Toon posts:

Hoe ben jij begonnen als webdesigner ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wel, dit leek mijn wel een leuke topic.
Iedereen die wil beschrijft hoe hij ooit is begonnen met webdesign enzo.

Nou ik zal maar beginnen dan is het duidelijk :)

1997 tot nu

Angelfire, editen via angelfire en later in advanced mode. Toen heb ik een beetje html geleerd.
Hier en daar plaatjes gezocht en paintshop pro maar eens gedownload.
Net dat progje kon ik wel een logotje maken of een banner maar het zag er niet uit.

Mijn htmlprogje ?
Editpad (jgsoft.com) natuurlijk :)
Alles met de hand zo heb ik het geleerd.

Op een gegeven moment wilde ik meer en jawel ik begon aan javascript ! Een beetje zoeken en aanpassen en 1345 keer proberen en ja hoor dat kon ik ook een beetje.

Toen werd het tijd om eens echt te leren werken met graphics en heb ik gezorgd dat ik photoshop te pakken kreeg.
Daar kan ik nu mee overweg, ben er geen held mee.

Om sneller te werken ben ik overgestapt van editpad naar Homesite de betere en veel handiger variant daarvan.

Om een lang verhaal kort te maken kan ik nu html-en, javascript toepassen, cgi-scripts installeren, photoshoppen op beschaafd niveua en dhtml toepassen.

Hoe heeft ie dat geleerd ?
Wel, gewoon 1000 keer proberen en 999 keer op je bek vallen en dan werkt het !
Waar haal ik mijn info vandaan ?
Puur alleen van het internet en bevriende webmasters.

Ok dat was mijn verhaal,who is next ?

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

Tim Schuhmacher

abasios

in 2 dagen een tutorial op inet doorgelopen. Zouden veel nieuwe mensen moeten doen, en niet gelijk WYSIWYG gebruiken en onnodige vragen hier spuien, maar dat terzijde.

Ach en een echte designer benk btw niet.

en toen 3 kwart jaar geleden met photoshop begonnen en ook weer wat van die tutorials doorgelopen.

Verwijderd

ineedio een leuk topic,

ik ben ooit begonnen, en nu ben ik ultieme pro

whehehehhehe :P

nee cut the crap, ik ben bijna hetzelfde begonnen als jij, maar ik denk de meeste die wat op niveau zitten wel. toen ik voor het eerst op internet zat dacht ik 'wat tof, dat wil ik ook wel'. maar in tegenstelling tot andere, ben ik lekker kei hard in frontpage (ofzoiets) begonnen. ik vind het een rule programma, lekker klikken en slepen en daar had je je vette homepage. ik helemaal trots spulletjes uploaden enzo, helemaal blij. als je de site bekeek zat er natuurlijk nog zo'n heeeele mooie VETTE blauwe rand om elk plaatje heen :9~ . anyways, zo ging het een tijdje door , en in die tussentijd ik veel tips van mensen, zoals; met border=0 haal je die blauwe rand weg. en met ZO'N tips ben ik een stapje dichter bij de echte html TAAL gekomen. langzamer hand zag ik steeds mooiere websites DIE IK NATUURLIJK ook wel zo mooi zou willen kunnen maken! mijn inzicht voor vormgeving en designen is iets wat ik eigenlijk (zonder op te scheppen) van mezelf heb gewoon, maar op de computer wist ik dat niet te uiten, en dat heb ik dus ook langzamer hand geleerd tot nu toe. maar weer even terug naar me "zo mooi zou ik ze ook wel willen maken" tijd.... . ik begon toen dus gewoon heel hard met het jatten van codes etc. etc. en probeerde de sites na te maken wat uiteindelijk lijdde tot een eigen site met een iets wat mooiere design. en tsja ik kan wel zo alle dingen gaan vertellen. maar ik skip eve un heel stukkie. anyways, de komst van flahs, uitgebreidere progs like photoshop/corel en noem maar op keer ik m'n ogen op uit en ben er hard mee aan de gang gegaan. zo is het ook met cgi scripten gegaan, net als met html. javascript heb ik ook een tijdje wat aan gedaan maar das zo makkelijk, en ECHT veel nodig is het niet. (ja het was mooi als je zo'n nepvirus in de status balk kon zette :P )

uiteindelijk resultaat is dat ik nu bij een webdesign bedrijf werk, m'n verdere leven ga uiten in het designen en ontwikkelen van internet > websites.

m'n 'skillz' : php,html,sql,javascript en tja wat nog meer? flash, phptoshop enzo en al die dingen. ik doe nu anayways alles met de hand.

ik kan niet meer zonder, ik zie het als een kunstenaar zijn kunst ziet. ik kan me erin uitleven en aangezien m'n zeer uitgebreide fantasie ben ik daar nog lang niet mee klaar :) ik vind het verfrissend en elke keer doet het me weer goed als iemand een complimentje geeft over m'n werk.....

ik ben hele artistieke jongen, naast dit alles is dansen ook een hele grote hobby van me, en nee geen mietjes dans zoals ballet, meer street/break dance...of ala de king of pop, the king of soul :) muziek hard en ik kan zo wel 2 uur achter elkaar blijven dansen, het bevrijd me (net zoals webdesignen) en laat me denken/doen wat ik wil.

amen.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

2,5 jaar geleden een page gemaakt in MS Publisher en voor de grap eens op 'save as html' gedrukt.

*ploink*

Goh wat grappig, een webpage!

Help file van Publisher doorgelezen wat de mogelijkheden waren voor HTML...

HoTMetaL Pro geinstalleerd en helemaal in de war geraakt.
Terug naar Publisher, wat pagina's gemaakt voor ons lokale (game)netwerk
(16 pc's >100meter BNC netwerk door een studentenflat van 4 verdiepingen in Sittard)
*snik, those where the days*
Vriendin duidelijk gemaakt dat als ik zou moeten kiezen, ik voor mijn pc zou kiezen...
Pagina's weer geopened in HoTMetaL en proberen te begrijpen wat er gebeurt, best moeilijk met gegenereerde MS code...
Webmees van Hans Werksman gevonden en veel doorgelezen.

Besloten om als eindproject een website te maken voor het plaatselijke museum.
Tevens dit als uitdaging voor mezelf gesteld om HTML en Photoshop goed onder de knie te krijgen.
Toevallig een andere jongen (Filip, producer van Milk inc.) ontmoet die hetzelfde plan had.
Samen met hem die website gemaakt...
En eerlijk gezegd heb ik in een half jaartje heel veel Photoshop en HTML (BBedit) van hem geleerd.

Na afstuderen gaan solliciteren, beetje lopen bluffen en aangenomen.
De rest 'in house' geleerd en nu dus 2,5 jaar verder.

That's the story of my life as a webdesigner...
iemand interesse in een verfilming ? :P

Flickr

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

In 1998 ging ik studeren op de universiteit, informatica, en toen moesten we voor een of ander flutvak een site in elkaar flatsen, ik had nog geen idee wat html was, en had thuis nog geen internet, maar ik werd meteen gegrepen.

sindsdien ben ik gewoon zelf aan het poken gegaan. photoshoppen, htmllen, en vooral javascript/dhtml. Ik verbeeld me dat ik daar vet goed in ben :)

helaas ben ik mijn aller aller eerste site al lang kwijt :'(

Inmiddels heb ik van mijn hobbie mijn baan mogen maken, en naast de hbo werk ik nu partime bij een webdesign bedrijf.

wat eigen voorbeeldjes? :7

http://www.xs4all.nl/~peterned
http://www.xs4all.nl/~peterned/new
http://wmd.clanz.nl/
http://www.planetunreal.com/wicked/
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/99_174/
http://homepages.svc.fcj.hvu.nl/99_174/99_8/

>:)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Ik was rond eind 1998 begonnen met Word '97, lekker kloten en dan als HTML opslaan. Zo had ik snel een eerste pagina af met zo'n 6 pagina's.

Later begon het me wel te dagen, al snel begon in met Microsoft FrontPage '98 en maakte een simpele pagina met frames *D. Alle plaatjes waren toen alleen nog maar geleend van clip-art sites en een paar simpele progjes zoals Xara 3D voor een koel 3D logo (vond ik voor die tijd).

Het leuke van FP was dat je lekker simpel kon overswitchen van WYSIWYG naar HTML, zo heb ik dus eigenlijk mezelf HTML geleerd.

Later downloade in PSP5, begon wat te kloten met plaatjes. Lukte al vrij aardig, al waren het in het begin nog veel "drop-shadow-en-meer-van-dat-soort-geintjes" achtige plaatjes ;)

Later Microsoft FrontPage 2000 ergens vandaan gehaald, toen was ik niet meer te houden. De ene pagina na de andere werd uitgepoept en al snel had ik een best grote site. Verder totaal geen content, allemaal bijeengeschraapte dingetjes.

Later ben ik nog Flash gaan leren, dit was eigenlijk heel makkelijk na een paar van die "lessen" gevolgd te hebben onder het help-menu.

Verder heb ik nog veel andere WebDev progjes geprobeerd zoals DreamWeaver en Homesite. Ik denk dat deze laatste nu mijn vervanging van FP2000 gaat worden.

Wil je zien wat ik nu ongeveer kan, klik dan maar op het "bkxl" linkje in m'n sig.

Ik ben nu trouwens bezig PHP en MySQL te leren, al wil dat laatste niet echt lukken :(

Verwijderd

Ben niet officeel ofzo... sterker nog ben niet eens goed. he he

Ben begonnen niet eens met een WYSIWYG editor nee met een kant en klare site maker van tripod ofzo waar je bv gewoon een plaatje kon plaatsen (zei uploaden en zette hem neer) een stuk text kon je droppen achtergrond kleurtje kiezen enz.... en paar linkjes en je had een site.. Werd een beetje saai op ten duur en ben toen begonnen met de code te leren begrijpen doordat ik ondekten dat je door je rechtermuis knop kon induwen en dan de bron kon zien >:) ik dahct best leuk ziet dat er uit..... :) en ben toen wat standaard dingen gaan doen zoals linkz en images en center tag enz.... zo verder gegaan wat pagina's zelf geschreven zag er alleen niet echt goed uit benm toen maar met dreamwaver begonnen na wat goeie verhalen ;) en daar maak ik nu de meeste sites mee copy/past de html en pas hem aan zoals ik verder nog wil.

ik gebruik al jaren geen photoshop nee the gimp voor windows en Fireworks....

Greetz

Verwijderd

Ik ben één jaar begonnen met HTML, ik wist nog niet dat er editors bestonden, dus ik heb twee '750+ pagina's' boeken uit de bieb geleend en ben met Notepad aan de slag gegaan. Later heb ik mezelf ook uit een boekje JavaScript aangeleerd. Daarna kwam ik tot de ontdekking dat er editors waren. Ik begon met een WYSIWYN editor: HTMLpad, toen kreeg ik de geweldige WYSIWYG editor Dreamweaver 2 en nu werk ik sinds een maandje of twee weer met WYSIWYG met Homesite. Ik heb me in die tijd ook PHP/MySQL geleerd en daar ben ik nu redelijk goed in, ik wer parttime bij een webdesign bedrijf als scripter en doe daar naast m'n middelbare school (ik ben 14), dat was het wel zo'n beetje. BTW Ik gebruik ook nog FLASH en FIREWORKS 3, maar designen is niet bepaald mijn sterkste kant, laat mij maar lekker scripten, dan snap ik tenminste wat ik doe

Verwijderd

Ooit in een ver ver verleden eens een html boek gekocht (zal rond 1996-1997 zijn geweest) en daar maar html paginatjes mee gemaakt ;) (wou t boek eerder kopen, maar mn pa d8 dat je voor html een compiler nodig had die we niet hadden :D )
Maar ik had internet via TUE (ma werkt er) en daar stond niet bij of je ook ruimte had om te uploaden.
Ik natuurlijk zwaar depri en half jaar niks me gedaan.... todat er in de PU (ja de POWER UNLIMETED :o)iets stond over tripod en free-webhosting.
Sindsdien zijn mij creaties ook op t net te vinden *D
Ondertussen nog VB script en Java script geleerd.
En sinds vorig jaar begonnen met t photoshoppen, flash en PHP sinds kerst ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Leuk om al die verhalen te lezen !
Ga zo door !

Wie volgt ?

B-) *D B-) *D B-) *D B-) *D

Verwijderd

JIJ :)(8>B-)*D>:)

Verwijderd

Op vrijdag 17 november 2000 17:42 schreef SauronII het volgende:
JIJ :)(8>B-)*D>:)
ik ben erg zachtaardig, toch Yellow, hij was de topic begonnen, dus hij heb het al verteld ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Volgens mij ooit al eens gehad :)

Begon toen een bud op Anglefire in een nachtje zijn eerste page maakte, ik toen de volgende dag. Toen via clanpages maken, photoshop sensei worden en toen werk erin zoeken.

Oh ja en school (helaas nog geen wijsbegeerte)

[edit]
Dannydude, niet zo'n harde opmerking maken. Beetje relaxed doen.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Yellow> vergeef het hem hij is pas 14 *D (oke ik doe flauw ;))

Verwijderd

Ik weet niet of ik me zelf designer mag noemen, maar ik doe me best.

Ik ben tijdje terug begonnen met die 'handige' Tripod service waarbij je nix hoefde te weten.
Toen Frontpage geinstallerd en daar d.m.v. die handige wysiwyg --> html optie redelijk veel van HTML geleerd.
Daarna Photoshop en Flash geleerd d.m.v. vele handige tutorials.
Werk nu in Dreamweaver, maar xal ook nog wel es php/sql/asp willen leren.

• Apache
  • Laatst online: 09-09 15:09

Apache

amateur software devver

ik ben iets meer dan 1.5 jaar geleden begonnen aan een site oor mijn clan, eerst gewone htmletjes met een flash menuutje waar ik veel positieve commentaar heb over gekregen. dan photoshop euhmm gekocht en ze verder zitten kloten, toen werd de clan nogal groot (30 members) en hadden we nood aan een dynamische site waar ik niet alles met de hand moest aanpassen en de administratie mee door anderen kon gebeuren, en zo ben ik php en mysql beginnen coden :)

dat is zowat mijn verhaal, k'heb wel spijt dat mijn clan niet meer bestaat ;( het heeft mij ook een schooljaar gekost.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Okay ik zal volwassen (14+ zijn ;))

Ik vergeef het :)

Nu terug naar robotwars op BBC

|{ brrr }] |

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik had net een nieuwe compu en een maandje later een 14K4 modem :)

Een maat van me kwam langs en wilde me laten zien hoe je een site maakte, hij prutste wat en ik vond ut wel boeiend :)

Dus ikke de source uitpluizen enz enz.

daarna zelf wat tekenen in PSP5.0 (dit is echt de beste PSP !!! ) en zo maakte ik wat site's (htpp://www.zoethout.com)

nu werk ik met Photoshop en worden de site's beter :P

o ja sinds ik met PS werk, werk ik ook met Dreamweaver 3.0 (4.0 is comming :9~ )

perfecte combi :P

http://www.tdevries.net
http://www.tdevriesmedia.net (nice domain :P )
http://members.home.nl/vrieskist/dpcus

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

werkte als layout vormgever bij klein uitgeverijtje (eufemisme voor hersenloos dtp-werk), wel leuk, drie deadlines per week, photoshop 2.5 (!), alle prints werden uitgedraaid n gemonteerd op standvellen (had de neiging mezelf nogal vaak in de vingers te snijden, noodzakelijk sterk te zijn in dtp, anders had ik nu geen vingers meer)

Op een dag vond mn chef tussen mn spullen een sollicitatiebrief die ik kort daarvoor verzonden had, en waarin ik schreef dat ik mn huidige werk wel gezien had en daar niets meer verder leerde, nu waren ze daar net voor een paar ton een internet-project aan het opzetten, waarvan de meerderheid niks snapte werd ik daar aan gezet.
Deze site werd opgezet door wat engelsen en een amerikaan in Amsterdam, en daar heb ik de basics html opgedaan (als einde van de lessen was er demonstratie van hoe de toekomst er uit zou zien, een zware beta van Pagemill werd getoond; dat zou handmatige code-editten ndeloos maken)
was leuke tijd, in twee maanden 20.000 geregistreerde gebruikers, en dat met en bloedje trage asp-site (was iets van '96)

Was vorige maand weekje in nederland en trof daar een publicatie van die uitgeverij in de winkel, ze hebben nu het webadres titel van de uitgave gemaakt...

heb het zelf overigens nog twee maandjes uitgehouden bij die uitgeverij, na mn html-lessen. Tijdens een van de lessen in Adam, rookte ik een sigaretje met de NT-programmeur, pratend over mn job liet hij me zn handen zien; vol met littekens, hij vertelde me dat ie ook zo'n 5 jaar lang hetzelfde werk gedaan had, maar dat programmeren eigenlijk niet zoveel moeilijker is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

1998:
Ik ben net begonnen met webdesign,
Ik ben begonnen bij de buren in Microsoft Word :) nog niets maken en niets op een een of andere surfer zetten.
Toen Microsoft Frontpage 2000, heb wat geleerd met opmaak etc. Voor dezelfde buren maakte ik een website die nog steeds niet af is. Toen eens op de magische knop van HTML gedrukt, Russisch, heb maar een HTML 4 boek van EC gekocht. Beetje plaatjes maken in Flash.

Nu:
Over gestapt naar Homesite, kan HTML schrijven. Photoshop in plaats van Flash. Ik leer allerlei handigheidjes van GOT. :)

Mijn eerste website is af: www.friesland96.nl
(hij is voor de postduivenvereniging in Friesland. = hobby van mijn vader)

Ik ben nu 15 jaar, doe VWO (=geen tijd voor webdesign, maak wel tijd), koop volgend weekend iets rond de 1000 Mhz van mijn zuur verdiende centjes.

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

.. kom hier wel niet zo vaak.. maar och.. toch misschien wel interessant.. ;)

In 1997 had m'n vader opeens een website, nou dat was tof, dat wilde ik ook. Dus na het besturderen van een boekje van Net magazine had ik m'n eerste site af... Veel gejat van andere sites (stomme bloeddruipende ani-gif's, die je zelfs nu nog wel eens tegen komt) behalve m'n logo, die had ik in paint gemaakt. Toen begon in op het Grafisch Lyceum Rotterdam met vormgeving en heb daar veel photoshop, Illustaror geleerd wat later wel makkelijk bleek te zijn voor websites. Homesite gebruikte ik al sinds het begin en nu nog steeds eigenlijk. Toen begon ik een website te maken voor een band die ik wel goed vond ( www.borknagar.com ), die na een paar maanden uit werd geroepen als officiele bandsite. M'n metal magazine werd goed bezocht, dat was 'n eerse site uitgegroeid tot iets veel beters, maar ongeveer eind 99 werd het tijd om ermee te stoppen, want ik had geen tijd meer. Toen ben ik met flash begonnen, wat ik nu wel aardig kan. De bandwebsite werd ook steeds beter en de band is nou goede vrienden van me (die gasten wonen helemaal in Noorwegen). Dit jaar ging ik stage lopen bij een webdesign bedrijf ( www.webkracht.nl ). Waar ik nu de vormgeving doe... Hierna? Ik weet niet.. dit scholjaar ben ik vormgever, maar ook toch wel ook webdesigner... In ieder geval is vormgeven en webdesign iets wat ik nog steeds leuk vind... ;)

• Tim
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

rechter muisknop > view source (Netscape tijdperk :P)

Wat gekloot in Notepad, later naar een verijdelde versie gegaan, met wat knopjes die een lijntje invoerde enzo..

Veel rippen enzo, paat effects in Corel PhotoPaint..

Toen naar frontpage gegaan, en nu werk ik in DW3 (moet UltraDev nog eens 'kopen' >:) )..

PHP, MySQL heb ik eigenlijk geleerd uit voorbeelden, en ik had nog wat kennis van pascal en C++ over :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 17 november 2000 22:57 schreef RM-rf het volgende:
photoshop 2.5 (!)
hehe volgens mij heb ik die ook nog :) of t was 3.0, weet het niet meer :)

• RM-rf
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

offtopic:
[quote]
Op zondag 19 november 2000 00:39 schreef Tom het volgende:
[..]
hehe volgens mij heb ik die ook nog :) of t was 3.0, weet het niet meer :)
[/quote]

foei Tom, das een groot verschil: vanaf 3.0 kende photoshop layers, 2.5 had dat niet, gebruikte mn maskers of bewaarde selecties om soort layers te hebben (alpha-kanalen).

heb hem hier nog liggen, 3,5inch disks, 5 of them, (insert new disk).

snif
* RM-rf wordt een beetje emoticoneel van die goeie oude tijd

en nu verder mensen, meer verhalen hoe eenieder begonnen is!

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ach ik begon heel primitief met een wat rare lay-out, opzich wel overzichtelijk maar wel wat druk met gifjes enzo, nu ben ik geestelijk wat verder en technisch wat beter :) ! Dus is het heel wat verbeterd:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/ (nu)
http://Go.fast.to/Webmasterzone oud ! heel oud, ben ik ook niet meer mee bezig en ziet er ook niet uit !!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Phjeui.. das een tijdje geleden. Weet niet precies wanneer ik ben begonnen, maar ik kan me PhotoSjop 3.0 nog herinneren en dat ik frames heb geleerd van de Worm2 pagina (dat was toen gewoon bruut 'frames').

Verder HTML geleerd aan de hand van de helpfiles van HotDog 2 ofzo. JavaScript met het boekje en dBase om de HTMLz te genereren, dat waren pas tijden ;)

Verwijderd

Hmmm hoe ik ben begonnen
goede vraag

ik begon in notepad + hippie 97 :D
met euhm websites als images
ik ben nu een paar maand met Photoshop bezig en dat is veel beter (8>
werk nu met dreamwaver 3.0 en notepad

verder nix eigenlijk
ben 2 maand actief ofzo

• Exterazzo
  • Laatst online: 10:52

Exterazzo

Qeasy

Ik ben begonnen wij hadden hier een Netscape 2 Gold staan waarbij een HTML editor bijzat. Zo bennik begonnen. Toen heb ik wa HTML boekkies gehaald en bronnen bekeken. En nu kan ik redelijk goed HTML, ASP, PaintShopPro, JavaScript, DHTML en Flash!

Audentia

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
aah *sniff* leuk al die verhalen, kheb zelf nog 3 diskettes liggen in mn bakkie met photoshop 2.5 LE op :) op de jaarbeurs gekocht 3 jaar geleden, werk nu met photoshop 6 en heb gezien hoe de stabiliteit en fucntionaliteit met de jaren is verbeterd, ben zelf jaartje of 3 begonnen met designen, was toen voor school (hbo) en moest een presentatie geven, boek gehaalt bij de bieb over html, paar weken later met designen begonnen met photoshop 3.0 :) eerste website was ook voor school, was toen IE only ;) samen met een vriend in elkaar gefrutsled, ging over school en starcraft :D gebruik nu programmas als illustrator, flash en dreamweaver voor alles, maar basic html kennis blijft belangrijk, je krijgt niet alles goed met wysiwyg progs, goeie htmlers zijn schaars, netzoals EGT goeie designers die goeie ideeen hebben EN goed met photoshop kunnen werken.

leuke topic btw :)

knowledge is power, power is control, control the knowledge and u have the power

• Ramon
  • Laatst online: 07:56
Mijn eerste site was voor m'n ma (die een galerie heeft te vinden op www.cantera.net) gemaakt in notepad met behulp van een oranje HTML boekje van de bruna. :)
Daarna heb ik gewerkt met FP express, daarna met FP98 voor de site van m'n pa(=regisseur, was niet tevreden over m'n werk ( www.memphisfilm.net )en nu met Dreamweaver 3 voor m'n eigen website op tampie.cjb.net

overigens heb ik mezelf nooit uitgegeven als een echte webdesigner!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 07:14

klaaz

it's me!

Ooit lang geleden, ergens in 97 mijn eerste site op het web gezet na wat gekloot in wat vage HTML editors. De eerste site maakte ik echter in Frontpage en plaatste ik op mijn wxs account.

Beetje vaag verhaal over mijzelf en mijn hobby, schilderen. Weinig interesse uiteraard dus vlotjes doorgegaan met het veranderen updaten en maken van nieuwe sites waaronder een kleine midi verzameling.

Ondertussen een goede baan waarin ik weinig in de IT te zoeken had. Desondanks was en is het leuk gebleven. Voor mijn huidige werkgever speel ik een leuke rol in de voorhoede en heb ik in mijn vrije uurtjes overdag en 's avonds een site in elkaar gedraaid. Eindelijk een leuke doelstelling en een echte url!!! (www.klok.nl)

Tussen door nog een site gemaakt voor een kennis (www.declown.nl)

De laatste twee maakte ik met dreamweaver en fireworks, voor de 'af en toe' webdesigner heel handige programma's.

Nu ben ik wat bezig met PHP en Mysql maar kom door tijdgebrek weinig toe aan het oefenen ermee.

Desondanks bruist er van alles aan ideeën waar ik de tijd niet voor vrij kan maken om er wat mee te doen. Ben dan ook wel eens aan het twijfelen hoe hier mee om te gaan in de toekomst. Ben er wel van overtuigd geraakt dat ik gewoon beter ben in het bedenken en uitbaten van concepten dan het zelf coden van de dingetjes.

Wellicht dat ik er nog eens een partner in kan vinden die samen met mij het tot een succes gaat maken. ;)

Verwijderd

Ik ben dan wel geen prof. webdesigner maar wil wel even mijn reaktie geven...
Vorig jaar maart ben ik door een collega begonnen met HTML, accountje geopend bij angelfire en maakte mijn eerste site...
Ik moet zeggen achteraf dat het er toch vrij redelijk uitzag...
Ik had binnen 3 weken mijn eerste site staan...
Daarna heb ik nog een lowlands site gemaakt, een site voor mijn katten, heb een nieuwe versie van mijn eigen site gemaakt, heb een tori amos site gemaakt, een dracula site, een elfjes site en dat was het geloof ik :)
Daarna ben ik met mijn eigen domeintje begonnen llewella.com, ik ben van de zomer ook met flash en photoshop begonnen...
Ben ook met paard-pony.com begonnen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik keek net even naar al die replies, ik had dat niet verwacht !

Leuk mensen ga zo door ik wil jullie allemaal nog horen !

• akakiwi
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Ik ben in Januari 1998 begonnen. Gewoon voor de gein.
Even in andermans code kijken en dan kijken wat welk commando doet.
Toen heb ik [url http://members.tripod.com/~kiewie/]deze[/url] site gemaakt voor een band. Daarna heb ik zelf met een vriend een bedrijfje gehad dat internet sites maakte. Daar zijn we, omdat het niet ging met de studie enzo, in 1999 mee gestopt, en heb ik een groot aantal sites gemaakt voor klanten van het bedrijf waar ik werkte.

Tijdens mijn vakantie werk bij WISH heb ik hun FTP-site in elkaar gedraait in IHTML, waardoor ik in aanraking kwam met het fenomeen database-driven. :)
Daarna overgeschakeld naar ASP, en nu schrijf ik geen internet pagina's meer, maar applicaties die web-based draaien.
Heavy stuff, maar wel erg leuk om te doen.

Verder ben ik ook nog bezig om voor mijn band een nieuwe site in elkaar te zetten.
De oude staat [url http://home.wxs.nl/~bernd008/CasualVictims]hier[/url] en de nieuwe staat op m'n localhost. Dus niet te bekijken voor jullie omdat ik nog ;(geen ;( kabel heb.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• akakiwi
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

oh ja.
Main-tool was notepad, en is nu homesite.
samen met Photoshop, flash en Lightwave.
Uploaden met Leech-FTP

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

Verwijderd

Nu mijn verhaal(tje):
Ik ben ongeveer anderhalf jaar geleden begonnen met webdesignen. Eerst in Frontpage Express naar aanraden van een vriend |:( . Toen ontdekte ik dat frames bestonden en ben ik met hulp van mijn neef in notepad begonnen. Volgens mij zag ik toen pas wat html was.... Later ben ik verder gegaan met HTML en heb ik psp gekregen en daarmee ben ik ook begonnen te oefenen. Nu heb ik Dreamweaver 3 en Frontpage 2000. Frontpage bevalt me wel: ook wusiwug / html / voorbeeld
Maar dreamweaver is proffesioneler. Nu wil ik van psp naar ps overstappen. Dat moet wel lukken dacht ik zo....
Mijn site kun je hier vinden: www.aniketa.net :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand meer ?

• $tranger
  • Laatst online: 24-08 01:15
God, wat een verhalen allemaal, heb ze maar niet allemaal doorgelezen, maar hier volgt mijn verhaal:

Ik kreeg ooit eens een computer, en een hele tijd daarna internet. Toen dacht ik: wat een mooie dingetjes allemaal. Toen ben ik in Photoshop gaan klooien en gewoon een toch vrij mooi lay outje getekend, opgeknipt in photoshop, dat in gif animator gepleurd, en dat weer in frames in FP 98 geplakt. Dat was mijn eerst site eigenlijk. En ja, stap bij stap ga je verder en nu zit je hier dan, weer eens te werken aan een flash (4) movie met content die ie uit een SQL database trekt; jullie raden het al. Nu, ongeveer 2 jaar later ben ik webdesigner.

Ff wat portfolio (LET OP: ALLES WAT JE HIER ZIET IS MINSTENS EEN HALF JAAR OUD, ALS JE IETS ZIET WAT LELIJK IS: KLOPT. Heb nooit meer echt tijd om een site af te maken. Naja, misschien binnenkort weer eens):

www.boerman.eu.org
www.fh-computers.com (2.5 jaar oud!!)
http://www.boerman.eu.org/zooi (dir. listing in flash movie)
http://www.boerman.eu.org/flash
http://www.boerman.eu.org/detect
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud1/
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud2/
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud3/
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud4/
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud5/
http://www.boerman.eu.org/portfolio/oud6/
http://www.axaveilig.nl/curve.html (leuke scrollbar, he?)

Probleem bij mij is alleen dat ik een site nooit echt goed krijg in Natschaap, of ik moet er weer tijd in steken :(
Maarja, wie gebruikt dat nou nog ;)

Verwijderd

Ben ongeveer 2 jaar geleden begonnen met zo'n boekje "In 20 stappen HTML". Daarna nog wat docs uitgeprint en doorgelezen, hierop is mijn hele HTML-kennis op gebaseerd. Begonnen in Notepad, doorgegaan naar Visual C++ 6.0 die verschillende kleurtjes gebruikte (Had ik toch liggen en programmeren kan ik niet (goed)). Nu op mijn stage (webdesign-bedrijf) gebruik ik HomeSite 4.5.

Dacht vroeger dat als ik webdesigner wilde worden ik die WYSIWYG-progs moest kennen.
Dus ik heb hier Dreamweaver 3 en Golive 4 liggen. Ik van plan van puur HTML'en naar WYSIWYG te gaan.
Maar ik kom niet van het puur HTML'en af :). Blij toe!
Gebruik die WYSIWYG-proggies eigenlijk nooit, echt irritante dingen.

Ben nu met de tweede versie van mijn site bezig, heb alleen weinig tijd. Als die af is post ik de URL wel.

Plain HTML rules!

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 08:31
Ik ben begonnen met kladblok, maar ik wilde verder, toen ben ik frontpage gaan gebruiken, die zet er een beetje overbodige code neer.
Ik ben ook Paintshop Pro gaan gebruiken, mooi programma.
Mijn resultaat is http://genemuiden.fol.nl zeg maar of het gelukt is.

{Oh nee dat mag niet} :'(

Maar ja ik moet toch weten of het een beetje professioneel :9~ word..

reactie w_beens@zonnet.nl

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, anders schop je even een jaar oud topic omhoog
Op dinsdag 02 oktober 2001 16:14 schreef w_beens het volgende:
Ik ben begonnen met kladblok, maar ik wilde verder, toen ben ik frontpage gaan gebruiken
Whaaaaaaa die is wel leuk >:)
Mijn resultaat is [url="http://spam"]http://spam[/url] zeg maar of het gelukt is.
[topic=159058/1/25]
{Oh nee dat mag niet} :'(
True, true
Maar ja ik moet toch weten of het een beetje professioneel :9~ word..
Err... wrong! U gaat niet door voor de wasmachine!
(no offence, maar 'k vind het zwaar lelijk)
reactie w_beens@zonnet.nl
Of jij steekt er even wat moeite in en komt hier gewoon even op dit forum kijken wat de antwoorden zijn..

Verwijderd

Ik begon pas in dec. 1999. Een klasgenoot van mij liet me Nielsonline.nl zien, een Flashsite die zeker bekend is bij veel mensen hier. Ik waz gelijk verkocht voor Flash, en kreeg een Flash 4 demo, samen met een vriend ging ik Flash zitten uitzoeken, en had na een week al het gevoel dat ik het kon :P ... Enniewee, toen kwam er na ongeveer een maand nog een vriend bij, zijn we Dreamweaver, Fireworks, actionscript, grafische progjes, internet, perl en php gaan leren, en nu hebben we n bedrijf :) ...

Ik heb in 2 jaar jaar nog lang niet alles van Flash geleerd, begon pas in maart ofzow met actionscripten, en dar valt nog heeeel veel in te leren. verder veel grafisch geleerd, verder een beetje muziek en natuurlijk html...

Verwijderd

Ik ben begonnen ergens 2 à 3 jaar terug ofzo... dat ben ik een beetje vergeten... Ik had een goeie tutorial gevonden die nu niet meer bestaat. Ik begon zomaar voor de gein, in het kader van "ik wil ook mijn eigen homepage!!!"... Met kladblok aan de slag...

Toen kwam ik ergens in mijn startmenu frontpage express 2.0 tegen...
WOOOOOW... dat is cool... daarmee heb ik mijn eerste nooit afgemaakte homepage mee gemaakt... [ http://members.tripod.lycos.nl/SteenhartS/ ]

Ik vond winamp altijd wel leuk... en daarom was ik met een nieuwe site begonnen [ http://www.tigeravs.f2s.com ]is inmiddels gecrasht
Deze en verdere sites heb ik gewoon in notepad gemaakt...

Die heb ik toen omgebouwd naar tigeramp

Uiteindelijk dacht ik van "hier gaat veel te veel tijd in zitten, vanaf nu ga ik alleen nog maar misbruik maken van het internet..."
Webgoodie kent deze uitspraak vast nog wel...

Niet veel later [we zitten nu begin 2000] heb ik twee sites gemaakt voor school:
- http://www.ebola-virus.f2s.com
- http://www.katapult.f2s.com

Ik kon het toch niet laten om een site te maken... dus toen heb ik http://www.tigereyed.f2s.com gemaakt... dat is mijn huidige site

Ik maak dus geen sites voor geld, maar voor mijn plezier... [misschien binnenkort wel voor geld]...

Met echt designen ben ik begonnen ergens begin 2000... die ebola site heb ik met een of ander vaag progje gemaakt, die andere met psp... daar maak ik nu alles mee...

Ik ben nu een beetje met php bezig, en MySQL, voor....
je raad het al
weer een nieuwe homepage... [maar dan database driven!]

Groetjes ;)

Verwijderd

1995 -> A.I. Studeren aan de UvA...browsen met Netscape en eerste site gebouwd in Emacs (Heftig oranje tekst op donkergroene achtergrond, 10px table borders & pics van Nikki Taylor, dat soort werk). Photoshop ontdekt. Veel psychedelische pics gemaakt.

1999 -> Mezelf een beetje opgeleid kwa HTML & photoshop. Veel tutorials, Homesite & UltraEdit. Veel Fifa2000 ook...

2000 -> Gesolliciteerd bij een aantal bedrijven voor een part-time webdesign job. Kwam uiteindelijk bij netpresence terecht. Mezelf JavaScript/DHTML geleerd door heeeel veel te kloten & af te kijken bij Dr.G. Van part-time naar full-time. Gestopt met de studie. SingularIT werd opgestart door vrienden.

2001 -> Full-time bij SingularIT gaan werken.

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
okay mijn story

2 jaar geleden was ik eindelijk geslaagd voor de opleiding M&T op het grafisch lyceum (totaly wrong choice).
Ben toen gelijk kaan werken als dtp-er en heb dat ongeveer 1œ jaar gedaan.

In mij vrije tijd als dtp-er heb ik getracht een page te maken met flash. En ja hoor nog gelukt ook. Kijk hier

Door omstandigheden ging mijn hele dtp afdeling verhuizen naar het buitenland. Mijn baas had toevallig mijn site gezien en zag dat ik het internet wel erg leuk vond. Doordat ik niet mee kon naar het buitenland hadden zij mij een baan als webdesigner aangeboden :)

Kreeg als eerste een (stoom)cursus dreamweaver van 3 dagen en daarna aan de slag. Was zwaar maar het gaat nu wel lekker. Mijn eerste site met html is dit.

Kan mijzelf niet echt een webdesigner noemen ben het allemaal nog aan het leren maar oefening baart kunst.

Hier kan je mijn
2e
3e
4e
5e

Op dit moment ben ik vooral bezig om mijn tekenen weer wat op te pakken (10 jaar geleden voor het laatst gedaan) want das toch wel erg leuk. Verder wil ik mijn eigen site gaan maken met flash. Ga flash ook weer opppakken eerste site was met flash 4.0 en daarna eigenlijk weinig mee gedaan |:( stom stom stom.

Dat was het. Leuk topic btw *D

• OzBoz
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Tis dat dit vreselijk bejaarde topic nog wat nuttige reacties krijgt anders was het een slotje.. maar ok.

Ben zelf ongeveer rond 1994/95 begonnen met websites en ook vanaf het begin bezig geweest met de vormgeving van een website. Hoewel toen nog een vrij tragische kwaliteit maar wel vormgegeven. Verder gewoon continu bezig geweest mezelf te ontwikkelen en verder in allerhande programma's te duiken. Gewoon de marktwaarde verhogen zeg maar. Momenteel ook nog steeds vrij veel met Flash aan het pielen en dan geen preloaders maar gewoon compacte/snelle sites die in elk geval x-browser compatible zijn.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:27 schreef OzBoz het volgende:
Tis dat dit vreselijk bejaarde topic nog wat nuttige reacties krijgt anders was het een slotje.. maar ok.
Is er een keer een leuk topic in W&G, zit ie er over te denk om het op slot te doen. Misschien heeft het een hoog hk gehalte, maar een slotje zeer zeker niet!!!!

Verwijderd

ben net begonnen en ik kan nog steeds niets. Ik heb wel mijn eigen home page en klooi ook veel met Photo shops en animatie, met de nadruk op klooien. Ik doe alles met WYSIWYG want HTML ken ik niet.
Als ik iets wil vraag ik het aan de desbetreffende persoon. (zoals de copyright op de foto's)
Ik ben 32 jaar en heb pas 1 1/2 jaar een pc. Toen wist ik nog niet eensd hoe je e-mail moest ontvangen. Ik zou wel graag meer over flash willen weten.

Verwijderd

Hmm, weet niet wanneer ofzow, maar ben LANG geleden ooit begonnen met een eigen websiteje, vond dat wel grappig, en ik had gehoord van Homestead, en dat je zo websites in mekaar kon zetten...

Nou, ik dat dus gedaan :) waren btw allemaal stuk voor stuk brakke dingen, dus kapte er maar mee :)

Nu ik weer interesse kreeg voor webdesign, programming, webscripting, hacken, compu-talen leren, visual shit (soep en psp enzow) 3d modellen, en derg. zocht ik wat dingen op.
Via een vriend van me kon ik aan Photoshop 6.0 nederlands komen, dat had ik gezien, en wat hij er mee kon maken, en dat vond ik wel cool eigenlijk! :)
Dus ik dat ook proberen, wat sites met tutorials opgezocht, aan vrienden gevraagd op fora als pu-web, hier, gameforum, waar ik ook kwam waar mensen zaten die met dit prog om konden gaan :)

Tijdje geleden wou ik ECHT serieus gaan beginnen, en daar ben ik nu nog mee bezig, ik heb toen op http://www.webles.nl een tutorial gevolgd over HTML en dergelijke, en ben nu nog bezig met JavaScript kennen...

Een echte webdesigner kan je nog niet zeggen, maar ik weet aardig wat van HTML, van JavaScript steeds meer, ik kan wat met Flash, Photoshop, en ben ook aan het leren met 3d SM-ax >:)

Komt door pure leergierigheid gok ik...

En tja, ik ben nu nog maar 26% nerd, (zie HK) en wil dat opkrikken :P

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

* TheDjasp is in 1996 voor het eerst in aanraking gekomen met Internet

(had ik dit laatst al niet in een ander topic gegooid?)

En toen mijn eerste website gemaakt: Netscape 3.0 Gold met Composer.

Dat was de tijd dat Netscape nog roeleerde.. (no flame intended, gewoon een feit...) :).

En omdat ik Multimedia Vormgeving op het Grafisch Lyceum Rotterdam heb gestudeerd meegemaakt ook al snel met Photoshop 3.0 begonnen.

Mijn eerste bouwwerk is verdwenen, maar de tweede en derde bestaan nog.

Stage gelopen bij een provider als webdesigner. Na mijn studie whatchamacallit full-time als webdesigner gaan werken, en toen ik dacht dat ik alles wel zo'n beetje wist overgestapt naar mijn huidige werkgever, waar ik de deksel flink op de neus kreeg, en waar bleek dat ik de jaren daarvoor aardig heb lopen aan rotzooien :)..

Ow, en wat ik gebruik: UltraEdit, omdat dat toch het makkelijkst is met PHP, Dreamweaver steeds minder sinds ik steeds sneller kan typen :), Flash, Photoshop en Illustrator.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• OzBoz

OzBoz

Op dinsdag 02 oktober 2001 20:34 schreef Tigereye het volgende:

[..]

Is er een keer een leuk topic in W&G, zit ie er over te denk om het op slot te doen. Misschien heeft het een hoog hk gehalte, maar een slotje zeer zeker niet!!!!
Zoals je ziet was dat topic er een jaar geleden al en je wil niet weten wat je in die tijd nog meer gemist hebt ;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Zomervakantie 95 :)
Kreeg men broer een nieuwe computer met het nieuwste van het nieuwste toen :)
een geweldige : Pentium 166 met enorm veel geheugen : 32MB eheh. maar ook windows 94 :) ik noit eme gewerkt, was altijd programmeren in dos(batch) bestanden etc

Toen zijn we gaan internetten, en zag vanalles.. ik vond dat prachtig, omdat ik zelf al best veel teken en redelijk creatief ben (zeggen anderen hoor maar goed) d8 ik, ik ga eens wat vandie teken proggies doen en kijken wat er utikomt. Toen Office95 er was, heb ik met frontpage men eerste sites gebouwd (weet je wel met die clipart shit)
tja..veel gebeurd blablabla

nu doe ik opleiding webdesign.. nou ja..multimedia vormgeven op grafisch lyceum rotterdam, verder studeer ik in men eigen tijd PHP/ASP/Coldfusion/Javascript...

En heb men bedrijfje :) net begonnen, site staat er nog niet op...

dus zodoende :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

1996 - Mijn moeder mocht via haar pc-prive project een pc kopen ik denk MOOI eindelijk van die digital386 dinges af. Het was toen de p2 net nieuw was dus ik moest en zou zo'n pentium 2 ding erin hebben, geen idee wat een processor was in die tijd.

Ik klim achter die ik helemaal klikgeil van het "nieuwe" windows 95. WOW dat ziet er flink beter uit dan windows 3.11.

Ik was echt helemaal van plan om te gaan internetten al een hele lijst pornosites en ik weet niet wat voor sites verzameld. Ik was er klaar voor. Via casema internet gekregen, dit was nog een hele tijd voor dat er kabel internet van hun was. Het was nog via de telefoon, kan je voorstellen hoe kut dat was?

(later door spammen eraf geschopt en levenslang gebanned van casema, maar daar hebben we het niet verder over)

Ik surfde me de pleuris, was ook wel aan telefoonrekening te zien, me moeder kreeg zowat een hartaanval. Ik dacht hey das wel leuk die homepages, dat wil ik ook wel.

Ergens had ik gelezen dat je met yahoo.com kon zoeken, ik naar yahoo.com en zoeken naar make webpages en kwam bij geocities terecht.

Daar met een soort knip en plak editor gewerkt en ik had me eigen site, ik me adres doorgegeven aan de personen die ik kende die internet hadden. url was mega lang, maar ik wist hem uit me hoofd.

Later met een wysiwyg editor die op geocities stond gewerkt en toen in een dag 3 sites gemaakt over mijn interesses toen. Een over jerry springer, een over lowriders en een over muziek. Ik dacht hey das cool zeg. IK RULE(dacht ik toen)

Ik ben met toen echt gaan verdiepen in webpages maken, boeken bij de boekhandel geleend, zowat alle tags in me hoofd gestampt en veel naar de source van andere pagina's gekeken en ben toen flink beter geworden. Photoshop heb ik toen ook gemastered(uit een boek).

Toen met cgi bezig geweest, veel gekloot en zwart werk gedaan.

En sinds een jaartje bezig met php/asp, noem ik mezelf webdeveloper ipv webdesigner(ja daar zit een verschil in) en probeer ik mijn geld te verdienen met webpages maken wat naar eigen zeggen wel lukt.

Hopen dat dat zo blijft, zit nu nog op school, bezig met me cisco papiertje en ben augustus ergens klaar, daarna gaat ik zeker nog doorstuderen.

Aan alle webdesigners/webdevelopers veel succes
its a tough world for webdesigners, they'll chew you up and spit you out

vette topic trouwens

thunderstruck

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hmm.. genoeg mensen dus die dit nog een nuttig topic vonden. Vooruit dus maar:

1997, begonnen met studie IO aan de TUDelft. In user-dir stond een directory public.www. He, WTF is dat? Navraag leerde dat je je eigen site daar neer kon pleuren. Mooi, ik proberen. Notepad erbij en Photoshop3.

1998 nog steeds hobby'en, veel eigen sites bouwen, af en toe wat voor iemand anders. Inmiddels al Photoshop 4 en ook Flash 3 ben ik een beetje mee gaan kutten.

1999 bijbaantje in schoenenzaak zat, via neef in contact gekomen met huidige baan. Mocht een flash-intro maken, en als dat uit zou lopen op een opdracht dan mocht ik blijven. Opdracht binnen, Pelle aangenomen. Inmiddels PS5 en Flash4.

1999-2001 Photoshop5.5 ken ik nu van binnen en buiten, Flash4 is nog steeds wel van een dubieus niveau, en verder geleerd te javascripten, te css'en, te PHP'en, te MySQL'en, te Perlen en nu bouw ik dus op m'n eentje complete sites voor bijvoorbeeld Hewlett Packard inclusief CMS en de hele reut.

* Pelle is alleen nog lang niet uitgeleerd
dingen die nog op stapel staan:
-verdiepen in XML/XSL
-flash5 / actionscripting een beetje onder de knie krijgen
-(bah) ASP en MSSQL/Access een keer doornemen, je weet maar nooit waar 't goed voor is nu er steeds meer IIS-gebaseerde servers bijkomen

* Pelle is er na 4 jaar achter dat:
-WYSIWYG-editors nog steeds zuigen en nooit zullen voldoen
-handmatig images slicen & saven roelt boven automagisch
-homesite nog steeds teveel resources vreet
-je altijd je eigen beperkingen moet kennen en dingen waar je niet goed in bent nooit volledig onder de knie zult krijgen

• Bluestorm
  • Laatst online: 20-08-2022
Op dinsdag 02 oktober 2001 22:34 schreef Pelle het volgende:
Absoluut... (daar zou je wel een heel nieuw topic over vol krijgen :) )

Maar goed laat ik dan ook maar even vertellen gaan.

Begin 1996: Bluestorm had nog geen internet maar maakte zijn eerste webpagina naar aanleiding van een artikel in de PC-Active, met in Paintbrush (win 3.11 rules ;) ) gemaakte graphics (lees achtergrond & icoontjes)

Half 1996: Bluestorm kreeg internet, maar was al lang weer vergeten dat er zoiets was als websites bouwen.
--- grote periode van leegte waarin bluestorm zich vooral bezig hield met het tekenen in Corel Draw 3.0 ---

Halverwege 1998: Er moest nu toch maar eens een site komen en na wat gestuntel in Paint Shop Pro en wat naslag van artikelen in de computer totaal werd er: http://www.geocities.com/micxman/ geproduceerd (toen nog gelegen op een heel ingewikkeld adres met afdelingen en plaatsen en dan een nummer ofzo :) ).

Daarna heb ik een tijdje aangeklungeld met Paint Shop Pro tot er in 1999 de openbaring kwam... Photoshop... Dat was toch wel iets moois... ok je snapt er 99% niet van, maar Bluestorm zou wel even webdesigner worden... dus heb ik in die zomer allerlei pogingen gedaan voor websites en ik vond het helemaal geweldig. (ook al zag het er achteraf gezien niet echt uit :)) Maar het was wel allemaal een goede oefening dus in 2000 was ik ver genoeg gevorderd om m'n eerste 'niet voor me zelf maar voor een ander en dus mogelijk betaald'- opdracht te doen: http://www.rmi.med.uu.nl/ in php en mysql want daar was ik ondertussen ook mee begonnen.

In september 2000 was ik voldoende overtuigd van mezelf dat ik goed (genoeg) was dat ik 2Vi ben gestart. Dat was niet echt succesvol want in december lag het al weer stil omdat ik werd overgehaald tot een bijbaantje bij een internetbedrijf. Inmiddels ben ik weer verder gegaan met 2Vi en dat loopt nu wel aardig al zeg ik het zelf.

Flash is het gene wat ontbreekt in dit verhaal natuurlijk, maar iedere keer als ik daar mee begin hou ik er weer binnen een paar dagen mee op. Vind het gewoon niet echt interessant. Al moet ik zeggen als je een vlotte tekening wil maken dat dat in Flash wel leuk werkt, alleen maak ik er nooit de tijd voor vrij.

Dus tips voor de mensen die er wat minder lang over willen doen om te beginnen:
* Neem meteen photoshop en blijf het eerste jaar van de bevels, dropshadows en andere filterefecten (behalve de simpele zoals blur, noise, etc) af)
* Vooral blijven doen, want ook al ziet het er nu niet uit, het wordt toch iedere keer weer een beetje beter want je leert er altijd van.
* Volg veel nieuwsgroepen, forums, etc. over het onderwerp want vooral in het begin kun je daar erg veel (en snel) van leren en koop vooral niet het boek: "Webdesign in de Praktijk" van Peter Kentie want dat is ook allemaal basiskennis die je hier ook wel leert :D

Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

1988 begonnen met een opleiding binnenhuisarchitectuur.
gaande de opleiding erachter gekomen dat grafisch bezig zijn me meer interesseerde.
Na horten en stoten en een onderbreking voor militaire dienst uiteindelijk toch
diploma en ondernemersvaardigheden gehaald.

stages gelopen bij woonarchitecten en een reclame-atelier.
Dat laatste beviel toch het best en ben begonnen bij een klein bedrijfje als beletteraar.

inmiddels had m'n vriendin een PC nodig voor studiedoeleinden waarop ik lekker kon gamen
(zeg broer, hoe startte ik ook alweer Doom op?) en een beetje Win3.11'en.

1995-
Tijdens m'n werk schuin meegekeken over de schouder van de DTP'ers die met Illustrator5.5 en PS3.0 op de Mac leuke dingen maakte.
Thuis ook PS/Ill. geinstalled en mezelf een spoedcursus gegeven waarna ik ook met het DTP werk mee kon doen.

1998-
Later ook het systeembeheer en wat ontwerpwerk op me genomen.
Toen kwam thuis internet via de kabel en werd er op m'n werk gesproken over de noodzaak van een site voor het bedrijf.
Is er nooit van gekomen trouwens...

Eind 99 door zware wrijving met een collega alla minute ontslag genomen en 3 maanden zonder werk gezeten.
in die tijd met verdiept in HTML en CSS.

2000-
Mooie kans gekregen bij een klein bedrijfje dat e-commerce sites ontwikkelde.
heb daar ColdFusion, databases en database-design, Javascript, Flash en veel over internet geleerd.

Helaas begin 2001 door de shake-out binnen de e-commerce m'n baan kwijt geraakt..
Maar direct weer begonnen bij een erg tof multimedia bedrijf.
Hier hou ik m'n HTML/CSS/JS/Photoshop kennis op peil en leer o.a. PHP/MySQL bij.

* Hangloozz heeft in die tijd geleerd dat:
- MS Office je dag vergald
- gezamenlijk aan en gedekte tafel lunchen goed is voor je lachspieren
- intelligente software niet bestaat
- denken "oh, alleen nog ff dat.." een hele dag werk kost omdat je dan altijd een hanger hebt terwijl je niet gesaved hebt
-je altijd je eigen beperkingen moet kennen en dingen waar je niet goed in bent nooit volledig onder de knie zult krijgen
* Hangloozz is het hier 100% mee eens

rijst alleen de vraag waar Pelle mee c0de.. :P

www.jurgroessen.nl

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

* Pelle is alleen nog lang niet uitgeleerd
dingen die nog op stapel staan:
-verdiepen in XML/XSL
-flash5 / actionscripting een beetje onder de knie krijgen
-(bah) ASP en MSSQL/Access een keer doornemen, je weet maar nooit waar 't goed voor is nu er steeds meer IIS-gebaseerde servers bijkomen

mmz.. niet helemaal mee eens, nou ja..merendeel wel :)
ik vind proggies zoals dreamweaver kan je leuek tablesets mee maken, maar je moet goed je code in de gate houden!

enneh.. ASP? msSql = eitje
serieus..eerst denk je..GVD waar hebben ze et over..lees je door.. iesj siempel! :)

kweetniet.. maar vind ASP makkelijker dan PHP, maar daar zulen het veel niet mee eens zijn...Ik vind dat NT hosting echt vet is.. lekker makkelijk programmeren.. toen ineens ging men server naar PHP : AARG..heel men page in ASP .. > heb neits meer aan
en dat chillsoft ASP sux kan geneens msSQL

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:19 schreef Hangloozz het volgende:
* Hangloozz is het hier 100% mee eens

rijst alleen de vraag waar Pelle mee c0de.. :P
In welk programma, bedoel je? Homesite dus, en ik was niet van plan om op iets anders over te stappen. Het enige jammere is dus het brakke resources-gebruik waar vooral WinME hele erge moeite mee heeft (zelfs met 512Mb intern!).

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:24 schreef gitaarwerk het volgende:
ik vind proggies zoals dreamweaver kan je leuek tablesets mee maken, maar je moet goed je code in de gate houden!
Dat is het punt dus. De code zuigt altijd (in de zin van: is nooit zoals je het hebben wilt) en neem maar van mij aan dat ik sneller een tabel in elkaar klop in Homesite dan de gemiddelde DreamWeaveraar.
Is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, en hier is volgens mij ook al een keer een discussie over geweest, maar goed: ik vind WYSIWYG dus zuigen en dat is mijn mening.
enneh.. ASP? msSql = eitje
serieus..eerst denk je..GVD waar hebben ze et over..lees je door.. iesj siempel! :)

kweetniet.. maar vind ASP makkelijker dan PHP, maar daar zulen het veel niet mee eens zijn...
Ik haat de VB/ASP-syntax uit de grond van m'n hart. Daarom ben ik er nog niet aan begonnen. 't is onlogisch vind ik, en zeker omdat alle andere internet-gerelateerde talen een op C gebaseerde syntax hebben.
Ik vind dat NT hosting echt vet is.. lekker makkelijk programmeren.. toen ineens ging men server naar PHP : AARG..heel men page in ASP .. > heb neits meer aan
Ik vind NT-hosting dus hoerig. Veel te gevoelig voor zaken als Nimda en Rode Red. Daarnaast moet je ook nog eens een flinke duit in het zakje doen voor de hardware die je nodig hebt om het geheel (NT/2000, IIS, MSSQL) te laten draaien.
Onze server is een Celeron400 die draait onder Linux. Krijgt bergen dataverkeer te voorduren en per seconde een hoop database-requests. Fungeert tevens als DNS, FTP en POP-server.
Sinds 1998 maar 1 keer down geweest, en dat was toen hij verhuisd werd van Utrecht naar Amsterdam.
Ik moet de eerste NT-server nog tegenkomen die dat met die specs voor elkaar krijgt....
en dat chillsoft ASP sux kan geneens msSQL
Maar dat kan je ook niet verwachten. Zout je site op een andere ASP-host, of ga PHP leren. Kvind het een beetje onzin om dat slechte software te noemen omdat het niet doet wat jij wilt.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:52 schreef Pelle het volgende:

[..]

In welk programma, bedoel je? Homesite dus, en ik was niet van plan om op iets anders over te stappen. Het enige jammere is dus het brakke resources-gebruik waar vooral WinME hele erge moeite mee heeft (zelfs met 512Mb intern!).
Ik zou je ook niets anders aan kunnen raden..
maar ik dacht even dat je Homesite verlaten had voor z'n brakke mem-management.
Heb er zelf ook veel last van: laat ik Homesite openstaan tijdens de lunch dan kan ik er donder op zeggen dat ie daarna stroperig reageert en alsnog opnieuw kan opstarten. (W2K, 128mb)

www.jurgroessen.nl

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben begin 1999 aan mijn eerste homepages begonnen. Ik werkte toen met geripte plaatjes die ik met Paint Shop Pro bewerkte om in mijn pagina te zetten. Mijn pagina maakte ik met Microsoft Publisher. Kijk voor een leuk voorbeeld hier:
http://members.chello.nl/a.ulrich/myfirstpage

Ik wilde wel een tellertje op mijn pagina en las ook alles over kleine scriptjes enzo, maar die kon ik met Publisher niet invoegen. Ik weigerde HTML te leren dus downde ik een paar WYSIWYG editors en ging aan het prutsen... Hotdog Express, Coffeecup HTML editor...
Aangezien dat niet zo wilde met uploaden nam ik CuteFTP erbij.
Ik gaf het maar op dat ik geen html wilde leren en begon er toch maar aan. Ik wilde toen ook aan ThinkQuest meedoen...
Als je met CuteFTP even snel wat wil editten, dan opent ie notepad. Dus ik leerde zo stapje voor stapje wel HTML erbij.

Toen kreeg ik Frontpage en daarmee bouwde ik meteen een explosief aantal nutteloze sites. Mijn homepage op
http://members.chello.nl/a.ulrich/heidi01
is nog steeds van principe een Frontpage creatie. Vooral met /Welkom.htm kun je dat nog zien.
Naarmate ik meer sites ging maken en ook bedrijfsopdrachten kreeg - toevallig, via via - merkte ik dat Frontpage wel erg lame was in compatibiliteit en netheid van code. Toch wilde ik er niet vanaf, al had ik een CD'tje met Homesite in mijn rek staan hier...
Toen ben ik eigenlijk gestart met Stylite. Eerst lang over een naam gedacht, en toen gewoon op een .com adres begonnen. Ik kreeg wat kleine opdrachtjes.

Indertijd heb ik ook Photoshop gekregen van een vriend, en gebruikte ik dat ook voor het editten van grote images. Toch is PaintShopPro voor het snelle rip- en pixelwerk nog wel heel handig.
Door stom toeval (door van een doxa site die hier genoemd was een mooie page voor een webhoster te bouwen) heb ik mijn .nl adresje in ruil voor een design voor hem gekregen.

Toen crashte mijn pc. Ik had zelf geen Office, dus ik heb de eerste weken van de wederopbouw zonder geleefd. Maar ook Frontpage moest ik missen. Ik had een vervanger: EditPlus. Daarin wat begonnen te klooien... gelukkig bood het programma wat hulp. Ik heb nu via via weer Office gekregen en ik heb Frontpage niet eens meer willen installeren...

EditPlus roeleert nu en sinds ik die editor gebruik, heb ik al 2x zoveel kennis over css, php en kan ik nu de html uit mijn hoofd in plaats van telkens voor tabellen enzo nog te moeten spieken...

Laten we hopen dat Stylite en mijn webdesign nog lang mogen voortbestaan... (al denk ik niet dat deze tekst ooit historisch gaat worden :P )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:13
September '98 kwam ik in Wageningen studeren en ontdekte ik de wereld van internet en forums (PU powerweb :P). In de zomervakatie daarna ('99) ben ik in Angelfire een homepage gaan maken om aan mijn 'forumvriendjes' te laten zien. Op een gegegeven moment kom je de advanced mode tegen en daarmee HTML. Toen ik af wou van dat saaie amateuristische angelfire design, ben ik me meer in HTML aan het gaan verdiepen en heb ik een boekje gekocht. Zo ben ik aan mijn nieuwe page begonnen (en aan de internetpage van mijn studievereniging). Langzamerhand kwam ik ook in aanraking met Javascript en ik heb mijn eerste echte scriptje af.
Nu wil ik me nog verder verdiepen in Javascript en misschien later ook nog wat meer op het grafische 'design' vlak met Flash of Photoshop.

Tja een hardcore webdesigner ben ik nog niet echt, maar volgens mij ís mijn pagina wel redelijk mooi (iig niet afgrijselijk amateuristisch lelijk)en iig makkelijk te navigeren :). Dat vind ik zelf het belangrijkst.
Editor: 1stPage en Arachnophilia (beide freeware)
Boek: Basishandboek websites met HTML en JavaScript - Gerard Staal (koste iets van 30 piek ofzo :P)

Verwijderd

Topicstarter
[off topic enzo]
Tof dat mijn topic weer omhoog gehaald, erg leuk om al die verhalen te lezen. Het geeft toch meer een beeld van de mensen hier verzameld op het forum.
Thanks !
[/off topic enzo]

Verwijderd

Ik ben 3 jaar geleden begonnen in Notepad, met HTML. Zo simpel is het. Altijd bij HTML beginnen.

Langzamerhand maak je steeds meer sites, worden ze steeds beter en leer je steeds meer, of ontdek je steeds meer.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:13
Op woensdag 03 oktober 2001 11:56 schreef Mikedigi het volgende:
[off topic enzo]
Tof dat mijn topic weer omhoog gehaald, erg leuk om al die verhalen te lezen. Het geeft toch meer een beeld van de mensen hier verzameld op het forum.
Thanks !
[/off topic enzo]
Idd. En misschien is het ook handige info voor newbies/n00bs *D

• Tom
  • Niet online

Tom

Altijd al interesse gehad in grafische vormgeving en dergelijke, op de basisschool wist ik al dat ik later werk in die richting wilde gaan doen. Toen ergens in '96 voor het eerst op internet, meteen interesse in het maken van een site en na veel knutselen met vage HTML proggies en sources bekijken heb ik een site gemaakt (eind '96 ergens).

Daarna vanalles zitten uitzoeken, steeds iets meer. Eerst HTML, Javascript, Perl, enz. was gewoon een kwestie van veel tijd insteken, zat toen nog op de MAVO en had dus genoeg tijd over. Sinds m'n eerste site ben ik gewoon veel beziggeweest met vanalles proberen/uitzoeken/lezen en heb op die manier mijn kennis opgedaan.

Ergens in '98 begonnen met eigen bedrijfje. Leuke portfolio gekregen op die manier. Toen begonnen met een grafische/multimedia-opleiding op het Sint Lucas in Boxtel. Dat was niet echt de richting die ik opwilde en na een half jaar mee gestopt.

Ik ben toen ooit hier op gesprek geweest, kon meteen komen werken eigenlijk maar heb dat toch niet gedaan (twijfelde of het slim was zonder echte opleiding te werken). Toen heb ik maar een vage opleiding van een jaar gedaan (over Office en PC's in het algemeen, sloeg echt nergens op en was niet wat ik zocht, maar die opleiding startte halverwege het jaar... kon meteen beginnen). Met stage ben ik hier terecht gekomen.

Daarna hier blijven hangen en inmiddels werk ik hier iets meer dan een jaar fulltime :) bevalt perfect.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 03 oktober 2001 00:04 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

Heb er zelf ook veel last van: laat ik Homesite openstaan tijdens de lunch dan kan ik er donder op zeggen dat ie daarna stroperig reageert en alsnog opnieuw kan opstarten. (W2K, 128mb)
Ik ook, als ik iets teveel IE's ofzo open heb staan dan valt soms het halve beeld weg. (W98, 256mb)

Verwijderd

kben zon beetje zelfde begonnen als de topicstarter
alleen ging ik van pwc (soort kladblok) naar dreamweaver
van basic naar advanced editor bij angelfire was kewl, als een sprong in het diepe hehe maar nu is het een eitje
met dreamweaver is het egt makkelijk javascript/dhtml/css dus dat is snel geleerd maar tis altijd handig ook html te kennen idd
kzou tog ook wel wat meer met php/mysql willen eigenlijk maar eigen scripts schrijven zie ik nog niet zitten, wordt al geirriteerd als ik bij authorware, director of flash beetje moet programmeren :)
gelukkig zijn er zat java, php, cgi scripts die je gratis kan gebruiken :)
kwerk al tijdje freelance als t ware, voor bedrijfje van kennis af en toe en nu heb ander klein bedrijf hier gevraagd of ik voor ze wil werken :)
en kleer nu ook steeds bij op mijn opleiding, dhtml enzo en binnenkort asp :) lijkt me wel kewl want html ken ik nu wel alles van..

• IschaGast
en kleer nu ook steeds bij op mijn opleiding, dhtml enzo en binnenkort asp :) lijkt me wel kewl want html ken ik nu wel alles van..
Welke opleiding doe je dan :?

Verwijderd

multimedia produktie @ grafisch lyceum
stelt weinig voor, vooral dtp enzo in t begin, ook wel leuk maar kwou meer webdesign
er was een module die bestond uit een 2 tekstlinks maken naar 2 paginas, elk met een andere kleur, een plaatje op een site zetten, alles met dreamweaver
daar kreeg je 8 weken voor whahahaaaaa
maar nu wordt het eindelijk wat leuker :) 2ejaar..

• IschaGast
Op donderdag 04 oktober 2001 18:31 schreef effex het volgende:
multimedia produktie @ grafisch lyceum
stelt weinig voor, vooral dtp enzo in t begin, ook wel leuk maar kwou meer webdesign
er was een module die bestond uit een 2 tekstlinks maken naar 2 paginas, elk met een andere kleur, een plaatje op een site zetten, alles met dreamweaver
daar kreeg je 8 weken voor whahahaaaaa
maar nu wordt het eindelijk wat leuker :) 2ejaar..
Muhaha!!!

Ik heb ook grafisch lyceum gedaan maar stelde erg weinig voor!! Deed ook de verkeerde opleiding M&T. Toen was er nog niet iets met internet :(

Verwijderd

irritante zooi :(

Verwijderd

ja idd wel jammer dat het zo weinig voorstelt
vooral kwa webdesign, nu net 1ste flashmodule van een docent die er voor de eerste dag was :) lol
we mochten zelf opdracht verzinnen haha en dat is dan alles, 8 weken voor en daarvoor krijg je t cijfer
sommige modules gaan egt nergens over, hoeveel er op een dvd staat ? wahah of er is geen docent, reader of kanaal
nu nog 2 weken van deze periode, vandaag kwamen we er achter dat een docent die nooit was komen opdagen in korea zat omdat ze vrouw meedeed aan een of ander kampioenschap creatief doen ofzo, pffff whaha

maar sommige dingetjes zijn wel leuk, authorware/director enzo en illustrator/indesign/quark is ook wel handig

maar jammer dat er nix is over php/mysql etc. en html/dhtml/javascript ook amper, maar kzag dat we een module asp krijgen, hopelijk is dat wat

docenten weten t soms (lees:vaak) minder goed als ons :)
maarja dat heb je in zon klein landje als nederland he..wat moet je anders ...is niet zoveel keus kwa opleidingen

iig heb ik meer thuisgeleerd, iig kwa webdesign alles zon beetje...

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Toen ik in 1979 op een mooie kerstavond geboren werd ben ik meteen begonnen om na te denken over mijn eerste database structuren. Op mijn tweede begon ik aan mijn eerste lappen PHP, maar toen mijn moeder mij om die reden in 1982 naar een gesticht stuurde heeft dat een tijdje stil gelegen.

2 jaar geleden Film en TV gaan studeren aan de UvA, met aan het begin al als doel de afstudeerrichting Nieuwe Media te gaan doen. Aangezien ik vanaf het begin van mijn studie voor het eerst internet toegang had beetje rond gaan neuzen en her en der gaan klooien. Speodig kwam ik erachter dat er buiten porno niet zoveel boeiends te zien is, en ben ik me anders gaan vermaken.

Weet eigenlijk niet meer hoe precies, her en der inderdaad van die geocities angelfire e.d. onzin gaan uitcontroleren, en ik kan me nog een een avondje kutten in NS composer herrineren. Stapje bij stapje verder gekomen. Een grote deur ging open bij de eerste illegale versie van homesite. Doordat daar ontzettend veel voorgekauwde zooi in staat leerde ik de verschillende technieken en tags. Doordat ik altijd heb willen weten welke code precies wat deed heb ik het uiteindelijk helemaal onder de knie gekregen, na vele, ele, vele kleine uurtjes.

Toen het op den duur nodig werd ben ik online tutorialtjes voor javascript gaan volgen, alsmede uiteindelijk Perl en PHP. Eerst download je wat, dan ga je de scriptjes een beetje aanpassen, eigen scriptjes maken en uiteindelijk weet je precies hoe iets ofwel moet ofwel waar je kan vinden hoe het moet.

Ik werk momenteel 2 dagen in de week bij een reclameburo hier in Amsterdam, en vind het zalig. Ben langzaam maar zeker steeds meer over print en DTP aan het leren, in aanraking gekomen met macs en begin de grafische programma's nu echt te gebruiken zoals ze bedoeld zijn (en op het platform waarvoor ze bedoeld zijn >:) ).

Bij mijn studie merkte ik al gauw hoe ontzettend handig het is om binnen al dat theoretische geouwehoer ook nog verstand van zaken te hebben. Het is ongelooflijk hoeveel beter je kijk is op sommige dingen als je ook weet hoe het in elkaar zit, en wat mogelijk is. Schitterend ook als je sommige leraren hoort praten over technische zaken terwijl ze er TOTAAL geen verstand van hebben, maar te trots zijn om dit te laten merken. Zo had ik laatst college van een dame die vertelde dat ze een VR omgeving ging maken, maar dat ze er nog niet helemaal uit was of ze het in C++ of Linux ging doen..

Mijn doel is dan ook een beetje om in de rest van mijn leven een brug te kunnen slaan tussen het praktische en het theoretische. Ik denk namelijk dat hier één van de grootste tekorten ligt van deze tijd.

• IschaGast
Op donderdag 04 oktober 2001 21:16 schreef effex het volgende:
ja idd wel jammer dat het zo weinig voorstelt
vooral kwa webdesign, nu net 1ste flashmodule van een docent die er voor de eerste dag was :) lol
we mochten zelf opdracht verzinnen haha en dat is dan alles, 8 weken voor en daarvoor krijg je t cijfer
sommige modules gaan egt nergens over, hoeveel er op een dvd staat ? wahah of er is geen docent, reader of kanaal
nu nog 2 weken van deze periode, vandaag kwamen we er achter dat een docent die nooit was komen opdagen in korea zat omdat ze vrouw meedeed aan een of ander kampioenschap creatief doen ofzo, pffff whaha

maar sommige dingetjes zijn wel leuk, authorware/director enzo en illustrator/indesign/quark is ook wel handig

maar jammer dat er nix is over php/mysql etc. en html/dhtml/javascript ook amper, maar kzag dat we een module asp krijgen, hopelijk is dat wat

docenten weten t soms (lees:vaak) minder goed als ons :)
maarja dat heb je in zon klein landje als nederland he..wat moet je anders ...is niet zoveel keus kwa opleidingen

iig heb ik meer thuisgeleerd, iig kwa webdesign alles zon beetje...
Het enige wat ik er geleerd had is dat ik nooit meer naar het grafisch lyceum ga :P
Het meeste waar ik wat geleerd heb is op mijn stage, of laten we zeggen mijn ene stage. Heb daar mijn dtp kennis toen opgedaan. Op school had ik er niets van geleerd!!
Door verschillende banen heb ik het goed geleerd gelukkig, maar allemaal door zelfstudie. En toen carriereswitch gemaakt naar webdesign en nu vermaak ik mij best maar wil nog veel leren. Heb alleen het gevoel dat ik meer kan leren door zelfstudie dan wanneer ik naar school zou gaan ;)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
in 1995 begonnen met het ontwikkelen van interactieve cd-roms, eigenlijk toen nog totaal multimedia, dus design, 3d, video en geluid, maar ook programmeren, na enige tijd kwam ik er toch achter dat ik programmeren leuker vond dus ben daar verder in gegaan, rond 1998 begonnen met het bouwen van database driven websites, eigen bedrijfje opgezet en 2 ecommerce shops ontwikkelt en geexploiteert, de laatste 3 jaar aan vrij grote sites geprogrammeert (ericsson.com,ford,meulenhoff,etc). Op dit moment ben ik bezig met ontwikkelen van nieuwe site van funda, is behoorlijke uitdaging omdat de site behoorlijk wat load (1.2 miljoen hits per dag) heeft en vrij strakke specs heeft.

Verwijderd

Mijn eerste keer...
Met frames, elke keer zat het frame in het verkeerde venster veranderde de groottes, en dan mooie ani-gifs erbij en zo'n groen zwarte achtergrond en een lettertype wat niemand had.

*pink*

Sindsdien nooit meer frames gebruikt >:)

• IschaGast
Op dit moment ben ik bezig met ontwikkelen van nieuwe site van funda, is behoorlijke uitdaging omdat de site behoorlijk wat load (1.2 miljoen hits per dag) heeft en vrij strakke specs heeft.
1.2 miljoen hits per dag lijkt mij niet :?

Verwijderd

Op donderdag 04 oktober 2001 22:31 schreef izzii het volgende:

[..]

huizen kopen iz in in nederland ;) ...

• raptorix

[..]

Wel degelijk, > 100.000 bezoekers per dag, geloof dat gemiddelt aantal pageviews 15 is.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Een hit is geen bezoeker he? Een hit is een request voor een file. Een HTML-file, een image, een stylesheet, whatever. Zeg dat je per pagina 20 hits genereerd, en dan 15 pagina's bekijkt, dan ben je met je ene bezoeker toch al gauw 300 hits aan het genereren.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

idd hits gaan erg snel,

Maar goed.. ik doe zelf ook 1e jaars GLR
en dan die 1e module "webdesign" is dan idd met een paar linkjes alles zoeken, maar ik snap wel waarom je er 8 weken voor krijgt... ze willen dat je van die vage plaatjes erin zet die nergens te krijgen zijn :( das wel vervelend,

Maar goed, 1e jaar is suf, 2e jaar verheug ik me meer op

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Cool :) Daar ben ik het helemaal mee eens.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Geinig allemaal. Zijn er nog veel full-time eigen ondernemers hier?

Even in 't kort mijn verhaal, ook al ben ik meer een webdeveloper dan webdesigner (ja, er is inderdaad een verschil! :))

Iets vroeger dan de meeste andere: 1985 -> ik kwam in aanraking met een c64. Toen begon de ellende. Eerste jaartje alleen spelletjes gespeeld (wist ik veel). Vond toen dat ik dat ook moest kunnen en ben wat gaan klooien in Basic. En om even een lang verhaal in te korten: toen kwam Assembly voor de c64, in '91 Amiga gekocht, niks mee afgezien van een nietig beetje Amiga-basic, '92 eerste PC (80286, 16MHz, 40Mb HD ofzo), Pascal in een paar weken geleerd en in '93 ofzo aan Assembly voor de PC begonnen. In die tijd nog een BBS gehad met zo'n sloom modempie ('k heb ze zo'n beetje allemaal de revu zien passeren: 2k4, 14k4, 19k2, 34k4, etc...). Internet begon toen in te komen en ik studeerde toen Technische Natuurkunde aan de HBO in Eindhoven. Ben daar, bij zo'n door studenten opgezette hosting toestand, lid geworden zodat email had ed. Kwam er toen ook achter dat ik webpages kwijt kon (van die grijze pagina's met zwarte tekst en blauwe links, je kent ze misschien nog wel). 'k ben toen begonnen aan html en later volgde javascript, perl, css, dhtml, beetje vb maar kreeg altijd spontane :r neigingen, server side javascript, mysql en php. 'k Heb altijd het idee dat ik iets vergeet...

Ik gebruik nooit wysiwyg editors. Ben begonnen met notepad, maar vond al snel UltraEdit en heb 'm op den duur ook maar legaal aangeschaft (soms heb je zo'n bui).

Nu werk ik als freelancer bij een ontwerp en design bureau en begin waarschijnlijk binnenkort een partnership (bv'tje?) voor een internet bedrijf...

* Explore heeft ook wat geleerd:
- open source rules!
- php is een zegen voor webdevelopers
- asp zuigt, iis zuigt en Bill Gates is the antichrist
- naast minimaal design (icons en drop-shadow logo's :9~) toch maar beter kan gaan programmeren
- wysiwyg editors zuigen, UltraEdit kicks ass!

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• IschaGast
Op vrijdag 05 oktober 2001 01:16 schreef Pelle het volgende:

[..]

Een hit is geen bezoeker he? Een hit is een request voor een file. Een HTML-file, een image, een stylesheet, whatever. Zeg dat je per pagina 20 hits genereerd, en dan 15 pagina's bekijkt, dan ben je met je ene bezoeker toch al gauw 300 hits aan het genereren.
I know maar wist niet dat huizen zoeken zooooooo hot was :o

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
1997 - Modem gekocht en lekker internetten via een gratis inbel account, nooit geweten van wie het was :) na een tijdje behoefte gekregen aan een homepage. Toen maar aangemeld bij GeoCities, ik zou niet eens het URL meer weten. Was ook veel te lang. Maar dat was een site over mijn voorliefde voor Apple :) terwijl ik toen altijd een PC had :( De site overigens gemaakt in Frontpage.

1999 - Maar weereens een site gemaakt over een programmeer clubje (QuickBasic) genaamd Rush (http://welcome.to/Rush) eerst in Adobe Pagemill en later verder gegaan in Frontpage 98. En wat Java script gegenereerd door Adobe Image Styler.

Eind 2000 - Besloten om samen met een vriend van mij in de winterstop van de Formule 1 een website te gaan beginnen (www.f1-today.net). Het programmeren totaal in zijn handen gegeven. Het enige wat ik zo nu en dan deed was de server behereren, content vullen en wat designs maken. Toen werden we gesnapt door een collega site voor het jatten van foto's. Dat was minder. Toen heb ik een design gemaakt die foto's voor het nieuws overbodig maakten. Maar dit design heeft het op een JPEG op de site na dan nooit het levenslicht gezien.

2001 - Nu besloten om toch maareens HTML/CSS/PHP enne MySQL te gaan leren. Kortom ik heb weer een server draaien met Apache/PHP4 en MySQL en een boek gekocht. Design heb ik al in mijn hoofd. Nu alleen nog maar uitvoeren :)

Na pogingen met Frontpage enne Adobe Pagemill (http://welcome.to/rush) helemaal afgestapt van het web gebeuren. Vorig jaar op

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Op vrijdag 05 oktober 2001 10:56 schreef PluueeR het volgende:
1999 - Maar weereens een site gemaakt over een programmeer clubje (QuickBasic) genaamd Rush (http://welcome.to/Rush
Ja Rush dat was koel. * pjonk heeft voornamelijk het programmeren gedaan, maar verder niks aan de site.

Medio 2000:
Mijn 1e echter serieuze website gemaakt http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/jonkie.xl/IT gemaakt die op dit moment overigens zeer brak is.
Eind 2000 - Besloten om samen met een vriend van mij in de winterstop van de Formule 1 een website te gaan beginnen (www.f1-today.net).
Het programmeren totaal in zijn handen gegeven.
Dat was ik ja. Dat was mijn 1e aanvang met PHP en MySQL en dat was zeer roelend. :)
Toen werden we gesnapt door een collega site voor het jatten van foto's. Dat was minder.
Dat was minder ja :'(
2001 - Nu besloten om toch maareens HTML/CSS/PHP enne MySQL te gaan leren. Kortom ik heb weer een server draaien met Apache/PHP4 en MySQL en een boek gekocht. Design heb ik al in mijn hoofd. Nu alleen nog maar uitvoeren :)
Veel succes daarmee, maar dat gaat je wel lukken :Y)

2001:
Heb ik de website voor m'n bedrijf gemaakt http://www.datascan.nl (gebruikt PHP) :)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 04 oktober 2001 22:18 schreef raptorix het volgende:
Op dit moment ben ik bezig met ontwikkelen van nieuwe site van funda, is behoorlijke uitdaging omdat de site behoorlijk wat load (1.2 miljoen hits per dag) heeft en vrij strakke specs heeft.
Oh leuk werk je bij http://www.mirabeau.nl/ ?

Flickr

Verwijderd

ik ben gewoon naar een software bedrijf gestapt en ik mocht komen werken. en zit 1 dag in de week op school.

Verwijderd

op dit moment ben ik bezig met 4 websites. en ik ben 17 jaar.

• raptorix
Op vrijdag 05 oktober 2001 14:51 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

Oh leuk werk je bij http://www.mirabeau.nl/ ?
Ja, en jij?

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja, en jij?
De partij die de pitch verloor :)

Groetjes aan Maaike

Flickr

• thebill
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik begon 1,5 jaar geleden, met zo'n geocities programma, waar je je text in vulde en dan je eigen homepage had. Vond het erg leuk, en vond vooral leuk om te zien hoe mijn plaatjes die om mijn hd stonden opeens voor iedereen was te zien met mijn text eronder. Niemand keek er naar maar t was toch interresant.
Ben toen verder gaan kijken, hoe dat zat met html ofzo. Ik ging mijn eigen pagina's in ms Word (ja echt) maken, want ik wist hoe k in word moest werken, en dan opslaan in html. Beviel niet goed, alles versprong als k t eenmaal opgeslagen had. Geen succes, en gaan kijken in de htmlcode van de pagina die ik bij geocities had gemaakt. Snapte er geen hol van.
Bij de computeridee helpdesk (die toen nog eens op je vragen reageerde) gevraagt Hoe nu verder?
Ze raadde mij frontpage express aan, en ik kwam erachter dat t eigelijk helemaal niet zo moeilijk was om een eenvoudige pagina te maken.

Ben daar mee verder gegaan, en ben ook buttons gaan maken met eenvoudige programmaatjes. Dat was ook wel erg leuk zeg! Erg mooi, en intussen liep de telefoonrekening op... (nu heb k kabel).
Verder gegaan met macromedia dreamweaver en mm fireworks. Een paar websites gemaakt voor eigen gebruik (o.a. www.backpack.downunder.nl) en paar websites gemaakt voor kennissen. backpack.downunder ben ik niet tevreden over, het ziet niet goed inelkaar, javascript bestandje doet vaak moeilijk, sommige computers doet ie t wel sommige niet enz. enz.
Maar al wel heel aardig wat (al zeg k t zelf) ervaring met het webdesignen na 1,5 jaren.. Vind het nog steeds heel leuk, en heb grote plannen voor de toekomst, ik ben nu 14 jaar oud, en ik wil nu websites gaan maken voor bedrijven/instellingen weet k veel... (dus: als er nog iemand een website nodig heeft mail me!)

Zo is t bij mij gegaan dus, gewoon door zelf alles uit te vinden, gewoon alles proberen en t gaat van zelf een keer goed...

• OzBoz

OzBoz

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:39 schreef DeFeCt het volgende:

[..]

De partij die de pitch verloor :)
Een pitch verliezen zuigt.. ben ook blij dat we er weer wat gewonnen hebben de laatste tijd.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Op vrijdag 05 oktober 2001 15:36 werkte raptorix bij de volgende:
http://www.mirabeau.nl
damn, mooie site zeg, stemmig en modern kleurgebruik.
soppen :9

www.jurgroessen.nl

• zwahiel
  • Laatst online: 21:55

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel is geen webdesigner en ook geen webwizard!

* zwahiel is gewoon iemand die maar wat aanklooid!

Wordt het wat dan wordt het wat, zoniet, dan niet!

Leren door te vallen en op te staan!

Ik ben al vanaf half 1998 bezig met mijn eigen site (www.wielgoesonline.net) en het is dus nog steeds nix!

Ik heb geloof ik al in de 10 verschillende adressen gehad, namezero voor 'n jaar maar daarna heb ik toch maar ff een hosting account gekocht! :7

* zwahiel noemd zichzelf meer een webwawa... >:) (AANKLOTEN!)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 26-08 14:50
Ik ben nog maar een beginner. Ik ben begonnen(een paar jaar geleden) met het maken van een 10-minuten-site bij Tripod of Fortunecity ofzo. De html code was volgens mij best wel overzichtelijk en heb ik zo (een beetje) html geleerd. Later ben ik ook nog wat aan het k**ten geweest met Javascript, maar dat is niet zo'n success geworden.

Ik ben toen overgestapt op WYSIWYG(Trellix), omdat ik dat html-gedoe wel een beetje té tijdrovend vind voor een hobby.(Jaja, jullie kunnen dat wel snel ja, maar ik nie). Mijn url is http://lb06.tripod.com

Het gaat mij tegenwoordig meer om de content dan om het 'helemaal perfect maken van mijn site' met PHP enzo. Ik heb namelijk ook een Message Board bij EZboards(ik heb wel meer van die voorgeprogrammeerde dingen op mijn site gebruikt) met een stelletje gamer/hardware-fanaten enzo. We hebben clans voor bepaalde spellen, zoals RA2, B&W, BG2 enzo. Best wel fun eigenlijk.

Nou...
Dit is mijn verhaaltje en ik zie dat ik echt niet meer ben dan een beginneling:)

SolarEdge SE5K-RWB + 17 × AIKO Neostar N-Type type ABC | WeHeat Blackbird P80 | 3 × MHI Diamond 2kW

• raptorix
Op zaterdag 06 oktober 2001 00:20 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

damn, mooie site zeg, stemmig en modern kleurgebruik.
soppen :9
Thx, vind het zelf ook erg fraai, met name het kleurgebruik, ik denk dat de site een goed voorbeeld is dat overkill van frutsels alleen maar afleid waar het om gaat, en dat je met goede kleurverdeling vaak effectiever bent.

• r0bert
  • Laatst online: 11-08 16:19
:) whiej .. ik ook verhaaltje houden:

Kben ongeveer 4 jaar geleden begonnen met het maken van websites. Het eerst programma wat ik gebruikt heb is Frontpage (:)) daar heb ik +- 2 jaar mee gewerkt. In die 2 jaar heb ik ook nog allerlei programmaatjes gebruikt bijvoorbeeld voor van die prachtige Java-applets (met van die levensechte vlammen e.d. :)) In die 2 jaar heb ik nauwelijks kennis gehad van html. Kwist nog maar net de title tag van m'n pagina te vinden in m'n bron. Het ging allemaal nog heel onhandig en koste allemaal veel tijd.
Het maken van graphics deed ik met Corel Draw en MsPaint.

Na die 2 jaar was ik een beetje uitgekeken op Frontpage en ben ik overgestapt op DreamWeaver/GoLive.. daar heb ik niet zo erg lang mej gewerkt.

Na 1/2 tot 1 jaar ben ik begonnen met het zelf schrijven van html. Heb er vervolgens ook maar wat javascript cursusjes bij gedaan en ben sinds 1 jaar echt serieus met WebDesign bezig. Sinds een jaar ben ik ook overgestapt op PhotoShop i.p.v. Corel Draw.

Intussen heb ik ook nog wat PHP en CGI geleerd, maar dat is niet het noemen waard, want dat was zo beperkt, dat ik er nauwelijks iets mee kan. Verder heb ik nog wel WML geleerd, maar daar maak ik geen gebruik meer van, dat vond ik gewoon leuk om te leren ..

Nou, dat wast denk ik wel ..

Tís trouwens nog steeds gewoon een hobbie van me, heb er jammergenoeg nog niet m'n werk van kunnen maken ;(

//edit: kheb een half jaar geleden ook nog css geleerd.
Dus heb in al die jaartjes eigenlijk beswel veel geleerd:
html (++)
css (++)
dhtml (+(+))
javascript (+)
photoshop (+)
php (-)
php i.c.m. mysql (-)
cgi/perl (-)

en wml(+(+))

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 05 oktober 2001 23:34 schreef OzBoz het volgende:
[..]
Een pitch verliezen zuigt.. ben ook blij dat we er weer wat gewonnen hebben de laatste tijd.
Heeft ook zo z'n voordelen, mogen nou iets anders maken voor Funda...

* DeFeCt ziet nu de nieuwe vormgeving en is enigzins teleurgesteld.

Ben erg benieuwd op basis waarvan sommige afwegingen zijn gemaakt en waarom de oude site vervangen moest worden. Dacht eerlijk gezegd dat wat er stond van mirabeau was...

Flickr

Pagina: 1 2 Laatste