"Gamen op de PC heeft z'n beste tijd gehad"

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 15:53
Ik prefereer zelf ook de pc boven de console (voor singleplayer RPGs zoals Vampire, Neverwinter Nights, etc, en TBS games). Alleen zo denk het merendeel van de mensen er niet over en zeker uitgevers niet. Uitgevers kijken gewoon wat verkoopt: console games verkopen beter in vergelijking to en pc games (met grote titels zoals GTA velemale zelfs, misschien zelfs 10x zoveel als op pc).

Daarbij komt bij dat het meerdeel van de mensen heeft geen zin het gezeik dat een pc met zich mee brengt. Om dit te illustreren. Ik hier een pc, 3 jaar geleden gekocht, waar mobo, hard disk en cd-rom drive kapot zijn gegaan. Voeding heb ik moeten vervangen bij upgrade nieuwe videokaart. Dat kost allemaal geld en het is allemaal gezeik voordat je weet wat er kapot is aan je systeem (afgezien van de hd ;) dan) en wat je precies moet upgraden.

Het is veel interessanter geworden de laatste tijd om een console te kopen denk ik. Tuurlijk een console is niet perfect. PC is het domain van RTS en FPS. Echter het aanbod van games op de consoles is veel groter dan de PC (dat is gewoon een feit helaas). En allerlei nieuwe features komen er bij met de nieuwe generatie. Over de exclusives, die komen inderdaad eerst op de consoles en later misschien (zoals bij grote titels zoals San Andreas) naar de PC. Ook een reden om de ps2/xbox te kopen.

De stelling dat alle games hetzelfde zijn op de consoles kan je net zo goed ook voor de pc zeggen. Ik vind bijv. de FPS allemaal hetzelfde, na Doom1-2, Quake1 heb ik maar weinig innovatiefs meer opgemerkt (op enkele wat story-driven games na). Zoals HaseMike al opmerkte: er zijn alleen maar gernes verdwenen op de PC..
Bor de Wollef schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:58:
[...]

Ik heb zelf meerdere consoles maar naar verloop van tijd komen die allemaal onder een (denkbeeldig) laagje stof te liggen. Console games zijn op hoofdlijn allemaal hetzelfde. Ik kom elke keer weer terug bij mijn PC om nieuwe games te spelen. Deze hebben op de een of andere manier meer diepgang, betere en ingewikkeldere controles (waar je bv een toetsenbord voor nodig bent). Daarnaast gebruik je de PC toch ook voor andere zaken. Dus upgraden / vervangen moet op een gegeven moment toch. De consoles heb ik alleen voor de games die daar exclusief voor uit komen zoals de Final Fantasy reeks (er zijn er wel een paar op de pc maar die vind ik ruk).

Voor het aanbod games hoef je de overstap niet te maken naar de console. Ik denk dat dat namelijk zo'n beetje gelijk ligt. Beide hebben overigens last van een groot aanbod trash games. Ach ja, en als je dan bv een Xbox 360 koopt zul je zien dat een game die je graag wilt spelen weer PS3 exlusive is.

Een voordeel van een console is dat iedereen dezelfde hardware heeft en niemand dus loopt te zeuren van "zal deze game wel goed op mijn hardware draaien?" (waar bv het battlefield 2 topic door verpest word).

Hiernaast vind ik het online games op alle consoles tot nu toe slecht geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
CS, daarom stopt het gamen op de PC nooit :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik ben zelf ook het soort dat de 'console' heeft moeten "ontdekken". Ruim een jaar geleden kwam ik een advertentie in de krant tegen waarbij je bij een telefoon-abbo een gratis xbox zou krijgen.

Nou had ik al jaren lang jeuk van die consoles. Elke keer als ik zo'n ding in werking zag, en dan vooral de generatie PS2/Xbox/Gamecube kon ik het toch niet onderdrukken er enigsinds jaloers op te worden... maar eerst wat historie van mijn kant,

Ik ben nu 22 jaar oud, en heb vanaf mijn 1e jaar al computer-spellen gespeeld. De PC is 'DE' uitvinding van de eeuw voor mij, een leven zonder PC zou ik me niet voor kunnen stellen, het moest dan ook zo zijn dat mijn vader het al lange tijd een geweldige technische onwikkeling vond en zeer op de hoogte was van alle techniesche kanten van de PC, met als gevolg dat ik van jongs af aan al spellen als "pacman", "Striker" en "lawn-mower" zat te spelen en er niet van af kon blijven. De PC stond in de zomer zelfs buiten in de tuin omdat het anders ook niet leuk genoeg zou zijn :P
Ik heb in de opvolgende jaren constant met open mond lopen gapen naar de graphics die keer op keer beter werden. Schilderachtig... ik begon alles na te tekenen. Adventures van Sierra begreep ik eigenlijk niet, maar ik heb ze allemaal gespeeld. Toen 256 kleuren VGA in trek kwam en spellen daardoor in mijn ogen ontzettend levendig werden kwa kleur kon ik wel janken. Bij de eerste geluidskaart die mijn 'papa' stiekem 's avonds had geinstalleerd kon ik mijn tranen ook niet inhouden. Er kwam ineens muziek uit! en vele malen beter dan wat de PC-speaker waar kon maken.
Al met al is die 'DOS' periode me heel erg dierbaar en zal ik nooit willen vergeten en heb ook zeer lange tijd iets 'tegen' windows gehad, niets werkte immers goed onder windows en het opstarten duurde veel te lang. Al met al kan ik wel door blijven gaan met mijn eeuwige verhalen over hoe veel leuker het vroeger was. Even een stukje overslaan... de komst van 3D videokaarten. Ik was helemaal op de hoogte en MOEST zo'n kaart hebben. Voodoo1, veel te duur... het werd een aanzienlijk goedkopere op de "Rendition Verite" CPU gebasserde videokaart die in veel gevallen de voodoo1 wist te evenaren. Omstreeks deze periode begon ik erg veel kennis te vergaren van alle hardware in (toen nog) mijn vaders' PC. Overclocken werd het motto en grotere koelblokken en vantilatoren installeren deden zijn intrede. Dit kon makkelijk, mijn vader had jaren lang al de meest zieke vantilatoren en koelblokken verzameld die helemaal niet in de PC thuishoorden, maar zich er wel goed voor leenden. Ik ging knutselen en een nieuw tijdperk was aangebroken. Omstreeks Quake2 tijdperk werd het van kwaad tot erger. Ik ging naar LANs en zat in clans te vechten voor mijn leven. Mijn PC moest zo snel mogelijk draaien en alles werd uit de kast getrokken om dat te bewerkstelligen. SLI Voodoo2, Dual Celeron 366@550MHz... het kon niet gekker, ik spande vaak de kroon met mijn snelste PC en grootste Monitor en dat werkte verslavend. Ik moest keer op keer weer het snelste hebben om maar niet achter te raken, veel verdiepen in gunstig geprijste "overclock" exemplaren om zo goedkoop mogelijk vooraan de rij te komen. Een ernstige periode als ik er nu aan terug denk. Na ruim twee jaar Quake2 begon frustratie de overhand te krijgen en heb mezelf moeten dwingen te stoppen met Quake2 om mezelf van een ondergang te redden, ik kon dan ook nogal slecht tegen mijn verlies en nam alles veel te serieus op den duur. Voor mij een hele goeie reden om tot aan de dag van vandaag niet veel meer te voelen voor het FPS genre, en dan met name het multiplayer gedeelte. Verbindingen zijn steeds slechter geworden en de 'nieuwigheid' is er voor mij al LANG af. Eigenlijk was het ooit veel leuker om DOOM via een serieel kabeltje te spelen en je eigen multiplayer MAPS te maken. En dat op een leeftijd van amper 12 jaar. Multiplayer is iets waar ik heel vroeg mee in aanraking ben gekomen, dit is voor velen een heel ander verhaal. Logisch dus dat er tegenwoordig zoveel FPS multiplayer 'lovers' zijn, voor die mensen is het nogsteeds nieuw, voor mij is het uitgekauwd en de frustratie dat het ooit veel leuker was overheert te veel.
Nu ik merk dat de spellen van steeds slechtere kwaliteit zijn en er alleen nog maar geinvesteerd word in van die MASSA online-games en FPS shooters vind ik het PC platform steeds minder leuk worden, ik verlang naar vroeger en daarbij is DOSbox voor mij een ware uitkomst :P

Al met al moet ik even terug komen op de Console. De Consoles maakte ik altijd uit voor ondingen, slechte graphics, geen muis bla bla. Toch was ik altijd wel jaloers op Nintendo systemen, dat draaide altijd zo verrekte soepel! Op de PC ging alles met een veel lagere framerate (dan doel ik nog op het DOS tijdperk). Sinds de 3D kaarten is de PC wel aanzienlijk beter geworden op dat gebied en omdat ik in die periode altijd een zeer dikke PC had vond ik een Playstation1 echt baggeraal. Je kon er immers niet eens FPS games op spellen ala doom of quake1 en op grafisch gebied was het niet zo fantastisch. PS2 en Xbox hebben dat wel veranderd..., aangezien ik steeds minder spellen ging spelen op de PC wilde ik eigenlijk wel eens echt weten hoe een console nou aanvoelt... om er eens ECHT eentje te hebben, dat voelde wel vreemd. Mijn vriendin moest een nieuw telefoon-abbo hebben, dus ach... nemen we toch gelijk dat abbo waar je die XBOX bij krijgt! Deze heb ik vrijwel gelijk omgebouwd, mijn huidige collectie van ruim 50 games zegt al genoeg. Ik zit er niet dagelijks achter, maar de eenvoud en de robuustheid van veel spellen vanwege het "fixed" concept van een console is mij zeer aan gaan spreken. Spelen met een controller is me heel erg gaan bevallen, het feit dat iedereen op dezelfde manier zijn spel speelt voelt goed... je merkt voor het eerst dat je je niet afvraagd hoe het spel bij de andere draait, misschien veel beter? moet ik weer upgraden?... misschien ken je het wel, ik heb daar serieus TE VEEL last van gekregen in het Quake2/Voodoo2 tijdperk. Het is dus ook voor het eerst in tijden dat ik gewoon tevreden ben met een schokje hier en daar, of dat een spel maar 25FPS draaid inplaats van ruim 100. Omdat het gewoon zo IS en je kunt het niet veranderen. Mijn volgende console wordt een Xbox360, en daar zie ik ontzettend naar uit. Voor iedereen geldt dat ze totaal anders kijken naar Console/PC's , voor mij is een PC nogsteeds een nuttig apparaat, maar is duidelijk een veel te complex systeem om optimaal te kunnen draaien... dat maakt hem in mijn ogen slecht, verouderd en vooral te duur al valt dat velen niet zo op. De consoles zijn de toekomst, er zijn echter te veel mensen die de console blijven zien als een apparaat voor games, met een lage resolutie op een TV en zonder muis en toetsenbord. Dit is natuurlijk niet meer helemaal waar. Toekomstige consoles kunnen ook prima ingezet worden voor de taken die we nu op de PC doen. Een "fixed" concept zal de kwaliteit van programma's en games bevorderen en zal minder instabiliteit met zich meedragen. Een must als we een toekomst willen waarin technoligie eenvoudig moet zijn. Op de PC is het op z'n minst eenvoudig te noemen, hoewel wij als PC 'nerds' dat graag anders willen zien is dat nou eenmaal niet het geval.

Over de toekomst kunnen we nooit met zekerheid spreken, maar ik denk dat PC's langzaam zullen veranderen in totaal andere concepten als dat we vandaag de dag gewend zijn. Ze zullen zeker blijven bestaan, maar zullen zeer zeker minder en minder ingezet gaan worden als game platform.
We hoeven ook heus niet bang te zijn dat we onze tweaker-handjes niet meer kunnen laten wapperen, op gebied van techniek valt er altijd wat aan te passen. En zoals velen al zeggen, een Console en PC kunnen prima naast elkaar leven. Ik heb ze ook allebij en gebruik ze allebij voor hun eigen dingen. Velen halen FPS shooters aan, maar ik zou toch zeker niet graag willen photoshoppen, 3dsmax'en en muziek maken op een Console. Alles heeft tijd nodig, niets is van de een op de andere dag totaal verdwenen. Velle discussies zijn daarom ook overbodig. Een verandering op dit gebied is duidelijk te constateren, alleen daarom al is het aannemelijk dat situaties gaan veranderen. Hoe lang dit zal duren weten we nu toch niet...

Genoeg gelult...

[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 12-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dat gelukkig nooit mee gemaaktt :)

Ik denk dat er een mogelijkheid zal zijn om een muis en toetsenbord aan te sluiten via usb. PlayStation 3 heeft er in iedergeval genoeg :P en xbox 360 denk ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 11:15

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 13:26:
Heb dat gelukkig nooit mee gemaaktt :)

Ik denk dat er een mogelijkheid zal zijn om een muis en toetsenbord aan te sluiten via usb. PlayStation 3 heeft er in iedergeval genoeg :P en xbox 360 denk ik ook wel
Op de huidige Xbox is ook wel een toetsenbord en muis aan te sluiten. Alleen zijn spellen er niet voor gemaakt, daarom heb je er over het algemeen niets aan, alleen om bijvoorbeeld je linux installatie te kunnen bedienen.

Ik ben er wel blij mee dat ik nog zoveel geschiedenis heb mogen meemaken gezien mijn leeftijd, waardoor ik een veel beter inzicht heb gekregen in de algehele ontwikkeling en samenhang van het geheel. Heel veel opmerkingen zijn nou eenmaal nogal kinderachtig en worden niet ondersteunt door kennis en ervaring, maar puur vanuit een eigen nogal gebrekkige mening. Wat meer know-how over de algehele ontwikkeling geeft je een zeer breed inzicht en is helaas iets wat je met maar weinig kunt delen, omdat die personen bijna niet bestaan. Daarnaast weet ik me wel weer zeer goed te verplaatsen in de jongere generatie, of in elk geval die personen die nog maar enkele jaren met computers werken. Ze hebben totaal geen inzicht, maar dat geeft ook niet... tenslotte vermaken ze zich met de huidige spellen en dat is wat je wil, vermaak. Vermaak is voor mij steeds moeilijker te realiseren omdat ik al zo ontzettend veel heb gezien, misschien wel TE veel, dat maakt het complex. Fijn dus als je je nog prima kunt vermaken met de hedendaagse PC games. Het is alleen wel eens leuk iets te lezen van iemand anders die soort gelijke ervaringen heeft en ook zo verlangt naar die goeie oude degelijkheid die wij allemaal 'gelukkig' hebben mee mogen maken :) En gelukkig delen we dan ook vaak de mening dat de huidige stand van zaken eens drastisch aangepakt moet worden. De consoles kunnen deze verandering en vooral verbetering voor ons waarmaken. Of dat zal lukken..., tjah... het heeft zeker potentieel en geeft mij in elk geval een rooskleurig toekomstperspectief op game gebied.

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 12-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen op de Xbox met muis en toetsenbord is heel goed mogelijk hoor. Gewoon dit dingetje halen en je zult versteld staan: http://xbox.gamespy.com/articles/565/565000p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 12:13

SG

SG surft naar info hardewaren

Quasar- schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:54:
Heb je de berekening wel eens gemaakt? Je betaalt al 400 euro voor een high-end videokaart alleen. En 200,- voor mid-range, dan moet je de rest van pc-onderdelen ook nog kopen. Na 2 jaar moet je al weer upgraden om een beetje bij te blijven. Een console generatie gaat zeker 4 jaar mee. Okay, je gebruikt een pc voor meer doeleinden, maar de bang-for-the-buk is ver te zoeken.
Juist de massa PCgamers gebruiken de Pc voor meer dingen velen ook voor ander CPU intensieve taken. Voor de gross is het ongeveer €100,- tot €400 meer prijs voor de G-kaart en €0 tot €200,- voor 'n iets meer krachtigere CPU. Voor de meeste PC gamers hebben sowieso al een PC nodig. En komt het er vooral op neer voor de gross om die bak ook tot game platform te configureren met geschiktere componenten en dus 'n zeer variable meerprijs. En de PCgamer is vrij in budged keuze. van €100 tot €2000 meerprijs. Om bij te zijn dus rond de €500 meerprijs nodig.
Xbox360 en PS3 hun hardware is fixed voor 4 á 5 jaar. Dus van 2007 tot 2009 is de PC weer de beter Game platform kwa midrange hardware laat staan high-end. 'n PC kost dus maar gemiddeld €300 tot €400,- wat zeer competatief is. Het aandeel dat 'n puur alleen voor games een Pc kopen is klein. Zijn er ook maar de massa die teld. Daarnaast als je veel variatie aan games wil spelen moet je sowie so 'n Game PC en meerdere Consoles hebben om heel veel games te supporten aangezien er nogal ene sloot specifiek console only games zijn maar ook PC only.
En dan hebben het nog niet eens over het gemak van consoles en het aanbod van games tegenover de pc.
Je hebt het over consoles als je twee hebt zeg maar xbox360 en PS3 dan ben je al duurder uit en dan ook al je aardig wat games gaat aanschaffen. Console games zijn een stuk duurder, laat staan die andere genre unieke consoles: Gamecube, nes etc . Nog duurder, aangezien elke console wel hun uniek AAA titles hebben. Maakt dus niet uit wat je kiest je beslaat altijd maar 'n deel van de titles. This dus genre voorkeur welke platform de voorkeur krijgt.
Als je veel verschillende games wil spelen ben je beter af bij de PC als cash zo belangrijk criterium is.
HaseMik: je vergeet nog aantal andere gernes. single player RPGs is ook een uitstervend soort. Zal misschien nog een paar titels per jaar zien. Games zoals Vampire, bard's tale zijn totaal geflopt. Uitgevers denken wel 2x na voordat ze zoiets uitbrengen in het vervolg.
En zag je enkele jaren terug nog een hoop verschillende TBS games, nu komt daar misschien ook maar 1-2 per jaar uit.
En space roaming games. Zeldzaam maar niet helemaal weg. Maar consoles beslaan ook niet alle genres. zijn dus ook kieskeurig.
Ben het eens met de stelling. En ik denk dat met de nieuwe generatie consoles pc-gaming nog minder wordt als het nu is. Uitgevers/Developers stappen massaal op de consoles. En de casual-gamer (waar men uiteindelijk geld aan verdient) koopt liever 1 ding waar gelijk alles werkt, en verder niet bij hoeft na te denken.
Denk ik niet als je veel titels wil beslaan moet je meerder consoles aanschaffen én 'n Game PC rig. Om Pc unieke games te kunnen spelen zoals de betere RTS games.
Ten eerste is er 'n tussen stap. Games die puur PCgame only zijn worden tegenwoordig vaker ook geport naar consoles. Zoals X3 reunion. Is geen verlies voor de PCgamers wel 'n winst voor een of enkele consoles.
Als je ergens 'n dev ziet die van PC naar console switch gaat dan is dat vaak maar naar één console en vaak omdat er 'n devhouse is opgekocht door console eigenaar of zware contract overeenkomt met een platform uniekheid eist. Houd dus in dat als je console A hebt voor die game conslole B moet kopen. En voor andere titlel is dit weer anders om. Velen gaan de crossplatform weg om risiko te spreiden voor hoge volume platformen waar PC nog altijd ondervalt. Dus PC/Xbox/PS.
Daarnaast mis je ook nog andere groei markten zoals de linux en mac game platform die staan eigenlijk tegenover de kleinere consoles die last hebben van dezelfde beperkte aanbod aan titles.
Ik zelf denk dat de grootste concurentie voor 'n console juist afhankelijk is van een andere console dus Xbox360 vs Ps3. PC concureerd indirect. Als je voor Console gaat moet je er ten eerste één kiezen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:53
Ik vind een toetsenbordje en muis toch een stukkie fijner dan zon half brakke controller :)

En tsja de prijs... ik moet toch een PC hebben. En dan maakt het niet uit als je er een paar 100 € meer voor betaalt en je ook kunt gamen. Een console is dan alleen maar een extra apparaat..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Met de recente inzichten in de CPU architectuur lijkt het me duidelijk dat de nieuwe consoles eye-candy consoles zijn. Geweldige GPU's, maar CPU's met belabberde performance. Toegegeven, het lijkt in eerste instantie aardig (IBM, Power architectuur, veel GHz) maar dat is dezelfde vergissing als met de Pentium 4. Niet voor niets is de Pentium M weer een terugkeer naar de CPU stijl van de Pentium 3.

Wat is er dan mis? Slechte Out of Order Execution, diepe pipelines en een poging om de compiler veel meer uit te laten zoeken, met name met parallelisme. Het succes van dat laatste blijkt wel uit de Itanium compilers, die typisch de bundles maar voor 50% vult. In vergelijk: een moderne AMD CPU kan datzelfde parallelisme ook tijdens de decoding vinden zonder hulp van de compiler.

Wat lijdt daaronder? AI's, pathfinding, naar het schijnt ook physics, maar geluid en graphics niet - zie weer de Pentium 4 als voorbeeld.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:24:
[...]

Juist de massa PCgamers gebruiken de Pc voor meer dingen velen ook voor ander CPU intensieve taken. Voor de gross is het ongeveer €100,- tot €400 meer prijs voor de G-kaart en €0 tot €200,- voor 'n iets meer krachtigere CPU. Voor de meeste PC gamers hebben sowieso al een PC nodig. En komt het er vooral op neer voor de gross om die bak ook tot game platform te configureren met geschiktere componenten en dus 'n zeer variable meerprijs. En de PCgamer is vrij in budged keuze. van €100 tot €2000 meerprijs. Om bij te zijn dus rond de €500 meerprijs nodig.
Xbox360 en PS3 hun hardware is fixed voor 4 á 5 jaar. Dus van 2007 tot 2009 is de PC weer de beter Game platform kwa midrange hardware laat staan high-end. 'n PC kost dus maar gemiddeld €300 tot €400,- wat zeer competatief is. Het aandeel dat 'n puur alleen voor games een Pc kopen is klein. Zijn er ook maar de massa die teld. Daarnaast als je veel variatie aan games wil spelen moet je sowie so 'n Game PC en meerdere Consoles hebben om heel veel games te supporten aangezien er nogal ene sloot specifiek console only games zijn maar ook PC only.

[...]

Je hebt het over consoles als je twee hebt zeg maar xbox360 en PS3 dan ben je al duurder uit en dan ook al je aardig wat games gaat aanschaffen. Console games zijn een stuk duurder, laat staan die andere genre unieke consoles: Gamecube, nes etc . Nog duurder, aangezien elke console wel hun uniek AAA titles hebben. Maakt dus niet uit wat je kiest je beslaat altijd maar 'n deel van de titles. This dus genre voorkeur welke platform de voorkeur krijgt.
Als je veel verschillende games wil spelen ben je beter af bij de PC als cash zo belangrijk criterium is.

[...]

En space roaming games. Zeldzaam maar niet helemaal weg. Maar consoles beslaan ook niet alle genres. zijn dus ook kieskeurig.

[...]

Denk ik niet als je veel titels wil beslaan moet je meerder consoles aanschaffen én 'n Game PC rig. Om Pc unieke games te kunnen spelen zoals de betere RTS games.
Ten eerste is er 'n tussen stap. Games die puur PCgame only zijn worden tegenwoordig vaker ook geport naar consoles. Zoals X3 reunion. Is geen verlies voor de PCgamers wel 'n winst voor een of enkele consoles.
Als je ergens 'n dev ziet die van PC naar console switch gaat dan is dat vaak maar naar één console en vaak omdat er 'n devhouse is opgekocht door console eigenaar of zware contract overeenkomt met een platform uniekheid eist. Houd dus in dat als je console A hebt voor die game conslole B moet kopen. En voor andere titlel is dit weer anders om. Velen gaan de crossplatform weg om risiko te spreiden voor hoge volume platformen waar PC nog altijd ondervalt. Dus PC/Xbox/PS.
Daarnaast mis je ook nog andere groei markten zoals de linux en mac game platform die staan eigenlijk tegenover de kleinere consoles die last hebben van dezelfde beperkte aanbod aan titles.
Ik zelf denk dat de grootste concurentie voor 'n console juist afhankelijk is van een andere console dus Xbox360 vs Ps3. PC concureerd indirect. Als je voor Console gaat moet je er ten eerste één kiezen.
Ik zie niet in dat de mid range pc in 2007 even krachtig is als de Xbox 360 en PlayStation 3. De consoles gebruiken niet de next gen gfx card maar de next next gen. Dus eind zomer komt de next gen videokaarten die ongeveer 1 of misschien wel 2 jaar zal worden gebruikt. hierna krijg je de kaarten die in de consoles zitten en waarschijnlijk zullen die wel krachtiger zijn dan de console versie, maar zie jij deze kaarten de deur uitgaan voor 400 euro? dus dan praten we over 32 pipes + 512mb geheugen. Waarschijnlijk kosten de consoles dan ook al stukken minder .. rond 2007 ongeveer

Ook denk ik niet dat veel mensen multi consoles gaan kopen, omdat de ps3 en xbox 360 kwa games niet veel verschillen. Voor Gran Turismo heeft Microsoft forza en voor Devil May Cry hebben ze weer Ninja Gaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Probleem van consoles iig van die nieuwe. Is dat de huidige game development unithread is en vaak wordt de PC gebruikt als cross dev platform. De vorige console generatie en de PC zelf maar ook linux zijn vooral uni thread games door de crossplatform benadering van game development. Misschien met wat lichte treads erbij zoals 'n load thread en natuurlijk wat uitzonderingen.
Die nieuwe multicore consoles vereisen dus extreem multy thread development dus 'n zooi createthreads bij initialisatie. Die elk een zware taak op zich moeten nemen om tot die geweldige gehypte potentiele performance te kunnen komen. Houd in zwaar physics en AI naast Scene setup.
De eerste games zullen niet het onderste uit de can halen van de PS3 maar ook de Xbox360. Dat heeft tijd nodig. De kennis en ervaring voor optimisen voor dat platform en heel gericht te developen. Dus die Cell voordeel zal pas tot uiting komen als de PC al weer voorbij gedraafd is.

Daarnaast hebben de console één probleem weggewerkt en dat is de HDtv resolutie.
Ik game niet op 'n wazige low res 50hz TV. Dat hou ik niet lang vol. Alleen dat is wat de gross niet heeft.
Nu sta ik op het punt 'n LCD TV te kopen en dan hou ik die Console optie open als die cell platform echt een revultie in gaming te weeg gaat brengen. Zoals extreem Pysics en AI en dat goed verweven in een hoog niveau gameplay. En dat zal pas in 2006/2007 tot uiting kunnen komen. Maar de Pc blijft niet achter die hebben de PPU. En de PC platform zal ook richting multicore gaan. Gezien Dev housen tegenwoordig cross platform ontwikkelen zal ondersteuning voor PPU door de consoles worden gestimuleerd. Wij gamers profiteren daar allemaal van. Betere games.
Alelen de game ontwikkelaars hebben wel een heel vette kluif aan een game te ontwikkelen die worden steeds mee rcomplexer. KLWa engine features logic maar ook content.
Dit houd de ontwikkeling voor gameplay opzich nogal tegen.

Als PC gamer wil ik zeker niet terug gaan naar 'n low resolutie en aangezien PC tegen woordig vaak al 'n flikkerfrij game capable LCD monitor hebben is vaak die tweede TV in huis al snel te min.
Eigenlijk stoor ik aan mijn 50hz prull TV'tje voor gewoon TV maa rook DVD te kijken.

Bij de nieuwe console hoort eigenlijk zo'n HDTV ding bij en ja dat kost heel veel extra. maar voor mij wel een must voor de overstap. Ben er blijkbaar nogal gevoelig voor.

Voor Pc geen probleem 'n flikker vrij haarscherpe LCD heb je niet nodig voor te gamen maar wel voor relexed te kunnen internetten of voor office doeleinden en nog meerdingen. Plus dat 'n cheap CRT sowie so voor gamen veel beter is dan de gemiddelde TV.

We staan op het punt nieuwe typen consoles te krijgen maar de ontwikkeling op PC gebied zit ook niet still. En wil Console het winnen moet de PC game community eerst heel zwaar gaan krinpen. En dat heeft veel tijd nodig zoveel dat PC al weer bij is. Kwa game kracht.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:24:

We staan op het punt nieuwe typen consoles te krijgen maar de ontwikkeling op PC gebied zit ook niet still. En wil Console het winnen moet de PC game community eerst heel zwaar gaan krinpen. En dat heeft veel tijd nodig zoveel dat PC al weer bij is. Kwa game kracht.
Euh, de console heeft het allang gewonnen hoor. Het gaat er in dit topic om of PC gaming gaat uitsterven. Ik geloof dat niet zo. En dat terwijl ik meer een console gamer ben dan een PC gamer.

en niet meer posten als je gedronken hebt he, of type wat rustiger...moest het drie keer lezen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Graphics kunnen mij echt geen bal schelen, vind games van een paar jaar geleden veel leuker. Orginele nieuwe spellen zie je toch niet meer, al helemaal niet op de consoles. Een red de wereld verhaal vind ik maar saai, net als racen platform of vechten. Beetje competitive FPSen das wel leuk, dat blijft leuk, en daar heb ik geen nieuwe bak voor nodig. Mn huidige pc is 3 jaar oud, nooit iets aan geupgrade, en draait de leuke spellen prima. Als ik een nieuw spel krijg is het eerste wat ik doe alle graphics op zn laagst zetten. Meestal compenseren graphics voor slechte gameplay.

Hehe tis laat, weinig structuur in mn verhaal. Maar mn punten zijn wel duidelijk hoop ik :D. Geen nextgen console voor mij. Trouwens alle huidige consoles zijn prima te emuleren op pcs.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:59:
Trouwens alle huidige consoles zijn prima te emuleren op pcs.
Ik moet de eerste goedwerkende PS2 emulator toch echt nog tegenkomen? Of heb ik gewoon niet opgelet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2003 @ 19:46:
Mijn PC is nooit te vervangen door een console... ik wil naast gamen kunnen switchen tussen communicatie software (MSN, ICQ, mIRC) en dan nog even naar mijn favoriete forum surfen (GoT natuurlijk) en zoals gezegd, als mijn game bugs bevat en er komt een patch dan download ik die even en ben ik er van af.

Consoles blijven dichte systemen die je zonder illegale praktijken uitsluitend voor games kunt gebruiken en dan de meeste met max. 4 personen.
Kijk even naar de datum van bovenstaande post.. en dan even over de Xbox 360 denken.. je ziet het.. langzaam versmelt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op zondag 12 juni 2005 @ 21:24:
Je hebt het over consoles als je twee hebt zeg maar xbox360 en PS3 dan ben je al duurder uit
Een Xbox 360 en Playstation 3 samen zullen zeg 700 euro kosten. Een gemiddelde game pc kost toch echt meer.
NoepZor schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:40:
Ik vind een toetsenbordje en muis toch een stukkie fijner dan zon half brakke controller :)
Op een console kun je ook prima een muis en toetsenbord aansluiten als je dat wilt, daar zijn vele oplossingen voor.
MSalters schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:42:
Met de recente inzichten in de CPU architectuur lijkt het me duidelijk dat de nieuwe consoles eye-candy consoles zijn. Geweldige GPU's, maar CPU's met belabberde performance. Blablabla...
Volgens mij moet jij dan toch echt een bril opzetten. Want de Cell processor die in de Playstation 3 zit laat echt iedere huidige cpu ver achter zich en het zal nog jaren duren voordat we iets gelijkwaardigs voor de pc zien uitkomen.

Ik vind zoiezo dat veel mensen hier een heel belangrijk punt missen. Als je alleen een PC hebt loop je veel meer games mis dan als je alleen een console zou hebben(of zelfs 2). Ik ken namelijk weinig aankomende topgames die straks niet op een van de next gen consoles te spelen zijn en alleen op de pc(maar wel een enorme hoeveelheid andersom).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind alleen first-person shooters beter op een pc, aamgezien je kan schieten met een muis.

Verder speelt alles gewoon relaxter op een console...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 00:43:
Een Xbox 360 en Playstation 3 samen zullen zeg 700 euro kosten. Een gemiddelde game pc kost toch echt meer.
Ik denk eerder €1000 en zal dan na 'n jaar steeds iets zakken. naar €600 voor beide. onderstussen is de PC platform ook bij.
Volgens mij moet jij dan toch echt een bril opzetten. Want de Cell processor die in de Playstation 3 zit laat echt iedere huidige cpu ver achter zich en het zal nog jaren duren voordat we iets gelijkwaardigs voor de pc zien uitkomen.
Waar de Cell CPU zich ondersheid is dat het 8 threads aankan. dit houd in de game moet dit wel gaan gebruiken Om zich t eonderscheiden van de rest moet de Physics zwaar uitgebreid worden en de AI super inteligent. Probleem is dit maakt de game projecten op engine level zwaar complex maar ook op content level. Dus ik denk dat veel van die potentie een poos ongebruikt zal blijven totdat de devmarkt 8x SMP onder de knie heeft maar daarvoor ook de juiste toepassing in Physics en AI en nog complexere graphics
De PC krijgt hiervoor de PPU en zal dus ook groeien in Physics performance en komt er zo ook mee rvrij voor AI.
Daarnaast kan de Cell juist over kill zijn. Physics moet de gameplay ondersteunen net zoals AI.
AI op de level van einstein is in weinig games zinvol. net zoals Physic features die totaal niet beidragen aan de game play. Net zo als uberleet GFX. Probleem is dat gameplay hiervan te leiden krijgt. CPU voor de PC ontwikkelen zich ook verder en over 2,5 jaar krijg je ook multicore CPU voor de desktop.
Ik vind zoiezo dat veel mensen hier een heel belangrijk punt missen. Als je alleen een PC hebt loop je veel meer games mis dan als je alleen een console zou hebben(of zelfs 2). Ik ken namelijk weinig aankomende topgames die straks niet op een van de next gen consoles te spelen zijn en alleen op de pc(maar wel een enorme hoeveelheid andersom).
De meeste games die niet op de PC uitkomen komen ook vaak maar alleen op één console uit. Of veel later op andere.
'N game die 1 á 2 jaar later wordt gereleased op een andere platform concureerd dan tegen next gen games op die platformen.
Halo zal wel leuk zijn maar voor enkele games of eigenlijk aleen maar halo koop ik geen console. daarnaast komen er zoveel games uit dat je sowieso 'n keuze moet maken. Tov Halo waren er ook andere games uit die dan de voorkeur kregen. 2 jaar later ook op PC nou tegen de dan op PC gereleasde Pc game skan dat dan niet meer op.

Elke console mist in dat opzich ook altijd 'n paar AAA titles aangezien elke console firma 'n paar AAA titles uniek wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Ik vind zoiezo dat veel mensen hier een heel belangrijk punt missen. Als je alleen een PC hebt loop je veel meer games mis dan als je alleen een console zou hebben(of zelfs 2). Ik ken namelijk weinig aankomende topgames die straks niet op een van de next gen consoles te spelen zijn en alleen op de pc(maar wel een enorme hoeveelheid andersom)
Persoonlijk zie ik de console markt, ik stel me nu in de plaats van de uitgever, als de 'nu-brengen-we-snel-een-spel-uit-om-te-zien-of-het-aanslaagt'. Als het spel op de console succes heeft denkt de uitgever: 'smells-like-money-eventjes-porten-en-op-de-pc-ook-wat-succes-boeken'. Deze laatste situatie gaat nooit op (enkele uitzonderingen daargelaten, waarvan Escape from Butchers Bay een mooi voorbeeld was).

Het is een feit dat de computergamers veel kieskeuriger zijn. Want zeg nu zelf, wie gaat er nu een game kopen waarvan men weet dat het een slecht spel is. Of wie download niet eerst een spel om het even te 'testen' - uiteindelijk is het dan uitgespeeld en koop je het toch niet. De grote uitgevers zien dit niet graag en zijn dan ook eerder geneigd om op de console-markt over te stappen. Mooi voorbeeld daarvan is Acclaim die rond 2000 de overstap op console maakte, na een heel aantal jaren games voor de pc uitgaf. Dit is net de periode waarin de piraterij zijn grote opmars maakte (de ISO-scene).

Maar goed even terug naar de kieskeurigheid. Het is deels door deze kieskeurigheid dat de uitgevers eerder geneigd te zijn om games op de console uit te brengen. Waarom ook niet?
- We moeten niet kijken of het compatibel is.
- We moeten niet kijken of de requirements niet te hoog liggen.
- We moeten het niet te complex maken (tuurlijk niet, hoeveel knoppen heeft zo'n controller?).
- Tot voor kort moesten er geen multiplayer maps gemaakt worden.
- We mogen allemaal kleine leveltjes maken
- We moeten niet concureren op gebied van graphics
- We moeten niet concureren op gebied van AI
- We moeten niet ....

Het ontwikkelen van computergames is nu eenmaal veel complexer, en dat is ook de reden waarom ze niet gauw zullen verdwijnen. Vergelijk het met een cd-speler en een i-Pod. Het gros van het gepeupel kan niet met een i-Pod werken, maar what the heck een cd-speler werkt even goed. Ja dat is waar. Een cd-speler werkt heel goed waarvoor hij gemaakt is, maar kan nu eenmaal niet concureren met de i-Pod.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik heb zelf een Ps2, een gameboy advance, een 8bits nintendo (ja, die allereerste:mario rules!), en toch game ik op mijn pc's. Omdat ik het gewoon fijner vind, en omdat de spellen gewoon beter uitzien en dergelijke.
De consoles staan op mijn slaapkamer, en daar game ik op als ik in bed lig en niet kan of wil slapen.

Maar als bijvoorbeeld mijn buurvrouw opeens bedenkt dat ze spelletjes wil spelen, en mij om advies vraagt of ze een pc of een console moet kopen, zeg ik zonder twijfel een console.
Wil je spelletjes spelen en meer niet? Apparaat aansluiten op tv, spel erin, "aan"knop.
Klaar is kees.

Maar wil je ook maar iets meer doen dan alleen gamen, ben je toch beter af met een pc.
Ik doe echt alles met mijn pc's: ik game erop, luister en maak er muziek mee, kijk er films op, kijk er tv op, praat met vrienden, download porn, hmmm wait a minute...
Dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen op een console..

Dus puur alleen voor games: console.
Games en iets anders: Pc.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 17:17:
Gamen op de Xbox met muis en toetsenbord is heel goed mogelijk hoor. Gewoon dit dingetje halen en je zult versteld staan: http://xbox.gamespy.com/articles/565/565000p1.html
Ja, dat kan op een Ps2 ook wel maar dat vind ik totaal niet werken. Bij mij staan de consoles onder de tv. Ik game als ik op de bank zit / hang. Dan wil ik niet van mijn console een nep pc maken door er een toetsenbord en muis aan te gaan hangen. Ik vind dat gewoon geen console controllers.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PC gamers hebben het imo voor hun zelf verpest door alles wat los en vast zit te downloaden. Kijk maar bijvoorbeeld naar het gta topic. Volgens mij heeft 3 kwart het spel gedownload in plaats van gekocht. Ik zeg niet dat het fout is, maar denk wel dat het de grootste reden is dat er haast geen pc games meer worden gemaakt die echt pc exclusive is.

*edit* Vind het wel raar dat jullie denken dat de pc de console na 1 jaar al heeft ingehaald. Als de videokaarten al next next gen zijn dan zullen die er dan echt nog niet zijn laat staan cell processors of triple core shit.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:59:
PC gamers hebben het imo voor hun zelf verpest door alles wat los en vast zit te downloaden. Kijk maar bijvoorbeeld naar het gta topic. Volgens mij heeft 3 kwart het spel gedownload in plaats van gekocht. Ik zeg niet dat het fout is, maar denk wel dat het de grootste reden is dat er haast geen pc games meer worden gemaakt die echt pc exclusive is.

*edit* Vind het wel raar dat jullie denken dat de pc de console na 1 jaar al heeft ingehaald. Als de videokaarten al next next gen zijn dan zullen die er dan echt nog niet zijn laat staan cell processors of triple core shit.
Bij mijn weten gebruikt de Xbox 360 de Ati R520 core(Niet opgezocht, kan goed fout zijn). Dat is dus niet next next gen ofzo, maar gewoon next gen. et ding zal over een half jaartje waarschijnlijk wel uit zijn. Desnoods hangen we het ding in een dual interface en pasta! we hebben een snellere GPU('s) dan die console.

Overigens hebben mensen met een console allemaal ook een pc om te typen,chatten, etc. Die heb ik ook en ik wil niet wachten als ik hem gebruik dus die dikke proc en 1 gig ram zitten er toch wel in, ook als ik niet zou gamen. Nu hang ik er voor 200 euro's meer een dikke videokaart in en ik kan perfect gamen.
Vervolgens dok ik voor de games ook nog 20 euro minder dus ben ik helemaal tevreden.

Ik ben het ermee eens dat een console het ultieme straight forward game platform is, maar doe mij toch maar een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R500 als het goed is en de RSX een getweakte G70. Volgens ATI gebruikt de R500 een hele andere architectuur dan de R520.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
caspergt schreef op zondag 12 juni 2005 @ 11:50:
CS, daarom stopt het gamen op de PC nooit :P
AMEN !!11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:59:
Dat percentage ligt hier onder de console gamers ook heel erg hoor ben ik zeker van.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:16:
[...]

Dat percentage ligt hier onder de console gamers ook heel erg hoor ben ik zeker van.
Ik ken 5 mensen met een Xbox en alle 5 kopen ze gewoon spellen, terwijl ze bijvoorbeeld nfsu 2 voor pc downloaden. Ombouwen is leuk, maar alleen de hardcore gamers doen dat toch meer. Mijn consoles zijn trouwens ook niet omgebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig heb ik, als iemand die alleen nog maar op PC gespeeld heeft, deze week nog een XBox overwogen.

In principe alleen voor die spellen die mij aanspreken en alleen op XBox verschijnen (Ninja Gaiden, Fable, Jade Empire), en om er later eventueel een MCE op te zetten.
Jade Empire heb ik even uitgeprobeerd in een winkel. Toegegeven het zag er mooi uit, maar toch niet zo bijzonder als ik verwacht had. Later die week ook Forza Motorsport uitgeprobeerd, en sorry maar ik vond dat bijzonder slecht (terwijl het een van beste racespellen schijnt te zijn). Het gevoel van snelheid was totaal afwezig en het is een stap terug in de tijd, grafisch gezien (NFS:Porsche zag er op PC in 2000 al beter uit).

Voor mij zijn de doorslaggevende argumenten om bij de PC te blijven de veelzijdigheid die inherent is aan het OS, en het modulaire systeem voor wat betreft de hardware. Zoals hierboven aangegeven kun je een XBox ook veelzijdig maken door hem te modden, maar als je garantie dan weg is vindt ik dat geen argument meer. Tevens kon je de beeldkwaliteit mooier maken door een advanced scart cable te kopen, en DVD's afspelen door de remote erbij te kopen. Ja kom op zeg lever die dingen er dan gewoon standaard bij zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-10 18:43
Ik heb jaren op consoles gegamed, sipmelweg omdat ik toendertijd geen PC had. Ontzettend veel plezier gehad met Megadrive, SNES, N64 en PS1. Daarna een PS2 aangeschaft tezamen met een PC. Redelijk veel gegamed op mijn PS2, maar lang en na niet zoveel als op de PS1. Sinds een jaar of 4 heb ik een redelijke games PC en ik speel vooral op de PC, of bijna altijd eigenlijk. Games als UT2003, UT2004, America's Army. Half Life 2 en nu vooral World of Warcraft prefereer ik boven Gran Turismo 4 en Metal Gear Solid 3. Misschien komt het door WoW maar Final Fantasy X en XI tezamen met Metal Gear Solid 3 en Gran Turismo 4 krijg ik maar niet uitgespeeld. Het komt eigenlijk ook omdat mijn vriendin er niets om geeft, dus game ik alleen op de PS2. Deze staat ook nog eens in de huiskamer en mijn vriendin wil ook TV kijken. Als het online gebeuren van de nieuwe consoles wat loskomt dan ga ik misschien weer over, maar nu is het vooarl WoW, ook door de 'sociale contacten' in het spel. Vooral als je bij een serieuze Guild zit is het erg leuk IMO.

ps Mijn PC staat in de huiskamer, wel zo gezellig voor mijn vriendin.

[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 13-06-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuperG schreef op maandag 13 juni 2005 @ 07:54:

Ik denk eerder €1000 en zal dan na 'n jaar steeds iets zakken. naar €600 voor beide. onderstussen is de PC platform ook bij.
De Xbox 360 zou rond de 250-300 euro moeten gaan liggen, de Playstation 3 rond de 350-400. Samen is dat dus 600-700 euro. Opzich maakt dat niet zoveel uit maar wat ik wel weer zie is dat jij, samen met velen andere hier een grote fout maken. Namelijk de fout van ''dan is de pc al weer bij''. Dat is dus complete onzin. Als je een pc hebt met gelijkwaardige hardware als een console dan komt die pc nog steeds niet in de buurt van wat die console kan. Voor een console wordt namelijk veel effectiever geprogrameerd en er wordt ook veel meer uit de hardware gehaald. Kijk maar eens naar de Xbox en wat voor beelden ze daarmee weten te tonen. En dat met een 733mhz processortje en een verouderde Geforce3/4 gpu. Een pc met dezelfde specificaties kan zelfs verouderde games geen eens fatsoenlijke draaien, laat staan dat die games ook maar in de buurt komen van wat er voor de xbox is.
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:27:
Later die week ook Forza Motorsport uitgeprobeerd, en sorry maar ik vond dat bijzonder slecht (terwijl het een van beste racespellen schijnt te zijn). Het gevoel van snelheid was totaal afwezig en het is een stap terug in de tijd, grafisch gezien (NFS:Porsche zag er op PC in 2000 al beter uit).
Ik moest even kijk of ik het goed zag maar het staat er echt. Ik moet toegeven de beelden van Forza zijn misschien niet helemaal scherp maar dat komt vanwege de lage resolutie van de tv. Maar als jij serieus vind dat een 5 jaar oud spel als NFS:Porsche er echt beter uitziet dan Forza dan zit er echt een steekje bij je los. De details uit dat spel komen niet eens in de buurt van Forza en de wagens daar begin ik maar niet eens over, Forza ziet er echt 100 keer beter uit. En dat gevoel van snelheid, dat is er echt wel. Misschien niet zo overdreven als NFSU maar het moet juist ook realistisch zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 13:09:
[...]

Bij mijn weten gebruikt de Xbox 360 de Ati R520 core(Niet opgezocht, kan goed fout zijn). Dat is dus niet next next gen ofzo, maar gewoon next gen. et ding zal over een half jaartje waarschijnlijk wel uit zijn. Desnoods hangen we het ding in een dual interface en pasta! we hebben een snellere GPU('s) dan die console.

Overigens hebben mensen met een console allemaal ook een pc om te typen,chatten, etc. Die heb ik ook en ik wil niet wachten als ik hem gebruik dus die dikke proc en 1 gig ram zitten er toch wel in, ook als ik niet zou gamen. Nu hang ik er voor 200 euro's meer een dikke videokaart in en ik kan perfect gamen.
Vervolgens dok ik voor de games ook nog 20 euro minder dus ben ik helemaal tevreden.

Ik ben het ermee eens dat een console het ultieme straight forward game platform is, maar doe mij toch maar een PC.
ATI’s Xenos Xbox chip

By now, you’d have to have been hidden under a rock to have avoided learning the details of the ATI graphics that power the 360, dubbed Xenos. 10MB of Embedded DRAM provide enough of a buffer to enable all 360 games to have Anti-Aliasing switched on, effectively for no performance hit. The question on everyone’s lips is: is this something that’s going to turn up on the PC any time soon?

“I’d be very surprised if these hardware features were implemented on the PC any time soon,” we’re told. “Microsoft has a very specific revision of DirectX (or Windows Graphics Foundation) for Xbox 360, just as they did with Xbox 1. DirectX for the PC includes no hardware specific instructions, because DirectX has to be 10 times more generic to work on a PC platform and the myriad of hardware configurations. I don’t think it will happen. Plus the architecture of the Xbox 360 is closed box – that means we can do special things there which have no comparison in the PC space.

"We practically have AA for free on the PC anyway right now. If the difference between 1280x1024 with no AA and 1280x1024 with 2x AA is 90 FPS and 70FPS, who wouldn’t turn the AA on? The performance hit isn’t going to be noticeable to most gamers – and with an X800 or X850 those kind of frame rates are common place.”
Ff opgezocht :P

Link: http://www.bit-tech.net/b.../richard_huddy_ati/1.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:29
Gamen op pc sterft nooit uit want pc's zijn kwa voor spellen makkelijk up te graden.
bv andere videokaart.een gameconsole gaat altijd een paar jaar mee dan moet je een geheel nieuwe console kopen terwijl bij pc game's meestal een een videokaart nodig is en je kunt weer een paar jaar verder.en pc game's worden steeds beter en beter(leuke aanpassingen en dergelijken)
dus voor mij blijft pc een stay.

Greets Amdboy ;)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 11:11
Consoles worden ook steeds beter en beter, en ik zie op de consoles toch echt wel betere aanpassingen dan op de PC. Er gaat niks boven samen met je vrienden samen op de bank met een paar controllers een beetje Mario Tennis spelen of PES :P Behalve misschien WoW.. op de PC :D

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amdboy1983 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:36:
Gamen op pc sterft nooit uit want pc's zijn kwa voor spellen makkelijk up te graden.
bv andere videokaart.een gameconsole gaat altijd een paar jaar mee dan moet je een geheel nieuwe console kopen terwijl bij pc game's meestal een een videokaart nodig is en je kunt weer een paar jaar verder.en pc game's worden steeds beter en beter(leuke aanpassingen en dergelijken)
dus voor mij blijft pc een stay.

Greets Amdboy ;)
Maar je krijgt een nieuwe console, dat goedkoper is dan je nieuwe videokaart. Neem nou die 6600GT uit je signature. Het is een nieuwe kaart, maar zal waarschijnlijk unreal 3.0 niet draaien of met weinig frames. Het is geen aanval op jouw ofzo, maar dan is een console toch veel makkelijker aangezien alles het gewoon doet?. Gears of War draaide op e3 met een x850pte en veel mensen klaagde over terugvallende frames, terwijl die kaart echt goed duur is. De devolper zei toen trouwens dat het kwam doordat het op 30% draaide :S

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 14:33:
De Xbox 360 zou rond de 250-300 euro moeten gaan liggen, de Playstation 3 rond de 350-400. Samen is dat dus 600-700 euro. Opzich maakt dat niet zoveel uit maar wat ik wel weer zie is dat jij, samen met velen andere hier een grote fout maken. Namelijk de fout van ''dan is de pc al weer bij''. Dat is dus complete onzin. Als je een pc hebt met gelijkwaardige hardware als een console dan komt die pc nog steeds niet in de buurt van wat die console kan. Voor een console wordt namelijk veel effectiever geprogrameerd en er wordt ook veel meer uit de hardware gehaald. Kijk maar eens naar de Xbox en wat voor beelden ze daarmee weten te tonen. En dat met een 733mhz processortje en een verouderde Geforce3/4 gpu. Een pc met dezelfde specificaties kan zelfs verouderde games geen eens fatsoenlijke draaien, laat staan dat die games ook maar in de buurt komen van wat er voor de xbox is.
Je moet maar eens first release Xbox games met last released xbox games of dit op welke andere console vergelijken. Er is verschil. Met de jaren halen ze steeds meer uit consoles totdat die vervangen wordt door de nextgen. Omdat elke keer de techniek onderhuids zo anders is dan de vorige. Dat krijg je met het rond shoppen naar de uiteindelijke CPU maar ook GPU van die console firma's. Dus moeten ze vaak de hele optimalisatie maar ook soms devtools migratie opnieuw doen.Gezien dat er nu ook nog bij komt de migratie van Single thread of hooguit dual thread naar 8 treads voor de Cell ding. Kan je 'n lange gewennings periode van extreem smp coden en wat ook véél previewers beweren dus 'n moeizame gewenning voor de dev's. Game proggen is dus met dat Cell ding weer een stuk komplexer geworden. 8 thread parralel hardware accelerated versnellen was meer iets voor server apps. Toepassingen die goed in threads zijn te splittens. Maar Is ene game goed in threads te splitten de Cell ding leund hier enorm op en voor optimaal gebruik van de Cell moet je er 8 hebben. Daarnaast de thread synchronisatie en de invloed daarvan op het software SMP design aspect die een stuk complexer is en dus tijd vergt maar ook Q&A.
De PC zal in het begin niet zo ver achter lopen dan de Cell spect je voorschoteld. Op een paar titels die 'n vliegende dev start hebben gehad moet er ook eerst gebruik van worden gemaakt en dat is een hele vette kluif voor de devteams. De meeste beginnen pas na release en die kunnen niet snel het onderste uit de kan halen. Misschien na hun derde titel komen de game engines op niveau. Is extreem SMP ingeburgerd. Is het ondertussen 2008.

Dus de console games zullen met de tijd steeds doorgroeien er er steeds veel meer uithalen.
PC groeid ook door zij het wat geleidelijk dus de voorsprong valt mee. Cell moet ook eerst doorkomen in de development scene. De Cell zal eerst tot het uiterste gekeiteld moeten worden maar dat zit er niet zo een twee in. De CPU voor de PC is krachtig genoeg om de GPU van nu en in de toekomst te voorzzien van geometry en shader code. De CPU groeid net zo geleidelijk als ook elk 9mnd 'n nieuwe edite van GPU komen. Cell heeft te veel power meer dan nodig is voor de GPU aan te sturen dan blijft er veel meer over voor Physics en AI. Daar krijgt de PC de PPU voor misschien minder maar wel mogelijk voldoende. De Cell CPU staat volgens spect niet in verhouding tot de GPU. Dus ook gehoord van overkill, moet dus voor iets anders gebruikt worden. Extra Physic en AI power is mooi megenomen. maar heoveel heb je nodig voor de gameplay te ondersteunen. van 10.000 vs 25.000 stenen lawine zou voor de gross niks uitmaken en al helemaal niet voor de gameplay maa rook niet de game beleving alsof je dat gaat tellen. De AI van PC games liep altijd nogal wat achter dan nodig is, dus meer AI power is zeker gewenst maar wat is genoeg. Nu wordt er voor Physics en AI elk mischie 5% CPU tijd gereserveerd in unithread Prosces. 'n DC core bied 200% aan kan dus 95% GFX 50% AI 50% Physics je hebt dan voldoende goeie AI en ook physics.
PPU kan 'n DC van Physics ontlasten dus 95% voor GFX en aI en 100% voor Physics.
Cell heeft dan einstein zombies rondrennen.

Ik zie dus een nieuw probleem De GPU heeft bepaalde CPU power nodig
1 PPE voor IO 7SPE moeten verdeeld worden over GFX AI Physics loaf. Moet dus per game gebalanceerd worden.

Plus als Cell en xenon de SMP way in de game wereld kickstarten zal de DC scene van de PC game platform door cross development daar ook van profiteren. vooral als consoles ook de physic API gebruiken die ook gebruikt word voor de PPU voor de PC platform.

De PPU heeft dus kans om door de Cell ook 'n suces te worden.

Het is nu 2005 de consoles moeten het dus uithouden tot 2010.

Waar zal de PC paltform in 2008 zijn. Netburst is ene grijs verleden en DC zijn budged en high-end zijn multiCore CPU's. En PPU II/III generatie. Misschien is de top een 2*PPE+4*SPE ding maar dan van iNTel/AMD. GPU R600/700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
"Gamen op de PC heeft z'n beste tijd gehad"

pc, ps3, xbox, whats the difference :o

gelukkig hebben we de revolution nog >:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste prijs van de G70 is bekend. De kaart zal voor $ 639,- worden verkocht.

Afbeeldingslocatie: http://theinquirer.net/images/articles/g70store.jpg
THANKS TO A a sharp-eyed reader we discovered a company already listing Nvidian Geforce 7800 GTX cards.
It's an option on a PCI Express PC at ibuyer.com.

The Geforce 7800 GTX with 256MB - for now - sporting with DVI and TV out will add $639 to your PC's price.

http://theinquirer.net/?article=23915
Kies dan toch liever voor een console :/, maar dat is voor iedereen persoonlijk..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SuperG: En hoe lang denk je dat het duurt voordat de PPU is ingeburgerd? Dat duurt echt nog jaren aangezien niet iedere pc zo'n ding heeft en games er dus niet optimaal voor geprogrameerd kunnen worden. Overigens moet je niet vergeten dat de SPE's in de Cell processor allemaal aparte cpu's zijn, die ingezet kunnen worden voor de taken die een PPU ook doet(de maker van de PPU heet ook meegewerkt bij het ontwerpen van de Cell processor dus sommige technieken zijn vergelijkbaar). Het zal dus zeker wel even duren voordat de pc weer een voordeel krijgt over de Playstation 3.(als er dan zoiezo nog veel boeiende games uitkomen voor de pc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
SuperG schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:52:
Gezien dat er nu ook nog bij komt de migratie van Single thread of hooguit dual thread naar 8 treads voor de Cell ding. Kan je 'n lange gewennings periode van extreem smp coden en wat ook véél previewers beweren dus 'n moeizame gewenning voor de dev's. Game proggen is dus met dat Cell ding weer een stuk komplexer geworden. 8 thread parralel hardware accelerated versnellen was meer iets voor server apps. Toepassingen die goed in threads zijn te splittens. Maar Is ene game goed in threads te splitten de Cell ding leund hier enorm op en voor optimaal gebruik van de Cell moet je er 8 hebben. Daarnaast de thread synchronisatie en de invloed daarvan op het software SMP design aspect die een stuk complexer is en dus tijd vergt maar ook Q&A.
Kort gezegd: nee.

De SPUs van een Cell zijn geen gewone CPU cores. Ze zijn eerder te vergelijken met de FPU of SSE van een Pentium CPU. De hoeveelheid geheugen is maar 256 KB. Elke moderne CPU heeft al meer cache. Java daarop draaien is dan ook ondenkbaar, dat wordt C/C++/assembly.

Verder zijn de dingen die op een SPU draaien geen threads in de zin zoals developers ze kennen. Threads zijn namelijk OS-scheduled. Ik ga er vanuit op basis van de specs die ik nu gezien heb dat SPU scheduling fixed is. De programmeur bepaalt wat wanneer draait.

"Thread" synchronisatie is om die reden ook triviaal. Als ik zeg dat op t=0 SPU 1 en 2 starten, dan weet ik dat ze beiden precies even hard lopen. Vanwege het lokale geheugen weet ik ook dat er geen memory latency issues zijn. Dus als in een test SPU 0 723 klokcycli eerder klaar is, dan is die dat altijd voor dezelfde data. Dat maakt synchronisatie een heel stuk eenvoudiger (en de communicatiebus tussen SPUs helpt ook).

Het grootste probleem is misschien wel dat de Cell niet bestaat uit de 8 SPUs die je schetst, maar uit 8 SPUs en 1 CPU core. Die CPU core is de enige unit met een beetje fatsoenlijke branch unit, en zelfs die lijkt op een Pentium-1 klasse. Voor zover ik weet heeft Cell geen enkele vorm van dynamische branch prediction.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MSalters: Dat is niet helemaal waar wat je zegt. De SPE's(niet SPU'S) hebben helemaal geen cache geheugen, die 256kb is zeer snel lokaal geheugen. Het voordeel hiervan is dat de memory latencies gecontroleerd kunnen worden waardoor de boel veel sneller en effectiever werkt. Die 256kb is dus zat.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG

SG

Dacht dat het meer zo zat één uniforme latency ipv van meerdere door L1 L2 L3 gebuffert mem elk met hun latency loopt tijd. Nu hebben ze heelsnel ongebufferd systeem wat gegarandeerde latency inhoud waarme compilers rekening mee kunnen houden voor latency optimalisaties.
Zodra je gaat bufferen gooi je die voorkennes omzeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 20:50:
Eerste prijs van de G70 is bekend. De kaart zal voor $ 639,- worden verkocht.

[afbeelding]

[...]

Kies dan toch liever voor een console :/, maar dat is voor iedereen persoonlijk..
ja het is gewoon van de pot gerukt! en ik ben er een tijd in mee gegaan. gf2gts > 799 gulden ofzo betaald.
gf3ti500 > 888gulden
gf4ti4400 > weet ik niet eens meer... wil het ook niet meer weten
radeon9800pro -> 400 euro!!! ik was echt gestoord blijkbaar. doe ik nooit meer.
wat een geld. en wat is het nu waard? niks... console kan zo 5jaar meegaan, vind ik een betere investering. als de xbox echt eind dit jaar komt en hij is echt zo super sonisch veel sneller evenals de ps3, dan is pc gaming dood....
hang wel een console aan de 2e ingang van mn monitor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

ligt het nou aan mij of is de reacties van de laatste tijd een beetje verkeerd geplanned als je kijkt naar wat er nu uitkomt/uitgekomen is(gta, juiced, bf2 ??)

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 14-06-2005 23:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sharkzor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:07:
[...]

ja het is gewoon van de pot gerukt! en ik ben er een tijd in mee gegaan. gf2gts > 799 gulden ofzo betaald.
gf3ti500 > 888gulden
wat een geld. en wat is het nu waard? niks... console kan zo 5jaar meegaan, vind ik een betere investering. als de xbox echt eind dit jaar komt en hij is echt zo super sonisch veel sneller evenals de ps3, dan is pc gaming dood....
Beetje offtopic misschien, maar kan dat? xbox/ps2 aan je gewone monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmantri schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:09:
ligt het nou aan mij of is de reacties van de laatste tijd een beetje verkeerd geplanned als je kijkt naar wat er nu uitkomt/uitgekomen is(gta, juiced, bf2 ??)
Alle 3 poorts :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

sharkzor schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 23:07:
[...]

gf3ti500 > 888gulden
Ten eerste is het je eigen schuld dat je je steeds in de hype laat meeslepen en de allerduurste kaarten koopt, want een stapje lager voldoet net zo goed en kost veel minder. Tegen de tijd dat er spellen uitkomen die alles uit jouw kaart halen, zijn er allang weer nieuwere kaarten op de markt en zijn er ook inmiddels budgetversies die net zo snel zijn als jouw destijds veel te duur betaalde kaart.

Ten tweede is de Xbox360 misschien de eerste paar maanden tot een jaar in vergelijking met de PC supersnel en vooruitstrevend, maar doordat de PC zich in razend tempo doorontwikkeld en de Xbox360 niet verandert, wordt die achterstand vliegensvlug ingelopen en zit je na een jaar met een Xbox (of voor mijn part een andere console) die niet het spektakel kan bieden dat een PC wel kan.

PC gaming zal nooit verdwijnen, alleen zul je nog sterker krijgen wat je al jaren in mindere mate ziet: consolegames voor de quick thrills en de PC voor de wat meer complexe games. Kruisbestuiving zal blijven bestaan, maar 1 op 1 ports zullen steeds minder voorkomen, een game zal getuned worden voor het platform waar ie op moet draaien met opgepoetste gfx etc.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-10 10:21

Martinspire

Awesomeness

juiced is geen echte poort, want hij was nog steeds in ontwikkeling, net als bf2, dat oorspronkelijk voor de pc bedoeld was hoor

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:47

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 12:32:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar kan dat? xbox/ps2 aan je gewone monitor?
Jazeker kan dat, middels "vga-boxes" kan je consoles aansluiten op een monitor (crt of tft) Of de beeldkwaliteit er op voor- of achteruitgaat weet ik niet, kan niet uit ervaring spreken.

* Vrijdag blijft de Xbox360 trouwens gewoon Xbox 2 noemen :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds er nieuwe consoles uit gaan komen (en we nog steeds niet echt weten wat er wordt waargemaakt) blijven de fanboys ons maar bestoken met dom gezwets. Als features een apparaat maken dan zou Nintendo allang dood zijn. (Even voor de goede orde ik ben geen Nintendo fan.) Cell processor? Nou en. Extreme grafische kaart? Nou en.

Het draait allemaal om spellen. Op dat gebied zijn grafix helemaal niet zo spannend. Laten we eerlijk zijn, de kaskraker op PC gebied; The Sims, heeft helemaal geen 400+ Euro 3D kaart nodig.

Nu kan iedereen zijn of haar platform gaan aanprijzen met allerlei spellen die wel of niet (over smaak valt te twisten) geweldig zijn, maar wees eens eerlijk; hoe belangrijk zijn grafix voor de gemiddelde medemens? (lees: de niet-gamer of casual gamer)

Niet dus.

En als de grote uitgevers geen spellen meer voor de PC maken, dan stappen er wel wer andere ontwikkelaars in. natuurlijk worden dat geen AAA-titels, maar wat boeit dat? Het gaat om de spellen en niet de grafix.

Waar ik het wel mee eens ben is dat PC gamers veeleisender zijn en dat het kopieren van spellen als normaal wordt gezien. Dat is bij consoles echt wel minder. Daar is het makkelijker om bagger te verkopen, maar sommige uitgevers maken er op de PC ook een potje van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48
Battlefield 2 gepoort van de console? Dat klopt niet helemaal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang ze controllers als besturing blijven gebruiken blijft de pc zijn ding doen. Controllers zijn leuk voor adventures, beat-em-ups en voor sport games. Maar een fps, strategie game of een race game met een controller bedienen blijft crap! Voor race games heb je gelukig stuurtjes. Maar die van de consoles zijn wederom crap! Wat wil je ook voor een speeltje van 100 euro. Consoles snoepen langzaam de markt van lowbudget en midrange gaming weg. Maar highend gaming op een console no way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 17:47

Speeder

42 ;)

Mja, dit is al jaren lang een discussie wat nou beter is. Het is maar wat je lekkerder vind spelen qua gameplay.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 10:08:
[...]

Battlefield 2 gepoort van de console? Dat klopt niet helemaal volgens mij.
Duh, ik bedoel ook dat het ook op de nieuwe Xbox komt met betere graphics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik ben het totaal NIET met de stelling eens, ik speel eingelijk al.... euh 15 jaar lang spellen op de pc (vanaf de 8086 toen er nog 20 spellen op 1 floppy van 720k paste :D )

en ik heb zelf nog nooit serieus de overweging genomen om een console te kopen, paar jaar terug wel met de gedachte gespeeld, nu absoluut niet meer.

bepaalde spellen kunnen niet eens goed op een console: RPG, RTS, 3d shooters etc.

kheb wel eens ut gespeeld op een console dat is echt een ramp lang zo intens niet als op de pc, en kijk bv eens naar een spel zoals wow.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:54:
Voor race games heb je gelukig stuurtjes. Maar die van de consoles zijn wederom crap!
Vind persoonlijk de Logitech Driving Force Pro zeker geen waardeloos stuurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-10 15:13
Ik neem aan dat ATI en Nvidia ook in de toekomst nog door willen gaan met het ontwikkelen en verkopen van betere GPU's :? Juist en daarom sterft gaming op de PC nooit uit. Geld moet rollen en willen de Grote jongens in de toekomst ook nog geld blijven verdienen in PC wereld. Dan zullen er games moeten komen die een vraag naar nieuwe grafische chips creeren. Het is in ieders voordeel dat de PC gaming platform blijft.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:36:
[...]

Wat jij bedoelt is Battlefield: Modern Combat en dat is niet hetzelfde als BF2.

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Chaoss schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:00:
ik ben het totaal NIET met de stelling eens, ik speel eingelijk al.... euh 15 jaar lang spellen op de pc (vanaf de 8086 toen er nog 20 spellen op 1 floppy van 720k paste :D )

en ik heb zelf nog nooit serieus de overweging genomen om een console te kopen, paar jaar terug wel met de gedachte gespeeld, nu absoluut niet meer.

bepaalde spellen kunnen niet eens goed op een console: RPG, RTS, 3d shooters etc.

kheb wel eens ut gespeeld op een console dat is echt een ramp lang zo intens niet als op de pc, en kijk bv eens naar een spel zoals wow.
Aggreed, ik speel ook eigenlijk alleen maar op PC en ben nog van commendor(of hoe je het ook speld) tijdperk.maar voor sommige spellen heb ik toch maar een gamecube gekocht, lekker monkeyballen met zijn 4e enzo. Lekker simpel, en dat is ook echt de enige reden.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:36:
[...]

Waar baseer jij dat op ?,ik wil het wel is zien als je BF2 op zn hoogst zet,tegen de xbox versie,
Als z`on spel in ontwikkeling is,zie je altijd screen`s waar je van achterover valt,tegen de tijd dat het uitkomt, ziet het er opeens heel anders uit vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:59:
[...]

Waar baseer jij dat op ?,ik wil het wel is zien als je BF2 op zn hoogst zet,tegen de xbox versie,
Als z`on spel in ontwikkeling is,zie je altijd screen`s waar je van achterover valt,tegen de tijd dat het uitkomt, ziet het er opeens heel anders uit vaak.
Op de huidige xbox komt inderdaad een mindere versie, maar hij bedoeld de xbox 360. Die heeft toch echt wat meer power dan menig pc hier ;)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeder

Speeder

42 ;)

TheEvilCuber schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:11:
[...]

Op de huidige xbox komt inderdaad een mindere versie, maar hij bedoeld de xbox 360. Die heeft toch echt wat meer power dan menig pc hier ;)
Ik zeg het nog maar een keer. De versie die op de xbox en ps2 komt dat is een afgeslankte versie van BF2. Deze heet ook anders nl. Battlefield 2: Modern Combat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Consoles zullen zeker terrein gaan winnen als straks de next gen consoles graphics hebben die superieur zijn aan de console en met HDTV resolutie. Daarnaast zijn consoles ook nog gigantisch goedkoper, een high end game PC kost richting de 2000 Euro.

Aan de andere kant, zoals al in dit topic door anderen is toegelicht, zolang strategygames zoals Rome: Total War, echte flightsims (niet de n00b actie shit van de consoles) zoals IL-2 Sturmovik en Lock On, volwaardige RPG's zoals Baldur's Gate (op de console worden dat soort games ook verkracht tot actiegames) niet naar de console komen, zal PC gaming blijven bestaan. Consoles missen games met echte diepgang, zoals bijvoorbeeld de flightsims die ik noemde waar je echt maanden mee bezig bent om skills te ontwikkelen. op de consoles zie ik in plaats van die games alleen maar domme actie games die iedere sul kan spelen. Niet dat daar iets mee mis is, op de PC speel ik die dingen ook. Maar wil ik eens wat anders dan kan dat niet met een console.

Een andere belangrijk punt zijn de mods en de gratis games. Die zie ik niet op consoles. Deze verlengen de levensduur van games, vaak koop ik first person shooters (Half Life 2) omdat ik in gedachte heb dat er mods voor zullen uitkomen. Aan de andere kant vind ik het leuk om zelf aande slag te gaan met modden, levels bouwen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er gratis games zoals (mods voor) Enemy Territory, Nexuiz, en nog een hele hoop van die open source games die best leuk zijn.

En ja, natuurlijk ook de muis en een toetsenbord, zoals setchaos al opmerkte. Geen serieuze fragfest zonder die dingen :). Ik heb eens Splinter Cell in multiplayer op de Xbox gespeeld, maar ik haat die gamepads echt ontzettend voor first person shooters.

Zodra deze bezwaren worden opgelost, zal ik graag kappen met het kopen van peperdure high-end game PC's en een console in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Consoles en PC's zijn voor mij twee totaal aparte dingen en het ligt maar net aan de situatie waaraan ik de voorkeur geef.
Ook wat betreft het spelen van games: op de pc gamen is handig (toetsenbord + muis vooral bij bepaalde grenres is dat onmisbaar en staat dat boven die onhandige controlers) en het is flexibeler in de vorm van beschikbare updates via het internet (dat is voor alsnog toekomstmuziek voor consoles).
Maar aan de andere kant zijn consoles toch iets 'socialer' zoals ook al gezegd is, voor gezellig een potje racen (wat iedereen kan) met vrienden in de woonkamer moet je een console hebben en dan lever ik de voordelen van de PC over de console graag in.

Laat die 2 toch gezellig naast elkaar leven, in één kamer in één huis naast elkaar, niks aan de hand.
Maar de PC zal wat betreft gamen dus nooit uit gaan sterven, er zijn genoeg fans ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:04

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

mag ik dan deze conclusie trekken (ff kort door de bocht)

-een console is voor mensen die van de "dommere" games houden, simpele besturing etc.
-een pc is meer geschikt voor mensen die wat ingewikkeldere games spelen, met meer diepgang en waar vaak een wat uitgebreidere besturing voor nodig is.

en een high-end game systeem 2000 euro? tjah als je het aller nieuwste gaat kopen wel.Geen id wat die van mij heeft gekost, dit komt vooral omdat ik meestal niet in 1x een nieuwe pc koop. mijn antec kast heb ik al jaren, op een gegeven moment wou ik upgraden heb toen een mobo+proc+mem gekocht. (xp 2500+ met 1GB) geen gigantische investering, kast + voeding, HD's, vga kaart had ik al. later heb ik nog eens de videokaart vervangen voor een 9600XT, en nog weer later eens een oude hd van 40gb vervangen voor eenjte van 180gb

hierbij verkoop ik de oude spullen steeds, dus kost het echt geen idioot veel geld, dit systeem kan ik nog steeds goed mee gamen, wow bv draaid perfect op 1280x1024.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf zit al heel lang in de gameswereld. Ik wil haast zeggen dat ik de opkomst van de eerste consoles zoals Atari 2600, Philips Videopac 2000 t/m nu en in mijn ervaring hebben beide platformen zo hun charmes.

Met de console werd het mogelijk om je favoriete arcade game in de huiskamer te spelen, denk hierbij aan Streetfighter 2, Mortal Combat enz. In die tijd had de console een enorme voorsprong op het PC gebeuren. De spelletjes op een 286,386 en de eerste 486 zagen er nog niet echt uit.

Met de introductie van de eerste Voodoo kaarten is de PC qua beelden en mogelijkheden enorm vooruit gegaan. Tevens was dit de start van de videokaarten oorlog tussen toen nog 3dfx, N'Vidia, S3 en ATI.

Maar desalnietemin begon PC games al mooierder en uitgebreider, alhoewel dit een uitzondering is op de laatste FPS games.

In ieder geval nu zou ik niet meer zonder PC kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaoss schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:27:
mag ik dan deze conclusie trekken (ff kort door de bocht)

-een console is voor mensen die van de "dommere" games houden, simpele besturing etc.
-een pc is meer geschikt voor mensen die wat ingewikkeldere games spelen, met meer diepgang en waar vaak een wat uitgebreidere besturing voor nodig is.

en een high-end game systeem 2000 euro? tjah als je het aller nieuwste gaat kopen wel.Geen id wat die van mij heeft gekost, dit komt vooral omdat ik meestal niet in 1x een nieuwe pc koop. mijn antec kast heb ik al jaren, op een gegeven moment wou ik upgraden heb toen een mobo+proc+mem gekocht. (xp 2500+ met 1GB) geen gigantische investering, kast + voeding, HD's, vga kaart had ik al. later heb ik nog eens de videokaart vervangen voor een 9600XT, en nog weer later eens een oude hd van 40gb vervangen voor eenjte van 180gb

hierbij verkoop ik de oude spullen steeds, dus kost het echt geen idioot veel geld, dit systeem kan ik nog steeds goed mee gamen, wow bv draaid perfect op 1280x1024.
Zolang je "dommere" tussen aanhalingstekens plaatst ben ik het wel eens met jouw conclusie. Misschien kan je beter zeggen dat consoles en PC's games met verschillende genres kennen, zoals Otherside schreef.

Wat wel een goede conclusie is, is dat PC's wat meer geschikter zijn voor de hardcore, en dat de mainstream wat afgeschrikt word door de prijzen van de hardware en de complexiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:03:
[...]

Zolang je "dommere" tussen aanhalingstekens plaatst ben ik het wel eens met jouw conclusie. Misschien kan je beter zeggen dat consoles en PC's games met verschillende genres kennen, zoals Otherside schreef.

Wat wel een goede conclusie is, is dat PC's wat meer geschikter zijn voor de hardcore, en dat de mainstream wat afgeschrikt word door de prijzen van de hardware en de complexiteit.
Er is niets hardcore aan PC's of Console :? Ik zou tenminste niet weten hoe ik dat zou moeten interpreteren. Het is bij mij puur genre specifiek of ik het liefst op PC of op Console speel. FPS, RTS en MMORPG -> PC, al het andere -> Console. En dat heeft puur met input methode te maken, spellen waar een muis en keyboard ideaal voor zijn speel ik op de PC. Final Fantasy XI heb je ook op de PS2 bijvoorbeeld, maar speelt toch lekkerder op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-10 20:46
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:42:
[...]

Er is niets hardcore aan PC's of Console :? Ik zou tenminste niet weten hoe ik dat zou moeten interpreteren. Het is bij mij puur genre specifiek of ik het liefst op PC of op Console speel. FPS, RTS en MMORPG -> PC, al het andere -> Console. En dat heeft puur met input methode te maken, spellen waar een muis en keyboard ideaal voor zijn speel ik op de PC. Final Fantasy XI heb je ook op de PS2 bijvoorbeeld, maar speelt toch lekkerder op de PC.
De inputmethode van een console (controler) is ook zeer eenvoudig op de PC te verkrijgen. Zo speel ik de laatste jaren mijn spellen voornamelijk met mn dual analog controlertje op de pc.

De enige voordelen die een console volgens mij boven de pc heeft is het feit dat je een spel altijd kan spelen en niet hoeft te klooien met drivers en patches ed. en dat je daarnaast relaxed op de bank kan gamen. Bij een pc zit je toch meestal achter je bureau...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hankey schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:52:
[...]

De inputmethode van een console (controler) is ook zeer eenvoudig op de PC te verkrijgen. Zo speel ik de laatste jaren mijn spellen voornamelijk met mn dual analog controlertje op de pc.
True, maar dan zet ik liever de PS2 of Cube aan. Ik koop ook geen keyboard voor de console.
De enige voordelen die een console volgens mij boven de pc heeft is het feit dat je een spel altijd kan spelen en niet hoeft te klooien met drivers en patches ed. en dat je daarnaast relaxed op de bank kan gamen. Bij een pc zit je toch meestal achter je bureau...
Dat ook ja, daarom zal ik inderdaad niet snel een gamepad voor de PC halen of een keyboard voor de Console. De beleving is anders, en dat mag wat mij betreft zo blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fighting Power
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-10 13:39
ik ben van mening dat de pc het op den duur toch zal winnen van de consoles. omdat de simulatie spellen en fps spellen veel beter kunt spelen op de pc.ik vindt als je kijkt naar de graphics van gta: san andreas de kwaliteit achteruit gegaan om dat het tegen woordig alles wordt geport van de consoles naar de pc. terwijl de videokaarten van de pc veel zwaarder aan kunnen half-life 2 is hier een mooi voorbeeld van.

PSN: FightingPower, Gamertag: Fighting Power7, System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Als je kijkt naar de hoeveelheid geld wat je ervoor neer moet leggen heb je bij de consoles wel een pluspuntje...
Iedereen heeft nml. een tv en voor 200 euro heb je console met een leuk spel erbij.
Voor mij is dat vooral de reden waarom ik een ps2 heb gekocht, want voor iemand van 16 jaar kost een redelijke game-pc gewoon te veel geld. :)

(en mocht je zo van gebrande spellen houden dan kun je dat voor de console ook echt wel vinden op de p2p dingen en een mod is ook nie zo duur :P maar daar gaan we het hier niet over hebben...)

[ Voor 27% gewijzigd door -DG- op 23-06-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:43

Acid_Burn

uhuh

Speeder schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:16:
Mja, dit is al jaren lang een discussie wat nou beter is. Het is maar wat je lekkerder vind spelen qua gameplay.
Echt niet. Zet iemand die met een controller speelt tegenover iemand met muis en keyboard op dezelfde server en degene met controller wordt compleet ingemaakt. Mouse/KB combo is gewoon het beste voor FPS games.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 21:48:
[...]

Echt niet. Zet iemand die met een controller speelt tegenover iemand met muis en keyboard op dezelfde server en degene met controller wordt compleet ingemaakt. Mouse/KB combo is gewoon het beste voor FPS games.
Mwah,

Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Een vriend van mij maakt in Halo alleen maar headshots en ik denk niet dat een pc gamer hem ff 1,2,3 kilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 18:51

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:36:
[...]

Mwah,

Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Een vriend van mij maakt in Halo alleen maar headshots en ik denk niet dat een pc gamer hem ff 1,2,3 kilt.
nooit voor de gein eens counterstrile / q3a online gespeeld tegen een echte goede PC-gamer? reactietijden van rond de 10/20ms zijn geen overbodige luxe.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:45
Hij kan vast veel headies schieten, maar als hij de zelfde hoeveelheid oefening in muis+toetsenbord had gestoken was hij nog veel beter. Daar komt bij dat Halo super langzaam is vergeleken met echte shooters.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Daar komt bij dat Halo super langzaam is vergeleken met echte shooters.
hoe noem je CS dan? tergend langzaam?

trouwens voor zover ik weet heb je bij de XBox toch nog aimcontrol? Iets wat op de pc doorgaans cheaten genoemd wordt.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:48:
Hij kan vast veel headies schieten, maar als hij de zelfde hoeveelheid oefening in muis+toetsenbord had gestoken was hij nog veel beter. Daar komt bij dat Halo super langzaam is vergeleken met echte shooters.
met "echte" shooters? Halo is net zo echt een shooter als al die andere 321.631.421 shooters die er in 5 jaar tijd zijn uitgekomen :) Nee ik ben geen fan van het genre, maar als je Halo minderwaardig vind hoef je dat nog niet zo te laten merken :P

Daarbij vind ik de discussie controller vs muis+keyboard nogal overbodig, het laatste *IS* gewoon beter, dat heeft niks met gewenning te maken. Natuurlijk kun je een controller 'fijner' vinden om FPS te spelen (wat ik me niet kan voorstellen maar vooruit), dan nog zal een top-speler met muis en keyboard veel beter/sneller spelen dan een topspeler met controller. Controllers zijn trager. <- punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:01:
Een paar punten waarom mijn PC nooit vervangen wordt door een console:
- Internet (en alles daar om heen; IRC etc).
- Muis / Toetsenbord.
- De mogelijkheid om niet alleen spellen te kunnen spelen, maar ook:
---- aan Level Design te doen zoals ik veel doe.
---- tekstverwerking/powerpoint en andere applicaties voor opleiding te gebruiken.
---- aan CAD te kunnen doen.
- Beeldkwaliteit.
- OC'en / Modden (Modden kun je een console ook, maar het is toch 'anders')
- De mogelijkheid om verouderde onderdelen te vervangen / te upgraden.
Daar nog even aan toevoegen dat het starten van een spelletje als je toch al bezig bent een kwestie van seconden is. De nocd patches zijn ultiem :Y) . Zoals iemand al riep, waarom eerst naar de TV lopen en dan een DVD'tje erin doen en dan nog wachten. Zit je te kijken naar een flikkerende TV met een lage resolutie. Gamen op 1280x1024@4xAA is toch wel wat relaxter.

Mag ik eraan toevoegen dat ik iemand ken die gamed op 2048x1536. Dan heeft de console nog een lange weg te gaan. Pas als consoles HDTV aankunnen mogen ze concureren met PC games. Dan is zelfs gamen op 1024x768 (vind ik laag) dan kan een goede TV daar nog niet tegen op. Consoles zitten nu nog tegen een grens aan die dicht bij 800x600 zit. Way to low!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:17:
[...]

Daar nog even aan toevoegen dat het starten van een spelletje als je toch al bezig bent een kwestie van seconden is. De nocd patches zijn ultiem :Y) . Zoals iemand al riep, waarom eerst naar de TV lopen en dan een DVD'tje erin doen en dan nog wachten. Zit je te kijken naar een flikkerende TV met een lage resolutie. Gamen op 1280x1024@4xAA is toch wel wat relaxter.

Mag ik eraan toevoegen dat ik iemand ken die gamed op 2048x1536. Dan heeft de console nog een lange weg te gaan. Pas als consoles HDTV aankunnen mogen ze concureren met PC games. Dan is zelfs gamen op 1024x768 (vind ik laag) dan kan een goede TV daar nog niet tegen op. Consoles zitten nu nog tegen een grens aan die dicht bij 800x600 zit. Way to low!
Toch denk ik ook dat console de PC zal verslaan en wat jij noemt zijn ook weer niet super sterke argumenten, want als jij een dvdtje gaat kijken met een flikkerende TV dan doe jij toch iets fout. Daarom zit niet iedereen achter de PC en is een DVDtje leukder kijken op een 80cm breedbeeld tv dan een 17" TFT (om even een voorbeeld te noemen).

Verder zal de nieuwe generatie consoles HDTV gevatten (de Revolution is nog niet zeker) maar die resoluties gaan dus op naar max. 1920x1080 dat is wel een resolutie wat waarschijnlijk JIJ en vele duizenden (miljoenen?) gamers niet draaid. Hierbij gaat de console nu de PC voorbij waarschijnlijk. Ook als jij iemand kent die gamed op 2048x1536 wel leuk en aardig, maar op wat voor manier speelt deze dan games ? en welke ? is dat Quake2 ? of Doom3 met alles open ? Als hij op die resoltie Doom3 kan spelen met alles op high etc. dan heeft hij ontiegelijk veel geld in zijn systeem gestopt :/

Je hebt wel het schil dat enkele ganres beter spelen op een console of pc. En daar zal het langste om worden gestreden denk ik :)
edit:
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:01:
Een paar punten waarom mijn PC nooit vervangen wordt door een console:
- Internet (en alles daar om heen; IRC etc).
- Muis / Toetsenbord. Komt ook wel richtig de console (en sommige gevallen is het er al
- De mogelijkheid om niet alleen spellen te kunnen spelen, maar ook:
---- aan Level Design te doen zoals ik veel doe. kan ook bij sommige games op de console, maar de pc werkt eenmaal beter, gaaf toch dat je mischien over x jaar een map maakt op je pc, deze upload naar je console en kan spelen :D
---- tekstverwerking/powerpoint en andere applicaties voor opleiding te gebruiken. hier blijft de PC voor, logsich daarvoor IS ook een pc
---- aan CAD te kunnen doen. zie boven, niks met games te maken
- Beeldkwaliteit.
- OC'en / Modden (Modden kun je een console ook, maar het is toch 'anders') je kan je pc nog steeds blijven OC'en / Modden
- De mogelijkheid om verouderde onderdelen te vervangen / te upgraden.
!! Algemeen !! Dit topic gaat over gamen op PC en Console, niet dat je pc niet word vervangen omdat je Word etc nodig hebt !! Einde Algemeen !! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchie! op 24-06-2005 12:59 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:58:
Consoles zullen zeker terrein gaan winnen als straks de next gen consoles graphics hebben die superieur zijn aan de console en met HDTV resolutie. Daarnaast zijn consoles ook nog gigantisch goedkoper, een high end game PC kost richting de 2000 Euro.

Aan de andere kant, zoals al in dit topic door anderen is toegelicht, zolang strategygames zoals Rome: Total War, echte flightsims (niet de n00b actie shit van de consoles) zoals IL-2 Sturmovik en Lock On, volwaardige RPG's zoals Baldur's Gate (op de console worden dat soort games ook verkracht tot actiegames) niet naar de console komen, zal PC gaming blijven bestaan. Consoles missen games met echte diepgang, zoals bijvoorbeeld de flightsims die ik noemde waar je echt maanden mee bezig bent om skills te ontwikkelen. op de consoles zie ik in plaats van die games alleen maar domme actie games die iedere sul kan spelen. Niet dat daar iets mee mis is, op de PC speel ik die dingen ook. Maar wil ik eens wat anders dan kan dat niet met een console.

Een andere belangrijk punt zijn de mods en de gratis games. Die zie ik niet op consoles. Deze verlengen de levensduur van games, vaak koop ik first person shooters (Half Life 2) omdat ik in gedachte heb dat er mods voor zullen uitkomen. Aan de andere kant vind ik het leuk om zelf aande slag te gaan met modden, levels bouwen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er gratis games zoals (mods voor) Enemy Territory, Nexuiz, en nog een hele hoop van die open source games die best leuk zijn.

En ja, natuurlijk ook de muis en een toetsenbord, zoals setchaos al opmerkte. Geen serieuze fragfest zonder die dingen :). Ik heb eens Splinter Cell in multiplayer op de Xbox gespeeld, maar ik haat die gamepads echt ontzettend voor first person shooters.

Zodra deze bezwaren worden opgelost, zal ik graag kappen met het kopen van peperdure high-end game PC's en een console in huis halen.
Ja heel erg mooi en tof zon hdtv wtf resolutie, maar dan mag je eerst ook zon tv gaan kopen lekker lekker. PC kan je gewoon alles mee! Leuk om te prutsen en up te graden. Telkens weer een ware sensatie om iets langzaams te vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Aap schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Toch denk ik ook dat console de PC zal verslaan en wat jij noemt zijn ook weer niet super sterke argumenten, want als jij een dvdtje gaat kijken met een flikkerende TV dan doe jij toch iets fout. Daarom zit niet iedereen achter de PC en is een DVDtje leukder kijken op een 80cm breedbeeld tv dan een 17" TFT (om even een voorbeeld te noemen).

Verder zal de nieuwe generatie consoles HDTV gevatten (de Revolution is nog niet zeker) maar die resoluties gaan dus op naar max. 1920x1080 dat is wel een resolutie wat waarschijnlijk JIJ en vele duizenden (miljoenen?) gamers niet draaid. Hierbij gaat de console nu de PC voorbij waarschijnlijk. Ook als jij iemand kent die gamed op 2048x1536 wel leuk en aardig, maar op wat voor manier speelt deze dan games ? en welke ? is dat Quake2 ? of Doom3 met alles open ? Als hij op die resoltie Doom3 kan spelen met alles op high etc. dan heeft hij ontiegelijk veel geld in zijn systeem gestopt :/

Je hebt wel het schil dat enkele ganres beter spelen op een console of pc. En daar zal het langste om worden gestreden denk ik :)
edit:

[...]

!! Algemeen !! Dit topic gaat over gamen op PC en Console, niet dat je pc niet word vervangen omdat je Word etc nodig hebt !! Einde Algemeen !! ;)
Kijk het merendeel van de consolefreaks is toch <20. Denk jij nou echt dat die een hdtv kan kopen, of dat die ouders er 1 kopen om hun spelletjes er mooier uit te laten zien. 1000zenden bla bla bla met zon reslotie op de pc spelen, en dan blaat je wat over de fenominale resoltutie van de consoles.
Verder eerst zien en dan beloven, op de pc is het al jaren mogelijk. Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:01:
[...]

Ja heel erg mooi en tof zon hdtv wtf resolutie, maar dan mag je eerst ook zon tv gaan kopen lekker lekker. PC kan je gewoon alles mee! Leuk om te prutsen en up te graden. Telkens weer een ware sensatie om iets langzaams te vervangen :D
Boeit me niks en heeft ook niks met gamen te maken.
ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:05:
[...]
Kijk het merendeel van de consolefreaks is toch <20. Denk jij nou echt dat die een hdtv kan kopen, of dat die ouders er 1 kopen om hun spelletjes er mooier uit te laten zien. 1000zenden bla bla bla met zon reslotie op de pc spelen, en dan blaat je wat over de fenominale resoltutie van de consoles.
Verder eerst zien en dan beloven, op de pc is het al jaren mogelijk. Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.
Ik ben 30 :) en geen graphics whore, en ja, zo kom je wel over. Als de nieuwe generatie consoles nog steeds op 800*600 zouden draaien zou ik het prima vinden. Als ik maar lekker op de bank kan hangen na een hele dag al achter de PC te hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

rapture

Zelfs daar netwerken?

Halo werd opgehypet / opgehemeld als de reden om een X-box te kopen, terwijl eens je het spel gespeeld hebt. Dan ontdekt je dat het de zoveelste Half-Life1 kloon is, zo erg dat je in bepaalde delen van het spel vind alsof je Half-Life aan het spelen bent. Half-Life was een mijlpaal, verandering van "schiet op alles dat beweegt" naar tactics (als je 2 vijandelijke groepen ziet vechten, laat ze dan doen, als ze elkaar afgeslacht hebben, dan pas ermee bemoeien), niet-alles-moet-dood (scientists die erg handig zijn om deuren open te doen), het-spel-draait-niet-meer-om-de-kills (je moet uit het complex zien te ontsnappen en niet alles moet dood),...
Kom dat hier in de gamers hoge school bij de full-time CS'ers zeggen (die gaan niet naar school, wel minstens 8 uren per dag CS, deze ownen zo de clanbase-spelers). Het wordt pas leuk als de X-box Halo/CS met de gewone PC Halo/CS'ers op dezelfde gameserver kunnen spelen, dan wordt het pas leuk. Er zal wel een reden zijn waarom men consoles en PC shooters gescheiden houd. Bovendien hebben veel shooters op de console auto-aim, je moet dan niet meer 100% raak mikken.

Hoe ouder de CS-versie/beta's, hoe agressiever en sneller het is. Goeie ouwe tijden van bunnyhoppers, awp's waarmee je kan instagibben, glockers met perfect hs, krachtige en accurate deagle's,...

[ Voor 51% gewijzigd door rapture op 24-06-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Laatst online: 13-10 10:54

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Aap schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:55:
[...]

edit:

[...]
[off-topic]Tijd voor een default spellings checker op GOT, want soms kan ik het nog maar net lezen wat mensen schrijven.[/off-topic]

Ik speel een hoop nieuwe titels op 1920 x 1200 op mijn PC op een sony 23" LCD monitor (b.v. Unreal Tournament 2004, Halflife 2, Far Cry, Battle for the Middle Earth) en tevens speelt mijn Media Center PC ook al geruime tijd HDTV in volle glorie af (1920x1080P) op een 30"LCD Monitor/TV.

Tot op heden geen console gezien die het aankan, dus lijkt mij toch duidelijk dat de PC vooruit loopt. De genoemde consoles komen pas volgend jaar uit (kerst 2005/begin 2006), en volgens mij zijn er dan ook alweer 2 nieuwere generatie videokaarten te verwachten in die periode. Zou mij niet verbazen dat dus 1920x1080P voor alle PC gamers in het vizier komt. (dus voor een redelijke prijs).

Ik heb daar inderdaad ontiegelijk veel geld voor neergelegd, echter is dit alweer meer dan een jaar geleden. De laatste tijd verdubbeld de kracht van de grafische kaarten per jaar en dalen de prijzen voor dezelde performance van vorig jaar met 50%. Dus ik denk dat veel mensen binnekort voor heel wat minder geld ook zo'n setup als van mij kunnen betalen..

PC, beste tijd gehad voor games ?
Zolang er zoveel meer PC's (/Laptop) zijn verkocht als elk inividueel console type is het een enorme [added:} potentiele markt. (toch wel +/- 10-1000 keer groter als de console markt).
De meeste grote softwarehuizen zullen dus het belang wel zien om misschien iets meer in ontwikkeling te stoppen (wegens het compatible maken voor de meeste hadware confiuraties) om spelen op een PC uit te brengen.
Gelukkig is het wel iets makkelijker geworden om te ontwikkelen door de (ver)nieuw(d)e technieken op OS (Direct X9), Grafisch (Shader Languages) en compilers, die de juiste abstractie lagen plaatsen tussen de hardware en de programmatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door EYE_EYE op 24-06-2005 14:34 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EYE_EYE schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:49:
[...]
PC, beste tijd gehad voor games ?
Zolang er zoveel meer PC's (/Laptop) zijn verkocht als elk inividueel console type is het een enorme markt. (toch wel +/- 10-1000 keer groter als de console markt).
De meeste grote softwarehuizen zullen dus het belang wel zien om misschien iets meer in ontwikkeling te stoppen (wegens het compatible maken voor de meeste hadware confiuraties) om spelen op een PC uit te brengen.
Gelukkig is het wel iets makkelijker geworden om te ontwikkelen door de (ver)nieuw(d)e technieken op OS (Direct X9), Grafisch (Shader Languages) en compilers, die de juiste abstractie lagen plaatsen tussen de hardware en de programmatuur.
Het spijt me voor je, maar de GAMES markt is op consoles ruim groter dan op PC. Waarom denk je dat 99% van de (niet-specifieke PC genre) spellen eerst op consoles uitkomt? De Playstation 2 alleen al is al goed voor 29% van de totale verkopen. De PC is als grootste afzetmarkt al zo'n drie, vier jaar geleden voorbijgestreefd. Daarbij is de "console-dichtheid" in gameland Japan vele malen groter dan de PC-dichtheid (zeg 1:3 tegenover 1:20).

En ja, die setup van je klinkt zwaar indrukwekkend, maar ik wil niet weten wat het gekost heeft. Zo'n 23" scherm zou niet eens in mijn computerkamer passen :)

[edit]
Nogmaals: ik denk zeker niet dat de PC zijn beste tijd als gamemachine heeft gehad, maar de nummer 1 is het niet, en zal het ook niet meer worden. Iemand die Doom 3 op 2048*1024 kan spelen is hartstikke stoer, maar niet het publiek waar het geld aan verdiend wordt, dus onbelangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Laatst online: 13-10 10:54

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:26:
[...]

Het spijt me voor je, maar de GAMES markt is op consoles ruim groter dan op PC. Waarom denk je dat 99% van de (niet-specifieke PC genre) spellen eerst op consoles uitkomt? De Playstation 2 alleen al is al goed voor 29% van de totale verkopen. De PC is als grootste afzetmarkt al zo'n drie, vier jaar geleden voorbijgestreefd. Daarbij is de "console-dichtheid" in gameland Japan vele malen groter dan de PC-dichtheid (zeg 1:3 tegenover 1:20).

En ja, die setup van je klinkt zwaar indrukwekkend, maar ik wil niet weten wat het gekost heeft. Zo'n 23" scherm zou niet eens in mijn computerkamer passen :)
Sorry: Ik heb het woordje Potentieel er vergeten tussen te zetten.

Dus:
De markt voor games op de PC is een enorme potentiele markt. (met een mogelijk aantal seats, waar geen individueel console tegenop kan).
-> Ergu sum est -> Het blijft interesant om voor de PC te releasen.

[edit]
Ik wilde trouwens niet beweren dat de PC games markt zo groot was, daarvoor hoef ik alleen maar de Dixons binnen te stappen om uit die droom te worden geholpen.

[verbaas mode]
1 op de 20 en PC in Japan ? Volgens mij is de dichtheid in nederland al 7:1 aan Pc's ;)
(1 op werk, 1 thuis, laptop, mediacenter, servertje thuis, servertje op locatie, oude ragbak)

[ Voor 18% gewijzigd door EYE_EYE op 24-06-2005 14:52 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EYE_EYE schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:32:
[...]

Sorry: Ik heb het woordje Potentieel er vergeten tussen te zetten.

Dus:
De markt voor games op de PC is een enorme potentiele markt. (met een mogelijk aantal seats, waar geen individueel console tegenop kan).
-> Ergu sum est -> Het blijft interesant om voor de PC te blijven releasen.
Dan zijn Mobile Games potentieel de grootste markt :P ...maar inderdaad het PC platform is potentieel een gigantische markt, maar dat is al jaren zo, en het aandeel neemt alleen maar af, vandaar dat deze hele discussie is ontstaan volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een console zou veel interresanter worden als je als optie hem kon case modden zonder dat de heleboel on herstelbaar naar de klote gaat.
dan is de console volwassen geworden voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:37:
een console zou veel interresanter worden als je als optie hem kon case modden zonder dat de heleboel on herstelbaar naar de klote gaat.
Messchien als ze er een muis en een game toetsenboord bij leveren.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben van mening dat ik een klein beetje van beiden heb.

We hebben een playstation staan, maar de spellen daarop zijn grafisch achterhaald en de besturing is niet echt iets voor mij. Net als in de OP denk ik ook dat het onhaalbaar zal blijken om RTS games en sommige FPS games succesvol op de console over te brengen.

Ik ben de gelukkige bezitter van een laptop waarmee te gamen valt, op schoot, bureau, tv of projector. Ik heb er need for speed mee op de tv gespeeld, met controllers, toetsenbord en ook muis.

Wat mij opvalt bij een game als need for speed is dat de snelheid op een console getemperd lijkt te zijn. Het is allemaal net even wat minder duidelijk. De snelheid waarmee NFSU II draaide op de tv was zo ongekend dat hij bijna niet meer speelbaar was. Op een console zoals de xbox kwam dit probleem echter niet voor.

Als je een willekeurige game bekijkt als commando's (point and click) met veel kleine icoontjes en texten, of mijn grote favoriet, WoW, dan ben ik van mening dat dit nooit echt succesvol op een tv te spelen zal zijn. En dan heb ik het over de traditionele tv. HDTV zal meer kunnen betekenen, maar imo kun je dan net zo goed een 24'' plasma of lcd ophangen en een tuner aan je laptop/pc hangen. Mediacenter ftw!

Ik kan op de tv gamen met mijn laptop, maar ik doe het niet. De kwaliteit op een willekeurig computerbeeldscherm of tft is altijd beter en scherper dan op een tv, en dan heb ik het nog niet eens over de graphics van het spel zelf, welke bij een pc altijd beter uitkomen.

De console heeft het voordeel snel, makkelijk en zonder nadenken te zijn. Aangooien, tv aan, spel erin rammen en gaan maar. De pc vereist iets meer werk, maar stelt daar ook legio mogelijkheden tegenover. Je kunt nog zoveel toeters en bellen op die console inbouwen (wat veel mensen ook doen, getuige de mods op de xbox) maar het word nooit een volwaardige pc.

In mijn geval laptop, maar ik zweer bij de pc, omdat hij in principe hetzelfde kan als een console, maar het niet hóeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat ook! en je moet alles uit elkaar kunnen halen net zoals bij een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:37:
Dat heeft ECHT veel met games te maken :/
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:45:
Als je een willekeurige game bekijkt als commando's (point and click) met veel kleine icoontjes en texten, of mijn grote favoriet, WoW, dan ben ik van mening dat dit nooit echt succesvol op een tv te spelen zal zijn. En dan heb ik het over de traditionele tv. HDTV zal meer kunnen betekenen, maar imo kun je dan net zo goed een 24'' plasma of lcd ophangen en een tuner aan je laptop/pc hangen. Mediacenter ftw!
Alleen staat mijn PC boven in de studio en de TV met surround, en consoles in de woonkamer. Het zijn twee aparte dingen en worden ook als zodanig behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 14:30

abeker

...

Case modden kan ook met consoles zonder de boel te slopen. PC slopen door te case modden kan ook op PC.

Ik speel zelf geen RTS of FPS, geef mij maar de console games (bv Katamari Damacy, Vib Ribbon, Gitaroo Man, de Final Fantasy's, Chrono Trigger enz.) die je nooit op PC's ziet.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het net is wat je voorkeur dient. Zo (ook in dit draadje) zijn er 3 groepen te bespeuren:

-De Consoleliefhebbers
-De allebij gebruiker
----
-De Computerliefhebbers

Voor 2 groepen zijn er weer andere verschillende spellen. Als ze de groep computerliefhebbers gaan uitsluiten door geen spellen meer voor de computer te maken zal er een grote opstand komen en wat dacht je van ATi, Nvidia en de geheugenindustrie (failliet in no time). Nee, de computer is té ingeburgerd en de console burgerd zich ook in. Er blijven 3 groepen anders kan het nog wel een chaos worden op het net (doordenker). De industrie kan niet de onderste groep laten vallen.

Dus, om de topictitel te beantwoorden. Ik denk dat het allemaal wel losloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:45:
ja dat ook! en je moet alles uit elkaar kunnen halen net zoals bij een pc.
Wat heeft dit dan direct met Console gamen of PC gamen te maken :? mag ik dan aannemen dat jij geen laptop hebt/koopt/wilt ? of PSP/DS/andere console ?

Ik ga misschien te veel offtopic ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:08:

en wat dacht je van ATi, Nvidia en de geheugenindustrie (failliet in no time).
Wanneer we fotorealistische graphics hebben, moeten ATi en Nvidia iets anders gaan maken anders gaan ze zoiezo ten onder, omdat het grafisch een keer ophoud :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchie! op 24-06-2005 20:36 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die graphics er zíjn kan het altijd nog sneller/scherper of wat dan ook dus die technologie zal zich zeker gaan verfijnen en zullen Ati en Nvidia echt nog wel blijven voortbestaan, er meot toch iemand zijn om ze te produceren ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:05:
Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.
da's knap met een monitor die max 1600x1200 draait :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
het gaat er om: zijzn de console fabrikanten van plan met enorme verliezen te blijven verkopen. microsoft heeft miljarden met XBOX verlies gedraait, en playstation alleen door de games winst gemaakt, als je kijk naar ontwikkeling en fabrikage van PS3 zullen ze daar nooit winst mee maken denk ik, dat kunnen ze even doen maar niet eeuwig volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet echt mijn pc niet gaan vergelijken met welke console dan ook hoor! >:)

De xbox is wel grappig maar ik ken geen mensen die langer en meer met hun box spelen dan wij kunnen met onze pc, al is het alleen al omdat wij netjes recht op aan een buro zitten (toch?!).

Goed onderwerp hoor... maar toch wil ik geen appeltaart met appels gaan vergelijken! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 09:40 . Reden: een beetje appeltaart erbij! Oeps wie wil er slagroom? :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 24 juli 2005 @ 08:36:
het gaat er om: zijzn de console fabrikanten van plan met enorme verliezen te blijven verkopen. microsoft heeft miljarden met XBOX verlies gedraait, en playstation alleen door de games winst gemaakt, als je kijk naar ontwikkeling en fabrikage van PS3 zullen ze daar nooit winst mee maken denk ik, dat kunnen ze even doen maar niet eeuwig volhouden
Dan onderschat je de financiele power van Sony en Microsoft. Ze kunnen dat met gemak doen, en zullen dat ook doen. De PSOne heeft een installed base van 100(!) miljoen exemplaren, die verkoopt nu nog goed. En dus de spellen ook, en daar verdient Sony de investering met gemak van terug. Als het niet winstgevend zou zijn zouden ze het niet doen. Zeker heeft Microsoft miljarden verloren op de X-Box. Met een installed base van net 15 miljoen hebben ze het ook niet echt goed gedaan, maar de X-Box als brand is wel gevestigd, en dat was het doel. Als ze het met de X-Box 360 niet beter doen, zal Microsoft er mee ophouden, net zoals Sega ooit deed.

Nintendo zit overal net tussenin, die investeren niet belachelijk veel in de hardware, maar Nintendo heeft eigen produkten die altijd asociaal goed verkopen. Alleen Miyamoto (en zijn team) heeft al een financieel reservepotje van 7 miljard dollar om spellen voor te maken. En dat is allemaal opgebouwd uit winst van Mario, Pikmin, Zelda enz. En ze hebben natuurlijk de Gameboy, de grootste markt ter wereld. En 80% van de gamessales op Gameboy gebied ZIJN first party Nintendo games. Das lekker cashen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste