"Gamen op de PC heeft z'n beste tijd gehad"

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick The Heazk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09-2024

Nick The Heazk

Zie jij er wat in?

Daar komt bij dat Halo super langzaam is vergeleken met echte shooters.
hoe noem je CS dan? tergend langzaam?

trouwens voor zover ik weet heb je bij de XBox toch nog aimcontrol? Iets wat op de pc doorgaans cheaten genoemd wordt.

Performance is a residue of good design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 08:48:
Hij kan vast veel headies schieten, maar als hij de zelfde hoeveelheid oefening in muis+toetsenbord had gestoken was hij nog veel beter. Daar komt bij dat Halo super langzaam is vergeleken met echte shooters.
met "echte" shooters? Halo is net zo echt een shooter als al die andere 321.631.421 shooters die er in 5 jaar tijd zijn uitgekomen :) Nee ik ben geen fan van het genre, maar als je Halo minderwaardig vind hoef je dat nog niet zo te laten merken :P

Daarbij vind ik de discussie controller vs muis+keyboard nogal overbodig, het laatste *IS* gewoon beter, dat heeft niks met gewenning te maken. Natuurlijk kun je een controller 'fijner' vinden om FPS te spelen (wat ik me niet kan voorstellen maar vooruit), dan nog zal een top-speler met muis en keyboard veel beter/sneller spelen dan een topspeler met controller. Controllers zijn trager. <- punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:01:
Een paar punten waarom mijn PC nooit vervangen wordt door een console:
- Internet (en alles daar om heen; IRC etc).
- Muis / Toetsenbord.
- De mogelijkheid om niet alleen spellen te kunnen spelen, maar ook:
---- aan Level Design te doen zoals ik veel doe.
---- tekstverwerking/powerpoint en andere applicaties voor opleiding te gebruiken.
---- aan CAD te kunnen doen.
- Beeldkwaliteit.
- OC'en / Modden (Modden kun je een console ook, maar het is toch 'anders')
- De mogelijkheid om verouderde onderdelen te vervangen / te upgraden.
Daar nog even aan toevoegen dat het starten van een spelletje als je toch al bezig bent een kwestie van seconden is. De nocd patches zijn ultiem :Y) . Zoals iemand al riep, waarom eerst naar de TV lopen en dan een DVD'tje erin doen en dan nog wachten. Zit je te kijken naar een flikkerende TV met een lage resolutie. Gamen op 1280x1024@4xAA is toch wel wat relaxter.

Mag ik eraan toevoegen dat ik iemand ken die gamed op 2048x1536. Dan heeft de console nog een lange weg te gaan. Pas als consoles HDTV aankunnen mogen ze concureren met PC games. Dan is zelfs gamen op 1024x768 (vind ik laag) dan kan een goede TV daar nog niet tegen op. Consoles zitten nu nog tegen een grens aan die dicht bij 800x600 zit. Way to low!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:17:
[...]

Daar nog even aan toevoegen dat het starten van een spelletje als je toch al bezig bent een kwestie van seconden is. De nocd patches zijn ultiem :Y) . Zoals iemand al riep, waarom eerst naar de TV lopen en dan een DVD'tje erin doen en dan nog wachten. Zit je te kijken naar een flikkerende TV met een lage resolutie. Gamen op 1280x1024@4xAA is toch wel wat relaxter.

Mag ik eraan toevoegen dat ik iemand ken die gamed op 2048x1536. Dan heeft de console nog een lange weg te gaan. Pas als consoles HDTV aankunnen mogen ze concureren met PC games. Dan is zelfs gamen op 1024x768 (vind ik laag) dan kan een goede TV daar nog niet tegen op. Consoles zitten nu nog tegen een grens aan die dicht bij 800x600 zit. Way to low!
Toch denk ik ook dat console de PC zal verslaan en wat jij noemt zijn ook weer niet super sterke argumenten, want als jij een dvdtje gaat kijken met een flikkerende TV dan doe jij toch iets fout. Daarom zit niet iedereen achter de PC en is een DVDtje leukder kijken op een 80cm breedbeeld tv dan een 17" TFT (om even een voorbeeld te noemen).

Verder zal de nieuwe generatie consoles HDTV gevatten (de Revolution is nog niet zeker) maar die resoluties gaan dus op naar max. 1920x1080 dat is wel een resolutie wat waarschijnlijk JIJ en vele duizenden (miljoenen?) gamers niet draaid. Hierbij gaat de console nu de PC voorbij waarschijnlijk. Ook als jij iemand kent die gamed op 2048x1536 wel leuk en aardig, maar op wat voor manier speelt deze dan games ? en welke ? is dat Quake2 ? of Doom3 met alles open ? Als hij op die resoltie Doom3 kan spelen met alles op high etc. dan heeft hij ontiegelijk veel geld in zijn systeem gestopt :/

Je hebt wel het schil dat enkele ganres beter spelen op een console of pc. En daar zal het langste om worden gestreden denk ik :)
edit:
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2005 @ 19:01:
Een paar punten waarom mijn PC nooit vervangen wordt door een console:
- Internet (en alles daar om heen; IRC etc).
- Muis / Toetsenbord. Komt ook wel richtig de console (en sommige gevallen is het er al
- De mogelijkheid om niet alleen spellen te kunnen spelen, maar ook:
---- aan Level Design te doen zoals ik veel doe. kan ook bij sommige games op de console, maar de pc werkt eenmaal beter, gaaf toch dat je mischien over x jaar een map maakt op je pc, deze upload naar je console en kan spelen :D
---- tekstverwerking/powerpoint en andere applicaties voor opleiding te gebruiken. hier blijft de PC voor, logsich daarvoor IS ook een pc
---- aan CAD te kunnen doen. zie boven, niks met games te maken
- Beeldkwaliteit.
- OC'en / Modden (Modden kun je een console ook, maar het is toch 'anders') je kan je pc nog steeds blijven OC'en / Modden
- De mogelijkheid om verouderde onderdelen te vervangen / te upgraden.
!! Algemeen !! Dit topic gaat over gamen op PC en Console, niet dat je pc niet word vervangen omdat je Word etc nodig hebt !! Einde Algemeen !! ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchie! op 24-06-2005 12:59 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:58:
Consoles zullen zeker terrein gaan winnen als straks de next gen consoles graphics hebben die superieur zijn aan de console en met HDTV resolutie. Daarnaast zijn consoles ook nog gigantisch goedkoper, een high end game PC kost richting de 2000 Euro.

Aan de andere kant, zoals al in dit topic door anderen is toegelicht, zolang strategygames zoals Rome: Total War, echte flightsims (niet de n00b actie shit van de consoles) zoals IL-2 Sturmovik en Lock On, volwaardige RPG's zoals Baldur's Gate (op de console worden dat soort games ook verkracht tot actiegames) niet naar de console komen, zal PC gaming blijven bestaan. Consoles missen games met echte diepgang, zoals bijvoorbeeld de flightsims die ik noemde waar je echt maanden mee bezig bent om skills te ontwikkelen. op de consoles zie ik in plaats van die games alleen maar domme actie games die iedere sul kan spelen. Niet dat daar iets mee mis is, op de PC speel ik die dingen ook. Maar wil ik eens wat anders dan kan dat niet met een console.

Een andere belangrijk punt zijn de mods en de gratis games. Die zie ik niet op consoles. Deze verlengen de levensduur van games, vaak koop ik first person shooters (Half Life 2) omdat ik in gedachte heb dat er mods voor zullen uitkomen. Aan de andere kant vind ik het leuk om zelf aande slag te gaan met modden, levels bouwen bijvoorbeeld. Daarnaast zijn er gratis games zoals (mods voor) Enemy Territory, Nexuiz, en nog een hele hoop van die open source games die best leuk zijn.

En ja, natuurlijk ook de muis en een toetsenbord, zoals setchaos al opmerkte. Geen serieuze fragfest zonder die dingen :). Ik heb eens Splinter Cell in multiplayer op de Xbox gespeeld, maar ik haat die gamepads echt ontzettend voor first person shooters.

Zodra deze bezwaren worden opgelost, zal ik graag kappen met het kopen van peperdure high-end game PC's en een console in huis halen.
Ja heel erg mooi en tof zon hdtv wtf resolutie, maar dan mag je eerst ook zon tv gaan kopen lekker lekker. PC kan je gewoon alles mee! Leuk om te prutsen en up te graden. Telkens weer een ware sensatie om iets langzaams te vervangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Aap schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:55:
[...]

Toch denk ik ook dat console de PC zal verslaan en wat jij noemt zijn ook weer niet super sterke argumenten, want als jij een dvdtje gaat kijken met een flikkerende TV dan doe jij toch iets fout. Daarom zit niet iedereen achter de PC en is een DVDtje leukder kijken op een 80cm breedbeeld tv dan een 17" TFT (om even een voorbeeld te noemen).

Verder zal de nieuwe generatie consoles HDTV gevatten (de Revolution is nog niet zeker) maar die resoluties gaan dus op naar max. 1920x1080 dat is wel een resolutie wat waarschijnlijk JIJ en vele duizenden (miljoenen?) gamers niet draaid. Hierbij gaat de console nu de PC voorbij waarschijnlijk. Ook als jij iemand kent die gamed op 2048x1536 wel leuk en aardig, maar op wat voor manier speelt deze dan games ? en welke ? is dat Quake2 ? of Doom3 met alles open ? Als hij op die resoltie Doom3 kan spelen met alles op high etc. dan heeft hij ontiegelijk veel geld in zijn systeem gestopt :/

Je hebt wel het schil dat enkele ganres beter spelen op een console of pc. En daar zal het langste om worden gestreden denk ik :)
edit:

[...]

!! Algemeen !! Dit topic gaat over gamen op PC en Console, niet dat je pc niet word vervangen omdat je Word etc nodig hebt !! Einde Algemeen !! ;)
Kijk het merendeel van de consolefreaks is toch <20. Denk jij nou echt dat die een hdtv kan kopen, of dat die ouders er 1 kopen om hun spelletjes er mooier uit te laten zien. 1000zenden bla bla bla met zon reslotie op de pc spelen, en dan blaat je wat over de fenominale resoltutie van de consoles.
Verder eerst zien en dan beloven, op de pc is het al jaren mogelijk. Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:01:
[...]

Ja heel erg mooi en tof zon hdtv wtf resolutie, maar dan mag je eerst ook zon tv gaan kopen lekker lekker. PC kan je gewoon alles mee! Leuk om te prutsen en up te graden. Telkens weer een ware sensatie om iets langzaams te vervangen :D
Boeit me niks en heeft ook niks met gamen te maken.
ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:05:
[...]
Kijk het merendeel van de consolefreaks is toch <20. Denk jij nou echt dat die een hdtv kan kopen, of dat die ouders er 1 kopen om hun spelletjes er mooier uit te laten zien. 1000zenden bla bla bla met zon reslotie op de pc spelen, en dan blaat je wat over de fenominale resoltutie van de consoles.
Verder eerst zien en dan beloven, op de pc is het al jaren mogelijk. Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.
Ik ben 30 :) en geen graphics whore, en ja, zo kom je wel over. Als de nieuwe generatie consoles nog steeds op 800*600 zouden draaien zou ik het prima vinden. Als ik maar lekker op de bank kan hangen na een hele dag al achter de PC te hebben gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Halo werd opgehypet / opgehemeld als de reden om een X-box te kopen, terwijl eens je het spel gespeeld hebt. Dan ontdekt je dat het de zoveelste Half-Life1 kloon is, zo erg dat je in bepaalde delen van het spel vind alsof je Half-Life aan het spelen bent. Half-Life was een mijlpaal, verandering van "schiet op alles dat beweegt" naar tactics (als je 2 vijandelijke groepen ziet vechten, laat ze dan doen, als ze elkaar afgeslacht hebben, dan pas ermee bemoeien), niet-alles-moet-dood (scientists die erg handig zijn om deuren open te doen), het-spel-draait-niet-meer-om-de-kills (je moet uit het complex zien te ontsnappen en niet alles moet dood),...
Ligt er maar net aan wat je gewend bent. Een vriend van mij maakt in Halo alleen maar headshots en ik denk niet dat een pc gamer hem ff 1,2,3 kilt.
Kom dat hier in de gamers hoge school bij de full-time CS'ers zeggen (die gaan niet naar school, wel minstens 8 uren per dag CS, deze ownen zo de clanbase-spelers). Het wordt pas leuk als de X-box Halo/CS met de gewone PC Halo/CS'ers op dezelfde gameserver kunnen spelen, dan wordt het pas leuk. Er zal wel een reden zijn waarom men consoles en PC shooters gescheiden houd. Bovendien hebben veel shooters op de console auto-aim, je moet dan niet meer 100% raak mikken.

Hoe ouder de CS-versie/beta's, hoe agressiever en sneller het is. Goeie ouwe tijden van bunnyhoppers, awp's waarmee je kan instagibben, glockers met perfect hs, krachtige en accurate deagle's,...

[ Voor 51% gewijzigd door rapture op 24-06-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 10:54

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Aap schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:55:
[...]

edit:

[...]
[off-topic]Tijd voor een default spellings checker op GOT, want soms kan ik het nog maar net lezen wat mensen schrijven.[/off-topic]

Ik speel een hoop nieuwe titels op 1920 x 1200 op mijn PC op een sony 23" LCD monitor (b.v. Unreal Tournament 2004, Halflife 2, Far Cry, Battle for the Middle Earth) en tevens speelt mijn Media Center PC ook al geruime tijd HDTV in volle glorie af (1920x1080P) op een 30"LCD Monitor/TV.

Tot op heden geen console gezien die het aankan, dus lijkt mij toch duidelijk dat de PC vooruit loopt. De genoemde consoles komen pas volgend jaar uit (kerst 2005/begin 2006), en volgens mij zijn er dan ook alweer 2 nieuwere generatie videokaarten te verwachten in die periode. Zou mij niet verbazen dat dus 1920x1080P voor alle PC gamers in het vizier komt. (dus voor een redelijke prijs).

Ik heb daar inderdaad ontiegelijk veel geld voor neergelegd, echter is dit alweer meer dan een jaar geleden. De laatste tijd verdubbeld de kracht van de grafische kaarten per jaar en dalen de prijzen voor dezelde performance van vorig jaar met 50%. Dus ik denk dat veel mensen binnekort voor heel wat minder geld ook zo'n setup als van mij kunnen betalen..

PC, beste tijd gehad voor games ?
Zolang er zoveel meer PC's (/Laptop) zijn verkocht als elk inividueel console type is het een enorme [added:} potentiele markt. (toch wel +/- 10-1000 keer groter als de console markt).
De meeste grote softwarehuizen zullen dus het belang wel zien om misschien iets meer in ontwikkeling te stoppen (wegens het compatible maken voor de meeste hadware confiuraties) om spelen op een PC uit te brengen.
Gelukkig is het wel iets makkelijker geworden om te ontwikkelen door de (ver)nieuw(d)e technieken op OS (Direct X9), Grafisch (Shader Languages) en compilers, die de juiste abstractie lagen plaatsen tussen de hardware en de programmatuur.

[ Voor 5% gewijzigd door EYE_EYE op 24-06-2005 14:34 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EYE_EYE schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:49:
[...]
PC, beste tijd gehad voor games ?
Zolang er zoveel meer PC's (/Laptop) zijn verkocht als elk inividueel console type is het een enorme markt. (toch wel +/- 10-1000 keer groter als de console markt).
De meeste grote softwarehuizen zullen dus het belang wel zien om misschien iets meer in ontwikkeling te stoppen (wegens het compatible maken voor de meeste hadware confiuraties) om spelen op een PC uit te brengen.
Gelukkig is het wel iets makkelijker geworden om te ontwikkelen door de (ver)nieuw(d)e technieken op OS (Direct X9), Grafisch (Shader Languages) en compilers, die de juiste abstractie lagen plaatsen tussen de hardware en de programmatuur.
Het spijt me voor je, maar de GAMES markt is op consoles ruim groter dan op PC. Waarom denk je dat 99% van de (niet-specifieke PC genre) spellen eerst op consoles uitkomt? De Playstation 2 alleen al is al goed voor 29% van de totale verkopen. De PC is als grootste afzetmarkt al zo'n drie, vier jaar geleden voorbijgestreefd. Daarbij is de "console-dichtheid" in gameland Japan vele malen groter dan de PC-dichtheid (zeg 1:3 tegenover 1:20).

En ja, die setup van je klinkt zwaar indrukwekkend, maar ik wil niet weten wat het gekost heeft. Zo'n 23" scherm zou niet eens in mijn computerkamer passen :)

[edit]
Nogmaals: ik denk zeker niet dat de PC zijn beste tijd als gamemachine heeft gehad, maar de nummer 1 is het niet, en zal het ook niet meer worden. Iemand die Doom 3 op 2048*1024 kan spelen is hartstikke stoer, maar niet het publiek waar het geld aan verdiend wordt, dus onbelangrijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EYE_EYE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 10:54

EYE_EYE

Tinkering till it sticks

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:26:
[...]

Het spijt me voor je, maar de GAMES markt is op consoles ruim groter dan op PC. Waarom denk je dat 99% van de (niet-specifieke PC genre) spellen eerst op consoles uitkomt? De Playstation 2 alleen al is al goed voor 29% van de totale verkopen. De PC is als grootste afzetmarkt al zo'n drie, vier jaar geleden voorbijgestreefd. Daarbij is de "console-dichtheid" in gameland Japan vele malen groter dan de PC-dichtheid (zeg 1:3 tegenover 1:20).

En ja, die setup van je klinkt zwaar indrukwekkend, maar ik wil niet weten wat het gekost heeft. Zo'n 23" scherm zou niet eens in mijn computerkamer passen :)
Sorry: Ik heb het woordje Potentieel er vergeten tussen te zetten.

Dus:
De markt voor games op de PC is een enorme potentiele markt. (met een mogelijk aantal seats, waar geen individueel console tegenop kan).
-> Ergu sum est -> Het blijft interesant om voor de PC te releasen.

[edit]
Ik wilde trouwens niet beweren dat de PC games markt zo groot was, daarvoor hoef ik alleen maar de Dixons binnen te stappen om uit die droom te worden geholpen.

[verbaas mode]
1 op de 20 en PC in Japan ? Volgens mij is de dichtheid in nederland al 7:1 aan Pc's ;)
(1 op werk, 1 thuis, laptop, mediacenter, servertje thuis, servertje op locatie, oude ragbak)

[ Voor 18% gewijzigd door EYE_EYE op 24-06-2005 14:52 ]

Have a great day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EYE_EYE schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:32:
[...]

Sorry: Ik heb het woordje Potentieel er vergeten tussen te zetten.

Dus:
De markt voor games op de PC is een enorme potentiele markt. (met een mogelijk aantal seats, waar geen individueel console tegenop kan).
-> Ergu sum est -> Het blijft interesant om voor de PC te blijven releasen.
Dan zijn Mobile Games potentieel de grootste markt :P ...maar inderdaad het PC platform is potentieel een gigantische markt, maar dat is al jaren zo, en het aandeel neemt alleen maar af, vandaar dat deze hele discussie is ontstaan volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een console zou veel interresanter worden als je als optie hem kon case modden zonder dat de heleboel on herstelbaar naar de klote gaat.
dan is de console volwassen geworden voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:37:
een console zou veel interresanter worden als je als optie hem kon case modden zonder dat de heleboel on herstelbaar naar de klote gaat.
Messchien als ze er een muis en een game toetsenboord bij leveren.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:36

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben van mening dat ik een klein beetje van beiden heb.

We hebben een playstation staan, maar de spellen daarop zijn grafisch achterhaald en de besturing is niet echt iets voor mij. Net als in de OP denk ik ook dat het onhaalbaar zal blijken om RTS games en sommige FPS games succesvol op de console over te brengen.

Ik ben de gelukkige bezitter van een laptop waarmee te gamen valt, op schoot, bureau, tv of projector. Ik heb er need for speed mee op de tv gespeeld, met controllers, toetsenbord en ook muis.

Wat mij opvalt bij een game als need for speed is dat de snelheid op een console getemperd lijkt te zijn. Het is allemaal net even wat minder duidelijk. De snelheid waarmee NFSU II draaide op de tv was zo ongekend dat hij bijna niet meer speelbaar was. Op een console zoals de xbox kwam dit probleem echter niet voor.

Als je een willekeurige game bekijkt als commando's (point and click) met veel kleine icoontjes en texten, of mijn grote favoriet, WoW, dan ben ik van mening dat dit nooit echt succesvol op een tv te spelen zal zijn. En dan heb ik het over de traditionele tv. HDTV zal meer kunnen betekenen, maar imo kun je dan net zo goed een 24'' plasma of lcd ophangen en een tuner aan je laptop/pc hangen. Mediacenter ftw!

Ik kan op de tv gamen met mijn laptop, maar ik doe het niet. De kwaliteit op een willekeurig computerbeeldscherm of tft is altijd beter en scherper dan op een tv, en dan heb ik het nog niet eens over de graphics van het spel zelf, welke bij een pc altijd beter uitkomen.

De console heeft het voordeel snel, makkelijk en zonder nadenken te zijn. Aangooien, tv aan, spel erin rammen en gaan maar. De pc vereist iets meer werk, maar stelt daar ook legio mogelijkheden tegenover. Je kunt nog zoveel toeters en bellen op die console inbouwen (wat veel mensen ook doen, getuige de mods op de xbox) maar het word nooit een volwaardige pc.

In mijn geval laptop, maar ik zweer bij de pc, omdat hij in principe hetzelfde kan als een console, maar het niet hóeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat ook! en je moet alles uit elkaar kunnen halen net zoals bij een pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:37:
Dat heeft ECHT veel met games te maken :/
HTT-Thalan schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:45:
Als je een willekeurige game bekijkt als commando's (point and click) met veel kleine icoontjes en texten, of mijn grote favoriet, WoW, dan ben ik van mening dat dit nooit echt succesvol op een tv te spelen zal zijn. En dan heb ik het over de traditionele tv. HDTV zal meer kunnen betekenen, maar imo kun je dan net zo goed een 24'' plasma of lcd ophangen en een tuner aan je laptop/pc hangen. Mediacenter ftw!
Alleen staat mijn PC boven in de studio en de TV met surround, en consoles in de woonkamer. Het zijn twee aparte dingen en worden ook als zodanig behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:40

abeker

...

Case modden kan ook met consoles zonder de boel te slopen. PC slopen door te case modden kan ook op PC.

Ik speel zelf geen RTS of FPS, geef mij maar de console games (bv Katamari Damacy, Vib Ribbon, Gitaroo Man, de Final Fantasy's, Chrono Trigger enz.) die je nooit op PC's ziet.

the less one forgets, the less one remembers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het net is wat je voorkeur dient. Zo (ook in dit draadje) zijn er 3 groepen te bespeuren:

-De Consoleliefhebbers
-De allebij gebruiker
----
-De Computerliefhebbers

Voor 2 groepen zijn er weer andere verschillende spellen. Als ze de groep computerliefhebbers gaan uitsluiten door geen spellen meer voor de computer te maken zal er een grote opstand komen en wat dacht je van ATi, Nvidia en de geheugenindustrie (failliet in no time). Nee, de computer is té ingeburgerd en de console burgerd zich ook in. Er blijven 3 groepen anders kan het nog wel een chaos worden op het net (doordenker). De industrie kan niet de onderste groep laten vallen.

Dus, om de topictitel te beantwoorden. Ik denk dat het allemaal wel losloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:45:
ja dat ook! en je moet alles uit elkaar kunnen halen net zoals bij een pc.
Wat heeft dit dan direct met Console gamen of PC gamen te maken :? mag ik dan aannemen dat jij geen laptop hebt/koopt/wilt ? of PSP/DS/andere console ?

Ik ga misschien te veel offtopic ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:08:

en wat dacht je van ATi, Nvidia en de geheugenindustrie (failliet in no time).
Wanneer we fotorealistische graphics hebben, moeten ATi en Nvidia iets anders gaan maken anders gaan ze zoiezo ten onder, omdat het grafisch een keer ophoud :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dutchie! op 24-06-2005 20:36 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die graphics er zíjn kan het altijd nog sneller/scherper of wat dan ook dus die technologie zal zich zeker gaan verfijnen en zullen Ati en Nvidia echt nog wel blijven voortbestaan, er meot toch iemand zijn om ze te produceren ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:05:
Ik speelde 2jaar geleden al quake3 op 2048x1536 op een 17inch yLiama vision master pro 410. Heerlijk.
da's knap met een monitor die max 1600x1200 draait :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
het gaat er om: zijzn de console fabrikanten van plan met enorme verliezen te blijven verkopen. microsoft heeft miljarden met XBOX verlies gedraait, en playstation alleen door de games winst gemaakt, als je kijk naar ontwikkeling en fabrikage van PS3 zullen ze daar nooit winst mee maken denk ik, dat kunnen ze even doen maar niet eeuwig volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet echt mijn pc niet gaan vergelijken met welke console dan ook hoor! >:)

De xbox is wel grappig maar ik ken geen mensen die langer en meer met hun box spelen dan wij kunnen met onze pc, al is het alleen al omdat wij netjes recht op aan een buro zitten (toch?!).

Goed onderwerp hoor... maar toch wil ik geen appeltaart met appels gaan vergelijken! :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 09:40 . Reden: een beetje appeltaart erbij! Oeps wie wil er slagroom? :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 24 juli 2005 @ 08:36:
het gaat er om: zijzn de console fabrikanten van plan met enorme verliezen te blijven verkopen. microsoft heeft miljarden met XBOX verlies gedraait, en playstation alleen door de games winst gemaakt, als je kijk naar ontwikkeling en fabrikage van PS3 zullen ze daar nooit winst mee maken denk ik, dat kunnen ze even doen maar niet eeuwig volhouden
Dan onderschat je de financiele power van Sony en Microsoft. Ze kunnen dat met gemak doen, en zullen dat ook doen. De PSOne heeft een installed base van 100(!) miljoen exemplaren, die verkoopt nu nog goed. En dus de spellen ook, en daar verdient Sony de investering met gemak van terug. Als het niet winstgevend zou zijn zouden ze het niet doen. Zeker heeft Microsoft miljarden verloren op de X-Box. Met een installed base van net 15 miljoen hebben ze het ook niet echt goed gedaan, maar de X-Box als brand is wel gevestigd, en dat was het doel. Als ze het met de X-Box 360 niet beter doen, zal Microsoft er mee ophouden, net zoals Sega ooit deed.

Nintendo zit overal net tussenin, die investeren niet belachelijk veel in de hardware, maar Nintendo heeft eigen produkten die altijd asociaal goed verkopen. Alleen Miyamoto (en zijn team) heeft al een financieel reservepotje van 7 miljard dollar om spellen voor te maken. En dat is allemaal opgebouwd uit winst van Mario, Pikmin, Zelda enz. En ze hebben natuurlijk de Gameboy, de grootste markt ter wereld. En 80% van de gamessales op Gameboy gebied ZIJN first party Nintendo games. Das lekker cashen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste