Het Canon A60/A70 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.677 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

alvv schreef op 07 april 2003 @ 21:12:
dit is een voorbeeld van purple fringing, nu zit in het beeld niet echt heel veel witte oppervlakken dus het lijkt wel mee te vallen, maar purple fringing onstaan ook wanneer de zon eraan schijnt of zo, dus bij scherp licht zeg maar dan heb je purple fringing.
op deze foto zie je aan purple fringing onstaan an de linker achterlicht van de mercedes en op de witte balken zie je het ook duidelijk. Dit is uiteraard niet mijn mercedes, als het zo was, zou ik deze camera ook niet gekocht hebben :+
ik heb ergere foto's maar daar sta ik zelf op dus ik zal maar niet laten zien :>
dames mogen het uiteraard zien >:)
bekijk deze foto op ware resolutie en als je het heel duidelijk wil zien. als je het heel duidelijk wil zien zoom dan maar in
http://members.home.nl/m.tran/107_0777.JPG
En dit is het probleem waar je het over had? Ik heb zelf ook nog een analoge Canon en je wilt niet weten wat een moeite fototoestellen kunnen hebben met vlakke lichte oppervlakken waar veel licht op valt. Ik moet zeggen, het valt mij heel erg mee wat de A70 presteerd :)
En als het zelfs nog in Photoshop oid te verhelpen is :Y)

Vandaag nog een foto gemaakt met licht/donker overgangen en ik was heel benieuwd wat mn A70 zou doen. Strakke foto dus zonder problemen 8) Zo en zo zijn foto's met scherp tegenlicht moeilijk voor fototoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ik had gister wel iets uitgevonden. Als je de aperture size op 5,6 instelt, dan heb je het probleem wel veel minder, de sluitertijd wordt hierdoor een stuk langzamer doordat de opening kleiner is dus hij heeft meer tijd nodig om licht te krijgen. Waar veel licht is kan je deze instelling wel gebruiken anders is hij te donker.
misschien moeten we op de nieuwe firmware wachten van deze camera, misschien dat het beter wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

alvv schreef op 08 April 2003 @ 09:23:
ik had gister wel iets uitgevonden. Als je de aperture size op 5,6 instelt, dan heb je het probleem wel veel minder, de sluitertijd wordt hierdoor een stuk langzamer doordat de opening kleiner is dus hij heeft meer tijd nodig om licht te krijgen. Waar veel licht is kan je deze instelling wel gebruiken anders is hij te donker.
misschien moeten we op de nieuwe firmware wachten van deze camera, misschien dat het beter wordt??
Nieuwe firmware kan soms kleine problemen e.d. oplossen. Maar in ieder geval goed om te weten dan dat het bij een andere instelling minder optreed. :)

Net filmpje Binne 8) Hij doet het trouwens nog best goed in het donker zie ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat ik er nog bij mijn Powershot A70 heb gekocht :

• GP Powerbank 3 + 4 x 1800 NiMh batteijen (set)
• Duracell 4 x 1800 NiMh batterijen.
• Dane-Elec 128Mb CF
• Dane-Elec ZMate CF USB Reader/Writer
• Lowepro Z20 tasje (pic=clickable : Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/colour/z20.gif )

Voorlopig heb ik meer niet nodig aangezien ik toch niet zo vaak foto's maak.

[ Voor 19% gewijzigd door Frostbite op 08-04-2003 11:48 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 08 April 2003 @ 10:16:
[...]

Net filmpje Binne 8) Hij doet het trouwens nog best goed in het donker zie ik!
Heb nog een betere met meer lichten :) En zaterdag ga ik naar Qlimax, eens zien wat hij met lasers doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 07 April 2003 @ 18:19:
[...]
Heel eenvoudig, even Dixons binnengestapt :)
Het is trouwens een ding wat je zowel om je schouder/nek kunt dragen als om je riem kunt hangen. Zachte stof van binnen en van buiten redelijk stevig en schijnbaar vuil en water afstotend. linkje

[afbeelding]

[...]
zou hij ook hierin passen? (dres 8s) http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres8s.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb ook zitten kijken naar de S variant maar volgens Lowepro zelf is die niet geschikt voor bijvoorbeeld de A40. Je kunt de A60 en A70 toch redelijk vergelijken met de A40 kwa maat en daarvoor wordt de D-Res 8 voor aanbevolen. En als je het zeker wilt weten kun je het beste gewoon gaan passen in een fotozaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SmartDoDo schreef op 08 April 2003 @ 17:55:
[...]
Ik heb ook zitten kijken naar de S variant maar volgens Lowepro zelf is die niet geschikt voor bijvoorbeeld de A40. Je kunt de A60 en A70 toch redelijk vergelijken met de A40 kwa maat en daarvoor wordt de D-Res 8 voor aanbevolen. En als je het zeker wilt weten kun je het beste gewoon gaan passen in een fotozaak :)
Zo heb ik ook mijn Z20 uitgezocht. Stevig en ik kan er mijn batterijen + cf kaartje in kwijt. Gekocht voor 19,95 (budget was 20)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat het idd het handigst is om naar de winkel te gaan en passen. anders zal je altijd zitten te twijfelen of die camera in het tasje gaat passen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik hoor al die positieve ervaringen, en ik heb altijd al heel weinig geduld, dus ik ga 'm toch maar bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik kan zelf de D-res 30AW van Lowepro aanbevelen. Ik heb deze zelf en genoeg plaats voor m'n A40, teleconverter en Xtend-A-View, vier batterijen en een CF kaartje.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

psmeets schreef op 08 April 2003 @ 21:23:
Ik hoor al die positieve ervaringen, en ik heb altijd al heel weinig geduld, dus ik ga 'm toch maar bestellen. :)
Precies, had ik ook. Ben er zelfs voor naar Alternate in Ridderkerk gereden. Ik moest en zou hem vandaag nog hebben :P

Klopt het dat je onder Windows 2000 die camera niet als driveletter kunt benaderen? Ik kan nu alleen maar via die software de foto's eraf plukken...

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Crusader schreef op 08 April 2003 @ 22:03:
[...]

Precies, had ik ook. Ben er zelfs voor naar Alternate in Ridderkerk gereden. Ik moest en zou hem vandaag nog hebben :P

Klopt het dat je onder Windows 2000 die camera niet als driveletter kunt benaderen? Ik kan nu alleen maar via die software de foto's eraf plukken...
Same here... zuigt bestwel :(

En met die software "mis" ik ook fotos van mn 256Mb kaart.

Hij weigert gewoon een stuk of 8-10 foto's te downen. Die moet ik met de hand opzoeken, selecteren en alsnog downen... Terwijl ik toch echt SELECT ALL zeg |:(

Naja, USB CF cardlezer besteld, komt morgen binnen, problem solved..
netjes? nee, maar dat gekut met foto's terugzoeken (met 150 foto's op 1 geheugenmodule) haat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Crusader schreef op 08 april 2003 @ 22:03:
[...]

Volgens m'n ouders ben ik het enige wezen op aarde dat daar last van heeft, maar ik heb het bewijs dat het niet zo is _/-\o_ ! Mijn dank ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het niet veel handiger om een CF reader te kopen? veel praktischer in gebruik, zeker als je meerdere CF kaartjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo naar Utrecht, ICT Overheids beurs..camera mee ofcourse :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tja, da's dan inderdaad vrij klote dat je foto's mist met die software :(
Naja, in mijn Epson Stylus Photo 925 zit een cardreader, die gebruik ik dan maar. Die zie ik tenminste wel als een driveletter.
Maar verder is het een fantastische camera! Nu nog een tasje kopen, ik zie dat enkelen daar al ervaring mee hebben :)
Het valt mij ook op dat de batterijen akelig lang meegaan in vergelijking met mijn vorige camera (HP Photosmart 618).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argh, ik heb hem nu al bijna een week, maar ik heb nog geen moment tijd gehad om er even op uit te gaan en een dagje foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 08:49:
argh, ik heb hem nu al bijna een week, maar ik heb nog geen moment tijd gehad om er even op uit te gaan en een dagje foto's te maken.
Dan schiet je toch wat in de kamer :)
Dat heb ik ook gedaan en de katten moesten eraan geloven :P

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen heb ik idd wel het nodige geschoten, maar echt een dagje ergens naar toe gaan is me nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatique heeft nu ook de A60 en A70 voor 309/405 euro :)

Is het nou mogelijk om de A60/A70 gewoon aan te sluiten op je PC (WinXP) en gewoon de foto's 'overpompen'/het fototoestel te benaderen via windowsverkenner. Of heb ik dus een card-reader nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Voor de mensen die hem nog willen aanschaffen en niet dit niet bij een webwinkel willen doen:
Bij Informatique is de A60 nu 309,- ende A70 405,-. Nette prijzen voor een normale shop dacht ik zo.

Ik moet nog 1 nactje slapen en dan.... heb ik mijn A60juh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 13:38:
...
Is het nou mogelijk om de A60/A70 gewoon aan te sluiten op je PC (WinXP) en gewoon de foto's 'overpompen'/het fototoestel te benaderen via windowsverkenner. Of heb ik dus een card-reader nodig?
Overzetten gebeurd via het bijgeleverde programma. Volgens mij kan het niet zo vanuit Verkenner. Je kunt wel een cardreader/writer gebruiken om de foto's van de camera af te halen maar ik doe het direct vanaf de camera zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had altijd heb programma van Breezesys : Downloader.

Helaas ondersteund deze de A70 niet. Daarmee kon je de foto's binnen 2 kliks op je hd krijgen.

Nu doe ik het gewoon met -> Cam aan pc, verkennen, foto's kopieren en plakken.

Zoek nog een betere oplossing

p.s. Ik zit nu op de ICT Overheid..maar is niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik die vraag stelde is omdat ik over 10 dagen voor een maand naar Spanje ga en daar regelmatig uit een i-net cafe wat foto's wil versturen. Vinden jullie het dus raadzaam om in mijn geval een card-reader te kopen? Als het niet hoeft, bespaar ik liever die 30 euro namelijk :)

EDIT: bedankt voor de replies trouwens!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 14:07:
De reden dat ik die vraag stelde is omdat ik over 10 dagen voor een maand naar Spanje ga en daar regelmatig uit een i-net cafe wat foto's wil versturen. Vinden jullie het dus raadzaam om in mijn geval een card-reader te kopen? Als het niet hoeft, bespaar ik liever die 30 euro namelijk :)
Wat Binnen zegt klopt. Net even geprobeerd en je kunt ze met verkenner (ik werk hier met Win XP Pro) overzetten. Of het onder bijvoorbeeld 98 ook werkt weet ik niet. Het kan dus best liggen aan wat voor OS ze daar ter plaatse hebben draaien. In dat geval zou een cardreader niet zo gek zijn. Hoewel je daar volgens mij ook software voor nodig hebt....?
EDIT: bedankt voor de replies trouwens!
Zo hoort het toch? :X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nou weet ik niet precies wat een WIA driver is, maar kan het zijn dat je die nodig hebt om via andere windows versies dan XP met verkenner je camera te benaderen?
Zie download page:
http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html

En mijn Epson printer kan niet overweg met de DPOF opties van de camera. Hij herkent ze gewoon niet.
Iemand bekend met dit fenomeen?

[ Voor 22% gewijzigd door Crusader op 09-04-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 13:38:
Informatique heeft nu ook de A60 en A70 voor 309/405 euro :)

Het kan inderdaad met de camera (wel de software gebruiken), maar ik heb voor 21 euro een cardreader writer gekocht bij informatique.
Die kan via de verkenner benaderd worden en de batterijen van je camera's worden daardoor gespaard.

Tevens heb je een lekker snelle overgang van de foto's.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Sc0rPi0N schreef op 09 April 2003 @ 16:33:
[...]

Het kan inderdaad met de camera (wel de software gebruiken), maar ik heb voor 21 euro een cardreader writer gekocht bij informatique.
Die kan via de verkenner benaderd worden en de batterijen van je camera's worden daardoor gespaard.

Tevens heb je een lekker snelle overgang van de foto's.
De software gebruiken? Ik heb nog helemaal niks geinstalleerd en het werkt perfect hier onder WinXP Pro. De cam krijgt alleen geen driveletter, dus eerst copieren naar een drive, voordat je andere dingen kunt doen zoals via ftp uploaden enzo :)

Als je het topic een beetje volgt dan zie je dat er mensen zijn die het bijvoorbeeld onder Win2K niet (goed) lukt. Dus tja, wel hopen dat ze WinXP hebben in dat internetcafe..

Het nut van een cardreader zie ik niet helemaal. Of de cardreader herkend wordt is volgens mij hetzelfde verhaal als voor de cam die herkend wordt.

Voor de batterijen is het niet heel erg boeiend, want die wil je toch alleen maar oplaadbaar, anders koop je je blauw aan batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Tycoontje schreef op 09 April 2003 @ 17:14:
[...]

...De cam krijgt alleen geen driveletter, dus eerst copieren naar een drive, voordat je andere dingen kunt doen zoals via ftp uploaden enzo :)
...
Het nut van een cardreader zie ik niet helemaal. Of de cardreader herkend wordt is volgens mij hetzelfde verhaal als voor de cam die herkend wordt.

....
Juist dat vind ik irritant: Ik wil gewoon openen / viewen vanaf een drive. Niet gebonden zijn aan allerlij onzinnige software, gewoon kopieeren en gaan.

Dus cardlezer voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Zo, ik heb vandaag mijn A70 binnengekregen :). Ik moet de handleiding nog eens doorspitten om te kijken van welke features op het gebied van handmatig instellen ik allemaal nog geen weet heb, maar mijn eerste indruk is erg positief! In vergelijking met een aantal (HP-)camera's waar ik eerder mee gewerkt heb is de start- en scherpsteltijd vrij kort, en de foto's zijn scherp en goed belicht. Filmpjes maken werkt ook (helaas maar 30 seconden op 640x480), maar het geluid is wat blikkerig. Al met al een mooi en best nog wel klein dingetje :).

[ Voor 6% gewijzigd door Kjev op 09-04-2003 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
DJSmiley schreef op 09 April 2003 @ 17:25:
[...]

Juist dat vind ik irritant: Ik wil gewoon openen / viewen vanaf een drive. Niet gebonden zijn aan allerlij onzinnige software, gewoon kopieeren en gaan.

Dus cardlezer voor mij ;)
Tja, doet (elke) kaartlezer het dan zonder onzinnige extra software? Ook een kaartlezer zal herkend moeten worden. En geven ze allemaal een driveletter?
Ben erg benieuwd naar wat degene met een kaartlezer erover te vertellen hebben en welke kaartlezer ze dan hebben.

Het enige wat me nuttig lijkt, is eigenlijk de snelheid. Net even een testje gedaan hoe snel je met de cam een grote file (filmpje :Y) ) kunt overzetten. Blijkt ongeveer 1mb/s te zijn. Das jammer, want mijn CF kaartje haalt 5mb/s en USB1 geloof ik 12mb/s, dus de cam is de bottleneck in de overdracht. Maarja, het gaat natuurlijk wel slijten als je je CF er steeds in en uit haalt. En dan heb ik het niet over de slijtage aan CF of kaartlezer. Kan me weinig schelen, maar m'n lieve cam moet natuurlijk wel heel blijven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Tycoontje schreef op 09 April 2003 @ 18:49:
[...]

Tja, doet (elke) kaartlezer het dan zonder onzinnige extra software? Ook een kaartlezer zal herkend moeten worden. En geven ze allemaal een driveletter?
Ben erg benieuwd naar wat degene met een kaartlezer erover te vertellen hebben en welke kaartlezer ze dan hebben.

Het enige wat me nuttig lijkt, is eigenlijk de snelheid. Net even een testje gedaan hoe snel je met de cam een grote file (filmpje :Y) ) kunt overzetten. Blijkt ongeveer 1mb/s te zijn. Das jammer, want mijn CF kaartje haalt 5mb/s en USB1 geloof ik 12mb/s, dus de cam is de bottleneck in de overdracht. Maarja, het gaat natuurlijk wel slijten als je je CF er steeds in en uit haalt. En dan heb ik het niet over de slijtage aan CF of kaartlezer. Kan me weinig schelen, maar m'n lieve cam moet natuurlijk wel heel blijven! ;)
Je haalt mega bytes (MB) en Mega bits (Mb) door elkaar.
USB 1.1 is 12 Mb (Mega bit) per seconde. 8 bit is 1 byte, dus 12:8=1,5 MB, dus 1 MB per seconde klopt heel aardig. De camera kan wel snel lezen en wegschrijven op het kaartje, maar de USB interface is de bottleneck. :)

Ik heb trouwens van Webvoordelig vandaag een mailtje gekregen dat ie op de post is gegaan. Ik kreeg ook een mailtje van CompTech World dat m'n batterijen op de post zijn, dus met een beetje mazzel heb ik 'm morgen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
psmeets schreef op 09 april 2003 @ 18:58:
[...]

Je haalt mega bytes (MB) en Mega bits (Mb) door elkaar.
USB 1.1 is 12 Mb (Mega bit) per seconde. 8 bit is 1 byte, dus 12:8=1,5 MB, dus 1 MB per seconde klopt heel aardig. De camera kan wel snel lezen en wegschrijven op het kaartje, maar de USB interface is de bottleneck. :)
Hmmm...
Even opgezocht.
There are two data rates:

* The USB full-speed signaling bit rate is 12Mb/s.
* A limited capability low-speed signaling mode is also defined at 1.5Mb/s.
Transmission rate expressen in megabits per second.
(bron: USB 1.1 specs @ USB.org)

Dus die 1.5megabyte/s is inderdaad het maximale op USB en de cam haalt dat ongeveer. Bedankt psmeets.

Kom ik tot de volgende conclusie:
Als je een cardreader wilt om de snelheid, dan wil je een USB 2 reader, of firewire reader, zodat de bottleneck je CF is. Eventueel een PCMCIA reader (wat is daar de snelheid van? - zijn wel goedkoop!), bovendien moet ie zonder extra software werken en het liefst een driveletter assigned krijgen. Slechts dan loont het de moeite in tijd, als je card redelijk vol staat. Maar echt handig klinkt het nog niet (steeds kaart wisselen).

[ Voor 33% gewijzigd door Tycoontje op 09-04-2003 19:23 . Reden: Ik lees niet goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
In welke winkel hebben ze deze? ik wil hem even zelf kunnen zien (dus geen webshops)

edit:
lees inmiddels een paar pagina's terug dixons...
Yokozuna schreef op 07 April 2003 @ 23:15:
[...]
Perfecte tasjes, goedkoop en stevig!

[ Voor 13% gewijzigd door jaspov op 09-04-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Tycoontje schreef op 09 april 2003 @ 19:13:
[...]

Hmmm...
Even opgezocht.

[...]

(bron: USB 1.1 specs @ USB.org)

Dus die 1.5megabyte/s is inderdaad het maximale op USB en de cam haalt dat ongeveer. Bedankt psmeets.

Kom ik tot de volgende conclusie:
Als je een cardreader wilt om de snelheid, dan wil je een USB 2 reader, of firewire reader, zodat de bottleneck je CF is. Eventueel een PCMCIA reader (wat is daar de snelheid van? - zijn wel goedkoop!), bovendien moet ie zonder extra software werken en het liefst een driveletter assigned krijgen. Slechts dan loont het de moeite in tijd, als je card redelijk vol staat. Maar echt handig klinkt het nog niet (steeds kaart wisselen).
:)

Ik denk dat je onder 2000, xp en ME geen drivers nodig hebt, en dat Windows het gewoon ziet als een removable storage device, zo werkt het ook met mijn pendrive.[/ME] Als ik me niet vergis krijgt elke ingang van een geheugen kaart reader een eigen drive letter.
En voor een USB 2.0 reader moet je computer natuurlijk wel USB 2.0 poorten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Joh en voor een PCMCIA reader zeker ook een PCMCIA poort? :+
(USB 2 poort geen probleem hier..)

Maargoed, zou dus graag willen weten of mensen met een reader het nou echt zo handig vinden en hoe ie precies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Wat late reactie maar ik bedoel die paarse gloed. Zie je heel goed bij de randen van objecten met licht. staat mooi uitgelegd op dpreview:

http://www.dpreview.com/learn/key=chromatic+aberrations

Met de tips daar krijf je het overigens best mooi weg....
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 15:06:
[...]

je bedoelt toch die kleurvervormingen? heeft hij een defecte camera, is het het model, of is het verkeerd gefotografeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door jaspov op 09-04-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals bedankt voor alle hulp! Ik ga zometeen de A60 + 256mb Dane-Elec geheugen bestellen bij Informatique. Dane-Elec is toch snel genoeg voor die filmpjes he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

* Frostbite wil niet dat het topic verdwijnt dus ...

Hoe zijn ieders ervaringen met de A60/A70 ?

Zelf ben ik er heel content over :Y) _/-\o_

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sc0rPi0N schreef op 10 April 2003 @ 15:25:
* Crusader wil niet dat het topic verdwijnt dus ...

Hoe zijn ieders ervaringen met de A60/A70 ?

Zelf ben ik er heel content over :Y) _/-\o_
Ben zeeeer tevreden! Zeker het batterijverbruik en natuurlijk de kwaliteit van de foto's. Zeer veel mogelijkheden. Mijn A70 en ik zijn onafscheidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Sc0rPi0N schreef op 10 april 2003 @ 15:25:
* SmartDoDo wil niet dat het topic verdwijnt dus ...

...
Achut, wil je erover praten? :P

Heb vandaag maar een CM reader besteld. Het enige wat ik in de toekomst nog moet hebben is meer geheugen voor als ik op vakantie ga. Verder ben ik zeker ook te spreken over hoe lang de batterijen meegaan. Bij normaal gebruik dan, want filmpjes maken dat trekt hard aan de capaciteit.

Waar ik het nog het meeste over te spreken ben zijn de vele instelmogelijkheden! Net als bij een normale analoge spiegelreflex is er echt veel in te stellen, wil je dat niet dan kun je ook gewoon op auto schieten. Geweldig voor beginners en ook voor mensen die wat meer willen proberen! :)

Enige maar die ik bij anderen zie is de chromatische abberatie. Gelukkig is dat met software vrijwel te verwijderen.

Ja, ik ben zeker ook te spreken over mijn "hebbedingetje" 8) Ik denk alleen mijn opgeving wat minder als het eenmaal wat zonniger wordt. Iedere keer die camera voor hun neus...
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Ik heb mijne ook binnen. :*) . M'n batterijen kwamen later op de middag, ik heb nog maar 5 foto's gemaakt, en dat was voor stage. Morgen ga ik even de stad in trekken voor wat pics. Jullie zijn nog niet van me af :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik wil toch even iets vragen aan de andere A70 bezit(s)ters:
Het plaatsen van het USB kabeltje vind ik maar een lastig werkje omdat het rubber klepje niet helemaal open wil. Net alsof het scharnierend deel in de camera blijft steken, het klepje drukt daarna stevig tegen het stekkertje aan. Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

psmeets schreef op 10 April 2003 @ 19:10:
Ik heb mijne ook binnen. :*) . M'n batterijen kwamen later op de middag, ik heb nog maar 5 foto's gemaakt, en dat was voor stage. Morgen ga ik even de stad in trekken voor wat pics. Jullie zijn nog niet van me af :P .
Mooi :) Ik ben benieuwd.
Ik zit nog steeds te wachten: :(
Voorgemelde zending niet aangetroffen door TPG Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-06-2021
ja dat is vrij irri, heb ik ook last van. Maarja verder echt een fantastische camera (a60)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Ik heb even snel een foto gemaakt in de spiegel (op m'n zusjes kamer, btw).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haas0553/ik_spiegel.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door yogy op 10-04-2003 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op 10 April 2003 @ 21:23:
Ik wil toch even iets vragen aan de andere A70 bezit(s)ters:
Het plaatsen van het USB kabeltje vind ik maar een lastig werkje omdat het rubber klepje niet helemaal open wil. Net alsof het scharnierend deel in de camera blijft steken, het klepje drukt daarna stevig tegen het stekkertje aan. Hebben jullie daar ook last van?
Als je het geld kan missen zou ik gewoon een CF reader kopen. veel praktischer, zeker als je meerdere CF kaartjes hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

http://www.pick2pay.nl/
a70

394 incl verzendkosten

Mijnes is besteld bij me schoonpappie voor 338 euro :) alleen 2 weken levertijd..maardsa niet erg.. daar kan ik wel op wachten.. :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
psmeets schreef op 10 April 2003 @ 23:46:
Zit je zusje toevallig op hockey? :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Morpheus_ schreef op 11 April 2003 @ 13:57:
[...]

Zit je zusje toevallig op hockey? :)
Euh, nee volleybal. :)
Ik heb vandaag even m'n digicam uitgelaten, en ik ben d'r onwijs blij mee, maakt prima foto's, zowel binnen als buiten. Het enige kleinigheidje vind ik dat rubberen klepje en dat er geen batterij status meter op zit (maar die dingen werken toch nooit goed). Ik zal buiten even een foto maken van m'n tasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 11:14:
[...]

Als je het geld kan missen zou ik gewoon een CF reader kopen. veel praktischer, zeker als je meerdere CF kaartjes hebt.
Neuh, ik prop het kaartje wel in mijn printer, daar zit ook een reader in en die kan ik wel als driveletter benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psmeets schreef op 10 April 2003 @ 23:46:

[afbeelding]
Woow, wat een ruis ! ISO 400 ofzo ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 23:55:
[...]

Woow, wat een ruis ! ISO 400 ofzo ? :?
Het was een van de eerste foto's die ik er mee gemaakt heb, dus alles stond gewoon op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
Woei ik heb de a70 ook binnen! Erg mooi ding moet ik zeggen. Het werkt perfect, na even in de gebruiksaanwijzing te kijken en wat te hebben gekloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Wij hebben dr ook een ! :) alleen valt op dat als je in een licht bron kijkt, zie je een licht streep op je lcd? COOL! Beats the hell out of HP :D

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 06 april 2003 @ 18:26:
Alles is tot nu toe op AUTO genomen. Volgens de forums van DPreview schijnt de AUTO setting niet zo geweldig te zijn. Wat dus te verbeteren is door handmatig instellen weet ik niet, (nog) niet geprobeerd. Moet me eerst verder verdiepen in fotografie ;)

Vandaag een hele rondrit gemaakt iig, zal een zooitje foto's posten straks.
Wat vind jij dan de beste instellingen? hoe maak jij je standaard foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
jammer is dat ik niemand hier hoor praten over de bevindingen van S50 gebruikers :( Is die 200 euro meer dan die A70 jullie dat niet waard :? Is de A70 vergelijkbaar met die S50 dan?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm

Heb hier een A60 die een kadootje wordt voor 't vadermens, en nu heb ik er een Apacer 64mb CF kaartje bijgehaalt (standaard type, geen photosteno - bij Mycom Utrecht) en daar schijnt de camera niet zo goed mee overweg te kunnen?

Althans, ik heb 'm al een keer omgeruild, maar de symptomen blijven :/ namelijk geheugenkaart fouten, en corrupte data. Verder is 't schier onmogelijk om met een losse reader de files van de kaart af te trekken, omdat ik dan continue een 'Cyclic redundancy check error' krijg.

Lijkt me niet dat ik twee keer een defecte kaart krijg?

'T probleem treedt bv op wanneer ik bv in de camera een overzicht van de gemaakte foto's bekijk.

Iemand toevallig gelijksoortige ervaringen? (heb nu geen tijd om een topic te maken)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 20:23 . Reden: storend tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tekn0z schreef op 12 April 2003 @ 16:28:
jammer is dat ik niemand hier hoor praten over de bevindingen van S50 gebruikers :( Is die 200 euro meer dan die A70 jullie dat niet waard :? Is de A70 vergelijkbaar met die S50 dan?
Blijkbaar is de A70 hier dusdanig populair dat er niemand is die voor de S50 ging, of dat de S50 bezitters deze draad gewoon niet kennen.
Misschien vind je meer ervaringen op www.kieskeurig.nl. Of misschien een nieuwe draad opstarten voor ervaringen specifiek met de S50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem zojuist ontvangen, 280 euro bij technikdirect.de, in 7 dagen ontvangen vanuit duitsland naar spanje :)
heeft iemand misschien een pdf met een nederlandse of engelse handleiding? of staat hij op een van de twee cds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 17:11:
Hmmm

Heb hier een A60 die een kadootje wordt voor 't vadermens, en nu heb ik er een Apacer 64mb CF kaartje bijgehaalt (standaard type, geen photosteno - bij Mycom Utrecht) en daar schijnt de camera niet zo goed mee overweg te kunnen?

Althans, ik heb 'm al een keer omgeruild, maar de symptomen blijven :/ namelijk geheugenkaart fouten, en corrupte data. Verder is 't schier onmogelijk om met een losse reader de files van de kaart af te trekken, omdat ik dan continue een 'Cyclic reduncy check error' krijg.

'T probleem treedt bv op wanneer ik bv in de camera een overzicht van de gemaakte foto's bekijk.

Iemand toevallig gelijksoortige ervaringen? (heb nu geen tijd om een topic te maken)
Misschien is het een brakke serie?

Ik heb Apacer PhotoSteno Pro geheugen, en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 12 april 2003 @ 17:36:
ik heb hem zojuist ontvangen, 280 euro bij technikdirect.de, in 7 dagen ontvangen vanuit duitsland naar spanje :)
heeft iemand misschien een pdf met een nederlandse of engelse handleiding? of staat hij op een van de twee cds?
Op de Amerikaanse site kun je de Engelse versie downloaden:

Software: http://www.powershot.com/powershot2/customer/pdf/V12SSGE.pdf
Hardware (user guide): http://www.powershot.com/...tomer/pdf/A60A70_CUGe.pdf
Quick Start: http://www.powershot.com/...tomer/pdf/A60A70_QSGe.pdf

Als iemand de Nederlandse ergens vandaan weet te halen, hou ik me ook nog steeds aanbevolen!
psmeets schreef op 12 april 2003 @ 17:50:
[...]

Misschien is het een brakke serie?

Ik heb Apacer PhotoSteno Pro geheugen, en dat werkt perfect.
Tja, of misschien te traag als het al z'n 2e is ofzo? Met mijn Photo Steno Pro ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Op de Amerikaanse site kun je de Engelse versie downloaden:"

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand de a60/a70 al onder linux aan de praat gekregen via usb, of eventueel met een apart cf lezertje? in dat geval, wat voor software wordt er gebruikt? (gphoto ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 12 april 2003 @ 19:24:

[...]

Tja, of misschien te traag als het al z'n 2e is ofzo? Met mijn Photo Steno Pro ook geen problemen.
Ik had ook reeds mijn vermoeden dat 't misschien iets met de snelheid te maken had, echter, 't zou niets uit moeten maken in de zin van 'schrijffouten' ed.

Immers, 't compactflash geheugen zou compatible moeten zijn, ongeacht de schrijfsnelheid, anders had 't wel een andere type aanduiding gehad.

Ik ga morgen of overmorgen 't kaartje wel terugbrengen en 'm omruilen voor een PhotoSteno type, en dan nog eens aankijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hoe doet ie het met het standaard 16Mb kaartje? Je zou namelijk bijna denken dat het anders aan je camera ligt (al zei je ook dat het met de reader fout gaat).

Ben erg benieuwd wat het nou uiteindelijk zal blijken te zijn...

* Tycoontje baalt ervan dat uitgerekend nu z'n enige setje batterijen in de lader zit en neemt zich voor om morgen meteen die geplande extra set te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 13 april 2003 @ 15:56:
Hoe doet ie het met het standaard 16Mb kaartje? Je zou namelijk bijna denken dat het anders aan je camera ligt (al zei je ook dat het met de reader fout gaat).
Hij doet 't uitstekend met de meegeleverde kaart. Zonder uitzonderingen.

Die Apacer laat gewoon erg snel steekjes vallen. Vooral als je de al gemaakte foto's als thumbnails bekijkt in de camera zelf.
Ben erg benieuwd wat het nou uiteindelijk zal blijken te zijn...
Ik ook :P Ben 't nog niet eerder tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:50

dbzfan

Nee.

Een paar vragen:

-Waar hebben jullie je A60/70 gekocht?
-Hoe duur was het op dat moment?
-Beviel de service en hoelang was de levertijd
-Waar hebben jullie geheugen bijgekocht, en hoeveel mbtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
dbzfan schreef op 13 april 2003 @ 16:14:
Een paar vragen:

-Waar hebben jullie je A60/70 gekocht?
-Hoe duur was het op dat moment?
-Beviel de service en hoelang was de levertijd
-Waar hebben jullie geheugen bijgekocht, en hoeveel mbtjes?
Topic doorlezen is ook handig...

Waar: een aantal (waaronder ik) bij ICD. Prijs: 389 incl verzend
service? geen idee, hij is nog niet verrot ;)
levertijd: binnen 1.5 week, maar dat was ook bekend, omdat ze 'm nog niet hadden

Geheugen zelf gekocht, 256Mb. was bij ICD beetje duur.

Verder: zie pricewatch en shopsurvey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DJSmiley schreef op 13 April 2003 @ 16:18:
[...]

Topic doorlezen is ook handig...

Waar: een aantal (waaronder ik) bij ICD. Prijs: 389 incl verzend yep
service? geen idee, hij is nog niet verrot ;) yep
levertijd: binnen 1.5 week, maar dat was ook bekend, omdat ze 'm nog niet hadden yep again

Geheugen zelf gekocht, 256Mb. was bij ICD beetje duur. yepz

Verder: zie pricewatch en shopsurvey ;)

Ok, en dan nu mijn vraag, hoezo wilde je dat weten dan dbzfan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Waar: beat-it.nl, hadden ze op voorraad althans ik had wat meeltjes verstuurd naar zaker en deze had ehm als enige :|
Levertijd: 3 dagen :) dinsdag avond direct geld overgemaakt, vrijdag middag aan de deur

tada

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 13 April 2003 @ 16:25:
[...]

Ok, en dan nu mijn vraag, hoezo wilde je dat weten dan dbzfan? :)
Mijn keuze over de A60 staat vast, alleen ben ik nog aan het twijfelen of wáár ik hem moet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Filmpje gemaakt met de A70, gisteravond, in Index, Duitsland

http://www.djsmiley.com/got/canona70/index.avi

Binnen, in een discotheek, niet echt de meest ideale omstandigheden, maar toch ging het best prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
Hmm dat filmpje doet het bij mij niet??
"Windows Media player encountert an unkown error" en hij kan de codec niet downloaden/vinden... :s

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ziet er wel leuk uit, dat filmpje :) Alleen door de vele disco lichten, niet ech heel duidelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Morpheus_ schreef op 13 April 2003 @ 20:09:
Hmm dat filmpje doet het bij mij niet??
"Windows Media player encountert an unkown error" en hij kan de codec niet downloaden/vinden... :s
divx3, dus redelijk gangbaar (dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 17:11:
Hmmm

Althans, ik heb 'm al een keer omgeruild, maar de symptomen blijven :/ namelijk geheugenkaart fouten, en corrupte data. Verder is 't schier onmogelijk om met een losse reader de files van de kaart af te trekken, omdat ik dan continue een 'Cyclic reduncy check error' krijg.

Aarrggg. Ik heb een soort gelijk iets :(. Ik heb als ik een paar foto's maak met mijn a70 dat ik ineens memorycard error krijg:( Ik weet nog niet of het aan de memory kaart licht of aan mijn camera. Ik heb namelijk nu een andere kaart er inzitten dan de 128 mb scandisk te weten een 64mb scandisk geheugen kaart. Het zou ook goed kunnen dat mijn sWeex (:?) cardreader die 128 mb heeft op gefokt. Daar stop ik hem voorlopig niet meer in dus.

Wat ik nou ga doen is:

64 mb in de canon a70 rammen en even een paar foto's maken
128 mb in mijn vader's s40 (welke camera ik in de praktijk niet zo flex vind als mijn a70 maar goed :+ )rammen en ook een paar keer vol schieten. En dan maar kijken of het over is. If not, is dat knap balllen. Ik ga over één week naar parijs :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
voor de mensen zonder handleiding of met duitse versie: ooit van support gehoord? of zijn jullie te bang om te bellen :D Ik kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die me dezelfde dag nog een GRATIS NL handleiding stuurde.

gewoon ff bellen met onze vrienden van canon. ze zijn kei lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:50

TDB

Tekn0z schreef op 12 April 2003 @ 16:28:
S50 inmiddels bijna 2 weken in bezit, perfect ding. Mooie foto's en veel mogelijkheden

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
DJSmiley schreef op 13 April 2003 @ 20:41:
[...]

divx3, dus redelijk gangbaar (dacht ik)
Oops :z Had laatst geformateerd maar divx nog niet geïnstalleerd... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
IzoOoo schreef op 14 april 2003 @ 10:35:
voor de mensen zonder handleiding of met duitse versie: ooit van support gehoord? of zijn jullie te bang om te bellen :D Ik kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de lijn die me dezelfde dag nog een GRATIS NL handleiding stuurde.

gewoon ff bellen met onze vrienden van canon. ze zijn kei lief :)
Aargh! Waarom krijg ik er dan geen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net een beetje wakker na een nachtje flink stampen en pics maken :D

Qlimax was vet!! Ik heb 700 pics gemaakt en 25 filmpjes, waarvan een paar online staan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
best nutteloos 700 pics van 1 feest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

IzoOoo schreef op 14 April 2003 @ 17:52:
Zal wel meevallen, het zullen geen 700 dezelfde foto's zijn denk ik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
nee oke.. maar 100 zou ook al wel genoeg zijn lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de S50 reeds 2 weken in men bezit. Ik moet zeggen ik ben erg tevreden over het toestel. De 13 mogelijke programma's die je kan kiezen zijn gewoon geweldig. Voor elke conditie kan je een speciale stand kiezen . Daarbij is de camera vrij compact en met de lithium batterij kan ik ongeveer 250 foto's trekken, mits je hem niet teveel op en af zet. Het enige nadeel vind ik dat je lens bereik van dichtbij naar mijn mening niet groot genoeg is , maar dit zal mede aan het feit liggen dat deze vrij klein en compact is . Maar over het algemeen zeer tevreden over dit toestel

Enkele foto's van men trip naar Italië

Hier : http://users.pandora.be/timtitanium/Rome/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IzoOoo schreef op 14 April 2003 @ 17:52:
770 gemaakt, 200 kon ik zo weggooien..

390 online gezet, de rest was dubbel/vaag/niet mooi :)

Het was van 21.00 tot 7.00 met leuke lasers etc, dus... wel de moeite waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 11:44:
Ik heb de S50 reeds 2 weken in men bezit. Ik moet zeggen ik ben erg tevreden over het toestel. De 13 mogelijke programma's die je kan kiezen zijn gewoon geweldig. Voor elke conditie kan je een speciale stand kiezen . Daarbij is de camera vrij compact en met de lithium batterij kan ik ongeveer 250 foto's trekken, mits je hem niet teveel op en af zet. Het enige nadeel vind ik dat je lens bereik van dichtbij naar mijn mening niet groot genoeg is , maar dit zal mede aan het feit liggen dat deze vrij klein en compact is . Maar over het algemeen zeer tevreden over dit toestel

Enkele foto's van men trip naar Italië

Hier : http://users.pandora.be/timtitanium/Rome/
Nice pics :)
Maar volgens mij heeft jou S50 ook last van purple fringing als ik het goed zie.
Namelijk op de 2e foto bovenin bij al die bogen waar het ligt op valt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ok, onze vrienden van Canon zijn dus helemaal niet kei lief! Kei krom, dat wel. Een vriend van me probeerde net weer een Nederlandse handleiding te krijgen. Dit maal door ze even te bellen. Mooi niet dus! Is te koop via blahblah te Tilburg. Kosten 33Euro. WAT??!? *KUCH* Voor een papieren vodje?

Maar we geven niet op >:)
Dat wordt nog een paar keer mailen en bellen onder verschillende namen en met verschillende verhalen.

Ehm.. Is er toevallig iemand die al een Nederlandse handleiding heeft, die zich geroepen voelt om een mede A70 gebruiker te helpen en bij Canon op de website te melden dat ie geen Nederlandse handleiding heeft en 'm na ontvangst wil afstaan? _/-\o_

Of iemand die de pdf file al gevonden heeft misschien? Hierbij een oproep aan Canon medewerkers om de afdeling Service erop te wijzen dat ze inconsequent bezig zijn.

Hellup! Tja, je moet wat, toch? 8)

* Tycoontje klaagt slechts over de inconsequentie van Canon's Service afdeling. Over de prachtige PowerShot A70 zult je hem niks verkeerds horen zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tycoontje op 15-04-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz ik heb toch de handleiding gratis gekregen? + software (cd's dus)

Beetje vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Heeft niemand problemen hier met een "scheef" CCD met de nieuwe Canon's? Dwz dat als je de camera waterpas houdt met knippen dat dan de "horizon" of whatever je knipt scheef staat. (Of dat je de camera een beetje scheef moet houden om de horizon waterpas op de foto te krijgen)

Het forum van dpreview.com staat er vol van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
ik kreeg ook gewoon alles gratis: handleiding + cd's enzo. Ik heb gewoon eerlijk verteld hoe t gegaan was en ze vond t vervelend voor me , en stuurde direct een nederlandse op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Welja wrijf het er nog even in.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Damn, bij beat-it is de A60 niet meer in vooraad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Tycoontje schreef op 15 april 2003 @ 15:26:
Ok, onze vrienden van Canon zijn dus helemaal niet kei lief! Kei krom, dat wel. Een vriend van me probeerde net weer een Nederlandse handleiding te krijgen. Dit maal door ze even te bellen. Mooi niet dus! Is te koop via blahblah te Tilburg. Kosten 33Euro. WAT??!? *KUCH* Voor een papieren vodje?
Sorry hoor, ik wil niet lullig overkomen, maar het is vragen om dit soort ellende als wij alleen maar voor de allerlaagste prijs gaan. Eerst stad en land afstruinen om de goedkoopste te vinden en achteraf de bonus van 33 euro mogen betalen.
Ik zeg niet dat jij dat gedaan hebt, maar je zou niet de eerste zijn.
Nee dank je. Ik vind het niet erg om iets meer te betalen. Ik had 'm voor 399 euro, inclusief nederlandse handleiding.
Sorry dat het jou niet lukt om die handleiding te bemachtigen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is totdat de nederlandse versie ook als PDF te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

catchingfire schreef op 15 April 2003 @ 15:59:
Heeft niemand problemen hier met een "scheef" CCD met de nieuwe Canon's? Dwz dat als je de camera waterpas houdt met knippen dat dan de "horizon" of whatever je knipt scheef staat. (Of dat je de camera een beetje scheef moet houden om de horizon waterpas op de foto te krijgen)

Het forum van dpreview.com staat er vol van.
Nee, eerlijk gezegd nog niet op gelet. Maar ik vraag mij af in hoeverre ik me eraan zou storen, ik ga niet iedere dag met een waterpas en digicam op pad >:)
Maar als je de foto maakt en je wilt zeker weten dat de horizon goed staat, dan kijk je toch gewoon door het LCD hoe de foto wordt? Daar is dat schermpie o.a. voor dacht ik...

* Crusader vraagt zich af of ie het misschien verkeerd begrepen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Heeft iemand z'n A60 bij Rax Nederland besteld? Hij is daar € 285,- € 12,50 rembours. Is het betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temraakle
  • Niet online

Temraakle

Dat is altijd leuk

Crusader schreef op 15 April 2003 @ 19:50:
[...]

Nee, eerlijk gezegd nog niet op gelet. Maar ik vraag mij af in hoeverre ik me eraan zou storen, ik ga niet iedere dag met een waterpas en digicam op pad >:)
Maar als je de foto maakt en je wilt zeker weten dat de horizon goed staat, dan kijk je toch gewoon door het LCD hoe de foto wordt? Daar is dat schermpie o.a. voor dacht ik...

* Crusader vraagt zich af of ie het misschien verkeerd begrepen heeft
Je verwacht een goed functionert product, als je dan je camera scheef moet houden voor een 'rechte foto' klopt er toch iets niet.

/me Onroptemraakle wil ook een digitale camera en gaat denk ik ook voor een Canon A70. Ook al moet je hem scheef houden voor een rechte horizon.

[ Voor 3% gewijzigd door Temraakle op 15-04-2003 21:45 ]

Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.