Vodafone kosteloos opzeggen??

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.564 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
In het Ad van vanochtend (18-03) stond het bericht van Vodafone dat ze hun tarieven weer eens gaan wijzigen!
De gesprekskosten per minuut na Belvoorraad voor Vodafone 60-1500 gaan voor naar vast bellen van 0.25 naar 0.30 cent per minuut, naar mobiel van 0.35 naar 0.30 per minuut en naar mobiel van Vodafonenetwerk van 0.30 naar 0.20 per minuut.
Wijziging lijkt me?
Kan iemand me nog even vertellen op grond van welk artikel je per direct op kon zeggen?

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk in de Algemene voorwaarden zou ik zeggen, weet niet precies meer welke uit m'n hoofd.
Anders kun je zoeken met de search functie naar "vodafone" en "opzeggen"

[ Voor 22% gewijzigd door _Richie_ op 18-03-2003 10:53 ]

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11 17:03
Uit mijn hoofd was dat artikel 8.2. Het beste kan je dan een fax sturen, was een nummer in Nijmegen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
kosteloos opzeggen Vodafone abo!

Ik denk dat je in dit topic er wel alles over terug kan vinden, dat was namelijk de vorige keer dat vodafone hun tarieven heeft gewijzigd. Hier staan ook een paar voorbeeld brieven in als ik me niet vergis.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Alleen bellen naar een vast toestel wordt duurder, bellen naar een mobiel wordt juist goedkoper :? (althans dat maak ik op uit de topicstart)
Dus jij wilt gaan opzeggen omdat bellen goedkoper wordt :+

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Syndicaat892
.......het gaat niet om het goedkoper bellen buiten de belbundel (wat ik overigens toch al niet deed :) )maar om gratis een nieuw mobieltje aan te kunnen schaffen.......duhhhh

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:07
hehe, ja das natuurlijk ook waar. Ik heb pas ook me abo opgezegd (ok ik zat dan wel al 2 jaar bij Dutchtone, maar toch). Kon wel weer lekker nieuw gsmetje halen. Lekker gebruik van maken zou ik zeggen, het is toch al duurder geworden met die Zeuro's.

Verwijderd

Heerlijk kortzichtig als je het mij vraagt.

Vanwege de clausule in de voorwaarden ervan gaan profiteren en daarmee ervor zorgen dat in de toekomst alles duurder wordt. Maarja, zover denkt men dan weer niet door, want nu heb _ik_ er voordeel van.

Verwijderd

De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd,
ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of
tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang
van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De
opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te
zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd,
dan de openstaande betalingsverplichtingen.

In de voorwaarden hierboven staat dat je kunt opzeggen binnen 30 dagen na bublieke bekendmaking maar als je nu een contract afsluit ben je dan niet te laat want het in de krant zetten van de wijziging lijkt mij een publieke bekendmaking?

• Syndicaat892
Dan ben je inderdaad te laat........

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Gebeld......

Per 1 april worden de wijzigingen doorgevoerd

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

CAP-Team schreef op 18 March 2003 @ 11:27:
Alleen bellen naar een vast toestel wordt duurder, bellen naar een mobiel wordt juist goedkoper :? (althans dat maak ik op uit de topicstart)
Dus jij wilt gaan opzeggen omdat bellen goedkoper wordt :+
Moet nog even op zoeken wat ik nu betaal aan abbo , maar dat werd volgens mij ook duurder .

Heb dat andere topic ook maar eens door gespit , en je hebt dus tot 18 april de tijd om op te zeggen .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 12:52 ]

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 21:27
Ik heb ook het hele vorige draadje doorgelezen, maar ik weet nog steeds niet of ik alle resterende maanden van het abbo-geld moet betalen aan de vodafone? Das veel geld; ik moet nl. nog 20 mnd x €30,- = €600,-. In artikel 2.8 staat dat
Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.
Ben ik als ik het op grond van artikel 2.8 nou €600,- verschuldigd aan vodafone? Is dat het openstaande bedrag?

Heeft b.v. hier iemand die de vorige keer die z'n aboo heeft opgezegd een vette rekening gekregen?

Verwijderd

Tuurlijk niet. Met betalingsverplichtingen worden de openstaande (ver)rekeningen tot op dat moment bedoeld uiteraard. Waarom zou je anders uberhaupt opzeggen, als je toch nog het abo door moet betalen? 8)7

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Zou iemand mischien een scan van dat artikeltje kunnen plaatsen?
Heb hier geen AD bij de hand, en ik heb zelf ook nog niks van Vodafone gehoord :?

Edit: Laat maar, heb 't al :)

De veranderingen is:

Er is geen piek/dal tarief meer

Oude situatie:

Piek naar vast: 0,25
Piek naar mobiel: 0,35
Piek naar mobiel Vodafone: 0,30

Dal naar vast: 0,10
Dal naar mobiel: 0,22
Dal naar mobiel Vodafone: 0,17

Nieuwe situatie:

Vast: 0,30
Mobiel: 0,30
Mobiel Vodafone: 0,20

In sommige situaties (dal naar vast bijv.) is 't een stijging van 0,20 per minuut!

[ Voor 61% gewijzigd door ironx op 18-03-2003 16:32 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11 21:27

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ironx schreef op 18 maart 2003 @ 14:29:
Zou iemand mischien een scan van dat artikeltje kunnen plaatsen?
Heb hier geen AD bij de hand, en ik heb zelf ook nog niks van Vodafone gehoord :?

Edit: Laat maar, heb 't al :)

De veranderingen is:

Er is geen piek/dal tarief meer

Oude situatie:

Piek naar vast: 0,25
Piek naar mobiel: 0,35
Piek naar mobiel Vodafone: 0,30

Dal naar vast: 0,10
Dal naar mobiel: 0,22
Dal naar mobiel Vodafone: 0,17

Nieuwe situatie:

Vast: 0,30
Mobiel: 0,30
Mobiel Vodafone: 0,20

In sommige situaties (dal naar vast bijv.) is 't een stijging van 0,20 per minuut!
Kijk dat schept duidelijkheid....

-

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
Uit voorwaarden artikel 8:
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd,ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de openstaande betalingsverplichtingen.
en heb gebeld, het is mogelijk om op te zeggen, moet er een fax gestuurd worden naar het fax nummer dat ik in het andere vodafone topic heb geplaatst, en het nummer kan behouden worden.

ook is het misschien mogelijk om enig live email adres te behouden, maar dat hangt af van de overzetting, de vizzavi account is namelijk gekoppeld aan heebn gprs account, en heeft een bepaald nummer geen gprs meer als er een 24 uurse check wordt uitgevoerd, verdwijnen ALLE gegevens, (ook email adressen en opgeslagen mails) heeft een nummer wel gprs (bijvoorbeeld via t-mobile) dan blijft het gewoon.

Edit:
-Utopist- schreef op 11 januari 2003 @ 11:06:
je moet voor 17 januari een fax sturen naar een vodafone nummer 045-5607661 ,met een kopie van legitimatie, kopie bankpas en handtekening. belangrijk ook om te vermelden waarom je wilt beeindigen.

[ Voor 14% gewijzigd door Utopist op 18-03-2003 17:42 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Een voorbeeld brief:
Met wat knip en plak werk kan iedereen een goeie brief hiervan maken.
Vodafone Libertel N.V.
Retention Admin
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Dhr. G.G. Hoog-en-laag
Appelstraat 1234
1717 AB Vodafonecity

Betref: opzegging Vodafone contracten.

Vodafonecity, 19-03-2003

Naar aanleiding van uw melding dat u per 1 april 2003 de tarieven per minuut na de belbundel zal gaan wijzigen, deel ik u mee dat ik met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst met u niet akkoord ga.

Betreft: +31(0)612345678

Ik wil bij mijn nieuwe provider, T-Mobile graag mijn huidige nummer behouden. Ik verzoek u dus mijn nummer NIET te laten vervallen. Ik zal hiervoor voor het einde van het contract nummerbehoud aanvragen en dit via mijn nieuwe provider aan u opsturen.

Betreft: +31(0)687654321

Ook wil ik dit nummer meenemen. Dit nummer wil ik graag laten porteren naar een Vodafone IZI starterspakket, met de volgende gegevens:

Kaartnummer: 8931440000111111111
Tijdelijk nummer: 0622222222

De daarbij komende kosten van € 9.00 kunnen óf van het beltegoed óf op de rekening van het abonnement gezet worden.

Hierbij verzoek ik u dan ook mijn contracten per 1 april aanstaande kostenloos te ontbinden.

De gegevens van de aansluitingen die opgezegd kunnen worden zijn:

Mobiele nummers: +31(0)612345678 en +31(0)687654321
Klantnummer: 303030303
Aanvrager: Dhr. G.G. Hoog-en-laag

Ik dank u voor de ondernomen moeite.

Met vriendelijk groeten,

Dhr. G.G. Hoog-en-laag

Bijlage: Kopie legitimatie

[ Voor 7% gewijzigd door Ginz op 20-03-2003 00:11 ]

-

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:29

MaDLiVe

.-Observer-.

Ginz schreef op 19 March 2003 @ 16:52:
Een voorbeeld brief:

[...]
Wij danken u :)

Ik ga zo ff aan de slag.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:19
Ginz schreef op 19 March 2003 @ 16:52:
Een voorbeeld brief:

[...]
Dat adres wat in die brief staat is juist?

Dan ga ik ook even een brief op de bus doen

Verwijderd

Iemand toevallig een idee of dit ook geldt voor een Debitel 90 abonnement op het Vodafone netwerk :?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Racemol schreef op 19 maart 2003 @ 20:05:
[...]

Heb ik uit het vorige topic van kosteloos opzeggen Vodafone abo!

-

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:11:
Iemand toevallig een idee of dit ook geldt voor een Debitel 90 abonnement op het Vodafone netwerk :?
Ginz in "kosteloos opzeggen Vodafone abo!"
Ginz schreef op 11 January 2003 @ 10:38:
* Het maakt niet uit hoelang je je abonnement al heb. Als het maar eerder is afgesloten dan 18 maart 2003.

* Het opzeggen van je abonnement gaat het best door een aangetekende brief naar Vodafone op te sturen.

* In de brief kan je vermelden dat je je nummer mee wilt nemen naar een andere provider.

* Als je je abonnement hebt beeindigd, kan je meestal niet direct een nieuw Vodafone abonnement afsluiten. Eventueel wel op een ander naam.

* Debitel (op netwerk van Vodafone) heeft aparte prijzen, dat wil zeggen dat je je Debitel abonnement niet kan opzeggen.

* Als Vodafone de brief heeft ontvangen zal het maximaal een maand duren voordat je Vodafone abonnement stopt. (En als je `m voor 1 april opstuur, dan zal hij per 1 april stoppen)

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 19-03-2003 20:22 ]

-

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Racemol schreef op 19 March 2003 @ 20:05:
[...]

Dit moet je wel aangetekend doen of faxen, anders kunnen ze zeggen dat ze je brief nooit ontvangen hebben.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Dit was een maand of 3 terug ook al, toen was ik te laat. Nu ga ik zeker gebruik van maken. Nog even de details en kleine letters lezen.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:35
Ik heb zojuist de brief geschreven en hij gaat morgen aangetekend de deur uit..
Ik laat het jullie weten als ik meer vernomen heb :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

De behulpzame tweaker :P Vodafone is erg duur geworden tov andere providers.
Vodafone Libertel N.V.
Afdeling Retention
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Dhr. xxxxxxx
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxx

Klantnummer: xxxxxxxxxxxxxxx
Mobielnummer: xxxxxxxxx
Simcardnummer: xxxxxxxxxxxxx

Betreffende: opzegging Vodafone contracten n.a.v. tarief verhoging per 1 april

Zaandam, 19-03-2003

Beste Meneer/mevrouw,

In het Algemeen Dagblad van 18 maart ?03 heb ik gelezen dat u per 1 april de prijzen zal verhogen. Volgens uw algemene voorwaarden (artikel 2.8) kan ik hiermee mijn abonnement opzeggen. De prijsstijgingen duperen mij als consument aangezien jullie hiermee wel erg duur worden (ter illustratie dal; mobiel naar vast, stijging van; 20 eurocent!).
Hierbij wil ik dus mijn abonnement opzeggen en het nummer behouden. Ik zou graag mijn nummer willen porteren naar mijn nieuwe provider. Ik verzoek u daarom dit nummer niet te laten vervallen. Ik zal voor het einde van het contract een verzoek tot nummerbehoud via mijn nieuwe provider uw richting opsturen. Het abonnement mag per 30 maart worden stopgezet.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben voorgelicht.

Met vriendelijke groet,

Dhr. xxxxxxxxxxx

Bijlage 1: kopie passpoort Dhr.xxxxxxxxxxxxxx
Ow ja verander de brief een klein beetje als dat kan :P

Suc6 ermee, wees optijd met opsturen aub. Anders val je gewoon buiten de boot.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• lvmeijer
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ik heb net Vodafone gebeld. Ze bevestigen dat je het kosteloos kan opzeggen. Je kan de brief ook faxen naar 045-560-7661.

Verwijderd

lvmeijer schreef op 20 March 2003 @ 19:12:
Ik heb net Vodafone gebeld. Ze bevestigen dat je het kosteloos kan opzeggen. Je kan de brief ook faxen naar 045-560-7661.
Heb vandaag voor de zekerheid maar een aangetekende brief de deur uitgedaan , met dank aan MaDLiVe :) , dus het zal mij benieuwen .

Nu heb ik in november m`n contract verlengd icm met live . Het opzeggen zal als het goed is geen probleem worden , maar met de telefoon word het waarschijnlijk wat anders .
Die is , naar het nu lijkt ge-simlocked .( heb het geprobeerd met een dutchtone kaart van een collega ) Dit mocht toch helemaal niet met een abbo ? Of ben ik nu verkeerd ingelicht :?

• Utopist
  • Laatst online: 15-09 15:48
jawel, de telefoon wordt betaald door vodafone, en zijn exclusieve vodafone toestellen (de gd87 en gx10) dus, ja die mogen gesimlocked zijn

er zijn overigens ook weinig redenen te bedenken waarom hij NIET gesimlocked zou mogen zijn...

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:48
na aanleiding van een brief ik vind het een beetje naief als je kan opzeggen en een IZI pakket nemen aangezien daar dezelfde prijzen voor worden gevraagd , doen ze dit wel? ik wil nl vodafone houden bevalt me wel

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

DaTimMan schreef op 20 maart 2003 @ 22:47:
na aanleiding van een brief ik vind het een beetje naief als je kan opzeggen en een IZI pakket nemen aangezien daar dezelfde prijzen voor worden gevraagd , doen ze dit wel? ik wil nl vodafone houden bevalt me wel
Tuurlijk doen ze dat :)

Ik had het vandaag superdruk dus heb nog niets kunnen verifieren. Gelukkig ben ik dit keer ruim binnen de opzegrange bezig :D

Verwijderd

dubbel post

Mijn excuses!

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2003 17:29 ]

Verwijderd

Hoe zit dit met Debitel? ik heb Debitel over het Vodafone netwerk? gaan hier ook de prijzen van omhoog en kan ik dit nu ook opzeggen?

En om welk abo gaat het?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 21 maart 2003 @ 15:59:
Hoe zit dit met Debitel? ik heb Debitel over het Vodafone netwerk? gaan hier ook de prijzen van omhoog en kan ik dit nu ook opzeggen?

En om welk abo gaat het?
Moeilijk, hé lezen.

Ginz in "Vodafone kosteloos opzeggen??"

-

• doubleduh
  • Niet online
Staat deze tariefswijziging ook ergens op de Vodafone site? Ik kon iig niks vinden, ook niet bij de persberichten...

• pietervl
  • Laatst online: 22:46
Ik heb gister ook mijn brief aangetekend verstuurd en vandaag was hij keurig afgeleverd.
Kan ik nu (spoedig) hier bericht over verwachten van vodafone (bevestiging oid)?

Ik hoop van wel want het schept toch zekerheid bij het afsluiten van een nieuw abonnement..

[ Voor 1% gewijzigd door pietervl op 21-03-2003 20:39 . Reden: abonnement ipv abonement :S ]

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Laat maar!

toch eens leren lezen

[ Voor 80% gewijzigd door ManiacScum op 21-03-2003 20:50 ]

Verwijderd

Ik heb vanmorgen ff naar de helpdesk van Vodafone gebeld voor wat meer duidelijkheid. De vriendelijke dame vertelde mij (en dat heb ik nog 3 keer voor de zekerheid laten herhalen!), dat ik het best door de nieuwe provider (in mijn geval T-mobile) een nummerbehoudformulier naar hen kan laten opsturen, waarop ik duidelijk zet dat het om een beeindiging van het contract door de tariefswijziging gaat, vergezeld van mijn handtekening. Ze heeft dit uit haar zelf vast bij mijn 06-nummer in de computer gezet en ik zou geen aparte opzegbrief naar hen hoeven/moeten versturen omdat ik dan het risico had dat het nummer direct zou verdwijnen! Dus denk dat ik dat nu maar ga doen op deze manier! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 13:04 ]

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik wordt vanaf 30 maart afgesloten met behoud van nummer. Nu nog even een nieuw toestel uitkiezen. (ben al in bezit van een s55/t68i...blijft weinig over eigelijk). Dan maar gewoon een losse tel. Card nemen t300 voor 9,95 per maand is ook we leuk. Neem ik er een gprs abbo bij en internetten maar :D

[ Voor 30% gewijzigd door MaDLiVe op 22-03-2003 11:53 ]

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 14:12
Mooi, ik ga dan ff lekker me 360 minuten abbo-tje opzeggen. en een T-mobile ding nemen.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Krijg je snel bericht terug? Ik wil dus vandaag een brief opsturen (22 mrt dus) en wil mijn abbo per 31 mrt dus opzeggen. Maar ik wil eerst bevestiging hiervan voordat ik mijn Debitel abbo per 1 april in laat gaan.

Ow ja....en dat verzoek tot nummerbehoud...gaat dat niet automatisch van Debitel naar Vodafone? En zo nee moet het dan naar hetzelfde adres als hierboven staat? Naar de retention admin?

[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 22-03-2003 12:12 ]

• Operations
Ja dat nummerbehoud heb ik toch ook nog ff een vraag over.
Ik moet in de brief die ik ga sturen naar vodafone zeggen dat ik me nummer mee wil nemen naar T-Mobile en dat ik me abbonement opzeg i.v.m. prijsstijging.

En vervolgens moet T-mobile een formulier opsturen naar vodafone?
Me tweede vraag is het stuntpakket wat ik ga nemen van T-mobile loopt tot 31-3 dus dan krijg ik al een nummer maar kunnen ze dat later nog aanpassen?(omdat me vodafone dan per 1-april afgelopen is)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Je moet zelf weten of je nog een brief naar Vodafone stuurt. Ik begreep van ze dat dit niet nodig is omdat je op het nummerbehoudformulier dat je van T-mobile krijgt (en naar hen weer moet terugsturen) moet aangeven dat je opzegt ivm prijsverhoging. T-mobile zegt dan vervolgens de aansluiting op en laat daarbij op het formulier zien dat je opzegt door de tariefswijziging. Om het ook bij vodafone nog door te geven zou je ook nog kunnen bellen zodat ze het in de computer zetten, zoals ze bij mij hebben gedaan, voor extra duidelijkheid.
Je krijgt dan tijdelijk nummer van T-mobile en verstuurt gewoon dezelfde dag het nummerbehoud formulier weer, zodat je dat tijdelijke nummer misschien 1 week hebt of zo, tot je oude abo is opgezegd en je nummer bij T-mobile hoort.
Verder heb je recht tot opzeggen tot 17 april (want is bekend gemaakt op 17 maart), dus in feite tijd zat als je er op tijd aan begint. :)

• Operations
Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 13:59:
Je moet zelf weten of je nog een brief naar Vodafone stuurt. Ik begreep van ze dat dit niet nodig is omdat je op het nummerbehoudformulier dat je van T-mobile krijgt (en naar hen weer moet terugsturen) moet aangeven dat je opzegt ivm prijsverhoging. T-mobile zegt dan vervolgens de aansluiting op en laat daarbij op het formulier zien dat je opzegt door de tariefswijziging. Om het ook bij vodafone nog door te geven zou je ook nog kunnen bellen zodat ze het in de computer zetten, zoals ze bij mij hebben gedaan, voor extra duidelijkheid.
Je krijgt dan tijdelijk nummer van T-mobile en verstuurt gewoon dezelfde dag het nummerbehoud formulier weer, zodat je dat tijdelijke nummer misschien 1 week hebt of zo, tot je oude abo is opgezegd en je nummer bij T-mobile hoort.
Verder heb je recht tot opzeggen tot 17 april (want is bekend gemaakt op 17 maart), dus in feite tijd zat als je er op tijd aan begint. :)
Nou ben ik het ff kwijt, jij zegt dus dat ik gewoon dat nieuwe abbo-tje bij T-mobile moet aangaan en van hun krijg ik een nummerbehoud formulier daarop geeft ik aan dat ik opzeg i.v.m. met prijsstijging en zij beeindigen dan mijn abbo bij vodafone?(krijg ik standaard z'n nummerbehoud formulier van T-mobile?)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:20
Ik had bij de vorige verhoging al opgezegd. Krijg ik gisteren een rekening van 686 euro. Ivm vroegtijdig opzeggen blablabla. Ik meteen gebeld, bleek dat ze een fout gemaakt hadden en dat dit gecorrigeerd wordt. Hopelijk schrijven ze niet dat bedrag ineens van mijn rekening!

Verwijderd

Ik heb dit dus uitgebreid nagevraagd bij de helpdesk van Vodafone en zij zeggen me dat dit inderdaad de makkelijkste en veiligste manier is.
Ligt er verder ook aan waar je T-mobile aanvraagt, rechtstreeks of via aanbieder, maar meestal kun je dit formulier er gewoon bijvragen. Bij GSMweb kun je het zelfs downloaden vanaf de site.
Ik zou wel nog ff opbellen naar Vodafone en vragen of ze ook in computer willen zetten bij jouw nummer dat je gaat opzeggen vanwege tariefswijziging en dat je nieuwe provider opdracht geeft om van hen het nummer over te nemen en het abo stop te zetten. Dit zal je dan schriftelijk doen, middels het nummerbehoudformulier met je handtekening eronder.
Dit is namelijk handig vanwege het feit dat wanneer ze het nummerbehoudformulier van T-mobile krijgen, en daar opgekrabbeld zien staan dat je opzegt vanwege tariefswijziging. Ze zouden dan misschien wel (als ze vervelend willen zijn) kunnen gaan twijfelen, maar als ze dan in de computer kijken, dan zien ze dat je al aangekondigd hebt dat je opzegt ivm tariefswijziging. Ze hebben dan ook je handtekening, en T-mobile zegt je abo op, omdat dat in alle andere normale gevallen ook vanzelfsprekend is, als je tenminste nummerbehoud wilt.

• Operations
Verwijderd schreef op 22 maart 2003 @ 14:18:
Ik heb dit dus uitgebreid nagevraagd bij de helpdesk van Vodafone en zij zeggen me dat dit inderdaad de makkelijkste en veiligste manier is.
Ligt er verder ook aan waar je T-mobile aanvraagt, rechtstreeks of via aanbieder, maar meestal kun je dit formulier er gewoon bijvragen. Bij GSMweb kun je het zelfs downloaden vanaf de site.
Ik zou wel nog ff opbellen naar Vodafone en vragen of ze ook in computer willen zetten bij jouw nummer dat je gaat opzeggen vanwege tariefswijziging en dat je nieuwe provider opdracht geeft om van hen het nummer over te nemen en het abo stop te zetten. Dit zal je dan schriftelijk doen, middels het nummerbehoudformulier met je handtekening eronder.
Dit is namelijk handig vanwege het feit dat wanneer ze het nummerbehoudformulier van T-mobile krijgen, en daar opgekrabbeld zien staan dat je opzegt vanwege tariefswijziging. Ze zouden dan misschien wel (als ze vervelend willen zijn) kunnen gaan twijfelen, maar als ze dan in de computer kijken, dan zien ze dat je al aangekondigd hebt dat je opzegt ivm tariefswijziging. Ze hebben dan ook je handtekening, en T-mobile zegt je abo op, omdat dat in alle andere normale gevallen ook vanzelfsprekend is, als je tenminste nummerbehoud wilt.
Ik ga idd iets bestellen bij GSMWEB.
Dan formulier maar ff downloaden, en dan me nieuwe abbo bestellen en daarna ff vodafone bellen.

P.S. Heb je MSN/ICQ?

Verwijderd

Ik heb ook besteld bij GSMweb, en bij telecom.nu... kijken wie de snelste is :+
ICQ# heb ik ff toegevoegd aan profile...

• Animal_X
  • Laatst online: 01:04

Animal_X

Rodin

Hhmmm ik kom dit topic nu net pas tegen en zit ook nog aan een 2 jarig abbo vast terwijl ik wel weer eens een nieuw telefoontje wil! Dit zou wel een mooie oplossing zijn! :)

1) Is het nu nog steeds mogelijk om me abbo op te zeggen of is die termijn daarvan inmiddels verstreken? :?

2) Verder ben ik eigenlijk wel tevreden met vodafone, dus als ik me 240 abbo nu opzeg kan ik dan wel weer opnieuw een abbo van 180min ofzo bij vodafone afnemen? :?

P.S. Ik heb me abbo bij de belcompany afgesloten, maakt dat ook uit?

[ Voor 9% gewijzigd door Animal_X op 24-03-2003 17:56 . Reden: typo ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

1: Ja, kan nog....tot 30 dagen na de schriftelijke bekendmaking van de verhogingen en die werd bekend op 18 maart.

2: Dat kan niet nee. Je zegt immers op omdat je het niet eens bent met de prijsverhogingen en dan kan je natuurlijk niet bij dezelfde provider blijven.

P.S.: Waarom zou dat wat uitmaken? Niemand sluit het rechtstreeks bij Vodafone af.

Trouwens....je bent wel tevreden over Vodafone....ik ook, maar wat ik nu ga doen is een Debitel-Vodafone abbo nemen. Zit je wel op het Vodafone-netwerk.

[ Voor 32% gewijzigd door zimbab op 24-03-2003 18:00 ]

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Oh kijk! thanx!
Ik ben weer helemaal bij :)

Maar een Debitel-vodafone abo staat dus los van een normaal abbo bij vodafone als ik het goed begrijp?

Zo ja, dan lijkt mij dat een goed plan ja!

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Nog even langzaam:

ik kan dus naar een T-Mobile zaak gaan. Daar een nieuw abbo (plus een nieuw toestel want gaat het natuurlijk om) afsluiten en zij regelen de rest.? De rest is: opzeggen bij vodafone en nummer behoud aanvragen ??

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Animal_X schreef op 24 March 2003 @ 18:06:
Oh kijk! thanx!
Ik ben weer helemaal bij :)

Maar een Debitel-vodafone abo staat dus los van een normaal abbo bij vodafone als ik het goed begrijp?

Zo ja, dan lijkt mij dat een goed plan ja!
Jep....staat helemaal los. Zijn ook andere prijzen. Ik heb al heel lang hetzelfde abbo bij Vodafone (was toen Libertel) en wilde niet naar een ander omdat KPN te duur is en de rest niet goed genoeg (denk ik). Bovendien wilde ik mijn nummer behouden en als je bij dezelfde provider een nieuw abbo afsluit (vanwege de korting op de foon) kan je je nummer niet behouden; wel als je naar een andere provider gaat. Later zag ik dus dat Debitel-Vodafone abonnement en ik ga dus nu voor die. Als je al een telefoon hebt waar je tevreden mee bent (ik wel iig) kan je ook een cash-back krijgen. In mijn geval krijg ik 320 euro op de rekening gestort wat in mijn geval neerkomt op 16 maanden (van de 24!) gratis abonnementskosten. Ik heb hem hier besteld: http://www.mtfmobitel.nl/ Bestelformulier invullen en dan krijg je vrijblijvend contractformulieren en info thuis gestuurd. Lijkt het je niks hoef je de formulieren niet terug te sturen en daar worden dan ook geen kosten voor in rekening gebracht.
Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 18:09:
Nog even langzaam:

ik kan dus naar een T-Mobile zaak gaan. Daar een nieuw abbo (plus een nieuw toestel want gaat het natuurlijk om) afsluiten en zij regelen de rest.? De rest is: opzeggen bij vodafone en nummer behoud aanvragen ??
Ja, maar je moet op het nummerbehoudsformulier goed aangeven dat je het doet om de prijsverhoging....anders zit je met de 3 maanden opzegtermijn. Slim is ook om Vodafone er ff over op te bellen of toch een briefje te sturen om expliciet duidelijk te maken dat het om de prijsverhoging gaat. Zie ook ff pagina 1 van dit topic....staat alles in.

[ Voor 23% gewijzigd door zimbab op 24-03-2003 18:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2003 @ 18:09:
Nog even langzaam:

Ja, zoals ik al eerder opmerkte lijkt het me slim om ze even te bellen vantevoren, zodat ze zeg maar "voorbereid" zijn als jouw nummerbehoudformulier bij hen in de bus valt... 8)

• ESteg
  • Laatst online: 21:04
Om even in te haken op het opzeggen en opnieuw afsluiten van een Vodafone abonnement: ik had het plan om het nummer te laten porteren naar een Vodafone pre-paid kaart die ik hier heb liggen, en als dat gebeurd is weer een nieuw Vodafone abonnement af te sluiten.

(Debitel heeft naar mijn smaak te weinig abonnementsopties, vandaar deze constructie.)

Weet iemand of dit kans van slagen heeft?

• scorpio81
  • Laatst online: 06-08 19:51
Ik zie dit topic ook pas vandaag en heb het even grondig doorgenomen en even naar de helpdesk gebeld.
Toch heb ik nog een paar vraagjes voor de zekerheid:
- Als ik nummerbehoud wil houden kan ik het beste eerst een nieuw contract afsluiten, toch?
- Dit moet ik aangeven bij de nieuwe aanbieder en bij vodafone
- Ik ben heel tevreden over vodafone alleen betaal nu behoorlijk wat geld voor mijn abbo en zou graag een nieuw abbo afsluiten. Omdat ik wel bij vodavone wil blijven kan ik dat het beste doen door een contract af te sluiten bij debitel en hierhttp://www.mtfmobitel.nl/ is dat het goedkoopste?

Als ik nu iets vergeet dan zou ikhet graag horen want morgen ben ik van plan om het te regelen.
Vooral dat nummer behoud vind ik belangrijk omdat ik ongeveer twee maanden geleden over ben gestapt van nr en ik heb geen zin om dat weer aan iedereen te melden.

Ook wilde ik nog even vragen hoe het met een aangetekende brief werkt. Dit hoefde namelijk niet zei de vodafone medewerker die ik gebeld heb, hij zei namelijk dat dit naar een posbus adres ging en dat ze daar niet stonden te wachten op een aangetekende brief.
Aangezien ik toch een aangetekende brief wil sturen vroeg ik me af hoe ik dit dan moet doen?

[ Voor 18% gewijzigd door scorpio81 op 24-03-2003 23:29 ]

• ironx
  • Laatst online: 18-11 00:12
Ook wilde ik nog even vragen hoe het met een aangetekende brief werkt. Dit hoefde namelijk niet zei de vodafone medewerker die ik gebeld heb, hij zei namelijk dat dit naar een posbus adres ging en dat ze daar niet stonden te wachten op een aangetekende brief.

Aangezien ik toch een aangetekende brief wil sturen vroeg ik me af hoe ik dit dan moet doen?
Gewoon... aangetekend.

Zulke dingen doe ik altijd aangetekend, kunnen ze ook niet achteraf zeggen van: "Wij hebben niks ontvangen".

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:15
Kan je vodafone ook vragen om je Abbonement Contract vrij te maken (dus dat de verval datum vervalt, maar het abbonement nog wel doorloopt) totdat je een geschikte andere oplossing gevonden hebt?

Ik heb nu namelijk een 2 jarig abbo met nog 1 jaar en 2 maand te gaan, en als ik deze contract vrij zou kunnen krijgen hierdoor zou erg fijn zijn :) Want ik zie op dit moment nog geen directe noodzaak om het abbonement op te zeggen.

• D-Jay
  • Niet online

D-Jay

LMFD!

Nee dat kan niet

Verwijderd

Ehm vraagje he volgens mij best een domme vraag , ik heb pas sinds 22 maart een abo afgesloten, kan ik hem dan nu niet opzeggen.....door die tarief wijziging???????

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 25 March 2003 @ 09:03:
Ehm vraagje he volgens mij best een domme vraag , ik heb pas sinds 22 maart een abo afgesloten, kan ik hem dan nu niet opzeggen.....door die tarief wijziging???????
Dat ligt eraan waarmee jij accoord bent gegaan en wat er in jou contract voor tarieven staan. Als er in jou contract nogsteeds de oude tarieven gehanteerd worden, dan kan je probleemloos opzeggen, echter als er bij het afsluiten gemeld is dat de tarieven zullen worden gewijzigd is dit niet mogelijk.

Verwijderd

hmm thnx ! staat niks in mijn contract over een tafief wijziging en volgens mij hanteert mijn abo nog steeds de oude tarieven.....tot wanneer kan je opzeggen ??

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Zelf heb ik hier gebruik van gemaakt, keurig binnen de datum. Alleen na de eindafrekening kreeg ik tot mijn verbazing nog een rekening waarin ze 388 euro wouden afschrijven voor de resterende termijn van het contract. Na 10 minuten uitzoek werk leek het geregeld te zijn, ben benieuwd of ze het gaan afschrijven;

hebben meer mensen dezelfde onterechte rekening gekregen?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 09:18:
hmm thnx ! staat niks in mijn contract over een tafief wijziging en volgens mij hanteert mijn abo nog steeds de oude tarieven.....tot wanneer kan je opzeggen ??
18maart+30dagen, beetje lezen kan ook geen kwaad ;)

• scorpio81
Ik ga mijn vodafone abbo dus ook opzeggen, alleen ik zoek een nieuw abbonnement. Nu heb ik op deze link gekeken http://www.mtfmobitel.nl/ alleen betaal je hier 50 euro aansluitkosten bij een eenjarig abbonnement :S.
Toen ben ik wat verder gaan kijken en kwam ik terecht bij www.gsmweb.nl en die zijn net iets duurder alleen vragen geen aansluitkosten :).
Ik dus helemaal blij, alleen bel ik naar de helpdesk en is het niet mogelijk om je nummer te behouden :S :S.

Weet hier iemand nog een goede aanbieder van een eenjarig contract???

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 14:18
Wat ik hier toch voornamelijk lees (wat ikzelf ook heb) Vodafone is gewoon een goede provider waar we toch wel tevreden over zijn.
Het kosteloos opzeggen is heel erg aantrekkelijk vooral bij mensen met een 2 jarig abonnement, echter KPN is een duurdere oplossing, debitel blijkt toch ook wel duurder te zijn en de overige providers zijn toch wat minder. (qua bereik e.d. bij sommige gebieden)

Wat denk ik toch een belangrijke vraag is die ik al meer heb gelezen:

Kan je als je je nummer porteerd naar een VF IZI abbo na een maand of langer weer een VF abonnement voor 1 jaar afsluiten?
Het komt natuurlijk vrij krom over om dit zo te doen, maar is er iemand die hier meer van weet? (geen suggestie aub.)

Verwijderd

18maart+30dagen, beetje lezen kan ook geen kwaad ;)
hehehe sorry mijn luihuid sloeg weer toe...

maar ik heb mijn abo 18 mrt aangesloten en heb net een brief gestuurd om het te laten afsluiten....ff kijken of dat werkt............ >:) >:)

anders pech op naar de volgende contractwijziging van hun kant greets

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 25 maart 2003 @ 16:04:
[...]

hehehe sorry mijn luihuid sloeg weer toe...

maar ik heb mijn abo 18 mrt aangesloten en heb net een brief gestuurd om het te laten afsluiten....ff kijken of dat werkt............ >:) >:)

anders pech op naar de volgende contractwijziging van hun kant greets
Ehm dit is wel heel erg :X Lijkt mij 100% misbruik....

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

scorpio81 schreef op 25 March 2003 @ 12:14:
Ik ga mijn vodafone abbo dus ook opzeggen, alleen ik zoek een nieuw abbonnement. Nu heb ik op deze link gekeken http://www.mtfmobitel.nl/ alleen betaal je hier 50 euro aansluitkosten bij een eenjarig abbonnement :S.
Toen ben ik wat verder gaan kijken en kwam ik terecht bij www.gsmweb.nl en die zijn net iets duurder alleen vragen geen aansluitkosten :).
Ik dus helemaal blij, alleen bel ik naar de helpdesk en is het niet mogelijk om je nummer te behouden :S :S.

Weet hier iemand nog een goede aanbieder van een eenjarig contract???
De reden dat ik op www.mtfmobiel.nl bestel is inderdaad omdat de anderen of geen nummerbehoud ondersteunen of geen cashback geven of minder cashback dan deze site. Ik neem bovendien een tweejarig abonnement en hoef dus sowieso geen aansluitkosten te betalen. Ik betaal zo'n 17 euro voor het vesturen van de SIM-kaart en het nummerbehoud en krijg 320 euro op mijn rekening gestort. (wat overeen komt met 16 maanden van de 24 gratis abonnementskosten) Nu ff wachten of prijsverhogingen bij Debitel..... :+ Is er niet een site die nieuws van tariefverhogingen in je e-mail kan droppen? Als ik dit topic niet had gezien had ik het niet eens geweten! Bij de heer Woldring kan ik niet zo'n functie vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 25-03-2003 16:38 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Smirnoff schreef op 25 March 2003 @ 12:42:
Wat ik hier toch voornamelijk lees (wat ikzelf ook heb) Vodafone is gewoon een goede provider waar we toch wel tevreden over zijn.
Het kosteloos opzeggen is heel erg aantrekkelijk vooral bij mensen met een 2 jarig abonnement, echter KPN is een duurdere oplossing, debitel blijkt toch ook wel duurder te zijn en de overige providers zijn toch wat minder. (qua bereik e.d. bij sommige gebieden)
Het zou best terecht en handig van Vodafone zijn als je na voortijdig opzeggen een jaar geen nieuw abonnement meer kunt afsluiten bij Vodafone.
Een provider heeft toch niets aan klanten die bij een wijziging van de algemene voorwaarden van één letter al zeuren om te kunnen opzeggen (bij wijze van spreken). De klanten die blijven zijn over het algemeen tevreden.
Klanten die door tariefswijziging overstappen naar een andere aanbieder hebben binnen de kortste keren ook bij hun nieuwe provider wel iets te mekkeren en komen uiteindelijk toch wel terug als de kwaliteit goed is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• tspawn
  • Laatst online: 14-11 13:23
Staat bij MTFmobile een leuke aanbieding met naar ekeuze een XBOX of PS@ :)

• scorpio81
zimbab schreef op 25 March 2003 @ 16:35:
[...]

De reden dat ik op www.mtfmobiel.nl bestel is inderdaad omdat de anderen of geen nummerbehoud ondersteunen of geen cashback geven of minder cashback dan deze site. Ik neem bovendien een tweejarig abonnement en hoef dus sowieso geen aansluitkosten te betalen. Ik betaal zo'n 17 euro voor het vesturen van de SIM-kaart en het nummerbehoud en krijg 320 euro op mijn rekening gestort. (wat overeen komt met 16 maanden van de 24 gratis abonnementskosten) Nu ff wachten of prijsverhogingen bij Debitel..... :+ Is er niet een site die nieuws van tariefverhogingen in je e-mail kan droppen? Als ik dit topic niet had gezien had ik het niet eens geweten! Bij de heer Woldring kan ik niet zo'n functie vinden.
Zijn er toevallig ook nog andere aanbieders die iets duurder zijn maar waar je geen aansluitkosten betaald?
Als je 90 belmin. pakt dan is het idd een stuk goedkoper, alleen ik wil er 210 belminuten en dan is de aanbieding van een jarig of tweejarig een stuk minder.
Persoonlijk vind ik twee jaar best wel lang :(.

En ik ben bang dat je bij debitel niet zo makkelijk kan opzeggen. Ik weet ook niet of dat in de voorwaarden staat, weet iemand dat?
Ik heb ook nog nooit hier gelezen dat debitel zijn tarieven wijzigd.

Weet hier trouwens iemand hoe lang dat ik niet meer bij vodafone terecht kan?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Als de beredenatie van Haas lees, zou je toch wel op een half jaar kunnen rekenen.
Denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 25-03-2003 17:13 ]

-

• scorpio81
Is dit zelfde geintje ook mogelijk bij debitel? Dus als zij hun tarieven gaan wijzigen kan je dan ook over stappen? Of heeft debitel andere voorwaarden?

Ik kan me trouwens voorstellen dat als je dit om de drie maanden doet dat je op een soort zwarte lijst komt te staan en dat je straks nergens geen abbonnement kunt afsluiten.
Of zie ik dat verkeerd?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Bij Debitel is het moeilijker geloof ik....kijk maar eens hier en dan artikel 4c en 4d. (staat rechtsonder)

• scorpio81
Als ik het goed zie dan staat artikel 4 C en D er niet op, het begint namelijk met 4 E!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

scorpio81 schreef op 25 March 2003 @ 19:04:
Als ik het goed zie dan staat artikel 4 C en D er niet op, het begint namelijk met 4 E!
AAAARGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!.............sorry.....ff afblazen. Waarom dacht je nou dat ik er bij schreef dat het RECHTSONDER staat? Sorry dat ik zo reageer....ik bedoel het niet kwaad, maar soms word je gek hier op GoT.

• Smirnoff
Uit het volgende draadje: [rml](Sony)Ericsson T68 en T68i [ deel 2][/rml]
lvmeijer schreef op 23 March 2003 @ 00:51:
Bij debitel hebben ze nu een superaanbieding. Ik heb een abbo afgesloten voor Debitel 210 (32,50 p/mnd), dan krijg je dus 2 x de T68i er gratis bij. Geen aansluitkosten. Eventueel zat er een gratis abonnement incl. belbundel bij voor het tweede toestel (abbo twv +/- 120 euro). Ik kreeg er zelfs nog een een of andere video en een luchtbedkussen bij.

Top!
Misschien interessant voor de mensen hier?

[ Voor 11% gewijzigd door Smirnoff op 25-03-2003 19:38 ]

• scorpio81
zimbab schreef op 25 maart 2003 @ 19:27:
[...]

AAAARGGGGHHHHHHH!!!!!!!!!.............sorry.....ff afblazen. Waarom dacht je nou dat ik er bij schreef dat het RECHTSONDER staat? Sorry dat ik zo reageer....ik bedoel het niet kwaad, maar soms word je gek hier op GoT.
Sorry!!! Ik dacht dat ik goed gekeken had, niet dus.

Er staat:
4 c) Debitel is gerechtigd de prijzen/tarieven tussentijds te wijzigen en zal de contractant, ingeval van een prijsverhoging, daarvan berichten.

4 d) In geval van een prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst heeft contractant die niet bedrijfsmatig handelt het recht de overeenkomst te ontbinden binnen 8 dagen na ontvangst van het bericht genoemd in artikel 4c.

Toch maar een eenjarig abbonnement afsluiten dus ;).

Ik heb trouwens al een paar goede websites gezien die goedkoper zijn, deze zijn www.gmx.nl en www.gsmeasy.nl ik weet alleen nog niet of je hier je nummer kunt behouden. Ik heb inmiddels een mailtje verstuurd en weet morgen hoogstwaarschijnlijk meer.

Verder zou ik graag weten waar je die twee gratis t68i's kan halen, daar heb ik namelijk wel interesse in. Heeft daar iemand een link van?

• Smirnoff
ik denk zelf gewoon de debitel winkel.

Maar wat ik mijzelf nu afvraag, is debitel gewoon goed?
Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben (facturen, kwaliteit e.d.)

[ Voor 65% gewijzigd door Smirnoff op 25-03-2003 21:10 ]

• scorpio81
Smirnoff schreef op 25 March 2003 @ 20:48:
ik denk zelf gewoon de debitel winkel.

Maar wat ik mijzelf nu afvraag, is debitel gewoon goed?
Zijn er mensen die er ervaringen mee hebben (facturen, kwaliteit e.d.)
Ik heb er drie maanden geleden een abbonnement van gehad. De voorwaarden zijn DENK IK iets slechter als bij vodafone. Hier bedoel ik mee dat de klantenservice wat minder is, als er een tariefverhoging is dan is het afzeggen wat moeilijker (lees hierboven), ook wilde ik mijn abbonnement na 2 jaar en 1 maand opzeggen en dit was niet mogelijk, daardoor zat ik er nog zeker drie maanden aan vast :S (weet niet of dit bij vodafone het geval is).

De ontvangst is uiteraard even goed als van vodafone maar dat lijkt me logisch.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

scorpio81 schreef op 25 March 2003 @ 21:38:
[...]

Ik heb er drie maanden geleden een abbonnement van gehad. De voorwaarden zijn DENK IK iets slechter als bij vodafone. Hier bedoel ik mee dat de klantenservice wat minder is, als er een tariefverhoging is dan is het afzeggen wat moeilijker (lees hierboven), ook wilde ik mijn abbonnement na 2 jaar en 1 maand opzeggen en dit was niet mogelijk, daardoor zat ik er nog zeker drie maanden aan vast :S (weet niet of dit bij vodafone het geval is).

De ontvangst is uiteraard even goed als van vodafone maar dat lijkt me logisch.
Bij Vodafone zit je ook aan die drie maanden. Als je bij Debitel echter binnen je abonnementsperiode opzegt hoef je het maar 1 maand van tevoren te doen zoals je al aangeeft en volgens mij is dat bij Vodafone ook 3 maanden. Ik persoonlijk wil gewoon goed bereik (en dus Debitel-Vodafone of KPN, maar dies duurder) en ik ben eens nagegaan hoe vaak ik de service van Libertel/Vodafone de afgelopen 4 jaar echt nodig heb gehad. Niet vaak dus........ik waag nu maar de gok met Debitel en na die twee jaar zie ik wel wat ik doe.

• scorpio81
Ik ook alleen ik ga het maar voor een jaartje doen. Heb net een mailtje verstuurd, waarschijnlijk weet ik morgen meer.

Weet namelijk nog steeds niet precies hoe ik het moet doen. Ik wil namelijk mijn nummer houden en weet niet of dat ik eerst mijn vodafone abbonnement op moet zeggen of dat ik eerst een nieuw abbonnement moet afsluiten.
Daarom heb ik even wat meer info gevraagd.

Verwijderd

Ehm dit is wel heel erg :X Lijkt mij 100% misbruik....
beetje maar.....maar ach ja als het lukt ben ik blij, gratis telefoontje zo'n beetje...hehehe post wel later als het lukt

als niet tja pech he....

• ESteg
scorpio81 schreef op 25 maart 2003 @ 23:29:
Weet namelijk nog steeds niet precies hoe ik het moet doen. Ik wil namelijk mijn nummer houden en weet niet of dat ik eerst mijn vodafone abbonnement op moet zeggen of dat ik eerst een nieuw abbonnement moet afsluiten.
Daarom heb ik even wat meer info gevraagd.
De "veiligste" manier is een brief sturen naar Vodafone waarin je vermeld dat je wegens de tariefswijziging wilt veranderen van provider. Als je ook vermeld dat je je nummer mee wilt nemen, dan houden ze het abonnement aan, maar mag je dus wel gewoon uitporteren. Dat doe je door bij je nieuwe provider een verzoek tot nummerportering / nummerbehoud in te dienen. Als dat gelukt is, dan vervalt je Vodafone abonnement gewoon.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Ik heb gister een bestelling met nummerbehoud bij http://www.mtfmobitel.nl/ gedaan voor een debitel-vodafone abbo en vandaag had ik de benodigde formulieren al in de bus! :) maar nu heb ik toch nog een paar vraagjes:

Op het "Debitel Machtigingsformulier Nummerbehoud" moet ik m'n SIMKAARTNR invullen, hoe kom ik hier aan? :? Ik heb m'n orginele contract/papieren door gespit maar ik kan het niet vinden...

Ook moet ik de opzegtermijn van m'n lopend contract invullen, dit is bij vodafone standaard 3 maanden dacht ik, maar hier moet ik dus melden dat ik opzeg i.v.m. niet akoord gaan van de laatste tarief wijzigingen?

[ Voor 10% gewijzigd door Animal_X op 26-03-2003 21:00 . Reden: toevoeging ]

• Smirnoff
Vandaag ook geinformeerd bij debitel, de 2x t68i is icm. met een 2jarig debitel 210 abonnement zonder aansluitkosten.

• Animal_X

Animal_X

Rodin

Yay! :) Heb me Simkaart nr volgens mij toch nog gevonden... dit is een 20 cijferig nr zeker?

• ESteg
Animal_X schreef op 26 March 2003 @ 21:11:
Yay! :) Heb me Simkaart nr volgens mij toch nog gevonden... dit is een 20 cijferig nr zeker?
*kuch*.... Je simkaartnummer staat meestal op je SIM-kaart... ;)

• Smirnoff
Vandaag heb ik alles gefaxt, gebeld en het was aagekomen.
Ben benieuwd hoe het afloopt.

• Fear-factoR
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Ik had sinds juli 2002 een 180 abbo bij Vodafone, in eerste instantie wilde ik toen de t68i hebben.
Maar de dag voordat ik die ging ophalen zag ik de P800 in de Connexie staan, vervolgens heb ik bij VCP Utrecht aangegeven dat ik de P800 wilde hebben met behoud van m'n toestel korting+100 euro extra korting (Vodafone race weken).

Op 21 maart 2003 om 16:45; Vodafone is er nog steeds niet in geslaagd om de P800 goed te keuren voor hun netwerk, Nils Ariens (gozer die ik ken) was zo vriendelijk mij te wijzen op de mogelijkheid om onder mijn contract uit te komen.
Dit heb vervolgens contact gezocht met Debitel Utrecht, zij hadden de P800 gewoon liggen (beste actie van het land, bij een Vodafone -jah alweer- 210 belminuten abbo is de P800 199 euro).
Die zelfde middag nog, ben ik een contract gaan afsluiten.
Twee dagen later heb ik een annuleringsfax naar Vodafone gedaan!!!
Enige nadeel; m'n telefoonnummer dat ik al ruim 3 jaar had, ben ik kwijt (bij Vodafone kun je je nummer niet behouden wanneer je van het ene abbo naar het abbo binnen het netwerk switched).
Natuurlijk had ik nog een foon tegoed van Vodafone, dus m'n vriendin heeft een gratis Samsung A800 uitgekozen (cadeautje :P ).

Vandaag heb ik nog een belletje richting Vodafone gedaan, om ff te checken of het gelukt is... en inderdaad wordt m'n abbo per 1 april opgeheven.

Nog ff 2 tips;
1) Wacht niet tot de laatste dag (18 april) met opzeggen, doe dit tenminste voor 15 april (een vriendelijke dame bij Vodafone wist dit te vertellen).
2) Voor de fax-ers onder ons; bewaar het communicatiejournaal, dit is het bewijs dat je idd opgezegd hebt.

• avon
Per 1 april verhoogd Vodafone opnieuw zijn tarieven.

Dit keer zijn de gesprekkosten na de belbundel aan de beurt.

Maar gebruik van deze verhoging en zeg je abbo op, vanaf 1
april tot 1 mei.

Succes.

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-11 10:35

El Martino

Zo niet, dan toch.

AvOn, heb je uberhaupt een regel uit deze thread gelezen? Kijk eens drie regels boven je eigen post....

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

AvOn schreef op 29 March 2003 @ 10:32:
Per 1 april verhoogd Vodafone opnieuw zijn tarieven.

Dit keer zijn de gesprekkosten na de belbundel aan de beurt.

Maar gebruik van deze verhoging en zeg je abbo op, vanaf 1
april tot 1 mei.
Daar ging dit juist om!!
Slaap vooral door.....
Ginz schreef op 18 March 2003 @ 12:47:
Gebeld......

Per 1 april worden de wijzigingen doorgevoerd

• avon
El Martino schreef op 29 March 2003 @ 10:40:
AvOn, heb je uberhaupt een regel uit deze thread gelezen? Kijk eens drie regels boven je eigen post....
[schaam modus]
Nee, k ben snel even op inet gegaan toen ik het las @ mijn werk,
bericht gepost en laten het topic pas gelezen
[/schaam modus]

Verwijderd

Ik heb net voor de zekerheid nog even gebeld met de Vodafone klantenservice en volgens de gozer die ik aan de lijn kreeg moest ik ten allen tijde schriftelijk of per fax mijn contract opzeggen, een formulier van T-Mobile/Dutchtone/KPN/O2 met nummerbehoud aanvraag was NIET voldoende volgens hem... Raar... :s

Weet trouwens iemand per wanneer je abo wordt opgezegd als je ná 1 april opzegd? En hoe lang duurt dan voordat je nummer is overgezet van Vodafone naar T-Mobile?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 15:56 ]

• scorpio81
Vandaag ook even een aangetekende brief de deur uit gedaan :). En zaterdag al even een abbonnement afgesloten op www.gsmeasy.nl, daar ben ik naar mijn mening het goedkoopst uit (met nummerbehoud en een 1-jarig 210 debitel abbonnement).

Ik ben behoorlijk blij met mijn s55 waar ik nog geen 100 euro voor heb betaald incl abbonnementskosten :D.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 15:34:
Ik heb net voor de zekerheid nog even gebeld met de Vodafone klantenservice en volgens de gozer die ik aan de lijn kreeg moest ik ten allen tijde schriftelijk of per fax mijn contract opzeggen, een formulier van T-Mobile/Dutchtone/KPN/O2 met nummerbehoud aanvraag was NIET voldoende volgens hem... Raar... :s

Weet trouwens iemand per wanneer je abo wordt opgezegd als je ná 1 april opzegd? En hoe lang duurt dan voordat je nummer is overgezet van Vodafone naar T-Mobile?
Hmmm, toch ERG fijn, zo'n helpdesk waar iedereen je iets anders vertelt :r , want 2 anderen hebben mij weer een ander verhaal verteld (zie eerdere posts). Ik heb hen paar dagen geleden toch maar voor de zekerheid zelf ook even een fax gestuurd met de melding dat ik overstap en dat ze een nummerbehoudformulier tegemoet kunnen zien. :z Hopen dat het zo wel goed gaat.
Pagina: 1 2 3 Laatste