Toon posts:

xp 2200 unlockt of net niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zat wat te lezen todat ik bij het unlocken van proc uit kwam, alles door gelezen en bestudeerd, ik heb hem unlockt met het koperdraatje , ik heb een U onderste boven gemaakt en in de socket gestoken zoals het hoort. ik sluit alles weer netjes aan, ze me'n computer aan en krijg geen beeld, geen piepjes dat de videokaart er niet in zit ofzo, je hoort hem opstarten maar geen beeld, weet iemand een oplossing hiervoor ?

ik heb trouwens een amd xp 2200 1.8, hij draait op een kt4 ultra, ik krijg de fsb zo niet hoger als 141=1.91 ghz, ik wil deze graag over de 2.0 ghz zien.

xp2200 1.91
512 DDR 2700
geforce 4 ti 4600

ik haal met de 3dmark 2001 niet meer als 10.134 punten terwijl dit ooit 12807 is geweest, in de loop der tijd heb ik wel zalman coolers gekocht ( pasief dus ) hij word een stukje warmer, de klok snelheden zijn wel nog gelijk 315/720

iemand een id of antwoord op mijn vragen, zou heel fijn zijn

( als dit al eens eerder is gewoon sorry )

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 20:49 ]

Verwijderd

Heb je het wel goed unlockt? Anders probeer je ff bios reset. Lees ook
Technische PMG FAQ voor unlocken (indien je niet zeker weet ): Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) en voor je lage 3Dmarkscore: Help !! Mijn 3dmark score is laag... hoe te verhogen ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het goed gedaan, zoals het op foto's stond, het enige wat ik niet he is een koperen draatje, ik heb een draatje gepakt van een speakerkabel, dit is neit echt koper, zal dit uitmaken ?

en die te lage benschmark komt door de warmte

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 21:14 ]

Verwijderd

Misschien kan je beter even met google zoeken.
Ik weet zeker dat je het dan wel vind!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 21:01:
ik heb het goed gedaan, zoals het op foto's stond, het enige wat ik niet he is een koperen draatje, ik heb een draatje gepakt van een speakerkabel, dit is neit echt koper, zal dit uitmaken ?

en die te lage benschmark komt door de warmte
Ik denk dat het niks zal uitmaken met dat koperen ding, koper = koper maak eingelijk niet uit zoveel uit, maak niet uit vanwaar je het haald als het maar goed koper is, Correct me if i'm wrong! :P . Nogmaals: heb je wel je bios reset?! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2003 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe, nee, ik ben echt een n00b op dat gebied, is dat als je het batterijtje er uit haalt en de voeding er af dat de cmos reset en je alles opnieuw moet instellen of zit ik nu echt onzin uit te kramen, ik durf wat dat betreft veel, is trouwens ook me 1e keer dat ik zo een prossesor bewerk hoor, kapot is kapot dan maar weer een nieuwe, maar met die nieuwe laat ik het doen hehe, als ik het fout heb, leg ff uit hoe dat gaat je bios resetten en of dat kwaat kan

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 23:19:
hehe, nee, ik ben echt een n00b op dat gebied, is dat als je het batterijtje er uit haalt en de voeding er af dat de cmos reset en je alles opnieuw moet instellen of zit ik nu echt onzin uit te kramen, ik durf wat dat betreft veel, is trouwens ook me 1e keer dat ik zo een prossesor bewerk hoor, kapot is kapot dan maar weer een nieuwe, maar met die nieuwe laat ik het doen hehe, als ik het fout heb, leg ff uit hoe dat gaat je bios resetten en of dat kwaat kan
Oh my god , je bent echt een nOOb , hoe heb je dit forum eigenlijk gevonden ;)
Maar je zit wel goed hoor , ff je cmos jumper gebruiken , staat in het boekje van je mobo en anders wel ergens op de website van je mobo. :)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 11:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 06 March 2003 @ 00:16:
[...]

Oh my god , je bent echt een nOOb , hoe heb je dit forum eigenlijk gevonden ;)
Maar je zit wel goed hoor , ff je cmos jumper gebruiken , staat in het boekje van je mobo en anders wel ergens op de website van je mobo. :)
doe maar even rustig aan hoor |:(

heb je de koperdraad al weer verwijderd ? en daarna nog eens getest ?
want het kan natuurlijk ook dat het niet goed is gedaan he ;)

en weet je 100 % zeker dat het wel een palimo core is ? (een tbred core is standaart unlocked )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
jaja, het is een palimo want ik kan de mp niet veranderen, op het moederbord zit schijnbaar een future dat ik het niet kan, omdat het moederbord het gewoon niet wil, eerst deed ik het niet goed, het draatje raakte in contact met andere pinnetjes daarna heb ik een utje gevouwen, op papier getekend omdat het een spiegeling is en op de socket uitgeteld en met een dun stiftje opgetekend, de gaatjes zitten verder allemaal goed dus ook het koperen draatje, ik haal hem er weer uit, 1e keer starte hij niet op, kreeg ff power en viel daarna meteen weer uit, heb ff de power er af gehaald laten staan en daarnaa deed ie het gewoon weer.

raar

Verwijderd

Topicstarter
2 posts achter alkaar ( sorry ) hmm, ik heb wat verder gekeken, ook in me bios, ik kan wel verschillende mp's aan tot en met 16 ofzo, als ik deze verzet start ie echter wel op alleen heb ik geen beeld, iemand enig idee hoe dit kan, of komt dit gewoon omdat ie unlockt moet worden

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

charrel

Cortisol4life..

met dat draadje kan je mp's kiezen van 5,5 tot 12.5 dacht ik. Een xp2200 is altijd een thouroughbred, dan heb je alleen een a of b core. Een a core krijg je wsl niet over de 2000mhz. Net zoals ik dus :( Hij is iig niet standaard unlocked.

• Shunt

Shunt

Boe

charrel schreef op 06 maart 2003 @ 12:04:
met dat draadje kan je mp's kiezen van 5,5 tot 12.5 dacht ik. Een xp2200 is altijd een thouroughbred, dan heb je alleen een a of b core. Een a core krijg je wsl niet over de 2000mhz. Net zoals ik dus :( Hij is iig niet standaard unlocked.
hoe kom je er bij dat een 2200 altijd een tbred is |:( dit is dus echt niet waar
je heb genoeg palimo's 2200's hoor :>

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 06-03-2003 12:10 . Reden: 2200 ipv 2000 ]

Game PC

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:55

charrel

Cortisol4life..

Shunt schreef op 06 March 2003 @ 12:05:
[...]

hoe kom je er bij dat een 2000 altijd een tbred is |:( dit is dus echt niet waar
je heb genoeg palimo's 2000's hoor :>
hij heeft het toch over een xp2200 , niet over xp2000. En xp2200 is altijd tbred.
En dus niet altijd unlocked :*)

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 06-03-2003 12:10 ]

• Shunt

Shunt

Boe

charrel schreef op 06 March 2003 @ 12:08:
[...]

hij heeft het toch over een xp2200 , niet over xp2000. En xp2200 is altijd tbred.
ook dat is niet waar :>
ik heb hier nog 2x een amd xp 2200 liggen en die zijn bijde palimo (deze komen uit mijn oude dual server ( unlocked voor dual usage ) :>

van af de 2400 zijn ze altijd tbred ;) deze zijn namelijk uitgebracht in de periode dat ze overstapte van palimo naar tbred :>

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
wat maakt het uit wat het is, ik wil dat het werkt, het intereseerd me echt niet wat voor iets het is als het maar werkt, ik weet wel dat 1 van de 2 unlockt is automatisch, nou op mijn moederbord kt4 ultra kunnen wel meer mp's, volgens mij van 10 tot 16, als ik deze echter verzet start mijn computer wel op, alleen heb ik geen beeld, daarvoor had ik dit topic eigenlijk gestart, met dat draadje werkt het niet omdat ik dan ook geen beeld heb, weet iemand een andere manier

ik wil hem over de 2 gighz, als het is gelukt op een of andere manier, hoe hoog kan ie dan ongeveer ?

hij word nu 30 tot 34 graden dus hij kan wel hoger

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 17:05 ]

Verwijderd

Shunt schreef op 06 March 2003 @ 00:45:
[...]
doe maar even rustig aan hoor |:(
heb je de koperdraad al weer verwijderd ? en daarna nog eens getest ?
want het kan natuurlijk ook dat het niet goed is gedaan he ;)
en weet je 100 % zeker dat het wel een palimo core is ? (een tbred core is standaart unlocked )
Yo hallo shunt, dit was een grapje dat was toch wel duidelijk , ik gaf de TS toch ook antwoord , niet gelijk erop boven op springen maatjuh :+
wat maakt het uit wat het is, ik wil dat het werkt, ........
Yo relax dude . het is namelijk van een heel groot belang wat het is , de goede mensen proberen je te helpen :)
Maar om je gewoon antwoord te geven , je moet gewoon je Cpu unlocken :)
Is het je trouwens nog gelukt om je cmos te resetten ;)

Oja kijk ook eens naar dit Topic , om je nog meer te helpen en gelieve daar verder te gaan over dit probleem :) :
[OC] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2003 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is nog steeds neit gelukt, ik was relax en maakte er grapjes over, maar nu word ik boos, op mijzelf, het is zo simpel en toch lukt het me niet, ik heb die bak nog een keer opengehaald, draadje nog een keer er in, cmos reset ( via de jumper ) en nog krijg ik geen beeld, sommige zeggen dat ie al unlockt is omdat ik wel de mp's in de bios kan veranderen, en dat ik geen beeld komt dan weer door me vga poort, die zit dan op een of andere manier in de weg :S, ik wil hem over de 2.0 gig zien hiero :d nu 1.90, weer 40 mhz terug omdat ie neit stabiel was, ik moet iemand hebben die bij mij in de buurt woont denk ik, kijk ik goed hoe hij dat doet, en dan kan ik het met de volgende cpu zelf

iedereen thnx voor zijn replay, het is deze n00b niet gelukt :'(

Verwijderd

Topicstarter
sorry

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het joepie. 164x12=1968, is niet fout, hoger komt ie niet, bij een mp van 14 of 15 bijv 14x140 geeft ie aan dat het een 800 mhz computer is, prcies zelfde als bij mp 15, mp 13 zit er niet op, je krijgt 12.5/13, als ik hem echter hier op zet krijg ik prcies hetzelfde als voorheen, dat ik geen beeld krijg, ik heb mem op norm timing staan, als ik hem op fast of ultra zet dan krijg ik een blauw schermpje, na heel veel moeite ben ik er toch niet veel mee opgeschoten, joepie 168 mhz er bij, tijd voor een ander mobo dan :D, het is waar msi zuigt met het laten overklokken van mobo's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:59:
hij doet het joepie. 164x12=1968, is niet fout, hoger komt ie niet, bij een mp van 14 of 15 bijv 14x140 geeft ie aan dat het een 800 mhz computer is, prcies zelfde als bij mp 15, mp 13 zit er niet op, je krijgt 12.5/13, als ik hem echter hier op zet krijg ik prcies hetzelfde als voorheen, dat ik geen beeld krijg, ik heb mem op norm timing staan, als ik hem op fast of ultra zet dan krijg ik een blauw schermpje, na heel veel moeite ben ik er toch niet veel mee opgeschoten, joepie 168 mhz er bij, tijd voor een ander mobo dan :D, het is waar msi zuigt met het laten overklokken van mobo's
Kijk eens aan , een kwestie van proberen dus ;) , gefeliciteerd :)
Mag ik je er vervolgens even op wijzen dat je in het vervolg gewoon de Edit knop mag gebruiken.
Ojaa en voor de 2200+ hebben we een heel mooi topic (made by me ;) ) waar je verder kan gaan over je 2200+ OC en er de resultaten kan laten zien doormiddel van een screenshot met wpcuid. :)
[OC] AMD athlon xp 2200+ t/m 2800+

Verwijderd

Topicstarter
ja dat zag ik, jij hebt hem echt onwijs overklokt, kreeg ik hem maar zo hoog :D
Pagina: 1