Mooie foto, vooral de compositie, helemaal goed
[ Voor 68% gewijzigd door vanDaal op 29-03-2003 16:41 ]
Mooie foto, vooral de compositie, helemaal goed
[ Voor 68% gewijzigd door vanDaal op 29-03-2003 16:41 ]
Verwijderd
dankje vanDaal! Ik heb niet speciaal op de compositie gelet, maar blijkbaar gaat dat al automatisch
Vette pic! Alleen als er meer "kleur" in zou zitten zou het drama nog versterken (en de professionaliteit) ...compositie is perfect, belichting ook..heftige schaduwpartijen...alleen ik wil de kleur verschillen zien van de deur muur en klok!!Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 16:29:
[...]
is beter dan dat er van alles de grond in wordt geboord toch??
[afbeelding]
vannacht om half 3 gemaakt
Ik kwam thuis en vond het licht van de straatlantaarns (nieuw sinds vorige week) zo mooi, dat ik er een foto van moést maken.
edit:
sluitertijd 8 sec
diafragma 3, nogwat
Verwijderd
ja, daar heb je gelijk in...sterker nog, ik had het al geprobeerd....de muur meer gedesaturated, maar ik vond het te kunstmatig worden, dus heb ik het weer terug gedraaid. Khad voor de verandering er eens geen zin in om teveel te soepen, ik was namelijk al erg tevreden over het origineel. En ik vind die uitdaging nog net iets gaver, om gewoon een goed origineel te schieten, en er niet veel aan te hoeven klooien....vandaar..majic schreef op 29 March 2003 @ 17:24:
[...]
Vette pic! Alleen als er meer "kleur" in zou zitten zou het drama nog versterken (en de professionaliteit) ...compositie is perfect, belichting ook..heftige schaduwpartijen...alleen ik wil de kleur verschillen zien van de deur muur en klok!!
nou, nuttige kritiek is veel zinvoller dan halleluja-smilies te pas en te onpas gebruiken vind ik...Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 16:29:
[...]
is beter dan dat er van alles de grond in wordt geboord toch??
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 6% gewijzigd door majic op 29-03-2003 20:33 ]
Verwijderd
Duif.. Mwah ik vind de achtergrond niet super maar toch een nette foto !majic schreef op 29 March 2003 @ 20:32:
Dapo...nice pic...krijg het meteen weer koud ; )
Ik ben even naar irak geweest en heb daar met mijn 800 mm tele lens een licht gehavende a10a "warthog" op de plaat kunnen krijgen...helaas op F2.8 dus vandaar de kleine dof..de hete woestijnlucht tekende spiegelende reflecties in de lucht..8)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En een van de vaste stayers onder mijn macro objecten - de zonnebril
[afbeelding]
Verwijderd
Verwijderd
beetje late reactie , maar deze vind ik echt gewelidig tazzVerwijderd schreef op 28 maart 2003 @ 20:57:
Dank iedereen voor de positieve reacties, ik zal mijn maat op de hoogte stellen van de goede feedback, zodat hij het idee krijgt dat ie iig niet voor niets de derrie met z'n kloffie heeft zitten opdwijlen![]()
@ Hanglooz: Allerhande heeft idd erg smakelijke foto's en nu je het zegt idd een goede inspiratiebron. Zal de volgende keer ff een blaadje meebietsen. De overexposed foto's zijn deze keer wat minder overdone. Het verschil met de vorige keer is dat ik de lens niet midden in de zon heb gemikt en de spotmetering heb gebruikt
Nog wat foto's met een wat zwaardere ondertoon:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Edit: Majic dat luxaflex-shot is echt heavy!! De rest is ook errg vetjes. Heel stijlvol
Verwijderd
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Verwijderd
Funk :Verwijderd schreef op 29 March 2003 @ 23:56:
Majic >
Wat gebruik jij eigenlijk als ondergrond en achtergrond? (bij het vliegtuig en zonnebril) voor dit soort objecten moet ik ook nog wat leuks vinden maar bij mij blijf je de ondergrond te goed zien. De achtergrond ook maar dat komt omdat ik nog geen +10 lens heb
Of heb je er ook wat aan geps-ed?
Verwijderd
Hmz, zo "geweldig" vind ik hem niet. Die lamp daar links irriteert echt HEEL erg.... Verder is de groene boom wel aardig op de mistige lucht.... Maar echt prachtig issie niet.
Verwijderd
Tja, smaken verschillenVerwijderd schreef op 30 March 2003 @ 10:52:
[...]
Hmz, zo "geweldig" vind ik hem niet. Die lamp daar links irriteert echt HEEL erg.... Verder is de groene boom wel aardig op de mistige lucht.... Maar echt prachtig issie niet.
Verwijderd
Ik denk dat je hier wel gelijk in hebt. Maar ik denk dat dit met name komt door het niveauverschil hier onderling. En daar is weinig aan te doen.Mooooody schreef op 29 maart 2003 @ 18:17:
[...]
nou, nuttige kritiek is veel zinvoller dan halleluja-smilies te pas en te onpas gebruiken vind ik...
Verwijderd
Heel erg mooie heldere scherpe foto!Molybdenum schreef op 29 maart 2003 @ 18:26:
De haven van Wageningen, twee foto's aan elkaar gestitched mbv Panorama Factory. Twee lensflares dus!
[afbeelding]
Verwijderd
geeft toch niks?Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:13:
Argh tobiaz, ik heb gisteren hetzelfde onderwerp geschoten, ik post ze vanavond wel ff want ik moet nu werken.
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
[ Voor 52% gewijzigd door Grrrrrene op 30-03-2003 13:57 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Wow, zeker vet !!Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:29:
Hier mijn mooiste foto gemaakt met een FujiFilm Finepix 2600 Zoom.
[afbeelding]
[ Voor 10% gewijzigd door Molybdenum op 30-03-2003 14:52 ]
Verwijderd
In Nieuw ZeelandVerwijderd schreef op 30 March 2003 @ 13:54:
[...]
Wow, zeker vet !!
Waar heb je die gemaakt als ik mag vragen ?...
[ Voor 10% gewijzigd door FireArrow op 30-03-2003 15:07 ]
zeer mooie compositie.
FireArrow schreef op 30 maart 2003 @ 15:02:
Ik heb zojuist het een en ander geprobeert.
Hopelijk vinden jullie de composities mooi, geef anders heel graag commentaar over wat ik verkeerd doe. Ik moet nog leren want ik begin namelijk net...
Ik moet toegeven; deze is afgekeken van een van de eerdere, maar kon het niet weerstaan...
[afbeelding]
Een halogeenlamp van boven:
[afbeelding]
Probeerseltje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heel graag commentaar...
[ Voor 20% gewijzigd door Tobiaz op 30-03-2003 15:11 ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
weinig scherptediepte, niet direct een spannende compositie, rommelige achtergrond, fletse kleuren.
nee, digitale fotografie is gelijk aan analoge fotografie, totdat je de platen van je camera haalt; daar beginnen de (echte) verschillen.Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 15:11:
misschien een beetje domme vraag en zal iedereen zeggen dat ik daarvoor naar de bibliotheek of boekenwinkel moet gaan, maar zijn er tutorials voor digitale fotografie te vinden? wat je bjvoorbeeld goed kan doen met macro's en sluitertijden?
Een boek aanraden zou ik op op prijs stellen.
ik heb zelf een powershot a70 besteld en wil daar graag een stap verder dan het standaard foto's maken gaan. ik ben dus nog een beginner
[ Voor 98% gewijzigd door Hangloozz op 30-03-2003 15:19 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 15:11:
misschien een beetje domme vraag en zal iedereen zeggen dat ik daarvoor naar de bibliotheek of boekenwinkel moet gaan, maar zijn er tutorials voor digitale fotografie te vinden? wat je bjvoorbeeld goed kan doen met macro's en sluitertijden?
Een boek aanraden zou ik op op prijs stellen.
ik heb zelf een powershot a70 besteld en wil daar graag een stap verder dan het standaard foto's maken gaan. ik ben dus nog een beginner
Verwijderd
Verwijderd
Ik wil later idd natuur foto's maken, maar wil eerst een beetje de basis onder de knie krijgen.Grrrrrene schreef op 30 March 2003 @ 15:21:
[...]
Van National Geographic zijn _heel_ mooie (maar ook vrij dure geloof ik) boeken te krijgen met foto's gemaakt door topfotografen. Dat zijn dan vooral wildlife foto's, ik weet niet of je zoiets bedoelt?
Ik zou zeggen: ga eens naar de boekhandel en kijk daar, er zijn altijd wel wat boekjes te vinden voor beginners, zo ben ik ook begonnen met lezen. Ik kan wel wat boeken noemen die ik heb, maar de kans dat jouw boekhandel die heeft, is erg klein
Dat soort boekjes kosten meestal maar een paar euro BTW
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 15:40 ]
Verwijderd
Die eerste vind ik het meest geslaagd! Maar ze zijn allemaal super.
Je maakt wel lekker misbruik van je macrolens, is het niet?
Verwijderd
Verwijderd
Mooie foto's Tazz!Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 16:44:
Firecow: Erg indrukwekkende macroshots, en die derde is humor, dacht eerst dat het om 1 kikker ging
Aero: Die pic van je klok is echt geweldig, de monotone kleur maakt het naar mijn mening juist wat dramatischer en de verschillende contrasten in de schaduwen zijn top. De schuine schaduwlijnen lijken de foto wat meer perspectief af te dwingen; het wekt een beetje de illusie van een verdwijnpunt op, erg gaaf.
Hanglooz: Erg mooie abstracte bloemenshots. Heb je nog gecropt in je foto's of is dit gewoon hetgeen wat er uit rolde? Zo niet, dan is het erg lekkere macro. Goed belicht en springlevende kleuren. Heb alleen het idee dat sommige een beetje onscherp zijn.
Heb nog even een begraafplaats over de grens bezocht en wat gewandeld in het bos:
[afbeelding]
Hier de achtergrond heel erg onderbelicht + curves. Als je heel goed kijkt kan je nog het kruis van een ander graf ontdekken (afhankelijk natuurlijk van hoe licht je monitor staat).
[afbeelding]
Mooie foto's Tazz!
Die eerste alleen wat onscherp lijkt het. De tweede goed!
De derde : leuk onderwerp
En de 4de : Magnifiek!!! echt heel mooi. Dat moet ik ook nog in het bos proberen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moest nog een foto hebben met slagschaduwen, dus dit is een beetje een geforceerde shot zonder een echt subject erin. Maar goed ik heb mijn slagschaduwshot
Verwijderd
die is echt mooi, jammer van het hekje daarvoor, maar je kan niet alles hebbenVerwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 15:30:
Zie dat bootje met die dreigende lucht!
Gemaakt bij het Gardameer in Italie(vlak voor die extreme windhoos vorig jaar).
Digicam: FujiFilm Finepix 2600 Zoom
[afbeelding]
Verwijderd
Hmm is wel dieptegevendAzrael schreef op 30 March 2003 @ 17:23:
[...]
die is echt mooi, jammer van het hekje daarvoor, maar je kan niet alles hebben
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 17:25 ]
Nee hoor, niets gecropped, daar ben ik erg slecht in; ik bepaal liever in de zoeker het juiste beeld, later zie ik niet goed wat er wel of niet af moet.Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 16:44:
Hanglooz: Erg mooie abstracte bloemenshots. Heb je nog gecropt in je foto's of is dit gewoon hetgeen wat er uit rolde? Zo niet, dan is het erg lekkere macro. Goed belicht en springlevende kleuren. Heb alleen het idee dat sommige een beetje onscherp zijn.
viespeuk, werkelijk waar weer een meester stukje...[afbeelding]
Ik moest nog een foto hebben met slagschaduwen, dus dit is een beetje een geforceerde shot zonder een echt subject erin. Maar goed ik heb mijn slagschaduwshot
Verwijderd
Postzegels: Mooi!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 18:48 ]
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door BizonKid op 30-03-2003 19:27 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Pelle op 30-03-2003 19:54 ]
Verwijderd
Ok, die kaders zal ik eens even aan gaan passen binnenkort, maar afgezien van de kaders ?? Wat vinden jullie van de compositie, kleur, objecten ?Grrrrrene schreef op 30 maart 2003 @ 20:37:
Ik vind die blauwe kaders eigenlijk vrij lelijkProbeer eens een subtiel zwart of wit kadertje, dat is wat neutraler
tis dit probleem: Probleem Dimage 7i en polarisatiefilterHangloozz schreef op 30 March 2003 @ 21:22:
@RoelJewel:
heb je een wide angle of een filterhouder op je Dimage? want bij die foto van het kanon zie je de randen in beeld.
dankjeVerder zijn ze niet onaardig, je hebt in ieder geval de 1/3 regel door.
Nu nog iets interessanter/spannender onderwerpen
Verwijderd
erg netjes gedaan weer merlijn. Compositie van de tweede spreekt me erg aan.Merlijn_merlin schreef op 30 maart 2003 @ 21:35:
Wat picts - van alles wat - voor elk wat wils
[afbeelding]
[afbeelding]
Op Marken:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lente-gebeuren:
[afbeelding]
[afbeelding]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Merlijn_merlin schreef op 30 March 2003 @ 21:35:
Wat picts - van alles wat - voor elk wat wils
[afbeelding]
Het zijn wel van die grote bosmieren ( lengte 8 mm tot 1 cm)Firecow schreef op 30 maart 2003 @ 21:59:
waa hoe heb je die mieren zo dicht bij gekregen
zelfs met mijn close up lensjes kom ik niet zo dicht bij ?
[ Voor 37% gewijzigd door majic op 30-03-2003 22:10 ]
aha okeMontana schreef op 30 March 2003 @ 22:03:
[...]
Het zijn wel van die grote bosmieren ( lengte 8 mm tot 1 cm)
Geert, mooi materiaal weer maar die 2e is echt outstanding
[ Voor 5% gewijzigd door Hangloozz op 30-03-2003 22:35 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 30-03-2003 22:46 ]
Default blanke hetero
Dankjewel - en ik maar denken dat deze foto overbelicht is...Hangloozz schreef op 30 March 2003 @ 22:34:
[...]
Geert, mooi materiaal weer maar die 2e is echt outstanding![]()
de compositie is heerlijk maar dat meisje doet het hem denk; dat breekt zo fijntjes...
Hoe zat het trouwens met je Almere geheimpje waar ik naar vroeg?
[ Voor 3% gewijzigd door Merlijn_merlin op 30-03-2003 23:17 ]
Verwijderd
Nee, geen verkeerde whitebalance, heb em zo gesoept.....Hangloozz schreef op 30 maart 2003 @ 21:22:
Je eerste iamge (walk in the park) is veels te blauw, het lijkt me dat je WB op kunstlicht ingesteld stond.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 23:26 . Reden: foute url's ]
nou in een reply op al je Almeerse architectuur vroeg ik me af of je de lucht geholpen had zo lekker blauw te zijn of dat het in real life zo was. De reflecties in het water verraden her en der anders.Merlijn_merlin schreef op 30 maart 2003 @ 23:11:
[...]
Dankjewel - en ik maar denken dat deze foto overbelicht is...
Almeers geheimpje? Ik ga hier niet vreemd hoor - en dat meisje is echt geen geheime geliefde... maar misschien bedoel je wat anders - help me mijn geheugenkaart op te frissen!
Meer het geheim van Canon denk ik. Op mooie dagen is blauw heel intens blauw - zie de witte bloemetje met wolk foto.... De Almeerse Architure plaatjes moest ik af en toe het wittige blauw wat opfrissen - achteraf zou ik willen dat ik een wat natuurlijker /zachtere kleur blauw had gekozen...Hangloozz schreef op 30 March 2003 @ 23:32:
[...]
nou in een reply op al je Almeerse architectuur vroeg ik me af of je de lucht geholpen had zo lekker blauw te zijn of dat het in real life zo was. De reflecties in het water verraden her en der anders.
Maakt verder ook niet uit, mooi zijn ze, maar tis meer voor een bevestiging van m'n gevoel
IMHO is het juist mooier als het onderwerp niet precies in het midden zitGrrrrrene schreef op 30 March 2003 @ 23:52:
[afbeelding]
Zomaar een creatieve uitspatting van mij net
Zit het onderwerp hier BTW niet iets te ver naar rechts? Ik weet het niet
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 31-03-2003 00:20 ]
duidelijk beter zoGrrrrrene schreef op 31 maart 2003 @ 00:11:
Op verzoek van Phreak heb ik bovenaan wat meer zwart gedaan, tegelijkertijd heb ik het subject iets meer naar links verplaatst, zo is het beter naar mijn smaak. Waarschijnlijk heb je de vorige versie niet gezien
[img]"http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/Digicam/DSCF0227r.JPG"[/img]
Zo beter?
schitterend................majic schreef op 31 March 2003 @ 00:09:
Oh..trouwens..de vlieg was geen crop oid..hier een 50% highres plaatje(10D : eart your hart out;-)
http://www.majic.nl/got/helloworldbig.jpg
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq