Redje schreef op 29 June 2003 @ 21:42:
[...]
De GTR2002 mod voor F1 2002 is echt bruut.
Ik neem aan dat deze er ook komt voor F1C met nog betere physics.
Ik snap alleen niet dat je F1-2002 arcade achtig vind... je moet echt flink trappen, sturen, corrigeren en af en toe wat raggen om een goede tijd er uit te persen. Bij GP4 is het zo "simpel" na 1 rondje heb je al het gevoel de auto onder controle te hebben...
btw. post eens wat tijden (zonder aids) van Magny Cours...
Na een paar rondjes haalde ik een 1:16.335 (alleen tc=low).
Kan zeker sneller maar ik heb nu geen referentie

Ja die mod heb ik er ook een tijdje op gehad. Die wagens rijden wel realistisch moet ik zeggen en het geluid is ook goed.
Ik heb gisteren F1-2002 nog ff gedownload om het uitgebreid te vergelijken met GP4. Na idd alle hulpjes uit te hebben gezet behalve TC op low speelde het idd wel redelijk. Ik heb aandachtig bekeken wat er nou mis was met dit spel; conclusie:
Het uitacceleren is gewoon super nep en onrealistisch. Als ik voor de helft op het gas ga staan maak ik al een 360 graden spin. Bij GP4 moet je gewoon ff liften en tegensturen, en als je echt te bruut op het gas gaat spin je natuurlijk ook. Echter op een recht stuk kun je in een keer vol op het gas zonder dat er iets gebeurt. Bij GP4 spin je dan wel. (ik heb het zelfs ff met enkele (oa. onboard) videos vergeleken en de reactie van GP4 is echt realistischer). Je kunt natuurlijk ook TC op high zetten maar dat is ook bagger. Ook bij het aanremmen breekt de auto vaak uit. De reden daarvan is mij compleet onduidelijk. Misschien rem ik dan al iets in de bocht maar dan zou hij natuurlijk gewoon moeten remmen en niet sturen maar blokkeren.
Bij het terugschakelen kun je als je niet oplet zo in z'n vrij of achteruit komen
Als je in de bocht een beetje het gas erop houdt dan haal je in 90% v/d gevallen de bocht niet en als je crashed.... naja dat slaat gewoon echt helemaal nergens op. Je gaat meteen over de kop en alleen je wielen en spoilers kunnen eraf, en soms ga je door de grond of ga je door een gebouw heen. Nog twee kleine dingetjes; gras en grind rijden ook lekker, en de tracks zijn minder goed dan GP4. Ik hoop dat deze dingen grotendeels verholpen zijn in deze game.
En GP4 is idd ook niet echt goed. Veel te makkelijk en stuurt verschrikkelijk slecht.
[
Voor 15% gewijzigd door
kutkip op 30-06-2003 15:43
]