iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
http://www.playonline.com/ffx2/wallpaper/ffx2_14_800x600.jpgVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 13:25:
Bah ik wil een groter plaatje van yuna dan dat rudi(anders is hij zo lelijk op me desktop)
http://www.playonline.com...aper/ffx2_14_1024x768.jpg
Gewoon de link volgen

[ Voor 14% gewijzigd door Mesh op 09-03-2003 14:08 ]
Signature?
Verwijderd
Ik verwacht verder niet veel van FFX-2 gezien de richting Square de laatste tijd gaat. FFX is een mislukking in mijn ogen. En dat ze nu op dat verhaal verdergaan maakt het ook niet veelbelovend. Gelukkig is Tidus nu wel opgerot en de meisjes lijken nu ook leuker.
Ikzelf heb vorige week xenosaga geimporteerd en DAT is pas een kwaliteit rpg. FFX is gewoon kinderspel als je het daarmee vergelijkt. De moeilijkheidsgraad in Xenosaga is ook veel zwaarder wat tegenwoordig in rpgs ontbreekt *kuch* FFX *kuch*.
Voor mij heeft Namco Square nu al overtroffen.
Verwijderd
Verwijderd
Vind ik ook. De andere delen waren leuk, maar haalden het toch niet bij VII.s_roubos schreef op 02 maart 2003 @ 18:54:
Terug naar FFVII wat dat betreft, dat Materia system is voor mij nog steeds top! Ben gisteren maar weer eens met FFVII begonnen, beste uit de serie IMHO.
En dat GF systeem in FFVIII vond ik hélemaal niets.
Xenosaga (en Xenogears) zijn geweldigVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 14:08:
Die cosplay plaatjes zijn niet eens zo goed. Lulu ziet er in het spel niet uit als chinees en die yuna heeft ook een heel ander gezicht.
Ik verwacht verder niet veel van FFX-2 gezien de richting Square de laatste tijd gaat. FFX is een mislukking in mijn ogen. En dat ze nu op dat verhaal verdergaan maakt het ook niet veelbelovend. Gelukkig is Tidus nu wel opgerot en de meisjes lijken nu ook leuker.
Ikzelf heb vorige week xenosaga geimporteerd en DAT is pas een kwaliteit rpg. FFX is gewoon kinderspel als je het daarmee vergelijkt. De moeilijkheidsgraad in Xenosaga is ook veel zwaarder wat tegenwoordig in rpgs ontbreekt *kuch* FFX *kuch*.
Voor mij heeft Namco Square nu al overtroffen.
Maar goed, ieder zijn mening, als ik vond dat ik Square moest gaan verdedigen bij ieder figuur die ze afkraakt had ik geen leven meer
Ik heb hem alleen in 800*600 en 1024*768Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 13:25:
Bah ik wil een groter plaatje van yuna dan dat rudi(anders is hij zo lelijk op me desktop)

[edit]
Nee dat is Lenne, wat voor rol zij speelt is nog eenbeetje onduidelijk, maar het zou me niks verbazen als zij de echte zangeres is het spel...de FMV met een zingende Yuna is leuk, maar past niet in het spel.Verwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 13:57:
Is die linker Yuna tijdens een transformatie? Ze lijkt qua gezicht iets anders iig...
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 19:46 ]
Verwijderd
Kan het zelf ook niet anders zeggenVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 19:25:
[...]
Xenosaga (en Xenogears) zijn geweldigen inderdaad veel moeilijker, daarom ook veel slechter verkocht. Je vind FFX een mislukking, dat mag, smaken verschillen, ik vond het de beste sinds FFVI en ben hem nu voor de vierde keer aan het spelen (het is trouwens ook de best verkochte FF allertijden). Dat Namco voor jou Square al overtroffen heeft getuigt van weinig respect...1 of 2 goede RPG's zorgt er nog niet voor dat je Square overtreft die al 15 jaar kwaliteit RPG's uitspuugt en daarmee ook nog eens trendsetter is geweest met questbased RPG's.
Maar goed, ieder zijn mening, als ik vond dat ik Square moest gaan verdedigen bij ieder figuur die ze afkraakt had ik geen leven meer
en ja de 1024x768 versie ziet er ook nog wel scherp uit als de desktop op 1280x1024 staatIk heb hem alleen in 800*600 en 1024*768
.
OMGVerwijderd schreef op 09 maart 2003 @ 21:18:
Ik lag in een deuk...jullie ook
http://www.owyn.net/flash/chocobo.html
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 21:18:
---------
Helemaal gelijk trouwens over Square...
And music by Nobuo
And graphics by Wong Chuuuu!!
* Flake is helemaal in de stemming
BTW, het eind is ook grappig dat Aeris Seppie in elkaar schopt
[ Voor 25% gewijzigd door Flake op 09-03-2003 22:42 ]
[minor spoiler]
Net voor de 2e x Seymour de dood in gejaagt...
[/minor spoiler]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Dat was wel een leuk stukje inderdaadVash schreef op 09 maart 2003 @ 22:09:
Final Fantasy on Playstation 2
And music by Nobuo
And graphics by Wong Chuuuu!!
/me is helemaal in de stemming
Ja! Vind hem behoorlijk grappigVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 21:18:
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Maar ff vraagje, hebben jullie ook Ruby en Emerald verslagen(Je weet wel dat grote beest in het zand bij dat gokpaleis en dat beest in het water) ???
Is mij namelijk nooit gelukt...
[ Voor 4% gewijzigd door Lexxx op 09-03-2003 22:33 ]
Emerald met Knights en Mimicen. Die Ruby was echt een pain in my ass, maar heeft uiteindelijk toch het onderspit ervaren.Lexxx schreef op 09 March 2003 @ 22:31:
Pff, ik heb FFXII ook helemaal suf gespeeld. Ik had volgens mij zon beetje alles. Ik kan me die Knights of the round table nog wel herinneren, daar deed ik fokking lang over moest ik eerst een golden chocobo hebben. En ik had d8 ik ook 2 keer mime, was ook wel wat werk.
Maar ff vraagje, hebben jullie ook Ruby en Emerald verslagen(Je weet wel dat grote beest in het zand bij dat gokpaleis en dat beest in het water) ???
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Whoa ... jij bent echt een diehard!! Jammer dat ik die savegame niet meer heb, had ik het nog een keer kunnen proberen.GolbeZeromus schreef op 09 maart 2003 @ 22:33:
[...]
Emerald met Knights en Mimicen. Die Ruby was echt een pain in my ass, maar heeft uiteindelijk toch het onderspit ervaren.
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 00:45 ]
FFXII is nog niet uitLexxx schreef op 09 maart 2003 @ 22:31:
Pff, ik heb FFXII ook helemaal suf gespeeld. Ik had volgens mij zon beetje alles. Ik kan me die Knights of the round table nog wel herinneren, daar deed ik fokking lang over moest ik eerst een golden chocobo hebben. En ik had d8 ik ook 2 keer mime, was ook wel wat werk.
Is mij namelijk nooit gelukt...

Ik moet zeggen dat Wild Arms 3 me ook wel bevalt, het is wel een HEEL andere stijl dan FF, maar dat is Wild Arms altijd al geweest eigenlijk...
[edit]
Ik kreeg net nog bevestiging dat FFX-2 maar liefst 22(!!) verschillende classes zal kennen...das nie misselijk
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 11:57 ]
Verwijderd
De op 1 na leukste parodie op FF
De leukste vind ik nog die erg lange strip serie, ik weet niet meer hoe die heet en ook niet waar die staat helaas. Ik dacht dat ik die hier een keer in een FF topic had zien staan.... ik wil die nog wel eens zien
Verwijderd
kan dat kloppen
zo ja kan iemand mij een linkje geven want ik heb er eigenlijk veel te lang mee gewacht

dan kan ik eindelijk met jullie mee babbelen.
de enigste final fantasy die ik niet door jullie heb horen noemen is final fantasy tatics. dat vond ik echt een meester spel. komt daar eigenlijk ook nog een vervolg van. had gelezen dat het miss op GBA uit zou komen zou echt beter zijn
Verwijderd
Met jou kunnen we praten jezus wat roelde ff7 zeg materia de zwaarste top en idd ff8 dat systeem was helemaal bagger zonde zondeVerwijderd schreef op 09 March 2003 @ 17:08:
[...]
Vind ik ook. De andere delen waren leuk, maar haalden het toch niet bij VII.
En dat GF systeem in FFVIII vond ik hélemaal niets.
COME ON SQUARE WE WANT MATERIA
Welkom op GoT?Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 18:18:
[...]
Met jou kunnen we praten jezus wat roelde ff7 zeg materia de zwaarste top en idd ff8 dat systeem was helemaal bagger zonde zonde
COME ON SQUARE WE WANT MATERIA
Nofi maar dit berichtje komt nogal newbie over. Misschien wat redenen waarom ff8 zonde was. (je zegt het systeem maar wat was er zo slecht aan?)
Wat ik probeer te zeggen is iets genuanceerder berichtje plaatsen.
TMAXTINT
Alleen wat kleine dingen in het verhaal wat ik gewoon erg jammer vind. Daarbij speelt FF VIII erg traag en magic drawen.... wie dat bedacht heeft..... *knal*
Edit: En nu verder met FF VIII dus, moet hem toch een keer rondspelen. Laatste keer ben ik bij het laatste kasteel opgehouden... maandje terug opnieuw begonnen, ben net weg uit Galbadia Prison
[ Voor 28% gewijzigd door Creepy op 11-03-2003 19:27 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Wat ik het vervelendste vind aan dat GF systeem is dat je elke keer dat hele filmpje moet zien, je kunt het niet wegklikken en na vijf keer heb je het ook wel gezien. Als je een heel gevecht lang GF's moet gebruiken wordt dat echt heel langdradig.Marruk schreef op 11 March 2003 @ 18:36:
[...]
Welkom op GoT?
Nofi maar dit berichtje komt nogal newbie over. Misschien wat redenen waarom ff8 zonde was. (je zegt het systeem maar wat was er zo slecht aan?)
Het draw systeem vond ik op zich wel leuk, maar ook dat kon nog weleens heel erg lang duren, want hoe meer je van alles hebt, hoe sterker je figuren worden dus ga je net zo lang door tot je 99 hebt, wat dus lang duurt.
Wat niets met het systeem te maken heeft: ik vond het verhaal ook wat minder dan bij 7. Minder verrassende wendingen en soms wel heel flauw, zoals het punt waarop de personages ontdekken dat ze allemaal bij elkaar in hetzelfde weeshuis hebben gezeten
Maar ik heb het spel wel helemaal uitgespeeld, natuurlijk vond ik het toch wel leuk, alleen vond ik er wat dingen op aan te merken.
Verwijderd
zo iets zit in 7 8 en tactics.Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 20:21:
[...]
... Minder verrassende wendingen en soms wel heel flauw, zoals het punt waarop de personages ontdekken dat ze allemaal bij elkaar in hetzelfde weeshuis hebben gezeten....
7 daar weet ik het niet meer pcies maar der was een periode dat je d8 dat cloud van mako was gemaakt, en dat stuk als ie in de life stream valt is ook minder(dat ie gek doet in de rolstoel)
bij tactics vond ik het einde zo zuur dat mijn psx bijna overleden was
wat mijn mening hier over is:
dit soort dingen maakt final fantasy, final fantasy. de gekke, leuke, vreemde dingen die er gebeuren en de soms ontzettend ver gezochte complotten en gebeurtenissen
Nou, valt wel mee. Toen ik dat haalde was ik nog wel fan van de serie (stiekum nog wel een beetje). + Ik had ook veel meer vrije tijd. Nu werk ik en zit ik ook nog op school, dus weinig tijd. Ikzelf heb die savegame ook niet meer, heb toen mijn PSX geruild tegen een SNESLexxx schreef op 09 March 2003 @ 22:35:
[...]
Whoa ... jij bent echt een diehard!! Jammer dat ik die savegame niet meer heb, had ik het nog een keer kunnen proberen.
Ja, die is zelfs al uit in Japan op dezelfde dag dat de GBA SP uitkwam. Maar wanneer die hier gaat verschijnen is nog onduidelijk. Iig niet als hier de GBA SP uitkomt. (28 maart)Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 16:10:
...de enigste final fantasy die ik niet door jullie heb horen noemen is final fantasy tatics. dat vond ik echt een meester spel. komt daar eigenlijk ook nog een vervolg van. had gelezen dat het miss op GBA uit zou komen zou echt beter zijn
[ Voor 35% gewijzigd door GZ op 11-03-2003 20:59 ]
Verwijderd
ik ben erg opzoek naardie pack
Verwijderd
Volgens mij niet, en als ie bestond is ie nu niet meer te koop...Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 22:39:
nog ff over die ps2 final fantasy 10 pack hij bestaat wel he??
ik ben erg opzoek naardie pack
Die bestaat wel, ik had hem een keer in de winkel gezien. Evenals een gran turismo pack en een metal gear solid 2 pack.Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 22:42:
[...]
Volgens mij niet, en als ie bestond is ie nu niet meer te koop...
TMAXTINT
Verwijderd
me broertje zegt net dat ie hem gezien heeft vrijdag kopuh!!!!Marruk schreef op 11 March 2003 @ 22:44:
[...]
Die bestaat wel, ik had hem een keer in de winkel gezien. Evenals een gran turismo pack en een metal gear solid 2 pack.
dan eindelijk na ff 9 weer een nieuwe final fantasy
Verwijderd
Hmmm, ik heb 'em nog nooit gezien maar ik ben al een tijdje bezig om een PAL ps2 te kopen (heb al een usa) dus ik hou al die packs redelijk in de gaten...Marruk schreef op 11 maart 2003 @ 22:44:
[...]
Die bestaat wel, ik had hem een keer in de winkel gezien. Evenals een gran turismo pack en een metal gear solid 2 pack.
Nu kan je een ps2 + kindom hearts of ratchet&clank of sly racoon voor 275 kopen...
Verwijderd

gelukkig zit die bijmij op fiets afstand
Verwijderd
boeiuh is toch vet zo een doos met ffx erop!!BlackMage schreef op 12 March 2003 @ 00:13:
Ik heb dus die pack met FFX erbij. Voordeel: Als je rekent, FFX voor 50 euro ipv 70. Nadeel: Met koeie letters op je FFX doosje: Niet voor losse verkoop
Verwijderd
/me wilde dus zijn mooie doosje van FFX scannen maar ziet dat op de laagste kwaliteit het jpg plaatje nog steeds iets van 200 kb is en heeft geen zin om het nu aan te passenBlackMage schreef op 12 March 2003 @ 00:13:
Ik heb dus die pack met FFX erbij. Voordeel: Als je rekent, FFX voor 50 euro ipv 70. Nadeel: Met koeie letters op je FFX doosje: Niet voor losse verkoop
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2003 00:32 ]
Ik heb hetzelfde doosje (niet uit die pack trouwens)... Ik vind het geen probleem..
Zolang het spel maar vet is..
zit nu bij de 3e keer tegen Seymour vechten, Full-Life is klote
Daar heb ik de eerste keer dat ik het spel speelde ook LANG over gedaan...ik geloof dat ik een heel stuk terug ben gelopen om nieuw armor en items te kopen om er voor te zorgen dat ik eens bleef levenPhydomir schreef op 12 March 2003 @ 07:08:
[...]
Ik heb hetzelfde doosje (niet uit die pack trouwens)... Ik vind het geen probleem..
Zolang het spel maar vet is..
zit nu bij de 3e keer tegen Seymour vechten, Full-Life is klote
[/offtopic]
Marruk, nog aan Pauze gedacht toevallig? Ik ben wel benieuwd wat ik gezegd heb
3e keer had ik uhm verslagenVerwijderd schreef op 12 maart 2003 @ 17:02:
[...]
Daar heb ik de eerste keer dat ik het spel speelde ook LANG over gedaan...ik geloof dat ik een heel stuk terug ben gelopen om nieuw armor en items te kopen om er voor te zorgen dat ik eens bleef leven
[/offtopic]
Zo erg vind ik het niet, ik betwijfel of het erg van de grond gaat komen hier, en ik zit meer te wachten op de nieuwe "echte" Final Fantasies (X-2 en XII)Tidus schreef op 12 maart 2003 @ 20:23:
En nog steeds weten wij geen reet over FFXI terwijl de oosterse buren em al een jaar spelen, verdomme!
Meer info over FFXI is er genoeg te vinden trouwens hoor, kijk maar eens op IGN, RPGamer of Gamespot.
Verwijderd
Square laat ons hopelij weer verassen
Verwijderd schreef op 12 March 2003 @ 17:02:
[...]
[/offtopic]
owh hel, vergeten, ik zal morgen dan wel even (op mijn vrije dag!) voor je naar school gaan denk ik, moest toch de stad in.
TMAXTINT
Verwijderd
en wat is het formaat want dan ga ik er ook eentje maken, tis zo saai zonder
Ik heb nu ook de strategy guide van ff8, maar eens even kijken hoeveel ik over het hoofd heb gezien.
En die icons hebben wij geripped van een avi file die je vervolgens om moet zetten naar een gifje. Als je ff een paar pagina's terugbladerd zie je hoe het moet.
TMAXTINT
Verwijderd
Ten eerste het is algemeen bekend dat Final Fantasy 7 als beste bekend staat. Vrijwel alle Final Fantasy fan sites zeggen dat ook. Zelf vind ik dat ook met de meeste mensen uit dit topic:)Marruk schreef op 11 March 2003 @ 18:36:
[...]
Welkom op GoT?
Zolang gewacht tot Final Fantasy 8 en wat gebeurt er? Leuke openings scene oke. Begin is nog wel strak maar verder. De characters ten eerste. Ze hadden je al jaren van tevoren lekker zitten maken met screenshots van seifer en van laguna. Ik had van tevoren al in mijn gedachte om als party Squal, Seifer, Laguna te nemen. Wat blijkt? Je kan seifer maar de eerste 20 min ofzo spelen. Nou dat was al een aardige tegenvaller. Oke, maar goed dan maar door spelen tot Laguna me party joint. Wat blijft alweer? Juist ja Laguna kan je alleen spelen als je 5 keer in ze fanta wereled komt als je namelijk in slaap valt. Dat is dus effe major tegenvaller nummer 2.
Voor de rest heb je dan nog Selphie nou dat was helemaal het saaie trutje van het spel. Ik vond namelijk dat ze niet echt aantrekkelijk uitzag als character van Final Fantasy om haar in je party op te nemen. Ze had namelijk een saai wapen ook etc en haar personage vond ik ook te kinderachtig overkomen. Altijd als je met de trein reiste zei ze dingen als "Oh yeah I love the trains" en dat soort bull. Verder heb je dan ook nog die lerares.
Quistis was ook niet echt het personage. Vond haar ook boring overkomen. Oke haar zweep was wel grappig wapen nog, maar verder gewoon geen goed ( sterk ) verhaal en haar outfit was ook gewoon rete saai ( suffig ). Er zit gewoon geen pit in.
Riona was nog wel oke opzich. Wel aardig verzonnen nog dat ze elkaar tijdens een missie ontmoeten. Vond ik ook nog wel aardig uitgewerkt. Dan die liefde met squall das allemaal ok. Final Fantasy 8 had namelijk als thema liefde.
Irvine had je dan nog. Van de screenies etc die ik van tevoren van hem gezien hebt had ik afgeleid dat hij wel super stoer zou zijn. Vond toch weer mee vallen dat hij zo zenuwachtig wordt tijdens het schieten op Edea. Ik vond het wel cool dat het zo een vrouwen versierder was. Dat paste idd bij hem.
Zell hebben we ook nog en Zell vind ik 1 van de weinige characters in Final Fantasy 8 die goed uitgewerkt is. Ze woede die hij nooit kan beheersen pas heel goed bij hem. Ook zijn attack style is correct m.b.t zijn personage.
Squall zelf is ook in orde hij is immers het hoofdpersonage en is wel echt het daadwerkelijke zogenoemde main character gezien zijn verhaal etc etc. En dat klopt ook allemaal wel.
Het totale verhaal
Ik vond het begin sterk totdat je in timber kwam. Het verhaal zwakte wat af. Timber vond ik saai vormgegeven m.b.t de kleuren etc. Later wordt het gelukkig weer allemaal beter, maar toch niet van het niveau van ff7. Daar had ik namelijk elke keer iets van wow Aeris dood. Wow je komt uit Midgar en hele mooie map nog om te exploreren. Wow al die weapons enzo kan ik wel doorgaan. Ik vond het ook zeer tegenvallen in Final Fantasy 8 als we het over het chocobo aspect hebben. Dat stelde gewoon bar weinig voor en dat is zeer jammer, want dat maakte Final Fantasy 7 echt tot Final Fantasy 7. Het kaartspel was wel leuk verzonnen vond ik ook wel verslavend, maar toch vond ik het een te weinig scala aan minigames bevatten. In Final Fantasy 7 had je echt zoveel games in de gold saucer Motor rijden, sow boarden, boxen, basketbal, die mog leren vliegen, gokken, chocobo racen. Ook had je dan nog veel extra qua gebieden remember Ancients Forest?
Verder vond ik het zeer easy gedaan dat de characters allemaal in het begin tot je beschikking staan ( bijna allemaal wel ). Squal, Seifer, Selphie, Quistis allemaal maatjes van je school. Terwijl ik juist vind dat je tijdens een avontuur mensen moet ontmoeten kijk naar FF7. Je was gemotiveerd om door te spelen, omdat je weer die ene character zo graag wilde hebben in je party. En tot slot bevatte het ook nog eens 2 bonus characters. En iedere char had een super achtergrond verhaal. Zelfs die bonus characters zaten beter in elkaar met hun verhaal dan Selphie voornamelijk Vincent met Hojo etc.
De wapens waren ook varierend in final fantasy 7 alles had zeg maar een andere skin. In FF8 was dat niet zo alles had bijna dezelfde vorm alleen een ander kleurtje.
Ook hoe je de eigen wapens moest maken vond ik minder die onderdelen zoeken boring werd het.
Dan de Guardian Forces (GF's) hadden een te grote impact op je characters. Je moest verdomme de ability item enquippen om items in een game te gebruiken. Simpelweg irritant is dat. En dan dingen als drawen daar heeft squaresoft zich zeker zwaar in vergist. Als je alles 99 wilt moet je heel wat drawen en dat wordt dan zo boring als hell dan denk je ook ( MP waar ben je ).
Zo dit is dus mijn genuanceerder berichtje
Het is geen flame ofzo naar Final Fantasy 8 toe ik vind dit zelf gewoon. En om de 1 of andere reden denk ik dat er meer mensen zijn die dit vinden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2003 11:51 ]
KloptVerwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:40:
[...]
Ten eerste het is algemeen bekend dat Final Fantasy 7 als beste bekend staat. Vrijwel alle Final Fantasy fan sites zeggen dat ook. Zelf vind ik dat ook met de meeste mensen uit dit topic:)
Nah FF8 was gewoon minder, ik ben het met het meeste van je commentaar eens, met name over de karakters. Het meest teleurstellende van FF8 vond ik nog wel de villains, ik bedoel...Seifer is gewoon een wuss, en Edea was ook niet echt dat je zegt een supervillain. Daarbij hadden ze het in deze setting net zo goed Blade Runner 2 kunnen noemen*knip*
Het is geen flame ofzo naar Final Fantasy 8 toe ik vind dit zelf gewoon. En om de 1 of andere reden denk ik dat er meer mensen zijn die dit vinden
Verwijderd
Dat denk je juistVerwijderd schreef op 13 maart 2003 @ 11:40:
[...]
Ik vond juist hetzelfde.
Behalve dat ik het kaartspelletje niet echt verslavend vond, ik vond er niet zoveel aan.
Vooral Selphie vond ik niet zo geweldig, heel kinderachtig en er zit bar weinig verhaal achter haar.
Ik had ook van tevoren gedacht dat Laguna een van de hoofdrolspelers zou zijn, maar in praktijk speel je nauwelijks met hem.
Ik vond de figuren er ook wat te serieus uit zien, bij FFVII vond ik ze veel aansprekender.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2003 01:22 ]
Ik hoop ook dat 12 weer wat meer richting 7 en 8 gaat.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben ZOOOOOOOOO blij vandaag:D
Gewoon veel trainen, beetje dingen uitproberen (helemaal nieuw upgrade systeem, sphere grid) Tutorials zijn opzich best goed.. En tja in het begin kan je wel overal redelijk upgraden... Succes met het spel, is echt fantastisch!!! ik zit nu op 70uur!Verwijderd schreef op 14 March 2003 @ 10:48:
Wahoeee over 4 uurtjes ren/fiets/vlieg/duik/teleporteer/zweef ik naar de winkel voor de ps2 met FFX ik KAN NIET WACHTEN (maar moet wel :\) maar goed hebben jullie nog tips voor in het begin? juist veel of weinig trainen. en als ik veel moet trainen waar zijn de lekkerste spotties omdat te doen....
Ik ben ZOOOOOOOOO blij vandaag:D
superB
12 gaat meer richting FFIX qua omgeving (niet qua SD karakters zover ik weet), SCi-Fi RPG's zijn ze na FF8 snoeihard op afgerekend dus ik ga er niet vanuit dat Square nog snel voor een dergelijke omgeving zou kiezen (god zij dank)...het is tenslotte Final Fantasy geen Final Science Fiction.Phydomir schreef op 14 March 2003 @ 08:11:
Ik vind juistem die sci-fi elementen van 7 en 8 leuker dan bijvoorbeeld 10, die een wat natuurlijkere omgeving heeft. Op een of andere manier spreekt me dat gewoon minder aan.
Ik hoop ook dat 12 weer wat meer richting 7 en 8 gaat.
Fantasie / Fantasy : Verbeeldingkracht -verbeeldingVerwijderd schreef op 14 March 2003 @ 11:48:
[...]
12 gaat meer richting FFIX qua omgeving (niet qua SD karakters zover ik weet), SCi-Fi RPG's zijn ze na FF8 snoeihard op afgerekend dus ik ga er niet vanuit dat Square nog snel voor een dergelijke omgeving zou kiezen (god zij dank)...het is tenslotte Final Fantasy geen Final Science Fiction.
Maar science fiction is ook fantasie of niet dan? Ligt er maar aan waar je fantasie standaard ligt. Een verhaal wat in een tijdperk ligt waar je nog vervoerd moet worden met paard (of chocobo in dit geval) is net zo goed fantasie als waar je vervoerd moet worden met superauto's of star wars achtige dingen.
Zolang het verhaal maar goed is vind ik het wel best
TMAXTINT
"Fantasy" kun je interpreteren als alleen het Engelse woord voor fantasie, of als de stroming "Fantasy" net zoals SF een stroming is, en Suspense, en Thrillers...in het laatste geval staat Fantasy voor middeleeuwse settings, magie en niet bestaande rassen, dieren en werelden. "Fantasy is for 99% of our fanbase a medieval European setting" - Hironobu Sakaguchi, the making of FFX. FFVIII is dus meer SF dan Fantasy (imho).Marruk schreef op 14 March 2003 @ 12:28:
[...]
Fantasie / Fantasy : Verbeeldingkracht -verbeelding
Maar science fiction is ook fantasie of niet dan? Ligt er maar aan waar je fantasie standaard ligt. Een verhaal wat in een tijdperk ligt waar je nog vervoerd moet worden met paard (of chocobo in dit geval) is net zo goed fantasie als waar je vervoerd moet worden met superauto's of star wars achtige dingen.
Zolang het verhaal maar goed is vind ik het wel best
"Yuna and co. are out to collect Spheres, objects which contain recordings of the past. The search is inspired by Yuna's having originally collected one such Sphere depicting Tidus, the hero from the original, in grave circumstances. Now, she's using all her might to collect more spheres in order to, perhaps, find Tidus. The Spheres, which take the form of short video clips, can be viewed at any time and serve as clues in the slowly unraveling mystery surrounding the hero."
*knip*
The game places no limitations on you from the beginning. Following a quick opening sequence, you're back on your airship and can wander around in its grand interior, which features a sleeping quarters and an items shop.
*knip*
While some areas look familiar, others look vastly different as they've changed over the two years separating the events of the original and this new version. Whatever the case, returning to roads taken some two years back is great fun, and you're not limited in where you can go.
*knip*
Most of the game seems to revolve around this job system. Characters have statistics showing how much of a given job they've mastered -- that is, how many of the available spells and techniques they've learned. You learn new techniques in the usual way, by using old techniques and accruing AP points.
Brought into actual battle, this new system has proven to offer a good amount of fun and strategy. Character development is rapid, with new skills seeming to appear every few battles. The actual flow of battles is also rapid. Square has even included some real-time elements. When using a "Quick Trigger" command for a character who has the job of Gunner, you have to rapidly press the R1 trigger in order to fire a volley of bullets. Don't worry if you're not too much into the action,
though, as most of the commands remain strictly menu based.
Ik dacht dat ik dit wel kon zeggen, van de eerste indruk van het spel, geen spoilers, alleen bevestigingen of wat definitievere info...voor mij ook meteen de laatste keer dat ik wat info doorgeef, want ik hou nu een definitieve info-stop. In elk geval is er goed geluisterd naar het zwaarste commentaar op FFX, de lineairiteit, die is helemaal weg, je kan doen wat je wil, in de volgorde die je zelf bepaalt.
Jij leest zeker geen amerikaanse sites , want iedereen daar zegt dat Final Fantasy VI de beste is.Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 11:40:
[...]
Ten eerste het is algemeen bekend dat Final Fantasy 7 als beste bekend staat. Vrijwel alle Final Fantasy fan sites zeggen dat ook. Zelf vind ik dat ook met de meeste mensen uit dit topic:)
Ik hou van de Amerikaanse Rpg gamers want hun zijn het ook weer met mij eens dat Xenogears 1 van de beste rpgs is (staat ook niks voor niks bij IGN 4de bij beste spellen ooit, de hoogste rpg) samen met FFVI en Chrono trigger.
Verder vind ik FF8 wel een goede rpg ook al is het verhaal zoals in elke FF te kinderlijk en te mainstream, alleen FF tactics heeft wel een volwassen verhaal.
Maar ja dat ben ik
A great thought in a small mind is a dangerous thing
definieer "volwassen verhaal"Mystic_X schreef op 14 March 2003 @ 19:19:
[...]
Jij leest zeker geen amerikaanse sites , want iedereen daar zegt dat Final Fantasy VI de beste is.
Ik hou van de Amerikaanse Rpg gamers want hun zijn het ook weer met mij eens dat Xenogears 1 van de beste rpgs is (staat ook niks voor niks bij IGN 4de bij beste spellen ooit, de hoogste rpg) samen met FFVI en Chrono trigger.
Verder vind ik FF8 wel een goede rpg ook al is het verhaal zoals in elke FF te kinderlijk en te mainstream, alleen FF tactics heeft wel een volwassen verhaal.
Maar ja dat ben ik.
Verwijderd
ik heb alle final fantasies vanaf 5 tot en met 10 gespeeld en ik vind 7 ook het beste eigenlijk:)
Vooral als je alle materia gemasterd had kon je vette combo's maken =)
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Verwijderd
Verwijderd
Komt er geen Pal versie dan ?BlackMage schreef op 14 maart 2003 @ 23:45:
Ik heb een aantal filmpjes gezien ervan, en het lijkt mij ook super wreed dat xenosaga. Maar heb helaas geen import/mod ps2 dus zal em wel nooit kunnen spelen.
Ga er maar vanuit van niet. Aangezien 90% van de leuke spellen niet als PAL uitkomen.Verwijderd schreef op 14 maart 2003 @ 23:48:
[...]
Komt er geen Pal versie dan ?, word allemaal zo duur om import games te willen spelen hehe (tenminste ik heb nou niet echt geld om een us ps2 erbij te kopen
)
tot nu toe 'leuke' rpgs als pal: FFX , Wild Arms 3 en Grandia 2, En als 'matige' rpg heb je nog Legend of Legaia dacht ik. De rest is hier niet (suikoden 3, Grandia Xtreme, Bof5, Xenosaga en binnenkort Star Ocean 3 en Tales of Destiny 2 kunnen we ook wel vergeten denk ik
Om ntsc spellen op je pal ps2 te spelen zonder mod kan je toch gewoon een action replay of region-x gebruiken?
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
TMAXTINT
Verwijderd
BlackMage schreef op 14 maart 2003 @ 23:52:
[...]
Ga er maar vanuit van niet. Aangezien 90% van de leuke spellen niet als PAL uitkomen.
tot nu toe 'leuke' rpgs als pal: FFX , Wild Arms 3 en Grandia 2, En als 'matige' rpg heb je nog Legend of Legaia dacht ik. De rest is hier niet (suikoden 3, Grandia Xtreme, Bof5, Xenosaga en binnenkort Star Ocean 3 en Tales of Destiny 2 kunnen we ook wel vergeten denk ik)
Verwijderd
C-c-c-c-c-cactuarVerwijderd schreef op 15 March 2003 @ 00:18:
[afbeelding]
haha leuk dingzullen ze alleen wel een aardige prijs voor vragen
Ow,
Ik krijg morgen een omgebouwde psone binnen en volgende week waarschijnlijk dus Xenogears en FFVII-Int.
-edit, typo-
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 13:58 ]
Verwijderd
Een verhaal die kinderen van 6 niet kunnen begrijpen.
Een verhaal dat wat dieper is.
Een verhaal dat erg ingewikkeld is.
Dat vind ik volwassen
Verder is het verhaal hard, de anime cutscenes zijn vaak erg bloederig.
Er zijn ook vaak 3 of 4 verhaallijnen die je voor je neus krijgt.
Verder als je aan het begin het niet echt snapt of vind dat het verhaal niet echt diep is, dat is een nadeel maar later word alles uitgelegt. Uiteindelijk komt alles samen.
Er is een reden waarom de game niet in europa is uitgekomen. (veel bloed , niet erg aardig voor religie)
Ik zeg niet dat xenogears perfect is, een paar characters worden niet zo erg goed uitgewerkt, maar 90% wel. Verder konden ze wel wat dieper ingaan op sommige dingen.
Verder heb ik "XenoSaga" nog niet gespeeld, nog niet omgebouwd, maar daarvoor heb ik nu iemand.
Wat ik wel heb gehoord dat het 50/50 is met verhaal en game.
Dus er zit veel verhaal in sommige stukken.
Soms wel een half uur achter elkaar, als je daar niet van houd zou ik Xenosaga niet halen maar gelukkig hou ik daarvan.
Edit
Verder zag ik iemand die het defineerde met sex, misschien grappig bedoeld maar volgens mij zie je een bepaalde vrouw wel naakt, wie wanneer waar zeg ik niet , misschien zijn er wel meerdere
[ Voor 9% gewijzigd door Mystic_X op 15-03-2003 12:00 ]
Heh, nu pas? Je loopt achter kerelMarruk schreef op 13 March 2003 @ 10:20:
Woei!![]()
Ik heb nu ook de strategy guide van ff8, maar eens even kijken hoeveel ik over het hoofd heb gezien.
En die icons hebben wij geripped van een avi file die je vervolgens om moet zetten naar een gifje. Als je ff een paar pagina's terugbladerd zie je hoe het moet.
Is Saga Frontier 2 trouwens een leuk spel? Het ziet er wel gaaf uit, zo'n 2d gebeuren
Omdat Suikoden 1 en Suikoden 2 te slecht hebben verkocht in Europa om de kosten van NTSC naar PAL en localisatie te rechtvaardigen. En uiteraard distributie enz. Als naast Suikoden 3 ook SO3 niet naar Europa komt ga ik een US Ps2 bijkopen...of inderdaad eens kijken of dat met een Region X kan.Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 00:21:
[...]
, wat ik alleen niet helemaal snap is waarom Suikoden 3 inene plots niet meer op pal uit zou komen (terwijl je de art voor de hoes etc al kon zien en dat winkels al prijzen hadden voor suikoden 3)
Verwijderd
kan je oneindig aantal points krijgen of is er zeg maar een ;limit (zoals in levels 99).
en als ik eht goed begreep hebben de hero's geen level. ik vind het echt zo vaag ik moet het ff duidelijk krijgen. misschien is het dan wel een leuk systeem.
tot nu ttoe vind ik de materia's en de job's(like Final Fantasy Tactis) het leukst en overzichtelijks.
voor de rest gfx zijn uber mooi het spel zelf lijkt bijna die gilmpjes van ff7, 8 en 9
sorry dat ik zo veel vraag maar het is allemaal nog vet nieuw en onduidelijk voor me

De teammembers hebben inderdaad niet echt een level, dit wordt nu uitgedrukt in Slvl -> het aantal stapjes dat je op de Sphere Grid kan zetten. Elk karakter heeft wel de standaard attributen: Hit Points (HP), Mana Points (MP), Speed, Strength, Defence enzovoort. Deze attributen zijn onder te verdelen in drie grote groepen:Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 17:05:
damzzzzzzzzzzzzz ik begrijp nog vrij weinig van dat abilitie systeem van FFX, ben nu net in dat dorpie van de sommuners. kan iemand mij het een beetje uitleggen. want ik begrijp het nu zeg maar als een soort bordspel waar je stapjes kan doen enzo. en van die stapjes leer je soms wat. en ik begrijp het ook niet hoe het zit met die uhmm hoe heten die dingen ookalweer speed.. mana.. ben het ff kwijt. die moet je toch ook op het bord equippen.
kan je oneindig aantal points krijgen of is er zeg maar een ;limit (zoals in levels 99).
en als ik eht goed begreep hebben de hero's geen level. ik vind het echt zo vaag ik moet het ff duidelijk krijgen. misschien is het dan wel een leuk systeem.
tot nu ttoe vind ik de materia's en de job's(like Final Fantasy Tactis) het leukst en overzichtelijks.
voor de rest gfx zijn uber mooi het spel zelf lijkt bijna die gilmpjes van ff7, 8 en 9
sorry dat ik zo veel vraag maar het is allemaal nog vet nieuw en onduidelijk voor me
Power, Speed en Mana. Dat zijn dus ook de spheres die je vind Power Spheres, Mana Spheres en Speed Spheres.
Met Power Spheres kun je op de Sphere Grid alle fysieke eigenschappen vergroten zoals Hit Points, Defence en Strength
Met Mana Spheres kun je alle magische attributen verhogen zoals Magic, Magic Defence en Mana Points
Met Speed Spheres kun je alle attributen die met snelheid te maken hebben verhogen zoals Agility en Evasion
Daarnaast heb je dus nog Ability Spheres waarmee je nieuwe eigenschappen kan leren, dit kunnen naast eigenschappen (Abilities) ook nieuwe spreuken zijn, zowel White Magic als Black Magic.
De maximale limiet voor alle attributen is 255, maar voordat je zover bent ben je zeker 200 uur aan het spelen
Verwijderd
ik ga zo weer verder met uitvogelen, ben nu me kamer aan het opruimen

Maar wil iemand svp mijn vraag beantwoorden: Is Saga Frontier 2 een leuk spel?
Maar ik ben wel weer 1 van de weinige die saga frontier 1 leuk vond (lekker moeilijk).
Ik voelde mij niet vrij in saga frontier 2. Normaal kan je wel rustig rondlopen maar in sagafrontier 2, zijn er zoveel overstappingen (je moet het hebben gespeeld om mij te begrijpen).
Systeem is opzich wel leuk. Het is maximaal een aardige rpg op zijn hoogst.
Verwijderd
en als ik he goed heb gezien mogen de plaatjes niet groter zijn dan 60 x 60 pix0ls
Haast je rustig zou ik zeggen want iedere minuut dat je langer in spira zit is mooi meegenomen
TMAXTINT
Iemand ervaringen?
Verwijderd
geen ideeBlackMage schreef op 18 maart 2003 @ 00:24:
Final Fantasy Origins is uit. Is het die 30 euro waard om het te kopen ?
Iemand ervaringen?
Vanavond na m'n werk ga ik eens even fijn het spel (niet snappend
*PETStombola schreef op 18 March 2003 @ 09:48:
HAHA, Ik heb Final Fantasy X-2!!!!!!!!!!!![]()
Vanavond na m'n werk ga ik eens even fijn het spel (niet snappend) spelen!!!
superB
Verwijderd
en??? hoe erg snapte je het niettombola schreef op 18 March 2003 @ 09:48:
Nou, ik spreek geen woord Japans en dat is toch wel nog de voertaal in Spira.
lama, je hebt hem japans dus. Misschien een spoedcursus LOI?tombola schreef op 18 March 2003 @ 09:48:
[ Voor 17% gewijzigd door Marruk op 18-03-2003 10:09 ]
TMAXTINT
Op gamefaqs.com zitten een aantal jongens die werken aan de vertalingen, en die draaien nu op volle toerenMarruk schreef op 18 maart 2003 @ 10:08:
[...]
lama, je hebt hem japans dus. Misschien een spoedcursus LOI?
Als je je ervaringen wilt gaan posten doe dit dan tussen spoiler tags of in Al Bhed dank utombola schreef op 18 March 2003 @ 10:14:
[...]
Op gamefaqs.com zitten een aantal jongens die werken aan de vertalingen, en die draaien nu op volle toeren
Heb gisteren 1 ff gespeeld. Heel mooi intro filmpje, nieuwe graphics (versta GBA graphics, wel stukken beter als FF6 op de psx), art gallery, verbeterde ingame special effects en cut-scenes en geheel opnieuw orchestrated soundtrackBlackMage schreef op 18 maart 2003 @ 00:24:
Final Fantasy Origins is uit. Is het die 30 euro waard om het te kopen ?
Iemand ervaringen?
Tis wel stuk anders als de FF games die ik gewend ben, aangezien je hier echt goed moet nadenken voor je een tempel naar binnen loopt en niet afgeslacht wordt.
http://www.squaresoft.com/playonline/FFORIGINS/
Signature?
Dat is toch vanzelfsprekendVerwijderd schreef op 18 March 2003 @ 11:38:
[...]
Als je je ervaringen wilt gaan posten doe dit dan tussen spoiler tags of in Al Bhed dank uanders moet ik dit topic ook nog gaan mijden.
Tyd ec dulr jyhwamvcbnagaht
Spoiler: (selecteren om spoiler te zien!)
Dat is toch vanzelfsprekend |
Heb je een digicam or video-in? Ben heel benieuwd naar screenshots, filmpies en de muziektombola schreef op 18 March 2003 @ 11:52:
[...]
Dat is toch vanzelfsprekend
Tyd ec dulr jyhwamvcbnagaht
Spoiler: (selecteren om spoiler te zien!)
Dat is toch vanzelfsprekend
Signature?
Dit topic is gesloten.