Stukje voor Oogst:
Uit je afbeeldingen maak ik op dat je gewoon niet weet welke kant je op wilt met de website van je band. misschien een paar handige tips?
Maak een sfeercollage:
• Neem kernwoorden die bij je band passen denk hierbij bijvoorbeeld aan de muziekstijl
• Zoek afbeeldingen die volgens jou de kernwoorden goed verwoorden. let hierbij op vormen en kleuren
• Speel met verhoudingen, kleuren, transparantie, belichting, vervaging en dergelijke technieken
• Stel een collage op.
• Gebruik kleuren en vormen uit je collage en gebruik deze in de schetsen voor de website
Schetsen van je website:
Misschien wel het moeilijkste van alles omdat je snel dingen gaat schetsen die je al in je hoofd hebt zitten, probeer juist naar je sfeercollage te kijken en maak daarvan vormen of afbeeldingen op die passen bij de band en de website.
Wees ook niet bang om te veel te schetsen voor sommige websites kan ik wel 30x een nieuw A4tje pakken en gaan tekenen en elke keer is de tekening net weer iets anders dan de vorige. op die manier besef je erg snel wat juist wel en wat juist niet past in je website.
Uitwerken van de Schets
Werk je schets in detail uit, geef de kleuren en afbeeldingen aan, ga op zoek naar afbeeldingen die je in je ontwerp wilt gebruiken of kies de afbeeldingen uit de sfeercollage.
Als je deze stappen hebt gedaan durf ik te wedden dat je een ontwerp voor je hebt liggen waar je van tevoren nooit aan gedacht zou hebben en je zelf erg tevreden over bent. als je hier bent aangekomen weet ik zeker dat we je allemaal een handje willen helpen als je in de problemen zit met de vertolking van je papier naar je pc