Jemoet gewoon een duidelijk formele fax naar ze sturen. Voorbeeld zat in dit topic en het vorige topic.Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:14:
[...]
Hmmm, toch ERG fijn, zo'n helpdesk waar iedereen je iets anders vertelt, want 2 anderen hebben mij weer een ander verhaal verteld (zie eerdere posts). Ik heb hen paar dagen geleden toch maar voor de zekerheid zelf ook even een fax gestuurd met de melding dat ik overstap en dat ze een nummerbehoudformulier tegemoet kunnen zien.
Hopen dat het zo wel goed gaat.
Ze kunnen niet weigeren tenzij jij een foutieve brief verstuurd. (vage redenen enzo).
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nou bel ze eens op. Als debitel safe een abbonements vorm is moet dat gewoon kunnen ja. (kijk voor de grap es 1 pagina terug).Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 19:13:
Kan ik Debitel Safe nu ook op zeggen? Heb gehoord dat debitel de voorwaarde van vodafone volgt.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Nee dat kan niet nee en kijk inderdaad ff terug waarom niet.Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 19:13:
Kan ik Debitel Safe nu ook op zeggen? Heb gehoord dat debitel de voorwaarde van vodafone volgt.
[ Voor 63% gewijzigd door zimbab op 31-03-2003 20:16 ]
Ik had gewoon een fax gestuurd, klein briefje geschreven dat ik mijn abo wilde opzeggen ivm de kostenverhoging. Kopie legitimatie erbij gefaxt en dat heeft dus perfect gewerkt.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)
Werkt lekker daar bij Vodafone
Verwijderd
Verwijderd
Die heb ik dus nu over, Vodafone hoeft hem niet terug.
Dus een lekker goedkoop en mooi toestel.
Thanks Vodafone !!
Nu heb ik T-Mobile 600 met een Nokia 7250 genomen
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Als ze namelijk eerder het nummer abbo laten vervallen vervalt daarmee ook je nummertspawn schreef op 01 April 2003 @ 11:46:
Hmm.. Bij mij hebben ze gezegd dat ik vanf 1 April het nummerbehoud formulier mag op sturen en dan door T-Mobile opgezegd word.
Werkt lekker daar bij Vodafone
Ik w8 nu op t-mobile. Nummerportering duurt ~10 dagen.
Je stuurt die fax en vermeld duidelijk dat je je nummer NIET wilt laten vervallen, vodafone laat jou dan aangesloten totdat je nieuwe provider portering aanvraagd.
Ze sluiten jou direct af op het moment van portering bij je nieuwe provider.
Verwijderd
Mijn contract is in princiepe al afgelopen (1 jaar abo, heb 'm bijna 2 jaar), maar ik heb geen zin om nog 3 maanden te moeten betalen aangezien ik al een ander abo heb afgesloten (KPN).
Zo ja heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het dan voordat ze je nummer uit de lucht halen?
Die 3 maanden opzegtermijn heb je niet als je opzeg.Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 15:50:
Is het op deze manier ook mogelijk om onder de opzegtermijn van 3 maanden uit te komen?
Mijn contract is in princiepe al afgelopen (1 jaar abo, heb 'm bijna 2 jaar), maar ik heb geen zin om nog 3 maanden te moeten betalen aangezien ik al een ander abo heb afgesloten (KPN).
Zo ja heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt het dan voordat ze je nummer uit de lucht halen?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ik ben trouwens met suc6 afgesloten bij vodafone.
Verwijderd
Verwijderd
Tja....Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 15:03:
Ik ben sinds 1 april ook afgesloten, nu ben ik meteen van een 2 jarig abonnement af en ik heb een bijna gratis T68iVandaag naar T for Telecom geweest en een nieuw Vodafone-abonnement afgesloten (ging gewoon onder dezelfde naam) met een S55. GoTters bedankt!
Hum..
Eigenlijk vind ik dit niet echt kunnen.
Eerst maak je bezwaar tegen hun verhoging, en daarna sluit je een nieuwe abonnement af met de voorwaarde waar je 2 dagen geleden nog bezwaar tegen gemaakt hebt....
Ik heb ook m`n abonnement bij vodafone afgezegt (`k zat er 2,5 jaar aan vast).
Maar ik sta volledig in mijn recht, ik zit nu bij T-Mobile
Als je het goed ga bekijken, dan sta jij niet meer in je recht om het abonnement aan te sluiten. iig niet het eerste half jaar..
Nee, sorry met zulke acties ben ik het niet eens.
-
Ja inderdaad, vind je het gek dat ze steeds hun tarieven moeten verhogen!Ginz schreef op 05 April 2003 @ 22:01:
[...]
Tja....
Hum..
Eerst maak je bezwaar tegen hun verhoging, en daarna sluit je een nieuwe abonnement af met de voorwaarde waar je 2 dagen geleden nog bezwaar tegen gemaakt hebt....
Als je het goed ga bekijken, dan sta jij niet meer in je recht om het abonnement aan te sluiten. iig niet het eerste half jaar..
MAAR, ik moet zeggen dat ik hier ook aan mee (ga) doe(n), al is het alleen al omdat ik gewoon geen geld heb om "normaal" een (goed ) abbo te kunnen betalen en verder nog wel belangrijker, dat alle providers heel mobiel Nederland al jarenlang zwaar naaien met veeels te hoge tarieven etc. (zie sms-tarieven alleen al).
Ik kan begrijpen dat je het hier niet mee eens bent, het kortzichtig vind en dat de (overigens relatief minuscuul kleine) groep die dit doet de markt "kapot" maakt...
Overigens mensen check even dit topic/deze post !!!
Gratis/winst maken op een Vodafone abbo !
Dit is denk ik wel een van mijn meest immorele posts ever hehe....
Dom, imho, maar wel eerlijk om de tip zelfs te geven (ik had toen nog geen abonnement)
En het is inderdaad moreel gezien naaierij om gelijk weer een Vodafone abonnement te nemen, maar ja: als de mogelijkheid geboden wordt: waarom niet? Dat is gewoon de consequentie van een tariefs- of voorwaardenwijziging. Ik laat het nummer nu porteren naar een Vodafone Izi kaart, en zodra er een aanbieding m.b.t. de aansluitkosten komt van hetzij Vodafone, hetzij KPN, dan neem ik waarschijnlijk weer een abonnement.
Verwijderd
Als je het zo bekijkt is het idd een beetje asociaal, maar ik zie het verschil niet echt tussen overstappen naar een andere provider, of dat je gewoon weer terug gaat naar Vodafone. In beide gevallen maak je in zekere zin misbruik van de tariefwijziging. Teminste, ik neem aan dat je Vodafone hebt opgezegd omdat je een nieuwe telefoon/een goedkoper abonnement wilde, en niet omdat de tarieven je écht te duur werden.Ginz schreef op 05 April 2003 @ 22:01:
[...]
Tja....
Hum..
Toch heb je met die tarieven ingestemd door een abonnement te nemen. Niemand heeft je verplicht om dat te doen, en mobiele telefonie providers zijn echt geen non-profit organisaties, ze willen als het kan winst maken.flipjevandejam schreef op 06 april 2003 @ 12:13:
[...]dat alle providers heel mobiel Nederland al jarenlang zwaar naaien met veeels te hoge tarieven etc. (zie sms-tarieven alleen al).
De veel te hoge tarieven vind ik persoonlijk wel meevalllen, het mobiel bellen is de laatste jaren alleen maar goedkoper geworden en daardoor voor iedereen toegankelijk geworden.
Dat we allemaal met de nieuwste en duurste telefoons kunnen lopen, hebben we ook te danken aan de providers.
Natuurlijk sta je in je recht om op te zeggen als die mogelijkheid er is, maar het argument dat de tarieven te hoog zijn vind ik zwak.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Iemand uit de vorige aktie die hetzelfde heeft meegemaakt en bij wie het nu wel is gelukt? Staat nogal vreemd als je het 2x probeerd om op dezelfde manier onder het contract uit te komen
Of het misbruik is, daar valt over te discuseren.Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 16:40:
[...]
Als je het zo bekijkt is het idd een beetje asociaal, maar ik zie het verschil niet echt tussen overstappen naar een andere provider, of dat je gewoon weer terug gaat naar Vodafone. In beide gevallen maak je in zekere zin misbruik van de tariefwijziging. Teminste, ik neem aan dat je Vodafone hebt opgezegd omdat je een nieuwe telefoon/een goedkoper abonnement wilde, en niet omdat de tarieven je écht te duur werden.
Maar ik sta wel in mijn volste recht.
Jij, daarintegen, sta niet in je recht.
-
Dat laatste is natuurlijk gewoon niet waar. Dat het ethisch niet erg fraai is, dat ben ik met je eens, maar voor zover ik weet is er niemand die je verbiedt om weer een Vodafone abonnement te nemen, of zie ik dat soms fout?Ginz schreef op 07 april 2003 @ 01:01:
[...]
Of het misbruik is, daar valt over te discuseren.
Maar ik sta wel in mijn volste recht.
Jij, daarintegen, sta niet in je recht.
De tariefswijziging geeft je het recht om op te zeggen. Dat staat verder los van het afsluiten van een nieuw abonnement. (Ethisch / moreel gezien niet, nee, maar dat heb ik al gezegd.)
LEKKAH
Gaan we T-Mobile eens checken.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik heb de bus een dikke week geleden op de bus gedaan, maar ik heb nog geen reactie dus ik wil graag ff bellen om te checken of alles goed is gegaan!
[edit]
laat maar! heb het inmiddels al gevonden
[ Voor 15% gewijzigd door Animal_X op 07-04-2003 17:38 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Zijn het deze keer mensen gelukt op te zeggen zonder kopie van identiteit?
Vodafone 180 hier, sinds november. Wil nu dan via Gsm.nl een Siemens S55 (mis m'n s45) aanschaffen icm Orange Free40 1 jarig. Is nummerbehoud dan mogelijk?
Iemand die dat weet toevallig?
Move along people. Nothing to see here.
Nummerbehoud is mogelijk wat Vodafone betreft, maar of je bij GSM.nl dat kunt regelen...? Ik weet het niet. Vraag het eens, zou ik zeggen.out schreef op 07 april 2003 @ 21:37:
Ik heb echt wel interesse om op te zeggen, maar zit ff nog met een vraag....waar misschien het antwoord wel op gegeven is al maar nie gezien hier
Vodafone 180 hier, sinds november. Wil nu dan via Gsm.nl een Siemens S55 (mis m'n s45) aanschaffen icm Orange Free40 1 jarig. Is nummerbehoud dan mogelijk?
Iemand die dat weet toevallig?
By the way, hoe bedoel je "mis m'n S45"? (Briljante foon, die S45, trouwens
[ Voor 27% gewijzigd door ESteg op 07-04-2003 22:23 ]
Waarom wil je dat zo specifiek weten?Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 16:52:
Is het bij iemand gelukt op te zeggen zonder legitimatie
Ken je iemand waar je eens een flinke grap mee wil uithalen?
Als dat het geval is... Nee, je moet ook kopietje van je ID doorsturen
-
Verwijderd
Ik heb ent gebeld met klantenservice en hij is verwerkt, mijn abbo vervalt zodra ik een nieuwe heb ivm met nummer portering.
Denk je dat Voda moeilijk gaat doen als ik nu weer een nieuwe Voda pak?
Ik heb al eens eerder mijn voda afgesloten en daarna weer een nieuwe gehaald en dat is geen probleem maar nu denk ik toch echt dat ze gaan zeuren ivm met nummerportatie
Ik ben geen gast, ik ben hier al een tijdje member....Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 17:54:
Gast als je wat beter had gelezen dat weet je waarom, maar maakt niet uit verder hoor.
[knip]
En jij? Gast?
-
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 18:03:
Wil jij alsjeblieft ophouden met je offtopic gepraat dankuwel..
-
Had hiervoor een S45, liet hem vallen en daar kon ie niet tegen. Dat was minder, display in 2.ESteg schreef op 07 april 2003 @ 22:21:
[...]
Nummerbehoud is mogelijk wat Vodafone betreft, maar of je bij GSM.nl dat kunt regelen...? Ik weet het niet. Vraag het eens, zou ik zeggen.
By the way, hoe bedoel je "mis m'n S45"? (Briljante foon, die S45, trouwens)
Toen een Motorola T720 gehaald, maar dat ding bevalt niet echt. Wat bij die Siemens 1 sec. duurde, duurt nu wel 5 sec. Plus de menustructuur is niet alles vind ik. Dus nu mooie optie om te gaan switchen.
Maar denk dat ik maar ga voor een nieuw nummer. Geen zin om moeilijk te doen
Verwijderd
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Verwijderd
Je kan het natuurlijk gewoon weer proberen. Zolang je geen problemen hebt gemaakt met vodafone zijn ze niet al te belazerd.Animal_X schreef op 08 April 2003 @ 23:03:
hhmm had ik maar geweten dat ik weer opnieuw een vodafone abbo kon afsluiten.....
Kreeg ik net een telefoontje van debtitel dat mijn aanvraag tot nummerbehoud niet verwerkt kon worden omdat ik nog een abbo tot april 2004 bij vodafone zou hebben....
Dus ik meteen bellen naar vodafone, Wordt me daar dood leuk verteld dat ze de brief nooit ontvangen hebben!!
Ik kan er niks tegen in brengen, want ik had hem niet aangetekend op de bus gedaan....
Ik denk dat ik hem nu maar meteen moet faxen! dan kunnen ze tenminste niet zeggen dat ze hem niet heben ontvangen! Weet iemand het fax nr. waar ik hem heem moet sturen?
Verwijderd
Nummer staat een paar pagina's terug. Faxen is gewoon de beste manier en kost het minst.Animal_X schreef op 09 April 2003 @ 12:19:
Ja hoor! Ik heb dus een dikke week geleden een brief naar vodafone verstuurd waarin in ik mijn abbo opzeg en nummerbehoud aanvraag!
Kreeg ik net een telefoontje van debtitel dat mijn aanvraag tot nummerbehoud niet verwerkt kon worden omdat ik nog een abbo tot april 2004 bij vodafone zou hebben....
Dus ik meteen bellen naar vodafone, Wordt me daar dood leuk verteld dat ze de brief nooit ontvangen hebben!!(= bullshit dus!)
Ik kan er niks tegen in brengen, want ik had hem niet aangetekend op de bus gedaan....
Ik denk dat ik hem nu maar meteen moet faxen! dan kunnen ze tenminste niet zeggen dat ze hem niet heben ontvangen! Weet iemand het fax nr. waar ik hem heem moet sturen?
Had ik idd beter kunnen doen, maar goed ik heb gister de brief+kopie id-kaart naar ze toe gefaxed. en heb een fax bewijs(hoe heet dat ook al weer). dus ze kunnen nu niet meer ontkennen dat ze hem niet ontvangen hebben.Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 11:24:
Als je gewoon naar een citypoint gaat en zegt dat je wil opzeggen doen ze dat meteen voor je en kan je ook aangeven dat het nummer behouden moet worden. was bij mij binnen 20 minuten geregeld. gewoon opgezegt en nummer geparkeerd tot deze wordt overgenomen. Geen enkel probleem. Dus binnen 20 ben je klaar bij vodafone.
Verwijderd
Nee, ik ben nog niet uit de lucht. heb hem gister gefaxed zal zo nog wel ff voor 18:00 bellen naar de servicedesk! ben benieuwd of ze weer beweren dat ze hem niet hebben ontvagen...
stel dat ik dan over wil naar een hi profile abo, hoe lang duurt die nummer portering dan? iemand een idee?Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 11:24:
Als je gewoon naar een citypoint gaat en zegt dat je wil opzeggen doen ze dat meteen voor je en kan je ook aangeven dat het nummer behouden moet worden. was bij mij binnen 20 minuten geregeld. gewoon opgezegt en nummer geparkeerd tot deze wordt overgenomen. Geen enkel probleem. Dus binnen 20 ben je klaar bij vodafone.
Blij dat m'n vriendin nog net voordat ik de lucht uit ging belde. Je zal je foon zakelijk gebruiken met een prive abbo....
Beetje knullig van ze. Maar goed, ben er wel vanaf!
Verwijderd
Kan enkele weken duren maximaal 3.gumtree schreef op 10 april 2003 @ 21:33:
[...]
stel dat ik dan over wil naar een hi profile abo, hoe lang duurt die nummer portering dan? iemand een idee?
Overigens heb ik direct een nieuw abbo aangesloten bij vodafone, nu heb ik eenjarig abbo, in plaats vast te zitten aan mijn live tot 2006.
Als je je telefoon zakelijk gebruikt ga je echt niet zomaar opzeggen en het risico nemen dat je nummer vervalt. Vodafone weet ook wel dat zakelijke klanten de kwaliteit en diensten belangrijker vinden dan een minimale prijsverhoging.out schreef op 10 April 2003 @ 21:38:
Gistermiddag gefaxt, gistermiddag afgesloten. Lekker dan...
Blij dat m'n vriendin nog net voordat ik de lucht uit ging belde. Je zal je foon zakelijk gebruiken met een prive abbo....
Je had duidelijk op je fax moeten vermelden wanneer je je abbo wou laten afsluiten. Dan was het wel goed gekomen. (dat was tenminste bij mij het geval).out schreef op 10 april 2003 @ 21:38:
Gistermiddag gefaxt, gistermiddag afgesloten. Lekker dan...
Geachte mevrouw, heer,
U heeft te kennen gegeven uw huidige Vodafone-contract willen beeindigen met behoud van uw mobile telefoonnummer.
Tevens willen wij u erop attenderen dat u tot de definitieve einddatum van uw contract verantwoordelijk blijft voor alle verplichtingen volgens onze Algemene Voorwaarden.
Heeft u verder nog vragen blablabla.......................
Zijn er nog meer mensen die zo'n brief hebben gehad? En wat betekend dit nu precies, blijf ik nu mijn abbo betalen of word het binnekort gewoon afgesloten?
Maandag toch nog maar even naar vodafone bellen voor de zekerheid.
Verwijderd
Duurde wel ff, ik had vrijdag de brief al verstuurd, en ze hebben hem maandag gehad...
Verwijderd
Hoe is de klant hierover geinformeerd?! Ik heb noch brief noch iets anders van Vodafone gezien.
Zal een leuke fax worden
Ben niet zo'n phone freak.
Ik gooi het wel ff op 6:236 l.
6:237 a lijkt me ook mogelijk maar bovenstaande is wat makkelijker.
Bah, ik
Zo, briefje is op de fax. Ben benieuwd.
[ Voor 56% gewijzigd door Sovereign op 25-04-2003 17:24 ]
Vorige x ook al geprobeerd. Je moet proberen de correspondentie zoveel mogelijk te beperken met 1 medewerker. Ze verkopen je allemaal iets anders.Sovereign schreef op 25 april 2003 @ 16:44:
Ik ken dat geval van KPN met prepaid bellers niet, Wekkel. Misschien een linkje?
Ben niet zo'n phone freak.
Ik gooi het wel ff op 6:236 l.
6:237 a lijkt me ook mogelijk maar bovenstaande is wat makkelijker.
Bah, ikop al die grote bedrijven, volgens mij zijn ze allemaal rot.
Zo, briefje is op de fax. Ben benieuwd.
-Ja, meneer het heeft in de Telegraaf gestaan.
+De telegraaf? Ik lees de telegraaf helemaal niet, of kwam dat abonnement incl. mijn vodafone abonnement?
-Meneer, wij zijn verplicht om het in minimaal 1 landelijk dagblad te plaatsen.
+Maar hoe kan ik nou weten dat jullie de advertentie in de telegraaf proppen? Moet ik dan alle kranten lezen?
-Sorry meneer wij kunnen u niet verder helpen. Als u nog klachten heeft verwijs ik u door naar onze klachten afdeling.
Maargoed, ik denk dat jij iets meer van die regels snapt dan ik
Ach man, wat is dat nou weer? Jij wilt nu gewoon van de mogelijkheden van de regels gebruik maken door je abo af te sluiten en zij maken gewoon gebruik van de mogelijkheid die de regels hen biedt. Als je ergens voordeel uit wilt halen moet je niet verwachten dat je op je wenken bedient wordt, maar dat je er zelf wat voor moet doen.....er zijn namelijk ook sites die deze verhogingen melden, hier bijvoorbeeld. Net als het regelmatig chekken van de Frontpage ofzo kun je deze ook chekken op nieuws. Maar ik ben het wel met je eens (zoals ik eerder al zei) dat het netter zou zijn om de abonnees zelf even in te lichten.....maar ik vind het hun goed recht om het niet te doen.....net als het ons goed recht is om de abbo af te sluiten, ook al heb je hem pas een half jaar en heb je veel korting op je toestel gekregen.Sovereign schreef op 25 April 2003 @ 16:44:
Bah, ikop al die grote bedrijven, volgens mij zijn ze allemaal rot.
Voordeel?!? Ik zit al jaren bij Vodafone!zimbab schreef op 26 april 2003 @ 10:35:
Ach man, wat is dat nou weer? Jij wilt nu gewoon van de mogelijkheden van de regels gebruik maken door je abo af te sluiten en zij maken gewoon gebruik van de mogelijkheid die de regels hen biedt. Als je ergens voordeel uit wilt halen moet je niet verwachten dat je op je wenken bedient wordt
Ik lees vaak de frontpage, maar niet elke dag. Zelfde geldt voor de krant. Ik heb dan ook niets gehoord of gezien van een prijsverhoging. Duh.maar dat je er zelf wat voor moet doen.....er zijn namelijk ook sites die deze verhogingen melden, hier bijvoorbeeld. Net als het regelmatig chekken van de Frontpage ofzo kun je deze ook chekken op nieuws.
Netter? Ze zijn het verplicht op grond van de wet. Daarom wordt ik zo ziek van die bedrijven. Zelfde geldt voor UPC en consorten waarmee ik nog een appeltje mee te schillen heb.Maar ik ben het wel met je eens (zoals ik eerder al zei) dat het netter zou zijn om de abonnees zelf even in te lichten.....maar ik vind het hun goed recht om het niet te doen.....
Mjah, alsof dat bij mij het geval is.net als het ons goed recht is om de abbo af te sluiten, ook al heb je hem pas een half jaar en heb je veel korting op je toestel gekregen.
[ Voor 5% gewijzigd door Sovereign op 26-04-2003 23:06 ]
Ik ook ja, maar met voordeel bedoel ik dat je nu per direct kunt opzeggen ipv met 3 maanden opzegtermijn.Sovereign schreef op 26 april 2003 @ 23:05:
Voordeel?!? Ik zit al jaren bij Vodafone!
Dat snap ik want dat had je al eerder gezegd. Maar dat is niet de schuld van Vodafone.Ik lees vaak de frontpage, maar niet elke dag. Zelfde geldt voor de krant. Ik heb dan ook niets gehoord of gezien van een prijsverhoging. Duh.
Post hier dan maar even het artikel van de wet waar dat in staat.Netter? Ze zijn het verplicht op grond van de wet. Daarom wordt ik zo ziek van die bedrijven. Zelfde geldt voor UPC en consorten waarmee ik nog een appeltje mee te schillen heb.
Ik had het niet over jou, maar over ons....de klant dus.Mjah, alsof dat bij mij het geval is.
En nog iets.....veel mensen schijnen te denken dat alle grote bedrijven k*t zijn en alle kleine bedrijfjes heel lief en eerlijk etc. Dat is natuurlijk ook dikke onzin....ze zijn vrijwel allemaal hetzelfde. Alleen van de grote bedrijven hoor je meer.
Tuurlijk wel! Als jij met partij X een contract aangaat en jij wil dit wijzigen, ga jij dit dan doen door een advertentie in de krant te zetten die X wel of misschien niet zal lezen die dag, of door X, waarmee je verbintenisrechtelijk direct verbonden bent, een briefje te sturen? De laatste methode is de normale procedure binnen contractrechtelijke relaties, de eerste niet.zimbab schreef op 27 april 2003 @ 19:00:
[...]
Dat snap ik want dat had je al eerder gezegd. Maar dat is niet de schuld van Vodafone.
De wet kent wel degelijk regels m.b.t. tot het sturen van verklaringen.
Waar denk je dat die nummers op slaan die ik in een van mijn posts boven gebruik?Post hier dan maar even het artikel van de wet waar dat in staat.
Tuurlijk is dat zo, maar mega corporaties zoals UPC en Vodafone denken vooral dat ze zich dergelijk gedrag kunnen permiteren. Zoals pas reageren na 3 maanden waardoor je lekker zonder internet komt te zitten.En nog iets.....veel mensen schijnen te denken dat alle grote bedrijven k*t zijn en alle kleine bedrijfjes heel lief en eerlijk etc. Dat is natuurlijk ook dikke onzin....ze zijn vrijwel allemaal hetzelfde. Alleen van de grote bedrijven hoor je meer.
Ow....sorry....had ik beter moeten kijken.......Sovereign schreef op 27 April 2003 @ 20:37:
Waar denk je dat die nummers op slaan die ik in een van mijn posts boven gebruik?
Geef nie, ik lees ook wel es over iets heen.zimbab schreef op 27 April 2003 @ 21:13:
Ow....sorry....had ik beter moeten kijken.......
Ik denk dat Vodafone vaak in de rechtbank zit op initiatief van een klant. Van de vele rechtzaken die door Vodafone worden gewonnen hoort niemand iets. Maar als er een rechtzaak door een klant wordt gewonnen weet iedereen het direct.
Natuurlijk is het niet netjes, maar als het wettelijk toegestaan is dan hebben ze het recht om het op die manier kenbaar te maken. Moeten ze dan een aangetekende brief versturen met de kant-en-klare voorgefrankeerde opzegbrief er al bij om iedereen in te lichten?
Onder een contract uitkomen is ook niet netjes als je het zo bekijkt. Voor een paar cent verhoging soms.
Want als je niet bij een andere provider weer een toestel voor (bijna) niks zou kunnen krijgen met een nieuw abonnement, zou je heel wat minder staan te springen om op te kunnen zeggen.
Zucht.zimbab schreef op 28 April 2003 @ 16:11:
Juist...ik heb de artikelen even bekeken, maar nou moet je me toch eens vertellen over welke boeg je het nu precies zou willen gooien dan.....ik kan het namelijk niet helemaal ontdekken.
Dan snap je werkelijk niet wat er staat.
leg me maar eens uit wat er geschreven staat. Of wil je een derde jaars student rechten les gaan geven in het lezen van wetsteksten?
Ik heb trouwens in een post terug al aangegeven in algemene bewoordingen wat normaal is in een verbintenisrechtelijke relatie m.b.t. het overbrengen van een verklaring. Dus ik zie niet in wat er nog onduidelijk zou moeten zijn. Die artikelen zijn niets meer dan een bevestiging daarvan.
[ Voor 38% gewijzigd door Sovereign op 28-04-2003 20:40 ]
Oh tuurlijk, en roze varkentjes kunnen vliegen. Misschien is mijn naam ook wel haas?haas schreef op 28 April 2003 @ 16:27:
Vodafone (en andere bedrijven) heeft wel wat juristen in dienst, die precies weten wat ze doen. Ze zullen vooraf wel goed hebben uitgezocht wat de mogelijkheden zijn.
Ik zou zeggen sla er wat jurisprudentie op na. Bedrijven zijn geen engeltjes als het aankomt op algemene voorwaarden. De consumentenbond heeft daar ook de nodige ervaring mee. Dus hoezo zullen ze "goed hebben uitgezocht wat de mogelijkheden zijn" zodat de voorwaarden overeenstemmen met zoals het zou moeten zijn? Oh, ik denk dat men meestal best goed weet wanneer ze er iets in zetten wat niet kan, maar men probeert maar!
Je vergeet dat algemene voorwaarden niet uit zichzelf nietig zijn als er strijd is met een wettelijke bepaling, de klant moet daar de nietigheid zelf van inroepen.
Is de klant achteloos of goedgelovig dan profiteren zij daarvan. En blijkbaar zijn er mensen die dit slikken, kijk maar naar jouw redenatie; "ze zullen het wel hebben uitgezocht dus klopt het". Mjah, vast.
UPC stuurt een email aan elke klant bij een tariefswijziging. En ik heb het niet over een aangetekende brief, een normaal schrijven lijkt me ook prima gezien ze wel altijd weten waar de rekening heen moet.Moeten ze dan een aangetekende brief versturen met de kant-en-klare voorgefrankeerde opzegbrief er al bij om iedereen in te lichten?
Het is Vodafone die onder het contract probeert uit te komen, zij wil een wijziging, niet de klant! Doh.Onder een contract uitkomen is ook niet netjes als je het zo bekijkt. Voor een paar cent verhoging soms.
Ik had toevallig 2 abonnementen lopen (ander bij KPN), dus stop eens met gissen naar mijn beweegredenen.Want als je niet bij een andere provider weer een toestel voor (bijna) niks zou kunnen krijgen met een nieuw abonnement, zou je heel wat minder staan te springen om op te kunnen zeggen.
Ben benieuwd of ik dit later mee maak in de praktijk. Dat klanten mij gaan uitleggen hoe de wet in elkaar zit. Mag het hopen van niet, "daar is de deur".
[ Voor 21% gewijzigd door Sovereign op 28-04-2003 20:38 ]
Sorry hoor, maar ik geef aan dat ik niet precies het punt kan vinden waar de doorslaggevende woorden staan en dan kom je met zo'n houding zonder nog wat uit te leggen. En toevallig ken ik een derdejaars student rechten die volgens mij de grondwet nog niet eens kent......doet ook al 6 jaar over de eerste 3 jaar. Maar goed....waar ik een beetje mee zit is deze zin:Sovereign schreef op 28 april 2003 @ 20:00:
Zucht.
Dan snap je werkelijk niet wat er staat.
leg me maar eens uit wat er geschreven staat. Of wil je een derde jaars student rechten les gaan geven in het lezen van wetsteksten?
Ik heb trouwens in een post terug al aangegeven in algemene bewoordingen wat normaal is in een verbintenisrechtelijke relatie m.b.t. het overbrengen van een verklaring. Dus ik zie niet in wat er nog onduidelijk zou moeten zijn. Die artikelen zijn niets meer dan een bevestiging daarvan.
En dan zou ik graag nog even willen dat je uitlegt waar de doorslaggevende woorden staan, want nee ik kan niet zo goed rechten lezen als jij."Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf"
Ik heb al uitleg gegeven hoor.zimbab schreef op 28 April 2003 @ 22:01:
Sorry hoor, maar ik geef aan dat ik niet precies het punt kan vinden waar de doorslaggevende woorden staan en dan kom je met zo'n houding zonder nog wat uit te leggen.
"Ook al"!? Heu, ik ben hem niet.En toevallig ken ik een derdejaars student rechten die volgens mij de grondwet nog niet eens kent......doet ook al 6 jaar over de eerste 3 jaar.
ok.Maar goed....waar ik een beetje mee zit is deze zin:
Wat snap je hieraan niet? Ik neem aan dat het stukje "die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf" bij je enige onduidelijkheid veroorzaakt? Dat stukje slaat op de wederpartij, niet op de gebruiker van de algemene voorwaarden zelf (in casu Vodafone). Maw, alleen een consument (en dus geen rechtspersoon) kan zich direct beroepen op deze bepaling. Als je dus een aankoop doet als ondernemer zijnde gelden deze bepalingen dus niet direct (wil niet zeggen dat je er niet indirect een beroep op kunt doen, dit noemt men de "reflexwerking" in de literatuur maar dat is hier niet van belang)."Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf"
Zoals ik in mijn oorspronkelijke bericht schreef, kijk onder L van 236. Van mij mag je ook direct naar 3:37 lid 3.En dan zou ik graag nog even willen dat je uitlegt waar de doorslaggevende woorden staan, want nee ik kan niet zo goed rechten lezen als jij.
[ Voor 6% gewijzigd door Sovereign op 28-04-2003 22:48 ]
Ik zeg dat ze het wel goed zullen hebben uitgezocht, niet dat het daardoor ook klopt. Het zou best zo kunnen zijn dat het arbitrair is wat ze doen (slechts melding in landelijk dagblad), maar wat ik bedoel: ze zullen wel goed hebben uitgezocht wat de consequenties daarvan zijn. En dat uitzoeken kostte deze keer waarschijnlijk niet zoveel tijd, want ze hebben de tarieven / algemene voorwaarden het afgelopen jaar al twee keer eerder gewijzigd. Tot nu toe wegen de voordelen van Vodafone van meer inkomsten blijkbaar op tegen de nadelen.Sovereign schreef op 28 april 2003 @ 20:09:
Is de klant achteloos of goedgelovig dan profiteren zij daarvan. En blijkbaar zijn er mensen die dit slikken, kijk maar naar jouw redenatie; "ze zullen het wel hebben uitgezocht dus klopt het". Mjah, vast.
Wat doe je eraan?
Ik denk trouwens dat veel mensen de wijziging nauwelijks merken op hun factuur. Gesprekskosten na de bundel gaan 5 cent per minuut omhoog. Mensen die binnen de bundel bellen merken het niet, mensen die buiten de bundel bellen pas als ze veel buiten de bundel bellen. Dan hadden ze beter eerder kunnen overstappen op een hogere bundel.
Ja, daar profiteert Vodafone van. Vodafone is een commercieel bedrijf, dus dat komt goed uit. Klantvriendelijk is het niet. Wettelijk misschien ook niet (of zeker niet?), maar ze komen er elke keer mee weg.
Niet alleen klanten, ook oud-klanten. Ik ben al drie jaar geen klant meer bij UPC maar word nog netjes op de hoogte gehouden van tariefswijzigingenUPC stuurt een email aan elke klant bij een tariefswijziging.
Wen er maar aan. Klanten worden steeds mondiger. Als ze overtuigd zijn van hun gelijk zullen ze er alles aan doen om dat ook te krijgen. Inclusief een eigen interpretatie van de wet.Ben benieuwd of ik dit later mee maak in de praktijk. Dat klanten mij gaan uitleggen hoe de wet in elkaar zit. Mag het hopen van niet, "daar is de deur".
De meesten consumenten kunnen er ook niets aan doen, meestal is de stap naar de rechtswinkel al te groot. Daar hoopt Vodafone ook op natuurlijk.haas schreef op 28 April 2003 @ 23:24:
Ik zeg dat ze het wel goed zullen hebben uitgezocht, niet dat het daardoor ook klopt. Het zou best zo kunnen zijn dat het arbitrair is wat ze doen (slechts melding in landelijk dagblad), maar wat ik bedoel: ze zullen wel goed hebben uitgezocht wat de consequenties daarvan zijn. En dat uitzoeken kostte deze keer waarschijnlijk niet zoveel tijd, want ze hebben de tarieven / algemene voorwaarden het afgelopen jaar al twee keer eerder gewijzigd. Tot nu toe wegen de voordelen van Vodafone van meer inkomsten blijkbaar op tegen de nadelen.
Wat doe je eraan?
Bij mij niet.Ja, daar profiteert Vodafone van. Vodafone is een commercieel bedrijf, dus dat komt goed uit. Klantvriendelijk is het niet. Wettelijk misschien ook niet (of zeker niet?), maar ze komen er elke keer mee weg.
Tja, UPC he, no more needs to be said.Niet alleen klanten, ook oud-klanten. Ik ben al drie jaar geen klant meer bij UPC maar word nog netjes op de hoogte gehouden van tariefswijzigingen.
Mjah, mag het niet hopen. Kunnen ze een andere advocaat zoeken. Ze hebben hun kop maar te houden, bek alleen open als ik erom vraag.Wen er maar aan. Klanten worden steeds mondiger. Als ze overtuigd zijn van hun gelijk zullen ze er alles aan doen om dat ook te krijgen. Inclusief een eigen interpretatie van de wet.
Van: € 0.90 (vodafone Tarief)
Naar: € 0.95
van: € 1.00 (Eurocall Tarief )
Naar: € 1.10
Wat dachten jullie hier van
* Ginz denkt iets...
Denken jullie dat ook?
[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 02-05-2003 20:01 ]
-
Jammer in ieder geval dat ik nog niet een nieuw abonnement afgesloten had
Die verhoging is trouwens vrij schandalig: toen ik onlangs in Italië was, was het bijna onmogelijk om te bellen of te SMS'en, terwijl een reisgenoot met een O2 abonnement geen enkel probleem had... leve Vodafone!
Verwijderd
Verwijderd
Dus de vraag is of ik die gasten nu zonder kosten kan lozen.
[ Voor 10% gewijzigd door zimbab op 06-05-2003 10:29 ]
Verwijderd
Maar als ik die gasten kan lozen. Dan doe ik dat graag want je snapt dat ik hier niet blij van word.
(heb net een nieuw abo namelijk.......
Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!
Ginz: waar heb je dit gerucht vandaan??
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om mijn abbonement op te zeggen, maar wel mijn huidige nummer kan behouden?
Ik heb het abbo vanaf november 2002.
Dus ik wil van mijn abbonement af, maar, als het kan, wel mijn huidige nummer houden en meenemen naar een andere provider( iemand suggesties?)
Verwijderd
Dat van die gespecificeerde rekening vind ik ook belachelijk. Die 9 euro staan totaal niet in verhouding met de kosten die Vodafone hiervoor moet maken. OK, dat er betaald moet worden voor een achteraf opgevraagde specificatie lijkt me logisch, maar 1 envelop met een paar A4-tjes erin kost inclusief porto en verwerking door Vodafone echt geen 9 Euro.John_Bruin schreef op 06 May 2003 @ 12:31:
creator102: Ik heb ook het idee dat ik door Vodafone wordt opgelicht. Ik heb een 120 abo en afgelopen maand beweren ze dat ik al na 10 dagen mijn tegoed heb opgebeld. Ik word niet blij van hun facturen omdat daar nergens een tijd op staat en je betaalt 9 euro voor een gespecificeerde rekening!
Ginz: waar heb je dit gerucht vandaan??
Ik had zelf ook eens het vermoeden, dat mijn rekening niet klopte. Ik heb dus voor de gein ooit eens zo'n specificatie opgevraagd. En het klopte tot op de seconde helaas....
Een tijd geleden (toen ik Libertel-abbo's verkocht bij Halfords) hebben we echter wel eens meegemaakt, dat er door een of andere fraudeur op het nummer van een van onze klanten gebeld werd. Toen is er ook een specificatie opgevraagd. De klant heeft op die specificatie duidelijk aangegeven, naar welke nummers hij niet gebeld had. Het duurde daanra wel even (maand ofzo), maar dat geld is terug naar de klant gegaan. (samen met een nieuwe SIM-kaart)
Verwijderd
Lees het topic even door. Staat slechts tien keer uitgelegd inclusief verwijzingen naar wetsartikelen en algemene voorwaarden. Er staan zelfs standaardbrieven in.Verwijderd schreef op 06 May 2003 @ 12:38:
Ik heb zelf een Vodafone 240 abbo (met motorola T720, slechtste gsm ooit nmm).
Kan iemand mij vertellen wat ik precies moet doen om mijn abbonement op te zeggen, maar wel mijn huidige nummer kan behouden?
Ik heb het abbo vanaf november 2002.
Dus ik wil van mijn abbonement af, maar, als het kan, wel mijn huidige nummer houden en meenemen naar een andere provider( iemand suggesties?)
Verwijderd