1988 begonnen met een opleiding binnenhuisarchitectuur.
gaande de opleiding erachter gekomen dat grafisch bezig zijn me meer interesseerde.
Na horten en stoten en een onderbreking voor militaire dienst uiteindelijk toch
diploma en ondernemersvaardigheden gehaald.
stages gelopen bij woonarchitecten en een reclame-atelier.
Dat laatste beviel toch het best en ben begonnen bij een klein bedrijfje als beletteraar.
inmiddels had m'n vriendin een PC nodig voor studiedoeleinden waarop ik lekker kon gamen
(zeg broer, hoe startte ik ook alweer Doom op?) en een beetje Win3.11'en.
1995-
Tijdens m'n werk schuin meegekeken over de schouder van de DTP'ers die met Illustrator5.5 en PS3.0 op de Mac leuke dingen maakte.
Thuis ook PS/Ill. geinstalled en mezelf een spoedcursus gegeven waarna ik ook met het DTP werk mee kon doen.
1998-
Later ook het systeembeheer en wat ontwerpwerk op me genomen.
Toen kwam thuis internet via de kabel en werd er op m'n werk gesproken over de noodzaak van een site voor het bedrijf.
Is er nooit van gekomen trouwens...
Eind 99 door zware wrijving met een collega alla minute ontslag genomen en 3 maanden zonder werk gezeten.
in die tijd met verdiept in HTML en CSS.
2000-
Mooie kans gekregen bij een klein bedrijfje dat e-commerce sites ontwikkelde.
heb daar ColdFusion, databases en database-design, Javascript, Flash en veel over internet geleerd.
Helaas begin 2001 door de shake-out binnen de e-commerce m'n baan kwijt geraakt..
Maar direct weer begonnen bij een erg tof multimedia
bedrijf.
Hier hou ik m'n HTML/CSS/JS/Photoshop kennis op peil en leer o.a. PHP/MySQL bij.
* Hangloozz heeft in die tijd geleerd dat:
- MS Office je dag vergald
- gezamenlijk aan en gedekte tafel lunchen goed is voor je lachspieren
- intelligente software niet bestaat
- denken "oh, alleen nog ff dat.." een hele dag werk kost omdat je dan altijd een hanger hebt terwijl je niet gesaved hebt
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:34 schreef Pelle het volgende:
* Pelle is er na 4 jaar achter dat:
-WYSIWYG-editors nog steeds zuigen en nooit zullen voldoen
-handmatig images slicen & saven roelt boven automagisch
-homesite nog steeds teveel resources vreet
-je altijd je eigen beperkingen moet kennen en dingen waar je niet goed in bent nooit volledig onder de knie zult krijgen
* Hangloozz is het hier 100% mee eens
rijst alleen de vraag waar Pelle mee c0de..