Het Canon A60/A70 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.679 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Swa-baldie schreef op 24 April 2003 @ 12:46:
[...]

Sorry, niet echt goed gelezen... Multi-tasking lukt niet echt goed vandaag.

Nogmaals sorry...
Niet nodig, mijn post was niet duidelijk ;)

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 15:44:
[...]

/me n00b 8)7

thnx voor de uitleg, beter dan de A70 handleiding :)

Maar kan ik die optie gebruiken in het donker of overdag?
Tja, en * SmartDoDo lomp |:(
Ik ging er ook maar gewoon vanuit dat iedereen wel snapt waar het voor staat. Das ook niet zo netjes iek :+

Welke optie bedoel je precies? Al die instellingen, Av, Tv, M, P etc kun je ook in het donker gebruiken. Hoewel daar weer een speciale nachtfotografiestand voor is. Jij maakt nogal wat foto's @ party's heb ik gezien. Dat zijn over het algemeen goede foto's dus het lijkt me voor jou niet zo nuttig met anderen instellingen te gaan werken. Meestal is het leuker en handiger om dit idd overdag te doen. Door te spelen met over- of onderbelichting. Door met een te lange sluitertijd met opzet beweging in een foto te krijgen. Dat soort zaken. :)
Eigenlijk hoef je die instellingen ook niet te gebruiken. Mis je het niet en maak je goede foto's, dan hoef je er ook niet naar om te kijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 24-04-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

dbzfan

Nee.

Ff kickje.

Onze achterbuurman heeft z'n eigen computer bedrijfje, en hij verkoopt een 128 mb compact flash kaartje voor 38 euro incl.

Is dit goedkoop? of kan ik het beter ergens anders kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
dbzfan schreef op 25 April 2003 @ 13:15:
Ff kickje.

Onze achterbuurman heeft z'n eigen computer bedrijfje, en hij verkoopt een 128 mb compact flash kaartje voor 38 euro incl.

Is dit goedkoop? of kan ik het beter ergens anders kopen?
Het kan 13 euro goedkoper ;)

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=122

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apacher... zegt genoeg ;)

Dane Elec rulez :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Het is dane elec, 128 mb, 38 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:58
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 13:24:
[...]

Apacher... zegt genoeg ;)

Dane Elec rulez :D
Alsof dat 13 euro waard is :)

Heb zelf al meer dan 6 maanden Apacer 64 MB flash en het werkt nog steeds :P

(heb trouwens wel 640 MB Dane-Elec in me pc zittten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Canon Ixus 400 kopen is dit een goed idee.
Nu heb ik enkel vragen:
- Ik heb een vriendin in Amerika die dat ding wil kopen is daar een stuk goedkoper.
- Ook heb ik kennissen in Taiwan is dit een goed idee of toch beter om in eigen land te kopen anders misschien Duitland ofzow.

Tweede belangrijkste vraag is de camera het geld waard?
Ik wil er vooral mee leuke fun foto's maken en hij moet klein zijn om goed in mijn binnenzak te kunnen.
Ik heb altijd geleerd als je iets koopt koop iets goed dus koop dan meestal het iets duurdere je krijgt er dan meestal geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Damn, de verwachte vooraaddatum is van de 24ste naar de 28ste verschoven :(

Nog langer wachten op m'n a60 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou... het geld is al van mn rekening maar op de online orderstatus op de site van demion staat nog dat ze op betaling wachten. ff afwachten maar...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Bij mij duurde dat 2 dagen. Nu staat m'n orderstatus op: betaald. Alleen hebben we de cameras gewoon nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Vandaag mijn A70 bij Block gekocht .

Eindelijk

edit:

Vraagjes die ik nog niet had kunnen vinden.
1. Wanneer je de opstartscherm veranderd, kan je deze achteraf weer op "default" zetten ?

2. Kan iemand een foto van zo'n stilstaande zwevend waterdruppel maken ? Het lukt mij nog niet en dat is echt zooo mooi :)

[ Voor 74% gewijzigd door Choller op 25-04-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Choller schreef op 25 april 2003 @ 19:36:
[...]
Vraagjes die ik nog niet had kunnen vinden.
1. Wanneer je de opstartscherm veranderd, kan je deze achteraf weer op "default" zetten ?
Als je alles op 1 zet staat het weer 'default' volgens mij.
2. Kan iemand een foto van zo'n stilstaande zwevend waterdruppel maken ? Het lukt mij nog niet en dat is echt zooo mooi :)
Volgens mij stonden er in 'Digitale camera foto's deel 15' wat tips over :)

--

Trouwens jammer dat dit topic aan het uitsterven is en dat het zo offtopic gaat... De Ixus bijvoorbeeld.. dan zit je toch echt in het verkeerde topic. Er is ook een Centraal Canon Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quasar-
  • Laatst online: 04-09 11:05
Krijg ik nu een beetje de indruk dat de A70 beter leverbaar is als de A60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik denk het wel :S

Ik wacht nog steeds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ik heb nu sinds een weekje de A60 en ik ben er zeer tevreden over, heb wel zitten twijfelen tussen de A60/A70, maar ik ben toch blij dat ik voor deze heb gekozen omdat dit voor mij meer dan voldoende is

verder ook nog niet in de handleiding hoeven kijken, echt goed gebruiksvriendelijk apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuSSS schreef op 26 april 2003 @ 21:16:
ik heb nu sinds een weekje de A60 en ik ben er zeer tevreden over, heb wel zitten twijfelen tussen de A60/A70, maar ik ben toch blij dat ik voor deze heb gekozen omdat dit voor mij meer dan voldoende is

verder ook nog niet in de handleiding hoeven kijken, echt goed gebruiksvriendelijk apparaat
die handleiding pak ik al voordat ik de batterijen in decamera heb zitten :) ik wil eerst precies weten hoe die ISO waarden en sluitertijden werken :D
wat een traag gedoe trouwens met die betaling, donderdagmiddag geld gestort, nu nog niet op de rekening van Demion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Dat was bij beat-it perfect, maar ze stellen de vooraadtijd de hele tijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pick2Pay dinsdag gebeld, was bij de leverancier op voorraad en ik kreeg woensdagmiddag al het mailtje dat ik em kon ophalen, de a70. Precies zoals ze gezegd hadden, en de op 1 na goedkoopste van Nederland. Toppy.

Gisteren op de Nürburgring wat foto´s mee gemaakt, alleen door de regen een paar druppeltje op de lens, hoe kan ik die het beste weghalen, een speciaal foto-doekje neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 14:37:
...
Gisteren op de Nürburgring wat foto´s mee gemaakt, alleen door de regen een paar druppeltje op de lens, hoe kan ik die het beste weghalen, een speciaal foto-doekje neem ik aan?
Als het even kan wel ja. In ieder geval geen harde stof. Wees er ook zeker van dat als je het doekje gebruikt, dat het dan schoon is.
Staat zo vervelend als er net een zandkorrel op zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

waarom staat er alleen A70 in de titel? Het gaat immers ook over de a60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dbzfan schreef op 27 april 2003 @ 20:02:
waarom staat er alleen A70 in de titel? Het gaat immers ook over de a60.
offtopic:
:D Foutje van athlonkmf denk ik. Er is een verzoek tot titlechange geweest en aangezien het hier vrijwel alleen om de A70 ipv de S50 ging... maar ook wel over de A60 ja. Ach, A60 en A70 zijn vrijwel gelijk. Alleen Mpixels is anders en het feit dat alleen de A70 in 640x480 filmpjes kan maken, thats all B)

Aan de andere kant, gebruik de search maar op zoek naar A60 en ik weet zeker dat je hier terecht komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Ik had een a40 maar heb nu een a70 besteld eigenlijk speciaal voor de Macro's. Duurt nog zeker een week voordat ie der is. Dus als iemand wat Macro's wil posten is tie een held.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

GeJe schreef op 28 april 2003 @ 17:27:
Ik had een a40 maar heb nu een a70 besteld eigenlijk speciaal voor de Macro's. Duurt nog zeker een week voordat ie der is. Dus als iemand wat Macro's wil posten is tie een held.
* SmartDoDo gaat voor de helden status :P

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/macro1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.peterverhagen.nl/macro2klein.jpg

Beiden foto's zijn enigszins bewerkt in Photoshop, Auto contrast, Auto color etc. Afhankelijk van wat ik er het best uit vond zien. :)
Verkijk je trouwens niet op de bovenste, dit is een vrij klein bloemetje geweest met een klein soort wespje/vliegje. Viel me ook 200% mee dat hij zo bleef zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag is het geld bij demion.nl binnen gekomen, kreeg meteen een mailtje dat ie morgen wordt gebracht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Mooie foto's DoDo, heb je iets speciaals gedaan om die foto's te maken of gewoon alles op standaard ? (sportmode misschien) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Wow wat zijn die mooi zeg..... pfff... Dat is nu net wat ik miste met me a40. Macro's rulen!
absoluut een held ;)

Welke afstanden heb je aangehouden bij beide foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door GeJe op 28-04-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Choller schreef op 28 April 2003 @ 19:14:
Mooie foto's DoDo, heb je iets speciaals gedaan om die foto's te maken of gewoon alles op standaard ? (sportmode misschien) ?
De foto van het blad was 1 stop lager gemaakt (donkerder dus) Verder de instelling op P met de Macro mode aan. De foto van de bloemetjes ook in P.
GeJe schreef op 28 April 2003 @ 19:14:
Wow wat zijn die mooi zeg..... pfff... Dat is nu net wat ik miste met me a40. Macro's rulen!
absoluut een held ;)

Welke afstanden heb je aangehouden bij beide foto's.
* SmartDoDo is een held :*) _/-\o_

Afstand was echt de maximum haalbare kortste afstand. Dus zo'n 5 centimeter gok ik, dichterbij gaat ook echt niet meer scherp lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik krijg vanmiddag mijn A70 en ik wiul m vanavond al meenemen naar de koninginnenacht in amsterdam :P
Maar heeft iemand tips hoe ik m in moet stellen voor 's nachts in een mensenmeningte? volstaat de autofunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 14:40:
hallo, ik krijg vanmiddag mijn A70 en ik wiul m vanavond al meenemen naar de koninginnenacht in amsterdam :P
Maar heeft iemand tips hoe ik m in moet stellen voor 's nachts in een mensenmeningte? volstaat de autofunctie?
Gewoon proberen...... Kan t zo niet zeggen...

zorg wel dat dat ding goed opgeborgen zit ivm diefstal..

* DJSmiley wil 'm wel meenemen, maar twijfelt een klein beetje... Zoiezo scoor ik zo'n touwtje-om-de-nek ding (weet ff niet meer hoe dat heet) om m aan vast te knuppen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 14:40:
Wat DJSmiley zegt, gewoon proberen. Trouwens, je kunt het resultaat toch bekijken op het display? Hoewel het niet zo nauwkeurig is als een beeldscherm zie je meestal snel genoeg of het goed/redelijk gelukt is of totaal mislukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik ga dan maar gewoon wat experimenteren. en ja, ik hang m ook om mn nek :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 14:40:
Tip: ga even in een verduisterde kamer oefenen.

Kijk, als je foto's met flits neemt is er in 't 'donker' eigenlijk niets aan de hand.

Eén klein confronterend minpuntje van flitsfoto's is wel dat je, uhm, erg beroerd (lees: wallen, rimpels ed) op de foto kan komen te staan (zeker als 't wat later is.. O-) )

Wil je zonder flits foto's nemen, dan moet je óf over een gestel zo stabiel als een hunnebed beschikken, óf een statief gebruiken. Anders zijn namelijk je foto's bewogen. (Tijdens 't bekijken van de foto's kan je ook inzoomen, goed idee als je eens wil kijken of je écht niet bewogen hebt).

Als je gaat stappen in een club ofzo, zijn bewogen foto's juist wél weer interessant :P (maar nogmaals: na vier uur slaat de totale verloedering toe.. dan is 't niet meer zo cool om foto's van mensen te maken :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Heb de adapter voor 52mm ook maar mee besteld (25,- E) dan kan je tenminste extra macro lenzen erop schroeven... Deze zijn ook niet zo gek duur.
Heeft iemand dit al? Heb wel voorbeelden gezien met de A40 die zien er goed uit. Dus dat moet met een a70 echt super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02

hneel

denkt er het zijne van

Die macro foto's van SmartDodo zijn echt super. Dat lukt met m'n A40 dus nooit zo...

* hneel was net aan het overwegen om een macro lens voor zijn A40 te kopen.
Nu begint er toch iets te kriebelen om m'n A40 te vervangen door een A70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man wat baal ik, er was mij een mailtje gestuurd gister dat ik vandaag de camerakreeg... ik speciaal thuis gebleven... wat denk je... niks!
en ik wilde m nog wel meenemen naar amsterdam vanacht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 14:58
3 vragen over de A70 tov de A40

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt om bij maximum filmmodus een filmpje weg te schrijven? M.a.w. als je tijdelijke geheugen vol is, hoe lang duurt het voor je opnieuw kunt beginnen met een volgend filmclipje?

Die adapterring is toch dezelfde als voor de A40?

Hoe lang doet een A70 met 2x Mah1800 t.o.v. de A40 met 4x Mah1800? (hmmm..op http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/PSA70_spec-e.html zie ik dat ie gewoon 4 batterijen gebruikt)
Hier staat dat het er 2 zijn (openingspost: http://www.letsgodigital....03/news/canon/A70_nl.html)

[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 29-04-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke type Case Logic tasje past het best om de A70, zodat je ook nog evt 4 extra penlites en 1 CF kaartje kunt meenemen? Kep wel een cool samsonite tassie gezien, maar daar kan eigenlijk alleen de camera in. Die LowePro zag ik bij Dixons/Kijkshop niet zo.

En waar hebben ze die Case-Logics in de winkel, behalve bij Alternate, liefst nog regio Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Ik heb een Targus tasje gekocht bij Block. De camera past er NET in, en er kan nog 4 batterijtjes en eventueel een smartcard.

Ik heb voor die gekozen boven de LowePro vooral omdat het maar 20€ kost ipv een 40€ voor die ook nog grotere LowePro.

Ik herhaal: De camera past er NET NET in. Er zit nog een extra ritsje zodat je voorin nog batterijen en smartcard in kan stoppen.

Eventueel kan ik een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

steffijn, het zijn dus 4 batterijen die de A60/A70 slikt. Helaas heb ik geen idee of de A70 langer met batterijen doet dan een A40.
Nog even over de macro mode, net even zitten proberen en met een afstand van 4 centimeter van de lens tot het onderwerp is mogelijk. Dichterbij niet, dan is de foto zelf ook echt onscherp.
hneel schreef op 29 April 2003 @ 18:47:
Die macro foto's van SmartDodo zijn echt super. Dat lukt met m'n A40 dus nooit zo...

* hneel was net aan het overwegen om een macro lens voor zijn A40 te kopen.
Nu begint er toch iets te kriebelen om m'n A40 te vervangen door een A70.
Dat vind ik leuk om te horen :)
Ik vraag me af of het nu echt de moeite loont om van een A40 naar een A70 te gaan. De A40 is immers zo oud nog niet en ook een hele nette camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 29 april 2003 @ 19:36:
3 vragen over de A70 tov de A40

Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt om bij maximum filmmodus een filmpje weg te schrijven? M.a.w. als je tijdelijke geheugen vol is, hoe lang duurt het voor je opnieuw kunt beginnen met een volgend filmclipje?

Die adapterring is toch dezelfde als voor de A40?

Hoe lang doet een A70 met 2x Mah1800 t.o.v. de A40 met 4x Mah1800? (hmmm..op http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/PSA70_spec-e.html zie ik dat ie gewoon 4 batterijen gebruikt)
Hier staat dat het er 2 zijn (openingspost: http://www.letsgodigital....03/news/canon/A70_nl.html)
Ik heb de eerste vraag een poosje geleden ook gesteld, toen ik mijn A70 nog niet had ;) Het wegschrijven van een 30'' 640x480 of een 3' 320x200 filmpje duurt maar ongeveer 2 seconden. Verder kun je ongeveer 3 uur schieten met 4 Mah1800's (enkele honderden foto's). Filmpjes opnemen (en afspelen) heeft een negatieve invloed op de levenduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schiet ongeveer 500 MB aan data (foto/film) weg met 4 Mah1800's.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsonite tasje, hij is wel wat ruim, maar ziet er erg netjes uit en er kunnen nog batterijen extra in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig dat er vandaag een vakantie naar Nepal tersprake is gekomen. en nu vroeg ik mij af of je de a70 daar goed mee naar toe kan nemen. dit vanwege luchtdruk en luchtijdelheid op grote hoogtes.

Iemand die hier wat van af weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Kwacht nog steeds op m'n A60 :( Hij is al lang geautoriseerd en hij is ook op vooraad. Wat houd ze tegen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Choller schreef op 29 April 2003 @ 21:27:
Ik heb een Targus tasje gekocht bij Block. De camera past er NET in, en er kan nog 4 batterijtjes en eventueel een smartcard.

Ik heb voor die gekozen boven de LowePro vooral omdat het maar 20€ kost ipv een 40€ voor die ook nog grotere LowePro.

Eventueel kan ik een foto maken.
Mmm, heb vandaag toevallig een Vanguard tasje gezien bij de Makro, voor 12E. Zat ook een extra zakje voorop met een netje er in voor een kaartje.
Heb de rest van mijn tasje (cd mappen voornamelijk) ook van CL, vandaar dat ik die het liefst zou hebben, bv de DS2 of ES1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Humor, kom ik net tegen op de MediaMarkt site http://www.mediamarkt.nl/...es/p4-NL_AllFlyer2904.jpg

de A70 voor "slechts" 449, terwijl de fotozaak om de hoek em voor 429/439 aanbiedt. Dat zullen een boel gevalletjes laagste prijs garantie worden (of een boel mensen die denken dat een boel dozen automatisch betekend dat de winkel goedkoop is) })

En nog een tip: vanaf morgen (1 mei) heeft de Aldi een 6-in-1 cardreader voor 9,99E die er nog wel leuk uit ziet ook, geen USB 2.0, maar dan ook geen 60 euro zoals bij MM (goedkoper bestaat niet) B)
http://www.aldi.nl/index_nl.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 18:59:
Humor, kom ik net tegen op de MediaMarkt site http://www.mediamarkt.nl/...es/p4-NL_AllFlyer2904.jpg

de A70 voor "slechts" 449, terwijl de fotozaak om de hoek em voor 429/439 aanbiedt. Dat zullen een boel gevalletjes laagste prijs garantie worden (of een boel mensen die denken dat een boel dozen automatisch betekend dat de winkel goedkoop is) })
Koop hem dan liever meteen bij die fotozaak om de hoek. Service is waarschijnlijk beter dan bij MediaMarkt.
Bovendien is mijn ervaring dat spullen van de MediaMarkt nog al eens snel kapot gaan. Of het toeval is of waar het aan ligt kan ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

De adapterring is iets anders, het is de (typenr.)......C voor de a70 en .......B voor de a40 zit dus iets verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Laatst online: 18:45
hneel schreef op 01 May 2003 @ 08:19:
[...]

Koop hem dan liever meteen bij die fotozaak om de hoek. Service is waarschijnlijk beter dan bij MediaMarkt.
Bovendien is mijn ervaring dat spullen van de MediaMarkt nog al eens snel kapot gaan. Of het toeval is of waar het aan ligt kan ik niet zeggen.
Het is mij inmiddels wel opgevallen dat de mediamarkt met alle dingen vrij prijzig is, behalve CD's en DVD's. Probleem is dat mensen hierdoor denken dat de rest ook goedkoop is, en lopen behalve met de nieuwste van Harry Potter ook met een Canon A70 en de laatste plasma-TV van Philips de deur uit.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

ikmattie schreef op 01 mei 2003 @ 09:11:
[...]

Het is mij inmiddels wel opgevallen dat de mediamarkt met alle dingen vrij prijzig is, behalve CD's en DVD's. Probleem is dat mensen hierdoor denken dat de rest ook goedkoop is, en lopen behalve met de nieuwste van Harry Potter ook met een Canon A70 en de laatste plasma-TV van Philips de deur uit.
Toen ze pas geopend waren was vrijwel alles er spotgoedkoop. Zo hebben ze zich een concurentiepositie kunnen verwerven. Daarna zijn de prijzen langzaamaan weer omhoog gegaan. Ook met CD's en DVD's moet je oppassen. Soms hebben ze een aanbieding van iets, maar die kan dan bv een dag later weer in prijs verhoogd zijn.

Het zag er eerst naar uit dat andere winkels zoals Free Record Shop door de prijzen van de MediaMarkt onder druk zou komen te staan. Maar de prijzen van de MM zijn meer richting FRS gegroeid dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zijn er mensen die iets kunnen vertellen over de adapterringen voor de A60/70? Ik heb er nog maar weinig over gehoord en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu werkt en wat voor lenzen je er dan voor kunt krijgen. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in een macrolens voor mn A70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Hehe, eindelijk een mailtje van beatit, morgen kan ik hem verwachten :)

Ze hadden een nieuwe database aangemaakt ofzo, daardoor duurde het wat langer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
SmartDoDo schreef op 01 May 2003 @ 13:44:
Zijn er mensen die iets kunnen vertellen over de adapterringen voor de A60/70? Ik heb er nog maar weinig over gehoord en ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe dat nu werkt en wat voor lenzen je er dan voor kunt krijgen. Ik ben namelijk wel geïnteresseerd in een macrolens voor mn A70 :)
* DJSmiley moet en zal ook lenzen scoren ;)

Maar ja, die dingen zijn best wel duur... Telelens wil ikke..
Losse filter lijken me ook wel handig, en da's te betalen.

Nu eerst nog een tent vinden die die adaptordingen het goedkoopst levert...
Om nu zo'n ding te bestellen voor 25 EUR en dan 10 EUR verzendkosten.. nuh, dank je

Canon LA-DC52C -> Die is iig nodig voor de A60/A70

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 01-05-2003 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar lenzen/filters voor de A60/70 serie maar ik kom maar heel weinig tegen. Tenminste, wat documentatie, afbeeldingen en voorbeelden betreft. Prijzen heb ik wel gezien en ik moet zeggen het valt me nog wel mee. Ik, en ik denk meerderen met mij, ben erg benieuwd hoeveel een tele- of macrolens nu voor effect heeft t.o.v. de A70 zonder zo'n lens. Ga ik er ook echt verpletterende macro foto's mee maken dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
SmartDoDo schreef op 01 May 2003 @ 16:03:
Ik ben vandaag eens gaan zoeken naar lenzen/filters voor de A60/70 serie maar ik kom maar heel weinig tegen. Tenminste, wat documentatie, afbeeldingen en voorbeelden betreft. Prijzen heb ik wel gezien en ik moet zeggen het valt me nog wel mee. Ik, en ik denk meerderen met mij, ben erg benieuwd hoeveel een tele- of macrolens nu voor effect heeft t.o.v. de A70 zonder zo'n lens. Ga ik er ook echt verpletterende macro foto's mee maken dan? :)
Ik wil in eerste instantie die convertorring scoren, (Canon LA-DC52C), dan kunnen er normale lenzen op als het goed is.
Wat macro betreft: voor mij denk ik niet echt nodig. Macro van de Canon is op zich best grappig, en ik heb liever iets van een telelens. Macro gebruik ik toch alleen bij bijvoorbeeld beestjes, en die vliegen toch weg ;)

Als je nu een toko hebt die die convertordingen heeft voor weinig: let me know.. goedkoopste die ik zie is 19.95 Dollar, maar dan is verzenden weer zo duur :)

Edit: damnit, er zijn toch wel shops in Nederland die dat ding verkopen :? :?

Edit 2: grmbl... 3 fotoboeren hier in de buurt gebeld, kennen dat ding nieteens, of "A70? Die is heel nieuw, heb ik niet in de catalogus, moet ik apart bestellen, wordt amper gevraagd. Prijsindicatie? geen idee"

lekker dus, dan maar canon eens keertje bellen, of, Smartdodo, heb jij al een NL toko gevonden voor dat ding?

Edit 3:
wtf stelletje idioten bij Canon.. Heb ze gebeld: Nee, niet op voorraad bij Canon Nederland, komt pas in juni
Al met al mooi ruk dus, want dan wil ik m wel hebben voor op vakantie. Wordt me te krap dan... * DJSmiley googled door naar Duitsland of Engeland, kijken of ie daar te shoppen is ;)

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 01-05-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DJSmiley schreef op 01 May 2003 @ 16:07:
[...]

Ik wil in eerste instantie die convertorring scoren, (Canon LA-DC52C), dan kunnen er normale lenzen op als het goed is.
Bedoel je dat er dan ook spiegelreflex lenzen op kunnen? Want ik heb hier mijn Canon 500N liggen met oa een 80-300 lens :P
Als je nu een toko hebt die die convertordingen heeft voor weinig: let me know..
Dan is dat denk ik voor meerderen hier het melden waard :)
Macro gebruik ik toch alleen bij bijvoorbeeld beestjes, en die vliegen toch weg ;)
Dat is waar :P Ik ben ook meer van plan planten, oppervlaktes e.d. te fotograferen dan vliegen etc. Anders zou een middag fotograferen wellicht één foto opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
SmartDoDo schreef op 01 May 2003 @ 16:03:
Dat is heel simpel: canon levert zelf bijvoorbeeld een telelens die je standaardbrandpuntafstand met faktoor 2,5 vergroot (kan iets andere waarde zijn)

In plaats van 35-105 heb je dan dus (effe snel uit hoofd) 80-260mm en dat is dan dus een ± 6x optische zoom.

Voor de macrolens werkt dat andersom dus.

En je kunt niet zomaar een willekeurige telelens monteren, je moet rekening houden met vignettering en andere verschijnselen. En natuurlijk de diameter: kan ie er uberhaupt wel opgeschroefd worden.

Zoek maar eens op tweakers:

Lenzen Canon Powershot A40
Optionele lenzen Canon PS a40

De lenzen voor de A40 zijn dezelfde als die voor de A70

http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/PSA70_3000-e.html

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 01-05-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Nou jah dit is mijn eerste "mooie" foto.

Raar is wel dat wanneer ik de foto horizontaal ging maken van dezelfde afstand dat het zoomen helemaal mis ging, het bleef wazig. Nu dat ik eraan denkt had ik misschien ff handmatig met de zoomoptie kunnen spelen maar jah... die beestje(s) zijn al weg 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://www.themainclick.net/test/macro.jpg

Vraagjes:

1. Ik dacht dat de instellingen waarme je de foto had genomen bewaard bleven zodat je ze daarna nog kon bekijken, maar in Zoombrowser EX kan ik niks vinden.
edit:
ik heb hem al
Camera Model Name: Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time: 4/30/2003 2:56:49 PM
Shooting Mode: Program AE
Photo Effect Mode: Off
Tv( Shutter Speed ): 1/640
Av( Aperture Value ): 3.5
Metering Mode: Evaluative
Exposure Compensation: 0
ISO Speed: 100
Lens: 5.4 - 16.2mm
Focal Length: 9.4mm
Digital Zoom: None
Image Size: 2048x1536
Image Quality: Fine
Flash: Off
White Balance: Cloudy
AF Mode: Single AF
2. Ik probeer "actie" foto's te maken maar het duurt vrij lang voordat de camera echt een foto maakt wanneer je de knop helemaal indrukt. Kan je dit instellen, want het timen van een vallende waterdruppel wordt zo onmogelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Choller op 01-05-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
DJSmiley schreef op 01 mei 2003 @ 15:59:
[...]
Canon LA-DC52C -> Die is iig nodig voor de A60/A70
Ik vind Canon er nogal onduidelijk over eigenlijk. Als je bijvoorbeeld op www.powershot.com kijkt, dan zie je bij de meeste lenzen wel staan:
"**requires Lens Adapter LA-DC52 for use with the A10 & A20.
**requires Lens Adapter LA-DC52B for use with the A30 & A40.
**requires Lens Adapter LA-DC52C for use with the A30 & A40."

Moet dat laatste "A60 & A70" zijn dan?

Bij een paar shops die in de topics staan die stefijn geeft, staat bij de A70 de LA-DC52B genoemd...

Ik heb zelf ook wel interesse in een adapter ring naar 52mm en dan voornamelijk om er een filter op kunnen schroeven. Wat je met een macro lens nog extra zou kunnen wil ik ook wel eens weten. Kun je dan *NOG* dichterbij? Is nu al zooooo goed! _/-\o_

De maten van die adapters (52mm, 58mm) kun je trouwens ook alleen maar opmaken uit het typenummer. Verder staat er helaas gewoon *GEEN* info :'(

Ik wou graag willen zien hoe het eruit ziet als zo'n ding op de cam zit. Zijn ze er trouwens ook in de kleur van de cam? (filters zijn er tenslotte ook wel te vinden in die kleur i.p.v. zwart lijkt me)

SmartDodo, wat is er kapot aan je cam? Moet je 'm nu gaan opsturen? :(

Choller: deze instellingen worden opgeslagen in het Exif gedeelte van het jpg plaatje. Ik kan ze (op WinXP) gewoon zien met de properties (advanced). En op de cam kun je ze ook bekijken in de play mode en Disp op de juiste stand (zijn er 3: niks, simpel en uitgebreid). En de oplossing van dat tijdsprobleem vind je enkele paginas terug: zorg dat je de knop al half ingedrukt hebt, zodat ie focussed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Voor de a40 is het de B versie, die heb ik hier namelijk liggen.

Voor de a70 volgens deze site de C http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/PSA70_3000-e.html

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 01-05-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dank je :) Ik gaan eens kijken aldaar!
SmartDodo, wat is er kapot aan je cam? Moet je 'm nu gaan opsturen?
Argh, je gelooft het niet :(, typisch iets voor mij nouja. Druk ik daarnet mn powerknopje in van mn A70.....geen klik geluid, geen tegendruk, niets. Afijn, is het powerknopje dus naar zn mallemoer :/

Gelijk net een mailtje naar ICD (waar ik hem dus heb gekocht via internet ;))gestuurd hoe ze dit af willen handelen, kunnen de tweakertjes gelijk eens horen of ze daar een goede garantie afhandeling hebben ;)

Voorlopig dus geen visuele bijdrage van mijn kant :| Ik mag trouwens hopen dat ik de enige ga zijn die dit probleem heeft/gaat krijgen. Zo vaak en zo hard druk ik ook niet op die knoppen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Jammer SmartDoDo, en je had zo'n goeie foto gemaakt.

Veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Ai! En zoiets simpels nog wel! :/

Hoop voor je dat het niet te lang duurt! Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Choller schreef op 01 mei 2003 @ 19:25:
[...]
2. Ik probeer "actie" foto's te maken maar het duurt vrij lang voordat de camera echt een foto maakt wanneer je de knop helemaal indrukt. Kan je dit instellen, want het timen van een vallende waterdruppel wordt zo onmogelijk.
Hier is weinig aan te doen. Dan zul je moeten scherp stellen op een onderwerp wat op dezelfde afstand staat. Door de ontspanknop half ingedrukt te houden dan afwachten tot je wilt doordrukken. Want is er eenmaal scherpgesteld dan kun je wel heel snel de foto nemen. Een andere mogelijkheid is misschien manueel scherpstellen in M mode.
:)
Choller schreef op 01 mei 2003 @ 19:43:
Jammer SmartDoDo, en je had zo'n goeie foto gemaakt.

Veel succes.
Niets aan te doen, life goes on :) En daarbij, daar is garantie voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 01 mei 2003 @ 19:40:
[...]
Dank je :) Ik gaan eens kijken aldaar!

[...]
Argh, je gelooft het niet :(, typisch iets voor mij nouja. Druk ik daarnet mn powerknopje in van mn A70.....geen klik geluid, geen tegendruk, niets. Afijn, is het powerknopje dus naar zn mallemoer :/

Gelijk net een mailtje naar ICD (waar ik hem dus heb gekocht via internet ;))gestuurd hoe ze dit af willen handelen, kunnen de tweakertjes gelijk eens horen of ze daar een goede garantie afhandeling hebben ;)

Voorlopig dus geen visuele bijdrage van mijn kant :| Ik mag trouwens hopen dat ik de enige ga zijn die dit probleem heeft/gaat krijgen. Zo vaak en zo hard druk ik ook niet op die knoppen....
Zwaar bagger voor je :'( Echt zo'n klote probleem, heb je je camera, kun je geen plaatjes meer schieten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dbzfan schreef op 01 mei 2003 @ 19:49:
[...]

Zwaar bagger voor je :'( Echt zo'n klote probleem, heb je je camera, kun je geen plaatjes meer schieten :(
Nee.... :'(

Dus wordt het tijd dat de andere A60/A70 bezitters hier eens een duit in het zakje gaan doen >:) Het heet hier niet voor niets "Het Canon A70 ervaringen topic" ;)

Na mijn macro foto'tjes en die van Choller hierboven als inspiratie moeten er toch wel wat foto's bijkomen hier hoor. :)

[ Voor 7% gewijzigd door SmartDoDo op 01-05-2003 20:05 . Reden: Ik was je niet vergeten hoor :> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
SmartDoDo schreef op 01 mei 2003 @ 19:54:
[...]
Na mijn macro foto'tjes hierboven als inspiratie moeten er toch wel wat foto's bijkomen hier hoor. :)
Heb je mijn "macro" foto niet gezien dan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 01 mei 2003 @ 19:54:
[...]

Nee.... :'(

Dus wordt het tijd dat de andere A60/A70 bezitters hier eens een duit in het zakje gaan doen >:) Het heet hier niet voor niets "Het Canon A70 ervaringen topic" ;)

Na mijn macro foto'tjes en die van Choller hierboven als inspiratie moeten er toch wel wat foto's bijkomen hier hoor. :)
Morgen krijg ik hem, m'n 1ste digicam O+

Dus je kunt morgenmiddag wat pics verwachten.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
stefijn schreef op 01 May 2003 @ 19:34:
Voor de a40 is het de B versie, die heb ik hier namelijk liggen.

Voor de a70 volgens deze site de C http://web.canon.jp/Imaging/PSA70/PSA70_3000-e.html
Bedankt! Heb meteen even een mailtje naar die andere Canon mensjes gestuurd om er op te wijzen dat hun info onduidelijk is. En meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om te vragen naar de Nederlandse pdf van de handleiding.
Tja, je weet maar nooit he? Voor wat hoort wat! :+

Kun je trouwens misschien laten zien hoe het er uitziet op je A40? Dat lijkt me vrijwel hetzelfde...
SmartDoDo schreef op 01 May 2003 @ 19:54:
[...]
Hoop niet dat je hiermee bedoelt dat wij die van ons nou ook moeten slopen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tycoontje schreef op 01 May 2003 @ 20:09:
[...]

Hoop niet dat je hiermee bedoelt dat wij die van ons nou ook moeten slopen! 8)7
Ervaring als in, achter de camera staat en "schieten" B)

Nee, slopen kan altijd nog ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

OK, ik heb uiteindelijk toch besloten mijn A40 te vervangen door de A70. Ik heb de A70 vanmiddag gekocht.

Nu heb ik echter een klein probleempje onder XP. De properties van de A70 zijn minder uitgebreid dan die van de A40. De A70 wordt ook minder goed herkend. De A40 had zo'n handig menu "Camera Settings" waar je o.a. je naam in de camera kon zetten. Bij de A70 zie ik dat niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/propa40.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hneel/misc/propa70.jpg

Weet iemand hier een oplossing voor? Andere driver ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Misschien ter overvloede...
Als je die adapterring koopt kun je 52 mm filters/voorzetlenzen erop schroeven. Is dat leuk? Ja dat is leuk. Stel je koopt voor 25 E de adapterring en voor 38 E een +10 Dioptrie macro voorzetlens van B+W. Dan kan je dus echte mega close-ups maken. Supergoed dus. Ook kun je door bijvoorbeeld een polarisatiefilter of een UV-filter de kwaliteit van je foto's een stuk opkrikken.
De enige "boundary" is dus dat er 52mm schroefdraad op moet zitten. Vergeet de echte SLR-objectieven want dat gaat helaas niet lukken. Maar er is genoeg te koop!

Je kan op www.photosig.com behoorlijk wat voorbeelden zien van a70 met voorzetlenzen.

[ Voor 11% gewijzigd door GeJe op 02-05-2003 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb zelf dus een analoge Canon liggen waar 52mm lenzen en filters op kunnen. UV of skylight filters heb ik ook zo liggen :) (ook nog een mooie stereffect :9)
En idd, het maakt een foto er over het algemeen een stuk mooier door. Mensen moeten niet vergeten dat bij gebruik van filters er ook meer licht nodig is of anders gezegd, een iets langere sluitertijd.
Het voorbeeld wat jij noemt met die B+W macro voorzetlens klinkt erg interessant :9 En voor dat geld vind ik het ook nog wel te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49
Of als je echt spectaculair wilt gaan zoomen: http://www.ckcpower.com/crystalvue.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GeJe schreef op 02 mei 2003 @ 12:52:
Misschien ter overvloede...
Als je die adapterring koopt kun je 52 mm filters/voorzetlenzen erop schroeven. Is dat leuk? Ja dat is leuk. Stel je koopt voor 25 E de adapterring en voor 38 E een +10 Dioptrie macro voorzetlens van B+W. Dan kan je dus echte mega close-ups maken. Supergoed dus. Ook kun je door bijvoorbeeld een polarisatiefilter of een UV-filter de kwaliteit van je foto's een stuk opkrikken.
De enige "boundary" is dus dat er 52mm schroefdraad op moet zitten. Vergeet de echte SLR-objectieven want dat gaat helaas niet lukken. Maar er is genoeg te koop!

Je kan op www.photosig.com behoorlijk wat voorbeelden zien van a70 met voorzetlenzen.
Een UV-Filter doet niks met je foto's hoor, die beschermt alleen je lens tegen UV-stralen >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
SmartDoDo schreef op 02 May 2003 @ 13:24:
[...]
Ik heb zelf dus een analoge Canon liggen waar 52mm lenzen en filters op kunnen. UV of skylight filters heb ik ook zo liggen :) (ook nog een mooie stereffect :9)
En idd, het maakt een foto er over het algemeen een stuk mooier door. Mensen moeten niet vergeten dat bij gebruik van filters er ook meer licht nodig is of anders gezegd, een iets langere sluitertijd.
Het voorbeeld wat jij noemt met die B+W macro voorzetlens klinkt erg interessant :9 En voor dat geld vind ik het ook nog wel te doen :)
idd, +10 is wel vet ;)

Waar shop je die lenzen het goedkoopst ?

Smartdodo: heb nog geen reply van die engelse toko trouwens
Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:33:
[...]

Een UV-Filter doet niks met je foto's hoor, die beschermt alleen je lens tegen UV-stralen >:) >:)
In gebieden met veel UV straling (bergen enz) is het best de moeite waard hoor, scheelt aardig in kwaliteit.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 02-05-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 13:33:
[...]

Hoezo doet dat niks met je foto's? Mag jij me een keer uit komen leggen hoe het komt dat mijn foto's er mèt UV lens beter uitzien dan zonder ;)
Een UV-lens beschermt de originele lens wat uiteraard geen kwaad kan :) en daarbij filterd het bepaalde UV staling uit het licht wat door de lens valt. Dit afhankelijk van het type UV-filter dat je gebruikt. Over het algemeen zien luchtfoto's er een stuk mooier uit en zijn dieper van kleur bij gebruik van een UV-filter :) Het doet niets met de foto nee ;), wel met het licht wat op de foto/CCD valt :)
DJSmiley schreef op 02 May 2003 @ 13:35:
[...]

idd, +10 is wel vet ;)

Waar shop je die lenzen het goedkoopst ?

Smartdodo: heb nog geen reply van die engelse toko trouwens

[...]

In gebieden met veel UV straling (bergen enz) is het best de moeite waard hoor, scheelt aardig in kwaliteit.
Zeker :Y) Daarom ga ik ook een opzetstuk scoren inclusief een macrofilter/lens. Uv-lenzen heb ik al :)

offtopic:
Smart en DoDo wachten geduldig af DJSmileY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 02 May 2003 @ 13:41:
[...]

Hoezo doet dat niks met je foto's? Mag jij me een keer uit komen leggen hoe het komt dat mijn foto's er mèt UV lens beter uitzien dan zonder ;)
Een UV-lens beschermt de originele lens wat uiteraard geen kwaad kan :) en daarbij filterd het bepaalde UV staling uit het licht wat door de lens valt. Dit afhankelijk van het type UV-filter dat je gebruikt. Over het algemeen zien luchtfoto's er een stuk mooier uit en zijn dieper van kleur bij gebruik van een UV-filter :) Het doet niets met de foto nee ;), wel met het licht wat op de foto/CCD valt :)

[...]
Zeker :Y) Daarom ga ik ook een opzetstuk scoren inclusief een macrofilter/lens. Uv-lenzen heb ik al :)

offtopic:
Smart en DoDo wachten geduldig af DJSmileY ;)
Ik denk dat jij het hier over een polarisatie filter hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 13:45:
[...]

Ik denk dat jij het hier over een polarisatie filter hebt? :?
8)7 * SmartDoDo is even wakker aan het worden :+ Je hebt deels gelijk :)

Een UV-filter heeft een licht (naar mijn mening positief) effect op een foto. Daarbij beschermt het de originele lens tegen beschadiging.
Het is een Pol(arisatie) filter wat idd voor mooie luchtfoto's zorgt. Daarbij kan het reflecties op (niet metale)oppervlakken filteren. :)
GeJe schreef op 02 mei 2003 @ 12:52:Je kan op www.photosig.com behoorlijk wat voorbeelden zien van a70 met voorzetlenzen.
Heel interessant, helaas kan ik me niet aanmelden :? lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Nu online
Fuck :(
hi thanks for the mail
sorry we are unable to ship abroad at present
regards
mike
Vanaf Ace Cameras.... SmartDodo: ik kan informeren in Duitsland, ik kan via iemand in engeland misschien bestellen, of we wachten tot juni :(

Of heb jij nog suggesties / shops gevonden die dat ding verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

KBen nog steeds aant wachten :( Word die camera via de ptt geleverd? Het is niet onder rembours. En is het een vaste tijd op de dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DJSmiley schreef op 02 May 2003 @ 14:40:
Fuck :(

[...]

Vanaf Ace Cameras.... SmartDodo: ik kan informeren in Duitsland, ik kan via iemand in engeland misschien bestellen, of we wachten tot juni :(

Of heb jij nog suggesties / shops gevonden die dat ding verkopen?
offtopic:
Hier is de mail toch voor uitgevonden ;)

Wacht anders even het weekend af, dan heb ik zelf ook tijd om even te zoeken. Wachten tot juni duurt me wat lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Ik balen, gister mailtje gehad, dat ie de volgende dag bezorgd zou worden. Ik zit hier nog steeds zonder A60 :(:(:(

Nóg een dag wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

www.photosig.com is echt de traagste site van de wereld. En je kan alleen foto's zien die net nieuw zijn. Maar wat je ziet is vaak cool.

Deze komt van 'ConradLeon' van http://forums.powershot-a.com (geen spam maar een nette bronvermelding, want het is mijn foto niet)

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jgmjacob/wesp.jpg

Dit is met een +7 close-up voorzet lens op een Canon A40(!) deze lens bestaat uit een +1, +2, +4 lens op elkaar geschroefd. Deze lenzen zijn van hama echt prima te betalen, 45 E in duitsland. En je kan ze dus ook afzonderlijk gebruiken.
Hij is niet megascherp maar het is best moeilijk om een strakke macro te maken. (vooral van beestjes)

[ Voor 200% gewijzigd door GeJe op 02-05-2003 22:21 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
Wat ik me afvraag: is 1 jaar garantie wel genoeg ? IK heb mijn camera gewoon bij een winkel gekocht (Block) en op zich wil ik best wel 80 € betalen voor 5 jaar garantie, maar helaas gaat dat over mijn budget en moet ik doen met 1 jaar. Ik kan tot morgen beslissen of ik het wel neem of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat het flitsinterval is van de A70 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Choller schreef op 02 May 2003 @ 23:43:
Wat ik me afvraag: is 1 jaar garantie wel genoeg ? IK heb mijn camera gewoon bij een winkel gekocht (Block) en op zich wil ik best wel 80 € betalen voor 5 jaar garantie, maar helaas gaat dat over mijn budget en moet ik doen met 1 jaar. Ik kan tot morgen beslissen of ik het wel neem of niet.
+Ik denk dat je nooit 5 jaar een digicam houdt. Dus na +- 3 jaar verkoop je hem. Dan is garantie nog een mooi verkoopargument.
+Kan je geen drie jaar nemen dat lijkt me beter.
+Je kan altijd je camera laten repareren als er iets mis mee is en het niet uitgesloten is.
-Ik denk persoonlijk dat als een digicam kapot gaat dit komt door vallen/zand/waterschade/slijtage/diefstal en dit valt niet onder de garantie.
-Voor 80 E kan je best 1 garantie betalen als deze voorkomt. Daar heb je dan ook weer een half jaar garantie op.
-Investeer in een goed tasje en wees er zuinig op.
-De marges op extra garantie liggen boven de 50% dit geeft wel aan hoe klein de kans is dat er wat mis gaat.
-Volgens de wet heb je altijd 2 jaar garantie, probleem is probeer dat maar te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

GeJe schreef op 02 mei 2003 @ 21:58:
www.photosig.com is echt de traagste site van de wereld. En je kan alleen foto's zien die net nieuw zijn. Maar wat je ziet is vaak cool.

Deze komt van 'ConradLeon' van http://forums.powershot-a.com (geen spam maar een nette bronvermelding, want het is mijn foto niet)

[afbeelding]

Dit is met een +7 close-up voorzet lens op een Canon A40(!) deze lens bestaat uit een +1, +2, +4 lens op elkaar geschroefd. Deze lenzen zijn van hama echt prima te betalen, 45 E in duitsland. En je kan ze dus ook afzonderlijk gebruiken.
Hij is niet megascherp maar het is best moeilijk om een strakke macro te maken. (vooral van beestjes)
Leuk hoor, die foto, jammer dat hij niks met de A70/60 te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

dbzfan schreef op 03 mei 2003 @ 10:14:
[...]

Leuk hoor, die foto, jammer dat hij niks met de A70/60 te maken heeft...
Onzin, plaatje was ter illustratie van een +1 +2 +4 voorzetlens, daar ging het over. En het geeft een idee wat een a70 kan bereiken met dezelfde lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

EINDELIJK m'n A60 binnen! Hij zit nog in de doos, kga hem nu ff uitproberen!

Sorry, @geje

*edit, zit zelfs een nederlandse handleiding bij!

[ Voor 25% gewijzigd door dbzfan op 03-05-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
GeJe schreef op 03 mei 2003 @ 09:40:
[...]

+Kan je geen drie jaar nemen dat lijkt me beter.
Ja, dat wil ik ook, maar dat hebben ze niet :( .

Echt ongeloofelijk. 3 jaar garantie is het meest logische natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zien er netjes uit :) Je hebt als instelling geen macro gebruikt zag ik?
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 01:51:
Kan iemand mij vertellen wat het flitsinterval is van de A70 ?
Ik neem aan dat je bedoelt hoeveel tijd er tussen 2 foto's zit waarbij de flits wordt gebruikt? Dit kan ik zelf momenteel niet voor je testen, misschien iemand anders hier die dat kan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 03 mei 2003 @ 14:24:
[...]
Zien er netjes uit :) Je hebt als instelling geen macro gebruikt zag ik?

[...]
Ik neem aan dat je bedoelt hoeveel tijd er tussen 2 foto's zit waarbij de flits wordt gebruikt? Dit kan ik zelf momenteel niet voor je testen, misschien iemand anders hier die dat kan? :)
Hmm, hoe kun je dat zien? Kheb al veel foto's geschoten, dus weet het eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

Foto's zien er zeker goed uit! Moet nog tot de 8ste wachten tot die van mij binnen komt. Als ik dit zie kan ik al helemaal niet meer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dbzfan schreef op 03 mei 2003 @ 14:29:
[...]

Hmm, hoe kun je dat zien? Kheb al veel foto's geschoten, dus weet het eigenlijk niet meer.
:P LOL

Het is te zien in de EXIF data van een foto die je neemt. Als je XP gebruikt kun je het plaatje met de Windows viewer openen. Rechter muisknop klikken en dan kiezen voor eigenschappen. kies dan voor samenvatting. Ook Photoshop e.d. kunnen bij eigenschappen van de foto de EXIF data laten zien. Deze data wordt weggeschreven bij de foto en je kunt er later dus in terugzien welke instellingen zijn gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

SmartDoDo schreef op 03 mei 2003 @ 14:55:
[...]
:P LOL

Het is te zien in de EXIF data van een foto die je neemt. Als je XP gebruikt kun je het plaatje met de Windows viewer openen. Rechter muisknop klikken en dan kiezen voor eigenschappen. kies dan voor samenvatting. Ook Photoshop e.d. kunnen bij eigenschappen van de foto de EXIF data laten zien. Deze data wordt weggeschreven bij de foto en je kunt er later dus in terugzien welke instellingen zijn gebruikt. :)
ah, bedankt!

Ze zijn wel in de macrostand genomen, maar gewoon niet echt van heel dichtbij. O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Verdomme, m'n camera gaf aan dat de batterijen bijna op waren. Dus ik naar de expert, voor een set oplaadbare batterijen + een lader.

Nu heb ik 42,95 neergelegd voor een lader en 4 1800 mAh nimhs. Volgens mij is dit veel te veel. Heb ik me laten naaien? 8)7 |:(

Tis trouwens een: GP powerbank 3 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe

GeJe

Je...

http://www.tweakers.net/pricewatch/27061

Valt wel mee, je hebt tenslotte geen rembours betaald.
Laat je ze wel netjes 16 uur opladen >:) >:)

[ Voor 20% gewijzigd door GeJe op 03-05-2003 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan

dbzfan

Nee.

Gelukkig...

Ze moeten 18 uur opgeladen worden, maar je kan ze er ook langer in laten zitten, zonder dat ze schade ofzo oplopen.

18 uur, zucht...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.