De titel zegt het al, het idee is daar -> helmsdeep in Ut2003-ctf, maar voordat ie eenmaal af is, ben ik waarschijnlijk wel weer een decennium verder
.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Ja idd, dat dacht ik ook.bonzz.netninja schreef op 19 February 2003 @ 19:37:
tja, er is al iets hewas die ingang poort niet verder naar rechts?
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door jjwa op 19-02-2003 19:43 ]
Verwijderd
Maak er anders gelijk een mod van?jjwa schreef op 19 February 2003 @ 19:40:
Voor de rest een heel vet idee om te doen!
Iemand die wat Orcs en Uruk Hai skins maakt misschien?
🌞🍃
Dan maak je toch een soort 'teamverdeling' als in de film?Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 19:50:
[...]
Maak er anders gelijk een mod van?
Idee is superjammer dat jij het idee eerder had
. Mja, moet toch eerst nog unrealed onder de knie krijgen...
Trouwens, waarom een CTF map? het team binnen heeft dan super veel voordeel tegenover het andere team dat buiten begint, toch?
[ Voor 4% gewijzigd door Qylos op 19-02-2003 20:31 ]
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Net of je zo veel voordeel in zo'n dinges hebt. Stil staan en bogen afschieten zoals in de film zal niet gaan, gewoon gelijke wapens heb je, waarbij je je zult moeten bewegen om de andere te ontwijken.Qylos schreef op 19 februari 2003 @ 20:31:
[...]
Dan maak je toch een soort 'teamverdeling' als in de film?
20000 tegen...
🌞🍃
Eerst deze maar eens finishenVinnie schreef op 19 februari 2003 @ 19:37:
Wow kickuhErg mooi gemaakt al. Ga zo door
Maak je nog meer LotR based levels straks?
Ik heb het geheel op mijn gevoel gemaakt, dus er kan wel iets niet kloppen. Verder heb ik een aantal dingen veranderd om het geheel toegankelijker te maken. Momenteel ben ik bezig met een gebouwtje vlak achter helmskeep, maar dat ziet er nog niet zo mooi uit (er komt ook een rots overheen, zoals in de film). Momenteel plan ik nog geen grot, maar mocht ik tijd over hebben, dan komt ie erbijVerwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 19:40:
Hij klopt niet helemaal, vooral die deer in die toren niet (dat was aan het einde van een soort brug). Maar verder wel nice.
me 2JelleStoel schreef op 19 februari 2003 @ 19:59:
nou je het over assault hebt Ik mis assault echt in ut2003
Eerst Ut2003 nog even kopen, eerder kan ik er geen beta van makenDataBeest schreef op 19 februari 2003 @ 20:03:
Woei, dat ziet er leuk uit.
Is het niet al mogelijk om hem als beta uit te brengen, gewoon als voorproefje? Of is het daar nog niet genoeg af voor?
/me is wel benieuwd
Nah, geen 2 kastelen, dat verkracht het hele ideeDataBeest schreef op 19 februari 2003 @ 20:37:
[...]
Net of je zo veel voordeel in zo'n dinges hebt. Stil staan en bogen afschieten zoals in de film zal niet gaan, gewoon gelijke wapens heb je, waarbij je je zult moeten bewegen om de andere te ontwijken.
Daarbij kan het team buiten die dinges nog wel eens bevoordeeld zijn aangezien die meer bewegingsvrijheid hebben en die grote rendemers (oid) kunnen ontwijken
Maarja.. ik gok toch zomaar dat er 2 van die kastelen in één map komen.
Dat verzoek heb ik ook al van Malebolgia gehadVerwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 21:28:
komt er ook zo'n klein deurtje aan de zijkant waar je met 2 man uit kunt kruipen?
Ehm, ik zei nooit dat het een mod zou worden...hoogstens een levelDarkShadow schreef op 19 February 2003 @ 22:05:
ziet er cool uit!!! wel echt getrouw blijven he, maak er inderdaad maar een mod van, supercool idee! Met een coop optie, waarin je het samen als aragorn of gimli het kan opnemen tegen uruk hai etc
"People should know when they're conquered..."
Ja, dat is ook leuk jaVerwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 21:59:
Nah, geen 2 kastelen, dat verkracht het hele idee. Ik denk eerder, dat ik aan de andere kant een heuvel met grot of spelonk ofzo maak, I don't now just yet... (ideeen zijn welkom
)
Maya, nog nooit van gehoord.Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 21:59:
Eerst deze maar eens finishen, btw ik maak de gehele map eerst in MAYA en exporteer deze later naar unrealed, waar ik hem ga texturen en re-sizen. (maar als deze vet wordt, dan komt er wel meer
)
🌞🍃
Als je ideeen hebt over wat er aan de andere kant moet -> just let it outDataBeest schreef op 20 February 2003 @ 12:37:
[...]
Ja, dat is ook leuk ja
Zoals in de film, een open veld, lijkt me niet echt heel erg eerlijk. Een grot oid kan dat wel zijn, en is idd misschien nog wel leuker
[...]
Maya, nog nooit van gehoord.
Gebruik je dat alleen omdat je nog geen UT2003 hebt, of heeft het andere grote voordelen?
Het gaatje zal er al, speciaal voor jou een screenieDa Monkey schreef op 20 februari 2003 @ 12:43:
Maya is toch zoiets als 3dstudio max? Nou ja anyhoe. Misschien is het een idee om dat gaat in de muur wat in de film ontstaat door die grote bal buskruit er alvast in te maken . Dan is het wat moeilijker om de hele mikmak te verdedigen en makkelijker om binnen te komen. Anders moet je met z'n 20'en door een deur waar er maar 2 doorpassen
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 13:03 ]
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Met een double-jump lukt het iig en mocht dat niet lukken (wat me sterk lijktWJP schreef op 20 februari 2003 @ 13:04:
Mooi zeg!
Kun je zo wel van dat "geheime" deurtje tot de brug springen? of weet je dat pas als je hem gaat testen?
This is the Way.
Dat vraag ik me ook af. Je zou zo kunnen maken dat bijvoorbeeld team red de rioloring kan opblazen (zoals in de film) zodat ze binnen kunnen komenHIValicious schreef op 20 February 2003 @ 14:47:
is dr ook zon ingan via de riolering?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Ja die is er, check de screenHIValicious schreef op 20 February 2003 @ 14:47:
is dr ook zon ingan via de riolering?
Hehe, opblazenQylos schreef op 20 februari 2003 @ 14:50:
[...]
Dat vraag ik me ook af. Je zou zo kunnen maken dat bijvoorbeeld team red de rioloring kan opblazen (zoals in de film) zodat ze binnen kunnen komen
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 15:03 ]
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Dank voor het materiaalMcFlipp schreef op 20 February 2003 @ 15:17:
Nog ff wat extra ondersteunend beeldmateriaal, want ik vind dit een heel gaaf project! Keep up the good work!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maak je ook die standbeelden en die rondbogen bij de ingang?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 19:51 ]
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Verwijderd
Nee, je kan geen thirdparty maps spelen in de de demoWJP schreef op 20 February 2003 @ 19:44:
Kun je ook maken dat er een hoorn is daarboven op het torentje dat als je daar op use drukt dat er dan een zwaar hoorn geluid komt?
zou wel cool zijn!
zou de map ook werken op de demo of niet?
Die hoorn zat ik al aan te denken jaWJP schreef op 20 februari 2003 @ 19:44:
Kun je ook maken dat er een hoorn is daarboven op het torentje dat als je daar op use drukt dat er dan een zwaar hoorn geluid komt?
zou wel cool zijn!
zou de map ook werken op de demo of niet?
Ok, dan doen we dat een robotje 3 meter hoog isG33rt schreef op 20 February 2003 @ 19:49:
ehm, de helling loopt richting ingang loopt duidelijk steiler omhoog en tis allemaal wat te klein.... moet iets van 5 man hoog zijn die kleine muur aan de voorkant
(en ik mis het dreinage putje met wat TNT erin)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2003 19:53 ]
Volgens mij moet het toch allemaal iets groter, de ladder die gebruikt werden om over de muur te klimmen waren bijv. beswel lang vergeleken met de poppetjesVerwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:10:
Op verzoek -> nieuwe robotjes (deze zijn circa 1 meter 80). Nu lijkt het wel groot.
[afbeelding]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
De perfecte verhouding zal ik helaas nooit meer krijgen met dit levelOkyah schreef op 20 February 2003 @ 20:11:
[...]
Volgens mij moet het toch allemaal iets groter, de ladder die gebruikt werden om over de muur te klimmen waren bijv. beswel lang vergeleken met de poppetjes
En de muur dus ook en hier valt dat wel mee..
Maar t blijft mooi, hoor
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 01:28 ]
Verwijderd
Late reactie, mjaDataBeest schreef op 19 February 2003 @ 20:37:
[...]
Net of je zo veel voordeel in zo'n dinges hebt. Stil staan en bogen afschieten zoals in de film zal niet gaan, gewoon gelijke wapens heb je, waarbij je je zult moeten bewegen om de andere te ontwijken.
Daarbij kan het team buiten die dinges nog wel eens bevoordeeld zijn aangezien die meer bewegingsvrijheid hebben en die grote rendemers (oid) kunnen ontwijken
Maarja.. ik gok toch zomaar dat er 2 van die kastelen in één map komen.
Tja dan snapt mijn zusje het ookVerwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:39:
McFlipp, waarom die gare nederlandse ondertitels???![]()
Verder zeer cool project, ik zat te denken, aan de andere kant kun je denk ik het beste een grot maken, met een kleine ingang, die goed te bewaken is. Lekker in evenwicht.
🌞🍃
Textures zet ik er pas in unrealed 3.0 op. En als ut2003 niet de juiste textures heeft, dan rip ik er wel een aantal van mijn 2.0 gig grote UTDataBeest schreef op 21 February 2003 @ 09:43:
Woei, dat ziet er goed uit
Hoe ga je het met de textures doen?
(Overigens ben ik het er mee eens dat gameplay belangrijker is dan het realisme, of hoe het in de film zelf was.)
Verwijderd
Of je maakt CTF met 1 vlagVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:03:
Djiez, dit zietter érg kewl uit DumphuiZ, complimenten zeg maar![]()
Wat me afvraag, als dit aan CTF Lvl wordt waar staat de andere vlag dan? Ik bedoel de vlag die in Helmsdeep staat is 10x beter te bewaken als die andere die op een heuveltje komt? Kun je geen grotten maken ofzo, soort 'verzakt' kasteel zeg maar
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
De andere vlag staat onder de grond in de grot, die op het plaatje staat afgebeeld. Ik zal zo nog wat extra screeny's maken, zodat het wat duidelijker wordt.Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 12:03:
Djiez, dit zietter érg kewl uit DumphuiZ, complimenten zeg maar![]()
Wat me afvraag, als dit aan CTF Lvl wordt waar staat de andere vlag dan? Ik bedoel de vlag die in Helmsdeep staat is 10x beter te bewaken als die andere die op een heuveltje komt? Kun je geen grotten maken ofzo, soort 'verzakt' kasteel zeg maar
Yes, het bouwen iig. Ik had gehoord dat Unrealed 3.0 allerlei modellen etc. kon importeren en aangezien ik een klein beetje overweg kan met unrealed, zie ik toch nog hoop, dat het wel goed komtqless schreef op 21 February 2003 @ 12:27:
Dit ziet er erg goed uit!
Werkt dat goed met maya een level bouwen en dan exporteren?
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 13:10 ]
Het probleem met muziek alleen is, dat mp3's niet werken, je moet omgezette wav bestanden hebben -> wat krijg je dan...muziek van 30mb (de map wordt dan meteen 31mbVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 14:37:
Wel vet. Je kan iig iets aande sound van de map doen.. muziek van howard shore bv..
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 14:52 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 16:37 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 16:48 ]
Het is inderdaad wel jammer, dat het origineel steeds meer afwijkt van deze...maar aan de andere kant, als je zou moeten vergelijken, wat je liever speelt (met max 16 players), dan zou ik in dit geval toch eerder voor de remake gaan.Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 16:48:
Mooie/coole map, maar helaas lijkt Helmsdeep niet echt op het Helmsdeep uit TTT maar toch heel mooi gemaakt
Dat bos met die holle boom is ook een leuke oplossing btw
[ Voor 24% gewijzigd door Illumination op 21-02-2003 20:44 ]
[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 21-02-2003 21:10 ]
🌞🍃
[ Voor 5% gewijzigd door McFlipp op 21-02-2003 21:39 ]
de helling is nog steeds te plat... de hele burcht ligt veel hoger dan de grond (ik bedoel dus, eerst stukje helling en dan pas de muur)Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 20:13:
[...]
De perfecte verhouding zal ik helaas nooit meer krijgen met dit level. Maar wtf, gameplay is ook belangrijk
(en natuurlijk sfeer, maar die krijg je niet, als een poppetje veels te groot is
)
[ Voor 12% gewijzigd door G33rt op 21-02-2003 21:52 ]
MayaAlbinoraptor schreef op 21 February 2003 @ 21:21:
En iedereen maar maps maken met UED3.0
Terwijl het ook zo amkkelijk kan, ziet er erg mooi uit. Ben al blij als ik een beetje een map krijg met UED3.0
Ik hoop het ookMcFlipp schreef op 21 February 2003 @ 21:36:
Maar de UT2003-engine is hier eigenlijk wel voor gemaakt volgens mij. Toen ze namelijk trots aan het pronken waren met hun "upcoming" engine, waren ze vol trots over het feit dat hij enorme grote en gedetailleerde buitenlocaties kon vertonen
Dus dit lijkt me een goede test voor de Unreal Warfare Engine
Yeah, yeah, maar vooruit...Ik maak helmsdeep met bomen, dan mag jij de versie zonder bomen maken, okeG33rt schreef op 21 February 2003 @ 21:50:
[...]
de helling is nog steeds te plat... de hele burcht ligt veel hoger dan de grond (ik bedoel dus, eerst stukje helling en dan pas de muur)
ook mis ik nog t dreinage putje
en heb je nou de muren opgehoogt of die robots geresized?
edit:
BOMEN VOOR HELMS DEEP?! heiligschennis!![]()
en lage fps
weg met die bomen, terug met de kale vlakte
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 21:57 ]
twas grappig bedoeld hoor, nofi enzoVerwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 21:53:
Yeah, yeah, maar vooruit...Ik maak helmsdeep met bomen, dan mag jij de versie zonder bomen maken, oke? Btw die muren zijn allang opgehoogt en de burcht ligt idd al veel hoger dan de grond
(welkom op GoT).
[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 21-02-2003 22:05 ]
Ja slimmerik en dan? Hoe denk je daar ooit een ctf-level mee te maken dat voor elke partij gelijke kansen heeft? Assault gaat misschien nog, maar dat zit weer niet in UT2K3G33rt schreef op 21 February 2003 @ 21:50:
[...]
edit:
BOMEN VOOR HELMS DEEP?! heiligschennis!![]()
en lage fps
weg met die bomen, terug met de kale vlakte
De keuze van de bomen -> anders wordt je meteen gesniped, als je gespawnt wordt in het veldG33rt schreef op 21 February 2003 @ 22:04:
[...]
twas grappig bedoeld hoor, nofi enzo(en ik ben maar 16 dagen minder lang dan jou geregged
)
maar goed, ik zag het niet op de shots dat ie al veel hoger ligt, sorry
waarom de keuze van de bomen? (nee ik bouw em niet zonder, ik vind t reuze knap![]()
![]()
)
ehm, in CTF spawn je altijd in je basis.... of heel dicht erbijVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:10:
[...]
De keuze van de bomen -> anders wordt je meteen gesniped, als je gespawnt wordt in het veld![]()
.
Hiero wordt je bij de holle boom, of vlak bij in het bos gespawntG33rt schreef op 21 February 2003 @ 22:13:
[...]
ehm, in CTF spawn je altijd in je basis.... of heel dicht erbij
Nothing to see here
Dankits_me schreef op 21 February 2003 @ 22:19:
Omg, dat wordt echt een hele mooie map!!!
Keep up the good work!!! Zo'n map maakt t de moeite om t spel eens te kopen.
Ik ben heel benieuwd naar wat Ingame sceenshots van deze map.
Wellicht ook wel een leuk idee om een DM map te maken die niet zo afwijkt van t echte helmsdeep?
Verwijderd
Het ondergrondse gangenstelsel is al aanwezigVerwijderd schreef op 21 februari 2003 @ 22:48:
Misschien is een ondergronds gangenstelsel wel een leuk id ja,,want hetgene wat hier boven mij word gezegd is heel logisch
![]()
Als dit echt ctf word zou ik nog zo'n fort maken..2 forten tegenover elkaar dus.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 23:02 ]
mail EA?Verwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:29:
[...]
Dank, als ik eens wist, hoe ik zo'n map naar BF1942 moet exporteren
![]()
(in originele vorm dan
)
Verwijderd
Om maar niet te spreken over je framerateVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 22:51:
[...]
Opzich is het wel zo, dat spiegelende levels eerlijker zijn, maar zeg nu zelf...met zo'n groot level raak je toch harstikke in de war met 2 van die gigantische kastelen??
Het ene team spawnt aan de achterkant van het bos en het andere team in het kasteel.G33rt schreef op 21 February 2003 @ 23:01:
[...]
mail EA?
overigens: beide teams spawnen op dezelfde plek?
of snap ik t nu verkeerd
DankVerwijderd schreef op 21 February 2003 @ 23:03:
[...]
Om maar niet te spreken over je framerate![]()
Wel mn complimenten
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2003 23:06 ]
Als er veel vraag naar is, dan zal ik me er zeker over buigenHacku schreef op 22 February 2003 @ 14:25:
Als de assault mod af is kan je er dan een assault map van maken?
http://www.planetunreal.com/roar
Die komt er niet
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 17:12 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Ik heb de rechthoekige ingangen grotendeels veranderd in rondbogen (tnx 4 the tip). De regenbui...tja ik weet niet of ik dat kan... (onweer is natuurlijk wel sfeervolDa Monkey schreef op 22 February 2003 @ 17:29:
Misschien klink ik nu afkrakerig ofzo maar wat mij opvalt is dat poorten, uitgangen van grotten en allemaal dat soort spul vierkant/rechthoekig is. Kan daar iets aan gedaan worden?
Oh ja ik neemook aan dat er een fikse regenbui is als e map eenmap werkende is. Wat ook nog wel mooi zou zijn is dat er in de grond kuiltjes etc zitten waar dan water in zit kleine waterpoeltjes dus. Die zie je ook in die DM map van dat mappack (grendelkeep?)
Mij ookBreepee schreef op 22 februari 2003 @ 17:39:
@ topicstarter: heel goed idee! Lijkt me echt cool, zelf rondlopen in Helms Deep.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2003 20:26 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
En daar gaan de rest van de overgebleven fpsVerwijderd schreef op 22 February 2003 @ 20:26:
[...]
Een idee is iig om op de bodem van het bos een soort nevel te laten hangen (lekker spooky).
🌞🍃
De eerste twee high-detail game-testen van 3dmark2001se tellen respectievelijk 300.000 en 150.000 polygonen en hier haal ik met mijn Ti@4600 en xp@2600+, 60 fps en 130 fps...misschien is er dus nog hoopDataBeest schreef op 23 February 2003 @ 11:27:
[...]
En daar gaan de rest van de overgebleven fps
Maarja, die nevel is geloof ik uit te zetten, waardoor je users met snelle hardware en trage hardware blij maakt.
Dan is het wel een goed plan ja
39
Dank voor je bijdrageHomedisc schreef op 23 February 2003 @ 11:46:
Echt ongeloofelijk hoe mooi en sfeervolle map je nu al hebt weten te creeeren, petje af!
SChitterend gewoon!
DumphuiZ, die nevel en regen/onweer zou erg veel bijdragen aan de sfeer ja.
Trouwens, de blauwe en de rode gang komen samen uit in 1 gang, naar de vlag toe (voor het idee van het bos), dat zou een te grote camp plek worden.
Als je nou die holle boom daadwerkelijk hol maakt en hem door laat lopen naar de ruimte waar de vlag dan eerst zou staan, dan kun je hem van 2 kanten benaderen.
Een soort glijbaan in die boom naar de grot dus toe.
misschien is dat wat?
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Het gaat jammergenoeg nog wel ff duren voor die af is -> eerst het model bijwerken, dan succesvol exporteren en importeren, dan texturen en tenslotte botpaden voor de bots goed maken. Maar als die eenmaal af istwit schreef op 23 februari 2003 @ 12:18:
Vette map kan echt niet wachten om hem uit te gaan proberen.
Unrealed heeft voor zover ik weet een hele goede ondersteuning voor modellen gemaakt in andere 3d-programma's...besided, je denkt toch niet dat die lui van Epic hun maps in unrealed makenZAMoRANo schreef op 23 February 2003 @ 13:52:
Ik neem aan dat je zeker weet dat exporteren/importeren gaat lukken?
Zonde van al je werk als je het niet over kan zetten naar UnrealED.
Maar ALS het lukt word het wel een vette map zo te zien.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 13:55 ]
Idd zij gebruiken er lightwave voor d8 ik.Verwijderd schreef op 23 February 2003 @ 13:49:
Unrealed heeft voor zover ik weet een hele goede ondersteuning voor modellen gemaakt in andere 3d-programma's...besided, je denkt toch niet dat die lui van Epic hun maps in unrealed maken??
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq