Ik prefereer zelf ook de pc boven de console (voor singleplayer RPGs zoals Vampire, Neverwinter Nights, etc, en TBS games). Alleen zo denk het merendeel van de mensen er niet over en zeker uitgevers niet. Uitgevers kijken gewoon wat verkoopt: console games verkopen beter in vergelijking to en pc games (met grote titels zoals GTA velemale zelfs, misschien zelfs 10x zoveel als op pc).
Daarbij komt bij dat het meerdeel van de mensen heeft geen zin het gezeik dat een pc met zich mee brengt. Om dit te illustreren. Ik hier een pc, 3 jaar geleden gekocht, waar mobo, hard disk en cd-rom drive kapot zijn gegaan. Voeding heb ik moeten vervangen bij upgrade nieuwe videokaart. Dat kost allemaal geld en het is allemaal gezeik voordat je weet wat er kapot is aan je systeem (afgezien van de hd
dan) en wat je precies moet upgraden.
Het is veel interessanter geworden de laatste tijd om een console te kopen denk ik. Tuurlijk een console is niet perfect. PC is het domain van RTS en FPS. Echter het aanbod van games op de consoles is veel groter dan de PC (dat is gewoon een feit helaas). En allerlei nieuwe features komen er bij met de nieuwe generatie. Over de exclusives, die komen inderdaad eerst op de consoles en later misschien (zoals bij grote titels zoals San Andreas) naar de PC. Ook een reden om de ps2/xbox te kopen.
De stelling dat alle games hetzelfde zijn op de consoles kan je net zo goed ook voor de pc zeggen. Ik vind bijv. de FPS allemaal hetzelfde, na Doom1-2, Quake1 heb ik maar weinig innovatiefs meer opgemerkt (op enkele wat story-driven games na). Zoals HaseMike al opmerkte: er zijn alleen maar gernes verdwenen op de PC..
Daarbij komt bij dat het meerdeel van de mensen heeft geen zin het gezeik dat een pc met zich mee brengt. Om dit te illustreren. Ik hier een pc, 3 jaar geleden gekocht, waar mobo, hard disk en cd-rom drive kapot zijn gegaan. Voeding heb ik moeten vervangen bij upgrade nieuwe videokaart. Dat kost allemaal geld en het is allemaal gezeik voordat je weet wat er kapot is aan je systeem (afgezien van de hd
Het is veel interessanter geworden de laatste tijd om een console te kopen denk ik. Tuurlijk een console is niet perfect. PC is het domain van RTS en FPS. Echter het aanbod van games op de consoles is veel groter dan de PC (dat is gewoon een feit helaas). En allerlei nieuwe features komen er bij met de nieuwe generatie. Over de exclusives, die komen inderdaad eerst op de consoles en later misschien (zoals bij grote titels zoals San Andreas) naar de PC. Ook een reden om de ps2/xbox te kopen.
De stelling dat alle games hetzelfde zijn op de consoles kan je net zo goed ook voor de pc zeggen. Ik vind bijv. de FPS allemaal hetzelfde, na Doom1-2, Quake1 heb ik maar weinig innovatiefs meer opgemerkt (op enkele wat story-driven games na). Zoals HaseMike al opmerkte: er zijn alleen maar gernes verdwenen op de PC..
Bor de Wollef schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:58:
[...]
Ik heb zelf meerdere consoles maar naar verloop van tijd komen die allemaal onder een (denkbeeldig) laagje stof te liggen. Console games zijn op hoofdlijn allemaal hetzelfde. Ik kom elke keer weer terug bij mijn PC om nieuwe games te spelen. Deze hebben op de een of andere manier meer diepgang, betere en ingewikkeldere controles (waar je bv een toetsenbord voor nodig bent). Daarnaast gebruik je de PC toch ook voor andere zaken. Dus upgraden / vervangen moet op een gegeven moment toch. De consoles heb ik alleen voor de games die daar exclusief voor uit komen zoals de Final Fantasy reeks (er zijn er wel een paar op de pc maar die vind ik ruk).
Voor het aanbod games hoef je de overstap niet te maken naar de console. Ik denk dat dat namelijk zo'n beetje gelijk ligt. Beide hebben overigens last van een groot aanbod trash games. Ach ja, en als je dan bv een Xbox 360 koopt zul je zien dat een game die je graag wilt spelen weer PS3 exlusive is.
Een voordeel van een console is dat iedereen dezelfde hardware heeft en niemand dus loopt te zeuren van "zal deze game wel goed op mijn hardware draaien?" (waar bv het battlefield 2 topic door verpest word).
Hiernaast vind ik het online games op alle consoles tot nu toe slecht geregeld.