Ik verdien al bijna 10 jaar mijn dagelijks brood (met goed beleg

) als programmeur en daarvoor heb ik nog zo'n 10 jaar ervaring als hobby programmeur (waaronder exotische talen als FORTH).
Het was niet zozeer als aanval bedoelt ofzo, je hoeft je voor mij niet te verantwoorden, evenmin als dat je hoeft te vermelden dat je professioneel programmeur bent. Vaak gaan mensen dat soort zaken vermelden als ze zwak staan in hun argumentatie. Het is overbodige informatie.
Dat ben ik niet met je eens. Vorm (online of afgedrukt) is één belangrijk aspect. Afhankelijk daarvan ga je kijken hoe je de boel gaat beveiligen. Wat ga je precies beschikbaar stellen?
En dat ben ik weer niet met je eens. Wat er beschikbaar gesteld moet worden is in dit geval altijd hetzelfde, ongeacht de wensen van het CBP; namelijk de user-notes. We kunnen nou wel doen alsof dat rocket-science is, maar dat is het niet.
Wat betreft je andere argument: als programmeur zou je moeten weten dat vorm gescheiden gehouden moet worden van functionaliteit. De functinaliteit had al lang klaar kunnen zijn, zonder dat de form vastligt.
GoT draait op MySQL en PHP. Het opzetten van een basis is dan erg eenvoudig, zonder dat je dit extra tijd kost als achteraf de vormgeving veranderd moet worden, of als er detailveranderingen zijn (bv. een extra veld weergeven).
Er wordt hier de indruk gewekt dat het hier om iets heel ergs ingewikkelds gaat met allerlei rare selecties en dat het CBP eisen stelt aan de presentatie. Niets van dit alles is echter waar.
De situatie is ERG simpel: er zijn user notes, en GoT is bij de wet verplicht users hier inzage in te geven, eventueel tegen een redelijke vergoeding. Niet meer en niet minder. In feite zou het al volstaan als t.net een printscreen geeft van een modje welke de user-notes bekijkt.
//edit
even voor alle duidelijkheid: hetgeen waar het hier ingewikkeld door gemaakt wordt, is omdat t.net meer doet dan alleen het beschikbaar maken van de notes. Men heeft een discussie gestart met het CBP over het hoe en wat van de beschikbare database. Dat is goed, en kan allee als positief worden aangemerkt. Het staat echter los van de vraag of het beschikbaar stellen van notes volgens de geldende wetten ingewikkeld is of niet.
[
Voor 11% gewijzigd door
Verwijderd op 15-03-2003 18:18
]