Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens Remc0, zoals ik al heb gezegd had ik min of meer hetzelfde idee als MistiQue, maar dan op iets kleinere schaal.

Ik wilde dus een andere spiegeling laten weer geven dan je verwacht. Ik had allemaal constructies bedacht (met heel veel spiegels), maar kwam tot de conclusie dat ik de materialen er niet voor had. Dus heb ik (tot nu toe) er van afgezien, omdat ik het té simpel vind om te gaan soepen. Nu is dat mijn mening, en het resulteert erin dat ik nog geen foto heb ingezonden, maar ik begrijp Remc0's probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

En het opzetten van een complete setting en daarmee het gewenste resultaat behalen geeft zoveel voldoening daar kan niets tegenop :)

Ik vond mistiQue's eerste foto beter en met een enorme emotionele impact, maar die was niet zelf geschoten geloof ik...

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt en ik geef jullie ook wel gelijk, het was alleen voor mij niet haalbaar deze foto in 1 shot te doen. Heb zelf ook best lopen kl*ten met instellingen enzo en heb er de tijd wel voor genomen maar wist bij voorhand al dat ik PS nodig had. Ik zal dan ook de meest kale versie opsturen voor de contest en het daarbij dan laten...

@Hangloozz, tja die eerste foto zou ik wel willen insturen maar dan moet ik dat uit naam van mijn vader doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 11:30
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~studhuis/tweakers/contest/raam_zon.jpg

Ik vond deze wel mooi. Wat vinden jullie ervan?

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 16:41
Compositie is standaard, maar dat maakt helemaal niet uit.
Ik vind het zeker een mooie foto, de spiegeling springt er echt uit vandaan.
En dan de kleur van dat avondrood...
Staat er wind, of zijn de ramen een beetje krom als een hoepel ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Die ramen zijn zo krom als Bush.
Maar zou ik misschien die compositie nog wat kunnen verbeteren door een stuk lucht mee te pakken ofzo? Als het vanavond natuurlijk weer zulk mooi weer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 00:08:
Hier dan mijn final (denk ik ;) )

(Reflections Of) The Way We Used To Be

[afbeelding]

klikbaar voor de grotere versie
vind deze minder dan die andere (eerste) versie die helemaal in kleur is

bij die eerste versie zie je eerst die twee mensen apart en dan zie je (even later) pas dat ze in de weerspiegeling samen zijn (i.p.v. apart zoals je zou verwachten bij een spiegeling) en vraag je je af hoe dat kan want dat is normaal niet mogelijk en dan ga je nadenken over de betekenis van die verschillen

nu je die kleuren aangepast hebt, ben ik veel te veel bezig met het 'begrijpen' van de kleuren en denk je minder na bij het idee erachter
naar mijn mening bereik je met alleen die spiegeling veel meer dan met die spiegeling in combinatie met die verschillende kleuren

maar goed... da's mijn mening! vind het idee heel vet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 09:19:
[...]

vind deze minder dan die andere (eerste) versie die helemaal in kleur is

bij die eerste versie zie je eerst die twee mensen apart en dan zie je (even later) pas dat ze in de weerspiegeling samen zijn (i.p.v. apart zoals je zou verwachten bij een spiegeling) en vraag je je af hoe dat kan want dat is normaal niet mogelijk en dan ga je nadenken over de betekenis van die verschillen

nu je die kleuren aangepast hebt, ben ik veel te veel bezig met het 'begrijpen' van de kleuren en denk je minder na bij het idee erachter
naar mijn mening bereik je met alleen die spiegeling veel meer dan met die spiegeling in combinatie met die verschillende kleuren

maar goed... da's mijn mening! vind het idee heel vet
helemaal mee eens!
bij de eerste foto kom je er op een subtielere manier achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank juliie voor de reacties nikao en Eddo, ik neem het mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 14:02
ik twijfel nog tussen een paar pics ....

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=72451

of deees die is ook leuk.

Afbeeldingslocatie: http://195.64.95.220/~blackb1rd/uploads/pics/PA253.jpg

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:51

Puck

W32.Deadcode.A

Salutem, ik vind ze allebei wel mooi, maar ik zou voor de bovenste gaan. Heeft gewoon een net iets betere compositie en symmetrie.

Jammer dat de spiegeling wat donker uitvalt. Mischien kan je nog een beetje PSen?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
mja heb ik al gedaan maar dan wordt de bovenkant weer zo helder :P dus kweet ook nie meeeerr :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

salutem schreef op 19 maart 2003 @ 11:41:
mja heb ik al gedaan maar dan wordt de bovenkant weer zo helder :P dus kweet ook nie meeeerr :P
ff een quick mask met een verloopje er over :?

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 14:43

spacy

+++

salutem, is dat een vijfer of een zwembad op je werk? :+
ziet er wel relaxt uit iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar ik maakte gister weer een foto waardoor ik weer aan de contest moest denken.
Het viel me op dat jullie alles wat los en vast zit soepen op de foto's is dat tegenwoordig de lol van de contest?

Want ik denk dat ik dan niet meer mee ga doen..
Ik vind dat een foto gewoon van zichzelf een goede foto moet zijn zonder dat er aan gesoept wordt. (eigenlijk ook geen resize of wat dan ook en dus al helemaal geen auto levels, onderwerp erin plakken etc.) Anders ben je gewoon bezig met beedbewerking. (kan ook mooi zijn hoor maar .... tja)

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
Hangloozz schreef op 19 March 2003 @ 11:44:
[...]

ff een quick mask met een verloopje er over :?
hahaha dude u r talking 2 @ ps noep ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
spacy schreef op 19 maart 2003 @ 12:01:
salutem, is dat een vijfer of een zwembad op je werk? :+
ziet er wel relaxt uit iig :)
nee tis in een museum in NYC moooii he :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Deze is genomen op vakantie in Walt Disney World eind vorig jaar, op een van de kerstfeesten 'savonds. Het kasteeltje weerspiegelt in het meer eromheen. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.cipri.com/Pictures/Disney.2002/Image065.jpg

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

maca schreef op 19 March 2003 @ 12:11:
Ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar ik maakte gister weer een foto waardoor ik weer aan de contest moest denken.
Het viel me op dat jullie alles wat los en vast zit soepen op de foto's is dat tegenwoordig de lol van de contest?

Want ik denk dat ik dan niet meer mee ga doen..
Ik vind dat een foto gewoon van zichzelf een goede foto moet zijn zonder dat er aan gesoept wordt. (eigenlijk ook geen resize of wat dan ook en dus al helemaal geen auto levels, onderwerp erin plakken etc.) Anders ben je gewoon bezig met beedbewerking. (kan ook mooi zijn hoor maar .... tja)
Ben ik absollut NIET met je eens. Er zijn hier trouwens al heel veel discussies over geweest.

Wat denk je dat een (profesionele) fotograaf in de doka doet? Uitsnijden, contrasten aanpassen, toning aanpassen, etc etc. Photoshop is gewoon een digitale doka.

Ik snap het bij foto's zoals die van MistiQue, dat zijn gewoon 2 foto's aan elkaar geplakt. Maar zelfs dat vind ik kunnen. Het is maar net waar je de grenzen zet. Ik vind dat zo'n beetje alles wel kan en mag in de wereld van de fotografie.

Voor deze contest vind ik wel dat we ons een beetje moeten houden aan de standaart doka bewerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Laatst online: 30-04-2022
nouja het is maar een mening hoor ..
ik wou gewoon voor mezelf weten of het hier normaal gevonden wordt om alles wat los en vast zit te soepen, want dan besluit ik om niet mee te doen.
Ik heb vroeger vaak genoeg mee gedaan maar de lol was er een tijdje af door lastige onderwerpen en nu was er weer eens een leuk onderwerp..

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tsja, ik moet het wel een beetje met maca eens zijn, ik knutsel alleen wat met de levels in photoshop en eventueel wat sharpening, maar eigenlijk moet je het meeste gewoon met je cam kunnen doen. Foto's direct uit de cam en een klein beetje qua kleur verbeterd in Photoshop (of wat gecropt), vind ik genoeg eigenlijk, die kunststukjes van sommigen hier horen meer in webdesign en graphics thuis vind ik.

Maar inderdaad: dat is mijn mening en naar mijn mening mogen gesoepte foto's ook mee doen, een kleurfilter over je foto gooien accepteer ik overigens ook omdat dat ook met een echt filter voor je cam kan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Grrrrrene schreef op 19 March 2003 @ 16:31:
Tsja, ik moet het wel een beetje met maca eens zijn, ik knutsel alleen wat met de levels in photoshop en eventueel wat sharpening, maar eigenlijk moet je het meeste gewoon met je cam kunnen doen. Foto's direct uit de cam en een klein beetje qua kleur verbeterd in Photoshop (of wat gecropt), vind ik genoeg eigenlijk, die kunststukjes van sommigen hier horen meer in webdesign en graphics thuis vind ik.

Maar inderdaad: dat is mijn mening en naar mijn mening mogen gesoepte foto's ook mee doen, een kleurfilter over je foto gooien accepteer ik overigens ook omdat dat ook met een echt filter voor je cam kan :)
Dat is dus ook wat ik zei :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 22:26

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 12:32:
[...]
Oooeeh naaaizee Arfje .. zeker bij jou achter het huis gemaakt als ik de verdeling van de bomen zo zie ;) ..
Jups :)
Inderdaad mooier als je de grote foto bekijkt btw .. kan je je interieur ook heel licht herkennen .. dat luchtvervrissertje voorin hihih ..
great pic dude! vergroeiing van de bomen si teh roxxor!
Thanks ! Was ook wel een foto waar ik zelf tevreden mee was, de meeste foto's komen te donker uit mijn toestel (Casio 4000), zeker foto's van LANparties enzo :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

@ cipri > de afsnijdingen lijken mij niet echt goed.. les 1 als je fotoles krijgt (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nu maar de definieve om beide groepen tegemoet te komen. Enkel twee foto's ineengsoept. Van de één de bovenkant, van de ander, je raadt het al...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/themartinjanssen/contest/fotocontest_maart1.jpg

*klikbaar ofcourse*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-09 10:24

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Misschien een leuk onderwerp voor 1 van de volgende contests: Van Gogh-style?

(2003 is het jaar van Van Gogh he)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

maar dan moeten we stillleven of landschap doen, met fur (of iets dergelijks) fotosjop effect
ik dacht dat het juist niet om het sjoppen gaat maar om de foto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
idd

en heeft iemand misschien een suggestie over mijn pics zal ik spiegelplaat houden of een van de hierboven geposte pics maar insturen ? kheb zelf geen idee meer welk het mooist en best past anybody ! Help :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*bump*

Ik ook niet Salutem, vind je spiegelplaat wel sprookjesachtig, de andere twee hebben iets mysterieus, aan jou de keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
TUK !

naja we zien wel :) senks anyway 4 reacting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsekie_D
  • Laatst online: 22-02 11:06

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

*schop*

Nog 3 nachtjes slapen en dan mogen we stemmen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Hatsekie_D schreef op 22 March 2003 @ 12:32:
*schop*

Nog 3 nachtjes slapen en dan mogen we stemmen! :)
scherp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 23:47:
Dan nu maar de definieve om beide groepen tegemoet te komen. Enkel twee foto's ineengsoept. Van de één de bovenkant, van de ander, je raadt het al...

[afbeelding]

*klikbaar ofcourse*
Ik vind deze wel erg grappig verzonnen. Maar het is maar net welke titel je eraan geeft. Het kan ook een weerspiegeling van de toekomst zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 13:24:
[...]

Ik vind deze wel erg grappig verzonnen. Maar het is maar net welke titel je eraan geeft. Het kan ook een weerspiegeling van de toekomst zijn. 8)7
Tja, net wat jij wil ;)
Heb het wel gebaseerd op het nummer van Diana Ross & The Supremes, dus aan jou om die songtekst te interpeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn inzending (uurtje geleden gemaakt)

Narcisus
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/mypics/ig.jpg

Enige photoshop is 90 graden roteren en croppen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

rammes

koekebakker 1e klas

wat is er zo spiegeling aan deze foto ?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

rammes dat vroeg ik me ook al af bij de inzending van kheperi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
rammes schreef op 22 maart 2003 @ 16:40:
wat is er zo spiegeling aan deze foto ?
Misschien dat het 1 narcis is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Laatst online: 09-06 11:37
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 23:47:

[afbeelding]

*klikbaar ofcourse*
erg sterk verzonnen, serieus een zeer goede foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norjee, het idee is wel aardig, maar je uitwerking is minder. De kleur geel is heel vies en er zitten lelijk highlights op de bladeren....

Dat geel is wel op te lossen in photoshop, maar die glimmerds (is dat een woord :?) op de bladeren kan je het beste oplossen terwijl je fotografeert, door met een A4tje het harde licht wat af te schermen...

Ik vind de foto ook een beetje donker en grauw overkomen...

waarom zie ik trouwens niet je camera op de foto?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2003 17:02 . Reden: spelvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Reinier

\o/

En ik vraag me af hoeveel mensen de link tussen narcissen en spiegelbeeld weten te leggen... Ik wel, daarom vind ik het idee achter de foto erg goed. De uitwerking kan misschien beter, precies wat Aerodynamic zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Briggy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-08-2024

Briggy

No Xpectations

Na lang twijfelen... is hier mijn bijdrage voor de contest.
(kben namelijk nooit tevreden over mijn eigen foto's :? )

Hier is goed te zien hoe in Den Haag alle mooie oude huizen
verdwijnen en plaats maken voor 'glazen' kantoor-gebouwen.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dpz/oldandnew.jpg

- kweet ut! - kadertje gaat eraf voor de contest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mooie foto! Heldere kleuren.

Erg jammer dat er nog net een klein stukje van de volgende rij ramen te zien is rechts. Nu is het "raster-effect" weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 22 March 2003 @ 19:15:
Mooie foto! Heldere kleuren.

Erg jammer dat er nog net een klein stukje van de volgende rij ramen te zien is rechts. Nu is het "raster-effect" weg.
Of hij heeft ervoor gekozen de weerspiegeling precies 2 puntdaken te maken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Verwijderd schreef op 22 March 2003 @ 23:46:
[...]

Of hij heeft ervoor gekozen de weerspiegeling precies 2 puntdaken te maken B)
Toch komt het raster veel meer naar voren dan de weerspiegeling, niet dat dit een probleem is, maar het is wel jammer dat het dan net niet in evenwicht is. De 2 daken had hij behouden als je de foto goed cropt, of anders had genomen, met evenwicht in het raster.

Om even duidelijk te zijn, ik vind de foto zeker niet slecht, ik denk alleen dat ij nog beter kan. Natuurlijk is het mierenneukerij, maarja, daar kan je alleen maar van leren.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~twisk064/got/raster.jpg

Zo staat hij toch een stuk steviger in zijn schoenen. Jammer dat croppen ervoor zorgt dat de weerspiegelin minder mooi uitkomt, maar dit is meer als voorbeeld. Als je de foto 'perfect' wilt maken, zou ik de foto opnieuw maken met oog op het raster en zorgen dat de weerspiegeling toch in evenwicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

jammer dat croppen links vind ik niet eens nodig, hij ziet er ook zonder het croppen al erg mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

spacy schreef op 24 maart 2003 @ 12:15:
jammer dat croppen links vind ik niet eens nodig, hij ziet er ook zonder het croppen al erg mooi uit :)
Dat is ook niet mijn foto, maar om even te laten zien dat het raster (vind ik) beter uit komt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

ja ik snap wat je bedoeld, raster kotm dan inderdaad mooier naar voren, mar vind het jammer dat weer een deel van het gespiegelde onderp daardoor afgekapt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net op tijd... Ik noem 'm "reflection of old maxtor"

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pdvd/images/maxtorklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Laatst online: 24-09 16:41
nou nog scherp stellen .............

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen is het de 25-ste morgenochtond gooi ik de stembus open. Sorry voor mijn afwezigheid. Dat kwam omdat ik afwezig was :)
Ahh 40 foto's nou! niet slecht!
overzichtje? ok!

Spiegelingen
Voorwaarde van de foto is dat de spiegeling centraal staat en dat de spiegeling een mooie weergave van het onderwerp weergeeft.

Zie verder bij GoT
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gifAfbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
Narcicus
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/183.jpg
Jeroen, Minolta - Dimage 7
Twoface
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/185.jpg
Igor Molotov, Canon - Ixus V2
Spiegelplaat
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/186.jpg
Salutem, Olympus - C-2100 UZ
Winterspiegel
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/187.jpg
---X2---, Sony - DSC-F505V
Zwitsere spiegeling
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/188.jpg
RixTeR, Kodak - DX3600
Mirror Image
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/189.jpg
berend_engelbrecht, Olympus - C300 Zoom
mirrored sunset
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/190.jpg
fabio-c, Sony - DSC P-31
Naarden-Bussum 17:17
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/191.jpg
www.outer, ------- - -------
Zollverein
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/192.jpg
GGG03, Canon - Digital Ixus
Riet met Blok
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/193.jpg
spacy, Kodak - DC3400
Candlelight
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/194.jpg
dredge, Hewlett-Packard - C912
Het verleden weerspiegeld in de toekomst
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/195.jpg
Hatsekie_D, minolta - dimage s404
ijspret
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/196.jpg
Gorefest, Canon - Powershot A40
2 Mirrors x 1 Ball = 7 Balls
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/197.jpg
PuCK, Fuji - S602Zoom
Summer evening
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/198.jpg
T.T., Fuji - S602Zoom
Reflections of a Different Culture
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/199.jpg
TheMarco, Olympus - C5050 Zoom
Jazz
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/200.jpg
PostbodeSiemen, Canon - Powershot A40
Mirrored Trees
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/202.jpg
Arfman, Casio - QV-4000
Sunglasses
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/203.jpg
Pelle, Canon - Ixus V2
Red Reflection
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/205.jpg
Mooooody, Canon - Powershot G3
Hey, it's me!
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/206.jpg
Hangloozz, Sony - DSC-P1
Kokende laserstraal
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/207.jpg
Xonide, Minolta - Dimage 7i
Land, sky or sea...
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/208.jpg
Spark, Fuji - FinePix 50i
R E F L E C T I O N
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/209.jpg
Iguana, Fuij - finepix A303
Dukdalven
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/210.jpg
Jelle Niemantsverdriet, Olympus - E-100 RS
eternal reflection
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/211.jpg
at0x, Hewlett Packard - Photosmart 120
Weena
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/212.jpg
Palmboom, Nikon - Coolpix 3500
Audi Reflectie
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/213.jpg
topje, Canon - Powershot S30
Opposite Colours
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/214.jpg
vanDaal, Canon - Powershot G2
Kittycat Arrogance
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/215.jpg
MASiR, Casio - QV-3000EX/Ir
donsveertje
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/217.jpg
kheperi, Canon - ps a40
The Mirror Above
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/218.jpg
Reino, Olympus - C-4000
selfrefleks
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/220.jpg
merlijn, Canon - Powershot G3
Das hek werk
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/221.jpg
DumbAss, Fuji - Finepix s304
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/222.jpg
MistiQue, Canon - Powershot G3
Haarzuilens
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/223.jpg
Erry, Canon - EOS D60
Magic Mirror Kingdom
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/224.jpg
Cipri, Hewlett Packard - Photosmart 215
Oud en Nieuw
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/225.jpg
Briggy, Casio - QV-2800
Reflection of Old Maxtor
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/226.jpg
SKKL, Canon - Powershot A40
Van 1 naar Veel
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/150/150/227.jpg
Joove, Canon - Powershot S30
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif
GOT digicontest, de site
Afbeeldingslocatie: http://digicontest.concept-q.biz/images/blank.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Op de valreep nog een bijdrage... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~devster/got/Vissersbastion_no_crop.jpg

Vissersbastion, scan van analoog...

Edit: Net te laat?!?!?! :/

[ Voor 25% gewijzigd door Devster op 24-03-2003 22:00 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Volgens mij ben je nog niet te laat hoor Devster, je kan de foto als het goed is nog uploaden op de fotosite.

Mooi foto trouwens. Zit een goed patroon in, mooie spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Heb mijn foto inderdaad nog gesubmit op de fotosite. Ik vind het niveau vrij hoog.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xonide
  • Laatst online: 20-12-2024
Spannend.. Er zijn veel kanshebbers in mijn ogen..
Nu wordt het echt leuk :D

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

* Tobiaz wonders :)

Wat voor digicam gebruik je als je sluitertijd kan instellen? Volgens mij kan ik dat niet met mijn SONY DSC-P50

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er kan gestemd worden!

Alle foto's zijn m.i. on-theme.
Dat de beste moge winnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Je was er weer vroeg bij Kheperi 06:55 (toen ging net me wekker :P)

Zo ik heb iig ook gestemd. Veel foto's ingezonden, het was dan ook weer moeilijk. Ik ben erg benieuwd wie er gaat winnen. Maarja, ik denk dat we snel genoeg weer zullen zien wie er aan kop loopt (en blijft waarschijnlijk). Al vind ik dat er veel foto's kwa kwalititeit erg dicht bij elkaar liggen deze maand. Kan nog spannend worden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 25-03-2003 09:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik heb ook ff gestemd, er zitten echt mooie plaatjes tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

ook gestemd, wat zijn er veel mooien deze keer :P
de keus is dan alleen wel erg lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb ook gestemd. Leuke foto's weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gestemd.
Erg leuke foto deze keer !
Ik heb helaas zelf niks kunnen bedenken volgende keer dan maar he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Ik zie al aan de score dat ik volgende keer met iets beters moet komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

Devster schreef op 25 maart 2003 @ 18:56:
Ik zie al aan de score dat ik volgende keer met iets beters moet komen... ;)
je kunt er soms geen pijl op trekken hoor,
de stemmers hebben een behoorlijk verschillende smaak, en beoordelen de foto's ook heel verschillend.
'een gewone foto' maar die wel perfect aan het thema voldoet heeft het mestal behoorlijk moeilijk punten te krijgen, maar er zijn al uitzonderingen geweest. (zie communicatie)

meestal zijn het perfect gekozen onderwerpen, goede uitvoering (compositie/scherpte/kleur) en originele ideeen die de overhand voeren

[ Voor 4% gewijzigd door spacy op 25-03-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 23-09 17:07
Oud en Nieuw doet het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spigelingen van bos of gebouw in water zijn wel mooi, maar TE standaard en te cliche, en dat wil de GOTTER niet. Daarom heb ik niet op zulke foto's gestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
1: Dukdalven, 2: Zollverein, 3: Halászbástya -, 4: Opposite Colours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Laatst online: 06:59

vanDaal

-ismeereentje

In het begin van de thread las ik dat er door sommige mensen geklaagd werd dat het een beetje flauw is om foto's in te sturen die je eerder gemaakt hebt. Maar nu ik in het overzicht kijk, zie ik bijna alleen maar foto's die ik al veel eerder heb gezien, dus ook niet nieuw zijn. Beetje vreemd...

[ Voor 4% gewijzigd door vanDaal op 25-03-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanDaal schreef op 25 March 2003 @ 20:52:
In het begin van de thread las ik dat er door sommige mensen geklaagd werd dat het een beetje flauw is om foto's in te sturen die je eerder gemaakt hebt. Maar nu ik in het overzicht kijk, zie ik bijna alleen maar foto's die ik al veel eerder heb gezien, dus ook niet nieuw zijn. Beetje vreemd...
Niks van aantrekken. Ik ben blij dat je je foto toch hebt ingestuurd.
Het is namelijk een hele mooie foto. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ach, ik vind het ook niet zo erg, als het willekeurig welke andere fotowedstrijd zou zijn geweest zou er ook niemand vragen wanneer je de foto hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
voted, ook maar ff.

mooie pics deze keer !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy

spacy

+++

een beetje klagen mag toch? anders gaat iedereen z'n archieven in duiken,
deed ik een van de eerste keren ook, maar ik merk nu dat het veel leuker is om specifiek met een bepaalde opdracht aan de slag te gaan.
en ik heb jouw foto niet slecht beoordeeld hoor, hij is z'n punten dubbel en dwars waard :)

[ Voor 3% gewijzigd door spacy op 25-03-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Dit is de tweede keer dat ik mee doe en stem. Maar het was echt véél moeilijker dan de eerste keer.
Ik vond opposite colours wel één van de mooiste. Alleen jammer dat er weer foto's uit archieven bijzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SKKL maakt altijd netjes nieuwe foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 09:13:
SKKL maakt altijd netjes nieuwe foto's.
prachtig streven maar hier is al eerder discussie over geweest:

Voor de peeps met een 8-5 of 9-6 baan is het stomweg niet altijd mogelijk om op demand een foto te maken.
Daarnaast is het weekend dan weer vaak benodigd voor verplichtingen zoals visitaties en huishoudelijke dingen.

Wat dat betreft ben ik blij dat het nu 's avonds wat langer licht blijft zodat ik dan nog ff ruimte heb om iets te proberen.

Jaja, geniet maar van het studentenleven; voor je het weet heb je nergens meer tijd voor ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ook ff gestemd, was idd errug moeilijk een keus te maken, ben vooral voor originaliteit gegaan. En ik zie dat mijn foto ook niet eens zo slecht gaat, wow, thanx you guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen Hangloozz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Hangloozz schreef op 26 maart 2003 @ 10:01:
[...]

Voor de peeps met een 8-5 of 9-6 baan is het stomweg niet altijd mogelijk om op demand een foto te maken.
Daarnaast is het weekend dan weer vaak benodigd voor verplichtingen zoals visitaties en huishoudelijke dingen.

Wat dat betreft ben ik blij dat het nu 's avonds wat langer licht blijft zodat ik dan nog ff ruimte heb om iets te proberen.

Jaja, geniet maar van het studentenleven; voor je het weet heb je nergens meer tijd voor ;)
Hanglooz is correct. Vrije tijd is een kostbaar goed als je 40 uur per week werkt en daarnaast nog 10 uur per week in de auto zit, je huis schoon moet houden en ook nog wat sociale verplichtingen hebt. Zolang het maar je eigen werk is, heb ik er niks op tegen om iets uit een archief te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat ik er wat op tegen heb, maar bij mij is het nog nooit voorgekomen (omdat ik nog nie zo lang een digicam heb) dat ik iets passends in een archief kon vinden om in te zenden. Zelf ben ik momenteel hard op zoek naar een nieuwe baan en heb dus tijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

En daar zit het verschil. Ik heb denk ik 2500-3000 negatieven/dia's liggen (is nog niet veel ;) ) en af en toe put ik uit dat archief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Laatst online: 06:59

vanDaal

-ismeereentje

Trouwens, iemand vroeg zich af waarom de titel van mijn foto in het Engels is. Dat komt omdat ik hem zo voor PhotoSIG had genoemd. In sommige gevallen geef ik mijn foto's daar een titel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
Hangloozz schreef op 26 March 2003 @ 10:01:
[...]

Nou ik ben student maar ik moet er ook iedere dag om 06.10 uit en ben pas om 19.00 weer thuis. Waarom denkt iederen altijd dat alle studenten het makkelijk hebben? Of heb ik de verkeerde opleiding gekozen ofzo?
Afijn, in de winter / voorjaar is dan best mogelijk om foto's te maken. Dan zijn wel 9 v/d 10 zonsondergangen (zie mijn foto). :)
Nu met die langere dagen zal ik ook eens wat meer foto's gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

je hebt de verkeerde opleiding gekozen ;)
Daarnaast zijn er zat studs die vlakbij de opleiding wonen dus weinig reistijd hebben, én je hebt er ook zat (me including toendertijd) die 1 of meerdere dagen in de week 's middags nix hebben, maar eigenlijk achter hun huiswerk moeten zitten :P
En in die tijd kun je lekker schieten..

Maar laat ik niet generaliseren en het aldus samenvatten:
Over het algemeen hebben sudenten zonder relatie of huishouden veel meer tijd om sessies te houden dan de werkende sloebers. :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

DumbAss schreef op 26 March 2003 @ 12:10:
[...]

Nou ik ben student maar ik moet er ook iedere dag om 06.10 uit en ben pas om 19.00 weer thuis. Waarom denkt iederen altijd dat alle studenten het makkelijk hebben? Of heb ik de verkeerde opleiding gekozen ofzo?
Afijn, in de winter / voorjaar is dan best mogelijk om foto's te maken. Dan zijn wel 9 v/d 10 zonsondergangen (zie mijn foto). :)
Nu met die langere dagen zal ik ook eens wat meer foto's gaan maken.
welke opleiding mag dat zijn? :)

ik ben nog student en zit normaal niet langer dan 20 uur per week op school...
maar nu ik fulltime stage loop en daarnaast nog vakken moet inhalen, bijwerken en trainen, hou ik geen tijd meer over om te fotograferen...

maar ik moet zeggen dat het leventje zo me beter bevalt dan het studentenleven, ik heb nu alles veel meer op een rij en zaken komen sneller af wanneer je meer druk voelt...

maar inderdaad, weinig tijd om te schieten...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb ook (te) weinig tijd. Ik loop 40 uur in de week stage + nog eens 1 dag werken.

Voor de digicontest maak ik meestal wel even tijd, maar meestal zijn mijn foto's dan van objecten in mijn huis.

ontopic:

Zijn er trouwens al ideeen voor het nieuwe thema?

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 26-03-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thema: BIER !!! (kut dat ik niet win want had me wel een mooi thema geleken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

BIER :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik niet er een goed thema.
Ik bedoel bij spegeling weet je nog niet wat wie gaat schieten. En het zelf bedenken wat je gaat fotograferen is toch ook wel zo spannend. :)
Dat is mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Mijnes ook, ik moest er gewoon om lachen.

Mischien kunnen we iets met lente doen, geboort ofzo, kan je op veel manieren interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, dat lijkt me ook wel wat. Of de bloei ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nounou.... er hebben al weer 53 mensen gestemd! Dat gaat hard zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet eerder meegedaan en heb dus waarschijnlijk weinig recht van spreken :+ maar ik waag me er toch maar aan. Vorige keren ging de contest over fruit, spiegelingen ed. Op zich een leuk idee, maar ik heb het gevoel, en dat zien we ook aan het resultaat, dat de interpretaties een beetje hetzelfde zijn. Hebben we een fruitonderwerp dan kun je ook verwachten dat de kiwi's en appels door het beeld vliegen. :) Zou je bijvoorbeeld een onderwerp kiezen, bijvoorbeeld angst of emotie (ik noem maar wat) dan zijn de interpretaties denk ik iets meer gevarieerd. Ik zou zelf iig zo'n onderwerp wel wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 20:41:
Ik heb nog niet eerder meegedaan en heb dus waarschijnlijk weinig recht van spreken :+ maar ik waag me er toch maar aan. Vorige keren ging de contest over fruit, spiegelingen ed. Op zich een leuk idee, maar ik heb het gevoel, en dat zien we ook aan het resultaat, dat de interpretaties een beetje hetzelfde zijn. Hebben we een fruitonderwerp dan kun je ook verwachten dat de kiwi's en appels door het beeld vliegen. :) Zou je bijvoorbeeld een onderwerp kiezen, bijvoorbeeld angst of emotie (ik noem maar wat) dan zijn de interpretaties denk ik iets meer gevarieerd. Ik zou zelf iig zo'n onderwerp wel wat vinden.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh nee! gaan we weer!
Waz lees aub het commentaar uit de afgelopen contests...
hier kwam uit dat er 2 groepen mensen waren.
De ene groep hiel van concrete dingen (like Fruit)
De andere groep van abstractere dingen (like emotie)

Het is de bedoeling die een beetje af te wisselen...
beide hebben nml zo zijn voordelen en nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 20:46:
Oh nee! gaan we weer!

rustig maar, voordat je gaat zuchten :) Je wil afwisseling? Dan lijkt het erop dat de volgende contest de abstracte kan uitgaat? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 20:46:
Oh nee! gaan we weer!

ez now, je kunt een onderwerp nemen waarop je zowel abstract als concreet kan reageren met je fotos. als je een foto wil van een bloem kun je ook een encyclopedie erbij pakken, het gaat hier volgens mij niet om het beeld alleen, maar ook om de gedachte erachter, anders is het wel een hele schrale contest,

mijn humbele mening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zucht dat zeg ik dus... dat is jouw mening

mijn mening is juist die andere
het gaat om de foto, het is een fotocontest en het gaat erom wie het beste kan fotograferen...
en dus niet om wie het leukst om een matige plaat heen lult

mijn mening dus...
ze zijn dus verdeeld... en dat blijft zo, dus je moet afwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
FF tussendoor over de site: als ik met Opera inlog en ik klik op lopende contest ben ik gelijk niet meer ingelogd, zou dat gefixt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spiegeling is kennelijk toch overwegend (alleen maar) concreet opgevat dus ik ben wel voor een abstract thema. Iets dat met lente te maken heeft zou kunnen natuurlijk.
Thema 'emotie' vind ik véél te breed. 'angst' zou wel kunnen misschien, maar lijkt me erg moeilijk. We moeten er wel rekening mee blijven houden dat we hier maar gewone tweakers zijn.... nouja laat dat 'gewoon' maar weg dan :)... tweakers zijn. 'iets dat beangstigend is' zou dan ook moeten mogen. Daar kunnen we allemaal wel mee uit de voeten. Dan kunnen de echte pro's zich bezig houden met het uitbeelden van de angst zélf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Azrael schreef op 26 March 2003 @ 21:29:
FF tussendoor over de site: als ik met Opera inlog en ik klik op lopende contest ben ik gelijk niet meer ingelogd, zou dat gefixt kunnen worden?
Stuur een mailtje aan Norjee. Zijn adres staat in de faq op de contestsite. Maar volgens mij staat daar iets over losers die geen IE gebruiken als ik me goed herinner :P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste