Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ah, Partsupplies.nl volgt deze site ook :+

Hierbij een lijstje van zaken / vragen die ik naar voren heb zien komen van diverse users, waaronder mezelf. :+

- Is er geen andere manier de telefoon te rebooten dan de batterij eruit te halen bij een vastloper?

- Als je onder de directory /Nokia/Sounds/Simple een WAV bestand neerzet en deze als ringtone instelt komt hij in het lijstje voor en hij lijkt hem op te slaan. Maar als ik wordt gebeld hoor ik een andere ringtone. Hoe kan dit? (Ligt niet aan het profiel!!!)

- De SX1 kan geen MP3's als ringtone afspelen. Kan de SX1 WAV/MID ringtones van MMC afspelen of moet het bestand op het telefoongeheugen staan?

- Indien je gebruik maakt van de FM Radio zegt ie "No antenna" als je de headset -- die ook als zender fungeert - er niet in hebt. Stel dat je een bluetooth headset hebt... betekent dat dan dat toch de "gewone" headset aangesloten moet zijn omdat die als antenne dient te fungeren?

- Tot nu toe is er geen enkele SD-kaart die wordt ondersteund.

- Speelt de SX1 ook WMA bestanden af? (heb dit zelf nog niet geprobeerd, ga dit weekend ff een MMC halen)

- I-Mode kan je niet gebruiken op de SX1.

- Je kan de SX1 nu aanschaffen en tegen de tijd dat de Nederlandse software beschikbaar is (januari) deze er op zetten.

De MID ringtones zie ik niet staan onder een van de directories die toegankelijk zijn... zou daar even in moeten duiken en kan ze dus nog niet posten.

Een review schrijven lijkt mij een enorme uitdaging. Echter weet ik dat ik het niet moet doen omdat ik er gewoon geen tijd voor heb. :( Ik wil wel graag helpen.

De SX1 is 1x vastgelopen bij het eerste gebruik. Sindsdien geen problemen meer. Het geluid is magistraal en de FM Radio vind ik tot op heden de mooiste feature. De stereo kwaliteit kan je goed horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nou ja volgen is een groot woord :) Ik heb mezelf net aangemeld hier dus ben hier voor het eerst. Ik heb morgen een afspraak bij Siemens zelf, dan zal ik een uitgeprinte versie van je vragen meenemen. Ik zal dan proberen alle antwoorden te geven. Je begrijpt hopelijk wel dat ik niet alle features van alle producten weet :? Maar zal wel proberen de juiste antwoorden te vinden.

Ik kom hier dus even snel op terug.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMC probleem

Toch misschien een probleem gevonden.
Ik heb een SX1 , en een mmc kaartje van 64mb en ook van 128mb (beiden van Dane-Elec). Mijn Ipaq herkent ze alletwee alleen de SX1 herkent die van 128mb niet, beter gezegd hij ziet heel die kaart niet. Iemand die weet hoe dat kan?

Of zouden dan toch niet alle MMC kaarten compatible zijn??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 16 december 2003 @ 20:06:
- Als je onder de directory /Nokia/Sounds/Simple een WAV bestand neerzet en deze als ringtone instelt komt hij in het lijstje voor en hij lijkt hem op te slaan. Maar als ik wordt gebeld hoor ik een andere ringtone. Hoe kan dit? (Ligt niet aan het profiel!!!)
Deze moet je in de dir /Nokia/Sounds/Digital zetten, dan werkt het wel.
- De SX1 kan geen MP3's als ringtone afspelen. Kan de SX1 WAV/MID ringtones van MMC afspelen of moet het bestand op het telefoongeheugen staan?
Hoeft niet op de telefoon te staan, mmc werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Kan iemand aub wat zelfgemaakte foto's van de SX1 posten?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:)
krijg net van mijn vader te horen dat die een telefoon wilt. En wat wordt het? Een sx1, ja nou misschien dan. Nou ik hoop het! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je web ruimte voor me heb dan schiet ik wel een paar fotos, Maar eerst webruimte dus, en ik ga denk ik wle een review schrijven en trouwens al 4 keer een echte vastloper gehad, kon alleen worden opgelost met batterij eruit, en 6 keer vastloper van dat er teveel programmas open staan, bijvoorbeeld radio aan en dan Foto proberen te nemen, gaat vaak goed alleen soms niet, en al helemaal niet als er in de achtergrond een spel draait. Is wel jammer. Maar morgen even kijken of ik tijd heb voor een review, Maar fotos is zowiezo geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Gaer schreef op 16 december 2003 @ 21:21:
Kan iemand aub wat zelfgemaakte foto's van de SX1 posten?
Wat voor foto's wil je zien dan? er staan er meer dan genoeg op het web.
Anders wil ik er wel wat maken als je een goede reden hebt

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Trouwens ik heb die ringtone lounge.mid online gezet op www.jansen-eibergen.nl/rav/Lounge.mid

Ik luisterde hem net op de pc en het klinkt niet echt mooi. Op de SX1 klinkt hij veel en veel beter...

Trouwens, mijn file manager: Afbeeldingslocatie: http://www.jansen-eibergen.nl/rav/DSC00011.JPG hehe

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
ik heb de midi op mijn t610 gezet... heb ik toch nog een beetje een sx1 :D

hehe
nee maar de ringtone klinkt wel ok, niet superbijzonder op de t610

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:14:
Ja nou ja volgen is een groot woord :) Ik heb mezelf net aangemeld hier dus ben hier voor het eerst. Ik heb morgen een afspraak bij Siemens zelf, dan zal ik een uitgeprinte versie van je vragen meenemen. Ik zal dan proberen alle antwoorden te geven. Je begrijpt hopelijk wel dat ik niet alle features van alle producten weet :? Maar zal wel proberen de juiste antwoorden te vinden.

Ik kom hier dus even snel op terug.

Groeten.
Het is natuurlijk grandioos dat je dat voor ONS wilt doen. Neemt niet weg dat je het niet HOEFT te doen dus als het niet lukt is dat totaal niet bezwaarlijk. Je hebt aan je verplichtingen voldaan! ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Barca op 16-12-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:20:
[...]
Deze moet je in de dir /Nokia/Sounds/Digital zetten, dan werkt het wel.
Hoeft niet op de telefoon te staan, mmc werkt ook.
1. Fantastisch! Maar uhm, what's the difference? :? :? :?
2. Dat willen we horen!!! :)

Iemand trouwens de SX1 al werkend gekregen met een 256MB MMC? (of hoger :+)

Hey Raafje hoe krijg je die MID files trouwens eruit gesnoept... via File Manager werkt het (natuurlijk) niet. Hoe doet gij dat?

Ik kan ook wel wat foto's maken, sure. Wat wil je zien? Paskamerfoto's? ;)

Oh enneh... hebben jullie het ook dat het best wel lang duurt voordat de SX1 je SIM paswoord goed keurt en opstart?

[ Voor 50% gewijzigd door Barca op 16-12-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Duurt bij mij ook zo lang met dat password

Dat van dat MIDI bestandje, er bestaat een progje waarmee je voor jouw simkaart een bepaalde code berekent en die je dan in het laatste veld van je SIM moet plaatsen. Als je dan in het menu van een willekeurige Siemens telefoon gaat en je drukt op # dan kom je in een developer menu.
Maar door die 'cheat' kan ik alle drives van de SX1 zien, dus ik kan ook in de verstopte systeemdirectories komen waarin de standaard beltonen enzo staan.

Ik zoek trouwens een manier om die achterlijke automatische toetsenblokkering uit te krijgen als je de telefoon in het scherm van de MP3-speler laat staan, iemand een oplossing?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raafje schreef op 16 december 2003 @ 23:33:
Ik zoek trouwens een manier om die achterlijke automatische toetsenblokkering uit te krijgen als je de telefoon in het scherm van de MP3-speler laat staan, iemand een oplossing?
Als je in je MP3player - playlist staat -> options -> settings -> automatic key lock
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand misschien inmiddels al een antwoord op mijn probleem met een 128mb MMC kaartje??
De SX1 ziet hem niet. Mijn pc en Ipaq wel.
Heb hem al meerdere keren geformatteerd maar werkt ook niet.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Hrmmmm, had net ook het probleem dat hij geen "END CALL" deed. Ik drukte, drukte en drukte maar hij hing gewoon. :( 2e keer dat ie hing. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 23:54:
[...]

Als je in je MP3player - playlist staat -> options -> settings -> automatic key lock
:)
Haha oops, ik had nog helemaal niet bij de playlist gekeken, thx.

Waarmee heb je trouwens geformatteerd? Met je telefoon of pc?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raafje schreef op 17 december 2003 @ 13:24:
[...]
Waarmee heb je trouwens geformatteerd? Met je telefoon of pc?
Ik heb het kaartje met de pc geformatteerd en zelfs meerdere keren (FAT, FAT32).
De Ipaq ziet alles wel, de SX1 niet. Hij ziet dus heel die kaart niet dus kan ik hem ook niet formatteren vanuit de SX1.
Maar goed heb de winkel al gebeld en kan hem van de week omruilen (de MMC dan!) , aangezien een 64mb MMC wel werkt kan het denk ik niet aan de SX1 liggen.

Ik zal het vrijdag wel even laten weten als ik het kaartje heb omgeruild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een oplossing voor mensen bij wie de SX1 blijft hangen, Het grote probleem is dat de Sx1 dan teveel programmas heeft aan staan, met de ophangknop sluit je een spel of programma niet en daarom heeft de
Sx1 dan teveel programmas aanstaan, doormiddel van de Menu knop ingedrukt te houdfen kan je zien wat er aan staat, en deze dsan elke keer uit zetten wanneer je met iets anders begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 17:02:
Ik heb een oplossing voor mensen bij wie de SX1 blijft hangen, Het grote probleem is dat de Sx1 dan teveel programmas heeft aan staan, met de ophangknop sluit je een spel of programma niet en daarom heeft de
Sx1 dan teveel programmas aanstaan, doormiddel van de Menu knop ingedrukt te houdfen kan je zien wat er aan staat, en deze dsan elke keer uit zetten wanneer je met iets anders begint.
klinkt toch een beetje omslachtig :?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Phusebox schreef op 17 december 2003 @ 17:12:
[...]
Neh valt wel mee. Het is mooi dat je meerdere programma's tegelijk kan draaien... jammer dat hij soms nog vast loopt. Het is niet omslachtig want je kan de programma's heel simpel afsluiten als je er geen gebruik meer van maakt. Als je programma's toch niet gebruikt, sluit ze dan gewoon af.

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 17-12-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Hmm, de crashes had de P800 in het begin ook. Grootste deel zal met firmware update opgelost kunnen worden. Wel raar dat ie daar dus nog altijd last van heeft want ik dacht dat dat juist de reden was om de SX1 later uit te brengen :?

Ik weet niet of 't ook bij de SX1 kan, maar bij de P800/P900 kun je de powerknop 10sec indrukken en dan schakeld ie altijd uit, ook als ie vast hangt. Probeer dat eens zou ik zeggen.

Accu eruit moeten halen vind ik zelf altijd maar een raar id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TypeOPeter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb helaas al 1 groot probleem gehad op de 2e dag dat ik de SX1 had: Na het installeren van wat spul van de CD, ringtones, wallpapers enzo hing de SX1. Toen ik hem opnieuw wilde opstarten bleef het apparaat om de 2 seconden rebooten :(

Gelukkig had ik de mijne bij Partsupplies gekocht (overigens vrijdag besteld en zaterdag persoonlijk afgeleverd!) en is mijn apparaat zo snel mogelijk (bij mij thuis!) omgeruild voor een splinternieuw perfect exemplaar. Weer een staaltje geweldige service van Partsupplies! _/-\o_

Overigens heb ik al wel meer problemen gevonden... Als ik de voicemail start door de 1 ingedrukt te houden schakelt mijn toestel 50% van de keren uit, na het maken van een brommend geluid. Ook is de bluetooth connectie niet altijd te selecteren. Voor de rest ben ik er nog steeds zeer tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt mij niet om via de USB-poort de SX1 te zien. Ik heb alle software van de bijgeleverde CD geinstalleerd, maar in mRouter geeft hij mijn USB-poort niet weer. Alleen maar mijn COM1-, COM2- en IRDA-poort. Ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie, maar kom er maar niet achter wat... Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Phusebox schreef op 17 december 2003 @ 17:12:
[...]

Het is niet omslachtig, het is maar wat je gewend bent, het is meer en ALT + TAB functie.

Zo werkt Windows CE voor pocket pc's ook, daar sluit je ook niks af door op het kruisje te drukken, het is blijkbaar een soort standaard.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond allemaal, ik heb jullie vragen bij het Service center van Siemens Nederland neergelegd, ik kwam daar aan met een defecte SX1 :X ,de medewerker had hem zelf nog niet eens in zijn handen gehad zo nieuw was hij hahhahah.
maar hij gaat op het vragenlijstje van Barca (en de rest) een antwoord proberen te vinden heeft hij mij beloofd!! zodra hij dit heeft mailt hij mij en ik zet het weer hier neer

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 19:57:
Het lukt mij niet om via de USB-poort de SX1 te zien. Ik heb alle software van de bijgeleverde CD geinstalleerd, maar in mRouter geeft hij mijn USB-poort niet weer. Alleen maar mijn COM1-, COM2- en IRDA-poort. Ik heb het idee dat ik wat over het hoofd zie, maar kom er maar niet achter wat... Iemand een idee?
Dit heb ik ook HEEL HEEL soms. In eerste instantie moet je even kijken of bij apparaatbeheer alles wel flex is... staan er geen ?'s bij b.v. SM-Controller of USB-HUB of zoiets dergelijks. Als het er daar goed uit ziet zou het moeten werken. Ik heb het een aantal keer gehad dat hij het toch niet deed... en rebooten of opnieuw aansluiten maakte ook niks uit. Toch deed hij het op een gegeven moment weer wil, ik heb nog niet kunnen ontdekken what the tric is. Beetje raar, of dit aan de SX1 ligt weet ik niet. Dat je mRouter alleen de COM1-, COM2- en IRDA-poort weergeeft is normaal in deze situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 18-12-2003 00:06 ]

Verwijderd

Voelde me geroepen om me nu ook eens in de discussie te mengen aangezien ik inmiddels ook in het bezit ben van een SX1.

Bij mij doet de verbinding het idd soms ook niet maar wat meestal helpt is terwijl hij verbonden is met je usb poort de SX1 uit en weer inschakelen, verder moet ook windows(XP) hem hebben herkend en geinstalleerd.

Ik ben inmiddels ook toe aan mijn tweede exemplaar aangezien ik bij het opstarten system error te zien kreeg en ik niks meer kon doen.
Verder valt me op dat de batterij slechts 1 dag meegaat maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik er teveel mee speel en bij het draaien van een N-Gage spel werd hij extreem heet aan de voorkant, maar voorderest bevalt hij prima! :*)

Verwijderd

Kan iemand mij helpen.......

Ik heb net vandeweek mijn sx1 ontvangen en ik vind hem helemaal TOP !

Alleen 1 probleem :

Ik krijg na het opvragen van mijn tegoeden (bel, sms, data) bij vodafone een heel raar bericht.

-- not enough memory to receive sim messages, delete some data first---

Je kunt het berichtje gewoon wegklikken, maar dan heb je nog niets.

Het verstuurde bericht ontvang je dus niet.

Weet iemand wat het is ????

Alvast bedankt.

Marcel.

• TypeOPeter
Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 10:22:
-- not enough memory to receive sim messages, delete some data first---
Ziet er naar uit dat je simkaart vol is (te veel sms-jes)

Wis er een paar en laat even weten of het helpt... Succes!

• Rav
  • Niet online

Rav

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 01:54:
Voelde me geroepen om me nu ook eens in de discussie te mengen aangezien ik inmiddels ook in het bezit ben van een SX1.

Bij mij doet de verbinding het idd soms ook niet maar wat meestal helpt is terwijl hij verbonden is met je usb poort de SX1 uit en weer inschakelen, verder moet ook windows(XP) hem hebben herkend en geinstalleerd.

Ik ben inmiddels ook toe aan mijn tweede exemplaar aangezien ik bij het opstarten system error te zien kreeg en ik niks meer kon doen.
Verder valt me op dat de batterij slechts 1 dag meegaat maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik er teveel mee speel en bij het draaien van een N-Gage spel werd hij extreem heet aan de voorkant, maar voorderest bevalt hij prima! :*)
Kun je die N-Gage spellen draaien zonder speciale software of heb je daar een speciaal programma voor nodig? Een klasgenoot van me heeft namelijk een N-Gage en dat zou ik wel es ff willen proberen.

...

Verwijderd

speciaal voor jullie een stukje geschiedenis 8)

http://home.wanadoo.nl/s.firat/new_old_sx1_tweakersnet.jpg

Verwijderd

MM heeft gebeld (Media Markt) in Heerlen dat ze (1) SX1 hebben :*)
maar het is niet het Benelux-toestel met de nieuwe Firmware
ziet er echt tof uit en zeer licht maar ik heb hem niet gekocht ;( i.v.m.
hardware-problemen die ik nu lees
Ik wacht tot Januari week 1 :)

groet streetka :>

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Raafje schreef op 18 december 2003 @ 16:27:
[...]
Kun je die N-Gage spellen draaien zonder speciale software of heb je daar een speciaal programma voor nodig? Een klasgenoot van me heeft namelijk een N-Gage en dat zou ik wel es ff willen proberen.
En iets wat hier redelijk bij aan sluit... ik probeerde irRemoteUiq_Full_En.SIS te installeren en kreeg de melding van de SX1 dat dit proggie voor de P800 is. Is dit te omzeilen? Er zijn nog een miljoen van die progjes (via www.my-symbian.com) te vinden... maar deze wil ik gewoon ECHT hebben want je mobieltje als afstandsbediening gebruiken is wel fet. ;) ;) ;)

Edit: Never mind ik zie dat ze er ook eentje hebben voor de SX1 en nog wat andere phones. :) Nou ja... in ieder geval misschien een tip. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Barca op 18-12-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 18 december 2003 @ 21:48:
[...]

En iets wat hier redelijk bij aan sluit... ik probeerde irRemoteUiq_Full_En.SIS te installeren en kreeg de melding van de SX1 dat dit proggie voor de P800 is. Is dit te omzeilen? Er zijn nog een miljoen van die progjes (via www.my-symbian.com) te vinden... maar deze wil ik gewoon ECHT hebben want je mobieltje als afstandsbediening gebruiken is wel fet. ;) ;) ;)

Edit: Never mind ik zie dat ze er ook eentje hebben voor de SX1 en nog wat andere phones. :) Nou ja... in ieder geval misschien een tip. ;)
Ik heb zelf ook een remote control op mijn SX1, werkt er goed, jammer dat de IR poort niet zo'n groot bereik heeft. Tot ong. een halve meter afstand werkt ie ok.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Raafje schreef op 19 december 2003 @ 01:00:
[...]
Ik heb zelf ook een remote control op mijn SX1, werkt er goed, jammer dat de IR poort niet zo'n groot bereik heeft. Tot ong. een halve meter afstand werkt ie ok.
Ik heb 3 leuke vragen. :+

1. Welke software net zo fet als de remote control software heb je?
2. Werkt het bij jou op Philips TV's... dat is voor mij het belangrijkste maar het werkt maar niet :( Alleen op mijn Onkyo receiver doet hij het vooralsnog. :?
3. Hoe de-installeer je nou software? :? :? :?

En wat ik nu heb ervaren is het volgende... een gegarandeerde error in de SX1 bij mij althans is Extra's / SIM P.book De SX1 schakelt zich uit als ik dit selecteer... iemand anders hetzelfde probleem?

Edit...
Ik heb nog een vraagje... bestaat er ook een proggie waarmee je PDF files kan bekijken op de phone?

[ Voor 12% gewijzigd door Barca op 19-12-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Siemens SX1 word niet herkend door mijn pc, ik heb echt alles algeprobeerd maar er gebeurd gewoon helemaal niets.

Wat ik heb gedaan is het volgende:

- SDS geinstalleerd (siemens data suite)
- reboot
- installatie voltooid
- USB kabel in USB poort gedaan en in de SX1
- SX1 aan
- mRouter geeft niets aan (not connected op alle ports)
- SDS opgestart geeft "telefoon niet aangesloten"
- Siemens SX1 shortcut geeft error "no connection to the telephone or telephone server is available"

Daarna natuurlijk de USB settings gechecked van mijn comp, helemaal niets mis mee (alle andere USB toestellen werken goed). Dus SDS opnieuw geinstalleerd en weer geprobeerd maar niets, telefoon paar keer opnieuw opgestart maar niets.

Het hele ritueel op een andere computer uitgeprobeerd maar precies hetzelfde resultaat!.

Dan maar de laatste via 4 in 1 drivers gedownload en geinstalleerd maar dat heeft ook niet geholpen. Ik weet verder ook niet wat ik kan doen om hem te laten synchroniseren met mijn PC, heeft iemand anders nog tips, advies of een oplossing?.

PS: voor de rest een PRIMA tel

[ Asus A7V333 - AMD Athlon 1900+ XP - Win XP Pro - GeForce 3 ti200 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RealPepe schreef op 18 december 2003 @ 11:15:
[...]

Ziet er naar uit dat je simkaart vol is (te veel sms-jes)

Wis er een paar en laat even weten of het helpt... Succes!
Jammer genoeg had ik dat al geprobeerd.

Er staat niets meer op mijn sim, dus dat kan het niet zijn.

Nog meer suggesties ?

Het lijkt wel of de smsjes via een aparte netwerkservice verstuurd worden en dat de sx1 daar moeite mee heeft.

Ik hoor het graag.

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 19 december 2003 @ 10:40:
[...]

Ik heb 3 leuke vragen. :+

1. Welke software net zo fet als de remote control software heb je?
2. Werkt het bij jou op Philips TV's... dat is voor mij het belangrijkste maar het werkt maar niet :( Alleen op mijn Onkyo receiver doet hij het vooralsnog. :?
3. Hoe de-installeer je nou software? :? :? :?

En wat ik nu heb ervaren is het volgende... een gegarandeerde error in de SX1 bij mij althans is Extra's / SIM P.book De SX1 schakelt zich uit als ik dit selecteer... iemand anders hetzelfde probleem?

Edit...
Ik heb nog een vraagje... bestaat er ook een proggie waarmee je PDF files kan bekijken op de phone?
1. Mijne heet irRemote (van Psiloc mobile solutions)
2. Ik heb alleen nog op een Aristona breedbeeld geprobeerd, maar Aristona is praktisch hetzelfde als Philips. En een JVC midiset werkt ook.
Het programma heeft echt een gigantische lijst met allemaal merken waarvan je nog niet eens de helft kent, dus je kan ervan uitgaan dat het bij een merk als Philips sowieso werkt. Philips heeft zelfs nog 2 alternatieve instellingen bij dit programma. van Philips kun je aansturen: Amplifier, CD, HiFi, Tape, Tuner, TV en VCR. Moet lukken toch :)
3. Menu --> Setup --> Manager --> prog selecteren --> Options --> Remove

En over dat Sim P. Book, bij mij werkt dat wel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geliefde heb ik een wallpaper gemaakt van de sx1 8)

http://home.wanadoo.nl/s....per_mad_by_aziz_firat.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:21:
[...]
Jammer genoeg had ik dat al geprobeerd.

Er staat niets meer op mijn sim, dus dat kan het niet zijn.
Wat staat er bij:
Extra / File Manager / Options / Memory Functions / Memory State
aan beschikbaar geheugen?

En kijk eens hier als je wilt weten welk programma hoeveel geheugen gebruikt:
Setup / Manager / Options / Phone Memory

Edit1 :
Mijn phone schakelde al eerder vanzelf uit bij:
Menu / Extras / Sim P.book
maar nu ook bij
Serv.Nos.
en bij Setup / Voice Mail
:( :( :( :( :( :(

Edit 2:
Weet iemand hoe ik het beste mijn contacts etc. kan backuppen naar PC? Via Siemens Data Suite vind ik het maar vaag... ik wil gewoon zeker weten dat het goed is gebackupped en dat als er wat dan ook gebeurd ik de data binnen 10 seconden weer op de SX1 heb.

[ Voor 35% gewijzigd door Barca op 19-12-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heeft mijn PC de SX1 herkent!!

Dit is wat ik heb gedaan:

- alle software deinstalleren.
- software van CD opnieuw geinstalleerd.
- reboot.
- installatie was voltooid.
- USB kabel in de SX1 gedaan terwijl hij uitstond en daarna in mijn PC USB poort.
- SX1 aangezet.
- hierna begon SX1 USB installatie programma van XP.
- na de installatie herkende mRouter de SX1!!

Het rare is, dat ik daarna op mijn andere PC de SX1 aansloot, terwijl de SX1 aanstond hij hem direct herkende :?

Andere vraag:

Weet iemand een tool om 3gp te converteren naar avi of mpg? Ik heb al 3gptoavi2 geprobeerd http://www.allaboutsymbian.com/downloads/3gpToRawAvi.zip maar deze werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 01:54:
Verder valt me op dat de batterij slechts 1 dag meegaat maar dat kan ook aan mij liggen omdat ik er teveel mee speel......
Ik heb ervaren dat het continu aan hebben van Bluetooth best wel wat batterij vreet.

Edit:
Ook bij het kopiëren van een contact naar de SIM valt ie uit. :( Snap 't niet, echt klote.

[ Voor 15% gewijzigd door Barca op 20-12-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe foto's ( niet echt scherp maarjah )

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/9.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/10.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/13.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/14.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/20.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/8.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/25.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/26.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/5.JPG
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/16.JPG
[img][http://membres.lycos.fr/actarus3000/Sx1/24.JPG[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 19 december 2003 @ 22:15:
[...]

Ik heb ervaren dat het continu aan hebben van Bluetooth best wel wat batterij vreet.

Edit:
Ook bij het kopiëren van een contact naar de SIM valt ie uit. :( Snap 't niet, echt klote.
Misschien is er iets mis met je sim? Heb je hem al in een andere telefoon geprobeerd, is hij niet beschadigd?

Want je schrijft:
Hij valt uit als je Sim P.book probeert te openen (SIM phone book), en hij valt uit als je Serv. Nos. probeert te openen (Service Numbers, de dienstennummers van je provider, staan op je simkaart).
En nu zeg je dat hij ook al uitvalt als je naar je sim probeert te schrijven.

Hij valt dus steeds uit als je iets met je sim kaart doet, probeer eens een andere simkaart of jouw simkaart in een andere telefoon.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Heb je een nieuwe T-Mobile simkaart?zo ja, dan ligt het daar aan.
Zie het M55 topic voor mijn ervaringen/problemen met de nieuwe sim-kaarten van t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Eddos schreef op 20 december 2003 @ 20:40:
Heb je een nieuwe T-Mobile simkaart?zo ja, dan ligt het daar aan.
Zie het M55 topic voor mijn ervaringen/problemen met de nieuwe sim-kaarten van t-mobile.
Het lijkt er inderdaad op dat het aan de SIM ligt... maar dit is toch niet het geval.

- Ik heb Orange
- Ik heb er een SIM van KPN Mobile in geprobeerd (die op mijn oude 3310 goed werkt sinds 2000) en ik heb exact hetzelfde probleem. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond,

Iemand al geprobeerd om met je pc via bluetooth gebruik te maken van je gprs verbinding van je SX1 ???

Mocht het gelukt zijn, gaarne de instellingen even doorgeven, want ik krijg het niet voor elkaar.

Voor de rest verbinding tussen pc en sx1 perfekt ! via kabel en bluetooth !

Bedankt.

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik had een vraagje voor mensen die van oudere siemens modellen zijn overgestapt op de sx1. Hoe bevalt t menu? 1 van de grote pluspunten van siemens was de instelbaarheid van het menu.

Ik heb op dit moment een SL45 en kan daar aan mijn cijfertoetsen ook een menufunctie toewijzen. is dit ook mogelijk op de sx1?

ander vraagje:
bestaat er een programmatje om (via bluetooth) je computer aan te sturen?

[ Voor 14% gewijzigd door Mad_Cow op 21-12-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de SX1 nou hetzelfde als de Nokia 6600 en kun je er ook dezelfde themes op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 december 2003 @ 18:42:
Werkt de SX1 nou hetzelfde als de Nokia 6600 en kun je er ook dezelfde themes op zetten?
Het kan wel met zo een speciaal programma. Ik las het op club-siemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Hoe zijn de foto's bij weinig licht? De SX1 heeft geen nightmode zoals de Nokia 6600 en geen flits zoals de Sendo X.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Mad_Cow schreef op 21 december 2003 @ 18:24:
Ik had een vraagje voor mensen die van oudere siemens modellen zijn overgestapt op de sx1. Hoe bevalt t menu? 1 van de grote pluspunten van siemens was de instelbaarheid van het menu.

Ik heb op dit moment een SL45 en kan daar aan mijn cijfertoetsen ook een menufunctie toewijzen. is dit ook mogelijk op de sx1?

ander vraagje:
bestaat er een programmatje om (via bluetooth) je computer aan te sturen?
Menu: is dik in orde, je kan de volgordes zelf bepalen, en als je wilt kan je ook de lijstweergave instellen (zelfde als op de sl45, heb er zelf ook nog 1, maar die functioneerd niet echt meer).
Aan je cijfertoetsen kun je een nummer of een toepassing toewijzen, dus idem als de sl45, maar dan veel uitgebreider.

Dat programma bestaat en heet Bemused, heb er alleen geen ervaring mee

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

De SX1 heeft voldoende licht nodig voor een goede foto. Bij weinig licht zie je gewoon "zwart" of een schim.

Zoals Raafje al zei kan je aan alle toetsen een sneltoets koppelen, waarbij er 4 al zijn toegewezen als sneltoets voor Messages / Internet / Worldclock en nog eentje.

Zeker is inmiddels voor mij dat de SX1 geen SD ondersteund. Ik heb het met diverse merken en diverse groottes geprobeerd maar het werkt niet. De stick past er perfect in maar daar blijft het bij. Ik moet aan een 256 of 512 MMC zien te komen die ik ook wil uitproberen op de phone omdat ik natuurlijk nog niet weet of er een max is voor de SX1. Iemand tips???

[ Voor 73% gewijzigd door Barca op 21-12-2003 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 21 december 2003 @ 23:14:
De SX1 heeft voldoende licht nodig voor een goede foto. Bij weinig licht zie je gewoon "zwart" of een schim.

Zoals Raafje al zei kan je aan alle toetsen een sneltoets koppelen, waarbij er 4 al zijn toegewezen als sneltoets voor Messages / Internet / Worldclock en nog eentje.

Zeker is inmiddels voor mij dat de SX1 geen SD ondersteund. Ik heb het met diverse merken en diverse groottes geprobeerd maar het werkt niet. De stick past er perfect in maar daar blijft het bij. Ik moet aan een 256 of 512 MMC zien te komen die ik ook wil uitproberen op de phone omdat ik natuurlijk nog niet weet of er een max is voor de SX1. Iemand tips???
Vragen in de winkel? :P Als je het zeker wilt weten moet je ff de stad in gaan.

Die 4 sneltoetsen die al zijn toegewezen kun je wel veranderen hoor, die zijn iig niet statisch (ff voor de volledigheid).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Siemens SX1 probleem is nog steeds niet verholpen maar heeft iemand een idee hoe je de SX1 zo kan krijgen dat als iemand jou belt dat hun foto dan op je scherm komt te staan. Ik heb al bij mijn contacts fotos toegevoegd maar als ze bellen verschijnen die niet, kan het uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Raafje schreef op 22 december 2003 @ 23:48:
[...]
Vragen in de winkel? :P Als je het zeker wilt weten moet je ff de stad in gaan.
Jah dat heb ik dus al gedaan... echt niemand heeft MMC. :( Maar goed er is meer dan het Rokin en het Leidseplein :+ dus ik zal nog wel ff meer winkels langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
denk dat ik dit toestel voorbij laat schieten, niet voor niets dat er dus steeds uitstel was. Nu blijken er nog steeds problemen te zijn, helaas is er nog steeds geen goede vervanger (mp3, bluetooth)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaer schreef op 23 december 2003 @ 21:36:
denk dat ik dit toestel voorbij laat schieten, niet voor niets dat er dus steeds uitstel was. Nu blijken er nog steeds problemen te zijn, helaas is er nog steeds geen goede vervanger (mp3, bluetooth)
Die problemen vallen wel mee. Denk dat de Nokia 6600 nog wel meer problemen heeft. Tja de enige problemen die je zeker weten kan krijgen is als je ngage spelletjes wil draaien en nog meer van dat soort zaken.
Maar gebruik je hem gewoon waar die voor bedoelt is dan is er niet veel aan de hand. En sowieso kan je bij siemens altijd gebruik maken van self-update , dus das perfect!

Mij hoor je in ieder geval niet klagen. Het is het wachten waard geweest!

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:39:
[...]En sowieso kan je bij siemens altijd gebruik maken van self-update , dus das perfect! _/-\o_
Eens.

Hoe gaat dat auto-update in zijn werk; is er al een update beschikbaar voor de SX1? :? Heb uiteraard rondgesnuffeld maar heb nog niets gevonden. En ik ga natuurlijk niet iets installeren van een Duitse Siemens site waar ik geen hond van snap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 24 december 2003 @ 07:25:
[...]

Eens.

Hoe gaat dat auto-update in zijn werk; is er al een update beschikbaar voor de SX1? :? Heb uiteraard rondgesnuffeld maar heb nog niets gevonden. En ik ga natuurlijk niet iets installeren van een Duitse Siemens site waar ik geen hond van snap. :+
Helaas is er nog geen update beschikbaar, heb daarom nu zelf de internationale versie van de SX1. Naar verwachting komt die update ergens in januari (de nederlandse) , dus dan kan ik eindelijk met een nederlandstalige T9 werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ok, het valt dus mee. Wat ik wel las tov de 6600 was dat daar exemplaren tussenzitten met pixelfouten, dat is nog veel erger dan een software probleem. En van die rare zooi op je telefoon, ik had dus beter moeten lezen, gebruik je telefoon dan ook normaal 8)7 mensen :Y)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Hierbij een aantal antwoorden op vragen die naar voren zijn gekomen...

Het is 100% zeker; de SX1 werkt NIET met SD kaarten, MMC kaarten werken perfect.

De SX1 speelt GEEN WMA bestanden af. (Ze noemen het dus terecht een "MP3-player" :+)

De SX1 speelt WAV ringtones af van MMC indien de bestanden onder de (zelfgemaakte) directory "sounds" staan.

Edit: En een nieuwe vraag doet zich weer voor. Als ik een andere wallpaper heb ingesteld, hoe krijg ik dan de originele wallpaper terug? Ik kan kiezen tussen YES en NO bij "wallpaper"... bij NO krijg ik uiteraard geen wallpaper maar bij YES moet ik er eentje selecteren uit OF het phone OF het MMC geheugen. De standaard wallpaper staat er niet tussen bij het phone geheugen.

[ Voor 110% gewijzigd door Barca op 24-12-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TypeOPeter
Barca schreef op 24 december 2003 @ 17:33:
Edit: En een nieuwe vraag doet zich weer voor. Als ik een andere wallpaper heb ingesteld, hoe krijg ik dan de originele wallpaper terug? Ik kan kiezen tussen YES en NO bij "wallpaper"... bij NO krijg ik uiteraard geen wallpaper maar bij YES moet ik er eentje selecteren uit OF het phone OF het MMC geheugen. De standaard wallpaper staat er niet tussen bij het phone geheugen.
Dat is er helaas niet meer bij... staat ook ergens in de manual. Als je nou perse de originele wallpaper terug wilt hebben: ik heb er inmiddels nadat ik mijn 2e SX1 kreeg meteen een screenshot van gemaakt en dat als jpg'tje opgeslagen. Als je die wilt, pm me maar!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ok ik ben misschien dom :( maar wat is PM? :P Je e-mail adres staat niet in je profile.

• TypeOPeter
Barca schreef op 25 december 2003 @ 10:36:
Ok ik ben misschien dom :( maar wat is PM? :P Je e-mail adres staat niet in je profile.
Oeps, hier heb je blijkbaar geen private mail op dit bord... 8)7 Maarreh, ik heb je het plaatje gestuurd per email. 8)

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 01:22:
Mijn Siemens SX1 probleem is nog steeds niet verholpen maar heeft iemand een idee hoe je de SX1 zo kan krijgen dat als iemand jou belt dat hun foto dan op je scherm komt te staan. Ik heb al bij mijn contacts fotos toegevoegd maar als ze bellen verschijnen die niet, kan het uberhaupt?
Het boekje zegt:

If the phone number has been transmitted by the network, it is displayed. If it is stored in the Addresses, the corresponding name/picture is displayed.

Maar dan komt ie:
There are two different types of pictures you can add to a contacts entry.
1. Thumbnail - This image is shown in the display when the entry calls you. To open the required entry: Options / Edit then Options / Add thumbnail
2. Image - Attach an image to an entry. blabla

Je moet dus een thumbnail toevoegen, geen image. Als dat niet werkt kan het volgens mij alleen een software fout zijn. :?

Edit:
Ik heb zojuist nog wat "ontdekt". Als je een groep hebt aangemaakt en aan deze groep een bepaalde ringtone wilt koppelen... kan je alleen kiezen uit de ringtones op het phone geheugen. :( De ringtones op de MMC kan je niet selecteren. (zoals wel het geval is bij audio / ringtones)

[ Voor 35% gewijzigd door Barca op 25-12-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Kan dat achtergrondje niet ergens op het internet geplaast worden, ik denk dat meer mensen (waaronder ik) het wel zouden willen hebben.
RealPepe schreef op 25 december 2003 @ 14:54:
[...]

Oeps, hier heb je blijkbaar geen private mail op dit bord... 8)7 Maarreh, ik heb je het plaatje gestuurd per email. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

There ya go...

Originele SX1 wallpaper

[ Voor 24% gewijzigd door Barca op 26-12-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERKB514
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11-2017
Vandaag de SX1 ontvangen van GSMTrack.nl. Kosten € 72 incl. verzending met een 2 yr abo Telfort 400 a € 35 per maand. Lijkt me een goeie deal.

Is het nu verstandig om meteen de accu leeg te trekken of beter eerst helemaal opladen?

Kan er een standaard MMC-kaartje in, wat is het grootst haalbare (256k?), welk merk het beste, kost 't?

Heel benieuwd hoe 't allemaal werkt. Ga meteen aan de slag!

Mvg., Eric apestaart InternetId puntje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

ERKB schreef op 30 december 2003 @ 14:44:
Vandaag de SX1 ontvangen van GSMTrack.nl. Kosten € 72 incl. verzending met een 2 yr abo Telfort 400 a € 35 per maand. Lijkt me een goeie deal.

Is het nu verstandig om meteen de accu leeg te trekken of beter eerst helemaal opladen?

Kan er een standaard MMC-kaartje in, wat is het grootst haalbare (256k?), welk merk het beste, kost 't?

Heel benieuwd hoe 't allemaal werkt. Ga meteen aan de slag!
Het boekje zegt over het opladen:
The battery is not fully charged when delivered. Plug in the charger cable at the bottom of the phone, plug in the power supply unit to the mains power socket and charge for at least two hours.
M.a.w. er staat niet dat je hem eerst helemaal leeg moet trekken. Volgens mij is dat ook inherent aan de soort batterij die er in de telefoon zit, een Li-Ion batterij.

In de telefoon kunnen MMC kaartjes, GEEN SD. Zelf heb ik een 128 MB kaartje gekocht voor euro 70,-. Hoogst waarschijnlijk ondersteund de SX1 alle groottes, maar nog niemand op dit forum heeft een MMC kaartje van 256MB of groter geprobeerd, simpelweg omdat die heel moeilijk te krijgen zijn. Voor meer informatie zou ik wat vorige posts doorlezen, want dit is reeds besproken.

Enjoy! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERKB514
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-11-2017
Thanks!

De handleidng zegt inderdaad niets over het eerst leegtrekken. Toch maar gedaan, kan ik elk geval geen kwaad.

Andere vraag: is het ook mogelijk de letters op het schermpje te vergroten? (dit kon bij mijn SE T68i wel).

Mvg., Eric apestaart InternetId puntje nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

ERKB schreef op 31 december 2003 @ 00:01:
Andere vraag: is het ook mogelijk de letters op het schermpje te vergroten? (dit kon bij mijn SE T68i wel).
Voor zover ik weet niet... en ik heb alle opties toch wel zo'n beetje bekeken en ik heb het boekkie ook uit. :+ Ik vind de letters best groot dus zie niet in waarom je ze nog groter wil hebben, maar goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na nu ongeveer twee weken in het bezit te zijn van de SX1 wil ik mijn mening over deze telefoon met jullie delen.

Ten eerste, Het is een telefoon die een wow factor heeft, alleen niet de goede wow factor, maar de Wow van wat is hij groot.

Ten tweede, hij is zeer Bug gevoelig, ookal wordt dit minder wanneer je goed ale programmas afsluit en niks in de achtergrond laat werken.

Ten derde, De telefoon is ZEER TRAAG. de reactie van de telefoon is om van te huilen, zelfs normaal een inkomend gesprek opnemen duurt 3 tot 4 seconden, nadat je op de opnemen knop hebt gedrukt. Dit is echt een HEL grote tegenvaller.

Als laatste:

Het batterijgebruikt is om van te huilen. Wanneer je 20 minuten hebt gebeld, kan de telefoon nog maar 5 uurtjes standby staan, dit is nog erger dan Samsung batterijen, Wanneer je spelletjes speelt, kan je ook niet de hele dag volmaken met de Sx1.

Dit zijn eerlijke mededelingen, ik hoef niet de telefoon aftezeiken wanneer dit niet zo is, want ik heb hem al, en ben dus niet jalours op mensen ofzo, Ben ook geen nokia lover, eerder Hater dan. Maar deze telefoon is gewoon echt slecht. de telefoon functies werken niet naar behoren, voorbeeld is de Speakerfunctie, De speaker gaat VEELS te zacht, terwijl hij bij de Radio wel redelijk hard kan.

Dit is mijn eerste telefoon waar ik spijt van heb dat ik hem heb gekocht. en zal hem ook verkopen zodra ik een nieuwe telefoon heb gevonden.

Mijn advies voor de mensen die hem wouden kopen: Koop hem niet, Zelfs de camera is s`avonds waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar ben ik het het helemaal mee eens!

Te vaak valt 'ie uit en een gesprek beginnen of opnemen duurt inderdaad een paar seconde. Gister viel 'ie uit toen ik op wilde nemen en vanmiddag toen ik een email aan het typen was... Weg tekst! De grootste ergernis vind ik nog wel het zachte geluid als ik een gesprek voer. In een drukkere omgeving is de andere partij niet te verstaan. En de slappe ontvangst, nergens vol bereik terwijl dat met ieder ander toestel juist bijna overal is. De standbytijd valt ook erg tegen (1,5 dag).

Al met al vind ik het ook een miskoop en dat vind ik een hele slechte zaak voor zo'n duur ding! Kan er echt een beetje kwaad om worden. :(

Als er nog iemand een Siemens SX1 zoekt voor een leuke prijs: sx1@orange.nl is your friend... Alhoewel ik m'n twijfels heb na deze positieve verhalen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 19:42:
[...]

Hoezo dat :? Ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde van de SX1 niet tegenover de T610? Al helemaal niet in het achterhoofd houdende dat de SX1 ruim €200 duurder is....

Wat voor PDA functies heeft deze dat de T610 niet heeft?
ik heb de T610 gehad en ik kan je zo een paar dingen op noemen die de T610 niet kan op gebied van pda gebruik.

synchroniseren met outlook is maar heel beperkt alleen contacten en dan houd het zo,n beetje op.
dit kan dus tegenwoordig met elk toestel.
dus oordeel niet te snel een T610 is echt geen smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-08 18:55
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:39:
[...]

Die problemen vallen wel mee. Denk dat de Nokia 6600 nog wel meer problemen heeft. Tja de enige problemen die je zeker weten kan krijgen is als je ngage spelletjes wil draaien en nog meer van dat soort zaken.
Maar gebruik je hem gewoon waar die voor bedoelt is dan is er niet veel aan de hand. En sowieso kan je bij siemens altijd gebruik maken van self-update , dus das perfect!

Mij hoor je in ieder geval niet klagen. Het is het wachten waard geweest!

_/-\o_
ik heb zelf gisteren een nokia 6600 verkocht.
ik houd toch maar mijn eerder aangeschafte P900
de 6600 werkt ook niet vlekkeloos loopt wel eens vast of scakelede uit.
ook internetten of wappen wilde eerst voor geen meter.
het syncen via bluetooth is via de P900 veel beter

wat betreft de SX1 die heb ik op de HCC beurs uitgeprobeerd en liep toen al elke keer vast.
ik snap best wel waarom hij nu toch al op de markt is gebracht als ze nog langer wachten koopt helemaal niemand hem meer.
vaandaag een mailtje gehad van iemand die zijn SX1 zo wilde ruilen voor mijn nokia 6600 dit roept toch wel vraagtekens op :?
ik ben zeer tevreden met de P900 van SE maar eigenlijk kun je die niet met een nokia of een siemens SX1 vergelijken ivm de prijs en het touchscreen.
het enige wat wel cool is is de fm radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ten eerste, Het is een telefoon die een wow factor heeft, alleen niet de goede wow factor, maar de Wow van wat is hij groot.
Dit heb ik meer mensen horen zeggen. Ten eerste kan de phone gewoon niet kleiner (met de huidige technologie), de toetsen zitten zelfs al aan de zijkant waarmee ruimte wordt bespaard. Ten tweede is het de lichtste en (vrijwel) kleinste Symbian Smartphone die momenteel op de markt is. http://www.club-sx1.de/mo...ontent&pa=showpage&pid=42

Ten tweede, hij is zeer Bug gevoelig, ookal wordt dit minder wanneer je goed alle programmas afsluit en niks in de achtergrond laat werken.
Er komt nieuwe (en Nederlandse) software. We mogen hopen dat er weer veel bugfixes zijn. Ik heb nog nooit problemen gehad bij "goed alles afsluiten en niks in de achtergrond laten draaien".

Ten derde, De telefoon is ZEER TRAAG. de reactie van de telefoon is om van te huilen, zelfs normaal een inkomend gesprek opnemen duurt 3 tot 4 seconden, nadat je op de opnemen knop hebt gedrukt. Dit is echt een HEEL grote tegenvaller.
Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik dat dus absoluut gelukkig niet heb.

Het batterijgebruikt is om van te huilen. Wanneer je 20 minuten hebt gebeld, kan de telefoon nog maar 5 uurtjes standby staan, dit is nog erger dan Samsung batterijen, Wanneer je spelletjes speelt, kan je ook niet de hele dag volmaken met de Sx1.
In het overzicht van de bovengenoemde URL kan je batterijcapaciteit en gebruik van de 4 Symbian smartphones zien. Ik zelf kan hier niet echt uitspraak over doen... bij mij gaat de batterij zo'n 2 dagen mee en ik maak vooral gebruik van Radio en MP3 player. Om een objectief oordeel te vellen zou je ervaring moeten hebben met het batterijverbruik van vergelijkbare phones. (de andere 3 smartphones dus)

Dit zijn eerlijke mededelingen, ik hoef niet de telefoon aftezeiken wanneer dit niet zo is, want ik heb hem al
En ik heb hem ook al, dus ik hoef de telefoon ook niet de hemel in te prijzen. In dit topic zal je ook een aantal negatieve punten over de SX1 van mij tegenkomen. Ik hoop dat er een review door iemand zal wordt gemaakt waarin echt ALLE punten die zijn besproken in dit topic naar voren komen.

De speaker gaat VEELS te zacht, terwijl hij bij de Radio wel redelijk hard kan.
Tsja, het is een smartphone en geen ghettoblaster. :+ Geen idee hoe hard andere mobieltjes kunnen. Daarmee vergelijken zou het enige juiste zijn. Via de headset kan hij in ieder geval hard zat!

Zelfs de camera is s`avonds waardeloos.
Daar heb ik ook een beetje last van... de SX1 heeft zeker voldoende licht nodig. Maar goed, het spreekt natuurlijk ook gewoon voor zich dat dat nodig is.

Gister viel 'ie uit toen ik op wilde nemen en vanmiddag toen ik een email aan het typen was... Weg tekst!
Ik heb dit alles gelukkig nog nooit ervaren. Hij is nog nooit zomaar uitgevallen.

De grootste ergernis vind ik nog wel het zachte geluid als ik een gesprek voer. In een drukkere omgeving is de andere partij niet te verstaan.
Totaal geen last van! En er zit een headset bij! Die kan in een gesprek superhard imo. Je moet alleen soms wel effies naar rechts drukken om het volume voluit te zetten. (!)

En de slappe ontvangst, nergens vol bereik terwijl dat met ieder ander toestel juist bijna overal is.

Qua bereik heb ik met de SX1 ook iets minder sterk bereik aldus de phone, maar nog nooit heb ik hier last van gehad... zelfs bij "een streepje" is het gewoon normaal.

En dat is mijn mening. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 03 januari 2004 @ 14:44:

......

En dat is mijn mening. :+
ben volledig mee eens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Ik heb hem nu vanaf 13 december oid, en bevalt erg goed.
Op een paar punten na dan, waarvan ik de werking van de camera het ergste vind:

De camera, bij veel licht (overdag dus) is een foto erg goed, maar in de schemering begint het al snel minder te worden en in het donker is alles zwart. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit met een software update wordt opgelost, want het is nogal slecht van siemens om geen night modus erin te bouwen. Dat is slechts een klein karweitje, zelfs goedkopere telefoons (bv. Samsung e700) hebben dit. Vergeet niet dat dit toestel los veel geld kost en dat zo'n optie er dan gewoon niet opzit.

Ik heb een vage bug dat ik een programma heb welke ik niet meer kan uninstallen. Maar ik ben een beetje slordig met mijn security code omgegaan, ik heb hem niet onthouden :) en nu kan ik mijn telefoon dus niet meer naar de fabrieksinstellingen terugbrengen. Ik vraag me trouwens af of dat helpt, maar daar ga ik eigenlijk vanuit. Mijn PIN2 is ook al fout en ik heb dus een PUK2 nodig, gelukkig gebruik ik die nooit.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raafje schreef op 04 januari 2004 @ 20:15:

De camera, bij veel licht (overdag dus) is een foto erg goed, maar in de schemering begint het al snel minder te worden en in het donker is alles zwart. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit met een software update wordt opgelost, want het is nogal slecht van siemens om geen night modus erin te bouwen. Dat is slechts een klein karweitje, zelfs goedkopere telefoons (bv. Samsung e700) hebben dit. Vergeet niet dat dit toestel los veel geld kost en dat zo'n optie er dan gewoon niet opzit.

Ik heb een vage bug dat ik een programma heb welke ik niet meer kan uninstallen. Maar ik ben een beetje slordig met mijn security code omgegaan, ik heb hem niet onthouden :) en nu kan ik mijn telefoon dus niet meer naar de fabrieksinstellingen terugbrengen. Ik vraag me trouwens af of dat helpt, maar daar ga ik eigenlijk vanuit. Mijn PIN2 is ook al fout en ik heb dus een PUK2 nodig, gelukkig gebruik ik die nooit.
iedere sx1 gebruiker zit te wachten op een nieuwe firmware versie...
Ik hoop dat alles goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Raafje schreef op 04 januari 2004 @ 20:15:

Hier staat een programma dat een nightmodus aan de SX1 toevoegt. Ik heb zelf (nog) geen SX1 dus ik weet niet of het echt werkt.

http://www.planet-siemens.com/Files/Sx1Apps/mm.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens club-siemens, werkt het programma heel erg goed, bij 1 gebruiker komt er soms een foutmelding. En ze vinden de camera nu beter dan de 6600.

Hier nogmaals een volledige link waar je hem kan downloaden
http://netshop.openbit.com/AdSites/Photographer/en/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:10:
[...]
iedere sx1 gebruiker zit te wachten op een nieuwe firmware versie...
Ik hoop dat alles goed komt.
Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Is dat heel simpel te installeren en haalt ie dan ALLES netjes weg behalve de telefoonnummers op de phone, of issie gewoon echt helemaal 100% clean? Ik heb nog steeds problemen de nummers op het SIM geheugen te zetten, dan loopt ie volledig vast cq. valt ie uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Barca op 05-01-2004 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op 05 januari 2004 @ 20:14:
[...]

Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Is dat heel simpel te installeren en haalt ie dan ALLES netjes weg behalve de telefoonnummers op de phone, of issie gewoon echt helemaal 100% clean? Ik heb nog steeds problemen de nummers op het SIM geheugen te zetten, dan loopt ie volledig vast cq. valt ie uit.
Ik heb het zelf nog nooit een firmware upgrade bij een telefoon gedaan, maar volgens mij is het net als bijvoorbeeld windows xp home weghalen uit je pc, en dan xp prop installeren. Dus hij haalt alles weg.

Dat denk ik tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geliefde:

Afbeeldingslocatie: http://www.inquisitivemonkey.co.uk/325/Example1.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.inquisitivemonkey.co.uk/325/Original-wall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.inquisitivemonkey.co.uk/325/example2.bmp

Afbeeldingslocatie: http://www.inquisitivemonkey.co.uk/325/Original-wall5.bmp

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand bij club-siemens.com forum zegt dit
Hello Guys,

Today I received f/w 6 from my siemens service center. It was a special cd they got exclusively to correct a lot of the trouble out there. I suspect more centers will receive it soon enough.

Most bugs have nicely cleared up. Menu is faster and surer. No hangs. As I just got it time will tell...

Bluetooth connectivity to wireless headsets remains an issue at this time. Pairing is successful, but device "connect" usage is still unsuccessful.

Hope you get it all soon at your centers.

Peace out.
Dat is wel goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ook last van een beetje loszittend accu deksel?
De mijne heeft een beetje speling, ok het is maar een millimeter ofzo maar toch.
Is dit bij jullie allemaal zo? Of is mijn toestel nu al rijp om terug te sturen naar Siemens? :(

Greatz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:10:
Volgens club-siemens, werkt het programma heel erg goed, bij 1 gebruiker komt er soms een foutmelding. En ze vinden de camera nu beter dan de 6600.

Hier nogmaals een volledige link waar je hem kan downloaden
http://netshop.openbit.com/AdSites/Photographer/en/index.jsp
Ik heb het gedownload, je kunt het niet eens uitproberen. Je kon alleen kiezen om 2 euro via sms te betalen om het programma 30 dagen te proberen, of 18 euro via sms om het te kopen. Ik heb maar voor de 30 dagen gekozen, en het werkt wel goed.

Maar wat ik dus net op club-siemens lees is dat de nieuwe firmware er veel bugs uithaalt en ook de camera verbetert !
OK, after some checking. Yes, it seems the camera is more sensitive to light and can take pictures in real low light condition. I am actually impressed.
Not bad at all...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Weet iemand nog goede aanbiedingen voor dit toestel? Ik had hem dus besteld bij rinkel.nl voor 150 euro icm Debitel - Telfort 150, maar ik kreeg bericht dat Debitel de prijzen tussentijds verhoogd had en dat ze het dus niet meer voor dat bedrag konden leveren. De goedkoopste die ik nu heb kunnen vinden is al een stuk duurder: 180 euro bij Mobielabc.com

http://www.mobielabc.com/...o.php?prov=Debitel&id=140

Of gewoon nog even wachten totdat de NL versie uit is en hij beter leverbaar is (dus bij meer winkels beschikbaar)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mighty schreef op 06 januari 2004 @ 17:03:
Of gewoon nog even wachten totdat de NL versie uit is en hij beter leverbaar is (dus bij meer winkels beschikbaar)?
Als je een goede aanbieding wilt moet je gewoon wachten. Als je dat niet wilt zal je in de buidel moeten tasten maar dat spreekt voor zich en is inherent aan de levensloop van ieder product. ;) Hoe dan ook, ik zou wachten tot hij in de Nederlandse winkels volop verkrijgbaar is. :+
De mijne heeft een beetje speling, ok het is maar een millimeter ofzo maar toch.
Ik heb het wel een keer gehad (toen ik mijn batterij eruit moest halen omdat de telefoon vast zat :( :( :() maar toen kon ik hem gewoon stevig aandrukken en hij zit gewoon goed. Ga er in ieder geval achteraan want de phone is duur genoeg!

Weet iemand al wanneer die firmware wordt vrijgegeven!?

[ Voor 4% gewijzigd door Barca op 06-01-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toevoegen van een soort 'nightvision' kan toch niet echt gebeuren met een firmware upgrade? Dat zit 'm toch meer in de hardware van zo'n toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:05:
Het toevoegen van een soort 'nightvision' kan toch niet echt gebeuren met een firmware upgrade? Dat zit 'm toch meer in de hardware van zo'n toestel?
Het voegt ook geen nightvision toe maar softwarematig wordt de camera gevoeliger voor licht. Dat lees ik althans uit al de posts / forums.

En rightone_; die wallpapers zijn mooi en vooral die 3e is goed bruikbaar! ;) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Barca op 06-01-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 00:58:
Is dit bij jullie allemaal zo? Of is mijn toestel nu al rijp om terug te sturen naar Siemens? :(

Greatz.
Heb ik verholpen door een klein stukje karton naast de zilveren afsluiting aan de onderkant te schuiven. Hierdoor zit dat zilveren ding steviger en je accudeksel ook. Is idd niet de bedoeling maar je ziet er niks van en werkt goed.

Nog een vraagje: Hoe kun je zorgen dat ook de verborgen mappen worden weergegeven in te filemanager van de sx1, die zijn namelijk alleen via de computer te zien mar vanuit daar kan ik niet de optie verborgen uitschakelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Kan je hier daadwerkelijk een sneltoets instellen voor het plaatje rechtsonder? :? Ofwel, die zit naast de "0" en bij Setup / Shortcut gaat het van 1 t/m 9. :?

Edit: Oh misschien dat men daar bedoelt dat je de sneltoets erONDER moet gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Barca op 07-01-2004 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ik vind het vreemd dat je de MESSAGES / REPORTS lijst niet in het messages menu kunt verwijderen. De enige manier om deze lijst te legen is via:
Records / recent calls / records / clear records

M.a.w. je moet dus in het "records" menu zijn om de "messages" reports te verwijderen. :? Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
Kan iemand mij vertellen of al bekend is wanneer de nederlandse versie hier te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is eind volgende week. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OurLadyPeace
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2024
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:30:
Als het goed is eind volgende week. Ben benieuwd...
Okay bedankt! :)
hoe weet je dat eigenlijk? Ik heb het in allerlei winkels gevraagd en overal zeggen ze dat ze het niet weten...en ik had een mailtje naar siemens gestuurd maar die reageren niet... :/
Naja ik hoop iig dat het echt zo is, wordt nu wel is een keertje tijd dat ik hem kan halen :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Topicstarter
OurLadyPeace schreef op 10 januari 2004 @ 17:59:
[...]

Okay bedankt! :)
hoe weet je dat eigenlijk? Ik heb het in allerlei winkels gevraagd en overal zeggen ze dat ze het niet weten...en ik had een mailtje naar siemens gestuurd maar die reageren niet... :/
Naja ik hoop iig dat het echt zo is, wordt nu wel is een keertje tijd dat ik hem kan halen :) :P
De Meester en ik werken beide in een winkel, wij zijn beide GSM-freaks, en zitten dus dichter bij het vuur.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.