Toon posts:

Aanvragen User Notes

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor een voordeel heeft dat? Volgens mij moet je dan allemaal dure checks (audits?) laten doen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ja, leuk, ISO certificaering. Dan moet je auditen dat je content producers de voor hun geldende regels kennen. En we weten hoe goed users de FAQ lezen :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

ISO is niets meer dan procedures en taakomschrijvingen opstellen. Ze controleren niet of je je er ook daadwerkelijk aan houdt. T.net zou ZWAAR afgekeurd worden voor ISO 9001 of 9002, en dat is maar goed ook. Als je het over bureacratie en onnodig uitstel/overhead hebt zeg :{.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Ik begrijp sowieso nog niet helemaal waarom dit allemaal nodig is. Ik las een paar pagina's terug dat tweakers.net er als enige forum mee bezig is. Dan vraag ik me af: waar is dat voor nodig dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

omdat t.net als enige forum users heeft die ze per se willen inzien :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
offtopic:
ISO certificering :? Kan iemand een linkje geven?

@ LuNaTiC: ik denk niet dat er ooit een haan naar had gekraaid als de organisatie er niet zelf mee was gekomen :D (Of mis ik nou iets :? zou kunnen hoor :Y))

[ Voor 57% gewijzigd door Azrael op 14-03-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Jah nah... of het al die moeite waard is om je notes te kunnen zien, ik zou er zelf denk ik beetje depressief van worden. Volgensmij noten ze alleen maar wat negatief en aangezien mijn wat erg rechtse standpunten op sommige dingen zal het dus een kleine waslijst zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 16:58:
[...]

kun jij mij recht in de ogen kijken en dan in alle eerlijkheid en oprecht beweren dat er ten alle tijde getracht is dit zo snel mogelijk in orde te krijgen en dat er nooit een besluitvorming geweest is zodanig dat men wist dat e.e.a. langer zou duren dan strikt noodzakelijk?

In dat geval biedt ik mijn excuses aan voor hetgeen ik eerder beweerd heb.

Ja.

Dus laat maar komen dat excuus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Novah schreef op 14 March 2003 @ 19:16:
Jah nah... of het al die moeite waard is om je notes te kunnen zien, ik zou er zelf denk ik beetje depressief van worden. Volgensmij noten ze alleen maar wat negatief en aangezien mijn wat erg rechtse standpunten op sommige dingen zal het dus een kleine waslijst zijn :P
Neehoor, ze noteren ook positieve dingen, (oa) op basis daarvan krijgt iemand ook a61 of HK access of wordt ie gevraagd mod te worden.

ItSnows: dat had ie al gezegd volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 07:57
[...]

kun jij mij recht in de ogen kijken en dan in alle eerlijkheid en oprecht beweren dat er ten alle tijde getracht is dit zo snel mogelijk in orde te krijgen en dat er nooit een besluitvorming geweest is zodanig dat men wist dat e.e.a. langer zou duren dan strikt noodzakelijk?

Yup, en ook dat we misschien het hele traject niet even handig hebben afgelegd. Het einddoel is echter altijd hetzelfde geweest, en we gaan het halen :) :)

[ Voor 22% gewijzigd door zeef op 14-03-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azrael schreef op 14 maart 2003 @ 19:25:
[...]
...
ItSnows: dat had ie al gezegd volgens mij :)
[nohtml]
Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 17:28:
[...]

..., maar het kan nooit kwaad om het extra aan te geven.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LuNaTiC schreef op 14 March 2003 @ 19:08:

neuh, meer te maken met het feit dat tweakers.net het enige forum is wat er op ingaat :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 14 March 2003 @ 19:30:

[...]

neuh, meer te maken met het feit dat tweakers.net het enige forum is wat er op ingaat :o.
En omdat jullie het zo vaak over die notes hebben dat de helft van de users het niet meer kan uithouden van nieuwsgierigheid >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er is geen enkele keer een besluit genomen de boel te vertragen nee. Er zijn echter wel dringender zaken geweest die mijn/onze schaarse tijd opslokten, naast de wachttijd op de CBP.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het goed kunnen doorzoeken van onze site voor gebruikers belangrijker vindt dan dat de enkele gebruikers die zijn persoonsgegevens op wil vragen te helpen, hoewel dat voor de wet natuurlijk omgekeerd is.

Vergeet alsjeblieft niet dat we hier vooral met parttimers en vrijwilligers werken, die ook nog niet noodzakelijkerwijs tegelijk aanwezig zijn. Iets wat bij een gewoon bedrijf, met meerdere fulltimers, een dag kost kan daardoor al gauw een week of meer kosten...

Dat daardoor iets langer duurt dan dat het "in jouw programmeurs visie" zou kunnen duren, dat is dan niet zo gek lijkt me.
En zoals al eerder gezegd, er zijn in die tijd dat we op de CBP moesten wachten een aantal dingen veranderd. En hoewel jij beweert dat dat niet met de specs te maken heeft, ben ik dat met je oneens. Als de administratieve afhandeling veranderd of het aan te bieden pakket van gegevens, dan is dat wel degelijk een aanpassing van de specs... Sowieso was tot de goedkeuring van het CBP niet bekend of we wel de goede afhandeling hadden gekozen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 19:43:
[...]

En omdat jullie het zo vaak over die notes hebben dat de helft van de users het niet meer kan uithouden van nieuwsgierigheid >:)

Dat zal dan een lekkere teleurstelling worden voor velen, want hoeveel hebben er nou daadwerkelijk notes? 5%? 3%? 1%? Ik zou het niet weten.

In ieder geval zal het vast niet storm lopen, want als je niet heel zeker weet dat je notes hebt, vraag je ook je persoonsgegevens niet op, denk ik zo :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 12:44
JvS schreef op 14 maart 2003 @ 19:30:

[...]

Of omdat tweakers.net het volgens de regels wil doen B)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Laatst online: 29-09 13:42
LuNaTiC schreef op 14 March 2003 @ 19:08:

JvS schreef op 14 March 2003 @ 19:30:

Gaan jullie eens even wat strafregels schrijven, 100x

"..omdat het wettelijk verplicht is."

Dat andere forums het niet doen doet niet ter zake. Dank u.

[ Voor 28% gewijzigd door Dutchman! op 14-03-2003 22:31 ]

We spend our years as a tale that is told

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Wat ik me nu nog eigenlijk afvraag is het volgende: Volgens de wet moet je je eigen persoonlijke gegevens in kunnen zien. Dat is nu blijkbaar (bijna) geregeld. Volgens mij staat er echter ook in diezelfde wet dat de databasebeheerder verplicht is gegevens te wijzigen als de persoon daarom verzoekt. Dan krijg je dus de situatie dat er twee OW's in de notes. Gebruiker ziet dat en eist dat die eruit worden gehaald. He, geen OW's meer!

Hoe denken jullie daar mee om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-09 17:59

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Poltergeist:
Dat gaat echt niet op, anders zou je bij een bekeuring, even bellen.
En dan even zeggen: ja er staat ergens in jullie database dat ik een bekeuring heb, (dat dacht ik dus niet he) verander dat even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nee, hij mag foutieve gegevens laten wijzigen ;)

Dat slaat trouwens vooral op foute adresgegevens enzo. Als hij echter een note ziet die volgens hem totaal niet klopt, dan mag hij best proberen ons te overtuigen die note te laten veranderen/vervallen. Dat wordt ook een taak van de bemiddelaar (of evt iemand anders).

Overigens zullen de notes in principe anoniem gepresenteerd worden, tenzij natuurlijk een verstuurd mailtje in de note staat, dan is het logisch dat je ziet wie het stuurde.

Het komt er iig op neer dat de persoonsgegevens niet gewijzigd kunnen worden, indien wij het er niet mee eens zijn dat het fout is. Want anders zou iemand van ons kunnen eisen dat zijn nickname vanaf nu Femme is en zijn userid 1...
Kortom, pech gehad :)

Mocht hij het er zo mee oneens zijn dat hij al zijn gegevens verwijderd wil hebben, dan zien wij ons in zo'n (hopelijk niet voorkomend of op zijn minst uitzonderlijk) geval genoodzaakt de complete service aan deze persoon te stopzetten. We kunnen dan tenslotte ons werk voor bij die persoon niet meer doen omdat hij ons verzocht heeft alle geschiedenis die noodzakelijk was voor dat werk te verwijderen... Maar zoals al gezegd, we hopen en denken dat dat niet of heel sporadisch voor zal komen, we zijn in principe altijd voor rede vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:06
Vae Victis schreef op 14 maart 2003 @ 23:00:
Poltergeist:
Dat gaat echt niet op, anders zou je bij een bekeuring, even bellen.
En dan even zeggen: ja er staat ergens in jullie database dat ik een bekeuring heb, (dat dacht ik dus niet he) verander dat even. ;)
Er worden uitzonderingen genoemd in de wet. De database van justitie is er daar een van...

En ACM, da's een duidelijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik had het niet beter kunnen verwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Azrael schreef op 14 maart 2003 @ 15:32:
[...]

Hm wat bedoel je dan :?
Als er geen arbeidsovereenkomst is is toch er toch uberhaupt geen sprake van een werkgever of werknemer?
Nope. Er er kan ook geen arbeidsoverkomst zijn ZONDER werkgever/werknemer. Een arbeidsovereenkomst is altijd tegen vergoeding.

Dus ik vraag me af (zonder een motie van wantrouwen t.o.v. Tnet) hoe jullie dit geregeld hebben? Maken jullie gebruik van vrijwilligers contracten (niet alleen te bescherming van T.net, maar ook van de vrijwilligers?) . Zoja zou ik die mogen zien? (pure intresse en ter lering). Zoniet? Hoe denk je dat te gaan regelen? Anders is het echt jan en alleman (modjes) die de notes inzien. Je moet toch aantonen dat deze personen bij je in "dienst" zijn, anders mogen ze er toch geen toegang tot hebben (staat toch ook in de wet persoonsregistratie?)

Heb zelf wel ervaring met vrijwilligers die met zeer gevoelige persooninformatie moesten werken en daarbij maakte we gebruik van dit soort vrijwilligerscontracten (onder het motto het is wel vrijwillig, maar niet vrijblijvend.). Leuk, maar verder geen enkele zeggenskracht. Ja, als een vrijwilliger wel wat onthulde wat hij uit hoofde van zijn funktie wist, kon ik hem eruit gooien, maar verder was ik als instelling altijd aansprakelijk voor de schade.

En traineren? Het zal niet de hoogste prioriteit hebben. En als ze een brief krijgen, zal zeef echt niet alles uit zijn handen laten vallen om er op te duiken, zou ook onzin zijn lijkt me

Ik zelf kan getuigen hoe traag het ambtelijke proces gaat. Ben zelf ambtenaar en wordt er ooit gek van!! Als ik een voorstel maak voor de gemeenteraad, ben ik het daarna 6 tot 8 weken (ja zolang) kwijt. Dan zit he in de molen. Het kan dus voor iemand die iets vraagt zo zijn dat het tot 10 weken duurt.

Maar de notes kunnen me niet zo boeien eigenlijk. T.net mag ze nooit aan derden inzichtelijk maken zonder mijn toestemming. En als ze op verkeerde c.q. ongecorrigeerde notes besluiten om mij te bannen dan zo be it. Ik zal er geen schade door leiden o.i.d. Dit in tegenstelling van het weigeren van b.v. een hypotheek omdat er een foutje gemaakt is.

Wel leuk dat jullie een van de eerste zijn die zich hiermee bezig houden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cyberpope schreef op 15 March 2003 @ 00:03:
[...]

Nope. Er er kan ook geen arbeidsoverkomst zijn ZONDER werkgever/werknemer. Een arbeidsovereenkomst is altijd tegen vergoeding.

Dus ik vraag me af (zonder een motie van wantrouwen t.o.v. Tnet) hoe jullie dit geregeld hebben? Maken jullie gebruik van vrijwilligers contracten (niet alleen te bescherming van T.net, maar ook van de vrijwilligers?) . Zoja zou ik die mogen zien? (pure intresse en ter lering). Zoniet? Hoe denk je dat te gaan regelen? Anders is het echt jan en alleman (modjes) die de notes inzien. Je moet toch aantonen dat deze personen bij je in "dienst" zijn, anders mogen ze er toch geen toegang tot hebben (staat toch ook in de wet persoonsregistratie?)

Heb zelf wel ervaring met vrijwilligers die met zeer gevoelige persooninformatie moesten werken en daarbij maakte we gebruik van dit soort vrijwilligerscontracten (onder het motto het is wel vrijwillig, maar niet vrijblijvend.). Leuk, maar verder geen enkele zeggenskracht. Ja, als een vrijwilliger wel wat onthulde wat hij uit hoofde van zijn funktie wist, kon ik hem eruit gooien, maar verder was ik als instelling altijd aansprakelijk voor de schade.

En traineren? Het zal niet de hoogste prioriteit hebben. En als ze een brief krijgen, zal zeef echt niet alles uit zijn handen laten vallen om er op te duiken, zou ook onzin zijn lijkt me

Ik zelf kan getuigen hoe traag het ambtelijke proces gaat. Ben zelf ambtenaar en wordt er ooit gek van!! Als ik een voorstel maak voor de gemeenteraad, ben ik het daarna 6 tot 8 weken (ja zolang) kwijt. Dan zit he in de molen. Het kan dus voor iemand die iets vraagt zo zijn dat het tot 10 weken duurt.

Maar de notes kunnen me niet zo boeien eigenlijk. T.net mag ze nooit aan derden inzichtelijk maken zonder mijn toestemming. En als ze op verkeerde c.q. ongecorrigeerde notes besluiten om mij te bannen dan zo be it. Ik zal er geen schade door leiden o.i.d. Dit in tegenstelling van het weigeren van b.v. een hypotheek omdat er een foutje gemaakt is.

Wel leuk dat jullie een van de eerste zijn die zich hiermee bezig houden.

1. Pas op he, een beetje ons de schuld geven :X :X (ik ben raadslid :+)
2. Het complete proces van verwerking en het beheer zijn aangemeld, getoetst en in orde bevonden door het CBP.
3. Notes worden never ever buiten t.net gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze ontwikkeling juicht mij toe, dit is een teken dat t.net professioneel bezig is op het gebied van persoonsregistratie, maar ik vraag me het nut er van om de "notes" beschikbaar te stellen via deze methode (wet persoonsregistratie) , maar goed, die discussie is geweest.

In mijn opinie vallen deze "notes" NIET onder de wet, maar goed, meningen verschillen. Op zich vind ik het een goede actie dat t.net de moeite heeft genomen om een mogelijkheid te creëren om de "notes" op te vragen.

Eerlijkheid gebiede mij te zeggen dat ik nog nooit van de "notes" gehoord had als dit draadje er niet was geweest; Sterker nog, ik had verwacht dat er iets dergelijks aanwezig was- wat wel nodig is met zo'n grote userbase.

/me is niet geïnteresseert in "notes", als ik een waarschuwing danwel slotje krijg heb ik het er zelf naar gemaakt.

Goede service van t.net overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben erg onder de indruk hoe T.net toch die mega brakke privacy wet en databanken wetgeving ellende op probeert te pakken. Menig bedrijf zou allang (en terecht) de handdoek in de ring hebben gegooid.

Wat de kritische users betreft, hug them Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/loveys.gif . Ze zijn dan wel mega kritisch, maar houden je goed bij de les. Een goede les van top-ondernemers is dat een klagende user gratis advies is.

Ik ben benieuwd hoe T.net hier uiteindelijk handen en voeten aan gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We doen ons best :) GvF is daar toch een bewijs van (geweest). Maar liever 10 ballonen in de lucht dan een in de hand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik lees net dat er een opschoonactie in de notes komt. Alle slechte ongefundeerde notes gaan eruit. Heel mooi en verstandig. Maar wat ik me nu afvraag... Ik kan me voorstellen dat de verleiding best aanwezig is om een positieve note van meer dan een jaar oud ook maar even eruit te gooien als die user zwaar negatief bezig is op dit moment. Nu vraag ik niet of jullie die verleiding ook hebben :D maar wel of dat soort dingen structureel voorkomen :?

Ik ga er niet vanuit, maar ik zou het zelf soms best overwegen denk ik :D

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zeef schreef op 15 maart 2003 @ 01:51:

[...]

1. Pas op he, een beetje ons de schuld geven :X :X (ik ben raadslid :+)
offtopic:
Ha jullie zijn het ja!! Stelletje ^&%$%&^. :) :+ Nee, ik snap dat het inherent is aan het systeem. Raadsleden moeten gefundeerd een beslissing kunnen nemen en dat kost tijd. Alleen te veel raadsleden zit veel te veel op detail niveau, maar dat is een andere discussie
2. Het complete proces van verwerking en het beheer zijn aangemeld, getoetst en in orde bevonden door het CBP.
3. Notes worden never ever buiten t.net gebruikt
blijft wel mijn vraag hoe jullie het probleem hebben aangepakt om de modjes "in dienst" te nemen? Of te wel hoe toon je aan de een persoon aan je organisatie "verbonden" is, zonder dat er sprake is van een arbeidsovereenkomst.

En alfredt..... het zijn net mensen He ;) O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 15-03-2003 08:54 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Alfredt, er is vorig jaar al een opschoon actie geweest, waarbij iedereen de door hem/haar geplaatste zaken heeft gecheckt op een aantal criteria. Deze actie loopt gewoon door, tot het moment dat er een aanvraag komt. Op dat moment wordt de zaak in principe "bevroren" totdat de geprinte gegevens de deur uit zijn richting user. In principe verdwijnen positieve notes niet, maar negatieve (mits volgens de criteria) ook niet. ;) Het is juist heel belangrijk om alles bij de hand te hebben, zodat je akn zien dat bijvoorbeeld een "jonge hond" nu uitgeraast is en een goeie postert is. Andersom komt (helaas) ook wel voor.

Cyberpope : we zijn ooit eens bezig geweest met overeenkomsten voor de crew mbt geheimhouding e.d. maar dat systeem bood geen enkele meerwaarde op zekerheid voor deze bewerkingen. Bovendien was er nogal wat weerstand tegen, omdat dit het vrijblijvende karakter van het modschap aan zou tasten. Natuurlijk wordt het de mods e.d. op het hart gedrukt om correct om te gaan met notes. Voorzover ik nu weet heeftdit nog nooit problemen opgeleverd.

offtopic:
Ja zeker, er zijn ook mierenneukers. Je zou echter af en toe de rampenplannen eens moeten zien die uit de verkokerde ambtenarij voortkomen. Dan vraag je je echt af wie zoeits ooit heeft kunnen bedenken, en dan moet je er ook nog eens je schaarse tijd aan gaan spenderen. :P

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 15-03-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Poltergeist schreef op 14 maart 2003 @ 22:54:
Wat ik me nu nog eigenlijk afvraag is het volgende: Volgens de wet moet je je eigen persoonlijke gegevens in kunnen zien. Dat is nu blijkbaar (bijna) geregeld. Volgens mij staat er echter ook in diezelfde wet dat de databasebeheerder verplicht is gegevens te wijzigen als de persoon daarom verzoekt. Dan krijg je dus de situatie dat er twee OW's in de notes. Gebruiker ziet dat en eist dat die eruit worden gehaald. He, geen OW's meer!

Hoe denken jullie daar mee om te gaan?

Als je ze verwijderd wil hebben (wat je vast ook kan eisen), dan kunnen we je mailadres uit je profiel halen, en dan zijn de notes geen persoonsgegeven meer, helaas is je acount op GoT dan ook onbruikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zeef schreef op 15 March 2003 @ 12:50:
Cyberpope : we zijn ooit eens bezig geweest met overeenkomsten voor de crew mbt geheimhouding e.d. maar dat systeem bood geen enkele meerwaarde op zekerheid voor deze bewerkingen. Bovendien was er nogal wat weerstand tegen, omdat dit het vrijblijvende karakter van het modschap aan zou tasten. Natuurlijk wordt het de mods e.d. op het hart gedrukt om correct om te gaan met notes. Voorzover ik nu weet heeftdit nog nooit problemen opgeleverd.
Yep, helemaal mee eens. Geeft geen meerwaarde! Echter ik zat met het probleem dat de instelling verplicht was in zijn regelement op te nemen dat alleen "medewerkers" (in de ruimste zin van het woord, dus ook vrijwilligers) dan toegang tot deze gegevens mochten hebben. D.w.z. dat je dus op een of ander manier moest aantonen dat ze tot de organisatie behoorden met alle rechten en plichten an dien. (anders kun je toch nog jan en alleman de gegevens in laten zien onder het mom die behoren tot de organistatie) Er zal ergens geregisteerd moeten staan (daar gaan we weer) wie wel en niet tot de "crew" behoren. Dit mocht ook niet te vrijblijvend zijn kregen we te horen (oke, wel iets zwaarwegender dan een website, was een organisatie die met vrijwilligers en beroepskrachten rechtsbijstand verleende).

Tevens zaten we met de aansprakelijkhied te kijken... Stel dat (kan me zeer moeilijk een situatie voorstellen) dat een user schade lijdt door een (onrechtmatige) actie van een modje. Wie is dan aansprakelijk. En wat als de (verzin maar iets, maar RSI zou kunnen) monitor van een modje onploft terwijl hij aan het modden is? En voldoet die monitor aan de arbonorm? (we hebben een geval gehad van een vrijwiliger die claimde rugklachten van onze slechte stoelen gekrijgen te hebben). Je bent daar als organisatie wel verantwoordelijk voor, vrijwilligers werken voor je en vallen (wel eens waar beperkt, maar toch) onder de arbowet (zelfs als ze vanaf thuis werken). Maar dit laatste gaat wel te ver offtopic m.b.t. User Notes. Maar was gewoon nieuwsgierig.
offtopic:
Ja zeker, er zijn ook mierenneukers. Je zou echter af en toe de rampenplannen eens moeten zien die uit de verkokerde ambtenarij voortkomen. Dan vraag je je echt af wie zoeits ooit heeft kunnen bedenken, en dan moet je er ook nog eens je schaarse tijd aan gaan spenderen. :P
offtopic:
eens, helemaal mee eens. Veel ambtenaren hebben een trap onder hun hol nodig om over de schutting te kijken en te weten waarvoor ze het moeten doen (de burgers). Ben nu 1 jaar ambtenaar en wil graag weer weg moet ik zeggen, vooral door deze verkokering en afschuifsystemen. Echter de gemeenteraad doet nog te veel zijn werk achteraf. VOORAF (vandaar ook de dualisering) moet de gemeenteraad stellen wat voor een plan de ambtenaar moet maken en waaraan het moet voldoen. Echter deze kaderstelling is voor de raad waarvoor ik werk nog duidelijk te moeilijk. Ze willen gewoon een nota van de ambtenaar om op te schieten. Maar zelf vooraf iets verzinnen lukt niet :( Het is een kleine gemeente, misschien gaat dat in een grotere beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 17:09:
[...]
Als mede professioneel programmeur (whatever the hell that may be, heb al een hoop gepruts van 'professioneel programmeurs' gezien)
Ik verdien al bijna 10 jaar mijn dagelijks brood (met goed beleg :P ) als programmeur en daarvoor heb ik nog zo'n 10 jaar ervaring als hobby programmeur (waaronder exotische talen als FORTH).
kan ik je vertellen dat dit weinig met de specs te maken heeft. De specs lagen al vast op het moment dat er bekend werd dat de notes inzichtelijk zouden moeten zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Vorm (online of afgedrukt) is één belangrijk aspect. Afhankelijk daarvan ga je kijken hoe je de boel gaat beveiligen. Wat ga je precies beschikbaar stellen? En dat alles moet nog eens in overeenstemming zijn met veranderende eisen van CBP.
Mocht je deze discussie met mij voort willen zetten, verzoek ik je dat even via de email te doen: hezik@mytweakers.net. De reden hiervoor is dat ik geen zin heb om meer 'rotzooi' te schoppen dan noodzakelijk, en dat LA imo bedoeld is voor een discussie tussen users enerzijds en crew anderzijds, waarvan hier geen sprake is.
Ik geloof dat ze er niet zo'n probleem mee hebben dat we deze discussie hier hebben. Het geeft anderen ook de mogelijkheid om correcties (voor allebei) aan te reiken.

offtopic:
Sorry dat ik met wat vertraging reageer, maar ik ben ook niet altijd online.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cyberpope schreef op 15 March 2003 @ 13:51:
[...]

Yep, helemaal mee eens. Geeft geen meerwaarde! Echter ik zat met het probleem dat de instelling verplicht was in zijn regelement op te nemen dat alleen "medewerkers" (in de ruimste zin van het woord, dus ook vrijwilligers) dan toegang tot deze gegevens mochten hebben. D.w.z. dat je dus op een of ander manier moest aantonen dat ze tot de organisatie behoorden met alle rechten en plichten an dien. (anders kun je toch nog jan en alleman de gegevens in laten zien onder het mom die behoren tot de organistatie) Er zal ergens geregisteerd moeten staan (daar gaan we weer) wie wel en niet tot de "crew" behoren. Dit mocht ook niet te vrijblijvend zijn kregen we te horen (oke, wel iets zwaarwegender dan een website, was een organisatie die met vrijwilligers en beroepskrachten rechtsbijstand verleende).

Tevens zaten we met de aansprakelijkhied te kijken... Stel dat (kan me zeer moeilijk een situatie voorstellen) dat een user schade lijdt door een (onrechtmatige) actie van een modje. Wie is dan aansprakelijk. En wat als de (verzin maar iets, maar RSI zou kunnen) monitor van een modje onploft terwijl hij aan het modden is? En voldoet die monitor aan de arbonorm? (we hebben een geval gehad van een vrijwiliger die claimde rugklachten van onze slechte stoelen gekrijgen te hebben). Je bent daar als organisatie wel verantwoordelijk voor, vrijwilligers werken voor je en vallen (wel eens waar beperkt, maar toch) onder de arbowet (zelfs als ze vanaf thuis werken). Maar dit laatste gaat wel te ver offtopic m.b.t. User Notes. Maar was gewoon nieuwsgierig.
Je laatst zin somt het mooi op ;) We hebben nu gekeken naar de specifieke situatie van de database van GoT. Daar staan nu eenmaal geen wereldschokkende dingen in, het belangrijkste is wat het CBP betreft de combi e-mail/IP/evt.naam. Notes zijn -hoe vreemd het ook klinkt- bijzaak. Je kan de zaak wel extra proberen te safeguarden, maar de baten gaan dan ver achter blijven op de kosten. Natuurlijk liggen de zaken heel anders als je praat over bijvoorbeeld een rechtswinkel.
offtopic:
eens, helemaal mee eens. Veel ambtenaren hebben een trap onder hun hol nodig om over de schutting te kijken en te weten waarvoor ze het moeten doen (de burgers). Ben nu 1 jaar ambtenaar en wil graag weer weg moet ik zeggen, vooral door deze verkokering en afschuifsystemen. Echter de gemeenteraad doet nog te veel zijn werk achteraf. VOORAF (vandaar ook de dualisering) moet de gemeenteraad stellen wat voor een plan de ambtenaar moet maken en waaraan het moet voldoen. Echter deze kaderstelling is voor de raad waarvoor ik werk nog duidelijk te moeilijk. Ze willen gewoon een nota van de ambtenaar om op te schieten. Maar zelf vooraf iets verzinnen lukt niet :( Het is een kleine gemeente, misschien gaat dat in een grotere beter

offtopic:
Nou zit ik in een van de GSB gemeenten, enne daar is de dualisering nog niet erg doorgedrongen, of het moet betkenen dat college fracties college wethouders -en erger nog, hun EIGEN wethouder- te kakken zetten en plein public. Maar goed, ik denk dat we nooit afkomen van de technische vragen aan de wethouder, de enorme vertragingen (de griffie maakt het alleen nog maar erger) en het geneuzel over een vuilnisbak hier en een lantaarnpaal daar. Laatst hebben we een kaderstellende discussie gehad over de herstructurering van een wijk met teveel sociale woningbouw, waar gruwelijk scheef gewoond wordt, en dan zie je dat er alleen gediscussieerd wordt om eigen piketpaaltjes heen, en dat het kaderstellen alleen afzeiken van de ander is. Maar goed, soms staat het huilen mij nader dan het lachen als je weer eens ziet dat %^#%@ ambtenaren een budgetoverschrijding maken van 1,8 milioen en dat dan pas na vier jaar melden omdat ze dachten dat dat niet hoefde :X :X

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 15-03-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ik heb nu 6 pagina's doorgelezen en begrijp er nog steeds niks van? :o

Tnet maakte vroeger notes, met welke inhoudt dan ook maar, een user eiste inzage in de notes, Tnet deed grote schoonmaak in de notes, binnenkort worden ze 'publiek'
Ten eerste zijn al je 'rare' notes waarschijnlijk al verdwenen
ten tweede, wat moet je in hemelsnaam met je eigen notes? het zijn louter een stel meningen van moderatoren, mensen die jou irl niet kennen en dus vaak in het duister tasten.
tot slot, wat voor persoons informatie staat er dan eigenlijk allemaal in je notes, naast je 'eigenschappen' op het forum ?

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

zeef schreef op 15 March 2003 @ 14:40:
Je laatst zin somt het mooi op ;) We hebben nu gekeken naar de specifieke situatie van de database van GoT. Daar staan nu eenmaal geen wereldschokkende dingen in, het belangrijkste is wat het CBP betreft de combi e-mail/IP/evt.naam. Notes zijn -hoe vreemd het ook klinkt- bijzaak. Je kan de zaak wel extra proberen te safeguarden, maar de baten gaan dan ver achter blijven op de kosten. Natuurlijk liggen de zaken heel anders als je praat over bijvoorbeeld een rechtswinkel.
Blijf er toch wat mee worstelen hoor: Je hebt nu perfect op papier staan hoe je als organisatie omgaat met de wet. Geweldig. Maar als je niet op een of ander manier goed defineert wie of wat tot die organisatie behoord, blijf je een manco houden in mijn ogen.
offtopic:
Nou zit ik in een van de GSB gemeenten, enne daar is de dualisering nog niet erg doorgedrongen, of het moet betkenen dat college fracties college wethouders -en erger nog, hun EIGEN wethouder- te kakken zetten en plein public. Maar goed, ik denk dat we nooit afkomen van de technische vragen aan de wethouder, de enorme vertragingen (de griffie maakt het alleen nog maar erger) en het geneuzel over een vuilnisbak hier en een lantaarnpaal daar. Laatst hebben we een kaderstellende discussie gehad over de herstructurering van een wijk met teveel sociale woningbouw, waar gruwelijk scheef gewoond wordt, en dan zie je dat er alleen gediscussieerd wordt om eigen piketpaaltjes heen, en dat het kaderstellen alleen afzeiken van de ander is. Maar goed, soms staat het huilen mij nader dan het lachen als je weer eens ziet dat %^#%@ ambtenaren een budgetoverschrijding maken van 1,8 milioen en dat dan pas na vier jaar melden omdat ze dachten dat dat niet hoefde :X :X
offtopic:
Nou je wethouder te kakken zetten is geen dualisering. Maar kritisch blijven staan zelfs t.o.v. je eigen wethouder wel (dus niet ongelimiteerd steunen, een minister maakt ook geen deel uit van de fractie). En ja, wat je zegt over kaderstelling klopt als een bus. Ik wilde het niet zeggen, maar de meeste raadleden hebben het niveau niet om boven het "paaltjesniveau" uit te stijgen. Dan krijg je hele erge discussies :'(. En ik heb het met je eens dat te veel ambtenaren hun "eigen koningrijk" gemaakt hebben en zich niets van de raad en/of college aantrekken. Schandalig!! Maar dat ligt aan de gemeente sic en het college, die moeten de ambtenaar onder zijn kont schoppen En de griffie moet juist de raad ondersteunen en niet vertragen! Maar zij moet ook de kaderstellende discussie goed voorbereiden zodat de raad niet de kans heeft om over plaatjes te gaan liggen mauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Cyberpope schreef op 15 maart 2003 @ 15:16:
[...]

Blijf er toch wat mee worstelen hoor: Je hebt nu perfect op papier staan hoe je als organisatie omgaat met de wet. Geweldig. Maar als je niet op een of ander manier goed defineert wie of wat tot die organisatie behoord, blijf je een manco houden in mijn ogen.
Dat zijn in principe de moderators & above. We gaan daar tzt wel iets voor maken, maar dat heeft nu eigenlijk geen prioriteit.
offtopic:
Nou je wethouder te kakken zetten is geen dualisering. Maar kritisch blijven staan zelfs t.o.v. je eigen wethouder wel (dus niet ongelimiteerd steunen, een minister maakt ook geen deel uit van de fractie). En ja, wat je zegt over kaderstelling klopt als een bus. Ik wilde het niet zeggen, maar de meeste raadleden hebben het niveau niet om boven het "paaltjesniveau" uit te stijgen. Dan krijg je hele erge discussies :'(. En ik heb het met je eens dat te veel ambtenaren hun "eigen koningrijk" gemaakt hebben en zich niets van de raad en/of college aantrekken. Schandalig!! Maar dat ligt aan de gemeente sic en het college, die moeten de ambtenaar onder zijn kont schoppen En de griffie moet juist de raad ondersteunen en niet vertragen! Maar zij moet ook de kaderstellende discussie goed voorbereiden zodat de raad niet de kans heeft om over plaatjes te gaan liggen mauwen.

offtopic:
en zo is't maar net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verdien al bijna 10 jaar mijn dagelijks brood (met goed beleg :P ) als programmeur en daarvoor heb ik nog zo'n 10 jaar ervaring als hobby programmeur (waaronder exotische talen als FORTH).
Het was niet zozeer als aanval bedoelt ofzo, je hoeft je voor mij niet te verantwoorden, evenmin als dat je hoeft te vermelden dat je professioneel programmeur bent. Vaak gaan mensen dat soort zaken vermelden als ze zwak staan in hun argumentatie. Het is overbodige informatie.
Dat ben ik niet met je eens. Vorm (online of afgedrukt) is één belangrijk aspect. Afhankelijk daarvan ga je kijken hoe je de boel gaat beveiligen. Wat ga je precies beschikbaar stellen?
En dat ben ik weer niet met je eens. Wat er beschikbaar gesteld moet worden is in dit geval altijd hetzelfde, ongeacht de wensen van het CBP; namelijk de user-notes. We kunnen nou wel doen alsof dat rocket-science is, maar dat is het niet.

Wat betreft je andere argument: als programmeur zou je moeten weten dat vorm gescheiden gehouden moet worden van functionaliteit. De functinaliteit had al lang klaar kunnen zijn, zonder dat de form vastligt.

GoT draait op MySQL en PHP. Het opzetten van een basis is dan erg eenvoudig, zonder dat je dit extra tijd kost als achteraf de vormgeving veranderd moet worden, of als er detailveranderingen zijn (bv. een extra veld weergeven).

Er wordt hier de indruk gewekt dat het hier om iets heel ergs ingewikkelds gaat met allerlei rare selecties en dat het CBP eisen stelt aan de presentatie. Niets van dit alles is echter waar.

De situatie is ERG simpel: er zijn user notes, en GoT is bij de wet verplicht users hier inzage in te geven, eventueel tegen een redelijke vergoeding. Niet meer en niet minder. In feite zou het al volstaan als t.net een printscreen geeft van een modje welke de user-notes bekijkt.

//edit
even voor alle duidelijkheid: hetgeen waar het hier ingewikkeld door gemaakt wordt, is omdat t.net meer doet dan alleen het beschikbaar maken van de notes. Men heeft een discussie gestart met het CBP over het hoe en wat van de beschikbare database. Dat is goed, en kan allee als positief worden aangemerkt. Het staat echter los van de vraag of het beschikbaar stellen van notes volgens de geldende wetten ingewikkeld is of niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
OK, ik denk dat de discussie wat betreft het tijdspad nu wel duidelijk is :), dus die wilde ik graag afsluiten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 18:16:
[...]
Wat betreft je andere argument: als programmeur zou je moeten weten dat vorm gescheiden gehouden moet worden van functionaliteit. De functionaliteit had al lang klaar kunnen zijn, zonder dat de form vastligt.
Oeps, niet geheel en al correct uitgedrukt 8)7 |:( 8)7 |:(
Ik ben gewend aan allerlei veranderingen in de database en de gewenste bewerkingen op het laatste moment (dus als ik het spul eigenlijk al op wil leveren, ongeveer twee weken na de totaal onmogelijke deadline :P ). Als ik dit soort zaken voorzie (het gebeurt gelukkig niet altijd), doe ik dus al geen eens moeite om die deadline te halen. Op het moment dat ik daar gezeur over krijg verwijs ik altijd naar de wijzigingen die binnengekomen zijn nadat de deadline voor het gewenste product al is verstreken.

Zoals ik in een ander draadje al eens heb opgemerkt:
Mijn herdefinitie van deadline: "Here is the line, drop dead".

Ik heb er dus alle begrip voor als een andere programmeur eens wat meer tijd dan verwacht nodig heeft als die programmeur te maken heeft met logge ambtelijke apparaten die opeens toch in staat zijn tot snelle wijzigingen in de specs.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Even een update, er zit nog een kinkje in de kabel, de merge tussen 2 databases. Op het moment dat dit afgerond is, gaan we als het goed is draaien. Tijdspad (voorlopig) : binnen 3 à 4 weken.

Dank U :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zeef schreef op 23 maart 2003 @ 21:49:
Even een update, er zit nog een kinkje in de kabel, de merge tussen 2 databases. Op het moment dat dit afgerond is, gaan we als het goed is draaien. Tijdspad (voorlopig) : binnen 3 à 4 weken.

Dank U :)
dus binnen 3 a 4 weken is die merge? als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als het goed is wel, want dan kunnen we gaan draaien :) Dit is verder een technisch verhaal, ik heb beloofd jullie op de hoogte te houden, vandaar deze update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:25

Arno

PF5A

Dat van die notes boeit me niet zoveel, maar van die merge is wel interessant nieuws ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Traag schreef op 23 March 2003 @ 22:17:
Dat van die notes boeit me niet zoveel, maar van die merge is wel interessant nieuws ;)
idd, vandaar mijn reply :P
maargoed in principe is het ook wel logisch dat dat notes "systeem" er pas komt NA de merge, anders doe je dubbel werk lijkt mij :)

en zeef, bedankt voor de update, ik zat me eigenlijk al af te vragen wanneer de eerst volgende "zeurklant" weer zou komen :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Traag schreef op 23 maart 2003 @ 22:17:

Lol, dat dacht ik al. All in due time, dear boy, all in due time :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merge is voor mij juist minder interessant :P
Nuja, ik vergeet wel altijd m'n FP pass (cookies blijven te lang staan) en m'n GoT pass trouwens ook (zelfde reden :P), ik wijzig het nooit (waarom eik niet?? omdat die cookies zo lang blijven :? :P), maar goed met de merge zal eea gaan veranderen, dus dan maak ik er wel een normale pass van...

De notes vind ik gewoon geinig om es in te kijken... Misschien staat er nog wel iets in wat ik wil weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopperdeschop... Zit er al schot in de merge en/of het zien vd notes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zeef schreef op 23 March 2003 @ 21:49:
Tijdspad (voorlopig) : binnen 3 à 4 weken.
23 maart + 3 weken = 13 april :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op 07 april 2003 @ 14:21:
[...]

ach kut :+ /me is stupid :D

offtopic:
hey als je /me typt heeft dat het zelfde effect als de [ME] tags

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
offtopic:
goh, kom je daar nu al achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Erkens schreef op 07 April 2003 @ 14:21:
[...]

+ de ene week van 3 à 4 weken :+

Zelf heb ik nog niets gehoord van het merge front moet ik tot mijn spijt bekennen. Ik kan er op dit moment eigenlijk niet zo gek veel over zeggen, behalve dat ik het ook jammer vind. Zeker na alle werk dat we er in hebben gestoken.

Daarom ga ik proberen daar voor jullie op korte termijn achter te komen, morgen ben ik wegens werk niet beschikbaar, dus het wordt bij prio 1 voor 't eerste de beste vrije gaatje in de agenda. Dat zal op z'n vroegst wo-middag of avond zijn.

Nogmaals mijn excuus voor 't lange wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 08-04-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zeef schreef op 08 April 2003 @ 00:54:
[...]

+ de ene week van 3 à 4 weken :+
dat was minstens :P
Nogmaals mijn excuus voor 't lange wachten.
geeft niets hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

*kuch*

Klein subtiel kickje... Is er al wat meer bekend over de merge en notes?

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

mees schreef op 15 May 2003 @ 10:52:
*kuch*

Klein subtiel kickje... Is er al wat meer bekend over de merge en notes?
Zo subtiel vind ik een kick van 5+ weken niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Was ook lichtelijk sarcastisch bedoeld :D
Ik was gewoon benieuwd, want we zitten ondertussen 8 weken verder..

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
:| Nee, helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Misschien is het al voorbij gekomen, maar krijg ik nog een bevestiging over welke nick ik ga gebruiken na de merge? Ik heb namelijk voor die van Tweakers gekozen (Opifex Maximus, as in met spatie), maar wil er wel zeker van zijn dat het die geworden is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Ik kan je al helemaal geen merge nieuws vertellen, dat is iets van de dev heren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

OpifexMaximus schreef op 15 May 2003 @ 12:02:
Misschien is het al voorbij gekomen, maar krijg ik nog een bevestiging over welke nick ik ga gebruiken na de merge? Ik heb namelijk voor die van Tweakers gekozen (Opifex Maximus, as in met spatie), maar wil er wel zeker van zijn dat het die geworden is. :)
Ik neem aan dat je dat vanzelf wel krijgt te horen :P
zou wel lekker zijn anders :D dan kan je nl. niet meer inloggen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nou we zijn toch echt niet van plan om 100.000+ mailtjes te gaan versturen hoor :P. Er komt een pagina waar je het zelf kunt opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wouter Tinus schreef op 15 mei 2003 @ 14:12:
Nou we zijn toch echt niet van plan om 100.000+ mailtjes te gaan versturen hoor :P. Er komt een pagina waar je het zelf kunt opvragen.
Kleine MED denk ik dat Erkens bedoelt, iedereen die is ingeschreven een e-mail sturen lijkt me ook een beetje te veel van het goede :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

We Are Borg schreef op 15 May 2003 @ 14:22:
[...]

Kleine MED denk ik dat Erkens bedoelt, iedereen die is ingeschreven een e-mail sturen lijkt me ook een beetje te veel van het goede :P
Mwhoah, een beetje computernerd kan zoiets toch wel automatiseren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
OpifexMaximus schreef op 15 May 2003 @ 14:23:
[...]

Mwhoah, een beetje computernerd kan zoiets toch wel automatiseren. :P
Jij betaald die bandbreedte dus?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Alfredt schreef op 15 May 2003 @ 14:42:
[...]

Jij betaald die bandbreedte dus?
Ik ben geen computernerd. Sorry. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

OpifexMaximus schreef op 15 mei 2003 @ 14:42:
[...]

Ik ben geen computernerd. Sorry. :)
Daar ging het ook vooral om. Het technische gedeelte is zo gedaan, maar een dikke 100.000 mailtjes (zoiets zal het wel zijn) versturen is niet leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

We Are Borg schreef op 15 May 2003 @ 14:57:
[...]

Daar ging het ook vooral om. Het technische gedeelte is zo gedaan, maar een dikke 100.000 mailtjes (zoiets zal het wel zijn) versturen is niet leuk ;)
dat is natuurlijk kul, de eerste de beste spammer kan dat wel doen met minimale kosten (de reden dat ze toch voor servers in andermans bezit kiezen is voornamelijk vanwege tracing en blokker-mogelijkheden).
Bovendien is bandbreedte gesponsort.

De ware reden is er vast wel, van alle mailtjes is een gedeelte zeer de vraag of mensen nog actief zijn en behoefte hebben aan mail, verder is er sowieso nooit en opt-in geweest wb mail-contact geautomatiseerd vanuit Tnet en een automatische mailing zal veel protest opwekken.

een opt-in systeem voor een bekendmakings-mail vanwege de userbase-merge zal niet 1-2-3 gemaakt zijn en de vraag is of hier een groot nut aan gehecht wordt.

Volgens de .plan van 10 april (dus een kleine 5 weken terug) ( plan: Tweakers.net en GoT userbase merge update #3 ) werd er een tijdsplanning van 3 maanden aangegeven, ik neem aan dat dit als vastgelegde datum voor de merge mag gelden;
dus op 10 juli zal de merge plaats vinden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

RM-rf schreef op 15 mei 2003 @ 15:23:
[...]

dat is natuurlijk kul, de eerste de beste spammer kan dat wel doen met minimale kosten (de reden dat ze toch voor servers in andermans bezit kiezen is voornamelijk vanwege tracing en blokker-mogelijkheden).
Bovendien is bandbreedte gesponsort.
Leuk dat je het dikke kul noemt, en ook zelf even nadenkt over andere gevolgen :/

Ja, natuurlijk is brandbreedte gesponsort, weet je wat, we open ook een warez FTP omdat het toch "gratis" is |:(. Dus een ddos is ook niet erg, want ach, wordt toch gesponsort. Heerlijk op de manier waarop jij nadenkt heb je eigelijk nooit een probleem met je sponsor :/. Misschien ook een leuke belasting voor de server om even alle mail adressen uit de database te trekken en lekker te versturen.

Dus denk even na voordat je iets dikke kul noemt en wordt zoals je misschien ook wel merkt van mijn kant niet gewaardeerd :/

[ Voor 30% gewijzigd door We Are Borg op 15-05-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
heren, HEREN, HEREN!!!

Zo kan 'ie wel weer :) Die merge is natuurlijk ook een nieuwe en unieke gebeurtenis voor ons. We zijn nog niet tot een modus operandi gekomen voor een aantal zaken. Want wellicht zou ipv een mail ook een algemene pushmessage oid een mogelijkheid zijn. Of een aparte activeringspagina, om maar eens een ander alternatief te noemen.

De devvers doen echt hun best om de zaak zo goed en secuur mogelijk af te ronden, heb geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 15 May 2003 @ 14:22:
[...]

tuurlijk je moet dat "je krijgt te horen" breed nemen, de manier waarop het gebeurd (mail/webpage/whatever) boeit verder niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Is het zo dat aan de mensen die een tnet abbo hebben beloofd is dat ze inzage zouden krijgen?
zoja wat ronduit een schande dat dat nog steeds niet klaar is dan, en maar betalen.. lijkt @home wel :x

zo nee dan ga ik eens babbelen met degene die dit beweerde :P

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Is pure onzin. De enige relatie tussen abo's en notesinzage is het gebruikte betalingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik dit ouwe topic omhoogschop, maar is er al enig uitsluitsel over de originele vraag van de topicstarter?

(For the record: that will be me! :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:45

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, het is nog steeds een WIP (work in progress)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 01:23:
sorry dat ik dit ouwe topic omhoogschop, maar is er al enig uitsluitsel over de originele vraag van de topicstarter?

(For the record: that will be me! :P )
Voor zover ik weet wachten we gezellig op de merge en zullen dit soort dingen daarna mogelijk worden. Aangezien de merge nog niet is geweest en ik daar zo snel ook geen datum voor weet, moet je dus nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even rechtzetten:
Volgens mij staat er echter ook in diezelfde wet dat de databasebeheerder verplicht is gegevens te wijzigen als de persoon daarom verzoekt.
Dat is gedeeltelijk waar. Je kan om een toevoegingsrectificatie vragen afaik. Dit houdt niet in dat er gegevens verwijderd of vervangen worden, maar dat er een voetnoot bijgeplaatst kan worden met jouw verzoek tot rectificatie.

edit: reactie op hieronder: je zegt het zelf al "als het om persoonsgegevens gaat".

Emailadres <-> Nickname <-> (Gedrag) <-> Notes

Stel dat er staat "$user flamed hier naar $andere_user", en jij bent het er niet mee eens, dan is dat fijn voor je, en je beklag kun je erover ongetwijfeld doen, maar daar zal verder niets mee gedaan worden indien het letterlijk in je postgeschiedenis te vinden is. In dat kader is het een bevinding / notitie van je postgedrag / bijsturingen van moderators op het forum gekoppeld aan usergedrag en niet een persoonsgegeven. Het is dan usernotities gebaseerd op wat jij op een publiek forum zelf openbaar hebt gemaakt en de nodige administratie daarop.

Lees het stukje van de WPB/WPR eens goed door over "als zij daarbij een gerechtvaardigd belang hebben" en dan met name de stukjes over "noodzakelijk gerechtvaardigd belang" van de registrant (in dit geval GoT) en het stukje over "Wat zijn persoonsgegevens" en "herleiding tot individueel identificeerbare natuurlijke personen zonder onevenredige inspanning"

Algehele verwijdering kan altijd. Dat kun je laten doen door je mailadres uit je profiel te laten verwijderen. Alleen zul je dan niet meer kunnen GoT'en. ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 03:17:
Dat is gedeeltelijk waar. Je kan om een toevoegingsrectificatie vragen afaik. Dit houdt niet in dat er gegevens verwijderd of vervangen worden, maar dat er een voetnoot bijgeplaatst kan worden met jouw verzoek tot rectificatie.
Naar mijn weten mag ik als het om persoonsgegevens gaat echter wel om complete verwijdering uit de database vragen mbt de privacy.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

http://home.planet.nl/~privacy1/wbp.htm

vanaf artikel 35 betreft het ook de rechten van de betrokkene,
Een gebruiker van GoT heeft eventueel het recht om, zoals artikel 36 het stelt:
Degene aan wie overeenkomstig artikel 35 kennis is gegeven van hem betreffende persoonsgegevens, kan de verantwoordelijke verzoeken deze te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen, of af te schermen indien deze feitelijk onjuist zijn, voor het doel of de doeleinden van de verwerking onvolledig of niet ter zake dienend zijn dan wel anderszins in strijd met een wettelijk voorschrift worden verwerkt. Het verzoek bevat de aan te brengen wijzigingen.
Let wel op dat de verwerker geen plicht heeft de gewenste wijzigingen door te voeren (enkel definieert artikel 37 wel: Indien een gewichtig belang van de verzoeker dit eist, voldoet de verantwoordelijke aan een verzoek als bedoeld in de artikelen 35 en 36), maar een middel om protest in te dienen tegen feitelijke fouten is er al, dit soort verzoeken kunnen dan via het Bemiddel Team geregeld worden.

Bedenk wel dat wetgever (althans het College Bescherming Persoonsgegevens) weinig waarde legt en belang stelt aan de notities van moderators, gekoppeld aan useraccounts, zij legde meer waarde aan het loggen van IP-nummers, en hierop gebaseerd wenstte zij actie.

Is een gebruiker het compleet niet eens met de gegevens, is het enige middel het op slot zetten van het account, zoals euss' al meldde.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 04:01:
[...]

Naar mijn weten mag ik als het om persoonsgegevens gaat echter wel om complete verwijdering uit de database vragen mbt de privacy.
je mag je persoonsgegevens weg laten halen als je het er niet mee eens bent dat dat aan jou gekoppeld is. We halen dan je e-mail adres weg en de notes zijn geen persoonsgegevens meer. Notes gaan we niet stuk voor stuk verwijderen, alle andere 'persoonsgegevens' heb je zelf in beheer :).

Overigens gaat dit alleen maar om het automatische aanvraagscriptje wat er nog niet is. Notes aanvragen zelf gaat verder via het bedrijf tweakers.net en als je daar naar mailt, je echte adres geeft ofzo en 5 euro overmaakt, zal vast wel iemand die dingen ff uitprinten en opsturen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS: dat klopt maar niemand heeft nog de moeite genomen O-)
Daniel heeft een mooie meid in dienst die dat dan persoonlijk gaat regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie stellen het wel steeds verder uit he :( ;)

Naja, ik heb maar geduld... Zo dringend moet het allemaal nou ook weer niet, die merge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 26 augustus 2003 @ 08:57:

Overigens gaat dit alleen maar om het automatische aanvraagscriptje wat er nog niet is.
Ik ben benieuwd wat de status is van iets dat inmiddels als sinds 2001 loopt :D
Is dat aanvraagscriptje er nou al eens? Kwam er toevallig op toen ik ff bug melding deed..dat ons zoiets beloofd is. Lijkt me vooral nu weer actueel sinds T.net abonnementen verkoopt en het dus voor abonnees erg interesant kan zijn wat T.net allemaal heeft staan van haar abonnees.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:18:
[...]
Is dat aanvraagscriptje er nou al eens? Kwam er toevallig op toen ik ff bug melding deed..dat ons zoiets beloofd is. Lijkt me vooral nu weer actueel sinds T.net abonnementen verkoopt en het dus voor abonnees erg interesant kan zijn wat T.net allemaal heeft staan van haar abonnees.
Als ik het goed begrijp, wacht het nog steeds op de merge die ondertussen een kleine vertraging heeft opgelopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 22:18:
[...]

Nou, de merge is nog niet gebeurd, dat scriptje is onderhand wel klaar had ik begrepen, maar wordt pas na de merge ingevoerd. Wat de merge nu nog ophoudt zou ik _niet_ weten, ik geloof dat daar nog niks nuttigs over te melden was :) Had dacht ik allemaal wat te maken met serverproblemen ofzo.
Waarom moet dat aanvraagscriptje er dan zo snel komen? Als je serieus geïnteresseerd bent en er zelfs geld voor over hebt om je persoonsgegevens aan te vragen, stuur je Daniel een mail en maak je geld naar hem over. Simpel as that. Dat kan altijd al, want we moeten gewoon aan de wet voldoen. Dat scriptje maakt het alleen voor beide partijen makkelijker, maar 't is momenteel echt verre van onmogelijk :)

Edit: Damn you, Mr. Liu (rijmt \o/)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 29-08-2004 00:34 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[laat]
De geautomatiseerde afhandeling heeft een wat lagere prioriteit gekregen door een een combinatie van technische-, tijds- en andere problemen. In plaats daarvan wordt er nu analoog, cq. handmatig in voorzien door de CEO himself. Uiteindelijk is het doel gelijk, het middel is alleen anders :)

[ Voor 25% gewijzigd door zeef op 29-08-2004 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
wat kost dat dan? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 29-08-2004 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk 5 euro, maar ga dat maar niet in dit topic regelen. Mail maar naar tweakers.net ofzo als je perse je persoonsgegevens op wil vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 22:56
1000 euro, wat helemaal niet veel is.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
JvS schreef op 29 augustus 2004 @ 16:56:
Ik denk 5 euro, maar ga dat maar niet in dit topic regelen. Mail maar naar tweakers.net ofzo als je perse je persoonsgegevens op wil vragen.
ik wou alleen weten wat het kostte :)
whoami schreef op 29 augustus 2004 @ 16:56:
1000 euro, wat helemaal niet veel is.
valt idd mee

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 29-08-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Het kostte de laatste keer dat ik het nakeek €4,54. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

misschien krijg je korting als je er een tweakers.net full abo bij neemt O-)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 22:18
LuNaTiC schreef op 29 augustus 2004 @ 17:03:
Of al hebt? O-)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
LuNaTiC schreef op 29 augustus 2004 @ 17:03:
wie kunnen eigenlijk die notes inzien? alle crew of alleen doktors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Silent Thunder schreef op 29 augustus 2004 @ 17:45:
[...]

Iederen met een rood of groen kleurtje, of andere mensen (blauwen/paarsen) die ergens moderator van zijn.

En dan heb ik het dus over notes op GoT. Notes op Frontpage: de hele FP-crew (blauw) en een paar roden/groenen die ook deel uitmaken van de FP-crew.

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 29-08-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:51

mambo No5

Bad Apple?

[...]

redelijkerwijs lijkt het mij handig als _alle_ crew de notes zou kunnen inzien.. aan de hand daarvan kan een crewmember in een ander subforum dan waar de note geplaatst is -zegmaar- besluiten om maatregelen te treffen bij een overtreding etc etc etc.. Het zijn niet voor niets notitie's die je overal met je meedraagt, als alleen een bepaalde groep binnen de crew usernotes uit kan lezen is dat IMO redeleijk omslachtig, zeker gezien de hoeveelheid posts/notes die hier per dag verwerkt moeten worden :)

offtopic:
ik moet sneller leren typen zie ik al...

[ Voor 7% gewijzigd door mambo No5 op 29-08-2004 17:54 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
[...]

Iedereen die het uit hoofde van zijn functie zou moeten kunnen, kan de gegevens inzien, met als stelregel dat we de minimale rechtenregel hanteren. Dat wil zeggen dat het absoluut noodzakelijk moet zijn. Is de noodzaak niet aangetoond, dan worden de betreffende rechten niet verstrekt of weer weggehaald.

Verder is er een splitsing tussen de Frontpage en het forum. Alle forumcrewleden die direct met users of usergerelateerde zaken werken, hebben inzage op GoT. Hetzelfde geldt op de FP voor FP mensen. Er is een kleine groep die beide systemen in kan om moverende redenen.

Hoe, wie, wat en waar is verder niet van belang, dat is informatie die we verder niet verstrekken.
Oh, dan is het dubbel tarief })

[ Voor 30% gewijzigd door zeef op 29-08-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik meen dat we dan iets als blingbling = x^(x!) gingen toepassen om extra geld te krijgen toch? :P (x is hier je aantal notes >:) :+)
edit:
hm, ik heb mn dag niet. dit was dus al 24 uur niet gebruikt...

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 30-08-2004 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

G33rt schreef op 30 augustus 2004 @ 18:55:
Ik meen dat we dan iets als blingbling = x^(x!) gingen toepassen om extra geld te krijgen toch? :P (x is hier je aantal notes >:) :+)
edit:
hm, ik heb mn dag niet. dit was dus al 24 uur niet gebruikt...
Ehj! Da's ni eerlijk! Je weet namelijk niet van tevoren hoeveel usernote's je hebt en dan weet je dus nooit van tevoren hoeveel je moet betalen (in iedergeval ik weet het niet)....

Worden er op het laatst nog maar ff een paar note's toegevoegd die nergens over gaan om T.Net maar meer geld te laten krijgen zeker.... Neeeeee mannetje.. dat vliegertje gaat ni op :P

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 30-08-2004 20:00 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ehj! Da's ni eerlijk! Je weet namelijk niet van tevoren hoeveel usernote's je hebt en dan weet je dus nooit van tevoren hoeveel je moet betalen (in iedergeval ik weet het niet)....
Je betaald ook niet voor je usernotes, maar voor je persoonsgegevens. :) Dus krijg je ook netjes je naam, geboortedatum, etc. te zien :) En eventuele notes worden ook gezien als persoonsgegeven (indirect), dus vandaar dat ze ook mee worden gestuurd. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gorgi_19 schreef op 30 augustus 2004 @ 20:02:
[...]

Je betaald ook niet voor je usernotes, maar voor je persoonsgegevens. :) Dus krijg je ook netjes je naam, geboortedatum, etc. te zien :) En eventuele notes worden ook gezien als persoonsgegeven (indirect), dus vandaar dat ze ook mee worden gestuurd. :)
Wordt steeds vager en vager, want als ik het zo zie, dan is de prijs dus afhankelijk van hoeveel de crew via google etc. over een user heeft weten te vinden :)

Print dan gewoon elke message die iemand geplaatst heeft op een apart blad uit en vraag hier 1,00 euro voor.... Is veel makkelijker te berekenen en ik denk ook veel winstgevender...
Pagina: 1 2 3 Laatste