haas schreef op 28 April 2003 @ 16:27:
Vodafone (en andere bedrijven) heeft wel wat juristen in dienst, die precies weten wat ze doen. Ze zullen vooraf wel goed hebben uitgezocht wat de mogelijkheden zijn.
Oh tuurlijk, en roze varkentjes kunnen vliegen. Misschien is mijn naam ook wel haas?
Ik zou zeggen sla er wat jurisprudentie op na. Bedrijven zijn geen engeltjes als het aankomt op algemene voorwaarden. De consumentenbond heeft daar ook de nodige ervaring mee. Dus hoezo zullen ze "goed hebben uitgezocht wat de mogelijkheden zijn" zodat de voorwaarden overeenstemmen met zoals het zou moeten zijn? Oh, ik denk dat men meestal best goed weet wanneer ze er iets in zetten wat niet kan, maar men probeert maar!
Je vergeet dat algemene voorwaarden niet uit zichzelf nietig zijn als er strijd is met een wettelijke bepaling, de klant moet daar de nietigheid zelf van inroepen.
Is de klant achteloos of goedgelovig dan profiteren zij daarvan. En blijkbaar zijn er mensen die dit slikken, kijk maar naar jouw redenatie; "ze zullen het wel hebben uitgezocht dus klopt het". Mjah, vast.

Moeten ze dan een aangetekende brief versturen met de kant-en-klare voorgefrankeerde opzegbrief er al bij om iedereen in te lichten?
UPC stuurt een email aan elke klant bij een tariefswijziging. En ik heb het niet over een aangetekende brief, een normaal schrijven lijkt me ook prima gezien ze wel altijd weten waar de rekening heen moet.
Onder een contract uitkomen is ook niet netjes als je het zo bekijkt. Voor een paar cent verhoging soms.
Het is Vodafone die onder het contract probeert uit te komen, zij wil een wijziging, niet de klant! Doh.
Want als je niet bij een andere provider weer een toestel voor (bijna) niks zou kunnen krijgen met een nieuw abonnement, zou je heel wat minder staan te springen om op te kunnen zeggen.
Ik had toevallig 2 abonnementen lopen (ander bij KPN), dus stop eens met gissen naar mijn beweegredenen.
Ben benieuwd of ik dit later mee maak in de praktijk. Dat klanten mij gaan uitleggen hoe de wet in elkaar zit. Mag het hopen van niet, "daar is de deur".
[
Voor 21% gewijzigd door
Sovereign op 28-04-2003 20:38
]