computer Co. Ltd. (EPoX), today announced the launch of its evolutionary nVidia nForce 2 mainboards called EP-8RDA3+.
Besides possessing FSB 400 overclocking capability, this new EPoX offering provides the added functionality of Serial ATA with RAID function, Dual LAN, and IEEE 1394, whilst maintaining all of the options that have made EPoX original offerings so desirable.
This new full spec model is well-designed for those who
crave abundant features and tremendous platform performance.
Based upon nVidia nForce2 SPP and MCP chipset, EP-8RDA3+ features 1 x AGP 8X, 3 x IEEE 1394a ports, CMedia 9739a audio with Dolby AC-3 Audio processing, 6 x USB 2.0 connect ports, 2 x LAN controllers and Silicon Image 3112a Serial ATA connectivity.
Besides, the board supports front side bus (FSB) 400 MHz and comes with 3 x DDR DIMMs to support dual channel DDR 400.
As is expected of all EPoX mainboards, this evolution of the ever popular EP-8RDA series mainboard continues to feature all of the overclocking features admired by the users whilst is equipped with other useful functions. In addition to the EPoX’s most favourable troubleshooting tool, Post Port, EP-8RDA3+ offers the following EPoX in-house features:
Power BIOS provides abundant BIOS adjustability. Users can tune their motherboard performance via BIOS.
Various adjustable features include FSB/AGP/Memory speed adjustment and CPU/Memory/AGP voltage tweaking.
Magic Flash offers automatic BIOS update utility in Windows environment, making DOS based flash utility a thing of the past.
Magic Screen is a user-friendly software utility, allowing users personalise their boot-up screen.
Magic Health facilitates users to monitor their system hardware health status including CPU temperature, chassis temperature, CPU/Memory/AGP voltage, fan RPM speed for chassis fan, CPU fan & power supply fan.
Prior to the introduction of the EP-8RDA3+, EPoX has introduced two nForce2 mainboards, EP-8RDA+
and EP-8RGA+. Until now, the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards have won awards both on the internet and in the press throughout the world, as their performance, stability and immense overclocking potential has won the hearts of journalists and end-users alike."
zie ook AOAForums
"EPoX Releases Its Evolutionary nVIDIA nForce2 Mainboard: EP-8RDA3+
Following the worldwide success of the nForce mainboards, EPoX Computer Co. LTD. continues the legacy of nForce2 with a new born “full feature” model, 8RDA3+
[TAIPEI, 03 April 2003] –After the great success of the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards, the world renown manufacturer of PC Motherboards, EPoX Computer Co. Ltd. (EPoX), today announced the launch of its evolutionary nVidia nForce 2 mainboards called EP-8RDA3+.
Besides possessing FSB 400 overclocking capability, this new EPoX offering provides the added functionality of Serial ATA with RAID function, Dual LAN, and IEEE 1394, whilst maintaining all of the options that have made EPoX original offerings so desirable.
This new full spec model is well-designed for those who
crave abundant features and tremendous platform performance.
Based upon nVidia nForce2 SPP and MCP chipset, EP-8RDA3+ features 1 x AGP 8X, 3 x IEEE 1394a ports, CMedia 9739a audio with Dolby AC-3 Audio processing, 6 x USB 2.0 connect ports, 2 x LAN controllers and Silicon Image 3112a Serial ATA connectivity.
Besides, the board supports front side bus (FSB) 400 MHz and comes with 3 x DDR DIMMs to support dual channel DDR 400.
As is expected of all EPoX mainboards, this evolution of the ever popular EP-8RDA series mainboard continues to feature all of the overclocking features admired by the users whilst is equipped with other useful functions. In addition to the EPoX’s most favourable troubleshooting tool, Post Port, EP-8RDA3+ offers the following EPoX in-house features:
Power BIOS provides abundant BIOS adjustability. Users can tune their motherboard performance via BIOS.
Various adjustable features include FSB/AGP/Memory speed adjustment and CPU/Memory/AGP voltage tweaking.
Magic Flash offers automatic BIOS update utility in Windows environment, making DOS based flash utility a thing of the past.
Magic Screen is a user-friendly software utility, allowing users personalise their boot-up screen.
Magic Health facilitates users to monitor their system hardware health status including CPU temperature, chassis temperature, CPU/Memory/AGP voltage, fan RPM speed for chassis fan, CPU fan & power supply fan.
Prior to the introduction of the EP-8RDA3+, EPoX has introduced two nForce2 mainboards, EP-8RDA+
and EP-8RGA+. Until now, the EP-8RDA and EP-8RGA series of mainboards have won awards both on the internet and in the press throughout the world, as their performance, stability and immense overclocking potential has won the hearts of journalists and end-users alike."
zie ook AOAForums
Ik ook niet, maar een pincet en kleine schroevendraaiertjes zijn best handig soms
Jammer, definitief geen MCP-T dus...lordsnow schreef op 08 april 2003 @ 21:23:
OK... 8RDA3+ is nu dus officieel gereleased:
[knip]
[/knip]
zie ook AOAForums
Hmm staat geen VDD tussen bij de voltages
...weet iemand meer?
Ik heb nog 2 mnd. om een nforce2 MB te kopen, weet al iemand of de nieuwe nforce2 Ultra gebasieerde MB worden uitgebracht door Epox binnen die 2 mnd.?
EP-8RDA3+ vond ik zeer geschikte kandidaat maar nu die zonder MCP-T word gebakken is nu oninteresant voor mij.
Zou ik probeten de Abit rev. 2.0
( slechte ervating met de AT-7 MAX2
)
of toch even wachten op de Epox nForce2 Ulta Mobos ??
EP-8RDA3+ vond ik zeer geschikte kandidaat maar nu die zonder MCP-T word gebakken is nu oninteresant voor mij.
Zou ik probeten de Abit rev. 2.0
of toch even wachten op de Epox nForce2 Ulta Mobos ??
jep gemiste kans, denk niet dat er nu nog iemand zn RDA+ gaat omruilen voor een 8RDA3+ alleen voor een vdd voltage setting en eventueel een nieuwere northbridge...
dan ga ik toch liever voor een rev2 Abit plankie.. (denk ik
)
dan ga ik toch liever voor een rev2 Abit plankie.. (denk ik
Tja, mijn eerdere ervaringen met schroevendraaiers en moederborden zijn alleen niet zo bestChakotay schreef op 08 April 2003 @ 21:27:
Ik ook niet, maar een pincet en kleine schroevendraaiertjes zijn best handig soms
Ik zoek me suf, maar kan nergens vinden wat nou het verschil is tussen een MCP en een MCP-T?
EDIT: eh.. volgens mij is het dus het audio gedeelte.
Maar als dat er niet meer inzit, wat zonde zeg, wat voor baggerchip plakken ze er dan wel op?
EDIT: eh.. volgens mij is het dus het audio gedeelte.
Maar als dat er niet meer inzit, wat zonde zeg, wat voor baggerchip plakken ze er dan wel op?
[ Voor 46% gewijzigd door Tijgert op 08-04-2003 23:07 ]
ben zelf vandaag overgestap van een 8rda+ naar een abit nf7-s rev 2.0 zonder extra kosten
(lang verhaal
).
kan het zelf zeggen dat het geen slechte stap is. draai vrolijk met een fsb van 228 uiteraard zonder voltage mods.
kan het zelf zeggen dat het geen slechte stap is. draai vrolijk met een fsb van 228 uiteraard zonder voltage mods.
Mischien zijn de volgende moederborden een alternatief voor de 8RDA3+, voor mensen die per se MCP-T s/bridge willen: Abit NF7-S rev2.0, FIC AU13, EPoX 8RGA+.
Meer een klem systeem. Met een echte IC puller pak je em netjes bij 2 hoeken vast om em dan recht omhoog uit de socket te trekken, ik heb eerst met een klein schroevendraaiertje de hoeken een klein beetje omhoog gewrikt, om em daarna voorzichtig met een grote pincet eruit te trekken.eborn schreef op 08 april 2003 @ 22:57:
[...]
Tja, mijn eerdere ervaringen met schroevendraaiers en moederborden zijn alleen niet zo bestIk zie ook niet echt hoe die bios er precies uit moet. Is gewoon een klik systeem?
3x raden wat ik hier heb liggen!!
1x een Epox 8RGA+
Nu ff meteen inbouwen en testen. Ik heb op dit moment een JIUGB 1700+ maar vandaag kan ik een JIUHB 1700+ verwachten.
Ik laat meteen de resultaten weten!
1x een Epox 8RGA+
Nu ff meteen inbouwen en testen. Ik heb op dit moment een JIUGB 1700+ maar vandaag kan ik een JIUHB 1700+ verwachten.
Koel, suc6 ermee, ik ben benieuwd of je zonder mods boven de 220 uitkomtSmarron schreef op 09 april 2003 @ 13:48:
3x raden wat ik hier heb liggen!!
1x een Epox 8RGA+![]()
Ik ga het voorzichtig proberen. Volgens Epox is de BIOS hoogstwaarschijnlijk dood en moet ik hem opsturen. Maar dan moet ik hem wel loskrijgen. En de winkels hier in de buurt (o.a. CTW) hebben nog nooit iets over het verwijderen van een bios gehoord, dus dat schiet ook niet echt opChakotay schreef op 09 April 2003 @ 10:35:
Meer een klem systeem. Met een echte IC puller pak je em netjes bij 2 hoeken vast om em dan recht omhoog uit de socket te trekken, ik heb eerst met een klein schroevendraaiertje de hoeken een klein beetje omhoog gewrikt, om em daarna voorzichtig met een grote pincet eruit te trekken.
Andere alternatief is dat ik hem terugstuur naar Gistron. Maar dan betaal ik veel meer verzendkosten en die sturen hem dan ook weer op naar Epox. Want zij wisten verder ook niet wat er aan de hand kon zijn. Dat gaat dan weer weken duren
[ Voor 16% gewijzigd door eborn op 09-04-2003 14:49 ]
Als ik het me goed herinner kan je bij EPoX zelf ook een goed passende IC puller bestellen, voor als het echt niet lukt. Al zullen ze je bij de lokale electroboer waarschijnlijk sneller en goedkoper daarmee kunnen helpeneborn schreef op 09 April 2003 @ 14:48:
[...]
Ik ga het voorzichtig proberen. Volgens Epox is de BIOS hoogstwaarschijnlijk dood en moet ik hem opsturen. Maar dan moet ik hem wel loskrijgen. En de winkels hier in de buurt (o.a. CTW) hebben nog nooit iets over het verwijderen van een bios gehoord, dus dat schiet ook niet echt op
Andere alternatief is dat ik hem terugstuur naar Gistron. Maar dan betaal ik veel meer verzendkosten en die sturen hem dan ook weer op naar Epox. Want zij wisten verder ook niet wat er aan de hand kon zijn. Dat gaat dan weer weken duren
Verwijderd
Nope, nee, nada, njet. Helaas.Chakotay schreef op 09 April 2003 @ 14:55:
[...]
Als ik het me goed herinner kan je bij EPoX zelf ook een goed passende IC puller bestellen, voor als het echt niet lukt. Al zullen ze je bij de lokale electroboer waarschijnlijk sneller en goedkoper daarmee kunnen helpen
Volgens mij klopt er iets niet

Ik heb die 12V connector ook op het moederbord aangesloten, zou het daar wellicht doorkomen?

Ik heb die 12V connector ook op het moederbord aangesloten, zou het daar wellicht doorkomen?
De lokale elektroboer weet volgens mij niet eens wat een IC isChakotay schreef op 09 April 2003 @ 14:55:
Als ik het me goed herinner kan je bij EPoX zelf ook een goed passende IC puller bestellen, voor als het echt niet lukt. Al zullen ze je bij de lokale electroboer waarschijnlijk sneller en goedkoper daarmee kunnen helpen
Nou, ik krijg dat ding er nog met geen mogelijkheid uit... Wat betekenen trouwens die letters op de stikker die erop zit? Iemand een idee? Hier staat er AA7 op.
[ Voor 16% gewijzigd door eborn op 09-04-2003 15:52 ]
Heb je het over die -12 volt ofzo? Als het werkt zal het wel foutje zijn van die monitorSmarron schreef op 09 april 2003 @ 15:08:
Volgens mij klopt er iets niet![]()
[afbeelding]
Edit: lage processor temp trouwens? Heb je WC en net geboot ofzo?
[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 09-04-2003 15:30 ]
Draait nog op standaard speed, maar idle is hij 28 graden. Ik ga hem zometeen even flink stressen. Maar hij draait goed, dus het zal wel. Anders haal ik die connector er straks wel ff uit, mocht het instabiel worden.
Edit:
Ik heb nog wel mijn oude installatie draaien nu van mijn 8RDA+ en dat doet het goed. Misschien ligt het daaraan.
Edit:
Ik heb nog wel mijn oude installatie draaien nu van mijn 8RDA+ en dat doet het goed. Misschien ligt het daaraan.
[ Voor 23% gewijzigd door Smarron op 09-04-2003 15:47 ]
Lekker ook die vcore van maar 1,6V.. met je -12V is wat aan de hand lijkt me...Smarron schreef op 09 April 2003 @ 15:39:
Draait nog op standaard speed, maar idle is hij 28 graden. Ik ga hem zometeen even flink stressen. Maar hij draait goed, dus het zal wel. Anders haal ik die connector er straks wel ff uit, mocht het instabiel worden.
Nog iets anders: als ik het moederbord in m'n kast zet dan kan ik, vanwege de geheugen modules, mijn onderste 5 1/4 bay niet meer gebruiken. Ligt dat aan mijn kast of houdt de bord zich niet echt lekker aan de ATX specs?
Hehe, ok
Ik dacht dat ik dat in de manual van mn 8RDA+ had zien staan, zeker een beetje krom gegeken
---
Zo, ik heb de +5V mod op mn 8RDA+ gedaan, en het heeft zowaar effect
[ Voor 25% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2003 21:12 ]
Goed, die mod (en daarmee mn moederbord) had geen lang leven, ik heb nu een mosfet met een heel mooi gat er in 
Het gebeurde toevallig net nadat ik prime had gestart, dus of die mosfet (die overigens nogal gloeiend heet werden, ik wou er morgen koelblokjes op gaan plakken) kon het niet aan en blies uit zichzelf op, of het draadje wat aan die mosfet hing is losgeschoten en kwam daarna tegen een van de andere 2 pinnetjes aan.
Dat word dus een nieuwe plank, ik zit nog te twijvelen tussen een 8RGA+ of een NF7S-2.0, even wat reviews lezen, en morgen meteen bestellen
(ik heb nu even een knoppix cd in mn server geflikkert, zodat ik in ieder geval iets grafisch heb om mee te werken)

Het gebeurde toevallig net nadat ik prime had gestart, dus of die mosfet (die overigens nogal gloeiend heet werden, ik wou er morgen koelblokjes op gaan plakken) kon het niet aan en blies uit zichzelf op, of het draadje wat aan die mosfet hing is losgeschoten en kwam daarna tegen een van de andere 2 pinnetjes aan.
Dat word dus een nieuwe plank, ik zit nog te twijvelen tussen een 8RGA+ of een NF7S-2.0, even wat reviews lezen, en morgen meteen bestellen
[ Voor 24% gewijzigd door Chakotay op 09-04-2003 23:11 ]
Shit , wat vind ik toch jammer dat de 8RDA3+ met een CMedia 9739a onboard audio is ipv. MCP-T !!! Darom denk ik dat ik voor de Abit NF7S rev.2.0 ga in de kommende mnd. 
of heeft iemand andere sugesties voor de beste OC` MB met nForce2 Ultra 400 ??
of heeft iemand andere sugesties voor de beste OC` MB met nForce2 Ultra 400 ??
[ Voor 20% gewijzigd door SlowikPL op 09-04-2003 23:32 ]
Verwijderd
Hoi, ik heb de Vdd mod met een 680Ohm gedaan , maar, in mijn bios staat Echt 1.79 in plaats van 1.82/1.85/1.90, weet iemaand hier raad?
draai nu 210 Fsbx11 V1.875 Ddr400 Twinmos 7-2-2-2 V 2.77 , mhmhmhm k wil Hoger
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 01:13 ]
De standaard VDD op de 8RDA+ is per bord een klein beetje verschillend, wat je met modden bereikt kan dus ook verschillen. Als je een hoger voltage wilt even een andere weerstand er tussen hangen, of een potmetertje :Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 01:05:
Hoi, ik heb de Vdd mod met een 680Ohm gedaan , maar, in mijn bios staat Echt 1.79 in plaats van 1.82/1.85/1.90, weet iemaand hier raad?
Verwijderd
Hoi, ja , daar zat ik te denken ( nu is ook makkelijk te solderen ) ik wil graag 1.9 a 2.0 kan het wel aan , die mosfet zijn al met passivekoelertje a gemod, hoe zwaar moet de 2de weerstandje zijn denk je?
Eigk nog een standaard vraagje over de nforce2 chipset... Bij via had je het "probleem" dat je cpu altijd "full power" werkt, dat kan je omzeilen met bijvoorbeeld vcool, met de "Northbridge Bus Disconnect Bit" dus. Klopt het dat je bij nforce2 eigk standaard al bus disconnect bit hebt , of dit probleem helemaal niet ter sprake komt ? Of is het ook bij de nforce2 zo ? (ik hoop dat jullie mn vraag snappen
)
Verwijderd
ik snap je vraag, maar zou het antwoord niet weten, en ik vind het ook onnodig, snap de voordelen er niet aan, hij zo minder warm worden, nou na 2uur gamen is hij net zo warm als een mobo die het niet ondersteunt, conclusie (voor mij) nutteloos.
nou ja!
ik heb eindelijk weer een batterijtje in m'n multimeter zitten.
Dus ik denk, ik ga toch eens na meten hoeveel volt er nu door die 5v-modded mosfet loopt.
dat was iets van 4,6? geloof ik..... nu staat er 5,62V op!!!!!!
dus kan het niet anders zijn dan dat die voltage chip die boven al die mosfets zit ons dwars zit.
die moet dan de zaak wel terug schroeven naar ongeveer 5V.
anders zou er idd veel meer effect uit deze mod moeten komen.
weet er misschien nog iemand die schema tekening te vinden van die voltage chip???
eens kijken of ik dan de 5v trace kan vinden.
misschien zou a.p.versteeg hier een handje kunnen helpen??
ik heb eindelijk weer een batterijtje in m'n multimeter zitten.
Dus ik denk, ik ga toch eens na meten hoeveel volt er nu door die 5v-modded mosfet loopt.
dat was iets van 4,6? geloof ik..... nu staat er 5,62V op!!!!!!
dus kan het niet anders zijn dan dat die voltage chip die boven al die mosfets zit ons dwars zit.
die moet dan de zaak wel terug schroeven naar ongeveer 5V.
anders zou er idd veel meer effect uit deze mod moeten komen.
weet er misschien nog iemand die schema tekening te vinden van die voltage chip???
eens kijken of ik dan de 5v trace kan vinden.
misschien zou a.p.versteeg hier een handje kunnen helpen??
[ Voor 6% gewijzigd door _Droopy op 10-04-2003 09:42 ]
Keb wat foto's van mijn 8RGA+.
Bootscreen:

Mosfets:

Northbridge:

Wat mij opviel, waren de zeer kleine en lage mosfets. Ze glimmen ook een beetje. Dit t.o.v. de 8RDA+. Ik heb nog geen tijd gehad om hem echt goed te kunnen stressen, maar met mijn oude JIUGB 1700+ wilt hij wel op 11*210 lopen. Niet stabiel in Prime, wel in 3DMark. Ik denk dat mijn geheugen al de bottleneck is: 1x 512Mb Kingston HyperX PC3000. Ik zal even kijken of hier wat anders voor in de plaats kan komen.
Met een mp van 8 wilt hij op 220 ook booten. Ik heb de Vdd wel op 1,8 gezet. Vandaag komt hopelijk mijn 1700+ JIUHB 0309 binnen en dan zal ik kijken wat er allemaal mogelijk is.
Bootscreen:

Mosfets:

Northbridge:

Wat mij opviel, waren de zeer kleine en lage mosfets. Ze glimmen ook een beetje. Dit t.o.v. de 8RDA+. Ik heb nog geen tijd gehad om hem echt goed te kunnen stressen, maar met mijn oude JIUGB 1700+ wilt hij wel op 11*210 lopen. Niet stabiel in Prime, wel in 3DMark. Ik denk dat mijn geheugen al de bottleneck is: 1x 512Mb Kingston HyperX PC3000. Ik zal even kijken of hier wat anders voor in de plaats kan komen.
Met een mp van 8 wilt hij op 220 ook booten. Ik heb de Vdd wel op 1,8 gezet. Vandaag komt hopelijk mijn 1700+ JIUHB 0309 binnen en dan zal ik kijken wat er allemaal mogelijk is.
Ziet er geinig uit..mmmm betere mosfets betekent betere FSB waarde (in combi met betere NB/SB) in vergelijking met 8rda?Smarron schreef op 10 april 2003 @ 10:20:
Keb wat foto's van mijn 8RGA+.![]()
Bootscreen:
[afbeelding]
Mosfets:
[afbeelding]
Northbridge:
[afbeelding]
Heb je nog naar je 8rda gekeken met je -12V?
en hoe zijn je voltages????Smarron schreef op 10 April 2003 @ 10:20:
Keb wat foto's van mijn 8RGA+.![]()
Bootscreen:
[afbeelding]
Mosfets:
[afbeelding]
Northbridge:
[afbeelding]
ik ben uteraard vooral benieuwd naar de 5V lijn.
en weet je nog wat je voltages waren op de 8RDA+???
Ik heb de USDM viewer geinstalleerd van de Epox CD en toen was de -12V verdwenen en had plaats gemaakt voor de AGP voltage!
Mijn oude (Epox 8RDA+ 12*175)):

De nieuwe (Epox 8RGA+ 8*205)):

Let niet op de fan rpm's. Die heb ik anders aangesloten. De temps zijn ook lager, maar dat komt door de lagere mp. De +12V en de -5V zijn wat stabieler zo lijkt het.

Let niet op de fan rpm's. Die heb ik anders aangesloten. De temps zijn ook lager, maar dat komt door de lagere mp. De +12V en de -5V zijn wat stabieler zo lijkt het.
Aha.. beter dat er nu dus Vagp staat.. is interessanter.. maar eeuh 1,9 bijna? Heb je dat echt nodig?Smarron schreef op 10 April 2003 @ 11:06:
Ik heb de USDM viewer geinstalleerd van de Epox CD en toen was de -12V verdwenen en had plaats gemaakt voor de AGP voltage!
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar ik volg allemaal niet meer wat je aan het doen bent met die rda+... nu heb je weer een core Voltage van 1,8 terwijl die eerst 1,6 was met veel lagere temps.. was toch beter (met dezelfde MP*FSP)?
Stabielere voltlijnen? Waarom? Lijkt me niet van die mosfets te komen.... dezelfde apperaten aangesloten?
Al met al geef je maar halve info... zodat we niet echt af kunnen gaan op je ervaringsfeiten...in het verschil tussen rda+ en rga+...
Ok, ik zal het even duidelijk proberen uit te leggen.
Ik HAD een 8RDA+. Die is inmiddels verkocht en daarvoor is de 8RGA+ in de plaats gekomen. De pics van de 8RDA+ had ik nog. Die liep op 12*175. Hoger wilde hij niet echt stabiel lopen. Dus die bovenste USDM pic van hierboven is 12*175, vcore op 1,775 in de bios (valt iets hoger uit in die viewer). Daaronder de nieuwe 8RGA+ pic.
Ik heb geen nieuwe Windows installatie gedaan, maar moederbord erin gehangen en hij bootte gewoon. Tis ook zowat hetzelfde plankje. Draait perfect. Ik heb tot nu toe alleen ff tijd gehad om die fsb omhoog te schroeven. Die Vagp kan inderdaad ook naar 1,5. Ik weet niet precies waarom ik die op 1,8 heb gezet. Las het in een review, dus deed ik dat ook maar
Ik zal strax even booten op 12*175 om een mooie vegelijking te krijgen met de 8RDA+. Ik denk in ieder geval niet dat ik met minder volt voor de cpu kan booten.
Ik HAD een 8RDA+. Die is inmiddels verkocht en daarvoor is de 8RGA+ in de plaats gekomen. De pics van de 8RDA+ had ik nog. Die liep op 12*175. Hoger wilde hij niet echt stabiel lopen. Dus die bovenste USDM pic van hierboven is 12*175, vcore op 1,775 in de bios (valt iets hoger uit in die viewer). Daaronder de nieuwe 8RGA+ pic.
Ik heb geen nieuwe Windows installatie gedaan, maar moederbord erin gehangen en hij bootte gewoon. Tis ook zowat hetzelfde plankje. Draait perfect. Ik heb tot nu toe alleen ff tijd gehad om die fsb omhoog te schroeven. Die Vagp kan inderdaad ook naar 1,5. Ik weet niet precies waarom ik die op 1,8 heb gezet. Las het in een review, dus deed ik dat ook maar
Ik zal strax even booten op 12*175 om een mooie vegelijking te krijgen met de 8RDA+. Ik denk in ieder geval niet dat ik met minder volt voor de cpu kan booten.
Kijk das een stuk duidelijker..Smarron schreef op 10 April 2003 @ 11:22:
Ok, ik zal het even duidelijk proberen uit te leggen.
en ook .. is mijn mening.. hoe minder volt> minder watt> minder warmte... langere levensduur van onderdelen.. dus ook voor je Vagp geldt.... zo laag mogelijk houden lijkt me... (zolang het stabiel is he..
Vagp is toch de stroom door je AGP poort? Eigenlijk maakt het niet uit hoe hoog die staat, je kaartje stelt zelf het voltage goed in voor de gpu enzo geloof ik. Trouwens een 8rda heeft een onboard gevalletje, gebruik je die?henkleerssen schreef op 10 April 2003 @ 11:29:
[...]
Kijk das een stuk duidelijker..
en ook .. is mijn mening.. hoe minder volt> minder watt> minder warmte... langere levensduur van onderdelen.. dus ook voor je Vagp geldt.... zo laag mogelijk houden lijkt me... (zolang het stabiel is he..)
Mijn AGP met GF4mx440 loop op 100 mhz op m'n 8rGa+. ZOnder verhoging van vagp. Scheelde maar 20 3dmark 2001 punten, kan gewoon toeval zijn dat het niets uitmaakt. Maar het gaat om het idee dat ook de agp bus overclocked is
Ik clock mijn videokaart verder ook niet over (passieve koeling), maar ik dacht dat het misschien stabieler zou zijn als de fsb dik verhoogd wordt.
Ik zal van het weekend voor de grap even de onboard GF4 MX440 testen. Volgens benchmarks is een score van rond de 5000 in 3DMark 2001se mogelijk.
Ik zal van het weekend voor de grap even de onboard GF4 MX440 testen. Volgens benchmarks is een score van rond de 5000 in 3DMark 2001se mogelijk.
Wat bedoel je met onboard gevalletje? Videokaart (Sound= onboard ja...) ..dacht het niet he...pierre-oord schreef op 10 april 2003 @ 11:36:
[...]
Vagp is toch de stroom door je AGP poort? Eigenlijk maakt het niet uit hoe hoog die staat, je kaartje stelt zelf het voltage goed in voor de gpu enzo geloof ik. Trouwens een 8rda heeft een onboard gevalletje, gebruik je die?
Mijn AGP met GF4mx440 loop op 100 mhz op m'n 8rda+. ZOnder verhoging van vagp. Scheelde maar 20 3dmark 2001 punten, kan gewoon toeval zijn dat het niets uitmaakt. Maar het gaat om het idee dat ook de agp bus overclocked is
Ik vraag me het toch af of de videokaart de voltages op de kaart goed reguleert (en onafhankelijk is van de aangevoerde Vagp zoals jij het stelt).. ligt ook aan de kaart.. maar de aanvoerspanning zou ik zelf dus niet te hoog willen hebben (ondanks bepaalde overclock dingen)..in het oogpunt van warmte/levensduur idee...
Effe vraagje :
Hoe kunnen mensen enthousiast zijn van onboard geluid, had mijn Audigy er uit gehaald omdat hij raar deed en PC niet meer wou opstarten, en dacht nou ja dan gebruik ik maar onboard sound, het is leuk als je 1 ding aan hebt alleen MP3 draaien, maar zodra ik een spel speel en tegenlijker tijd TeamSpeak heb aanstaan, kraakt het toch echt van alle kanten
Brrrrr, snel mijn Audigy er maar weer in hoor
Hoe kunnen mensen enthousiast zijn van onboard geluid, had mijn Audigy er uit gehaald omdat hij raar deed en PC niet meer wou opstarten, en dacht nou ja dan gebruik ik maar onboard sound, het is leuk als je 1 ding aan hebt alleen MP3 draaien, maar zodra ik een spel speel en tegenlijker tijd TeamSpeak heb aanstaan, kraakt het toch echt van alle kanten

heh, bij mij loopt het als een speer.Albinoraptor schreef op 10 April 2003 @ 14:00:
Effe vraagje :
alleen gebruik ik teamspeak niet, voor de zelfde reden als dat jij nu prob's hebt.
Rogerwilco, battlecom, game voice, what ever gebruik ik, maar geen teamspeak.
hier had ik al last van met m'n Sb Live! en daarvoor zelfs met m'n Hercules fortissimo2.
dus misschien is het handig om het eens met een ander progje te proberen?
Tja onze clan heeft altijd RW gebruikt , maar vinden TS een stuk fijner, en met Audigy heb ik gewoon normaal geluid, geen geruis of what so ever._Droopy schreef op 10 april 2003 @ 14:07:
[...]
heh, bij mij loopt het als een speer.
alleen gebruik ik teamspeak niet, voor de zelfde reden als dat jij nu prob's hebt.
Rogerwilco, battlecom, game voice, what ever gebruik ik, maar geen teamspeak.
hier had ik al last van met m'n Sb Live! en daarvoor zelfs met m'n Hercules fortissimo2.
dus misschien is het handig om het eens met een ander progje te proberen?
En ding geeft ook erg gaar geluid bij sommige spelen, en dan vooral Strike Force (mod voor UT), de omgevings geluiden super hard en voet stappen en geweren hoor ik nauwelijks
Echt wazig
Woeps, idd zelf niet goed gelezen.
So solly. 
Edit: 'k had toch door wat P.Oord bedoelde, ondanks z'n typo.
Dus toch niet helemaal fout gelezen.

Edit: 'k had toch door wat P.Oord bedoelde, ondanks z'n typo.
[ Voor 140% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-04-2003 17:43 ]
Eeuh heb je het tegen mij?? Pierre-oord vraagt aan mij of ik op mijn RDA een vid kaart (ook) heeft.. ik zeg dus neee...Aham brahmasmi schreef op 10 april 2003 @ 14:40:
[...]
Smarron heeft een 8RGA+, met onboard video dus.Beter lezen, of zoek de verschillen tussen de verschillende Epox nForce 2 mobo's op en constateer dat de RGA+ dus onboard graphics heeft (vandaar die G waarschijnlijk).
Ik zeg toch nergens dat de RGA, geen vid kaart onboard heeft?
Misschien moet jij beter lezen??

Nieuwe 8RDA+ revisie 1.5 en nieuwe Bios:
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3402.BIN (A000) http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030410132254
Fixed:
1) Support auto detect 200MHz CPU for rev 1.5 PCB
2) Fixed NVLAN MAC address and 1394 GUID erased after BIOS updated on C17/C18D universal BIOS.
3) Fixed motherboard resource conflict on legacy free system.
4) Fixed unreported memory fail for AK2001 device.
5) Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B.
Bron: http://www.planet3dnow.de/
Ik hoop dat deze rev. de nieuwe C1 stepping van de NB en de nieuwe A4 stepping van de SB meebrengt
Model: EP-8RDA+
BIOS: 8RDA3402.BIN (A000) http://www.planet3dnow.de/cgi-bin/file/get.pl?20030410132254
Fixed:
1) Support auto detect 200MHz CPU for rev 1.5 PCB
2) Fixed NVLAN MAC address and 1394 GUID erased after BIOS updated on C17/C18D universal BIOS.
3) Fixed motherboard resource conflict on legacy free system.
4) Fixed unreported memory fail for AK2001 device.
5) Fixed adapted SCSI array AAC-364 boot fail postcode 8B.
Bron: http://www.planet3dnow.de/
Ik hoop dat deze rev. de nieuwe C1 stepping van de NB en de nieuwe A4 stepping van de SB meebrengt
[ Voor 10% gewijzigd door SlowikPL op 10-04-2003 15:35 ]
Hm, in 1x naar rev 1.5, zonder 1.2 t/m 1.4? Apart...
Bij Abit zijn ze ook van 1.2 naar 2.0 gesprongen met de NF7-S, maar dat ging gepaart met een BIOS dat ook niet meer backwards compatible was, wat een sprong in versienummer van 1.x naar 2.x kan verklaren.
Bij Abit zijn ze ook van 1.2 naar 2.0 gesprongen met de NF7-S, maar dat ging gepaart met een BIOS dat ook niet meer backwards compatible was, wat een sprong in versienummer van 1.x naar 2.x kan verklaren.
Ik had graag ff wat info 
Ik heb nu ecs kt333 met 2x 256mb pc2700 en xp 1700+
overclocken bleek de bottleneck van het moederbord, daar is hij niet goed in. de xp1700+ schijnt een heel eind te komen met goeie cooling en goed mobo.
Maar ik heb weer wat te besteden
En ik ga na wat revieuws te hebben gelezen voor de EpoX EP-8RDA (vanaf 102 euro al)
CPU twijfel ik nog. De 2500+ is een barton d8 ik zo.
Is deze icm bovenstaand mobo goed te oc'n? Welke fsb en mp kan ik er mee halen (stabiel)
Ik ga de cpu coolen met een behulp van een Thermaltake Volcano 11.
Ik wil 2x 512mb pc2700 erlangs prikken.
Dit moet hopelijk icm met mn 9700 weer wat gameplezier opleveren
Maar is met deze combinatie nou goed te oc'n?
En is de geluidschip op de 8RDA+ veel beter als een SoundBlaster Live! 1024? Want dan is die 25 eur. extra misschien wel waard. maar voorlopig ga ik voor de non plus.
overclocken bleek de bottleneck van het moederbord, daar is hij niet goed in. de xp1700+ schijnt een heel eind te komen met goeie cooling en goed mobo.
Maar ik heb weer wat te besteden
Is deze icm bovenstaand mobo goed te oc'n? Welke fsb en mp kan ik er mee halen (stabiel)
Dit moet hopelijk icm met mn 9700 weer wat gameplezier opleveren
En is de geluidschip op de 8RDA+ veel beter als een SoundBlaster Live! 1024? Want dan is die 25 eur. extra misschien wel waard. maar voorlopig ga ik voor de non plus.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Heeft de 8RGA+ ook een andere chip, een GT-chipset? Stomme vraag misschien, maar het viel me gewoon op:

Het geluid zou beter dan de Audigy1 zijn, en slechter dan de Audigy2. Ik zou de + nemen. De NB schijnt ook beter te zijn en dus hoger oc-en. Je zegt zelf al een XP1700+ te hebben. Welke versie precies, anders heb je totaal geen Barton nodig. De meeste 1700+ cpu's halen makkelijk XP2600+ speeds.Dond3r schreef op 10 April 2003 @ 16:09:
Ik had graag ff wat info
Maar ik heb weer wat te bestedenEn ik ga na wat revieuws te hebben gelezen voor de EpoX EP-8RDA (vanaf 102 euro al)
Dit moet hopelijk icm met mn 9700 weer wat gameplezier opleveren![]()
Typo, moest een G zijn, al geedithenkleerssen schreef op 10 April 2003 @ 14:45:
[...]
Eeuh heb je het tegen mij?? Pierre-oord vraagt aan mij of ik op mijn RDA een vid kaart (ook) heeft.. ik zeg dus neee...
Ik zeg toch nergens dat de RGA, geen vid kaart onboard heeft?
Misschien moet jij beter lezen??
Dit topic is gesloten.