Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 12:22:
klopt, heb je gelijk in, had de WB ingesteld op flitser en dat kwam de foto niet ten goede. Heb dus in PS dat getracht te corrigeren door meer blauw toe te voegen maarja, ben nog niet tevreden
Toch had ik die tip gelezen van Tazzmaniac...
Er zit idd teveel magenta in die foto maar ik weet niet of dat aan PS te danken is. Misschien nog even het origineel posten als je wilt. Iig als de flits WB iets te overdone is, kan je proberen om op koude (blauwkleurige oppervlaktes) je WB te berekenen. Ik heb vandaag ook een een zelfberekende WB gebruikt. Die heb ik deze keer berekent aan de hand van een gestreepte dwijl (Op het grensgebied blauw/wit) die bij ons in de tuin lag.

(opgenomen met de auto stand)
Hum, ja. En idd wat dinopk zei gebruik ik het voornamelijk voor macro opnames. Maar opzich valt het ook goed te gebruiken voor afstandopnames, maar dan is het wel van belang dat je een zelfberekende WB pakt, want de flitsstand is in sommige gevallen wat overkill en geeft sommige kleuren te rood weer. Dat kan storend zijn.
Hier wat pics van de afgelopen dagen die ik met de dwijl-WB/TL-licht WB/flitsstand WB heb geschoten:
En nogmaals hier is geen PS aan te pas gekomen

voor degenen die dat denken ( afgezien van de frames natuurlijk

)
Edit: Lekker mysterieuze portretfoto majic. Straalt rauw-/ruwheid uit. Gaaf.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 05-03-2003 15:29
]