Het Canon A60/A70 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.676 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
tering.. wtf is dat? de deeldo van je vriendin ofzo? :P ;)

ik vind die a60 goed genoeg...
k ben nu overtuigt.. k ga de a60 halen..
binnenkort ff bestellen :)

edit: nee geen deeldo dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door delyver op 03-04-2003 22:52 ]

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

hoe zit het nou met de garantie van die camara die uit duitsland (duits handl.) en engeland (engelse handl.)komen..

gaat dit allemaal via het bedrijf.. of kan je het dan ook naar canon brengen voor garantie..

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 14:39
Heeft Canon chromatic abboration afgeschaft ofzo?? Echt beter man! Ik zie in die laatste foto, ondanks de felle contrasten, nauwelijks tot geen CA :D
Ja, ok de tweede foto heeft het wel overduidelijk, maar dat heb je met een analoog toestel ook bij een dergelijke situatie...

[ Voor 13% gewijzigd door JJapie op 03-04-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
SmartDoDo schreef op 03 april 2003 @ 18:53:
[...]

Hoe hoger het ISO getal hoe minder licht er nodig is voor een foto. Normaal is een ISO van 100 of 200. Dat zal ongeveer zijn wat de meeste mensen in hun fototoestel hebben zitten (analoog). Hoe lager het getal hoe langer het rolletje (CCD bij digitaal toestel) belicht moet worden voor een goede foto.

In principe gebruik je een lage ISO waarde wanneer het zonnig is. Een hogere ISO waarde gebruik je wanneer je met weinig licht toch een goede foto wilt maken, bijvoorbeeld in de schemering. Daar komt wel bij dat hoe lager de ISO waarde, hoe fijner de korrel en dus het detail is. Dat is dan het verhaal bij een fotorolletje, bij een digitale camera is het verstandig het ISO getal zo laag mogelijk te houden omdat er blijkbaar nog weleens wat kleine vlekjes oid verschijnen als de ISO waarde te hoog staat. Bij bijvoorbeeld de A60 en A70 kun je die waarde zelf instellen of in de automatische stand de camera zelf laten kiezen. :)

Je kunt bijvoorbeeld kiezen om ipv een langere sluitertijd, een hogere ISO waarde in te stellen.

Bijvoorbeeld 1/30 sec bij ISO 50 wordt dan 1/60 sec bij ISO 100 of 1/120 sec bij ISO 200.
Okee maar wat zijn dan de beste instellingen om een foto in het donker te maken?(in een discotheek bijvoorbeeld) Lange sluitertijd, lage ISO waarde?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
IzoOoo schreef op 03 April 2003 @ 22:16:
Ok hier komen dan mijn alle eerste digitale foto's ooit :)
Gemaakt met de PS a60, ik weet niet eens meer in welke stand want ik snap nog geen kont van het toestel.

kraak me maar af :)
Strakke pics, die a60 is net zo goed als a70 (op iets hogere opname na dan)
Veel plezier ermee
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

TheGeneral schreef op 04 April 2003 @ 00:17:
[...]

Okee maar wat zijn dan de beste instellingen om een foto in het donker te maken?(in een discotheek bijvoorbeeld) Lange sluitertijd, lage ISO waarde?
Om eerlijk te zijn, ik maak meestal geen foto's in het donker of ik moet de flitser gebruiken. In principe zou je dan gewoon de flitser gebruiken met een sluitertijd (kiest hij normaal gesproken automatisch) van ongeveer 1/60 of 1/90 sec.

Als je een statief hebt en je fotografeerd een stilstaand onderwerp, dan zou ik een lange sluitertijd nemen met iets van 100 ISO. Kan ook leuke effecten geven als autolichten die je als strepen ziet. Als je housende mensen wilt fotograferen zonder flits en dan ook nog dat ze niet bewogen zijn, dan ontkom je niet aan een korte sluitertijd en een hoge ISO waarde. Maar ik durf zo wel te zeggen dat je wel mòet flitsen in een donkere ruimte als een discotheek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

SmartDoDo en _Phantom_ en alle anderen die bij IDC hebben besteld, kunnen jullie ook de shop survey invullen bij tweakers.net over internetdirectcamera's zodat we ze een beetje reclame kunnen maken ?
Ik heb al een beoordeling ingevult voor de andere tweakers.
Wie volgt ? zie Shop Survey Internetdirectcameras.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Frostbite op 04-04-2003 12:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

ScOrPiON, dat was ik al van plan. Was alleen te lui :O om het gisteren te doen en vandaag heb ik er geen tijd voor. Wordt vanavond dus :)

Het valt me voorlopig trouwens enorm mee hoe lang die camera meegaat met oplaadbare batterijen. Van het weekend een 2e setje batterijen kopen en een tas dan ben ik voorlopig compleet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Van: Willems Jody <J.Willems@canon.nl>
Aan: <xxx>
Datum: 04/04/2003 10:55 AM
Onderwerp: RE: Commerciele Vragen

--------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw xxx,

Deze handleiding is helaas niet te downloaden. Als u een Nederlandse handleiding wilt bestellen, dan kunt u contact opnemen met de firma Vas Supplies in Tilburg, tel. 013-5773300 of mail naar info@vassupplies.nl

Met vriendelijke groet,

Canon Afd. Verkoop
-----Original Message-----
From:xxx
Sent: woensdag 2 april 2003 23:00
To: doc_nl@canon.nl
Subject: Commerciele Vragen

Naam: xxx
Firma:
Straat:
Stad:
Land:
Tel:
Fax:
E-mail: bla@bla
Model: Canon A70
Serienumme:
Opmerkingen: Sinds kort eigenaar van deze camera. Echter, geen Nederlandstalige handleiding. Is de handleiding als PDF ofzo in het Nederlands te downloaden zodat ik deze kan uitprinten?
Merk en Type PC:
OS versie:
OS language:
Versie Driver:
Helaas dus... Ik heb een ENG handleiding. Dus dan maar daarmee leven ;)
Of staat er toevallig een handleiding in PDF op een van de Nederlandse CD's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22
TheGeneral schreef op 04 April 2003 @ 00:17:
[...]

Je moet inpriciepe bij veel beweging en als de foto niet bewogen mag worden een hoge sluitertijd kiezen. Iets van 1/120, dan staat de lens kort open en valt er dus maar kort licht op de ccd. Als je een lage kiest zoals 1/60 zal je snel bewogen foto's krijgen omdat het licht dan te lang op de ccd valt. Alleen moet je dan wel (iig met een ouderwets foto toestel, weet niet hoe dat met digi cams zit) een grote diafragma hebben, anders wordt je foto onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 03 April 2003 @ 22:29:
[...]

Gij leescht niet goed ;) De A60 kan 3 minuten uithouden op 320x240 net als de A70. Echter de A70 kan ook op 640x480 opnemen maar dan met de beperking dat het maar 30 seconden kan. :)
Waarom zou die beperking bestaan? Is dat niet omdat je geheugen misschien niet snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:40
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 17:24:
[...]

Waarom zou die beperking bestaan? Is dat niet omdat je geheugen misschien niet snel genoeg is?
Misschien zit er ook nog intern geheugen in en is dat dan vol. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Om om batterijen te sparen? Ik denk dat zon filmpie echt batt's zuipt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes !!! Ik heb de toestellen ook binnen. De hoogste tijd om wat gaan te prutsen dus. Helaas weinig tijd vandaag en morgen. Zondag is dus testdag. De eerste korte en ongerichte testjes waren al veelbelovend.

Bij filmen (focus zoeken) en zoomen zie ik wel duidelijk lijnen op m'n LCD, had ik bij de A40 niet.

Let the fun begin !!!

Ik ga zondag ook maar even de shopsurvey invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had vandaag de powerbank rapid gekocht. baterijen erin en direct in het stopcontact gedaan. na een tijde gewacht te heeben (weet niet of het 5 uur heeft geduurd, maar het kan best kloppen) ging het lampje uit. ik dus vol vreugde de batterijen in mijn a70 gedaan. geeft ie aan dat de battarijen op zijn. beetje vreemd aangezien die batterijen al zolang in de oplader hebben gezeten.

nu maar weer in de oplader gedaan en afwachten totdat ie weer klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 19:06:
Yes !!! Ik heb de toestellen ook binnen. De hoogste tijd om wat gaan te prutsen dus. Helaas weinig tijd vandaag en morgen. Zondag is dus testdag. De eerste korte en ongerichte testjes waren al veelbelovend.

Bij filmen (focus zoeken) en zoomen zie ik wel duidelijk lijnen op m'n LCD, had ik bij de A40 niet.

Let the fun begin !!!

Ik ga zondag ook maar even de shopsurvey invullen.
Ik heb ook die lijnen. Ach, lekker belangrijk ;)

Batterijen die bij mn cam zaten waren trouwens brak, deed ie t nieteens op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
  • Laatst online: 22-06-2021
ik heb vanmiddag een hape oplader gekocht met een setje van 4 nimh 1800 en een setje van 4 nimh 2100 batterijen. 28 euro @ kijkshop :) nu nog wat geugen en mijn a60 is compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 19:10:
had vandaag de powerbank rapid gekocht. baterijen erin en direct in het stopcontact gedaan. na een tijde gewacht te heeben (weet niet of het 5 uur heeft geduurd, maar het kan best kloppen) ging het lampje uit. ik dus vol vreugde de batterijen in mijn a70 gedaan. geeft ie aan dat de battarijen op zijn. beetje vreemd aangezien die batterijen al zolang in de oplader hebben gezeten.

nu maar weer in de oplader gedaan en afwachten totdat ie weer klaar is.
even een vervolg op het bovenstaande.

ik had de batterijen dus weer terug in de oplader gedaan.
nadat de gp rapid aan gaf dat ie klaar was (lampje gaat dan uit) heb ik de batterijen weer in de a70 gedaan. toen werkte ze weer niet. ik he ze toen in mijn oude digitale camera gedaan en daar werkte ze zonder problemen. weer opnieuw in de a70 gedaan en nog steeds niet werken.
na een paar keer in en uit de a70 gehaald te hebben werkten ze opeens wel. vreemd. ik neem iig een extra setje normale batterijen mee (heb nog geen 2de setje nihm batterijen).

is dit een bekend verschijnsel?

Latere toevoeging (22:35):

ik was naar mijn opa / oma gegaan om daar wat foto's van hun te maken. toen ik weer thuis was kwam ik tot de ontdekking dat de foto's die al op de 128mb Dane-elec CF kaartje stonden + degene die ik bij mijn opa / oma had gemaakt verdwenen waren. dit terwijl we daar nog de foto's bekeken hadden.

Heeft iemand dit wel een meegemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 22:41 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
_Phantom_ jouw cam lijkt wel niet helemaal ok. Ik zou eens contact opnemen met Canon.

Ik heb alvast een GP Powerbank Smart besteld (2000 mAh batterijen) en nog 4 extra 2000 mAh batterijen bij Comptech world, die moesten besteld worden, dus dat kan wel een weekje duren. Als ik jarig ben geweest ga ik de camera bestellen.

[Zeik modus]
Het is Dane-Elec :P
[/Zeik modus]

[ Voor 5% gewijzigd door yogy op 04-04-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psmeets schreef op 04 april 2003 @ 22:40:
_Phantom_ jouw cam lijkt wel niet helemaal ok. Ik zou eens contact opnemen met Canon.

Ik heb alvast een GP Powerbank Smart besteld (2000 mAh batterijen) en nog 4 extra 2000 mAh batterijen bij Comptech world, die moesten besteld worden, dus dat kan wel een weekje duren. Als ik jarig ben geweest ga ik de camera bestellen.

[Zeik modus]
Het is Dane-Elec :P
[/Zeik modus]
ik heb het al aangepast.

om even terug te komen op het probleem.
het vreemde is dat ik nu al de hele tijd foto's heb zitten te nemen, maar dat ik niet een vergelijkbare situatie heb kunnen nabootsen. ik ga dus nog een paar dagen testen en ICD bellen als het weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

_Phantom_, ik heb dus ook een GP Rapid met 4x1800mAh batterijen en vandaag gaf de cam aan dat de batterijen opgeladen moesten worden. Moest kunnen, had ook wat filpjes gemaakt, instellingen zitten proberen etc en dat vanaf gisteren al. Wat jij zegt heb ik nog niet meegemaakt dus ik zou het idd in de gaten houden.

Iets leuks, heb vandaag geprobeerd zoveel mogelijk opnamen achter elkaar te nemen. In de hoogste resolutie 2048x1536 neemt hij maximaal 5 foto's achterelkaar. De gemiddelde tijd tussen deze foto's was 0,60 seconden. Hierna stopte hij om de foto's naar het geheugen te kunnen schrijven.
In 1600x1200 waren 10 foto's achterelkaar het maximum met gemiddelde op de 0,64 sec een foto. Ik moet zeggen, dat vond ik best wel vlot :P

Iemand nog meer leuke dingen te melden? :)

[Edit]* SmartDoDo heeft inmiddels netjes de shopsurvey ingevuld B)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 04-04-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb em nog steeds niet. Camerahuis vanochtend ff aan de oortjes getrokken, het enige wat ze wisten te melden was dat Canon inmiddels met de uitlevering bezig was :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerst. ik heb er nog niet veel mee geexpirimenteerd, maar ik had meer verwacht van de anti red eye functie. toen ik vanavond in de auto functie aan het testen was op de hond had ie echt veel last van rode ogen. misschien dat het kwam omdat ik er te dicht op zat.

zoals ik al zei heb ik nog niet veel ermee kunnen testen dus misschien dat dit op een andere manier verbeterd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:36

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 00:00:
Als eerst. ik heb er nog niet veel mee geexpirimenteerd, maar ik had meer verwacht van de anti red eye functie. toen ik vanavond in de auto functie aan het testen was op de hond had ie echt veel last van rode ogen. misschien dat het kwam omdat ik er te dicht op zat.

zoals ik al zei heb ik nog niet veel ermee kunnen testen dus misschien dat dit op een andere manier verbeterd kan worden.
Kleine kans. Rode ogen voorkom je alleen echt (direct) door een externe flits te gebruiken.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
GFM schreef op 03 April 2003 @ 22:56:
[...]

Heeft Canon chromatic abboration afgeschaft ofzo?? Echt beter man! Ik zie in die laatste foto, ondanks de felle contrasten, nauwelijks tot geen CA :D
Ja, ok de tweede foto heeft het wel overduidelijk, maar dat heb je met een analoog toestel ook bij een dergelijke situatie...
Ik kan me niet heugen ooit last te hebben gehad van chromatic abberation :)

Het is vnl. lensafhankelijk, lenzen met een groot zoombereik hebben hier veel meer last van dan normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Wat die rode ogen betreft, ik meen in de handleiding gelezen te hebben (Ja, ik heb echt zitten lezen :+) dat je er voor moet zorgen dat de mensen die je fotografeerd ook echt naar het oranje lampje kijken. Anders werkt de anti-rode ogenfunctie niet goed (genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psmeets schreef op 04 April 2003 @ 17:44:
[...]

Misschien zit er ook nog intern geheugen in en is dat dan vol. :?
Ja precies daar doelde ik dus ook op. Dat je dus 30 sec op kan nemen ongeacht de snelheid van je geheugen. Deze theorie wordt helaas niet echt lekker opgepakt in dit topic. Lijkt met toch interessant om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 04:30:
[...]

Ja precies daar doelde ik dus ook op. Dat je dus 30 sec op kan nemen ongeacht de snelheid van je geheugen. Deze theorie wordt helaas niet echt lekker opgepakt in dit topic. Lijkt met toch interessant om te weten.
Wat wil je erover weten dan? :? Of er intern geheugen inzit? Daar kan ik zo en zo ja op zeggen. Geloof ik ook ergens gelezen, maar hoe dan ook kun je dat wel merken aan het apparaat. Zoals ik zelf eerder al noemde over het achterelkaar nemen van foto's. Als je de ontspanknop ingedrukt houd dan kan hij tot een bepaald maximum aan foto's achterelkaar nemen. Op een gegeven moment loopt het buffergeheugen vol. Het is heel goed mogelijk dat het buffergeheugen ook bij video-opname volraakt met zo'n 30 seconden opnemen in 640x480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo,

Hoe kan het dat je een 3 minuten film van 320x240 met een groote van 3 maal de grootte van een 30 seconden 640x480 filmpje kan opnemen?

Hoeveel tijd zit er minimaal tussen het opnemen van twee 3 minuten durende 320x240 filmpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat wil ik niet weten. Ik wil weten of je misschien wel 3 minuten op 640x480 op kan nemen wanneer je er supersnel (CF)geheugen in stopt. Of heb jij dat misschien al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 11:57:
Nee, dat wil ik niet weten. Ik wil weten of je misschien wel 3 minuten op 640x480 op kan nemen wanneer je er supersnel (CF)geheugen in stopt. Of heb jij dat misschien al?
Gaat niet. Ik heb Transcend 30x (snel genoeg ? >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben vandaag eens op de markt op pad gegaan om eens te kijken of ik een hoesje voor mijn extra set batterijen en voor mijn extra CF kaartje(s) kon vinden.
Die zijn dus hier echt nergens te vinden. weet iemand waar je die zou kunnen kopen? ik heb
al op conrad gekeken, maar die had niets.

Ik denk dat het voor zowel de batterijen als de CF kaartjes beter is om ze in een hoesje te bewaren dan los in het tasje van mijn digitale camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
SmartDoDo schreef op 05 April 2003 @ 09:27:
[...]
Zoals ik zelf eerder al noemde over het achterelkaar nemen van foto's. Als je de ontspanknop ingedrukt houd dan kan hij tot een bepaald maximum aan foto's achterelkaar nemen. Op een gegeven moment loopt het buffergeheugen vol.
vreemd

ik heb een g3 (ja ok, heel andere cam magoed) maar als ik op 4mpix foto's maak, in continuous shooting mode (dus snel achterelkaar) kan ik er maar een paar maken, stuk of 10 . maar op 1024x768 kan ik gewoon doorgaan tot m'n kaart vol zit.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zo Ik heb ook wat zitten prutsen...

Als eerst maar eens de handleiding maar eens een beetje doorgespit B) om vervolgens maar eens een paar testfoto's te maken.
Gisteren beetje op alles geschoten wat los en vast zat en het viel me reuze mee.
Vandaag wilde ik hem aanzetten bij mijn ouders thuis (ff showen :P ) en ja hoor batterij leeg (die erbij zaten) GRRRRRR
M'n pa me lekker zitten stangen zovan mooie camera, kom nog maar eens terug als je hem aan kan zetten ;) :X

Maar goed vandaag ook maar een GP Powerbank 3 gehaald met 4 x 1800 mAh batterijen. Tevens ook maar 4x Duracell 1800 gehaald en omdat ik gelijk moest fotograveren (testen :) ) maar een normaal setje van duracell gekocht.

Alles ging goed en ik heb al een aantal foto's zitten maken.
Ik ga hem zo ff aan mijn systeem hangen en bekijken wat het eindresultaat is _/-\o_

Ik ben er tot nu toe zeeeeer tevreden over _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Frostbite op 05-04-2003 15:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 512 mb..alleen de camera geeft maar 880 aan :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 15:58:
Ik heb nu 512 mb..alleen de camera geeft maar 880 aan :|
ehm maar 880? kb ofzo of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 11:57:
Dat heb ik idd al. 256MB Trancend 30x geheugen. Het is dus echt een beperking die is ingebouwd mag je aannemen. Ach, lijkt me geen probleem verder ik lig er zelf niet van wakker iig.
Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 14:16:
ik ben vandaag eens op de markt op pad gegaan om eens te kijken of ik een hoesje voor mijn extra set batterijen en voor mijn extra CF kaartje(s) kon vinden.
Die zijn dus hier echt nergens te vinden. weet iemand waar je die zou kunnen kopen? ik heb
al op conrad gekeken, maar die had niets.

Ik denk dat het voor zowel de batterijen als de CF kaartjes beter is om ze in een hoesje te bewaren dan los in het tasje van mijn digitale camera
* SmartDoDo is brutaal geweest O-)
Ik weet dat GP van die mooie hoesjes heeft om batterijen (AA's) per 4 in op te bergen. Nergens te vinden behalve bij een Duits bedrijf waar ik minimaal 50 euro moet besteden willen ze wat opsturen 8)7

Dus dan maar even met GP gemaild waar ik die dingen kon krijgen. Mocht mn adres opgeven en zijn zo verstuurd. Heb nu dus 4 van deze liggen :*) Afbeeldingslocatie: http://smartdodo.peterverhagen.nl/gp_tasch.jpg
Simpele dingetjes maar beter dan iedere keer batterijen over de vloer hebben rollen (ben heel onhandig met die dingen altijd ;))

Wat betreft een houder voor je CF geheugen, die zit toch bij je camera? En anders zit die toch bij extra geheugen wat je koopt?

Ik ga morgen maar eens wat buitenfoto's nemen, met een beetje mazzel heb ik morgen dan wat te posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelijk een mailtje naar ze verstuurd :)

Er zaten bij mijn Dane-Elec kaartjes geen beschermhoesje. ik heb er maar 1 en dat is degene van het canon kaartje dat er bij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Nou vandaag wat geschoten zie hier :

Onze katten :) O+ wel ff klikken.

Gizmo (poes) : Gizmo

en

Rambo (kater) : Rambo

Niet slecht hè voor een amateurke ;)

Hmm :/ je moet ff de url kopieren of "Opslaan als" kiezen en dan doet hij het wel.

Geeft niet want ik was zelf ook nog ff er mee aan het stoeien :+ ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Frostbite op 05-04-2003 20:04 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTTP1.1 STATUS 403 Remote Access to this object forbidden This file cannot be directly accessed from a remote site, but must be linked through the Brinkster Member's site.

Doet het niet :(

Solly iets te snel gereageerd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 15:05

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Heeft iemand een idee wat de Canon A60 bij de BCC kost? (Ik neem aan dat ze hem (gaan)hebben)
BCC heeft nu die 'Laagst Prijs Garantie' actie. Dus dit lijkt mij de plek om hem in een winkel te kopen.

Ik heb de A60 vandaag bij de Block voor 319,- zien liggen. Ik hoop eigenlijk dat BCC daar weer net onderzit. Dan hoef ik hem niet via internet te bestellen. (En dat is weer handig als er eens iets kapot aangaat.) In andere winkels kom ik hem nog niet tegen. De Combi gaat hem voor 349,- verkopen...

Dus als iemand weet wat de BCC ervoor vraagt, gaarne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
http://www.djsmiley.com/got/canona70/

12 foto's van de A70 van mij, vandaag genomen in Utrecht. Zitten een paar hele mooie bij (vind ik). Alles wel hi-res, dus de volle 3mpixel, niet modem-friendly dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niQ2001, met de Combi is wel wat te onderhandelen, die bij mij (Veendam) begon al over scherpe prijs ivm internetsites blabla en kwam met de startprijs van 339, als je er van alles bijkoopt misschien nog wat meer uit te slepen.

Ik ga zelf ook voor een shop waar je terug kunt komen (als ie niet failliet is hè) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 21:06:
niQ2001, met de Combi is wel wat te onderhandelen, die bij mij (Veendam) begon al over scherpe prijs ivm internetsites blabla en kwam met de startprijs van 339, als je er van alles bijkoopt misschien nog wat meer uit te slepen.

Ik ga zelf ook voor een shop waar je terug kunt komen (als ie niet failliet is hè) ;)
heeft combi um op voorraad in veendam?
vorige week iig nog niet :)

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Paar leuke kiekjes alleen zie je bij de spoorwegfotos wel veel chromatic aberrations (bijna alle fotos tot de elektriciteitsmast).
DJSmiley schreef op 05 april 2003 @ 20:25:
http://www.djsmiley.com/got/canona70/

12 foto's van de A70 van mij, vandaag genomen in Utrecht. Zitten een paar hele mooie bij (vind ik). Alles wel hi-res, dus de volle 3mpixel, niet modem-friendly dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:26

Bjorker

Cadillacs rule!

Jaspov schreef op 06 April 2003 @ 11:40:
Paar leuke kiekjes alleen zie je bij de spoorwegfotos wel veel chromatic aberrations (bijna alle fotos tot de elektriciteitsmast).
[...]
Dat vind ik nu eigenlijk ook.. Niet om deze foto's of je nieuwe camera af te kraken DJSmiley, ik had de A70 bijna besteld, maar nu ga ik toch eerst maar weer wat reviews en foto's van ander cameras bekijken.
Ik heb het idee dat bij deze meer is dan bij foto's die ik van de a40 heb gezien.

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaspov schreef op 06 April 2003 @ 11:40:

[...]
je bedoelt toch die kleurvervormingen? heeft hij een defecte camera, is het het model, of is het verkeerd gefotografeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die chromatic aberrations niet te voorkomen/verminderen door andere settings (iso etc.) te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Alles is tot nu toe op AUTO genomen. Volgens de forums van DPreview schijnt de AUTO setting niet zo geweldig te zijn. Wat dus te verbeteren is door handmatig instellen weet ik niet, (nog) niet geprobeerd. Moet me eerst verder verdiepen in fotografie ;)

Vandaag een hele rondrit gemaakt iig, zal een zooitje foto's posten straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

bij de mediamarkt is tie voor 436 te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Nou, SmartDoDo heeft ook maar wat foto's gemaakt vandaag. Het zou zulk mooi weer worden maar dat viel erg tegen. Foto's zijn eenvoudig maar misschien toch leuk om te zien.

Ik heb verschillende instellingen gebruikt. Om te zien welke, even onder eigenschappen van de foto kijken.

Oh, en geen kritiek op mijn gigantische fotografische kwaliteiten, het ging slechts om wat voorbeelden :)

[edit]even kijken onder de link rechts ;)

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 06-04-2003 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
SmartDoDo schreef op 06 April 2003 @ 19:36:
Nou, SmartDoDo heeft ook maar wat foto's gemaakt vandaag. Het zou zulk mooi weer worden maar dat viel erg tegen. Foto's zijn eenvoudig maar misschien toch leuk om te zien.

Ik heb verschillende instellingen gebruikt. Om te zien welke, even onder eigenschappen van de foto kijken.

Oh, en geen kritiek op mijn gigantische fotografische kwaliteiten, het ging slechts om wat voorbeelden :)

Ik zie geen foto's :?
Edit: ja, wel dus, onder de link rechts. * DJSmiley dacht RECHTS, en zag daar niets, bedoelt ie t knoppie RECHTS, wat dus links op de page staat 8)7

Naja, ik heb vandaag ook weer een zooi foto's gemaakt, komen eraan.

Edit:
DJSmiley in "Digitale camera foto's deel 15"

Beetje zinloos om de hele sliert in 2 topics neer te mikken ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 06-04-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DJSmiley schreef op 06 April 2003 @ 20:21:
[...]

Ik zie geen foto's :?
Edit: ja, wel dus, onder de link rechts. * DJSmiley dacht RECHTS, en zag daar niets, bedoelt ie t knoppie RECHTS, wat dus links op de page staat 8)7
:P Ik wist dat het verwarrend moest zijn >:)

Nette foto's trouwens. Heb je die panorama foto's gestitch met het bijgeleverde programma van Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
SmartDoDo schreef op 06 april 2003 @ 20:33:
[...]
:P Ik wist dat het verwarrend moest zijn >:)

Nette foto's trouwens. Heb je die panorama foto's gestitch met het bijgeleverde programma van Canon?
Yeps, met die fotostich zooi

Ik ga trouwens vd week een cardlezer halen, zoals t nu is zuigt het een beetje.

Camera is nieteens als driveletter te benaderen, alleen via die software.
Tevens mis ik gewoon foto's. Als ik alles selecteer en download, mis ik er gewoon een aantal. Selecteer ik ze later alsnog, dan gaat ie ze pas downen.

Als ik zeg "ALLES selecteren" moet dat stomme ding dat ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 10:08
SmartDoDo schreef op 06 april 2003 @ 19:36:

Ligt het nou aan mij of zijn de foto's niet al te scherp overal? Op die 1e foto met die schaapies bijv. lijkt dat gras eromheen wel een beetje wazig... :|

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ligt niet aan jou Morpheus_, ik moet ook nog even kijken met welke instellingen ik de beste resultaten krijg. Of ik met AiAF werk of niet, onder welke omstandigheden deze camera de fout ingaat met scherpstellen, witbalans dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op 06 april 2003 @ 18:29:
bij de mediamarkt is tie voor 436 te koop...
Cool, bedankt voor de info! Weet je misschien ook hoeveel de A60 daar kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Daar was ik nou ook benieuwd naar :) De garantie&service daar is vet PET (:P), maar het geen webshop ;)

BTW, wat is dit?
http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/mkbz77.html
Powerbank USB met 4x penlites 1800 mAh

Is dat wat of kan ik beter die 2100mAh van de kijkshop nemen? :?

[ Voor 48% gewijzigd door zAo op 07-04-2003 00:04 . Reden: Linkkie :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:09:
[...]

Cool, bedankt voor de info! Weet je misschien ook hoeveel de A60 daar kost?
ik loop morgen wel ff langs de mediamarkt :)

ze hebben een leuke "laagste prijsgarantie"

voorwaarden :(
Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden:
Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.

Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder.

Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).

Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten.

Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
de vader van me vriendin werkt bij canoncenter :) hj gaat ff checken hoeveel het hem gaat kosten als tie het via zijn werk gaat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv
  • Laatst online: 07-07 17:02

alvv

ik heb gisteren weer een aantal foto's gemaakt en wat val voor mij het eerst op ( heb de camera al een week). Er onstaan veel "purple fringings", dat hadden ze ook bij dcresource gezegd, maar ik dacht dat het wel mee zal vallen. paarse tinten onstaat meestal op witte oppervlakken of als de zon vel tegen een voorwerp schijnt dan onstaan er ook paarse tinten. Ik vind dit eingelijk best wel teleurstellend :( Ik zal vanavond een foto plaatsen met dit verschijnsel, zit nu op mijn werk.

wil iemand mijn a70 overkopen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door alvv op 07-04-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Wat wil je ervoor hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

zAo schreef op 07 april 2003 @ 10:04:
Wat wil je ervoor hebben? :)
a70 met lowpro tas voor 410 eurotjes als je lader en betterijen ook wil hebben 460 euro's :)
lader doet 5 uurtjes over om de batterijen op te laden. Het zijn duracell Nimh 1800 mA batterijen. 3 uur met lcd is geen probleem voor deze batterijen

[ Voor 27% gewijzigd door alvv op 07-04-2003 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

alvv schreef op 07 April 2003 @ 09:20:
...
wil iemand mijn a70 overkopen? :)
8)7 Is het zó erg dan dat je hem nu al zat bent? :D

Dan wordt ik toch wel heel nieuwsgierig naar zo'n foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

sommige mensen vinden het erg en sommigen niet. Ik ben er wel een van die het erg vind :>) kijk maar vanavond naar de voorbeeld foto, miischien vind je het niet eens zo erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op 07 April 2003 @ 00:25:
[...]

THANK YOU!! Echt jammer dat ze geen product-info/prijzen hebben op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend foto's gemaakt en filmpjes in een discotheek. Vergeleken met mijn vorige A20 heb ik wel wat betere foto's gemaakt :)

in me sig staat me url van me site ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycoontje schreef op 05 April 2003 @ 16:09:
[...]

ehm maar 880? kb ofzo of wat bedoel je?
dat ik maar 880 foto's kan maken.. en op mijn A20 geeft hij netjes 1400 foto's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

1400 foto's? maak je foto's op de laagste resolutie of zo? Dat kan bij de a70 ook als je voor lage resolutie kiest, dan heb je 1400 foto's of zelfs meer, dit is afhankelijk van je CF kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ja, daar ben ik dan ook benieuwd naar, want met mijn 256Mb (244 echte megabytes) krijg ik op:

L (2048x1536) 276 stuks
M1 (1600x1200) 440 stuks
M2 (1024x768) 762 stuks
S (640x480) 1563 stuks

Waar ik trouwens ook erg benieuwd naar ben, is welk formulier je hebt ingevuld om die handleiding van Canon te krijgen. Ik kreeg namelijk een mailtje terug dat ik 'm kan bestellen.. :(

[ Voor 36% gewijzigd door Tycoontje op 07-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik maak ze niet op de laagste resolutie. A20 = 1024 x 768 en geeft dan +/- 1400 aan.

Ik zal vanavond even de A70 kijken als ik die op 1024 zet..

Tycoontje : gevonden : http://www.canon.nl/general/mail_algemeen.html

Dit heb ik ingevuld, en kreeg 3 dagen later een pakketje met de NL handleiding.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Bedankt Binne.
Dat is dus precies hetzelfde formulier als wat ik gebruikt heb en ik kreeg dit:

"Geachte heer/mevroyw,

Als u uw toestel in Nederland heeft gekocht, dan is uw dealer verplicht u
een Nederlandse handleiding te verstrekken. Deze kan hij voor u bestellen
bij de firma Vas Supplies, tel. 013-5773300.

Als u uw toestel bijvoorbeeld in Duitsland heeft gekocht, dan kunt u ook
bij de firma Vas Supplies uw Nederlandse handleiding bestellen!

Met vriendelijke groet,

Canon Afd. Verkoop"

Ik heb 'm overigens inderdaad in Duitsland gehaald. Dat heb ik ze niet verteld, maar ik had wel het serienummer ingevuld. Missschien dat ze het daaraan zagen. Ik vind dit een hele slechte service van Canon. Het is een prachttoestel, maar deze mentaliteit is waardeloos. Een handleiding schijnt overigens 25 Euro te kosten. Weg voordeel! Ook hardstikke krom als je bedenkt dat de Engelse handleiding gewoon te downloaden is...

Bovenstaande stuks waren trouwens in 'Fine'.
In 'Superfine' krijg ik:
L (2048x1536) 154 stuks
M1 (1600x1200) 246 stuks
M2 (1024x768) 431 stuks
S (640x480) 962 stuks

En in 'Normal':
L (2048x1536) 548 stuks
M1 (1600x1200) 868 stuks
M2 (1024x768) 1389 stuks
S (640x480) 2720 stuks

[ Voor 19% gewijzigd door Tycoontje op 07-04-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd ja... ik zou niet weten wat ik precies gestuurd heb, maar beetje zo'n slijmmailtje ;)

Of ze krijgen zoveel aanvraag...? Probeer anders eens met een ander mailadres te mailen, misschien heb je dan meer suc6. Ik had geen serienummer ingevuld trouwens. Alleen maar Canon PowerShot a70 :)

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Hehe. Tja, ik had al begrepen dat je een slijmverhaaltje had gestuurd, dus ik heb er ook m'n best op gedaan :*)

Helaas.. Ander emailadres/naam ga ik zeker nog proberen. Mocht dit niet lukken dan kunnen ze in elk geval een klacht ontvangen over deze service. Als ze nou consequent waren was het niet eens zo erg, maar dit vind ik belachelijk.

Ik ga ook maar eens kijken of ze in het buitenland net zo behulpzaam zijn.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
Ik heb vanmiddag wat lopen experimenteren met mijn a60, hieronder wat exemplaren.

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~frankves/bloemwitk.JPG

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~frankves/bloemwit1k.JPG

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~frankves/katspiegelk.JPG

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~frankves/katintuink.JPG

Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~frankves/speedyk.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

nou ik heb ff vanmorgen gekeken bij de mediamarkt ..

ze bieden hem aan voor 333 euro's :) voor de a60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

IzoOoo, zoals ik al zei op MSN, die derde pic is gaaf. Ik ben n00b, dus over de kwali kan ik niets zeggen :D

DancePlaza, thanks voor de info. 333 Euro is vet duur man. Ik heb hem nu bij een webshot besteld :) Nog 3 nachtjes slapen :P

[ Voor 2% gewijzigd door zAo op 07-04-2003 17:08 . Reden: 2e? 3e? :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
DancePlaza schreef op 07 April 2003 @ 16:54:
nou ik heb ff vanmorgen gekeken bij de mediamarkt ..

ze bieden hem aan voor 333 euro's :) voor de a60
Ik heb even een goede daad vericht, en 'm toegevoegd aan de Pricewatch. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Leuke en nette foto's IzoOoo :) Heb zelf vandaag ook nog wat foto's in de zon gemaakt en het valt me voorlopig mee hoe goed het toestel met zon/schaduw omgaat. Valt me niet tegen :)

Zeg Tycoontje, is een Nederlandse handleiding zo nodig dan? Ik ben zelf even door de Engelse heengeracet en toen geloofde ik het wel. De meeste instellingen ben ik al proberen tegengekomen. Ik mis zelf iig geen NL handleiding.

Zijn hier trouwens mensen die al leuke/interessante accessoires of extra's hebben gekocht voor hun A60/A70? Ik heb zelf een Lowepro D-Res 8 tasje en 256MB geheugen extra gekocht. Naast natuurlijk een lader en 8x1800NiMH batterijen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IzoOoo
alleen nog maar een lader + 8 stuks nihm batterijen. Ik de toekomst ga ik denk ik nog een extra lens kopen om verder te kunnen zoomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zAo schreef op 07 April 2003 @ 16:57:
IzoOoo, zoals ik al zei op MSN, die derde pic is gaaf. Ik ben n00b, dus over de kwali kan ik niets zeggen :D

DancePlaza, thanks voor de info. 333 Euro is vet duur man. Ik heb hem nu bij een webshot besteld :) Nog 3 nachtjes slapen :P
333 euro is idd ruim 40 euro duurder dan de goedkoopste webwinkels. Alleen twijfel ik nog steeds waar ik 'm ga kopen. 't Lijkt mij alleen dat je bij MediaMarkt een betere garantie hebt/ze niet moeilijk doen als er iets mis mee is... toch? En je hoeft geen verzendkosten te betalen (ik woon in A'dam, kan er gewoon naar toe) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op 07 april 2003 @ 00:25:
[...]

ze hebben een leuke "laagste prijsgarantie"

voorwaarden :(
[...]
2 winkels gevonden in de pricewatch die 'echt' en goedkoper zijn.

Foto Video Select @ 309
Dunnet computers @ 320

Nou nog die 24 euro afdingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

SmartDoDo schreef op 07 April 2003 @ 17:01:

Zijn hier trouwens mensen die al leuke/interessante accessoires of extra's hebben gekocht voor hun A60/A70? Ik heb zelf een Lowepro D-Res 8 tasje en 256MB geheugen extra gekocht. Naast natuurlijk een lader en 8x1800NiMH batterijen. :)
waar heb je dat tasje gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 08-09 12:58
DJSmiley schreef op 06 April 2003 @ 18:26:
Alles is tot nu toe op AUTO genomen. Volgens de forums van DPreview schijnt de AUTO setting niet zo geweldig te zijn. Wat dus te verbeteren is door handmatig instellen weet ik niet, (nog) niet geprobeerd. Moet me eerst verder verdiepen in fotografie ;)

Vandaag een hele rondrit gemaakt iig, zal een zooitje foto's posten straks.
Ik heb niet zoveel verstand van dit hele gebeuren maar wil me er graag in verdiepen aangezien ik dus ook een A70 heb.

Maar wat zijn dan wel de beste instelling om foto's van bijvoorbeeld mensen(niet bewegend) te maken? P/TV/AV of helemaal Manual natuurlijk. Ik weet dat je bij de TV de diaframe zelf in kan stellen en dan worden de foto's vind ik wel mooi. Maar bij AV kan je weer de sluitertijd zelf instellen en dan vind ik ze ook wel mooi. Dus wat is nou de beste optie?

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 17:21:
[...]

333 euro is idd ruim 40 euro duurder dan de goedkoopste webwinkels. Alleen twijfel ik nog steeds waar ik 'm ga kopen. 't Lijkt mij alleen dat je bij MediaMarkt een betere garantie hebt/ze niet moeilijk doen als er iets mis mee is... toch? En je hoeft geen verzendkosten te betalen (ik woon in A'dam, kan er gewoon naar toe) :)
Nou, ik heb bijzondere slechte ervaringen met de Mediamarkt. Producten (hardeschijven, modems en meer) waar normaal bijv. 3 jaar op zit, zat bij hen ineens 1 jaar op!
Verder is het personeel dan ineens ook asociaal. Sorry, ik vind dat echt een PETtent. Leuk om binnen te lopen hoor, maar verder niets.

Ik zou zeggen ga naar camfilm.nl. Die bezorgen onder rembours voor 303.- euro (A60) en binnen 5 dagen :)

Ik heb dat vandaag gedaan, dus nu ff paar nachtjes slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DancePlaza schreef op 07 april 2003 @ 17:59:
[...]

waar heb je dat tasje gehaald?
Heel eenvoudig, even Dixons binnengestapt :)
Het is trouwens een ding wat je zowel om je schouder/nek kunt dragen als om je riem kunt hangen. Zachte stof van binnen en van buiten redelijk stevig en schijnbaar vuil en water afstotend. linkje

Afbeeldingslocatie: http://www.lowepro.com/images/ppages/bag_pack/lrgclr/dres8_2.jpg
TheGeneral schreef op 07 April 2003 @ 18:05:
[...]

Ik heb niet zoveel verstand van dit hele gebeuren maar wil me er graag in verdiepen aangezien ik dus ook een A70 heb.

Maar wat zijn dan wel de beste instelling om foto's van bijvoorbeeld mensen(niet bewegend) te maken? P/TV/AV of helemaal Manual natuurlijk. Ik weet dat je bij de TV de diaframe zelf in kan stellen en dan worden de foto's vind ik wel mooi. Maar bij AV kan je weer de sluitertijd zelf instellen en dan vind ik ze ook wel mooi. Dus wat is nou de beste optie?
Voor portretten van mensen zou ik zelf proberen een aantal foto's in de portretstand te maken. Daarna ook een aantal foto's waarbij je zelf het diafragma instelt. Let wel op de sluitertijd dat deze niet te lang wordt anders krijg je beeldonscherpte door beweging. Als je de foto's dan gaat vergelijken moet 1 van de 2 standen er het beste uitkomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 07-04-2003 18:57 . Reden: Even een fotootje erbij maakt iedereen weer blij... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
SmartDoDo schreef op 07 april 2003 @ 17:01:
...
Zeg Tycoontje, is een Nederlandse handleiding zo nodig dan? Ik ben zelf even door de Engelse heengeracet en toen geloofde ik het wel. De meeste instellingen ben ik al proberen tegengekomen. Ik mis zelf iig geen NL handleiding.

Nou, echt nodig.. Ik kan je zeggen dat de duitse handleiding nog in de verpakking zit en dat ik de engelse pdf slechts 1 keer gebruikt heb om iets op te zoeken wat niet meteen duidelijk was. Het is gelukkig een heel gebruiksvriendelijk toestel. Zelf heb ik absoluut geen probleem met engels, maar dat geldt niet iedereen. En mocht ik er ooit weer vanaf willen (voorlopig echt niet hoor!) dan is het misschien ook wel weer net iets gunstiger als er een nederlandse handleiding bij zit. Ik had hier al gelezen dat Binne die handleiding zo gekregen had, dus ik dacht dat mij dat ook wel zou lukken. En dan valt het behoorlijk tegen als blijkt dat ze niet iedereen hetzelfde behandelen.

Ik heb zelf het volgende erbij gekocht:
* A70 (366 euro, net iets te laat om 'm voor 340 te krijgen, prijs was alweer gestegen)
* Origineel tasje (24 euro) - Mooi tasje, alleen jammer dat je er geen extra batterijen in kwijt kunt.

En in nederland:
* 256Mb CF Card Apacer Photo Steno Pro (99 euro) - lekker snel geheugen
* GP Powerbank USB (20 euro) - tja, je moet ergens mee beginnen. Deze lader kreeg je zowat gratis bij de batterijen (scheelde 2 euro). Er komt nog wel een setje batterijen bij binnenkort. En misschien ook wel een echte lader.

Ik heb de prijzen er maar even bijgezet, want als ik hier die prijzen van een A60 zie, die bijna gelijk zijn aan die van de A70 in Duitsland, dan denk ik dat een paar mensen dat wel eens interessant kunnen vinden.

We hadden trouwens nog even een A70 in onze handen die helemaal geen geluid maakte. Gelukkig konden we die meteen omruilen. Ik weet niet of dit vaker voorkomt, maar ik dacht, laat ik dat ook even melden, misschien dat iemand die 'm binnenkort gaat kopen er extra op let en het meteen even uitprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Tycoontje, zou je een paar foto's van dat tasje willen maken? Ik ga dat ook kopen. Maar ik kan er erg weinig over vinden. Kunnen er extra CF kaartjes bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Ik heb gewoon een oud leren hoesje van een antieke AGFA flitser om m'n A70 :)
Misschien nog iets bekleden met een stukkie schuim, en dan kan t mooi.

De flitser die in het hoesje hoorde, ga ik ombouwen tot slave-flitser.
Laat ik mooi triggeren door mn A70, als extra lichtbron. Alleen ff een schakeling bouwen dat ie pas op de echte foto-flits reageerd, en niet op de flits daarvoor.

Wat betreft de cam: Bevalt me tot nu toe best. Wil alleen extra zoomfunctie, maar heb niet veel kennis van lenzen enz. Moet iig zo'n convertorring kopen, en dan kan daar een lens op ofzo. Maar eens een fotowinkel in, want 3x optisch is beetje weinig

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 07-04-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:47

Crusader

Arc Nature

Sorry, maar ik vind deze draad een beetje erg lang geworden om helemaal door te worstelen dus misschien een overbodige vraag:

Welke duitse shop is de moeite waard om de A70 te halen? Ik begrijp dat sommigen 'm daar al gehaald hebben.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

dit is een voorbeeld van purple fringing, nu zit in het beeld niet echt heel veel witte oppervlakken dus het lijkt wel mee te vallen, maar purple fringing onstaan ook wanneer de zon eraan schijnt of zo, dus bij scherp licht zeg maar dan heb je purple fringing.
op deze foto zie je aan purple fringing onstaan an de linker achterlicht van de mercedes en op de witte balken zie je het ook duidelijk. Dit is uiteraard niet mijn mercedes, als het zo was, zou ik deze camera ook niet gekocht hebben :+
ik heb ergere foto's maar daar sta ik zelf op dus ik zal maar niet laten zien :>
dames mogen het uiteraard zien >:)
bekijk deze foto op ware resolutie en als je het heel duidelijk wil zien. als je het heel duidelijk wil zien zoom dan maar in
http://members.home.nl/m.tran/107_0777.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door alvv op 07-04-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
alvv schreef op 07 april 2003 @ 21:12:
dit is een voorbeeld van purple fringing, nu zit in het beeld niet echt heel veel witte oppervlakken dus het lijkt wel mee te vallen, maar purple fringing onstaan ook wanneer de zon eraan schijnt of zo, dus bij scherp licht zeg maar dan heb je purple fringing.
op deze foto zie je aan purple fringing onstaan an de linker achterlicht van de mercedes en op de witte balken zie je het ook duidelijk. Dit is uiteraard niet mijn mercedes, als het zo was, zou ik deze camera ook niet gekocht hebben :+
ik heb ergere foto's maar daar sta ik zelf op dus ik zal maar niet laten zien :>
dames mogen het uiteraard zien >:)
bekijk deze foto op ware resolutie en als je het heel duidelijk wil zien. als je het heel duidelijk wil zien zoom dan maar in
http://members.home.nl/m.tran/107_0777.JPG
Ik heb absoluut geen verstand van Photshop, maar is het niet een beetje weg te soepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik heb meer het idee dat zijn cam verrot is :)

Alle fotos hier zijn bijna met A70 gemaakt en anders met A60, nergens zie ik het :?.
Het is trouwens idd erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "purple fringing" heb ik vaker bij digitale camara's gezien, o.a. bij de Canon Digital Ixus v3 en bij een Sony DSC P71.

Weet iemand waardoor het veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft het niet met UV te maken misschien? Infrarood misschien? ons oog ziet dat nie, maar die cam wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvv

alvv

zAo schreef op 07 April 2003 @ 21:34:
Ik heb meer het idee dat zijn cam verrot is :)

Alle fotos hier zijn bijna met A70 gemaakt en anders met A60, nergens zie ik het :?.
Het is trouwens idd erg storend.
was het maar zo, dan kan ik dat ding teruggeven
nee maar dit is bij alle a60/a70 camera's zo, degene die dit soort camera hebben, ga het maar testen, weet zeker dat jullie dit verschijnsel ook zal hebben :(
wil er trouwens iemand nog mijn camera overkopen? 8) het is nog vrijwel nieuw

[ Voor 38% gewijzigd door alvv op 07-04-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
purple fringing
Chromatische abberatie (het is namelijk niet altijd paars licht wat de fotocamera opneemt): Breking van lichtstralen, waardoor je een paarse of blauwe gloed krijgt langs oppervlakken met een groot constrastverschil (of spiegelende oppervlakken die fel zonlicht weerkaatsen).

Daar heb je vaak last van bij goedkope kleine zoom lensjes. Vergelijk bijv. de foto's maar van de G2/G3 en de S30/S40. Ik post zometeen wel wat vergelijkingsfoto's.

Je kunt het wegfilteren, de gloed wordt vergrijst waardoor hij meestal bijna niet opvalt. Ik ben alleen de naam van de plugin kwijt.

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 07-04-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 14:39
psmeets schreef op 07 april 2003 @ 21:32:
[...]

Ik heb absoluut geen verstand van Photshop, maar is het niet een beetje weg te soepen?
Volgens mij zou je het met Adobe Photoshop Album met 1 druk op de knop moeten kunnen weghalen.. IK heb het echter nog niet geprobeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
psmeets schreef op 07 April 2003 @ 18:50:
Tycoontje, zou je een paar foto's van dat tasje willen maken? Ik ga dat ook kopen. Maar ik kan er erg weinig over vinden. Kunnen er extra CF kaartjes bij?
Wil ik best doen, maar dan alleen het tasje. Met camera erin wordt een beetje moeilijk 8)7
En dan mail ik die wel naar je, want ik kan het momenteel niet hosten.
Het tasje is redelijk ruim. Past tenslotte op meerdere modellen. Zodoende kun je onderin makkelijk een CF leggen.
Crusader schreef op 07 April 2003 @ 21:04:
Sorry, maar ik vind deze draad een beetje erg lang geworden om helemaal door te worstelen dus misschien een overbodige vraag:

Welke duitse shop is de moeite waard om de A70 te halen? Ik begrijp dat sommigen 'm daar al gehaald hebben.
Ik heb 'm van www.mediaran.de
Daar ging ie van 350, naar 340 naar 366 euro. Ik denk dat dat vanwege de voorraad zo verliep. Zullen voorlopig wel geen nieuwe lading verwachten ofzo. Waren op na het verlaten van de winkel >:)

En als je kijkt met www.gunstiger.de zie je dat de goedkoopste 336 is geweest en nu op 342.50 staat. Jammer dat ze er maar eentje laten zien... Geen idee of ze iets zoals de Pricewatch hebben...

De Mediamarkt daar zal het ook wel hebben, maar wat het bij hen kost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Neem eens een kijkje op www.megapixel.net, daar heb je per camera dezelfde test foto's. Wat chromatische abberatie betreft scoort de S reeks van Canon niet goed. Even een vergelijking tussen de Canon G3, G2 en de S45:

Canon S30:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.net/reviews/canon-s30/gfx/s30-buildingw100.jpg

Canon S45:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.net/reviews/canon-s45/gfx/s45-buildingw100.jpg

Canon G2:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.net/reviews/canon-g2/gfx/g2-buildingw100.jpg

Canon G3:
Afbeeldingslocatie: http://www.megapixel.net/reviews/canon-g3/gfx/g3-buildingw100.jpg

Het zit allemaal in de lens. Als de S50 dus alleen maar een grotere CDD heeft vind ik het een oninteressante camera, het blijft een compacte camera waar je dus ook moet inboeten voor wat betreft de lens.

Waarom zou je foto's willen maken van 5mpix als "point and shooter" / prosumer?
De digitale afdruk services hebben een max resolutie die lager dan 3.3mpix ligt.
Op de pc verklein je de foto's om ze goed te kunnen zien.
Voor die paar foto's op print papier afgedrukt, zou ik niet zoveel extra geld uitgeven.

Nee, als ze een 5 megapixel CDD gebruiken, mag er meteen wel een goede lens bij. Die geen last heeft van gemiddelde/aardig wat chromatische abberatie, en geen last van een ton (bolling) - effect (waar genoeg goedkope fotocamera's last van hebben).

Ik heb dus liever een S30 of S40 met betere lens (lees G2/G3) voor een wat lagere prijs, dan een camera met een grotere CDD (5mpix) maar nog steeds een slechte lens.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 07-04-2003 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Lowepro D-Res 8
Perfecte tasjes, goedkoop en stevig!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.