Het Final Fantasy Topic - deel 2 -

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik vind het nog steeds jammer dat ze het FFXI noemen. Waarom niet gewoon Final Fantasy Online ofzo, dat klink imho een stuk beter voor een online spel, en het verneukt de benaming voor de volgende ff delen niet. strax heb dingen als: heb ik 10 en 12, ja waar is 11?
En nog iets: Over 5 jaar word FFXI niet meer gespeeld, dus de mensen die dat spel wel hebben, hebben er niets meer aan. FFVII kan je over 10 jaar nog steeds spelen.

Ik had het zelfs wel ok gevonden als de FFX-2 FFXI zouden noemen (liever niet natuurlijk, maar het is beter dan nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Waarom wordt FFXI over 5 jaar niet meer gespeeld? :) Gezien de enorme userbase zal die nog wel een tijdje overleven (denk ook aan een Ultima Online dat niet veel in populariteit heeft verloren de afgelopen 5-6 jaar, maar dat maar 1/6de van de users kent dat FFXI kent).

Eigenlijk weet niemand hoe het precies zit met MMORPG's die aflopen, want dit is nog nooit gebeurd met een groot commercieel MMORPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Tegenwoordig word je dood gegooid met mmorpg's, alleen de echte fans zouden het door blijven spelen denk ik als er een ander spel is dat mooier, groter, enz is. En ik denk dat de komende tijd _nog_ meer online spellen uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Precies.. en dan is Final Fantasy wel een van die titels die z'n fans in ieder geval zal blijven behouden.. die gekke aziaten weten over het algemeen sowieso al niet van ophouden (Lineage anyone :P). En als het om Final Fantasy gaat dan kan de gekte al helemaal niet op niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de namen van characters in Final Fantasies vaak vervelend. :) Je kan ze dan wel veranderen, maar toch. Zo speelde ik onlangs FF9 met Zidane. En ik moet altijd denken aan die kalende Franse voetballer. En er zat ook een Beatrix in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 23:46:
Ik vind de namen van characters in Final Fantasies vaak vervelend. :) Je kan ze dan wel veranderen, maar toch. Zo speelde ik onlangs FF9 met Zidane. En ik moet altijd denken aan die kalende Franse voetballer. En er zat ook een Beatrix in :X
Ik heb de namen nog nooit vervelend gevonden van FF. Op 1 geval na: Tidus, niet omdat die naam zo slecht is, maar omdat je die naam kon veranderen. Result: GEEN van de dialogen in het spel zeggen de naam Tidus. (echt gesproken dialogen bedoel ik dus)

Valt me nog mee dat ze steeds weer met goede, originele namen kunnen komen voor elk deel. Dat is bij lang niet alle rpg's het geval, bijv de breath of fire serie, daar zit gewoon in elk deel minstends 2 namen in die ook in een vorig deel zijn gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op 02 november 2003 @ 19:02:
Ik vind het nog steeds jammer dat ze het FFXI noemen. Waarom niet gewoon Final Fantasy Online ofzo, dat klink imho een stuk beter voor een online spel, en het verneukt de benaming voor de volgende ff delen niet. strax heb dingen als: heb ik 10 en 12, ja waar is 11?
En nog iets: Over 5 jaar word FFXI niet meer gespeeld, dus de mensen die dat spel wel hebben, hebben er niets meer aan. FFVII kan je over 10 jaar nog steeds spelen.
Uhmm...Unreal Tournament en Starcraft worden ook nog dagelijks door vele duizenden mensen online gespeeld hoor...en die zijn al ouder dan 5 jaar :P
BlackMage schreef op 03 november 2003 @ 00:06:
[...]

Ik heb de namen nog nooit vervelend gevonden van FF. Op 1 geval na: Tidus, niet omdat die naam zo slecht is, maar omdat je die naam kon veranderen. Result: GEEN van de dialogen in het spel zeggen de naam Tidus. (echt gesproken dialogen bedoel ik dus)
Inderdaad, en er zijn nog mensen bij die de naam veranderen :X the HORROR! laat ze aub die naamwijzigings-optie er maar uithalen...gebruik ik toch niet, en dan kan de naam tenminste ook uitgesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 14:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BlackMage schreef op 03 november 2003 @ 00:06:
[...]

Valt me nog mee dat ze steeds weer met goede, originele namen kunnen komen voor elk deel. Dat is bij lang niet alle rpg's het geval, bijv de breath of fire serie, daar zit gewoon in elk deel minstends 2 namen in die ook in een vorig deel zijn gebruikt
Wedge? Biggs? (okay, het zijn nooit de main characters die zo heten, maar toch :P ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cid?? :D

Anyways, vriend van me heeft spel net gepatched en verteld me straks hoe het is... ben best wel benieuwd. Ze moeten beta's uitbrengen van zulke spellen man, anders weet je niet wat je koopt en wat je kan verwachten... Maar ja.

Dat van die World Passes is wel erg stom idd, maar er is al een oplossing voor dus... Gewoon je char deleten en nieuwe maken totdat je op de server komt waar je op wil spelen. Easy as that! Mja, als het spel een beetje de sfeer heeft van voorgaande delen dan wil ik het ook wel uitproberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 15:42:
Cid?? :D

Anyways, vriend van me heeft spel net gepatched en verteld me straks hoe het is... ben best wel benieuwd. Ze moeten beta's uitbrengen van zulke spellen man, anders weet je niet wat je koopt en wat je kan verwachten... Maar ja.

Dat van die World Passes is wel erg stom idd, maar er is al een oplossing voor dus... Gewoon je char deleten en nieuwe maken totdat je op de server komt waar je op wil spelen. Easy as that! Mja, als het spel een beetje de sfeer heeft van voorgaande delen dan wil ik het ook wel uitproberen...
Die beta was der ook.. een jaar geleden in japan ;) Ze moeten geen beta's uitbrengen, maar gratis trials van 2 weken ofzo. De meeste MMORPG's hebben die optie tegenwoordig wel (behalve FFXI natuurlijk weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------
Die beta was der ook.. een jaar geleden in japan Ze moeten geen beta's uitbrengen, maar gratis trials van 2 weken ofzo. De meeste MMORPG's hebben die optie tegenwoordig wel (behalve FFXI natuurlijk weer).
--------------------------------

een jaar geleden was ie in japan al uit
halverwege october is de amerikaanse beta geeindigt

ben benieuwd hoeveel nederlanders het eigenlijk spelen :)
ik iig wel _/-\o_

http://www.node74.com/ffxi_1.jpg
http://www.node74.com/ffxi_2.jpg
http://www.node74.com/ffxi_3.jpg
http://www.node74.com/ffxi_4.jpg
http://www.node74.com/ffxi_5.jpg
http://www.node74.com/ffxi_6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een beta geweest voor de jappen voor hij ginder uitkwam en deze zomer was er een beta voor de amerikanen.

En de eerste maand is gratis, dus een 30dagen trial. Je moet het spel wel kopen, waarom? omdat niet veel mensen 5 cd's willen downloaden omdat ze een maandelijkse limiet hebben, dial-up hebben, niet snel genoeg downloaden, etc etc.

Plus dat het wel wat geld kost om servers op te zetten waar duizenden mensen 3.5GB komen downloaden... Dat is gewoon niet haalbaar.

---

Ik ken al een NL'er of 7 en een 5tal Belgen die het spelen. Welke server zit je zeropoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel op de Carbuncle server
samen met nog een vriend van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste mensen die'k ken zitten op Ragnarok (10tal mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Creepy schreef op 03 november 2003 @ 08:34:
[...]

Wedge? Biggs? (okay, het zijn nooit de main characters die zo heten, maar toch :P ).
Cid zit er gewoon in voor de FF legende. :) zonder cid geen FF :P En cid speelt wel elk verhaal een andere rol.
Nina en Ryu zijn in BoF altijd het zelfde, Ryu is een warrior met drakenbloed, Nina is een healer met vleugels :/

Wedge en Biggs zijn gewoon grappig, en ik heb ze alleen gezien in FF8 Op Wedge na die zit ook in FF6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlackMage schreef op 04 november 2003 @ 15:51:
Cid zit er gewoon in voor de FF legende. :) zonder cid geen FF :P En cid speelt wel elk verhaal een andere rol.
Nina en Ryu zijn in BoF altijd het zelfde, Ryu is een warrior met drakenbloed, Nina is een healer met vleugels :/

Wedge en Biggs zijn gewoon grappig, en ik heb ze alleen gezien in FF8 Op Wedge na die zit ook in FF6
Uhm, en in Final Fantasy X...als gatekeepers bij de Blitzdome in Luca. Je kan ze ook allebei recruteren voor je Blitzball team wat ik met Wedge wel eens gedaan heb, speelt niet slecht ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:14:
[...]

Uhm, en in Final Fantasy X...als gatekeepers bij de Blitzdome in Luca. Je kan ze ook allebei recruteren voor je Blitzball team wat ik met Wedge wel eens gedaan heb, speelt niet slecht ook niet :)
:X naja dat wist ik dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten dat ik FFVII toch nog maar een kans ga geven.... Iedereen hier is er helemaal hoteldebotel van, en wat ik ervan gespeeld heb (ik weet niet precies hoeveel dat was meer) vond ik nou niet echt bijzonder.

Maar vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

hehe.. dat zelfde had ik met FFX op de PS2... was helemaal het enzo.. maar ik vond het te saai voor woorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

bij ultima sage zit een demo bij van Final Fantasy X-2

heb die ff geripped en online gezet
het is de zelfde filmpje als die van de japanse versie...

heb er ook gelijk engelse sub bij gezet zodat het wat beter teverstaan is ook
helaas zat de NL sub er niet bij.

graag zelf een mirror maken als je op je eigen site wil zetten
heb wel namelijk een data limit

http://www.bass64.com/dnh/ffx-2.rar

file size is: 113 MB
video codec is: Xvid
audio codec is: MP3 (lame)

gesproken taal: engels
ondertiteling: engels

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dat unlimited saga, is dat een beetje een leuk spel? Waarmee moet ik het vergelijken ? (Die combat mode, is dat meer zoals final fantasy (snelle gevechten) of meer zoals final fantasy tactics (lange gevechten))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
laat maar

[ Voor 99% gewijzigd door Marruk op 05-11-2003 16:50 ]

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64

Bass64

BlackMage schreef op 05 november 2003 @ 08:57:
Dat unlimited saga, is dat een beetje een leuk spel? Waarmee moet ik het vergelijken ? (Die combat mode, is dat meer zoals final fantasy (snelle gevechten) of meer zoals final fantasy tactics (lange gevechten))
geen id heb die niet zelf gespeeld
me broertje en mijn collega hebben het gespeeld en bijde vonden het niks aan... mijn collega is niet een ff fan maar mijn broertje wel en dus niet een aanrader ik zelf wilde het dan nog geen eens proberen. (spel is weer terug gebracht)

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

Vraagje:
Aangezien ik een GBA heb met Flash set kan ik ook NES/SNES spellen draaien.
Nu wilde ik best wel een FF game willen gaan spelen. Welke kan ik dan het beste gaan spelen?

En ja ik heb FF:TA ook al gespeeld maar die vond ik te (TE!) turnedbased ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bass64

Bass64

ik zag op de Dynabyte page dat ze final fantasy 11 de 14e van november binnen hebben wie weet of het klopt?

link: http://www.dynabyte.nl/sh...uw.asp?Nr=611128&Zoeken=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

FF:TA. tjah.. ik vind hem tegenvallen, maar dat soor games zijn ook niet aan mij besteed. Het is gewoon een spel ala Advance Wars / Fire Emblem in een FF wereld.

Ik hoop dat er nog een echte FF komt voor de GBA, of een port / upgrade zoals ze voor de PSX hebben gedaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
HIValicious schreef op 06 november 2003 @ 16:32:
Vraagje:
Aangezien ik een GBA heb met Flash set kan ik ook NES/SNES spellen draaien.
Nu wilde ik best wel een FF game willen gaan spelen. Welke kan ik dan het beste gaan spelen?

En ja ik heb FF:TA ook al gespeeld maar die vond ik te (TE!) turnedbased ...
SNES games op een gba gaat naar mijn weten niet lukken. Er is wel een nes emulator, en daar zijn 3 FF games voor (1, 2 en 3) maar die FF games zijn niet zo als de nieuwere, je kan het meer vergelijken met een dungeons en dragons spel.

en ik zou je zowizo ook het spelen van nes games op een gba afraden, omdat het scherm van een gba een lagere resolutie heeft dan een nes, dus heb je 2 opties: Het beeld platdrukken (Waardoor text haast onleesbaar word) of niet alles op je scherm hebben. (je moet dan l en r gebruiken om het beeld naar boven/beneden te scrollen)

Als je graag spellen _zoals_ ff speelt dan je bijv breath of fire (1 en 2) proberen, lunar legend, golden sun (1 en 2) en misschien nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:56

NoTimeRemains

I know

Ja ik ben nl vrij nieuw in het RPG wereldtje ...

Nu weet ik natuurlijk wel dat FF bij de beste hoort dus dacht ik daar aan.

Maar weet je mss andere GBA RPG's
(Golden Sun 2 heb ik gespeeld maar dat vond ik danb weer minder omdat ik het verhaal niet snapte)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Nu al iemand meer ervaringen met ffxi? pics? :)
Ik zou het graag ff weten hou het bevalt ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn FFXI sinds maandagmiddag. En ik kan enkel zeggen dat hij ZALIG is. Ik heb nu 15 uurtjes op de klok staan. Controls zijn in het begin een beetje moeilijk, maar als je ze een uurtje later onder de knie hebt vind je ze goed. De menu's zijn goed, battlesysteem is goed, alles gewoon. Ik kan echt niets vinden dat ik niet goed vind aan FFXI. De PlayOnline Interface (POL)* is ook prachtig, echt puik werk daar.

*Is programma dat je opstart en waar je mails/messages kan versturen naar je "friends" in FFXI, van daaruit kan je FFXI of Tetramaster opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:28
Zit er ook Tetramaster bij?
Is het een nieuwe versie van Tetramaster, of nog dezelfde als in FFIX?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Ik wou het jullie niet onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/1200520031113_090610_0_big.jpg

FFX-3 ...eh... FFXII bedoel ik...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:26:
Ik wou het jullie niet onthouden:

[afbeelding]

FFX-3 ...eh... FFXII bedoel ik...
Heeft inderdaad wel veel wel van FFX :)
Je zou zo zeggen hee een Yuna en Tidus kloon :X ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• BlackMage
Ik hoop niet dat die rechter dude de hoofdrolspeler word (denk het wel :'( )
Is nieuwe mode ofzo bij Square(enix) ? Zoon vrolijke hoofdrolspeler (net als tidus)
Ik wil een stille, stoere bikkel met een duister verleden als hoofdrolspeler, en niet een luidruchtig mietje :/ (nofi)

Of een keer een female hoofdrolspeelster, dat is sinds FF6 ook niet voorgekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door BlackMage op 13-11-2003 17:53 ]

• NaWA
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

__00__ schreef op 12 november 2003 @ 12:29:
Zit er ook Tetramaster bij?
Is het een nieuwe versie van Tetramaster, of nog dezelfde als in FFIX?
Dezelfde als FFIX, maar je kunt nu dus online tegen andere personen spelen...

paar screens FFXI: http://members.home.nl/n.waajen/FFXI/
ik speel nu op server "Titan"

[ Voor 5% gewijzigd door NaWA op 13-11-2003 21:53 ]

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

BlackMage schreef op 13 november 2003 @ 17:51:
Of een keer een female hoofdrolspeelster, dat is sinds FF6 ook niet voorgekomen.
FFX-II :X

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Bah ik raak steeds meer geprikkeld om dit te gaan spelen maar ikheb zo weinig centen @ moment. :+

• BlackMage
Ik zie yuna niet als de hoofdrolspeelster van FFX-II maar als "met meisje dat verliefd was op de hoofdrolspeler" van FFX

Ik bedoelde dus dat een compleet nieuw verhaal met nieuwe characters een vrouwelijke hoofdrol heeft.

Verwijderd

BlackMage schreef op 13 november 2003 @ 17:51:
Ik hoop niet dat die rechter dude de hoofdrolspeler word (denk het wel :'( )
Is nieuwe mode ofzo bij Square(enix) ? Zoon vrolijke hoofdrolspeler (net als tidus)
Ik wil een stille, stoere bikkel met een duister verleden als hoofdrolspeler, en niet een luidruchtig mietje :/ (nofi)

Cloud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Cloud is idd een stoere bikkel met een duister verleden :)
Hij gewoon the man:P squall was vond ik ook best een mietje :+ (insomigge opzichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
spydoggie schreef op 14 november 2003 @ 08:30:
[...]

Hij gewoon the man:P squall was vond ik ook best een mietje :+ (insomigge opzichten)
Maar squall is nog steeds beter dan tidus, die zelfs voor crybaby word uitgemaakt in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
BlackMage schreef op 14 november 2003 @ 08:32:
[...]

Maar squall is nog steeds beter dan tidus, die zelfs voor crybaby word uitgemaakt in het spel.
sja ach, maar tidus is ook een mietje. Auron is zo'n beetje de held van FF X vind ik.

offtopic:
en voor de geinteresseerden staat hier een trailer van mgs 3 snake eater, super gedaan met dat jamesbond imitatie vind ik http://jpn01.konami.co.jp/movie/mgs3/mgs3_tgs2k3_e.wmv

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quakerix
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:30
ik had wat vragen [ zie topic: [PC]Final Fantasy XI ]

Hoe zit het me guilds & clans?
Is het al iemand gelukt om met een vrienden groep deze game te gaan spelen?
Is er iets zoals Player VS Player?
Hoe zit het met de connexie na de servers toe?

Ik & nog een paar vrienden zijn van plan dus deze game te gaan spelen maar als het zo een gedoe is om op 1 server te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Komende week komt FFX-2 uit in Amerika, 18 of 19 november als het goed is. Ik heb een tijdje geleden al een exemplaar gepreordered bij DVDBoxOffice, dus hopelijk heb ik 'm over zo'n anderhalve week ook binnen :*)
't Wordt de eerste keer dat ik een game als import bezit voordat de PAL versie uit is. Ik ben benieuwd :)

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Effe een vraagje ;)

Weten jullie wat voor battle system FF XII krijgt? In die nieuwe plaatjes zag ik namelijk geen tijdbalk of iets dergelijks :*) .
(ik hoop op het battle system van FFX, zal er toch wel niet in zitten, maja heb hoop)

Komt er stiekem nog een PC versie van FF XII? :X
(Ik denk 't niet :| , dan maar wachten op FF XIII :( )

• BlackMage
DaGreatRV schreef op 20 november 2003 @ 20:32:
Effe een vraagje ;)

Weten jullie wat voor battle system FF XII krijgt? In die nieuwe plaatjes zag ik namelijk geen tijdbalk of iets dergelijks :*) .
(ik hoop op het battle system van FFX, zal er toch wel niet in zitten, maja heb hoop)

Komt er stiekem nog een PC versie van FF XII? :X
(Ik denk 't niet :| , dan maar wachten op FF XIII :( )
Volgens mij krijgt ie idd het systeem van FFX (Active Time Battle)
Geen pc versies van welke FF deel dan ook heeft square gezecht. (XI is een uitzondering, omdat die online is)

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

BlackMage schreef op 20 november 2003 @ 20:53:
[...]

Volgens mij krijgt ie idd het systeem van FFX (Active Time Battle)
Geen pc versies van welke FF deel dan ook heeft square gezecht. (XI is een uitzondering, omdat die online is)
FFX was toch juist niet ATB |:( (dus zonder tijdbalk)

Wat bedoel je nu, MET of ZONDER tijdbalk/zandloper/klok/enz...?

• Jan_V
Ik vond het systeem van FFX super.
Heb je tenminste snelle gevechten ipv dat je de hele tijd moet wachten tot je balkje vol is.

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

http://www.rpgfan.com/pics/ff12/ss-002.jpg

Dat lijken meer op HP en MP meters in plaats van tijdbalken :*)

[ Voor 5% gewijzigd door DaGreatRV op 20-11-2003 22:35 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:52
spydoggie schreef op 14 november 2003 @ 08:30:
[...]

Idd, barret was ook stoer.

Cloud, barret, sephiroth... aaah meesterlijke chars. 8)

• BlackMage
DaGreatRV schreef op 20 november 2003 @ 21:04:
[...]

FFX was toch juist niet ATB |:( (dus zonder tijdbalk)

Wat bedoel je nu, MET of ZONDER tijdbalk/zandloper/klok/enz...?
Eeeh, ja je hebt gelijk, na even nagezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat het CTB (Character Turn Bar) heet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ik ben voor de 2e keer aan de slag gegaan met FFX. Maar als er iemand een mietje is, is het wel die wakka. De 1e x viel het me niet eens zo op.. maar wat een ontiegelijke zeikerd is die gast zeg. Met zijn teachings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat maaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrr

[ Voor 97% gewijzigd door Marruk op 21-11-2003 18:24 ]

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Marruk schreef op 21 november 2003 @ 13:19:
Alle donders, dit ziet er mooi uit.

[afbeelding]
Mooi uitzicht

[afbeelding]
Effe lopen

[afbeelding]
Neurie hier het star wars deuntje onder

[afbeelding]
Geen chocobo's maar dragonbo's

[afbeelding]
close combat
Mmmmmmm rooie kruisjes in een wit vlak.....
Ik had toch wat meer verwacht van de nieuwste ff....

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

DaGreatRV schreef op 20 november 2003 @ 20:32:
En waarom niet? Verder lijkt het, aan de screenies en karakters te zien, sprekend op X dus waarom de combat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

w3sTErGaS schreef op 21 november 2003 @ 14:31:
[...]

En waarom niet? Verder lijkt het, aan de screenies en karakters te zien, sprekend op X dus waarom de combat niet?
Weet ik, maar in FFX-2 is wel weer dat ATB uit de oudere spellen toegepast (jammer :'( ). Wat houd ze tegen om dat ook bij FFXII te doen? :/

[ Voor 7% gewijzigd door DaGreatRV op 21-11-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

DaGreatRV schreef op 21 november 2003 @ 15:00:
[...]

Weet ik, maar in FFX-2 is wel weer dat ATB uit de oudere spellen toegepast (jammer :'( ). Wat houd ze tegen om dat ook bij FFXII te doen? :/
Ow dat wist ik niet :z
Erm.....shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
de ATB uit oudere delen klopt niet helemaal, ze waren wel van plan er wat nieuwe dingen bij te bedenken, wat die zijn, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
w3sTErGaS schreef op 21 november 2003 @ 14:29:
[...]

Mmmmmmm rooie kruisjes in een wit vlak.....
Ik had toch wat meer verwacht van de nieuwste ff....
Zucht :P

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503273
mooi uitzicht

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503268
close combat

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503264
lekker lopen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503274
Deze chocobo ziet er niet meer zo schattig uit als in de vorige delen

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=503280
En dan hier het star wars deuntje onder neuriën

[ Voor 52% gewijzigd door Marruk op 21-11-2003 18:24 ]

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Final Fantasy XII
The Arcadia Empire and the Rosaria Empire are in conflict and two young heroes are tossed in the middle. Princess Ashe of Dalmasca and Vaan, who has lost his parents in the clash between the empires are the central figures.

In vergelijking met vorige delen van Final Fantasy is er een grotere rol weggelegd voor de airships, zij spelen een prominente rol in het verhaal. Ook het thema oorlog is groter uitgewerkt (het is oorlog tenslotte). Zowel op IGN als op Gamespot staat een interview met een paar teamleden, interessante kost om eens door te lezen (het zijn twee verschillende interviews). Ik heb nog geen weblink gevonden met de trailer die Square heeft laten zien. Zoals uit de screenshots is op te maken heb je naast mensen ook andere rassen, twee heb ik er herkend uit Final fantasy Tactics :) Ook zou er deze keer geen romance ontstaan tussen de twee hoofdfiguren volgens de makers...sommige mensen zullen dat jammer vinden, de rest is blij dat er minder gezemel inkomt ;) Veel details laten ze nog niet los, maar als ik weer wat vind dan meld ik het even!

[edit]
vergeet die opmerking over de trailer maar...een (slechte) schermopname is op ruliweb te vinden, namelijk hier

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Laatst online: 03-05 18:18
Voor de liefhebbers ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quakerix schreef op 16 november 2003 @ 14:32:
ik had wat vragen [ zie topic: [PC]Final Fantasy XI ]

Hoe zit het me guilds & clans?
Is het al iemand gelukt om met een vrienden groep deze game te gaan spelen?
Is er iets zoals Player VS Player?
Hoe zit het met de connexie na de servers toe?

Ik & nog een paar vrienden zijn van plan dus deze game te gaan spelen maar als het zo een gedoe is om op 1 server te komen....
- clans vorm je zelf, je kan ingame een linkshell kopen waarmee je aan ieder lid een kristal kan geven waardoor je een ingame privé chatroom hebt waarbij het niet uitmaakt waar in de wereld iemand is. De naam guild zou'k niet gebruiken bij FFXI omdat er guilds ingame zijn waar je een stiel kan leren bijv blackmith guild.
- Ik zit met een 10tal mensen op ragnarok en dat was niet echt zo'n onoverkomelijke zaak om allemaal op die server te raken... Er is trouwens een emigratieplan deze week waarbij je gratis kan veranderen naar een server van keuze omdat er een paar servers te vol raken
- PvP komt in de nabije toekomst aan de hand van een patch, meer details worden later vrijgegeven.
- Nog geen last gehad van lag en ragnarok is de drukste server van allemaal. Laagste aantal spelers dat ik al gezien heb was 1857.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Is het wel mogelijk om die chocoborace in FFX te winnen met 5 kisten?
Die pleuristegenstander is me elke x net voor..
En wat ik doe kan volgens mij niet sneller :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 24 november 2003 @ 12:04:
Is het wel mogelijk om die chocoborace in FFX te winnen met 5 kisten?
Die pleuristegenstander is me elke x net voor..
En wat ik doe kan volgens mij niet sneller :X
Het is mij in elk geval nooit gelukt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
Wauw, final fantasy XII wordt echt weer groots! Ik proef de sfeer nu al :)

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marruk schreef op 24 november 2003 @ 14:13:
Wauw, final fantasy XII wordt echt weer groots! Ik proef de sfeer nu al :)
Laat je niet te gek maken...zal wel 2005 zijn voordat ie hier uit is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Hier nog een link voor dat 'zeer' vette trailertje: http://home.megapass.co.kr/~videogamex/ff12.zip

En een link met alle beschikbare FFXII plaatjes er in: http://www.gearcritech.com/archives/000426.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 13:16:
[...]

Het is mij in elk geval nooit gelukt :/
omg.. als jou het niet lukt dan ga ik het niet eens meer proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

?

die race is me van de eerste keer gelukt

?

waarschijnlijk enorm veel geluk had als ik het hier zo lees :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:29:
?

die race is me van de eerste keer gelukt

?

waarschijnlijk enorm veel geluk had als ik het hier zo lees :?
Maar had je ook alle 5 de kisten open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 25 november 2003 @ 12:34:
[...]

Maar had je ook alle 5 de kisten open?
yups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me dan inderdaad puur geluk :? Ik moet zeggen dat ik het niet echt vaak heb geprobeerd dus het zal vast wel kunnen maar ik heb nooit een route ontdenkt waarin ik EN alle kisten open krijg EN als eerste beneden ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Ik heb ff m'n FFX Guide erbij gepakt. Er zijn in totaal 6 kisten, en je kan er maximaal 5 in 1 keer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Creepy schreef op 25 november 2003 @ 17:59:
Ik heb ff m'n FFX Guide erbij gepakt. Er zijn in totaal 6 kisten, en je kan er maximaal 5 in 1 keer openen.
klopt.. in die zelfde gids staat ook een tekening van de ideale route voor 5 kisten.
maar die andere parkiet loopt op dat laatste eindje gewoon voor me te blocken

@Blankstar: moest je op dat laatste stukje die andere nog passeren of zat je er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
Woei, ik heb vandaag Final Fantasy X-2 binnengekregen uit Canada. En hij roeleert best wel. 't Speelt wel heel erg anders dan FFX, maar daarom is ie nog niet minder. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Devil N schreef op 28 november 2003 @ 18:33:
Woei, ik heb vandaag Final Fantasy X-2 binnengekregen uit Canada. En hij roeleert best wel. 't Speelt wel heel erg anders dan FFX, maar daarom is ie nog niet minder. _o_
Maak eens een kleine review _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 14:16

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Heb x-2 vandaag gespeeld op de hcc, kon je ook kopen :+ Too bad dat ik geen omgebouwde of amerikaanse ps2 heb :( Maar voor de liefhebbers -> daar is ie ook te halen :+ (Game gedeelte, aan de rand ergens)

Heb alleen battletje gedaan en wat rond gelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
BlackMage schreef op 28 november 2003 @ 18:58:
[...]

Maak eens een kleine review _o_
Mmm, ik heb op een ander forum al m'n eerste indrukken gegeven. Ik zal dat wel even kopieren, is dat ook goed? :P

Ahum, *keelgeschraap*

Woei, ik heb net ook mijn exemplaar van FFX-2 binnen. Geimporteerd vanuit Canada, bij DVDBoxOffice.com welteverstaan. Ik schrok in eerste instantie wel even, want er stond achterop de doos in een hoekje 'Francais', maar dat geldt gelukkig alleen voor de verpakking: de tekst op het doosje is zowel in het Frans als in het Engels, en er zitten twee handleidingen in het doosje, eentje voor elke taal dus. Ik heb duidelijk de Canadese versie dus :P

Anyways, het spel draait wederom perfect met behulp van de knifetrick met de Swap Magic 2.0 DVD.
Het eerste wat opvalt is dat 't spel een stuk stijlvoller is dan FFX, waar FFX vrij eenvoudige menu's had, hebben de menu's in FFX-2 een stuk meer animatie en allerlei lichtseffecten enzo. 't Wordt er wel wat drukker door, maar aan de andere kant is 't ook wel mooi, en 't spel is sowieso wat enthousiaster georienteerd dan FFX was.

't Spel begint zoals begrijpelijk met een best wel vette intro. Ik moet zeggen dat Real Emotion helemaal niet slecht klinkt in het Engels. Althans, niet slechter dan 't in het Japans al deed ;).
Daarna wordt 't ff vaag. 't Begint meteen met een gevecht, waarbij je je afvraagt waarom je nou in hemelsnaam moet vechten tegen degene tegen wie je vecht. Bovendien lijkt 't vechtsysteem in het begin wat hectisch, dus 't duurt eventjes voordat je doorhebt wat er nou allemaal gaande is. Uiteraard zal ik dat allemaal niet verklappen hier :).

Grafisch is FFX-2 ook wel degelijk verbeterd ten opzichte van FFX. In-game ziet 't er redelijk hetzelfde uit, afgezien van de gedetailleerdere schaduwen, maar in de cutscenes wordt veel beter gebruik gemaakt van high-detail models. Bovendien zijn de animaties een stuk vloeiender en expressionistischer. 't Texturewerk lijkt ook scherper, maar dat kan ook aan mij liggen :P. Hoe dan ook, de algemene look van FFX-2 is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van FFX.

Nou ja, tot nu toe heb ik nog niet zoveel gespeeld, dus over het verhaal en alles kan ik nog niet vertellen. En daarnaast heb ik geeneens zin om meer te vertellen, want ik wil weer verder gaan spelen! :D

Paar vraagjes en antwoord
i want more infoooo :'(

Zonder te spoilen dan, had een paar vraagjes, daar heb je er al een paar van beantwoord maar nog enkele:

1. Hoe is het verhaal op het begin (na die battle die je noemt)? Wordt je in het verhaal meegesleurd of heb je meer iets van: "waarom doe ik dit en dat" enzo.
Nou, ik ben nu zo'n 3 uurtjes onderweg, en dat is niet lang genoeg voor een Final Fantasy verhaal om zich te ontsluiten. Er zijn inmiddels de nodige characters geintroduceerd, waaronder rivalen en een aantal twijfelachtige figuren, maar wat ze allemaal schuilhouden, who knows?
Maar het verhaal is tot nu toe niet saai ofzo. 't Is wel heel licht van toon, met vrij veel cheesy humor enzo, dus echt meeslepend is 't nog niet, maar 't boeit op zich wel.
2. Wat vind je van het battle systeem (i.v.m. FFX)?
Poeh, daar vraag je wat. 't Battle systeem is echt totaal het tegenovergestelde van dat van FFX. In FFX had je alle tijd om rustig je volgende actie te plannen, in FFX-2 is 't moeilijk om uberhaupt te volgen wat er allemaal gebeurt.
Eerdere FF's hadden uiteraard ook ATB, maar daar had je niet dat verschillende figuren op het scherm tegelijkertijd een actie kunnen uitvoeren. Hier dus wel. En dat kan flink hectisch worden. Ik heb de snelheid van de battles op Slow gezet en de ATB mode op Wait (zodat je tenminste wel de tijd hebt om keuzes te maken), en dan nog is het moeilijk om alles te volgen.
Ik ben nog bezig met het proces van wennen aan het systeem, dus of het echt goed werkt kan ik nog niet zeggen. Het is in ieder geval een hele kluif, dus er valt flink wat te ontdekken :).
3. Wordt het verhaal verteld vanuit het standpunt van een verteller (FFX -> Tidus), of weet jij net zo veel als de characters met wie je speelt?
Zo nu en dan vertelt Yuna wel eens wat in flashback-vorm, net zoals Tidus in FFX, maar dan meer als commentaar over bepaalde omgevingen of personen. Of die verteller nou echt weet wat er in het verhaal gaat gebeuren, dat kan ik zo nog niet zeggen.

Nou ja, of dit nou zulke nuttige info was... Ik heb gewoon nog te weinig gespeeld om echt wat te kunnen zeggen over het spel. Het is in ieder geval wel een mooi spel, en leuk om te spelen. Dus wat dat betreft geen tegenvaller :)

En tot slot...

... heb ik ook nog ff een filmpje gemaakt met de video-in van m'n videokaart. Spoiler-free welteverstaan. Tis een simpel filmpje van Yuna die wat rondrent, twee gevechten, en een stukje dialoog tussen een paar NPC's (zonder voice acting weliswaar).

Filmpje! Klik!

3:18 @ 29,97 fps
Xvid AVI @ 1500 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
38,8 MB (hulde aan de verhoogde upstreamsnelheden van KPN _o_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Devil N schreef op 28 november 2003 @ 21:20:
[...]

Mmm, ik heb op een ander forum al m'n eerste indrukken gegeven. Ik zal dat wel even kopieren, is dat ook goed? :P

Ahum, *keelgeschraap*

Woei, ik heb net ook mijn exemplaar van FFX-2 binnen. Geimporteerd vanuit Canada, bij DVDBoxOffice.com welteverstaan. Ik schrok in eerste instantie wel even, want er stond achterop de doos in een hoekje 'Francais', maar dat geldt gelukkig alleen voor de verpakking: de tekst op het doosje is zowel in het Frans als in het Engels, en er zitten twee handleidingen in het doosje, eentje voor elke taal dus. Ik heb duidelijk de Canadese versie dus :P

Anyways, het spel draait wederom perfect met behulp van de knifetrick met de Swap Magic 2.0 DVD.
Het eerste wat opvalt is dat 't spel een stuk stijlvoller is dan FFX, waar FFX vrij eenvoudige menu's had, hebben de menu's in FFX-2 een stuk meer animatie en allerlei lichtseffecten enzo. 't Wordt er wel wat drukker door, maar aan de andere kant is 't ook wel mooi, en 't spel is sowieso wat enthousiaster georienteerd dan FFX was.

't Spel begint zoals begrijpelijk met een best wel vette intro. Ik moet zeggen dat Real Emotion helemaal niet slecht klinkt in het Engels. Althans, niet slechter dan 't in het Japans al deed ;).
Daarna wordt 't ff vaag. 't Begint meteen met een gevecht, waarbij je je afvraagt waarom je nou in hemelsnaam moet vechten tegen degene tegen wie je vecht. Bovendien lijkt 't vechtsysteem in het begin wat hectisch, dus 't duurt eventjes voordat je doorhebt wat er nou allemaal gaande is. Uiteraard zal ik dat allemaal niet verklappen hier :).

Grafisch is FFX-2 ook wel degelijk verbeterd ten opzichte van FFX. In-game ziet 't er redelijk hetzelfde uit, afgezien van de gedetailleerdere schaduwen, maar in de cutscenes wordt veel beter gebruik gemaakt van high-detail models. Bovendien zijn de animaties een stuk vloeiender en expressionistischer. 't Texturewerk lijkt ook scherper, maar dat kan ook aan mij liggen :P. Hoe dan ook, de algemene look van FFX-2 is aanzienlijk verbeterd ten opzichte van FFX.

Nou ja, tot nu toe heb ik nog niet zoveel gespeeld, dus over het verhaal en alles kan ik nog niet vertellen. En daarnaast heb ik geeneens zin om meer te vertellen, want ik wil weer verder gaan spelen! :D

Paar vraagjes en antwoord

[...]

Nou, ik ben nu zo'n 3 uurtjes onderweg, en dat is niet lang genoeg voor een Final Fantasy verhaal om zich te ontsluiten. Er zijn inmiddels de nodige characters geintroduceerd, waaronder rivalen en een aantal twijfelachtige figuren, maar wat ze allemaal schuilhouden, who knows?
Maar het verhaal is tot nu toe niet saai ofzo. 't Is wel heel licht van toon, met vrij veel cheesy humor enzo, dus echt meeslepend is 't nog niet, maar 't boeit op zich wel.

[...]

Poeh, daar vraag je wat. 't Battle systeem is echt totaal het tegenovergestelde van dat van FFX. In FFX had je alle tijd om rustig je volgende actie te plannen, in FFX-2 is 't moeilijk om uberhaupt te volgen wat er allemaal gebeurt.
Eerdere FF's hadden uiteraard ook ATB, maar daar had je niet dat verschillende figuren op het scherm tegelijkertijd een actie kunnen uitvoeren. Hier dus wel. En dat kan flink hectisch worden. Ik heb de snelheid van de battles op Slow gezet en de ATB mode op Wait (zodat je tenminste wel de tijd hebt om keuzes te maken), en dan nog is het moeilijk om alles te volgen.
Ik ben nog bezig met het proces van wennen aan het systeem, dus of het echt goed werkt kan ik nog niet zeggen. Het is in ieder geval een hele kluif, dus er valt flink wat te ontdekken :).

[...]

Zo nu en dan vertelt Yuna wel eens wat in flashback-vorm, net zoals Tidus in FFX, maar dan meer als commentaar over bepaalde omgevingen of personen. Of die verteller nou echt weet wat er in het verhaal gaat gebeuren, dat kan ik zo nog niet zeggen.

Nou ja, of dit nou zulke nuttige info was... Ik heb gewoon nog te weinig gespeeld om echt wat te kunnen zeggen over het spel. Het is in ieder geval wel een mooi spel, en leuk om te spelen. Dus wat dat betreft geen tegenvaller :)

En tot slot...

... heb ik ook nog ff een filmpje gemaakt met de video-in van m'n videokaart. Spoiler-free welteverstaan. Tis een simpel filmpje van Yuna die wat rondrent, twee gevechten, en een stukje dialoog tussen een paar NPC's (zonder voice acting weliswaar).

Filmpje! Klik!

Xvid AVI @ 1500 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
Knivetrick?
Dat klinkt als een manier om import spellen te spelen zonder chip... klopt dat? zo ja: Hoe werkt dat persies?

Verder bedankt voor de kleine review, het spel lijkt me wel cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
BlackMage schreef op 28 november 2003 @ 23:01:
[...]

Knivetrick?
Dat klinkt als een manier om import spellen te spelen zonder chip... klopt dat? zo ja: Hoe werkt dat persies?

Verder bedankt voor de kleine review, het spel lijkt me wel cool.
Da klopt ja, de knife trick is een trucje om imports (en kopieen *kuch*) te kunnen spelen zonder modchip. Je hebt dan dus ook geen problemen met online games enzo, en je verliest niet eens je garantie.

Het idee van het trucje is om de PS2 op te starten met een bootdisk, de beste bootdisk hiervoor is Swap Magic 2.0, die ook in Nederland verkrijgbaar is. Een Action Replay werkt ook wel, maar met beperkingen. In any case, als de PS2 dan geboot is, verwissel je de disk zonder dat de PS2 dat doorheeft, zodat hij niet de nieuwe disk zal controleren op regio en echtheid, en vervolgens boot je die disk.

Dat disk verwisselen zonder dat de PS2 dat doorheeft, dat kun je doen door min of meer geforceerd de disklade te openen. Onderaan de disklade zit een verticale pin die de lade op z'n plaats houdt. Met behulp van een hulpstukje kun je die pin opzij schuiven waardoor de lade open gaat, en als je de disk verwisseld hebt, kun je de lade weer dichtdoen en de pin terug op z'n plaats schuiven.
Dat hulpstukje kan van alles zijn, bijvoorbeeld een mes (vandaar de naam knife trick), maar afgezien van het feit dat een mes scherp is, en dus riskant, is het niet het meest handige hulpstuk. Wat beter werkt is een op maat geknipte creditcard o.i.d.

Overigens werken niet alle games met deze truc. Er zijn een handvol uitzonderingsgames die niet willen booten met deze truc, vanwege een aantal technische redenen. Dus moet je altijd op je hoede blijven.

Maar goed, het precieze hoe en wat ga ik hier niet allemaal uitleggen, omdat dit een ietwat grijs gebied is qua legaliteit. In principe mag je doen met je PS2 wat je wilt, maar deze truc stelt je wel in staat om kopieen af te spelen, en dat is zeer zeker illegaal. Dus als je meer wilt weten, moet je zelf maar even zoeken op internet.

BTW, als je niet zo'n doe-het-zelfer bent, bestaat er ook een kant en klaar hulpstuk met de naam Slide Card. Deze naam klinkt sommigen misschien wel bekend in de oren. Anyways, die Slide Card kun je ook in Nederland krijgen, en wordt meestal verkocht in combinatie met de Swap Magic 2.0 bootdisks.

[ Voor 7% gewijzigd door Devil N op 28-11-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Devil N schreef op 28 november 2003 @ 23:14:
[...]

Da klopt ja, de knife trick is een trucje om imports (en kopieen *kuch*) te kunnen spelen zonder modchip. Je hebt dan dus ook geen problemen met online games enzo, en je verliest niet eens je garantie.

Het idee van het trucje is om de PS2 op te starten met een bootdisk, de beste bootdisk hiervoor is Swap Magic 2.0, die ook in Nederland verkrijgbaar is. Een Action Replay werkt ook wel, maar met beperkingen. In any case, als de PS2 dan geboot is, verwissel je de disk zonder dat de PS2 dat doorheeft, zodat hij niet de nieuwe disk zal controleren op regio en echtheid, en vervolgens boot je die disk.

Dat disk verwisselen zonder dat de PS2 dat doorheeft, dat kun je doen door min of meer geforceerd de disklade te openen. Onderaan de disklade zit een verticale pin die de lade op z'n plaats houdt. Met behulp van een hulpstukje kun je die pin opzij schuiven waardoor de lade open gaat, en als je de disk verwisseld hebt, kun je de lade weer dichtdoen en de pin terug op z'n plaats schuiven.
Dat hulpstukje kan van alles zijn, bijvoorbeeld een mes (vandaar de naam knife trick), maar afgezien van het feit dat een mes scherp is, en dus riskant, is het niet het meest handige hulpstuk. Wat beter werkt is een op maat geknipte creditcard o.i.d.

Overigens werken niet alle games met deze truc. Er zijn een handvol uitzonderingsgames die niet willen booten met deze truc, vanwege een aantal technische redenen. Dus moet je altijd op je hoede blijven.

Maar goed, het precieze hoe en wat ga ik hier niet allemaal uitleggen, omdat dit een ietwat grijs gebied is qua legaliteit. In principe mag je doen met je PS2 wat je wilt, maar deze truc stelt je wel in staat om kopieen af te spelen, en dat is zeer zeker illegaal. Dus als je meer wilt weten, moet je zelf maar even zoeken op internet.

BTW, als je niet zo'n doe-het-zelfer bent, bestaat er ook een kant en klaar hulpstuk met de naam Slide Card. Deze naam klinkt sommigen misschien wel bekend in de oren. Anyways, die Slide Card kun je ook in Nederland krijgen, en wordt meestal verkocht in combinatie met de Swap Magic 2.0 bootdisks.
Wederom bedankt voor je uitleg. Ik zal me eens verdiepen in deze trick.

half off topic:
Heeft er iemand zin in een deel 3 te maken? Want we zitten alweer over de 1k posts in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Devil N schreef op 28 november 2003 @ 21:20:
[...]
Xvid AVI @ 1500 kbit/sec
MP3 @ 192 kbit/sec
wooowww gaat wel erg hectisch allemaal

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze versie en de europese als die uitkomt :?
(maw waarom zit er zoveel tijdsverschil tussen al die releasen?)

[ Voor 9% gewijzigd door CrushOne op 29-11-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Filmpje gaat inderdaad erg hectisch, en erg snel. Doe je zelf alles zo snel, of loop je af en toe flink te rammen op je controller om meer te kunnen laten zien? (hoe snel je je potions gebruikt, en ff je garment grid aanpast..wow)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
CRu5H0n3 schreef op 29 november 2003 @ 09:25:
[...]

wooowww gaat wel erg hectisch allemaal

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze versie en de europese als die uitkomt :?
(maw waarom zit er zoveel tijdsverschil tussen al die releasen?)
Wat zoveel tijd kost is dat voor de Europese versie ook voice acting moet worden opgenomen in Frans, Duits, Spaans en Italiaans, en daarnaast moet het spel geoptimaliseerd worden voor ons 50 Hz PAL systeem. En in dat laatste is Square niet echt zo goed, getuige de traag lopende en dikke zwarte balken bevattende FFX. Wat Square dan doet is zo'n beetje ieder cutscene filmpje afzonderlijk optimaliseren voor 50 Hz, wat niet zo'n efficiente methode is, als je 't mij vraagt. Dat alles is dus ook de reden dat ik maar voor de Amerikaanse versie ben gegaan, ik heb geen zin meer in brakke PAL omzettingen.
Creepy schreef op 29 november 2003 @ 11:56:
Filmpje gaat inderdaad erg hectisch, en erg snel. Doe je zelf alles zo snel, of loop je af en toe flink te rammen op je controller om meer te kunnen laten zien? (hoe snel je je potions gebruikt, en ff je garment grid aanpast..wow)
Mwah, zo snel gaat 't toch niet? Als 't echt moet, ros ik nog een heel stuk sneller door zo'n menu heen. Hier had ik zelfs ook nog even wat denkpauzes nodig, omdat ik gaanderweg moest bedenken wat interessant zou zijn om te laten zien.

Overigens zijn die battles beter te volgen als je ze zelf speelt, want toen ik 't filmpje voor de eerste keer terugkeek, kon ik zelf ook niet meer goed volgen wat ik allemaal deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik heb de ballen verstand van FF maar wil graag mijn broer voor de Sinterklaas Final Fantasy Online kado geven.
Bij dynabyte hebben ze de US import voor 79,-

Maar ik heb maar een budget van max 60,- euro, weet iemand een betere deal waardoor ik hem nog deze week heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Dus als ik het goed begrijp kun je met die 'knife trick' 'slide card', GEEN gebackupte import games spelen, dus [je hebt een PAL ps2, en een illigale NTSC game] als ik het goed begrepen heb :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
DaGreatRV schreef op 29 november 2003 @ 21:26:
Dus als ik het goed begrijp kun je met die 'knife trick' 'slide card', GEEN gebackupte import games spelen, dus [je hebt een PAL ps2, en een illigale NTSC game] als ik het goed begrepen heb :/ .
Jawel, dat kan wel, mocht je dat willen. Afgezien van een paar uitzonderingen kun je in principe alles booten. Maareh... mondje dicht he? :X Geen illegale praktijken hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
it0 schreef op 29 november 2003 @ 20:20:
Ik heb de ballen verstand van FF maar wil graag mijn broer voor de Sinterklaas Final Fantasy Online kado geven.
Bij dynabyte hebben ze de US import voor 79,-

Maar ik heb maar een budget van max 60,- euro, weet iemand een betere deal waardoor ik hem nog deze week heb?
Je kan een dynabyte klantenkaart aanvragen dan krijg je 10% korting op software.
Dan nog haal je de 60 euro niet, maar je zit wel dichter in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Devil N schreef op 29 november 2003 @ 19:42:
[...]

Wat zoveel tijd kost is dat voor de Europese versie ook voice acting moet worden opgenomen in Frans, Duits, Spaans en Italiaans, en daarnaast moet het spel geoptimaliseerd worden voor ons 50 Hz PAL systeem. En in dat laatste is Square niet echt zo goed, getuige de traag lopende en dikke zwarte balken bevattende FFX. Wat Square dan doet is zo'n beetje ieder cutscene filmpje afzonderlijk optimaliseren voor 50 Hz, wat niet zo'n efficiente methode is, als je 't mij vraagt. Dat alles is dus ook de reden dat ik maar voor de Amerikaanse versie ben gegaan, ik heb geen zin meer in brakke PAL omzettingen.
Ik vraag me af in hoevere het minder verkoopt als ze geen Frans, Duits etc uitbrengen. Maar dan nog... die voice acting zouden ze tegelijk kunnen doen met de engelse versie, zodat ze alles tegelijk kunnen shippen.

Dat PAL verhaal vat ik nog steeds niet. En vooral niet omdat het spel dus blijkbaar wel te spelen valt (non-PAL) op een niet-omgebouwde ps2. En nu zeg je ook nog dat PAL brakker is. Waarom zetten ze hem dan in hemelsnaam om :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

CRu5H0n3 schreef op 30 november 2003 @ 08:20:
Dat PAL verhaal vat ik nog steeds niet. En vooral niet omdat het spel dus blijkbaar wel te spelen valt (non-PAL) op een niet-omgebouwde ps2. En nu zeg je ook nog dat PAL brakker is. Waarom zetten ze hem dan in hemelsnaam om :X
Om zo iedereen in Europa het spel te kunnen laten spelen. Er zijn helaas nog steeds TV's die niet goed NTSC ondersteunen. En meer dan de helft van de TV's die een redelijke NTSC ondersteuning hebben geven echter een zwart/wit beeld i.p.v. kleur als er geen RGB kabel gebruikt wordt. Moet je horen hoe er dan op Square gezeken wordt als het spel op NTSC niet in kleur te spelen is.

Een oplossing zou zijn om het spel in PAL met een NTSC of PAL60 optie (=60Hz, maar PAL kleuren), maar dat schijnt Square bij FFX niet gedaan te hebben omdat ze te weinig ruimte hadden om de movies voor beide formaten kwijt te kunnen.

Met FFX vindt ik het opzich niet zo heel erg, ik kan mijn TV ook het beeld wat laten oprekken zodat ik twee hele kleine balkjes overhou (van 1 cm ofzo). Het is echter wel degelijk te merken dat het spel wat trager loopt, want zeg nou zelf, Tidus loopt als een idioot door Spira heen ;)

En nog ff over de andere talen. Een gemiddelde Fransman gaat echt geen spel in het Engels spelen, en hetzelfde geld voor de gemiddelde Duitser. Je loopt dan in Europa gewoon een flinke omzet mis als je je game niet vertaald. Helaas voor ons redelijke Engels sprekende NL gamers.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 30-11-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Ik weet dat het weer vreselijk oftopic is, maar toch....

Wat is er nu eigenlijk zo anders/speciaal/beter aan zo'n RGB kabel dan de gewone kabel van de PS2?

Ik heb BTW gechecked dat mijn TV (volgens philips) NTSC playback ondersteunt. :> Ik heb dus Primal(een ps2 game) bij het opstarten op 60Hz gezet, De kleuren komen goed door, maar bij gebieden met een groot contrast verschil flikkert die een stuk meer dan bij de 50Hz pal modus. Kan ik ook zoiets verwachten met NTSC games? En zou zo'n RGB kabel uitkomst bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
DaGreatRV schreef op 30 november 2003 @ 12:04:

Wat is er nu eigenlijk zo anders/speciaal/beter aan zo'n RGB kabel dan de gewone kabel van de PS2?

Ik heb BTW gechecked dat mijn TV (volgens philips) NTSC playback ondersteunt. :> Ik heb dus Primal(een ps2 game) bij het opstarten op 60Hz gezet, De kleuren komen goed door, maar bij gebieden met een groot contrast verschil flikkert die een stuk meer dan bij de 50Hz pal modus. Kan ik ook zoiets verwachten met NTSC games? En zou zo'n RGB kabel uitkomst bieden?
Eén woord: Beeldkwaliteit.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus:

Composite (= standaard PS2 kabels):
Afbeeldingslocatie: http://nlp.phreakers.net/images/composite.jpg

RGB:
Afbeeldingslocatie: http://nlp.phreakers.net/images/rgb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

DaGreatRV schreef op 30 november 2003 @ 12:04:

Woei, gaan we weer. (check voor de gein eens de search op termen als RGB, NTSC e.d., en kijk eens hoevaak je mijn nick daar tegen komt ;) ).
De standaard meegeleverde kabel levert een composiet signaal. Dit wil ongeveer zeggen dat het alle kleur + sync signale door 1 draadje gaan. Dit gebeurt ook als je dat scart verloopstukje gebruikt. Met een Scart-RGB kabel wordt elk kleur signaal (Rood, Groen, Blauw) over een losse pin verstuurt. Dit levert een betere beeldkwaliteit op (tenzij je een erg brakke TV hebt). Ook de syncsignalen gaan over een losse aansluiting. Overigens zijn 9 van de 10 Europese games die in 60Hz mode kunnen PAL 60, en geen NTSC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

iemand enig idee waar ik de ingredienten voor een no-encouter (puryfing-salt x30) in FFX kan vinden?

Ik wordt gek van die nutteloze lowlevel fiends bij bv het behalen van de lightning quest
Creepy schreef op 30 november 2003 @ 10:47:
[...]
En nog ff over de andere talen. Een gemiddelde Fransman gaat echt geen spel in het Engels spelen, en hetzelfde geld voor de gemiddelde Duitser. Je loopt dan in Europa gewoon een flinke omzet mis als je je game niet vertaald. Helaas voor ons redelijke Engels sprekende NL gamers.
Ze zouden het op zn minst eens kunnen proberen.. eerst Engels PAL gevolgd door duits en die andere blaattalen een half jaar later (on-aangekondigt). Eens kijken of het echt zo scheelt.

[ Voor 107% gewijzigd door CrushOne op 30-11-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff heel snel melden dan een NTSC-game NIET illegaal is en kopies zijn NIET illegaal als je een origineel bezit.

Het enige dat Sony kan doen als je PS2 gemod is, is de garantie doen vervallen en daar eindigt hun macht. Ze kunnen je niet veroordelen, het is ten slotte jouw PS2, aan jou wat je er mee doet. Al probeer je een snellere DVD-ROM in je PS2 te knutselen. Het enige illegale is het bezitten van een kopie zonder het origineel te bezitten.

En dit geldt voor ALLES. Je mag dus van je nieuwste audio-cd'tje een kopie maken voor eigen gebruik en als die kopie naar de tering is mag je een nieuwe kopie maken, enz, enz.

Wrm? Om je originele cd/dvd/whatever in goede staat te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Mag ik zogenaamde back-ups maken van mijn computerspellen en andere software?
Nee. Computerspellen mogen niet worden gekopieerd. Volgens de Auteurswet van 1912 mag iedereen, zonder voorafgaande toestemming van de auteur "voor eigen oefening, studie of gebruik" zelf een kopie maken van bv. een cd, MP3-muziekbestand of film. Deze uitzondering geldt echter niet voor computerspellen en andere software (zie artikel 45n Auteurswet).
Bron: http://www.anti-piracy.nl/

Volgens mij is het zelfs zo dat je je PS2 ook niet (zelf) mag open schroeven, zonder dat de garantie vervalt. Denk dat er ergens in de gebruiksaanwijzing wel staat dat je de PS2 hebt gekocht, maar dat het eigenlijke produkt nog steeds bezit is van Sony oid.
Op het moment staat de doos + boekjes op zolder, dus kan ik het niet nakijken, maar zoiets stond vroeger ook al op in de console/game boekjes geloof ik.
Net zoals bij een paspoort of een id-kaart, die blijven ook eigendom van de staat, alhoewel jij er genoeg voor hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 12:06:
Het enige dat Sony kan doen als je PS2 gemod is, is de garantie doen vervallen en daar eindigt hun macht. Ze kunnen je niet veroordelen, het is ten slotte jouw PS2, aan jou wat je er mee doet. Al probeer je een snellere DVD-ROM in je PS2 te knutselen. Het enige illegale is het bezitten van een kopie zonder het origineel te bezitten.
De rechterlijke macht is het alleen niet met je eens...

http://nu.nl/news.jsp?n=39472&c=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 15:47:
[...]

De rechterlijke macht is het alleen niet met je eens...

http://nu.nl/news.jsp?n=39472&c=50
uit jouw link :
Het commercieel ombouwen van een Playstation is strafbaar
dus voor jezelf non comercieel ombouwen lijkt mij legaal.

*heeft btw ook zijn ff X-2 binnen :) en ben er al weer druk mee bezig (26 uur nu).
voelt alsof je terug gaat naar je oude vankantie plaats en daar al je oude vrienden weer ziet ....

.Quod me nutrit me destruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Kheb maar ff deel drie gemaakt:
Het Final Fantasy Topic - deel 3 -
Dus gaan we daar maar verder lijkt mij.

Met veel dank aan MrRudi :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste