(PC) F1 Challenge 99-02 - Nostalgie Trip Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deknegt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 18:30
Ik heb laatst maar weer F1 Challenge gevonden toen ik mijn zolder aan het uitmesten was, en natuurlijk moest ik meteen kijken of hij nog werkte op mijn moderne i7 met Windows 8.1..

En tot mijn grote verbazing werkte hij ook nog, een beetje sjoemelen met compatibility naar XP SP3 en het spel startte gewoon op, jammer genoeg wel max. 1600x900 omdat in 2003 het idee van 1080 nog niet zo groot was.

En wat nog prachtiger was, mijn DFGT werkt ook gewoon als een zonnetje, FFB zit erin maar is een beetje vaag (max FFB betekent dat je stuur of naar links of naar rechts gaat, hij valt gewoon één kant op).

En man, wat een nostalgie, en wat een gestoorde uitdaging. Lekker met de Ferrari F2000 op het oude Hockenheim razen met max revs en die brute V10 waar je je audio naar beneden moet halen omdat er anders bloed uit je oren komt :D

Geen racing lines die je kan instellen, geloofden ze toen nog niet in .:P Dus je moet al die apexen en braking zones gewoon uit je kop leren, wat wel mooi is want bij elke track heb je een mooie track map waar de gemiddelde snelheden staan in MPH&KPH zodat je lekker kan leren...
Ik gebruik wel minimale TC (gebruikten ze toen IRL ook), en ABS op low want die dingen vinden het heel leuk om te spinnen als je niet perfect braked.

Maar toch, het is nog een flinke uitdaging om rondjes te maken zonder dat je ala Jos 'The Boss' in de grindbak beland, en als je in dit spel een muur/auto raakt, dan ben je bijna zeker dat je iets kwijt bent, of het nou je vleugel is, of gewoon een wiel loskomt... Dus je zit altijd op het limiet en kan je je geen fouten veroorloven.

En de graphics houden nog best goed stand voor een game dat 12 jaar oud is, het is natuurlijk niet levensecht vergeleken met de nieuwste racers, maar de diepte van car customisation is toppie.

En dan had ik het nog niet eens over de AI, waar je in de Codies F1 makkelijk iemand voor kan blijven door gewoon te gaan blocken is er in dit spel de AI nog best vreg en aggressief als ze een kansje zien... Rem je te vroeg doen ze gewoon een divebomb naar binnen, en probeer je zelf in te halen dan gaan ze slim de slipstream breken en je in de bochten af te blocken...
Een AI van 12 jaar oud is dus echt wel slimmer dan de AI van games zoals F1 2015 of Project CARS!

Ik ga in het weekend lekker er goed voor zitten om die cars onder de knie te krijgen, misschien ook op zoek naar mods want blijkbaar is die community nog steeds actief en zijn er zelfs F1 2014/2015 mods voor de game, dus dat is wel bruut.

Zijn er nog mensen op GOT die dit spel nog ergens hebben liggen? Misschien het zelfs nog spelen van tijd tot tijd? Misschien als er genoeg mensen zijn kunnen we een paar racejes organiseren op die klassieke banen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Je ffb is inverted ;)