Waterpas is wat overdone.. maar als je je camera op een muurtje, tafel, kast, statief ofzo zet om een foto te maken, en die is vervolgens "scheef", dus niet alleen een scheve horizon bijv, maar dat houd ook in dat een lantaarnpaal scheef staat, of een toren, gebouw, whatever.. .dat is toch niet echt fijn. Hetzelfde krijg je dus als je door de optische zoeker kijkt om een foto te maken, dus niet door de LCD, bij fel zonlicht is de LCD immers onbruikbaar.Crusader schreef op 15 April 2003 @ 19:50:
[...]
Nee, eerlijk gezegd nog niet op gelet. Maar ik vraag mij af in hoeverre ik me eraan zou storen, ik ga niet iedere dag met een waterpas en digicam op pad![]()
Maar als je de foto maakt en je wilt zeker weten dat de horizon goed staat, dan kijk je toch gewoon door het LCD hoe de foto wordt? Daar is dat schermpie o.a. voor dacht ik...
* Crusader vraagt zich af of ie het misschien verkeerd begrepen heeft
Verwijderd
Wat vinden jullie nu van de filmpjes? Het geluid is niet zo goed, komt door de zware bass
Hier staan 10 filmpjes gemaakt met de A70
Wat ik niet snap is waarom de a40 nog steeds duur(der) is vergeleken met de a60.
Ik zal eens letten op de scheve horizon als ik in de gelegenheid ben.
Trouwens, zijn er meer mensen die last hebben van een niet goed sluitend lenskapje als je de camera uitzet? Bij mij blijft soms het linkerbovenhoekje open staan. Dan moet ik zachtjes tikken tegen de andere helft en dan klapt ie wel dicht...
Trouwens, zijn er meer mensen die last hebben van een niet goed sluitend lenskapje als je de camera uitzet? Bij mij blijft soms het linkerbovenhoekje open staan. Dan moet ik zachtjes tikken tegen de andere helft en dan klapt ie wel dicht...
[ Voor 64% gewijzigd door Crusader op 16-04-2003 08:41 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Wat ik tot nog toe heb gezien van filmpjes van de A70 vind ik ze best goed. Is nu nog even dik een kwartier wachten tot 1 van jouw filmpjes binnen komt. Het is net alsof ik weer zit te modemmenVerwijderd schreef op 16 April 2003 @ 08:30:
Wat vinden jullie nu van de filmpjes? Het geluid is niet zo goed, komt door de zware bass

Verwijderd
Tja ik heb wat chello accounts bijmekaar gesprokkeld en van een vriend ruimte gekregen.. moet het er maar mee doen
Ach maakt het uit
. Heb even naar de laatste, nummer 11 gekeken. Ziet er toch hartstikke goed uit zo! Alleen het geluid is wat minder wanneer die bass zo zwaar is. Nou ja, das ook wel logisch want de microfoon is in principe alleen bedoelt voor eenvoudige spraakgeluiden lijkt me.
offtopic:
Ik snap nu wel waarom ik nooit naar houseparties, disco's etc. ga
Ik snap nu wel waarom ik nooit naar houseparties, disco's etc. ga

Hoe krijg ik die filmpjes op mn pc? Ik vind er niks over in de handleiding en met de meegeleverde software kan ik alleen foto's overhalen. Of hebben jullie allemaal een carderader? Ik zou ook graag mn camera als schijf in de explorer zien. Kan dit met de A70?
Filmpjes kun je net als de foto's los selecteren in de bijgeleverde software. Via die software kopiëer ik ook alles naar de PC.
Als het goed is wordt de camera ook als drive gezien, althans bij mij wel (Win XP Pro)
Als het goed is wordt de camera ook als drive gezien, althans bij mij wel (Win XP Pro)
[ Voor 3% gewijzigd door SmartDoDo op 16-04-2003 10:19 ]
Het wordt meer als device gezien, er wordt geen letter aan toegekend.SmartDoDo schreef op 16 april 2003 @ 10:18:
Filmpjes kun je net als de foto's los selecteren in de bijgeleverde software. Via die software kopiëer ik ook alles naar de PC.
Bovendien is dat alleen maar in Windows XP en niet in andere Windows versies.
In andere versies heb je echt een cardreader of de bijgeleverde software nodig.
Verwijderd
Ik heb vrijdagavond ook wat leuks gedaan, me kameraad heeft een Derbi brommer, van brommertijdperk.. ging die opknappen, en is nu klaar.
Vrijdagavond weer even rondje gereden! Jeugdsentiment
Maar.. toen achterop de brommer...Canon Powershot A70 mee, en opnemen!! Ik zal de filmpjes ook wel posten, zijn erg gaaf..
maarja..70 km/u en de microfoon met wind..hmmz
Vrijdagavond weer even rondje gereden! Jeugdsentiment
maarja..70 km/u en de microfoon met wind..hmmz
Zijn erg nog meer user"s waarbij de A70 scheef gehouden moet worden voor een horizontale horizon?
[ Voor 4% gewijzigd door BigEagle op 16-04-2003 13:56 ]
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
niemand?dbzfan schreef op 15 April 2003 @ 21:01:
Heeft iemand z'n A60 bij Rax Nederland besteld? Hij is daar € 285,- € 12,50 rembours. Is het betrouwbaar?
Ik heb hem bij Camfilm gehaald, maar ze doen er wel wat langer over dan 1 week, ga maar uit van 2. Verder wel oke.
Zao, kreeg je er een ned. handleiding bij?
Kan iemand dit uitleggen ?Choller schreef op 16 April 2003 @ 08:33:
Wat ik niet snap is waarom de a40 nog steeds duur(der) is vergeleken met de a60.
Waar baseer je het op? De PriceWatch misschien? Zo ja:
- Je kunt natuurlijk niet de prijs van 2 verschillende bedrijven vergelijken
- Een hoop prijzen van de A40 zijn niet bijgewerkt, dus als je bij 1 bedrijf de A60 goedkoper ziet dan de A40, let dan ook op de datum.
Nopedbzfan schreef op 16 April 2003 @ 15:57:
Zao, kreeg je er een ned. handleiding bij?
Jammer 
Naja, ik denk dat ik hem volgende week bestel: Of bij rax, of bij digitalecamera.nu of bij camfilm. Zodat hij ergens in de vakantie word gebracht
Ik kan niet wachten om hierachter het natuurgebied in te trekken en m'n plaatjes te schieten
Naja, ik denk dat ik hem volgende week bestel: Of bij rax, of bij digitalecamera.nu of bij camfilm. Zodat hij ergens in de vakantie word gebracht
Ik kan niet wachten om hierachter het natuurgebied in te trekken en m'n plaatjes te schieten
Huh? Dat is toch gewoon een Nederlandse toko? Wat zit daar voor handleiding bij dan?
Daar zit een duitse handleiding bij.. ik heb hem, ook bij camfilm besteld en had hem in 3 dagen thuis. (a60)
Verwijderd
Vorige week donderdag een A70 besteld bij RAX,
Meteen daarna een mailtje gekregen, verwachte leverdatum 18-4, een dikke week dus...
Hoop hem morgen binnen te krijgen, kan nu dus nog niks zinnigs zeggen over RAX, morgen hoor je meer...
Verwijderd
Heb mijn A60 bij Informatique besteld. Werd de volgende dag bezorgd, met een NL-handleiding... topklasse dus
Informatique vind ik net iets te duur, want moet er ook nog batterijen, lader en geheugen bijkopen. Ik bestel hem denk ik volgende week bij rax, zodat hij ongeveer in de vakantie aankomt. Nog ff wachten op issis' informatie over de handleiding.
Nou, ik heb nu dus een A60, ding werkt heerlijk op eerste gezicht. Alleen mijn Windows XP Pro ziet mijn camp nie
alle software etc. geinstalleerd, reboot: niets. Het prog etc doen het goed, alleen als ik op download from cam klik, dan krijg ik melding dat mijn cam niet is aangesloten!
Ik heb USB2.0, ook geinstalleerd met nieuwste drivers van mijn A7V333 bord.
Hoe kan dit!?

Ik heb USB2.0, ook geinstalleerd met nieuwste drivers van mijn A7V333 bord.
Hoe kan dit!?
zAo, heb je alles in de juiste volgorde geinstalleerd? Eerst de software en daarna de cam aangesloten? Geeft Windows een melding als je de cam aansluit? Heb je de cam wel aangezet nadat je hem aansloot? 
Net even geprobeerd, maar je kunt alleen connecten wanneer je cam op pictureview staat en niet op foto maken.

Net even geprobeerd, maar je kunt alleen connecten wanneer je cam op pictureview staat en niet op foto maken.
Hehe, ik had echt duits moeten leren 
Thanks voor de snelle reply, ik had alles goed gedaan, alleen stond hij foto en niet op picview: thanks!
Ik zal nog wel wat posten na het weekend.
Ik ben een gelukkig mens en CamFilm SUXT
Thanks voor de snelle reply, ik had alles goed gedaan, alleen stond hij foto en niet op picview: thanks!
Ik ben een gelukkig mens en CamFilm SUXT
Graag gedaanzAo schreef op 18 April 2003 @ 12:50:
Hehe, ik had echt duits moeten leren
Thanks voor de snelle reply,...
De Engelse handleiding is overigens te krijgen als pdf trouwens, mocht je dat prettiger vinden
Heb ik zelf nog even een vraag over mijn Canon A70, hebben de bezitters van een A60/A70 ook dat bij het half indrukken van de ontspanknop (dus bij het activeren van de autofocus
Het klopt wel, ik heb het ook nl
En wil je plz die PDF mailen naar sbkg0002@xs4all.nl?
Thanks!
Thanks!
Het kloptSmartDoDo schreef op 18 April 2003 @ 12:59:
Heb ik zelf nog even een vraag over mijn Canon A70, hebben de bezitters van een A60/A70 ook dat bij het half indrukken van de ontspanknop (dus bij het activeren van de autofocus) dat de cam dan een soort zacht ratelend geluid geeft? Het klinkt niet alsof het niet hoort, maar ik heb zoiets nooit echt ervaren. Hebben meer mensen het dan zal het wel kloppen
Tis inderdaad wel apart. Dat motertje gaat echt als een razende tekeer!
WereldsTycoontje schreef op 18 april 2003 @ 13:55:
[...]
Het klopt
Tis inderdaad wel apart. Dat motertje gaat echt als een razende tekeer!
Interessante topic. ik ben van plan om een A60 of A70 te kopen n.a.v. dit topic, maar ik twijfel nog een beetje. Is 1600x1200 een goede resolutie om de foto's uit te printen? Zo ja, dan ga ik gewoon voor de a60.
Wat was voor jullie trouwens de doorslag om voor een van de modellen te gaan?
Ik heb nog geen ervaring met het uitprinten van digitaal genomen foto's. Daar kan ik niets over zeggen iek.Quasar- schreef op 18 April 2003 @ 14:23:
Interessante topic. ik ben van plan om een A60 of A70 te kopen n.a.v. dit topic, maar ik twijfel nog een beetje. Is 1600x1200 een goede resolutie om de foto's uit te printen? Zo ja, dan ga ik gewoon voor de a60.
Voor mij was het merk van belang omdat ik al goede ervaring had met Canon. Verder de vele instelmogelijkheden die er zijn. Voor beginners, de AUTO stand is ook prima.
Verder het feit dat CF geheugen wordt gebruikt, het minst dure op dit moment.
Verder 3x optische zoom, de grootte van het model en ook wel het uiterlijk.
Het is voor mij de A70 geworden ipv de A60 omdat ik geen model wil dat nu al achterloopt op wat nu zo'n beetje gemiddeld is. 3 à 3.2 Mpixels
En omdat ik sommige foto's ook groter dan 10x15 af wil kunnen drukken zonder dat de afdruk van slechte kwaliteit is.
Verwijderd
Ok, ik heb hem binnen :P!!dbzfan schreef op 17 april 2003 @ 16:04:
Informatique vind ik net iets te duur, want moet er ook nog batterijen, lader en geheugen bijkopen. Ik bestel hem denk ik volgende week bij rax, zodat hij ongeveer in de vakantie aankomt. Nog ff wachten op issis' informatie over de handleiding.
Maarja, k download de engelse wel even....
Vraagje: Kun je instellen of de A60 digital zoom gebruikt of niet? Of doet ie dat automatisch als je inzoomt?
Verwijderd
Yep, kan je heel makkelijk instellendbzfan schreef op 18 april 2003 @ 15:01:
Vraagje: Kun je instellen of de A60 digital zoom gebruikt of niet? Of doet ie dat automatisch als je inzoomt?
Fijn, dan is dat het eerste wat ik uit zet.
Verwijderd
Heb ik ook gedaandbzfan schreef op 18 april 2003 @ 15:15:
Verwijderd
Zoals je zelf al zegt.. de autofocusSmartDoDo schreef op 18 April 2003 @ 12:59:
...8<..dat bij het half indrukken van de ontspanknop (dus bij het activeren van de autofocus) dat de cam dan een soort zacht ratelend geluid geeft? ..8<..
Ehm printen op standaard foto formaat gaat prima met de A60 (met een fotowaardige resolutie). Wil je echter nog flink kunnen croppen of op een groter formaat uitprinten, dan raad ik je toch aan om voor de A70 te gaan.Quasar- schreef op 18 April 2003 @ 14:23:
Persoonlijk vind ik 't grootste probleem met 't printen van digitale foto's, de kleurverschillen tussen scherm en papier. Zelfs na veel 'calibreren' en instellen (ICM profielen van printer en scherm ed) is 't soms nog wel eens afwachten of de kleuren niet een beetje 'off' zijn.

Ik heb zelf een Epson Stylus Photo 895, en die kan erg mooie printjes maken, en ondersteunt zgn Print Image Matching (soort van uitgebreide kleurencalibratie en uitwisseling van de gegevens van de foto tussen camera en printer) maar Canon, als dikke concurent van Epson
Dus blijft er weinig anders over dan vaak proberen, previewen en een "fingerspitzengefühl" ontwikkelen
Zo, heheh. kHeb het topic van 26 pages helemaal doorgespitst.
Zelf ben ik ook van plan om voor de A70 te gaan. Nou ben ik het nog niet erg me mezelf eens over de assedinges (= dingen die je extra koop
).
Welk merk CF moet ik nemen? kHeb gehoord/gelezen dat de snelheden niet van belang zijn omdat de cam dit toch niet helemaal benut. Verder wil ik wel dat het kaartje lang meegaat en hij geen errors geeft. Welk merk kan ik het beste nemen?
Bij de Combimarkt (geen beland bij webshops) wouden ze me Varta batterijen meegeven. Zijn deze goed? Ze waren 1800 mÁh geloof ik.
Zelf ben ik ook van plan om voor de A70 te gaan. Nou ben ik het nog niet erg me mezelf eens over de assedinges (= dingen die je extra koop
Welk merk CF moet ik nemen? kHeb gehoord/gelezen dat de snelheden niet van belang zijn omdat de cam dit toch niet helemaal benut. Verder wil ik wel dat het kaartje lang meegaat en hij geen errors geeft. Welk merk kan ik het beste nemen?
Bij de Combimarkt (geen beland bij webshops) wouden ze me Varta batterijen meegeven. Zijn deze goed? Ze waren 1800 mÁh geloof ik.
offtopic:
My-life is cekers toe aan een break!
My-life is cekers toe aan een break!
Mijn eerste ervaringen met de A70 zijn prima.. een stukje terug las ik echter dat een paar mensen last hadden van "Memory Card Error" en "Corrupted Data"
Dat heb ik dus ook gehad
Ik weet 99% zeker dat het aan de camera ligt. Ik heb hier verschillende memory cards met een S10 en de A70 volgeschoten en bij de S10 gaf die geen problemen en bij de A70 soms.
Zoals ik het heb bekeken kunnen het twee dingen zijn:
1. de camera vindt op een of andere manier dat het klepje niet goed zit
2. als de camera te lang aanstaat gebeurt er iets waardoor deze errors optreden
ik moet nog wat meer expirimenteren voordat ik kan zeggen wat het precies is, maar het lijkt iig aan de camera te liggen... de flash-kaart is niks mee aan de hand.
Dat heb ik dus ook gehad
Zoals ik het heb bekeken kunnen het twee dingen zijn:
1. de camera vindt op een of andere manier dat het klepje niet goed zit
2. als de camera te lang aanstaat gebeurt er iets waardoor deze errors optreden
ik moet nog wat meer expirimenteren voordat ik kan zeggen wat het precies is, maar het lijkt iig aan de camera te liggen... de flash-kaart is niks mee aan de hand.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Volgens mij staat het standaard uit. Hehe..dbzfan schreef op 18 April 2003 @ 15:15:
Tja, jammer dat we nooit echt meer hebben gehoord wat nou het probleem was met die CF cards die errors gaven. Een mogelijke oorzaak leek de lage snelheid van de gebruikte kaart(en). Een andere oorzaak zou het gebruik van een aparte reader kunnen zijn. Tenminste, het viel mij op dat de mensen die zeiden errors te hebben, ook een reader gebruikten. Ik kan me voorstellen dat de kaart op 2 verschillende manieren wordt aangesproken en daardoor vervuild raakt. Dus niet zozeer hardwarematig, dan wel softwarematig. Maarja, zoals ik al zei, valt er nog weinig zinnigs over te zeggen. Zelf heb ik geen problemen en geen reader, dus ik weet het niet.My-life schreef op 18 April 2003 @ 15:50:
[...]
Voor wat betreft het merk: ik ben voor de snelste gegaan die ik hier in de buurt kon vinden en dat was de Apacer Photo Steno Pro 256Mb. Die kostte 99. Terwijl een 'trage' kaart 89 kostte ofzo. Nou, dat tientje heb ik er dan ook nog wel voor over.
Wat de camera minimaal aan snelheid verlangt van het geheugen, valt helaas ook nergens terug te vinden...
Verwijderd
Neem iig _GEEN_ standaard Apacer compact flash. Hier staat welke probleempjes ik tegenkwamMy-life schreef op 18 April 2003 @ 15:50:
Zo, heheh. kHeb het topic van 26 pages helemaal doorgespitst.
Zelf ben ik ook van plan om voor de A70 te gaan. Nou ben ik het nog niet erg me mezelf eens over de assedinges (= dingen die je extra koop).
Welk merk CF moet ik nemen? ..8<..

Ik heb die standaard Apacer CF omgeruilt voor een Apacer PhotoSteno (geen pro) en die doet 't perfect.
Na beetje redeneren, experimenteren, en mailen met Canon, ben ik tot de conclusie gekomen dat die 'goedkope' kaartjes van Apacer niet goed overweg konden met een 3,3Volt voedingsspanning (hoewel de CF standaard zowel 3,3V als 5V ondersteunt)
Doorslag gaf een 'aangepaste' USB CF-lezer van een kennis, die niet direct de 5V uit de USB poort als Vcc neemt, maar een 3,3V spanningsregelaartje heeft die voor de Vcc zorgt.
In die lezer gaf hij namelijk ook regematig Cyclic Redundancy Errors ed, terwijl hij 't in een 5V CF lezer niet had.
Ik vermoed dat de lezer/schrijver in de Canon A60/A70 misschien wat dicht bij de CF specs opereert, zodat de minder tolerante kaartjes er probleempjes mee ondervinden.
HedKandi - Is de compact flash reader (en flash geheugen) van Dane Electric aan te bevelen (shop.tweakers 21,-) ? (Eventueel i.s.m. A60/a70?)
Varta batterijen heb ik ook. Geweldig. De batterijen die erbij zaten waren na 1 dag op (veel foto's gemaakt:P), toen heb die varta dingen gekocht en die doen het al een week. En in die week heb ik een paar honderd fotos en ongeveer 10 filmpjes gemaakt. Ook heb ik bijna alles op mn tv bekeken. Dat is dus wel goeie troep. Alleen het opladen duurt wel 15 uur, en ze zijn erg duur. Maar dan heb je ook watMy-life schreef op 18 April 2003 @ 15:50:
[...]
[..]
[ Voor 2% gewijzigd door gomaster op 18-04-2003 19:08 . Reden: vouten ]
eindelijk met canon a70
wat voorbeeldjes..

ik heb batterijen van Fameart 1800 mAh model PC05-18
goed of iemand ervaring ermee?
@edit
hoe kan je plaatjes resizen op got zodat je layout niet verneukt..
wat voorbeeldjes..

ik heb batterijen van Fameart 1800 mAh model PC05-18
@edit
hoe kan je plaatjes resizen op got zodat je layout niet verneukt..
code:
1
| [img] size = ??? urlplaatje [/img] zoiets dacht ik .. maar exact weet ik niet.. :( |
[ Voor 32% gewijzigd door DancePlaza op 21-04-2003 11:21 ]
Van het kastje naar de muur lopen...
Die batterijen heb ik ook een setje van, ook 1800mAh. (groen/rood)DancePlaza schreef op 18 April 2003 @ 19:28:
....
ik heb batterijen van Fameart 1800 mAh model PC05-18lcon.nl/canon_a70/img_0032.jpg
Bevallen mij prima, maar echt verschil tussen merken zou mij nieteens opvallen, dus ik geloof t wel.
Die batterijen zaten bij m'n lader in. 2-uurs turboding, was een stuk goedkoper dan een GP lader. Deze kan daarbij ook nog eens op 12V.
Verder heb ik hier een (oud) 1300mAh setje, gekocht met mn vorige digicam, een 1600mAh setje, en een 2000mAh setje, dus prik genoeg
hoelang doe je ermee als ik vragne mag?DJSmiley schreef op 18 April 2003 @ 19:35:
[...]
Die batterijen heb ik ook een setje van, ook 1800mAh. (groen/rood)
Van het kastje naar de muur lopen...
Oja, vergeet ik de batterijen helemaal..
Zelf heb ik GP batterijen. Ook niet de goedkoopste. Maarja, wel perfect. Voorlopig alleen nog met USB lader, welke zowat gratis bij de type 1800 (1750mAh) geleverd werden. Daarin laden ze in 7 uur op. En het type 2000 (1920mAh) in 7.5 uur. Ze hebben ook laders die het in 1 of 2 uur doen, maar die zijn echt verschrikkelijk duur. Komt er waarschijnlijk nog wel eentje binnenkort, want daar kun je ze tenminste zonder problemen in laten zitten.
Het is gewoon wel een must om meteen minstens 2 setjes batterijen te hebben, zodat je niet mis grijpt.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat je batterijen met zoveel mogelijk mAh wilt en 1800 is al heel mooi, want daar kun je al heel lang mee doen. En meer mAh betekent natuurlijk alleen maar dat je er nog langer mee kunt doen...
HedKandi, bedankt voor de opheldering over de CF!
Ik vraag me nu trouwens af hoeveel batterij het vreet, wanneer je de cam aan laat staan als je 'm aan de pc hangt. Ik betrap me er net weer op dat ie al uren 'aan' stond. Hij gaat na een tijdje wel vanzelf standby, maargoed... hoe standby is dat dan.. Kom ik binnenkort ook nog wel achter gok ik...
Zelf heb ik GP batterijen. Ook niet de goedkoopste. Maarja, wel perfect. Voorlopig alleen nog met USB lader, welke zowat gratis bij de type 1800 (1750mAh) geleverd werden. Daarin laden ze in 7 uur op. En het type 2000 (1920mAh) in 7.5 uur. Ze hebben ook laders die het in 1 of 2 uur doen, maar die zijn echt verschrikkelijk duur. Komt er waarschijnlijk nog wel eentje binnenkort, want daar kun je ze tenminste zonder problemen in laten zitten.
Het is gewoon wel een must om meteen minstens 2 setjes batterijen te hebben, zodat je niet mis grijpt.
Waar het eigenlijk op neer komt is dat je batterijen met zoveel mogelijk mAh wilt en 1800 is al heel mooi, want daar kun je al heel lang mee doen. En meer mAh betekent natuurlijk alleen maar dat je er nog langer mee kunt doen...
HedKandi, bedankt voor de opheldering over de CF!
Ik vraag me nu trouwens af hoeveel batterij het vreet, wanneer je de cam aan laat staan als je 'm aan de pc hangt. Ik betrap me er net weer op dat ie al uren 'aan' stond. Hij gaat na een tijdje wel vanzelf standby, maargoed... hoe standby is dat dan.. Kom ik binnenkort ook nog wel achter gok ik...
[ Voor 17% gewijzigd door Tycoontje op 19-04-2003 01:25 . Reden: standby verhaal ]
Verwijderd
Dat de reader en 't kaartje van Dane-Elec samen goed overweg kunnen lijkt mij überhaupt erg logisch (neem aan dat Dane-Elec hun kaartjes ook we in de eigen reader testen toch?Quasar- schreef op 18 april 2003 @ 16:59:
HedKandi - Is de compact flash reader (en flash geheugen) van Dane Electricaan te bevelen (shop.tweakers 21,-) ? (Eventueel i.s.m. A60/a70?)
Ik had overigens geen enkel probleem met de standaard Dane-Elec kaartjes in de camera (128 en 256MB model, 8x write speed), ook niet in de aangepaste 3,3V reader overigens.
Blijkbaar houdt Dane-Elec zich wél gewoon aan de CFA-standaarden.
Verwijderd
Ik heb mijn A70 nu ehhh, 2 weken geloof ik. Besteld bij ICD, voor 389 incl, snel gekregen, onder rembours, geen enkel probleem. Met een engelstalige handleiding, maar daar heb ik al een nederlandse voor (gratis gekregen van canon). Die kreeg ik met het volgende verhaaltje via de automail van de canonwebsite:
Re: Algemene vragen
Geachte heer Zwartsluis,
De handleiding van de A70 is naar u onderweg!
Met vriendelijke groet,
Canon Afd. Verkoop
-----Original Message-----
From: J. Akse
Sent: woensdag 9 april 2003 21:10
To: info@Canon.nl
Subject: Algemene Vragen
Naam: J. Akse
Firma:
Straat: Zwanebloem 14
Stad: 8064HJ
Land: Nederland
Tel: 038-3869045
Fax:
E-mail:
Model: Powershot
Serienumme: A70
Opmerkingen: Afgelopen week heb ik een Powershot A70 aangeschaft. Deze camera bevalt mij tot nu toe zeer goed. Ik gebruik de camera voor de minder belangrijke toepassingen, omdat ik mijn Eos D60 daar te groot (en te log) voor vind. Ik heb echter een probleem, mijn camera is geleverd met een Engelstalige handleiding. Met een Nederlandstalige zou ik erg blij zijn. Ik ben namelijk altijd erg tevreden geweest met de Canon handleidingen. Zou het mogelijk zijn om een Nederlandstalige handleiding te ontvangen? Met vriendelijke groet, J. Akse Zwartsluis
Merk en Type PC:
OS versie:
OS language:
Versie Driver:
Had de handleiding binnen 2 dagen in huis. Ik heb helemaal geen Eos... veel te duur
En ik heb ook geen andere Canondingen dus over handleidingen heb ik ook weinig te zeggen...
Maar het lukte wel....
Gebruik een Dane Elec 128mb cf module, besteld via tweakshop onder rembours, perfect.
Heb net een Canon S820 printer binnen, besteld via 2mcomputers, zelf opgehaald (is vlakbij). Levertijd was wat lang, printer is uitstekend.
De batterijen die ik gebruik zijn 2100mah batterijen van de hema, icm met een hema snellader, duurt 10 uur voor ze vol zijn, schakelt over op druppelladen, en ontlaad eerst. De cam doet het er echt perfect op en ze zijn niet duur.
Ik gebruik nu Konica mat fotopapier in mn canon, resultaat is goed.
Wat de cam zelf betreft, fotoŽs zijn erg mooi, op fotopapier zie je het verschil met analoog echt niet (10x15cm). De zoom vind ik wat beperkt, de AF is goed en rode ogen treden nauwelijks op. Bediening is duidelijk, mijn ccd is recht (gecontroleerd met waterpasstatief van mijn slr), de lcd is vrij van dead pixels en de filmpjes zijn best grappig. Ik vraag me wel vaak af hoe lang het afdekrubbertje van de uitgangen het vol gaat houden, ik ben bang dat het een keer gaat scheuren.
Leuke macrofunctie, werkt goed, en met de flitser kan je binnen best redelijk fotoŽs maken (al blijven die kleuren met flits zo ehhh flets
)
Al met al: Dik tevreden met mijn eerste digicam (als je mn trust troepding niet meerekend)
Re: Algemene vragen
Geachte heer Zwartsluis,
Met vriendelijke groet,
Canon Afd. Verkoop
-----Original Message-----
From: J. Akse
Sent: woensdag 9 april 2003 21:10
To: info@Canon.nl
Subject: Algemene Vragen
Naam: J. Akse
Firma:
Straat: Zwanebloem 14
Stad: 8064HJ
Land: Nederland
Tel: 038-3869045
Fax:
E-mail:
Model: Powershot
Serienumme: A70
Opmerkingen: Afgelopen week heb ik een Powershot A70 aangeschaft. Deze camera bevalt mij tot nu toe zeer goed. Ik gebruik de camera voor de minder belangrijke toepassingen, omdat ik mijn Eos D60 daar te groot (en te log) voor vind. Ik heb echter een probleem, mijn camera is geleverd met een Engelstalige handleiding. Met een Nederlandstalige zou ik erg blij zijn. Ik ben namelijk altijd erg tevreden geweest met de Canon handleidingen. Zou het mogelijk zijn om een Nederlandstalige handleiding te ontvangen? Met vriendelijke groet, J. Akse Zwartsluis
Merk en Type PC:
OS versie:
OS language:
Versie Driver:
Had de handleiding binnen 2 dagen in huis. Ik heb helemaal geen Eos... veel te duur
Maar het lukte wel....
Gebruik een Dane Elec 128mb cf module, besteld via tweakshop onder rembours, perfect.
Heb net een Canon S820 printer binnen, besteld via 2mcomputers, zelf opgehaald (is vlakbij). Levertijd was wat lang, printer is uitstekend.
De batterijen die ik gebruik zijn 2100mah batterijen van de hema, icm met een hema snellader, duurt 10 uur voor ze vol zijn, schakelt over op druppelladen, en ontlaad eerst. De cam doet het er echt perfect op en ze zijn niet duur.
Ik gebruik nu Konica mat fotopapier in mn canon, resultaat is goed.
Wat de cam zelf betreft, fotoŽs zijn erg mooi, op fotopapier zie je het verschil met analoog echt niet (10x15cm). De zoom vind ik wat beperkt, de AF is goed en rode ogen treden nauwelijks op. Bediening is duidelijk, mijn ccd is recht (gecontroleerd met waterpasstatief van mijn slr), de lcd is vrij van dead pixels en de filmpjes zijn best grappig. Ik vraag me wel vaak af hoe lang het afdekrubbertje van de uitgangen het vol gaat houden, ik ben bang dat het een keer gaat scheuren.
Leuke macrofunctie, werkt goed, en met de flitser kan je binnen best redelijk fotoŽs maken (al blijven die kleuren met flits zo ehhh flets
Al met al: Dik tevreden met mijn eerste digicam (als je mn trust troepding niet meerekend)
[ Voor 1% gewijzigd door curry684 op 23-11-2004 20:02 ]
LOLVerwijderd schreef op 19 april 2003 @ 16:57:
<knip>..., omdat ik mijn Eos D60 daar te groot (en te log) voor vind. ...<knip>
Had de handleiding binnen 2 dagen in huis. Ik heb helemaal geen Eos... veel te duurEn ik heb ook geen andere Canondingen dus over handleidingen heb ik ook weinig te zeggen...
Maar het lukte wel....
Held!Verwijderd schreef op 19 April 2003 @ 16:57:
[...]
Met vriendelijke groet,
Canon Afd. Verkoop
[...]
Zou je mij misschien kunnen vertellen wie er in de From: stond van dat maitje? Vast niet Jody Willems
Je zou mij een heel groot plezier doen als je heel de mail even zou kunnen forwarden naar me (tycje@hotmail.com), zodat ik weet wie wel zo handleidingen afgeeft..
Vanavond eens een pic gemaakt vanuit mn dakraam, in het donker dus.
klik
En moet zeggen, valt me helemaal niet tegen.
Wel alles handmatig ingesteld:
- Geen flits
- F op 4
- 15 sec sluitertijd
- ISO op 100
Je moet je toestel dan wel stil houden, en dat is niet te doen. Ik heb 'm gewoon op de rand gezet. Zelfontspanner op 2 sec. Vooral dat laatsts is belangrijk. Doe je dat niet, dan is ie altijd bewogen: je kan je onspanknop niet indrukken en loslaten zonder de cam 100% stil te houden. Door de zelfontspanner op 2 sec te zetten is ie wel stabiel als ie begint met foto
klik
En moet zeggen, valt me helemaal niet tegen.
Wel alles handmatig ingesteld:
- Geen flits
- F op 4
- 15 sec sluitertijd
- ISO op 100
Je moet je toestel dan wel stil houden, en dat is niet te doen. Ik heb 'm gewoon op de rand gezet. Zelfontspanner op 2 sec. Vooral dat laatsts is belangrijk. Doe je dat niet, dan is ie altijd bewogen: je kan je onspanknop niet indrukken en loslaten zonder de cam 100% stil te houden. Door de zelfontspanner op 2 sec te zetten is ie wel stabiel als ie begint met foto
Ik zie in dit topic een boel ervaringen over de A70, maar zijn er ook al mensen die een S50 hebben? Ik overweeg namelijk de aanschaf van zo'n camera, maar ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen die men ermee heeft
.
Inmiddels ga ik nu ook een A70 kopen.
Zijn ze nu wel snel leverbaar of moet je weer weken gaan wachten ?
Zijn ze nu wel snel leverbaar of moet je weer weken gaan wachten ?
Er staat zelfs al een SM voor een titelchange dus veel verwacht ik ook niet meer over de S50.Hielko schreef op 20 april 2003 @ 01:10:
Ik zie in dit topic een boel ervaringen over de A70, maar zijn er ook al mensen die een S50 hebben? Ik overweeg namelijk de aanschaf van zo'n camera, maar ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen die men ermee heeft.
Heb zo wel een paar links over de S50. Er staat redelijk veel info over de S50 bij dus hopelijk heb je er wat aan
http://www.powershot.com/powershot2/s50-45/index.html
http://www.dcresource.com...ot_s50-review/index.shtml
http://web.canon.jp/Imaging/PSS50/index-e.html
eerst wou ik de a60/a70..Hielko schreef op 20 April 2003 @ 01:10:
Ik zie in dit topic een boel ervaringen over de A70, maar zijn er ook al mensen die een S50 hebben? Ik overweeg namelijk de aanschaf van zo'n camera, maar ik ben toch wel benieuwd naar de ervaringen die men ermee heeft.
nu zit ik zwaar te twijfelen of ik nou een s45 of een s50 ga kopen...
ik weet dat het een MPtje scheelt.. maar de andere verschillen zeggen me helemaal geen shit.. dus ik weet nou niet of ik die s50 gewoon moet halen of de s45..
ik wil eigelijk gewoon die zwarte s50, maarja.. niet leverbaar in Ned
wie kan me overtuigen?
Audi A8 W12 6.0
De vraag is eigenlijk wil je E 100,- betalen voor 1Mpixel extra? 't voordeel van een extra MPixel is dat je als een foto niet helemaal gelukt is je meer ruimte hebt om bijv dingen te croppen en als je graag foto wilt laten afdrukken op een groter formaat dan 10x15 ofzo is het wel fijn. Als de voorgaande twee dingen niet belangrijk vind zou ik geen 5Mpixel camera kopen, anders wel
.
Wat ik me wel afvraag hoe het met de resolutie van de lenzen zit, want als die niet voldoende is dan heb je natuurlijk weinig aan een sensor die meer pixels kan vastleggen.
Wat ik me wel afvraag hoe het met de resolutie van de lenzen zit, want als die niet voldoende is dan heb je natuurlijk weinig aan een sensor die meer pixels kan vastleggen.
Wat ik me nou afvraag; op welke stand maken jullie pics op plaatsen waar het redelijkd onder is?
Met flitser wordt de voorgrond namelijk overbelicht en voor die nachtstand heb ik te trillende poten
Moet ik de ISO hoger zetten?
Met flitser wordt de voorgrond namelijk overbelicht en voor die nachtstand heb ik te trillende poten
Verwijderd
ISO is de lichtgevoeligheid, je gaat het idd beter zien met hogere iso, als het donker is moet je iso 100 - 400 hebben, maar hoge ISO is meer ruis.zAo schreef op 20 April 2003 @ 21:06:
Wat ik me nou afvraag; op welke stand maken jullie pics op plaatsen waar het redelijkd onder is?
Belangrijkste tip: hoge sluitertijd gebruiken (15 sec ofzo), en toestel helemaal stilhouden. zoals DJSmiley al zei:je kan je onspanknop niet indrukken en loslaten zonder de cam 100% stil te houden, dus zelfontspanner aanzetten (dat ding dat je op 2 of 10 sec can zetten)
Die flitser gebruik ik alleen als ik foto's moet maken van iets wat dichtbij is (tot 6 m ofzo)
Ik heb er eigenlijk geen enkel idee van, maar dit is alles wat ik weet, ik hoop dat iemand dit kan aanvullen/verbeteren
rekenen ze bij beatit geen rembours?
*edit, toch 9 euro
*edit, toch 9 euro
[ Voor 28% gewijzigd door dbzfan op 21-04-2003 15:41 ]
Finally heb ik de A60 besteld bij Beat-It.nl 
Kreeg ook nog een aangename verrassing: M'n ouders betalen 160 € erbij
Hopelijk heb ik hem over een weekje binnen...
Kreeg ook nog een aangename verrassing: M'n ouders betalen 160 € erbij
Hopelijk heb ik hem over een weekje binnen...
Even over donkere foto's zonder flits:
Ik vind dat dit ding erg goed foto's zonder flits kan maken waar het donker is. Gewoon hoge sluitertijd en die diafragma open. En de kleuren worden niet flets. Want ik vind die flitser wel iets tegen vallen. Erg fletse kleuren. Of hebben jullie die flitser op een andere kracht? Ik heb hem op zn minst. Als iemand iets anders heeft wil je dat dan ff posten?
Ik vind dat dit ding erg goed foto's zonder flits kan maken waar het donker is. Gewoon hoge sluitertijd en die diafragma open. En de kleuren worden niet flets. Want ik vind die flitser wel iets tegen vallen. Erg fletse kleuren. Of hebben jullie die flitser op een andere kracht? Ik heb hem op zn minst. Als iemand iets anders heeft wil je dat dan ff posten?
Verwijderd
Ik vind juist dat ie redelijk veel licht nodig heeft (ik schiet meestal uit de hand, dus hoge sluitertijden zijn een probleem). Daarnaast is de flits natuurlijk eigenlijk alleen goed te gebruiken als invulflits.
Ook is er redelijk veel noise als je met ISO 400 schiet, maar dat is erg goed weg te halen met NeatImage, merkte ik.
Ik ben erg te spreken over de A70 (heb hem nu 2 dagen en ben bijna door de eerste set batterijen heen en heb 2 shots waar ik tevreden over ben) en ben erg onder de indruk van de filmpjes, zeker op 640x480.
De zoomlens is redelijk, maar ik ben op zoek naar meer, is er al iemand die ervaring heeft met de opzetlenzen of met de LA-DC52C lensadapter? Werkt ie goed met filters en ook met "gewone" slr lenzen?
Waar in Nederland is de LA-DC52C te koop? (en tegen welke prijs?)
Overigens, ik heb 2 256MB Dane-Elec compact flash kaartjes en de maximum tijd film opnemen is geen probleem, je kan na een seconde of 2 weer een volgend filmpje starten. Ook heb ik een pcmcia compact flash adapter om de kaarten te legen, omdat ik meestal Linux draai en geen zin om met Gphoto2 te gaan pielen. Nu nog een USB reader voor de gewone machine (Linux/XP dualboot). Driverloos werken gaat dus erg goed.
Verder ben ik erg blij met de handmatige instellingen, vooral de Av modus waarin je je diafragma zelf kan instellen en je dus het meeste controle hebt op je scherptediepte en zo (die is redelijk, maar niet enorm).
De interface heb je redelijk snel door in ieder geval, ik heb de handleiding doorgenomen (heb helaas alleen de nederlandse, al die termen zijn voor mij vaak duidelijker in het engels) en heb nog geen dingen gevonden die niet direct duidelijk werden in de interface zelf.
CC
Ook is er redelijk veel noise als je met ISO 400 schiet, maar dat is erg goed weg te halen met NeatImage, merkte ik.
Ik ben erg te spreken over de A70 (heb hem nu 2 dagen en ben bijna door de eerste set batterijen heen en heb 2 shots waar ik tevreden over ben) en ben erg onder de indruk van de filmpjes, zeker op 640x480.
De zoomlens is redelijk, maar ik ben op zoek naar meer, is er al iemand die ervaring heeft met de opzetlenzen of met de LA-DC52C lensadapter? Werkt ie goed met filters en ook met "gewone" slr lenzen?
Waar in Nederland is de LA-DC52C te koop? (en tegen welke prijs?)
Overigens, ik heb 2 256MB Dane-Elec compact flash kaartjes en de maximum tijd film opnemen is geen probleem, je kan na een seconde of 2 weer een volgend filmpje starten. Ook heb ik een pcmcia compact flash adapter om de kaarten te legen, omdat ik meestal Linux draai en geen zin om met Gphoto2 te gaan pielen. Nu nog een USB reader voor de gewone machine (Linux/XP dualboot). Driverloos werken gaat dus erg goed.
Verder ben ik erg blij met de handmatige instellingen, vooral de Av modus waarin je je diafragma zelf kan instellen en je dus het meeste controle hebt op je scherptediepte en zo (die is redelijk, maar niet enorm).
De interface heb je redelijk snel door in ieder geval, ik heb de handleiding doorgenomen (heb helaas alleen de nederlandse, al die termen zijn voor mij vaak duidelijker in het engels) en heb nog geen dingen gevonden die niet direct duidelijk werden in de interface zelf.
CC
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 23:24 ]
De engelse handleiding is via 't net te downloaden en te printen.Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 23:23:
...).
CC
Eventueel wil ik mijn engelse wel ruilen voor jouw nederlandse, als je 'm liever in handzaam formaat wil
Mijn picjes.... Vandaag weer eea geschoten, maar goed, die waren niet echt dat je zegt van SUPER.. Werd vrij snel donkerder, dus veel fotos zijn erg donker 
Vanavond wel eens mn eerste donker-foto's gemaakt:

Alles handmatig ingesteld op mn A70, en de ruis valt me echt enorm mee
En nog eentje op de snelweg:

Sluitertijd @ max van cam gezet: 15 sec
Edit: alle pics @ iso 100
Vanavond wel eens mn eerste donker-foto's gemaakt:

Alles handmatig ingesteld op mn A70, en de ruis valt me echt enorm mee
En nog eentje op de snelweg:

Sluitertijd @ max van cam gezet: 15 sec
Edit: alle pics @ iso 100
[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 22-04-2003 00:53 ]
Pretty good pics m8
Met welke ISO is die eerste pic gemaakt? Jammer trouwens dat hij scheef is
Verwijderd
Bedankt voor het aanbod, maar het werkt allemaal wel zo. Gewoon het menu in het engels en de handleiding niet lezenEventueel wil ik mijn engelse wel ruilen voor jouw nederlandse, als je 'm liever in handzaam formaat wil
CC
inderdaad
Ik had vrijwel meteen na mijn ontdekking een Photosteno kaartje gekocht en ik ben blij om te lezen dat hiermee schijnbaar de problemen opgelost zijn. Ik had inderdaad nog niks gemerkt.
Wie wil er nog een Apacer 64mb CF kaartje kopen?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dat heeft toch nix te maken met die hornizon die scheef bleek te zijn ofzo? Dat zou ik zeker een tegenvaller vinden.zAo schreef op 22 April 2003 @ 00:49:
Pretty good pics m8Met welke ISO is die eerste pic gemaakt? Jammer trouwens dat hij scheef is
ik heb geinformeerd bij SWW naar de A60, maar volgens hen is de camera moeilijk leverbaar. Iemand daar ook (andere) ervaringen mee?
Ik heb hem gisteren besteld bij beat-it.nl. Daar stond dat ie de 24ste weer leverbaar is. Heb het geld al overgemaakt, dus ben benieuwd hoe lang het gaat durenQuasar- schreef op 22 April 2003 @ 19:12:
ik heb geinformeerd bij SWW naar de A60, maar volgens hen is de camera moeilijk leverbaar. Iemand daar ook (andere) ervaringen mee?
Als je in de buurt van Rotterdam woont: ga gewoon naar Alternate, rebours zijn ze nix, maar halen is best
309,- en 35,- voor 128MB Dane Elec CF
Best toch?
Best toch?
Verwijderd
Denken jullie dat het nut heeft om de Apacer Photo Steno PRO te nemen? Die 4MB/s halen toch alleen de professionele digicam?
M.a.w. is het de 8 euro extra (77 ipv 69) waard op een 256MB model ? ons bun zuunig
(heb de A70 vandaag besteld bij Pick2Pay, was op voorraad bij de leverancier en ahgi kan ik em donderdag ophalen. Dat niemand eerder die prijs gespot had, moest em zelf opvoeren en is nu bijna het goedkoopst door de prijsstijging van Rax)
M.a.w. is het de 8 euro extra (77 ipv 69) waard op een 256MB model ? ons bun zuunig
(heb de A70 vandaag besteld bij Pick2Pay, was op voorraad bij de leverancier en ahgi kan ik em donderdag ophalen. Dat niemand eerder die prijs gespot had, moest em zelf opvoeren en is nu bijna het goedkoopst door de prijsstijging van Rax)
Mensen:
Vraagje: Ik ga (bijna) zeker weten de a70 kopen. Echter... nu zit ik weer een laatste check te doen en kom ik op de Fuji Finepix A303 voor maar € 295,- (3 keer optische zoom met enig nadeel de XD Kaart). Nu ben ik weer erg aan het twijfelen. Kan iemand een verkoop praatje houden ?
Vraagje: Ik ga (bijna) zeker weten de a70 kopen. Echter... nu zit ik weer een laatste check te doen en kom ik op de Fuji Finepix A303 voor maar € 295,- (3 keer optische zoom met enig nadeel de XD Kaart). Nu ben ik weer erg aan het twijfelen. Kan iemand een verkoop praatje houden ?
Ik had zoiets van.. voor die paar euro neem ik de snelste. Die kun je eventueel d.m.v. een reader sneller uitlezen. Wat toch wel de moeite is als ie helemaal vol is lijkt me (heb er zelf (nog) geen). Bovendien is ie dan misschien bij een eventuele volgende camera nog leukVerwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:13:
Denken jullie dat het nut heeft om de Apacer Photo Steno PRO te nemen? Die 4MB/s halen toch alleen de professionele digicam?
Hoop ook dat je gelezen hebt dat er mensen waren die problemen hadden met de non-pro?
Vind het trouwens raar dat die prijs van de cam hier in Nederland zo rond de 380 blijft hangen...
Bij mij viel ie af op het volgende (misschien helpt het..)Choller schreef op 22 April 2003 @ 22:47:
Mensen:
* geen geluid
* gaan maar 2 batterijen in, dus gaat veel korter mee
En sinds ik de A70 heb:
A70 rulez!
Fuji A303:Choller schreef op 22 april 2003 @ 22:47:
Mensen:
* Geen audio bij filmpjes
* Enkel ISO 100
* Geen manual focus
* Geen sluitertijd voorkeuze
* Geen scherpte/dieptevoorkeur
* Macro is verderaf
t.o.v. de Canon A70/A60
Tycoontje en SmartDODO bedankt. Vooral door de Iso en de weinigheid aan handmatige instellingen bij de Fuji ga ik voor de Canon.
Nu morgen ff bellen naar mr computer en hopen dat ik het al morgen kan voelen in mijn handen.
ik hoop dat een winkel in amsterdam het in voorraad heeft voor 390 max.
Nu morgen ff bellen naar mr computer en hopen dat ik het al morgen kan voelen in mijn handen.
ik hoop dat een winkel in amsterdam het in voorraad heeft voor 390 max.
Verwijderd
Mmm, ik was in de veronderstelling dat er problemen waren met de reguliere versie, niet met de PhotoSteno types normaal of pro. Maar na wat onderzoek blijkt 77 euro voor de Pro nog erg goedkoop te zijn, dus idd, waarom dan het langzamere nemen.Tycoontje schreef op 23 April 2003 @ 00:00:
[...]
Hoop ook dat je gelezen hebt dat er mensen waren die problemen hadden met de non-pro?
Vind het trouwens raar dat die prijs van de cam hier in Nederland zo rond de 380 blijft hangen...
[...]
Prijs van de Cam in normale winkels is 429-439, dus ik denk dat men niet echt de noodzaak heeft om nog veel lager te gaan, dat ding wordt nu zo hard verkocht dat Canon ze niet kan aanslepen, de meeste winkels hebben ze niet eens meer op voorraad.
@Choller: voor mij geen Fuji meer, binnen 2 jaar (4 rolletjes!) ging de flits kapot, terug naar de winkel, ja moeten we opsturen, na een uur Fuji bellen, dat zou dan 130 euro gaan kosten, voor een aps-camera van 300 piek!
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 07:22 ]
Ik vind de S50 maar niets... die kleur alleen al
Ik heb nu een s30 en ben toch erg tevreden over deze camera... voor mij dus geen upgrade....
Jammer dat ik hier geen pics kan posten (heb ze niet online staan...) anders kon je zien wat voor mooie plaatjes ermee gemaakt kunnen worden... al zullen jullie dat zelf ook wel weten

Jammer dat ik hier geen pics kan posten (heb ze niet online staan...) anders kon je zien wat voor mooie plaatjes ermee gemaakt kunnen worden... al zullen jullie dat zelf ook wel weten
Basement Bios ---- Exo-S
die vind Mystikal lelijk
mijn mening: je koopt een camera voor zijn performance en niet voor het uiterlijk..
Verwijderd
Lui, ik heb een tijdje geleden ook bij Beat-it de A60 besteld. Prima tent hoor, leek in mijn ogen ook de goedkoopste. Maar scheelt maar 10 euro met de Mediamarkt. Had ik dat toen geweten had ik em toch bij de locale mediamarkt gehaald ipv van dat ik besteld had bij een tent aan de andere kant van het land. Maar nogmaals had de camera gewoon snel binnen enzo.
Verder vind ik het ook een puike camera. Het enige wat ik tot op heden niet super vind is de tijd dat het duurt voordat de foto daadwerkelijk wordt gemaakt nadat je op het knopje hebt gedrukt. Is dat in te stellen of digitale-camera-eigen? Duurde bij me vorige camera ook altijd wel een tijdje, is niet practisch bij het maken van actiefoto's, ik noem maar iets, bij de start van de Grand Prix van Frankrijk vorig jaar
Verder vind ik het ook een puike camera. Het enige wat ik tot op heden niet super vind is de tijd dat het duurt voordat de foto daadwerkelijk wordt gemaakt nadat je op het knopje hebt gedrukt. Is dat in te stellen of digitale-camera-eigen? Duurde bij me vorige camera ook altijd wel een tijdje, is niet practisch bij het maken van actiefoto's, ik noem maar iets, bij de start van de Grand Prix van Frankrijk vorig jaar
PEtOrtje:
druk het knopje half in. Dan stelt ie scherp en kun je daarna (op het juiste moment) het knopje doordrukken zodat je wel het goede moment hebt.
Bovendien kun je bij actiefoto's de optie aanzetten dat ie meerdere foto's na elkaar maakt.
druk het knopje half in. Dan stelt ie scherp en kun je daarna (op het juiste moment) het knopje doordrukken zodat je wel het goede moment hebt.
Bovendien kun je bij actiefoto's de optie aanzetten dat ie meerdere foto's na elkaar maakt.
lui bij technikdirekt.de staat de a70 voor 365 EUR ( ex verzend kosten ) van een euro of 17 als je met creditcard besteld. Ik heb em besteld op maandag en ik heb em donderdag ontvangen
. Als je geen probleem hebt met een duitse handleiding is dit zeer de moeite waard om te bekijken.
1ste indrukken van deze camera zijn zeer positief. Makkelijk te gebruiken zelfs als je de handleiding nog niet open hebt gehad.
1ste indrukken van deze camera zijn zeer positief. Makkelijk te gebruiken zelfs als je de handleiding nog niet open hebt gehad.
Handleiding, wasdaSwa-baldie schreef op 24 April 2003 @ 11:12:
...
Heb mijn handleiding wel even doorgelezen maar 95% van wat erin stond begreep ik al vanuit het menu. De A60/A70 heeft een duidelijk menu en door de draaiknop weet je ook precies op welke stand hij staat. Ben wel blij dat ik een Engelse handleiding heb btw, moet ik dan echt iets opzoeken dan leest het wel beter dan Duits
Dat heeft mijn Analoge Canon ookVerwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:45:
...
Beetje dubbel wat je verteld, handleiding wat is dat en ik heb em voor 95% doorgelezen.SmartDoDo schreef op 24 april 2003 @ 11:19:
[...]
Handleiding, wasda
Heb mijn handleiding wel even doorgelezen maar 95% van wat erin stond begreep ik al vanuit het menu. De A60/A70 heeft een duidelijk menu en door de draaiknop weet je ook precies op welke stand hij staat. Ben wel blij dat ik een Engelse handleiding heb btw, moet ik dan echt iets opzoeken dan leest het wel beter dan Duits
[...]

Maar goed mijn duits is net zo goed als engels dus maakt voor mij weinig uit
Damn bij MediaMarkt amsterdam zijn ze €439 , een beetje duur.
Maar wel in voorraad.
Weet iemand (heel toevallig misschien) waar je de A70 kan kopen in Amsterdam (wel in voorraad natuurlijk) voor 425 max ?
Maar wel in voorraad.
Weet iemand (heel toevallig misschien) waar je de A70 kan kopen in Amsterdam (wel in voorraad natuurlijk) voor 425 max ?
Hé, mijn nickname wel eens bekeken? Dat is ook tegenstrijdigSwa-baldie schreef op 24 April 2003 @ 11:35:
[...]
Beetje dubbel wat je verteld, handleiding wat is dat en ik heb em voor 95% doorgelezen.![]()
Maar goed mijn duits is net zo goed als engels dus maakt voor mij weinig uit
Wat ik bedoelde te zeggen was (ik was warrig, ik geef het toe), dat ik mijn A70 ben gaan gebruiken zonder de handleiding te lezen. Dat ik vrijwel alles begreep zonder handleiding. Later heb ik de handleiding alsnog doorgelezen en heb daaruit nog maar zeer weinig geleerd of opgestoken. Maw, het is een apparaat waar je heel snel mee leert werken
Verwijderd
Ik ben er nog niet echt achter wat die Av/P/M enzo doen, wat het nut ervan is..
Maar voor de rest lukt het me prima
Soon meer pics..
Maar voor de rest lukt het me prima
Neem me niet kwalijk maar ik dacht toch echt dat je een grapje maakteVerwijderd schreef op 24 April 2003 @ 12:25:
Ik ben er nog niet echt achter wat die Av/P/M enzo doen, wat het nut ervan is..
Maar voor de rest lukt het me primaSoon meer pics..
Stand M: Zelf de sluitertijd instellen en het diafragma. De camera geeft daarbij wel aan of de foto over- of onderbelicht wordt
Stand Av: Dan kun je met de linker en rechterknop (achterop) het diafragma zelf instellen. De sluitertijd wordt door de cam zelf berekend.
Stand Tv: Zelfde als Av maar dan andersom

Stand P: Lijkt op Auto alleen kun je hierbij zelf bepalen om een foto over- of onder te belichten. Effecten in te stellen (zwart-wit, levendig etc.) Zelf ISO waarde bepalen etc. Je hebt dus het gemak van de auto stand maar kunt toch zelf wat dingen veranderen waarbij de cam zelf de sluitertijd en het diafragma berekend.
Het nut van deze standen is dat je als beginneling er direct mee aan de slag kunt, maar ook dat gevorderden kunnen doen wat zij zelf willen. Zelf bepalen wat de camera gaat doen ipv de camera vrijwel alles uit handen te laten nemen
Sorry, niet echt goed gelezen... Multi-tasking lukt niet echt goed vandaag.SmartDoDo schreef op 24 April 2003 @ 12:22:
[...]
Hé, mijn nickname wel eens bekeken? Dat is ook tegenstrijdig![]()
Wat ik bedoelde te zeggen was (ik was warrig, ik geef het toe), dat ik mijn A70 ben gaan gebruiken zonder de handleiding te lezen. Dat ik vrijwel alles begreep zonder handleiding. Later heb ik de handleiding alsnog doorgelezen en heb daaruit nog maar zeer weinig geleerd of opgestoken. Maw, het is een apparaat waar je heel snel mee leert werken
Nogmaals sorry...
Kheb hem ook bij beat it besteld, heb automatisch overgeboekt, was iets van 303 euro. Ze zouden vandaag weer een stel a60's binnenkrijgen, dus ik ben benieuwdVerwijderd schreef op 24 April 2003 @ 10:45:
Lui, ik heb een tijdje geleden ook bij Beat-it de A60 besteld. Prima tent hoor, leek in mijn ogen ook de goedkoopste. Maar scheelt maar 10 euro met de Mediamarkt. Had ik dat toen geweten had ik em toch bij de locale mediamarkt gehaald ipv van dat ik besteld had bij een tent aan de andere kant van het land. Maar nogmaals had de camera gewoon snel binnen enzo.
Verwijderd
ik heb vandaag de A70 bij Demion besteld voor 377 euro. 
er waren er nog 3 op voorraad volgens de site, en volgens zeggen leveren ze snel, dus ik ben benieuwd
ik heb al een tijdje een Powershot A40 gebruikt, dat vond ik al een geweldig cameraatje
er waren er nog 3 op voorraad volgens de site, en volgens zeggen leveren ze snel, dus ik ben benieuwd
ik heb al een tijdje een Powershot A40 gebruikt, dat vond ik al een geweldig cameraatje
ik heb ook vandaag de A70 bij ICD besteld met 128 mb CF en een tasje voor 447 euro.
Nu hopen dat het allemaal morgenavond komt, kan ik zaterdag in de ArenA shooten.
Nu hopen dat het allemaal morgenavond komt, kan ik zaterdag in de ArenA shooten.
Verwijderd
/me n00bSmartDoDo schreef op 24 april 2003 @ 12:33:
[...]
Neem me niet kwalijk maar ik dacht toch echt dat je een grapje maakte![]()

thnx voor de uitleg, beter dan de A70 handleiding
Maar kan ik die optie gebruiken in het donker of overdag?
Dit topic is gesloten.